انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
خانه و خانواده
  
صفحه  صفحه 53 از 111:  « پیشین  1  ...  52  53  54  ...  110  111  پسین »

همه چیز درباره بیماری ها


مرد

 
دندانهای حساس

حساسیت دندان چیست ؟

تحریك پذیری از محرك هایی كه از سوزش های كوچك گرفته تا ناراحتی های بزرگ را شامل می شود . این دردها می توانند علامت های مشكلات بزرگتری باشند .
چه كسی از دندان حساس رنج می برد ؟ افراد زیادی از این مشكل رنج می برند و این مشكل در هر زمانی می تواند ایجاد شود . معمولا حد فاصل سنی 20 تا 40 سالگی رخ می دهد . هر چند در سنین پایین تر و حتی بالاتر از 70 سالگی هم مشاهده شده است . شیوع آن د ر زنان بیش از مردان است .


حساسیت های دندانی چگونه ایجاد می شوند؟

آن قسمت از دندان كه دیده می شود (تاج) توسط لایه ای به نام مینا كه روی عاج دندان قرار گرفته پوشیده شده است . حال اگر عاج دندان در معرض قرار گیرد ، دندان حساس خواهد شد . این اتفاق معمولا در ناحیه ای كه تاج دندان به لثه اتصال می یابد اتفاق می افتد یعنی درست جایی كه مینا ی دندان نازك میشود . بعضی از علل ایجاد حساسیت در دندانها بشرح ذیل می باشد :

سایش در اثر مسواك : محكم مسواك زدن ، مسواك زدن بصورت افقی و استفاده از مسواكهای سخت ، از عوامل حساسیت دندانها خصوصا در ناحیه اتصال لثه به دندان می باشند .

اروزیونهای مینایی : از دست رفتن مینای دندان در اثر اسید و یا غذاهای اسیدی و نوشیدنی ها را گویند .

تحلیل لثه: لثه ها به صورت طبیعی تحلیل می روند ویا جمع می شوند و منجر به آشكار شدن ریشه ها می شوند و از آنجا ییكه سطح ریشه ها مینا ندارد موجب ایجاد حساسیت در دندان خواهد شد .

دندان قروچه : عادتی است كه فشار دادن و سایش دندانها روی هم ناشی می شود و این موجب ساییده شدن مینای دندان و ایجاد حساسیت در دندان می شود .


دیگر دلایل ایجاد حساسیت در دندان می تواند موارد ذیل باشد :

ترك دندان یا پر كردگی : دندان ترك خورده منجر به شكستگی در دندان خواهد شد . و این شكستگی تا سطح ریشه ممكن است امتداد پیدا كند .

سفید كردن دندانها (Bleaching ) : بعضی از بیماران در حین یا پس از سفید كردن دچار حساسیت هایی می شوند كه قابل بر طرف شدن می باشند .


دندانها چه مواقعی دندانها حساس تر ند؟

شما حساسیت بیشتری را هنگام نوشیدن و یا خوردن چیزهای سرد و یا تنفس هوایی سرد و بعضی مواقع با خوردن و یا نوشیدن چیزهای داغ خواهید داشت . بعضی افراد موقع خوردن غذاها و یا نوشیدنی های شیرین و یا اسیدی حساسیت دارند .درد می آید و می رود و بعضی مواقع تشدید می یابد .


كاری می توان در خانه برای درمان حساسیت دندان انجام داد ؟

مارك های مختلف خمیر دندانهای ضد حساسیت در بازار موجود است كه باعث كاهش حساسیت می شوند . این خمیر دندانها بایستی دو بار در روز استفاده شوند .
در دندانهای حساس از چه چیزهایی بایستی اجتناب كرد ؟ از مواردی كه ایجاد حساسیت می كنند حتی الامكان اجتناب شود . به هیچ عنوان از مسواك زدن دندانهای حساس بواسطه ایجاد درد اجتناب نكنید .


آیا نیازی به معالجه دندانپزشك هست ؟

بله ، اگر خودتان اقدام به درمان نموده اید و به نتیجه ایی نرسیده اید .


چه درمان هایی توسط دندانپزشك صورت می گیرد ؟

- دندانپزشك پس از معاینه و یافتن علل حساسیت بهترین درمان را به شما پیشنهاد خواهد داد .

- دندانپزشك ممكن است توسط مواد ضد حساسیت مخصوص اقدام به درمان نماید . ژلها ، دهانشویه ها ، فلوراید در محل مورد نظر استفاده خواهد شد . این درمانها یكی دو هفته ادامه خواهد یافت .

- اگر این روشها مفید فایده نباشد ، دندانپزشك اقدام به پر كردن ناحیه حساس می نماید و عاج بدون پوشش را می پوشاند . در موارد خیلی جدی و با درد شدید نیاز به درمان ریشه باشد .


چگونه می توان از ایجاد حساسیت در دندانها جلوگیری نمود ؟

- مسواك زدن دو بار در روز هر بار دو دقیقه با خمیر دندانهای حاوی فلوراید . استفاده از مسواكهای نرم تا متوسط و ایجاد حركتهای افقی روی دندانها

- تعویض مسواك هر دو تا سه ماه و گاهی مواقع زودتر

- استفاده كمتر از غذاهای شیرین و اسیدی و یا استفاده از این نوع خوراكی ها درزمان صرف وعده های غذایی

- اگر دندان قروچه داریدبا دندانپزشكتان مشاوره نمایید تا در صورت امكان برای شما نایت گارد ساخته شود .

- اگرمی خواهید دندانهایتان را سفید (Bleach ) كنید دندانپزشكتان را از حساسیت دندانهایتان مطلع نمایید .

- حتی الامكان هر شش ماه یكبار به دندانپزشك مراجعه نمایید .
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
چرا دهان بعضی ها گشاد است؟

بزرگی یا گشادی دهان علل مختلفی دارد. شایع ترین علت آن، عوامل ارثی و نژادی است. برخی بیماری های مادرزادی و نقص در تکامل یا تشکیل قسمتی از عضلات یا بافت نرم اطراف دهان نیز می تواند سبب ایجاد این مشکل باشد. برخی فرهنگ ها مانند فرهنگ های آفریقایی، زیبایی را در داشتن چنین لب و دهانی می دانند و با گذاشتن وسایل بزرگ کننده در دهان از اوان کودکی باعث ایجاد این مشخصه می شوند.
در صورتی که پای یک علت نژادی و ارثی در میان باشد و پدر یا مادر فرد یا یکی از اعضای خانواده اش چنین مشخصه ای داشته باشند، درمان خاصی برای گشادی و بزرگی دهان پیشنهاد نمی شود.
هر نوع درمانی که سبب تنگ شدن دهان در این افراد شود، کارآمدی باز شدن دهان را دچار اشکال خواهد کرد و مشکلات عملکردی را در جویدن، صحبت کردن به وجود می آورد و همچنین به دلیل ایجاد جوشگاه و جای زخم، ظاهر فرد را نازیبا خواهد کرد. اگر عامل گشادی دهان، ناهنجاری مادرزادی باشد (مانند برخی از شکاف های ناحیه اطراف لب و دهان) عمل های جراحی متعددی وجود دارد که در صورت انتخاب صحیح فرد می تواند در اصلاح این نوع ناهنجاری ها بسیار کمک کننده باشد. شکاف های اطراف لب و دهان با لب شکری متفاوت است. در افرادی که شکاف های غیرمعمول از گوشه لب و دهان شروع می شود و سبب امتداد گوشه دهان به یک یا دو طرف می شود، انجام جراحی های زیبایی متعدد می تواند سبب تنگ شدن دهان شود. شکاف های گوشه دهان معمولا بسیار نادر است. توجه به این نکته لازم است که هرگونه عمل جراحی که به اصرار افراد توسط افراد غیرماهر برای تغییر در فرم لب و دهان صورت می گیرد، می تواند عوارضی ایجاد کند که گاه غیرقابل جبران است. هر نوع دستکاری در صورت، به ویژه در ناحیه لب ها، علاوه بر اینکه سبب ایجاد زشتی و بدشکلی می شود، می تواند نقص های عملکردی ایجاد وفرد را هنگام خوردن غذا یا صحبت کردن دچار مشکل کند.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
سرطان دهان، خطرات و نشانه هایش

بیش از ۹۰ درصد مبتلایان به سرطان های دهانی (دهان، زبان، بخش هایی از بینی، گلو، لبها و حنجره) همگی کسانی هستند که از تنباکو استفاده می کنند.


● فاکتور های خطر زا برای سرطان دهان چیست؟

▪ مصرف کنندگان تنباکو

اکثر استفاده کنندگان هرگونه توتون مبتلا به سرطان دهان می شوند. در حقیقت کسانی که سیگار می کشن ۶ برابر بیش از کسانی که سیگار نمی کشند به این سرطان دچار می شوند.


▪ مشروبات الکلی

الکل مداوم و سنگین یکی از موارد بسیار مهم ابتلا به سرطان دهان است. تقریبا می گویند که ۷۰ تا ۸۰ درصد کسانی که سرطان دهان دارد اغلب به صورت تفریحی حتی مشروب می خوردند. دقیقا مثل افرادی که سیگار می کشند کسانی که الکل می خورند نیز ۶ برابر کسانی که الکل نمی خورند در معرض سرطان دهان هستند.


▪ مشروبات الکلی و سیگار

استفاده همزمان از این دو ماده خطر ابتلا به سرطان دهان را دقیقا دو برابر می کند.


▪ جنس

تحقیقات نشان داده که مرد ها دو برابر زن ها دچار این سرطان می شوند. شاید به دلیل این باشد که آنها به مقدار زیاد تری از سیگار و مشروبات الکلی نسبت به خانم ها استفاده می کنند.


▪ سن

بعد از سن ۴۰ سالگی خطر ابتلا به این سرطان افزایش می یابد و میانگین سن ابتلا به این بیماری ۶۰ سال است.


● فاکتور های خطرناک دیگر

▪ عفونت های ویرووسی
▪ عدم داشتن ایمنی کافی بدن
▪ قرار گرفتن در معرض اشعه ماورای بنفش
▪ اشعه های مربوط به محیط کار


توجه داشته باشید که بعد از ۵ سال از شناسایی بیماری تنها ۵۰ درصد از مبتلایان بهبود پیدا می کنند. هرچه زودتر بیماری شناخته شود امکان بهبود نیز سریعتر رخ می دهد.


● علائم و نشانه های سرطان دهان

▪ درد و یا زخم های روی لب که به راحتی خوب نمی شود و یا اینکه به آسانی خونریزی می کند.
▪ یک تکه گوشت اضافه سفید و یا قرمز در زیر زبان که از بین نمی رود.
▪ برآمدگی در زبان، گلو و دهان
▪ گلو دردی که در طول یک دوره خاص از بین نرود.
▪ قورت دادن و جویدن همراه با دردسر و درد باشد.


اگر شما هر کدام از این علائم را دارید سریعا به دکترتان مراجعه کنید. مشاهده و چک کردن سرطان دهان یکی از کار های عادی در زمان دندان پزشکی است به همین دلیل کار بسیار ساده ای است که زمانی که برای تمیز کردن دندانهایتان می روید این موضوع را نیز پیگیری کنید.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
حالت تهوع؛ نشانه بیماری

تهوع حالتی ناراحت کننده است که اغلب نیز به دنبال آن استفراغ پیش می آید. این حالت که با تخلیه محتویات معده همراه است، بسیار آزاردهنده و در صورت ادامه یافتن خطرناک است.
تهوع و استفراغ به خودی خود بیماری نیست، اما می تواند نشانه ای از مشکلاتی دیگر باشد. به عنوان نمونه بیماری حرکت یا دریازدگی، بارداری، درد شدید، استرس عاطفی یاترس، بیماری های کیسه صفرا، مسمومیت غذایی، پرخوری، واکنش به برخی بوهای خاص و حتی برخی مشکلات مغزی می توانند منجر به بروز چنین حالتی شوند.
البته علت استفراغ نیز با توجه به سن فرد متفاوت است. میان کودکان این حالت شاید بیشتر به دلیل عفونت های ویروسی، مسمومیت های غذایی، پرخوری و... ایجاد شود.
گاهی نیز زمان تهوع و استفراغ می تواند نشان دهنده علت آن باشد. مثلاً وقتی کمی بعد از غذا خوردن این حالت شروع می شود، می توان به مسمومیت های غذایی، التهاب معده و... شک کرد. البته حالت تهوع و استفراغ یک تا ۸ساعت پس از صرف غذا هم ممکن است به علت مسمومیت باشد.


▪ استفراغ خطرناک است؟

استفراغ به طور معمول بی خطر است، اما می تواند نشانه مشکلی جدی تر باشد که بنابراین به رسیدگی و کنترل نیاز دارد. یکی از مشکلات شایع در این زمینه کم شدن آب بدن است. البته این مشکل میان بزرگسالان کمتر دیده می شود، چون آنها با توجه به نشانه های کم آبی بدن (احساس تشنگی یا خشکی لب ها) از بروز مشکل جلوگیری می کنند، اما کودکان بیشتر در معرض این مساله قرار داشته و از این رو باید به آنها بیشتر توجه شود. خانم های باردار نیز باید این مشکل را جدی گرفته و با پزشک متخصص خود در این زمینه مشورت کنند.


▪ مراجعه به پزشک

چنانچه حالت تهوع و استفراغ چند روز ادامه پیدا کرد باید برای بررسی بیشتر به پزشک مراجعه شود. همچنین اگر با درمان های معمول خانگی شرایط بیمار بهبود نیافت، احتمال کم شدن آب بدن وجود داشته یا آسیبی جدی به او وارد شده است نیز مراجعه به پزشک را فراموش نکنید.
توجه داشته باشید در مورد نوزادان و کودکان زیر ۶ سال باید بیشتر دقت کنید؛ اگر این حالات حتی تنها چند ساعت ادامه یافت نیز وقت را از دست نداده و به پزشک مراجعه کنید.
همچنین اگر در استفراغ خون وجود دارد، سردرد شدید یا گرفتگی گردن، ضعف، گیجی یا کاهش هوشیاری نیز همراه با این حالات است سریع و به صورت اورژانسی به پزشک مراجعه کنید.
درد شدید در ناحیه شکم، تب و اسهال نیز می تواند از دیگر علائمی باشد که به مراجعه اورژانسی به مراکز درمانی نیاز دارد.


▪ درمان

برای درمان استفراغ و حالت تهوع مایعات خالص بنوشید و به طور تدریجی مقدار آن را افزایش دهید. بهتر است تاوقتی حالت استفراغ خوب نشده از غذاهای جامد استفاده نشود. در صورتی که این حالت به دلیل بیماری خاص یا دارویی خاص ایجاد شده، نیز با نظر پزشک اقدامات لازم را انجام دهید.


▪ پیشگیری

از آنجا که تهوع و استفراغ مشکلاتی ناراحت کننده است، بهتر است از بروز آن پیشگیری کنیم. این کار هم با شیوه هایی ساده ممکن است. به عنوان مثال شاید بهتر باشد به جای ۳ وعده غذا با حجم زیاد، وعده هایی کوچک تر و در دفعات بیشتر انتخاب کرده و به آهستگی آنها را بخوریم. همچنین غذاهایی که هضمشان سخت است نیز بهتر است کمتر استفاده شوند.


▪ حالت تهوع بدون استفراغ

زمانی که احساس کردید این حالت به شما دست داده است، می توانید از استفراغ پس از آن پیشگیری کنید. به عنوان مثال می توانید مقدار کمی از مایعات شیرین و ملایم مانند آبمیوه هایی که البته اسیدی نباشند بنوشید.
همچنین خوب است در این شرایط در حالت نشسته یا دراز کشیده ـ اما در موقعیت صحیح ـ کمی استراحت کنید. چون فعالیت داشتن حالت تهوع را بدتر کرده و می تواند منجر به استفراغ شود.
در نهایت بهتر است در صورت ادامه یافتن چنین حالاتی مراجعه به پزشک را نادیده نگیرید.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
راههایی برای درمان گلودرد

گلودرد یک بیماری شایع در فصل سرما است که می تواند در اثر ویروس، باکتری یا موادی مثل تنباکو یا آلاینده های موجود در هوا به وجود آید.
گلودردی که با نظر پزشک، نیاز به مصرف آنتی بیوتیک یا سایرداروها ندارد، معمولا با یک سری درمان های خانگی بهبود می یابد.

۱) از داروهای مسکن که نیاز به نسخه پزشک ندارید، استفاده نمایید؛ مثل استامینوفن، ایبوپروفن یا ناپروکسن. این داروها درد و تب را کاهش می دهند.
۲) آب نمک غرغره کنید. یک چهارم قاشق مرباخوری نمک را در یک لیوان آب حل کنید و چند بار در روز با آن غرغره کنید. آب نمک گلو را شستشو می دهد، درد گلو را کم می کند و خلط و ترشحات پشت گلو را از بین می برد.
آب و مایعات فراوانی بنوشید؛ مثل آب میوه ها، چای کمرنگ و...، ولی هر نوع غذا یا نوشیدنی که التهاب گلو را بدتر می کند، مصرف نکنید؛ مثل شیر و لبنیات.
در اتاق خواب تان، یک دستگاه بخور روشن کنید تا هوای اتاق مرطوب باشد.
عسل را درچای یا آب گرم حل کنید و بنوشید.
آب نبات سفت بمکید تا سطح داخلی دهان تان، پیوسته مرطوب باشد (هر چقدر شیرینی آب نبات کمتر باشد، بهتر است) همچنین می توانید با آب گرم، دهان تان را بشویید.
عسل و آب لیمو ترش را در آب گرم حل کنید و بنوشید.
آب نبات روی بمکید تا گلودردتان آرام شود.
برای تقویت سیستم ایمنی بدن تان، مولتی ویتامین بخورید.
از تماس با گرد و غبار، دود سیگار و سایر مواد محرک شیمیایی خودداری کنید.


توجه داشته باشید:

۱) مصرف آنتی بیوتیک ها تاثیری در بهبود گلودردهای ناشی از ویروس ها ندارند.
۲) بعد از این که گلودردتان خوب شد، مسواک خود را عوض کنید و مسواک تازه ای بخرید.
۳) این مقاله صرفا جهت اطلاع رسانی می باشد، یعنی اگر علی رغم این کارها گلودردتان خوب نشد حتما به پزشک مراجعه کنید.


غذاهایی که موقع گلودرد باید بخورید:

گلودرد باعث می شود موقع قورت دادن غذا، احساس درد و ناراحتی کنید. لذا باید غذاهایی را بخورید که کمتر اذیت می شوید.


▪ مواد غذایی نرم

از خوردن مواد غذایی سفت و ترد مثل چیپس یا نان برشته و خشک خودداری کنید. مواد غذایی خشک مثل شیرینی خشک کشمشی را نخورید، زیرا قورت دادن آنها سخت است.
در عوض از غذاهای نرم استفاده کنید. اگر ماده غذایی نرمی برای خوردن ندارید، می توانید بعد از پخت غذا، آن را در مخلوط کن بریزید تا نرم و یکدست شود. ممکن است لازم باشد کمی شیر یا مایع دیگری به غذا اضافه کنید تا برای قورت دادن، سفت نباشد.
مواد غذایی نرم شامل: فرنی، ژله، تخم مرغ، موز، هندوانه، ماست، پنیر نرم، ماکارونی پخته، سبزیجات پخته له شده، گوشت له شده و نوشیدنی های حاوی شیر است.
به یاد داشته باشید که محصولات لبنی مثل شیر و بستنی ممکن است تولید خلط را در گلو افزایش دهند و شما مجبور شوید مرتباً آن را خارج کنیدکه این کار، درد و ناراحتی گلو را بدتر می کند.
هر چند که لبنیات، آرامش بخش و مغذی هستند، ولی اگر بعد از خوردن آنها، سرفه تان بیشتر شد یا مجبور شدید خلط گلویتان را پاک کنید، بهتر است کمتر مصرف کنید.


▪ مایعات و نوشیدنی ها:

▪ شما باید نوشیدنی های ولرم یا خنک بنوشید، غذاهای داغ باعث سوزش گلو می شوند.
▪ از مصرف آب میوه هایی که چاشنی دارند، یا اسیدی هستند مثل آب پرتقال، گریپ فروت، لیموناد یا آب گوجه فرنگی خودداری کنید.
▪ سعی کنید آب گوشت نمک دار بخورید، زیرا نمک درد گلو را تسکین می دهد. (البته افراد مبتلا به فشار خون بالا نباید غذاهای شور بخورند.)
▪ نوشیدن مایعات با نی ممکن است درد کمتری در گلو ایجاد کند.
▪ نوشیدنی هایی را انتخاب کنید که مغذی باشند؛ مثل آب میوه ها یا آب سبزیجات.
▪ از مصرف نوشابه های گازدار و قهوه خودداری کنید.
▪ تهیه غذاهای مناسب در موقع گلودرد:
▪ به جای این که سبزیجات را خام بخورید، آنها را بپزید.
▪ غذاهای خود را به قسمت های کوچک تقسیم کنید و در مورد غذاهایی مثل ساندویچ، گازهای کوچکی بگیرید.
▪ گوشت را پخته و له کنید و با آب گوشت یا کمی کره، آن را نرم کنید تا بتوانید به آسانی قورتش دهید.
▪ از مصرف غذاهای پـرادویه و داغ خودداری کنید.
▪ مواد غذایی را بپزید تا نرم شوند و قبل از خوردن آنها، اجازه دهید تا کمی خنک شوند (یعنی داغ نباشند).
▪ موز و میوه ها را در یخچال بگذارید تا خنک شوند. سپس در مخلوط کن بریزید و شیرموز یا سایر مخلوط میوه ها را تهیه کنید.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
راههای جلوگیری از خون دماغ شدن

خونريزي ممكن است جزئي و يا خيلي شديد باشد،خونريزي بيني شايعترين خونريزي خودبخودي در انسان است كه به علت پارگي عروق مخاط بيني كه بدون محافظ مي‌باشد اتفاق مي‌افتد که شايعترين محل خونريزي در اطفال و بالغين جوان قسمت قدامي تيغه بيني است ( كه ناحيه كيسلباخ kisselbakh يا ليتل little ناميده مي‌شود)، خونريزي اين ناحيه را مي‌توان به آساني كنترل نمود و مشكل‌ترين و پيچيده‌ترين محل خونريزي در قسمت خلفي - فوقاني جدار خارجي و تيغه‌ي وسط بيني در اشخاص مسن است.
شايعترين علت خونريزي بيني ضربه يا تروما است، ضربه‌هاي شديد باعث شكستگي استخوان بيني شده و ضربه‌هاي خفيف نظير دستكاري بيني با انگشت آسيب به ناحيه ليتل وارد آورده و سبب از بين رفتن موكوس محافظ آن ناحيه مي‌شود.

عوامل مهم در كنترل خونريزي‌هاي بيني عبارتند از: علت، محل خونريزي، نحوه معالجه آن.


علت شناسي : عوامل موضعي و عوامل سيستميك

عوامل موضعي: در ميان عوامل موضعي كه سبب خونريزي بيني مي‌شوند، مي‌توان از ضربه‌هاي وارده به صورت، واكنش التهابي تغييرشكل ساختماني، وجود جسم خارجي، تماس با مواد شيميايي سمي، مداخله جراحي و تومورهاي داخلي بيني نام برد، ضربه‌ي موضعي يكي از شايعترين علل خون دماغ است، وارد كردن لوله بيني- معدي (افزايش مداوم فشار هوايي بيني) دستكاري داخلي بيني و بازيابي جسم خارجي داخل بيني كه سبب پاسخ التهابي شديد شده است، همه مي‌توانند مسئول خونريزي بيني باشند عمل‌هاي جراحي داخلي بيني و شكستگي‌هاي استخوان بيني، ديواره سينوس‌هاي صورت- كاسه چشم و قاعده جمجمه هم مي‌تواند سبب خون دماغ شوند.

بد شكلي‌هاي ساختماني: به شكل مادرزادي يا اكتسابي مي‌توانند سبب درگيري قسمت غضروفي يا استخواني تيغه‌ي بيني يا شاخك‌ها شوند. در اين حالت هواي دميده شده با سرعت و تلاطم بيشتري وارد بيني مي‌شود. اين مسئله سبب خشكي غشاي مخاطي- التهاب و دلمه بستن مي‌شود. برداشتن دلمه‌ها از طريق پاك كردن بيني يا با فشار وارد كردن هوا از راه بيني انسداد يافته عروق خوني سطحي را در معرض قرار مي‌دهد و موجب خونريزي مي‌شود.
سرطان‌هاي متعددي مي‌توانند با خونريزي‌هاي خودبخودي بيني تظاهر كنند يكي از عوامل خونريزي شديد بيني در پسران، آنژيوفيبروم است. اين تومور خوش خيم عروق كه از ناحيه بيني- حلقي منشاء مي‌گيرد ممكن است به صورت خودبخودي يا در پاسخ به ضربه خونريزي كند.

علائم باليني: بيماران از خونريزي هر دو بيني معمولاً شكايت دارند در حالي كه در حقيقت يك بيني خونريزي دارد. از بيمار بايد پرسش كرد اگر دو طرف خونريزي دارد شدت كدام بيني بيشتر است. بهتر است لخته‌هاي خون خارج شود بعد به دقت داخل بيني معاينه شود تا محل خونريزي مشخص گردد.


درمان كلي:

‌1- حفظ خونسردي
2- بيمار بايد بنشيند و بالاتنه‌ي خود را به جلو خم كند و دهان خود را باز نمايد او در اين حالت مي‌تواند خون را تف كرده و آن را قورت ندهد سرانجام بالاتنه بايد به حالت معمول در آيد.
تنها اگر به مدت 5 دقيقه قسمت جلوئي بيني را در سمت خونريزي به روي تيغه‌ي بيني با انگشت دست بفشاريم بسياري از خونريزي‌هاي بيني مهار مي‌شوند به بيماران گوشزد مي‌شود كه پنبه يا دستمال در بيني خود نگذارند زيرا ممكن است هنگام در آوردن آنها دچار مشكل شوند و مخاط بيني بيشتر دچار آسيب شوند و اگر سابقه خونريزي شديد يا طولاني وجود دارد يا در حين معاينه بيمار دچار افت فشار خون ارتوستاتيك (كاهش فشار خون وضعيتي) مي‌شود، تعيين سطح هموگلوبين و هماتوكريت جهت تصميم‌گيري در مورد ضرورت تزريق خون به بيمار الزامي است.
3- كمپرس‌هاي سرد بايد پشت گردن و همچنين پشت بيني گذارده شود.
4- پايين آوردن فشار خون
5- قطع داروهاي ضد انعقادي


درمان موضعي:

- كوتر كردن (cautery)
- تامپوناد قدامي و خلفي


مهار خونريزي احتياج به همكاري بيمار و وسايل معاينه دقيق از جمله چراغ پيشاني و ساكشن دارد روش‌هاي متعددي براي هموستاز (توقف خونريزي) وجود دارد كه مي‌تواند از كوتريزاسيون شيميايي (اسيد‌تري كلرواستيك و نيترات نقره) و الكتريكي تا تامپون قسمت قدامي و خلفي بيني متفاوت باشد، البته روش‌هاي ديگري از جمله كوتريزاسيون با كمك آندوسكوپي- بستن شريان‌هاي اصلي‌تر جراحي‌هاي سپتوپلاستي تيغه‌ي بيني و ... وجود دارد.
بايد در ابتدا خون، لخته‌ها و اجسام خارجي را خارج شود و سپس از فنيل افرين و ليدوكائين جهت ايجاد انقباض عروقي و بي‌حسي لازم به شكل موضعي شود، مي‌توان درست روي همان مخاط شكننده به آرامي يك قلم آغشته به نيترات نقره را به عر
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
خطرات و مضرات پلیپ بینی

پلیپ بینی موجب ضایعات قلبی و عروقی می شود
پلیپ بینی، راه تنفسی را مسدود می كند و در نتیجه آن، اكسیژن كمتری به بدن می رسد و موجب ضایعات قلبی و عروقی می شود.
پلیپ، یك تورم مخاطی است كه بطور معمول در طولانی مدت به دلیل التهاب و انسداد مجاری بینی و نیز عفونت و آلرژی سینوس ها در بینی ایجاد می شود.
پلیپ ها در مراحل اولیه به راحتی با درمان دارویی و تركیبات موضعی با كمترین عوارض جانبی، بهبود می یابند اما در طولانی مدت با بروز علایمی مانند خرخر شبانه و گرفتگی بینی، تیغه وسط بینی را به یك طرف متمایل می كنند كه نیاز به عمل جراحی دارد.
بهترین روش جراحی پلیپ های بینی نیز جراحی اندوسكوپی است كه با فراهم كردن دید بهتر پزشك، دسترسی به محل پلیپ را آسان تر می كند و میزان برگشت پلیپ را كاهش می دهد.
همچنین با استفاده از روش جراحی آندوسكوپی، امكان آسیب رسیدن به عناصر تشریحی مجاور سینوس ها مانند چشم، مغز و عروق عصبی كمتر می شود و شكافی نیز در صورت بیمار داده نمی شود.
بهبودی بیمار از طریق این عمل جراحی سریع تر و زمان بستری او كمتر است.
اگر عمل جراحی مناسب نباشد و پلیپ بطور كامل برداشته نشود، امكان برگشت پلیپ 50 درصد است.
گونه ای دیگر از پلیپ ها موسوم به پلیپ های قارچی نیز در افرادی كه نقص ایمنی بدن دارند، ایجاد می شوند اما به هرحال پلیپ ها، ضایعات خوش خیمی به شكل خوشه انگور خاكستری تیره یا زرد رنگ در اندازه های متفاوت هستند.
آلودگی هوا، دود سیگار، بیماری های خاص ویروسی و باكتریایی، آلرژی، قارچ و التهاب های مزمن را از جمله عوامل مستعد كننده بروز پلیپ برشمرد.
هرگونه التهاب و عفونت ساده درون بینی می تواند منجر به بیماری سینوس ها شود. در هر طرف جمجمه صورت ، پنج گروه از سینوس ها (فضاهای خالی صورت) قرار دارند كه از طریق مجاری با درون و پشت بینی در ارتباط هستند.صفوی نایینی ادامه داد: این سینوس ها همیشه بطور طبیعی دارای ترشحاتی هستند كه از طریق مجاری ارتباطی به درون بینی تخلیه می شوند و هر علتی كه موجب انسداد این مجاری شود ، سینوس را دچار بیماری می كند.
مراحل اولیه تشخیص و درمان پلیپ از اهمیت ویژه ای برخوردار است چراكه در صورت سهل انگاری و بی توجهی به پلیپ بینی، این بیماری پیشرفت و با گسترش به فضاهای مجاور، مشكلات جدی مانند مشكلات ریوی و قلبی ایجاد می كند.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
درمان خانگی تپش قلب

تپش قلب، ضربان نامنظم قلب است که در تمامی سنین در مرد و زن مشاهده می شود. اگر چه تپش قلب برای چند ثانیه است اما بیشتر مردم آن را با حمله قلبی اشتباه می گیرند. در این مطلب از هلث نیوز به علل، علایم و درمان خانگی آن اشاره شده است.


● علل:

▪ اضطراب
▪ یبوست
▪ نفخ
▪ استرس
▪ مصرف بیش از حد سیگار
▪ فعالیت های فیزیکی زیاد
▪ مصرف بیش از حد کافئین
▪ تب
▪ اختلال تیروئید
▪ کم خونی
▪ از دست دادن خون
▪ درد بیش از حد
▪ کمبود اکسیژن
▪ تغییرات هورمونی مربوط به قاعدگی، حاملگی و یائسگی.
▪ مصرف برخی داروهای سرماخوردگی و حساسیت .
▪ فشار به قلب.


● علایم:

▪ عرق کردن
▪ غش کردن
▪ سرگیجه
▪ کمبود نفس
▪ ناراحتی و درد در قسمت سینه
▪ عملکرد ضعیف قلب
▪ ضربان تند نبض.


● درمان خانگی:

▪ مصرف روزانه آب انگور در کاهش تپش قلب موثر است.
▪ قبل از خواب مخلوطی از یک لیوان آب، نصف لیوان آبلیمو و یک قاشق عسل میل کنید.
▪ مصرف سبزی و میوه را افزایش دهید.
▪ به فعالیت های جسمی روزانه مانند شنا و دوچرخه سواری بپردازید.
▪ از مصرف نوشیدنی های حاوی کافئین مانند نوشابه، قهوه و چای بپرهیزید.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
راهکاری برای کاهش بعضی دردها

در اینجا ما ترفند هایی را بیان می کنیم که شما با دانستن و به کار بستن آن ها، بعضی از درد ها را می توانید موقتا کاهش بدهید.


خارش گلو

وقتی کودک بودید، قلقلک دادن زیر بغل شما یک سرگرمی جالب بود. حالا در بزرگسالان هم می توان از این ترفند برای رهایی از مشکل خارش گلو استفاده کرد. وقتی که سلول های عصبی گوش تحریک بشوند، باعث اسپاسم عضلات گلو و گردن شده و در نتیجه شما را از شر خارش گلو راحت می کنند. پس قلقلک دادن گوش، باعث رفع خارش گلو می گردد!


صداهای فراصوت بالاتر از حد آستانه شنوایی را تجربه کنید

اگر در محلی شلوغ و پر سر و صدا هستید، به طرف راست خم شوید و سعی کنید با گوش راست بشنوید! گوش راست برای شنیدن حرف های تند و سریع مناسب تر است. گوش چپ برای تمیز و تشخیص دادن تُن های موسیقی، قوی تر است.


بر درد آمپول غلبه کنید

به راحتی با سرفه کردن در حین تزریقات، می توانید درد آمپول را کاهش دهید. سرفه کردن در اصل یک ترفندی است که باعث افزایش سریع و موقتی فشار در قفسه سینه شده و مسیرهای عصبی درد را مسدود می کند.


از شر جرم های بینی راحت شوید

فین کردن شدید را فراموش کنید. در اینجا یک ترفند بسیار سریع و آسان برای راحت شدن از جرم ها وجود دارد: به طور متناوب با زبان خود به سقف دهان تان ضربه بزنید، سپس با یک انگشت خود وسط دو ابرو را فشار دهید. این کار باعث می شود که تیغه بینی، عقب و جلو رفته و پس از 20 ثانیه، جرم های بینی متراکم شده و آماده تخلیه می شوند!


از شر ریفلاکس مری راحت شوید

کسانی که دچار ریفلاکس مری هستند، اگر به پهلوی چپ بخوابند، کمتر به این مشکل دچار می شوند! مری و معده تحت یک زاویه ای بهم وصل هستند، وقتی به پهلوی راست بخوابید، سطح معده بالاتر از مری قرار می گیرد، در نتیجه غذا و اسید به مری بر می گردد.


درد دندان، آخ نگو

با یک تکه یخ، قسمت v شکل بین انگشتان اشاره و شست را بمالید، بسادگی درد دندان را کاهش می دهید.


نوک انگشت تان را سوزانده اید؟

اگر در اثر تماس ناگهانی با اجاق گاز یا قابلمه داغ نوک انگشت تان را سوزانده اید، به سرعت قسمت آسیب دیده را تمیز کنید و با یک تکه یخ ماساژ بدهید. اگر یخ نبود، از آب سرد نیز می توانید استفاده کنید.


سرتان گیج می رود و به دوران افتاده است

کافی است فقط یک دست تان را روی یک نقطه ثابت قرار دهید، به سرعت دوران سرتان خوب می شود. قسمتی از گوش که مسئول فقط تعادل است در داخل یک مایع شناور می باشد، هر گاه این مایع جابه جا بشود، تعادل شما به هم می خورد، به کمک یک مرجع ثابت بیرونی، مغز سریع تعادل خود را به دست می آورد.


درد پهلو

گاهی به هنگام دویدن، پهلوی آدم درد می گیرد. این به خاطر آن است که بازدم شما با وقتی که پای راست شما به زمین می خورد، همزمان است. در نتیجه به دیافراگم شما فشار وارد می شود، برای رهایی از این درد کافی است، بازدم خود را با وقتی که پای چپ شما به زمین می خورد، همزمان کنید.


جلوی خون ریزی را با یک انگشت بگیرید

گرفتن بینی و به عقب برگرداندن سر، راه متداول جلوگیری از خون ریزی بینی است، اما شما اگر مقداری پنبه را درست زیر گردی لب بالایی، روی لثه بگذارید و با یک انگشت آن را فشار دهید، خون ریزی قطع می شود.


از تپش قلب در هنگام عصبانیت جلوگیری کنید

به انگشت شست خود، فوت کنید! عصب واگ که ضربان قلب را کنترل می کند، به کمک نفس کشیدن، آرام می گیرد.


مغز خود را گرم نگه دارید

بسیار چیز های کم اهمیتی هستند که مغز را سرد و فلج می سازند. در این حالت، زبان خود را به سقف دهان تان فشار دهید، به طوری که بیشترین مقدار از سقف را بپوشاند، در این صورت سر درد بر طرف می شود! این سردرد می تواند ناشی از یک بستنی یخی باشد.


از نزدیک بینی پیشگیری کنید

نزدیک بینی به ندرت ریشه ژنتیکی دارد، بلکه بیشتر از خیره شدن چشم به یک نقطه در فاصله کم ناشی می شود. بنابراین بهتر است که هر از چندی، چشم های خود را ببندید، به بدن تان کش و قوسی بدهید، و نفس عمیقی بکشید و پس از چند ثانیه به آرامی نفس تان را رها کنید، این کار باعث استراحت عضلات غیر ارادی هم می شوند. در نتیجه چشم ها هم استراحت می کنند.


خواب رفتگی

اگر دست شما موقع رانندگی یا نشستن، در اثر یک وضعیت نادرست به خواب رفته باشد، به آرامی حرکت دادن سر به چپ و راست، در کمتر از یک دقیقه می تواند این مشکل را حل کند و از شر گزگز و سوزنی شدن دست راحت شوید.


زیر آب نفس بکشید

وقتی در زیر آب هستید، این نبود اکسیژن نیست که شما را بی چاره می کند، بلکه دی اکسید کربن است که باعث اسیدی شدن خون و استیصال می گردد. بنابراین کافی است ابتدا، قبل از شنا چند نفس کوتاه و سریع بکشید تا میزان اسیدی بودن خون پایین بیاید. با این ترفند مغز شما می پندارد که اکسیژن بیشتری در اختیار دارد! به این ترتیب ده ثانیه زمان می خرید.


خوب حفظ کنید

همیشه سعی کنید کار های خود را قبل از خواب، پیش خود مرور کنید و یا درباره مسئله ای که مورد نظر شما است، قبل از خواب فکر کنید، در این صورت وقتی بیدار می شوید، حافظه شما بهتر و سریع تر به شما کمک خواهد کرد. هر چیزی را که شما درست قبل از خواب مطالعه کنید، بهتر در حافظه شما ثبت و ضبط می شود.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
رفع کیپی گوش

به هنگام بلع، عضله ای فعال می شود که این عضله شیپور استاش را نیز باز می کند. وقتی شما آدامس می جوید یا آبنباتی می مکید، ناخودآگاه تولید بزاق شما و در نتیجه دفعات بلع شما بیشتر می شود و این امر بویژه به هنگام بلند شدن و کم کردن ارتفاع هواپیما برای گوش ها مفید است.
خمیازه از آدامس جویدن هم بهتر است. در طول کم کردن ارتفاع و نشستن هواپیما سعی کنید نخوابید، زیرا فردی که خوابیده است آب دهانش را قورت نمی دهد. اگر بلع کردن و خمیازه کشیدن ، کیپی گوش شما را برطرف نکرد اقدامات زیر را انجام دهید:

مرحله اول: سوراخ های بینی خود را با دستتان بسته نگه دارید.

مرحله دوم: با دهانتان دم عمیقی انجام داده و هوا را در سینه خود حبس کنید.

مرحله سوم: دهان خود را ببندید و با استفاده از عضلات دهان خود سعی کنید هوا را از بینی خارج کنید، به طوری که با مقاومت انگشت شست و اشاره خود روبه رو شوید. وقتی که صدای تق بلندی را بشنوید نشان دهنده این است که عمل شما موفقیت آمیز بوده است. ممکن است به هنگام فرود هواپیما لازم باشد این عمل را چندین بار تکرار کنید.


● رفع کیپی گوش در نوزادان و کودکان

روشن است که نوزادان و کودکان کم سن و سال قادر نیستند به روش فوق گوش خودشان را باز کنند؛ اما اگر آنها مشغول مکیدن سرشیشه یا پستانک باشند همان نتیجه حاصل خواهد شد. لذا به هنگام فرود هواپیما کودک خود را بیدار نگهدارید و سعی کنید با خوراندن شیر یا غذا از بروز مشکلات گوش وی جلوگیری کنید.


● هشدارها

به هنگام زور زدن و وارد آوردن فشار به گوش توجه داشته باشید که فشار بیش از حد می تواند باعث بروز مشکلات جدی برای گوش شود. اگر دچار سرماخوردگی، عفونت سینوس ها یا حساسیت بینی هستید، بهتر است که مسافرت هوایی خود را تا برطرف شدن موارد فوق به تعویق بیندازید.
اگر شما اخیرا تحت عمل جراحی گوش قرار گرفته اید، از جراح خودتان در مورد این که نخستین زمانی که می توانید مسافرت هوایی داشته باشید سؤال کنید.


● ضد احتقان ها و اسپری های بینی

بسیاری از مسافران هوایی با تجربه قبل از این که هواپیما ارتفاعش را کم کند از قرص ها و اسپری های بینی استفاده می کنند. این کار باعث می شود که مخاط داخل بینی آنها جمع و کوچک تر شده و شیپور استاش آنها راحت تر باز شود. مبتلایان به حساسیت بینی باید قبل از پرواز، داروهای ضد آلرژی خود را مصرف کنند.مبتلایان به بیماری های قلبی، افزایش فشار خون، بیماری های تیروئید، افراد مضطرب و عصبی و خانم های باردار باید از مصرف خودسرانه اسپری و قرص های ضد احتقان اجتناب کنند.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
صفحه  صفحه 53 از 111:  « پیشین  1  ...  52  53  54  ...  110  111  پسین » 
خانه و خانواده

همه چیز درباره بیماری ها

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti Forums is not responsible for the content of external sites

RTA