انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
خانه و خانواده
  
صفحه  صفحه 57 از 111:  « پیشین  1  ...  56  57  58  ...  110  111  پسین »

همه چیز درباره بیماری ها


مرد

 
راه هایی برای کاهش فشار خون

فشار خون بالا عامل خطرسازی برای بیماری قلبی است بنابراین باید فشارخون تان را تحت کنترل داشته باشید.
با وجود اینکه داروها می توانند به درمان فشار خون بالا کمک کنند، این توصیه ها هم می تواند به پایین آوردن فشارخون تان کمک کند.

▪ استفاده از دخانیات را متوقف کنید.
▪ رژیم غذایی تان را با مقدار کافی میوه و سبزی غنی کنید.
▪ از مصرف الکل اجتناب کنید.
▪ مصرف نوشیدنی های کافئین دار مانند چای، قهوه و نوشابه های کولادار را کاهش دهید.
▪ یک رژیم غذایی کم چربی و کم نمک داشته باشید.
▪ به طور مرتب ورزش کنید.
▪ وزن بدن خود را متعادل نگهدارید.
▪ از تکنیک های آرامش بخشی برای کاهش استرس استفاده کنید.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
قولنج شکستن ، باعث تخریب زودرس مفصل می شود

معمولا افرادی که سابقه اضطراب، افسردگی، وسواس دارند در معرض قولنج شکستن هستند مراجعه به متخصص اعصاب و روان شناس مهم ترین روش پیشنهادی برای درمان این افراد است.
معمولا برخی افراد بنا به دلایلی از جمله احساس خستگی عضلات و به حسب عادت ترجیح می‌دهند که خستگی خود را با یک حرکت تسکین دهند و بسیاری از افراد با فشار دادن بر روی انگشت‌های دست که صدایی به صورت حبابی شکل ایجاد می‌کند رفع خستگی کنند.
این عادت ناپسند معمولا در سنین 10 تا 12 سالگی در میان برخی افراد شکل می گیرد و با یک حرکات ناخوشایند این افراد سعی در کاهش وزن مفاصل کوچک و حتی مفاصل بزرگ مثل آرنج و شانه خود دارند که عوارض بسیاری را درپی دارد و معمولا افرادی که سابقه اضطراب، افسردگی، وسواس دارند در معرض قولنج شکستن هستند.
فشار نا‌به‌جا و غیرواقعی به مفاصل موجب می شود که مفصل این افراد در معرض تخریب زودرس قرار بگیرد و مفاصل آنها نسبت به افراد عادی در معرض سایش بیشتری قرار دارند.
پیشنهاد می‌شود که این افراد برای ترک عادت خود از حرکات نرمشی ساده برای رفع خستگی مفاصل خود استفاده کنند و مراجعه به متخصص اعصاب و روان شناس مهم ترین روش پیشنهادی برای درمان این افراد است.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
کمردرد را جدی بگیرید

فعالیت های ورزشی سبک در طول روز و افزایش توانایی عضلات از روش های موثر درجلوگیری و کاهش کمردرد است.
دردهای ناحیه کمر از شایع ترین دردهای عضلانی است. ۵۰ تا ۶۰ درصد از کمردردها در نتیجه قرارگرفتن بدن در موقعیت های نامناسب هنگام فعالیت های روزانه است.
قرارگرفتن بدن در موقعیت های نامناسب و غیراستاندارد از علل شایع ایجاد بیماری های اسکلتی و عضلانی در ناحیه کمر، گردن و شانه است. در محیط های کاری بهتر است از صندلی هایی که ستون فقرات را کاملا در حالت عمودی قرارمی دهند استفاده شود و محیط های کاری متناسب با شرایط فیزیکی هر فرد طراحی شوند.
نامناسب بودن میز یکی از دلایل ایجاد کمردرد است، هنگام نشستن آرنج دست باید در موازات لبه میز قرار گیرد.
تغییر در وضعیت بدن مدتی پس از قرارگرفتن در یک حالت ثابت از نکات مهمی است که افراد باید به آن درحالت نشسته و یا ایستاده توجه داشته باشند.
یک صندلی مناسب باید کاملا فرد را در حالت عمودی قرار دهد. کفی نسبتا نرم صندلی و تناسب ارتفاع میز و صندلی به درمان ناراحتی های فرد در ناحیه کمر بسیار کمک می کند.
درمان های متفاوتی با توجه به نوع و شدت کمردرد به بیماران ارائه می شود. به افرادی که درد مختصری درناحیه کمر دارند تغییر حالت در طول روز، انجام فعالیت های ورزشی و تقویت عضلات ناحیه شکم و عضلانی که در پشت ستون فقرات قرار دارند، توصیه می شود.
زمانی که کمردرد شدیدتر باشد استفاده از مسکن های ساده در دوره کوتاه مدت و در صورت حادترشدن دردهای ناحیه کمر استراحت های دوره ای کوتاه مدت برای بیماران تجویز می شود.
پیگیری نکردن درمان کمردردهای ساده ناشی از گرفتگی عضلات در طولانی مدت از دلایل آسیب های جدی تر به بیماران است. آرتروز، ساییدگی بین مهره ها و دیسک کمر از جمله مواردی است که در صورت عدم توجه بیماران سبب ناتوانی فرد در انجام کارهای روزمره می شود.
قرارگرفتن بدن در حالت عمودی هنگام نشستن روی صندلی فشار کمتری به ستون مهره می آورد. گردنشدن ستون مهره ها و قائمه قرارگرفتن بدن فشار کمتری به عناصر نگهدارنده ستون مهره ها می آورد و تنها در رانندگی های طولانی مدت بهتر است که تکیه گاه صندلی در زاویه۱۰۰ درجه قرارگیرد.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
پنج توصیه ی عجیب پزشکی

شاید باور نکنید اما شما همیشه یک پزشک همراه خود دارید که آماده پاسخ به نیازهای پزشکی‌تان است. این پزشک، روان شماست. 5 توصیه عجیب زیر را بخوانید تا باورتان شود.


1. آلرژی دارید؟ بخندید!

وقتی دچار آلرژی می‌شوید، سعی کنید خود را در موقعیت‌ خندیدن قرار دهید. شرکت‌کنندگان در تحقیقی که از سوی محققان ژاپنی انجام شده بود زمانی‌ که به تماشای یک فیلم خنده‌دار نشسته بودند کمتر دچار حساسیت‌ می‌شدند اما همین افراد زمانی ‌که به تماشای یک فیلم جدی نشستند، پیاپی عسطه می‌کردند. خنده موجب عملکرد سریع سیستم عصبی پاراسمپاتیک شما می‌شود و سبب می‌شود فرد کمتر دچار حساسیت شود.


2. بدنتان زخم است؟ خوش‌اخلاق باشید!

خوش‌رفتاری موجب می‌شود که زخم‌های بدنتان زودتر بهبود یابد. دکتر جانیت کیکلت معتقد است که رفتار خصمانه و خشونت‌آمیز، روند بهبود زخم‌ها و کبودشدگی‌ها را افزایش می‌دهد. اما خوش‌رفتاری و مثبت اندیشی موجب می‌شود که میزان واسطه شیمیایی سایتوکین در بدن افزایش یابد. سایتوکین موجب می‌شود که سلول‌هایی که برای ترمیم زخم یا هر نقطه آسیب‌دیده بدن نیاز هستند، در نواحی اطراف زخم، زود‌تر تکثیر شوند. بنابراین سعی کنید شاداب و سرحال باشید. دوستانتان را با یک دعوت برای شام یا ناهار غافلگیر کنید. به دیدن اقوام و خویشان‌تان بروید و سعی کنید به مردم کمک کنید. خواهید دید که در مدت کوتاهی خوب می‌شوید.


3. بیمارید؟ خوش‌بین باشید!

کنار گذاشتن بدبینی گاهی بیماری‌ شما را تا حد بسیاری بهبود می‌بخشد. نتایج تحقیقات نشان داده است افرادی که در تست‌های خوش‌بینی نمره خوبی گرفته‌اند 55 درصد کمتر از افرادی که همیشه احساس شکست و ناامیدی می‌کنند در معرض خطر مرگ به خاطر بیماری‌های قلبی و عروقی قرار دارند. بنابراین سعی کنید در هر هفته فهرستی از افرادی که سپاس‌گزارشان هستید مانند دوستان، اقوام و... تهیه کنید. همچنین سعی کنید از ناراحتی و ناامیدی در خصوص نداشتن چیزهایی که هنوز به آنها دست‌ نیافته‌اید، خودداری کنید. تمرکز بر حس سپاس‌گزاری موجب می‌شود که نگاه مثبتی به زندگی داشته باشید.


4. دنبال تناسب‌اندامید؟ تصویرسازی کنید!

در ذهن خود تصویری از ورزش‌ها و نرمش‌ها را تداعی کنید تا روند بهبودتان سریع‌تر شود. دانشمندان دانشگاه کلیولند آمریکا معتقدند که تنها ساختن تصویری ذهنی از بلند کردن وزنه و یا وزنه‌برداری موجب می‌‌شود که ماهیچه‌های قوی‌تر داشته باشید و روند بهبودتان سریع‌تر شود. در تحقیقات دانشمندان دانشگاه کلیولند مشخص شد مردانی که تنها در ذهن خود تصویری از ورزش و وزنه‌زدن برای عضله دوسربازو ساخته‌اند حجم ماهیچه‌ای آنها بدون اینکه حتی یک کیلوگرم وزنه زده باشند به اندازه 13 درصد افزایش یافته است. بنابراین هر روز برای 15 دقیقه در ذهن خود تصور کنید که ماهیچه آسیب‌دیده‌تان را نرمش می‌دهید. تمام جزییات ورزش را در ذهن خود تصویر کنید. هر فشاری را که به ماهیچه‌تان وارد می‌شود، در ذهن تصویر کنید. انبساط و انقباض ماهیچه‌تان را هم همین‌طور. این‌کار را انجام دهید و تاثیر آن را ببینید.


5. کارتان حساس است؟ موسیقی گوش کنید!

وقتی در جاده در حال رانندگی هستید و چشمان‌تان از فرط خستگی قرمز می‌شود، رادیوی اتومبیل‌تان را روشن می‌کنید. محققان ژاپنی معتقدند موسیقی گوش کردن زمانی‌که در حال انجام کارهای روزانه‌تان هستید، موجب می‌شود کمتر احساس خستگی کنید و کارتان را دقیق‌تر و با حوصله بیشتری انجام دهید.
موسیقی موجب می‌‌شود بدنتان به درخواست‌های استراحتی که از مغز صادر می‌شود، پاسخ دهد. همچنین موسیقی برخی احساسات بی‌حاصل و خستگی آفرین را در نطفه خفه می‌کند و موجب می‌شود بر سختی کارتان غلبه کنید. بنابراین هنگامی‌که فردای یک شب شلوغ و پر از مهمان در آشپزخانه مشغول شستشوی ظرف‌ها هستید ضبط‌صوت خانه خود را روشن کنید و با فراغ بال به کارتان ادامه دهید.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
۵ نشانه نیاز بدن به آنتی بیوتیک

مصرف آنتی بیوتیک ها، تنها در صورت وجود علائمی خاص هنگام سرماخوردگی مجاز است. بدن انسان به گونه ای آفریده شده که گاهی اوقات پیام های درد را به شکل گرفتگی بینی، سرفه یا جراحت گلو نشان می دهد. در این شرایط اغلب افراد می کوشند تا در اولین فرصت با مصرف آنتی بیوتیک علائم سرماخوردگی را در همان مراحل خفیف بهبود دهند در صورتی که آنتی بیوتیک هیچگونه تأثیری بر این علائم ندارد.
آنتی بیوتیک ها، داروی کشنده باکتری ها هستند که در ۹۰ درصد از عفونت های مجاری تنفسی از جمله آنفلوآنزا مؤثر بوده و عفونت های سینوسی را بهبود می بخشد.
از آنجا که آنتی بیوتیک ها بر ویروس ها بی اثرند، افتراق عامل بوجود آورنده بیماری توسط پزشک نقش مهمی در استفاده مؤثر از داروها و التیام بیماری ها دارد.
بنابراین لازم است یکسری علائم در فرد بیمار وجود داشته باشد تا وجود باکتری ثابت شده و نیاز به مصرف آنتی بیوتیک مشخص شود. علاوه بر نشانه هایی که پزشک متخصص در فرد بیمار پیدا می کند وجود پنج علامت برای مصرف آنتی بیوتیک ضروری شمرده شده است تا به این ترتیب از مصرف خودسرانه این قبیل داروها پیشگیری شود.

▪ تب: افزایش دمای بدن، لرز و احساس سرما از نشانه های ورود باکتری ها به بدن است. اگرچه این علائم به واسطه ورود ویروس ها نیز در بدن تظاهر پیدا می کنند ولی تداوم آنها نشانه ای از نیاز به آنتی بیوتیک است.

▪ طول مدت بیماری: از آنجا که عفونت های ویروسی به سینوس ها گسترش پیدا می کند و ممکن است با عفونت های باکتریایی همراه شود، چنانچه سرماخوردگی های ویروسی بیش از ۱۰ الی ۱۴ روز ادامه پیدا کند نیاز به مصرف آنتی بیوتیک مناسب با تجویز پزشک وجود دارد.

▪ ترشحات رنگی: اغلب ترشحات مجاری هوایی که توسط ویروس ها به وجود می آیند، آبکی و شفاف هستند اما چنانچه این ترشحات سبزرنگ شده باشند، عفونت باکتریایی تلقی می شوند، بنابراین نیاز به مراجعه به متخصص دارد.

▪ زخم گلو: اگرچه مخاط قرمزرنگ گلو و بلع دردناک در انواع سرماخوردگی ها وجود دارد اما لکه های سفیدرنگی که پزشک در حلق تشخیص می دهد نشان از عفونت های باکتریایی است.

▪ تست آزمایشگاهی: بررسی خلط سینه یا ترشحات بینی در آزمایشگاه، روش مناسبی برای نوع میکروب وارد شده به بدن است. از آنجا که کشت باکتری ها حداقل دو روز زمان نیاز داشته و پرهزینه تر است، این روش در رابطه با تشخیص عفونت سل، کاربرد بیشتری دارد.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
رنگ ادرار نشانگر سلامتی است

آیا می‌دانید رنگ و بوی ادرار می‌تواند نشان‌دهنده سلامت فرد یا ابتلا به یک بیماری خاص باشد؟ رنگ و بوی ادرار و همچنین تعداد دفعات دفع ادرار، همگی عوامل مهمی هستند که نباید از آنها غافل شد.
رنگ ادرار از زرد کمرنگ تا زرد تیره تغییر می‌کند؛ البته این تفاوت رنگ می‌تواند تا حدی نشان‌دهنده غلیظ یا رقیق بودن ادرار باشد.
با این حال گاهی شرایطی پیش می‌آید که رنگ ادرار در این محدوده طبیعی نیست. البته در اغلب موارد، تغییرات رنگ ادرار خطری ندارد و به زودی برطرف می‌شود. این تغییرات می‌تواند به دلیل مصرف ماده غذایی خاص، داروها یا مکمل‌های غذایی ایجاد شود.
با این حال، گاهی اوقات نیز این تغییرات نشانه بیماری یا عفونتی جدی است که باید به آن توجه کرد. بنابراین بهتر است درباره تغییر رنگی که به دارو یا غذای خاصی مربوط نیست، با پزشک مشورت کنید.


چه زمانی تغییر رنگ ادرار طبیعی است؟

رنگ طبیعی ادرار با توجه به میزان آبی که در طول روز می‌نوشید تغییر می‌کند؛ هر چه مایعات بیشتری بنوشید، ادرار رقیق تر و رنگ آن کمرنگ‌تر می‌شود. در مقابل هرچه کمتر از مایعات استفاده کنید، ادرار غلیظ‌تر می‌شود و رنگ تیره‌تری پیدا می‌کند؛ به همین دلیل کم‌آبی شدید باعث می‌شود رنگ ادرار، تیره و کهربایی شود.
اما گاهی رنگ ادرار از این محدوده خارج می‌شود و رنگ‌هایی غیرطبیعی مانند قرمز، قهوه‌ای تیره و آبی به خود می‌گیرد. به یاد داشته باشید اگر متوجه وجود خون در ادرار شدید، باید سریعا به پزشک مراجعه کنید.
وجود خون در ادرار خیلی معنی دارد، بدخیم بودن یا خیلی جدی بودن. از این رو در صورت دیدن خون در ادرار باید سریعا به پزشک مراجعه کرد


علت تغییر رنگ ادرار چیست؟

تغییر رنگ ادرار معمولا به دلیل مصرف مواد غذایی خاص، داروها یا رنگ‌های خوراکی است، به عنوان مثال رنگی که در مواد غذایی مخصوص کودکان استفاده می‌شود، ممکن است موجب تغییر رنگ ادرار آنها شود. البته فراموش نکنید، در شرایطی خاص نیز بیماری‌ها می‌توانند عامل تغییر رنگ ادرار باشند.
اگر ادرار به بی‌رنگی آب باشد، احتمالا مربوط به این باشد که آب زیادی نوشیده‌اید و به این دلیل که مثانه پر می‌شود، باید چندین بار در روز به دستشویی بروید. داشتن رنگ ادرار روشن، جای هیچ نگرانی ندارد.
اگر رنگ ادرار قهوه‌ای یا قهوه‌ای تیره باشد، به این معنی است که آب بدن کم شده است. بنابراین اگر فردی ادراری تیره همراه با سردرد و سرگیجه داشته باشد، پزشک باید ادرار بیمار را بررسی کند تا علت کمبود آب بدن را مشخص نماید.
اگر ادرار به رنگ قرمز یا صورتی دفع شود، با این‌که ظاهر وحشتناکی دارد و حتما باید بررسی شود، اما لزوما به معنای وجود مشکل و بیماری خاصی نیست.
وجود خون یکی از شایع‌ترین دلایل قرمز شدن رنگ ادرار است، البته اغلب اوقات، خونریزی شدید نیست و علامت دیگری ندارد. عفونت ادراری، ورزش شدید، سنگ مثانه یا سنگ کلیه، بیماری‌های کلیوی و گاهی سرطان‌های کلیه یا مثانه از علل بروز چنین حالتی هستند. همچنین مصرف غذاهایی مانند لبو و تمشک نیز باعث تغییر رنگ ادرار و قرمز شدن آن می‌شوند.
نارنجی شدن رنگ ادرار نیز شاید به دلیل مصرف داروها، مواد غذایی و مکمل‌هایی مانند ویتامین‌ C ، هویج و آب هویج باشد. کم‌آبی بدن و نوشیدن مقدار کم مایعات نیز می‌تواند سبب تغییر رنگ ادرار و تیره شدن آن شود.
رنگ ادرار ممکن است به رنگ سبز یا آبی هم دیده شود. برخی بیماری‌ها، مصرف داروها و مواد غذایی خاصی مانند مارچوبه می‌تواند موجب چنین تغییر رنگی شود.


وجود خون در ادرار

وجود خون در ادرار خیلی معنی دارد، بدخیم بودن یا خیلی جدی بودن. از این رو در صورت دیدن خون در ادرار باید سریعا به پزشک مراجعه کرد. وجود خون در ادرار می‌تواند توسط زخم و یا پارگی (به دلیل انجام ورزش های سنگین و شدید) ایجاد گردد که اگر این حالت تا 24 ساعت ادامه داشته باشد بهتر است که به پزشک مراجعه نمایید. همچنین وجود خون در ادرار می تواند به علت سنگ کلیه، یا عوارض جانبی داروی رقیق کننده خون (مانند وارفارین) یا درمان با آسپیرین ایجاد شود.


علل عمده ی پیدایش خون در ادرار شامل موارد زیر است:

سن: گاهی در ادرار مردان بالای 50 سال به دلیل بزرگ شدن غده پروستات، خون وجود دارد.
جنس: بیش از نیمی از زنان از عفونت‌های دستگاه ادراری رنج می‌کشند که گاهی با خونریزی ناحیه ادراری همراه است. همچنین ابتلا به سنگ کلیه یا سنگ مثانه میان مردان شایع‌تر است.
عفونت‌های قبلی: التهاب کلیه‌ها پس از عفونت‌های ویروسی یا باکتریایی، یکی از علل
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
نگاهی به بیماری فاویسم

● خطر در کنار باقالا

در فصل بهار بیماری آلرژی بسیاری از مردم جهان را آزار می دهد. حساسیت های این فصل شاید در حد آلرژی به گرده های گیاهان یا گلهای بهاری باشد یا اینکه بیماری خطرناکی به نام فاویسم یا فابیسم سراغ فرد بیاید. بیماری فاویسم یک بیماری ارثی خونی است که به علت کمبود یکی از آنزیم های گلبون قرمز ایجاد می شود. این بیماری وابسته به جنس بوده و بیشتر در مردان دیده می شود.
این بیماری در نواحی شمالی و جنوبی ایران(سواحل دریا) شیوع بیشتری دارد. فاویسم در اثر کمبود آنزیم (G۶PD) گلبول قرمز فرد بیمار به وجود میآید کمبود آنزیم گلوکز ۶ فسفات دهیدروژناز موجب همولیز گلبولهای قرمز خون می شود. این آنزیم نقش مهمی در احیای اکسیدانهای تولید شده در داخل گلبول قرمز دارد. بنابراین وقتی کودک مبتلا به کمبود این آنزیم باشد و در معرض اکسیدان قرار گیرد دچار همولیز شده و اصطلا حا مبتلا به بیماری فاویسم شده است. باقالا از جمله مواد غذایی است که دارای موادی به نام «ویسین» یا «کوویسین» است که در لوله گوارش و در ضمن فرآیندهای شیمیایی عمل هضم، به «دی ویسین» و «ایزور امیل» تبدیل می شوند. این مواد از اکسیدانهای قوی محسوب می شوند; بنابراین به محض تماس با غشا گلبول قرمز در افرادی که کمبود آنزیم (G۶PD) را دارند; آن رامنهدم کرده و گلبول قرمز از بین می رود و شخص به فاویسم مبتلا می شود.
باقالا از نظر طبیعت سرد محسوب می شود ولی گل باقالا گرم است دم کرده باقالا برای دفع سنگ کلیه و قولنج های کلیوی به کار می رود. گل باقالا ضدتشنج بوده و برای ورم مثانه مفید است. همچنین مخلوطی از باقالا ی پودر شده با روغن بادام و کمی قند برای سرفه و خراش های گلومفید است. خوردن باقالا دربرخی افراد نوعی مسمومیت ایجاد می کند که به آن فاویسم می گویند. در بعضی از موارد عوارض خیلی شدید ومهلکی ایجاد می کند که خوردن باقالا ی تازه و خام را با ترس همراه می کند. این بیماری می تواند با بوئیدن گل و گرده های باقالا نیز به وجود آید و بیشتر در افرادی که فاقد آنزیم گلوکز ۶ فسفات دهیدروژناز هستند ایجاد می شود. نه تنها باقالا بلکه برخی از داروها همانند مصرف آسپیرین با دوز بالا ، داروهای ضدمالا ریا، مصرف برخی آنتی بیوتیک ها، نفتالین، حنا و عوامل عفونی می توانند گلبول های قرمز را تخریب کنند.
علا ئمی همچون کم خونی، ضعف و بی حالی، زردی، رنگ پریدگی و دفع ادرار به رنگ چای کدر و پررنگ(به دلیل دفع هموگلوبین از لوله های اداراری) می تواند در افرادی بروز کند که امکان درمان هست و گهگاه در سنین ۳۰ الی ۴۰ سالگی تشخیص داده می شوند اما در موارد شدید که بیماری از بدو تولد نشان می دهد می تواند منجر به بروز برخی مشکلا ت جدی شود. گاهی اوقات کودکانی از بدو تولد با زردی و تخریب زودرس گلبول های قرمز مواجه می شوند که علت آن از سوی پزشکان کمبود آنزیم(G۶PD) و عمر کوتاه گلبول قرمز از ۱۲۰ روز به ۱۲ روز عنوان می شود. افرادی که با کمبود آنزیم فوق مواجه هستند علا ئم ناشی از بیماری فاویسم را ۲۴ الی ۴۸ ساعت پس از مصرف باقالا ی خام یا سایر داروهای مذکور خواهد داشت. در موارد حاد همولیز یا شکست غشا» سلولی گلبول های قرمز آن افراد باعث مرگ آنها خواهد شد.
این بیماری درمان قطعی ندارد و تنها اقدام موثر، پیشگیری از بروز حمله همولیز یا پرهیز از مواجه با مواد اکسیدان و در صورت بروز حمله مراجعه سریع به پزشک جهت اقدامات نگهدارنده و حمایتی جهت پیشگیری از عوارض همولیز است.تزریق فوری خون به بیماران مبتلا به فاویسم و جایگزینی گلبول های تازه قرمز به جای گلبول های قرمز آسیب دیده فرد بیمار و کنترل میزان مصرف آب و نمک فرد بیمار نیز از راه های سریع از سوی پزشکان مطرح شده است.زمانی که بیماری فاویسم در یک کودک تشخیص داده می شود وظایف والدین آن کودک در قبال پیشگیری از همولیز بیمارشان افزایش می یابد.والدین باید کاملا با نام داروهایی که ممکن است باعث همولیز خون شوند آگاه شوند و برای اینکار پزشکان توصیه می کنند لیست داروها به طور کتبی به آنها داده شود و در صورت مراجعه به پزشک دیگر یادآور شوند که کودک آنها مبتلا به فاویسم است. همچنین اینگونه افراد از مصرف باقالا (از هرنوع آن) باید پرهیز کنند همانطور که عنوان شد عفونت های بدن نیز برای افراد مبتلا به فاویسم خطرناک است و باعث همولیز خواهد شد، پس بدین جهت این گونه افراد باید از بروز بیماری های عفونی پیشگیری کنند.

نویسنده : حسن علی بیگی
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
مراقب سکته مغزی باشید

نشانه های سکته های مغزی چیست؟

گزگز ناگهانی صورت، اندام های فوقانی یا تحتانی که عموما یک سمت بدن را درگیر می کند، گیجی ناگهانی، اختلال در بینایی، عدم توانایی برقراری تعادل درحین راه رفتن و حتی ایستادن، احساس دوران و چرخش اتاق و اجسام درون آن به دور سر، سردرد شدید و ناگهانی و عدم توانایی هماهنگی در انجام حرکات چند مرحله ای از نشانه های سکته مغزی است.
برای شناسایی سکته می توان از روشی ساده و قابل استفاده در تمامی شرایط بهره برد. در این روش ۳ مورد بررسی می شود و در صورت وجود هر کدام از موارد احتمال بروز سکته به ۷۲ درصد می رسد.

۱) افتادگی صورت که به صورت غیرقرینگی خود را نشان می دهد. زمانی که بیمار صحبت می کند یا لبخند می زند یا به صورت ارادی دندان هایش را نشان می دهد این حالت بهتر مشخص می شود. در افراد مبتلا یک سمت صورت حرکتی نداشته در حالی که سمت دیگر دارای حرکت است و خود به خود صورت ناقرینه بوده و دچار انحراف می شود.

۲) بیمار ۲ دست خود را به سمت قدام (جلو) دراز می کند و چشمانش را برای ۱۰ ثانیه می بندد.
بیماران مبتلا به سکته یا توانایی بالا بردن یک دست خود را ندارند و یا این که در حین بستن چشم ها یکی از دست ها به سمت پایین متمایل می شود که همان سمت درگیر است.

۳) بیمار توانایی صحبت کردن به صورت طبیعی را نداشته و کلمات را با تانی، مکث یا به نادرستی بیان می کند. در موارد شدید بیمار توانایی خود را در بیان از دست می دهد.

دقت کنید که چند تشخیص یا شرایطی وجود دارند که می توانند با سکته مغزی اشتباه شوند. این موارد در صورتی که درمان شوند می توانند علائم بیمار را بهبود بدهند. بیماران با تشنج از نوع خاصی ممکن است علائم یکطرفه داشته باشند.
قند خون خیلی بالا یا خیلی پایین می تواند افت هوشیاری و یا اختلال در عملکرد مغزی بیمار ایجاد کرده و نشانه های مشابه با سکته مغزی را نشان بدهد.
به همین منظور در بیماران دیابتی باید قند خون توسط دستگاه های خانگی سریع اندازه گیری شود. البته تیم های اورژانس ۱۱۵ دارای این دستگاه ها در آمبولانس هستند و اقدام به این کار می کنند. برای این که قند بتواند مولد علائم مشابه با سکته مغزی باشد باید زیر ۶۰ یا بالای ۴۰۰ میلی گرم در دسی لیتر باشد.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
دست‌هایتان در مورد سلامتی‌تان چه می‌گوید؟

حالا باید این جمله را هم اضافه کرد که رنگ دست‌ها هم از سر درون خبر می‌دهد. دانشمندان اخیرا دریافته‌اند که با بررسی وضعیت دست‌های هر شخص می‌توان به سلامت یا بیماری فرد پی برد. مصرف اسنک و غذاهای شور اغلب باعث تورم بدن می‌شود. اما اگر بعد از یک هفته قطع مصرف مواد غذایی شور، هنوز حلقه شما به دست‌تان تنگ است و تورم دست‌تان ادامه یافت، ممکن است علت این امر ابتلا به هیپوتیروئیدیسم باشد. اگر غده تیروئید- که مسئول تنظیمات هورمونی مربوط به سوخت و ساز، متابولیسم و کارکرد درست بدن است- دچار اشکال شود، هیپوتیروئیدیسم به‌وجود می‌آید.
دکتر جنی کیم، فوق‌تخصص پوست و استاد دانشگاه کالیفرنیا در لس‌آنجلس می‌گوید: «مشکلات تیروئید به کاهش متابولیسم، افزایش وزن و احتباس آب منجر می‌شود.» درصورتی که هیپوتیروئیدیسم تحت درمان قرار نگیرد، می‌تواند به خستگی جسمی و نارسایی قلبی منجر شود. یک آزمایش خون ساده می‌تواند کم‌کاری تیروئید را نشان دهد و پزشک براساس این تشخیص، قرص‌های هورمونی ترکیبی تجویز کرده و در پی رفع این مشکل، تورم دست شما نیز از بین خواهد رفت.


کف دست‌های قرمز

قرمزی و خارش در کف دست می‌تواند نشان‌دهنده اگزما و حساسیت پوستی باشد. درصورت استرس ممکن است این حالت تشدید شود. در این حالت از مواد شوینده استفاده نکنید و در هنگام شست و شو یا باغبانی حتما از دستکش استفاده کنید. اگر قرمزی کف‌دست‌تان با این اقدامات از بین نرفت، احتمال دارد به فلز نیکل موجود در جواهرات، مواد شیمیایی موجود در محصولات مختلف یا آنتی‌بیوتیک‌ها حساسیت داشته باشید. دکتر کیم می‌گوید:«بعضی آلرژی‌ها بیش از آنچه به‌نظر می‌رسند، اذیت‌کننده هستند، اما با انجام نمونه‌برداری از پوست آسیب‌دیده، توصیه‌های پزشک متخصص در رابطه با علت، چگونگی حساسیت و موادی که باید از آنها دوری کنید، بسیار کمک‌کننده خواهد بود.»


ناخن‌های سفید رنگ

«اگر ناخن‌تان را فشار دهید، زیر آن سفید می‌شود و پس از مدتی به رنگ اولیه باز می‌گردد.» دکتر آنتونی مارتینز، استاد دانشکده پزشکی دانشگاه کالیفرنیا در سن‌دیاگو ضمن بیان این جمله، می‌گوید: در این حالت اگر ناخنتان برای مدت یک دقیقه یا بیشتر سفید باقی ماند، شما دچار کم خونی و فقر آهن هستید. کمبود عنصر آهن باعث خستگی زودرس شده و در موارد شدید ممکن است به مسائل جدی از جمله مشکلات قلبی منجر شود. برای جبران این مشکل از مواد غذایی غنی از آهن مانند گوشت قرمز و خشکبار استفاده کنید.


سرانگشتانی بی‌حس با ناخن‌هایی کبود

5 تا 10 درصد افراد در هنگام کاهش فشار خون، دچار اختلال در خون‌رسانی در دستان و بی‌حسی و کرختی در نوک انگشتان خود می‌شوند. دکتر مارتینز می‌گوید: این موضوع در زنان شایع‌تر بوده و با کاهش دمای هوا و فصول سرد، یا هنگام استرس بیشتر رخ می‌دهد. این مشکل، مشکلی مزمن است اما زیاد نگران‌کننده نیست. برای رفع نسبی آن از سیگار کشیدن و مصرف زیاد کافئین دوری کنید و به ورزش رو می‌آورید.


ناخن‌های تغییر رنگ یافته

تغییر رنگ در ناخن‌ها می‌تواند به‌علت قارچ یا نشانی از دیابت باشد. در هنگام ابتلا به قارچ ناخن‌ها ممکن است زرد یا سبز شوند که رعایت نظافت دست‌ها و استفاده از محصولات سفید‌کننده دندان برای از بین بردن رنگ غیرطبیعی ناخن می‌تواند کمک‌کننده باشد.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
خودسرانه از آرام‌بخش وخواب‌آور مصرف نکنید

یک روانپزشک با تاکید بر اینکه «بی‌خوابی بیماری نیست» گفت:‌« افراد مبتلا به بی‌خوابی اقدام به خود درمانی می‌کنند که این عمل باعث می‌شود نه تنها بیماری اصلی که عامل بیخوابی فرد شده حل نشده باقی بماند که به عوارض استفاده از این داروها هم دچار شود .»
خوب نخوابیدن به تنهایی بیماری نیست و علامتی از یک مشکل دیگر است که ممکن است این مشکلات جسمی یا روانی باشند.
مشکلات جسمی که به نحوی در فرد ایجاد درد می‌کنند مانند مشکلات و بیماری‌هایی که مربوط به گردش خون، تنفس فرد هستند یا بیماری‌های عفونی، مغزی و یا تب ممکن است خواب فرد را با مشکل مواجه سازد.
از نظر بیماری‌های روانی، اضطراب، افسردگی، اسکیزوفرنی، حالتهای سرخوشی و شیدایی، آلزایمر (در سنین بالا) می‌تواند موجب اختلال در خواب فرد و در نتیجه بی‌خوابی فرد شود. اما شایع‌ترین بیماری که در بی‌خوابی فرد تاثیر دارد همان اضطراب و افسردگی است که در این نوع بیماری فرد زندگی عادی خودش را دارد ولی مشکل بی‌خوابی پیدا می‌کند، در نتیجه باید بدانیم که برطرف کردن بیماری‌های اصلی است که خواب را تنظیم می‌کند.
نکته خیلی مهمی که از نظر بهداشت روحی و روانی اهمیت دارد این است که افراد مبتلا به بی‌خوابی اقدام به خوددرمانی می‌کنند و برای بهتر خوابیدن از داروهای خواب‌آور و آرام بخش استفاده می‌کنند که این عمل باعث می‌شود که بیماری اصلی که عامل بیخوابی فرد شده حل نشده باقی بماند و فرد کم کم به داروها عادت کرده و مجبور به مصرف بیشتر داروها می‌شود و وابستگی بیشتری به دارو ها پیدا می‌کند، در نتیجه نه تنها مشکل بیخوابی فرد برطرف نمی‌شود بلکه بدن فرد به عوارض استفاده خودسرانه از داروها هم دچار می‌شود.
روانپزشکان برای بیماران به ندرت داروهای خواب آور را تجویز می‌کنند و تاکید می‌شود که بیخوابی بیماری نیست بلکه علامتی از یک بیماری دیگر است و برای درمان آن فرد بایستی به پزشک مراجعه کند.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
صفحه  صفحه 57 از 111:  « پیشین  1  ...  56  57  58  ...  110  111  پسین » 
خانه و خانواده

همه چیز درباره بیماری ها

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti Forums is not responsible for the content of external sites

RTA