انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
خانه و خانواده
  
صفحه  صفحه 47 از 111:  « پیشین  1  ...  46  47  48  ...  110  111  پسین »

همه چیز درباره بیماری ها


مرد

 
درمان يبوست با لوبيا سبز

فصل گرما، فصل وفور لوبيا سبز است و تا زماني كه لوبيا، سبز و تازه است بيشتر خانم‌هاي ايراني از آن كوكو يا خوراك تهيه كرده يا آن را با برنج مخلوط مي‌كنند البته برخي خانم‌هاي باسليقه نيز حجم زيادي از اين سبزي را تهيه كرده و براي زمستان آنها را در فريزر ذخيره مي‌كنند.
به طور كلي لوبيا داراي انواع سفيد، قرمز، چشم بلبلي و چيتي است و تا وقتي كه لوبيا، سبز و تازه است از دار و دسته سبزيجات به شمار مي‌رود، ولي وقتي غلاف و دانه‌هاي آن خشك شود از گروه حبوبات يا بهتر بگوييم جزو بنشن‌ها محسوب مي‌شود.
در كل لوبيا سرشار از ويتامين‌هاي A، B، C و مواد معدني آهن، فسفر، كلسيم و پتاسيم است. البته بد نيست بدانيد لوبيا خشك فاقد ويتامين C بوده اما از نظر پروتئين و ويتامين E غني‌تر است.


لوبيا سبز خنك است

لوبيا سبز طبع خنكي دارد. بنابراين از گرمازدگي جلوگيري مي‌كند و به جهت مدر بودن به دفع سموم بدن كمك مي‌نمايد. اين سبزي ارزشمند به دليل دارا بودن مقدار زياد اسيدفوليك و آهن قادر است تا حدودي در رفع كم‌خوني و پيشگيري از بروز حملات قلبي موثر باشد. همچنين لوبيا سبز به جهت مواد فيبري از افزايش قند و كلسترول بد خون جلوگيري مي‌كند.
يبوست و بواسير را درمان مي‌كند. فشار خون را كاهش مي‌دهد و به دليل غني بودن از ويتامين‌هاي گروه B تقويت‌كننده فوق‌العاده سيستم اعصاب به شمار مي‌آيد. به طور كلي لوبيا از باقالي بهتر و نفخ آن كمتر بوده ولي از نخود نفاخ‌تر است. لوبيا سبز را همه سنين مي‌توانند بخورند، اما كساني كه معده‌هاي ضعيف دارند يا بچه‌هاي كوچك به علت نفاخ بودن بايد آن را كمتر مصرف كنند.
خوب است بدانيد لوبيا سبز در مقايسه با لوبيا خشك بسيار كالري دارد به طوري كه در 100 گرم آن تنها 30 كالري انرژي نهفته است، در حالي كه در 100 گرم لوبيا قرمز و سفيد خشك 340 كالري و لوبيا چشم‌بلبلي 130 كالري انرژي نهفته است. البته ناگفته نماند هنگام طبخ از مقدار كالري انواع لوبيا اندكي كاسته مي‌شود.


توصيه‌‌ها

1 ـ مدت نگهداري لوبيا سبز در يخچال در صورتي كه آن را در كيسه محبوس نكنيم 3 تا 4 روز است و در فريزر به صورت وكيوم 1 تا 6 ماه است. البته انجماد طولاني مي‌‌تواند تا حدودي از ويتامين C و اسيدفوليك اين سبزي بكاهد و طعم و مزه آن را نامطلوب و تند سازد. لذا بهتر است در هر فصلي از سبزي‌هاي تازه آن فصل استفاده كنيم و مصرف سبزي‌‌هاي منجمد را به حداقل برسانيم.

2 ـ بهترين روش طبخ لوبيا سبز، بخارپز كردن آن است و لذيذترين غذايي هم كه مي‌توانيد از آن تهيه كنيد، لوبيا پلو است. در اثر مخلوط كردن لوبيا با برنج پروتئين آن كامل شده و قدرت جذب آن در بدن بالا مي‌رود. از سوي ديگر افزودن دارچين و گوجه فرنگي تازه را به اين غذا توصيه مي‌كنيم.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
توصیه هایی برای کاهش مشکلات معده

به افرادی که از سوزش معده رنج می برند توصیه می شود از مصرف برخی خوراکیها اجتناب کنند.اما چه خوراکی هایی؟

1- شکلات:
یکی از خوراکیهایی است که می تواند باعث تشدید و بدتر شدن وضعیت معده شود. اما برخی از افراد می توانند همراه با نان یا میوه مصرف شکلات را تحمل کنند.

2- شیر :
همچنین می تواند باعث تحریک معده شود اما ممکن است برای افراد دیگر بسیار مفید باشد.

3- مواد غذایی چرب و با غلظت بالای شکر :
این مواد همچنین می توانند روند هضم معده را سخت کنند بنابراین معده برای هضم مواد به مدت زمان بیشتری نیاز دارد.

4-پرتقال،مرکبات و گریپ فروت :
این دسته از خوراکیها به طور طبیعی اسیدی هستند که باعث تشدید ترشح اسید معده می شوند.

5-ادویه،جوشانده های گیاهی،پیاز :
این خوراکیها باعث (RGO=Gastroesophageal Reflux Disease ) یا رفلاکس معده می شوند.

6-نعناع :
برخلاف باورهای گذشته نه تنها به هضم کمک نمی کند بلکه بدون شک باعث تحریک معده و بدتر شدن و بازگشت مشکلات در معده اسیدی می شود.

برخلاف برخی خوراکیها که مصرف آنها توصیه نمی شود، بعضی دیگر از خوراکیها می توانند سوزش معده را کاهش دهند که در میان آنها می توان به خوراکیهای زیر اشاره کرد :

1- غلات فرآوری شده در شیر و لوبیای غنی از فیبر که میتوانند به انتقال مواد و هضم آن کمک کنند.

2-انواع ماکارونی می توانند اسید معده را کاهش دهند درست برخلاف سس گوجه فرنگی(کچاپ).

3-گیاه زنجبیل که ضد ورم معده می باشد و باعث آرامش و کاهش درد معده می شود.

4-میوه ها و سبزیجاتی که پیشنهاد می شوند عبارتند از : موز،سیب(حتی به شکل کمپوت)،انواع کلم،بروکلی،نخود سبز،هویج و سیب زمینی که عمل هضم را آسان و سوزش معده را کاهش می دهند.

5-لبنیات ممنوع نمی باشد اما مصرف شیر بدلیل اینکه بسیاری از افراد نسبت به آن حساس می باشند توصیه نمی شود اما در صورت تمایل، پنیر و شیر بدون چربی بز یا گوسفند برای این افراد مفید می باشد زیرا عمل هضم را آسان می کنند.

6-برای نوشیدنی آب بدون گاز برای جلوگیری از رفلاکس معده مناسب می باشد که اسید معده را تحریک نکرده و مانع از هضم کند می شود.

7-گوشت : استفاده از گوشت بدون چربی و آشپزی بدون روغن
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
ژن عامل دیابت نوع 2 موجب چاقی می‌شود

پژوهشگران استرالیایی دریافتند افرادی که دارای ژن عامل بروز بیماری دیابت نوع 2 هستند بیش از سایر افراد دچار اضافه وزن و چاقی می شوند.
محققان به منظور دستیابی به این نتایج از دو گروه شرکت کننده استفاده کردند.
گروه اول افرادی بودند که در تاریخ خانوادگی خود افراد مبتلا به دیابت نوع 2 داشتند و گروه دوم دارای ژن عامل بروز این بیماری نبودند.
برای افراد هر دو گروه به مدت حدود یک ماه رژیم غذایی محتوی هزار و 250 کالری تجویز شد. نتایج این بررسیها نشان داد افرادی که دارای سابقه دیابت فامیلی بودند 4/3 کیلوگرم اضافه وزن داشتند. درحالی که در افراد گروه بدون سابقه خانوادگی بیماری دیابت نوع 2 به طور متوسط 2/2 کیلوگرم اضافه وزن به ثبت رسید.
نتایج این تحقیقات نشان داد که افراد با سابقه خانوادگی دیابت، پس از گذشت سه روز از اضافه وزن خود یک مقاومت انسولین را نشان دادند.
مقاومت انسولین به شرایطی گفته می شود که در آن سلولهای بدن نسبت به هورمون انسولین حساسیت کمتری نشان می دهند.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
خر خر کردن درخواب و خطرات آن

هیچ کس فکرش را نمی کرد که خرخر کردن در خواب، این همه درد سر به دنبال داشته باشد.
لابد می گویید: چه درد سری؟! فوق فوقش اگر صدای خرخرتان خیلی بلند باشد، ممکن است روابط شما با همسرتان دچار مشکل شود! آن هم به این خاطر که همسر مهربان، برای خلاصی از موزیک ناموزونی که خوابش را به هم زده، مجبور می شود چند بار در شب بیدارتان کند.
اما نه.
درد سر خرخر به همین جا ختم نمی شود. بلای دیگری را محققان مطرح کرده اند; این که ممکن است مبتلا به برونشیت مزمن شوید; بیماری ای که با سرفه های ناجور و گاهی سختی تنفس خود را نشان می دهد.
هنوز معلوم نیست چرا خرخر کردن موجب برونشیت مزمن می شود; اما محققان معتقدند کسانی که ۵ شب در هفته یا کمتر، خرخر می کنند، ۲۵ درصد بیشتر از کسانی که خرخر نمی کنند، دچار برونشیت می شوند.این احتمال در کسانی که ۶ یا ۷ شب هفته خرخر می کنند تا ۶۸ درصد بیشتر است.
این محققان می گویند احتمال دارد لرزش راه های هوایی فوقانی و فشار آمدن به آن در اثر خرخر علت ایجاد این التهاب در برونش ها (برونشیت) باشد. جدای از این عارضه، ممکن است خرخر خود نشانه ای از یک مشکل جدی باشد. مشکلی که به آن "آپنه خواب" یا "قطع تنفس هنگام خواب" می گویند. جالب است بدانید خرخر یک نشانه یا نوعی فریاد کمک خواستن است. نشانه ای که خبر از تلاش یک انسان برای نفس کشیدن می دهد.
خرخر صدای خروج هوای بازدم است که حین خواب به سختی سعی می کند راه خود را از میان مجاری هوایی فوقانی به بیرون باز کند.
این گونه نفس کشیدن تلاطمی در مجاری هوا ایجاد می کند که باعث لرزش بافت اطراف شده و صدای خرخر را تولید می کند.
وقتی از خواب سبک وارد خواب عمیق می شویم، عضلات سقف دهان (کام نرم)، زبان و گلو شل شده و به راحتی دچار لرزش می شوند.
به همین علت هرچه انسداد راه هوایی بیشتر باشد، صدای خرخر هم بلندتر است. اگر چه آمار نشان می دهد ۴۵ درصد بزرگسالان خرخر کرده و شیوع آن در مردان بیش از زنان است، اما حتی کودکان هم از این قضیه در امان نیستند.
خرخر کردن علل مختلفی دارد که بعضی از آنها دلایل ساختاری هستند، مثلا: شکل فک، بزرگ بودن زبان یا زبان کوچک، کام نرم و لوزه ها در فرد. البته علت های خارجی مانند چاقی و سیگار کشیدن هم هست که راحت تر می توان آنها را کنترل کرد. گاهی هم التهاب و آلرژی که باعث پر شدن سینوس از ترشحات می شود، عامل این خرخر است. اما مهم ترین عاملی که باعث خرخر می شود، قطع تنفس هنگام خواب است.
آیا به شما گفته اند که شب ها بلند بلند خرخر می کنید؟ آیا وقتی از خواب بیدار می شوید باز هم احساس خستگی می کنید؟ آیا در طول روز هم خواب آلوده اید؟ شاید شما هم دچار "آپنه خواب" هستید. آپنه کلمه ای یونانی به معنی (بدون نفس) است. در این حالت بافت گلو، مسیر هوا را بسته و جلوی نفس کشیدن را می گیرد.
مشخصه این مشکل، خر و پف با صدای بلند است که حدود ۱۰ ثانیه سکوت به دنبال دارد. در واقع کمبود اکسیژن و افزایش دی اکسید کربن باعث بیدار شدن فرد (هر چند کوتاه که حتی خودش متوجه نشود!) و بازکردن راه هوایی به ضرب و زور یک خرناس بلند شده و سپس دوباره همین مراحل تکرار می شود. در طول شب این حالت ۲۰ تا ۳۰ بار در هر ساعت تکرار می شود. به همین علت است که این افراد معمولا خواب عمیق و کافی در شب نداشته و روزها احساس خستگی می کنند.


البته آپنه خواب دو علت دارد:

علت انسدادی که پیش تر توضیح دادیم و علت مرکزی که در آن مغز توانایی فرستادن پیام صحیح به عضلات برای کنترل تنفس را ندارد. (نوع مرکزی خیلی نادر است و در بیماران نارسایی قلبی و سکته مغزی یا در کسانی که در ارتفاعات زندگی می کشند رخ می دهد.) بد نیست بدانید خرخرمتناوب شایع ترین علامت در نوع انسدادی بیماری است، در حالی که در نوع مرکزی، از خواب پریدن با تنگی نفس شایع تر است. وزن زیاد، زیاد بودن اندازه دور گردن ، فشار خون بالا، دیابت، سن بالا، مرد بودن، بزرگی لوزه ها، احتقان بینی و در نتیجه تنگی راه هوایی، سابقه خانوادگی قطع تنفس در خواب، سیگار کشیدن، مصرف داروهای خواب آور و الکل، همه از عوامل مستعد کننده این بیماری اند.
از آنجا که مبتلایان، متوجه خرخر و از خواب پریدن خود نمی شوند، به پزشک هم مراجعه نمی کنند، مگر اینکه کسی به آنها گوشزد کند یا اینکه خواب آلودگی روز بعد آنها را آزار داده و به مطب دکتر بکشاند. به همین علت علاوه بر بررسی در آزمایشگاه (پلی سومنوگرافی) به تازگی از آزمایش در خانه هم برای تشخیص این مشکل استفاده می شود. این تست ها شامل بررسی الگوی خواب و اندازه گیری فعالیت قلب و ریه و مغز در کنار حرکات اندام ها در خواب است. علاوه بر این از روش اندازه گیری اکسیژن خون هم استفاده می شود. برای موارد خٵ
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
گودي بيش از حد كمر

يكي از شايعترين اختلالات در انحناهاي ستون فقرات ، گودي بيش از حد كمر است
بسياري از ما علت كمردردهاي خود را گودي بيش از حد كمر ميدانيم.اين گودي بيش از حد چيست ؟ چرا بوجود مي آيد ؟ اصولا آيا كمر انحنائي دارد ؟ و..
در صورتيكه ستون فقرات را از نيمرخ نگاه كنيد ، متوجه وجود يكسري فرو رفتگيها و برجستگيهائي در قسمتهاي مختلف آن خواهيد شد . در حالت طبيعي فقرات گردن داراي يك انحنا ( تقعر )بسمت داخل ، فقرات پشتي انحنا بسمت خارج ( تحدب ) و ناحيه ي كمر انحناي رو به جلو ( تقعر ) ميباشند. بدليل شباهت اين انحناي كمر به نماي ظاهري لوردهاي انگليسي در زمان ايستادن ، اصطلاح لوردوز براي اين حالت مورد استفاده قرار گرفته است ! وجود اين انحناها براي ما نقشي بسيار مهم داشته و بسياري از توانائي هاي ما در اثر همين برجستگيها و فرورفتگيها پديد مي آيد، و اصولا توانائي ايستادن ما تا حد بسيار زيادي مديون همين انحناهاست ! ميزان انحناي ستون فقرات در يك ناحيه ، بر ساير قسمتها نيز اثر گذاشته و ميتواند آنها را تغيير دهد.
وقتي ميزان انحناي كمر به حدي بيشتر از ميزان طبيعي آن ميرسد براي ناميدن آن اصطلاحا از كلمه ي هيپرلوردوزيس يا گودي بيش از حد كمر استفاده مي كنيم.


چرا گودي بيش از حد در كمر بوجود مي آيد ؟

در حقيقت ستون فقرات توسط تعداد زيادي عضله محافظت مي شود كه سلامت و تعادل آنها در سلامت و نرمال بودن حالت ستون فقرات نقش بسيار مهمي ايفا مي كند.
عدم تعادل در عضلات نامبرده ( يعني قوي بودن برخي و ضعف يا گرفتگي بعضي ديگر از آنها ، موجب پديد آمدن ناهنجاري هائي در شكل كلي ستون فقرات خواهد شد.
در اين ميان نقش عضلات شكمي ، بازكننده هاي مفصل پا به لگن ( همسترينگ ها و نيز عضله ي بزرگ پشت باسن ) در ايجاد هيپرلوردوزيس ، پر رنگ تر از ساير عضلات اين ناحيه است


برخي از علل گودي بيش از حد كمر :

از جمله علت هاي اصلي گودي بيش از حد كمر مي توان به موارد زير اشاره كرد :
* آكندروپلازي : اين بيماري در حقيقت ارثي بوده و با اختلال در رشد و تكامل استخوان ها و نسوج غضروفي همراه است.

* التهاب ديسك كمر يا در اصطلاح علمي ديسكايتيس

* كيفوزيس يا قوز بيش از حد ناحيه ي پشت : در اين حالت ستون فقرات كمر بطور جبراني دچار انحناي بيش از حد مي گردد.

* چاقي : خصوصا بزرگي بيش از حد شكم و ضعف عضلات اين ناحيه باعث كشيدگي بيش از حد ستون فقرات بسمت جلو و افزايش گودي كمر خواهد شد.

* پوكي استخوان : با تسهيل تغيير ارتفاع و شكل نرمال مهره ها باعث تغيير انحناهاي طبيعي ستون فقرات مي شود.

* در رفتگي تدريجي مهر ه ها يا در اصطلاح علمي اسپونديلوليستزيس : اين حالت اغلب در ناحيه ي كمر ديده مي شود و با لغزش يا جابجائي مهره ها همرا است. اين بيماران معمولا از كمر درد ، احساس جدا شدگي و لقي كمر ، گودي بيش از حد كمر و برجستگي باسن شكايت دارند.


* ضعف عضلات شكمي در اثر علل مختل آيا درست نشسته ايد ؟!؟

اغلب ما بدون اينكه خودمان آگاه باشيم ، در بسياري اوقات روز با بد نشستن و استفاده ناصحيح از ستون فقراتمان به تخريب و پيري زودرس و آن دامن ميزنيم . بسياري از دردهاي گردن ، كتف ، شانه ، كمر و... در اثر نا آگاهي از طرز استفاده صحيح از بدن بوجود مي آيند .
براي درست نشستن ، از يك صندلي مناسب بهره بگيريد .اين صندلي بايد توانائي تغيير ارتفاع را داشته و همچنين پشتي آن نيز بتواند قابل تنظيم باشد تا فشار هاي وارده بر ناحيه پشت را كاهش دهد.زانوهاي شما بايد همسطح مفصل لگنتان باشند.. سعي كنيد صاف بنشينيد و از لميدن يا خم شدن بر روي ميز كار پرهيز نمائيد. در صورت نياز براي حمايت كمرتان از يك بالشتك كوچك و مناسب بهره بگيريد.
حالا كه وضعيت سرو گردن را تنظيم كرديد ، به پاهايتان توجه كنيد ! كف پاها را صاف بر روي زمين بگذاريد و در صورت لزوم از يك زير پائي مناسب استفاده كنيد، و هيچگاه پاها را بصورت ضربدري قرار نداده ، و يا روي نوك پنجه نگه نداريد. اين كار از وارد شدن فشارهاي بيش از حد بر مفاصل شما جلوگيري خواهد كرد.از جمع كردن پا زير تنه خودداري كنيد.
در صورتيكه با مونيتور كامپيوتر كار مي كنيد ، حداقل فاصله ي 25-75 سانتيمتر را ( بين چشم و صفحه )رعايت كنيد .براي اين كار رعايت فاصله اي معادل طول بازو كفايت مي كند.بالاي صفحه مونيتور در سطح چشم شما باشد، اين كار حتي مي تواند با استفاده از چند كتاب صورت گيرد !


چند پيشنهاد ساده براي پيشگيري و كاهش گودي بيش از حد كمر !

* در زمان نشستن ، كف پا را صاف بر روي زمين قرار دهيد، صندلي خود را تنظيم كنيد، و در صورت نياز از يك بالشتك كوچك براي پر كردن فضاي خالي پشت كمرتان استفاده كنيد.
* وقتي ايستاده ايد u
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
چه نوع تشکی برای کمردرد مفید است؟

تأثیر تشك های سفت در افزایش كمردرد !!!

اغلب مردم به اشتباه فکر میکنند که بهترین تشک برای مبتلایان به کمردرد ،زمین سفت و یا حداکثر استفاده از یک لایه پتو است !
كسانی كه از درد قسمت تحتانی كمر خودرنج می‌برند نباید از تشك های سفت استفاده كنند.
هر چند كه كارشناسان بهداشتی عموماً استفاده از تشك های سفت را توصیه می‌كنند، اما برای كسانی كه دچار درد در بخش تحتانی پشت خود هستند، استفاده از تشك های سفت باعث تشدید درد خواهد شد.
دكتر فرانسیسكو كوواكس در اسپانیا برای سنجش تاثیر تشك سفت و نیمه سفت بر روی افراد 313 نفر را مورد آزمایش قرار داد.
در این بررسی به تعدادی از بیماران تشك سفت و به عده ای تشك نیمه سفت داده شد و از آنها درخواست شد كه هر روز میزان درد قسمت تحتانی پشت خود را در زمانی كه روی تشک دراز كشیده‌اند و بعد از برخاستن از خواب ثبت كنند.
هر چند كه بسیاری از كارشناسان بهداشتی عموماً استفاده از تشك های سفت را توصیه می‌كنند، اما برای كسانی كه دچار درد در بخش تحتانی پشت خود هستند، استفاده از تشك های سفت باعث تشدید درد خواهد شد.
بعد از گذشت سه ماه بررسی، اطلاعات به دست آمده از این افراد نشان داد،گروهی كه از تشك های نیمه سفت استفاده كرده‌اند، در مقایسه با گروه دیگر كاهش قابل توجهی در میزان درد كمر خود مشاهده كردند.


به عبارت دیگر :

تشك های سفت در برابر قوس و انحنای طبیعی ستون فقرات انعطاف پذیر نیست و در نتیجه به ستون فقرات و ماهیچه‌های اطراف آن در موقع خواب فشار بیشتری وارد می کند كه در طول زمان به صورت درد بروز می‌كند.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
بيماري ام اس -MSرا بيشتر بشناسيم

ام.اس (M.S) بيماري مزمني است كه در آن سلولهاي ايمني اشتباها و بطور غير عادي به پوشش و غلاف سلولهاي عصبي ( ميلين ) در مغز و نخاع حمله كرده و علائم متنوعي از قبيل ضعف عضلاني وسفتي ، اختلال تعادل ، و هماهنگي قسمتهاي مختلف بدن ، كرختي ، مشكلات روحي و خلقي ، و تاري ديد را پديد مي آورد .
به دلايل نامعلومي ، بيشترين قربانيان بيماريهاي خود ايمني ( 75% )را زنان تشكيل مي دهند . نكته ي جالب ديگر اينكه سير و پيشرفت بيماري در مردان مبتلا سريعتر از زنان است!
شايعترين سن ابتلاء به ام اس در هر دو جنس مرد و زن ،بين 40-50 سالگي بوده ، زنان سفيد پوست شانس ابتلاء بيشتري از زنان سياه پوست دارند.
ميزان ابتلاء به ام اس درخلال سالهاي 1980-1990 در ميان زنان بيش از 50 % رشد داشته است ، در حاليكه اين ميزان در مردها تفاوتي نكرده است.اين مسئله و اينكه ميزان بيماريهاي خود ايمني در خانمها شايعتر از اقايان است زمينه ي تحقيقات وسيعي را در پيش روي محققين قرار داده است.
علت شيوع بيشتر اين بيماري در زنان نسبت به مردان هنوز در هاله اي از ابهام قرار دارد.
علائم ام اس معمولا در طول بارداري كاهش مي يابدولي در طول سه ماهه ي اول پس از زايمان شدت بيشتري به خود مي گيرند!
آنچه تقريبا مسلم است اينست كه تفاوتهاي هورموني نقش قابل توجهي در تفاوت شيوع اين بيماري در دو جنس دارند ولي تفاوتهاي ژنتيكي وتمايلا ت خانوادگي نيز در اين زمينه حائز اهميتند. براي مثال شانس ابتلاء به بيماريهاي خود ايمني مثل لوپوس يا آرتريت روماتوئيد در خواهر يك بيمار مبتلا به بيماري ام اس بيشتر از سايرين است.
يك مطالعه ي انجام شده در اروپا نشان داده است كه تزريق ماهيانه ي اينترفرون بتا يك آ بصورت زير پوستي در ابتداي تشخيص ام اس موجب كاهش عوارض و سرعت پيشرفت اين بيماري خواهد شد. اما هنوز راه زيادي براي قطعيت اين مسئله در پيش روست.
مطالعه ي ديگري نيز نشان داد كه تزريق داخل وريدي ايمونوگلوبولين(I.V.I.G) پس از اولين علائم ام اس احتمال بروز حالات پيشرفته ي اين بيماري را كاهش مي دهد و مشخصا عوارض مغزي آن را كاهش مي دهد.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
۱۰ خط قرمز برای مردان

پیشگیری از ابتلا به بیماری و مراجعه به پزشک به منظور بررسی وضعیت بدن قبل از ایجاد بیماری، معمولاً کمتر مورد توجه قرار می گیرد و اکثر افراد پس از مشاهده علائم بیماری و زمانی که بیماری به مرحله خطرناک رسیده است به پزشک مراجعه می کنند. این مسئله در مردان شیوع بیشتری داشته و مطابق با آمار انجام شده، تعداد دفعات مراجعه آنها به متخصص در مقایسه با زنان کمتر است. توجه به علائم و مراجعه زود هنگام به پزشک پس از مشاهده بهترین راه برای تشخیص بیماری در مراحل اولیه است. به عقیده متخصصان، درصد زیادی از مردان به برخی علائم شایع که خبر از احتمال ابتلا به سرطان را می دهد، توجهی نمی کنند. این علائم عبارتند از:


● نشانه های غیر عادی

اگر چه احتمال ابتلا به سرطان سینه در مردان، وجود ندارد، اما در صورت مشاهده هر گونه تغییر در شکل ظاهری سینه و بروز توده یا تغییر رنگ پوست و ترشحات غیر طبیعی باید به پزشک مراجعه شود.
با افزایش سن، احتمال بروز درد در نواحی مختلف بویژه سر و کمر افزایش پیدا می کند. اما به عقیده متخصصان دردهای مزمن و شدید یا دردهایی که بطور ناگهانی، فرد را درگیر می کند، ممکن است، نشانه ابتلا به سرطان باشد و مراجعه زودهنگام به پزشک در این زمان ضروری است.


● تغییر شکل غدد لنفی

تورم یا تغییر شکل و اندازه غده یا رشته های لنفی در ناحیه زیر بغل و گردن یا دیگر نقاط بدن، از دیگر نشانه های سرطان است. به عقیده متخصصان در صورتی که این علائم بیش از یک ماه مشاهده شود. مراجعه به پزشک ضروری است.


● تب

بالا رفتن درجه حرارت بدن بدون علت، یکی دیگر از نشانه های ابتلا به سرطان بویژه سرطان خون است که بی توجهی به آن و مراجعه نکردن به متخصص، شانس تشخیص زودرس و درمان سریع را کاهش می دهد.
کاهش وزن
از دست دادن سریع بیش از ۱۰ درصد وزن بدن در مدت کوتاه بدون پیروی از الگوی غذایی لاغری، نیاز به مراجعه سریع به متخصص دارد.


● افسردگی و درد شکمی

به عقیده متخصصان، ابتلا به سرطان با بروز نشانه های مختلفی همراه بوده که دو علامت، درد در ناحیه شکم و تغییر در حالت روانی، در بیماران مبتلا به سرطان های دستگاه گوارش شایع تر است. در صورتی که این تغییرات مزمن شده و با علامت دیگری مانند تغییر رنگ مدفوع به رنگ خاکستری همراه شود، بهتر است به پزشک مراجعه شود.


● خستگی

خستگی از دیگر علائم شایع در مردان مبتلا به سرطان است. این علامت در صورتی که بانشانه های دیگر از جمله تب همراه باشد، ممکن است نشانه گسترش سرطان خون یا سرطان معده در مراحل اولیه باشد.
به عقیده پژوهشگران، خستگی های مزمن که پس از استراحت، رفع نشده و با دیگر نشانه ها همراه باشند، نیاز به بررسی دارند.


● سرفه

سرفه از نشانه های ابتلا به بیماری های شایع ویروسی مانند آنفلوآنزا و آلرژی بوده و در برخی موارد از عوارض جانبی مصرف داروها به شمار می رود. سرفه های بدون علت و مزمن که بیش از سه تا چهار هفته طول بکشد، باید جدی گرفته شود و مراجعه به متخصص در این زمان ضروری است. سرفه های مزمن در بسیاری از موارد، از نشانه های ابتلا به سرطان یا دیگر بیماری ها مانند برونشیت مزمن یا برگشت اسید معده محسوب می شوند.


● اختلال در عمل بلع

افرادی که هنگام بلع غذا در ناحیه گلو احساس درد یا ناراحتی می کنند، باید به پزشک مراجعه کنند. اختلال در قورت دادن مواد غذایی از نشانه های احتمال ابتلا به سرطان مری یا دیگر سرطانها است که باید جدی گرفته شود.


● تغییر رنگ پوست

ایجاد جوش یا لک های بدون دلیل، تغییر رنگ پوست و بهبود نیافتن آن پس از درمانهای اولیه، خطرناک بوده و از نشانه های ابتلا به سرطان پوست است. اکثر زنان پس از مشاهده کوچکترین تغییرات در پوست به پزشک مراجعه می کنند در حالی که این مسئله در مردان از اهمیت کمتری برخوردار است.


● خونریزی

مشاهده خون در ادرار یا مدفوع بدون سابقه ابتلا به بیماری خاص، یا دفع خون از طریق دهان، باید جدی گرفته شود. در برخی موارد، این نشانه ها با بیماری هموروئید یا عفونت مثانه اشتباه گرفته شده، در صورتی که ممکن است نشانه ابتلا به سرطان مثانه یا روده بزرگ باشد.


● دهان

لکه های سفید یا تغییر بزاق دهان، از نشانه های ابتلا به سرطان دهان بوده که در مردان سیگاری بیشتر مشاهده شده و مراجعه به پزشک در صورت ایجاد کوچک ترین تغییر ضروری است.


● مشکلات روده و مثانه

با افزایش سن مردان، مشکلات دفع ادرار بیشتر مشاهده می شود. تکرر ادرار و از دست دادن توانایی کنترل آن از علائم شایع ابتلا به سرطان بوده که باید هرچه سریعترآن را با متخصص در میان گذاشت.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
درمان های خانگی برای مشکلات ناشی از گرما

گرم شدن هوا، با مشکلات جسمی مربوط به این فصل همراه است. در این مطلب به چند روش خانگی و آسان برای درمان شایع ترین ناراحتی های این فصل اشاره خواهیم کرد.


● آفتاب سوختگی؛ درمان با سرکه

سرکه حاوی اسید استیک است که یکی از ترکیبات موجود در آسپرین می باشد. سرکه درد ناشی از آفتاب سوختگی، خارش و التهاب پوست را تسکین می دهد. کافی است چند دستمال کاغذی آغشته به سرکه سفید را روی قسمت های سوخته قرار دهید و تا خشک شدن دستمال کاغذی صبر کنید. این کار را بر حسب نیاز تکرار کنید.


● عرق سوز؛ درمان با جوش شیرین

به نظر می آید که جوش شیرین برای همه چیز مفید است. در وان آب چند قاشق غذاخوری جوش شیرین اضافه کنید و قسمت عرق سوز بدن را در آن خیس کنید. این محلول در حالی که قسمت عرق سوز بدن را درمان می کند، خارش را نیز برطرف خواهد کرد. قرار دادن جوش شیرین یا آرد ذرت به طور مستقیم روی قسمت عرق سوز شده باعث جذب رطوبت و عرق خواهد شد. به گفته مادربزرگ ها، آرد ذرت نسبت به جوش شیرین ارجحیت دارد. هر چند ساعت آن را روی پوست تمیز و خشک شده بمالید.


● تاول؛ راه حل با آلوئه ورا

تاول را با آب و صابون تمیز کنید. سپس ژل آلوئه ورا را روی تاول بمالید و با باند بپوشانید تا تاول بهبود پیدا کند. توجه داشته باشید که باید ژل طبیعی استفاده کنید نه صنعتی که حاوی الکل است. الکل صنعتی موجود در آن تاثیر خشک کننده دارد.


● گزیدگی حشره؛ راه حل با روغن نعناع

به جای خاراندن زخم، چند قطره روغن نعناع روی آن بچکانید. این روغن تاثیر خنک کننده دارد و با گردش خون به روند بهبود سرعت می بخشد. خمیردندان حاوی روغن نعناع نیز موثر است.


● خراش و بریدگی؛ راه حل با عسل

جلوی خون ریزی را بگیرید و برای پیش گیری از عفونت، زخم را تمیز نگه دارید. برای تمیز کردن زخم نیاز به باند و پماد ضدعفونی کننده دارید. در صورت نداشتن پماد مذکور کمی عسل روی زخم بمالید. عسل خاصیت ضدباکتریایی دارد و روند بهبود را سرعت می بخشد. بعضی از پزشکان معتقدند که خاصیت عسل از پمادهای ضدباکتریایی هم بیشتر است. در صورت نداشتن باند زخم، نگران نشوید زیرا با خشک شدن عسل به نوعی باند طبیعی روی زخم ایجاد می شود.


● موهای خشک؛ راه حل با آواکادو

عواملی مانند نور خورشید و کلر موجود در آب، در خشکی، زبری و شکننده شدن مو نقش دارد. آواکادو رطوبت و پروتئین موردنیاز را برای تقویت مو فراهم می کند. یک آواکادوی رسیده و پوست شده را با یک قاشق مرباخوری جوانه گندم مخلوط کنید و موهای با شامپو شسته شده را با آن ماساژ دهید. کلاه پلاستیکی روی موها بکشید و پس از ۳۰ دقیقه موها را خوب بشویید.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
بيماري ماشين گرفتگي

سفر لذتبخش و مفرح است، اما نه هميشه. براي بعضي از مردم مسافرت در كنار همه خوبي‌ها و لذت‌هايش يك عذاب بي‌پايان است و شايد شما هم اين نشانه‌هاي ناخوشايند گيجي، تهوع، رنگ‌پريدگي، استفراغ، عرق سرد، خستگي، ترشح بزاق بيش از حد، خميازه‌، سردرد، احساس عمومي ناراحتي و ناخوشي را در حين مسافرت با اتوبوس يا وسيله نقليه شخصي‌تان تجربه كرده باشيد.
به گفته متخصصان بيماري مسافرت يا ماشين گرفتگي به علت حرکت مداوم و تکراري مناظر اطراف هنگامي که فرد سوار ماشين مي‌شود، پديد مي‌آيد.
سرگيجه و حالت تهوع را از جمله علائم اين بيماري است، اين نوع بيماري نه‌تنها در سفر بلكه در هر مكاني مانند وسايل شهربازي از قبيل تاب كه حركت مداوم و ثابت دارد، به وجود مي‌آيد.
موارد ايمني و پيشگيري اين بيماري با رعايت مواردي از قبيل عدم مطالعه هنگام سفر در وسيله نقليه و خالي نگه داشتن معده مي‌توان از وجود اين بيماري جلوگيري كرد.
يكي از عوامل مفيد علاوه بر استفاده از قرص‌هاي ضد تهوع و سرگيجه ‌ هنگام سفر، استفاده از زنجبيل دم‌‌كرده است.


داروهاي كمك‌كننده

داروهايي براي پيشگيري و نيز درمان بيماري سفر وجود دارند كه اگر عموما در طي مسافرت‌هايتان دچار اين مشكل مي‌شويد، مي‌توانيد از آنها استفاده كنيد. تعدادي از اين داروها را مي‌توانيد بدون نسخه پزشك از داروخانه تهيه كنيد، ولي اگر بيماري زمينه‌اي و سيستميك داريد، بهتر است قبل از مصرف آنها با پزشك داروساز مشورت كنيد.
ديمن هيدرينات دارويي است كه مي‌توان در اشكال خفيف بيماري با دوز كم از آن استفاده كرد. از اين دارو كه به نام «قرص سفر» هم معروف است مي‌توانيد چند ساعت قبل از شروع حركت استفاده كنيد.


درمان‌هاي غير دارويي

يافته‌هاي محققان نشان مي‌دهد استفاده از ريشه زنجبيل اثري كاملا قابل مقايسه با داروهاي گفته شده را دارد، ضمن اين‌كه عوارضي هم ندارد. بنابراين اگر واقعا در اين‌باره مشكل داريد و دسترسي به دارو نداريد، مي‌توانيد اين پيشنهاد را هم امتحان كنيد.
كمپرس آب سرد هم براي رفع مشكل كمك مي‌كند. كمپرس آب سرد ـ البته نه خيلي يخ ـ را روي چشم‌ها و همين طور روي گردن بگذاريد.


اين توصيه‌ها را به كار گيريد

اگر شما هم به حرکت حساس هستيد و به بيماري مسافرت دچار مي‌شويد، براي لذت بردن بيشتر از سفرتان اين نكات را رعايت كنيد:

سعي کنيد در طول مسير کاملا به صندلي خودرو تکيه دهيد و صندلي را به حال نيمه خوابيده قرار دهيد.

روي صندلي به سمت پشت ننشينيد.

از مطالعه‌ کردن‌ خودداري‌ کنيد.

بهتر است در قسمتي از وسيله نقليه قرار بگيريد که کمترين تکان را دارد مثلا در ميانه اتوبوس، صندلي جلوي خودرو و کنار بال هواپيما.

نفس‌هاي عميق و آهسته بكشيد.

اگر به بيماري مسافرت مبتلا هستيد، از درون خودرو به مناظر نگاه نکنيد يا اگر در قايق يا کشتي هستيد به موج‌ها ننگريد و حرکت افق را تماشا کنيد.

بهتر است از بوهاي تحريک‌‌کننده مانند سيگار دوري کنيد. در هواپيما يا اتوبوس‌ دستگاه‌ تهويه‌ بالاي‌ سر را روشن‌ کنيد تا هوا بهتر جريان‌ پيدا کند.

همچنين سعي کنيد از شب قبل از مسافرت، کمتر غذا و نوشيدني بخوريد و در طول راه نيز شکم خود را نسبتا خالي نگه داريد.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
صفحه  صفحه 47 از 111:  « پیشین  1  ...  46  47  48  ...  110  111  پسین » 
خانه و خانواده

همه چیز درباره بیماری ها

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti Forums is not responsible for the content of external sites

RTA