انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
خانه و خانواده
  
صفحه  صفحه 72 از 111:  « پیشین  1  ...  71  72  73  ...  110  111  پسین »

همه چیز درباره بیماری ها


مرد

 
زالو و زالو درمانی

خواص زالو

زالو هنگام مکیدن خون ، مواد متنوعی ترشح می کند که خواص درمانی دارند. معروف ترین ماده مترشحه از زالو هیرودین است.خواص مواد ترشح شده در خون توسط زالو به طور خلاصه به شرح زیر است :

* خاصیت بی‌حس‌کنندگی : باعث کاهش درد موضعی هنگام نیش زدن می‌شود که عمدتاً به دلیل وجود ماده هیرودین ( Hirudin ) است.

* خاصیت گشادکنندگی عروق : به دلیل وجود ماده هیستامین است.

* خاصیت ضدانعقادی : به دلیل وجود آنزیم هیالورونیداز موجود در بزاق زالو است. این آنزیم خاصیت آنتی بیوتیکی و حل کردن موکوس بسیار قوی دارد به طوری که در درمان گلوکوم هم بسیار موثر است.

* خاصیت آنتی بیوتیکی : این خاصیت اخیراً مورد توجه بسیاری قرار گرفته و بر بیماری‌های ناشی از استاف طلایی و میکروب سل و اسهال خونی و دیفتری موثر است.

* خاصیت ضدالتهابی و ضدلخته‌ای


خواص بزاق زالو ذیلا به تفصیل آمده است :

آب دهان زالو ( بزاق ) حاوی بیش از یكصد نوع ماده حیاتی مفید است كه موجب درمان بیماریهای مختلفی می شود. این انگل كوچك و شگفت آور به علت توانایی فوق‌العاده ای كه در درمان بیماری ها دارد جایگاه ویژه‌ای در طب دارد. كشور ما دارای ذخایر بسیار زیادی از این جانور است و با داشتن تجربیات بسیار گرانقدر و طولانی در این زمینه ، متأسفانه با روش زالو درمانی بیگانه است. در کشور ما از این نعمت خدادادی برای رفع آلام و دردها استفاده مطلوب نمی شود ، در حالی كه ایران می‌تواند یكی از مراكز زالو درمانی دنیا باشد. در بین گونه‌های زالوی پزشكی بهترین نوع آن نوع شرقی است كه زالوهای موجود در ایران از این نوع است. عمده خواص درمان زالو در بزاق درمان است ، به طوری كه شاید بیشتر از وزن بدنش قادر به تولید بزاق باشد و وقتی به جایی از بدن می‌چسبد آن قدر آب بزاق تولید می‌كند كه از زیر بدن حیوان بزاق می‌چكد. عصاره‌ی آب دهان زالو شامل دو دسته از مواد هستند كه گروهی به عنوان نروترانسمیتر بر روی پایانه‌های عصبی عمل می‌كنند و موجب تحریك عمومی روی نقاط طب سوزنی می‌شوند و دسته‌ دیگر كه بر روی گردش خون عمومی و مویرگ‌ها عمل كرده و به عنوان ضد انعقاد ، ضد تورم و ضد درد ایفای نقش می‌كنند.


در زیر به مهمترین آنزیم‌ها و تركیبات موجود در بزاق زالو می‌پردازیم :

1 ) هیرودین : در بزاق زالو‌ی پزشكی تركیبی وجود دارد به نام هیرودین كه از انعقاد خون جلوگیری می‌كند. تركیبات بزاق زالو به عنوان ماده فیبرینولیتیك عمل كرده ، از عمل فیبرین جلوگیری می‌كند ؛ ضد پلاكت است و از بهم چسبیدن پلاكت‌ها جلوگیری می‌نماید. امید است در آینده بتوان با شناسایی مولكولی تركیبات بزاق زالو از آن به عنوان درمان بیماری‌های ترومبوتیك استفاده كرد. در سال 1884 پروفسور فیزیولوژی دانشگاه ولز به نام جابن هی‌كرافت به خاصیت ضد انعقادی ترشحات گوارشی زالو پی برد و در سال 1950 فریتس ماركواست از آلمان توانست پروتئین هیدرودین را از زالو‌ی پزشكی جدا كند.

خواص هیرودین :
هیرودین مهمترین ماده ضد انعقاد بزاق زالو است. پروتئینی‌ متشكل از 65 اسید آمینه است و ردیف اسیدهای آمینه آن با تكنیك PCR مشخص شده است. خاصیت ضد انعقادی هیرودین قوی تر از هپارین است. عمل هیرودین به وسیله عوامل دیگر موجود در زالو مانند همنتین و آنتی استاتین تقویت می‌شود. فعالیت هیرودین را از روی خاصیت ترومبین آن بیان می‌كنند. امروزه فرم نوتركیب هیرودین به نام لیپرودین سنتز شده است. هیرودین توانایی زیادی در ممانعت از انعقاد خون دارد به طوری كه چند قطره بزاق دهان زالو قادر است مقدار زیادی خون را به صورت مایع نگه‌دارد و مانع انعقاد آن شود ( با آزمایشی كه به صورت تجربی بر روی خون مكیده شده توسط زالو انجام شد زمان لخته شدن خون به بیش از 6 ساعت افزایش یافته بود ).
وقتی كه خون با لبه بریده بافت تماس حاصل می كند فاكتور 12 یا هاگمن فاكتور فعال می‌شود. متعاقب فعال شدن این فاكتور انعقادی یك سری آنزیم‌ها از جمله آنزیم پروتئاز ترومبین فعال می‌شود این آنزیم سبب تبدیل فیبرینوژن به فیبرین می‌شود و فیبرین به صورت رشته‌های كلاف مانند ، محل بریدگی را می‌بندد و مانع خونریزی می‌شود و خون را منعقد می‌كند. هیرودین به صورت خیلی اختصاصی و قوی از فعالیت آنزیم پیروتئاز ترومبین جلوگیری می‌كند و مانع انعقاد خون می‌شود. فیبرینوژن یك مولكول دایمر است و دو محل اتصال ( FG ) یا ( Binding sites ) برای رسپتور پلاكت‌های فعال شده دارد. ( Gp116-111a ) این محل اتصال می‌تواند سبب اتصال پلاكت‌ها و ایجاد تجمع پلاكتی كند. احتمالاً هیرودین مانع اتصال دور رسپتور ( Fg/Gp ) می شود و از این طریق مانع انعقاد خون می شود از تجمع پلاكت‌ها جلوگیری می كند. اتصال پلاكت‌ها در داخل عروق می‌تواند مرجع به تشكیل پلاكت‌های عروقی و انسداد عروق شود.

خواص دیگر هیرودین :
هیرودین با انبساط ماهیچه‌های صاف جدار عروق سبب گشادی عروق و افزایش جریان خون می‌شود. هیرودین خاصیت بی‌حس كنندگی دارد ؛ لذا دقایقی بعد از چسبیدن زالو به محل و ترشح بزاق منطقه بی‌حس می شود و احساس سوزش ناشی از نیش زالو از بین می‌رود و بیمار به راحتی وجود زالو و خونخواری آن را تحمل می‌كند. بطور كلی برای هیرودین اثرات آنتی كواگولانت ، آنتی ترمبوتیك ، ترمبولیتیك ، آنتی ایسكمیك ، هیپوتنسیو ، تحریك كننده سیستم ایمنی ، ممانعت از تصلب شرائین ، بی حس‌كنندگی ، آنتی باكتریال و خاصیت ضد التهابی شناخته شده است. پژوهشگران دپارتمان فارماكولوژی دانشگاه كنتاكی طی تحقیقاتی ، اثرات ضد انعقادی هیرودین را با هپارین مقایسه كرده‌اند :
* هیرودین برای فعال شدن نیاز به كوفاكتور ندارد.
* هیرودین اثرات پایدار و یكنواخت وابسته به دوز دارد.
* هیرودین اثر مستقیم روی مهار ترومبین دارد.
* هیرودین مسمومیت ندارد.
* هیرودین بی حسی موضعی می دهد.

2 ) بدلین : این یك آنزیم مهار كننده پروتئازها مانند تریپسین كیموتریپسین یا پلاسمین است كه فاكتورهای تورم و پخش شدن در بافت می‌باشند.

3 ) آپیراز : آپیراز یك آنزیم قوی ضد تجمع پلاكت‌ها با اثرات روان سازی جریان خون است.

4 ) اگلین : اگلین ، ضمن این كه یك آنزیم ضد تورم است ، ضد اكسیداسیون و ضد رادیكال نیز می‌باشد.

5 ) دستابیلاز : این آنزیم كه یك فاكتور ضد تجمع پلاكتی بسیار قدرتمند است ، با اثرات فیبرینولیزی و هیدورلیزكنندگی منجر به حل شدن لخته‌های خونی تشكیل شده می‌شود ، این آنزیم به وسیله‌ی نیكونوف كشف گردید كه یك شیوه‌ی درمانی بسیار هیجان‌انگیز را معرفی كرد.

6 ) هیالورونیداز : این ماده هم به عنوان فاكتور پخش كننده و هم به عنوان یك عنوان یك آنتی بیوتیك عمل می‌كند. این آنزیم با حل كردن مواد بافتی ، زمینه پخش بزاق زالو را در بافت‌ها فراهم می‌كند و با این كار زالو توانایی می‌یابد بافت‌های دور دست را نیز تحت تأثیر قرار دهد و اثرات درمانی در همه‌ جای بدن به خصوص در نزدیكی محل اتصال زالو به بدن بر جای بگذارد.

7 ) لیپازها و استرازها : از لیپولیتیك فاكتورها هستند و چربی‌ها را تجزیه می‌كنند و استفاده‌های درمانی از آن شروع شده است.

8 ) یك ماده بی حس كننده : وقتی زالو پوست را نیش می‌زند ، ایجاد یك زخم به شكل Y می‌كند ، كه كاملاً بدون درد می‌باشد و به دلیل وجود ماده قوی بی‌حس كنندگی ، به سادگی ، احساس خنكی ایجاد می‌نماید. و بعد از حدود 5 دقیقه پس از چسبیدن زالو به محل ، بیمار دیگر احساس درد و سوزش ندارد و تا آخرین مرحله زالو درمانی ، موجود زالو روی بدن به راحتی تحمل می‌شود.

9 ) آنتی الاستاز : این ماده كه از طریق كنترل عمل الاستاز فعالیت می‌كند ، آنزیمی است كه الاستین جلدی را به خصوص در پوست ، تنزل می‌دهد.

10 ) ماده گشادكننده رگ : این ماده كه هنوز به طور رسمی مشخص نشده بسیار شبیه هیستامین است. این ماده مانند نوروترانسمیترها كه از 34 غذه‌ی مغزی كه در طول بدن زالوی هیرودومدیسینالیس تقسیم شده‌اند ، ترشح می‌شود. چند دقیقه پس از اتصال زالو محل نیش قرمز و پرخون می‌شود ؛ شاید این پرخونی را بتوان به این ماده نسبت داد كه فلوی ( جریان ) خون را در محل افزایش داده است.

11 ) منوكسید نیتروژن سنتتاز : این فاكتور موجود در بزاق زالو شبیه به نوع انسانی است كه سبب ترمیم اعصاب صدمه دیده می‌شود.

12 ) اورگلاز : دارای اثرات درمانی در بیماری آرتروز است. بسیار دیده شده است كه افراد مبتلا به آرتروز زانو كه از درد زانو و محدودیت حركتی زانوها رنج می‌برند با چند جلسه زالو درمانی بهبودی بسیار می‌یابند. و ما این را به كرات تجربه كرده‌ایم. زالو همچنین كاتكولامین ترشح می‌كند كه روی پایانه‌های عصبی بخصوص در پوست مانند دوپامین و سروتونین عمل می‌كند.
استیل كولین مترشحه در هیرودومدیسینالیس خیلی مهم است. روش رسمی برای سنجش استیل كولین در بافت ، بر اساس یك روش بیولوژیك شامل قدرت انقباض قسمت پشت زالو می‌باشد.
مواد دیگری مانند استیل كولین ، نوروترنسمیترها مواد شبه هیستامینی با اثرات وازودیلاتوری ، Hementin ، Anti statin ، و آنزیم مشابه PG12 ) Prostaglaindine ) كه مانع فعالیت كالیكریین و فاكتورهای XI و XII می‌شود نیز در بزاق زالو یافت می‌شود.


خواص درمانی زالو :

زالو خون را بهتر از حجامت از عمق بدن بیرون می‌كشد. زالو انداختن برای بیماریهای پوستی مثل جوش‌ ، دمل‌های صورت ، لكه‌ها و نقطه‌های سیاه و سفید و نظایر آن مفید است. امروزه زالو به دلیل خاصیت ضد انعقاد خود یكی از ابزارهای جراحی در پیوندها و دوام بافت پیوندی است. هر زالو حدوداً 5CC خون در مرحله اول می‌مكد. البته اگر خونریزی را قطع نكنید ممكن است تا 150CC خونریزی ادامه یابد ( 10 ساعت یا بیشتر ). طی زالو درمانی با 10 عدد زالو ، خون از دست رفته ( شامل خونریزی پس از اتمام خونخواری ) 250-350 CC خواهد بود. تحقیقات نشان می‌دهد كه 3-5 روز پس از زالو اندازی عروق جدیدی در اطراف و حاشیه‌ی محل نیش زالو به وجود می‌آیند كه برای تخلیه عروقی این ناحیه مفیدند. بنابراین از نظر درمانی بسیار مهم است كه درمان به زودی قطع نشود ؛ بلكه در دفعات بعدی نیز ادامه یابد تا بیماری و آسیب مرتفع شود. اثرات فارماكولوژیكی بزاق زالو به مدت 10 ساعت یا بیشتر در محل زخم باقی می‌ماند. چنین اثراتی را نمی‌شود با مصرف مواد ضد انعقادی معمولی مثل هپارین در زخم‌های كوچك پوست به وجود آورد. در بیشتر روش‌های جراحی استفاده از زالو توسط جراح ماهر برای بیمار توضیح داده می‌شود ، این روش قدیمی یك روش بی درد كننده اساسی است ؛ زیرا ترشحات زالو با تأثیر بر روی اعصاب اطراف محل درد ، بی‌حسی موضعی ایجاد می‌كند.


جایگاه زالو در طب سنتی ایرانیان :

شیخ‌الرئیس ابن‌سینا باب مبسوطی پیرامون زالو دارد و چنین می‌فرمایند :
«از زالوهایی كه كرك‌ریز و نرم دارند یا لاجوردی رنگ هستند پرهیز كنید زیرا دچار غشی، خونریزی، تب، سستی و قرحه‌های بدخیم خواهید شد. از زالویی استفاده شود كه در آب‌های خزه‌دار كه محل زیست قورباغه‌هاست نمو كرده و نه زالویی كه در آبهای گل‌آلود سیاه بوده است. زالو بهتر است «حجامت» خون تباه را از عمق بدن بیرون می‌كشد. زالو را ابتدا سرازیر نگهدارید تا استفراغ كند و محتویات شكمش بیرون آید سپس اندكی خون بره به او بدهید. سپس مواد چسبنده و كثیف بدن او را با بوراكس پاك كنید ( استفاده از مواد صابونی عطردار مضر است) و جایی را كه می‌خواهید زالو بگذارید با دست مالش دهید تا سرخ شود. اگر جای زالو انداختن را با گل سرشور یا خون اندود كنند. زالو بهتر می‌چسبد. بهتر آن است كه پس از جدا شدن زالو، محل گزش او را حجامت برنهید تا احیاناً اگر آزاری و عفونتی براثر نیش زالو عارض شده، از بین برود اگر پس از زالو اندازی خون بند نمی‌آید مازوج سوخته، نوره، خاكستر یا سوده نرم (یا پودر باقلا و زردچوبه)استعمال شود. زالو اندازی برای بیماری‌های پوست از قبیل جوش‌ها، دمل‌ها، لكه‌های سیاه و نقطه‌های سیاه و سپید و... مفید است.»
در طب عامیانه نیز زالو در كوچه و بازار به فروش می‌رسیده و تا حدود سی‌سال قبل، همه می‌دانستند كه برای علاج زخم چركین و دمل بهترین درمان زالو اندازی است. یا برای پیشگیری از فساد دهان و لثه و داشتن دندانهای محكم باید بناگوش را زالو گذاشت. مخبرالسلطنه در كتاب خاطرات و خطرات حكایتی جالب نقل می‌كند : «جهانگیرخان وزیر صنایع دچار قانقریا شد و دكتر تولوزان فرانسوی (پزشك مخصوص دربار) دستور به قطع پای ایشان داد. آشنایان جهانگیرخان با قطع پا مخالفت ورزیده و میرزاحسن‌خان جراح‌باشی محله را به عیادت جهانگیرخان آوردند. او پس از معاینه گفت به من یازده روز فرصت دهید تا این پا را معالجه كنم. میرزاحسن در سه نوبت زالوی زیادی به پای بیمار انداخت و پس از یاده روز از تولوزان فرانسوی دعوت كردند كه پا را ملاحظه كند. تولوزان وقتی پا را دید، بهبود آن را تأیید كرد و از اینكه قبلاً به میرزاحسن ناسزا گفته بود معذرت خواهی كرد و دویست تومان به میرزاحسن داد».
زالو اندازی جزو سنت‌های درمانی پذیرفته شده و به همان معروفیت و مقبولیت حجامت و فصد (رگ‌زنی) بین توده‌های مردم رواج داشت. آری این حیوان یك گرمی به ظاهر مشمئز كننده طی سالیان دراز بیماری‌های صعب‌العلاجی را براحتی درمان می‌كرد و بیماران را از صرف هزینه‌های گزاف، بریده شدن از اندام‌ها، بد شكل شدن پوست، فلج شدن ناشی از سكته مغزی و . . . نجات می‌داده است. تأیید این نظر را با پرسش از افراد 40سال به بالا می‌توانید جستجو كنید.دیدگاه حكیم جرجانی پیرامون زالو درمانی : جرجانی معتقد است بهترین زالو، زالوی موجود در آب‌های پاكیزه است و شكل او باید همانند دم موش باشد و شكم او سرخ و پشت او سبز و سرش كوچك باشد و او نیز معتقد است منفعت زالو بیشتر در بیماری‌های پوستی مانند ریش بلخی، قوبا، سعفه و . . . می‌باشد. طریقه استعمال و موارد احتیاطی كه جرجانی برشمرده همان دیدگاه بوعلی‌سیناست كه از تكرار آن صرف‌نظر می‌كنیم. نكته بارز افتراق دیدگاه جرجانی با تمام حكما درباره كاربرد زالو این جمله او در كتاب ذخیره است كه می‌فرماید : «نخست تن را به فصد و مسهل پاك باید كرد و سپس دیوچه (زالو) را فراز گذارید تا منفعت او پدید آید»
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
۱۰ نشانه ابتلا به مشکلات تیروئیدی

میلیون ها نفر دچار مشکلات تیروئیدی هستند اما اکثریت آنها از آن بی خبرند. تیروئید غده ای پروانه ای شکل است که در گردن قرار گرفته است، غده مهم در متابولیسم و سوخت وساز بدن محسوب می شود. وقتی غده تیروئیدتان خوب عمل نکند، می تواند بر هر جنبه از سلامتیتان، به ویژه وزن، افسردگی و سطح انرژی تان اثر بگذارد.
ازآنجاکه مشکلات تیروئیدی که تشخیص داده نشده اند می تواند به شدت موجب چاقی، بیماری های قلبی، افسردگی، اضطراب، ریزش مو، ناکارایی جنسی، ناباروری و علائم و مشکلات دیگر شوند، خیلی مهم است که مراقب وضعیت سلامتی خودتان باشید.
برای اینکه مشکل تیروئید داشته باشید لازم نیست همه این علائم را در خود مشاهده کنید. در زیر به چند مورد از متداول ترین علائم و نشانه های تیروئید اشاره می کنیم:

۱. درد مفصلی و عضله، مشکلات تونل کارپ و تاندون
درد در ناحیه عضلات و مفصل ها، ضعف دست ها و گرایش به ایجاد مشکل تونل کارپال در دست ها، تونل تارسال در ران ها و التهاب پلانتار در پاها، همه می توانند از علائم مشکلات تیروئید تشخیص داده نشده باشند.

۲. ناراحتی در گردن/بزرگ شدن گردن
احساس تورم در گردن و ناراحتی در قسمت جلویی گردن، خش دار شدن صدا یا بزرگ شدن محسوس تیروئید، همه از علائم تیروئید به شمار می روند.

۳. تغییر در وضعیت پوست و مو
پوست و مو شدیداً دربرابر مشکلات تیروئید آسیب پذیر هستند و به ویژه، ریزش مو یکی از متداول ترین علائم مشکلات تیروئید می باشد. در کم کاری تیروئید، موها معمولاً شکننده، زبر و خشک می شوند که خیلی راحت شکننده شده و می ریزند. پوست نیز ممکن است شدیداً زبر، خشک و پوسته پوسته شود. در کم کاری تیروئید، معمولاً ریزش موی غیرطبیعی در لبه بیرونی ابرو ایجاد می شود. در پُرکاری تیروئید، ریزش موی جدی اتفاق افتاده و پوست نیز حساس و نازک می شود.

۴. مشکلات گوارشی
کم کاری تیروئید معمولاً با یبوست جدی و طولانی مدت همراه است درحالیکه پُرکاری تیروئید با اسهال و سندرم روده آسیب پذیر همراه است.

۵. بی نظمی عادت ماهیانه و مشکلات باروری
کم کاری تیروئید معمولاً موجب سنگین تر شدن، دردناک تر شدن و بیشتر شدن عادت ماهیانه می شود و در پُرکاری تیروئید معمولاً عادت ماهیانه بسیار کوتاه، سبک و دیر به دیر خواهد شد. مشکلات تیروئیدی که تشخیص داده نشده و درمان نمی شوند ممکن است منجر به ناباروری نیز شوند.

۶. سابقه خانوادگی
اگر مشکلات تیروئید در خانواده شما موروثی باشند، شما بیشتر در معرض ابتلا به آنها قرار دارید. البته ممکن است از وجود این مشکل در خانواده خود اطلاع نداشته باشید، زیرا این مشکل معمولاً در میان نسل قبل به عنوان گواتر معروف بوده است. بنابراین به هر حرف و صحبتی که در خانواده درمورد گواتر و اضافه وزن ناشی از مشکل غدد پیش آمد دقت کنید زیرا همین ها می تواند به طور غیرمستقیم به مشکلات تیروئید اشاره داشته باشد.

۷. مشکلات کلسترول
بالا رفتن کلسترول، مخصوصاً وقتی به رژیم غذایی، ورزش یا داروهای پایین آورنده کلسترول واکنش پذیر نباشد، می تواند نشانه کم کاری تیروئید باشد. پایین بودن غیرطبیعی کلسترول نیر می تواند نشانه پُرکاری تیروئید باشد.

۸. افسردگی و اضطراب
افسردگی و اضطراب می توانند نشانه هایی از بیماری تیروئید قلمداد شوند. کم کاری تیروئید معمولاً با افسردگی همراه است و پُرکاری آن معمولاً با اضطراب و حملات ترس. افسردگی که به داروهای ضدافسردگی نیز واکنش نمی دهد هم می تواند نشانه یک اختلال تیروئید تشخیص داده نشده باشد.

۹. تغییرات وزن
ممکن است یک رژیم غذایی کم چربی و کم کالری را با یک برنامه ورزشی قوی دنبال کنید اما موفق به پایین آوردن وزنتان نشوید. مشکل در پایین آوردن وزن می تواند نشانه کم کاری تیروئید باشد. در پُرکاری تیروئید نیز ممکن است باوجود خوردن همان مقدار غذای قبل یا حتی بیشتر از آن وزنتان پایین بیاید. تغییرات وزن بی دلیل و غیرطبیعی می تواند نشانه های کم کاری یا پُرکاری تیروئید باشند.

۱۰. خستگی
احساس خستگی وقتی از خواب بیدار می شوید، طوریکه انگار ۸ تا ۱۰ ساعت خواب شب برایتان کافی نبوده است و قادر نیستید فعالیت های روزمره تان را شروع کنید، می تواند نشانه های مشکلات تیروئید باشد. (در پُرکاری تیروئید هم ممکن است فرد دچار بی خوابی شوید و همین باعث خسته ماندن شما در طول روز شود.)
اگر این علائم را در خود مشاهده می کنید، حتماً به پزشک مراجعه کنید تا آزمایش کامل تیروئید از شما گرفته و وضعیتتان را ارزیابی کند.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  ویرایش شده توسط: pixy_666   
مرد

 
دلایل معده درد که به آن بی توجهیم

بروز درد معده اغلب به دلیل مشکلاتی از جمله سندروم بی قراری روده، سوءهاضمه یا مشکلات ماهانه زنان است. بیشتر مردم براین باورند علت درد معده از خود معده ناشی می شود در حالی که ناراحتی های دیگری نیز ممکن است منشاء آن باشد. معده در قسمتی از بدن که انشعابات زیاد عصبی قرار گرفته است، قرار دارد بنابراین درد در قسمت های دیگر بدن مانند قلب، ریه یا گلو ممکن است به صورت معده درد بروز کند. خوشبختانه، در بیشتر موارد درد معده قابل درمان است اما در صورت مشاهده درد ناگهانی، شدید و طولانی همراه با دفع خون یا سرفه یا استفراغ باید بلافاصله به پزشک مراجعه کنید.
در این مطلب به نقل از «Prevention» به چند علت پنهان معده درد اشاره شده است که خواندن آن جالب و مفید است.

● احساس نفخ هنگام خوردن: ممکن است دیابت علت این ناراحتی باشد. در چنین شرایطی عصب های دستگاه گوارش تحت تاثیر قرار می گیرد و این امر موقعی رخ می دهد که میزان بالای گلوکز تغییراتی در بدن به وجود می آورد و در نتیجه باعث تحریک عصب های معده می شود.

● عطسه و سرفه های دردناک در افراد مبتلا به دیسک کمر:دیسک به عنوان ضربه گیر ستون مهره ها عمل می کند و با ترک خوردن آن، ماده ای ژل مانند داخل آن نشت می کند و با فشار وارد کردن روی ستون فقرات، درد ایجاد می کند. ریشه های عصبی در این قسمت از بدن به معده و دنده ها پخش می شود بنابراین هر فشاری روی آن، در قسمت های دیگر بدن نیز ایجاد درد می کند. با انجام دادن فیزیوتراپی، ورزش و ماساژ همراه با مصرف داروهای مسکن می توان این ناراحتی را رفع کرد. اما در موارد شدید، فرد به جراحی نیاز پیدا می کند.

● مصرف نوشیدنی های گازدار:اگر چه نوشیدنی های گازدار و رژیمی و آدامس های بدون قند در کنترل وزن بدن موثر است. اما مصرف آن عوارض نامطلوبی دارد. مقدار کمی به اندازه ۵ گرم سوربیتول (ماده شیرین کننده) نفخ و معده درد ایجاد می کند. سوربیتول که نوعی کربوهیدرات است، در روده جذب نمی شود.

● درد پس از مصرف قهوه:کافئین عملکرد محرک دارد و باعث افزایش ضربان قلب، جریان خون و دمای بدن می شود. علاوه بر آن روند انقباض و شل شدن روده را کند می کند. علاوه بر آن مصرف قهوه باعث ناراحتی جداره معده نیز می شود.

● گلودرد:گلودرد بر اثر باکتری استرپتوکوکوس،شایع ترین عفونت باکتریایی است که در کودکان ۵تا۱۵ سال دیده می شود. این عفونت معمولا همراه با معده درد است. علت آن نیز راه پیدا کردن میکروب به جریان خون و واکنش پذیری غدد لنفاوی در معده است.به طور کلی این حالت بدون مصرف دارو از بین می رود اما در موارد شدید، استفاده از آنتی بیوتیک ضروری است. زنانی که از معده درد و نفخ رنج می برند، بهتر است به پزشک مراجعه کنند زیرا در موارد نادر علایم ذکر شده نشانه سرطان تخمدان است.

● ناراحتی روده:استرس علت شایع سندروم روده تحریک پذیر است. هنگام احساس خطر مغز روند هضم را کند می کند تا بدن بتواند روی تهدید تمرکز کند. استرس های ناشی از بحث کردن یا رانندگی کردن در ترافیک در ایجاد این حالت نقش دارد.

● سختی در نفس کشیدن:سرفه های خشک و سختی در نفس کشیدن شایع ترین علایم ذات الریه است اما در یک از هر ۱۰۰بیمار معده درد ایجاد می کند. ذات الریه، التهاب بافت در یک یا هر ۲ ریه است که بر اثر عفونت ایجاد می شود. معده درد بر اثر فشار وارد شده بر قسمت تحتانی ریه به وجود می آید. درمان این بیماری، معده درد را نیز التیام می بخشد.

● پیچ خوردگی بیضه:این حالت در مردان زیر ۳۰ سال دیده می شود. عصب هایی که از قسمت تحتانی کمر به بیضه ها می رود به معده راه پیدا می کند و معده درد به وجود می آورد.این ناراحتی ممکن است بر اثر آسیب دیدن بیضه بر اثر حادثه ورزشی به وجود بیاید اما در اغلب موارد بدون علت است. درد اغلب با حالت تهوع، استفراغ و تورم بیضه ها همراه است. طی ۶ ساعت از زمان حادثه، باید به این امر رسیدگی کرد تا از هر گونه آسیب دائمی پیشگیری شود.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
نشانه های ابتلا به آرتروز کدام است؟

آرتروز بیماری ای است که مشخصه آن تخریب پیش رونده غضروف مفصل است؛ غضروف بافتی لغزنده است که انتهای استخوان ها را در یک مفصل می پوشاند. اگر این غضروف آسیب ببیند، شروع آرتروز تلقی می شود. این بیماری بتدریج پیشرفت کرده و غضروف را کاملا از بین می برد.
آرتروز یا استئوآرتریت شایع ترین بیماری از دسته التهاب مفاصل است. تاکنون درمانی قطعی برای پیش روندگی آرتروز وجود ندارد، پس بسیار مهم است که نگذاریم دچار آرتروز شویم.
چند عامل وجود دارد که می تواند زمینه ساز ابتلا به آرتروز باشد. هر چه سن بالاتر رود، خطر ابتلا به این بیماری بیشتر می شود، به گونه ای که در همه افراد بالای ۶۰ سال نشانه های آرتروز در گردن را می توان یافت. البته این بیماری ممکن است بدون علامت باشد که در عکسبرداری مشخص می شود.
افزایش وزن، تغذیه نامناسب و بیماری های رماتیسمی (در صورت درمان نشدن) مفصل را بیمار می کند. آسیب مفاصلی مانند رباط نیز اگر درمان نشود، به ابتلا به آرتروز منجر می شود.
افرادی که آرتروز دارند باید بیشتر مراقب باشند؛ آرتروز دردی است که با فعالیت افزایش می یابد و با استراحت بهتر می شود. استفاده صحیح از مفاصل، تقویت مناسب عضلات و مصرف داروهایی که تجویز می شود، به صورت خوراکی یا تزریق در مفصل و در نهایت جراحی از راه های درمان این بیماری است.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
چه چیزی مینای دندان ها را حساس میکند؟

مینا که روی دندان های ما را می پوشاند به عنوان سخت ترین ماده در کل بدن ما شناخته شده است.


▪ یک مادۀ محافظ

یک دندان از دو بخش تشکیل شده است: تاج دندان، بخش قابل دیدن دندان است که از لثه و ریشه می گذرد. تاج به وسیلۀ مینا پوشیده شده است. زیر مینا، عاج وجود دارد که شبیه به استخوان است. عاج، مغز دندان را احاطه می کند. مغز دندان ناحیه ای است که رگ های خونی، اعصاب و بافت ربط دهنده، در آن واقع شده است.
مینا که تاج را می پوشاند وظیفۀ محافظت از دندان را برعهده دارد. مینا از شبکۀ معدنی بسیار متراکم کریستالی و از جنس هیدروکسی آپاتیت کلسیم ساخته شده است، مینا سخت ترین مادۀ موجود در بدن است. در عوض، در صورت آسیب دیدن، توانایی تولید مجددش کاهش می یابد. و این در حالی است که مینا با گذشت زمان فرسوده می شود و تحلیل می رود، این از دست دادن املاح است که باعث پوسیدگی بیشتر و جراحت های دیگری می شود. در واقع، هرگونه کاهش کیفیت مینا، حملۀ باکتری ها را آسان می سازد و پوسیدگی به وجود می آید.
توجه داشته باشید که از دست دادن املاح مینا به واسطۀ خوردن مواد قندی (آب نبات، نوشیدنی های شیرین، سودا، آبمیوه و...) سرعت می گیرد. در این حالت باکتری ها از قندها و اسیدها که مینا را تضعیف می کند، تغذیه می شوند. بزاق نقش مهمی برای مقابله با از دست دادن املاح بازی می کند زیرا باعث کاهش قندها و اسیدها می شود.


▪ چه چیزی در حساس کردن مینای دندان ها سهیم است؟

سن، روند پیری.
مصرف قند و تمام خوراکی ها یا نوشیدنی های خیلی شیرین.
نابهنجاری های مینا، به این دلایل: کمبود ویتامین D و عفونتی که از کودکی تا تشکیل دندان های دائمی طول بکشد (سرخک، آبله مرغان).
استفراغ های پرتکرار، که ترشحات اسیدی معده را وارد دهان می کنند. و این در حالی است که اسیدهای معده نیز باعث سرعت گرفتن روند از دست دادن املاح مینا، می شوند.
کلر هم می تواند به حساس شدن دندان و در نتیجه از دست دادن املاح کمک کند. برخی اوقات این مورد در بین شناگران حرفه ای که مدت زمان زیادی را در آب کلردار استخرها، می گذرانند، دیده می شود.
بروکسیسم (دندان غروچه) هم میزان فرسودگی مینای دندان را به واسطۀ پدیده ای کاملاً مکانیکی افزایش می دهد.
و البته، عدم رعایت بهداشت دهان و دندان که زمان تماس مینای دندان و اسیدها را افزایش می دهد، نیز در این طبقه بندی قرار می گیرد.


چگونه می توان مینای دندان را تقویت کرد؟

فلور، که برای پیشگیری از پوسیدگی مورد استفاده قرار می گیرد، به کمک کریستال های هیدروکسی آپاتیت، از مینا محافظت می کند. به همین علت است که فلور در قوی تر شدن مینا در مقابل از دست دادن املاح، سهیم است.
حواستان باشد که در مصرف فلور زیاده روی نکنید. با توجه به فلوری که توسط خوراکی ها و آب های معدنی به بدن منتقل می شود، مصرف یک خمیردندان حاوی فلور برای تأمین نیاز به این ماده، کافی است.
و در آخر، بسته به مورد هر فرد، این دندانپزشک است که بهترین راه حل را برای هر شخص پیشنهاد می کند.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
فوایدی که بزاق دهان دارد و نمیدانیم!

"بزاق" یا آب دهان شاید به نظر بسیاری از ما آنچنان مهم نباشد. اما تحقیقات ثابت کرده است که با آزمایش این ماده می توان به نکات زیادی در مورد وضعیت سلامت افراد پی برد.
یکی از ابزارهای قدرتمند برای انجام تحقیقات و تشخیص های پزشکی بزاق دهان است و ثابت شده که شامل انواع اطلاعات مورد نیاز پزشکان می باشد. طبق تحقیقات اخیر "دانشگاه جان هاپکینز"، بزاق دهان درواقع گنجی از اطلاعات است که بدون هزینه زیادی می توان آن را مورد آزمایش قرار داد. بزاق دهان علاوه بر اینکه رازهای بیولوژیک و ژنتیکی بدن انسان را در اختیار پزشکان قرار می دهد، به فرد در مبارزه با بیماری ها نیز کمک می کند.


آزمایش بزاق دهان جایگزین مناسبی برای آزمایش خون

یک سوم از قربانیان حمله قلبی بدون اینکه بدانند کلسترول و یا فشار خون آنها بالا بوده، جان خود را از دست می دهند. دلیلش هم این است که آزمایش خونی که امروزه برای تشخیص بیماری های قلبی از افراد گرفته می شود، تجربه سخت و دشواری است. چون این آزمایش نه تنها پرهزینه است، بلکه برای انجام آن باید متحمل درد هم شد. در ضمن افرادی که فوبیای خون دارند، از رفتن به کلینیک های پزشکی و بیمارستان ها برای انجام آزمایش خون خودداری می کنند.
"دکتر گرینجر"و همکارانش آزمایش بزاق دهان را جایگزین آزمایش خون کرده اند. طبق گفته های محققان، بزاق شامل همان پروتئینی است که در خون وجود دارد. وجود مقدار خاصی از "پروتئین واکنش دهنده C" در خون افراد نشان دهنده بیماری های قلبی است. در واقع بزاق دهان می تواند سالم بودن قلب انسان را نشان دهد. آزمایش بزاق دهان را حتی می توان در خانه هم انجام داد. در نتیجه نیازی به رفتن به کلینیک های پزشکی و آزمایشگاه نیست.


تاثیر رابطه پدر و دختر بر بزاق دهان و استرس

تحقیقات نشان داده دخترانی که رابطه خوبی با پدران خود دارند، دیرتر به سن بلوغ می رسند و تنها یکبار ازدواج می کنند. اما دلیلش چیست؟ طبق مقاله علمی اخیر "دکتر گرینجر" و همکارانش دلیل این امر را می توان در بزاق دهان پیدا کرد.
دکتر گرینجر در تحقیقات خود متوجه شد که اگر رابطه پدر و دختر با تهدید و اجبار و بی نظمی شکل بگیرد، دهان دختر نسبت به حالت طبیعی سطح پایین تری از هورمون استرس موسوم به کورتیزول را هنگام صبح ترشح می کند. اما هنگام بروز مشکلات، میزان کورتیزول بزاق دهان افزایش می یابد که نشاندهنده حساسیت بالای دختر در موارد استرس زا است. گرینجر می گوید: " برخی افراد از لحاظ بیولوژیکی استرس بیشتری نسبت به سایرین دارند. اما میزان استرس تنها به شرایط بستگی ندارد، بلکه روابط فرد با دیگران هم در آن موثر است."


بزاق دهان میزان استرس فرد را نشان می دهد

استرس باعث می شود بدن در شرایط "گریز یا فرار" قرار بگیرد. اضطراب، افزایش هورمون آدرنالین، افزایش ضربان قلب و همچنین افزایش ترشح بزاق را در پی دارد. غده های بزاقی آنزیمی به نام "آلفا آمیلاز بزاقی" را دهان ترشح می کنند که وجود این آنزیم نشاندهنده استرس فرد است.
استرس و ناراحتی های احساسی و روانی که یک زن باردار تجربه می کند می تواند بر روی جنین او هم تاثیر بگذارد. گروه پزشکی جان هاپکینز با اندازه گیری میزان آنزیم آلفا آمیلاز بزاقی مادر، میزان تاثیر استرس مادر بر روی جنین را اندازه گرفتند. آنها میزان تغییرات طبیعی میزان آنزیم بزاقی آلفاآمیلاز را در طول دوره بارداری اندازه گرفتند و به الگویی دست یافتند که در حال بررسی بر روی آن هستند.


بزاق دهان مادر، سیستم ایمنی بدن نوزاد را در برابر بیماری ها افزایش می دهد

پیش جویدن( عمل جویدن غذا توسط بزرگسالان و دادن آن به نوزاد) روش مناسبی برای اجداد ما بود که به مخلوط کن دسترسی نداشتند. اما شاید در دوره مدرن امروز دوباره این شیوه مد شود. چرا که دانشمندان کشف کرده اند که بزاق دهان مادر باعث افزایش سیستم ایمنی بدن نوزاد می شود.
پیش جویدن غذا بدن نوزاد را با پاتوژن های بیماری زای موجود در بزاق دهان مادر آشنا می کند که باعث تولید آنتی بیوتیک در بدن او شده و در نتیجه سیستم ایمنی بدن نوزاد را در برابر پاتوژن های بیماری زا در آینده آماده می کند.
علاوه بر این، پیش جویدن احتمال ابتلا به بیماری های خودایمنی از جمله آسم،(بیماری که در کشورهای صنعتی شایع است) را کاهش می دهد. بر اساس اپیدمیولوژی(علم بیماری های مسری) یکی از دلایلی که افراد به این بیماری ها مبتلا می شوند این است که بدن آنها تا قبل از دو سالگی پاتوژن های این بیماری ها را شناسایی نکرده است.
خوشبختانه بزاق دهان پر از پادتن است که احتمال ابتلا به عفونت های باکتریایی را کاهش می دهد. در نتیجه بدن نوزاد با خوردن غذای جویده شده مادر پاتوژن های بیماری زا را شناسایی و از ابتلا به بیماری جلوگیری می کند.


نسخه ژنی بزاق دهان

بزاق دهان شامل نسخه کامل ژن های شما است. در نتیجه کار با آن نسبت به روش های دیگر آزمایش آسان تر است. دکتر رینجر در اینباره می گوید: "تنها نصف یک قطره از بزاق دهان برای گرفتن نمونه DNA فرد کافی است. این نمونه ها را چندین بار می توان گرم و فریز کرد و مورد آزمایش قرار داد.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
پنج دردی که نباید نادیده بگیرید

آخ مردم از دل درد، آخ چرا همش بدنم درد می کند و ... دردهایی هستند که باید خیلی خیلی جدی بگیرید. پیشنهاد بهداشتی این هفته ما توجه به این دردها است. موارد زیر دردهایی هستند که خطرآفرینند و اگر به آنها توجه نکنید ممکن است لطمات جبران ناپذیری را به بدنتان وارد کنند. در واقع این دردها چراغ قرمزی هستند برای اینکه توجه شما را به مشکل جدی در بدنتان جلب کنند.


● سردرد شدید

اگر به صورت دائم سردردهای شدید دارید، به احتمال زیاد به میگرن دچار شده اید اما اگر این درد با علائم دیگر میگرن مانند استفراغ، تهوع، اختلال در دید، تاری یا سوزش و بی حسی در پاها و دست ها همراه نیست، ممکن است که یک آنوریسم مغزی باشد.


● دندان درد ضربانی

اگر به طور ناگهانی دچار دندان درد ضربانی می شوید، به احتمال زیاد عصب دندان شما آسیب دیده است. دلیل دیگر درد شدید دندان شکستن یا پوسیده شدن مینای مروارید رنگ دندان است. اگر به سرعت این آسیب را ترمیم نکنید، باکتری های موجود در دهان به عصب دندانتان حمله می کنند.


● درد در قسمت راست بدن

اگر در قسمت راست بدن خود درد شدیدی احساس می کنید و تب و حالت تهوع دارید، در این صورت ممکن است آپاندیس یا اگر خانم هستید، کیست تخمدانی داشته باشید. آپاندیس در حالت معمول کیسه ای است که دائم پر و خالی می شود اما وقتی درد احساس می کنید ممکن است که یک تاب یا پارگی، سبب آن باشد. در هر دو مورد شما به جراحی اضطراری نیاز دارید.


● کمردرد و سوزش انگشتان پا

دیسک ها که مانند بالشتی نرم، بافت استخوانی ستون فقرات شما را دربر گرفته اند، اگر در بالا رفتن از پله ها دچار مشکل می شوید و کمردرد احساس می کنید احتمال دارد که ستون فقرات شما در معرض خطر آسیب عصبی دائمی باشد. بنابراین باید به تمرین های ورزشی ارتوپدی بپردازید تا متخصص طب ورزشی با تحریک عصب نخاعی، درد شما را از بین ببرد.


● پادرد همراه با تورم

اگر در ناحیه ای از پای خود ورم قابل توجه و شدیدی مشاهده کردید که گرم و قرمزرنگ است احتمال دارد یک لخته خون در آن ناحیه باعث آزار شما شده باشد. فراموش نکنید که اگر ناحیه را ماساژ بدهید یا راه بروید ممکن است لخته های خون از طریق رگ های خونی جابجا شوند و اکسیژن رسانی به بدن با اختلال مواجه شود. بنابراین از این کار پرهیز کنید و موضوع را با پزشک در میان بگذارید.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
۵ عامل اساسی در بروز سرطان

سرطان به عنوان یکی از بیماری های مزمن و شایع در بسیاری از کشورهای جهان شناخته شده است. محققان می گویند عوامل بسیاری در شیوع این بیماری نقش دارد که رژیم غذایی نامناسب، سبک زندگی نادرست، نداشتن تحرک و افزایش آلاینده ها بخشی از آن است.
محققان و دانشمندان حوزه سرطان بر این نکته تاکید می کنند که می توان از بروز بسیاری از سرطان ها پیشگیری کرد و عامل اصلی زمینه ساز بروز آن را از بین برد. علاوه بر اطلاع رسانی درباره عواملی که در طول زمان و طی سالیان متمادی به بروز سرطان منجر می شود، ضروری است.
محققان معتقدند عفونت نیز یکی از علل اصلی ابتلا به سرطان شناخته شده است نتایج بررسی ها نشان می دهد که از هر ۶ مورد ابتلا به بیماری سرطان یک مورد ناشی از عفونت هایی است که قابل پیشگیری و درمان بوده است.
بر اساس مطالعه محققان ۴ نوع بیماری عفونی منشاء بسیاری از سرطان ها شناخته شده است که شامل ویروس پاپیلومای انسانی، هلیکو باکترپیلوری و هپاتیت B وC است. این عفونت ها در واقع عامل ایجاد یک میلیون و ۹۰۰ هزار مورد از سرطان های گردنه رحم، روده و کبد است و بیشترین موارد ابتلا در کشورهای در حال توسعه گزارش می شود.طبق تحقیقات ابتلا به عفونت ویروسی باکتریایی و انگلی یکی از عمده ترین دلایل بروز سرطان در دنیاست، شایع ترین نوع سرطان ناشی از بیماری های عفونی در زنان، سرطان دهانه رحم و در مردان، سرطان های کبد و روده است.شاید بهتر باشد در ابتدای بحث به عوامل ایجاد بروز سرطان بپردازیم.


عوامل بروز سرطان

به طور کلی باید گفت ۵ عامل اساسی در بروز سرطان نقش دارد.اولین عامل شیوه نادرست زندگی است که شامل رژیم غذایی نادرست و نداشتن فعالیت بدنی می شود.
دومین عامل سیگار کشیدن و سپس بروز عفونت هاست و بعد از آن عوامل شغلی و آلودگی های محیطی قرار می گیرد.
دکتر علی مطلق متخصص رادیوتراپی آنکولوژی با بیان این مطلب به خراسان درباره نقش ژنتیک در بروز سرطان می گوید: بی گمان در تمام بیماری های شناخته شده ژن ها تاثیر دارد. در واقع هر ۵ عامل ذکر شده همراه با تغییرات ژنتیکی باعث بروز سرطان در انسان می شود اما نکته این جاست که ژنتیک به تنهایی و در موارد نادری علت اصلی بروز سرطان قلمداد می شود.
از این رو آن را جزو عوامل اصلی افزایش خطر ابتلا به سرطان ذکر نمی کنیم.از سوی دیگر طبق آمارهای سازمان جهانی بهداشت از ۱۰ میلیون مورد ابتلا به سرطان ۴۴ درصد سرطان ها به دلیل رژیم غذایی نامناسب و عفونت ها بروز پیدا کرده است. همچنین عوامل عفونی در کشورهای شرق مدیترانه عامل ۷۰ درصد تمام سرطان ها ذکر شده است.
از سوی دیگر نقش عوامل عفونی در بروز سرطان در کشورهای در حال توسعه و توسعه یافته متفاوت است. در کشورهای توسعه یافته عفونت ۷ درصد علل بروز سرطان را تشکیل می دهد اما در کشورهای در حال توسعه نقش آن ۲۶ درصد است. دکتر مطلق با اشاره به این که ویروس پاپیلومای انسانی، هلیکو باکتر پیلوری و هپاتیت B وC ۳عامل اصلی در بروز سرطان های دهانه رحم، معده و کبد است، تصریح می کند: ویروس پاپیلومای انسانی یا HPV در ۱۰۰ درصد موارد در بروز سرطان دهانه رحم نقش دارد.
هلیکوباکتر پیلوری یا HP تا ۶۰ تا ۷۰ درصد موارد از دلایل بروز سرطان معده است و در ۸۰ درصد موارد سرطان کبد ناشی از ویروس های هپاتیت B وC است.بنابراین می بینید که ویروس ها در ابتلای افراد به سرطان تا چه اندازه نقش دارد. این در حالی است که با مهار این ویروس ها می توان از تعداد موارد ابتلا به سرطان کاست.در کشور ما سرطان معده یکی از شایع ترین سرطان هاست و ازآن جا که نقش این ویروس در بروز سرطان معده شناخته شده است، انتظار می رود مهار این سرطان آسان باشد. اما نکته این جاست که این عفونت باکتریایی در معده بسیاری از افراد جامعه وجود دارد و ۸۰ تا ۹۰ درصد مردم به هلیکوباکترپیلوری آلوده هستند.
بدون شک تمام این افراد به سرطان مبتلا نمی شوند و عوامل دیگری نیز در بروز سرطان معده مانند رژیم غذایی نامناسب و نداشتن تحرک جسمی نقش دارد.در کشور ما سرطان معده در میان مردان شایع تر است و بهترین راه پیشگیری از ابتلا به این نوع عفونت، رعایت بهداشت مواد غذایی است. شایع ترین نوع سرطان ناشی از عفونت در زنان نیز، سرطان دهانه رحم است که از طریق واکسن قابل پیشگیری است.محققان می گویند عفونت ویروسی، باکتریایی و انگلی یکی از عوامل اصلی بروز سرطان در دنیاست که کاملا قابل پیشگیری است و با اجرایی کردن روش های بهداشت عمومی موجود برای مقابله با عفونت مانند واکسیناسیون و روش های ایمن تر تزریق یا درمان های آنتی بیوتیکی می توان از بروز این سرطان ها پیشگیری کرد. درحال حاضر واکl5^ هایی برای درمان عفونت های سرطان زا وجود دارد و با استفاده از آنتی بیوتیک می توان باعث رفع عفونت هلیکو باکترپیلوری شد.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
این هشدار های پزشکی را شوخی نگیرید!

اگر با فرا رسیدن فصل گرما رفتن به استخر را به عنوان یکی از سرگرمی های خود انتخاب کرده اید، بدانید که یک پنجم مردم استخرها را با دستشویی خانه خود اشتباه گرفته اند!
این هشدار های پزشکی را شوخی نگیرید!


● همه خطرات استخرهای عمومی

اگر با فرا رسیدن فصل گرما رفتن به استخر را به عنوان یکی از سرگرمی های خود انتخاب کرده اید، بدانید که یک پنجم مردم استخرها را با دستشویی خانه خود اشتباه گرفته اند!
آمارهای نگران کننده در اروپا نشـــان می دهد، یک پنجم شناگران در آب استخر ادرار می کنند و به این ترتیب سلامت دیگران را در معرض خطر قرار می دهند. یکی از اشتباهات رایج مردم این است که فکر می کنند سوزش چشم های آنها در آب استخر به دلیل وجود کلر در آن است، اما حقیقت این است که این سوزش چشم در اثر ترکیب شدن ادرار با کلر در آب و تولید یک ماده شیمیایی به وجود می آید.اما نگرانی ها به این موضوع ختم نمی شود. بررسی های بیشتر نشان می دهد، نزدیک به ۷۰ درصد مردم قبل از وارد شدن به آب استخر دوش نمی گیرند و به این ترتیب بسیاری از میکروب ها و عوامل بیماری زای روی پوست بدن خود را به داخل آب منتقل می کنند. علاوه بر میکروب ها، لوازم آرایشی، ضد آفتاب، عطر، اسپری های مختلف و عرق موجود روی پوست بدن می تواند با کلر و دیگر مواد شیمیایی موجود در آب ترکیب شود و مشکلات زیادی را برای پوست به وجود آورد.


● آلوده ترین قسمت های محل کارتان را می شناسید؟

اگر فکر می کنید دستشویی ها تنها مکان های آلوده در محل های کار هستند، سخت در اشتباه هستید.
در آخرین مطالعات، محققان ۵ هزار سطح مختلف در ساختمان های اداری از جمله شرکت های بیمه، سازمان های بهداشت و سلامت، مراکز خدمات پس از فروش، شرکت های خدماتی و مانند آن را بررسی کردند تا آلوده ترین قسمت های دفاتر کار را مشخص کنند.با انجام این کار مشخص شد آلوده ترین قسمت های یک اداره به ترتیب دستگیره های آب سردکن، دستگیره های مایکروفرها، کیبوردها و دستگیره یخچال ها هستند. از دیگر قسمت های آلوده می توان به ماوس ها، تلفن های رومیزی و لوازم آشپزخانه اشاره کرد. بسیاری از مردم دستشویی ها را مکان های آلوده ای می دانند و سعی می کنند در این محیط ها تا حد امکان بهداشت را رعایت کنند.
اما متاسفانه ممکن است روی میز کار آنها میکروب های خطرناک تری وجود داشته باشند و آنها با خیال راحت روی آن شروع به غذا خوردن کنند. مطالعات بیشتر نشان می دهد بیش از ۵۰۰ نوع مختلف از باکتری ها در اداره ها و دفاتر کار وجود دارد و البته تعداد آنها در محل کار آقایان بیشتر از خانم هاست. اکثر این باکتری ها توسط خود کارمندان و با کارهایی مانند سرفه یا عطسه کردن و جدا شدن سلول ها از روی پوست به محل کار منتقل می شود.
معمولا تعداد و تراکم باکتری ها در میز کار مردان بین ۱۰ تا ۲۰ درصد بیشتر از زنان است. دلیل این موضوع هم کاملا مشخص است. مردان اندام بزرگ تری نسبت به زنان دارند و به همین دلیل پوست بدن آنها با قسمت بیشتری از میز در تماس است. علاوه بر آن معمولا مردان در رعایت نکات بهداشتی نسبت به زنان ضعیف تر عمل می کنند.


● خروپف یعنی سرطان؟

دانشمندان متوجه شدند افرادی که به طور خفیف هنگام شب خروپف می کنند با احتمال یک دهم بیشتر از دیگران ممکن است دچار سرطان شده و در اثر آن جان خود را از دست بدهند. اگر شدت خروپف متوسط باشد این احتمال دوبرابر می شود و در موارد شدید احتمال مرگ ومیر بر اثر سرطان تا ۸/۴ برابر بیشتر می شود.
این نخستین بار است که دانشمندان متوجه ارتباط بین ناهنجاری های تنفسی هنگام خواب و افزایش خطر ابتلا به سرطان می شوند. نکته عجیب در این تحقیقات این است که ارتباط بین خروپف و سرطان بین افراد لاغر بیشتر است و آنها با احتمال بیشتری ممکن است بر اثر سرطان جان خود را از دست دهند. به نظر می رسد نرسیدن اکسیژن به بافت های بدن هنگام خروپف کردن و قطع لحظه ای نفس اثر زیادی روی رشد سلول های سرطانی دارد.


● بلافاصله بعد از غذا مسواک نزنید

بعضی از مردم اصلا مسواک نمی زنند اما برخی دیگر در تمیز کردن دندان هایشان افراط می کنند و به خصوص بعد از خوردن یک وعده غذایی سنگین به سرعت سراغ مسواک خود می روند.
حالا دندانپزشکان هشدار دادند، سریع مسواک زدن بعد از وعده های غذایی و افراط در انجام این کار نه تنها برای دندان ها سودی ندارد بلکه ممکن است باعث آسیب رسیدن به آنها شود.
تحقیقات نشان می دهد، اگر شما در فاصله زمانی نیم ساعت بعد از خوردن غذا یا نوشیدن یک فنجان قهوه مسواک بزنید، به طور حتم به دندان هایتان آسیب وارد می شود. بعد از خوردن و نوشیدن، اسید تولید شده در دهان به داخل مینای دندان ها نفوذ پیدا می کند. بنابراین اگر شما ۲۰ دقیقه پس از پایان غذا مسواک بزنید، اسید با قدرت بیشتری در داخل دندان نفوذ پیدا کرده و سرعت خراب شدن آن را چند برابر می کند.بنابراین بهتر است تا نیم ساعت بعد از خوردن و نوشیدن غذاهای معمولی و تا یک ساعت بعد از خوردن غذاهای تند یا پر ادویه مسواک زدن را به تعویق بیندازید.


● سکته قلبی در ای میل ها

بسیاری از ما حتی نمی توانیم چند دقیقه از چک کردن صندوق دریافت پیام های الکترونیکی و شبکه های اجتماعی دوری کنیم. اما تحقیقات جدید نشان می دهد، نادیده گرفتن ای میل ها می تواند باعث کاهش استرس شده و به سلامت قلب کمک کند.
دانشمندان با بررسی کارمندان اداری متوجه شدند اگر این افراد به طور مداوم به ای میل خود دسترسی داشته باشند، میزان استرس در آنها افزایش پیدا می کند و ضربان قلبشان از حالت طبیعی بیشتر می شود. اما افرادی که اجازه دسترسی به ای میل های خود ندارند دارای ضربان قلب منظم تری هستند و احساس آرامش بیشتری می کنند. به همین دلیل کارشناسان به کارمندان توصیه می کنند حین ساعات کاری تا حد ممکن کمتر به ای میل های خود سر بزنند تا وضعیت سلامت بهتری داشته باشند. تخمین زده می شود هر روز بیش از ۲۰۰ میلیارد ای میل در سراسر کره زمین فرستاده می شود. با اینکه ای میل ها به افزایش سرعت ارتباطات کمک کرده اند اما نگرانی هایی وجود دارد که این تکنولوژی های جدید روی سلامت فیزیکی و روانی انسان ها تاثیر منفی بگذارند. دسترسی مداوم به ای میل می تواند باعث افزایش ترشح هورمون کورتیزول در بدن شود که در دراز مدت سلامت قلب را در معرض خطر جدی قرار می دهد. بهترین کار برای افزایش بهره وری کاری و حفظ سلامت کارمندان این است که مدیران استفاده از ای میل و سایت های اجتماعی را به طور کامل در ادار ه ها ممنوع اعلام کنند.


● مردان طاس مراقب این بیماری باشند

تحقیقات نشان می دهد مردان طاس بیشتر در معرض خطر ابتلا به سرطان پروستات قرار دارند.
البته دلیل اصلی این موضوع هنوز مشخص نشده است اما محققان تصور می کنند ارتباطی بین طاسی سر، ابتلا به سرطان پروستات و افزایش میزان ترشح هورمون تستوسترون در بدن وجود دارد. این هورمون می تواند به افزایش رشد بافت های سرطانی در بدن بینجامد. البته علاوه بر مردان طاس، این خطر بین مردانی هم که به تدریج در حال از دست دادن موهای سر خود هستند، بیشتر است. هر قدر میزان ریزش موی سر یک مرد بیشتر باشد، به همان اندازه هم احتمال ابتلای او به سرطان پروستات بیشتر خواهد بود. به همین دلیل پزشکان توصیه می کنند مردانی که در حال از دست دادن موهای خود هستند، به پزشک مراجعه کنند و از مبتلا نشدن خود به سرطان پروستات اطمینان حاصل کنند. طاسی سر معمولا از ریزش موی خفیف در جلوی سر آغاز می شود و در موارد شدید به بالای سر و حتی کل موی سر کشیده می شود.البته مردان طاس علاوه بر سرطان پروستات ممکن است به یکی دیگر از بیماری های مرتبط با این عضو از بدن دچار شوند. در این بیماری پروستات بزرگ شده و در نهایت مسیر عبور ادرار به داخل مثانه را محدود می کند.


● خطر سرطان زنانه...

زنانی که در شیفت های شب کار می کنند یا شب ها خواب مناسب ندارند، احتمال بیشتری وجود دارد که به سرطان سینه دچار شوند.
تحقیقات نشان می دهد، به طور کلی شب بیداری در طول هفته می تواند خطر ابتلا به این بیماری خطرناک را تا ۴۰ درصد افزایش دهد. زنانی که ۲ شب در طول هفته بیدار می مانند یا به واسطه شغلشان در طول شب خواب مناسب ندارند با احتمالا دوبرابر بیشتر به سرطان سینه دچار می شوند. اگر تعداد این شب بیداری ها بیشتر شود، احتمال سرطان گرفتن تا ۴ برابر هم افزایش پیدا می کند.کارشناسان معتقدند در طول شب هورمونی در بدن منتشر می شود که می تواند مانع از رشد تومورهای سرطانی شود. اما در افرادی که خواب کافی ندارند این هورمون به اندازه کافی تولید نمی شود و نظم ساعت طبیعی بدن به هم می خورد. اگر یک زن برای مدت بیش از ۶ سال است که سه شب در طول هفته بیدار می ماند به میزان زیادی در خطر ابتلا به سرطان سینه است و بهتر است برای اطمینان بیشتر به پزشک مراجعه کند. هر قدر تعداد این شب بیداری ها بیشتر شود به همان اندازه خطر دچار شدن به این بیماری هم افزایش پیدا می کند.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
علل بعضی از بیماری های شایع روزمره

سوزش سردل دائمی و عفونت مجرای ادراری به طور معمول مشکل ساز است. اما آیا می دانید بیشتر این بیماری ها به عواملی بستگی دارد که به راحتی می توان از آن پیش گیری کرد.

نفخ کردن: نتایج بررسی ها نشان می دهد درصد بالایی از مردم به سوربیتول،نوعی شیرین کننده طبیعی که به آدامس و آب نبات فاقد شکر افزوده می شود، حساسیت دارند. حساسیتی که سوربیتول به وجود می آورد، نفخ و شکم درد است. این ماده، گاز طبیعی بدن را که از طریق باکتری روده ای به گاز هیدروژن تبدیل می شود ۲برابر می کند. با جایگزین کردن آدامس فاقد سوربیتول، این علایم در عرض ۷۲ ساعت از بین می رود.

عفونت بی وقفه مجرای ادراری: کفش های پاشنه بلند علاوه بر مضربودن برای کف پا به مثانه نیز آسیب وارد می کند زیرا پاشنه های بلند باعث کج شدن لگن به سمت جلو می شود و در نتیجه خمیدگی زیادی در قسمت پایین کمر ایجاد می شود که روی عصب های حسی موجود درستون فقرات فشار وارد می کند. با فشار واردشدن به عصب عملکرد مثانه تحت تاثیر قرار می گیرد و تخلیه کامل ادرار سخت می شود. ادرار باقی مانده نیز باعث تکثیر باکتری می شود. بهترین راه حل این است که از کفش های پاشنه بلند تنها در مواقع خاص استفاده کنید و در بقیه روزها کفش پاشنه کوتاه بپوشید.

سوزش سردل: لباس های تنگ که به قسمت دور کمر فشار وارد می کند باعث منقبض شدن معده و ورود اسید به مری می شود که باعث سوزش سردل در فرد می شود. برای پیشگیری سعی کنید، لباس های گشاد بپوشید. اگر لباستان تنگ است باید بلافاصله پس از رسیدن به منزل، لباستان را عوض کنید و به مدت ۳۰دقیقه فعالیت هایی مانند راه رفتن، جارو زدن یا هر نوع فعالیتی که باعث صاف ماندن بدن می شود، انجام دهید تا معده تخلیه شود.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
صفحه  صفحه 72 از 111:  « پیشین  1  ...  71  72  73  ...  110  111  پسین » 
خانه و خانواده

همه چیز درباره بیماری ها

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti Forums is not responsible for the content of external sites

RTA