انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
خانه و خانواده
  
صفحه  صفحه 65 از 111:  « پیشین  1  ...  64  65  66  ...  110  111  پسین »

همه چیز درباره بیماری ها


مرد

 
خلاصه‌ مقاله‌(پست قبل)

بروسلوز یک‌ بیماری‌ عفونی‌ است‌ که‌ در انسان‌ به‌ شکل‌ تب‌مالت‌ و در دامها به‌ صورت‌ سقط جنین‌ تظاهر می‌کند. مهمترین‌راه‌ ورود میکروب‌ به‌ بدن‌ حیوان‌ از طریق‌ دستگاه‌ گوارش‌است‌ که‌ به‌ وسیله‌ علوفه‌ آلوده‌ و زباله‌ به‌ حیوان‌ سرایت‌ می‌کندو باعث‌ شیوع‌ بیماری‌ می‌گردد. کارکنان‌ کشتارگاهها،فروشگاههای‌ گوشت‌، دامداریها بیشتر در معرض‌ ابتلا به‌ این‌بیماری‌ هستند. این‌ بیماری‌ در گاو، خوک‌، بز و گوسفندمشاهده‌ می‌گردد.
بیماری‌ از طریق‌ مصرف‌ شیرآلوده‌ به‌ صورت‌ خام‌ وفرآورده‌های‌ شیری‌ آلوده‌ از طریق‌ لوله‌ گوارش‌ به‌ انسان‌سرایت‌ می‌کند، ولی‌ گوشت‌ و فرآورده‌های‌ گوشتی‌ کمتر منشأآلودگی‌ می‌باشند.
علایم‌ تشخیصی‌: در دامها به‌ صورت‌ سقط جنین‌ و درانسان‌ تب‌ مواج‌ یا دیوانه‌ یا تب‌ مالت‌ ظاهر می‌گردد.
پیشگیری‌:
– مصرف‌ شیر پاستوریزه‌ یا جوشانیدن‌ شیر به‌ مدت‌ ۲۰ دقیقه‌.
– از مصرف‌ شیر حیوانی‌ که‌ تازه‌ سقط جنین‌ کرده‌ خودداری‌شود.
– از مصرف‌ پنیر و خامه‌ غیرپاستوریزه‌ پرهیز گردد.
– پنیر تازه‌ و بی‌نمک‌ را باید حدود ۲ ماه‌ قبل‌ از مصرف‌ در آب‌نمک‌ قرار داد.
– قبل‌ از دوشیدن‌ شیر دام‌ باید حتما پستان‌ دام‌ و اطراف‌ آن‌ رابا آب‌ و صابون‌ بخوبی‌ شستشو داد.
– ظروف‌ مخصوص‌ دوشیدن‌ شیر بایستی‌ دربدار و قبلا خوب‌شستشو داده‌ شود.
– ضدعفونی‌ اصطبل‌های‌ آلوده‌
– واکسیناسیون‌ دام‌ها علیه‌ این‌ بیماری‌
– رعایت‌ بهداشت‌ در هنگام‌ جاروب‌ کردن‌ اصطبل‌ و طویله‌
– جفت‌ و بقایای‌ جنین‌ سقط شده‌ را باید سوزاند.
– گوشت‌ حیوانات‌ مبتلا در صورت‌ خوب‌ پخته‌ شدن‌ قابل‌مصرف‌ است‌.


پاسخ به سوالات در رابطه با تب مالت :

تب مالت چیست و معمولا چگونه است؟
تب مالت بیماری واگیرداری است که عامل ابتلاء به آن یک دسته از باکتریهای بروسلا است. این دسته از باکتریها در میان حیوانات هستند و آنها عامل بیماریهای بسیار متفاوت در مهره‌داران هستند. تب مالت به طور متفاوتی گوسفند، گاو، آهو، گوزن، خوک، سگها و چندین حیوان دیگر را مبتلا می‌کند. انسانها به وسیله ارتباط و تماس با حیوانات یا تولیدات حیوانی که به وسیله این باکتریها آلوده شدند، مبتلا می‌شوند. تب مالت در انسان می‌تواند مسبب یک سری علائم بیماری مانند: آنفولانزا که می‌تواند همراه با تب، عرق کردن، سر درد، کمردرد و ضعف فیزیکی باشد. ممکن است اثر روی قلب یا سیستمهای عصبی مرکزی بگذارد. تب مالت شامل علائمی مثل تبهای مکرر، درد مفاصل و خستگی که به طور طولانی مدت ظاهر می‌شوند است. در ایالت متحده جایی که سالانه ۱۰۰ تا ۲۰۰ مورد اتفاق می‌افتد تب مالت زیاد شایع نیست. اما تب مالت می‌تواند در کشورهایی که بیماری حیوانات تحت کنترل نمی‌باشد یا برنامه‌ای جهت کاهش بیماری ندارند زیاد شایع باشد.

- معمولاً تب مالت در کجا یافت می‌شود؟
اگر چه در سراسر جهان وجود دارد و این بیشتر در کشورهایی وجود دارد که استانداردها و سلامت عمومی مؤثر و برنامه‌ای برای سلامت حیوان خانگی ندارد اتفاق می‌افتد. نواحی حوضه مدیترانه شامل (پرتقال، اسپانیا، جنوب فرانسه، ایتالیا، یونان، ترکیه، آفریقای شمالی) آمریکای جنوبی و مرکزی، اروپای شرقی، آسیا، آفریقا، کارائیبی و خاورمیانه در معرض بالای خطر ابتلا به این بیماری هستند. در این نواحی که پنیرهای پاستوریزه نشده وجود دارد و معمولاً «پنیر محلی» نامیده می‌شوند، خطر مبتلا شدن برای گردشگران وجود دارد.

- تب مالت چگونه به انسان منتقل می‌شود و چه کسی خطر ابتلا به آن را دارد؟
به طور کامل بشر از سه راه مبتلا می‌شود: خوردن و آشامیدن چیزهایی که به وسیله تب مالت می‌شوند، استنشاق یا از طریق زخم روی پوست باکتری‌ها وارد بدن می‌شوند. شایع‌ترین راه ابتلا به این بیماری به وسیله خوردن و یا آشامیدن تولیدات شیری آلوده است. هنگامی که گوسفند، بز، گاو و یا شترها مبتلا هستند، شیرشان به وسیله باکتری‌ها آلوده است. اگر شیر پاستوریزه نشده باشد، این باکتریها می‌توانند آن شخصی را آلوده کند و یا بیماری را انتقال دهند که شیر یا پنیر درست شده از این را بخورد. استنشاق در محل یک راه معمول یا شایع مبتلا شدن نیست اما می‌تواند خطر بزرگی برای مردم در نوع کارشان باشد. مانند کسانی که در آزمایشگاه کار می‌کنند. غالباً استنشاق برای کارگرهای کشتارگاه درصد مهمی از مبتلایان را دارد. آلودگی زخم‌های پوستی ممکن است مسئله‌ای برای اشخاص یا شخصی که در کشتارگاه‌ها یا کارخانه بسته‌بندی گوشت یا دامپزشکان داشته باشد.
تمیز کردن گوشت آهو، گوزن، موس (نوعی گوزن) یا خوک وحشی کشته شده، ممکن است به وسیله زخم پوست یا خوردن باکتریها مبتلا شوند.

- آیا تب مالت از شخصی به شخص دیگر می‌تواند انتقال داده شود؟
انتقال این بیماری از شخصی به شخص دیگر بی‌نهایت کم است. (از طریق تماس شخص با شخص) مادرانی که بچه شیر می‌دهند ممکن است به نوزادشان این بیماری منتقل شود. انتقال از طریق رابطه جنسی هم گزارش داده شده است. اگر نوزاد یا شخص در خطر برای تب مالت معالجه شوند، خطر مبتلا شدن برای هر دو از طریق رابطه جنسی و یا شیر دادن بچه در ۳ روز کاهش پیدا می‌کند. اگر چه غیر معمول است اما انتقال ممکنه از طریق آلودگی دستمال کاغذی و ... هم صورت می‌گیرد.

- آیا راهی برای پیشگیری انتقال این بیماری وجود دارد؟
بله. در هنگام مسافرت باید از خوردن شیر، پنیر یا بستنی غیر پاستوریزه خودداری کنید. از خوردن محصولات لبنی که به پاستوریزه نبودن آن اطمینان دارید، بپرهیزید. شکارچیان و دامداران در هنگام دست زدن و تماس روده و جگر حیوان باید از دستکش‌های لاستیکی استفاده کنند. در حال حاضر واکسنی برای انسان وجود ندارد.

- تشخیص داده شده که سگ من تب مالت دارد آیا خطری برای من وجود دارد؟
B.Canis یکی از عواملی است که می‌تواند سگها را مبتلا کند. عوامل این بیماری به انسان منتقل می‌شود. اما بیماری اکثر سگهای مبتلا شده، اثری روی انسان ندارد. اگر چه دامپزشکانی که با خون حیوانات آلوده سر و کار دارند در معرض خطر ابتلا هستند. ماکیان حیوانات خانگی برای آلودگی در خطر نیستند و این تا حدودی درست است. زیرا بعید هست که آنها با خون یا نطفه سگ تماس پیدا کنند. ممکن است باکتریها با چند روز معالجه از بدن حیوان از بین بروند. البته امکان آلودگی مجدد هست و بدن حیوان ممکن است چندین هفته این عفونت را در بدن داشته باشد. شخص‌های مصون (بیماران سرطانی، اشخاص آلوده به ایدز یا بیمارن پیوندی) نباید سگ‌هایی را که با B.Canis آلوده هستند را لمس کنند.

- تب مالت چگونه تشخیص داده می‌شود؟
تب مالت به وسیله یافتن عامل بیماری (نمونه‌گیری از خون یا مغز استخوان) در آزمایشگاه‌ها تشخیص داده می‌شود. همچنین آزمایش خون میتواند پادتنهایی ساخته شده در برابر باکتریها را نشان دهد. اگر این شیوه استفاده شود، دو نمونه خون در عرض دو هفته به طور جداگانه باید گرفته شود.

- آیا درمانی برای تب مالت وجود دارد؟
بله، درمان می‌تواند سخت شود. دکتر می‌تواند آنتی بیوتیک‌هایی مؤثر تجویز کند. doxycycline و rifampin دو دارویی هستند که در عرض ۲ هفته استفاده می‌شوند و از دوباره آبوده شدن جلوگیری می‌کنند. بستگی به زمان معالجه و شدت بیماری که ممکن است بهبودی چند هفته تا چند ماه صورت گیرد. مرگ و میر از این طریق تا ۲۰% است و معمولاً با ترشحاتی همراه است.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
عامل سردرد شما زیر پایتان است!

نایب رئیس انجمن علمی فیزیوتراپی ایران معقتد است افرادی که کفش پاشنه بلند می پوشند بیشتر دچار سردرد می شوند زیرا بلندی پاشنه کفش باعث قوس زیاد کمر شده و این قوس کمر به صورت جبرانی گردن را به جلو می کشد و رشته های عصبی یک و دو گردنی تحت فشار قرار می گیرد.
برخی از سر دردها هستند که منشاء آنها اختلالات گردنی یا گرفتگی های عضلات گردن است و یا ممکن است درد در امتداد ستون فقرات گردنی کم یا زیاد شود و فرد را دچار سر درد کند که تمامی این دردها به راحتی و بصورت علتی با روشهای نوین فیزیوتراپی قابل درمان هستند.
مشکلات گردن به علل مختلفی بستگی دارد که این علل ممکن است به علت ساختار مهرهای ضعیف در گردن باشد و یا عادات زندگی فرد باعث بروز این مشکل شود.در بسیاری از موارد نیز وضعیت شغلی فرد ،کفش های نا مناسب هم باعث بروز سر درد در افراد می شود.
افرادی که کفشهای پاشنه بلند می پوشند بیشتر دچار سردرد می شوند زیرا بلندی پاشنه کفش باعث قوس زیاد کمر شده واین قوس کمر به صورت جبرانی گردن را به جلو می کشد و رشته های عصبی یک و دو گردنی تحت فشار قرار می گیرد در نتیجه این رشته های عصبی به سمت سر رفته و باعث فشار بر روی سر می شود و سبب ایجاد سر درد در فرد می گردد.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
خسته ام یا ضعیف؟

دکتر من خسته ام.....
در طول روز پزشکان بارها بارها از بیماران شان شکایت از ضعف و خستگی را می شنوند.
این وضعیت بسیار رایج است.
هرقدر که خستگی به کمک آسیب شناسی، امکان توضیح این عاضه را به ما می دهد به همان میزان هم یک پزشک در مقابل خستگی صرف، درمی ماند که آیا این خستگی اختلالی در سلامتی است یا افسردگی؟ استرس است یا فکر وخیال؟
زمانی که وضعیت و کیفیت زندگی دستخوش تغییر می شود، وقتی که ضعف و خستگی، بی خوابی، بی اشتهایی و بدخلقی را به دنبال دارد؛ زمان آن است که دست به کار شد و اقدامی کرد.


▪ مشاوره پزشکی

پزشک در مقابل یک خستگی مزمن تعدادی سوالات خاص را برای بیمار مطرح می کند و او را مورد معاینه بالینی قرار می دهد تا بتواند به بیماری احتمالی او از جمله بیماری های: عفونی، قلبی، گوارشی، ریوی، هورمونی و... پی ببرد. وی همچنین اختلالات خواب، تغذیه و یا کمبود ویتامین را نیز بررسی می کند.
مشاوره بر اساس تفاوت های سنی، جنسی و عادات زندگی بیمار انجام می شود. برای مثال اولین تشخیص پزشک در مورد یک کودک، معمولا بیماری عفونی کودکان یا عفونتی در حوزه ریه است که قطعاً این تشخیص در مورد خانم های بزرگسال متفاوت خواهد بود.
مشاهدۀ تب،کاهش وزن، معاینۀ پوست، دهان، چشم ها، شکم، نقاط گانگلیونیک؛ بررسی بخش های داخلی ریه و قلب از طریق گوش دادن و معاینه اعضای بدن و مفاصل جزئی از معاینات متداول را تشکیل می دهند.
یک معاینۀ مختصر از سیستم عصبی می تواند مشکلات عصبی را شناسایی کند. اگر بیمار سفری به کشوری داشته که آنجا اصول بهداشتی در سطح ابتدایی است، نتیجۀ مشاوره به سمت یک بیماری احتمالاً عفونی تمایل خواهد داشت.


▪ آزمایش خون و تصاویر پزشکی

اگر معاینه پزشکی مشکوک به یک بیماری خاص باشد، معاینات تکمیلی برای یک تشخیص و یا چکاپ دقیق تر پیشنهاد می شود، همچنین می توان بیمار را به متخصص معرفی کرد.
هنگامی که معاینات بالینی بی حاصل باشد آزمایش خون یا حداقل شماره گذاری فرمول خونی که تعداد گلبول های قرمز ، سفید و پلاکت های خون را معین می کند، لازم می شود. همچنین تعیین مقدار دوز پروتئین یا گلوکوز و تعیین مقدار گرم یون برای بررسی اختلال در غلظت سدیم، پتاسیم، کلسیم و احتمالا تعیین مقدار دوز آهن و منیزیم نیز ضروری است.
چکاپ هپاتیت و عناصر مختلف دیگری نیز که می توانند باعث سندرم التهابی شوند، هم مهم اند.
گرفتن خون به پزشک این امکان را می دهد که به آسیب شناسی بدن توجه کند و سپس معاینات دقیق تری را انجام دهد مانند: تعیین مقدار دوز هورمونی.
هنگامی که یک عضو خاص بدن محل احتمالی یک بیماری باشد، می توان با مجموعه ای از تصاویر پزشکی آن بیماری را تشخیص داد. مانند (رادیوگرافی، اسکن، MRI و حتی آندوسکوپی).


▪ گاهی خستگی و ضعف توجیه پزشکی ندارد

شرایط متفاوتی باعث خستگی می شوند که باید تا حد ممکن از آنها اجتناب کرد یا به نحو احسن را مدیریت شان نمود.


▪ ریتم یک زندگی گیج کننده

دوره های زندگی خسته کننده هستند و اجتناب کردن از ضربه های ناگهانی مشکل است. برای مثال هنگامی که بچه ها کوچک هستند، فرد نیازمند کمک است: کار، مسیرهای رفت و آمد، مهدکودک و پرستار، کلاس ها، شستشو، غذا درست کردن ،کارهای خانه .... همگی باعث می شوند که وقت کمی برای استراحت باقی بماند، مخصوصا اینکه شب ها هم به خاطر بی خوابی نوزادان نمی توان استراحت کرد.
تعداد خانم هایی که این دورۀ افسردگی همراه با خستگی و ضعف مزمن را نداشته باشند، اندک است..


▪ تمرینات ورزشی فشرده

انجام بیش از حد تمرینات ورزشی برخلاف تمرینات ورزشی متمرکز نیز باعث خستگی می شود و می تواند با لاغر شدن، بی خوابی، خستگی عضلانی و تضعیف بیهودۀ سیستم عملکرد بدن همراه باشد.


▪ پذیرفتن مسئولیت و مدیریت کردن خستگی در منزل

باید ریتم زندگی تان را آرام کنید، باید برای نشستن و استراحت کردن وقت بگذارید و به بچه ها و همسرتان بگویید «بس» است.
بایستی برخی از وظایف مربوط به خانه را به همسر و بچه ها (البته هنگامی به اندازه کافی بزرگ شدند) سپرد و از وسواس در کارهای خانه دست کشید؛ نباید زیاد سخت بگیرید.
از آخر هفته تان با عوض کردن آب و هوا بیشترین لذت را ببرید، می توانید با فرزندانتان پیاده روی کنید. حتی اگر در خانه می مانید، باید ریتم زندگی تان را تغییر دهید.
فعالیت جسمی منظم این امکان را به ما می دهد که بر ای خودمان وقت بگذاریم، بعلاوه این کار برای سلامتی، قلب و وزن نیز بسیار مفید است.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
راه‌های رفع خواب رفتن دست

وقتی که دست خواب می رود باعث ایجاد حس سوزن سوزن شدن و یا سوزش در انگشتان دست می شود.
اگر مدام دستتان خواب می رود به پزشک مراجعه کنید. پزشک می تواند با تشخیص علت این مشکل، راه های درمانی مناسبی به شما پیشنهاد کند.
یکی از علل اصلی خواب رفتن انگشتان دست، کاهش جریان خون در آن است.


درمان خانگی خواب رفتن انگشتان دست

1- روی دست خود یخ بگذارید. مقداری یخ را در حوله و یا نایلون بپیچید و آن را روی دست خود بگذارید. این کمپرس سرد را چندین بار در روز و هر بار به مدت 20 دقیقه استفاده کنید. این کار سبب افزایش گردش خون در انگشتان دست می شود و احساس خواب رفتگی را کاهش می دهد.

2- انگشتان خود را خیس کنید . مقداری آب سرد و نمک را در یک ظرف مخلوط کنید و دست خود را داخل آن فرو برید. دست خود را 20 دقیقه در آن نگه دارید. این کار نیز سبب افزایش گردش خون می شود.

3- رژیم غذایی مناسبی داشته باشید. بعضی از موادغذایی احساس خواب رفتگی دست را بدتر می کنند؛ مثل گندم، مرکبات، سیب زمینی، شیر و گوجه فرنگی .ولی مواد غذایی که پتاسیم بالایی دارند، مانند موز برای شما بسیار مناسب هستند.

یکی از علل اصلی خواب رفتن انگشتان دست، کاهش جریان خون در آن است
4- از گیاهان دارویی استفاده کنید، مانند رزماری، آویشن و مریم گلی. این گیاهان دارویی باعث افزایش گردش خون و تقویت عضلات می شوند.

خوردن سوپی دارای سیر و زنجبیل، به میزان دو بار در روز می تواند به شما در رفع این مشکل کمک کند. گیاه جینکوبیلوبا نیز به افزایش گردش خون کمک می کند.
5- دست و انگشتان خود را ماساژ دهید. این کار سبب افزایش گردش خون می شود.

6- ورزش کنید. مچ دست خود را بچرخانید، آن را خم کنید و به آن نرمش دهید. این تمرینات را چند بار در روز انجام دهید.

7- مصرف سیگار را ترک کنید. کشیدن سیگار، گردش خون را کاهش می دهد. افراد سیگاری معمولاً تجربه خواب رفتگی انگشتان را دارند.

8- به مقدار کافی استراحت کنید و بخوابید. خواب کافی علاوه بر ایجاد حس راحتی و شادابی، به بهتر شدن گردش خون در بدن کمک می کند.

9- از هوای سرد اجتناب کنید. هوای سرد احساس خواب رفتگی و گزگز انگشتان دست را تشدید می کند.


* هشدار

اگر همراه با خواب رفتگی دست، احساس سرگیجه و تنگی نفس دارید، فورا به پزشک مراجعه کنید، زیرا این حالت می تواند علامت یک بیماری جدی باشد.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
یومی هوتراپی؛ درمان همه دردهای زنانه

یومی هو تراپی یکی از شیوه های موفق درمانی طب جایگزین است که در سرزمین های شرقی برای درمان بسیاری از بیماری های جسم و ذهن مورد استفاده قرار می گیرد. این شیوه امروزه به همت درمانگران شرقی در سراسر جهان، به شیوه ای شناخته شده و کارآمد تبدیل شده است که توانایی درمان بیماری های مختلف از قبیل دیسک، تنگی کانال نخاعی، سردرد، گرفتگی و اسپاسم عضلانی، شب ادراری کودکان و... را دارد.
این شیوه درمانی در حقیقت تلفیقی از چند شیوه درمانی مختلف است که توسط «ماسایوکی» با عنوان «یومی هوتراپی» نامگذاری شده است. شیوه های درمانی کایروپرکتیک، شیاتسو، ماساژدرمانی و بازتاب درمانی از جمله تکنیک هایی است که در این شیوه درمانی مورد استفاده درمانگران قرار می گیرد.
برای آشنایی بیشتر با کاربردهای درمانی این شیوه درمانی با «سید حمید میری آشتیانی» که موفق به اخذ گواهینامه بین المللی یومی هوتراپی از کشور ژاپن و گواهینامه بین المللی رفلکسوتراپی از کشور هندوستان شده، گفت وگویی انجام دادیم تا جزئیات بیشتری درباره کاربرد این شیوه درمانی در درمان شایع ترین بیماری ها در جهان به دست آوریم.


● خانم های خانه دار حتما بخوانند

خانم های خانه دار به این دلیل که فعالیت زیادی را در منزل انجام می دهند معمولا دچار انواع گرفتگی ها و کوفتگی های عضلات بدن هستند. این گروه به ویژه به دلیل رعایت نکردن شیوه صحیح جابه جایی اجسام در منزل، یا ایستادن بیش از حد آن هم به صورت نامناسب یا راه رفتن های زیاد حین کار در خانه دچار این کوفتگی ها می شوند. یکی از شایع ترین این گرفتگی ها، گرفتگی کتف در خانم هاست که بخش زیادی از خانم ها به آن مبتلا هستند. یومی هو تراپی با کمک تکنیک ها و ماساژهایی که دارد، می تواند این گرفتگی ها و کوفتگی ها را درمان کند.
به این ترتیب گرفتگی های کتف، دردهای گردن و کوفتگی عضلات ساق پا به دلیل کار زیاد از جمله عوارض ناشی از کار خانه برای خانم های خانه دار است که با کمک تکنیک های یومی هو تراپی قابل درمان است.


● بهبود خطوط عمیق صورت با یومی هو تراپی

بسیاری از خانم ها برای از بین رفتن خطوط عمیق صورت شان از قبیل خط عمیق بین ۲ ابرو دست به دامن روش ها و شیوه های مختلفی از قبیل تزریق ژل یا بوتاکس می شوند اما شاید این خانم ها ندانند که با کمک تکنیک های یومی هوتراپی و ارائه ماساژ به عضلات صورت، عضلات پس سری، ماساژ پوست و مو علاوه بر افزایش آرامش بیمار به درمان خطوط عمیق صورت آن ها می شود کمک کرد بدون آن که بیمار خود را به روش های طب مدرن و انواع جراحی ها بسپارد.


● عملکرد یومی هوتراپی در بدن چگونه است؟

تکنیک های یومی هو تراپی از جمله تکنیک های شرقی است که برخلاف ماساژهای غربی از روی لباس برای بیمار انجام می شود. درمانگران این شیوه بر این باورند که استفاده از روغن و تماس مستقیم دست با بدن در این شیوه درمانی مانع از ارائه ماساژی عمیق به عضلات و بافت های بدن می شود. در این شیوه درمانگر از ۵ شیوه و تکنیک مانند یومی هو تراپی، کایروپرکتیک، شیاتسو، ماساژدرمانی و انرژی درمانی برای درمان بیمار کمک می گیرد. درمانگر با کمک تکنیک های یومی هوتراپی به گرم کردن بدن می پردازد و با این کار جریان گردش خون در بدن را بهبود بخشیده و آن را تسریع می کند به این ترتیب با کمک این تکنیک ها خونرسانی بهتری به اندام های اصلی و درونی بدن از قبیل مغز، قلب، شش ها و... می رسد. علاوه براین درمانگر ممکن است به کمک تکنیک های کایروپرکتیک برای درمان اسپاسم ها و گرفتگی های عضلانی و بافتی بیمار اقدام کند یا از شیوه درمانی شیاتسو برای بهبود گرفتگی هایی که سطح بافت را سفت می کنند استفاده کند. در شیاتسو درمانگر با تمرکز روی مردین ها و کانال های عصبی به درمان بیمار می پردازد. در کنار این شیوه ها، تکنیک های رفلکسوتراپی نیز که روی نقاط رفلکسی بدن کار می کند مثل نقاطی که در طب سوزنی نیز مورد استفاده قرار می گیرد به بهبود برخی گرفتگی ها و درمان اختلال ها می پردازد.


● دفع سنگ کلیه با ماساژ

نرمش ها، کشش ها و به طور کلی تکنیک هایی که در شیوه درمانی یومی هو در ناحیه کلیه ها به بیمار ارائه می شود، می تواند به دفع سنگ های کلیه کمک کند. این تکنیک ها اگر چه روی بدن بیمار در حالت درازکش پیاده می شود اما همان انرژی را از بیمار دریافت می کند که او بعد از بازی تنیس از دست می دهد. به این ترتیب گاهی ممکن است فرد چند ساعت پس از دریافت این ماساژها کمی احساس کوفتگی کند. این مسئله طبیعی است و به زودی برطرف می شود. مهم ترین نکته آن است که این تکنیک ها فرآیندی را در کلیه و مجاری ادراری سبب می شوند که موجب تسریع دفع سنگ در بدن می شود بنابراین افراد مبتلا به سنگ کلیه با مشاوره با متخصص شان می توانند از یومی هو تراپی به عنوان یک درمان کمکی و موثر برای دفع سنگ کلیه کمک بگیرند.


● آب درمانی را فراموش نکنید

همواره پس از ارائه تکنیک های درمانی یومی هوتراپی یا ماساژدرمانی به بیماران مان به آن ها پیشنهاد می کنیم که دوش آب گرم بگیرند و درصورتی که شرایطش را دارند به استخر بروند و آب درمانی کنند؛ به این ترتیب که درون آب راه بروند و حرکت های آرام کششی انجام دهند. حرکت در آب موجب می شود عضلاتی که انرژی ایستا دارند این انرژی را به پویایی و حرکت تبدیل کنند و به این ترتیب به حرکت واداشته شوند. ضمن آن که بیمار درون آب فشاری را روی مفاصل و ماهیچه هایش احساس نمی کند و رضایت بیشتری نسبت به تمرینات کششی که بیرون از آب انجام می دهد، دارد.


● درمان و تسکین دردهای مفصلی

با شروع فصل پاییز و زمستان و سرد شدن هوا بسیاری از دردهای مفصلی و استخوانی در بدن تشدید می شود. افرادی که مبتلا به بیماری هایی مثل آرتروز، آرتریت روماتوئید و خشکی مفاصل هستند نسبت به فصل های گرم سال احساس خشکی و درد بیشتری دارند. خوشبختانه تکنیک های یومی هو تراپی راه حل مناسبی برای بهبود برخی از دردهای مفصلی و کنترل شدت بیماری در بیماران مبتلا به بیماری های مفصلی استخوانی دارند. دریافت این ماساژ به خونرسانی و غذارسانی بهتر به ناحیه مفصلی اسکلتی بیمار کمک می کند و به این ترتیب به مرور موجب کاهش درد و بهبود در وضعیت بیمار می شود.


● تسکین گرفتگی عضلات در ورزشکاران

ورزشکارانی که به دلیل انجام حرکات ورزشی، کششی یا وزنه برداری دچار کوفتگی و گرفتگی در عضلات خود هستند نیز می توانند با کمک تکنیک های یومی هوتراپی برای درمان این گرفتگی ها اقدام کنند. این افراد درصورتی که در ورزش های رزمی کار می کنند یا به ورزش هایی می پردازند که احتمال دریافت ضربه در آن ها وجود دارد می توانند با دریافت تکنیک های یومی هوتراپی، گرفتگی ها و کوفتگی های ناشی از ورزش را در بدن شان درمان کنند و دردهای ناشی از آن را تسکین دهند.


● انحراف لگن عامل بروز بیماری ها

از دیدگاه درمانگران یومی هو تراپی، وجود انحراف و جا به جایی در لگن انسان می تواند سرآغازی برای ابتلا به بسیاری از بیماری ها مانند سردرد، میگرن، بی خوابی، کاهش دید، دردهای مفصلی، آرتروز، افسردگی و خیلی دیگر از بیماری های جسمی و روحی شود. جابه جایی لگن یا انحراف لگن امروزه در بسیاری از مردم در سراسر جهان قابل مشاهده است و شاید بتوان گفت، بالغ بر ۹۵درصد مردم جهان انحراف لگن را تجربه کرده اند و به این اختلال مبتلا هستند. یومی هو تراپی با اصلاح این انحراف در بدن طی جلسات یومی هوتراپی قادر است علاوه بر بهبود عملکرد اندام های درونی اختلالات موجود در بدن بیمارش را بهبود بخشیده و بسیاری از آن ها را درمان کند. اصلاح انحراف لگن در افرادی که زیر سن بلوغ قرار دارند معمولا خیلی راحت تر از افراد بزرگسال است. درصورتی که فرد زیر سن بلوغ باشد با ۲جلسه درمانی، جابه جایی لگنش برطرف می شود اما افرادی که بعد از سن بلوغ یا در بزرگسالی برای درمان و اصلاح جا به جایی لگن مراجعه می کنند، غالبا نیاز به ۲ مرحله درمانی دارند و دست کم در ۲۰ جلسه درمانی باید از تکنیک ها و ماساژهای یومی هو تراپی بهره مند شوند.


● بهبود تنگی کانال نخاعی با ماساژ

افراد مبتلا به تنگی کانال نخاعی که یک بیماری شایع در ایران است و بیشتر بیماران برای درمان آن دست به دامن جراحی می شوند، با کمک تکنیک های یومی هو تراپی در کنار تکنیک های ماساژدرمانی، تکنیک های کایروپرکتیک و تکنیک های شیاتسو قابل درمان و بهبود است. این بیماری امروزه در سراسر جهان توسط درمانگران یومی هوتراپی درمان می شود بدون آن که بیمار نیازی به عمل جراحی داشته باشد البته گاهی شرایطی در بدن وجود دارد که امکان درمان با یومی هوتراپی برای بیمار میسر نیست. در این حالت بیمار باید حتما به متخصص مربوطه مراجعه کرده و شیوه های دیگر درمان را تجربه کند.


● چه افرادی از یومی هو تراپی پرهیز کنند

درمانگران یومی هوتراپی پیش از ارائه خدمات و تکنیک های خود به بیماران هشدار می دهند که افراد مبتلا به سرطان یا بیماران هموفیلی، واریس های شدید یا افرادی که سکته قلبی را تجربه کرده اند در گروه افرادی هستند که نباید از تکنیک های ماساژدرمانی و یومی هوتراپی استفاده کنند زیرا ممکن است ماساژ و تکنیک ها موجب حرکت لخته کوچکی در عروق خونی این افراد شده و عوارض و خطراتی را برای این افراد به وجود آورند یا در بیماران مبتلا به سرطان خون یا توده های سرطانی نیز به همین شکل است. ارائه یک تکنیک یداوی در محلی نامناسب ممکن است، منجر به گرم شدن محل تومور یا توده سرطانی و سرایت آن به دیگر بافت ها یا سلول های بدن شود. به طور کلی بهتر است پیش از دریافت هر نوع تکنیک یداوی یا ماساژ به این نکات توجه شود و سابقه این بیماری ها در بیمار مورد بررسی قرار گیرد تا احتمال بروز خطا به صفر برسد.


● بیرون زدگی دیسک را درمان کنید

در برخی از بیماران مبتلا به انحراف یا جا به جایی لگن فشاری که به این واسطه به مهره های ستون فقرات و دیسک وارد می شود موجب بیرون زدگی دیسک از محل اصلی آن می شود و این مسئله درد شدیدی را برای بیمار به وجود می آورد. بسیاری از مردم برای درمان دیسک به متخصصان طب مدرن مراجعه می کنند و اغلب برای درمان دیسک به جراحی تن می دهند. در حالی که در شیوه های طبیعی درمان های متعددی برای دیسک کمر وجود دارد که یکی از آن ها یومی هوتراپی است. در این شیوه، کارشناس یومی هوتراپی با ارائه تکنیک های خاص روی بدن بیمار و دادن نرمش و کشش های خاص به دیسک او کمک می کند تا به محل اولیه خودش بازگردد. به این ترتیب دیسک درعرض چند جلسه به محل اولیه خود بازگشته و درمان می شود.


● نکات طلایی درباره یومی هو تراپی

▪ دانستن این نکات به شما کمک می کند تا در شرایط خاص بتوانید با مراجعه به یک درمانگر یا کارشناس یومی هوتراپی اختلالات و بیماری ها را پشت سر بگذارید.
▪ بیش از ۹۵ درصد مردم جهان دچار انحراف یا جا به جایی لگن هستند و این مسئله به دلیل رعایت نکردن شیوه صحیح زندگی از قبیل ایستادن غلط، نشستن غلط، راه رفتن غلط و جا به جا کردن اجسام سنگین یا سبک بدون رعایت اصول اولیه است.
▪ یومی هو تراپی به مادرانی که قادر نیستند به کودک خود شیر دهند کمک می کند تا با دریافت تکنیک های ماساژ درمانی و یومی هوتراپی بر این مشکل غلبه کنند.
▪ خانم هایی که انحراف لگن دارند معمولا زایمان های سختی دارند. یومی هوتراپی با تکنیک های خود به این افراد کمک می کند تا آن ها زایمان بهتری را تجربه کنند.
▪ تکنیک های یومی هوتراپی و دریافت ماساژ عمومی این شیوه درمانی به تقویت بینایی و داشتن دید بهتر کمک می کند.
▪ افرادی که نرمی استخوان داشته یا پاهای اردکی یا پنجه عقابی دارند نیز می توانند با کمک تکنیک های یومی هوتراپی بخشی از این اختلال را درمان کنند و در وضعیت جسمی و حرکتی خود بهبود به وجود آورند.
▪ انحراف یا جابه جایی لگن حتی ممکن است در برخی بیماران موجب بروز سردرد یا تشدید سردردهای میگرنی شود.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
ماساژ جادویی کف پا

فشار درمانی یا رفلکسولوژی یکی از تکنیک های طب مکمل برای درمان و پیشگیری از بسیاری از بیماری های روحی و جسمی در جهان مورد استفاده قرار می گیرد. در این شیوه درمانی، درمانگر با فشار دادن نقاط خاصی از کف پا و دست موجب افزایش ریلکسی، آرامش و تسکین بسیاری از دردها در بدن می شود. این شیوه یکی از رایج ترین شیوه ها برای پیشگیری از ابتلا به انواع بیماری ها و تسکین دردهاست.


● کاهش تهوع ناشی از شیمی درمانی

تحقیقات بسیاری در زمینه تاثیر و کاربرد فشاردرمانی در کاهش عوارض ناشی از شیمی درمانی در بیماران مبتلا به سرطان گزارش شده است. براساس این تحقیقات فشاردرمانی کف پا و کف دست کمک زیادی به کاهش حالت تهوع، کاهش استرس و اضطراب و خستگی های مزمن ناشی از دریافت داروهای شیمیایی می کند.


● افزایش و بهبود عملکرد کلیه ها

به گفته محققان فشاردرمانی حتی به صورت عمومی موجب افزایش و بهبود عملکرد کلیه ها در بدن می شود. با کمک فشاردرمانی کف پا می توان تا حدود زیادی کنترل سیستم غدد درون ریز بدن را در اختیار گرفت و به واسطه آن بر عملکرد کلیه ها، فیلتر کردن مواد و سم زدایی از بدن کمک کرد.


● توان و ایمنی بدن تان را بالا ببرید

فشاردرمانی کف پا و دست به ویژه کف پا و تحریک نقاط مربوط به سیستم لنفاوی بدن کمک می کند تا دفع و پاکسازی مواد سمی و نامناسب از بدن بهتر و کامل تر انجام شود. این عمل کمک می کند تا سیستم ایمنی بدن تقویت شده و احساس تندرستی به فرد منتقل شود.


● افزایش آرامش نوزاد با رفلکسولوژی

بیشتر نوزادان و کودکانی که به شلوغی و هیاهوی خیابان ها عادت ندارند، بعد از هر بار بیرون رفتن از منزل دچار تنش ها و استرس هایی می شوند که ناخودآگاه از جامعه به آن ها منتقل می شود. برای کاهش و برطرف کردن این اضطراب، فشاردرمانی و رفلکسولوژی کف پا تاثیر بسیار قدرتمند و موثری دارد. این کار نه تنها استرس نوزاد یا کودک را از بین می برد بلکه میزان توجه و افزایش مادر و پدر را به کودک بالا بودن و باعث انتقال بیشتر محبت از طریق لمس کردن می شود.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
۷ عادت بیماری زا

تغذیه در سالم زیستن انسان نقش مهمی دارد و عادت های بد غذایی، می توانند بر سلامت تمام ارگان های بدن تاثیر منفی بگذارند بنابراین تمام افراد باید برای حفظ سلامت خود، مجموعه ای از انواع گروه های غذایی را به تناسب در رژیم روزانه شان داشته باشند.


▪ عادت اول: افراط در مصرف کربوهیدرات و ابتلا به کبد چرب

متاسفانه برخی از افراد، تمایل زیادی به مصرف انواع کربوهیدرات ها مانند نان و برنج دارند و در طول روز هم به اندازه کافی میوه یا سبزی نمی خورند، در حالی که گنجاندن حجم بالایی از کربوهیدرات ها در رژیم غذایی روزانه، باعث بروز چاقی مفرط می شود از آنجا که افراد چاق و پرخور، در کنار کربوهیدرات ها به مصرف غذاهای چرب هم علاقه دارند، ابتلا به بیماری کبد چرب و عوارض ناشی از آن برایشان دور از انتظار نخواهد بود. پس بد نیست که با اندکی تغییر در سبک خورد و خوراک و کم کردن مصرف کربوهیدرات و چربی ها، احتمال ابتلا به کبد چرب را در خود کاهش دهید.


▪ عادت دوم: مصرف نکردن میوه و سبزی و ابتلا به یبوست

در حالت عادی، خوردن ۳ وعده غذای اصلی همراه ۲ میان وعده، به تمام افراد سالم توصیه می شود. نتایج مطالعه های مختلف نشان می دهد که مصرف ۵ وعده میوه و سبزی در طول روز، خطر ابتلا به انواع سرطان ها از جمله سرطان های دستگاه گوارش را تا حد قابل?قبولی کاهش می دهد. پس اگر تا امروز اهل خوردن میوه ها و سبزی ها نبوده اید، بهتر است سبزی ها را در کنار وعده های اصلی غذایی و میوه ها را هم در میان وعده هایتان جای دهید.
نکته دیگر این است که شما می توانید با مصرف به اندازه فیبر غذایی که به وفور در سبزی ها و میوه ها وجود دارد، تحرک طبیعی دستگاه گوارش را حفظ کنید. کسانی که علاقه چندانی به خوردن میوه ها و سبزی ها نشان نمی دهند، با کاهش دریافت فیبر غذایی، دچار کاهش تحرک طبیعی دستگاه گوارش و در نتیجه ابتلا به عوارض ناشی از آن مانند یبوست خواهند شد.


▪ عادت سوم: مصرف فست فود و ابتلا به ریفلاکس

متاسفانه گرایش به مصرف فست فودها و غذاهای آماده، از بدترین ارمغان های زندگی ماشینی است. چربی بیش از اندازه و افزودنی هایی مانند انواع سس یا پنیرهای چربی که به فست فودها اضافه می شوند، از مهم ترین دلایل چاق شدن نسل امروز نسبت به نسل های گذشته است. از طرف دیگر، افزودنی ها، نگهدارنده ها و مواد تشکیل دهنده فست فودها با تاثیر منفی بر دستگاه گوارش، باعث بالارفتن احتمال ریفلاکس معده به مری می شوند. به عبارت ساده تر، کسانی که به اصطلاح دچار ترش کردن یا همان برگشت اسید از معده به مری می شوند ، باید مصرف فست فودها و غذاهای حاضری را کنار بگذارند.


▪ عادت چهارم: مصرف غذاهای سرخ کردنی و ابتلا به سرطان

برخی اوقات روغنی که قرار است غذا در آن سرخ شود، بیش از اندازه حرارت می بیند که باعث ایجاد تغییرات شیمیایی در ساختمان روغن خواهد شد. از طرف دیگر، امکان سوختن بخشی از قسمت های سطحی ماده خوراکی در طول فرآیند سرخ کردن وجود دارد. حرارت دیدن بیش از اندازه روغن و مصرف غذاهای سرخ کرده ای که کمی هم گوشه و کنار آنها سوخته است، باعث آزاد شدن ترکیب های سرطان زا در بدن خواهد شد و دستگاه گوارش هم از زیان این ترکیب ها در امان نخواهد ماند. ضمن اینکه با سرخ کردن و حرارت دادن بیش از حد برخی خوراکی ها مانند سبزی ها، حجم قابل توجهی از ویتامین های آنها هم از بین خواهند رفت و دیگر نباید از آنها انتظار عملکرد ضدسرطانی داشت.


▪ عادت پنجم: مصرف گوشت خام و ابتلا به اسهال

حتما شما هم تا به حال با افرادی که عادت به خوردن گوشت یا جگر نیمه پخته یا به تعبیر خودشان «آبدار» دارند، مواجه شده اید. در حالی که اگر گوشت به طور کامل و صحیح پخته نشود، احتمال باقی ماندن و تکثیر برخی از میکروب ها و عوامل بیماری زا در آن بالا می رود، بنابراین کسانی که به خوردن گوشت های آبدار علاقه دارند، باید در انتظار ابتلا به انواع بیماری های گوارشی مانند مسمومیت، اسهال و استفراغ هم باشند.


▪ عادت ششم: خوردن غذای مانده و ابتلا به مسمومیت

گاهی از روی تنبلی یا شاید سهل انگاری، یادمان می رود باقی مانده غذاها را داخل یخچال بگذاریم، ولی احتمال تکثیر میکروب ها در غذاهایی که حاوی مواد فاسدشدنی مانند گوشت و چربی هستند، زیاد است. اگر دوست ندارید به علت مسمومیت غذایی ناشی از مصرف غذاهایی که بیشتر از ۲ ۱ ساعت خارج از یخچال مانده اند، راهی بیمارستان شوید، بهتر است از خیر خوردن این غذاها بگذرید. دستگاه گوارش بچه ها، سالمندان و کسانی که سیستم ایمنی بدنشان ضعیف است، به میکروب ها و سموم غذاها8T
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
نکاتی راجع به جرم گیری دندان

یک جراح ترمیمی دندان گفت: اگر جرم دندان درمان نشود به مرور به بافت‌های عمقی لثه نفوذ کرده و در نهایت منجر به تحلیل لثه می‌شود.


درمان نکردن جرم دندان بافت لثه را از بین می‌برد

با افزایش سن به دلیل عملکرد دندان‌ها و صدماتی که ممکن است در طول زندگی فرد به دندان وارد شود یکسری تغییرات ضربه‌ای یا سایشی به وجود می‌آید.
برای درمان دندان‌های این دسته افراد باید نگاه متفاوتی نسبت به یک فرد ۲۰ ساله داشته باشیم و کاری را انجام دهیم که علاوه بر زیبایی عملکرد صحیحی هم داشته باشد.
نعمتی انارکی به عوامل شایع خرد شدن و از بین رفتن دندان اشاره کرد و گفت: متاسفانه شکستن غذاهای سفت مانند پسته، فندق یا آبنات‌ها قبل از اینکه نرم و کوچک شوند بین ایرانیان خیلی شایع است، ممکن است این کار در یکی دو بار اول صدمات ایجاد نکنند ولی ترک‌های ریزی را در مینا ایجاد می‌کند که این ترک‌ها یک روزی به هم می‌پیوندند و سبب شکسته شدن دندان می‌شوند.
متخصص ترمیمی دندان اظهار داشت: یکسری عوامل ضربه‌ای مانند خوردن سر کودک و یا لیوان به دندان که گریزی از آن نیست، علاوه بر این در افراد مسن سایش‌ها مسئله‌ساز هستند که خیلی اوقات سبب از بین رفتن کامل مینای دندان می‌شود و عاج بیرون می‌زند و دندان به سرما، گرما و فشارها حساس می‌شود.


جرم گیری به مینای دندان آسیب نمی‌زند

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد در پاسخ به این سؤال که گفته می‌شود جرم دندان سبب تحلیل رفتن لثه‌ها می‌شود از طرفی گفته می‌شود جرم‌گیری به مینای دندان آسیب می‌زند و کدام گزینه مورد تایید است گفت: این باور غلطی در جامعه است که جرم‌گیری به مینای دندان آسیب می‌رساند زیرا با آمدن تجهیزات روز به بازار مانند و تجهیزات آلتراسونیک صدمه‌ای به مینای دندان وارد نمی‌شود.


نخ دندان در پیشگیری از جرم بسیار موثر است

وی افزود: چکاپ‌های منظم و استفاده از نخ دندان در جلوگیری از ایجاد جرم بسیار موثر است ولی در جامعه با استفاده از نخ دندان جا نیافتده و از طرفی روش صحیح مسواک زدن مانع رسوب مواد معدنی در پای دندانها می‌شود.


جرم دندان درمان نشود لثه را از بین می‌برد

نعمتی انارکی اضافه کرد: در صورت بی توجهی به پیشگیری و درمان، جرم دندان، جرم به بافت‌های عمقی لثه نفوذ کرده و در نهایت منجر به تحلیل لثه می‌شود و خیلی اوقات می‌شنویم که فرد می‌گوید دندانم سالم بود ولی لق شد و افتاد که این موضوع مربوط به بافت نگهدارنده اطراف دندان می شود که جرم آن را از بین برده است.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
سوزن‌هاي درمانگر را جدي بگيريد

مردم در برخورد با بيماري به چند دسته تقسيم مي‌شوند، عده‌اي وقتي مريض مي‌شوند خيلي دستپاچه شده و از دوستان و آشنايان سراغ پزشكي حاذق را مي‌گيرند و سريع براي درمان مراجعه مي‌كنند، اما در مقابل اين افراد تعدادي نسبت به بيماري كاملا بي‌توجه هستند و تا زماني كه درد آنان را از پاي درنياورده مقاومت مي‌كنند و درواقع تنها زماني كه وضعيت‌شان به مرحله اورژانسي رسيد به مراكز درماني مراجعه مي‌كنند.
در كنار اين افراد هستند كساني كه اصلا اعتقادي به طب كلاسيك ندارند و براي درمان تنها به گياهان دارويي متوسل مي‌شوند. بنابراين اولين جايي كه اين افراد به آن سر مي‌زنند عطاري‌هاست. بيشتر اين افراد پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها هستند كه معتقدند داروهاي شيميايي اگر يك درد را درمان كنند هزار درد جديد ايجاد مي‌كنند. اما چند سالي است شيوه‌هاي درماني ديگري از جمله طب سوزني مورد توجه بسياري از مردم قرار گرفته است. طب سوزني، يكي از شاخه‌هاي طب مكمل است كه مهد آن كشور چين بوده است. در دهه‌هاي اخير به علت تاثيرات درماني شگفت‌انگيز طب سوزني اين علم مورد توجه بسياري از كشورهاي جهان به‌خصوص كشورهايي همچون آمريكا و آلمان قرار گرفته است، به طوري كه مراكز متعددي در اين زمينه در حال فعاليت هستند و كتاب‌هاي زيادي نيز در اين ارتباط تاليف شده است. در كشور ما اگرچه اين طب نوپاست، ولي در حال توسعه و توجه خاص از سوي پزشكان است.به طوري كه در حال حاضر تعداد زيادي از پزشكان داراي مدرك طب سوزني از مراكز معتبر دنيا هستند و در حال فعاليت در اين زمينه‌اند.
قدمت طب سوزني به هزاران سال قبل برمي‌گردد و گواه اين ادعا آدم‌هاي يخي هستند كه در قطب شمال از دل يخ‌هاي قطبي بيرون كشيده شدند، چراكه روي بدن آنها علائم و آثار طب سوزني با ابزارآلات آن زمان مشاهده شده است. طب سوزني در گذشته به عنوان يك روش سنتي در درمان بيماري‌ها و در بسياري از كشورهاي آسيايي از جمله چين، ژاپن و كره كاربرد داشته است.
پزشكان قديمي چين اين روش را از طريق پيدا كردن نقاط خاصي روي بدن و به وسيله ابزارآلات تيزي كه ضخيم‌تر از سوزن‌هاي نازك فعلي بوده انجام مي‌دادند و با مانورهاي مخصوصي روي سوزن سعي مي‌كردند عوامل پاتولوژيك بيماري‌زا را از بدنش خارج كنند. به اين ترتيب رفته‌رفته با پيدا كردن نقاط بيشتر روي بدن اين علم وسعت بيشتري پيدا كرد. امروزه طب سوزني در بيشتر كشورهاي آسياي شرقي به عنوان يك روش درمان اصلي كاربرد دارد، حتي در كشورهاي اروپايي و آمريكايي طب سوزني به منظور درمان بيماري‌ها زير نظر متخصصان انجام مي‌شود. از نظر طب مرسومي چين يا T.C.Mبيماري‌ها در بدن با 2 فاكتور پاتولوژيك خارجي و پاتولوژيك داخلي ظاهر مي‌شوند.
هر دو فاكتور با آسيب رساندن به اعضاي داخلي بدن مي‌توانند موجب صدمه به اعضاي و ارگان‌هاي مختلف شوند. فاكتور پاتولوژيك خارجي مانند باد سرد، رطوبت يا باد گرم كه جزو عوامل آب وهوايي هستند و عواملي مانند استفاده از غذاهاي پرچرب، الكل و پرخوري نمونه‌هايي از عوامل پاتولوژيك خارجي به حساب مي‌آيند و مي‌توانند باعث بيماري و صدمه به ارگان‌ها شوند.
از فاكتورهاي پاتولوژيك داخلي مي‌توان به ترس ناگهاني، ناراحتي و اندوه، شادي بيش از حد، رفتارهاي ماليخوليايي، اضطراب و هيجانات زياد اشاره كرد. اين عوامل مي‌توانند سبب بيماري و آسيب به اعضاي مختلف مثل كبد، قلب، كليه، طحال، ريه، معده، روده كوچك يا بزرگ شوند. به كمك طب سوزني مي‌توان عامل بيماري چه به دليل عوامل داخلي و چه به سبب فاكتورهاي خارجي را درمان كرد و درمان از طريق نقاط مشخص براي هر بيماري و به كمك مانورهايي كه به سوزن داده مي‌شود صورت مي‌گيرد.


تنظيم جريان خون و انرژي با كمك طب سوزني

طب سوزني يك روش علمي و طبيعي براي متعادل و تنظيم كردن ميزان جريان خون و انرژي در تمامي سيستم‌هاي بدن مانند سيستم مغز و اعصاب، گوارش، احشا و غدد متابوليك، سيستم عروقي، استخواني و مفاصل است كه با برقراري تعادل در سيستم يين و يانگ موجب بهبودي و ارتقاي سلامتي مي‌شود.
مكانيسم عمل طب سوزني براساس تحريك نقاطي است كه در قسمت‌هاي مختلف بدن وجود دارد. اين نقاط از طريق كانال‌هايي كه به آنها مريدين گفته مي‌شود با هم در ارتباط هستند. مريدين‌ها راه‌ها يا كانال‌هايي هستند كه جريان خون يا كوچك‌ترين ذرات انرژي كه در اصطلاح چيني به آن «چي» گفته مي‌شود در آنها حركت مي‌‌كنند و خود را به ارگان‌ها و اعضاي داخلي مي‌رسانند.
اين مسير از نقاط سطحي بدن شروع و به اعضاي مختلف مثل قلب، ريه، كبد، طحال، كليه، مثانه، كيسه صفرا، روده كوچك، روده بزرگ و ارگان‌هاي مختلفي مانند غدد و سيستم مغز و اعصاب وصل مي‌شود و با تحريك اين نقاط و در نتيجه تنظيم ميزان جريان خون، عضو مربوطه را تنظيم مي‌كند. به طور مثال وقتي نقاط خاصي را براي درمان كم‌كاري تيروئيد به وسيله سوزن‌هاي مخصوص تحريك مي‌كنيم ميزان جريان خون و انرژي تيروئيد تنظيم و در نتيجه عملكرد غده تيروئيد تنظيم مي‌شود.
طب سوزني علمي است كه به وسيله آن ارگان‌هاي مختلف را نسبت به جريان خون و انرژي تنظيم مي‌كند. دقيقا مثل ماشين كه اگر بنزين به ميزان كافي به آن نرسد ريپ مي‌زند و اگر بنزين زياد به آن برسد خفه مي‌كند، در حالي كه با يك انژكتور مي‌توان ميزان ورودي بنزين به ماشين را كنترل كرد. طب سوزني دقيقا مثل همان انژكتور عمل مي‌كند، يعني باعث تنظيم جريان خون و انرژي در مريدين‌ها مي‌شود.
يكي از ويژگي‌هاي خوب طب سوزني اين است كه به وسيله آن مي‌توان همزمان چند بيماري را درمان كرد. البته اين به شرطي امكان‌پذير است كه نقاط مورد نظر با هم تداخل نداشته باشند و همچنين وضعيت بيمار اين امكان را بدهد كه همزمان نقاط مختلفي از بدن را سوزن زد. به عنوان مثال بتوان بيمار را به پهلو خوابانيد و همزمان روي شكم و پشت او تحريك نقاط انجام شود.


جلسات درماني منظم شرط اساسي بهبودي

معاينات فيزيكي معمولا به صورت چيني و از طريق مشاهده رنگ‌ گونه، چشم و زبان صورت مي‌گيرد. گرفتن نبض از نظر طب چيني اهميت بسزايي دارد، چراكه مي‌تواند سرشت بيماران را مشخص كند كه آيا بيمار در جهت سندرم گرمايي است يا سندرم سرمايي و از روي رنگ صورت، زبان و چشم به وجود بيماري در هريك از اعضا پي برد و سپس با پرسش‌ و گرفتن شرح حال بيمار و با توجه به مشاهدات فيزيكي نوع اختلال را در بيمار مشخص و نسبت به درمان وي اقدام كرد.
دوره‌هاي درماني در طب سوزني به 3 دوره تقسيم مي‌شود، هر دوره شامل 10 جلسه است و بيمار مي‌تواند اين جلسات را هر روز يا حداقل 3 جلسه در هفته انجام دهد. چنانچه بهبودي پس از 10 جلسه اول نمايان شد لازم است 2 دوره بعدي را هم به طور منظم انجام دهد. پشتكار و نظم بيمار براي گرفتن نتيجه ايده‌آل اهميت زيادي دارد، چراكه با زدن اين سوزن‌ها بسياري از موارد واسطه‌اي نظير آندورفين‌ها، بتا آندورفين‌ها، آلكفالين‌ها، داينورفين، كاته كولامين‌ها و موارد واسطه‌اي زياد ديگري در بدن در حال افزايش مي‌باشد. بنابراين اگر بيماران جلسات خود را منظم پيگيري كنند نتيجه مطلوب خواهند گرفت و داشتن پشتكار و نظم در جلسات درماني به تسريع روند بهبودي كمك فراواني مي‌كند.


افزايش روند درمان با طب سوزني

طب سوزني در بسياري از موارد مي‌تواند به صورت يك روش درمان مكمل در كنار درمان طبي (كلاسيك) سرعت روند درمان را افزايش دهد. امروزه بسياري از متخصصين متوجه اثرات شگفت‌انگيز طب سوزني بخصوص در شاخه مغز و اعصاب شده‌اند. به طور مثال برخي از متخصصان مغز و اعصاب براي كاهش اضطراب و بي‌قراري بيمار از طب سوزني استفاده مي‌كنند. طب سوزني در زمينه ترك اعتياد نيز بسيار موثر است. از اين طريق مي‌توان ميزان آندورفين (ماده شبيه مورفين) را در مغز افزايش داد، چرا كه اين افراد به دليل مصرف مورفين خارجي ميزان آندورفين مغزشان بشدت پايين است. طب سوزني با افزايش آندورفين در مغز بدون استفاده از داروهاي شيميايي اين بيماران را درمان مي‌كند.
خوشبختانه بتازگي روانپزشكان نيز از طب سوزني براي درمان بيماراني كه از مشكلات روحي و رواني رنج مي‌برند استفاده زيادي مي‌كنند. پزشكان با توجه به شرايط بيمار و نوع بيماري مي‌توانند در كنار درمان سوزني از داروهاي شيميايي هم استفاده كنند.
طب سوزني يك روش علمي و طبيعي براي تنظيم ميزان جريان خون و انرژي در تمامي سيستم‌هاي بدن است و موجب بهبودي و ارتقاي سلامتي مي‌شود
طب سوزني علاوه بر بدن در ناحيه گوش نيز انجام مي‌شود، زيرا نقاط فراواني در گوش بيمار وجود دارد كه از نظر اعصاب، مرتبط با مريدين‌ها و ارگان‌هاي حياتي بيماران است كه مي‌توان به منظور جريان خون و انرژي از نقاط گوش استفاده كرد.
در ضمن همزمان با طب سوزني در بعضي نقاط كه در اصطلاح Poinys ـ Shi ـ Ah ناميده مي‌شود و نقاط حساس يا Tenderness point هستند، به منظور رسيدن به نتيجه بهتر و افزايش سرعت جريان خون از ماده‌اي به نام موكسا استفاده مي‌‌شود.
موكسا بوسيون استفاده از يك ماده صد درصد گياهي به نام موكسا و ولگارس است كه در كوهستان‌هاي چين رشد مي‌كند و هرساله چيني‌ها با خشك كردن اين گياه و تبديل آن به شكل‌هاي مختلف مخروطي، سيگاري يا سوكساي چسبناك توده‌اي، آن را به كشورهاي ديگر صادر مي‌كنند. از خصوصيات اين گياه اين است كه حرارت را در خود نگه داشته و اين حرارت را رفته‌رفته به انتهاي سوزن در نقطه مربوطه و گاهي در مفصل دردناك مورد نظر انتقال مي‌دهد و از طريق حرارت و عكس‌العمل مربوطه موجب رفع كمردرد ـ زانودرد ـ دردهاي روماتيسمي و... شده يا به علت افزايش جريان خون در رفع بيماري‌ها كمك شاياني مي‌كند. بعلاوه گاهي لازم است بعد از طب سوزني در بعضي نقاط بدن از بادكش استفاده كنيم. اين عمل نيز به افزايش جريان خون و جلوگيري از ركود خون كمك فراواني مي‌كند و درد و اسپاسم عضلات را كاهش مي‌دهد.
همان‌طور كه قبلا هم اشاره كرديم طب سوزني مي‌تواند بسياري از بيماري‌ها مانند بيماري‌هاي خوني، اعصاب، زنان، گوارش، ستون فقرات و ارتوپدي را درمان كند. البته با توجه به نوع بيماري نقاط طب سوزني متفاوت خواهد بود، بنابراين تبحر پزشك در طب سوزني تعيين‌كننده ميزان موفقيت در درمان است. يكي از كاربردهاي طب سوزني در درمان بيماري‌هاي زنان است، ازجمله در قاعدگي دردناك و همچنين در بيماراني كه دچار اختلالات قاعدگي هستند. طب سوزني با تنظيم هورمون LH ، FSH كه از هيپوفيز ترشح مي‌شود بدون استفاده ازداروهاي هورموني اين اختلال را درمان مي‌كند. از طرفي طب سوزني نتايج بسيار خوبي در درمان كيست تخمدان بدون استفاده از دارو داشته است.
از طرف ديگر يكي از مشكلاتي كه اين روزها بسياري از زوج‌هاي جوان با آن روبه‌رو هستند مساله ناباروري است و متاسفانه آمار آن روز به روز در حال افزايش است. خوشبختانه طب سوزني در بعضي از موارد ناباروري مي‌تواند موثر باشد، از جمله اين موارد مي‌توان به ناباروري به علت كاهش تعداد و فعاليت اسپرم در مردان اشاره كرد. طبق نتايج به دست آمده مشخص شده است طب سوزني مي‌تواند ميزان اسپرم و فعاليت آنها را افزايش دهد، همچنين اگر نازايي به دليل اختلالات هورموني در زنان باشد با تنظيم هورمون‌ها از طريق طب سوزني مي‌توان ناباروري را در خانم درمان كرد.
طبق تحقيقات ثابت شده طب سوزني براي افزايش قد بچه‌هايي كه در سن رشد هستند نيز موثر است. در چند سال اخير معدل رشد به وسيله طب سوزني در چين افزايش يافته است. اين كار بدون استفاده از هورمون رشد و تنها با تحريك نقاطي از بدن كه به هيپوفيز و غده فوق‌كليه مربوط است صورت مي‌گيرد، چرا كه هورمون رشد از هيپوفيز ترشح مي‌شود. ميزان تاثير طب سوزني در افزايش قد بستگي به شرايط بدني هر فرد دارد و نبايد انتظار داشت در همه به يك ميزان جواب دهد. افرادي بهترين نتيجه را از اين عمل مي‌گيرند كه در هر 10 جلسه طب سوزني 5‌/‌0 تا 1 سانتي‌متر افزايش قد داشته باشند.


طب سوزنی,درمان بیماریها

بتازگي طب سوزني در شاخه پوست و مو و زيبايي نيز مورد توجه قرار گرفته است. با كمك طب سوزني مي‌توان چين و چروك پوست را برطرف كرد. به اين منظور با سوزن‌هاي مخصوصي نسج‌‌ الاستيك كلاژن شكسته‌شده را تقويت مي‌كنند و اين كار با تحريك نقاط خاصي به وسيله سوزن و همچنين با تحريكات الكتريكي در بعضي نقاط ديگر صورت مي‌گيرد و در نتيجه چين و چروك از بين مي‌رود. همان‌طور كه مي‌دانيد كاهش و شكسته شدن نسج ‌الاستيك كلاژن مسوول به وجود آمدن چروك در پوست است. از ديگر فوايد طب سوزني افزايش شادابي و طراوت پوست در اثر افزايش جريان خون است. از طرف ديگر طب سوزني در جلوگيري از ريزش مو و رشد مجدد موهاي ريخته شده نيز موثر است، به شرطي كه سلول‌هاي مو هنوز از بين نرفته باشند و اين كار با تحريك الكتريكي نقاطي از سر و در نتيجه افزايش جريان خون در آنها و تكثير و رشد سلول‌هاي زنده مو صورت مي‌گيرد.
طب سوزني فقط مختص افراد بيمار نيست، بلكه مي‌توان براي پيشگيري از بيماري‌ها نيز از آن بهره برد. در بسياري از كشورها از جمله در چين با استفاده از طب سوزني نقاط سلامتي بدن را تحريك كرده و به اين وسيله ميزان جريان خون و انرژي به بافت‌هاي مختلف مانند كبد، كليه و... تنظيم شده و همين باعث افزايش سطح سلامت در آنان مي‌شود.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
مراقبت از کبد در مقابل بیماری ها

کبد که بزرگ ترین غده داخلی بدن است حدود ۵۰۰ وظیفه مهم بر عهده دارد و از طرفی نقش قابل توجهی در هضم غذا دارد. امروزه اغلب مردم به دلیل رعایت نکردن رژیم غذایی سالم با ناراحتی های کبدی روبه رو می شوند. کبد آسیب دیده نیز نمی تواند کارهای معمولی خود را انجام دهد. در این مطلب به نقل از «Readers Digest» به علایم بیماری های کبدی و راهکارهایی در زمینه بهبود عملکرد کبد اشاره شده است.


● بخشی از وظایف کبد:

▪ کنترل میزان گلوکز خون
▪ تصفیه یا پاک سازی خون
▪ شکستن چربی ها
▪ ذخیره کردن ویتامین های لازم و مواد معدنی
▪ تولید اوره
▪ تهیه اسید آمینه
▪ کمک به هضم و سوخت وساز غذا
▪ تولید پروتئین های لازم، پروتئین های خون، آنزیم ها.


● علایم بیماری کبدی:

▪ خستگی مفرط
▪ از دست دادن اشتها
▪ حالت تهوع
▪ استفراغ
▪ یرقان


● راه های بهبود عملکرد کبد:

کنترل کردن احساس گرسنگی اهمیت زیادی دارد. غذا خوردن بی موقع باعث می شود کبد بیشتر از حد طبیعی کار کند و این امر روی عملکرد آن تاثیر می گذارد.
مصرف میزان بالای آب اهمیت زیادی دارد تا ناخالصی ها از کبد و کلیه دفع شود، البته مصرف زیاد آب بین وعده غذایی توصیه نمی شود زیرا تاثیر منفی بر روند هضم غذا می گذارد.


عملکرد سالم کبد باعث کاهش وزن می شود.

از مصرف شکرهای تصفیه شده بپرهیزید، زیرا کبد شکر را به چربی و کلسترول تبدیل می کند که در ران و شکم ذخیره سازی می شود. علاوه بر آن شکر تصفیه شده، میزان تری گلیسرید را افزایش می دهد که باعث بروز بیماری های قلبی عروقی می شود.
میوه هایی را که حاوی ماده معدنی و ویتامین هاست می توان جایگزین شکر سفید کرد.
از مصرف غذاهایی که دیر هضم است پرهیز کنید.
از آن جا که باکتری به کبد ضرر می رساند بهتر است از ماده غذایی تازه استفاده کنید، غذای موجود در یخچال را فقط یک بار مصرف کنید. به طور کلی غذاهای فرآوری شده را از برنامه غذایی حذف کنید.
از نان های سبوس دار استفاده کنید.
مصرف مواد غذایی حاوی پروتئین مانند غلات، تخم مرغ و... را افزایش دهید.
معاینه منظم فراموش نشود.
از مصرف مشروبات الکلی، مواد سمی و مواد مخدر پرهیز کنید.
استرس خود را کنترل کنید.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
صفحه  صفحه 65 از 111:  « پیشین  1  ...  64  65  66  ...  110  111  پسین » 
خانه و خانواده

همه چیز درباره بیماری ها

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti Forums is not responsible for the content of external sites

RTA