انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
خانه و خانواده
  
صفحه  صفحه 63 از 111:  « پیشین  1  ...  62  63  64  ...  110  111  پسین »

همه چیز درباره بیماری ها


مرد

 
صدمات شلاقی ناحیه گردن

تمرکز بر صدمات شلاقی

اغلب اوقات، این جراحت بر اثر تصادف اتومبیل با سرعت پایین رخ می‌دهد. علائم صدمات شلاقی و نتایج آن کدامند؟
علت صدمۀ شلاقی بیشتر اوقات تصادف رانندگی است، یک شوک از پشت، سر را به جلو و سپس با شدت به سمت عقب حرکت می‌دهد.
چنین حرکت شدیدی 7 مهرۀ گردنی را تحت تأثیر قرار می‌دهد و می‌تواند جراحت های ماهیچه ها، رباط ها و یا تاندون های گردن را هم به دنبال داشته باشد. این حرکت ممکن است درد در ناحیۀ عصب ِ میان دو مهره را ایجاد کند که خود عاملی می‌شود برای پیچیدن درد در اطراف شانه ها، باز و یا دست ها. حتی اگر صدمۀ شلاقی ملایم و بی‌آزار باشد، ممکن است گاهی اوقات آسیب ستون فقرات را با خود به همراه داشته باشد؛ آسیب ستون فقرات می‌تواند عاملی برای فلج شدن باشد.


علائم صدمات شلاقی

علائم در ساعات بعد از حادثه ظاهر می‌شوند:

درد در ناحیۀ گردن، پیچیدن درد در پایین جمجمه، شانه ها و پشت.
ایجاد محدودیت در برخی حرکات گردن.
دردهایی در سر به ویژه تمرکز آنها در پایین جمجمه یا فقط روی نیمی از جمجمه.
ممکن است در طولانی مدت علائم مختلفی ایجاد شوند و باقی بمانند، مانند کسالت، عدم تعادل، سرگیجه، تاری دید، و البته مشکلات حافظه، تمرکز و غیره.
برای رعایت احتیاط، و به منظور بررسی دلایل ایجاد این علائم ناتوان کننده و مداوم، و از بین بردن جراحت شدید گردنی، بهتر است که با پزشک تان مشورت کنید.


صدمات شلاقی چه طور درمان می‌شود؟

زمانی که صدمۀ شلاقی خفیف است، بی حرکت ماندن گردن توصیه نمی‌شود، بهتر است فعالیت های عادی روزانه پیگیری شود به شرطی که این فعالیت ها نیازمند حرکات معمول گردن با وسعت و تکراری منطقی باشد.
در موارد جراحت های شدیدتر (دردهای شدید و طولانی مدت با ایجاد محدودیت در حرکات سر)، مشورت با پزشک ضروری است.
آزمایش های بالینی و لمس ناحیۀ گردنی باعث شناسایی نقاط دردناک، انعطاف ناپذیری و حتی ناهنجاری می‌شود.
در کنار داروها، درمان بر پایۀ مسکن ها، ضد التهاب ها و یا شل کننده های عضلانی انجام می‌گیرد.
در نهایت بهره بردن از روش های روان درمانی و درمان های رفتار گرا نیز نتایج سودمندی به نمایش گذاشته اند.
باید توجه داشته باشید که استراحت دادن گردن به کمک وسایل کمکی و پروتز چندان مقبول نیست. چه بسا بی فایده هم خواهد بود. بالعکس، دنبال کردن حرکات در زندگی عادی و روزانه باعث ادامۀ نیاز به گردن و همچنین آسان شدن درمان می‌گردد، البته واضح است که این امر در مواردی صدق می‌کند که آسیب گردنی خیلی شدید و جدی نباشد.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
۵ نکته برای سلامتی چشم

با وجود اهمیت دید چشم، بیشتر مردم نسبت به این مسئله بی توجه هستند. کوری و آسیب های چشمی مسئله ای ساده نیست.
می خواهیم ۵ نکته در مورد سلامتی چشم به شما یادآور شویم تا همه دیدی بهتر داشته باشیم.


۱) از بیماری های چشمی مطلع باشید و مداوماً برای دادن تست بینایی نزد پزشک بروید

بیشتر مشکلات بینایی از بیماری های چشم مثل پیری چشم، آب آوردن چشم، بیماری های دیابت شبکیه و آب مروارید ناشی می شود.
در پیری چشم، سفت و سخت شدن رگ های چشم از ورود اکسیژن و مواد غذایی جلوگیری کرده و باعث می شود که به شبکیه چشم آسیب برسد. ۵۴ درصد بیماریهای چشم در آمریکا مربوط به این بیماری است.
آب آوردن چشم بیماری است که به عصب های چشم که اطلاعات بینایی را از مغز به چشم منتقل می کند صدمه می زند. به خاطر اینکه تا تعداد زیادی از این عصب ها خراب نشوند و صدمه نبینند، مشکلی برای بینایی فرد ایجاد نمی شود، بیش از نیمی از افراد مبتلا به این بیماری اصلاً از آن خبر ندارند و زمانی متوجه می شوند که دیگر خیلی دیر شده است.
بیماری های دیابت شبکیه یکی از عوارض مزمن بیماری دیابت است. در این بیماری، رگ های خونی شبکیه چشم مسدود شده و صدمه می بینند. تقریباً نیمی از افراد دیابتی به این بیماری چشمی مبتلا می شوند.
آب مروارید از تیره و تار شدن عدسی چشم ناشی می شود که معمولاً به دید کم میانجامد.
چون تشخیص زودهنگام می تواند تاثیر بسیار زیادی داشته باشد، توصیه می کنیم که مداوماً برای آزمایشات چشم به دکتر مراجعه کنید. افراد بالای ۶۵ سال و افرادی که مبتلا به دیابت هستند بر اساس بیماری های ذکر شده بیشتر در معرض خطر هستند و بهتر است که سالانه حتماً آزمایش چشم بدهند. پزشک چشم می تواند حتی قبل از اینکه شما علائم بیماری را در خود مشاهده کنید، بیماری شما را تشخیص داده و به شما برای درمان آن کمک کند.


۲) از عینک آفتابی استفاده کنید

همه ما میدانیم که استفاده از کرم های ضد آفتاب برای پوستمان بسیار خوب است، اما بیشتر افراد فراموش می کنند که چشمانشان نیز به محافظت در برابر آفتاب نیاز دارد. نیازی نیست که حتماً مستقیم به خورشید نگاه کنید تا چشمانتان آسیب ببیند. اشعات UV می تواند از روی برف، شن، سنگ فرش و آب منعکس شود.
این اشعات UV احتمال ابتلا به پیری چشم و آب مروارید را افزایش می دهد و همچنین به آفتاب سوختگی قرنیه چشم نیز می انجامد که باعث کوری موقت می شود.
عادت کنید که همیشه در بیرون از ساختمان از عینک آفتابی استفاده کنید اما فکر نکنید اگر عینک آفتابی شما خیلی تیره است مقاومت بیشتری در برابر آفتاب دارد. قبل از خرید عینک آفتابی اطمینان حاصل کنید که ۱۰۰ درصد در برابر اشعات UV محافظ است.


۳) از خستگی چشم جلوگیری کنید

نشستن طولانی مدت پشت کامپیوتر باعث خستگی چشم می شود که باعث صدمه زدن به چشم است. تاثیرات کوتاه مدت خستگی چشم غیر قابل انکار است: درد چشم، آبریزش چشم، تاری چشم و سردرد.
برای کاهش خستگی چشم در مواقع کار با کامپیوتر نکات زیر را رعایت کنید:
نور کامپیوتر را با استفاده از فیلترهای نور یا تغییر جهت کامپیوتر کاهش دهید.
خیلی نزدیک به مانیتور ننشینید چون نگاه کردن به چیزی که خیلی نزدیک چشم قرار دارد خستگی چشم را بیشتر می کند.
نور زمینه را تنظیم کنید.
ماهیچه های چشم را با گاه گاه نگاه کردن به جسمی در فاصله دور استراحت دهید.


۴) از عینک های محافظ استفاده کنید

علاوه بر بیماری ها، صدمات چشمی هم یکی دیگر از مهمترین عوامل کوری و آسیبهای چشمی است. در واقع، بیش از یک میلیون نفر هرساله از صدمات چشمی در کشور آمریکا رنج می برند. متاسفانه ۹۰ درصد این آسیب ها قابل پیشگیری بوده است اگراز عینک ها محافظ استفاده می کردند.
در موارد زیر از عینک محافظ استفاده کنید:
در هنگام استفاده از شوینده های شیمیایی در خانه چون بیشتر آنها قدرت خورندگی داشته و سطح چشم را صدمه می زنند.
در کارگاه هایی که معمولاً با گرد و خاک سر و کار دارد.
در هنگام استفاده از دستگاه چمن زن چون اینگونه دستگاه ها ممکن است یکدفعه سنگ یا چنین چیزهایی را هوا کند.
در همگام کار کردن روی ماشین.
هنگام ورزش به خصوص ورزش هایی که با توپ های کوچک و تند و تیز انجام می گیرد.


۵) ورزش کنید، غذای مناسب بخورید و از گیاهان که برای چشم مفید است استفاده کنید

خیر، خوردن هویج زیاد دید شما را بهتر نمی کند، اما گرفتن ویتامین ها و مواد معدنی لازم برای چشمتان بسیار خوب است. سعی کنید که از یک رژیم غذایی متعادل شامل انواع ویتامین های A، E و C و همچنین روی، مس، سلنیوم و آنتی اکسیدان استفاده کنید.
ورزش کردن هم می تواند با پایین آوردن فشار خون (که باعث پایین آمدن فشار خون در رگ های چشم نیز می شود) به خصوص در افراد مبتلا به دیابت و افرادی که چشمانشان آب آورده است کمک کند.
همچنین سعی کنید از گیاهانی که برای چشم و بینایی مفید هستند مثل زغال اخته، زآکسانتین و لیکوپن استفاده کنید. زغال اخته به محافظت دیواره های مویرگی چشم کمک می کند و بنابراین از آب آوردن چشم، آب مروارید و پیری چشم جلوگیری می کند. همچنین باعث بهتر شدن دید چشم در شب می شود.
زآکسانتین که در مواد رنگی گیاهان یافت می شود از چشم در برابر اشعات UV محافظت می کند. لیکوپن هم در گوجه فرنگی و میوه های قرمز یافت می شود و یک آنتی اکسیدان قوی به شمار می رود.


▪ مراقب چشمانتان باشید

محافظت کامل از چشمانتان امری بسیار مهم است و خیلی هم دشوار نیست. همه چیز به خودتان بستگی دارد-سعی کنید به طور منظم به چشم پزشک مراجعه کنید، از عینک های آفتابی در بیرون از منزل و از عینک های محافظ در مواقع لزوم استفاده کنید. با رعایت این نکات می توانید از بینایی خود تا حد زیادی مطمئن شوید.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
خُرخُر درمان می شود

بسیاری از بیماران که از خرخر کردن شبانه رنج می برند، از درمان قطعی آن نا امید هستند اما باور کنید این درمان ناممکن نیست . بسته به علت خرخر درمان آن هم متفاوت خواهد بود. طبیعی است برای کسی که دارای اضافه وزن است کاهش وزن بسیار سودمند خواهد بود. اگر خرخر با وقفه تنفسی همراه نباشد با اقدامات ساده به میزان زیادی می توان از شدت آن کاست، ولی اگر خرخر شدید باشد و با وقفه تنفسی نیز همراه باشد معمولا با این مراقبت ها مشکلات برطرف نمی شود و ممکن است نیاز به جراحی باشد.
اقداماتی را که در موارد خرخر خفیف به بیماران توصیه می کنیم به شرح زیر است:

▪ اصلاح وضعیت خواب: در حالت طاق باز خرخر تشدید می شود. اگر فردی که خرخر می کند عادت دارد طاق باز بخوابد باید کاری کنیم که حتما به پهلو بخوابد. برای این کار روش هایی وجود دارد مثلا به پشت پیراهن وی جیبی دوخته و داخل این جیب وسیله ای مثل توپ تنیس قرار داده می شود. وقتی بیمار طاق باز بخوابد توپ ناراحتش می کند و نتیجتا فرد به طور ناخودآگاه غلت زده و به پهلو خواهد خوابید.

▪ استفاده از گشادکننده سوراخ بینی: این کار برای کسانی که علت خرخرشان انسداد بینی است و انسداد بینی آنها به نحوی است که با عمل جراحی قابل اصلاح نیست یا این که بیمار تمایلی به عمل ندارد. این گشادکننده وسیله ای است که سوراخ های بینی را از هم باز کرده و باعث خواهد شد، انسداد هنگام خواب کمتر شده و مریض راحت تر باشد. این وسایل را می توان از داروخانه ها تهیه نمود.

▪ استفاده از ماسک: ماسک برای کسانی است که قادر به استفاده از گشادکننده ها نیستند. عملکرد ماسک بدین صورت است که هوا با فشار بیشتری وارد بینی شده و این فشار مسیر داخل بینی را باز می کند. اشکال ماسک این است که ممکن است تحمل آن برای بیمار راحت نباشد.
جراحی: روش نهایی در درمان خرخر جراحی است. اگر کسی با اقدامات گفته شده نتیجه نگرفت مرحله آخر جراحی است.

▪ جراحی: این عمل با دو روش ساده و رایوفرکونسی قابل انجام است. نام این عمل فارنگوپالاتواولوپلاستی است. در این عمل لوزه ها برداشته شده و چین قدامی و خلفی لوزه به یکدیگر دوخته می شود. سپس زبان کوچک مقداری کوتاه می شود و نهایتا کام نرم در چند نقطه با استفاده از رادیو فرکونسی یا کوتر تحریک می شود. این کار باعث سفتی و جمع تر شدن کام نرم می شود. معمولا این عمل به میزان زیادی کمک کننده است و مشکل بیمار را تا حد زیادی برطرف خواهد کرد.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
بیخوابی: عوامل و راهکارها

می توان گفت که هیچ چیز به اندازه کمبود خواب بر ادراک و عملکرد افراد تاثیر نمی گذارد. گرچه اکثر افراد از کمبود خواب های جزئی خود آگاه نیستند، اما این مشکل تاثیر زیادی بر رفتار و مهارت های آنان خواهد گذاشت. از اینرو می توان بیخوابی را مایه ویرانی زندگی افراد دانست.
اگر فکر می کنید که شما هم از بیخوابی یا کم خوابی رنج می برید، بهتر است از اصول اولیه این مشکل آگاه شوید. بیخوابی نوعی اختلال خواب است و با ناتوانی در به خواب رفتن یا در خواب ماندن برای یک مدت معین تعریف می شود. گرچه گزارش های بیماران از مشکلات آنها در رابطه با خواب تقریباً با یکدیگر در ارتباط است، اما باید هرگونه ارتباط ژنتیکی مربوط با این مشکل بررسی شود.
نکته: بین مشکل داشتن در خوابیدن یا خواب ضعیف و بی کیفیت و مشکل بی خوابی بالینی تفاوت وجود دارد. در این مقاله قصد داریم به مورد دوم بپردازیم و عوامل پزشکی و درمان ها و راهکارهای آن را بررسی کنیم.


● عوامل دخیل در بیخوابی

▪ اختلالات احساسی: اختلالات احساسی اگر مورد درمان قرار نگیرد، می تواند تاثیر بسیار نیرومندی بر زندگی بیمار داشته باشد. این اختلالات از طریق تغییر و تبدیل های شیمیایی در بدن توانایی تغییر ادراک، مهارت های کنار آمدن و توانایی فرد برای خوابیدن را دارد. اکثریت افرادی که دچار بیخوابی مداوم هستند، از مشکلات روانی مثل افسردگی، اختلال بیپولار، یا اضطراب نیز رنج می برند. این مشکل ممکن است به خاطر بالا بودن میزان کورتیزول ـ یک هورمون استرس ـ باشد که عامل مهمی در اینگونه مشکلات و اختلالات روانی به شمار می رود و در اکثریت افرادی که از بیخوابی مزمن رنج می برند نیز دیده می شود.

▪ بیماری های پزشکی: بیماری ها و مشکلات پزشکی که بر تنفس، کنترل حرکت یا فعالیت مغز تاثیر می گذارد، نیز ممکن است در بروز بیخوابی دخیل باشد. مشکلاتی مثل پارکینسون، آلزایمر، ADHD، یا بیماری های قلبی نیز می تواد نقش مهمی در توانایی فرد در خوابیدن داشته باشد.

▪ مصرف داروها: داروهایی که حاوی محرک ها باشد نیز ممکن است عاملی برای بروز بیخوابی به حساب آید. داروهای ضد افسردگی هم جزء عوامل احتمالی بیخوابی است. به طور مشابه، سایر محرک ها مثل کافئین نیز می تواند تاثیر شگرفی بر ناتوانی شما در خوابیدن داشته باشد. از اینرو بهتر است از نوشیدن قهوه بعد از یک ساعت از روز خودداری کنید.

▪ افراط: اعتیاد به مواد مخدر عوارض جانبی بسیار زیادی دارد. ناتوانی در خوابیدن میتواند یکی از تاثیرات قابل توجه اما کمتر جدی آن باشد. گرچه استفاده از مشروبات الکلی در حد کنترل شده تاثیری بر توانایی فرد برای خوابیدن نخواهد داشت، اما مصرف دیرهنگام و بیش ازاندازه این مواد می تواند ساختار خواب را کمی بعد از به خواب رفتن شما در هم شکسته و باعث بروز اختلالات دیگری مثل حبس نفس در خواب یا سندرم بی قراری پاها در خواب شود. کوکائین و برخی داروهای مسکن نیز می توانند اختلالات مشابهی در خواب افراد به وجود آورد.


● درمان بیخوابی

▪ رفتار درمانی

از آنجا که بیشتر عوامل دخیل در بیخوابی از ناتوانی شما برای تمدد اعصاب ناشی میشود، رفتار درمانی می تواند اولین روش درمانی برای این مشکل به شمار رود. در این روش درمانی به بیماران آموزش داده می شود که چطور به وضعیت ریلکسیشن و تمدد اعصای دست یابند. اینگونه درمان ها در اکثر بیماران نتایج موثر و ماندگاری از خود نشان داده است.

تمرکز رفتار درمانی شامل موارد زیر است:
▪ کنترل محرک: ایده این متد در یادآوری این حقیقت به بیمار است که تختخواب محل خوابیدن است. و به بیماران گفته می شود که فقط زمانیکه آمادگی خوابیدن دارند به تختخواب خود بروند و اگر بعد از مدت کوتاهی موفق به خوابیدن نشدند از روی آن بلند شوند. هر روز سر ساعت معینی از خواب بیدار شوند و از چرت زدن ها در طول روز اجتناب کنند.

▪ رفتار درمانی شناخت: این متد افکار منفی درمورد خواب را نهی می کند.
ریلکسیشن عضلانی پیشرونده: در این متد به بیماران آموزش داده می شود که چطور بدن و ذهن خود را برای استراحت آماده کنند.


● داروها

درمان های دارویی نیز می توانند بسیار موثر باشند اما هیچگاه مشکل بیخوابی را از ریشه درمان نمی کنند و در تخفیف دادن علائم مشکل کمی کند هستند. داروهای غیر تجویزی زیادی برای بیخوابی وجود دارد اما به خاطر داشته باشید که استفاده طولانی مدت از این داروها ممکن است اعتیاد آور باشد، ازاینرو قبل از شروه استفاده از هر نوع دارو حتماً با پزشک مشورت کنید.
داروهای تجویزی که اساساً برای تقویت خواب ساخته شده اند داروهای مسکن خواب آور نامیده می شوند و گفته می شود که واکنش های آلرژیک جدی در فرد ایجاد می کند. داروهای آنتی هیستامین و مسکن های دیگر موجود در بازار نیز می تواند به برطرف کردن این مشکل کمک کند.


● خواب خوشی داشته باشید

عوامل دیگری نیز می تواند در ایجاد بیخوابی دخیل باشد که در مراحل مختلف زندگی ایجاد می شود. برای مثال بالا رفتن سن و پیری به خاطر بروز برخی تغیرات در هورمون های رشد که به خوابیدن ما کمک می کنند، می تواند یکی از دلایل بیخوابی باشد. به طور کلی افرادی که در برخی مراحل زندگی یا به طور مداوم دچار این مشکل می شوند حتماً باید به دنبال درمان های پزشکی باشند.
برای درمان بیخوابی می توانید از مدیتیشن، ورزش، و تکنیک های ریلکسیشن استفاده کنید تا این علائم در شما کمرنگ تر شود. باید به خود یاد بدهید که چطور ذهن و جسمتان را برای استراحت آماده کنید تا بتوانید خوابی طولانی، باکیفیت و خوش داشته باشید.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
13راهكار اسرارآميز،حال تان را عوض کنید

بدن انسان روش‌های جالب و جذابی را برای فرستادن علائم هشدار دهنده دارد كه این علائم در واقع اسراری را از درون بدن فاش می‌سازند. به عنوان مثال آیا می‌دانید كه خندیدن پس از خوردن هر وعده غذایی چه تاثیری روی بدن دارد؟ یا اینكه آیا می‌دانید سفید شدن زود هنگام موها نشانه چه فرآیندی در بدنتان است. بدن انسان در تمام طول عمر به شیوه‌ای هوشمندانه و منحصر به فرد علائم و نشانه‌های زیركانه و هشدار دهنده را بروز می‌دهد اما اكثر افراد به دلیل ناآگاهی از این روابط و علائم، پیغام‌های حیاتی بدن را نادیده می‌گیرند كه حاصل آن به خطر افتادن سلامتی است.
در گزارشی به چند راهكار جالب و شگفت‌انگیز به عنوان اسرار زندگی اشاره كرد كه بی‌تردید در زندگی روزمره، قابل استفاده و مفید خواهند بود:

1- دردناك شدن مچ پا می‌تواند نشان دهنده مشكلات كلسترولی باشد.
به گفته متخصصان دردناك شدن مچ پا می‌تواند نشانه ابتدایی از افزایش ارثی سطح كلسترول بد خون باشد. در واقع تشكیل كلسترول در اطراف زردپی آشیل، موجب بروز این درد می‌شود.
- راه حل چیست؟
اگر احساس كردید كه مچ‌ پایتان مدت سه روز یا بیشتر به طور مداوم درد می‌كند، حتما برای چكاپ كلسترول به پزشك مراجعه كنید، بویژه اگر سابقه خانوادگی ابتلا به بیماری قلبی را دارید.

2- قوی بودن ریه‌ها نشان دهنده كاهش خطر ابتلا به آلزایمر است.
مطالعات نشان می‌دهد كه فعالیت ضعیف و نامطلوب ریه‌ها موجب می‌شود كه اكسیژن كمتری به مغز برسد و در نتیجه خطر ابتلا به زوال عقل و آلزایمر افزایش پیدا می‌كند.
برای جبران این مشكل سعی كنید تنفس عمیق انجام دهید به این ترتیب كه پنج ثانیه عمل دم و پنج ثانیه عمل بازدم هوا را انجام دهید. این كار موجب تقویت ریه‌ها می‌شود چون اكسیژن را به مقدار كافی و مناسب به مغزتان می‌رساند. اگر این كار را شش نوبت در روز تكرار كنید، ریه‌های شما 20 درصد قوی‌تر می‌شوند.

3- سفید شدن موها
سفید شدن موها قبل از رسیدن به سن 30 سالگی نشانه مهمی از ابتلا به مشكلات تیروئیدی است. متخصصان تیروئید تاكید دارند كه عدم تعادل در فعالیت غده تیروئید موجب اختلال در تولید رنگدانه‌ها در پیاز مو می‌شود.
- راه حل چیست؟
اگر موهایتان در سن پایین، سفید شده و هم چنین علائم دیگری چون كاهش وزن، افسردگی و یا مشكلات عادت ماهانه دارید، حتما برای چكاپ كامل و درمان به موقع به یك متخصص غدد مراجعه كنید.

4- بیماری لثه خطر و احتمال زایمان زودرس را افزایش می‌دهد.
باكتری‌های موجود در لثه‌های بیمار و عفونی، موجب بروز واكنشی می‌شود كه حاصل آن باز شدن بی‌موقع و زودهنگام دهانه رحم در دوران بارداری است.
- راه حل چیست؟
هر روز نخ دندان بكشید. هم چنین زنان باردار برای اطمینان از سلامت دندان‌های و لثه خود باید مرتب به دندان پزشك مراجعه كنند. مطالعات نشان می‌دهد كه مشكل و بیماری لثه احتمال زایمان پیش از موعد را 70 درصد افزایش می‌دهد.

5- گرم نگه داشتن پاها احتمال سرماخوردگی را كاهش می‌دهد.
وقتی پاها سرد می‌شوند، عروق خونی در بینی بسته و منقبض می‌شوند كه در نتیجه گلبول‌های سفید خون در این منطقه از مبارزه با عفونت‌ها دست می‌كشند و محل ورود میكروب‌ها به بدن باز می‌شود.
بنابراین توصیه می‌شود جوراب بپوشید و مطمئن شوید كه با گرم نگه داشتن پاها، سیستم دفاعی بدنتان به طور كامل كار می‌كند.

6 - خندیدن پس از صرف هر وعده غذایی، میزان قند خون شما را پایین می‌آورد.
متخصصان معتقدند عضلاتی كه ما از آنها برای خندیدن استفاده می‌كنیم برای دریافت انرژی، قندخون را مصرف می‌كنند و این فرآیند خطر ابتلا به دیابت، چاقی و حتی برخی از سرطان‌ها را كاهش می‌دهد.
بنابراین بعد از شام در آرامش كامل روی مبل بنشینید و مدتی به تماشای فیلم كمدی مورد علاقه‌تان بپردازید.

7 - راه رفتن و حرف زدن همزمان، موجب كمردرد می‌شود.
وقتی در حین راه رفتن، صحبت هم می‌كنیم این كار مانع از همزمانی تنفس ما با گام‌هایمان در هنگام برخورد پاها به زمین می‌شود. این عدم هماهنگی، موجب می‌شود كه بخشی از ضربه‌های ناشی از برخورد گام‌ها به زمین به كمر وارد شود و موجب بروز كمردرد می‌شود.
توصیه می‌شود دفعه بعد اگر به هنگام خرید كردن موبایلتان زنگ زد، یك گوشه بنشینید و با تلفن صحبت كنید.

8 - فشار دادن پاها روی هم مانع از ضعف كردن و بی حالی می‌شود.
اگر بعد از سریع برخاستن از جای خود احساس سرگیجه پیدا كردید یا حس كردید كه منگ شده‌اید و چشمانتان سیاهی می‌رود با این حرّTf
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
نکاتی در مواجهه با مشکلات گوارشی

خوددرمانی عادت معمول مردم برای درمان مشکلات و بیماری های معده ای و روده ای و ناراحتی گوارشی مثل سوزش سردل، سنگینی معده، سو هاضمه، اسهال و دردهای شکمی است.
مردم تصور می کنند اگر برای درمان این دردها معده خود را از داروهای آنتی اسید و آنتی بیوتیک انباشته کنند، هیچ اتفاقی مهمی نمی افتد. برخی افراد حتی سعی می کنند از داروهای ضد اسهال قوی تر و بدون مشورت با پزشک برای درمان این علائم و ناراحتی ها استفاده کنند.
متخصصان گوارش تاکید دارند که در شرایط اورژانس موارد خاص، استفاده هرازگاهی از آنتی اسید ها، بلامانع است اما به هیچ وجه درست نیست و می تواند مشکل ساز شود.
اسهال ممکن است نتیجه یک عفونت ویروسی یا باکتریایی باشد و یا در اثر ابتلا به بیماری های روده کوچک مثل بیماری روده ملتهب، حمله انگلی، عدم تحمل یک غذای خاص و یا واکنش به داروهای مختلف بروز کند. بنابراین بسته به اینکه که عامل اسهال چیست، راه حل ها و درمان های متفاوتی مورد نیاز است که در صورت درمان مناسب عامل مربوطه، اسهال نیز درمان می شود. اگر اسهال ناشی از عفونت ویروسی باشد برای درمان آن نیازی به دارو نیست بلکه تنها با مصرف مایعات زیاد ظرف چند روز، اسهال درمان می شود. اما اگر عامل بروز این مشکل گوارشی عفونت های باکتریایی باشد، باید طبق تشخیص پزشک، آنتی بیوتیک مصرف شود. برای خود درمانی اسهال، فرد باید بتواند عوامل مختلف ایجاد کننده این مشکل را بر اساس علائم بیماری خود تشخیص دهد که این کار تقریبا به غیر از پزشک، برای فردی که هیچ سابقه تحصیلات پزشکی ندارد، غیرممکن است.


با توجه به مطالب فوق، متخصصان گوارش دو نکته مهم را در موارد مواجهه با مشکلات گوارشی توصیه می کنند:

۱) تشخیص نیاز به مصرف آنتی بیوتیک را به عهده پزشک بگذارید. معمولا مردم برای هر نوع اسهال، یک دوره آنتی بیوتیک مصرف می کنند اما مصرف آنتی بیوتیک همانطور که در بالا ذکر شد فقط در مورد عفونت های باکتریایی مورد نیاز است. همچنین دوز و طول دوره مصرف آنتی بیوتیک نیز حائز اهمیت است به همین دلایل اجازه دهید پزشکان در این مورد تصمیم بگیرند. گاهی اوقات خود درمانی وضع را بد تر کرده و منجر به مقاومت دارویی می شود.

۲) از عوارض آنتی اسید ها آگاه شوید. بیشتر مردم در مصرف آنتی اسید ها برای درمان مشکلات گوارشی نیز بی احتیاط عمل می کنند. در حالی که برخی از این داروها اسید تولید شده در دستگاه گوارش را خنثی کرده و برخی دیگر تولید این اسید را افزایش می دهند. این داروها شاید در مراحل ابتدایی علائم بیماری را تا حدی تسکین دهند، اما ممکن است این علائم ناشی از یک مشکل جدی تر مثل سرطان مری معده باشد. آنتی اسید ها شاید دردهای شکمی را کاهش دهند اما بیماری را به طور کامل درمان نمی کنند. پس آزمایشات دقیق باید توسط پزشک انجام گیرد تا علت دقیق مشکل گوارشی شما و در نیتجه نحوه درمان مناسب آن، شناسایی شود.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
شایع‌ترین بیماری مسری جنسی + توصیه

این بیماری هم زنان و هم مردان را در تمام گروهای سنی مبتلا می‌کند، البته شیوع آن در جوانان بیشتر است. طبق آمار سازمان بهداشت جهانی، سالیانه 90 میلیون مورد جدید عفونت کلامیدیایی در جهان اتفاق می‌افتد.
عفونت‌های کلامیدیایی شایع‌ترین بیماری آمیزشی باکتریایی در دنیا و عامل آنها میکروبی به اسم «کلامیدیا تراکوماتیس» است. درگذشته، مهم‌ترین بیماری ناشی از کلامیدیا، «تراخم» بود که یک بیماری چشمی و از شایع‌ترین دلایل نابینایی است ولی درحال‌حاضر گونه‌ای از این باکتری بیشتر شایع شده که باعث عفونت دستگاه تناسلی می‌شود. كلامیدیاها انگل‌‌های داخل سلولی هستند و بسیاری از خصوصیات فیزیكی آنها مانند ویروس‌هاست. این میكروب‌ها باعث التهاب مجرای ادرار، واژن، گردن رحم، لوله‌های رحمی، مقعد و تخمدان‌ها می‌شوند. کلامیدیا یک عفونت داخل سلولی است، بنابراین تشخیص آن با روش‌های معمول آزمایشگاهی مشکل خواهد بود.
این بیماری ممکن است بدون علامت یا با علایم خفیف و زودگذر باشد، ولی با گذشت زمان، عوارض خود را به‌ویژه در زنان نشان می‌دهد. بیشتر افراد مبتلا به بیماری‌های آمیزشی کلامیدیایی به علت بی‌اطلاعی از آلودگی خود به این میکروب، دنبال آزمایش یا درمان نمی‌روند. اگر همسر نیز درمان نشود، فرد پس از درمان، دوباره مبتلا خواهد شد.
کلامیدیا با هر نوع رابطه زناشویی قابل‌انتقال است و می‌تواند هنگام زایمان طبیعی از مادر به نوزاد منتقل شود. از آنجا كه گردن رحم در خانم‌ها و دختران جوان هنوز به خوبی تکامل نیافته است، امکان ابتلای این افراد بیشتر است.


علایم عفونت کلامیدیایی

بیشتر بیماران مبتلا به کلامیدیا بدون علامت هستند، این بیماری را بیماری خاموش نیز می‌نامند. این بیماری، یک دوره نهفته دارد و كه عبارت از مدت زمانی است که طول می‌کشد تا علایم بیماری پس از آلوده شدن به میکروب یا ویروس ظاهر شوند. طول دوره نهفته در عفونت کلامیدیایی 14-3 روز است. در خانم‌ها عفونت، ابتدا گردن رحم و مجرای ادرار را گرفتار می‌كند. 75 درصد خانم‌های مبتلا بدون علامت هستند. در صورت وجود علایم، عبارت خواهند بود از ترشح غیرطبیعی واژن و سوزش هنگام ادرار. حتی اگر عفونت از گردن رحم به لوله‌‌های رحمی منتشر شود، باز هم امكان دارد بیمار بدون علایم و نشانه باشد.
در عده‌ای از خانم‌ها، درد در قسمت تحتانی شکم، درد در قسمت پایین کمر، درد هنگام برقراری روابط زناشویی، تهوع، تب و خونریزی در فواصل عادت ماهیانه‌ها رخ می‌دهد. گاهی عفونت کلامیدیایی گردن رحم به ناحیه مقعد نیز منتشر می‌شود. بیشتر مردان مبتلا نیز بدون علامت هستند ولی برخی از آنها ترشح سفید یا روشن از مجرای ادرار و سوزش هنگام ادرار دارند. مردها همچنین ممکن است دچار سوزش و خارش در نوک مجرای ادرار شوند.


افراد در معرض خطر

خطر ابتلا به کلامیدیا در یک رابطه‌ زناشویی حفاظت نشده در این افراد بیشتر است:

1. دختران و خانم‌های جوان
2. مبتلایان به دیابت یا همان بیماری قند
3. كسانی كه وضعیت سلامت عمومی آنها نامناسب است.
4. افرادی كه در هوای گرم حضور دارند یا به هر علت دیگری، رطوبت و گرمای ناحیه تناسلی‌شان ممكن است افزایش یابد.
5. خانم‌هایی كه از دوش واژینال استفاده می‌كنند.


عوارض عفونت کلامیدیایی

کلامیدیا برخلاف سوزاک که یک بیماری پر سر و صداست، معمولا هیچ علامتی ندارد، ولی عواقب آن خطیرتر از سوزاک است. «اپیدیدیم» یک از ضمایم بیضه در مردان است. عفونت آن باعث بزرگی و قرمزی کیسه بیضه به همراه درد شدید می‌شود.
عفونت اپیدیدیم را در اصطلاح پزشکی «اپیدیدیمیت» می‌گویند. شایع‌ترین علت اپیدیدیمیت، ابتلا به عفونت کلامیدیایی است. قطر اپیدیدیم در بعضی نقاط آن، کمتر از یک میلی‌متر است و عفونت ممکن است باعث بسته شدن آن شود. اسپرم از بیضه به‌وسیله اپیدیدیم خارج و از طریق لوله منی وارد منی می‌شود. اگر مردی در هر دو طرف به اپیدیدیمیت مبتلا شود، بسته شدن دو طرفه اپیدیدیم باعث ناباروری وی خواهد شد. در این مردان با اینکه اندازه بیضه کاملا طبیعی است ولی تعداد اسپرم در مایع منی صفر گزارش می‌شود. گاهی بعضی از مردان جوان از اینکه تعداد اسپرم در مایع منی‌شان صفر گزارش شده است، تعجب می‌کنند گاهی هم زوجی قبلا صاحب یک فرزند شده‌اند و زمانی‌ كه می‌خواهند صاحب فرزند دوم شوند، مرد متوجه می‌شود که نابارور شده است. یکی از دلایل هر دو مورد، عفونت دو طرفه اپیدیدیم و بسته شدن آن است.
حدود 75 درصد زنان مبتلا به عفونت کلامیدیایی بدون علامت و 40 درصد آنها به بیماری التهابی ل
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
قابل توجه دختران تنبل

● شما بعد از دستشویی رفتن دستانتان را نمی شویید.
▪ چرا این کار را انجام می دهید؟
توبی ساویل میکروبیولوژیست می گوید: دستان خیس ۱۰ هزار بار بیشتر از دستان خشک باکتریها را به خودش جذب می کند.این میکروبها به شیوع مسمومیت غذایی، سرماخوردگی و آنفولانزا کمک می کند.

▪ راه حل ساده
تحقیقات نشان داده که به خاطر اینکه خشک کننده های هوا زمان بیشتری را نسبت به خشک کردن دستها می گیرد شما می توانید با دستان مرطوب از دستشویی خارج شوید.درعوض دستانتان را با دستمال کاغذی یا حوله خشک کنید و از تماس داشتن با دستگیره در اجتناب کنید.

● شما از پدهای بهداشتی بزرگتر استفاده می کنید تا کمتر آن را عوض کنید
▪ چرا نباید این کار را انجام دهید؟
دکتر جانیس رایمر متخصص بیماری های زنان و استاد دانشگاه لندن می گوید:استفاده از پد بهداشتی بزرگ برای کمتر تعویض کردن آن کار درستی نیست.این کار تعادل طبیعی بافتها را به هم می زند و احتمال ابتلا به برفک و عفونت را هم افزایش میدهد.

▪ راه حل ساده
دکتر رایمر می گوید:زمانی که نزدیک عادت ماهانه تان است و همچنین در روزهای پایانی عادت ماهانه تان هستید یک شلوارک با خاصیت جذب کنندگی بپوشید.هر ۳ یا ۴ ساعت در روز و هر ۸ ساعت در شب پد بهداشتی تان را عوض کنید تا خطر ابتلا به عفونت را کاهش دهد.

● شما ایستاده غذا می خورید
▪ چرا نباید این کار را کنید؟
دکتر کتی موس از دانشگاه جی پی اس می گوید: هنگامی که وقت ندارید بنشینید و با عجله غذا میخورید برای دستگاه گوارشتان مضر است.قورت دادن لقمه های غذا آن هم به شکل سریع باعث گرفتگی و اسپاسم در گلو و مری می شود و منجر به سوزش معده تان می شود.

▪ راه حل ساده
حتما برای نشستن و غذا خوردن زمان بگذارید اما نه اینکه جلوی تلویزیون بنشینید.محققان دانشگاه ایالت جورجیای آمریکا کشف کردند که افرادی که به این روش غذا می خورند هر روز به طور میانگین بیشتر از ۱۳۷ کالری مصرف می کنند.

● شما ناخن هایتان را می جوید
▪ چرا نباید این کار را انجام دهید؟
مطالعات مشخص می کند که ۹۰ درصد باکتری های دستان شما در زیر ناخن هایتان است.دکتر موس می گوید: ناخن جویدن خطر عفونت را افزایش می دهد به طوری که باکتری وارد پوستتان می شود و باعث زگیل، زخم و تورم انگشتتان می شود.

▪ راه حل ساده
ناخن هایتان را کوتاه نگه دارید.اگر نمی توانید از ناخن جویدن جلوگیری کنید،ناخن هایتان را به کمی وازلین آغشته کنید.آن وقت ناخن هایتان مزه ناخوشایندی می گیرد.

● از بطری های پلاستیکی دوباره استفاده می کنید بدون اینکه آنها را بشویید.
▪ چرا نباید این کار را انجام دهید؟
جین هالیهان نایب رئیس مرکز تحقیقات محیطی آمریکا می گوید:شما نمی توانید میکروبها را در یک بطری آب ببینید یا حتی بو کنید.اما میکروبها می توانند باعث بروز مشکلاتی در روده و معده شما شوند.
یک مطالعه کانادایی بر روی بطری های آب در دبستان ها ، آلودگی میکروبی را در شیشه هایی که ۳ بار استفاده شده بودند نشان داد. کتی رایان استاد راهنمای این مطالعه می گوید:هر بطری آبی که مجددا بدون شستن آن استفاده شود باعث تجمع میکروب ها و آلوده شدن بطری به میکروب ها میشود.

▪ راه حل ساده
بطری ها را هر روز با آب گرم و صابون بشویید،خوب آب بکشید و سپس با پارچه ای تمیز آن را خشک کنید. هر هفته بطری ها را در آب خیس کنید تا استریلیزه شوند.

● از دهان شویه به جای مسواک استفاده می کنید.
▪ چرا نباید این کار را انجام دهید؟
دکتر هنری کلاور مشاور دندانسازی دنپلن می گوید: دهان شویه ها فقط نفستان را تازه می کند اما باکتری های کمی را می کشد و خیلی کم پلاک های دندانی را که نقش مهمی در پوسیدگی دندان و بیماری های لثه ایفا می کنند از بین می برد.

▪ راه حل ساده
دندان هایتان را روزی دو بار و هربار به مدت دو دقیقه مسواک بزنید و آن را قبل از غذا خوردن انجام دهید.دکتر نیگل کارتر،مدیر اجرایی موسسه بهداشت دندان بریتانیا،می گوید: شکر یا قند موجود در غذا با پلاک دندان ها واکنش نشان می دهد و اسید تولید می کند که باعث می شود مینای دندانتان از بین برود.مسواک زدن بعد از غذا خوردن باعث ساییدگی دندان می شود درحالی که مسواک زدن قبل از غذا خوردن دندانها را با فلوراید می پوشاند و از ساییدگی و پوسیدگی آنها جلوگیری می کند.

● شما ساک ورزشیتان را مرتب نمی شویید.
▪ چرا باید این کار را انجام دهید؟
اگر لباس مرطوب بپوشید،لباسهای ورزشیتان شانس پخش شدن آکنه و تحریکات پوستی را افزایش می دهد.یک متخصص بیماریهای پوستی می گوید:محبوس شدن عرق در بخشهای مختلف بدن باعث عفونتهای قارچی و مخمری می شود مخصوصا در ناحیه زیر سینه، یا در قسمت های تناسلی.

▪ راه حل ساده
دکتر سالی رئیس یک مرکز بهداشت بین المللی توصیه می کند که بعد از هر بار ورزش کردن باید هر یک از لباسهای ورزشی که تماس مستقیم با بدنتان دارد مانند حوله شسته شود.هرگز حوله بدنتان را با حوله ای که وسایلتان را خشک می کنید یکجا نشویید و هرگز وسایلتان را در ساک یا کیف پلاستیکی نگه داری نکنید.

● شما با لنز داخل چشمتان می خوابید
▪ چرا نباید این کار را انجام دهید؟
آندرسون، یک عینک ساز و رئیس مرکز مراقبتهای چشمی می گوید: چشمانتان قادر به تمیز کردن خودشان نیستند و زمانی که اکسیژن کمتری به سلولها برسد،خطر عفونت را افزایش میدهد. خوابیدن مکرر با لنز منجر به آسیب های چشمی به صورت همیشگی می شود.

▪ راه حل ساده
آندرسون می گوید: لنزها که شامل تولید جدید لنزهای هیدوژن سیلیکون می شود باید قبل از خواب برداشته شود تا چشمها استراحت کنند.و استفاده از راه حل های غلط یا استفاده از آب شیر برای تمیز کردن آنها باعث افزایش خطر ابتلا به عفونت می شود.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
چه افرادی بیشتر سرما می خورند؟

آیا می دانید چه کسانی در فصول سرد سال بیشتر سرما می خورند؟
افراد کم‌خون بیشتر به سرماخوردگی مبتلا می‌شوند
یک متخصص تغذیه گفت: افراد کم‌خون سیستم ایمنی ضعیفی دارند و به همین دلیل بیشتر در معرض سرماخوردگی قرار دارند.
سید ضیاءالدین مظهری اظهار داشت: در فصل پاییز و زمستان مرکبات به وفور یافت می‌شود؛ مرکبات سرشار از ویتامین C است و این ویتامین یکی از آنتی اکسیدان‌های قوی است که سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند.
وی گفت: مصرف مرکباتی مانند لیموترش، لیموشیرین، پرتقال و نارنگی موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود و مصرف آن همراه با غذاها جذب آهن را افزایش می‌دهد و کم خونی را جبران می‌کند.
این متخصص تغذیه اضافه کرد: افرادی که به کم خونی ناشی از فقر آهن مبتلا هستند، بیشتر در معرض خطر ابتلا به بیماری‌ها قرار دارند همچنین افراد کم خون بیشتر در معرض ابتلا به سرماخوردگی قرار دارند.
مظهری بیان داشت: توصیه می‌شود افراد برای درمان کم خونی خود اقدام کنند؛ رفع کم خونی موجب تقویت سیستم ایمنی بدن افراد می‌شود و آنها کمتر در معرض عفونت‌های ویروسی قرار می‌گیرند چرا که این عفونت‌ها موجب بروز سرماخوردگی، زکام و آنفلوآنزا می‌شود.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
آسیب های وارده به قفسه سینه

فرض کنید در یک روز بارانی به انتظار تاکسی ایستاده اید. تاکسی می رسد و یک نفر بدون رعایت حق تقدم در تاکسی می نشیند. در این میان یکی از مسافران با زبان منطق شروع به اعتراض می کند.
اعتراض کارساز نمی شود و زمینه درگیری فیزیکی فراهم می شود. در این درگیری یکی از طرفین به دلیل مشت محکمی که به قفسه سینه اش وارد شده دچار تنگی نفس شده و از درد در هنگام تنفس شکایت دارد.
در این زمان چه می کنید؛ صحنه حادثه را رها می کنید یا به دنبال بهترین اقدام هستید؟
قفسه سینه شامل ۱۲ جفت دنده است. دنده ها از پشت به ستون مهره ها و از جلو به جز ۲ جفت آخر به جناغ سینه متصلند. درون قفسه سینه شش ها قرار دارند که به وسیله پرده جنب به جدار قفسه متصل شده اند. پرده جنب، پرده ای دو لایه است که اطراف هر شش را فرا گرفته و به حرکت شش ها در حین تنفس کمک می کند. حال اگر فردی در اثر جراحتی نافذ یا ضربه ای غیرنافذ به قفسه سینه دچار تنگی نفس، سرفه یا درد در حال تنفس شود احتمال آسیب دیدگی پرده جنب، ریه ها و حتی شکستگی دنده ها وجود دارد. اگر شکستگی محدود به یک یا ۲ دنده باشد و به اسکلت آسیبی وارد نشده باشد خطر چندانی ندارد، اما اگر در اثر شکستگی، دنده ها به درون پرده جنب و شش ها وارد شده و هوا یا خون بین ۲ لایه پرده جنب نفوذ کند، در تنفس فرد اختلال ایجاد شده و فرد دچار تنگی نفس شدید می شود.


● چه باید کرد؟

▪ شکستگی دنده ها: ضربه هایی که با چوب، چماق و مشت به قفسه سینه وارد می شود اغلب موجب شکستگی دنده ها می شود و نشانه اصلی آن درد در هنگام تنفس یا ایجاد درد شدید یا تیز در هنگام لمس ناحیه آسیب دیده است. بهترین اقدام آن که به مصدوم کمک کنید تا در وضعیت راحتی قرار گیرد. او را قدری متمایل به سمت آسیب دیده قرار داده و اندام فوقانی سمت آسیب دیده را آویزان کنید. قفسه سینه مصدوم را تا رسیدن آمبولانس با یک جسم نرم مانند شال، روسری، پتو و... ثابت نگه دارید یا ببندید.

▪ نفوذ جسم نوک تیز در قفسه سینه: ضربه های نافذی که با چاقو، قمه، شیشه و قیچی ایجاد می شوند نیاز به فوریت های پزشکی دارند و خارج کردن آنها تنها باید توسط پزشک جراح صورت گیرد. خروج شیء نافذ از بدن مصدوم توسط افراد غیرمتخصص باعث افزایش خونریزی، آسیب بافتی و واردشدن هوا به داخل قفسه سینه می شود. بهترین اقدام آن که مصدوم را در وضعیت نشسته قرار دهید. این وضعیت نمی گذارد که خون در داخل قفسه سینه جمع شود و مهم تر آن که دم و بازدم به راحتی انجام خواهد گرفت. لباس روی محل آسیب دیده را کنار بزنید. با یک پانسمان حجیم یا پارچه تمیز در اطراف شیء، آن را در محل خود ثابت کنید و خونریزی را با فشار در اطراف شیء بند آورید و به دنبال فوریت های پزشکی باشید.

▪ زخم مکنده در قفسه سینه: ضربه های نافذ با ایجاد زخم مکنده در قفسه سینه می توانند با آسیب به پرده جنب موجب اختلال در تنفس مصدوم شوند. مصدوم را در حالت نشسته قرار داده و با یک کیسه پلاستیکی روی زخم را پوشانده و جلوی ورود هوای مستقیم به داخل قفسه سینه را بگیرید. کیسه را در ۳ جهت چسب بزنید و یک جهت آن را آزاد بگذارید. اگر تنفس مصدوم دچار مشکل شد پوشش پلاستیکی یا دست خود را از روی زخم بردارید و بگذارید هوای دم مصدوم از آن ناحیه بیرون آید. دوباره کیسه را سر جای خود قرار دهید و سریع به دنبال فوریت های پزشکی باشید.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
صفحه  صفحه 63 از 111:  « پیشین  1  ...  62  63  64  ...  110  111  پسین » 
خانه و خانواده

همه چیز درباره بیماری ها

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti Forums is not responsible for the content of external sites

RTA