انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
خانه و خانواده
  
صفحه  صفحه 61 از 111:  « پیشین  1  ...  60  61  62  ...  110  111  پسین »

همه چیز درباره بیماری ها


مرد

 
درمان معجزه آمیز سوختگی

استدعا دارم از ارسال این متن به دوستان خودت خودداری نکنی. تنبلی بخرج نده و حتما برای بقیه بفرست. شاید ندونی که درد سوختن یعنی چی و امیدوارم هرگز ندونی
مرد جوانی مزرعه ش رو با سم آفت کش سمپاشی می کرد و می خواست بدونه که چقدر از سم در مخزن باقی مونده. درپوش رو برداشت و فندک رو روشن کرد. بخار بلند شده از سم آتش گرفت و سراسر بدن اونو در بر گرفت. اون از روی تراکتور پائین پرید و فریاد زد. زن همسایه با حدود 10 تخم مرغ از خونه بیرون دوید و در عین حال فریاد می کشید "تخم مرغ بیارید". او تخم مرغها رو شکست وسفیده رو از زرده جدا کرد". وقتی آمبولانس رسید و مسئولین کمک های اولیه مرد جوان رو دیدن پرسیدن "کی این کارو کرده؟" همه به اون زن اشاره کردن و مامورین به اون زن تبریک گفتن. " شما صورت اونو از نابود شدن نجات دادین". در انتهای تابستان مرد جوان دسته گلی به اون زن تقدیم و از اون تشکر کرد. صورتش مثل صورت یک بچه صاف شده بود.
در ذهن داشته باشین که این روش درمان شامل آموزشهای مامورین آتشنشانی هم هست. کمک ها اولیه شامل پاشیدن آب سرد بر سطح صدمه دیده و کاهش درجه حرارت برای جلوگیری از سوختگی لایه های زیرین پوسته. بعد سفیده تخم مرغ رو روی اون نقطه پخش کنید.
زنی که قسمت زیادی از دستش رو با آب جوش سوزانده بود، با وجود درد زیاد، آب سرد روی دستش ریخت (که خیلی هم دردناکه) دوتا تخم مرغ رو شکست و زرده رو از سفیده جدا کرد، کمی اونها رو هم زد، و دستش رو در سفیده فرو برد. سفیده روی دستش خشکید و لایه ای روی دستش کشیده شد. بعداً یاد گرفت که سفیده تخم مرغ یک کولاژن طبیعیه و در تمام بعد از ظهر هر یک ساعت لایه دیگری بر لایه های قبلی افزود. در بعد از ظهر دیگه دردی احساس نمی کرد و روز بعد بسختی میشد اثری از سوختگی دید. 10 روز بعد، هیچ اثری باقی نمونده و پوست رنگ طبیعی شو بدست آورده بود. نواحی سوخته شده به لطف کولاژن موجود در سفیده تخم مرغ که پر از ویتامینه کاملاً ترمیم شده بود.
این اطلاعات ممکنه به درد هر کسی بخوره. پس لطفاً برای دیگران بفرستین
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
بیماری هاشیموتو چیست؟

این بیماری غده تیروئید را تحت تاثیر قرار می‌دهد. در بیماری هاشیموتو ( تیروئیدیت لنفوسیتی مزمن)، سیستم ایمنی بدن به غده تیروئید حمله می‌کند. گاهی این التهاب منجر به کاهش فعالیت غده تیروئید (هیپوتیروئیدیسم) می‌گردد.
پزشک از روی آزمایش عملکرد تیروئید، این بیماری را شناسایی می‌کند. درمان بیماری هاشیموتو با جایگزین کردن هورمون تیروئید انجام می‌گیرد.


علائم بیماری هاشیموتو

این بیماری به کندی پیشرفت می‌کند و موجب تخریب تیروئید و افت سطح هورمون تیروئید در خون می‌گردد. علائم این بیماری همانند بیماری کم کاری تیروئید می‌باشد.
علائم کم کاری تیروئید، بسته به شدت کمبود، متفاوت می‌باشد. در ابتدا علائمی از قبیل خستگی و سستی رخ می‌دهند. اما همچنان که بیماری پیشرفت می‌کند، علائم آشکارتر می‌گردند، از قبیل:

افزایش حساسیت به سرما
یبوست
پوست خشک و رنگ پریده
صورت پف کرده
صدای گرفته
افزایش میزان کلسترول خون
افزایش وزن (اغلب 3 تا 6 کیلو)
درد عضلانی، حساسیت به لمس و خشکی (به خصوص در شانه ها و باسن)
درد و سفتی مفاصل، ورم زانو یا مفاصل کوچک دست و پا
ضعف عضلانی به خصوص در پایین تنه
افزایش میزان خون ریزی عادت ماهیانه یا طولانی شدن آن
افسردگی
فراموشکاری و کند بودن فرایند تفکر


در چه صورت باید به پزشک مراجعه کرد؟

اگر علائم زیر را داشتید، به پزشک مراجعه کنید:

خستگی بدون علت
خشک شدن پوست
صورت رنگ پریده
یبوست
صدای خشن و گرفته

- اگر جراحی تیروئید داشته‌اید و یا توسط ید رادیواکتیو و یا داروهای ضد تیروئید درمان شده‌اید و یا پرتودرمانی سر، گردن و یا بالای قفسه سینه را انجام داده‌اید، باید به صورت دوره‌ای، برای بررسی عملکرد تیروئید خود به پزشک مراجعه کنید.
- اگر کلسترول خونتان بالاست، با پزشک خود مشورت کنید، زیرا ممکن است کم کاری تیروئید، علت آن باشد.
- اگر تحت هورمون درمانی هستید، باید به پزشک خود مراجعه کنید.
- پزشک باید ببیند که دوز دارویی مصرفی شما در طول زمان مناسب می‌باشد و تیروئیدتان به خوبی عمل می‌کند یا نه.

بیماری هاشیموتو در صورت عدم درمان، باعث بزرگی غده تیروئید و بروز گواتر می شود


علل بیماری هاشیموتو

در این بیماری، سیستم ایمنی بدن آنتی بادی‌هایی می‌سازد که غده تیروئید را تخریب می‌کنند.
برخی پزشکان معتقدند ویروس یا باکتری باعث این بیماری می‌شود و برخی دیگر عوامل ژنتیکی را مسبب این بیماری می‌دانند.
این بیماری بیشتر در زنان میانسال شایع است، اما می‌تواند مرد، زن و کودک را در هر سنی گرفتار کند.


عوارض بیماری هاشیموتو

1- گواتر: بزرگ شدن غده تیروئید را گواتر می‌نامند. کم کاری تیروئید یکی از عل ایجاد گواتر می‌باشد. گواتر موجب بروز مشکلاتی در تنفس و بلع غذا می‌گردد.

2- مشکلات قلبی: به علت افزایش مقدار کلسترول بد (LDL)، برخی مشکلات قلبی به وجود می‌آید. کم کاری تیروئید موجب افزایش اندازه قلب و ناتوانی در قلب می‌گردد.

3- مشکلات روانی: ابتدای بیماری هاشیموتو، افسردگی رخ می‌دهد و هرچه زمان بگذرد، این افسردگی بدتر می‌شود. بیماری هاشیموتو، می‌تواند باعث کاهش میل جنسی در زنان و مردان گردد و می‌تواند عملکرد ذهنی را کند کند.

4- نقص نوزاد هنگام تولد: کودکانی که از مادران مبتلا به هاشیموتو متولد می‌شوند، بیشتر در معرض خطر نواقص هنگام تولد می‌باشند. این کودکان، بیشتر در معرض ابتلا به مشکلات فکری و رشد بدنی می‌باشند. ممکن است کودکان متولد شده، لب شکری باشند. اگر می‌خواهید باردار شوید، حتما آزمایش تیروئید را انجام دهید.


تشخیص بیماری هاشیموتو

تشخیص این بیماری بستگی به جواب آزمایش خون و هورمون تیروئید و هورمون تحریک کننده تیروئید (TSH) دارد. این آزمایشات شامل:

آزمایش هورمونی: توسط آزمایش خون می‌توان به مقدار هورمون غده تیروئید و غده هیپوفیز پی برد. اگر تیروئید کم کار باشد، مقدار هورمون تیروئید کم و مقدار هورمون تحریک کننده تیروئید (TSH) زیاد خواهد بود. دلیل افزایش مقدار TSH (توسط غده هیپوفیز ساخته می‌شود) این است که غده هیپوفیز، غده تیروئید را برای تولید هورمون بیشتر تحریک می‌کند.

آزمایش آنتی بادی: بیماری هاشیموتو از آنجا که آنتی بادی‌های غیرطبیعی را می‌سازد، یک بیماری خود ایمنی می‌باشد. آزمایش خون، آنتی بادی‌های ضد تیروئید پراکسیداز (یک آنزیم) را نشان می‌دهد. این آنزیم در غده تیروئید می‌باشد و نقش مهمی در تولید هورمون‌های تیروئید بر عهده دارد.


درمان بیماری هاشیموتو

هورمون درمانی: اگر این بیماری موجب کمبود هورمون تیروئید گردد، از این روش استفاده می‌کنند. استفاده روزانه از لووتیروکسین مفید می‌باشد. لووتیروکسین بسیار شبیه هورمون تیروکسین مترشحه از غده تیروئید می‌باشد. به علت آن که، مقدار لووتیروکسین تجویزی ممکن است تغییر یابد، لذا بیمار باید هر 6 تا 12 ماه به پزشک مراجعه کند تا میزان TSH را در خون اندازه گیری کند.
زیادی لووتیروکسین، باعث کاهش توده استخوانی و پوکی استخوان و آریتمی قلبی می‌شود.


داروها و مکمل ها

برخی داروها، مکمل‌ها و غذاها، بر جذب لووتیروکسین اثر دارند. اگر زیاد از فراورده‌های سویا استفاده می‌کنید و یا رژیم‌های غنی از فیبر دارید و یا یکی از داروهای زیر را مصرف می‌کنید، حتما با پزشک خود مشورت کنید:
مکمل آهن
کلستیرامین (دارویی برای پایین آوردن کلسترول خون)
هیدروکسید آلومینیوم (داروی ضد اسید معده)
سدیم پلی استیرن سولفانات (برای جلوگیری از افزایش مقدار پتاسیم خون)
سوکرافیت (داروی اولسر یا زخم)
مکمل کلسیم


داروهای گیاهی

- ریشه جین سینگ هندی ( Ashwagandha. به مقدار 500 تا 1000 میلی گرم در روز
- نصف قاشق چایخوری تنتور، 2 تا 3 بار در روز
- تخم کتان، 1000 میلی گرم در روز
- علف هرز دریایی به تعادل عملکرد تیروئید کمک می‌کند.
- خارپنبه برای کاهش علائم تیروئید، 200 تا 300 میلی گرم در روز
- گیاه Avena (جوی سبز)
- مر (Myrrh): نوعی صمغ است که تیروئید را تحریک می‌کند و برای درمان بیماری تیروئید کاربرد دارد.
- عصاره برگ زیتون
-گیاه سیج: یک گیاه معطر با برگ‌های سبز مایل به خاکستری می‌باشد که به عنوان گیاه پخت و پز معروف است. 40 تا 60 میلی گرم در روز از این گیاه درمان برای بیماری هاشیموتو استفاده کنید.
توجه:برای جلوگیری از بروز عوارض ناخواسته، این گیاهان دارویی را تحت نظر پزشک متخصص مصرف کنید.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
چرا عضلات می‌گیرند؟

اسپاسم ماهیچه‌ای، انقباض ناخواسته ماهیچه است كه معمولا دردناك است و انواع مختلفی دارد. بعضی از آنها را با تجویز داروی پزشك متخصص، رژیم یا ماساژ می‌توان درمان كرد. دیگر علل اسپاسم برای تشخیص و درمان مشكل‌تر هستند.
بعضی از علل اسپاسم ماهیچه‌ای شامل این موارد هستند: كشیدگی ماهیچه، آب زدایی، جراحت، بیماری‌هایی همچون فلج مغزی و MS و همین‌طور واكنش به سمومی خاص مثل استركنین و آسیب اعصاب یا نخاع.
انقباضی كه طی اسپاسم رخ می‌دهد، ناخواسته است و مغز سیگنال‌هایی را برای انقباض می‌فرستد كه بدن نمی‌خواهد. زمانی‌كه تمرین می‌كنیم یك انقباض ارادی برای انجام كاری یا ورزش در عضلات روی می‌دهد اما در اسپاسم، مغز یك سیگنال مختلط را برای انقباض می‌فرستد كه شخص در آن لحظه آن را نمی‌خواهد یا این حالت غیرارادی است. انقباض می‌تواند چند لحظه، چند دقیقه یا چند ساعت به طول بینجامد. ماهیچه به سادگی با خواست فرد ریلكس نمی‌شود. تنفس عمیق و تمرینات ریلكسیشن می‌تواند به بهبود تدریجی ماهیچه كمك كند. مردم اغلب در واكنش به درد و گرفتگی ران پا، دیگر ماهیچه‌ها را هم منقبض می‌كنند كه متاسفانه باعث طولانی‌تر شدن اسپاسم می‌شود.
اگر شخصی گرفتگی عضلانی اینچنینی را متناوبا داشته باشد، ممكن است بر اثر سو تغذیه یا تمرین ورزشی بیش از حد باشد. اغلب در انتهای یك مسابقه دو ماراتن، ورزشكاران بر اثر از دست دادن الكترولیت‌های اساسی، دچار گرفتگی دردناكی می‌شوند. تهوع و استفراغ بیش از حد هم می‌تواند باعث اسپاسم ماهیچه‌ای شود. كانون توجهات در درمان اسپاسم‌های متناوب عضلانی بر جذب آب است. افرادی كه جذب آب صحیح ندارند، بیشتر در معرض گرفتگی عضلانی هستند. مطالعات دیگر هم نشان می‌دهد كه از دست دادن كلسیم و منیزیم هم منجر به اسپاسم ماهیچه‌ای می‌شوند. اگر گرفتگی متناوب باشد، فرد باید رژیم غذایی خود را با غذاهای كلسیم و منیزیم‌دار و مكمل‌های معدنی كامل كند.
اگر با همه این كارها اسپاسم خاتمه نیافت، فرد باید به دكتر مراجعه كند تا دلایل ممكن دیگر را ارزیابی كند. قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی خاص مثل سموم و آفت‌كش‌ها ممكن است سبب مسمومیت شود كه منجر به اسپاسم ماهیچه‌ای می‌شود. اسپاسم شدید ماهیچه‌ای می‌تواند مربوط به شرایطی مثل بیماری MS باشد.
نوع دیگری از اسپاسم ماهیچه‌ای گرفتگی معده است كه ممكن است بر اثر بیماری‌های عفونی معده باشد یا با شرایطی مثل سندروم تحریك‌پذیر شكم، این گرفتگی كاملا دردناك است اما كنترل تدریجی آن می‌تواند اسپاسم متناوب ماهیچه‌ای را كاهش دهد. كودكانی كه قولنج دارند هم از اسپاسم شكم رنج می‌برند كه با گریه زیاد همراه است. این اسپاسم به دلیل واكنش نارس مغز به گوارش است به همین دلیل است كه قولنج بچه‌ها با افزایش سن‌شان بهبود می‌یابد.
آنژین قلبی نوع دیگری از اسپاسم است و زمانی كه قلب، خون كافی نداشته باشد، رخ می‌دهد كه مربوط به تصلب‌شرایین یا سختی سرخرگ‌هاست. علل آنژین معمولا گرفتگی دردناك در ناحیه سینه، گاهی گردن و كتف‌ها و فك است. درمان آن عموما با درمان شرایط اساسی مسبب بیماری قلبی است و همین‌طور درمان طبی آنژین.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
دلایل عجیب سردردهای خود را بدانید

اکثر افرادی که سردرد می گیرند، در همان لحظات اول به سراغ داروهای مسکن می روند. اما با پیدا کردن علت این سردردها نه تنها می توان شدت درد را کاهش داد، بلکه می توان از بروز آنها در آینده نیز پیشگیری کرد. سردردها یکی از شایع ترین دلایل مراجعه بیماران به پزشکان عمومی یا کلینیک های عصب شناسی در سراسر جهان است.
تقریبا علت همه سردردها از جمله میگرن یک عامل است. یک جریان الکتریکی در قسمت پشت مغز به طور اشتباه تولید می شود و دردهای ناحیه سر را به وجود می آورد. تقریبا در میان مردم سراسر جهان این باور اشتباه وجود دارد که سردرد یکی از نشانه های ابتلا به تومور مغزی است، در حالی که این موضوع به هیچ وجه درست نیست. تحقیقات نشان می دهد فقط یک درصد افرادی که به دلیل سردرد به مراکز پزشکی مراجعه می کنند، دچار یک مشکل جدی و خطرناک هستند. با اینکه بسیاری از سردردها چندان مهم نیستند، اما در بعضی از موارد شما حتما باید به پزشک مراجعه کنید. برای مثال زمانی که شما دچار سردرد ناگهانی شدید یا سردرد شما همراه با تب بود در مراجعه به پزشک تردید نکنید. همچنین زمانی که همراه با سردرد احساس سرگیجه داشتید یا حافظه شما دچار مشکل شد حتما باید این موضوع را با پزشک خود در میان بگذارید. در ادامه بعضی از علت های عجیب ابتلا به سردرد را با هم مرور می کنیم. شاید شما هم بتوانید با شناختن این عوامل و دوری گزیدن از آنها خود را از سردردهای آزاردهنده دور نگاه دارید.


وقتی موهایتان را کوتاه می کنید

یکی از دلایل عجیب ابتلا به سردرد در بعضی از مردم مراجعه به آرایشگاه و کوتاه کردن موهای سرشان است. این حالت زمانی اتفاق می افتد که شما مجبورید سر خود را هنگام شست وشوی موها روی سینک دراز کنید. در این هنگام فشار زیادی به گردن وارد می شود و باعث تحریک یکی از عصب هایی می شود که در این مسیر قرار دارند. در اثر این اتفاق یک یا دو روز بعد سردرد به سراغ شما می آید، اما از آنجا که این اتفاق با تاخیر رخ داده است، شما متوجه علت اصلی آن نمی شوید. یکی دیگر از علت های عجیب سردرد زمانی است که شما روی صندلی نشسته اید و گوشی تلفن را بین شانه و گوش خود نگاه داشته اید. در این هنگام نیز فشار زیادی به عصب های گردن وارد می شود که بعد از مدتی خود را با سردرد نشان می دهد.


سرفه کردن

شاید باورتان نشود، اما در دنیای پزشکی نوعی سردرد وجود دارد که از آنها به عنوان سردردهای سرفه ای یاد می شود. این سردردها بر اثر عواملی مانند سرفه کردن، عطسه کردن، خالی کردن محتوای بینی یا خم شدن به جلو به وجود می آید.
تقریبا یک درصد سردردهای جهان در اثر سرفه کردن به وجود می آید و البته این نوع سردردها در بین مردان شایع تر است. علت اصلی این دردها فشاری است که در داخل مغز به وجود می آید. این دردها که اغلب شدید و تکرارشونده هستند ممکن است بین چند ثانیه تا چند دقیقه به طول بینجامند و در بیشتر مواقع هم در قسمت پشت سر احساس می شوند. در حالی که در اکثر موارد علت این موضوع ناشناخته است، اما بعضی تحقیقات دانشگاهی نشان می دهد نزدیک به ۱۰ درصد از سردردها بر اثر ناهنجاری آرنولد چیاری به وجود می آیند. در این حالت در هنگام سرفه، فشاری به قسمت پشت مغز و به سمت بخش بالای ستون فقرات وارد می شود که عامل بروز سردرد است. این نوع از سردردها اغلب با علایم دیگری مانند دردهای ناحیه گردن، عدم توانایی در حفظ تعادل، مشکلات بینایی، کم شنوایی، فراموشی و شنیدن صدای زنگ در گوش ها همراه هستند.


وقتی به باشگاه ورزش می روید

بعضی از ورزشکاران بعد از راه رفتن یا دویدن روی تردمیل دچار سردرد می شوند. در این افراد هر گونه فعالیت ورزشی از جمله راه رفتن روی تردمیل باعث ایجاد تورم در رگ های خونی ناحیه سر، گردن و جمجمه می شود که این عامل می تواند در نهایت به سردرد منجر شود. این دردها معمولا چند ثانیه بعد از شروع ورزش کردن ظاهر می شوند و ممکن است در هر قسمت از سر خود را نشان بدهند. معمولا افرادی که مستعد ابتلا به میگرن هستند، بیش تر از دیگران این نوع از سردردها را تجربه می کنند. البته برای رفع این مشکل راه حل های ساده ای وجود دارد. برای مثال، می توان نوع ورزش را تغییر داد و به جای دویدن روی تردمیل، شنا کردن را انتخاب کرد. همچنین مصرف داروهای ضد تورم، نیم ساعت قبل از شروع ورزش تا حد زیادی می تواند از بروز این سردردها پیشگیری کند. اگر شما هم در حال ورزش کردن ناگهان دردی را در سر خود حس کردید، حتما به پزشک مراجعه کنید. در موارد نادر این نوع سردردها می توانند نشان دهنده رشد تومورهای مغزی یا پاره شدن رگ های خونی باشند.


اگر همیشه ناامید هستید

افرادی که اعتماد به نفس ندارند یا شخصیت ناامید و غمگینی دارند بیشتر از دیگران ممکن است به سردردهای میگرنی دچار شوند. به نظر می رسد، این افراد بیشتر دچار استرس می شوند که این عامل باعث کاهش میزان یک ماده شیمیایی در مغز به نام سروتونین می شود. در صورتی که تعادل سروتونین به هم بخورد، اولین علایم به شکل سردرد خود را نشان می دهند.


وقتی فست فود می خورید

غذاهای زیادی هستند که ممکن است باعث شروع سردردهای میگرنی شوند، اما ساندویچ همبرگر از تمام آنها مهم تر است. این ساندویچ ها شامل موادی مانند تیرامین و نیترات ها و نیتریت ها هستند که همگی جریان خون به سمت مغز را افزایش داده و باعث سردرد می شوند. در کمال تعجب سردردهایی که در اثر مصرف این مواد افزودنی به غذاها به وجود می آیند، در هر دو سمت سر احساس می شوند. این در حالی است که در میگرن های معمولی، فقط یکی از بخش های سر دچار درد می شود. بعد از گذشت مدت زمان معینی پس از تولید غذا، تیرامین در اثر تجزیه شدن پروتئین موجود در آن به وجود می آید. به این ترتیب، این ماده را باید در مواد غذایی جست وجو کرد که زمان زیادی از تولید آنها گذشته و سعی شده با مواد نگهدارنده از فساد آنها جلوگیری شود. از دیگر غذاهایی که دارای مقادیر زیادی از تیرامین هستند، می توان به پنیر، شکلات، گوشت های فرآوری شده مانند سوسیس و کالباس و بعضی میوه ها مانند آناناس و موز اشاره کرد.


موی سر دم اسبی

بستن موها به شکل دم اسبی معمولا بعد از چند ساعت باعث آشکار شدن علایم سردرد می شود. زمانی که موهای سر به سمت عقب کشیده شده و به شکل دم اسبی بسته می شوند، فشار زیادی در بافت های روی جمجمه وارد می شود که خود را به شکل درد نشان می دهند. بعضی دیگر از مدل های موی سر که باعث ایجاد فشار در موها و کف سر می شوند می توانند همین دردها را به وجود بیاورند.


دوش آب گرم

در بعضی از مردم لذت یک دوش آب گرم در هنگام صبح به سرعت جای خود را به سردردهای شدید می دهد. به نظر می رسد، افزایش دمای بدن باعث افزایش سرعت جریان خون در تمام قسمت ها از جمله سر می شود که شدت آن بعد از ۳۰ تا ۶۰ ثانیه بعد از شروع درد به بالاترین حد می رسد. این دردها معمولا در ناحیه پیشانی احساس می شوند و به ندرت بیش از ۵ دقیقه طول می کشند. البته سرمای شدید هم می تواند باعث بروز سردرد شود. برای مثال، شنا کردن در آب سرد یا خوردن بستی می تواند بعضی از مردم را به دردهای ناحیه سر دچار کند.


سیگار کشیدن

با اینکه بعضی از مردم بعد از سردرد به فکر سیگار کشیدن می افتند، اما این کار در اکثر موارد شدت درد را افزایش می دهد. نیکوتین موجود در سیگار باعث باریک شدن رگ های خونی در مغز می شود و مشخص است که این عامل به سردرد منجر خواهد شد.


کم خوابی

بداخلاقی، مشکل در حافظه و ناتوانی در تمرکز از واضح ترین عوامل کم خوابی است. اما آخرین تحقیقات نشان می دهد سردردها هم یکی از علایم شایع کم خوابی هستند. این نوع سردردها ممکن است بین یک ساعت تا یک روز طول بکشند. کم خوابی باعث کاهش ترشح یک ماده شیمیایی به نام سروتونین در مغز می شود که در تنظیم چرخه خواب در بدن نقش مهمی دارد. همان طور که قبلا هم گفتیم، این عامل باعث بروز درد در ناحیه سر می شود. تحقیقات دیگر روی افراد مبتلا به میگرن هم نشان می دهد، اشخاصی که حدود شش ساعت در طول شب می خوابند، بیشتر به سردرد دچار می شوند و البته شدت این دردها هم در آنها بیشتر است.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
آیا من به بیماری ام اس دچار شده ام؟

علایم اولیه بیماری ام.اس چیست؟

بیماري ام.اس يا اسكلروز چندگانه يك اختلال در سيستم ايمني خودكار بدن است كه مي‌تواند منجر به فلج شديد شود. اختلال سيستم ايمني خودكار وضعيتي است كه در آن بدن آنتي‌باديهايي را توليد مي‌كند كه به بافت‌هاي خودش حمله مي‌كنند. در بدن افراد مبتلا به اين بيماري آنتي‌باديهايي توليد مي‌شود كه به ماده سفيد مغز و نخاع حمله‌ور مي‌شوند. در بيماري ام.اس ميلين يا پوشش رشته‌هاي عصبي در مغز و نخاع ملتهب مي‌شود و اين التهاب باعث آسيب ميلين شده و سيگنال‌هاي عصبي نمي‌توانند در طول رشته‌هاي عصبي حركت كنند.
علايم اين بيماري متفاوت است و بستگي به اين دارد كه كدام بخش از اعصاب آسيب ببينند.
علايم اوليه اين بيماري بسيار خفيف بوده و عبارتند از: سرگيجه و عدم تعادل، خستگي، ضعف دست و پا، التهاب اعصاب چشمي، بي حسي يا سوزش موضعي، درد شديد در ناحيه صورت، نقص در بينايي شامل تار شدن و يا دو بيني است.
با پيشرفت بيماري ساير علايم نيز بروز مي‌كنند كه از آن جمله مي‌توان به مشكلات روده و مثانه، دردهاي مزمن مانند درد كمر و ماهيچه‌ها، افسردگي، اسپاسم يا گرفتگي ماهيچه‌ها كه ممكن است بسيار دردناك باشد، فلج، ناتواني جنسي، صحبت كردن به طور نامفهوم، مشكل در بلع، مشكل در تفكر و عملكرد حافظه، از دست دادن بينايي و نابينايي كامل اشاره كرد.
در موارد خفيف بيماري ممكن است علايم به قدري ضعيف و ناچيز باشند كه حتي نتوان وجود بيماري را تشخيص داد و وقتي بيماري پيشرفت كرده و شدت مي‌يابد، فرد كاملا فلج مي‌شود.
بيمار توانايي راه رفتن را از دست داده و حتي نمي‌تواند از خود مراقبت كند.
علت دقيق بروز اين بيماري هنوز مشخص نيست.


4 فرضيه علمي اصلي درباره علت اين بيماري وجود دارد؛

1- شرايط جوي در سراسر جهان: براساس اين فرضيه به نظر مي‌رسد كه ابتلا به ام اس در ميان ساكنان نواحي اطراف مدار چهلم نيم كره‌هاي شمالي و جنوبي كره زمين شايعتر است.
فردي كه در يكي از اين مناطق متولد شده و پيش از رسيدن به سن نوجواني به منطقه ديگر منتقل مي‌شود، تا حدودي در معرض ابتلا به اين بيماري قرار مي‌گيرند.

2- ژنتيك: ابتلاي والدين يا يكي از نزديكان به اين بيماري خطر ابتلا به ام.اس را در فرد افزايش مي‌دهد.

3- عامل ايمني: به طور كلي اين امر پذيرفته شده است كه بيماري ام‌اس نوعي اختلال در سيستم ايمني خودكار است.

4- عامل ويروسي: اين احتمال وجود دارد كه يك عامل ويروسي در بروز ام اس نقش داشته باشد.

برخي عصب‌شناسان معتقدند كه ام اس به دليل تولد يك فرد با نقص ژنتيكي بروز مي‌كند، چرا كه نمي‌تواند با يك عامل محيط زيستي سازگاري داشته باشد.
وقتي فرد مزبور با آن عامل تماس پيدا كند، سيستم خودكار ايمني واكنش نشان داده و منجر به بروز بيماري مي‌شود.
هنوز براي اين بيماري هيچ راه مشخصي براي پيشگيري شناخته نشده است و در مورد تشخيص بيماري نيز لازم به ذكر است كه در حال حاضر هيچ آزمايش خاصي به اين منظور وجود ندارد و معمولا از طريق مراجعه به سابقه پزشكي و آزمايشات فيزيكي فرد مورد آزمايش قرار مي‌گيرد.
تصاوير MRI معمولا مي‌تواند آسيب ميلين در بافت مغز را نشان دهد، اما در برخي افراد مبتلا به اين بيماري اين تصاوير كاملا طبيعي هستند و هيچ مشكل يا نارسايي را نشان نمي‌دهند و يكي ديگر از روشهاي تشخيص بيماري آزمايش مايع مغزي نخاعي است.
در درازمدت ميزان فلج و از كار افتادگي اعضا افزايش پيدا مي‌كند و مرگ افراد مبتلا به اين بيماري عموما در اثر پيچيدگي‌ها و شرايط سخت ناشي از فلج آنهاست.
از شايعترين عوامل مرگ اين بيماران مي‌توان به بروز زخم‌هاي بستري و در نتيجه بروز عفونت، ذات‌الريه، آمبولي ريوي، گرفتگي رگ‌هاي تغذيه كننده ريه‌ها توسط لخته‌هاي خوني و خودكشي اشاره كرد.
بيماري ام اس مسري نيست و خطري براي اطرافيان بيمار ندارد، اما مي‌تواند به طور ژنتيكي اعضاي يك خانواده را تهديد كند.
عملكرد اصلي براي درمان بيماري وجود دارد. اولين مرحله توقف و يا كاهش حملات سيستم ايمني به ميلين رشته‌هاي اعصاب است.
مرحله دوم بهبود علائم بيماري و كمك به فرد براي بازگشتن به شرايط طبيعي تا حد امكان است.
سيستم ايمني به كمك دارو درمان مي‌شود.
ساير معالجات شامل مصرف داروهاي ضدافسردگي براي بهبود حالت افسردگي و كاهش خطر خودكشي، مصرف دارو براي كنترل مثانه، مصرف دارو براي رفع گرفتگي‌هاي عضلاني و مصرف دارو براي بهبود دردهاي عصبي است.
اثرات جانبي اين داروها با توجه به نوع دارويي كه مصرف مي‌شود، متفاوت است که از مهمترين آنها خواب آلودگي، بهم خوردگي معده و واكنش‌هاي آلرژيك نسبت به داروها هستند.
از آنجا كه اين بيماري مادام العمر است، كنترل دايمي و معالجه هميشگي بيماري ضروري است.
پيشرفت بيماري در اثر مصرف دارو تا حدودي كندتر مي‌شود.
همچنين معالجه علايم بيماري مي‌تواند حالت فلج را كاهش دهد.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
چگونه شكستگی را تشخیص دهیم؟

آیا نمی‌دانید چه علائم و نشانه‌هایی شك شما در شکستگی را به یقین تبدیل می‌كند. در این زمان چه می‌كنید؟
فرض كنید همسر شما برای تعویض لامپ روشنایی سقف به بالای نردبان رفته آن را نصب كرده است اما وقتی قصد پایین آمدن از نردبان را دارد ناگهان یكی از پله‌های نردبان شكسته و او به پایین سقوط می‌كند. دست او بسیار درد می‌كند و شما را نگران كرده است.
دستش را بررسی می‌كنید و مشكوك به شكستگی می‌شوید.
معمولا تشخیص شكستگی توسط افراد غیرمتخصص كار آسانی نیست، اما زمانی كه مشكوك هستید فرض را بر شكستگی بگذارید.
شكستگی یا ترك‌خوردگی بر اثر از بین رفتن تداوم و پیوستگی استخوان‌های بدن ایجاد می‌شود. شكستگی به 2 نوع باز و بسته تقسیم می‌شود؛ در شكستگی باز، پوست روی قسمت شكسته بر اثر بیرون زدن استخوان یا بر اثر ضربه مستقیم هنگام شكستگی، بریده یا پاره می‌شود، اما در شكستگی بسته پوست پاره نشده و هیچ زخمی در محل شكستگی دیده نمی‌شود.
معمولا در شكستگی‌های باز، به دلیل وجود زخم خونریزی دهنده احتمال عفونت بسیار زیاد و در مقایسه با شكستگی‌های بسته خطرناك‌ترند. در حقیقت مشكل واقعی خود شكستگی نیست بلكه خطری است كه استخوان شكسته برای اعضای حیاتی كنار خود دارد.


به دنبال چه باید بود؟

1 ـ تورم:
این علامت بلافاصله بعد از شكستگی اتفاق می‌افتد. معمولا در شكستگی‌ها لبه‌های تیز استخوان شكسته باعث پاره یا بریده شدن قسمتی از بافت و برخی عروق كنار محل آسیب دیده شده و منجر به خونریزی و التهاب ناحیه می‌شود.

2 ـ تغییر شكل:
معمولا بر اثر بروز شكستگی ممكن است تغییر شكل، كوتاه‌شدگی یا زاویه‌دار شدن استخوان در محل آسیب دیده رویت شود. البته در ترك‌خوردگی یا مو برداشتن، بد شكلی قابل رویت نیست. برای بررسی تغییر شكل، عضو آسیب‌دیده را با عضو سالم طرف دیگر مقایسه كنید.

3 ـ لمس دردناك:
یكی از علائم قابل اعتماد شكستگی به حساب می‌آید. معمولا حساسیت به درد تنها در محل آسیب‌دیده وجود دارد و غالبا مصدوم می‌تواند نقطه درد را با انگشت نشان دهد. برای پیدا كردن محل شكستگی پوشش عضو را كنار بزنید و به آرامی طول استخوان را لمس كنید. نقطه‌ای كه به لمس حساس بود و درد گرفت می‌تواند محل شكستگی باشد.

4 ـ ناكار شدن عضو آسیب‌دیده:
اگر عضو شكسته باشد با حركت دردناك می‌شود. در این زمان مصدوم به دلیل درد زیاد از به كارگیری عضو امتناع ورزیده و عضو در حركت ناتوان می‌شود. البته توجه داشته باشید، احتمال دارد مصدوم با تحمل درد، عضو را تكان دهد.

5 ـ احساس ساییده شدن دو سر شكسته استخوان:
گاهی مصدوم هنگام بروز شكستگی صدای شكسته شدن استخوان یا در زمان حركت عضو، صدای ساییده شدن دو سر استخوان را احساس می‌كند. این علامت نشانه حتمی شكستگی است.

6 ـ لمس فاصله بین دو سر استخوان شكسته:
در صورت لمس این فاصله شكستگی محرز است.

7 ـ‌ تغییر رنگ ناحیه آسیب‌دیده:
معمولا آخرین و دیررس‌ترین علامتی كه نشان‌دهنده شكستگی است رنگ پریدگی یا كبودی در محل شكستگی است كه معمولا یك ساعت بعد از شكستگی اتفاق می‌افتد.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
بـزرگـی سـیــنــه مــردان؛ چـرا و بـه چـه عـلـت؟

«ژنیکوماستی» به معنای بزرگ شدن بیش از حد سینه در مردان است. این نوع بزرگی سینه بیشتر به علت رشد بافت پستان اتفاق می افتد نه افزایش بافت چربی به علت چاق شدن...
ژنیکوماستی ممکن است در یک یا هر ۲ پستان رخ دهد و با ایجاد توده کوچکی زیر نوک پستان مردان آغاز می شود که ممکن است حساس هم باشد.
ژنیکوماستی هنگام بلوغ در پسران نوجوان ناشایع نیست و بیش از نیمی از پسران هنگام بلوغ، ژنیکوماستی پیدا می کنند ولی معمولا طی چند ماه خودبه خود برطرف می شود.
گاهی بزرگ شدن پستان در نوزادان هم رخ می دهد و حتی با ترشح شیر (گالاکتوره) همراه است. این عارضه ممکن است در دوره نوزادی چند هفته طول بکشد اما به ندرت تا ۲ سالگی ادامه می یابد.
تغییر غیرطبیعی در میزان هورمون های جنسی یا چگونگی پاسخ دهی بدن به آنها باعث بزرگ شدن پستان ها در مردان می شود.
از علل دیگر ژنیکوماستی می توان به این موارد اشاره کرد: سالمندی، شیمی درمانی برای درمان سرطان، بیماری مزمن کبدی، مصرف هورمون های استروییدی آنابولیک برای افزایش قدرت و حجم عضلات، قرارگیری در معرض هورمون های استروژنی، نارسایی کلیه و دیالیز، مصرف ماری جوانا (یا حشیش)، درمان هورمونی سرطان پروستات، پرتودرمانی برای تومورهای بیضه، عوارض جانبی برخی از داروها (مانند کتوکونازول، اسپیرونولاکتون، مترونیدازول، سایمتیدین) و کمبود هورمون مردانه تستوسترون.
در موارد نادری ژنیکوماستی ممکن است به علت نقایص ژنتیکی، پرکاری تیرویید یا تومورهای پستان رخ دهد.
در صورتی که بزرگی پستان در شما همراه با حساسیت و درد است، می توانید از کمپرس سرد یا داروهای مسکن برای درمان استفاده کنید. مصرف همه مواد روانگردان غیرمجاز از جمله ماری جوانا (حشیش) و مکمل های غذایی و داروهای مورداستفاده برای بدنسازی را کنار بگذارید.


اگر این علایم را هم دارید به پزشک مراجعه کنید:

▪ تورم، درد، بزرگی در یک یا هر دو پستان
▪ ترشح خونی یا ترشح تیره رنگ از نوک پستان
▪ زخم پوستی روی پستان
▪ احساس توده سفت یا سخت در پستان

توجه داشته باشید بروز ژنیکوماستی در کودکانی که به سن بلوغ نرسیده اند، همیشه به بررسی پزشک نیاز دارد.
ژنیکوماستی در دوران بلوغ معمولا به درمان نیازی ندارد و خود به خود برطرف می شود. بزرگی پستان که شدید و نامتقارن باشد و خود به خود برطرف نشود، ممکن است برای پسر نوجوان بسیار ناراحت کننده باشد. در موارد نادری ممکن است پزشک درمان هورمونی برای مهار آثار هورمون های استروژنی یا جراحی برای کاهش حجم پستان را توصیه کند.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
دلایل عجیب سکته های قلبی

برخی عوامل هستند که افراد دارای ریسک را در خطر بیشتر سکته قلبی قرار می دهند. در این مطلب فهرست عوامل خطرناک و راه هایی برای آنکه از خطر آنها دور بمانید، مطرح شده است...
مشخص شده است که علت سکته قلبی، آترو اسکلروزیس (شکل گیری پلاک در دیواره عروق خونی) است، این روندی تدریجی است که شکل گیری پلاک های خطرناک آن از دوران کودکی شروع می شود، اما برخی مسایل هستند که فرد را مستعد ابتلا به حملات قلبی می کنند.
محققان بلژیکی در تحقیقاتی که نتایج آن در نشریه پزشکی لانست به چاپ رسیده است، معتقدند:


۱) در معرض ترافیک بودن

براساس تحقیقات دو گروه مورد مطالعه در بلژیک و فرانسه حدود هشت درصد موارد سکته قلبی ناشی از در معرض ترافیک بودن است. براساس این تحقیق، فرقی نمی کند شما راننده وسیله نقلیه باشید یا مسافر آن، یا حتی دوچرخه سواری که در خیابان در لابه لای اتومبیل ها گیر افتاده است. مطالعات متعددی در این زمینه انجام شده است تا مشخص شود آلودگی هوای ناشی از ازدحام ماشین ها، استرس ماندن در ترافیک و دیر رسیدن به مقصد یا ترکیبی از این دو، عامل این حمله های قلبی است اما هنوز دقیقا این مساله مشخص نشده است اما آنچه مشخص شده و بسیار هم بر آن تاکید شده این است که اگر سابقه مشکلات قلبی یا ریسک های ابتلا سکته قلبی دارید، نباید در ساعات اوج ترافیک و شلوغی در ازدحام ماشین ها بمانید.
شما می توانید بسیاری از کارهای خودتان را به واسطه تکنولوژی های جدید به وسیله تلفن، تلفن همراه و اینترنت انجام دهید و ساعت ورود و خروج خودتان به محل کار را هم به گونه ای تنظیم کنید که با ترافیک ساعات اوج شلوغی برخورد نکنید. هر چقدر کمتر در معرض آلودگی هوا قرار بگیرید، از لحاظ جسمانی سالم تر خواهید بود.


۲) فعالیت جسمانی و انجام ورزش

دومین عامل موجود در فهرست عوامل خطرزای سکته قلبی، فعالیت جسمانی و ورزش کردن است که باعث بروز شش درصد این سکته ها و حملات قلبی در جامعه مورد مطالعه بوده است. براساس مطالعات این گروه از پزشکان، اکثریت افراد میانسال زندگی کم تحرک و به اصطلاح پشت میزی دارند و انجام فعالیت های فیزیکی و ورزش های شدید ناگهانی می تواند آنها را دچار مشکل کند.
در واقع چنین حالتی، ناگهان فشار زیادی به قلب وارد می کند و فرد مستعد در آستانه حمله قلبی قرار می گیرد. بهترین راه برای محافظت از این عامل خطرناک، انجام هفته ای ۱۵۰ دقیقه ورزش منظم و هدفمند است. اما اگر در برنامه روزمره تان ورزش جایی ندارد و لازم است شما ناگهان یک حرکت و یک فعالیت سنگین انجام دهید، بهترین کار این است که ابتدا بدن تان را کاملا گرم کنید. در ضمن هیچ وقت بلافاصله بعد از بیدار شدن از خواب، ورزش یا فعالیت سنگین انجام ندهید و این کارها را به مدتی بعد موکول کنید.


۳) کافئین و الکل

نوشیدنی های نامناسب در گروهی که در بلژیک مورد مطالعه قرار گرفته بودند، علت پنج درصد از بروز سکته های قلبی بودند. برخلاف تصورات (غربی ها) مطالعات نشان داده الکل باعث افزایش میزان التهاب در بافت های بدن می شود و قابلیت بدن در کنترل و حل کردن لخته های خونی را بلوک می کند.
قهوه و سایر نوشیدنی های کافئین دار هم همین اثر ناگوار را دارند اما به شکل عجیب، در واقع چند مطالعه مختلف در چند کشور جهان نشان داده میزان بروز حمله قلبی در کسانی که روزی یک فنجان قهوه می نوشند و قهوه خوردن برای آنها تفریح محسوب می شود، بیشتر از کسانی است که در روز چند فنجان قهوه می نوشند یا اصلا قهوه نمی خورند! این نتیجه، کمی عجیب به نظر می رسد اما به هر حال توصیه پزشکان برای افرادی که به طور تفننی قهوه می نوشند، این است که به جای این فنجان های تفننی قهوه، چای بنوشند.


۴) آلودگی هوا

در مبحث ترافیک و ازدحام اتومبیل ها اشاره کردیم که آلودگی هوا می تواند جرقه حمله قلبی را بزند، اما فکر نکنید که آلودگی فقط آلودگی ناشی از اگزوز اتومبیل هاست، دود کارخانه ها، گردوغبار معلق در هوا، ذرات شن و حتی ذرات معلق ناشی از آتش و هیزم، می توانند قلب را با مشکل روبه رو کنند. در مطالعه گروه بلژیکی در ۷/۴ درصد موارد حمله قلبی ناشی از شرایط بد هوای استنشاقی و آلودگی هوا بوده است. پزشکان به خصوص در این مورد هشدار می دهند، چراکه این حالت با بقیه حالت های ذکرشده فرق دارد و آن هم این است که این حالت می تواند کل مردم یک ناحیه یا حتی یک شهر را در خطر قرار دهد و البته دور ماندن از آن هم سخت است.
اما دکتر ماتیلدابی، از گروه تحقیق «تاثیرات محیطی روی بیماری های قلبی» دانشگاه اتاوا می گوید: یک انسان شاید نتواند آلودگی هوای محل زندگی اش را ب
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
دوای درد زانو

شاید یکی از مشکلات بسیار مهم در گروه سالمندان که زندگی روزمره آنها را دچار مشکل می کند، دردهای زانو باشد که علل بسیار زیادی دارد و یکی از شایع ترین آنها استئوآرتریت است. این مقاله، شما را با آسان ترین راه های کنار آمدن با اوستئوآرتریت آشنا می کند...


● اوستئوآرتریت یعنی چه؟

در این بیماری، غضروفی که سطح مفصل زانو را می پوشاند، دچار کشیدگی و پارگی می شود. با از بین رفتن این لایه محافظ، ساییدگی استخوان ها روی می دهد که حاصل آن بروز زخم های سطحی در استخوان های تشکیل دهنده مفصل زانوست. با گذشت زمان، زخم های سطحی عمیق تر می شوند که نشانه بالینی آن درد و تورم زانوست. این بیماری باعث زمین گیر شدن فرد مبتلا می شود اما تهدیدکننده حیات نیست و با درمان مناسب می توان از شدت آن کاست. برای درمان، فرد مبتلا باید با گروه درمانگر خود همکاری و از مجموعه ای از دستورات، راهنمایی ها و توصیه های درمانی در حوزه تغذیه، ورزش درمانی، توانبخشی، دارودرمانی و اصلاح فعالیت های روزمره در منزل و محیط کار در راستای بهبود وضعیت خود بهره مند شود.


۱) اصلاح رژیم غذایی و کاهش وزن

پزشکان در گام نخست، با تدوین یک برنامه غذایی مناسب به بیمار کمک می کنند با اصلاح الگوی غذایی به وزن مطلوب برسد زیرا وزن بالا، تشدیدکننده بیماری است.


۲) ورزش درمانی

گام بعدی، ورزش درمانی است. برای این بیماران، ورزش های هوازی مانند پیاده روی و شناکردن مناسب هستند و باید همراه با ورزش های قدرتی ایزومتریک ماهیچه چهارسر ران انجام شوند. انجام ورزش هوازی باید به صورت منقطع باشد و تا آستانه شروع درد ادامه یابد. برای مثال به جای ۳۰ دقیقه پیاده روی مداوم بهتر است که بیمار ۳ بار و هر بار ۱۰ دقیقه (یا حتی ۵ بار و هر بار ۶ دقیقه) به فعالیت ورزشی بپردازد. حداکثر سیکل های زمانی را نیز آستانه آغاز درد تعیین می کند.


۳) دارو درمانی

برای کاهش درد، بیمار می تواند با تجویز پزشک از داروهای کاهنده التهاب و ابزارهای توانبخشی تولیدکننده گرما استفاده کند و در پایان نیز توصیه می شود برای انجام فعالیت های روزمره بدون درد، به متخصصان پزشکی ورزشی مراجعه کند.


۴) تقویت عضله چهارسر ران

برای انجام ورزش های ایزومتریک چهارسر ران، بیمار روی تخت می نشیند و پاهای خود را دراز می کند، سپس ماهیچه چهارسر خود را که در بخش جلویی ران قرار دارد، به مدت ۱۰ تا۲۰ ثانیه سفت و این حرکت را ۷ تا ۱۰ بار تکرار می کند. در صورت امکان، بهتر است این فعالیت ۳ بار در روز انجام شود.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
التهاب تیروئید

غده تیروئید با ترشح هورمون تیروکسین یکی از مهم ترین غدد درون ریز بدن انسان است که اتفاقا شیوع بالایی از انواع بیماری ها برای این غده وجود دارد.
در ماه های قبل در مورد کم کاری و پرکاری تیروئید مباحثی را مطرح کردیم و در این هفته در مورد التهاب تیروئید که واژه علمی آن تیروئیدیت است، خواهیم نوشت.
بیمار دچار تیروئیدیت دچار درد شدید در گردن است. این درد به فک پایین، گوش و زیر گلو تیر می کشد. بیشتر مواقع بیمار تب و لرز، درد تمام اندام ها و تعریق فراوان دارد و این علامت ها ممکن است پزشک را به اشتباه به سمت تشخیص های دیگری مثل عفونت های گوش، گلو یا آنفلوآنزا هدایت کند.
آنچه باعث تفاوت بیماری تیروئیدیت از تشخیص های دیگر که در بالا گفته شد می شود، وجود علائم پرکاری تیروئید است. این علائم شامل تپش قلب، احساس گرما، اشتهای زیاد همراه کاهش شدید وزن و لرزش دست ها هستند.
به این ترتیب در بیماری که همزمان دارای علائم پرکاری تیروئید و درد گلوست حتما باید به فکر تشخیص التهاب تیروئید باشیم.
یکی از علائمی که در این بیماری به تشخیص کمک می کند، حساس بودن تیروئید است، یعنی وقتی پزشک می خواهد تیروئید را لمس کند، بیمار دچار احساس درد شدید می شود و حتی ممکن است از این که توسط پزشک معاینه شود امتناع کند.
علائمی که گفته شد ممکن است در برخی بیماری های دیگر نیز وجود داشته باشند، به عنوان مثال کسی که مبتلا به ندول یا همان گره تیروئید است، اگر دچار خونریزی در داخل گره شود، علائم درد و حساسیت تیروئید پیدا می کند. البته در این مورد معمولا پرکاری تیروئید دیده نمی شود.
برای تشخیص این بیماری آزمایش خون از هورمون های تیروئید که نشان دهنده پرکاری تیروئید است و بالا بودن سدیمان خون به تشخیص کمک می کند.
درمان این نوع التهاب تیروئید، خوردن آسپیرین با مقادیر بیشتر از معمول و ضددردهاست. برای تسکین ضربان سریع قلب هم مصرف داروهایی مثل پروپرانولول که کند کننده ضربان قلب هستند، کمک کننده است.
خوشبختانه روند این بیماری محدود بوده و بیمار بعد از چند هفته بهبود می یابد. گاهی به دلیل تخریبی که التهاب در غده تیروئید ایجاد می کند، برخی بیماران دچار یک کم کاری گذرای تیروئید می شوند که بعد از مدتی بهبود پیدا می کنند.
نوع دیگری از التهاب تیروئید نیز وجود دارد که به آن تیروئیدیت خاموش می گوییم. این بیماری برخلاف فرمی که توضیح داده شد هیچ گونه علامت دردناکی در تیروئید ندارد و در مادرانی که تازه زایمان کرده اند چند ماه پس از زایمان ایجاد می شود.
علائم این بیماری بیشتر به صورت پرکاری تیروئید است که در مادر تازه زایمان کرده ممکن است به شکل بی خوابی، اضطراب و کاهش وزن خود را نشان دهد. پس از مدتی بیمار دچار کم کاری تیروئید می شود و سپس تیروئید عملکرد طبیعی پیدا می کند. درمان اصلی این بیماری اطمینان دادن به مادر و درمان های کمکی است تا دوره بیماری تمام شود.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
صفحه  صفحه 61 از 111:  « پیشین  1  ...  60  61  62  ...  110  111  پسین » 
خانه و خانواده

همه چیز درباره بیماری ها

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti Forums is not responsible for the content of external sites

RTA