انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
خانه و خانواده
  
صفحه  صفحه 54 از 111:  « پیشین  1  ...  53  54  55  ...  110  111  پسین »

همه چیز درباره بیماری ها


مرد

 
رابطه سردرد و مفصل فکی

یکی از نشانه های سالمندی، درد مفاصل است و همه از مشکلات آن خبر دارند. کمتر کسی است که از زانو درد یا دست درد بی خبر باشد و این دردها را تجربه نکرده باشد ولی ما مفصلی داریم به نام مفصل گیجگاهی فکی که اهمیت بسزایی در فعالیت های فیزیولوژیک ما مانند خوردن، صحبت و... دارد که متاسفانه تا زمانی که دچار مشکل نشود اهمیت آن نادیده گرفته می شود.
از مهم ترین مشکلاتی که زمینه ساز بروز مشکل در این مفصل می شود، اضطراب است که می تواند خود را به صورت فشردن فکین به هم نشان دهد. این مساله باعث فشار به مفصل فکین خواهد شد و کم کم مشکلات خاص فکین مانند ناهماهنگی های حرکت و اختلال دیسک و تاندون های آن ناحیه ایجاد می شود که عواقبش درد ناحیه و به دنبال آن سردرد، محدودیت باز شدن دهان، صداهای فک، درد گوش و... است. پس در صورت مواجه شدن با چنین مشکلاتی، بدانید که مفصل گیجگاهی فکی دچار مشکل شده است.
مفصل گیجگاهی فکی یک مفصل سینوویال دارای دیسک مفصلی است که امکان حرکات لولایی و لغزش را فراهم می کند. این ترکیب پیچیده حرکات امکان جویدن، بلع و صحبت کردن موثر و بدون درد را فراهم می کند. سطوح مفصلی به وسیله بافت همبند فیبری پوشیده شده است. این ساختار بدون عروق و بدون عصب ظرفیت بیشتری را برای مقاومت در برابر تغییر دژنراتیو و امکان بازسازی خود نسبت به غضروف هیالن سایر مفاصل سینوویال دارد. با این حال، کپسول مفصل سینوویال و عضلات اطراف، عصب دهی شده هستند و به نظر می رسد که منشا اصلی درد در اختلالات مفصل گیجگاهی فکی باشند.
مهم ترین کار کاهش اضطراب و کنترل استرس تحت نظر روان پزشک یا روانکاو است. درمان های دیگر شامل استفاده از یخ یا گرما برای کاهش درد، خوابیدن صحیح و استفاده از وسایل مخصوص مانند اسپلینت که توسط دندان پزشک متخصص پروتز ساخته می شود و انجام تمرینات خاص است. در صورت نامرتب بودن دندان ها (مشکلات ارتودنسی) برای ردیف کردن آنها باید به دندان پزشک مراجعه کرد.
۴ عضله در ارتباط مستقیمی با این مفصل است. یکی از این عضلات عضله ماستر است که وقتی روی فک زیر گوش تا پایین دست می زنید در واقع آن را لمس می کنید. اگر این عضله موقع لمس درد گرفت، می تواند علامت مهمی از مشکلات این مفصل باشد. درد عضله روی ناحیه گیجگاه هم می تواند علامت مشکل در مفصل باشد. خودمان هم می توانیم این عضلات را معاینه کنیم و در صورت درد باید به متخصص بیماری های دهان مراجعه کرد. متوجه باشید که مشکلات مفصل می تواند به صورت سر درد بروز پیدا کند.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
آرتروز گردن و علائم آن

ستون فقرات هم مثل هر ساختمان ديگر بطور طبيعي در معرض تغييرات ناشي از افزايش سن است اما برخي مسائل مثل حركات بيش از حد يا ناصحيح ، استفاده نادرست ، سوانح رانندگي كه باعث خميدگي ناگهاني سر به جلو و سپس عقب مي شوند ( Wiplash ) ، كارهاي سنگين ، حمل وسايل و اشياء روي سر ( كه در جامعه روستايي ما شايع است ) ، اختلالات مادرزادي و ... سرعت و شدت پيدايش اين تغييرات را بيشتر مي كنند.از جمله اين تغييرات مي توان به تغيير ساختمان ديسك بين مهره اي ، برجسته شدن آن به داخل كانال نخاعي يا سوراخ هاي بين مهره اي ، پيدايش خارهاي استخواني در لبه مهره ها ( اوستئوفيت ) و حتي تغيير شكل و بهم خوردن انحناي طبيعي آنها اشاره كرد .هر كدام از اين تغييرات ، بسته به محل ، مي توانند باعث فشار بر ريشه هاي عصبي يا حتي نخاع شوكي شوند و بيمار را علامتدار كنند .


علائم اسپونديلوز گردني :

اغلب بيماران با درد و محدوديت حركتي ناحيه گردن مراجعه مي كنند .بسته به محل فشار ، ممكن است علائم محدود به اندام فوقاني باشند( بي حسي ، دردتير كشنده به شانه يا دست و خصوصا پشت سر و كاهش قدرت عضلاني ) ، يا اندام تحتاني را درگير كنند ( سفتي و اختلال در قدرت عضلاني پاها ، اختلالات حسي ، بي اختياري يا احتباس ادرار و مدفوع و بعضا علائم در هر چهار اندام مشاهده مي شوند .برخي از سر دردها خصوصا سردردهاي نيز كشنده از پشت سر كه با حركات يا برخي وضعيت هاي خاص پديد مي ايند ، درد بين دو كتف و درد شانه ها نيز از جمله علائمي هستند كه ميتوانند در اثر اسپونديلوز مشاهده شوند و متأسفانه پاسخ كمتري به درمان مي دهند. براي بررسي و تأييد تشخيص اسپونديلوز گردن مي توان از عكس راديوگرافي ساده در چهار جهت ، سي تي اسكن و MRI استفاده كرد كه هر يك ارزش خاص خود را دارند .


اصول درماني :

بستن يقه هاي طبي مخصوص و محدود ساختن حركات گردن براي مدت كوتاه مي تواند از شدت درد بكاهد ، حركات درماني با احتياط و فيزيوتراپي نيز در بسياري از موارد مشكلات بيمار را كاهش مي دهند اما در برخي موارد خصوصا در صورت وجود علائم عصبي يا شواهدي به نفع فشار بر نخاع ، انجام عمل جراحي كمك زيادي به بيمار خواهد كرد و علاوه بر كاهش درد از پيدايش علائم عصبي شديدتر جلوگيري خواهد كرد .انجام يك سري حركات كششي و تقويتي مي تواند از پيدايش درد هاي گردن و شانه جلوگيري كرده و درصد زيادي از موارد را بهبود بخشد .
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
عوارض جراحی زیبایی بینی

صورت در معرض دید ترین قسمت بدن ماست و بینی در مرکز آن واقع شده و برجسته است لذا اشکالات ساختمانی بینی برای تمام افراد بوضوح قابل رویت است.
از طرف دیگر تنفس از طریق بینی برای سلامتی ما حائز اهمیت فوق العاده ای است. بینی فقط مجرایی برای عبور هوای استنشاقی نیست بلکه بینی ضمن عبور هوای استنشاقی آن را کاملاً تمیز، گرم و مرطوب می نماید. بدیهی است انسداد بینی فرد را از این امتیازات محروم می سازد.
توجه به دو ویژگی فوق الذکر یعنی اهمیت تنفس از طریق بینی و تأثیر شگرف ظاهر بینی بر روی چهرۀ فرد بیانگر این است که جراح بینی باید علاوه بر برخورداری از دانش لازمه از تجربۀ کافی نیز برخوردار باشد به نحوی که بتواند بین حفظ عملکرد بینی و رسیدن به بینی زیباتر تعادل برقرار کند. به عبارت دیگر جراح با تجربه قبل از اینکه هر تغییری را بر روی ظاهر بینی اعمال کند در نظر خواهد گرفت که این تغییر باعث مختل شدن عملکرد بینی و انسداد بینی نشود.
در گذشته ای نه چندان دور جراحی پلاستیک بینی محدود به کوچک کردن و جمع کردن بینی بود و بینی ای مورد قبول بود که کوچک وسر بالا و قوس دار و اصطلاحاً عروسکی باشد امّـــا امروزه علم جراحی پلاستیک بینی نیز دستخوش تحولی شگرف شده است به نحوی که « رینوپلاستی تقویتی » در حال از رده خارج کردن « رینوپلاستی سنتی » است.
در رینوپلاستی تقویتی عمل جراحی فقط محدود به کوچک کردن بینی نیست بلکه در این روش جراح ضمن اینکه قسمت هایی از بینی را برداشته و کوچک می کند ممکن است قسمت های دیگری را تقویت کند تا نتیجۀ نهایی دماغی باشد که در حالیکه زیبا شده امّـــا به عملکرد اصلی آن که همان تنفس است آسیبی وارد نشده باشد. روشن است که چنین دماغی دیگر خیلی کوچک و سربالا نیست ونمای بینی ای که به طور افراطی عمل شده را نخواهد داشت.
با رعایت موارد فوق احتمال پیدایش عارضه بدنبال عمل جراحی بینی بسیار کاهش خواهد یافت. البته جراح با معاینه بینی می تواند پیش بینی کند که اگر یک بینی خاص تحت عمل جراحی قرار گیرد ممکن است دچار یک عارضۀ خاص شود. در این صورت جراح باید این مطلب را با متقاضی عمل در میان گذاشته و تلاش نماید نامبرده را از انجام این عمل منصرف نماید.


به طور کلی عوارض جراحی زیبایی بینی را می توانیم به دو گروه تقسیم نمائیم:

1- آسیب دیدن عملکرد بینی یا انسداد تنفسی
2- تغییرات نامطلوب ظاهر بینی


چنانچه بعد از عمل حفرۀ داخل بینی تنگ شود و تنفس از بینی برای بیمار سخت شود انتظار می رود که بیمار از علائمی مثل تنفس دهانی،خشک شدن گلو به هنگام خواب، تنفس صدادار و کاهش حس بویایی رنج ببرد.


علل انسداد تنفسی متعاقب عمل جراحی بینی عبارتند از:

1-اصلاح نکردن انسدادهای مکانیکی در حین عمل جراحی. چنانچه از قبل از عمل بزرگی شاخک های بینی و یا انحراف تیغۀ بینی وجود داشته باشد جراح باید تلاش نماید این موانع به ظاهر مختصر را هم برطرف کند. با توجه به اینکه بینی با عمل جراحی معمولاً کوچک تر می شود چنانچه مانعی که از قبل وجود داشته و انسداد هم ایجاد نکرده را برطرف نکنیم وقتی بینی جمع تر شد این مانع به ظاهر بی اهمیت باعث انسداد مسیر تنفسی می شود.

2- تورم مخاط داخل بینی . چنانچه بدلیل سینوزیت مزمن و یا آلرژی شدید مخاط داخل بینی متورم باشد ممکن است باعث انسداد تنفسی شود.

3- چسبندگی های داخل بینی. اگر جراح داخل بینی را زیاد دستکاری نماید باعث زخمی شدن مخاط بینی می شود. اگر مخاط زخمی شده در مجاورت یکدیگر قرار گیرند به هنگام ترمیم به یکدیگر می چسبند و راه داخل بینی را تنگ می نمایند.

4- تنگ کردن بیش از حد سوراخهای بینی.

5- برداشتن بیش از اندازه از غضروف های نوک بینی. این امر منجر به تنگی مدخل بینی می شود.
تاکنون با علل انسداد بینی بعد از عمل جراحی آشنا شدیم امّــا اگر جراح بینی از تجربۀ کافی برخوردار نباشد علاوه بر مختل شدن عملکرد بینی این احتمال وجود دارد که ظاهر بینی فرم مطلوب و مورد نظر را پیدا نکند و به شکل نامطلوبی در آید.


این شکلهای نامطلوب و دلایل آن عبارتند از:

1- غیر قرینه بودن سوراخهای بینی
شکل و اندازۀ سوراخهای بینی تحت تأثیر قسمت های مجاورش می باشد. بطوریکه وضعیت غضروف های نوک بینی، قسمت جلویی و پایینی تیغۀ بینی، اتصال بینی به لب بالا ونحوه و میزان برداشتن از سوراخهای بینی همه و همه روی شکل سوراخ بینی تأثیرگذارند. اگر به سوراخها ی بینی فردی که عمل نکرده بنگریم معمولاً دو سوراخ بینی دقیقاً عین هم نیستند امّـــا فردی که عمل می کند بعد از عمل انتظار دارد که سوراخها کاملاً قرینه باشند. جراح در طی عمل باید تلاش نماید که میزان غ
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
چگونه غلظت خون را درمان کنیم؟

افزایش تعداد گلبول‌های قرمز خون را، غلظت خون می گویند. اگر میزان هموگلوبین خون در آقایان بیشتر از 18 و در خانم ها بیشتر از 16 گرم در دسی لیتر باشد، غلظت خون گفته می‌شود.
پزشکان اصطلاح پلی سیتمی (polycythaemia) و اریتروسیتوز (erythrocytosis) را برای نشان دادن افزایش تعداد گلبول های قرمز خون به کار می برند.
بیشتر سلول های خون را گلبول های قرمز تشکیل می دهند. آن ها اکسیژن را به تمامی بدن می رسانند. لذا حجم اصلی آنها را هموگلوبین ( پروتئین حمل کننده اکسیژن) تشکیل می دهد.
تعداد گلبول های قرمز خون بر اساس سن و جنس افراد متفاوت است. آقایان گلبول های قرمز بیشتری از خانم ها دارند و نوزادان تازه متولد شده اغلب گلبول قرمز بیشتری از بزرگسالان دارند.
افزایش تعداد گلبول های قرمز خون و در نتیجه ایجاد غلظت خون باعث می شود جریان خون به سمت اندام های بدن کاهش یابد و گاهی نیز لخته های خون تشکیل می شوند.
بسیاری از افراد هنگام خون دادن، خون روشن را دلیل بر رقت آن و خون تیره را دلیل بر غلظت آن می دانند، در حالی که این تصور اشتباه است، زیرا نمی توان غلظت خون را از طریق چشم غیر مسلح تشخیص داد.
هیچ گاه تیره بودن خون دلیل بر غلظت آن نیست، چون خونی که از فرد گرفته می شود از ورید است و خون وریدی به دلیل کمبود اکسیژن اغلب تیره است.
با انجام آزمایش خون (CBC) و سنجش میزان هموگلوبین، پزشک می تواند به عارضه غلظت خون پی ببرد. هرگاه میزان هموگلوبین خون (درصد گلبول قرمز خون) از حد معمول بالاتر برود، غلظت خون رخ می دهد.
سن شیوع این عارضه بالای چهل سال بوده و در آقایان شایع‌تر است.


چه عواملی باعث غلظت خون می شوند؟

بخشی از علت ابتلا به مشکل غلظت خون، زمینه های ارثی و مادرزادی است (5 تا 10 درصد موارد). ولی بیشترین علت ابتلا به غلظت خون ، وجود بیماری های ریوی و قلبی است که باعث کاهش اکسیژن در بدن می شوند.
زمانی که اکسیژن کافی به بدن نرسد، برای جبران این کمبود، گلبول قرمز بیشتری در بدن ساخته می شود و این امر باعث افزایش غلظت خون در رگ ها می شود.
با کمبود اکسیژن در بدن، هورمونی به نام اریتروپویتین از کلیه ترشح می شود که این هورمون، مغز استخوان را برای ساخت بیشتر گلبول قرمز تحریک می کند تا بتواند کمبود اکسیژن رسانی به بافت های بدن را با افزایش گلبول قرمز جبران کند.
اغلب افراد ساکن در مکان هایی نظیر کوهستان و ارتفاعات و یا مکان های دچار آلودگی هوا، به دلیل کمبود اکسیژن ، دچار بیماری غلظت خون می شوند.
استرس و تنش های عصبی هم عامل بروز غلظت خون هستند. استرس و فشارهای روانی سبب افزایش ترشح آدرنالین و در نتیجه بروز انقباضات عروقی می‌شوند، بدین ترتیب پلاسمای خون به خارج عروق نشت کرده و نسبت آن به گلبول قرمز کاهش می‌یابد.
تعریق و اسهال‌های شدید از علل بروز غلظت خون موقتی هستند.
یکی دیگر از علل مهم غلظت خون، کشیدن سیگار است. با مصرف سیگار، اکسیژن رسانی به خون کم شده و غلظت خون ثانویه ایجاد می شود.
در برخی افراد به طور ارثی، هموگلوبین خون شان به راحتی اکسیژن را به بافت ها تحویل نمی دهد که در واقع به آن هموگلوبین غیرطبیعی گفته می شود که جزء علل نادر غلظت خون محسوب می شود.
بیماری مغز استخوان، تومورهای بدخیم کلیوی و کبدی در بزرگسالان، تومورهای مخچه ای در کودکان، فیبروم های رحمی در زنان، کیست های متعدد کلیه، سنگ کلیه و انسداد مجاری ادراری نیز می توانند غلظت خون را سبب شوند.


علائم آن چیست؟

سرخ شدن صورت
تیرگی رنگ لب به ویژه هنگام انجام فعالیت های ورزشی
اختلالات تنفسی مثل تنگی نفس
اختلالات هوشیاری،‌ منگی و ‌خواب آلودگی
اختلالات بینایی مثل تاری دید
ضعف و بی حالی
سردردهای غیرطبیعی
خارش بدن به ویژه بعد از دوش گرفتن با آب گرم
برجستگی وریدهای چشم


عوارض آن کدام اند؟

غلظت خون در بدن باعث کند شدن حرکت خون در قلب و رگ ها می شود که با گرفتگی اندام هایی نظیر دست و پا، موجب سکته مغزی یا قلبی خواهد شد.
افزایش غلظت خون در افراد مبتلا به بیماری های ریوی، باعث آمبولی (انسداد جریان خون) ریه می شود.
زخم معده ، دردهای استخوانی و در مراحل بعد نقرس و سنگ کلیوی می تواند بروز کند.
فشار خون بالا
خونریزی بینی
بزرگی کبد و طحال


درمان آن چگونه است؟

درمان عامل زمینه ای در صورت وجود گرفتن خون از بیمار درمان های دارویی جهت کاهش تولید گلبول های قرمز خون پرهیز از سیگار و هوای آلوده مصرف مایعات زیاد (مصرف حداقل روزی هشت لیوان مایعات)


تغذیه مناسب برای کاهش غلظت خون چیست؟

پزشکان معتقدند با نوشیدن آب کافی، غلظت خون در حد متعادل باقی می ماند و مشکلاتی مانند لخته شدن خون که عاملی در بروز سکته قلبی است، بروز نمی کند، زیرا کم آبی باعث افزایش غلظت خون شده و گردش خون را دچار اشکال می کند.
آلبالو و آب لیموی ترش برای رفع غلظت خون مفید است. مصرف موز نیز برای صاف کردن خون مفید است.
به‌ طور کلی میوه‌ها و سبزی‌ها، به‌ علت دارا بودن ویتامین C و فیبرهای محلول و نامحلول، باعث کاهش غلظت خون، کاهش میزان فیبرینوژن (پروتئینی که تبدیل به لخته خون می شود) و کاهش فشار خون می شوند. به همین علت افرادی که گیاه خوارند ، نه تنها احتمال ابتلا به سرطان روده‌ی بزرگ را از خود دور کرده‌اند، بلکه دارای خون رقیق‌تر و فشارخون و فیبرونوژن پایین‌تری نسبت به افراد هم‌ سن و سال خود هستند.
برای کاهش لخته شدن خون از روغن جامد ، روغن نارگیل ، چربی‌های حیوانی، گوشت قرمز ، دل، قلوه، مغز ، پیه ‌گاو و گوسفند به مقدار خیلی کم مصرف کنید و به جای آن از لبنیات کم چرب، ماهی، سبزی و میوه ی فروان استفاده کنید.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
خونریزی دستگاه گوارش

احتمال دارد هر فردی در طول زندگی خود دچار خونریزی دستگاه گوارشی شود، به ویژه در افراد بالای 40 سال شیوع این بیماری بیشتر است و معمولا باعث وحشت خانواده و فرد بیمار می شود.


علائم خونریزی گوارشی

دل درد ، تهوع و استفراغ ، مدفوع سیاه و خونی ، ضعف عمومی ، تپش قلب ، شوک ، سردی دست و پا ، رنگ پریدگی ، کاهش فشار خون ، پوست سرد و مرطوب ، کاهش و یا قطع ادرار و ازدیاد اوره خون .
خونریزی‌های دستگاه گوارش معمولا به صورت استفراغ ‌خونی و شایع‌تر از آن، مدفوع سیاه رنگ و نسبتا شل (ملنا)، دفع خون از مقعد که به صورت خون روشن یا رگه‌های خون دیده می‌شود، خود را نشان می‌دهد. البته حالتی دیگر نیز وجود دارد که خود بیمار ممکن است علائم را مشاهده نکرده و فقط به صورت کم‌خونی ظهور کند.
بیماران باید توجه داشته باشند یبوست معمولا با تیره شدن رنگ مدفوع همراه است، ولی خونریزی‌های دستگاه گوارش به صورت مدفوع کاملا سیاه و شل نمایان می‌شود.
همچنین در شرایطی که خونریزی تنها با کم‌خونی و علائمی همچون تنگی نفس و کمبود انرژی بروز می کند، با مراجعه به پزشک و انجام آزمایشات لازم، باید نوع کم‌خونی مشخص شده و در صورت نیاز بررسی دستگاه گوارش نیز انجام شود.
هر بیماری که استفراغ خونی یا اسهال سیاه و شل داشته باشد، یا به هر شکلی خون از مقعدش دفع کند، باید برای بررسی‌های دستگاه گوارش به پزشک مراجعه کند تا علت خونریزی مشخص شود.
بررسی و علت‌شناسی کم‌خونی و خونریزی، مهم‌ترین کاری است که باید مورد توجه باشد.


علل خونریزی‌ها

درمان، وابسته به علت خونریزی است، در نتیجه ابتدا باید علت مشخص شود. زخم‌ها معمولا شایع‌ترین دلیل خونریزی‌های معده و دوازدهه (ابتدای روده باریک) هستند که به صورت استفراغ خونی یا ملنا ظاهر می‌شوند.
در بعضی موارد زخم‌ها مربوط به میکروب هلیکوباکتر هستند. البته زخم‌های وابسته به هلیکوباکتر روز به روز در حال کاهش است و زخم‌های مرتبط با مصرف برخی داروها به خصوص داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی مثل بروفن و دیکلوفناک و مصرف آسپیرین مشاهده می‌شوند.
درصد کمی از موارد خونریزی نیز می‌تواند نشانه‌ای از وجود تومورها باشد. علاوه بر این موارد پیدایش واریس‌های معده و مری نیز می‌توانند علت دیگری برای خونریزی‌ها باشند که اقدامات خاص خود را نیاز دارند.
مواقعی که رگه‌های خونی، اسهال خونی یا دفع خون همراه با بلغم از طریق مقعد وجود داشته باشند، باید برای تشخیص مواردی مانند هموروئید، شقاق، پولیپ‌ها، التهابات، زخم‌ها یا به ندرت تومورها بررسی‌های لازم توسط پزشک انجام شود.
بیماری‌های شقاق و هموروئید معمولابه علت یبوست ایجاد می‌شوند که باعث خونریزی مقعد می شوند.
بنابراین طیفی از درمان‌ها وابسته به تشخیص‌های مختلف وجود دارد که با معاینات و آزمایشات لازم شروع می‌شوند.


تشخیص

برای تشخیص علت خونریزی گوارشی و آگاهی از محل خونریزی ، ابتدا باید از بیمار شرح حال گرفت و سابقه ی بیماری اش را پرسید. باید دانست آیا بیمار سابقه ی ابتلا به زخم معده و یا همورئید را دارد یا خیر. سپس معاینات بالینی انجام گیرد و فشار خون او کنترل شود و آزمایش خون از نظر میزان کم خونی و تست های خونی و آزمایش مدفوع انجام گیرد . گاهی به آندوسکوپی و یا کولونوسکوپی و عکس های روده نیاز است و گاه نیز بر حسب علت بیماری باید عکسبرداری عروقی ( آنژیوگرافی ) و یا سایر آزمایشات پاراکلینیکی انجام شود.


درمان

درمان خونریزی گوارشی بستگی به علت بروز آن دارد؛ مثلا در صورتی که علت خونریزی وجود زخم و یا سوراخ شدن معده و اثنی عشر باشد، باید با سرم درمانی و یا جراحی، محل خونریزی را بست؛ و یا در صورتی که علت آن واریس مری باشد، باید عروق واریسی را با دستگاه یا دارو مسدود کرد؛ و اگر علت آن عفونت های متعدد باشد، باید عفونت ها را درمان کرد.


پیشگیری

اغلب مردم کشور ما میکروب هلیکوباکتر را در دوران بچگی دریافت می کنند؛ به عنوان مثال غذا خوردن با قاشق مشترک یا استفاده از یک لیوان مشترک با کودک می‌تواند دلیلی برای سرایت این میکروب باشد، چون میکروب هلیکوباکتر از طریق دهان و عدم رعایت بهداشت هنگام غذا خوردن وارد بدن فرد می شود. بنابراین با رعایت بهداشت هنگام آب و غذا خوردن باید از بروز مشکلات پیشگیری کنیم.
خوشبختانه در 90 درصد موارد، هلیکوباکتر منجر به ایجاد زخم نمی‌شود، اگرچه نوع هلیکوباکتر و واکنش بدن فرد نیز در میزان تاثیر این میکروب موثر است.
رژیم غذایی نیز در کنار رعایت بهداشت مورد مهم دیگری برای پیشگیری از خونریزی گوارشی ا,
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
روماتیسم مفصلی چیست؟

روماتیسم مفصلی یا آرتریت روماتوئید، یک بیماری سیستمیک و مزمن است که باعث تخریب غضروف و ایجاد ضایعات استخوانی می‌شود. این بیماری معمولا در سنین 30 تا 50 سالگی بروز می‌کند و در زنان شایع‌تر است.
آرتریت بصورت قرینه‌ است، یعنی اگر یک زانو یا دست درگیر باشد، به احتمال زیاد طرف مقابل نیز درگیر می شود. در برخی افراد، بیماری از شدت کمی برخوردار بوده و با حداقل ضایعات مفصلی، در مدتی کوتاه همراه می‌باشد، ولی در برخی دیگر ضایعات پیشرونده و مزمن، به صورت پلی آرتریت می‌باشد و باعث اختلال در عملکرد مفاصل می‌شود.


نشانه‌ها

بیماری شروع آهسته یا ناگهانی دارد و با علائم درد، تورم، گرمی، محدودیت حرکت و خشکی صبحگاهی مفاصل همراه است. درد مفاصل با استراحت و بی‌حرکتی تشدید شده و به مرور زمان در طی روز و با کار کردن و فعالیت آرام تسکین پیدا می‌کند.
التهاب مفصل به مرور زمان باعث تخریب غضروف مفصلی و ساییدگی استخوان و به دنبال آن تغییر شکل مفصل می‌شود.
در بیماری آرتریت، بیشتر مفاصل‌‌ انگشتان و کف دست‌، مچ‌ دست‌، آرنج‌ دست، پا، مچ‌ پا و گاهی اوقات مهره‌های گردنی درگیر می‌شوند.
بیماران ممکن است علائم خارج مفصلی (سیستمیک) مانند تب، ضعف، خستگی زودرس، بی‌اشتهایی ، کاهش وزن و برآمدگی‌های‌ زیر پوست‌ به نام ندول یا گره‌های روماتوئید داشته باشند. گاهی نیز درگیری عروق و اعصاب پوست یا سایر اعضای بدن مثل کلیه، ریه، طحال، کبد و... و درگیری چشمی و خونی دیده می‌شود.


علت

ناشناخته‌است، ولی ایمنی سلولی و ایمنی هومورال، هر دو در ایجاد این بیماری نقش دارند. این افراد نسبت به دیگران شانس ابتلای بیشتری به بیماری های مزمن مانند پوکی استخوان ، عفونت ها، آلرژی، بیماری های گوارشی، بیماری های قلبی عروقی و فشار خون دارند.


درمان

منظور از درمان این بیماری کاهش درد و ورم، کاهش یا توقف تخریب مفاصل و در مجموع بهتر کردن کیفیت زندگی فرد است. روش‌های درمانی مورد استفاده در بیماری روماتیسم شامل تغییر در شیوه زندگی، استفاده از داروها، جراحی، روش‌های درمانی جایگزین یا تکمیلی نظیر فیزیوتراپی، کاردرمانی، وسایل کمک‌کننده به مفصل و وسایل کمک حرکتی می‌باشند.
داروهای ضدالتهابی مانند انواع کورتون‌ها، داروهای سرکوب‌کننده سیستم ایمنی و داروهای غیراستروئیدی برای درمان روماتیسم استفاده می‌شوند.
دکتر مقیمی، فوق تخصص روماتولوژی معتقد است، با توجه به این‌که این بیماری در اثر اختلال سیستم ایمنی بدن ایجاد می‌شود و داروهای مصرف شده نیز سیستم ایمنی را ضعیف‌تر می‌کنند، افراد باید در مقابل بیماری‌های عفونی و ویروسی ایمن شوند.


چند نکته تغذیه ای

* کاهش دریافت کالری، باعث کاهش علائم مفصلی می گردد.
* مصرف ماهی و دانه های خوراکی مثل گندم و سویا که غنی از اسیدهای چرب امگا 3 می باشند، باعث کاهش درد مفصلی می گردد.
* چای سبز ، فلفل شیرین، انگور قرمز و آنتی اکسیدان هایی مانند مس، منیزیم و پتاسیم در درمان روماتیسم بسیار مفیدند.
* روغن زیتون خاصیت ضد التهابی دارد.


توصیه‌ها

- بیماران از انجام فعالیت‌های روزانه به صورت ناگهانی و شدید و در مدت کوتاه خودداری کنند و و از حمل اجسام سنگین در حالتی که به خصوص مچ دست خم می‌شود، پرهیز نمایند.
- بایستی سعی شود به جای وارد کردن فشار به یک یا چند مفصل، آن را بین تعداد زیادتری از مفاصل توزیع کرد و تا جای امکان از مفاصل بزرگ‌تر و قوی‌تر استفاده نمود.
- بیماران باید تقسیم مناسب فعالیت روزانه، ورزش منظم و اصولی و استراحت در بین فواصل کاری، ایجاد تعادل بین میزان فعالیت و استراحت، کاهش استرس‌های روانی و استفاده از یک رژیم غذایی سالم را رعایت کنند.


نتایج چند تحقیق در مورد روماتیسم

اثر ضد روماتیسمی زردچوبه

یک بررسی جدید نشان می‌دهد که زردچوبه و مکمل‌های غذایی آن ممکن است به پیشگیری و درمان برخی بیماری‌های استخوانی کمک کنند.
ریشه زردچوبه در طب سنتی آسیا برای قرن‌ها به عنوان درمانی برای التهاب مفاصل یا آرتریت کاربرد داشته است. داروهای ضدالتهابی نوین که برای درمان آرتریت به کار می‌روند، عوارض جانبی بسیاری دارند، بنابراین پزشکان و پژوهشگران به دنبال شیوه‌های درمانی جایگزین برای این بیماری هستند.
امروزه مکمل‌های غذایی حاوی زردچوبه با نام کورکومین (curcumin) - ماده شیمیایی که رنگ زرد زردچوبه ناشی از آن است- در بازار موجود است. تصور می‌شود این ماده نیز دارای خواص ضدالتهابی باشد.


فایده روغن کبد ماهی برای روماتیسم مفصلی

پژوهشگران بر اساس تحقیقات انجام شده به این گروه از بیماران توصیه می کنند برای بهبود علایم بیماری های مفصلی و کاهش مصرف داروهای مسکن ، به طور منظم روغن ماهی و یا کپسول روغن کبد ماهی را مصرف کنند.


یکی دیگر اثرات خوب شیر دادن به نوزاد

بر اساس تحقیقات انجام شده احتمال ابتلا به روماتیسم مفصلی در زنانی که به کودکان خود شیر می‌دهند کمتر از سایر زنان است. زنانی که در طول عمرشان بین یک تا دو سال به فرزندشان شیر داده‌اند، تا 30 درصد کمتر از سایرین به روماتیسم مفصلی مبتلا می‌شوند و این درصد با افزایش مدت شیردهی حتی به 50 درصد نیز می‌رسد.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  ویرایش شده توسط: pixy_666   
مرد

 
آيا دهان يا بدنتان بو مي دهد؟

تميزي فقط حمام كردن و عطر و ادكلن زدن نيست. شما ممكن است بسياري از اصول اوليه بهداشتي را هم رعايت كنيد، اما فقط با چشم ‌پوشي از چند نكته ظريف اما مهم، دچار بوي نامطبوع بدن شويد.
در اينجا با برخي عواملي كه انتظار نداريد باعث بو گرفتن بدن شوند، آشنا مي‌شويد.


1- اگر بعد از دوش گرفتن خودتان را خوب خشك نمي كنيد.

رطوبت بين چين هاي پوستي مثلا زير سينه‌ها، زيربغل، كشاله‌هاي ران و يا لاي انگشتان پا محبوس مي‌شود و چون در اين قسمت‌ها راهي براي ورود هوا وجود ندارد، براي قارچ‌ها و باكتري‌ها فرصتي مناسب پيش مي‌آيد كه به توليد مثل بپردازند و بوي بد و سوزش ايجاد کنند.
راه حل: بعد از اينكه از حمام بيرون آمديد و خودتان را خشك كرديد، سشوار را روي درجه سرد تنظيم كنيد و تمام قسمت‌هايي را كه ممكن است خيس مانده باشند سشوار بكشيد.
همچنين مي‌توانيد از پودر‌هاي جاذب رطوبت حاوي عوامل ضدقارچ، براي بدن و كفش‌هاي تان استفاده كنيد.


2- اگر عاشق غذاهاي تند و تيز هستيد.

غذاهايي كه ادويه كاري، سير و ... دارند، نه تنها دهان را بدبو مي‌كنند، بلكه روي بوي عرق بدن شما هم تاثير مي‌گذارند. وقتي اين غذاها به دستگاه گوارش برسند، چند نوع گاز بدبو حاوي گوگرد توليد مي‌كنند. بسياري از اين محصولات فرعي در روده‌ها و كبد متابوليزه مي‌شوند، اما بعضي از آنها مانند متيل سولفيد جذب خون مي‌شوند و به سمت شش‌ها و منافذ پوستتان مي‌روند. اين اثر ممكن است ساعت‌ها در بدن شما بماند.
راه‌حل: با شستن دهان و يا جويدن مقداري جعفري مي‌توان موقتا اين بوهاي زننده را برطرف كرد، اما تا غذاي تند و تيزي كه ميل كرده‌ايد هضم نشود، اين بوها با شما همراه‌اند. البته اگر شما و اطرافيان تان همه با هم يك نوع غذا را خورده ايد، به سختي بوي بدي از يكديگر حس مي‌كنيد، اما ديگران به خوبي بوي شما را تشخيص مي‌دهند.


3- اگر فقط دندان‌هايتان را مسواک مي‌زنيد و به فکر زبانتان نيستيد.

اگر هنگام مسواك زدن زبانتان را فراموش كنيد، نفس شما آن‌ قدر كه انتظار داريد تازه نخواهد بود. زبان پوشيده از هزاران اسكريپر پرز ريز است كه مي‌تواند جايگاه مناسبي براي ذرات غذايي باشد. پس حتي اگر مرتب مسواك بزنيد و نخ دندان بكشيد، ذرات غذا بين پرزهاي زبان شما جمع مي‌شوند و باكتري ‌ها را به خود جذب مي‌كنند و اين باكتري‌ها شروع به توليد سولفيد هيدروژن كرده و بوي بدي ايجاد مي‌کنند.
راه‌حل: شستن دهان ممكن است به شما كمك كند، اما بهترين راه براي زدودن اين باكتري‌ها و ذرات غذايي، استفاده از اسكريپر (scraper) زبان است.
همچنين مي‌توانيد روي زبان تان را با مسواكي كه موهاي نرم دارد، مسواك بزنيد.


4- اگر وقتي خوابيد، دهانتان باز مي‌ماند.

خوابيدن با دهان باز باعث مي‌شود جدار داخلي دهان خشك شود و سلول‌هاي مرده بتوانند روي زبان، لب و لثه‌ها متراكم شده و سپس تجزيه شوند و فردا صبح دهان شما بو بگيرد.
راه‌حل: صبح‌ها مسواك بزنيد، نخ دندان بكشيد و نصف فنجان آب ليموي تازه قرقره كنيد تا باكتري‌هاي بوزا را از بين ببرد. سپس ماست ميل كنيد، زيرا حاوي باكتري‌هاي لاكتوباسيل است که جاي باكتري‌هاي مولد بوي بد دهان را مي‌گيرند.
مخلوط ماست و آب‌ليمو هم بوي بد را خنثي مي‌كند و اثر آن 12 تا 24 ساعت خواهد ماند.


5- اگر فقط دئودورانت مي‌زنيد.

هنگام خريد دئودورانت‌هاي زير بغل برچسب محصول را به دقت بخوانيد و مطمئن شويد كه ضدعرق هم دارد ياخير. دئودورانت‌هايي که مواد ضد عرق ندارند، به‌طور موقتي بوي بد را مي‌پوشانند، اما از عرق كردن جلوگيري نمي‌كنند.
راه‌حل: زير بغل شما فقط به ضدعرق احتياج دارد (مثل مام)، اما اگر دوست داريد بو‌ي خوبي هم بدهد، محصولي را انتخاب كنيد كه هم دئودورانت و هم ضدعرق داشته باشد. اگر شما از آن دسته افراد هستيد كه زياد عرق مي‌كنند، به‌خصوص در روزهاي تابستاني كه پوست چسبناك مي‌شود، ضدعرق را قبل از خوابيدن بزنيد. در طول شب بدن كمتر عرق مي‌كند، در نتيجه مواد آلومينيومي ضدعرق شما وارد غدد عرق مي‌شوند و براي مدت 24 ساعت اثر خود را بر جاي مي‌گذارند، حتي اگر فردا صبح دوش بگيريد.
همچنين مي‌توانيد به يك متخصص پوست و مو مراجعه كنيد و از او بخواهيد برايتان محلول‌هاي ضدعرق قوي حاوي "آلومينيوم كلرايد" تجويز كند.


6- اگر دارو مصرف مي‌کنيد.

بسياري از دارو‌ها، از ضدآلرژي‌ها گرفته تا داروهاي فشار خون، مي‌توانند سبب خشكي دهان، يعني يكي از مهم‌ترين دلايل بوي بد دهان شوند. به علاوه، ممكن است از عمل استيل كولين (يکي از واسطه هاي شيميايي در مغز) جلوگيري كنند.
راه‌حل: از پزشك معالج‌تان بخواهيد برايتان دارويي تجويز كند كه خشكي دهان جزو عوارض جانبي آن نباشد. همچنين براي تحريك ترشح بزاق هر از گاهي در دهانتان آب بچرخانيد. قهوه‌ را کم مصرف كنيد و سعي كنيد بيشتر از بيني‌تان نفس بكشيد. از OTCهاي حاوي كربوكسي متيل سلولز يا هيدروكسي اتيل سلولز استفاده كنيد تا بزاق شما غليظ ‌تر شود.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
خانه تکانی در بیماران قلبی، آسمی و دیابتی

خانه تکانی از رسوم قدیمی ایرانیان در آستانه عید نوروز است. مدتی مانده به نوروز، خانه‌ ها از بالا تا پایین شسته و رفته شده و برق انداخته می‌ شوند. اما در این میان رعایت نکات ایمنی و گوش سپردن به توصیه‌ های متخصصان نیز لازم است.
فعالیت زیاد بیماران قلبی هنگام خانه‌ تکانی، احتمال حملات قلبی و مغزی را افزایش می ‌دهد.
فوق تخصص قلب و عروق دکتر محمد رضا محمدحسنی گفت: فعالیت زیاد مبتلایان به بیماری ‌های قلب و عروق هنگام خانه تکانی می ‌تواند باعث افزایش فشار خون و بروز حملات قلبی و مغزی ‌شود.
دکتر محمد رضا محمدحسنی افزود: بیماران قلبی باید به این نکته توجه داشته باشند که ضربان قلب آن‌ ها باید متناسب با سن ‌شان افزایش یابد. ضربان قلب افراد از کم کردن سن ‌شان از عدد 220 به دست می‌ آید. به عنوان مثال، حداکثر ضربان قلب یک فرد 40 ساله 180 است.
وی تاکید کرد: مبتلایان به بیماری ‌های قلبی و عروقی باید فشار خون خود را کنترل و از انجام ورزش به صورت ناگهانی و بدون مشورت پزشک در تعطیلات نوروزی خودداری کنند.
این فوق تخصص قلب و عروق درباره تغذیه بیماران قلبی تاکید کرد: این افراد باید از مصرف خوردنی‌ های پرچرب، سرخ کرده و حاوی مواد افزودنی و نمک زیاد خودداری کرده و از غذاهایی استفاده کنند که حاوی میوه و سبزیجات بیشتری هستند.
محمد حسنی در پایان به بیماران قلبی توصیه کرد که مکان‌ های دارای هوای پاکیزه ‌تر را برای مسافرت ‌های نوروزی انتخاب کنند.
استفاده از مقادیر زیاد مواد شوینده نظیر وایتکس و جوهرنمک در مکان‌ های فاقد تهویه مناسب هوا، می ‌تواند به مخاط دستگاه تنفسی فوقانی (حلق و بینی) و دستگاه تنفسی تحتانی (ریه‌ ها) آسیب جدی وارد کند.


خانه تکانی و بیماران مبتلا به آسم

دکتر موحدی، فوق تخصص آسم و آلرژی و ایمونولوژی با تاکید بر این که مواد شوینده مانند جوهرنمک و وایتکس نباید در فضای بسته استفاده شوند، گفت: استفاده از مقادیر زیاد مواد شوینده نظیر وایتکس و جوهرنمک در مکان‌ های فاقد تهویه مناسب هوا، می ‌تواند به مخاط دستگاه تنفسی فوقانی (حلق و بینی) و دستگاه تنفسی تحتانی (ریه‌ ها) آسیب جدی وارد کند. مصرف این مواد در افراد به ویژه افراد دچار تحریک پذیری راه‌ های هوایی و مبتلایان به آسم و آلرژی بسیار خطرناک است.
این فوق تخصص آسم و آلرژی و به افراد دارای سابقه مشکلات تنفسی توصیه کرد که از این مواد شوینده استفاده نکنند و گفت: در صورت استفاده از این مواد شوینده، لازم است فضای مورد نظر از هواکش مناسب برخوردار بوده و همچنین مواد شوینده به میزان بسیار کم استفاده شوند.
وی با بیان این که افراد دارای سابقه آلرژی در صورت تماس با گرد و خاک‌ های ناشی از خانه تکانی ممکن است به تشدید آلرژی بینی و چشم یا تشدید حملات آلرژیک دچار شوند، گفت: این افراد برای خانه تکانی باید از ماسک‌ های مناسب فیلتردار استفاده کنند. همچنین در صورت ادامه کار بیش از یک ساعت، ماسک حتما باید تعویض شود.
دکتر موحدی به افراد دارای سابقه آلرژیک توصیه کرد که هنگام خانه تکانی حتما داروهای خود به ویژه داروهای پیشگیرانه از آلرژی چشم و بینی و اسپری‌ های مورد استفاده در حملات آسم را به مقدار کافی استفاده کنند. این افراد لازم است هنگام خانه تکانی علایم بیماری خود را کنترل کنند.


هشدار به بیماران دیابتی، هنگام خانه تکانی

بیماران دیابتی، هنگام خانه تکانی مراقب افت قند خون خود باشند و جهت کنترل قندخون شان برنامه ریزی داشته باشند.
‌دکتر اسدالله رجب رییس هیئت مدیره انجمن دیابت ایران گفت: در ماه های پایانی سال طبق یک رسم و سنت قدیمی، پاکیزه کردن منازل آغاز می شود که در این میان بیماران دیابتی به علت افزایش فعالیت و احتمال افت قند خون باید دقت بیشتری داشته باشند.
وی اظهار داشت: ورزش یا فعالیت جسمی در کنترل قند خون نقش دارد، اما این نقش ممکن است مثبت یا منفی باشد. در واقع، دیابتی ها می توانند از ورزش برای کنترل قند خون خود کمک بگیرند تا قند خون شان به طور مستمر در حد مطلوب باقی بماند.
رجب با اشاره به "خانه تکانی و خرید" خاطر نشان کرد: در روزهای پایان سال فعالیت ها غیرمعمول بوده و باید یک بیمار دیابتی به آن توجه داشته باشد و با برنامه ریزی جهت کنترل قند خود می تواند به سلامت خود بهبودی ببخشد .
رییس هیئت مدیره انجمن دیابت ایران اشاره کرد : بیماران دیابتی باید از "مدت و شدت" فعالیت، برآوردی داشته باشند تا بتوانند میزان انسولین و داروی مورد نیازشان را با نظر پزشک تنظیم کنند. البته دیابتی هایی که آموزش مستمر داشته اند و طی سالیان گذشته قند خون شان دV
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
تنها اقدام مناسب در هنگام تب کردن چیست؟

پزشکان تاکید دارند که تب مکانیسم دفاعی بدن است و زمانی که بدن با مرضی در حال مقابله است، درجه حرارت آن بالا می‌رود.
تب علائم بیماری است و تقریبا همه انواع بیماری‌هایی که بشر تاکنون شناخته است با تب همراه هستند.
تب واکنش مفیدی است چراكه واکنش طبیعی بدن نسبت به وجود میکروب است.
علائم تب شامل سرد شدن، درد در تمامی نقاط بدن، بی حالی و سستی، بالا رفتن درجه حرارت بدن، قرمز شدن گونه‌ها، احساس گرمی و سردی و لرز هستند. هنگامی که تب بالا می‌رود بدن سرد می‌شود و می‌لرزد و هنگامی که تب پایین می‌آید بدن عرق می‌کند.
خون و سیستم لنفاوی بدن ما گلبول‌های سفید خونی می‌سازند که با امراض مقابله می‌کنند. زمانی که تعداد گلبول‌های سفید برای مقابله با میکرب‌ها بالا می‌رود بدن گرم می‌شود و باعث می‌شود که درجه حرارت بدن بالا رفته و تب کنیم.
برای پایین آوردن تب از آنتی بیوتیك‌ها یا تب‌برها مثل آسپیرین استفاده می‌شود. اما تنها اقدامی که در این مواقع توصیه می‌شود مراجعه به پزشک برای کشف علت اصلی تب و درمان صحیح عامل تب است.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
مسمومیت خون یا سپتیسمی

بدن انسان همواره در معرض خطر ابتلا به بیماری ‌های مختلف بوده و در این میان یکی از بیماری‌ هایی که به خصوص در دوران نوزادی، سالمندی و افراد دارای نقص سیستم ایمنی شیوع بیشتری داشته و در نتیجه عواقب ناشی از عفونت نیز ایجاد می ‌شود، مسمومیت خونی یا سپتیسمی است.


مسمومیت خونی؛ خطرناک اما قابل درمان

مسمومیت خون یا سپتیسمی (blood poisoning ) به عفونتی گفته می‌ شود که در آن باکتری‌ ها و مواد سمی همراه با آن ها (که در ناحیه سرایت باکتری جمع شده) وارد جریان خون می ‌شوند و از این راه‌ تکثیر یافته و به‌ تمام‌ بدن‌ گسترش‌ می‌ یابند.
نتایج برخی از تحقیقات نشان می‌ دهد این عفونت روی بیشتر از یک درصد از نوزادان تازه متولد شده اثر گذاشته و حدود نیمی از موارد نیز باعث مرگ و میر آنان می ‏شود.
سپتیسمی در شرایطی که سدهای اولیه دفاعی بدن مانند پوست و مخاط آسیب ببینند، احتمال بروز بیشتری دارد.


نشانه ‌ها

شدت بروز علائم و نشانه ‌های بیماری در هر فرد بستگی به شرایط سلامت‌ عمومی‌ بیمار، وجود بیماری ‌های زمینه‌ ای‌ و میزان‌ تأخیر در درمان‌ ‌ دارد.
علائم مسمومیت خونی شامل لرز شدید، بالا رفتن‌ سریع‌ درجه‌ حرارت‌ بدن، تند شدن‌ ضربان‌ قلب و تعداد تنفس زیاد، برافروختگی‌ پوست، گیجی‌ و منگی‌، تحریک ‌پذیری، کاهش‌ فشار خون و در موارد شدید، اختلال انعقادی (که می ‌تواند با نشانه‌ هایی مانند خون مردگی در زیر پوست و اشکالی از بثورات ظاهر شود) از نشانه‌ های بیماری است و نبود تب نمی ‌تواند دلیل بر عدم وجود سپتیسمی باشد.


علل

عفونت‌ در جایی‌ از بدن‌، مثلاً در آپاندیس‌، دندان‌، سینوس‌، لگن‌، کیسه‌ صفرا، یا مجاری‌ ادراری‌ ممکن است باشد. منشأ عفونت‌ همچنین‌ می ‌تواند از یک سوختگی‌، زخم‌ عفونی‌ شده‌، یا یک آبسه‌ باز باشد.
ابتلای به سرطان خون یا سایر سرطان ‌ها، ابتلای فرد به بیماری ‌های کاهنده مقاومت بدن(ایدز، سل و...)، مصرف داروهای سرکوب‌ کننده سیستم ایمنی بدن(ترکیبات کورتیکو استرویید و داروهایی که در بیماری ‌های روماتیسمی مصرف می‌ شوند)، سن بالای 60 سال و بارداری یا زایمان‌ های عارضه ‌دار از عوامل افزایش ‌دهنده خطر ابتلا به عفونت خونی هستند.
مسمومیت خونی می‌ تواند عوارضی نظیر شوک‌(کاهش‌ شدید فشار خون)، عفونت‌‌ دریچه ‌های‌ قلبی‌ و نارسایی‌ احتقانی قلب، نشانگان زجر تنفسی، نارسایی کلیه و کبد را ایجاد کرده و در صورت عدم درمان در نهایت به مرگ بیمار منجر شود.
استفاده بی‏ موقع از آنتی‏ بیوتیک برای نوزادانی که هنوز سپتیسمی ندارند، اثرات این دو نشانه (CD11B و 8-IL ) را احتمالا کاهش می ‏دهد.


درمان‌

بهترین روش درمان مسمومیت خونی، استفاده از آنتی ‌بیوتیک جهت مبارزه سریع با عفونت است. همچنین انجام آزمایش ‌های تشخیصی شامل کشت‌ خون‌ برای‌ شناسایی‌ عامل بیماری‌، آزمایش‌ ادرار و شمارش‌ گلبول ‌های‌ خون در بیماران پس از درمان ابتدایی بیماری ضروری است.
گاهی لازم است پس از شناسایی منشأ عفونت نسبت به برداشتن یا تخلیه آن و در مواردی تزریق فرآورده‌ های خونی به بیمار اقدام کرد.


پیشگیری‌

* در صورت‌ بروز هر گونه‌ عفونت‌، برای‌ درمان‌ به پزشک مراجعه‌ نمایید.
* مراقبت‌ های‌ لازم‌ را در مورد کاتترهای‌ بیماران‌ بستری‌ در بیمارستان‌ اجرا‌ کنید.
* تزریق‌ واکسن‌ آنفلوانزا و پنوموکک به‌ بیماران‌ در معرض‌ خطر بالای‌ این‌ عفونت‌ ها ( طبیعتاً مقاومت‌ آن ها به‌ این‌ بیماری‌ ها کم‌ است‌) لازم است.
* اگر قبلاً انجام‌ کار دندانپزشکی‌ باعث‌ بروز مسمومیت‌ خون‌ در شما شده‌ است‌، یا این که‌ بیماری‌ دریچه‌ قلب‌ دارید، پیش‌ از انجام‌ هر گونه‌ کار دندانپزشکی‌، با راهنمایی‌ دندانپزشک یا بهداشت‌ کار دهان‌ و دندان‌، آنتی‌ بیوتیک جهت‌ پیشگیری‌ مصرف‌ کنید.


توصیه

چنانچه علائمی از افت فشار خون یا تب بسیار بالا (بالای 39 درجه) در بیمار دیده شود، می ‌توان از اقداماتی نظیر رساندن مایعات کافی به بدن بیمار و همچنین تب ‌برهایی مانند استامینوفن استفاده کرد، زیرا اغلب جمعیت در معرض خطر این عفونت، افراد سالمند و نوزادان بوده که به دنبال تب شدید و کاهش فشار خون دچار عوارض جبران‌ ناپذیری در ارگان‌ های حیاتی مانند مغز، کلیه، کبد و قلب می ‌شوند.


فعالیت

بیمار تا زمانی که فعالیت عادی خود را به تدریج آغاز کند باید در رختخواب استراحت کند.


رژیم‌ غذایی‌

به‌ هنگام‌ بیماری‌ حاد، معمولاً بهتر است‌ تغذیه‌ داخل‌ وریدی‌
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
صفحه  صفحه 54 از 111:  « پیشین  1  ...  53  54  55  ...  110  111  پسین » 
خانه و خانواده

همه چیز درباره بیماری ها

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti Forums is not responsible for the content of external sites

RTA