انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
خانه و خانواده
  
صفحه  صفحه 52 از 111:  « پیشین  1  ...  51  52  53  ...  110  111  پسین »

همه چیز درباره بیماری ها


مرد

 
هشت روش مراقبت از مفاصل

همه ما می دانیم که منظور از مفاصل محل اتصال دو استخوان است و ساختار ویژه آن به ما این امکان را می دهد که زانو، مچ دست و...را خم و راست کنیم.برای اطرفیان خود دست تکان دهیم، سر خود را به اطراف حرکت دهیم . این عملکردهای قابل توجه محصول فعالیت این بخش حساس بدن است و سلامت آن مسلما حائز اهمیت می باشد.
بافت نرم مفاصل از جمله غضروف و مایع مخصوص سینویوم در این محل تشکیل لایه ای را می دهند که از سائیده شدن سر استخوان ها در این محل ممانعت به عمل آید. به مرور افزایش سن آسیب پذیری مفاصل بیشتر می شوند و حتی بد نشستن و یا برداشتن بار بیش از اندازه باعث آسیب آن می شود و به این ترتیب التهاب و سایر مشکلات مفاصل بروز می کند.
بهترین روش برای مراقبت از مفاصل حفظ قدرت و سلامت ماهیچه ها، استخوان و رباط ها می باشد و بهترین روش برای رسیدن به این هدف عبارتند از:

۱) مراقبت از وزن مناسب:
وزن خود را کنترل کنید . این بهترین کمک برای حفظ سلامت مفاصل شماست. از جمله مهمترین مفاصلی که وزن شما را تحمل می کنند عبارتند از:زانوها، استخوان لگن و کمر. شاید به همین خاطر است که اغلب مشکلات مفصلی نیز در همین نواحی بروز می کند. به موازات افزایش وزن و به مرور زمان فرسودگی مفاصل دو چندان می شود. در حالی که کاهش وزن ، فشار وارد به این نواحی را در حد قابل توجهی کاهش می دهد.

۲) تحرک و ورزش را فراموش نکنید:
ورزش موجب کاهش وزن می شود. تحقیقات نشان می دهد که تمرینات ایروبیک باعث کاهش التهاب مفاصل می شود. از طرفی عدم تحرک ، اعتیاد به کامپیوتر و تلویزیون باعث بروز درد مفاصل می شود. عدم تحرک به معنای سفت و سختی مفاصل است. پس تحرک را فراموش نکنید.

۳) تقویت ساختمان ماهیچه ای:
ماهیچه های قوی محافظ مفاصل هستند،اگر ماهیچه کافی ندارید و به اندازه کافی قوی نیستند ، به مفاصل ضربه و فشار وارد می کنید ، به خصوص زانوها که باید تمام وزن بدن را تحمل کنند. ورزش های ویژه قدرتی به ساختمان سازی ماهیچه ای کمک به سزایی می کند.

۴) ماهیچه های شکمی و بخش مرکزی بدن را تقویت کنید:
اختصاص ورزش های ویژه برای تقویت این بخش لازم است . تقویت ماهیچه های شکمی نیز باعث حفظ تعادل می شود و از آسیب به مفاصل جلوگیری می کند.

۵) محدودیت ها و ناتوانی های خود را بشناسید:
بعضی از فعالیت ها و ورزش ها برای بعضی از مفاصل سخت و آسیب رسان است و بنابر این ممکن است بعد از آنجام آن احساس درد کنید. به طور کلی گفته می شود که چنانچه بعد از انجام تمرینات بیش از ۴۵ دقیقه درد در نواحی فعال احساس کردید باید در دفعات بعدی به طور سبک تر و ملایم تر اجرا کنید.این دردها به این معنا است که مفاصل شما بیش از اندازه در هنگام ورزش تحت فشار بوده است و این هدف ما نیست.

۶) مراقب وضع و یا فرم بدن خود باشید.
خمیدگی و عدم استواری برای مفاصل خوب نیست. سعی کنید چه در حالت نشسته و چه در حالت ایستاده ، استواری و راست قامتی خود را حفظ کنید.این حالت استوار موجب حفاظت از مفاصل گردن تا زانو می شود. حتی در هنگام حمل اشیا نیز استواری خود را حفظ کنید. مثلا اگر کوله پشتی به دوش دارید روی دو شانه خود وزن آن را توزیع کنید.

۷) از یخ استفاده کنید:
یخ نقش به سزایی در کاهش درد مفاصل دارد.از تورم و درد مفاصل می کاهد . اگر در بخش مفاصل دچار زخم و جراحت شدید، از کیسه یخ به مدت کمتر از ۲۰ دقیقه استفاده کنید.البته توجه داشته باشید پارچه یا کیسه قرار داده و روی مفاصل بگذلرید.

۸) تغذیه مناسب:
تغذیه مناسب و سالم به حفظ سلامت استخوان ها کمک می کند. در رژیم غذایی روزانه خود به قدر کافی از غذای کلیسم دار تناول کنید. به عنوان مثال ماست، کلم بروکلی و ساده و انجیر سرشار از کلیسم است. بعلاوه ویتامین c در کاهش احتمال پوکی ا ستخوان نقش موثری دارد ، پس از خوردن پرتقال غافل نشوید.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
خشکی دهان

خشکی دهان حالتی است که در آن میزان بزاق کاهش پیدا می کند. نقش خشکی دهان در ایجاد بیماری های دهان و دندان از قبیل پوسیدگی و بیماری های لثه کاملا اثبات شده است.
یکی از مهم ترین دلایل ایجاد خشکی دهان، تنفس دهانی است. در این موارد بیمار به دلایل آلرژیک یا انحراف تیغه های بینی در تنفس از بینی مشکلاتی دارد. مشکلات تنفسی موجود در راه تنفسی بینی باعث می شود بیمار نسبت تنفس دهانی به تنفس بینی را افزایش داده و به این مساله عادت کند. این مساله بخصوص در کودکان اهمیت ویژه ای پیدا می کند، چون علاوه بر تاثیری که در ایجاد پوسیدگی و بیماری های لثه دارد، می تواند در ایجاد یا تشدید ناهنجاری های فک و صورت نیز تاثیرگذار باشد و منجر به کشیدگی صورت فرد شود. سایر عوامل ایجاد خشکی دهان درمان های دارویی، رادیوتراپی برای درمان انواع سرطان های ناحیه سر، صورت و گردن و سندرم هایی مثل سندرم شوگرن است. از دیگر دلایل آن تا حدی مسن شدن و بیماری های مرتبط با غدد بزاقی است.
درمان خشکی دهان در مرحله اول همانند درمان سایر بیماری ها رفع عامل ایجادکننده است. در تنفس دهانی شناخت عامل ایجادکننده و کمک به رفع آن بهترین اقدام است. در صورتی که امکان رفع عامل ایجادکننده مقدور نباشد و فرد ازخشکی دهان شکایت دارد درمان های تسکین دهنده و علامتی کمک کننده هستند.


▪ توصیه های درمانی

در افرادی که تنفس دهانی دارند، مشاوره با متخصصان ارتودنسی، گوش، حلق و بینی و متخصص آلرژی برای کنترل وضعیت توصیه می شود.
در برخی موارد می توان از محرک های مکانیکی یا گوارشی برای افزایش بزاق استفاده کرد. برای این منظور در روش مکانیکی می توان از ماساژ غدد بزاقی استفاده کرد. برای تحریک گوارشی، ساده ترین راه استفاده از آدامس های بدون قند است. برخی از این آدامس ها توانایی کاهش دادن باکتری ایجادکننده پوسیدگی از قبیل استرپتوکوک موتانس را در بزاق و پلاک دندانی نیز دارند. این مساله می تواند در جلوگیری از ایجاد بیماری های دهان و دندان نیز کمک کننده باشد.
در مواردی بیماران می توانند از جایگزین های بزاق مصنوعی یا دهان شویه های مخصوص استفاده کنند. انواع متفاوتی از بزاق های مصنوعی در بازار وجود دارند. تحقیقات بیانگر آن است که دهان شویه هایی که پایه موسینی دارند، نسبت به آنها که دارای پایه کربوکسی متیل سلولز هستند، بهتر عمل می کنند.
در برخی افراد مرطوب کردن دهان با آب سرد یا حفظ قطعه کوچکی از یخ در دهان نیز به اندازه استفاده ازجایگزین های بزاق کمک کننده است. اسپری کردن محیط دهان در شب، مالیدن میزان مختصری از خمیر دندان بچه بر سطوح دندان در شب نیز در مواردی توصیه شده است. این روش ها در مرطوب نگه داشتن بزاق، حفظ تحرک و پاکیزه نگه داشتن مخاط مفید هستند. در مواردی که خشکی دهان مرتبط با داروی استفاده شده است، می توان با نظر پزشک نسبت به جایگزینی دارو اقدام کرد.
روش دیگر در افزایش میزان بزاق، استفاده از داروست. این داروها با تحریک غدد بزاقی باعث افزایش بزاق می شوند؛ البته این داروها با نظر دندانپزشک تجویز می شوند.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
رابطه پوست با کبد

راز جوانی در سلامت کبد، قلب،معده و کلیه نهفته است. پوست بدن آینه تمام کبد است همین که روی آن جوش و لک دیدید کبد با کمبود ویتامین( ا) روبرو شده است و کبد شما تنبل شده در این مواقع مصرف روغن زیتون برای بدن مفید است و در بین وعده هایی غذایی گنجاند.


● کبد چگونه عضوی است ؟

کبد وظیفه سوخت ساز پروتینها چربیهاو کربوهیدراتها را در بدن به عهده دار د همچنین عمل ذخیره سازی و فعال سازی ویتامینها و املاح مهدنی و تولید صفرا بر عهده کبد است کبد آمونیاک سمی را به اوره تبدیل کرده و خون را از آن پاک می کند اوره و الکل را از خون می زداید و باکتریها و مواد زاید را نیز از بین می برد.


● موارد آسیب رسان به کبد

ِ ▪ اغراط در خوردن
▪ غذاهای چرب
▪ مصرف الکل و سیگار وکافین
▪ انواع داروهای خواراکی به ویژه قرصهای ضد بارداری
▪ شکر زیاد


● مصرف موارد زیر برای سلامت کبد توصیه میشود

▪ کنگر یا آرتیشو : داروی کبد است که از جمع شدن چربی هل در سلولهای کبدی جلوگیری میکند
▪ هلو: به علت داشتن برم برای کبد مفید است
▪ سیب باعث تحریک کبد و فعالیت وت ولید خون تمیز می گردد
▪ عصاره لیمو ترش + آب گرم بدون شکر روزی چند لیوان بیماریهای کبد را رفع میکند
▪ بادمجان کبابی برای کبد مفید است
▪ توت فرنگی اعمال کبد را منظم میکند
▪ انگور کبد را تقویت میکند و آن را به فعالیت وا میدارد
▪ گریپ فروت کبد را پاک میکند
▪ کرفس
▪ کاسنی اثرسود بخشی روی کبد دارد
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
کاهش دردهای سینوسی با ۶دستور خانگی

سینوزیت ازجمله مشکلاتی است که افراد زیادی از آن رنج می برند. سینوزیت التهاب یا عفونت مجاری سینوسی است که باعث احساس سنگینی و فشار در ناحیه سر می شود.
مطالعات نشان داده است که اگرچه نحوه واکنش بدن در افراد مختلف، متفاوت است اما غذاها به طور چشمگیری بر این عارضه تأثیرگذارند.


▪ شیر و محصولات لبنی

هنگام ابتلا به سینوزیت نباید لبنیات مصرف کرد زیرا شیر و سایر محصولات لبنی تولید مخاط و غلظت آن را افزایش می دهند. به همین دلیل مجراهای باریک سینوس بسته شده و محیط ایده آلی برای تکثیر باکتری ها فراهم می شود.


▪ غذاهای تند

غذاهای تند از عوامل محرک در ابتلا به سینوزیت هستند. اگرچه مکانیزم دقیق این تأثیر مشخص نیست اما گفته می شود بازگشت اسیدمعده باعث التهاب در ناحیه گلو و بینی شده و این التهاب علت اصلی تورم و گرفتگی مجاری و ابتلا به سینوزیت است.


▪ غذا خوردن قبل از خواب

خوردن غذا در فاصله زمانی کمتر از یک ساعت قبل از خواب باعث می شود تا پس از خوابیدن اسید معده به سمت گلو و مجاری بینی بالا بیاید. این ترکیب اسیدی نیز باعث ایجاد التهاب در ناحیه سینوس ها خواهد شد.


▪ چای و نوشیدنی های داغ

یکی از درمان های مؤثر خانگی برای تخفیف و بهبود سینوزیت دوش آب گرم و بخور است.
نوشیدن چای داغ نیز در این روند مؤثر است. زیرا بخور و مصرف مایعات گرم به جدا شدن مخاط کمک می کند. اما باید توجه داشت که از مصرف نوشیدنی های حاوی کافئین و افزودنی هایی که باعث سوزش معده می شوند، خودداری کرد.


▪ نوشیدنی های حاوی کافئین

نوشیدنی های حاوی کافئین باعث کم آب شدن مجاری بینی می شوند. از آنجایی که این نوشیدنی ها اسیدی بوده و باعث سوزش معده می شوند، باعث تحریک و واکنش بدن شده و از این رو نباید آنها را مورد استفاده قرار داد.


▪ آب

مصرف آب به مقدار زیاد از جمله توصیه هایی است که باید مورد توجه خاص قرار بگیرد. زیرا نوشیدن آب جدا شدن مخاط را آسان می کند. اگرچه مصرف آب میوه مفید است اما باید از مصرف آب میوه های شیرین خودداری کرد زیرا شکر و افزودنی ها باعث ضخیم شدن مخاط می شود.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
فاکتورهای خطر در ارتباط با نازایی مردان

نازایی مشکلی است که گریبانگیر بسیاری از زوجهای جوان است وآنان را مجبور می کند تا با مراجعه مکرر به پزشکان و آزمایشگاهها راهی برای گریز از این معضل پیدا کنند اما اطلاع کافی از نوع مشکل و یا روند بررسی خود نداشته باشند امید است تا با مطالعه این مقاله با آگاهی بیشتری جهت حل مشکل خود قدم بردارند.


فاکتورهای خطر در ارتباط با نازایی مردان

-وجود سابقه عفونت پروستات یا ناحیه تناسلی
- سابقه ضربه به بیضه ها یا چرخش بیضه ها، سابقه بلوغ زودرس یا دیررس
- تماس با مواد سمی در حین کار نظیر مس، کادمیوم و جیوه، اکسید اتیلن، کلرید وینیل، مواد رادیو اکتیو و اشعه
- مصرف دخانیات
- مصرف الکل به مقدار زیاد
- تماس ناحیه های تناسلی با دماهای بالا
- ترمیم فتق
- بیضه نزول نکرده
- داروهای مورد استفاده در دوران زخمها یا پسویازیس
- سابقه مصرف دی استیل بسترول توسط مادر در حین بارداری و سابقه ابتلا به اوریون حین بلوغ
- دیابت


علل اصلی نازایی مردانه را می توان در چند گروه اصلی قرار داد:

اختلالات مربوط به اسپرم : این اختلالات می تواند ثانویه به علل مختلف ایجاد شود. نظیر بیماریهای عفونی یا التهابی نظیر اوریون، اختلالات هورمونی، اختلالات ایمونولوژی، فاکتورهای محیطی و شیوه زندگی و بیماریهای ژنتیکی
بیماری سیستیک فیبروزس : نوعی بیماری ارثی است که در در آن تعداد اسپرمها بسیار کم بوده و گاهی با عدم تشکیل لوله ها ی منی بر همراه می باشد.
کم خونی سلول داسی شکل
اختلالات ساختاری دستگاه تناسلی
بیماریهای کبدی، کلیوی
دریافت داروهای ضد تشنج
همچون آلودگي هوا و ميزان سرب موجود در هوا بخصوص در ايجاد ناباروري در مردان موثر است.


حال به بررسی بعضی از موارد بالا می پردازیم:

اسپرم غیر طبیعی
همه مردها اسپرم غیر طبیعی دارند که تا درصد آن ها قابل قبول است. اسپرم غیر طبیعی ممکن است دو سر داشته باشد یا اصلاً دم نداشته باشد.
اگر اسپرم های غیر طبیعی در منی مرد خیلی بالا باشد می تواند اثر منفی روی باروری داشته باشد. برخی از متخصصین عقیده دارند که اسپرم‌های غیر طبیعی در عبور از لولة فالوپ و نیز سوراخ کردن دیوارۀ تخمک دچار مشکل می‌شوند. تعداد زیاد اسپرم‌ها می‌تواند احتمال باروری را افزایش دهد و نرمال بودن آنها نیز نقش حیاتی در باروری دارد.
نتایج یک تحقیق نشان داده است که مردان با تعدا کم اسپرم‌ها همچنان می‌توانند بارور باشند و با شرط اینکه درصد اسپرم‌های طبیعی در آن ها بالا باشد.


واریکوسل

واریکوسل عبارت است از گشاد شدن سیاهرگ‌های اطراف بیضه.
این عارضه اغلب مشکلی برای باروری مردان ایجاد نمی کند اما می تواند از طریق افزایش دمای بیضه برآیند تولید اسپرم‌ها آسیب وارد کند. به همین دلیل بستن این ساهرگ‌ها (جراحی واریکوسل) در برخی مردان مبتلا، مشکل باروری را اصلاح کرده و در برخی دیگر تأثیر نداشته است. متأسفانه پزشکان نمی‌توانند پیش‌بینی کننده که درمان واریکوسل در چه کسانی مفید است و در چه کسانی تأثیری ندارد.


انسداد‌ها

انسداد (گرفتگی) در بخشی از دستگاه تناسلی مردان، می تواند از طریق بستن مسیر خروج اسپرم و جلوگیری از انزال (خارج شدن منی از مرد) روی باروری مرد اثر منفی بگذارد. این انسدادها می توانند در اثر ضایعات ناشی از عفونت هایی مثل مایکوپلاسما یا اورئاپلاسما و نیز جراحی‌های قبلی ایجاد شوند. یک ضایعه شدید ناشی از لگد زدن محکم به کشالة ران در برخی ورزش‌ها، حتی می تواند تولید اسپرم را در بیضه ها متوقف کند.


بیضۀ نزول نکرده

این عارضه عبارت است از عدم نزول بیضه از داخل حفرۀ شکم به داخل کیسۀ بیضه در طی تکامل جنین در رحم مادر. در اطفال مبتلا به این بیماری از روش جراحی برای وارد کردن بیضه به داخل کیسۀ بیضه استفاده می شود. در صورت تشخیص دیر هنگام و در نتیجه عمل جراحی دیر هنگام، این مشکل می تواند اثر منفی بر باروری مرد داشته باشد.


بیماری های دیگر

دیابت شیرین و دیگر اختلالات غدد درون‌ریز بیماری های غدة تیروئید و دیابت بی‌مزه می تواند در کنترل هورمونی تولید اسپرم مداخله کنند. عفونت‌های پروستات و اپی‌دیدیم (ساختمان لوله‌‌ای شکلی که روی نوک هر بیضه ، در قسمت بالای آن قرار گرفته است) می‌توانند باعث مداخله در تولید اسپرم یا انسداد مجرای خروج آن شوند. عفونت‌های دیگر مثل ارکیت (ورم بیضه) ناشی از اوریون، می توانند باعث ناباوری همیشگی شوند.


چاقی

محققین ضمن تحقیقات اخیر نشان می دادند میان چاقی و نازایی در مردان ارتباط وجود دارد.
این دانشمندان با مطالعه روی ۲ هزار و ۱۱۱ زوج در کارولینای شمالی که مردان عمدتا مزرعه دار بودند و شاخص توده بدنی آنها ۳ واحد بیش از حد طبیعی بود، دریافتند با وجود انجام روابط زناشویی بدون استفاده از روش های پیشگیری از بارداری، این مردان ۱۰ درصد بیشتر از سایر مردان مبتلا به ناباروری بودند. به گفته این دانشمندان مردان چاق معمولا روابط زناشویی کمتری دارند که این موضوع تاثیر زیادی بر باروری آنها دارد.


کمبود عناصر کمیاب :

غلظت عناصر كمياب در مايع مني مردان بارور و نابارور متفاوت بوده و ميزان غلظت اين عناصر در باروري مردان مؤثر است.
غلظت كلسيم در همه گروه‌هاي بارور و نابارور بيشتر از غلظت عناصر ديگر بوده و تاثير آن بر متيليتي اسپرم و القاء واكنش سلول جنسي در اسپرم پستانداران مي‌باشد.
دومين عنصري كه بعد از كلسيم از بيشترين غلظت در مايع مني برخوردار است، عنصر روي مي‌باشد كه همراه با منيزيم، اثرات تحريك كنندگي و مهار كنندگي بر حركت اسپرم اعمال مي‌كند.
مس به عنوان عنصري كه سميت زيادي بر اسپرم ايجاد مي‌كند در گروه‌هاي نابارور بيشتر از گروه‌هاي بارور گزارش شده است.
گفتني است ناباروري در مردان ممكن است با ناهنجاري‌هايي مثل انسداد اپيديديميس،‌اختلال ايمونولوژيكي و عفونت موضعي همراه باشد.
با توجه به اين كه در حال حاضر درك درستي از نقش فيزيوژيك عناصر كمياب و ارتباط آن با ناباروري وجود ندارد با پيشرفت تكنيك‌هاي مربوط به آناليز عناصر كمياب در سيمن و مايعات بيولوژيك ديگر، پژوهش‌ها در اين حوزه افزايش يافته است.


التهابي بدن مردان:

محققین يک ذره غيرمعمولي را با نام عامل بازدارنده ماکروفاژ (MIF) را در نمونه‌هاي بدست آمده از اسپرم مردان عقيم تشخيص داد.
التهاب هنگامي به وجود مي آيد که بدن در معرض عفونت‌هايي مانند عفونت خون، اختلالات مربوط به ايمني بدن و بيماري‌هاي مزمن همچون ديابت و بيماري قلبي قرار گيرد. اين عامل تحت اين شرايط ظاهر شده و با بعضي از ضايعه‌هاي بافتي در ارتباط مي باشد.
محققان پس از بررسي به اين نتيجه رسيدند که در مرداني با مشکل باروري، سطح IF در آنها خيلي بالا و يا خيلي پايين است. سطوح مناسب و مطلوبMIF به بالغ شدن اسپرم‌ها کمک مي کند. هنگامي که متخصصان اين عامل را به ظرف‌هاي حاوي اسپرم سالم اضافه کردند تعداد و ميزان حرکت اسپرم‌ها کاهش يافت.


فقدان مجراهاي وازدفران:

باعث ناباروري انسدادي در مردان مي شود و بروز آن به شكل نقص فقدان دوطرفه مجراي وازدفران (مجراي عبوراسپرم) يا فقدان يك طرفه مجراي واز دفران در ايران از شيوع بالايي برخوردار است.


دیابت:

ابتلا به ديابت باعث تخريب ۶۰ درصدي DNA مردان مي‌شود كه منجر به ناباروري آنها خواهد‌شد.بر اساس تحقیقات با افزايش قند خون و اضافه وزن ميزان تخريب DNA آنها بيشتر مي‌شود.
در یک تحقیق ۵۶ مرد ۳۰ ساله كه ۲۷ درصد آنها مبتلا به ديابت بودند ،مورد بررسي قرار گرفتند.
ميزان تخريب DNA در مردان ديابتي ۵۲ درصد گزارش شده، در حاليكه اين آمار در مردان سالم تنها ۳۲ درصد بود.


علل نازایی مردانه چگونه قابل تشخیص می باشد؟

علاوه بر اخذ شرح حال کامل از فرد و خانواده و انجام معاینات کامل جهت تشخیص علت نازایی در مرد باید آزمایشات خاصی را نیز انجام داد که شامل :

- آزمایش منی چند گانه :حداقل دو نمونه در دو نوبت مختلف زمانی مختلف باید گرفته شود و از لحاظ فاکتورهای گوناگون مورد بررسی قرار گیرد که این نوع فاکتورها شامل حجم منی، قوام، تعداد اسپرمها و شکل و حرکت آنها می باشد
- سونوگرافی: جهت تعیین واریکوسل و سایر عوارض ساختمانی بیضه
- سایر آزمایش ها : از این آزمایشات جهت تعیین علت اختلالات اسپرمها یا بیماریهای سیستم تناسلی مردانه استفاده می شود


درمان نازایی مردان

انتخاب روش درمانی توسط پزشک بر اساس سن بیمار، سلامت عمومی و سابقه پزشکی وی ، وسعت بیماری ، قابلیت تحمل فرد در برابر داروها، روشهای درمانی و جراحی مختلف ، نحوه انتظار از دوره بیماری و ارجحیت خود بیمار بستگی دارد.
در حال حاضر روشهای درمانی بسیار زیادی وجود دارد که می توان به روشهای آزمایشگاهی و استفاده از داروهای خاص و روشهای جراحی مخصوص جهت بر طرف نمودن بیماری زمینه ای اشاره کرد.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
تفاوت آرتریت با آرتروز چیست؟

تشخیص آرتریت بر اساس تست های خون و رادیولوژی صورت می گیرد. این در حالی است که آرتروز عمدتا ناشی از افزایش سن است و اساسا غضروف ها را دچار می سازد.
در این مقاله توضیحاتی مطرح شده است تا شما بتوانید فرق بین این دو بیماری را از هم تشخیص دهید تا در امر درمان دچار مشکل نشوید.
آرتریت التهاب مفاصل است. این عارضه اغلب با درد، تورم، سفتی و حرارت در مفاصل آسیب دیده همراه است. آرتریت ممکن است با تعدادی از ناراحتی ها و بیماریهایی مثل آسیب دیدگی، عفونت، اختلالات متابولیکی، یک سیستم ایمنی فوق العاده فعال و حتی مشکلات ناشی از وزن اشتباه گرفته شود.
به گفته متخصصان؛ در حال حاضر بیش از ۱۰۰ نوع آرتریت شناخته شده است که شایعترین انواع آنها اوستئوآرتریت، آرتریت روماتوئید و نقرس هستند. در واقع هر نوع التهاب مفصلی شکلی از آرتریت محسوب می شود.
آرتروز اصطلاح دیگری برای عارضه اوستئوآرتریت است که یک بیماری غیرالتهابی در مفاصل است و طی آن غضروف مفاصل تخریب می شود. این بیماری تحلیل برنده در نتیجه آسیب دیدگی، افزایش سن و کشیدگی یا پارگی طولانی مدت غضروف در مفاصل بروز می کند و سبب ایجاد درد و سفتی مفاصل می شود.
هر مفصلی ممکن است دچار آرتروز شود اما بروز این عارضه بیشتر در مفاصل زانوها، ستون مهره ها و لگن شایع است. اگر احساس درد مفصلی داشتید برای تشخیص صحیح حتما باید به پزشک مراجعه کنید. ارزیابی کامل وضعیت مفاصل شما توسط پزشک ضروری است. درمان آرتریت ممکن است شامل استفاده از داروهای ضد التهابی، ورزش و فیزیوتراپی باشد. در صورت مشورت با پزشک می توانید ضمن به حداقل رساندن درد خود، روال عادی زندگی تان را داشته باشید. بنابراین ارتریت نتیجه یک التهاب است اما آرتروز در واقع یک مشکل فیزیکی و حاصل آسیب دیدگی عضوی است.
آرتریت در واقع به بیش از ۱۰۰ نوع مشکل روماتیکی اطلاق می شود که مفاصل، ماهیچه ها، تاندونها و حتی پوست و اعضای داخلی خاصی را تحت تاثیر قرار می دهد. تشخیص آرتریت بر اساس تست های خون و رادیولوژی صورت می گیرد. این در حالی است که آرتروز عمدتا ناشی از افزایش سن است و اساسا غضروف ها را دچار می سازد. این آسیب غضروفی سبب بروز درد، کاهش توان حرکت و کاهش توان ماهیچه ای می شود. اما باید بدانید که فعالیت و ورزش منظم می تواند غضروف ها را تغذیه کند.
غضروف در واقع برای جذب مواد غذایی به حرکت نیاز دارد بنابراین تحرک داشتن به حفظ سلامت غضروف مفاصل کمک می کند. اما در مجموع توصیه می شود که پیش از هر خود درمانی با پزشک متخصص مشورت کنید.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
توصیه هایی برای درمان بی اختیاری ادرار

در بسیاری از مواقع بی اختیاری ادرار می تواند به علت آسیب هایی ناشی از زایمان های مکرر یا زایمان های سخت ایجاد شود و در نهایت این آسیب ها منجر به بی اختیاری ادرار در بیمار شود.
در این صورت، نیاز است به جز عواملی مانند عفونت ادراری، کاهش حجم مثانه، بیماری های التهابی و آلرژیک که همگی می تواند منجر به شدت علایم بیماری شود، سایر علل نیز بررسی شود. سپس پس از اطمینان از نبود سایر علل می توان در جهت تقویت عضلات ناحیه لگن و مثانه ورزش هایی را برای بیمار توصیه کرد. انجام این ورزش ها، می تواند به افزایش قدرت عضلات ناحیه لگن و به ویژه عضلات مثانه منجر شود و در بسیاری از موارد در بهبود تخلیه ادرار و رفع علایم کمک کننده باشد. اما توجه داشته باشید که حتما بررسی سایر علل در رفع بی اختیاری ادرار ضروری است. حتی در مواقعی نیز نیاز است از روش های یوروداینامیک جهت بررسی حرکات مثانه و چگونگی هدایت عصبی مثانه قبل از شروع درمان استفاده شود تا در بهبود علایم موثر باشد.
در صورتی که بی اختیاری ادرار به دلیل ضعف عضلات یا حرکات موزون مثانه باشد، انجام ورزش های مناسب که باعث تحریک عضلات اصلی مثانه و جداره شکم می شود باعث افزایش تدریجی قدرت عضلات و حفظ قوام خواهد شد و علایم بیمار به تدریج رو به بهبودی خواهد رفت.
ورزش های لگنی، پیاده روی، شنا و فشار متقابل روی هر پا به منظور تقویت عضلات لگن و جلوگیری از بی اختیاری ادراری به زنان توصیه می شود. فراموش نکنید که از انجام ورزش های سنگین به دلیل افزایش فشار بر کف لگن خودداری کنید. برخی از حرکت های دیگر عبارتند از حرکات دراز و نشست که به سفت شدن عضلات قسمت زیر جداره شکم منجر می شود که بهتر است به طور منظم و روزانه به مدت ۱۰ دقیقه تکرار شود. همچنین انجام حرکاتی که همراه با عضلات قسمت کمری باشد، نیز باعث بهبود تخلیه ادرار و رفع بی اختیاری در بیمار می شود.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
همه چیز در رابطه با پروتز چانه

هماهنگی اجزای صورت و تعادل بین این اجزا باعث زیبا بودن و جذاب تر شدن صورت می شود. وقتی از نیم رخ به چهرۀ یک فرد طبیعی نگاه می کنیم چانه مختصری عقب تر از لب پایینی قرار می گیرد. در بعضی از افراد چانه عقب تر از این حد است. اگر میزان عقب بودن زیاد باشد صورت فرد حالت brid face را پیدا می کند و شبیه چهرۀ پرندگان می شود. دراین افراد نیمه میانی صورت و بینی خیلی جلوتر از سایر اجزای صورت است.
تاثیر وضعیت قسمت های مختلف صورت بر یکدیگر و بخصوص تاثیر چانه و بینی بر یکدیگر انکار ناپذیر است. چانۀ عقب رفته بینی معمولی را بزرگ و بینی بزرگ را بزرگتر از آنچه که هست نشان می دهد و متقابلاً نزد کسانیکه بینی بزرگی دارند. چانه عقب تر از معمول دیده می شود. به همین دلیل است که عمل جلو آوردن چانه معمولاً همراه با عمل جراحی زیبایی بینی انجام می شود.
گاهی ممکن است در معاینه چانه عقب تر از حد معمول به نظر برسد امّــا در حقیقت چانه عقب نباشد بلکه فک بالا جلوتر از حد معمول باشد. بعضی مواقع چانه عقب است امّــا وضعیت قرار گرفتن دندانها روی یکدیگر نرمال است. و در افراد دیگری ممکن است تمام فک پایین عقب باشد یعنی دندانهای فک پایین خیلی عقب تر از دندانهای فک بالا باشند.


برای جلو آوردن چانه روش های متفاوتی وجود دارد:

الف) تزریق ژل
ب) تزریق چربی
ج) بریدن قسمتی از استخوان چانه و به جلو کشیدن آن
د) گذاشتن پروتز

ژلی که برای برجسته کردن اعضاء بدن منجمله چانه بکار می رود ماده ای مصنوعی است. قوامی شبیه ژلۀ خوراکی دارد. فرمولاسیون آن به گونه ای است که برای بدن بی ضرر باشد. ماندگاری آنها بسته به کارخانه سازنده متفاوت است. این ژلها در سرنگ های انسولین بسته بندی شده، استریل و آماده تزریق هستند. تزریق آنها در مطب قابل انجام بوده، تقریباً بدون درد است و به سهولت انجام می شود. از معایب آن احتمال عفونت و احتمال جابه جایی است.
تزریق چربی نیز روش دیگری برای برجسته کردن چانه است. بدین منظور با بی حسی موضعی چربی از شکم یا ران خود فرد ساکشن می شود. پس از سانتریفیوژ کردن و تخلیص، این چربی در ناحیه چانه تزریق می شود. امتیاز این روش آن است که ماده ای که به چانه حجم می دهد از بدن خود فرد تهیه شده و جسم خارجی نیست. عیب اصلی تزریق چربی میزان جذب بالای آن است به طوریکه پس از 6 ماه میزان زیادی از چربی تزریق شده جذب می شود.
ژنیو پلاستی یا بریدن و جلو آوردن قسمتی از استخوان چانه نیز روش دیگری برای تقویت چانه است. بدین منظور در داخل دهان حد فاصل لب و فک تحتانی برش می دهیم. نسج نرم را از روی استخوان بلند می نمائیم. قسمت پائینی چانه را بریده و به جلو کشیده و در جای مناسب با پیچ های مخصوص ثابت می کنیم. سپس محل برش داخل دهانی را با نخ بخیۀ قابل جذب می دوزیم.
مزیت این روش آن است که از جسم خارجی برای تقویت چانه استفاده نمی شود و چانه را به اندازۀ دلخواه می توان جلو آورد. عیب این روش آن است که احتمال آسیب عصب حسی لب پائین در این حالت بیشتر از روش گذاشتن پروتز است.
استفاده از پروتز برای تقویت چانه و جلو آوردن آن روش مناسبی است. جنس پروتزها و شکل و اندازه و ابعاد آنها متفاوت است و این امر دست جراح را در انتخاب شکل و نوع مناسب برای هر فرد متقاضی جلو آوردن چانه باز نگاه می دارد.
به طور کلی پروتزها از ماده مخصوصی که شبیه پلاستیک فشرده است ساخته شده اند. جنس آنها به گونه ای است که برای بدن ضرری نداشته باشند. این پروتز ها دائمی هستند، جذب نمی شوند و با ضربه نمی شکنند. شکل بعضی از آنها به نحوی است که فقط چانه را جلو می آورد. بعضی دیگر آنوتومیکال هستند یعنی از آناتومی طبیعی چانه پیروی می کنند و نه تنها چانه را جلو می آورند که انحنای طبیعی چانه را نیز پوشش می دهند.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
چطور سرفه را متوقف کنیم؟

سرفه ی پشت سرهم و آزاردهنده می تواند شخص را ناراحت و دست پاچه کند. داروهای ضد سرفه هم فقط به طور موقتی علائم آن را کاهش می دهند و خیلی کم روی عفونت، سوزش و تولید خلط در مجاری تنفسی که باعث ایجاد سرفه می شوند، تاثیر می گذارند.
برای این که بتوانید به طور موثری سرفه خود را متوقف کنید و علائم آن را بهبود دهید، به توصیه های زیر عمل کنید:


1- آب و مایعات فراوانی بنوشید.

این کار باعث نرم شدن خلط در قفسه سینه شما می شود. اگر سرفه شما در اثر ابتلای به سرماخوردگی یا آنفلوآنزا، به وجود آمده باشد، مصرف زیاد آب و مایعات بهترین راه برای کاهش طول مدت آن است. حداقل روزانه 8 لیوان آب بنوشید. می توانید کمی آب لیمو ترش نیز به آن اضافه کنید.


2- هوای محیط زندگی خود را مرطوب نگه دارید.

هوای خشک باعث خارش گلو و ایجاد سرفه خشک می شود، لذا بوسیله یک دستگاه بخور هوای خانه را مرطوب نگه دارید. هوای گرم و مرطوب، خلط را نرم کرده و راه های تنفسی را باز می کند. اگر کمی هم قطره اکالیپتوس به آب دستگاه اضافه کنید، خلط ها را سریع تر از بین می برد، زیرا ریه ها را تحریک کرده و راه های بینی را پاک می کند.
اگر دستگاه بخور ندارید، روی سرتان یک حوله بیندازید و صورت خود را بر روی یک بخارهای یک ظرف آب جوش بگیرید. چند دقیقه به آرامی زیر حوله نفس بکشید (در اصطلاح بخور دهید) . چند بار در روز این کار را تکرار کنید.


3- عسل بخورید.

در یک بررسی روی کودکان 2 سال به بالا که مبتلا به عفونت دستگاه تنفسی فوقانی بودند، محققان قبل از خواب شبانه 2 قاشق مرباخوری عسل به کودکان دادند. سپس دریافتند که عسل به اندازه داروهای ضد سرفه در کاهش سرفه های شبانه (در خواب) و بهبود کیفیت خواب کودکان موثر بوده است.
بهترین راه برای بهبود گلودرد و سرفه های آزاردهنده این است که عسل را در چای کمرنگ یا آب گرم حل کنید و بنوشید.
اما به یاد داشته باشید که هرگز به کودکان زیر یک سال ، عسل ندهید، زیرا باعث بروز مسمومیت بوتولیسم خطرناک در آنها می شود.


4- از مواد محرک موجود در هوا دوری کنید.

مواد شیمیایی موجود در تمیز کننده ها و ضد عفونی کننده های خانگی و نیز در خوشبو کننده های هوا می توانند مخاط گلو را اذیت کنند، سرفه را بدتر کنند و باعث سوزش چشم ها، گلو و دهان شوند. اگر می خواهید سرفه هایتان بهبود یابد، نباید از مواد شیمیایی پاک کننده با بوی تند و زننده استفاده کنید.
همچنین سیگار نکشید و در جاهایی هم که دود سیگار وجود دارد، توقف نکنید (یعنی حتی در معرض دود سیگار افراد دیگر هم قرار نگیرید).
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
اصول مراقبت از چشم پس از لیزیک

بلافاصله پس از عمل لیزیک دید چشمتان تار است. نگران نباشید. این حالت طبیعی و قابل انتظار است. صبح روز بعد که از خواب بیدار شوید، بینائی شما شفافیت قابل توجهی خواهد داشت.بینائیتان طی دو تا سه هفته آینده شفافتر نیز خواهد شد.
(بهتر است طی هفته اول موقع خواب از محافظ چشمی (شیلد) یا عینک محافظ استفاده کنید).
قطره های چشمی را طبق دستور پزشک استفاده کنید.
کار های چشمی، مثل رانندگی، تلویزیون، مطالعه و ..... تا جائیکه میزان بینائی شما کافی باشد و خسته نشوید، منعی ندارد. چند هفته اول، بیرون از منزل از عینک آفتابی استفاده کنید.
مراقب باشید که طی ماه اول چشمتان را مالش ندهید زیرا این کار ممکن باعث جابجا شدن فلپ (لایه بریده شده قرنیه) شود؛ گرچه پس از چند روز از گذشت عمل احتمال جابجایی فلپ خیلی کم است ولی بهر حال باید احتیاط کنید.
حد اقل طی سه هفته اول پس از عمل، از آرایش لبه پلک ها و اطراف چشم اجتناب کنید.
دو تا سه هفته پس از عمل استخر نروید و پس از آن نیز از عینک شنا استفاده کنید. حداقل تا سه ماه پس از عمل شیرجه نزنید.
بیماران لیزیک معمولا پس از عمل هیچگونه ناراحتی ندارند. اگر چشمتان درد یا ناراحتی داشت و یا بینائیتان بجای بهتر شدن کاهش یافت، بلافاصله با پزشک معالجتان مراجعه کنید.
خشکی چشم بعد از عمل لیزیک حداقل بصورت گذرا شایع است. این حالت باعث سوزش، احساس خشکی و جسم خارجی در چشم، و یا حتی تاری بینائی می شود. بسیاری از جراحان توصیه می کنند که در چند هفته اول پس از عمل لیزیک از قطره های اشک مصنوعی ترجیحا بدون ماده نگهدارنده استفاده شود. دیگر جراحان ممکن است برای پیشگیری از عوارض خشکی چشم، قبل از عمل پیشنهاد بستن موقت مجرای خروجی اشک را با "وسیله مسدود کننده مجرای اشک" بدهند و بعدا هر موقع که لازم باشد، براحتی آن را برمی دارند.


● چرا لیزیک باعث خشکی چشم می شود؟

لیزیک ممکن است در بعضی افراد باعث خشکی چشم شود. این مشکل بخصوص زمانی پیش می آید که قبل از عمل لیزیک زمینه خشکی چشم وجود داشته باشد. در طی عمل لیزیک، لایه ای از قرنیه ( بنام فلپ) بلند شده و بستر قرنیه به منظور اصلاح نزدیک بینی، دور بینی و آستیگماتیسم با لیزر تراش داده می شود. از نظر آناتومیک، زمانی که فلپ لیزک برداشته می شود؛ طبعا اعصاب قرنیه نیز بریده می شوند. سلامت این اعصاب برای تحریک ترشح اشک ضروری است. بنابراین، در بعضی مواقع، به طور موقت تحریک ترشح اشک کم شده و ترشح اشک کاهش می یابد و در نتیجه منجر به خشکی چشم بعد از عمل لیزیک می شود.
در مواقعی که خشکی چشم پس از لیزیک متوسط تا شدید باشد؛ گاهی اوقات به علت عدم ثبات لایه اشکی، بینائیتان تار خواهد بود. ممکن است جراح لیزیک خشکی چشمتان را قبل از انجام عمل لیزیک درمان کند تا در دوره پس از عمل، راحت باشید.همه افرادی که عمل لیزیک می شوند، در دوره پس از عمل به قطره های اشک مصنوعی و یا نرم کننده نیاز خواهند داشت. بنابراین در طی مشاوره قبل از عمل باید هر گونه علامت ناشی از خشکی چشم و مصرف هر دارویی که ممکن است منجر به خشکی چشم شود را به جراحتان اطلاع دهید. به این ترتیب، جراح لیزیک قادر خواهد بود که اقدامات لازم در جهت نیل به بهترین نتیجه ممکن را، انجام دهد. خوشبختانه، در نهایت همه علائم خشکی چشم پس از عمل لیزیک موقتی بوده با گذشت زمان تدریجا کاهش یافته و طی چند ماه از بین می روند.
اگر کسی بتواند از عینک و لنز استفاده کند ، بدون شک عوارض کمتری نسبت به انجام این عمل خواهد داشت.
عمل لیزیک به منظور استفاده نکردن از عینک ، عمل زیبایی است، افرادی که در خصوص استفاده از عینک دچار ناراحتی و مشکل هستند یا مجبور به استفاده از عینکهایی با شماره های بالا هستند ، می توانند تحت نظر و تشخیص پزشک از عمل لیزیک استفاده کنند. کارشناسان انجام عمل لیزیک در افراد زیر را صلاح نمی دانند.

۱) بیماران کمتر از ۱۸ سال و یا بالای ۴۰ سال که به سوی پیر چشمی می روند و پیرچشمی با لیزیک درمان نمی شود.
۲) افرادی که دارای هر نوع عارضه چشمی از قبیل آب سیا، آب مروارید، قوز قرنیه، نامنظمی در سطوح قرنیه، فشار بالای چشم ها، التهاب چشمی و تبخال چشمی هستند.
۳) افراد مبتلا به بیماری های نقص ایمنی، روماتیسم قلبی عروقی شدید و دیابت کنترل نشده.
۴) افرادی که داروی درمان آکنه و داروهای کنترل میگرن مصرف می کنند.
۵) کسانی که از خشکی چشم رنج می برند.

بر اساس تحقیقات انجام شده، فواید لیزیک شامل درد اندک، دوره بهبودی و ترمیم کوتاه ، قابلیت تکرار عمل پس از سه ماه و اصلاح دید بلافاصله پس از عمل است.
با وجود مزایای ذکر شده برای لیزر درمانی چشم، افراد نزدیک بین ضعیف ،بیش از ۲%، متوسط ۶%، بالا ۹% و{
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
صفحه  صفحه 52 از 111:  « پیشین  1  ...  51  52  53  ...  110  111  پسین » 
خانه و خانواده

همه چیز درباره بیماری ها

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti Forums is not responsible for the content of external sites

RTA