انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
خانه و خانواده
  
صفحه  صفحه 60 از 111:  « پیشین  1  ...  59  60  61  ...  110  111  پسین »

همه چیز درباره بیماری ها


مرد

 
كهیر چيست؟

کَهیر (به انگلیسی: urticaria) واکنش آلرژیک حاد یا مزمن است كه معمولاً بر اثر واکنش بدن در برابر مواد هیستامینی یا ترکیباتی نزدیک به هیستامین پدید می‌آید.
عارضه پوستی كهير، به صورت دانه‌های کوچک صورتی‌رنگ یا به شکل برجستگی‌های وسیعتر و گاهی به صورت تاول تظاهر كرده و با خارش شدید همراه است.
كهير بيماريي گذرا و كوتاه مدت است. هر ضایعه كهیر بعد از چند دقیقه تا چند ساعت بدون باقی گذاشتن اثر از بین می رود و سپس ضایعات جدید در محل های قبلی یا محل های جدید به وجود می آید. اندازه ضایعات كهیر از كوچكی یك عدس تا بزرگی یك بشقاب متغیر است. ممكن است ضایعات به هم پیوسته باشد و نواحی وسیعی از پوست را بپوشاند. معمولاً خارش شدید وجود دارد، ولی ممكن است سوزش یا به ندرت درد نیز وجود داشته باشد.
كهیر به طور كلی بسیار شایع است و حدود 20 - 10 درصد افراد حداقل یك بار در طول عمر مبتلا به كهیر می شوند. كهیر به طور معمول ظرف چند روز تا چند هفته بهبود می یابد، ولی در مواردی هم ممكن است سال ها و حتی دهه ها به طول انجامد و مرتباً حملات آن تكرار شود.
چنانچه كهیر در نواحی خاصی مثل پلك ها و لب ها بروز كند، سبب تورم می شود كه ممكن است باعث نگرانی بیمار شود، ولی این تورم ظرف 12 تا 24 ساعت برطرف می شود. ولی اگر بیمار دچار مشكل تنفسی یا بلع شود، باید به طور اورژانس تحت درمان قرار گیرد.


علت كهیر

تراوش مایع پلاسمای خون از درون رگ‌ها به فضای میان‌بافتی در پوست باعث کهیر زدن می‌شود . یک عامل شیمیایی که هیستامین نامیده می‌شود از یاخته‌های ویژه‌ای در پوست بنام ماست‌سل‌ها که در پیرامون رگ‌ها قرار دارند ترشح می‌شود و باعث گشاد شدن رگ‌ها و باز شدن فضاهای میان‌یاخته‌ای در آن‌ها و به‌دنبال آن خروج مایع از درون رگ‌ها می‌شود
موادی از قبیل آجیل، شکلات، ماهی، گوجه فرنگی، تخم مرغ، توت فرنگی، شیر و افزودنی‌های غذایی و میوه‌های تازه به‌ویژه مرکبات و داروهایی از قبیل پادزیست‌ها (آنتی‌بیوتیک‌ها) مانند پنی‌سیلین، مسکن‌ها مثل آسپیرین، کدئین، ایندومتاسین، خواب‌آورها، ویتامین‌ها و تقریباً هر نوع دارویی می‌تواند ایجاد کهیر کند. مصرف مداوم آسپیرین می‌تواند ایجاد کهیر مزمن بکند.
حلزون، ماهی، آجیل، تخم مرغ و شیر از شایعترین حساسیت‌زاها هستند که خوردن آن‌ها می‌تواند باعث پدید آمدن کهیر بشود.
مصرف برخي از داروها نيز مي تواند سبب بروز كهير شود. برخی از این داروها عبارت اند از: آنتی بیوتیك ها، مسكن ها، آرام بخش ها و خواب آورها، مكمل های غذایی، آنتی اسیدها. ویتامین ها و قطره های چشمی و ملیّن ها و شیاف ها نیز ایجاد كهیر می كنند.
در صورت ابتلا به كهیر، باید تمامی داروهای مصرف شده، حتی در هفته های اخیر را به پزشك اطلاع داد تا در تعیین علت، راهنما باشد.
بعضی از عفونت ها از قبیل سرماخوردگی و عفونت های گلو در كودكان می توانند سبب بروز كهیر شوند، ولی برخی عفونت های مزمن و گاه عفونت هایی به شكل سینوزیت یا برخی آبسه ها نیز به عنوان علت ایجاد كهیر مهم هستند.
برخی از عوامل فیزیكی مثل نور خورشید، سرما، فشار، ارتعاشات شدید، تعریق، ورزش و تماس با آب می تواند در بعضی افراد سبب بروز كهیر شود.
در كهیر ناشی از آفتاب، ضایعات در محل هایی كه در معرض تابش آفتاب هستند بروز می كنند و ظرف چند ساعت برطرف می شوند.
كهیرهای ناشی از سرما در عضوی كه در معرض سرما بوده پیدا می شود.
تعریق در افراد جوان باعث كهیرهای كوچك خارش دار می شود كه معمولاً به دنبال ورزش یا اضطراب بروز می کند و ظرف 15 - 10 دقیقه برطرف می گردد. گاه در بعضی افراد، خارانیدن شدید پوست یا تحت فشار قرار گرفتن آن باعث بروز كهیر می شود. تماس با آب صرف نظر از این كه سرد یا گرم باشد، از علل دیگر كهیرهای فیزیكی هستند.


انواع كهير

كهير به دو نوع حاد و مزمن طبقه بندي مي شود.

كهیر حاد
كهیرهایی كه كمتر از 6 هفته از ایجاد آنها می گذرد، تحت عنوان «كهیر حاد» طبقه بندی می شوند. در این نوع كهیر علت معمولاً تشخیص داده می شود. شایع ترین علل كهیر حاد غذاها، داروها و عفونت ها هستند. نیش حشرات نیز می تواند سبب بروز كهیر شود.

كهیر مزمن
كهیرهایی كه بیش از 6 هفته از بروز آنها می گذرد، «كهیر مزمن» نامیده می شوند. تعیین علت این نوع كهیر، اغلب بسیار مشكل است و در تعداد كمی از بیماران می توان علت را تشخیص داد. پزشك برای تعیین علت كهیر، باید سؤالات زیادی از بیمار بپرسد و معاینات متعددی را انجام دهد، ولی با وجود بررسی های زیاد در بیش از دو سوم این بیماران نمی توان علت كهیر را پیدا كرد.


درمان كهیر

بهترین درمان كهیر، تعیین علت و ح
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
خون‌دماغ‌ را كنترل ‌كنيد

فرض كنيد در يك روز گرم تابستاني براي خريد به بازار رفته‌ايد. در حال خريد مورد نظرتان هستيد كه ناگهان فرد كنار شما دچار خونريزي از بيني مي‌شود. شدت اين خونريزي به حدي زياد است كه فرد قادر به كنترل آن نبوده و بشدت مضطرب و گيج شده است.


در اين زمان بهترين اقدام چيست؟

داخل بيني افراد پر است از مويرگ‌هاي خوني ظريف كه گرما، سرما، فشار خون بالا، ضربات شديد و برخي بيماري‌ها مي‌توانند باعث پارگي و خونريزي از آنها شود. خونريزي‌هاي شديد بيني اكثرا باعث اضطراب فرد شده و اغلب نياز به اقدام فوري دارند. بيشتر خون‌دماغ‌هاي ناشي از گرماي تابستان با رعايت مواردي خود به خود بند مي‌آيند و نياز به درمان خاصي ندارند. اما برخي مواقع كه خون‌دماغ به علت ضربه شديد به سر و صورت يا در اثر فشار خون بالا باشد احتمال دارد براثر خروج مقادير زياد خون، فرد را در معرض شوك ناشي از كاهش حجم خون قرار دهد. معمولا خونريزي از بيني به 2 شكل قدامي و خلفي است‌. در خونريزي قدامي، خون از جلوي بيني خارج شده و شايع‌ترين نوع خون‌دماغ است. اما در خونريزي خلفي،‌خون از پشت مجاري بيني به عقب دهان و پشت حلق جريان مي‌يابد و معمولا بسيار شديد و خطرناك بوده و نياز به مراقبت‌هاي پزشكي دارد.


چه بايد كرد؟

1ـ مصدوم را در وضعيت نشسته قرار دهيد تا خونريزي منجر به افت فشار نشود.
2ـ مصدوم را كمي به جلو خم كنيد تا خون از سوراخ بيني خارج و به پشت حلق نرود. بالا و عقب بردن سر بر خلاف تصور عموم موجب حركت خون به پشت حلق و لخته شدن و در نهايت تهوع، استفراغ و خفگي مي‌شود.
3ـ قسمت‌هاي نرم بيني مصدوم را با 2 انگشت شست و نشانه به مدت 5 دقيقه محكم بگيريد يا از مصدوم بخواهيد كه خود اين كار را انجام دهد. در هنگام فشردن بيني، قسمت‌هاي نرم را به استخوان‌هاي بيني و صورت فشار دهيد.
4ـ اگر خونريزي ادامه يافت به آرامي بيني را رها كنيد تا با بازدم مصدوم خون اضافي و لخته‌هايي كه به طور نامنظم تشكيل شده خارج و باعث عطسه نشود. در ضمن اين كار كمك مي‌كند تا لخته‌هاي جديد ايجاد شود.
5ـ يك كيسه يخ روي بيني و گونه‌هاي مصدوم قرار دهيد تا عروق اين نواحي منقبض و خونريزي كم شود. اما بدانيد كه گذاشتن مستقيم يخ روي پوست به دليل يخ‌زدگي عضو مجاز نيست.
6ـ اگر 20 تا 25 درصد از حجم خون در گردش، در اثر خونريزي كاهش يابد مكانيسم‌هاي جبراني قادر به جبران خون از دست رفته نبوده و شوك روي مي‌دهد. اگر مصدوم رنگ‌پريده، بي‌قرار، گيج، منگ و بي‌حال شد او را فوري در وضعيت پيشگيري از شوك قرار دهيد.


وضعيت پيشگيري از شوك

بيمار را به پشت بخوابانيد. پاهاي او را به ميزان 20 تا 30 سانتي‌متر (يك وجب) بالاتر از سطح بدنش قرار دهيد تا خون‌رساني به مغز بهتر صورت گيرد. اگر مصدوم در جاي شلوغي است كه امكان دراز كشيدن ندارد از روش قرار دادن سر بين پاها به حالت نشسته استفاده كنيد. براي جلوگيري از كاهش دماي بدن مصدوم يك پوشش گرم روي او بيندازيد. در اين حال مصدوم را آرام و از نظر رواني حمايت كنيد.

توجه:در صورتي كه مصدوم فشار خون بالا دارد يا از داروهاي ضدانعقاد (رقيق‌كننده خون) مثل آسپيرين استفاده كرده يا مشكوك به خونريزي خلفي است يا كنترل خون‌دماغ ناممكن است بلافاصله با 115 تماس بگيريد.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
علائم آپاندیس

آپاندیس ظاهرا کاری واقعی را بدن انجام نمی‌دهد. اما هنگامی که آپاندیس ملتهب شود- و آپاندیسیت ایجاد شود- به سرعت ممکن است مایه نگرانی شود.


نشانه‌های هشداردهنده آپاندیسیت اینها هستند:

استفراغ و تهوع.
درد در بخش تحتانی راست شکم که هنگام لمس کردن بدتر می‌شود.
احساس دردی که درست بالایی ناف احساس می‌شود و ممکن است به بخش تختانی راست شکم گسترش یابد.
درد ذکر شده در بالا هنگام سرفه کردن، عطسه کردن، راه رفتن یا نفس عمیق کشیدن بدتر می‌شود.
داشتن تب ملایم.
دچار اسهال یا یبوست بودن یا عدم توانایی در دفع گاز.
تورم شکم.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
خطرات خال ‌های بزرگ

گاهی زیبا هستند و توجه دیگران را جلب می‌كنند و شاعران برای‌شان شعر می‌گویند، گاهی زشت هستند و صاحبانشان را ناچار می‌كنند برای از بین بردنشان به هر كاری دست بزنند، گاهی هم قاتل می‌شوند و درست وقتی صاحب‌شان حدسش را هم نمی‌زند سرطانی می‌شوند. اولین گام این است كه تشخیص دهید یك خال مادرزادی است یا بتازگی روی بدن‌تان ظاهر شده است. برای خال‌های تازه ظاهر شده حتما به پزشك مراجعه كنید. اما خال‌های مادرزادی را چطور باید تشخیص داد؟ برای این كار، یك روش ساده وجود دارد. عكس‌های نوزادی‌تان را پیدا و با دقت وارسی‌شان كنید. خال‌های مادرزادی یا ملانوسینیك‌ها، همان‌طور كه از اسمشان پیداست همان خال‌هایی هستند كه از بدو تولد با شما همراه می‌شوند و البته به ندرت ممكن است پس از تولد نیز در یكی دو سال اول زندگی به‌وجود آیند كه در این صورت به آنها ملانوسینیك‌های تاخیری گفته می‌شود.
خال ملانوسینیك در واقع تكثیر حاصل خوش‌خیم سلول‌های رنگدانه‌ای اپیدرم است كه امكان دارد در نواحی سطحی اپیدرم، درم یا هر دو و در ناحیه تنه، سر، گردن یا هر جای دیگر بدن اتفاق بیفتد.


خال بزرگ یعنی چقدری؟

پزشكان خال‌های مادرزادی را بر اساس اندازه آنها تقسیم‌بندی می‌كنند. دكتر رقیه شمس‌الدینی، متخصص پوست و مو درباره شیوه تقسیم بندی خال‌ها بر اساس اندازه می‌گوید: اگر اندازه این خال‌ها، زیر 5/1 سانتی‌مترمربع باشد، خال كوچك و اگر بین 5/1 تا 20 سانتی‌مترمربع باشد، خال متوسط و اگر بزرگ‌تر از 20 سانتی‌مترمربع باشد، خال‌های مادرزادی بزرگ نامیده می‌شود.
به گفته این متخصص زمینه به وجود آمدن این خال‌ها معمولا تا 6 ماهگی جنین وجود دارد. علاوه بر نقش پر‌رنگ وراثت در بروز خال‌های مادرزادی، استفاده از برخی داروها و بروز عفونت در بدن منجر به یك جهش ژنتیكی و در نتیجه پیدایش این خال‌ها می‌شود. در بسیاری از موارد مشاهده شده است كه این افراد، سابقه فامیلی داشته و می‌توان كسی را در خانواده یا بستگان وی یافت كه خال مادرزادی داشته باشد.
خال‌های كوچك و متوسط اغلب گرد یا بیضی شكل و قرینه هستند و در زمان تولد كمی برجسته‌اند.
خال‌های بزرگ معمولا سطح بیشتری از بدن را می‌پوشاند و به طور شایع در ناحیه كمر و باسن قابل مشاهده است. حتی می‌توان ظهور این خال‌ها را در ناحیه مودار سر نیز دید. البته در بسیاری از موارد تعدادی خال كوچك نیز در اطراف ضایعه بزرگ وجود دارند. این متخصص پوست و مو تاكید می‌كند: احتمال بروز خال‌های مادرزادی زیر 3 درصد در كل جمعیت است.


خال‌های بزرگ، پرخطر و غافلگیركننده

اگر خال‌های بزرگ در ناحیه سر و گردن و خط وسط كمر بویژه روی ستون فقرات واقع شده باشند، خطر درگیری بافت‌های اطراف مغز و نخاع بیشتر شده و انجام ام.آر.آی ضروری می‌شود.
خال‌های بزرگ پتانسیل تبدیل به بدخیمی از نوع ملانوم را دارند. حتی در سنین بالاتر بحث درگیری بافت مغز و نخاع مطرح نیست بلكه ممكن است بالا رفتن فشار مایعات مغز و نخاعی نیز در این افراد دیده شود.
احتمال بروز ملانوم با اندازه خال ارتباط نزدیكی دارد و احتمال ابتلا در كسانی كه خال‌های كوچك و حتی متوسط مادرزادی دارند، بسیار ضعیف است.
علت اصلی اقدام برای عمل جراحی در خال‌های مادرزادی را رفع خطر تبدیل خال‌های بزرگ به ملانوم و حفظ زیبایی است ،سن فرد فاكتور مهمی برای انجام عمل جراحی است. در خال‌های كوچك به این علت كه بیشتر جنبه زیبایی مطرح است، اقدام اورژانسی لازم نیست و معمولا فرد را پس از رسیدن به سن بلوغ عمل می‌كنند.
اما در موارد ابتلا به خال‌های بزرگ چون خطر ملانوم وجود دارد، اقدام درمانی هرچه سریع‌تر باید انجام شود، البته جراحی را بلافاصله پس از تولد انجام نمی‌دهند زیرا بدن نوزاد تحمل بیهوشی را ندارد.
خال‌های معمولی كه پس از 5 سالگی ظاهر می‌شوند در بین اكثر افراد عمومیت دارند. این كه در برخی موارد پس از برداشت این خال‌ها، گوشت اضافه یا كلوئید حاصل می‌شود یا خال‌ها مجدد برمی‌گردد، بیشتر بستگی به سن فرد و محل برداشتن خال دارد. به عنوان مثال اگر خال در گردن، پشت و ناحیه تحتانی چانه واقع باشد، احتمال كلوئید یا گوشت اضافه پس از عمل بویژه در جوانترها بیشتر است.
استفاده از روش‌های غیرجراحی دربرداشتن خال‌های اكتسابی دلیل دیگر برگشت خال‌ها است ،تا زمانی كه سلول‌های رنگدانه‌ای خال در ناحیه چربی پوست به طور كامل از بین نرود، خطر عود عارضه وجود دارد. وی اضافه می‌كند: استفاده از لیزر و روش‌های سطحی چون RF نتیجه زیبایی بهتری دارد اما معمولا با خطر بازگشت خال‌ها همراه است.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
انواع تنگي نفس

تنگی نفس کوششی

این نوع از تنگی نفس گاه حالت کوششی پیدا میکند، یعنی با فعالیت و کوشش بدنی فرد ارتباط مستقیم دارد. انسان به طور طبیعی اگر به شدت و بدون آمادگی قبلی ورزش کند و یا مسافت طولانی را بدود، این نوع تنگی نفس را تجربه خواهد کرد. در افراد مبتلا به برخی بیماریهای قلبی مانند مشکلات دریچهای یا نارسایی قلبی ، تنگی نفس با فعالیتهای کمتری ایجاد میشود. به گونهای که حتی در موارد شدید بیماری ، راه رفتن عادی و انجام کارهای اولیه با تنگی نفس همراه میشود. در شدید ترین نوع تنگی نفس ، بیمار حتی در حالت استراحت و خوابیده نیز دچار تنگی نفس میباشد.


ارتوپنه یا تنگی نفس در حالت درازکشیده

نوع دیگری از تنگی نفس قلبی در حالت دراز کش و خوابیده ایجاد میگردد که در طب به آن "ارتوپنه" میگویند. یعنی قلب فرد به حدی نارساست که نمیتواند خون موجود در ریهها را تخلیه کند و فرد مجبور است با کمک گرفتن از نیروی جاذبه این کار را انجام دهد. به همین جهت بیماران مبتلا به نارسایی قلب ، هنگام خواب زیر سرشان دو یا چند بالش میگذارند. به عبارت دیگر وقتی این افراد دراز میکشند، ریه فرد در آب بدن غرق میشود و احساس خفگی به وی دست میدهد. در این صورت بیمار جهت تنفس راحت باید بنشیند.


تنگی نفس حملهای شبانه

حالت دیگری نیز وجود دارد که به صورت حملات شبانه تنگی نفس خود رانشان میدهد. به این صورت که 4 - 2 ساعت بعد از خواب به طور ناگهانی بیمار مبتلا به نارسایی قلبی با حالت خفگی از خواب میپرد، خود را به پنجره میرساند تا با نفس کشیدن در هوای آزاد خود را نجات دهد. در افراد مبتلا به نارسایی قلبی که اغلب دچار ورم پا نیز هستند، در طول شب آبهای جمع شده در پاها بتدریج تخلیه میشوند و به سوی ریههای فرد میآیند و در آنجا جمع میشوند. تجمع مایعات اضافه در ریه باعث میشود فرد دچار احساس تنگی نفس و حالت خفتگی شود. تنگی نفس حملهای شبانه مشخصه بیماری قلبی است. البته در بیماری آسم و برونشیت مزمن نیز فرد ممکن است با حالت تنگی نفس از خواب بیدار شود ولی این دو مورد تا حدی قابل افتراق با تنگی نفس قلبی هستند. بدین ترتیب که در آسم فرد سابقه قبلی دارد، بعد از نیمه شب دچار حمله میشود و با اسپریهای گشاد کننده مجاری تنفسی بهتر میشود. در برونشیت مزمن نیز حمله تنگی نفس در پاسی از شب بروز پیدا میکند و با دفع خلط تنگی نفس بیمار مرتفع میگردد.


تنگی نفس بازدمی

اشکال در خارج کردن هوا از ریه ها. هوا براحتی به داخل ریه میرود ولی خروج آن مشکل است. از آنجا که بیمار هوا را به سختی به بیرون میراند، صدای خسخس ایجاد میکند که به آن تنفس آسمی گفته میشود.


علائم همراه کمک کننده

گاهی تمایز علل قلبی تنگی نفس از علل ریوی مشکل است چرا که هر دو باعث تنگی نفس کوششی ، ارتوپنه و سرفه میشوند. خسخس سینه و خلط خونی قاعدتا به دلیل بیماری ریوی پدید میآید هر چند بعضا در بیماران مبتلا به نارسایی قلبی و ادم ریوی هم دیده میشوند. در بیماران مبتلا به عروق کرونر ممکن است تنگی نفس در نبود درد سینه و با شرایط مشابه اتفاق افتد که به آن معادل آنژین قلبی گفته میشود.


درمان

درمان تنگی نفس منوط به درمان بیماری زمینهای فرد است. به عبارت دیگر یا باید دریچه معیوب که مانع از حرکت صحیح جریان خون میشود اصلاح شود. با داروی دیگوکسین ، قلب نارسا میتواند تقویت شود تا بتواند خون را از ریهها خالی کرده و مانع تجمع و انباشتگی آن در ریه ها و سایر فضاهای بدن گردد. از سوی دیگر با تجویز داروهای ادرارآور (دیورتیکها) ، آب در ریه ها تجمع نیافته و تنگی نفس برای فرد ایجاد نمیشود. مصرف غذاهای کم نمک در اصلاح این مورد خالی از فایده نخواهد بود. و در بیماریهای دیگر نیز درمان آنها انجام میشود.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
مواظب عوارض دندان عقل باشید

در گذشته تنها دندان‌های فاسد که ایجاد درد می‌کرد، کشیده می‌شد اما امروزه این باور تغییر پیدا کرده است و دندان عقل در صورت عدم کارایی لازم کشیده می‌شود.


مراقب عوارض دندان عقل باشید

یک دندانپزشک با تاکید بر لزوم توجه به برنامه بهداشتی دهان و دندان گفت: عوارض دندان عقل از جمله دردهای مبهم، ضایعات استخوانی و عفونت معمولا از همان ابتدای جوانی خود را نشان می‌دهد و به علت ناآگاهی افراد موجب عفونت دهان و دندان می‌شود.
پیشگیری از عوارض دندان عقل بهتر و اثر بخش‌تر از درمان آن است، در صورت بروز عوارض دندان عقل افراد باید هر چه سریعتر به منظور جلوگیری از عفونت دهان و دندان با مراجعه به متخصص برای درمان اقدام كنند.
این دندان در سنین 18 تا 22 سالگی که فرد از مرحله نوجوانی وارد مرحله جوانی و بلوغ شده است رشد می‌کند و باعث کامل شدن فک می‌شود به همین علت به آن دندان عقل می‌گویند.
در گذشته دندان عقل افراد به صورت کامل به وجود می‌آمد ولی امروزه به دلیل عوامل طبیعی و غیرطبیعی این دندان رشد نمی‌کند،در برخی مواقع رشد دندان عقل متوقف و به صورت ناقص ظاهر می‌شود که این مسئله موجب بروز درد و ناراحتی در فرد می‌شود.
برخی عوامل مانند فضای کم در فک پایین و عادات نادرست در دوران کودکی موجب می‌شود که دندان عقل، سالم و کامل ظاهر نشود و به صورت نهفته رشد کند.


دندان عقل را در صورت عدم کارایی بکشید

در گذشته تنها دندان‌های فاسد که ایجاد درد می‌کرد، کشیده می‌شد اما امروزه این باور تغییر پیدا کرده است و دندان عقل در صورت عدم کارایی لازم کشیده می‌شود.
معمولا اولین کرسی دندان‌ها با عنوان دندان شیری در 6 سالگی، دومین کرسی در سن 12 سالگی و سومین کرسی که همان دندان عقل است در سنین 18 تا 22 سالگی رشد می‌کند.


مکیدن انگشت و استفاده از پستانک در کودکی، شکل طبیعی دندان‌ها را تغییر می‌دهد.

تنها دندان عقل موجب تغییر شکل دندان‌ها نمی‌شود بلکه عوامل ژنتیکی، فضای دندان و عادات غلط دوران کودکی از جمله مکیدن انگشت، استفاده از پستانک موجب تغییر شکل در حالات طبیعی استخوانی دهان و دندان می‌شود.
دردهای ایجاد شونده در دندان عقل به دو دسته دردهای فشار آور و دردهای ناشی از ایجاد کانون‌های چربی و عفونی که به صورت آبسه و ورم به وجود می‌آیند تقسیم می‌شود،روش های زیادی برای درمان آسیب‌های دندان عقل وجود دارد که به کارگیری این روش‌ها بسته به شرایط سنی، ژنتیکی و وراثتی افراد متفاوت است.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
آیا درد شدیدی در کف پا دارید؟

سندروم مورتون:

سندروم مورتون بیماریی است که به شکل درد شدید و اغلب غیر قابل تحمل هنگام پیاده روی خود را نشان می‌دهد.
هالوکس والگوس که «پینۀ پا» نیز نامیده می‌شود، به علت انحراف بیش از حد انگشت بزرگ پا به سمت خارج ایجاد می‌شود، و همراه با تورم و التهاب در آن ناحیه است. مسئول دردها، کف پوشیدن نامناسب و انحراف ها هستند، عمدتاً زنان دچار این عارضه می‌شوند. سندروم مورتون نیز عموماً آسیبی است که در کف پا بروز پیدا می‌کند، اما از توموری خوش خیم و کوچک بر روی یک رشتۀ عصبی در کف پا ناشی می‌شود.
این تومور اغلب بین انگشتان سوم و چهارم به وجود می‌آید. ضمناً باعث ایجاد درد بر کف پا حین تکیه بر آن می‌گردد. این درد هنگام راه رفتن شدید و حتی غیر قابل تحمل است و گاهی اوقات تا سطح انگشتان پا نیز انتشار می‌یابد. و فرد را مجبور به توقف و درآوردن کفش ها می‌کند.


توجه به کفش ها

این سندروم یا متتارسالژیای مورتون اغلب ارتباط نزدیکی با کفش دارد. ضمناً این عارضه بر اثر پوشیدن کفش های بسیار تنگ، فشرده شدن شدید قسمت های جلوی پا و ارتفاع پاشنۀ کفش که فشار بسیار زیادی را بر کف پا وارد می‌کند، به وجود می‌آید. اما وجود یک نوع شکل خاص از کف پا نیز عامل به وجود آورندۀ این ناراحتی است.


تشخیص و درمان

درد بسیار شدید و کوتاه هنگام راه رفتن، و همچنین موضع ایجاد آن، تشخیص را آسان می‌کنند، ضمناً فشاری که پزشک بر کف پا وارد می‌کند نیز روشی دیگر برای نزدیک تر شدن به تشخیص درست است. انجام MRI یا اسکن نیز باعث مشاهدۀ تومور می‌گردند و می‌توانند به تشخیص بهتر کمک کنند. اولین درمان بر پایۀ پوشیدن کفش های کم فشارتر قرار دارد، قسمت جلوی این نوع کفش ها گشادتر، پاشنه های شان کوتاه تر و کف های شان تسکین دهندۀ درد هستند. تزریق موضعی کورتیکوزتروئید نیز ممکن است تجویز شود. اما اگر درد همچنان باقی بماند، باید به خارج کردن تومور از راه جراحی و برش رباط های کف پا متوسل شد.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
زنبور درمانی

یونانیان در قدیم از عسل و موم برای تهیه انواع غذاها استفاده می کردند. بعدها، نیش زنبور برای درمان بسیاری از بیماری ها استفاده شد. بقراط و کنفوسیوس (فیلسوف چینی) از این روش برای درمان بیماران استفاده می کردند.
به خاطر آگاه شدن مردم از اثرات بد داروها، مردم رو به درمان های طبیعی آوردند.
مطب های زیادی برای درمان با نیش زنبور در چین گشایش یافت و به سرعت این روش درمانی دراروپا و آمریکای شمالی رایج شد.
زنبور درمانی یکی از انواع آپی تراپی می باشد که در این نوع، تولیدات زنبور برای درمان به کار می رود. در این نوع درمان از گرده افشانی توسط زنبور، موم، عسل خالص و غذای مورد مصرف توسط نوزادهای زنبورها استفاده می شود.
به طور خلاصه، زنبوردرمانی به عنوان جاشینی برای مداوای بیماران به کار می رود و بیمارانی که با داروهای شیمیایی درمان نمی شوند، رو به زنبور درمانی می آورند.
باید تاکید کنیم که این روش باید تحت نظر پزشک یا متخصص این کار انجام شود و از انجام خودسرانه آن باید پرهیز نمود.


درمان بیماری ها با نیش زنبور

نیش زنبور به بهبود و درمان این مشکلات و بیماری ها کمک می کند:

1- بیماری های خود ایمنی
2- بیماری های عصبی
3- ام اس (MS)
4- پینه و سختی پوست
5- آماس و ورم پستان
6- گرفتگی عضلات
7- زونا
8- نقرس
9- آسیب به آرنج
10- آسیب به زردپی
11- کمردرد
12- دردهای مزمن
13- اختلال اعصاب
14- کاهش کلسترول خون
15- روماتیسم و درد مفاصل
16- آرتریت یا ورم و التهاب مفاصل
17- افسردگی
18- بیماری های پوستی
19- دردهای قاعدگی
20- واریس یا بزرگ شدن رگ در پاها
21- سندرم خستگی مزمن
22- ناتوانی های جنسی


خصوصیات نیش زنبور

نیش زنبور دارای ترکیبات مختلفی از قبیل: آنزیم ها، پروتئین ها و اسیدهای آمینه می باشد.
این ماده بدون رنگ و دارای مزه شیرین و کمی تلخ می باشد. قابل حل در آب می باشد. اگر با هوا برخورد کند، تبدیل به کریستال سفید متمایل به خاکستری می شود.
نیش زنبور دارای موادی می باشد که به سیستم اعصاب، قلب و غده فوق کلیه کمک می کند.


چگونگی روش زنبور درمانی

ابتدا قبل از شروع درمان ، باید میزان حساسیت بیمار را نسبت به نیش زنبور مورد بررسی قرار داد. این کار با استفاده از تزریق مقدار کمی نیش زنبور و توسط 1 تا 2 عدد زنبور انجام می شود.
زنبور درمانی به این صورت است که زنبور را با استفاده از موچین یا انبرک در سطح مورد نظر از بدن قرار می دهند تا آنجا را نیش بزند. برخی افراد به جای استفاده از خود زنبور زنده، تزریق نیش زنبور را در زیر پوست ترجیح می دهند.
نیش زنبور بعد از 15 دقیقه رها می شود و بعد آن را با استفاده از موچین برمی دارند. بین 20 تا 40 نیش باید در هر جلسه زده شود و بیمار باید 3 بار در هفته به مرکز زنبور درمانی مراجعه کند.
درمان با نیش زنبور برای بیماران MS اثرات فوق العاده ای داشته است، از آن جمله افزایش استقامت، کاهش خستگی و همینطور کاهش تشنج و انقباض عضلات.


احتیاط کنید:

اگر شما دیابت، سیفلیس، سل یا آلرژی شدید دارید، از این نوع درمان استفاده نکنید.


بیماران بعد از زنبور درمانی چه احساسی دارند؟

آستانه ی تحمل درد ناشی از نیش زنبور در افراد مختلف، متفاوت است. معمولا بعد از چند ساعت، درد فروکش می کند. اما در برخی افراد نیز ممکن است یک هفته طول بکشد تا درد متوقف شود.
برخی اوقات گذاشتن یخ روی محل نیش زنبور موجب آرام شدن درد ناشی از آن می شود.


چگونه می توان فهمید که شخصی نسبت به نیش زنبور آلرژی دارد یا نه؟

در افراد دارای آلرژی به نیش زنبور، علائم زیر دیده می شود:
درد، حالت تهوع و استفراغ، اسهال و سرگیجه، سخت نفس کشیدن و صدای خرخر، کاهش ناگهانی فشار خون و شوک.


آیا احتمال خطر در این درمان وجود دارد؟

بیشتر مردم بعد از نیش زدن زنبور، درد و قرمزی محل نیش را تجربه می کنند. دیده شده است که حدود 20 درصد از افراد بعد از درمان دچار خارش، کهیر، خستگی و عصبانیت می شوند.
در اینجا توجه شما را به برخی از علائم و نشانه های بعد از درمان جلب می کنم. لازم به ذکر است که این علائم بسیار نادر و در حدود 8/0 درصد می باشند.

1- مرگ
تعداد کمی از افراد به علت نیش زدن زنبور می میرند. تحقیقات نشان داده است که این تعداد به کمتر از 100 نفر در سال می رسد. مرگ به سبب وجود آلرژی شدید و یا شوک قلبی رخ می دهد.

2- آسیب به اعصاب بینایی
این علامت در افرادی بروز می کند که نیش زنبور در اطراف چشم و ابروی آنها وارد شده باشد.

3- آنسفالومیلیت یا التهاب مغز و نخاع
اگر نیش زنبور وارد سیستم عصبی شود، این عارضه به وجود می آید.


اگر به طور ناگهانی زنبور شما را نیش زد ، چه باید کنید؟

- هر چه زودتر به اورژانس بروید.
- با دقت نیش زنبور را در بیاورید. حدود 2 تا 3 دقیقه طول می کشد تا تمام نیش وارد بدن شود، لذا بیرون آوردن نیش بسیار مهم است.
- برای کاهش تورم در محل نیش، یخ بگذارید.
- محل نیش را با آب تمیز و صابون بشویید.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
اختلالات شایع خواب

بی تردید خواب خوب، چه از لحاظ کیفیت و چه از نظر کمیت برای سالم زیستن با اهمیت است . متأسفانه آمار دقیقی از اختلالات خواب در کشورمان موجود نیست ولی از نظر شیوعِ این اختلالات ، ذکر همین نکته کافی است که در ایالات متحده بیش از یکصد میلیون نفر در سنین مختلف به طور معمول از خواب شبانه ی مطلوب محروم اند.
خواب خوب بر سلامت ذهنی و جسمی انسان بسیار مؤثر است. فردی که به صورت طولانی مدت از کمبود خواب (Insomnia) رنج می برد، ممکن است به بعضی از مشکلات روانی دچار شده و به مراقبت های بیشتری نیاز پیدا کند. خواب نه تنها بر سلامت جسمی و روحی انسان تأثیر می گذارد بلکه متقابلاً از شرایط جسمی و روحی انسان و عوامل محیطی تأثیر می پذیرد. بعضی از عوامل انسانی و محیطی که بر خواب تأثیر می گذارند، عبارت اند از:

1- کهنسالی
2- عوامل روانی
3- عادات و شیوه زندگی
4- تغییرات متوالی و نامنظم ساعات خواب
5-عوامل محیطی
6- عوامل جسمانی
7-داروها


آشنایی با بعضی از اختلالات شایع خواب


خـُرخـُر(Snoring)

خرخر معمولاً هنگامی شنیده می شود که بافت نرم حلق به هنگام تنفس حین خواب، دچار ارتعاش گردد. معمولاً در چنین افرادی ، انسداد نسبی راه هوایی ثانویه ، چاقی، آسیب یا ساختار نامناسب حلق وجود دارد. هنگامی که انسان می خوابد عضلات حلق شل می شود و انسداد راه هوا ، بیشتر می گردد.
خرخر نه تنها باعث مزاحمت برای فرد دیگری که در همان اتاق خوابیده ، می شود بلکه ناآگاهانه سبب بیدار شدن مکرر خود فرد می گردد که ممکن است به صدها بار در طول یک شب برسد. نتیجه ی آن ، خواب آلودگی روزانه و اشکال در تمرکز فکر است. زمانی که خرخر با "آپنه خواب" (توقف تنفس حین خواب) توأم باشد، خطر آن جدی تر از زمانی است که به تنهایی وجود داشته باشد. اگر شما علاوه بر خرخر از خستگی روزانه، خواب آلودگی روزانه ، فشار خون بالا و بیماری قلبی - عروقی رنج می برید. حتماً باید به پزشک مراجعه کنید و در صورت وجود آپنه خواب تحت درمان مناسب قرار گیرید، زیرا عدم تشخیص و درمان به موقع و مناسب ، این بیماری می تواند سلامت و حتی زندگی شما را به مخاطره اندازد.
خوشبختانه امروزه برای درمان خرخر ، روش های جراحی و غیر جراحی متعددی وجود دارد که با توجه به صلاح دید پزشکتان می توانید از این روشهای درمانی بهره ببرید.


آپنه خواب Sleep Apnea"" ( توقف تنفس حین خواب )

آپنه خواب حالت خطرناکی است که به صورت توقف تنفس حین خواب روی می دهد .

دو نوع آپنه خواب وجود دارد: آپنه انسدادی و آپنه مرکزی. آپنه مرکزی که شیوع کمتری دارد هنگامی رخ می دهد که مغز نمی تواند فرمان لازم برای حرکت عضلات تنفسی و شروع دم را بدهد. آپنه انسدادی که بسیار شایع تر است هنگامی رخ می دهد که به رغم تلاش فرد و عضلات تنفسی اش برای تنفس، هوا به داخل یا خارج از بینی و دهان وی جریان پیدا نکند. هر چند خرخر همیشه با آپنه خواب همراه نیست ولی تقریباً همیشه آپنه خواب با خرخر در فواصل بین دو حمله آپنه همراه است. ممکن است در هر ساعت ۲۰ تا ۳۰ حمله آپنه اتفاق بیفتد. بیمار ممکن است از احساس خفگی حین خواب، سردرد صبحگاهی و خواب آلودگی و گیجی روزانه شکایت داشته باشد. تشخیص و درمان آپنه خواب بسیار مهم است ؛ زیرا این مشکل می تواند منجر به افزایش فشار خون، سکته قلبی و مغزی و نارسایی قلب و ریه گردد. آپنه معمولاً هنگامی رخ می دهد که راه هوای نسبتاً بسته حلق ، با شل شدن عضلات در حین خواب کاملاً مسدود گردد و به رغم وجود تلاش برای تنفس، تبادل هوا از ریه به بیرون صورت نگیرد. عدم ورود و خروج هوا از ریه سبب بالا رفتن سطح دی اکسید کربن خون و پایین آمدن سطح اکسیژن خون می گردد. این تغییرات باعث بیدار شدن فرد می گردد. با بیداری بیمار، شلی عضلات حلق وی کم شده و راه هوایی مجدداً باز می شود و هوا جریان می یابد. این بیدار شدن های مکرر هر چند باعث تداوم تنفس می شود ولی سبب می گردد که بیمار خواب عمیق نداشته باشد. به عبارتی به محض این که خواب بیمار به سمت عمیق شدن پیش می رود با یک حمله آپنه ، بیمار بیدار می شود. ممکن است فرد مبتلا به "آپنه خواب" متوجه هیچ یک از وقایع حین خواب خود نگردد. معمولاً بیمار از حملات توقف تنفس خود و بیدار شدن های مکرر بی اطلاع است اما از سردرد صبحگاهی، احساس عدم رضایت از خواب و خواب آلودگی روزانه شکایت دارد. ممکن است بیمار قادر نباشد روی موضوعات خاص فکر خود را متمرکز کند و همچنین در طول روز و حتی حین کا ر مکرراً چرت بزند. آپنه خواب در آزمایشگاه خواب یا دستگاه پلی سومنوگرام تشخیص داده می شود و برحسب شدت و علت آن تحت درمان های مختلف جراحی و غیر جراحی قرار می گیرد.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
فرو رفتن ناخن پا در گوشت

فرورفتن ناخن پا در گوشت عبارت است از وضعیتی که در آن لبه ی تیز ناخن در گوشت یکی از انگشتان پا (معمولاً شست) فرو رود.


علائم شایع چیست؟

درد، حساسیت به لمس، قرمزی، تورم و گرمی در انگشتان پا در جایی که لبه تیز ناخن در چین بافتی اطراف فرورفته است. وقتی بافت اطراف ناخن ملتهب گردد، معمولاً در ناحیه آسیب دیده عفونت ایجاد می شود.


علل آن کدام است؟

فرو رفتن ناخن پا در انگشت احتمالاً با یکی از وضعیت زیر همراه است:

ناخن بیش از حد طبیعی دارای انحنا باشد.
ناخن پا بیش از حد معمول با ناخن گیر کوتاه شود، به طوری که بافت بتواند روی آن فشار بیاورد.


پیشگیری چگونه است؟

با پوشیدن کفش های مناسب و جادار و دقت در کوتاه کردن ناخن های پا به ویژه در افراد مبتلا به دیابت شیرین یا بیماری عروق محیطی می توان از این بیماری پیشگیری کرد.
در صورت شروع بیماری می توانید با قرار دادن گلوله های بسیار کوچک پنبه به زیر ناخن، گوشه های ناخن را از بافت ملتهب اطراف آزاد کنید.
همچنین با چکاندن چند قطره بتادین روی ناخن می توان از پیشرفت آن جلوگیری به عمل آورد.
در صورت عود این بیماری، مصرف آنتی بیوتیک های خوراکی معمولاً علائم عفونت را ظرف یک هفته تسکین می دهند.
گاهی بخشی از ناخن یا تمام آن، با جراحی برداشته و بستر ناخن تراشیده می شود، لذا این مشکل عود نخواهد کرد.
ناخن باید دوباره رشد کند، ولی احتمالاً مثل قبل نخواهد شد.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
صفحه  صفحه 60 از 111:  « پیشین  1  ...  59  60  61  ...  110  111  پسین » 
خانه و خانواده

همه چیز درباره بیماری ها

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti Forums is not responsible for the content of external sites

RTA