انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
خانه و خانواده
  
صفحه  صفحه 48 از 111:  « پیشین  1  ...  47  48  49  ...  110  111  پسین »

همه چیز درباره بیماری ها


مرد

 
راه حل سفید کردن دندانها را یاد بگیریم

هر روز با خوردن مواد غذایی و حتی نوشیدنی هایی مانند :

چای و یا قهوه باعث می شوید که دندان هایتان حالت زردی را به خود گرقته و از حالت شفافی که شما تمایل دارید خارج شود حال باید چه کاری انجام داد؟

▪ کربنات سود ماده ای است که باعث سفیدی دندان های شما می شود،می توانید از این ماده شیمیایی به روی دندانهایتان استعمال کنید.این ماده را بر روی مسواک خود بزنید و به دندان هایتان بمالید البته باید دقت داشته باشید که مبادا این ماده ی را قورت دهید و در حین اینکه دندان های تان را با این ماده می شوید دهانتان را از آب پر کنید تا مبادا غلظت زیاد این ماده باعث از بین رفتن مینای دندانتان نشود.

▪ بعضی از مواد غذایی مانند سیب و هویج باعث سفیدی دندان هایتان می شود زیرا این دو میوه دارای موادی هستند که باعث می شود رسوبی که بر روی دندان های شما قرار دارد از بین برود، و جرم روی دندان هایتان را نیز پاک می کند.

▪ مواد غذایی و نوشیدنی هایی مانند:چای،قهوه برخی میوه هایی که دارای رنگ قرمز هستند مانند:گیلاس،تمشک و ... حالت لکه دار کردن و رسوب دندان هایتان را افزایش می دهد پس برای اینکه این لکه های و جرم های قهوه ای و زرد رنگ بر روی دندان های تان نماند،مدتی بعد از اینکه این مواد غذایی را میل نمودید بهتر است از مسواک استفاده کنید.

▪ اگر شما فردی سیگاری هستید این لکه های هر چه سریعتر و هر چه بیشتر بر روی دندان های تان ظاهر می شود زیرا سیگار به دلیل نیکوتین بالایی که دارد،رسوبات بسیاری را بر روی دندان های تان به جای می گذارد. و راه حلی که برای این موضوع پیشنهاد می کنیم بدین ترتیب است که شما می توانید هر چند وقت یک بار به دندانپزشک مراجعه کنید و او دندان های شما را جرم گیری کند تا این لکه های کاملا محو شوند.

▪برای اینکه همیشه دندان هایتان براق بماند توصیه می کنیم که سه بار در روز مسواک بزنید و مدت زمانی که برای هر بار مسواک زدن توصیه می شود سه دقیقه است نه بیشتر که به مینای دندان آسیب برساند و نه کمتر از این مدت زمان که باعث شود دندانهای شما را به خوبی تمیز نکند.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
آفتـاب سوختـه ها بخـواننـد!

دیگر گرمای هوا به اوج خودش رسیده و آفتاب دارد حسابی تاخت و تاز می کند و نمی توان به راحتی از شر گرما و اشعه سوزانش در امان ماند. آفتاب سوختگی از جمله مشکلاتی است که بیشتر افراد برای یک بار هم که شده در این فصل تجربه اش می کنند. در این مقاله راهکارهایی برای درمان سوختگی با نور آفتاب و التیام بخشیدن به عوارض آن (درد و خارش و سوزش) پیشنهاد شده که بد نیست نگاهی به آنها بیندازید.


● از کمپرس استفاده کنید

آفتاب سوختگی، باعث بالا رفتن حرارت بدن هم می شود. بنابراین یک لباس نخی خنک بپوشید و جلوی پنکه یا کولر بنشینید، سپس یک ظرف آب یخ با یک تکه پارچه نخی را آماده کنید و پس از خیس کردن کامل پارچه نخی با آب یخ، آن را روی قسمتی از پوست خود که دچار آفتاب سوختگی شده قرار دهید. چند دقیقه صبر کنید و دوباره این کار را تکرار کنید. شما می توانید برای سرعت بخشیدن به روند بهبودی، ۱۰ تا ۱۵ مرتبه در روز این کار را انجام دهید. راستی، قرار دادن پارچه آغشته به روغن فندق روی پوست آفتاب سوخته هم می تواند درد و التهاب آن را کاهش دهد.


● سری به آشپزخانه تان بزنید

بعضی خوراکی ها که معمولا در اکثر خانه ها پیدا می شوند، می توانند درمان خوبی برای آفتاب سوختگی باشند. مثلا شما می توانید مقداری جوی پرک خشک را درون یک دستمال نخی نازک بریزید و دستمال تان را ببندید، سپس این پارچه پر از جو را با آب سرد خیس کنید و جوی درون آن را از روی دستمال آنقدر بکوبید تا به صورت خمیر در بیاید. حالا این خمیر را ۲ تا ۴ ساعت یکبار روی پوست آفتاب سوخته تان بگذارید تا درد و سوزش و قرمزی آن سریع خوب شود. مالیدن شیر کم چرب روی پوست آفتاب سوخته هم می تواند برای درمان آن بسیار موثر باشد به شرط اینکه اجازه دهید شیر حداقل ۱۵ دقیقه روی پوست تان باقی بماند و هر ۳ ساعت یکبار هم این کار را تکرار کنید. شما می توانید به جای شیر از ماست هم استفاده کنید و ماست خنک را روی قسمت های سوخته پوست خود قرار دهید. چای کیسه ای خیسانده شده در آب سرد هم می تواند برای آفتاب سوختگی پوست صورت و مخصوصا دور چشم ها بسیار موثر باشد. در ضمن، ریختن آب برگ کاهو روی پوست سوخته هم قرمزی و خارش آن را به سرعت از بین می برد.


● پوست تان را با صابون نشویید

اگر می خواهید مشکل سوختگی پوست تان بدتر نشود، وقتی که حمام آب خنک می گیرید، صابون به پوست تان نزنید. صابون، پوست را خشک و حساس می کند و ممکن است حتی باعث پوسته پوسته شدن یا ترک خوردن قسمت آفتاب سوخته پوست شما شود. شما به جای صابون می توانید از اندکی جوش شیرین یا سرکه سیب استفاده کنید و به هیچ وجه بدنتان را لیف نکشید. بعد از حمام هم بهتر است کمی روغن زیتون یا روغن بادام تلخ روی قسمت سوخته پوست تان بمالید.


● پوست خود را مرطوب نگه دارید

پوست آفتاب سوخته، معمولا خشک است و همین خشکی باعث خارش و سوزش آن می شود. بنابراین، آن را تا زمان بهبودی کامل، مدام با لوسیون یا کرم های مرطوب کننده، مرطوب نگه دارید تا التهاب و دردش بیشتر نشود.


● محصولات استاندارد بخرید

استفاده از انواع کرم ها، لوسیون ها یا حتی پمادهای غیراستاندارد و تقلبی که برای درمان آفتاب سوختگی در بازار وجود دارند، نه تنها مشکل شما را حل نمی کند بلکه باعث وخیم تر شدن وضع تان هم می شود. این محصولات التهاب پوست سوخته شما را برایتان به ارمغان می آورند و تازه ممکن است حساسیت پوستی هم بدهند. بنابراین هنگام خرید، به انتخاب یک کالای مناسب بیندیشید و مطمئن باشید که به دست آوردن سلامتی و شادابی پوست تان ارزش خرج کردن یک مقدار پول بیشتر را دارد!


● کیسه یخ را فراموش نکنید

ریختن مقداری یخ درون یک کیسه پارچه ای و قرار دادن آن روی پوست آفتاب سوخته هم می تواند برای بهبود هر چه سریع تر علایم آن بسیار مفید و موثر باشد. فقط حواستان باشد که یخ را به صورت مستقیم روی پوست تان قرار ندهید تا پوست شما دچار شوک و درنتیجه التهاب و قرمزی بیشتر نشود.


● آب و آبمیوه خنک بنوشید

نوشیدن چند لیوان آب یا آبمیوه خنک هم می تواند دمای بدنتان را به سرعت پایین بیاورد و به روند بهبود آفتاب سوختگی تان کمک کند.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
آب گيلاس ترش و راه چاره بي خوابي

تحقيقات نشان مي دهد نوشيدن روزانه آب گيلاس ترش مي تواند شدت بي خوابي را کاهش دهد.
تيمي تحقيقاتي مطالعات خود را در خصوص عادات خواب روي افراد سالمند انجام دادند.
در اين تحقيق افراد مورد مطالعه به مدت 2 هفته هر روز صبح و عصر آب گيلاس ترش خوردند و 2 هفته بعد از نوشيدني ديگري بدون آب گيلاس استفاده کردند.
پس از آن افراد اعلام کردند که در مقايسه با ساير نوشيدني ها، پس از مصرف روزانه آب گيلاس، شدت بي خوابي آن ها تا حد زيادي کاهش پيدا مي کند.
به طور کلي بيش از 40 ميليون نفر با مشکلات خواب درگير هستند و 20 ميليون نفر هم دچار اختلال خواب هستند که سلامتي آن ها را به خطر مي اندازد.
محققان در تحقيقات خود به اين نتيجه رسيدند که آب گيلاس طبيعي با داشتن ترکيبات بالاي ملاتونين که يک آنتي اکسيدان طبيعي به شمار مي رود به تنظيم چرخه خواب بدن کمک مي کند.
ملاتونين به طور طبيعي در ميزان کم در بدن ترشح مي شود که باعث خواب آلودگي در شب و بيداري در طول روز مي شود.
قرص هاي خوابي که در بازار وجود دارد حاوي مقداري ملاتونين است که به بي خوابي افراد کمک مي کند.
مواد غذايي همچون گيلاس هم با داشتن اين ترکيب، در تنظيم چرخه طبيعي خواب بدن و افزايش بازده خواب مؤثر است و زمان به خواب رفتن را کاهش مي دهد.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
درمان های خانگی برای قارچ ناخن

قارچ ناخن انگشت پا به علت عفونت ایجاد شده به وسیله باکتری ها ایجاد می شود. این عارضه در محیط گرم و مرطوب رشد می کند و با افزایش رشد باکتری، ناخن ها سفت، شکننده شده و تغییر رنگ می یابد اگرچه این نوع عفونت قارچی در مراحل اولیه دردناک نیست اما پس از مدتی درد آن شروع می شود.


● علل:

▪ محیط مرطوب در اماکن عمومی مانند باشگاه های ورزشی، استخر و...
▪ پوشیدن کفش های تنگ
▪ حجم غیرعادی PH پوست
▪ کاهش ایمنی بدن
▪ مرطوب بودن پا پس از حمام و یا ورزش
▪ آسیب دیدن ناخن
▪ بهداشت نادرست پا
▪ مستعد بودن به قارچ.


● علایم:

▪ تغییر رنگ ناخن شست پا به زرد یا قهوه ای
▪ تجمع آلودگی بدبو زیر ناخن
▪ افتادن ناخن
▪ شکستگی یا ناصافی ناخن
▪ ظاهر شدن لکه روی ناخن
▪ شکنندگی ناخن ها
▪ سفت شدن ناخن
▪ تغییر شکل ناخن ها
▪ ناخن بدبو.


● درمان:

تشتی را با سرکه سیب و آب به مقدار مساوی پر کنید و به مدت ۲۰ دقیقه پای خود را در آن قرار دهید و سپس خشک کنید. مخلوطی از یک قاشق مرباخوری روغن زیتون و ۲ قطره روغن مرزنگوش را روی قسمت های مربوط بمالید تا درد تسکین پیدا کند. مواد غذایی حاوی باکتری های مفید مانند ماست به رژیم روزانه خود اضافه کنید. باکتری های مفید در از بین بردن قارچ موثر است. مایه ای با زردچوبه و آب درست کنید و روی ناخن عفونی بمالید. پس از خشک شدن، پا را بشویید و خشک کنید. برش های پیاز را برای چند دقیقه روی ناخن بمالید. پنبه آغشته به آب لیمو را روی ناخن بمالید. پس از حضور در اماکن تفریحی مانند استخر پاهای خود را به خوبی بشویید. وسایل حمام، کفش و حوله را با افرادی که قبلا دچار این بیماری شده اند به طور مشترک استفاده نکنید.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
نشانه‌هاي سكته مغزي

قند خون خيلي بالا يا خيلي پايين مي‌تواند افت هوشياري و يا اختلال در عملكرد مغزي بيمار ايجاد كرده و نشانه‌هاي مشابه با سكته مغزي را نشان بدهد.
هفته قبل علل تاخير مراجعه افراد به پزشك هنگام مواجهه با علائم سكته مغزي تشريح شد اما نشانه‌هاي سكته‌هاي مغزي چيست؟
علائم گاهي بسيار غيراختصاصي و گمراه‌كننده است. گزگز ناگهاني صورت، اندام‌هاي فوقاني يا تحتاني كه عموما يك سمت بدن را درگير مي‌كند، گيجي ناگهاني، اختلال در بينايي، عدم توانايي برقراري تعادل در حين راه رفتن و حتي ايستادن، احساس دوران و چرخش اتاق و اجسام درون آن به دور سر، سردرد شديد و ناگهاني و عدم توانايي هماهنگي در انجام حركات چند مرحله‌اي از نشانه‌هاي سكته مغزي است.
براي شناسايي سكته مي‌توان از روشي ساده و قابل استفاده در تمامي شرايط بهره برد. در اين روش 3 مورد بررسي مي‌‌شود و درصورت وجود هر كدام از موارد احتمال بروز سكته به 72 درصد مي‌رسد.

1ـ افتادگي صورت كه به صورت غيرقرينگي خود را نشان مي‌دهد. زماني كه بيمار صحبت مي‌كند يا لبخند مي‌زند يا به‌صورت ارادي دندان‌هايش را نشان مي‌دهد اين حالت بهتر مشخص مي‌شود. در افراد مبتلا يك سمت صورت حركتي نداشته درحالي كه سمت ديگر داراي حركت است و خود‌به‌خود صورت ناقرينه بوده و دچار انحراف مي‌شود.

2ـ بيمار 2 دست خود را به سمت قدام (جلو) دراز مي‌كند و چشمانش را براي 10 ثانيه مي‌بندد.
بيماران مبتلا به سكته يا توانايي بالا بردن يك دست خود را ندارند و يا اين‌كه در حين بستن چشم‌ها يكي از دست‌ها به سمت پايين متمايل مي‌شود كه همان سمت درگير است.

3ـ بيمار توانايي صحبت كردن به صورت طبيعي را نداشته و كلمات را با تاني، مكث يا به نادرستي بيان مي‌كند. در موارد شديد بيمار توانايي خود را در بيان از دست مي‌دهد.
دقت كنيد كه چند تشخيص يا شرايطي وجود دارند كه مي‌توانند با سكته مغزي اشتباه شوند. اين موارد درصورتي كه درمان شوند مي‌توانند علائم بيمار را بهبود بدهند. بيماران با تشنج از نوع خاصي ممكن است علائم يكطرفه داشته باشند.
قند خون خيلي بالا يا خيلي پايين مي‌تواند افت هوشياري و يا اختلال در عملكرد مغزي بيمار ايجاد كرده و نشانه‌هاي مشابه با سكته مغزي را نشان بدهد.
به همين منظور در بيماران ديابتي بايد قند خون توسط دستگاه‌هاي خانگي سريع اندازه‌گيري شود. البته تيم‌هاي اورژانس 115 داراي اين دستگاه‌ها در آمبولانس هستند و اقدام به اين كار مي‌كنند. براي اين‌كه قند بتواند مولد علائم مشابه با سكته مغزي باشد بايد زير 60 يا بالاي 400 ميلي گرم در دسي ليتر باشد.
هفته آينده از روش‌هاي تشخيص، درمان و مراقبت‌هاي لازم در بيماران با سكته مغزي صحبت خواهد شد.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
وقتي فشار مي افتد!

فشار خون پايين يا کم فشاري خون به پايين آمدن فشار خون زير حد طبيعي گفته مي شود.
محدوده طبيعي فشار خون از يک فرد به فرد ديگر متفاوت است. فشار خون پايين همانند فشار خون بالا، براي بدن عوارضي ايجاد مي کند که مي توان به ضعيف شدن قلب، بي حالي، ضعف، سرگيجه، خستگي و غش اشاره کرد.


علل فشار خون پايين

درمان فشارخون پايين وابسته به اين است که بدانيم علت اصلي اين کاهش چه بوده است؟
به همين دليل روش هاي درماني از يک نفر به نفر ديگر متفاوت است. پزشک، داروهاي مناسب با شرايط فرد را برايش تجويز مي کند.
از دست دادن خون و عفونت خوني: گاهي اوقات کاهش فشارخون به دليل فقدان خون ناشي از خونريزي است. اين شرايط مي تواند به وسيله تزريق خون و مايعات داخل وريدي درمان شود. اگر علت عفونت باشد، بايد توسط آنتي بيوتيک ها و مايعات داخل وريدي درمان شود.

کم آبي بدن: يکي از دلايل کم فشاري خون، کم آبي بدن است. اگر علت کم فشاري خون شما، کم آبي باشد، بايستي با مايعات و املاح درمان شويد. مايعات حجم خون را افزايش مي دهند. اگر کم آبي خفيف باشد و با حالت تهوع و استفراغ همراه نباشد، بايد با مصرف مايعات و الکتروليت ها از راه دهان درمان شود. کم آبي متوسط تا شديد به درمان تحت نظر پزشک در بيمارستان نياز دارد.

براديکاردي (کند شدن غيرطبيعي ضربان قلب) : اين مشکل بيشتر ناشي از تجويز داروهاست، بنابراين با اصلاح دوز يا قطع کردن دارو، درمان خواهد شد.

تاکيکاردي (تند شدن غيرطبيعي ضربان قلب): درمان کم فشاري خون ناشي از تاکيکاردي به ماهيت و طبيعت تاکيکاردي وابسته است. با کمک داروها يا با دِفيبريلاتور (دستگاه الکتريکي اي که با ايجاد شوک، موجب ايست انقباض ماهيچه هاي قلب مي شود) تاکيکاردي قلبي مي تواند درمان شود.

تغذيه نادرست: اگر علت کم فشاري خون مشخص نباشد، شما فقط بايد کارهايي را انجام دهيد که فشارخون تان را بالا ببرد و علائم و عوارض آن را کاهش دهد. تغذيه نادرست و سوء تغذيه نيز 2 دليل مهم کم فشاري خون هستند. سوء تغذيه به دليل فقدان کالري کافي، پروتئين، ويتامين هاي گروه B مخصوصا ويتامين B5 يا پنتوتنيک اسيد و ويتامين C ايجاد مي شود.

يکي ديگر از دلايل فشارخون پايين اضطراب است.


درمان فشار خون پايين

فشار خون پايين با روش هاي مختلفي مي تواند درمان شود. يکي از راه هاي مهم براي پيشگيري از افت فشارخون، پيروي از يک رژيم غذايي صحيح است. زماني که تغذيه نامناسب عامل اصلي افت فشارخون باشد، مصرف کافي و متعادل مواد غذايي، لازم به نظر مي رسد. رژيم غذايي شما بايد از غلات، سبزيجات، ميوه ها، ماهي و مرغ کم چرب غني باشد. آب سبزيجات (آب هويج يا گوجه فرنگي و...)، روغن هاي مفيد و نمک دريايي تصفيه نشده براي شما بسيار مناسب است.


پيشگيري از افت فشار خون

پيشگيري از افت فشار خون، مدت زيادي طول مي کشد اما با راهکارهاي زير مي توانيد نتايج خوبي بگيريد:
*آب بيشتري بنوشيد. تا مي توانيد آب بنوشيد و از مصرف الکل بپرهيزيد زيرا الکل موجب کم آبي بدن و کاهش بيشتر فشار خون در افرادي که دچار افت فشار خون هستند، مي شود (در اکثر مقالات به نخوردن الکل سفارش مي شود و اينجا نيز مخصوصا به آن اشاره شد تا مشخص شود که اسلام به چه دليل و منطق روشني، مصرف اين ماده را حرام اعلام کرده است).

*وعده هاي غذايي کمتر و کم کربوهيدرات مصرف کنيد. وعده هاي غذايي کم کربوهيدرات را به ميزان چند بار در روز مصرف کنيد. به طور کلي از مصرف زياد مواد کربوهيدراتي اجتناب کنيد.

*نمک: استفاده از نمک براي پيشگيري از فشار خون پايين داراي اهميت بوده و مهم است. نمک را نه بيشتر از آنچه سفارش شده و نه کمتر، بلکه به ميزان توصيه شده مصرف کنيد (حداکثر 6 گرم در روز). توجه داشته باشيد که دريافت بيش از اندازه نمک منجر به پرفشاري خون، نارسايي قلبي و دريافت کم آن نيز، موجب بدترشدن کم فشاري خون خواهد شد.

*ميوه ها: به مقدار فراوان ميوه بخوريد. آب ميوه ها مي توانند موجب جوان شدن شما و درنتيجه جلوگيري از افت فشارخون شوند. اگر براي تان امکان دارد بيشتر و بيشتر ميوه بخوريد. ميوه ها براي تنظيم عملکرد بدن شما بسيار سودمند هستند.
موارد فوق از جمله مهم ترين مواردي هستند که بايد هميشه در خاطر داشته باشيد. با اين راهکارها به طور قطع شما مي توانيد از افت فشارخون جلوگيري کنيد.


گياهان دارويي براي کنترل فشار خون

آب چغندر: با نوشيدن آب چغندر مي توانيد کاهش فشارخونتان را کنترل کنيد. براي نتيجه گيري بهتر به بيماران توصيه مي شود که يک فنجان آب چغندر را به ميزان 2 باV/Dٯر روز بنوشند؛ به اين ترتيب بهبودي قابل ملاحظه اي حاصل خواهد شد.

سنبل هندي: سنبل هندي هم يک درمان خانگي بسيار مؤثر براي بهبود کاهش فشارخون است. مصرف اين گياه معمولا به ميزان 30 تا 40 دانه توصيه مي شود. معمولا مصرف مقدار خيلي کمي کافور و دارچين با اين گياه توصيه مي شود. شما همچنين مي توانيد معجوني را با خيساندن 10 تا 20 گرم از اين گياه در 250 سي سي آب جوش تهيه کنيد و اين مخلوط را 3 بار در روز مصرف کنيد.

حمام نمک فرنگي: اين کار يکي از راه هاي آسان براي درمان فشارخون پايين است. براي اين کار حدود يک و نيم کيلوگرم نمک فرنگي(سولفات منيزيم) را در يک وان آب گرم معمولي حل کنيد و به مدت 10 تا 12 دقيقه در اين محلول غوطه ور شويد. بهترين زمان انجام اين کار، قبل از رفتن به رختخواب است. فقط مراقب باشيد سرما نخوريد.

ورزش: يکي ديگر از مهم ترين کارهايي که مي توانيد براي درمان فشارخون پايين انجام دهيد، ورزش است. پياده روي آرام و دوچرخه سواري مخصوصاً در هواي آزاد و شنا بهترين ورزش ها هستند.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
تپش قلب را با آب انگور درمان کنيد

تپش قلب به ضربان نامنظم و قوي قلب مي گويند. اين پديده در زن و مرد و در تمامي سنين ديده مي شود. اگرچه اين حالت براي چند ثانيه رخ مي دهد اما اغلب مردم آن را با حمله قلبي اشتباه مي گيرند. تپش قلب علت هاي متعددي دارد.
در اين مطلب به علل، علايم و درمان خانگي آن مي پردازيم.


*علل:

اضطراب
دستپاچگي
يبوست
استعمال بيش از حد دخانيات
نفخ
استرس
فعاليت هاي فيزيکي
مصرف زياد نوشيدني هاي کافئين دار
تب
اختلال تيروئيد
کم خوني
از دست دادن خون
درد شديد
کمبود اکسيژن
تغييرات هورموني مربوط به يائسگي، حاملگي و قاعدگي
بعضي از داروهاي ضد آلرژي و سرماخوردگي حاوي ماده اي به نام سيدوافدرين
هر کاري که روي قلب فشار وارد مي کند
افزايش فشار روي انقباض عضلات قلب.


*علايم:

عرق کردن
از حال رفتن
سرگيجه
کمبود نفس
ناراحتي در قفسه سينه، ضربان تند
عملکرد ضعيف قلب


*درمان خانگي:

مصرف روزي يک ليوان آب انگور مي تواند حالت هاي تپش قلب را تسکين دهد. قبل از خواب يک ليوان آب حاوي يک قاشق غذاخوري عسل و نصف ليوان آب ليمو بخوريد. مصرف ميوه و سبزي تازه را بالا ببريد. فعاليت هاي جسمي مانند شنا، دوچرخه سواري و... را به برنامه روزانه خود اضافه کنيد تا قلب سالمي داشته باشيد. از مصرف نوشيدني هاي کافئين دار بپرهيزيد.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
آب آوردن مغز در سالمندان

هیدروسفالی به کلام ساده یعنی آب آوردن مغز ،در این بیماری به دلایل متفاوت آب موجود در حوضچه های مغزی نمیتواند مسیر طبیعی خودرا طی کند و به همین دلیل در آنها تجمع یافته و بسته به فشار داخل مغز علائم متفاوتی را ایجاد میکند.
در این صفحه به هیدروسفالی با فشار طبیعی میپردازیم. این بیماران برخلاف انتظار ، با وجود جمع شدن آب در حوضچه های مغزی ، فشار داخل مغز بالا نمیرود.این حالت معمولا در سنین بالا پدید میاید .
سه علامت مهم در این بیماران وجود دارد که توجه به آنها میتواند کلید تشخیصی مهمی محسوب شده و درمان مناسب آنها را رقم بزند.
بر عکس بی توجهی به این علائم مهم میتواند موجب عقب افتادن تشخیص و ایجاد مشکلات پیچیده برای بیمار و خانواده او شده ، و خانواده ای را زمینگیر کند...


علامتهای مهم این بیماران عبارتند از :

اختلال در راه رفتن ، این بیماران معمولا بتدریج تعادل خود را از دست داده و مهارت راه رفتن را از دست میدهند به گونه ای که تدریجا زمینگیر میشوند و تنها یار آنها صندلی چرخدار خواهد شد ...


علامت مهم دیگر کاهش حافظه و فراموشیست ...

متاسفانه این حالت در مواردی مثل بیمار مورد نظر ما باشتباه با تشخیص آلزایمر ، دمانس و یا کوچک شدگی مغز تحت درمان قرار میگیرد که هرگز درمان مناسبی برای این بیماران نخواهد بود ...
البته باید توجه داشت که گاهی این دو مشکل همراه هم دیده میشوند ولی بررسی شدت و غلبه ی هر یک از آنها بسیار مهم و حیاتی است.


علامت کلیدی سوم بی اختیاری و از دست دادن کنترل ادرار و گاهی مدفوع میباشد.

این حالت هم متاسفانه خیلی وقت ها به کهولت سن بیمار یا مشکلات پروستات و ... ارتباط داده میشود و موجب اشتباه جبران ناپذیر در درمان آنها خواهد شد ...


معاینه بالینی و بررسی های تشخیصی

مثل سیتی اسکن در تشخیص صحیح برای این بیماران بسیار مهم و حیاتیست ...
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
شناخت علایم اولیه آلزایمر

بيماري آلزایمر روي حافظه و توانائيهاي ذهني اثر مي‏گذارد.علايم اين بيماري ممكن است در افراد مختلف متفاوت باشد اما بيماري آلزايمر که اغلب افراد بالاي 65 سال را گرفتار مي‏كند اغلب با نشانه هایی همراه است که هر چند در افراد مختلف متفاوت است اما شناخت آنها میتواند مانع بروز بعضی مشکلات شود


در زیر به برخی علایم شایع تر میپردازیم

· از دست دادن حافظه همیشه به دلیل پیری نیست , ممکن است استرس اضطراب و پریشانی یکی از علائم بروز آن شود. اگر شخصی جزئیات رویداد ها را فراموش میکند مثل یک مکالمه و یا فرامووش کردن نام فرزندتان در مراحل ابتدایی این بیماریست.

· اضطراب ,افسردگی , ترس , سردرگمی و تغییرات خلقی یکی دیگر از علایم این بیماری است.

· فرد مبتلا به آلزایمر ممکن است تصمیمات عجیبی بگیرد که در گذشته از او بعید بوده است .مثلا فردی که بسیار حسابگر بوده حال پول خود را صرف امور احمقانه میکند و یا بسیار ولخرج شده است.

· او ممکن است دیگر نتواند حقوق خود را مدیریت کند صورت حسابها را بپردازد .

· شخص مبتلا به آلزامیر ظرف مدت زمان زیادی کارهای شخصی خود را به انجام میرساند و یا حتی ممکن است نتواند آنها را به اتمام برساند.

· مشکلاتی در تمرکز انها پدید میآید.

· وسایل شخصی خود مانند عینک را گم میکند .

· زمان و مکان خود را فراموش میکند . مثلا دیگری را همسر خود میداند و یا نوه خود را فراموش میکند.

· مهارت های ارتباطی او کاهش پیدا میکند .

· متاسفانه حدود 60درصد از افراد مبتلا به آلزایمر علاقه شدیدی به پیاده روی پیدا میکنند که ممکن است در این میان راه خانه را گم کنند و یا خود را در زمانهای قبلی احساس کنند و به دنبال آدرسهای قبلی که در آن زندگی میکرده اند و یا شاغل بوده اند بگردند.

· سوالات خود رامدام تکرار میکنند .

· ممکن است این افراد مشکلات بینایی پیدا کنند و در تعیین فواصل و تعیین رنگ به مشکلات جدی برخورد کنند.

· رفتارهای بیهوده ای از آنان سر میزند .مثلا مدام در یک کشو را باز و بسته میکنند بدون اینکه چیزی از آن بردارند.

· او دوست دارد تنها و منزوی باشد .کم کم تمام فعالیت های مورد علاقه خود را ترک میکند. سرگرمیهای اجتماعی , پروژه ها و ورزش را از برنامه خود حذف میکند.حتی ممکن است از انجام انها احساس خجالت کند

· حدود 40 درصد افزاد مبتلا به آلزایمر ,افسردگی هم دارند .زمان زیادی را میخوابند و از هر نوع فعالیتی امتناع میکنند.

· این بیماری در مراحلی که پیشرفته تر شود دیگر حتی افراد خانواده خود را نمیشناسد.

· قادر به اجام فعالیت های ظریف نظیر بستن دکمه لباس خود نیست.همچنین ممکن است لرزش و ضعف در دستان خود احساس کند .

· اودیگر نمیتواند انتخاب کند که مثلا چه نوع لباسی بپوشد.

· افراد مبتلا اغلب موارد بهداشتی خود را هم فرامش میکنند .مسواک نمی زنند .دیر به دیر به حمام میروند.ناخنهایشان را نمیتوانند کوتاه کنند و...

· وعده های غذایی خود را فراموش میکنند. حتی گاهی جویدن ان را فراموش میکنند و نمیتوانند حتی بگویند که مثلا غذا بیش از حد داغ است.

· در مراحل پایانی این بیماری فرد ممکن است بینزاکت شود.دست به دزدی بزند و یا با افراد برخوردهای زننده داشته باشد.

· سوءظن پیدا میکنند و یا دچار توهمات واهی میشوند.

· اعمال و رفتار پرخاشگرانه دارند.ممکن است فریاد بزنند,تهدید کنند و یا دیگران را هل بدهند.

· به دلیل بروز مشکلاتی نظیر بیقراری و اضطراب درخوابیدن ناتوان میشوند .

· رفتار کودکانه ای پیدا میکنند . مثلا از تاریکی میترسند و یا همه جا به دنبال شما می آیند.

حتی اگر کسی مبتلا به آلزایمر باشد به این معنا نیست که زندگی او تمام شده است او میتواند سالها زندگی خود را ادامه دهد و از بروز علائم جدی تر جلوگیری کند.
به عقیده پزشکان در صورت بروز هر یک از این علایم باید به سرعت اقدامات درمانی را شروع کرد.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
پارگی پرده گوش

پرده گوش که به آن پرده صماخ هم گفته می شود، به شکل پرده نازکی است که انتهای مجرای گوش را مسدود و گوش خارجی را از گوش میانی جدا می کند. این پرده از نظر هندسی مخروطی شکل است و وسط آن کمی فرورفته است.
مساحت آن حدود ۸۰ میلی مترمربع است. استخوان چکشی به پشت پرده گوش وصل می شود. وقتی امواج صوتی به پرده گوش می رسند، باعث حرکت آن شده و متعاقبا این حرکت از طریق استخوان چکشی و سپس ۲ استخوان دیگر گوش میانی به گوش داخلی رسیده و سلول های عصبی موجود در گوش داخلی این امواج صوتی را به جریان عصبی تبدیل می کنند. جریان عصبی از طریق عصب شنوایی به مغز مخابره شده و آنگاه ما قادر می شویم صدای وارده را بشنویم.


▪ پرده گوش به دلایل متعددی ممکن است آسیب ببیند. مهم ترین دلایل عبارتند از:

ـ دستکاری گوش
ـ وارد شدن فشار ناگهانی منفی یا مثبت به پرده گوش
ـ عفونت گوش میانی
ـ ورود ذرات جوشکاری به داخل کانال گوش و برخورد آن به پرده گوش

اگر پرده گوش در معرض فشار ناگهانی مثبت یا منفی شدیدی قرار گیرد ممکن است دچار پارگی شود. در این مورد می توان از وارد آمدن سیلی به گوش، شیرجه زدن به قسمت های عمیق آب و قرار گرفتن در نزدیکی انفجار نام برد.
در مواری دیده می شود که وارد آمدن سیلی به گوش یک فرد باعث پارگی پرده گوش می شود. اگر شدت سیلی وارده به گوش زیاد باشد و سیلی کاملا روی لاله گوش وارد شود به نحوی که باعث شود هوای داخل کانال گوش کمپرس شود می تواند باعث پارگی پرده گوش شود. این پارگی در ابتدا دردناک است، اما بعد از دقایقی درد برطرف خواهد شد و تنها شکایت بیمار معمولا کاهش شنوایی و گرفتگی گوش است. معمولا این نوع پارگی و همین طور پارگی های ناشی از دستکاری گوش در عرض چند هفته خودبه خود جوش می خورد و عوارضی بر جای نمی گذارد مشروط بر این که تا هنگام جوش خوردن، گوش دچار عفونت نشود، لذا بهتر است که بیمار به منظور پیشگیری از عفونت از آنتی بیوتیک خوراکی استفاده کرده، از وارد شدن آب به داخل مجرای گوش جلوگیری کرده و از ریختن قطره دارویی به داخل کانال گوش اجتناب کند.
عفونت گوش میانی نیز یکی از دلایل مهم پارگی پرده گوش است. تجمع چرک در گوش میانی به تمام جداره های گوش میانی فشار وارد می کند. از آنجا که تمام جداره های گوش میانی به استثنای پرده گوش استخوانی است نهایتا این فشار می تواند پرده گوش را سوراخ کند. با سوراخ شدن پرده گوش و خروج ترشحات گوش میانی به درون کانال گوش، فشار از روی پرده گوش کاسته می شود و معمولا درد بیمار به سرعت کاهش می یابد. هرچند در مواردی که عفونت گوش میانی شدید و میزان پارگی پرده صماخ زیاد باشد ممکن است این سوراخ به طور دائمی باقی بماند. ولی معمولا پارگی ناشی از عفونت حاد گوش میانی خودبه خود در عرض چند روز ترمیم می شود. بدیهی است درمان به موقع عفونت های گوش میانی برای پیشگیری از آسیب های بعدی پرده گوش اقدامی ضروری است.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
صفحه  صفحه 48 از 111:  « پیشین  1  ...  47  48  49  ...  110  111  پسین » 
خانه و خانواده

همه چیز درباره بیماری ها

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti Forums is not responsible for the content of external sites

RTA