انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
خانه و خانواده
  
صفحه  صفحه 69 از 111:  « پیشین  1  ...  68  69  70  ...  110  111  پسین »

همه چیز درباره بیماری ها


مرد

 
درمان میگرن باروش غیر معمول !

هومیوپاتی امروزه از سوی درمانگران بسیاری برای درمان بیماری های جسم و روح توصیه می شود. این شیوه درمانی خوشبختانه قابل ارائه به تمامی گروه های سنی است و در گروه درمان های غیرتهاجمی در جهان جای می گیرد. امروزه شیوه درمانی هومیوپاتی یکی از رایج ترین شیوه های درمانی طب مکمل محسوب می شود که به عنوان درمان اصلی یا کمکی برای درمان بسیاری از بیماری های جسم و روح مورد استفاده قرار می گیرد. در این شیوه درمانگر با تحریک سیستم ایمنی و حیاتی بدن بیمار به واسطه فرآورده ها و داروهای هومیوپاتی به درمان و تسکین دردهای او کمک می کند.


● با میگرن خداحافظی کنید

در شیوه درمانی هومیوپاتی فرآورده هایی وجود دارد که به درمان این بیماری و سردردهای آن کمک می کند. این فرآورده ها به حدی موفق عمل می کنند که می توان آن ها را جایگزین داروهای طب رایج دانست. به این ترتیب درمانگر هومیوپاتی می تواند با مشاوره با پزشک بیمار به مرور فرآورده های طبیعی هومیوپاتی را جایگزین داروهای شیمیایی کند و به مرور فواصل حملات سردرد را افزایش داده و به درمان سردردهای میگرنی کمک کند.


● دردهای تان را بکاهید

هومیوپاتی اگر چه ممکن است برای درمان شکستگی ها راه حلی نداشته باشد اما می تواند به عنوان یک روش طبیعی و بی عارضه به تسکین دردها و التهاب ناشی از ضربه و شکستگی ها کمک کند. به عنوان مثال فردی که بر اثر تصادف یا ضربه دچار شکستگی استخوان فمور می شود باید با مراجعه به متخصص ارتوپد برای درمان اقدام کند اما در شیوه هومیوپاتی نیز متدهایی وجود دارد که برای تسکین درد، کاهش التهاب، ورم مفاصل یا موضع شکستگی بسیار مفید و موثر است.


● موفق در درمان آلرژی

هومیوپاتی در درمان بیماری های مختلفی می تواند به عنوان درمان اصلی یا درمان کمکی مفید واقع شود. درمانگران این شیوه درمانی می توانند از متدهای این شیوه برای درمان بسیاری از اختلال های اضطرابی، عصبی و انواع افسردگی ها و استرس بهره بگیرند. ضمن آن که این شیوه می تواند بسیاری از اختلال های عملکردی دستگاه گوارش، کلیه ها و اختلالات قاعدگی را نیز درمان کند. علاوه بر این، هومیوپاتی یکی از موفق ترین شیوه های درمانی برای بهبود و درمان انواع آلرژی هاست. آلرژی ها به دلایل مختلفی در بدن ایجاد می شوند، برخی از آن ها به دلیل اختلال در سیستم ایمنی در بدن بروز می کنند، برخی از آلرژی ها فصلی هستند، برخی به دلیل حساسیت به موادغذایی خاص در بدن به وجود می آیند که فرآورده های هومیوپاتی می تواند در کنترل آن ها بسیار مفید عمل کنند.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
نشانه های سینه درد چیست؟

● سختی و ضخیم شدگی شریان ها: قبل از آنژین سینه

همه چیز با تصلب شراین شروع می شود، با افزایش سن شریان ها به تدریج سخت می شوند. در واقع، شریان ها پیر می شوند و انعظاف پذیری خود را از دست می دهد. به موازات این جریان، رگ ها کمابیش ضخیم هم می شوند، علت اصلی این ضخیم شدن هم تغذیه ای سرشار از چربی و کلسترول است. این پدیده که تصلب شراین نامیده می شود، به ته نشین شدن تدریجی در جداره های داخلی رگ ها اشاره دارد، که می تواند تا تشکیل پلاک های آترواسکلروتیک پیش برود. این رسوبات چربی ها و این پلاک های آترواسکلروتیک های در تنگ کردن شریان ها، دخالت دارد.
در نتیجه، جریان خون کاهش می یابد و برخی از اعضا خوب تغذیه نمی شوند و دچار درد می گردند.
و زمانی که جریان گردش خون به این ترتیب کاهش یابد، ناراحتی قلبی پدید می آید، ضمناً درد یا احساس درد در سینه را نیز با خود به همراه خواهد داشت.


● آنژین سینه نشانۀ ناراحتی قلبی است

آنژین سینه، دردی است که نباید به هیچ وجه آن را نادیده گرفت. این نشانه ها باید شما را به مراجعه به پزشک سوق دهند، تا درمان مناسب برای پیشگیری از عوارض جدی به عمل آید، آنفاکتوس قلبی یا صدمات قلبی عروقی، زمانی ایجاد می شود که یک پلاک آترواسکلروتیک جدا شده و شریان را مسدود می کند.


● نشانه های آنژین سینه کدامند؟

زمانی که گردش خون در شریان ها کافی نیست، اکسیژن رسانی به سلول ها به خوبی انجام نمی گیرد، و این وضعیت خود را به شکل سینه درد، یعنی یک درد یا ناراحتی خاص نشان می دهد.
آنژین سینه، دقیقاً دردی سینه ای یا احساسی موقت در ناحیۀ سینه است که از نوع فشار و در محل جناغ سینه خواهد بود. اما درد ممکن است در ناحیۀ شانه ها، راستای پشت، سطح گردن و فک هم احساس شود. بیماران بیشتر از بیماری، یک احساس و بیشتر از درد، تنگی نفس شان را توصیف می کنند. علائم آنژین سینه ممکن است، در بین افراد سالخورده و زنان بیشتر به شکلی غیرعادی بروز پیدا کند.


چه زمانی آنژین سینه بروز پیدا می کند؟

آنژین سینه اصولاً بعد از یک فعالیت جسمی یا استرس که فعالیت قلب را افزایش می دهند و نیاز به اکسیژن دارند، ظاهر می شود. درد طی چند دقیقه شدید می شود و با استراحت از بین می رود. برخی از افراد به محض اینکه فعالیتی را شروع می کنند، دچار درد قابل توجهی می شوند.
اغلب زمانی، آنژین سینه ای شدید می شود که فرد بعد از غذا خوردن، فعالیتی سنگین انجام دهد. شایان ذکر است که شدت آنژین سینه هنگام سرما و گذر از یک اتاق گرم به یک اتاق سرد، افزایش خواهد یافت. احساسات شدید یا کابوس هنگام خواب نیز شرایطی هستند که می توانند شروع کنندۀ آنژین سینه ای باشند.
با این حال توجه داشته باشید که به غیر از آنژین های سینه ای که از آنها یاد شد، آنژین های دیگری نیز وجود دارند که هنگام خواب و بدون انجام فعالیت جسمی یا استرس، بروز پیدا می کنند. در هر صورت، بدون تردید باید به پزشک مراجعه کنید.


● چگونه می توان سینه درد را درمان کرد؟

عموماً علائم برای تشخیص آنژین سینه کفایت می کنند. تقریباً همیشه، آنژین سینه ای تحت درمان مشتق های نیرات ها مانند تری نیترین قرار می گیرد که شریان ها را گشاد می کند و درد سینه را از بین می برد.
افراد مبتلا به آنژین سینه می توانند در زمان حملات یا برای پیشگیری هنگام انجام فعالیت، از آن (به شکل قرص که زیر زبان گذاشته می شود) استفاده کنند.
با این حال داروهای دیگری نیز برای آنژین سینه بنابر علتش وجود دارد. علاوه بر این باید بدانید که درمان آنژین سینه بر پایۀ اصلاح عوامل ایجاد خطر قرار دارد، عواملی مانند: فشار خون بالا، کلسترول بالا، چاقی، استعمال دخانیات و... .
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
زگیل دستگاه تناسلی چیست؟

یکی دیگر از بیماریهای جنسی زگیل ناحیه تناسلی است که عامل ویروسی دارد .
زگیل تناسلی، یک بیماری ویروسی منتقله از طریق جنسی است که هر دو جنس را مبتلا می کند. این بیماری ضایعات پوستی به شکل برامدگیهای تو پر و کوچک در پوست یا مخاط ناحیه تناسلی ایجاد می کند که فاقد درد یا خارش می باشند. زگیلها می توانند از چند هفته تا چند ماه بعد از تماس با فرد آلوده ایجاد شوند. عامل ایجاد کننده ویروسی به نام ویروس پاپیلومای انسانی است که به نظر می رسد در ایجاد برخی بدخیمی ها نیز نقش دارد.این ویروس مشابه با ویروس ایجاد کننده ی زگیل معمولی است ولی در مقایسه با آن از قدرت انتقال بیشتری برخورداراست. ضایعات بیشتر در نواحی مرطوب ایجاد می شوند.
انتقال:
از طریق تماس مستقیم با زگیل تناسلی صورت می گیرد که حاوی ویروس است و می تواند از طریق ارتباط جنسی، تماس با ترشحات تناسلی و لباس آلوده و همچنین از طریق مادر به نوزاد در هنگام تولد منتقل شود.


علايم زگیل تناسلی:

1- برآمدگی های پوستی‌ توپری‌ به ابعاد حدود ٢ تا چند میلیمترهستند كه‌ ممکن است به صورت متعدد وحتی خوشه‌ای باشند.
2- فاقد درد، سوزش و خارش بوده ومسری تر از زگیل معمولی سایر نواحی بدن هستند.
اگرچه زگیلهای کوچک بدون درمان نیز پس از مدتی خود به خود از بین خواهند رفت اما از آنجا که این بیماری می تواند زمینه ساز بدخیمی باشد باید در پی درمان و پیگیری بود. احتمال عود بیماری نیززیاد است. زگیل تناسلی ممکن است درمردان منجر به انسداد ادراری ویا در زنان موجب ایجاد سرطان گردن رحم گردد.


پیشگیری:

1- تا زمان بهبودی کامل ضایعات باید ازارتباط جنسی خودداری شود زیرا احتمال انتقال زیاد است.
2- استفاده از کاندوم در سایرمواقع احتمال ابتلا را کاهش می دهد.
3- همچنین از خراشیدن و دستکاری ضایعات باید پرهیز نمود چرا که موجب انتقال آلودگی شده ویا ممکن است عفونت ثانویه باکتریایی روی دهد.
4- رعایت بهداشت و تمیز وخشک نگه داشتن محل ضایعات به بهبودی کمک می کند.
5- همچون سایر بیماریهای جنسی بهترین راه پشگیری، ارتباط جنسی معقول ومطمئن است.
6- واکسن جدیدی را که (FDA)سازمان تائید غذا و داروی آمریکا در سال 2006 برای پیشگیری از چهار گونه از ویروسهای زگیل به نام گارداسیلGardasilساخته شد، مورد تائید قرار داد که می توان آنرادر سه نوبت به فاصله 6 ماه جهت پیشگیری تزریق نمود.
- ( دیده شدن بیماری در كودكان‌ می تواند مطرح کننده ی احتمال سوءاستفاده‌ جنسی از کودکان باشد، اگرچه احتمال انتقال از مادر در هنگام تولد نیز وجود دارد.)


درمان:

روش درمان توسط پزشک و با توجه به محل درگیری و اندازه ضایعات تعیین می شود.بسته به نظر پزشک درمان استفاده از داروهای موضعی مثل پودوفیلین، استفاده از کرایوتراپی ونیتروژن مایع، تا استفاده از لیزر یا جراحی متفاوت است.
پیگیری توسط آزمون پاپ اسمیر خانمها باید به صورت جدی مد نظر قرار گیرد. ممکن است در این زمینه حتی به بررسیهای بیشترمانند نمونه گیری از بافت نیز نیاز باشد.درمان کامل ضایعات توصیه می شود.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
نکاتی دربارۀ سرطان کبد

سرطان کبد اغلب در نتیجۀ عارضۀ سیروز یا هپاتیت مزمن B یا C به وجود می‌آید. ضمناً می‌تواند به علت متاستاز یک سرطان دیگر نیز ظاهر شود.


نکات مهمی دربارۀ این سرطان:

کبد یک عضو حیاتی است

کبد نقش بسیار مهمی در متابولیسم پروتئین ها، چربی ها، کربوهیدرات ها و هورمون ها بازی می‌کند. کبد به کمک صفرایی که می‌سازد، باعث هضم چربی ها و حذف بیلی روبین ها (ضایعات هموگلوبین) می‌شود؛ همچنین در ذخیرۀ کربوهیدرات ها دخالت دارد و در دفع سموم و خروج برخی داروها سهیم است.


چه کسانی بیشتر در معرض ابتلا به سرطان کبد قرار دارند؟

افراد مبتلا به سیروز: چه ابتلای شان به سرطان به علت مصرف بیش از حد الکل باشد چه به علت ویروس هپاتیت B یا C: در واقع، سرطان کبد تقریباً همیشه بر اثر ابتلا به سیروز یا هپاتیت مزمن ایجاد می‌شود.
افراد بالای 50 تا 55 سال: میانگین سنی تشخیص سرطان کبد 63 سال است.
مردان: 79% موارد سرطان کبد، در مردان دیده می‌شود. در جهان، این سرطان به عنوان سومین علت مرگ مردان شناخته شده است.
مبتلایان به چاقی بیش از حد یا تجمع بیش از حد آهن درمان نشده (هموکروماتوز).
افرادی که در کشورهای در حال توسعه زندگی می‌کنند: مصرف مواد غذایی آلوده به کپک باعث تولید مواد سرطان زا می‌شود (آفلاتوکسین).
شایان ذکر است که شیوع ابتلا به سرطان کبد از بیست سال پیش تا کنون افزایش چشمگیری داشته است، احتمالاً علت این امر افزایش مصرف الکل، سرایت ویروس هپاتیت B و C، و ابتلا به سیروز باشد.


آیا سرطان کبد علائم ویژه ای دارد؟

سرطان کبد ممکن است خود را به شکل دردهای شکمی، تب، زردی، خستگی، تهوع، لاغری، آب آوردن شکم (جمع شدن مایع در حفرۀ شکمی) و ... نشان دهد.
اما در اغلب موارد، سرطان کبد به شکلی اتفاقی و در جریان اسکن کشف می‌گردد.
در اینجا باید خاطر نشان کنیم که کبد می‌تواند محل متاستاز یک سرطان دیگر هم باشد (سینه، کولون، تخمدان): بیش از یک سوم تمام سرطان ها به کبد سرایت می‌کنند.


تشخیص سرطان کبد چه طور ممکن است؟

تشخیص سرطان کبد حتماً نیازمند تصویربرداری پزشکی (اسکن شکمی، MRI و/ یا سی تی اسکن) است که نشان دهندۀ وجود جراحت است. ضمناً با مشاهدۀ افزایش غلظت آلفافتوپروتئین در خون، می‌توان به وجود تومور پی برد. در نهایت، اگر لازم باشد، بیوپسی (نمونه برداری) می‌تواند وجود سرطان کبد را تأیید کند.


درمان های سرطان کبد چیست؟

درمان بستگی به اندازۀ تومور دارد. اگر تومور کوچک باشد، پیوند کبد در نظر گرفته می‌شود، اما این شرایط استثناست و بیشتر برای بیماران جوان در نظر گرفته می‌شود، ضمن اینکه انجام این پیوند نیازمند زمانی طولانی برای انتظار یک کبد پیوندی است.
رایج ترین درمان، انجام جراحی و خارج کردن تومور از کبد است. روش های دیگر جایگزین نیز ممکن است پیشنهاد شوند، مانند رادیو فرکانس (از بین بردن تومور به وسیلۀ حرارت)، الکلیزاسیون (تزریق مستقیم الکل در تومور) یا شیمی درمانی (داروهایی که درون سرخرگ های کبد تزریق می‌شوند). باید یادآوری کرد که شیمی درمانی برای درمان انواع دیگر سرطان هم مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما اثربخشی آن بر سرطان کبد بسیار کم است، ضمناً تحمل این درمان بسیار سخت است.


چگونه می‌توان از بروز سرطان کبد پیشگیری کرد؟

·عدم مصرف الکل.

·محافظت از خود در مقابل هپاتیت ویروسی: واکسیناسیون در مقابل هپاتیت B، استفاده از وسایل استریل شده و یک بار مصرف برای تزریق درون وریدی، سوراخ کردن و تتو و... .

·رعایت اصول تشخیص هپاتیت، و اقدام برای درمان آن با هدف جلوگیری از عوارض.

·متاستاز کبد نیز بسیار رایج است بنابراین پیشگیری و تشخیص زودتر از موعد تمام انواع سرطان ها روشی برای پیشگیری از سرطان کبد محسوب می‌شود.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
چطور براي دقايقي از دندان‌درد خلاص شويم؟

دندان درد با وجود آنكه داروهاي پيشرفته زيادي براي آسان كردن اين درد توليد شده است به راحتي قابل تحمل نيست.
اما زماني كه براي اولين لحظات با درد دندان مواجه مي شويد، معمولا درد شما را خيس عرق مي كند.
دندان درد ها انواع گوناگون دارند. شما مايع سرد يا گرمي مي خوريد و ناگهان از درد منقلب مي‌شويد يا حتي شيريني ها شما را براي لحظاتي دچار دندان درد مي كنند. برخي از مردم هم به خاطر مشكلات سينوسشان دندان درد مي گيرند و آن زماني است كه تنها دندان هاي بالاي آنان درد مي گيرد.
ساييده شدن دندان هم گاهي اوقات شما را به دندان درد مي اندازد كه در اين صورت معمولا حساس شدن دندان برايتان مشكل ساز شده و باعث درد مي شود.
برخي از انواع اين دردها احتياج به رسيدگي فوري دارند. دردهايي كه شما را نيمه هاي شب از خواب بيدار مي كنند و يا حتي كارايي روزانه شما را در طول روز به حد صفر مي رسانند آن دسته از مشكلاتي هستند كه باعث مي‌شوند شما سريعا با دكترتان تماس بگيريد و تقاضاي كمك كنيد كه معمولا ممكن است حتي به خاطر رسيدن چرك به عصب دندان رخ داده باشد.


قبل از آنكه به مطب دكتر برسيد

اما قبل از آنكه شما بتوانيد خود را به مطب دكترتان برسانيد تا كمكي به شما بكند چه خواهيد كرد؟
از شدت درد فرياد مي زنيد يا اينكه گريه مي كنيد و احساس مي كنيد روز بعدي براي زندگيتان وجود ندارد. آرام باشيد، چند راه براي آرام كردن دردتان تا رسيدن به دكتر به شما پيشنهاد مي كنيم:

- دو قرص ايپوبروفن با هم بخوريد. در ميان مسكن هاي قوي اين دارو براي دندان مناسب تر است.

- از اسپري هاي بي حسي استفاده كنيد. آنها مي توانند براي مدتي روي اعصاب دندانتان تاثير بگذارند تا بتوانيد خود را به دكتر برسانيد. آنها در داروخانه ها در دسترس شما هستند

- كمپرس يخ بگذاريد. روي گونه خود مقداري يخ كه داخل يك كيسه است بگذاريد، كمك‌تان مي كند.

- نگه داشتن آب يخ در دهانتان ممكن است كمكتان كند اما اگر مي بينيد باعث درد بيشتر و حساس شدن دردتان مي شود از آن صرفنظر كنيد.

- سرتان را بالا نگه داريد. با اينكار از فشار وارده به دندانتان كاسته مي شود.

- دهانتان را بشوييد. گاهي اوقات گير كردن غذا بين دندانهايتان مي تواند به اندازه خرابي دندان دردناك واقع شود.

- به هيچ عنوان سرد، گرم و يا شيريني ها را وارد دهانتان نكنيد

- با تكه اي از آدامس دندانتان را بپوشانيد.


به شدت دوري كنيد هيچ كمكي به شما نمي‌كنند:

- آسپرين را روي دندانتان نگذاريد. اگر مي خواهيد حالتان بهتر شود آن را با آب بخوريد. گذاشتن آن روي لثه مي تواند آنرا زخم كند كه خوب شدن آن 3 يا 4 روز طول مي كشد.

- اگر درد از بين رفت شما خوب نشده ايد. تصور نكنيد با قطع شدن درد مشكل از ميان رفته است. آن را جدي بگيريد و سريعا به دكتر مراجعه كنيد.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
حل المسائل نفخ

این مشکل مربوط به چه بیماری‏های است؟ آیا راه درمان قطعی دارد؟ باید به چه متخصصی مراجعه کنم؟
دختری 27ساله هستم. مشکل نفخ زیادی دارم و نمی‏توانم هنگامی که خوابم، نفخم را کنترل کنم. البته نفخم آنقدر زیاد است که بعضی وقت‏ها در بیداری هم به زور گاز معده یا روده‏ام را نگه می‏دارم؛ چه برسد به وقتی که خوابم و هیچ کنترلی ندارم...
من این مشکل را از بچگی و از وقتی که به یاد دارم، داشته ‏ام و همیشه از این بابت رنج می‏کشم و دچار افسردگی شده ‏ام. این جریان بعد از درمان برای ازدواجم مشکل‏ساز نیست
گازی که در دستگاه گوارش وجود دارد چطور تولید می‏شود؟ این سوالی است که ما به بهانه سوال فوق و سوالات مشابه زیادی که خوانندگان در مورد نفخ شکم داشته‏ اند از دکتر علی‌اکبر حاج‌آقامحمدی، فوق‌تخصص گوارش و کبد و عضو هیات‌علمی دانشگاه علوم پزشکی قزوین پرسیده‌‏ایم.

آقای دکتر! لطفا توضیح دهید که گاز معده و روده چگونه به وجود می‏آید؟
بخشی از گازی که در معده وجود دارد، ناشی از هوایی است که ما آن را می‌بلعیم و به‏طور طبیعی وجود دارد، اما در بعضی شرایط مثل غذا خوردن با استرس، حرف زدن هنگام غذاخوردن، آدامس جویدن، مصرف نوشابه‌های گازدار و... میزان بلع هوا بیشتر می‌شود. درنتیجه احساس آروغ‌زدن به فرد دست می‌دهد. بخش دیگری از گاز معده نیز ناشی از فعل و انفعالات اسیدمعده و شیره‌های گوارشی است که وقتی با هم ترکیب می‌شوند، تولید گاز می‌کنند. گازهای قسمت تحتانی دستگاه گوارش یا روده‏ها نیز عمدتا ناشی از تاثیر باکتری‌ها و میکروب‌های روده روی بقایای موادغذایی است. همان‌طور که می‌دانید قسمتی از غذاهایی که ما می‌‌خوریم در دستگاه گوارش هضم نمی‌شوند و داخل روده باقی می‌مانند. باکتری‌هایی که داخل روده‌بزرگ زندگی می‌کنند این مواد را تخمیر می‌کنند و از تخمیر این مواد، گاز تولید می‌شود.

آیا گاز روده و معده از نظر ترکیب تفاوتی هم با هم دارند؟
بله، معمولا از نظر ترکیب با هم متفاوت هستند زیرا همان‌طور که اشاره کردم گاز موجود در معده هوایی است که وارد معده می‌کنیم و عمدتا از اکسیژن و نیتروژن تشکیل شده است. بخشی هم که ناشی از فعل و انفعالات شیمیایی در معده است، بیشتر ترکیبی از دی‌اکسید‌کربن است ولی گازی که در روده‌ها توسط باکتری‌ها تولید می‌شود ترکیب‌های سولفوردارد که به همین دلیل معمولا بدبو است.

بدبو شدن گاز روده چه زمانی بیشتر می‌شود؟
معمولا خوردن مواد فیبردار مانند کلم، کاهو و حبوبات که حاوی مواد ساکاریدی هستند و مدت‌زمان بیشتری در روده می‌مانند باعث فعالیت بیشتر میکروب‌ها می‌شود و گاز بیشتر و بدبوتری ایجاد می‌کنند به همین دلیل افرادی که به‌خصوص از این مشکل رنج می‌برند بهتر است چنین موادی را کمتر مصرف کنند. یبوست هم در ایجاد این مشکل سهم بسزایی دارد زیرا هرچه مدفوع زمان کوتاه‌تری در دستگاه گوارش باقی بماند فرصت کمتری در اختیار باکتری‌ها قرار می‌گیرد و گاز سولفوردار کمتری تولید می‌شود. اصلاح شیوه زندگی و بهتر کردن اجابت‌مزاج و بهبود یبوست در کاهش این مشکل موثر است. بهتر است به جای مواد فیبردار از انواع میوه‌ها و سبزی‌های دیگر استفاده شود.

معمولا دفع چه مقدار گاز در طول شبانه‌روز طبیعی است؟
یک فرد سالم ممکن است در شبانه‏روز حدود 10 تا 15 بار دفع گاز روده و یک تا دو بار دفع گاز معده را به صورت آروغ داشته باشد. افزایش این میزان دفع گاز، باعث ایجاد ناراحتی‌هایی می‌شود که به صورت آروغ‌زدن‌ و دفع گاز مکرر، احساس باد و سنگینی و پیچش در شکم می‌شود که همه اینها به یک بررسی از نظر سایر علل و بیماری‌ها نیاز دارد.

چه علت‌ها و بیماری‌هایی باعث ایجاد افزایش گاز در دستگاه گوارش می‌شوند؟
یکی از مشکل‌هایی که به صورت شایع در افراد دیده می‌شود وجود نداشتن آنزیم هضم شیر یا لاکتاز در بدن است درنتیجه وقتی این افراد شیر می‌خورند، قند شیر یا لاکتوز در بدنشان هضم نمی‌شود. قند شیر هضم‌نشده وارد روده‌ها می‌شود و باکتری‌ها آن را تخمیر می‌کنند و گاز تولید می‌کند بنابراین این افراد به خاطر مصرف شیر و لبنیات دچار نفخ و سروصدای شکم می‌شوند. این حالت به جز ماست و دوغ با همه محصولات شیری اتفاق می‌افتد.
زیرا قند این دو محصول، طی فرآیند تولید تجزیه می‌شود. به همین دلیل به چنین افرادی توصیه می‌کنیم نیازهای لبنی خود را یا بیشتر با مایعات و دوغ تامین کنند یا از محصولات و فرآورده‌های بدون لاکتوز و آنزیم هضم شیر که به صورت قرص در بازار وجود دارد استفاده کنند
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
جرم گوش عارضه ناپيدا

کساني که سعي مي کنند گوش شان را به طور مداوم تميز کنند ممکن است مشکلاتي را براي گوش خود ايجاد کنند، چون پوست کانال گوش و همين طور پرده ي گوش از ظريف ترين نقاط پوستي بدن هستند، بنابراين ضروري است که مراعات اين قسمت را بکنيد. ازهمين امروز سعي کنيد عادت تميز کردن گوش را ترک کرده و ديگر از گوش پاک کن استفاده نکنيد.


روش هاي توصيه شده براي تميز کردن گوش کدام است؟

توصيه مي شود بيمار به مدت چند روز از قطره هاي روغني مثل «گليسيرين فنيکه» در داخل کانال گوش خود بچکاند. اين قطره باعث نرم شدن جرم گوش مي شود و خارج کردن آن را آسان مي کند.
يکي ديگر از روش هاي مرسوم براي خارج کردن جرم، شست و شوي کانال گوش با آب ولرم است که البته در مبتلايان به سوراخ پرده ي گوش و ديابت نبايد از اين روش استفاده کرد.
خارج کردن جرم گوش با قاشقک و ساکشن گوش نيز روش مؤثري است که توسط متخصصان گوش و حلق و بيني انجام مي شود. ساکشن دستگاهي است که عملکردي مشابه جارو برقي دارد و ايجاد مکش مي کند. ميزان مکش دستگاه ساکشن گوش به اندازه اي است که هيچ گونه آسيبي به پرده ي گوش وارد نمي کند. در اين روش سر ساکشن مخصوص گوش وارد گوش شده و دستگاه با کشيدن جرم گوش کانال گوش را تميز مي کند.


آيا راهي براي پيشگيري از جمع شدن جرم گوش وجود دارد؟

متأسفانه راهي براي جلوگيري از توليد جرم گوش و تجمع جرم در داخل کانال گوش وجود ندارد. فقط تأکيد مي شود که ازتميز و دستکاري کردن گوش خود داري کنيد، چرا که اين امر مي تواند منجر به فشرده شدن جرم گوش و تجمع آن در داخل کانال گوش شود.


آيا گوش به جرم گيري عادت مي کند؟

شست و شوي يا جرم گيري گوش باعث نمي شود که گوش به جرم گيري عادت کند. بلکه همان دليلي که باعث تجمع جرم در داخل کانال گوش شده و بيمار را نزد پزشک کشانده، دو مرتبه بيمار را مجبور خواهد کرد که به دليل تجمع جرم گوش به پزشک مراجعه کند البته اين مراجعه ي بعدي براي افراد، مختلف است يعني فردي ممکن است يک سال بعد مجبور به مراجعه نزد پزشک شود و فرد ديگري ممکن است بعد از ده سال لازم باشد که مجدداً به پزشک مراجعه کند.


چرا گوش ما جرم توليد مي کند؟

جرم گوش که به آن «واکس گوش» هم گفته مي شود. به طور طبيعي توسط غددي که در پوست کانال گوش قرار دارند. ترشح مي شود و نقش محافظت کننده، نرم کننده و خاصيت ضد باکتريايي دارد.فقدان جرم گوش مي تواند منجر به خشکي و خارش گوش شود. به طورطبيعي جرم توليدشده به تدريج و مرتباً از طرف پرده ي گوش به سمت بيرون حرکت مي کند و با حرکات فک اين ذرات جرم خشک شده از کانال گوش خارج مي شوند.
جرم گوش در نيمه ي بيروني کانال گوش توليد مي شود. بنابراين گاهي در معاينه ي گوش مشاهده مي شود که جرم در نزديکي پرده ي گوش قرار دارد. اين بدان معناست که بيمار سعي کرده با گوش پاک کن جرم گوش خود را خارج کند. او قسمت هاي بيروني تر را خارج و قسمت هاي عمقي تر را فشرده کرده، مثل برفي که فشرده شده باشد.


چه کساني مستعد تجمع جرم گوش هستند؟

1-کساني که ميزان توليد جرم در گوش شان زياد است.
2-افرادي که کانال گوش شان تنگ است يا انحناي کانال گوش شان بيشتر از حد معمول است.
3-کساني که کانال گوش شان موي زياد دارد.
4-افرادي که عادت دارند گوش شان را تميز کرده يا دستکاري کنند.


چه زماني بايد گوش را تميز کرد؟

جرم گوش تا هنگامي که باعث انسداد کامل کانال گوش نشود منجر به افت شنوايي نشده و حتي فرد متوجه نمي شود که گوشش جرم دارد، اما هنگامي که انسداد کانال کامل شد، فرد متوجه کيپ شدن گوش و افت شنوايي مي شود. معمولاً اين اتفاق در زمان استحمام يا به دنبال شنا کردن ايجاد مي شود. چون ورود آب به داخل کانال گوش باعث حجيم تر شدن جرم گوش موجود در کانال گوش مي شود. جرم گوش همانند چوب وقتي درمعرض رطوبت قرار مي گيرد پف کرده و کانال را بيشتر از قبل مي بندد.
بيمار هيچ گاه نبايد گوش خودش را تميز کند يا نبايد با گوش پاک کن يا هر وسيله ي ديگري جرم را خارج کند. پزشک نيز ترجيح مي دهد تا هنگامي که جرم گوش باعث انسداد کامل کانال گوش نشود و شنوايي بيمار کم نشده باشد، جرم گوش بيمار را خارج نکند.


علايم جرم گوش کدامند؟

-درد گوش و احساس کيپ بودن گوش
-کاهش شنوايي که ممکن است پيش رونده باشد.
-صداي وزوز در گوش
-خارش و خروج ترشحاتي از گوش


چرا نبايد ازگوش پاک کن براي تميز کردن جرم گوش استفاده کرد؟

بسته شدن کانال گوش به وسيله ي جرم يکي از شايع ترين علت هاي کم شنوايي است و معمولاً علت فشرده شدن و به عقب رانده شدن جرم گوش، استفاده از گوش پاک کن است. خارش گوش، عفونت گوش و پارگي پرده ي گوش نيز از جمله عوارض ديگر استفاده از گوش پاک کن است.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
بیماری ایکس (سندرم متابولیک )

سال ها قبل ما فقط بیماری هایی را می شناختیم که باعث اختلال واضح در سلامتی افراد می شد. با پیشرفت علم پزشکی اکنون بیماری هایی شناخته شده اند که بدون این که فرد از آن باخبر باشد و از نظر ظاهری برای او مشکل ایجاد کند، به طور مخفی سلامتی او را بتدریج تخریب می کند و در نهایت باعث مرگ او می شود.
سندرم متابولیک یا بیماری ایکس سردسته این گونه بیماری هاست، که در ظاهر هیچ گونه اختلالی در سلامتی ایجاد نمی کند، اما به مرور باعث تخریب ارگان های حیاتی بدن می شود.
بیماری ایکس را می توان مربع مرگ نامید. در ۴ گوشه این مربع ۴ بیماری خفیف شامل چاقی شکمی، فشار خون، زیادی انسولین خون و زیادی چربی های نابجای خون جای گرفته است و در قلب این مربع تنگ شدن رگ های قلبی و مغزی که عامل سکته هاست، قرار دارد.


اما چگونه این مربع شکل می گیرد؟

وقتی غذا می خوریم هورمون انسولین از غده لوزالمعده ترشح می شود تا بتواند مواد مغذی را به مصرف سلول های بدن برساند. حال تصور کنید که غذا بیش از حد نیاز مصرف شود و فعالیت بدن آنقدر نباشد که بتواند قند حاصل از آن را مصرف کند. به این ترتیب غده لوزالمعده مجبور می شود انسولین بیشتری ترشح کند تا این مواد غذایی اضافی را ذخیره کند.
ذخیره مواد غذایی به صورت چربی در نقاط مختلف بدن از جمله شکم است. یکی از معیارهای وجود بیماری متابولیک بزرگی شکم است، به طوری که اگر اندازه دور شکم در مردان بیش از ۱۰۲ سانتی متر و در زنان بیش از ۸۹ سانتی متر باشد یا این که نسبت دور شکم به دور باسن در مردان بیش از یک به یک و در زنان بیش از ۸ به ۱۰ باشد چاقی تنه ای به عنوان یکی از زوایای مربع مرگ مطرح خواهد شد.
اکنون فرض کنیم این فرد به خوردن غذا بیش از نیاز و بی تحرکی ادامه دهد؛ انسولین باید مرتب ترشح شود تا مواد غذایی اضافی را به مصرف رساند، بتدریج سلول های بدن به این انسولین که مرتب ترشح می شود مقاومت پیدا می کنند و سطح انسولین در خون زیاد می شود. زیاد شدن سطح انسولین در خون در اکثر مواقع هیچ علامتی ندارد و فقط با آزمایش مشخص می شود، البته به تدریج با زیاد شدن این مقاومت قند خون شروع به بالا رفتن می کند و به این ترتیب گوشه دوم مربع مرگ هم ایجاد می شود.
زیادی انسولین موجب می شود نوعی چربی به نام تری گلیسیرید در خون زیاد شود و نوعی چربی به نام لیپوپروتئین متراکم که چربی مفید خون است کم شود. از طرفی ال دی ال نیز به فرمی کوچک و اکسیده شده تبدیل شود. همه این اتفاقات باعث می شود که چربی ها تمایل بیشتری برای رسوب در رگ ها داشته باشند و گوشه سوم یعنی چربی های نابجای خون ایجاد شود. اکنون نوبت به گوشه چهارم که همان فشار خون است می رسد. یکی از دلایل فشار خون ناتوانی انسولین در باز کردن رگ هاست که در بیماران دچار مقاومت به انسولین و دیابت رخ می دهد و به این ترتیب رگ ها در بیماران دیابتی خوب باز نمی شود و استعداد برای ابتلا به فشار خون بالا می رود.
ناگفته پیداست که دلیل اصلی ایجاد مربع مرگ، خوردن غذا بیش از نیاز سلول های بدن و کم تحرکی است. اگرچه داروهایی برای بهبود این وضع وجود دارد، اما به هیچ عنوان جایگزین پرهیز از پرخوری و ورزش نمی شود.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
علائم گرمازدگی و درمان گرمازدگی

علائمی که نشان می دهد در معرض گرمازدگی هستید، شامل :

ضعف و خستگی – کشیدگی و درد عضلات – استفراغ و تهوع – پوست رنگ پریده و چسبناک– دمای طبیعی بدن – گرفتگی عضلات – سرگیجه – ضعف و غش – ادرار زرد تیره یا نارنجی – سردرد و اسهال است.


تشخیص گرمازدگی

پزشک علائم شما را بررسی کرده و میزان فشارخون و دمای بدن شما را اندازه می گیرد.دماسنج مقعدی بیشتر از دماسنج دهانی در این موارد کاربرد دارد. در این حالت پزشک نمونه ادرار و خون شما را با تجویز آزمایش های مربوطه بررسی می کند.


درمان گرمازدگی

درمان عوارض مرتبط با گرمازدگی بستگی به شدت آن دارد.
درمان فوری گرمازدگی-گرمازدگی یک فوریت پزشکی است. اگر دیدید کسی دچار گرمازدگی شده، فوراً یک آمبولانس خبر کنید یا هر چه سریع تر او را به نزدیک ترین بیمارستان برسانید.
اولین اقدام ، کاهش هر چه سریع تر دمای بدن فرد است.
بنابراین اولین کاری که شما باید برای یک فرد گرمازده انجام دهید این است که :

1- لباس های فرد گرمازده را درآورده و بدن او را در آب سرد فرو برید. اگر چنین امکانی وجود نداشت، با استفاده از یک پارچه یا حوله یا اسفنج ، بدن فرد را با آب سرد خیس کنید یا اینکه قطعات یخ را به آرامی به بدن فرد بمالید.اگر مقدار آبی که در اختیار دارید کم است، ابتدا سر و گردن او را خنک کنید. تکه های یخ را روی گردن ، زیر بغل و کشاله ران او قرار دهید. توسط یک تکه کاغذ یا حوله یا پنکه ، او را باد بزنید.

2- بعد از حمام گرفتن ، فرد را در مکان خنکی قرار دهید.

3- پاهای فرد را در محل بالاتری نسبت به بدن او قرار دهید تا جریان خون بیشتر به طرف سر او برود.

4- دست ها و پاهای فرد را ماساژ دهید تا خونی که خنک شده ، به سمت مغز و مرکز بدن او برود.

5 - اگر شخص به هوش است، او را تشویق کنید تا کم کم آب یا یک نوشیدنی خنک بنوشد. ولی اگر شخص بی هوش باشد، نمی توانید این کار را انجام دهید، بنابراین همانطور که گفتم بدن او را خنک کنید تا وقتی به هوش آمد، آب بنوشد.

6- وقتی بدن فرد خنک شد، هر 10 دقیقه یک بار دمای بدن او را از طریق مقعد اندازه گیری کنید تا دمای بدنش کمتر از 38/5 درجه سانتیگراد نشود.

هنگامی هم که بدن فرد را در آب سرد فرو می کنید، باید مراقب باشید تا دمای بدنش کمتر از 39/5 درجه نشود. اگر هم دماسنج در اختیار نداشتید، تا وقتی که با لمس کردن بدن او احساس می کنید خنک نشده، عمل خنک کردن را ادامه دهید. ولی به محض خنک شدن بدن فرد ، عمل خنک کردن ( در آب سرد یا به شکل دیگر ) را متوقف کنید و اگر دمای بدن او مجدداً افزایش یافت، عمل خنک کردن را از نو شروع کنید.


مراقبت بیمارستانی از فرد گرمازده :

در بیمارستان امکانات بهتر و روش های دقیق تری برای کنترل دمای بدن وجود دارد. در آنجا دمای مرکزی بدن به طور مرتب کنترل می شود تا فرد دچار افت ناگهانی دمای بدن ( هیپوتِرمی ) نشود. آزمایشات خونی برای تعیین مقدار نمک و سایر املاح موجود در خون انجام می شود و مایع درمانی برای حفظ تعادل الکترولیت ها و آب بدن صورت می گیرد.
بعد از اولین گرمازدگی بایستی برای مدت چند هفته مقدار آب و نمک بدن و نیز عوارضی مثل ناتوانی کلیه کنترل شود . بعد ازاین حالت برای چند هفته، تغییرات دمایی بدن رخ خواهد داد که طبیعی است.
درمان ضعف و گرفتگی عضلات ناشی از گرمای زیاد :
معمولاً این عوارض را می توان در منزل درمان کرد.

- فرد باید در محل خنکی در منزل استراحت کند، لباس های نازک و نخی بپوشد، لباس های اضافی خود را در آورد، بدن خود را با آب سرد بشوید یا بوسیله یک حوله خنک مرطوب نگه دارد یا تکه های یخ را به بدن خود بمالد.

- همچنین از کولر یا پنکه برای خنک کردن خود استفاده کند.

- یک نوشیدنی خنک ، حاوی نمک بنوشد. مثلاً یک قاشق چایخوری یا مرباخوری نمک را در یک لیتر آب حل کند و در طی یک ساعت کم کم آن را بنوشد. همچنین می تواند یک قاشق غذاخوری شکر یا پودر شربت را برای افزایش کالری نوشیدنی، به آن اضافه کند. اگر فرد مسن است یا نمی تواند نوشیدنی شور بنوشد، باید او را به بیمارستان ببرید.

- گرفتگی عضلات را می توان با ماساژ دادن آنها برطرف کرد. باید روی محل گرفتگی فشار دهید و حوله ی گرمی روی آن قرار دهید. مصرف یک نوشیدنی شور، از عود گرفتگی پیشگیری می کند.

- فردی که دچار این عوارض شده است، حداقل باید 24 ساعت استراحت کند.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
پروستات و بیماری های شایع آن

پروستات غده کوچکی است به اندازه گردو که در زیر مثانه و در قسمت ابتدایی پیشابراه که آن را احاطه کرده و در جلوی راست روده قرار دارد.
پروستات غده کوچکی است به اندازه گردو که در زیر مثانه و در قسمت ابتدایی پیشابراه که آن را احاطه کرده و در جلوی راست روده قرار دارد. پیشابراه مجرایی است که ادرار را از مثانه به طرف خارج از بدن هدایت می کند.
پروستات طبیعی قوام نرم دارد و فاقد توده است. کارهایی که پروستات انجام می دهد، کمک به کنترل ادرار و ترشح مایعی که اسپرم ها را فعال نگه می دارد است. بدون پروستات مردان تقریبا نابارور می شوند اما نبود آن تاثیر چندانی در زندگی فرد ندارد.
به طور کلی علا ئم بیماری پروستات را مشکل در ادرار کردن، احساس تکرر و فوریت ادرار، وجود خون در ادرار، سوزش و دردناک بودن در حین ادرار، مشکل در فعالیت طبیعی جنسی، سفتی و درد متناوب در پائین کمر، لگن یا بالای ران ها، قطره قطره آمدن ادرار و یا بند آمدن آن می توان برشمرد.


سه بیماری را برای پروستات می توان ذکر کرد:

بزرگ شدن خوش خیم پروستات، التهاب پروستات یا پروستاتیت، سرطان پروستات.
بزرگی خوش خیم پروستات را BPH می گویند، گفته می شود این فرآیند از سن ۳۰ سالگی شروع می شود و در سن ۵۰ سالگی علائم خود را نشان می دهند، درنتیجه باید گفت بزرگی خوش خیم پروستات در افراد مسن شایع است که ۵۰درصد مردان بالا ی ۵۰ سال و ۹۰ درصد مردان بالا ی ۸۰ سال به این بیماری دچار می شوند.
علائمی که در این بیماری به علت بزرگی و فشار پروستات بر مجرای ادراری به وجود میآید، کاهش فشار و قطع و وصل شدن ادرار، جریان ادرار آهسته شده و تکرر ادرار ایجاد می شود که در شبها بیشتر رخ می دهد. در این حالت احتباس ادراری و احساس باقی ماندن ادرار در مثانه پس از ادرار کردن ایجاد می شود.
کسانی که این علائم را نادیده بگیرند در صورت عدم درمان بزرگی خوش خیم پروستات عوارض خطرناکتری را به دنبال خواهد داشت از جمله انسداد کامل راه خروج و بند آمدن ادرار، خونریزی ادراری، عفونت ادراری،نارسایی کلیه، تشکیل سنگ مثانه، در نهایت از کار افتادن مثانه.
برای تشخیص پزشک می تواند آن را لمس کند و بزرگی پروستات را تشخیص دهد و نیز با انجام آزمایش خون و ادرار، سونوگرافی کلیه ها و مثانه و پروستات می توان این عارضه را تشخیص داد. راه های درمان به دو صورت دارویی و جراحی است که نوع درمان به تشخیص پزشک و وضعیت بیمار بستگی دارد و بیشتر زمانی جراحی لا زم می شود که عفونت های مکرر ادراری، سنگ مثانه، خونریزی های مکرر ادراری، نارسایی های کلیه و پاسخ ندادن پروستات به درمان دارویی به وجود آید. پروستاتیت یا التهاب غده پروستات بیماری دیگر پروستات است که دردناک شدن این غده همراه با التهاب است.
این نکته را باید خاطرنشان کرد که علت پروستاتیت هنوز مشخص نشده است وحتی در نیمی از مردانی که پروستاتیت دارند علا ئم التهاب در آنها دیده نمی شود. این بیماری باعث ایجاد درد شدید، علا ئم ادراری،اختلا لا ت جنسی و ناباروری در زندگی می شود. این بیماری بیشتر در مردان جوان تا میان سال شایع تر است. پروستاتیت انواع مختلف دارد، پروستاتیت حاد و مزمن باکتریایی، پروستاتیت مزمن یا سندرم دردلگنی التهابی و پروستاتیت یا سندرم درد لگنی غیر التهابی. در پروستاتیت حاد ومزمن باکتریایی، عفونت باکتری از طریق پیشابراه از راه ادرار در صورتی که فرد مبتلا به عفونت مثانه باشد و همچنین از طریق وسایل خارجی مثل سون های ادراری می تواند بروز کند. در پروستاتیت حاد، عفونت پروستات است و علائم آن معمولا ناگهانی ایجاد می شود. بیمار تب ولرز می گیرد و گاهی بستری می شود.
آنتی بیوتیک کمک به بهبود این بیماری می کند اما اگر در درمان آن تاخیر شود باعث عفونی شدن خون و آبسه پروستات می شود. پروستاتیت مزمن باکتریایی، عفونت طولا نی مدت پروستات است. در این شرایط درمان مشکل است چون دارو به سختی می تواند به پروستات برسد یا واکنش نشان دهد. بیمار در این شرایط به طور مرتب دچار عفونت های مکرر ادراری می شود. عفونت حتی ممکن است به اپیدیدیم هم گسترش پیدا کند. پروستاتیت یا سندرم درد لگنی غیر التهابی که پروستات دردناک بدون عفونت و التهاب است همچنین پروستاتیت یا سندرم درد لگنی التهابی، التهاب پروستات است که درد یا علامتی ندارد.
این دو بیماری در طول زمان بدون عوارض جدی بهتر می شود ولی این نکته فراموش نشود که علا ئم گاهی به طور غیر منتظره بر می گردد. با تمام این صحبت ها این سوال به ذهن می آید که یک شخص چه زمانی باید احساس خطر کند و به پزشک مراجعه کند؟ در صورت تب و لرز ناگهانی همراه با مشکلا ت ادراری، درد، سوزش،ادرار همراه با خون و چرک، درد مداوم کمر، درد آلت تناسلی، درد شدید پس از انزال، عفونت های مکرر دستگاه ادراری، ترشحات از آلت تناسلی، زخم های ناحیه تناسلی، ادرارهای مکرر شبانه،مشکل در شروع ادرار و کاهش جریان ادرار حتما به پزشک مراجعه کنید. اگر درد مبهمی در ناحیه پروستات احساس کردید و تب و لرزی نداشتید شاید بهتر باشد خود را در منزل با داروهای ضد درد مثل آسپیرین، ایبوپروفن یا استامینوفن درمان کنید ولی اگر علائم ادراری پیدا کردید حتما به پزشک مراجعه کنید.
بیماری دیگر پروستات، سرطان پروستات است که در اثر رشد بدخیم سلول های پروستات در داخل پروستات است که در طی سال ها در درون پروستات رشد می کند اما به مرور زمان به بیرون از پروستات گسترش می یابد و بافت هایی مثل استخوان ها، ریه ها و کبد را تحت تاثیر قرار می دهد و دردهای استخوانی، بالا رفتن اوره خون، کم خونی و کاهش شدید وزن بدن را شامل می شود. علائم و نشانه های این بیماری به میزان پیشرفت بیماری بستگی دارد و این بیماری بعد از سرطان ریه شایع ترین بیماری بدخیم منجر به مرگ است.
متاسفانه علت آن مانند دیگر سرطان ها ناشناخته است. باید توجه داشت خطر ابتلا به این بیماری در افرادی که سابقه فامیلی این بیماری را دارند بیشتر است و نیز رژیم غذایی و حتی سن بالا ی ۶۵ سال در بیشتر از ۷۰ درصد مردان، عواملی مستعد کننده این بیماری است. برای تشخیص سرطان پروستات باید مراحلی مثل، معاینه پروستات توسط پزشک و آزمایش PSA خون (آنتی ژن اختصاصی پروستات در سرم خون) انجام داد که در اکثر موارد سرطان پروستات PSA خون افزایش می یابد و در صورت غیرطبیعی بودن PSA باید نمونه برداری از پروستات انجام شود تا سرطان پروستات تشخیص داده شود.
برای پیشگیری از سرطان پروستات راههای گوناگون را متخصصین پیشنهاد می کنند، آزمایش سالیانه PSA و معاینه توسط پزشک متخصص، رعایت رژیم غذایی، شامل مصرف موادغذایی مانند، سلنیوم، ویتامینD، سویا، چای سبز، لیکوپن که ماده موجود در گوجه فرنگی است در کاهش رشد و پیشگیری این تومور موثر است.
همچنین کاهش دادن مصرف موادغذایی مانند موادقندی، نشاسته ای و چربی های مضر نیز در کاهش احتمال بروز پروستات موثر است. در پایان این را متذکر شوم که برای جلوگیری از مرگ ناشی از سرطان پروستات تشخیص زودرس مهم است. در حال حاضر با پیدایش روشهای متنوع و جدید الگوهای درمانی امکان بهبودی برای افرادی که سرطان پروستات دارند فراهم شده است.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
صفحه  صفحه 69 از 111:  « پیشین  1  ...  68  69  70  ...  110  111  پسین » 
خانه و خانواده

همه چیز درباره بیماری ها

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti Forums is not responsible for the content of external sites

RTA