انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
خانه و خانواده
  
صفحه  صفحه 59 از 111:  « پیشین  1  ...  58  59  60  ...  110  111  پسین »

همه چیز درباره بیماری ها


مرد

 
ادامه مطلب قبل...

روشهای کلی درمان:
برای علاج و درمان این بیماری ابتدا باید نوع آن را شناخت و روش درمانی مناسب با آن را انتخاب نمود . ما در این قسمت به برخی از روشهای کلی مبارزه با این حالت اشاره می نماییم.


۱) عدم پاسخ دهی:

مهمترین و کلی ترین راه درمان وسواس، بی توجهی به پیام های آن و عدم پاسخ دهی عملی به آن است . این بیماری در صورتی ادامه می یابد و تشدید می شود که به نداهای درونی آن که مبتنی بر تکرار عمل ، یا دقت بی مورد و یا قضاوت غیر منطقی و افراطی نسبت به امور است، پاسخ دهی عملی شود. برای مقابله با این حالت بهترین راه بی اعتنایی به این پیامها و ترتیب اثر ندادن به آنها است. اگر مدتی این روش عملی شود ، به طور قطع از شدت ابتلا به آن کاسته خواهد شد.


۲) تقابل به ضد:

برای کسانی که از آلودگی و نجاست هراس دارند و این هراس منشا اضطراب و وسواس در آنها شده است ، آلوده سازی عمدی شخص توسط خود او یا دیگران ، از راههای درمان و رفع حساسیت به این امر است . اگر این روش با تکرار تحمل شود به طور قطع موثر خواهد بود.


۳) فرمان ایست:

در منابع علمی جدید ، برای متوقف کردن افکار وسواسی ، علاوه بر درمانهای دارویی و قبل از آن درمانها ، از روشهای خاصی استفاده می شود که مهمترین آنها روش توقیف فکر نام دارد، بدین ترتیب است که از بیمار خواسته می شود که به طور عمد افکار وسواسی خود را آزاد بگذارد و در این بین ناگهان درمانگر با صدای بلند و بیزار کننده ، فریاد می زند : ایست !؟! به نظر می رسد این عمل جریان فکر وسواسی را متوقف می کند .


درمان دارویی:

بیماری وسواس چون دارای ریشه های هورمونی است و با فعالیت های هورمونی بدن نیز در ارتباط است ، پزشکان با تجویز داروهایی سعی می نمایند فعالیت های هورمونی بدن را متعادل سازند و از این طریق کمک می کنند تا فرد بتواند راحت تر با این مشکل طرف شود و آن را از خویش براند.


توصیه های عملی

۱ ) اگر مبتلا به وسواس در شست و شو هستید، خود را در معرض چیزهای آلوده و نجس قرار دهید و یا به تجسّم چنین موقعیت‏هایی بپردازید و از انجام دادن آن کار خودداری نکنید. ، از فردی بخواهید خودش را در معرض این موقعیت‏ها یا موضوع‏های ذکر شده قرار دهد بدون این که «واکنش بی اختیاری» از خودش نشان دهد.
سپس شما نیز همان کار را انجام دهید. این کار باعث می‏شود موضوع‏ها یا موقعیت‏های اضطراب آور، کم کم اثر خود را از دست بدهد و اضطراب شما کاهش پیدا کند. در واقع ریشه و علت اصلی وسواس (اضطراب) از بین برود.
۲ ) به خودتان تلقین کنید که «وسواس» یک نوع کار شیطانی است و باید هر چه زودتر دست از آن بردارم.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
چگونه سکسکه دست از سر ما بر می دارد؟

سکسه بلایی است که تقریبا همه ما دچارش می شویم اما این بلا وقتی بدتر می شود که بند نیاید شاید حدود 50 راه‌حل، برای درمان سکسکه شامل درمان‌‌های خانگی، دارویی و حتی جراحی ارائه شده است.


در ابتدا به درمان‌های خانگی اشاره می‌کنیم...

1 نگه داشتن نفس و شمردن به آرامی از 1 تا 10
2 نفس کشیدن داخل یک کیسه کاغذی برای مدتی کوتاه
3 نوشیدن سریع یک لیوان آب سرد
4 خوردن یک قاشق شکر یا عسل یا قرار دادن آن در انتهای زبان
5 بالا کشیدن زانوها به درون سینه
6 بیرون کشیدن ناگهانی و شدید زبان
7 گاز زدن یک تکه لیموترش
8 غرغره آب یخ
9 ماساژ انتهای گلو
10 خوردن یک قاشق سرکه
11 نوشیدن آب به حالت درازکشیده و خوردن از سمت مقابل لیوان
12 قرار دادن انگشت در دهان
13 از کسی بخواهید که شما را بترساند.


درمان‌های دارویی، جراحی و جایگزین سکسکه

سکسکه ادامه پیدا کند، پزشک داروهایی را تجویز می‌کند. «کلرپرومازین» که یک داروی ضدجنون ضداستفراغ است، معمولا اولین داروی انتخابی پزشک است. البته گاهی داروهای دیگری مانند «هالوپوریدول» یا «متوکلوپرامید» نیز برای بیمار تجویز می‌شوند. داروهای شل‌کننده عضلات یا ضددردها نیز گاهی برای درمان سکسکه به کار می‌روند.
یکی دیگر از روش‌های درمان، جراحی عصب فرنیک است. این درمان معمولا به عنوان آخرین راه‌حل در درمان سکسکه‌های مزمن مورد استفاده قرار می‌گیرد. در بعضی گزارش‌ها از هیپنوتیزم و طب سوزنی نیز به عنوان راه‌حل‌های پیشنهادی طب جایگزین برای درمان سکسکه‌های مقاوم نام برده شده است که البته شواهد معتبری برای تایید این روش‌ها وجود ندارد.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
بزرگ شدن پروستات و شیوه درمان آن

● جراحی، آخرین راه حل است

پروستات غده ای است حدودا به اندازه یک گردو که درست زیر مثانه در مردان قرار دارد و بخشی از سیستم تناسلی مردان را تشکیل می دهد. پروستات در دو مقطع زمانی بزرگ می شود، اولین مقطع اوایل دوران بلوغ و مرحله دوم حدودا از سن ۲۵ سالگی است. این بزرگ شدن پروستات کاملا بی ضرر است اما اغلب سبب مشکلات ادراری در سنین بالاتر می شود. تا سن ۶۰ سالگی ۸۰ درصد مردان، مشکلات ادراری ناشی از بزرگ شدن پروستات را تجربه می کنند. بزرگ شدن پروستات یا «BPH» (Benign Prostatic Hyperplasia) خوش خیم است، اما با بزرگ شدن غده پروستات به «میزراه» (مجرای ادراری) فشار وارد می شود که می تواند عامل مشکلات ادراری از جمله تکرر ادرار، اجبار ناگهانی به دفع ادرار، بیدار شدن از خواب (در شب) برای دفع ادرار، مشکل در شروع ادرار و قطره قطره شدن ادرار در انتها، کامل تخلیه نشدن مثانه و گاه حتی قادر نبودن به دفع ادرار باشد.
بنابراین اگر بزرگ شدن پروستات توسط پزشک کنترل نشود، می تواند به مرور زمان فرد را به شدت دچار مشکلات سلامتی کند؛ مشکلاتی از قبیل عفونت دستگاه ادراری، آسیب به کلیه ها یا مثانه، سنگ مثانه و بی اختیاری ادرار. گاهی برای درمان از عمل جراحی استفاده می شود و کل غده پروستات توسط عمل جراحی برداشته می شود که اغلب هم فرد از علایم و نشانه های بیماری رهایی می یابد، اما این عمل می تواند فرد را دچار ناتوانی جنسی کند، بنابراین بهتر است عمل جراحی آخرین راه حل باشد و از روش های درمانی دیگر کمک گرفت. فلز روی یکی از عناصر کمینه (عنصری که مقدار کمی از آن برای رشد طبیعی موجودات زنده لازم است) مهم است و در رشد و تمایز سلول ها نقش حیاتی به عهده دارد.
فلز روی برای درمان پروستات های ملتهب یا بزرگ بسیار مفید است. بررسی ها نشان داده است که کمبود روی بر بزرگ شدن پروستات اثر دارد. بنابراین خوردن غذاهای حاوی روی یا خوردن مکمل های روی توصیه می شود. همچنین خوردن گوجه فرنگی نیز بسیار مفید است. تحقیقات دانشگاه هاروارد روی ۴۷هزار مرد نشان داد آنهایی که هر هفته ۱۰عدد گوجه فرنگی می خوردند، ۵۰درصد کمتر به سرطان پروستات مبتلا شدند، در واقع خوردن گوجه فرنگی احتمال ابتلا به سرطان پروستات را کاهش می دهد. محققان معتقدند که این کاهش احتمال ابتلا به سرطان به دلیل وجود «پیگمان» در گوجه فرنگی است. «پیگمان» قوی ترین و موثرترین کاروتن است که تاکنون کشف شده و دلیل قرمزی رنگ گوجه فرنگی است.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
دردهايي كه نبايد از آنها غفلت كرد!

آيا تا به حال اين جملات را به خودتان گفته‌ايد يك روز ديگر هم صبر مي‌كنيم مطمئن هستم كه اين درد برطرف خواهد شد.
پزشكان هشدار مي‌دهند كه اين جمله‌ها در واقع به شما خيانت مي‌كنند چون هر گاه شاهد درد يا ناراحتي در بدن خود مي‌شويد به احتمال زياد زمان آن فرا رسيده كه درد خود را به عنوان يك نشانه جدي تلقي كنيد و هرچه زودتر براي آن اقدام نماييد در غير اين صورت ممكن است عواقب جبران ناپذيري در انتظار شما باشد.
در اين مقاله به چند نمونه از دردهاي مهمي اشاره شده است كه در صورت بروز نبايد از آنها غفلت كنيد چون به احتمال زياد به توجه و مراقبت‌هاي پزشكي نياز خواهيد داشت. اين دردها عبارتند از:

-‌ درد در قفسه سينه كه مي‌تواند علامت هشدار حمله قلبي يا ساير مشكلات و ناراحتي‌هاي جدي قلبي و عروقي باشد.
ديگر عوامل احتمالي درد قفسه سينه شامل مشكلات گوارشي، نفخ، استرس، سرماخوردگي، تب و بدن درد هستند. همچنين اگر دردسينه با مشكلات ديگري مثل درد در گلو، آرواره، بالاي سينه يا شانه سمت چپ همراه باشد حتما بايد هرچه زودتر به يك متخصص قلب مراجعه شود چون اينها همه علائم حمله قلبي هستند.

- سردرد كه مي‌تواند بي‌نهايت علت داشته باشد و اگر اين دردها مداوم و پيوسته باشند ممكن است عامل جدي‌تري در بروز آنها نقش داشته باشند و فرد با خطر ابتلا به تومورهاي مغزي يا خونريزي مغزي مواجه باشد. همچنين در صورت بروز سردردهاي ناگهاني و شديد مراجعه به پزشك ضروري است.

- درد در ناحيه تحتاني كمر كه مي‌تواند ناشي از عوامل گوناگون مثل استرس، مشاغل يدي سخت و زياد يا مشكلات شكمي باشد.
شايد بسياري از شما نمي‌دانيد كه درد در بخش تحتاني كمر مي‌تواند به دليل آسيب‌ديدگي سرخرك اصلي آئورت و بروز مشكل در ديواره اين رگ مهم باشد كه به حمله قلبي خاموش منجر مي‌شود. بنابراين افراد مبتلا به فشارخون بالا، سيگاري‌ها، مبتلايان به ديابت و كساني كه سابقه بروز مشكلات گردش خوني دارند نبايد بروز درد در اين قسمت از كمر را دست كم بگيرند و در مراجعه به پزشك سهل انگاري كنند.

- دردهاي شكمي كه اگر شديد باشند نشانه آپانديسيت هستند. البته اين بدان معني نيست كه هر بار به معده درد دچار شديد مضطرب و نگران شويد اما اگر تعداد دفعات اين دردها زياد شد مي‌تواند ناشي از زخم معده، مسدودشدن روده‌ها يا مشكلات غده پانكراس باشد.

- احساس سوزش در پاها كه به گفته متخصصان انجمن ديابت آمريكا مي‌تواند نشانه اوليه از آسيب‌ديدگي اعصاب محيطي باشد و در اين صورت مراجعه به متخصص براي متوقف ساختن آن ضروري است.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
حساسیت دندان دردناک است

معمولا حساسیت دندان که حساسیت شدید عاج دندان نیز نامیده می‌شود، می‌تواند به صورت ناراحتی دندان دائمی یا درد پس از خوردن غذای سرد، نوشیدن مایعات سرد یا تنفس هوای سرد نمایان شود. معمولا هم مشکل از زمانی آغاز می‌شود که لثه‌ها تحلیل پیدا می‌کنند، چرا که لثه‌ها ، ریشه‌های دندان را می‌پوشانند و در جلوگیری از نفوذ تحریک‌کننده‌ها به منافذ عاج دندانی نقش مهمی بازی می‌کنند.


دندان درد

در زیر مینا مجاری لانه زنبوری ریز پر از مایعی وجود دارد که مستقیما به مغز دندان می‌روند که حاوی عصب حساس دندان است. به‌طور طبیعی، بزاق دهان باعث رسوب کلسیم بر مینای دندان شده و مانع باز شدن این مجاری می‌گردد. اما مسواک زدن شدید و زیاد (مخصوصا با مسواک زبر)، عقب نشینی لثه‌ها، خوردن غذاهای اسیدی و دندان‌قروچه پوشش محافظتی دندان را از بین می‌برند و انتهای مجاری را لخت می‌کنند. ترک‌خوردگی دندان‌ها و افتادن پرشدگی‌ها نیز مجاری را لخت می‌کنند.
علت هر چه باشد، وقتی انتهای مجرایی لخت شد، تغییر شدید دمای دهان باعث جابه‌جا شدن سریع مایع درون آن می‌گردد. این حرکت مایع باعث تیر کشیدن دندان می‌شود.
خورده شدن مینا باعث واکنش‌های دردناک به خوراکی‌های سرد می‌شود. اگر دندان تان به چیزهای گرم حساس است یا اگر حساسیت به چیزهای سرد بیش از چند لحظه طول می‌کشد، احتمالاً دچار التهاب بازگشت‌ناپذیری شده‌اید که ممکن است منجر به آبسه (التهاب پر از چرک) شود.
لثه‌ها مانند یک پوشش، ریشه‌های دندان را می‌پوشانند، بنابراین با تحلیل لثه‌ها و از بین رفتن محافظ ریشه که «سمان» نام دارد، ریشه‌های زیرین دندان‌ها بدون محافظ می‌مانند. از این رو مشاوره با دندانپزشک برای شناسایی علت تحلیل لثه و انتخاب بهترین راه درمان بسیار مهم است.
در دندان‌های سالم، عاج دندان (بافت ‌زنده درون دندان) به کمک لثه‌ها و لایه محکم مینای دندان محافظت می‌شود. وقتی مینای دندان از بین می‌رود یا هنگامی که لثه‌ها بر اثر مسواک زدن محکم یا استفاده از مسواکی با الیاف بسیار زبر تحلیل می‌یابند، لایه سمان ساییده شده و ممکن است عاج دندان نمایان شود.عاج دندان از تعداد زیادی مجرا (لوله‌های میکروسکوپی به نام توبول) تشکیل شده که با عصب عمق دندان در ارتباط است.
سرما، گرما یا شیرینی می‌تواند سبب تحریک عاج دندان و متعاقب آن تحریک عصب‌هایی شود که ایجاد حساسیت، ناراحتی و درد می‌کند.


چگونه از بروز حساسیت دندان پیشگیری کنیم؟

به طور کلی رعایت بهداشت دهان و دندان از بروز حساسیت دندان جلوگیری می‌کند که این امر با دو بار مسواک زدن در روز به مدت 5 دقیقه با استفاده از مسواک‌های با کیفیت و دارای الیاف نرم و با خمیردندان‌های استاندارد حاوی فلوراید صورت می‌گیرد.
در عین حال باید از دندانپزشک برای فهمیدن بهترین روش مسواک زدن و رفع نیازهای دندانی کمک گرفت.
راه اصلی جلوگیری از حساسیت دندان، پیشگیری از تحلیل لثه‌هاست. البته مسواک زدن آرام (نه محکم) هم بسیار موثر است
در صورتی که عاج دندان نمایان شود، حتی اگر احساس درد نداشته باشیم تا پایان عمر این مشکل بهبود نخواهد یافت. پس رعایت بهداشت دهان و دندان، حتی در زمانی که احساس درد نداریم، در جلوگیری از پوسیدگی ریشه بسیار حائز اهمیت است.


چگونه مسواک بزنیم؟

ابتدا باید سطح بیرونی دندان‌ها را با زاویه 45 درجه به سمت شیار لثه مسواک زده و سپس داخل و میان دندان‌ها ـ سطوح دندان‌های جونده و داخلی - را مسواک بزنیم و سطح داخلی دندان‌ها را با استفاده از حرکات بالا و پایین نوک مسواک شستشو ‌‌دهیم. در نهایت هم باید سطح زبان را خیلی آرام مسواک کشید.


چه چیز سبب بروز حساسیت دندان می‌شود؟

دلایل اصلی از دست دادن مینای دندان یا تحلیل لثه‌ها شامل استفاده از مسواک نامناسب (زبر و سخت) و فشار بیش از حد به دندان‌ها هنگام مسواک زدن و استفاده از خمیردندانی با قدرت سایندگی بیش از حد است، مانند خمیردندان‌های ضدجرم یا سفیدکننده یا مخصوص سیگاری‌ها.
البته باید توجه کرد در صورت عدم رعایت بهداشت دهان و دندان، پیامد بعدی گسترش پوسیدگی ریشه دندان است که باید توسط دندانپزشک درمان شود. از دست دادن مینای دندان یا تحلیل لثه‌ها و تخریب لایه سمان روی ریشه باعث می‌شود عاج دندان بدون محافظ بماند و نسبت به دندان دارای مینای طبیعی، نرم‌تر و دارای منافذ بیشتری شود. بنابراین در چنین شرایطی دسترسی باکتری‌ها به آن بسیار آسان‌تر و امکان گسترش پوسیدگی بیشتر خواهد بود.


چگونه از دندان‌های حساس مراقبت کنیم؟

انتخاب مسواک مناسب یکی از راه‌های مراقبت از دندان‌های حساس است. در این شرایط باید از مسواک مخصوص استفاده کرد، چرا که الیاف زبر مسواک‌های معمولی همراه با شیوه نامناسب مسواک زدن می‌تواند باعث سایش یا تحلیل لثه‌ها شود.
انتخاب خمیردندان مناسب از گروه ضد حساسیت‌ها و در نهایت استفاده از دهان‌شویه مناسب از مراقبت‌های دیگر به شمار می‌رود. ولی در صورتی که نتیجه مناسب حاصل نشود، احتمالا نیاز به درمان‌های جدی‌تر مانند ترمیم و درمان عصب خواهد ‌بود.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
اگرزیادعرق می‎کنیداین چهارسوال راپاسخ دهید

به گفته محققان با وجود اینکه عرق کردن برای سلامتی بدن مفید است، اما در صورتی که تعریق به طور ناگهانی در خواب و یا فقط در بخشی از بدن رخ دهد، نشانگر بیماری است.
عرق کردن یک نوع مکانیسم طبیعی بدن برای کاهش دما محسوب می‌شود، ولی تعریق زیاد می‌تواند نشانگر چندین نوع بیماری باشد.
به گزارش هلث نیوز، برای اینکه بتوان تعریق طبیعی بدن را از تعریق غیر طبیعی آن تشخیص داد باید به چهار سوال، پاسخ گفت.


آیا به تازگی دچار تعریق زیاد شده‌اید؟

بعضی افراد از دوران کودکی و نوجوانی، بدنشان دچار تعریق زیاد بوده که این یک نوع عکس العمل عادی بدن محسوب می‌شود اما عرق ریزی شدید و ناگهانی در دوران جوانی، نشانگر یک نوع بیماری است.


آیا تعریق در تمام بدن شما رخ می‌دهد؟

اگر میزان تعریق در تمام بدن شما یکسان است این واکنش، یک عکس العمل طبیعی است اما اگر فقط یک طرف بدن در اثر تعریق خیس می‌شود نشانگر مشکلات عصبی است.


آیا تعریق همراه با درد است؟

عرق ریزی غیر طبیعی (تعریق به صورت خیلی زیاد یا خیلی کم) اگر همراه با درد باشد، نشانه سندروم درد ناحیه‌ای است. در این‌جا آسیب به اعصاب نه فقط سبب درد می‌شود بلکه سبب تولید عرق در اطراف آن ناحیه نیز می‌شود.


آیا اغلب در رختخواب دچار تعریق می‌شوید؟

تعریق مکرر در زمان خواب، عملی غیر طبیعی است. این نوع واکنش می‌تواند علامت بیماری ایدز، نشانگر تاثیر منفی داروهای ضد افسردگی و یا اثرات منفی مکمل‌های نیاسین باشد.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
سوزش چشم ناشي از چيست؟

سوزش، سرخ شدن، خارش و اشكي شدن چشم ميتواند در صورت عدم درمان منجر به مشكلات جدي در فرد شود.
پنج دليل عمده سوزش چشم عبارت است از: عوامل محيط زيستي، بيماري، عفونت، عوامل شيميايي و اسيدي سوزش آور و جراحت در چشم. عوامل محيط زيستي همچون آلودگي هوا، دود سيگار يا گرد و غبار است كه موجب سوزش و آلرژي ميشوند. عوامل سوزش آور چشم مواردي از قبيل مصرف مواد شيميايي، صابون، استفاده از لنز آلوده و يا استفاده دائم از لنز را شامل ميشود.
عفونت مانند pinkeye ميتواند ويروس، باكتري و يا از نوع قارچي باشد. شما ممكن است به طور تصادفي چشم خود را بخارانيد و موجب سوزش چشم شويد. چشم شما ميتواند حتي هنگامي كه بيش از حد در معرض نور خورشيد قرار ميگيرد نيز بسوزد، شما ممكن است يك عفونت ويروسي و يا باكتريايي، سرماخوردگي يا آلرژي داشته باشيد كه باعث سوزش چشم شود و خشكي مزمن و ادواري چشم نيز ممكن است منجر به سوزش چشم شود.
هنگامي كه يك سوزش مزمن يا مكرر را تجربه ميكنيد و هيچ چيز به التيام آن كمك نميكند، هنگامي كه دچار يك سوختگي با مواد شيميايي ميشويد و يا چشم شما قرمز ميشود و زماني كه چشم شما ترشحاتي را توليد كرده و يا خوني ميشود، بايد به پزشك مراجعه كنيد.
همچنين اگرمتوجه تغييراتي در بينايي و درد غيرقابل تحمل شديد، هنگامي كه شما يك آلرژي سختي را تجربه ميكنيد، اگر بيماريهايي چشمي همانند آب مرواريد يا آب سياه داريد، اگر سوزش چشم شما همراه با سر درد، تب و يا ميگرن است و يا اگر مبتلا به ديابت هستيد بايد حتما براي معاينه و درمان به چشم پزشك مراجعه كنيد.


تشخيص و درمان:

اگر چشمان شما به طور دورهاي يا دائم خشك ميشود شما ميتوانيد با نظر پزشك از قطره و پماد استفاده كنيد.
يك چشم پزشك ميتواند به طور دقيق آزمايشاتي را انجام دهد كه مشخص ميكند شما در خطر ابتلا به خشكي مزمن چشم هستيد و اين آزمايشات ميتواند نوع درمان مناسب با چشم شما را مشخص كنند.
هنگامي كه در معرض نور خورشيد قرار ميگيرد از عينك آفتابي استفاده كنيد و يا هنگامي كه در آب كلردار مشغول شنا هستيد حتما از عينكهاي مخصوص استفاده كنيد.
در هنگام كار با مواد شيميايي همچون شويندهها و سفيدكنندهها بايد از عينكهاي ايمني آزمايشگاهي استفاده كرد و نيز در هنگام شستشو مراقب باشيد كه صابون به داخل چشم نرود و از دست زدن و يا ماليدن چشم خودداري كنيد.
عمل گذاشتن لنز درچشم بايد رعايت نكات بهداشتي و با توصيه چشم پزشك صورت گيرد، لنزهاي آلوده ميتواند باعث عفونت و سوزش چشم شود.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
نكاتی مهم در مورد كلیه ها

كلیه ها چگونه كار می كنند؟

هر فرد در بدن خود دو كلیه به اندازه مشت فرد بزرگسال دارد كه در دو طرف ستون مهره ها و در قسمت زیرین قفسه سینه در پشت قرار دارند، اگر چه كلیه ها كوچكند ولی وظایفی پیچیده و حیاتی را انجام می دهند كه كل بدن را متعادل نگه می دارند. برای مثال كلیه ها:- در دفع مواد زاید و مایعات اضافی كمك می كنند.

- خون را تصفیه، برخی از مواد را حفظ و برخی را دفع می كنند.
- تولید گلبولهای قرمز را تحت نظارت قرار می دهند.
- ویتامین های موثر در رشد را می سازند.
- هورمون های موثر در تنظیم فشار خون را تولید می كنند.
- در تنظیم میزان مواد مغذی ویژه در بدن مانند كلسیم و پتاسیم كمك می كنند.


چگونگی انجام كار كلیه ها

1- خون از طریق یك سرخرگ از قلب به كلیه وارد می شود.
2- خون با گذشتن از میلیون ها صافی كوچك، تمیز می شود.
3- مواد دفعی از طریق میزنای ( حالب) عبور كرده و به عنوان ادرار در مثانه جمع می گردد.
4- خون تصفیه شده از طریق سیاهرگ ها به جریان خون بر می گردد.
5- هنگامی كه مثانه پر از ادرار می شود از طریق پیشابراه ادرار از بدن خارج می شود.

كلیه ها هر 24 ساعت جمعاً حدود 200 لیتر از مایعات بدن را تصفیه و به جریان خون بازمی گردانند حدود 2 لیتر مایع به صورت ادرار از بدن دفع می شود در حالی كه باقیمانده یعنی حدود 98 لیتر به بدن باز می گردد. ادراری كه ما دفع می كنیم تقریباً ظرف مدت 1 تا 8 ساعت در مثانه ذخیره شده است.


بیماری كلیه

اگر چه كلیه ها، عضوهای كوچكی هستند ، ولی از وظایف حیاتی زیادی از جمله تصفیه نمودن مواد زاید و مایعات اضافی از خون را به عهده دارند كه در حفظ سلامتی عمومی بدن موثر است. بیماری شدید كلیه، ممكن است منجر به نارسایی كامل آن شود، كه نیازمند درمان با دیالیز یا پیوند كلیه برای جلوگیری از مرگ است . اگر چه درمانهای موثری برای بسیاری از بیماریهای كلیه وجود دارد ولی مردم هنوز نمی دانند كه بیماریهای كلیه قابل پیشگیری اند.


ده عامل اصلی بیماری كلیه

معمولاً دو علت مهم برای نارسایی كلیه ها( یا مرحله نهایی بیماری كلیه) دیابت( دیابت نوع 2 یا دیابت بزرگسالان) و فشار خون بالا وجود دارد. زمانی كه این دو بیماری با درمان مراقبت شوند، بیماری های كلیه مرتبط با آنها می توانند پیشگیری شوند یا سرعت شان كاهش یابد. داروهای موثر زیادی برای درمان فشار خون بالا وجود دارند. علاوه براین، تغییرات سلامت بخش در شیوه زندگی، مانند كم نمودن وزن و ورزش مرتب در مراقبت از فشار خون بالا و حتی پیشگیری از آن موثر است. نظارت دقیق بر قند خون در بیماران دیابتی از سایر مشكلات مانند بیماری كلیه، بیماری كرونر قلب وسكته پیشگیری می كند. زمانی كه بیماران دیابتی، همزمان به فشار خون بالا مبتلا شوند، داروهای خاصی كه بازدارنده های آنزیم تبدیل كننده آنژیوتنسین نامیده می شوند، برای حفظ عملكرد كلیه ها موثرند. سومین علت اصلی مرحله نهایی بیماری كلیه گلومرولونفریت( بیماریی كه به واحدهای تصفیه كننده كلیه بنام گلومرول ، آسیب می رساند) است . در بسیاری از حالات، علت این بیماری ناشناخته است ، اما در برخی موارد ممكن است ارثی باشد یا در اثر عفونت به وجود آمده باشد.برخی از بیماریهای دیگری كه ممكن است بر كلیه اثر بگذارند شامل عفونت ها، سنگ های كلیوی و بیماریهای ارثی، می شوند. استفاده بیش از اندازه قرص های ضد درد یا مصرف مواد مخدر مانند هروئین می تواند به كلیه ها صدمه بزند . برخی از این بیماریها قابل درمان هستند. برخی موارد، درمان می تواند سرعت پیشرفت بیماری را كاهش و طول عمر را افزایش دهد.
مرحله نهایی بیماری كلیه زمانی رخ می دهد كه حدود 90 درصد از عملكرد كلیه از بین برود. افراد مبتلا به نارسایی كلیه ممكن است دچارتهوع، استفراغ، ضعف، خستگی، گیجی، مشكل در تمركز و از دست دادن اشتها شوند، نارسایی كلیوی با آزمایش خون و ادرار قابل پیشگیری است.


نشانه های هشدار دهنده بیماری های كلیوی و دستگاه ادراری.

1- فشار خون بالا
2- پیدایش خون با پروتئین در ادرار.
3- آزمایش كراتینین خون، بالاتر از 2/1 میلی گرم در دسی لیتر در زنان و 4/1 میلی گرم در دسی لیتر در مردان(كراتینین ماده دفعی است كه توسط كلیه های سالم از خون خارج می شود. ) در بیماریهای كلیوی ، سطوح كراتینی در خون ممكن است افزایش یابد.
4- تكرار ادرار به ویژه در شب .
5- مشكل در ادرار كردن یا ادرار درد آور.
6- تورم در چشم ها، تورم دست ها و پاها به ویژه در كودكان
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
دندان پر شده ها بخوانند

فرض کنید مراحل پرکردن دندان شما به اتمام رسیده و دندانتان به طور دائم پر شده است. اکنون باید این نکات را در نظر بگیرید:
دندان پرشده ممکن است حساس شده باشد. معمولا دندانهایی که به کمک کامپوزیتها پر میشوند حساس ترند اما دندانهای پرشده با آمالگام هم ممکن است به فشار، گرما، سرما یا شیرینی حساس باشند. این حساسیت در بیشتر مواقع طی یک تا دو هفته بعد از ترمیم دندان برطرف میشود اما اگر حساسیت شدید دندان شما بیش از این طول کشید، با دندانپزشک خود تماس بگیرید.
هرگاه بعد از اتمام پرکردن دندان، بیحسی تان کاملا برطرف شد، دقت کنید و ببینید آیا پرکردگی دندان شما بلند است یا نه. به عبارتی باید ببینید آیا احساس چیز اضافهای روی دندانتان میکنید که نمیگذارد دندانهای دیگرتان به خوبی به هم برسد یا نه. اگر پرکردگی شما بلند است هرچه سریعتر برای اصلاح آن به دندانپزشک مراجعه کنید زیرا وجود یک پرکردگی بلند در دندان ممکن است باعث دردهای شدید همان دندان یا مشکلات مفصل گیجگاهی فکی در طولانی مدت شود.
اگر دندان شما به کمک کامپوزیت (مواد همرنگ دندان) پر شده معمولا در همان جلسه ترمیم این دندان پرداخت هم میشود. اما دندانهایی که به کمک آمالگام پر میشوند باید بعد از ۲۴ ساعت از پایان ترمیم دندان، پرداخت شوند. پرداخت پرکردگی دندان به صیقلی شدن بیشتر آن و کم شدن گیر غذایی کمک کرده از عود پوسیدگی در اطراف این پرکردگی جلوگیری میکند.
اگر دندان شما با آمالگام پرشده تا دو ساعت بعد از پر شدن دندانتان به جز مایعات چیزی نخورید. بعد از پرکردن دندان غذاهای نرم مصرف کرده حتی الامکان از جویدن غذا با سمتی از فک که دندان در آن پر شده، اجتناب کنید. ۲۴ ساعت طول میکشد که آمالگام به حداکثر سختی خود برسد. بعد از این زمان شما میتوانید با اندکی مدارا، با دندان پرشده تان، مثل یک دندان عادی رفتار کنید.
پرکردگیهای تاریخ گذشته دندانهای ترمیم شده، برخلاف دندانهای سالم، عمری محدود دارند. خوشبینانه ترین طول عمر برای پرکردگی آمالگام، ۱۵سال در نظر گرفته میشود. اتفاقهای مختلفی ممکن است برای یک پرکردگی دندانی بیفتد و بنابراین لازم است دندانهای پرشده هم مرتبا معاینه شوند.
پرکردگیها بشکند یا ترک بخورد، این اتفاق در طول زمان برای یک پرکردگی اتفاقی تقریبا عادی است. اگر احساس کردید برای پرکردگی دندانهای شما چنین اتفاقی افتاده برای اصلاح آن سریعا اقدام کنید زیرا این شکستگیها یا ترکها ممکن است باعث نشت موادغذایی به قسمت داخلی و عود پوسیدگی در دندان شود.
پرکردگی نشت داشته باشد، گاهی اوقات پرکردگیها از دیواره دندان فاصله میگیرند و بین دندان و پرکردگی فاصله میافتد. این فاصله محل خوبی برای گیر مواد غذایی و آغاز یک پوسیدگی جدید است. معمولا این ضایعه به کمک دندانپزشک و در معاینات مرتب دندانی کشف میشود. پس مراجعه به دندانپزشکتان را فراموش نکنید.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
واريكوسل ،يك بيماري مردانه

همان‌طور كه خانم‌ها لازم است به صورت دوره‌اي و مرتب تحت معاينات متخصص زنان براي مطمئن شدن از سلامت سيستم تناسلي‌شان قرار بگيرند، آقايان هم لازم است با مشاهده كوچك‌ترين مورد غير عادي به متخصص اورولوژي مراجعه كنند، اين در حالي است كه شرم و حياي بسياري از آقايان در مراجعه به متخصصان بيماري‌هاي تناسلي، باعث بروز مشكلات جبران‌ناپذيري همچون عقيمي مي‌شود.
نمونه بارز اين دست بيماري‌ها، واريكوسل است كه با واريسي شدن عروق بيضه همراه بوده و در 10درصد مردان بالغ مشاهده مي‌شود. به عقيده كارشناسان، اين بيماري از شايع‌ترين عوامل ناباروري در مردان است.


شايع‌ترين بيماري مردان پس از بلوغ

واريكوسل يا واريسي شدن عروق بيضه شايع‌ترين بيماري مردان پس از بلوغ است و 10درصد مردان بالغ به آن مبتلا مي‌شوند. نكته مهم‌تر آن‌كه اين بيماري به‌رغم آن‌كه گفته مي‌شود شايع‌ترين عامل ناباروري مردان است لزوما منجر به ناباروري نمي‌شود. سن شروع آن هم معمولا در زمان بلوغ يا بلافاصله پس از بلوغ است، ولي در سن كمتر يا سن بالا نيز ممكن است ايجاد شود.
واريكوسل به دنبال گشادي سياهرگ‌هاي بيضه رخ مي‌دهد و در واقع نوعي تمايل سرشتي براي شل بودن جداره سياهرگ‌ها در سراسر بدن است. به بيان ديگر در افرادي كه مبتلا به واريكوسل هستند، احتمال بروز واريس پا و هموروئيد نيز بيشتر است.
واريكوسل بيماري‌اي است كه بسته به شدت آن با درد، آتروفي (كوچك شدن سايز و نرم شدن قوام بيضه) و ناباروري همراه خواهد بود. درد ناشي از واريكوسل دردي است كه با احساس سنگيني همراه است، كه با فعاليت و ايستادن تشديد شده و با استراحت بهبود پيدا مي‌كند. به‌علاوه شيوع اين بيماري در وريد بيضه چپ بسيار بيشتر از بيضه راست است.


آيا ناباروري سرنوشت حتمي واريكوسلي‌هاست؟

جالب است بدانيد كه حدود يك‌ششم مردان واريكوسل دارند و در مرداني كه دچار ناباروري هستند، اين رقم بالاتر است و به 40 درصد مي‌‌رسد. بي شك واريكوسل مي‌تواند از شايع‌ترين علل توليد كم اسپرم و كاهش كيفيت آن تلقي شود، اما همه واريكوسل‌ها بر توليد اسپرم اثر نمي‌گذارند.
وقتي خون در وريدهاي بيضه به دنبال بروز واريكوسل تجمع يابد، درجه حرارت بيضه بالا مي‌رود، در حالي كه اسپرم‌ها بايد در درجه حرارت كمتري به فعاليت‌هاي طبيعي‌ ادامه دهند،‌ براين اساس روند توليد اسپرم‌ها دچار اختلال مي‌شود. بعلاوه از آنجا كه ترشحات هورموني غدد فوق كليوي مستقيما به بيضه منتقل مي‌شود، هرگونه اختلال در وريدهاي بيضه چپ مي‌تواند در فعاليت هورموني غدد فوق كليوي هم اشكال ايجاد كند.
با اين حال هيچ رابطه علمي ثابت شده‌اي مبني بر ارتباط قطعي ناباروري و واريكوسل وجود ندارد. به‌علاوه ما از نظر اخلاقي قادر به تاييد قطعي اثرات اين بيماري بر ناباروري مردان،صرفا به دليل وجود درصدي احتمال نيستيم، مگر آن كه بررسي‌هاي تخصصي روي اسپرم‌ها (اسپرماتوگرافي) اختلالي در توليد اسپرم را تاييد كند كه در آن صورت فرد بايد تحت جراحي واريكوسل قرار بگيرد.


شايد اين بيماري بدون نشانه باشد

واريكوسل، اغلب علامتي ندارد. بندرت درد ايجاد مي‌كند و ممكن است در طول روز به علت فعاليت‌هاي جسمي بدتر شود ا ما با خوابيدن به پشت تخفيف پيدا مي‌كند. در طول زمان ممكن است واريكوسل بزرگ‌تر و چشمگيرتر شود. با اين حال از آنجا كه واريكوسل معمولا علامتي ندارد،‌ اغلب هنگام ارزيابي ناباروري يا معاينه توسط خود فرد يا پزشك متخصص كشف مي‌شود. بهترين توصيه در چنين شرايطي اين است آقاياني كه در بيضه هايشان احساس درد، تورم يا تغييرفرم مي‌كنند بايد حتما به يك اورولوژيست مراجعه كنند، چرا كه برخي از اين عارضه‌ها ممكن است به درمان فوري نياز داشته باشد.


چه وقت درمان ضروري مي‌شود؟

درمان واريكوسل ممكن است ضروري نباشد، اما اگر نابارور هستيد يا واريكوسل شما باعث درد يا تحليل‌رفتگي بيضه‌ها شده، ممكن است لازم باشد آن را ترميم كنيد. درمان با هدف بستن وريدهاي آسيب‌ديده و هدايت جريان خون به وريدهاي طبيعي انجام مي‌گيرد.
در صورتي كه تحليل‌رفتگي پيشرونده بيضه،‌ درد يا نتايج غيرطبيعي در آزمايش اسپرم رخ دهد، ترميم در دوره نوجواني ممكن است ضرورت پيدا كند.
واريكوسل،شدت و ضعف دارد، با توجه به اين‌كه ميزان گشادي وريدها در چه حدي باشد. براساس ميزان گشاد شدن وريدها، شخص داخل شكمش احساس فشار مي‌كند و وريدها ديده‌ مي‌شود. در موارد پيشرفته، اين بيماري مي‌تواند منجر به تحليل رفتن بيضه‌ها شود.
آنچه مهم است اين‌كه واريكوسل در مواردي مي‌تواند نشان‌دهنده تومورهاي بيضه يا كليه بخصوص در سمت راست باشد. در اين صورت بيمار بايد بسرعت تحت عمل جراحي قرار بگيرد. در واقع در كمتر از 10 درصد موارد، واريكوسل‌هايي كه به‌طور ناگهاني، بخصوص در سمت راست ايجاد مي‌شوند، مي‌توانند نشان‌دهنده تومورهاي كليه يا بيضه باشند. به هر حال آنچه مهم است اين كه مردان جوان، خود بايد براي معاينه مراجعه كنند تا متوجه هرگونه حالت غيرعادي در بيضه‌هايشان بشوند.


واريكوسل، هميشه نياز به جراحي ندارد

از نظر باليني روش‌هايي براي درمان واريكوسل وجود دارد كه افراد براساس شرايط مختلف مي‌توانند از آنها استفاده كنند اما بخشي از اين شرايط به مسائل فرهنگي شخص برمي‌گردد. اين درست است كه جراحي واريكوسل در شرايط معمولي، جراحي كوچكي است كه زمان كوتاهي داشته، عوارض كم و دوره نقاهت كوتاهي نيز خواهد داشت اما به عنوان مثال در يك پسر بچه 10 تا 12 ساله، به جهت آن‌كه مشكلات روحي و رواني تازه‌اي در او ايجاد نشود، مي‌توان درمان از طريق جراحي را به بزرگسالي‌اش موكول كرد تا مساله باروري يا ناباروري‌اش براي تعيين ضرورت جراحي، بررسي شود.
البته اگر اختلال در حركت اسپرم در شخص تاييد شود، نياز به عمل جراحي ضرورت مي‌يابد، اما جراحي واريكوسل در شخصي كه ازدواج كرده و بچه هم دارد، ضرورت ندارد. اگر شخص بچه ندارد، كنترل وضعيت اسپرم‌ها، هر چند ماه يك‌بار توصيه مي‌شود. فراموش نكنيد كه هرچه قدر واريكوسل شديدتر باشد، پاسخ به درمان جراحي‌اش مطلوب‌تر است.


جراحي از ديروز تا امروز

ترميم واريكوسل ممكن است با جراحي باز از طريق شكم، جراحي از طريق لاپاراسكوپي يا جراحي با ميكروسرجري (جراحي ميكروسكوپي) صورت بگيرد.
شيوه‌هاي جراحي در گذشته مبتني بر جراحي باز و ايجاد شكاف كوچكي در ناحيه طناب بيضه بوده كه از طريق شكم صورت مي‌گرفته و عوارض خاص خودش را داشته است. اما امروزه با استفاده از لاپاراسكوپي،اما بدون ايجاد شكاف بزرگ، خارج از حفره شكم، عمل واريكوسل صورت مي‌گيرد.
با اين حال بهترين و كم عارضه‌ترين شيوه جراحي اين بيماري، عمل جراحي با ميكروسرجري است كه مي‌توان به طريق ميكروسكوپي، وريدهاي بيضه را بست واز ايجاد عوارضي چون جمع شدن آب در آنها جلوگيري كرد.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
صفحه  صفحه 59 از 111:  « پیشین  1  ...  58  59  60  ...  110  111  پسین » 
خانه و خانواده

همه چیز درباره بیماری ها

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti Forums is not responsible for the content of external sites

RTA