انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
خانه و خانواده
  
صفحه  صفحه 49 از 111:  « پیشین  1  ...  48  49  50  ...  110  111  پسین »

همه چیز درباره بیماری ها


مرد

 
عقرب زدگی

آیا تا به حال در سفر به برخی از شهرهای جنوبی یا کویری کشور جانور گزنده ای چون عقرب را دیده اید؟ آیا می دانید که اغلب عقرب ها سمی مهلک دارند و می توانند بر اثر گزش یک کودک یا فرد بالغ را براحتی از پا درآورند؟
عقرب ها از جمله جانورانی هستند که اگر وارد حریم آنها شویم، برای دفاع از خود اقدام به گزش می کنند. این موجودات گزنده بیشتر در مناطق گرم ایران مانند خوزستان، کاشان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان دیده می شوند.۹۰ درصد مرگ و میر ناشی از گزش عقرب در کودکان گزارش شده است. عقرب ها دمی بلند دارند که به طرف بالا تاب خورده و در انتهای آن یک نیش زهرآلود وجود دارد. خطرناک ترین عقرب نوع زرد آن موسوم به عقرب زرد است. بدنی باریک و ظریف، دمی بلند و رنگی زرد دارد. چون عقرب ها روز به استراحت و شب ها به شکار می پردازند، اغلب کسانی که در شب کار می کنند، بیشتر در معرض نیش عقرب هستند.


● علائم و نشانه های عقرب زدگی

محل گزش عقرب بر خلاف مار یک نقطه است. شایع ترین نشانهٔ عقرب زدگی درد سوزانندهٔ آنی، تورم در حال پیشرفت، تغییر رنگ در محل گزش و در مراحل بعدی تهوع و استفراغ، آبریزش از دهان، بی قراری و اضطراب، تشنج، بی حسی، گزگز انگشتان، بی اختیاری ادرار و مدفوع و اختلال هوشیاری است.
معمولا سم عقرب زرد در محل گزش باعث زخم و التهاب شدید که شبیه سوختگی درجهٔ ۳ است و تاول و نکروز می شود. این زخم براحتی قابل ترمیم نیست و اگر فرد آسیب دیده تحت مداوا قرار نگیرد، این سم می تواند موجب تخریب خون، نارسایی کلیه، مشکلات روانی و مرگ شود. فردی که دچار گزش با عقرب زرد می شود، لازم است ضمن تزریق پادزهر، خون وی نیز تعویض شود که در خیلی موارد مؤثر واقع نشده و منجر به مرگ می شود.
امروزه پادزهر سم عقرب زرد کیفیت لازم را برای کاهش اثرات مهلک سم این عقرب نداشته استفادهٔ زیاد از حد آن نیز می تواند در مفاصل فرد آسیب دیده رسوب و دردهای مفصلی ایجاد کند. البته خوشبختانه اخیراً محققان ایرانی توانسته اند از زهر عقرب زرد، پادزهری تولید نمایند تا با تزریق آن به فرد آسیب دیده علاوه بر درمان وی مانع گسترش عوارض مربوط به گزش شوند.


● توصیه ها

هنگامی که به شهرهای کویری و جنوبی بویژه خوزستان سفر می کنید، از افراد بومی منطقه بخواهید تا برای دوری و پیشگیری از گزیدگی عقرب ها به شما کمک کنند.هرگز پابرهنه روی زمین راه نروید و لباس های پوشیده تر و آستین بلند بپوشید.کودکان به دلیل سیستم ایمنی ضعیف تر در مقایسه با بزرگسالان زودتر به سم عقرب واکنش نشان می دهند، بنابراین کودکان خود را هنگام بازی در سفر کنترل کنید.
▪ توجه: اگر عقرب شما را نیش زد، خونسردی خود را حفظ کنید به آرامی محل گزش را با آب و صابون بشویید یا با الکل مالش دهید. عضو آسیب دیده را به دلیل جلوگیری از گسترش سم به سمت قلب، در سطحی پایین تر از سطح قلب قرار دهید و فوراً به مراکز درمانی مراجعه کنید.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
سوپ جوجه دارویی برای درمان سرماخوردگی

اگرچه ممكن است تصور كنید كه خوردن سوپ جوجه نمی‌تواند درمان موثری برای بیماران مبتلا به سرماخوردگی یا آنفلوآنزا باشد، اما بهتر است به سوپی كه مادرتان برای شما تهیه كرده اطمینان داشته باشید، چرا كه طبق بررسی‌ها خوردن سوپ جوجه می‌تواند نقش موثری در بهبود سرماخوردگی داشته باشد. بسیاری از افراد بر این باورند كه توصیه مادربزرگ‌ها برای خوردن یك كاسه سوپ جوجه در روزهایی كه احساس بیماری می‌كنند، ریشه در باورهای ذهنی نادرستی دارد كه از گذشته‌های دور از نسلی به نسل دیگر منتقل شده است.
اما حقیقت این است كه این سوپ حاوی تركیبات مختلفی است كه می‌تواند سیستم ایمنی بدن افراد را تحت تاثیر خود قرار د هد. جالب است بدانید این سوپ كه از قرن‌ها پیش به عنوان غذای بیماران تهیه می‌شده است، دارای موادی با ویژگی‌های ضدالتهابی است و به همین علت می‌تواند موجب تسكین گلودرد و كاهش عوارض ناشی از ابتلا به سرماخوردگی یا حتی آنفلوآنزا شود. به عبارت دیگر می‌توان گفت برای تهیه این سوپ از موادی استفاده می‌شود كه زمینه مناسبی را برای تاثیرگذاری داروهای تجویز شده برای درمان سرماخوردگی فراهم می‌كنند.
اغلب در تهیه این نوع سوپ از گوشت مرغ، پیاز، سیب‌زمینی، هویج، شلغم، كرفس و جعفری استفاده می‌شود. بررسی‌های انجام شده درباه تاثیر هریك از این مواد بر انجام واكنش‌های طبیعی بدن در شرایط آزمایشگاهی نشان داده است كه این تركیبات مانع حركت گلبول‌های سفید خون می‌شوند و این در حالی است كه گلبول‌های سفید خون از باكتری‌ها و بقایای سلولی كه مقدار آنها بر اثر ابتلا به عفونت‌های ویروسی نظیر سرماخوردگی افزایش خواهد یافت، تغذیه می‌كنند.
فعالیت گلبول‌های سفید خون اغلب موجب افزایش میزان ترشحات مخاطی می‌شود كه سرفه و آبریزش بینی از پیامدهای آن محسوب می‌شوند. در حقیقت می‌توان گفت كه خوردن سوپ جوجه به عنوان یك عامل بازدارنده مانع گسترش بیماری در بدن می‌شود.
به گفته محققان، سوپ جوجه همچون دیگر مواد غذایی پروتئینی دارای اسید آمینه‌ای به نام سیستئین است كه با پخته شدن گوشت مرغ از آن خارج می‌شود. سیستئین یك تركیب شیمیایی است و از جمله فرآورده‌های دارویی است كه همانند بسیاری از دیگر انواع داروهای خلط‌آ‌ور می‌تواند نقش بسیار مهمی در خارج شدن ترشحات مخاطی از ریه‌ها داشته باشد. به این ترتیب می‌توان گفته‌های مادربزرگ‌ها‌ درباره این‌كه سوپ جوجه می‌تواند داروی سرماخوردگی باشد را مورد تایید قرار داد.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
رهايي از نفخ و گاز شکم

سعي کنيد غذاي خود را در حال آرامش صرف نماييد . غذا خوردن در مواقعي که استرس داريد و يا عجله داريد مي تواند با سيستم هضم و جذب گوارش مداخله نمايد.
کم نيستند افرادي که نفخ شکم آنها را در زندگي روزمره دچار مشکلات فراوان بويژه در زندگي اجتماعي نموده است. اگر شما نيز از اين دسته از افراد هستيد توجه به نکات ذيل مي تواند براي شما مفيد واقع گردد.
توليد گاز در دستگاه گوارشي يکي از پديده هاي طبيعي بدن است اما اگر توليد گاز بيش از حد معمول باشد مي تواند مشکل ساز گردد . گازهاي توليد شده در مجراي گوارشي عموما به دليل تخمير غذاهاي جذب نشده مانند فيبر گياهي در کولون ايجاد مي گردند همچنين عدم توانايي سيستم گوارشي در هضم برخي از اجزاي خاص غذايي (اجزايي مانند گلوتن در غلات و يا قند موجود در محصولات لبني و يا ميوه ها) نيز ممکن است منجر به توليد گاز گردند.


منابع اصلي توليد گاز در دستگاه گوارش شما احتمالا عبارتند از:

· پس مانده هاي غذايي در کولون
· تغيير در سيستم باکتريايي گوارشي به دليل مصرف آنتي بيوتيکها و يا ديگر داروها
· سوء جذب کربوهيدرات که مي تواند تعادل باکتري هاي مفيد دستگاه گوارشي را دگرگون نمايد.
· بلعيدن هوا و مهاجرت هواي بلعيده شده به ناحيه کولون
· يبوست ( باقي ماندن اضافه هاي غذا در ناحيه کولون زمان بيشتري را براي تخمير توليد مي نمايد)
· برخي مواقع ممکن است گازها نشانه يک اختلال گوارشي مانند سندرم روده تحريک پذير و يا اختلال عدم تحمل لاکتوز باشند.
اقدامات زير ممکن است شما را در جهت پيشگيري از توليد گاز بيش از حد در دستگاه گوارش تان ياري رسانند:
· اجتناب از مصرف غذاهايي که بيشترين تاثير را بر دستگاه گوارشتان دارند و بيشتر از ساير غذاها شما را متاثر مي نمايند: اين غذاهاي محرک عموما عبارتند از: حبوبات و نخود فرنگي ، عدس، کلم، پياز، بروکلي، گل کلم، موز ، کشمش، نان غله کامل، سالاد و نوشيدني هاي کربناته.
· ممکن است اين پرسش به ذهن شما خطور کرده باشد که چرا لوبيا و حبوبات گاز توليد مي کنند؟ حبوبات حاوي چند نوع قند هستند که براي انسان قابل هضم نيست و وقتي اين قندها به روده مي رسد، تحت تاثير عملکرد باکتري هاي روده و تخمير ، گاز توليد مي شود.
· و اگر مصرف محصولات لبني براي شما مشکل ساز مي گردند مي توانيد انواع محصولات کم لاکتوز و يا عاري از لاکتوز را مصرف نماييد.
· غذاهايي با محتواي چربي کمتر را مصرف نماييد: چربي روند هضم و جذب را در سيستم گوارشي آهسته مي نمايد لذا به غذاها زمان بيشتري را براي تخمير شدن مي بخشد .
· به طور موقت غذاهاي پرفيبر را محدود نماييد: هر چند که فيبر به هضم غذا کمک مي نمايد ولي بسياري از غذاهاي پرفيبر همچنين توليد گازها را افزايش مي دهند. لذا پس از اينکه قدري استراحت را به سيستم گوارشي تان داديد و براي مدتي کوتاه مصرف غذاهاي پرفيبر را محدود نموديد مجددا به طور آهسته و تدرجي مقادير فيبر لازم را به رژيم غذايي خود اضافه کنيد. البته توجه به اين نکته ضروري است که خيلي از افرادي که از نفخ بيش از حد شاکي هستند از سبزيجات و ميوه جات حذر مي نمايند، اما در عين حال از انواع فست فود و نيز غذاهاي حاوي چربي بيش از حد استفاده مي کنند. اگر شما نيز اين نوع رژيم غذايي را براي خود انتخاب نموده ايد، بايد بدانيد که اثرات مخرب رژيم غذايي حاوي انواع چربي و نيز مواد افزودني مي تواند به مراتب بيش از سبزيجات و ميوه جات که حاوي فيبر فراوان مي باشند، باشد.
· به آهستگي غذا بخوريد: سعي کنيد غذاي خود را در حال آرامش صرف نماييد . غذا خوردن در مواقعي که استرس داريد و يا عجله داريد مي تواند با سيستم هضم و جذب گوارش مداخله نمايد.
· غذاي خود را با دهان بسته ميل نماييد و از مصرف سيگار و آدامس اجتناب نماييد : تند غذا خوردن و صحبت کردن در هنگام صرف غذا ( غذا خوردن با دهان باز ) ممکن است موجب شود که قدري هوا بلعيده شود و همچنين به هنگام جويدن آدامس و سيگار کشيدن نيز ممکن است قدري هوا بلعيده شوند.
· تحرک بدني خود را بويژه پس از صرف غذا افزايش دهيد: ممکن است يک پياده روي کوتاه پس از صرف غذا مفيد واقع شود.
· از درمان هاي رايج (بدون نسخه) که خطري را براي شما در بر ندارند مدد بگيريد. محصولاتي مانند لاکتائيد ها و يا تسهيل کننده هاي هضم لبنيات ممکن است به هضم لاکتوز کمک نمايند و نيز محصولاتي که حاوي سايمتيکون (simethicon) هستند مي توانند به تجزيه و انحلال حباب هاي گاز کمک نمايند.


چه زماني بايد به پزشک مراجعه نماييد:

اگر دچار عوارضي چون نفخ شديد و آروغ زدن و دفع گاز بدون اختيار هستيد و علائم شما با اصلاح عادات غذايي بهبود نيافته است مي بايست با پزشک متخصص مشورت نماييد و نيز اگر به عوارضي به شرح زير مبتلا مي باشيد:

· اسهال
· يبوست
· تهوع و يا استفراغ
· کاهش وزن
· درد شکمي و يا درد در ناحيه مقعد
· تپش قلب مداوم
· حضور خون در مدفوع
· تب

کليه علائم مذکور ممکن است از علائم ابتلا به يک عارضه گوارشي باشند.
برخي اوقات ممکن است علائم گوارشي موجب شرمندگي باشند اما هرگز نبايد اجازه دهيد که احساس شرم و خجالت شما را از جستجوي کمک و مشاوره براي برطرف نمودن مشکل تان بازدارد ، چرا که معالجه اين مشکل امکان پذير و ميسر مي باشد.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
ويتامين B - پادزهري در برابر آلزايمر

آيا با مصرف چند قرص ويتامين مي‌توان از بيماري آلزايمر خلاص شد؟
دانشمندان اخيرا به اين نتيجه رسيده‌اند که ويتامين B مي‌تواند از سرعت شيوع اين بيماري بکاهد،اما با اين حال توصيه مي‌کنندکه از مصرف بيش از حد آن پرهيز شود.
اينکه ويتامين‌ها قادر به چه چيزهايي هستند وتوانايي آنها کجا محدود مي‌شود، امري است که به اين زودي روشن نخواهد شد، اما اين مشخص است که يک تغذيه‌ي سالم و پر از ويتامين مي‌تواند مانع شيوع برخي بيماري‌ها شود.
ويتامين B مي‌تواند سلاحي با قيمت مناسب براي مقابله با بيماري آلزايمر باشد.
اين ويتامين در گوشت، ماهي، تخم مرغ،سبزيجات و برنج موجود است.
ويتامين B مي‌تواند از ساختار مغزي حفاظت کند و از سرعت کوچک و جمع شدن مغز بکاهد. عملکرد اين ويتامين به اين صورت است که به از بين بردن اسيد آمينه‌ي هوموسيستين کمک مي‌کند. بالا بودن ميزان هوموسيستين در خون انسان مي‌تواند به رگ‌هاي خوني آسيب برساند و باعث شيوع آلزايمر شود.


کاهش شيوع آلزايمر

تحقيقات دانشگاه آکسفورد (Oxford) و دانشگاه‌هاي نروژي نشان مي‌دهندکه مصرف روزانه‌ي ويتامين B مي‌تواند از کوچک شدن مغز سالمندان جلوگيري کند.
ديويد اسميت، (David Smith) يکي از دانشمنداني که در اين تحقيق نقش داشته، مي‌گويد:
«ما اميداوريم که اين معالجه‌ي ساده و مطمئن از پيشرفت سريع آلزايمر ميان افرادي که از اختلال ذهني برخوردارند، جلوگيري کند». اما به نظر وي اين امر بايد هنوز مورد بررسي بيشتر
قرار گيرد که آيا ويتامين B تنها از سرعت پيشرفت بيماري آلزايمر مي‌کاهد يا اينکه مي‌تواند به طور کامل از آن جلوگيري ‌کند.
با وجود چنين نتايجي، دانشمندان به افراد مسن هشدار مي‌دهند که از مصرف زياده از حد اين ويتامين پرهيز کنند، زيرا تاثير درازمدت چنين مصرفي مي‌تواند به سرطان نيز بينجامد.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
كبد چرب؛ بيماري كم تحركي

تغيير الگوي غذايي در دهه‌هاي اخير و بخصوص افزايش مصرف غذاهاي چرب و آماده و عدم تحرك و فعاليت فيزيكي منظم باعث افزايش وزن و چاقي در بيشتر افراد شده است. يكي از عوارض اين تغيير الگوي زندگي شيوع بيماري‌هاي مختلف و از جمله بيماري كبد چرب است.
كبد در قسمت بالايي و راست شكم، درست در زير ديافراگم قرار دارد و اين بيماري به دليل نشست چربي ـ به دليل عدم توانايي كبد در سوزاندن چربي اضافي ـ به‌وجود مي‌آيد كه ممكن است كبد در اين حالت ورم كند يا سلول‌هاي آن تخريب شده و بيماري به سمت سيروز (تخريب كبد) پيش برود.


نشانه‌ها

در بيشتر موارد، افراد چاق، بيماران ديابتي يا مبتلايان به چربي خون بالا به اين عارضه دچار مي‌شوند؛ دكتر نبوي مي‌افزايد: درد مبهم و خفيف در قسمت فوقاني سمت راست شكم يكي از علائم اين بيماري است اما متاسفانه بسياري از بيماران بدون علامت باليني هستند و فرد اغلب زماني به پزشك مراجعه مي‌كند كه به درجاتي از سيروز مبتلا شده است، زيرا در بيماري كبد چرب علائم اغلب بيماري‌هاي كبدي نظير درد شديد غير قابل تحمل، تهوع و استفراغ، زردي و تب و لرز ديده نمي‌شود؛ معمولا بيماري بدون علامت است و اغلب پزشك در بررسي آزمايشگاهي يا سونوگرافي يا سي‌تي‌اسكن كه به علل ديگر انجام مي‌شود، متوجه آن مي‌‌شود.


علت‌ها

بيماري كبد چرب ممكن است به علت مصرف برخي داروها، چاقي، گرسنگي، سوءتغذيه، كاهش سريع وزن و... ايجاد شود، اما علت عمده بيماري كبد چرب، چاقي است. به‌طوري كه در آمريكا حدود يك سوم افراد بالغ دچار بيماري كبد چرب (بيماري كم تحركي و چاقي) هستند.
اين بيماري با وزن بيمار ارتباطي مستقيم دارد و به دليل افزايش چاقي در جوامع مختلف شيوع آن رو به افزايش است. بايد گفت كه در ابتلا به اين بيماري ميزان چربي بدن و اندازه دور شكم (دور شكم بيش از 102 سانتي‌متر در آقايان و 88 سانتي‌متر در خانم‌ها) نقش مهم‌تري از وزن دارد، اما بيماري در هر سني به وجود مي‌آيد كه بيشترين شيوع آن بين 40 تا 60 سالگي است و ـ در كشور ما برعكس اكثر كشورهاي جهان ـ در ميان خانم‌ها بيشتر ديده مي‌شود.


درمان

انسان بدون كبد نمي‌تواند زنده بماند؛ جالب است بدانيد كه كبد تنها عضو بدن است كه خودش دوباره بازسازي مي‌شود و حتي اگر بيش از 70درصد آن برداشته شود، دوباره به اندازه و شكل طبيعي برخواهد گشت.
هرچند احتمال وقوع مرگ يا از كار افتادن كامل كبد در پي بروز عارضه «كبد چرب» بسيار نادر است، اما به دليل عملكرد حياتي كه كبد در تصفيه و پالايش خون، تنظيم هورمون‌هاي بدن، ذخيره گلوكز (قند)، ترشح صفرا و كمك به هضم غذا و... دارد، توجه به درمان بموقع آن بسيار اهميت دارد.
بهترين روش و آسان‌ترين راه درمان كبد چرب حذف عوامل ايجادكننده بيماري است. به عنوان مثال فرد چاقي كه دچار كبد چرب شده است با كنترل وزن و فرد ديابتي با كنترل ديابت خود از بيماري كبد چرب رهايي پيدا مي‌كند. در ضمن دارو درماني نيز مي‌تواند در كنترل بيماري تاثير داشته باشد.
بيماري كبد چرب قابل درمان است و مي‌توان با اصلاح شيوه تغذيه از طريق يك رژيم غذايي سالم و متعادل، كم‌كالري و كم چرب به همراه فعاليت‌هاي بدني و ورزش منظم (دست‌كم 5 بار در هفته و هر بار 20 دقيقه پياده روي يا دويدن آهسته)، كنترل وزن بخصوص چاقي شكمي و كنترل دقيق قند خون با كمك پزشك در جهت درمان اين بيماري، نتيجه مطلوبي را به دست آورد.
براي حفظ سلامتي اين عضو حياتي بدن از قرار گرفتن در معرض عوامل سمي محيط زيست شامل دود اتومبيل يا پاك‌كننده‌هاي شيميايي و حل‌كننده‌ها تا آنجا كه مي‌توانيد خودداري كرده و با اضافه كردن ويتامين‌هاي آنتي‌اكسيدان مثل ويتامين E و C و مواد معدني نظير روي و سلنيوم به برنامه غذايي، از كبد خود در برابر آسيب راديكال‌هاي آزاد محافظت كنيد.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
علت دردهای زیر شکمی چیست؟

درد لگن به دردهای زیر شکم و ناف گفته میشود که میتواند با دامنه بسیار وسیعی همراه باشد. این درد ممکن است یکی از علائم بارداری و یا اختلالات گوارشی همانند سندرم روده تحریک پذیر باشد.
درد لگن به دردهای زیر شکم و ناف گفته میشود که میتواند با دامنه بسیار وسیعی همراه باشد. این درد ممکن است یکی از علائم بارداری و یا اختلالات گوارشی همانند سندرم روده تحریک پذیر باشد.در زیر به مواردی که ممکن است منجر به این نوع درد شود اشاره میکنیم :

1. یکی از این موارد میتواند درد آپاندیس باشد که در سمت راست اتفاق می افتد و بسیار شدید است .با پاره شدن آن و گسترش عفونت د ر داخل شکم میتواند حیات فرد را تحت تاثیر قرار دهد .

2. سندرم روده تحریک پذیر که اختلال مزمن دستگاه گوارش است , باعث بروز مکرر درد شکم گرفتگی نفخ و اسهال و یبوست میشود .پزشکان دلیل اصلی بروز این مشکل را هنوز درنیافته اند اما برای کنترل آن پیشنهادهایی نظیر تغییرات در رژیم غذایی مدیریت استرس و درمان برای اسهال و ییبوست داده اند.

3. ممکن است در دوره تخمک گذای خود قرار گرفته باشید که گاهی به دلیل تحریک دیواره شکم در اواسط چرخه این درد بوجود آید که البته مضر نیست و طی چند ساعت از بین میرود.

4. گاهی سندرم قبل از قاعدگی میتواند باعث انقباض در عضلات شکم ,کمر درد و سر درد ،حساسیت در پستان ها و اکنه در پوست و تغییرات هورمونی شود عدم ورزش و کمبود ویتامین این علائم را بدتر میکند .در صورت بروز دردهای شدید با مشورت یک پزشک دارو مصرف کنید.

5. هر ماه رحم یک پوشش اندومتر میسازد جایی که جنین بتواند رشد کند .در دوره قاعدگی این بافت منجر به بروز دردهایی در پائین شکم و پشت میشود .

6. یک مورد اورژانسی که بسیار سریع باید درمان شود بارداری خارج از رحم است که با علائمی نظیر درد شدید لگن , خونریزی واژینال , تهوع , سرگیجه و گرفتگی عضلات همراه است.

7. یکی دیگر از دلایل جدی بیماری التهاب لگن است که میتواند صدمه جدی به رحم تخمدان بزند و علائم شایع آن تب درد شکم و ترشحات غیر طبیعی واژن و درد در هنگام رابطه جنسی است و البته با مشورت پزشک و مصرف انتی بیوتیک درمان مشود.

8. کیست تخمدان از دیگر عوامل بروز درد در ناحیه پائین ناف و لگن میشود .کیست های بزرگ ممکن است درد لگن را افزایش دهند و شما را به تکرر ادرار مبتلا کنند .

9. فیبروئید هایی که در دیواره رحم رشد میکنند و گاهی با نام تومورلیفی نامیده میشوند هم باعث بروز اینگونه دردها هستند که البته سرطانی نیستند .برخی از زنان ممکن است فشار در شکم خود احساس کنند یا درد در کمر و رابطه های جنسی دردناک را تجربه کنند

10. در برخی از زنان بافت آندومتر در خارج از رحم رشد میکند و زمانیکه به حداکثر رسید به دلیل اینکه راه خروج نمی یابد باعث درد میشود.

11. عفونت ادرار مشکل شایعی است که در بسیاری از زنان رخ داده است و الته تا جاییکه به کلیه ها گسترش نیافته است مورد خطرناکی نیست .نشانه های عفونت کلیه ها تب ، تهوع استفراغ و درد در قسمت پائینی کمر است.

12. سنگ کلیه از دانه های نمک و مواد معدنی موجود در ادرار تولید میشود . میتواند به اندازه یک دانه شنی و یا بزرگتر باشد و باعث بروز درد در شکم خونی شدن ادرار میشود.

13. یکی دیگر از دردهای مزمن مربوط به التهاب مثانه است که منجر به فشار بالا در ناحیه تناسلی ، دفع دردناک ادرار و درد در هنگام رابطه جنسی میشود.

14. درد لگن نشانه هشدار دهنده ای برای بیماری های مقاربتی است که موجب خونریزی میان دوره ای , دفع دردناک ادرار و درد در لگن میشود.

15. اگر قبلا جراحی نظیر برداشتن آپاندیس و یا سزارین داشته اید احتمال بروز این درد در شما افزایش میابد.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
10 علت اصلی خستگی و راه حل مبارزه با آن

اگر شما بیش از دوهفته احساس خستگی و کمبود انرژی دارید حتما به یک روان پزشک مراجعه کنید.
شاید شما هم از آن دسته افرادی باشید که همیشه احساس خستگی میکنید.انرِژی لازم را برای انجام کارهایتان ندارید و مدام خمیازه میکشید .در مقاله زیر بعضی مواردیکه منجر به بروز خستگی میشود را بررسی میکنیم

1-کمبود خواب
زمانیکه برنامه خواب شما به هم میریزد و یا خوابتان کمتر از حد معمول است دچار خستگی و خواب آلودگی میشوید به طوریکه این مشکل میتواند صدمات جدی به سلامت شما وارد سازد.
برای رفع این مشکل خواب را در اولیت قرار دهید .برنامه خوابتان را منظم سازید و در صورت بروز مجدد این مشکل با پزشک مشورت کنید.

2-آپنه خواب
ممکن است فکر کنید که به اندازه کافی خوابیده اید اما ممکن است دچار آپنه خواب شده اید. آپنه خواب به طور خلاصه توقف تنفس در طول شب است که بدون اینکه شما متوجه شوید منجر به بیدار شدنتان میشود.
از دست دادن وزن , ترک سیگار به شما کمک میکند تا خواب راحت تری داشته باشید.

3-خوردن بیش از حد و خوردن اشتباه
خوردن بیش از حد منجر به خستگی میشود .همچنین خوردن مواد غذایی اشتباهی هم همین مشکل را ایجاد میکند. با در نظر داشتن یک رژیم غذایی مناسب قند خون خود را متعادل نگه دارید.
افرادیکه همیشه صبحانه میخورند و در هر وعده غذایی مواد پروتئین دار را فراموش نمیکنند و انرژی از دست رفته خود را با خوردن میان وعده های مناسب باز میابند هرگز با خستگی کلنجار نمیروند

4-کم خونی
کم خونی یکی از علل اصلی خستگی در زنان است.قاعدگی و از دست دادن مقداری خون باعث کمبود اهن در زنان شده و سلولهای قرمز که برای حمل اکسیژن به بافتها و ارگانها به آهن نیاز دارند در معرض خطر قرار میگیرند.
برای رفع کم خونی ناشی از کمبود آهن با نظر پزشک مصرف مکملهای آهن و خوردن غذاهایی غنی از اهن نظیر گوشت , جگر , حلزون صدف دار ,حبوبات و غلات غنی شده توصیه میشود.

5-افسردگی
خستگی و سردرد میتواند عامل اختلالات عاطفی بویژه افسردگی باشد.
اگر شما بیش از دوهفته احساس خستگی و کمبود انرژی دارید حتما به یک روان پزشک مراجعه کنید.

6- کم کاری تیروئید
تیروئید غده کوچکی در گردن شماست که سوخت و ساز بدن را کنترل میکند و برای تبدیل سوخت به انرژی میباشد.
اگر شما به کم کاری تیروئید مبتلا باشید سوخت و ساز بدنتان بیش از حد آرام میشود با انجام یک آزمایش خون هورمونهای تیروئید شما اگر پائین باشدبه راحتی تشخیص داده میشود و با مصرف دارو و هورمونهای مصنوعی شما سرعت لازم در تبدیل سوخت و انرژی را کسب میکنید.

7- کافئین زیاد از حد
اگرچه کافئین در دوز پائین و متوسط هوشیاری و تمرکز را بهبود میبخشد اما مصرف بیش از حد آن منجر به افزایش فشار خون شده و در واقع یکی از علل خستگی در بعضی افراد میشود.
اگر شما از این دسته افراد هستید به تدریج مصرف قهوه , چای , شکلات را کاهش دهید .

8-عفونت ادراری پنهان
همیشه عفونت ادرار با علائمی نظیر سوزش و درد همراه نیست.گاهی خستگی میتواند علامتی برای عفونت ادراری باشد.
تست ادرار و مصرف آنتی بیوتیک برای درمان با تائید پزشک معمولا طی یک هفته خستگی را ناپدید میکند.

9- دیابت
در افراد مبتلا به دیابت به طور غیر طبیعی قند از جریان خون باقی میماند و این منجر به بروز خستگی میشود. اگر شما مداوم احساس خستگی میکنید حتما از پزشک بخواهید برایتان آزمایش دیابت تجویز کند.
برای درمان دیابت با تغییرات در شیوه زندگی و استفاده از دارو و رژیم غذایی مناسب و انجام ورزشهای منظم اقدام کنید.

10- کم آبی
خستگی شما میتواند نشانه ای از کم آبی بدنتان باشد.بدن برای خوب کار کردن نیاز به مصرف مقدار کافی آب دارد که در صورت فراموشی چنین مشکلاتی را به بار می آورد.
حداقل دو فنجان طی یک ساعت از بروز این مشکل جلوگیری میکند
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
بختک؛ بیماری خواب

خواب یک نیاز فیزیولوژیکی بسیار مهم است و اگر نظم عادی آن بویژه با خواب شبانه برقرار نشود سبب پیدایش بیماری های گوناگون می شود.
مقدار خواب به عواملی مانند سن، زمینه ژنتیکی، وضعیت جسمی و روانی افراد بستگی دارد. نوزادان به ۱۶ تا ۲۰ ساعت، کودکان به ۱۰ ساعت و بزرگسالان به ۷ ساعت خواب در شبانه روز احتیاج دارند. از ۳۵ سالگی به بعد ساعات خواب خانم ها بیشتر از آقایان می شود و با افزایش سن، دفعات بیدار شدن از خواب شبانه افزایش می یابد.
کاهش مدت یا تغییر ساعت خواب به هر علت از جمله شب کاری ها پیامدهای مختلف دارد، مانند کاهش حافظه و دقت، تحریک پذیری، خستگی مداوم، کاهش وزن، سردرد، استرس، اختلال در روابط اجتماعی، سوء هاضمه، التهاب معده و روده، بیماری های قلبی ـ عروقی و در خانم های باردار سبب افزایش خطر زایمان زودرس و کم شدن وزن نوزاد می شود.
خواب دارای دو بخش مهم و متناوب REM و Non REM است.
بخش Non REM مهم ترین بخش و حدود ۷۵ درصد از کل خواب را تشکیل می دهد و حدود ۹۰ دقیقه طول می کشد و دارای ۴ مرحله است که در مراحل سوم و چهارم، مغز به استراحت وآرامش کامل می رسد و افرادی که از این مرحله محروم شوند هنگام صبح احساس نارضایتی و خستگی خواهند داشت.
خواب REMحدود ۲۵ درصد از کل خواب را تشکیل می دهد و همراه با رویاهای به یاد مانده است.


● بیماری های خواب

▪ فلج خواب (بختک): به علت خستگی جسمی و فکری عارض می شود. شخص در هنگام خواب یا بیدارشدن نمی تواند دست و پای خود را حرکت دهد.

▪ اختلال خواب در بیماران روحی: افراد مضطرب و پریشان دیر به خواب می روند و افراد افسرده اغلب نیمه شب یا صبح زود بیدار می شوند. اختلال خواب از نشانه های مهم در این گونه افراد است.


▪ حملات میوکلونیک شبانه: پرش اندام ها بخصوص پاها که بیشتر در افراد میانسال دیده می شود و درمان دارویی دارد از دیگر بیماری های خواب به شمار می رود.

▪ سندرم تاخیر فاز خواب: زمان شروع خواب و بیدار شدن دیرتر از وقت معمول است که به علل مختلف از جمله خواب های نامنظم و مکرر قبلی ایجاد شده است. بیشتر در جوانان دیده می شود و ممکن است برای بازگشتن به ساعات خواب طبیعی نیاز به نوردرمانی باشد.

▪ وقفه های کوتاه تنفسی در خواب: بیشتر در کودکان و جوانان دیده می شود و ممکن است به علت چاقی بیش از حد، بزرگ شدن لوزه ها و اختلال در غده تیروئید باشد.


● توصیه ها

یک تا ۲ ساعت قبل از خواب از مصرف چای، قهوه و دخانیات خودداری کنید، یک لیوان شیرعسل گرم بنوشید، قدری نرمش کنید و دوش بگیرید. میزان مصرف مواد حاوی تریپتوفان مانند موز، انجیر، خرما، ماست و ماهی را افزایش داده و مصرف مواد حاوی تیرامین مثل ادویه، پنیر، شکلات، بادمجان، کلم، سوسیس، اسفناج و گوجه فرنگی را کاهش دهید.

عوارض داروهای خواب آور: وابستگی به دارو برای کسانی که دچار اختلال در خوابیدن هستند، موجب خواب آلودگی، سرگیجه، اختلال در حفظ تعادل، خارش منتشر، افت فشارخون، تاری دید و مصرف همزمان با الکل سبب وقفه تنفسی، اغماء، تشنج و مرگ می شود.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
خوردنیهای شفابخش برای درمان مشكلات معده

متخصصان تغذیه و طب جایگزین می‌گویند: چند چاشنی یا خوردنی گیاهی وجود دارند كه بعنوان سوپر غذا برای درمان معده مفید و سودمند هستند.
این خوردنی‌های شفابخش و تسكین دهنده درد معده اعلام كرد: زنجبیل حاوی یك ماده فعال به نام جینگرول است كه طعم گرم و تند این چاشنی را ایجاد می‌كند و خواص تحریك كننده و درمانی دارد. این چاشنی با بهبود عملكرد آنزیم‌های گوارشی به بهبود عملكرد سیستم هاضمه بدن كمك می‌كند.
رازیانه نیز حاوی ماده‌ای موسوم به «آنتول» است كه در تحریك ترشحات معده و دستگاه گوارش نقش دارد. رازیانه همچنین حاوی اسید اسپارتیك است كه بعنوان یك ماده ضد نفخ عمل می‌كند و به همین خاطر برخی افراد عادت دارند كه بعد از هر وعده غذا، دانه‌های رازیانه را می‌جوند. رازیانه یك گیاه هاضمه است كه استفاده‌های پزشكی و درمانی بسیاری از این لحاظ دارند.
خوردنی مفید بعدی ماست كه به دلیل دارا بودن پروبیوتیك‌ها چندین فعالیت مختلف را در روده‌ها انجام می‌دهد مانند تولید لاكتاز، نابود كردن باكتری‌های مضر و بهبود عملكرد مجاری گوارشی كه به همین خاطر برای كمك به هضم غذا بسیار مفید است.
گیاه دیگری كه برای مشكلات معده بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد، نعنا است. نعنا بعنوان درمانی موثر برای سوء هاضمه، سوزش سردل، نفخ و درد معده و دستگاه گوارش مورد استفاده قرار می‌گیرد. این گیاه مفید همچنین اشتها را تحریك می‌كند و در درمان حالت تهوع و سردرد موثر است.
چای سوسن عنبر یا سوسنبر هم كه از خانواده نعنا است، خشكی گلو را برطرف می‌كند.
گیاه بعدی برگ بو است كه برای درمان سردردهای میگرنی و كاهش استرس و اضطراب كاربرد مفید دارد. بعلاوه به دستگاه هاضمه هم كمك می‌كند و خاصیت سم زدایی دارد.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
کم حافظه اید؟ شاید از تیروئیدتان باشد!

تیرویید از جمله غدد مهم بدن است که در تمام طول عمر فعال می باشد و با ترشح هورمون تیرویید، اعمال حیاتی مهمی را در درون بدن کنترل می کند.
به طور مسلم، اختلال در تولید این هورمون باعث ایجاد علایم و عوارض متعددی در بدن می شود.
آنچه درباره عملکرد غده تیرویید و همچنین اختلالات مربوط به ترشح هورمون های آن اهمیت دارد، این است که عوارض بیماری های تیرویید در سنین گوناگون، متفاوت است و در هر سنی، علایم مخصوص همان سن بروز می کند. همچنین این اختلالات هورمونی ممکن است در هر سنی از بدو تولد تا دوران کهولت در افراد بروز کند و به علت اعمال بسیار مهم و حیاتی هورمون تیرویید در بدن افراد، تشخیص به موقع بیماری تیرویید از عوارض خطرناک این بیماری ها در بدن جلوگیری خواهد کرد.
به طور معمول، افزایش سن در افراد با بیماری ها و علایم جسمی خاصی همراه است که اغلب افراد به آنها آگاهی دارند.
بسیاری از سالمندان نیز حالات گوناگون و علایمی را که در ذهن و جسم خود احساس می کنند، به سن بالای خود مربوط می دانند و با این توجیه که این علایم به دوران کهولت اختصاص دارد و اغلب درمانی ندارد، به آن نشانه ها توجه نمی کنند؛ برای مثال، اگر یک فرد سالمند به کاهش تمرکز و یا کم حافظگی مبتلا شود، آن را با افزایش سن خود توجیه می کند. حتی در صورت بروز تپش قلب و درد قفسه سینه ، بیماری قلبی اولین گزینه مورد توجه شخص و اطرافیان اوست.
تمام این مسایل که افزایش سن می تواند موجب آن شود، در یک نگاه اجمالی، منطقی به نظر می رسد، اما لازم به تذکر است که بسیاری از علایم بیماری ها در دوران سالمندی با دوران میانسالی و جوانی متفاوت است و نباید همه آنها را با افزایش سن توجیه کرد، به طور مثال، بیماری های تیرویید از جمله بیماری هایی هستند که باید در دوران سالمندی مورد توجه قرار بگیرند، زیرا کم کاری یا پُرکاری تیرویید روی عملکرد شناختی سالمندان تاثیر می گذارند.
در سالمندان، اختلالات غده تیرویید به شکل غیرمعمول ظاهر می شوند، برای مثال، پرکاری تیرویید با حالت های بی خوابی، فراموشی و کاهش تمرکز حواس همراه است. کم کاری تیرویید نیز به شکل کندی حرکات جسمی و ذهنی ، ضعیف شدن حافظه، کاهش تمرکز و ضعیف شدن قدرت شناخت در افراد بروز می کند. برخی از سالمندان مبتلا به پرکاری تیرویید، اغلب از دردهای قلبی و تپش قلب شکایت می کنند، غافل از این که این علایم به علت اختلال در غده تیرویید فرد بروز می کند و تا زمانی که این مشکل درمان نشود، علایم بیماری از بین نخواهد رفت.
همچنین نباید علایم مربوط به کم حافظگی و تمرکز نداشتن فرد سالمند را همیشه مربوط به کهولت سن دانست. بسیار دیده شده است که درمان کم کاری تیرویید در بیماران سالخورده موجب به وجود آمدن شرایط بهتر ذهنی در بیمار شده است.
بنابراین توصیه می کنم اگر به مشکلات حافظه دچار شده اید، از پزشک تان بخواهید بررسی غده تیرویید را هم مد نظر قرار دهد.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
صفحه  صفحه 49 از 111:  « پیشین  1  ...  48  49  50  ...  110  111  پسین » 
خانه و خانواده

همه چیز درباره بیماری ها

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti Forums is not responsible for the content of external sites

RTA