انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
خانه و خانواده
  
صفحه  صفحه 67 از 111:  « پیشین  1  ...  66  67  68  ...  110  111  پسین »

همه چیز درباره بیماری ها


مرد

 
آرزو دارید دندانهایتان مثل هالیودی هازیباباشد؟

امروزه، هیچ کاری ساده تر از سفید کردن دندان ها نیست، با پرداخت کمی پول، می توانید به راحتی، یک کیت سفید کننده دندان را از هر جایی، مثل داروخانه، سوپرمارکت، فروشگاه های لوازم بهداشتی و بدون شک از اینترنت خریداری کنید. فایدۀ این کیت های «آمادۀ استفاده» این است که «تقریباً» با همان روشی عمل می کند که در مطب های دندانپزشکی به کار گرفته می شود، استفاده از این کیت ها آسان است و به خاطر شرایط رقابتی با قیمت بسیار پایینی عرضه می شوند!


▪ سفید کردن دندان ها: چگونه انجام می شود؟

سفید سازی دندان ها، یا آن طور که عاملان آن ترجیح می دهند، درخشان کردن دندان ها پروسه ای است که در آن به کمک یک مادۀ اصلی، رنگ دانه های رنگی که طی سال ها بر روی مینای دندان ها تشکیل شده اند، محو می شوند.
رنگی شدن زیبا نیست اما طبیعی است و بیان کنندۀ شیوۀ زندگی افراد (مصرف قهوه، چای، سیگار کشیدن، مشروب...)، پیر شدن، وراثت و گاهی اوقات مصرف آنتی بیوتیک هایی نظیر تتراسایکلین حین رشد و تشکیل دندان است.
برای انجام این کار از یک مادۀ اصلی که عموماً از پروکسید کاربامید یا پروکسید هیدروژن (آب اکسیژنه) ، با دُزها و غلظت های کم یا زیاد، ساخته شده است، استفاده می شود. بدون شک محصولاتی که در داروخانه ها بدون نسخه فروخته می شوند (غلظت ۵ تا۷%)، از موادی که در مطب دندانپزشک استفاده می شوند، غلظت کمتری دارند. آیا این بدان معناست که محصولاتی که غلظت شان کمتر است، عوارض کمتری دارند؟


▪ سفید کردن دندان ها: باز هم مستندات کم دربارۀ این موضوع

صحبت کردن دربارۀ سفیدسازی دندان راحت نیست، خصوصاً اینکه مستندات کمی در این باره وجود دارد و تحقیقات علمی اندکی در زمینۀ آثار سفید کردن دندان به ویژه سفید کردن دندان در خانه صورت گرفته است. با این حال طبیعی است که دربارۀ این موضوع تردید وجود داشته باشد، شاید به همین علت است که اخیراً بنابر یک تصمیمی که در اروپا گرفته شده، می باید غلظت پروکسید در تمام محصولاتی که بدون نسخه فروخته می شوند کاسته شود!


▪ این ماده واقعاً خطرناک است یا این فقط یک اقدام احتیاطی است؟

امروزه، سه نوع محصول در بازار وجود دارد: قطره همراه با ژل، باندهایی آغشته به مواد که آن را روی سطح دندان می چسبانند و یک نوع دیگر ژل که آن را با احتیاط و به وسیلۀ یک قلم روی دندان ها می مالند.
باید توجه داشت که این محصولات دندانی متعدد و فراوان هستند، تمام این محصولات متناسب با ریخت شناسی همۀ دهان ها نیستند و نمی توانند هم باشند.


▪ نکات مهمی که باید در نظر گرفته شود

در نتیجه، لثه ها بر خلاف آنچه در مطب دندانپزشک اتفاق می افتد، همیشه به طور واقعی محافظت نمی شوند، در دندانپزشکی با استفاده از محصولات سفید کنندۀ بسیار قوی این محافظت صورت خواهد گرفت. در نتیجۀ عدم محافظت، خطر باقی خواهد بود، در بین بعضی افراد ممکن است، از بین رفتن بافت یا صدمه دیدن بیشتر دندان ها دیده شود. البته خوشبختانه، این تغییرات موقتی و بازگشت پذیر هستند.
سازنده های محصولات، اصرار دارند که به ما بقبولانند محصولاتی با دُز های پایین تر، برای سلامت ما بی خطر هستند. فقط مقدار اندکی از این مواد به بدن ما نفوذ پیدا می کنند! بنابراین، تأثیر آن در دراز مدت چیست؟ آیا مصرف این مواد به دفعات، یا مقدار بیش از حد آن خطرناک نیست؟


▪ هیچ چیز نمی تواند جای تجربۀ دندانپزشک شما را بگیرد

مطمئناً امروزه بسیاری از افراد تمایل دارند که دندان های شان را به راحتی و بدون دردسر سفید کنند، و از آنجایی که این کار کمک بزرگی به زیبایی است و نیاز به جراحی دندان ندارد، آن را مانند یک «خوددرمانی» ساده در نظر می گیرند.
به یاد داریم زمانی را که داشتن دندان های سفید جزء ژست های زیبایی نبود، آن زمان داشتن یک کیت سفید کننده برای سفید کردن دندان ها کفایت نمی کرد و همه برای خود یک پا دندانپزشک نشده بودند!
این فرآیند درخشان کردن دندان ها، باید پس از انجام آزمایش ها دهانی دندانی انجام شود. معاینات اهیت بسیار زیادی دارند و تشخیص هر نوع ناهنجاری (مانند پوسیدگی ها، دندان های ترک خورده، جراحت در سطح مینای دندان، مشکلات لثوی و...) بسیار مهم است و باید مورد درمان قرار بگیرند تا مشکل جدی تر نشود! به این ترتیب مانع از درد و مشکلات دیگر برای شما خواهد شد!


▪ معاینۀ دندان ضروری است

قبل از شروع فرآیند سفید سازی، انجام معاینات بسیار مهم است و در صورت نیاز باید جرم گیری یا پر کردن دندان صورت بگیرد تا سطوح دندان ها کاملاً پاک شوند. علاوه بر این شم
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
چرا گل مژه می زنیم؟

گل مژه برای دید خطری ایجاد نمی کند و معمولاً ظرف چند روز خوب می شود و معمولاً منشاء آن میکروب "استافیلو کوک" است که داخل بینی فراوان است و به راحتی ممکن است توسط دست از بینی به پلک ها منتقل شود.
گل مژه شبیه یک جوش چرکی است که ممکن است از داخل یا خارج پلک رشد کند؛ گل مژه مشکلی برای دید ایجاد نمی کند و در هر سنی ممکن است بروز کند.
ابتدا درد، قرمزی، حساسیت و تورم در موضع شروع شده و سپس یک جوش چرکی ظاهر می شود. گاهی تنها مجاور ضایعه متورم است و گاهی همه پلک متورم می شود، گاهی نیز آبریزش، احساس وجود جسم خارجی و حساسیت به نور نیز ایجاد می شود.
گل مژه برای دید خطری ایجاد نمی کند و معمولا ظرف چند روز خوب می شود. گل مژه معمولا توسط باکتری استافیلو کوک ایجاد می شود. این میکروب در داخل بینی فراوان است و به راحتی ممکن است توسط دست از بینی به پلک ها منتقل شود.
گل مژه اغلب بدون درمان ظرف چند روز برطرف می شود. البته می توان با کمپرس گرم روزی چهار مرتبه برای ده تا پانزده دقیقه بهبود آن را تسریع کرد. این کار سبب کاهش درد و سریعتر سر باز کردن گل مژه می شود. معمولا سطح گل مژه پس از مدتی پاره شده چرک آن تخلیه و سپس ترمیم و خوب می شود.
هیچ گاه گل مژه را فشار ندهید و بگذارید خودش سرباز کند. اگر شما مکررا دچار گل مژه می شوید بهتر است از پماد آنتی بیوتیک برای پیشگیری از عود آن استفاده کنید. همچنین شستشوی مرتب لبه پلک ها با شامپو بچه عود آن را کاهش می دهد. گل مژه ایی که در سطح داخلی پلک ایجاد می شود ممکن است کاملا ًاز بین رفته یا خود به خود سرباز کنند و گاهی لازم می شود که پزشک آنها را باز و تخلیه کند.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
چطور دندان‌درد را آرام کنیم؟

با وجود آن که داروهای زیادی برای آرام کردن دندان درد وجود دارد، ولی باید گفت این درد به راحتی قابل تحمل نیست.گاهی شما نوشیدنی سرد یا گرمی می‌خورید و ناگهان از درد دندان منقلب می‌شوید، یا خوردن شیرینی شما را برای لحظاتی دچار دندان‌درد می‌کند. برخی از مردم هم به خاطر مشکلات سینوسی، دندان درد می‌گیرند و آن زمانی است که تنها دندان‌های بالای آنان درد می‌گیرد.
گاهی اوقات هم ساییده شدن دندان، شما را به دندان درد می‌اندازد که در این صورت معمولا حساس شدن دندان برایتان مشکل ساز شده و باعث درد می‌شود.برخی از انواع این دندان دردها احتیاج به رسیدگی فوری دارند.دندان دردهایی که شما را نیمه‌ی شب از خواب بیدار می‌کنند و یا حتی کارایی روزانه شما را به حد صفر می‌رسانند، آن دسته از مشکلاتی هستند که باعث می‌شوند شما سریعا به دندانپزشک مراجعه کرده و تقاضای کمک کنید. این دردها معمولا به دلیل رسیدن چرک (عفونت) به عصب دندان رخ می دهند.
دندان‌درد می‌تواند در اثر شکستگی دندان، عفونت لثه و دندان، آبسه ریشه دندان به‌علت گسترش پوسیدگی دندان (حتی پرشده) به داخل قسمت مرکزی دندان اتفاق بیفتد.
در صورتی‌که لثه‌ی نزدیک دندان، قرمز، متورم و دردناک باشد و یا اینکه حفره دندان قابل دیدن باشد، علت دندان‌درد واضح است.
اگر به کانون درد مشکوک بودید، ضربه زدن آرام با دسته یک قاشق موجب درد شدید در دندان درگیر می‌شود.
برای کاهش درد دندان، آسپیرین را روی دندان‌تان نگذارید، بلکه آن را با آب بخورید. گذاشتن آن روی لثه می‌تواند آن را زخم کند که بهبود آن 3 تا 4 روز طول می‌کشد.


کارهایی که می‌توانیدبرای آرام کردن دندان درد انجام دهید:

درمان دندان درد-ما به شما خواهیم گفت که قبل از رسیدن به مطب دندانپزشکی، چه کارهای را برای کاهش دندان درد تان انجام دهید:

-دو عدد قرص ایبوپروفن با هم بخورید. در میان مسکن‌ها، این دارو برای کاهش دندان درد مناسب‌تر است.
- از اسپری‌های بی‌حسی برای دندان درد استفاده کنید. آنها می‌توانند برای مدتی روی اعصاب دندانتان تاثیر بگذارند تا بتوانید خود را به پزشک برسانید.
- مقدار یخ را داخل یک کیسه نایلونی بریزید و روی صورت خود، جایی که درد می کند، بگذارید.
- نگه داشتن آب یخ در دهان نیز ممکن است کمک‌تان کند، اما اگر دیدید باعث درد بیشتر داندانتان شد، از آن صرفنظر کنید.
- سرتان را بالا نگه دارید. با این کار از فشار وارده به دندانتان کاسته می‌شود.
- دهانتان را بشویید. گاهی اوقات گیر کردن غذا در بین دندان‌ها می‌تواند به اندازه پوسیدگی دندان، دردناک باشد.
- به هیچ وجه مواد سرد و گرم یا شیرینی نخورید.
-برای آرام شدن دندان درد با تکه‌ای از آدامس دندانتان را بپوشانید.
- اگر دندان درد به علت تماس دندان با ترشی، میوه یا بستنی ایجاد شده است، با قرار دادن خمیر دندان بر روی آن، می توان آن را آرام کرد.


کارهایی که نباید برای آرام کردن دندان درد انجام دهید:

- آسپیرین را روی دندان‌تان نگذارید. اگر می‌خواهید حالتان بهتر شود، آن را با آب بخورید. گذاشتن آن روی لثه می‌تواند آن را زخم کند که بهبود آن 3 تا 4 روز طول می‌کشد.
- تصور نکنید با قطع شدن درد دندان، مشکل از میان رفته است. مشکل دندانتان را جدی بگیرید و سریعا به دندانپزشک مراجعه کنید.
- از گرما برای تسکین دندان‌درد استفاده نکنید، زیرا آن را بدتر می کند.


با این کارها از دندان درد پیشگیری کنید:

- کودک باید بعد از دو تا سه سالگی، مرتباً توسط دندانپزشک معاینه شود.
- کودک باید دندانش را حداقل یک بار در روز مسواک کند.
- اگر در ناحیه‌ای زندگی می‌کنید که، فلوراید به آب اضافه نشده است، مصرف مکمل‌های فلوراید الزامی است. بدین‌منظور با دندانپزشک خود مشورت کنید...
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
سرطان سینه

سرطان سینه چیست؟

سرطان سینه، رشد مهار نشده‌ی سلولهای غیر طبیعی است كه در نواحی مختلف سینه ایجاد می شود. سرطان سینه ممكن است در بافتهای مختلف سینه مانند مجاری‌ای كه شیر را انتقال می‌دهند، در بافت تولید كننده‌ی شیر و در بافت غیر غددی رخ دهد.
سرطان سینه پس از سرطان پوست دومین سرطان شایع در زنان است. هر ساله تعداد زیادی از مبتلایان به سرطان سینه تشخیص داده می‌شوند و تعدادی نیز جان خود را از دست می‌دهند. خطر ابتلا به سرطان سینه با افزایش سن بیشتر می شود. در حدود سه چهارم از موارد بیماری سرطان سينه در زنان بالای 50 سال ایجاد می شود.


به جز سن سایر عوامل خطر شامل این موارد هستند:

* سابقه‌ی فامیلی سرطان سینه
* سابقه‌ی قبلی ابتلا به سرطان سینه و یا برخی موارد غیر طبیعی دیگر در بافت سینه
* افزایش مواجهه زنان با هورمون استروژن كه در شرایط زیر رخ می دهد:
* بروز اولین دوره‌ی قاعدگی قبل از 13 سالگی
* یائسگی بعد از 51 سالگی
* استفاده از درمان جایگزینی هورمون با استروژن
* افرادی كه در طول زندگی باردار نشده‌اند و یا اولین بارداری آنها بعد از 30 سالگی بوده است.
* اضافه وزن و چاقی خصوصاً بعد از یائسگی
* مصرف الكل نیز از عوامل ابتلا به سرطان سینه است
* زندگی بی تحرك و فعالیت بدنی كم از عوامل دیگر ابتلا به سرطان سینه است
اگرچه این بیماری سرطان سينه در زنان بسیار شایع‌تر است اما در مردان نیز روی می‌دهد.


علائم سرطان سينه:

علائم سرطان سینه شامل این موارد هستند:

* وجود توده و یا افزایش ضخامت در سینه و یا ناحیه‌ی زیر بغل
* ترشح شفاف یا خونی از سینه
* پوسته‌ریزی در نوك سینه
* فرو رفتن نوك سینه به داخل
* قرمزی و یا تورم سینه
* فرو رفتگی پوست سینه كه در آن پوست، حالتی شبیه به پوست پرتقال پیدا می كند.
* وقوع تغییر شكل سینه كه موجب متفاوت شدن آن با سینه‌ی دیگر شود.
* زخم در پوست سینه كه بهبود پیدا نكند ،از علائم دیگر سرطان سینه است.


تشخیص سرطان سينه:

تشخیص سرطان سینه-پزشك شما در باره‌ی عواملی كه خطر بروز سرطان سینه را افزایش می دهد سوال می كند. مخصوصاً اگر سابقه‌ی فامیلی بیماری سرطان سينه وجود داشته‌باشد. سوالاتی نظیر:
احساس توده یا افزایش ضخامت در سینه، تو رفتگی نوك سینه و یا ترشح از نوك سینه، تورم و یا تغییر در شكل ظاهری سینه، قرمزی یا فرو رفتگی پوست سینه و بزرگ شدن غدد لنفاوی زیر بغل.
اگر در معاینات توده‌ای یافت شود و یا در عكسهای رادیولوژی بافت غیر طبیعی وجود داشته‌باشد پزشك شما ارزیابی بیشتر را برای بررسی سرطان سینه احتمالی توصیه خواهد كرد.در برخی موارد قدم بعدی بررسی سونوگرافی است تا قوام توده را مشخص كند. سونوگرافی نشان می‌دهد كه توده یك بافت توپر و سفت است و یا اینكه یك كیست پر از مایع و غیر سرطانی است.
اگر توده سفت باشد پزشك نمونه‌برداری را توصیه می كند. این به این معنی است كه بافت غیر طبیعی برای بررسی آزمایشگاهی فرستاده می‌شود.
ممكن است بدون انجام سونوگرافی نمونه برداری انجام شود. ممكن است از توده نمونه‌برداری شود و یا كل توده برای بررسی آزمایشگاهی فرستاده شود. نمونه‌برداری وجود سرطان سینه را اثبات می‌كند.


دوره‌ی بیماری سرطان سينه:

سرطان سینه تا زمانی كه درمان نشود رشد می‌كند و منتشر می‌شود.


پیشگیری از سرطان سینه:

پیشگیری از سرطان سینه-اگرچه این اقدامات مصون ماندن ازسرطان سینه را تضمین نمی‌كنند اما به پیشگیری از آن كمك می‌كنند.

* سیگار نكشید
* وزن خود را در حد طبیعی و مناسب حفظ كنید
* برای پیشگیری از سرطان سینه مرتب ورزش كنید.
* مصرف الكل را محدود كنید.
* برای پیشگیری از سرطان سینه ،رژیم غذایی سالمی داشته باشید كه حاوی مقادیر زیادی از سبزیجاتی مانند كلم بروكلی، كلم و گل كلم باشد.
* در حال حاضر توصیه سازمانهای تحقیقاتی- بهداشتی بیانگر تشویق افراد به انجام معاینه فردی و یا عدم انجام آن نیست. اما اگر سن شما زیر 40 سال است هر سه سال یك بار و در صورتی كه بالای 40 سال دارید هر ساله باید توسط پزشك معاینه شوید.
* بررسی رادیوگرافی سینه یا ماموگرافی را به صورت مرتب انجام دهید.

ماموگرام می‌تواند سرطان سینه را 5-2 سال پیش از اینكه تبدیل به یك توده‌ی قابل لمس شود نشان دهد. اگرچه بر سر تناوب انجام ماموگرافی‌ها اختلاف نظر وجود دارد، اما بسیاری از متخصصان همچنان توصیه می‌كنند كه زنان بالای 40 سال سالیانه یك ماموگرافی انجام دهند.
محققان اختلال در برخی ژنها را در بروز سرطان سینه‌ی ارثی موثر می‌دانند و زنانی كه سابقه‌ی فامیلی بروز بیماری را دارند باید مشاوره‌ی ژنتیكی داشته‌باشند.


درمان سرطان سینه:

درمان سرطان سینه به عوامل مختلفی بستگی دارد. ممكن است درمان جراحی به صورت برداشتن جزئی تا كامل سینه انجام شود و درمانهای مكمل مانند درمان دارویی، درمان هورمونی، شیمی درمانی و رادیوتراپی انجام گیرند...
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
لـیـپـوم چـیـسـت؟

لیپوم تومور خوش خیم سلول های چربی و گنبدی شکل است و ۱۰ ۲ سانتی متر قطر دارد. البته اندازه های بزرگ تر آن نیز مشاهده شده است...
معمولا در لمس، قوام خمیری دارد و سطح آن صاف و به آسانی قابل حرکت است. پوست روی ضایعات، سالم است و علایمی مثل خارش و درد ندارد.
این بیماری در افرادی که نوعی استعداد ذاتی یا ارثی دارند، شایع تر است و در افرادی که سابقه فامیلی دارند، بیشتر رخ می دهد.
این تومور خوش خیم با اندازه ثابت به درمان نیاز ندارد مگر اینکه بزرگ شود، در عملکرد عضلات اختلال ایجاد کند، عفونی شود (به ندرت اتفاق می افتد) یا از نظر زیبایی برای فرد آزاردهنده باشد که در این صورت برداشت آن با جراحی امکان پذیر خواهد بود. درمان جراحی این توده ها تحت بی حسی موضعی انجام می شود ولی نباید فراموش کرد که جراحی فقط در مورد درد، حساسیت، التهاب، وجود ترشح در توده، افزایش اندازه، قرار گرفتن لیپوم در مکان های حساس مثل مفاصل، بین عضلات یا وجود آن در مکان هایی مثل پیشانی و جایی که چهره فرد را آسیب بزند صورت می گیرد. در صورتی که لیپوم در کمر باشد، ممکن است با ضایعات نخاعی همراه شود و حتما باید قبل از جراحی MRI انجام گیرد.
از جمله روش هایی که در درمان لیپوم مطرح شده، مزوتراپی با تزریق ماده لیستین (فسفاتیدیل کولین ایزوپروترنول) است که نوعی داروی تجزیه کننده چربی است و در مطالعه مطرح شده که ترکیب لیستین همراه دئوکسی کولات در درمان لیپوم زیر جلدی موثر و از آن به عنوان یک روش بی خطر و موثر یاد شده است.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
اگر دچار برق گرفتگی شویم

فرض کنید همسر شما در حال شستشوی دیوار آشپزخانه است که ناگهان مقداری آب به داخل یکی از پریزها نفوذ و همسرتان دچار برق گرفتگی می شود. رنگ او پریده و بسیار وحشت زده است. در این زمان چه می کنید؟
بسیاری از افراد هنگام نظافت و شستشوی آشپزخانه یا نصب لوستر دچار برق گرفتگی می شوند. در این زمان، بهترین اقدام آن است که بلافاصله برق را از کنتور قطع کنید.
اگر هم به کنتور دسترسی ندارید، سعی کنید به مصدوم نزدیک شوید و او را با اشیای خشک و ابزار نارسایی چون چوب یا پلاستیک از منبع برق جدا کنید. اگر هنگام نزدیک شدن به مصدوم احساس مور مور شدن و قلقلک در پاها کردید، بلافاصله بایستید.
این حس به شما علامت می دهد که شما روی زمین پر الکتریسیته هستید و جریان برق از یک پای شما وارد شده و از پای دیگر خارج می شود. در این زمان آرامش خود را حفظ کنید و فوری یک پای خود را از روی زمین بلند کرده، بچرخید و برگردید تا از این محیط خارج شوید.
برق گرفتگی وقتی اتفاق می افتد که برق مسیر رفت و برگشت داشته باشد. در این مواقع فرد یا باید روی یک پا بایستد یا ۲ پا را کامل به هم چسبانده تا در صورت ورود برق راهی برای خروج آن نباشد و خطر به حداقل رسد.
خطرناک ترین حالت برق گرفتگی زمانی است که جریان برق از یک دست وارد و از دست دیگر خارج شود. در این هنگام جریان برق از قلب و ریه گذشته و می تواند باعث از کار افتادن این اعضا و در نهایت منجر به مرگ شود.


● چه باید کرد؟

۱ ـ با توجه به موارد ایمنی ذکر شده، مصدوم را از جریان برق جدا کنید.

۲ ـ تعداد تنفس و نبض مصدوم را شمارش کنید و اگر نفس نداشت به او تنفس مصنوعی دهید و بلافاصله با ۱۱۵ تماس بگیرید.

۳ ـ امکان دارد مصدوم با علائمی چون رنگ پریدگی، سرگیجه، رخوت، کاهش تعداد تنفس و ضربان قلب، دچار شوک شود. بنابراین فوری او را به پشت بخوابانید و پاهای او را ۲۰ سانتی متر (یک وجب) بالاتر از سطح بدنش قرار دهید و او را با یک پتو بپوشانید تا اتلاف گرمای بدن به حداقل رسد.

۴ ـ گاهی برق گرفتگی با سوختگی همراه است. اگر سوختگی سطحی بود، موضع را با آب خنک شستشو داده و پانسمان کنید، اما اگر سوختگی عمیق بود، مصدوم را بلافاصله به مراکز درمانی برسانید.


● توجه:

خطر برق گرفتگی در بدن مرطوب یک میلیون بار بیشتر از بدن خشک است. اگر با برق سرو کار دارید، دمپایی یا کفش هایی با عایق خشک بپوشید و سعی کنید هیچ قسمتی از بدن تان به طور مستقیم با زمین در تماس نباشد. با دست مرطوب و خیس به کلید، پریز و وسایل برقی دست نزنید و هنگام نظافت مراقب باشید تا آب به تجهیزات برقــی و کنتـــــور پاشیــده نشود.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
16توصیه به دیابتی‌هایی که قصد سفر دارند

1- بیمارانی که انسولین یا قرص مصرف می‌کنند، باید دستگاه سنجش قند را همراه خود به سفر ببرند و چه در مسافرت باشند و چه در تعطیلات خانگی، باید بیشتر از قبل قندخون خود را چک کنند، چون به خاطر بی‌تحرکی یا مختل شدن برنامه غذایی (پرخوری بیشتر یا کمتر غذاخوردن)، امکان نوسان قندخون وجود دارد.

2- اگر مسافرت می‌روید کارت هویت بیماری‌تان (باید در مورد اینکه دیابت دارید، نوع آن چیست، چه درمان‌هایی می‌گیرید و شماره تماسی که در موقع لزوم بتوان با آن تماس گرفت نوشته شده باشد) را همراه خود داشته باشید.

3- استرس‌هایی که طی مسافرت‌ها به وجود می‌آید و گاهی شما را وادار می‌کند فعالیت سنگین داشته باشید، مانند عجله به منظور جا نماندن از قطار یا هواپیما یا نشستن‌های طولانی‌مدت در مسافرت با ماشین، قطار یا هواپیما، می‌تواند باعث شود دچار افت قندخون شوید. پس باید قندخون‌تان را بیش از قبل چک کنید.

4- اگر دیابت دارید و عزم سفر می‌کنید، باید دو نامه از پزشک معالج خود بگیرید. اول نامه‌ای است برای دیابتی‌هایی که قصد سفر به خارج از کشور دارند. این نامه، نامه‌ای برای ماموران امنیتی است مبنی بر اینکه این فرد دیابت دارد و باید سرنگ و قلم مخصوص تزریق انسولین و ویال‌های دارو یا حتی قرص‌های انسولین را حمل کند و همراه خود داشته باشد. ماموران امنیتی بعضی کشورها روی داروهایی‌ که توسط مسافران حمل می‌شود، حساس‌اند و داشتن این نامه الزامی است.
نامه دوم برای پزشک است تا اگر طی مسافرت مشکلی برای بیمار به وجود آمد، این نامه را به پزشک بدهد. نامه حاوی اطلاعاتی است در مورد دیابت فرد، حساسیت‌های دارویی که دارد و نکات مهمی که به پزشک کمک می‌کند. لازم است برای اطمینان از گم نشدن نامه‌ها، چند رونوشت از آن تهیه و اصل آن را نزد خود نگه دارید.
طی مسافرت بهتر است همیشه مقداری مواد کربوهیدراتی (نشاسته‌ای) در کیف دستی خود داشته باشید

5- بیماری که انسولین دریافت می‌کند، باید بیشتر از مقداری که مورد نیازش هست (5/1 تا 2 برابر) انسولین، سرنگ، لانست و نوارهای آزمایش قندخون همراه داشته باشد. در ضمن باید کیف کوچکی حاوی چند عدد قند حبه‌ای، بیسکویت، نبات، یک بطری آب، آبمیوه، چند میان‌وعده کوچک مانند ساندویچ یا میوه برای خود بردارد تا در صورت افت قندخون احتمالی از آنها استفاده کند. داروهای مصرفی دیگر را هم باید بیشتر از مورد نیاز همراه داشته باشد.

6- اگر به سفر می‌روید، مقداری از داروها و انسولین یا قرص خود را در دو جا داشته باشید. بسیار دیده شده در سفر، کیف فرد به سرقت رفته و علاوه بر استرس آن، به خاطر فقدان دارو، دچار افت قندخون شده است.

7- اگر به بیماری حرکت مبتلا هستید (داخل ماشین دچار تهوع و استفراغ می‌شوید) از پزشک خود بخواهید داروهایی برای پیشگیری از تهوع به شما بدهد. اگر دچار استفراغ شوید هم آب بدنتان از دست می‌رود و هم به خاطر تهوع نمی‌توانید چیزی بخورید که این منجر به افت قند می‌شود.

8- طی مسافرت بهتر است همیشه مقداری مواد کربوهیدراتی (نشاسته‌ای) در کیف دستی خود داشته باشید. یادتان باشد همیشه مسافرت طبق برنامه پیش نمی‌رود. هواپیما تاخیر می‌کند، جاده ترافیک می‌شود و... . به خاطر بسپارید با مصرف به موقع میان‌وعده‌های کوچک مشکلی برای شما پیش نمی‌آید و مجبور نمی‌شوید نوشیدنی شیرین بخورید.

9- داخل قطار یا هواپیما لازم نیست درخواست غذای مخصوص دیابتی بدهید. بهتر است غذای معمولی مانند سایر افراد بخورید.

10- بد نیست در مورد سفر به خارج از کشور راجع به نوع غذاهایشان و متناسب بودن با ذائقه ما ایرانی‌ها اطلاعاتی کسب کنید. گاهی نامناسب بودن غذاهای آن کشور، شما را وادار می‌کند از موادی که مضر هستند به مقدار بیش از حد بخورید و دچار نوسان قند خون شوید.

11- مراقبت از پاها در سفر الزامی است. برای جلوگیری از لخته شدن خون در پاها در سفرهای طولانی توقف کنید و کمی پیاده‌روی کنید. اگر با هواپیما سفر می‌کنید، به مچ پا حرکات چرخشی بدهید یا تمرین کششی ساق پا انجام دهید.

12- لازم است کفش مناسبی برای سفر بخرید. کفش چرمی که با آن راحت باشید با پاشنه سه سانتی‌متری بهتر است. کفش را بعد از ظهر خریداری کنید. یادتان نرود پاهایتان را هر روز با آینه بررسی کنید.
بهتر است انسولین‌هایی که استفاده نمی‌کنید در یخچال بگذارید و انسولینی که استفاده می‌کنید را در فضای اتاق قرار دهید و مطمئن باشید تا یک ماه سالم خواهد ماند

13- اگر به ساحل می‌روید، پابرهنه راه نروید. مراقب آفتاب‌سوختگی هم باشید که دچار زخم پوستی نشوید.

14- درباره سفر به کشورهای خارجی با پزشک خود صحبت کنید. اگر با کشور مقصد اختلاف ساعت کمی دارید مشکلی ایجاد نمی‌شود اما در سفر به کشورهایی چون چین و مالزی که روز کوتاه‌تر می‌شود، نیاز شما به قرص و انسولین کم می‌شود و باید این نکته را بدانید. در مقابل، اگر به اروپا سفر می‌کنید روز طولانی‌تر می‌شود و نیاز شما به انسولین یا قرص و حتی مواد غذایی بیشتر می‌شود. به علاوه یاد بگیرید قبل از سفر چند جمله کلیدی را به زبان انگلیسی که زبان بین‌المللی است و می‌تواند موقع اورژانس یاری‌تان کند به خاطر بسپارید؛ جملاتی مانند «من دیابت دارم» یا «لطفا به من قند بدهید».

15- اصول نگهداری انسولین از نکاتی است که باید بدانید. انسولین چه ویال شکل باشد، چه قلم انسولین، تا یک ماه می‌توان آن را در دمای طبیعی اتاق نگه داشت. در مسافرت به مناطق معتدل لازم نیست شیشه انسولین را در فلاسک یخ نگه داشت. فقط باید از قراردادن آن در معرض نور مستقیم آفتاب (پشت شیشه اتومبیل یا کنار پنجره آفتاب‌گیر) خودداری کرد. بهتر است آن را داخل کیف دستی یا فضای اتاق محل اقامت قرار دهید. انسولین را نباید به قسمت بار اتوبوس یا هواپیما بدهید.

16- لازم است انسولین فاسد را تشخیص دهید. در این حالت، نوع شفاف آن که کریستال رگولار است به صورت کدر درمی‌آید و نوع شیری‌رنگ آن که انسولین MPH است به صورت دانه‌دانه به دیواره‌های شیشه‌ای می‌چسبد. اگر هم ویال در معرض نور خورشید باشد، قهوه‌ای رنگ می‌شود که نشان‌دهنده فساد آن است.
بهتر است انسولین‌هایی که استفاده نمی‌کنید در یخچال بگذارید و انسولینی که استفاده می‌کنید را در فضای اتاق قرار دهید و مطمئن باشید تا یک ماه سالم خواهد ماند.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
خواص سنگ ها و درمان با آنها

تاریخچه سنگ درمانی

سنگ درمانی که از دیرباز در زمره درمانهای طبیعی بوده، امروزه تحت نام (gem therapy) به عنوان یکی از رشته های طب مکمل معرفی و طبقه بندی می شود. استفاده از خواص سنگها و درمان با آنها،بر خلاف استقبال گسترده مردم جهان طی سالهای اخیر، موضوع جدیدی نیست، بلکه هزاران سال قدمت دارد. شواهد کاربرد سنگهای طبیعی برای درمان بیماریهای مختلف در قدیمی ترین تمدنهای بشری به چشم می خورد. بر اساس این شواهد، در طول تاریخ از سنگهای قیمتی و نیمه قیمتی برای مقاصد درمانی، محافظت افراد در برابر بلایای طبیعی و تاثیرات نامطلوب محیطی استفاده می شده است. قدیمی ترین گزارشها در مورد خواص درمانی گوهرها به هزاره 4 پیش از میلاد باز می گردد. چنین به نظر می رسد که کتیبه های سومری و متون علوم ودایی مربوط به هند باستان، کهن ترین آثار بر جای مانده از این دانش قدیمی یعنی استفاده از خواص سنگها و درمان با آنها می باشند. در طب سنتی هند (آیورادا) دستورات دقیقی در مورد تهیه پودر، خمیر و الگریز با سنگهای شفا بخش وجود دارد. متون و دستورات این طب تا به امروز حفظ شده و توسط پزشکان آن در سراسر دنیا و بخصوص در آمریکا، اروپا و هند بکار گرفته می شود.
در چین باستان نیز درمانگران از خواص سنگها و درمان با آنها آگاه بوده اند. کتاب امپراطور زرد (حدود 500 سال قبل) که توسط پی یو نگاشته شده دارای توضیحات فراوانی در مورد گوهرها و تاثیر آنها بر بدن انسان است. امروزه نیز کشور چین یکی از بزرگترین عرضه کنندگان گوهرها و سنگهای شفابخش در سراسر دنیاست.


خواص سنگ ها و درمان با آنها

1–خواص سنگ آکوارمارین :
خواص درمانی سنگ آکوارمارین،برای بیماریهای مجاری تنفسی مانند برنشیت و ناراحتی های ناحیه گردن. افزایش قدرت سیستم دفاعی بدن.

2 –خواص سنگ ابسیدان رنگین کمان :
خواص درمانی سنگ ابسیدان رنگین کمان،باعث تسکین عفونتها و التهابات شده و ضد باکتری میباشد و نیز مانع زخم معده است.

3–خواص سنگ ابسیدان لکه برفی :
خواص درمانی سنگ ابسیدان لکه برفی،عملکرد روده هارا آسان میکند و تقویت کننده استخوانهاست.

4– خواص سنگ آمازونیت :
خواص درمانی سنگ آمازونیت،برای تقویت مغز ، اعصاب و آرامبخش است.

5 –خواص سنگ کهربا :
خواص درمانی سنگ کهربا،آنتی آلرژی و ضد اگزما و ناراحتیهای پوستی است.

6 –خواص سنگ آمیتیست :
خواص درمانی سنگ آمیتیست،ضد میگرن و فشارهای عصبی و مفید برای سیستم کلی اعصاب.

7 –خواص سنگ اون چورین :
خواص درمانی سنگ اون چورین،درمان بیماریهای چشمی ریزش اشک ، ضد شوره سر و بوسیله ارتعاشات ملایم این سنگ ناراحتی های قلبی و سیستم عصبی در مان میشود.

8 –خواص سنگ پریدوت :
خواص درمانی سنگ پریدوت،عموما" اثر مثبت بر اصلاح بافت ها دارد و برای گردش خون مفید است.

9-خواص سنگ توپاز آبی :
خواص درمانی سنگ توپاز آبی،صدا را تقویت میکند وبرای التهاب گلو و رفع گرفتگی صدا موثراست. واعصاب راتقویت و افسردگی را درمان میکند.

10 –خواص سنگ تورمالین :
خواص درمانی سنگ تورمالین،آرامبخش و قدرت تمرکزرازیاد میکند.ونیز تاثیر ضد سرطانی دارد.

11 –خواص سنگ چشم ببر :
خواص درمانی سنگ چشم ببر،فعال کننده اندامهای حرکتی مانند مفاصل است.

12 –خواص سنگ رودونیت :
خواص درمانی سنگ رودونیت،تاثیر قوی بر شنوائی دارد ودر تقویت ششها و درمان دیابت موثر بوده و در ضمن قدرت فراکیری را افزایش میدهد.

13 –خواص سنگ سلیمان :
خواص درمانی سنگ سلیمان،(اونیکس) تقویت کننده ناخن ، چشم وپوست بوده از ریزش مو میکاهد و جریان خون را تحریک میکند.

14 – خواص سنگ کریستال :
خواص درمانی سنگ کریستال،مفید برای قلب ، غدد لنفاوی ، جریان خون و همچنین باعث تقویت چشم و ریه نیز میشود.

15–خواص سنگ لاجورد :
خواص درمانی سنگ لاجورد،مفید در درمان فشارخون بالا ومسکن در دردهای سر.

16 –خواص سنگ سودالیت :
خواص درمانی سنگ سودالیت،آرامبخش ، و غده تیروئید و دیگر غدد را تقویت نموده ، محرک مغز و بافتهای لنفاوی است. وبه بدن نیروی حیات میبخشد.

17 –خواص سنگ سیترین :
خواص درمانی سنگ سیترین،برای رفع افسردگی ، عصبانیت ، نگرانی مفید است.

18 –خواص سنگ عقیق آبی :
خواص درمانی سنگ عقیق آبی،موثر در درمان سردرد و گرفتگی عضلانی.

19 –خواص سنگ عقیق خزه ای :
خواص درمانی سنگ عقیق خزه ای،مفید در درمان دیابت .

20 –خواص سنگ کارنلین :
خواص درمانی سنگ کارنلین،تصفیه کننده دستگاه گوارش وموثر در هضم و جذب غذا وگردش خون .

21 – خواص سنگفلوریت :
خواص درمانی سنگ سنگفلوریت،درمان بیماریهای مغزی و مشکلات ذهنی.

22 –خواص سنگ فیروزه :
خواص درمانی سنگ فیروزه،مفید برای کبد ، غدد و تقویت چشم ها.

23 –خواص سنگ کوارتزدودی :
خواص درمانی سنگ کوارتزدودی،مناسب برای افراد کم انرژی وموثر برای شکم ، کلیه ها ، لوزالمعده و اندامهای جنسی.

24 –خواص سنگ کوارتز صورتی :
خواص درمانی سنگ کوارتز صورتی،موثر در عملکرد تخمدانها و بیضه ها در هر دو جنس.

25 –خواص سنگ گارنت :
خواص درمانی سنگ گارنت،مناسب برای دستگاه تولید مثل ، تقویت قسمت میانی ستون مهره ها.

26 –خواص سنگ لابرادوریت :
خواص درمانی سنگ لابرادوریت،افزایش عملکرد قدرت دفاعی و در مان رماتیسم .

27 – خواص سنگ مالاگیت :
خواص درمانی سنگ مالاگیت،دارای خاصیت تصفیه کنندگی و ضد التهاب است.

28 –خواص سنگ مرجان :
خواص درمانی سنگ مرجان،برای بیماریهای کم خونی و ناراحتی های عادات ماهانه.

29 –خواص سنگ هماتیت :
خواص درمانی سنگ هماتیت،در درمان واریس ، انعقاد خون ، بازسازی خون و سلولهای بدن.

30 –خواص سنگ جاسپر قرمز :
خواص درمانی سنگ جاسپر قرمز،مفید برای مفاصل ، پا درد ، کمر و استخوانها
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
راهـکارهایی برای کاهـش دردهای جسمانی

می دانیم که درد جسمانی علامت و نشانه ایجاد مشکل و ناهنجاری در بدن است ضمن اینکه عوامل مختلفی باعث درد و ناراحتی جسمانی می شوند. بطوریکه بعضی از این عوامل موقتی و برخی نیز طولانی مدت و نیازمند دارو و درمان هستند...در اینجا ترفند هایی برای شما دوستان بیان خواهد شد که شما با دانستن و بکار بستن آنها، بعضی از دردها را می توانید موقتا کاهش بدهید.

خارش گلو : وقتی کودک بودید، قلقلک دادن زیر بغل شما یک سرگرمی جالب بود. حالا در بزرگسالان هم می توان از این ترفند برای رهایی از مشکل خارش گلو استفاده کرد. وقتی که سلول های عصبی گوش تحریک بشوند، باعث اسپاسم عضلات گلو و گردن شده و در نتیجه شما را از شر خارش گلو راحت می کنند. پس قلقلک دادن گوش، باعث رفع خارش گلو می گردد!

صداهای فراصوت بالاتر از حد آستانه شنوایی را تجربه کنید : اگر در محلی شلوغ و پر سر و صدا هستید، بطرف راست خم شوید و سعی کنید با گوش راست بشنوید! چون گوش راست برای شنیدن حرفهای تند و سریع مناسب تر است و گوش چپ برای تمیز و تشخیص دادن تن های موسیقی، قوی تر است.

بر درد آمپول غلبه کنید : به راحتی با سرفه کردن در حین تزریقات، می توانید درد آمپول را کاهش دهید. البته نه آن سرفه ای که تزریقات چی را چنان بترسانید که منجر به شکستن سرنگ در عضله تان شوید. چراکه سرفه کردن در اصل یک ترفندی است که باعث افزایش سریع و موقتی فشار در قفسه سینه شده و مسیرهای عصبی درد را مسدود می کند.

از شر جرم های بینی راحت شوید : فین کردن شدید را فراموش کنید. در اینجا یک ترفند بسیار سریع و آسان برای راحت شدن از جرم ها وجود دارد و آن اینست که بطور متناوب با زبان خود به سقف دهانتان ضربه بزنید، سپس با یک انگشت خود وسط دو ابرو را فشار دهید. این کار باعث می شود که تیغه بینی، عقب و جلو رفته و پس از ۲۰ ثانیه، جرم های متراکم شده و آماده تخلیه می شوند!

از شر رفلاکس مری راحت شوید : کسانی که دچار رفلاکس مری هستند، اگر به پهلوی چپ بخوابند، کمتر به این مشکل دچار می شوند! مری و معده تحت یک زاویه ای بهم وصل هستند، وقتی به پهلوی راست بخوابید، سطح معده بالاتر از مری قرار می گیرد، در نتیجه غذا و اسید به مری بر می گردد.

درد دندان، آخ نگــــو : با یک تکه یخ، قسمت v شکل بین انگشتان اشاره و شست را بمالید، بسادگی خواهید توانست تا درد دندانتان را کاهش دهید.

نوک انگشت تان را سوزانده اید؟ : اگر در اثر تماس ناگهانی با اجاق گاز یا قابلمه داغ نوک انگشت تان را سوزانده اید، به سرعت قسمت آسیب دیده را تمیز کنید و با یک تکه یخ ماساژ بدهید. اگر یخ نبود، از آب سرد نیز می توانید استفاده کنید.

سرتان گیج می رود و به دوران افتاده است؟ : کافی است فقط یک دست تان را روی یک نقطه ثابت قرار دهید، بسرعت دوران سرتان خوب می شود. قسمتی از گوش که مسئول فقط تعادل است در داخل یک مایع شناور می باشد، هر گاه این مایع جابه جا بشود، تعادل شما بهم می خورد، بکمک یک مرجع ثابت بیرونی، مغز سریع تعادل خود را به دست می آورد.

بروز درد پهلو : گاهی به هنگام دویدن، پهلوی آدم درد می گیرد. این بخاطر آن است که بازدم شما با وقتی که پای راست شما به زمین می خورد، همزمان است. در نتیجه به دیافراگم شما فشار وارد می شود، برای رهایی از این درد کافی است، بازدم خود را با وقتی که پای چپ شما به زمین می خورد، همزمان کنید.

جلوی خونریزی بینی را با یک انگشت بگیرید : گرفتن بینی و به عقب برگرداندن سر، راه متداول جلوگیری از خونریزی بینی است، اما شما اگر مقداری پنبه را درست زیر گردی لب بالایی، روی لثه بگذارید و با یک انگشت آن را فشار دهید، خونریزی قطع می شود.

از تپش قلب در هنگام عصبانیت جلوگیری کنید : به انگشت شست خود، فوت کنید! عصب واگ که ضربان قلب را کنترل می کند، بکمک نفس کشیدن، آرام می گیرد.

مغز خود را گرم نگه دارید : بسیار چیزهای کم اهمیتی هستند که مغز را سرد و فلج می سازند. در این حالت، زبان خود را به سقف دهانتان فشار دهید، بطوریکه بیشترین مقدار از سقف را بپوشاند، در این صورت سر درد بر طرف می شود! این سردرد می تواند ناشی از یک بستنی یخی باشد.

از نزدیک بینی پیشگیری کنید : نزدیک بینی به ندرت ریشه ژنتیکی دارد، بلکه بیشتر از خیره شدن چشم به یک نقطه در فاصله کم ناشی می شود. بنابراین بهتر است که هر از چندی، چشم های خود را ببندید، به بدنتان کش و قوسی بدهید، و نفس عمیقی بکشید و پس از چند ثانیه به آرامی نفس تان را رها کنید، این کار باعث استراحت ع
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
انحراف بینی چیست؟ا

انحراف تیغه بینی چیست؟

انحراف بینی با توجه به شیوع خیلی زیاد در میان مردم و به دلیل اینکه تأثیرات بسیار زیادی بر نحوه زندگی و سلامت افراد می‌گذارد، بحث حائز اهمیت و مهمی به شمار می‌آید.
وقتی در مورد انحراف بینی صحبت می‌کنیم، اولین مسأله‌ای که به ذهن ما خطور می‌کند گرفتگی بینی می‌باشد که این مسأله تا حدود بسیار زیادی درست می‌باشد. اگرچه مهم‌ترین مسأله در انحراف بینی گرفتگی بینی می‌باشد ولیکن باید مد نظر داشته باشیم که انحراف تیغه بینی ممکن است باعث ایجاد مسایل دیگری از جمله سردرد و عفونت سینوس‌ها گردد. در عین حال ممکن است که کسی انحراف بینی داشته باشد ولی با مشکل خاصی هم روبه‌رو نباشد.
انحراف تیغه بینی در اکثر افراد دیده می‌شود. با این حال نمی‌توان اظهار کرد که تمامی این موارد از اهمیت کلینیکی بر خوردار هستند واگر کسی دچار انحراف تیغه بینی باشد الزاما باید تحت مراقبت و درمان قرار بگیرد.


ساختار اصلی تیغه بینی چگونه است؟

انحراف بینی-پیش از هر چیز جهت آشنایی با این بیماری لازم است تا با ساختار تیغه بینی آشنا شویم. تیغه بینی تیغه‌ای است بسیار نازک که در قسمت‌های مختلف ضخامت آن بین 1 تا 2 میلیمتر می‌باشد که دو حفره بینی را از هم جدا می‌کند و قاعدتا باید دقیقا در حد وسط بینی قرار بگیرد ولی همانطور که ذکر آن به میان آمد انحراف جزیی آن به طرفین الزاما با مشکل خاصی همراه نخواهد بود.تیغه بینی از لحاظ ساختمانی دارای دو قسمت می باشد، یکی قسمت جلویی که ساختاری غضروفی دارد و دیگری قسمت پشتی و بالایی که از استخوان تشکیل شده است. غضروف بافتی است نیمه سخت که از قوام و پایداری خوبی برخوردار می‌باشد و دارای حالتی ایستایی می‌باشد اما در مقایسه با استخوان به مراتب نرم‌تر و انعطاف پذیرتر می‌باشد و به راحتی قابل بریده شدن است.
یکی از مهم‌ترین دلایلی که قسمت جلویی و پایینی بینی از غضروف تشکیل شده این است که حالت ارتجاعی داشته باشد و بینی بتواند به طرفین حرکت بکند و خداوند این قسمت از بینی را اینگونه خلق کرده که بینی صرفا یک عضو کاملا ثابت نباشد و بتواند به طرفین حرکت مختصری داشته باشد. از دیگر دلایل غضروفی بودن قسمت پایین بینی این است که چون این قسمت بیشتر در معرض ضربه قرار دارد در صورت وارد آمدن ضربه به این قسمت دچار شکستگی نشود. این در حالی است که قسمت استخوانی که سخت‌تر می‌باشد در صورت وارد شدن ضربه شکننده‌تر است. لازم به ذکر است که بر روی این دو قسمت تیغه، یک پوشش مخاطی نازک قرار دارد که علی‌رغم نازک بودن از اهمیت به سزایی برخوردار می‌باشد، هم از لحاظ خون رسانی به تیغه بینی و هم از این لحاظ که این پوشش در تنظیم درجه حرارت دمی و کیفیت تنفسی و بویایی مهم می‌باشد.


چه وظیفه‌ای بر عهده تیغه بینی می باشد؟

انحراف بینی-از لحاظ عملکرد وظیفه تیغه بینی تنها همان جدا کردن دو قسمت بینی از یکدیگر می‌باشد. یکی از محاسن این که دو قسمت بینی جدا از هم می‌باشند این است که بیماری‌ها و میکروب‌ها به راحتی از یک سمت به سمت دیگر قابل انتقال نخواهند بود. از دیگر محاسن جدا شدن فضای داخل بینی به دو قسمت کوچکتر این است که اگر این فضا از یک حدی بزرگتر باشد ممکن است هوا در هنگام ورود به داخل بینی دچار چرخش شود و مشکلاتی را برای عمل تنفس ایجاد کند. با باریک‌تر شدن فضای ورودی هوا به درون یک محفظه در صورت ثابت بودن فشار مکنده هوا سرعت بالاتر می‌رود و امکان ایجاد گردابه هوا کاهش می‌یابد. به‌طور خلاصه می‌توان گفت که تیغه بینی وظیفه تنظیم هوای وردی به بینی را برعهده دارد. از دیگر اثرات وجود تیغه بینی می‌توان به نگه داشتن شکل ظاهری بینی اشاره کرد. درافرادی که تیغه بینی آنها در اثر ضربه دچار شکستگی شده است می‌توان به راحتی مشاهده کرد که در اثر آسیب دیدگی این عضو، بینی شکل ظاهری خود را از دست داده و دچار افتادگی شده و به اصطلاح حالت کوفتگی پیدا می‌کند.
بخش‌های دیگری هم در تیغه بینی وجود دارد، از آن جمله می‌توان به بخش‌هایی اشاره کرد که در صورت تحریک باعث بروز سردردهای شدید می‌شوند و در برخی از مواقع دلیلی هستند برای آغاز میگرن.


چه عواملی باعث انحراف بینی می‌شوند یا بر آن موثرند؟

*یکی از مهم‌ترین عوامل دخیل در انحراف بینی عوامل تکاملی و ارثی می‌باشند. عامل تکاملی و ارثی در انحراف بینی بدان معنا می‌باشد که در هنگام جنینی به خاطر اختلافاتی که در جثه و اندام پدر و مادر وجود دارد و همین طور به خاطر اختلافات ژنتیکی، تیغه در هنگامی که می‌خواهد رشد پیدا کند به خاطر این عدم تشابه که ا
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
صفحه  صفحه 67 از 111:  « پیشین  1  ...  66  67  68  ...  110  111  پسین » 
خانه و خانواده

همه چیز درباره بیماری ها

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti Forums is not responsible for the content of external sites

RTA