انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
خانه و خانواده
  
صفحه  صفحه 73 از 111:  « پیشین  1  ...  72  73  74  ...  110  111  پسین »

همه چیز درباره بیماری ها


مرد

 
درمان موهای زائد

1- درمان هیرسوتیسم(پرمویی) به چند روش انجام مى شود؟

دو روش دارویى و فیزیكى برای درمان موهای زائد داریم. بحث دارویى كه كاملاً تخصصى است و به گفتن آن نیازى نیست.اما درمان فیزیكى شامل استفاده از تیغ، كندن موها (اپیلاسیون)، كم رنگ كردن (دكلره)، الكترولیز (سوزاندن ریشه ی موها)، لیزردرمانى است. در ضمن، به خانم های چاق توصیه مى شود که وزن خود را متعادل نگه دارند، چون یكى از عوامل شایع پرمویى چاقى است.
چند تار موى اضافى در ناحیه ی چانه یا سبیل زنان هیرسوتیسم نیست.این موها را به روش فیزیكى مى شود از بین برد و جاى نگرانى ندارد. در صورت مشاهده ی موهاى ضخیم و تیره در قسمت هایى مثل كمر، سینه، پاها، زیر گردن، ران و ... ، با مراجعه به پزشك و انجام آزمایشات هورمونی و سونوگرافى و... بیمارى را كشف و درمان را آغاز كنید.


2- آیا استفاده از تیغ یا كندن موها (اپیلاسیون) به افزایش و رشد موها یا ضخیم شدن قطر آنها كمك مى كند؟

اگر فردى زمینه ی ابتلا به پرمویى را نداشته باشد، به هیچ شكلى دچار هیرسوتیسم نمى شود. پس براى تمیز كردن موهاى بدن و صورت این روش ها قابل استفاده است. در صورت ناراضی بودن، ممكن است شخص نیاز به درمان داشته باشد كه باید پزشك متخصص غدد یا پوست یا زنان راه درستى به او نشان دهد.
البته گاهى درمان دارویى به تنهایى اثر نمى كند و شخص باید هم زمان از روش لیزر و الكترولیز هم استفاده كند.


3- به عنوان متخصص پوست و زیبایى، كدام یك را به عنوان گزینه ی اول انتخاب مى كنید؟

به افرادى كه با رشد طبیعى موهاى بدن مواجه اند، تراشیدن موها یا كندن با موچین و بند انداختن یا دكلره (بور كردن مو) را توصیه مى كنم كه راحت و كم خرج تر است.استفاده از موم و كرم هاى موبر هم روش های مناسبى برای از بین بردن موهای زائد است كه براى بدن ضررى ندارد.
گاهى رشد موها به قدرى سریع مى شود كه با این راه ها نمى توان ظاهر زنانه را حفظ كرد كه در این صورت الكترولیز و لیزر(درمان فیزیكى) را پیشنهاد مى دهم.


4- لیزر درمانى و الكترولیز برای درمان موهای زائد چه عوارضى بر پوست به جا مى گذارد؟

در الكترولیز، برای از بین بردن موهای زائد سوزنِِ ریزی را وارد ریشه ی مو مى كنند و آن را مى سوزانند. این كار برای از بین بردن موهای زائد دردناك و وقت گیر است و اگر بهداشت رعایت نشود و فرد درمان گر از سوزن یك بار مصرف استفاده نكند، خطر عفونت و هپاتیت و حتى ایدز را ایجاد مى كند.
علاوه بر آن، الكترولیز بسیار كند پیش مى رود و با سریع ترین دست، در هر مرحله، 30 درصد موهای زائد مى سوزد و فرد باید براى سوزاندن محیط كوچكی مثل چانه بارها مراجعه كند.
در افراد هیرسوت، چون رشد موها زیاد و سریع است، تقریباً درمان آن چند سال طول مى كشد و این طولانى شدن و تكرار الكترولیز خطر ایجاد "اسكار"یا "زخم روى پوست" را دارد، یعنى این كه در محل سوزاندن ریشه ی مو جاى سوزن ها مى ماند كه به یك دستى و زیبایى پوست لطمه مى زند.
روش لیزرى برای از بین بردن موهای زائد عوارض كمترى دارد. پس از اتمام كار هم لازم است فرد سالى یك بار توسط متخصص لیزر درمانى تحت معاینه و درمان قرار گیرد تا از رشد موهاى جدید جلوگیرى شود.


5-آیا لیزر برای از بین بردن موهای زائد عارضه اى ندارد؟

لیزر درمانى هم در چند مرحله انجام مى شود و ممكن است پوست فرد را بسوزاند كه به دنبال آن عفونت ایجاد شود و در محل سوختگى، لكه روى پوست بماند. این مسئله بسیار كم اتفاق مى افتد.
عوارض لیزر برای از بین بردن موهای زائد از الكترولیز و حتى داروهاى ضد هیرسوتیسم، بسیار كم تر است.اشكال بزرگ لیزر را هزینه ی بالاى آن مى دانم. چون دستگاه هاى لیزرى گران قیمت است و نگه دارى از آن ها هم پرهزینه است.


6- هزینه ی لیزر درمانى برای از بین بردن موهای زائد تقریباً چقدر تمام مى شود؟

قیمت آن، بسته به وسعت و اندازه اى كه لیزرى مى شود، تفاوت دارد. برای مثال قیمت لیزر كردن چانه برابر با قیمت كل نواحى صورت مى شود.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
بیماری‌های روده‌ای در تابستان

کارشناسان و متخصصان تغذیه، عفونت‌های روده‌ای را از شایع‌ترین بیماری‌های فصل تابستان می‌دانند که کودکان و سالمندان را به عنوان آسیب‌پذیرترین افراد جامعه بیش از هر گروه سنی دیگری تهدید می‌کنند.


بیماری های گوارشی

دنیایی که در آن زندگی می‌کنیم، گاه و بی‌گاه شاهد چالشی جدید در عرصه سلامت انسان‌هاست. برخی از بیماری‌ها به دلیل طبیعت واگیردار خود، در مقاطع زمانی متفاوت و گاه غیرقابل پیش‌بینی، جمعی از افراد جامعه را به صورت گروهی مبتلا کرده و موجب خسارت‌های جانی و مالی قابل توجهی می‌شوند. این‌گونه وقایع بهداشتی را اصطلاحاً اپیدمی یا همه‌گیری می‌نامند.
بیماری‌هایی چون آبله، طاعون، سرخک و آنفلوآنزا موارد متعددی از اپیدمی‌های وحشتناک را در جامعه بشری از خود به یادگار گذاشته‌اند.
هرچند ارتقای سطح زندگی و ابداع واکسن برای بسیاری از بیماری‌ها در جهان معاصر، خطر اپیدمی بسیاری از این بیماری‌ها را کاهش داده یا به کلی از بین برده است، اما هنوز در مواردی، برخی بیماری‌ها به ویژه در ماه‌های گرم سال از اهمیت ویژه‌ای برخوردار می‌شود؛ چرا که بسیاری از میکروب‌ها و ویروس‌ها در فصول گرم و مرطوب سال فعالیت بیشتری دارند و از این رو در روزهای فصل گرم، شاهد ابتلای مردم به انواع بیماری‌های خطرناک و در عین حال شایع هستیم.
کارشناسان و متخصصان تغذیه، عفونت‌های روده‌ای را از شایع‌ترین بیماری‌های فصل تابستان می‌دانند که کودکان و سالمندان را به عنوان آسیب‌پذیرترین افراد جامعه بیش از هر گروه سنی دیگری تهدید می‌کنند.
مهم‌ترین علت شیوع عفونت‌های روده‌ای به ویژه در فصل تابستان استفاده از مواد غذایی مانده، حرارت ندادن کافی غذاهای سرد شده، مصرف زرده تخم‌مرغ نیم‌پز و مصرف بستنی‌ها و آب‌های آلوده است. از آنجا که بیماری‌های شایع در ماه‌های گرم سال اغلب هنگام مسافرت و در مکان‌های تفریحی و گردشی بروز می‌کنند، لذا بهتر است غذاها در منزل تهیه گردند یا از رستوران‌ها و اغذیه‌فروشی‌های معتبر خریداری شوند.
غذا باید به طور کامل بپزد و از مصرف غذاهای نیم‌پز همانند بیفتک و... خودداری شود. ضمن این که حتی‌المقدور سعی شود غذا بلافاصله پس از تهیه، مصرف شده و از استفاده ی مجدد در وعده‌های غذایی دیگر پرهیز شود. در غیر این صورت غذای باقی‌مانده در یخچال نگهداری شود و در صورت استفاده مجدد حتماً غذای مصرفی در دمای بالای 60 درجه گرم شود.
این استاد دانشگاه همچنین جوشاندن آب را مهم‌ترین راه از بین بردن باکتری‌ها و انگل‌ها دانسته و تصریح می‌کند آب آلوده یکی از مهم‌ترین راه‌های ابتلا به بیماری اسهال در افراد به ویژه کودکان است.


مسمومیت‌های غذایی

اغلب متخصصان، شایع‌ترین بیماری‌های فصل گرما را مسمومیت‌های غذایی و در پی آن اسهال و استفراغ می‌دانند. به گفته کارشناسان، این بیماری اغلب کودکان زیر 5 سال را گرفتار می‌کند.
بر اساس پژوهش‌های به عمل آمده، هر کودک زیر 5 سال، به طور تقریبی سه بار در سال به بیماری اسهال مبتلا می‌شود که این آمار در برخی مناطق، 9 بار در سال است.
این پژوهش ها همچنین نشان می‌دهد کودکان زیر 5 سال، 15 درصد روزهای زندگی خود را با بیماری اسهال می‌گذرانند و همچنان 80 درصد مرگ و میر کودکان زیر 2 سال ناشی از اسهال است.
این آمارها به خوبی گویای اهمیت و ضرورت جلوگیری از بیماری‌های شایع فصل تابستان به ویژه اسهال در کودکان زیر 5 سال است.
اهمیت درمان اسهال از آن روست که باعث از دست رفتن آب بدن و الکترولیت‌ها، بروز سوءتغذیه و در نهایت بیماری‌های عفونی در کودکان می‌شود و آنان را مستعد ابتلا به انواع عفونت‌ها می‌کند
خوشبختانه این بیماری در سال‌های اخیر از طریق مصرف محلول خوراکی او. آر. اس کنترل شده و میزان مرگ و میر کودکان به حداقل رسیده است.
در اسهال حاد که بین 7 تا 14 روز به طول می‌انجامد، در هر بار مقدار زیادی آب از بدن بیمار دفع شده و مدفوع فرم آبکی دارد، ولی در اسهال مزمن مدفوع کمتر آبکی بوده و خون و بلغم دارد. ضمن این که عامل اسهال حاد، ویروس‌ها و در برخی موارد باکتری‌ها هستند، حال آن که عامل اسهال مزمن، باکتری‌هایی چون آمیب و انگل هستند.
وقتی سطح سواد عمومی بالا می‌رود و مردم نکات آموزشی را مطالعه می‌کنند و پیام‌های بهداشتی به آن‌ها منتقل می‌شود، شاخص‌های بهداشتی ارتقا می‌یابد و بیماری‌های روده‌ای قابل کنترل‌تر می‌شوند.
بیماری‌های عفونی روده‌ از جمله وبا، اسهال خونی، بیماری‌های انگلی و حصبه از مهم‌ترین بیماری‌هایی هستند که طی سال‌های گذشته باعث*6V
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
التهاب پلکی چیست؟

مهم ترین علت مراجعه به چشم پزشکی تورم پلک ها، احساس خارش و سوزش و وجود جسم خارجی در چشم و به دنبال آن خشکی چشم است. خوب است بدانید که داخل پلک فوقانی و تحتانی بین ۲۰ تا ۴۰ غده چربی وجود دارد که از تبخیر اشک جلوگیری می شود، بنا به دلایلی، ترکیب طبیعی این چربی ها ممکن است تغییر کند و در لبه پلک جمع شود که مجموعه این میکروب ها و چربی ها موجب التهاب پلک ها خواهد شد. در اثر مالیدن و خارش چشم معمولا مژه ها می ریزد و گاهی کاملاً دهانه غدد چربی خورده می شود و گل مژه خود را نشان می دهد. بهداشت پلک بسیار ساده است و بهترین راه شست وشوی پلک با شامپو است. موقع حمام کردن، لبه پلک را با شامپو چند ثانیه شست وشو دهید.


● نشانه های «بلفاریت» یا التهاب پلک ها

نشانه های بلفاریت قرمزی چشم و ریزش اشک، احساس شن ریزه و سوزش در چشم، خارش پلک ها، قرمزی و تورم لبه پلک ها، پوسته پوسته شدن پوست اطراف چشم ها، قی کردن لبه پلک ها موقع بیدارشدن، حساسیت به نور، اشک کف آلود، رویش مژه ها در جهات غیرطبیعی و ریختن مژه هاست. یکی از عوارض بلفاریت یا التهاب پلکی، کمبود اشک است. کسانی که مدام دچار گل مژه می شوند باید حتماً تست قند بدهند چون گل مژه از اولین عوارض دیابت است. اگر با وجود رعایت بهداشت و نظافت منظم پلک ها، علائم و نشانه های بیماری بهبود نیافت، به چشم پزشک مراجعه کنید.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
چـرا واریـس مـی گـیـریـم؟

واریس، خطوط بنفش رنگ یا برجستگی های طنابی شکل است که در پی نارسایی وریدها یا همان سیاهرگ های سطحی اندام تحتانی ایجاد می شود. منظور از نارسایی وریدی آن است که بازگشت خون اندام به سمت قلب به درستی انجام نمی شود...
در وریدهای پا، دریچه های لانه کبوتری ای وجود دارد که عملکردش به گونه ای است که با هر انقباض، مقداری خون را به دریچه بالایی پمپاژ می کند و در آنجا منتظر انقباض بعدی می ماند. اگر در اثر عوامل مستعدکننده، دریچه های لانه کبوتری تخریب شوند و خون در ورید باقی بماند، واریس رخ می دهد. در این حالت قطر ورید افزایش می یابد و باعث اختلال بیشتر کار دریچه ها می شود. در پی این اتفاق، طی ماه ها و حتی سال ها فرد با احساس سنگینی در پا مواجه خواهد شد. با گذشت زمان، وریدهای سطحی به شکل طناب های کوتاه نازک روی ساق یا ران پا نمایان می شوند. واریس های شدید ممکن است به عوارضی همچون ورم پا، تخریب پوست و حتی ایجاد زخم در اندام منجر شوند.
افزایش سن، وراثت، ایستادن یا نشستن های طولانی روی صندلی، استعمال دخانیات، ضربه به پا در اثر تصادف یا شکستگی ، مصرف قرص های ضدبارداری یا وجود لخته در وریدهای عمقی پا به هر دلیل، از عوامل موثر در بروز واریس هستند.
بروز واریس در زنان بیش از مردان است زیرا هورمون هایی که با غلظت بالا در بدن آنها وجود دارد، تا حدی شل کننده دیواره عروق هستند. در دوران بارداری هم به دلیل تغییرات هورمونی و فشاری که در لگن به وریدها وارد می شود، احتمال بروز واریس وجود دارد.
در موارد خفیف واریس، شخص فقط در اندام تحتانی احساس سنگینی می کند. در این شرایط فرد مبتلا باید از ایستادن یا نشستن طولانی مدت اجتناب کند و هنگام نشستن پاهایش را روی بلندی قرار دهد و به تناوب جای ۲ پا را عوض کند. شب ها هم هنگام خواب باید پاها بالاتر از سطح بدن قرار بگیرند.
در واریس پیشرفته استفاده از جوراب واریس توصیه می شود. معمولا علایم با پوشیدن جوراب، تخفیف می یابد و بیش از این اقدامی لازم نیست. البته جوراب های واریس انواع و جنس های مختلفی دارند. برخی از جوراب های نامرغوب ممکن است باعث خارش و آسیب به پوست شوند.
اگر جوراب صحیح طراحی نشده باشد، فشاری که بر اندام وارد می کند، ممکن است باعث بهبود واریس نشود یا حتی آن را تشدید کند. جوراب های واریس با فشاری که وارد می کنند به عضلات پا کمک می کنند خون را تخلیه کنند. استفاده از درمانی?های دارویی که با بازسازی جدار عروق آسیب?دیده، منجر به بهبودی واریس می?شود در گروهی از بیماران توصیه می گردد. در موارد نادر برای درمان واریس، به جراحی یا لیزر نیاز است. این روش ها معمولا فقط در واریس های شدید و عارضه دار توصیه می شوند.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
پشت پرده صدای معده

حتما شما هم با این مشکل مواجه شده اید که گاه معده تان سروصدا یا به اصطلاح غرغر می کند. این صداها اغلب نامحسوس است و مشکلی ایجاد نمی کند ولی گاه صدای آن به حدی بلند می شود که اطرافیانمان هم متوجه آن می شوند که در این صورت می تواند، آزاردهنده و ناراحت کننده باشد.
اما سؤالی که پیش می آید، این است که این صداها طبیعی است یا باید نگران آن باشیم و مساله را با مراجعه به پزشک مورد بررسی قرار دهیم.
باید گفت سروصدای درون معده بخش عادی فیزیولوژی معده و روده محسوب می شود و اغلب حتی خود شما هم آن را نمی شنوید، ولی هنگام گرسنگی یا پس از غذا خوردن، این صداها ممکن است توسط خودتان یا اطرافیان شنیده شود. صداهای تولید شده در شکم، بیشتر به دلیل حرکت غذا در مسیر روده ایجاد می شود.
تا زمانی که روده ها خالی است، صدای معده داخل شکم بازتاب می یابد؛ همانند صدایی که از لوله آب شنیده می شود. این صداها بیشتر نشان دهنده آن است که مجاری معده و روده بخوبی کار می کنند.
با این حال، بهتر است برای اطمینان بیشتر، صداهای بلند و شدید معده مورد بررسی قرار گیرند، بخصوص زمانی که به طور دایم و با نشانه های دیگری همچون گاز، حالت تهوع و استفراغ و وجود حرکات معده یا نبود این حرکات همراه هستند.


● پشت پرده صدای معده

سر و صداهایی که از معده شنیده می شوند، دلایل مختلفی می توانند داشته باشند: حرکت طبیعی غذا در طول مجاری گوارش همزمان با انقباض دیواره معده و روده برای فرستادن غذا به سمت شکم می تواند تولید صدا کند. در این فرآیند، غذا تجزیه و برای هضم آماده می شود.
همچنین گاز معده و روده بر اثر هضم غذا و فعالیت باکتریایی ایجاد می شود و از طرف دیگر غذاهای غیرقابل هضم و مواد سخت می توانند در معده و روده تولید صدا کنند.
اگر صدای معده شدید و بلند باشد، اغلب با علائمی چون آروغ بلند، باد و نفخ شکم، درد شکمی و تغییر در حرکات معده مانند اسهال یا یبوست همراه است که می تواند بسیار آزاردهنده و حتی نشانه بروز اختلالات معده ای و روده ای زمینه ای باشد.


از دیگر عوامل بروز صدای بلند معده می توان به این موارد اشاره کرد:

حرکات بیش از حد معده و روده: این حالت زمانی رخ می دهد که مکانیسم دودی شکل معده و روده بیش از حد صورت می گیرد و همین مساله باعث می شود، غذا با سرعت بیشتری جلو رانده و وارد روده شود. در این حالت، هضم غذا تحت تاثیر قرار می گیرد. حرکات بیش از حد معده و روده اغلب با اسهال همراه بوده و ممکن است نتیجه عفونت های التهابی روده، حساسیت های شیمیایی مانند مصرف بیش از حد الکل، مسمومیت های غذایی و سم های بلعیده شده، سندرم روده تحریک پذیر، مشکلات روان تنی مانند اضطراب، استرس، ترس و...، حساسیت ها مانند انواع حساسیت های غذایی باشد.

انسداد نسبی روده: حرکت غذا از مسیر تنگ شده به سمت روده ممکن است باعث بروز صداهای غیرعادی شود. این حالت زمانی رخ می دهد که عضلات روده سعی می کنند غذا را از این مسیر تنگ و باریک عبور دهند. از علل بروز این انسداد می توان به تومورها، تنگی روده و اجسام خارجی اشاره کرد.

ایجاد گاز بیش از حد: ایجاد گاز بیش از حد در روده به دلایل مختلفی چون مصرف زیاد غذاهای گازدار و رشد زیاد باکتری ها درون روده و آروغ زدن های شدید اشاره کرد. حرکت گاز با مایع ایجاد شده از غذا درون روده همراه با حرکت حباب های گاز در روده می تواند ایجاد صدای غرغر کند.

ایجاد مایعات بیش از حد: تحمل نکردن برخی غذاها می تواند حالتی ایجاد کند که مایعات توسط روده جذب نشود و نتیجه آن بروز اسهال آبکی است که بیشتر به دلیل مسمومیت های باکتریایی ایجاد می شود.

سوءهاضمه و جذب نشدن مناسب غذا: هر دو عامل می تواند باعث بروز گاز و مایعات بیش از حد درون معده و روده شود.

از دیگر عوامل سروصدای معده و روده، می توان به بلع هوا اشاره کرد. در حالت عادی، هیچ کس به طور عمد هوا را وارد معده نمی کند، اما در شرایطی مثل حرف زدن، همیشه مقداری هوا وارد می شود. هنگام حرف زدن، هوای بیشتری وارد دهان می شود و سروصدای زیادی در معده و روده ایجاد می کند. این افراد، زیاد آروغ می زنند. هنگام غذا خوردن و حرف زدن و نیز زمان سیگار کشیدن و آدامس جویدن بیشتر چنین اتفاقی می افتد.
اما شایع ترین حالت زمانی پیش می آید که احساس گرسنگی می کنید و به اصطلاح می گویید «روده کوچیکه روده بزرگه رو می خوره»! این سر و صداها، ناشی از هوای بلعیده شده ای است که در روده ها به حرکت درمی آیند. علاوه بر این، برخی غذاهای فیبردار شامل انواع میوه ها و سبزی ها، لوبیا، آبمیوه و غذاهای حاوی سوربیتول، نوعی شیرین کننده، گاز زیادی تولید م۵
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
تب مالت و نشانه های آن

تب مالت یا بروسلوز یک بیماری میکروبی واگیردار مشترک بین انسان و دام است که از گاو، گوسفند یا بزهای آلوده و عفونی به انسان منتقل می شود.
این بیماری از راه تماس با افرادی که قصاب یا دامدار هستند یا لبنیات غیرپاستوریزه مصرف می کنند منتقل می شود، بنابراین شیرخام، پنیرهای محلی و بستنی های سنتی در انتقال این بیماری نقش موثری دارد.
گاهی بیماری تب مالت حاد می شود که با درد عضلات و مفاصل بدن و بی اشتهایی همراه است و با دردهایی شبیه سیاتیک و درد مزمن کمر خود را نشان می دهد. جالب است بدانید بیمار در این مواقع حتی تب هم نمی کند.
از عوارض تب مالت، مننژیت و ضایعات مغزی است که می تواند قلب، سیستم تنفسی و تمام ارگان های بدن را تحت تاثیر قرار دهد.
کسانی که با گوشت و پوست حیوان در تماس هستند، لازم است برای پیشگیری از بیماری از عینک و دستکش استفاده کنند تا ترشحات حیوان آلوده به مخاط چشم و تنفس آنها منتقل نشود.
شیوه دیگر پیشگیری از تب مالت، این است که از مصرف پنیر تازه خودداری شود. پنیر باید ۹۰ روز در آب نمک بماند و سپس مصرف شود. شیر نیز باید حتما پس از جوشاندن میل شود.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
۸ درمان خانگی برای رفع خستگی چشم

کمبود خواب، حساسیت، خستگی چشم، ورم ملتحمه، گریه بیش از حد، خستگی و عدم رسیدن کافی اکسیژن به قرنیه و آلودگی علل این مشکل می باشند که با علائمی مانند احساس سنگینی در چشم، سوزش و قرمزی چشم خود را نشان می دهند.
در اینجا چند مورد درمان خانگی برای رفع خستگی چشم ذکر می کنیم اما از این موضوع غافل نباشید که هر شش ماه باید برای بررسی وضعیت چشمانتان به پزشک مراجعه کنید:

۱. یکی از ساده ترین راهها این است که دو قاشق را داخل فریزر بگذارید.بعد از اینکه سرد شدند آنها را زیر چشمان خود قرار دهید تا پف چشمانتان کم شود.توجه داشته باشید که قاشقها یخ نشوند!
۲. روش موثر دیگر این است که تکه ای از پنبه را به صورت گلوله ای در یک استکان چای بیندازید و بعد از چند ثانیه آنها را روی پلک چشمانتان چند دقیقه ای قرار دهید.
۳. از قرار دادن تکه های خیار بر روی پلک چشم جهت کاهش پف کردگی استفاده کنید.
۴. روش موثر دیگر این است که به طور مرتب چشمان خود را با آب سرد بشویید.این عمل باعث آرامش چشم می شود و هرگونه خستگی را برطرف می کند.
۵. گلوله های پنبه ای را داخل یک فنجان شیر خنک بیندازید و سپس آنها را روی پلک چشم قرار دهید.
۶. در یک فنجان آب، چند قطره روغن اسطوخودوس بریزید و سپس گلوله پنبه را در آن بخیسانید و بعد آن را روی پلک چشمتان بگذارید.
۷. یک توت فرنگی را که در فریزر بوده به مدت چند دقیقه روی پلکتان قرار دهید.برای رفع خستگی بسیار موثر است.
۸. در دو فنجان آب جوشیده، مقدار کمی اسید بوریک بریزید.بعد از سرد شدن از آن برای شستن چشم استفاده نمایید.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
سل و مقاومت دارویی

بیماری «سل» یک بیماری عفونی واگیردار است که توسط میکروب سل ایجاد می شود. هنگامی که میکروب سل وارد بدن شود، فرد آلوده می شود و چنانچه در بدن وی تکثیر یابد علایم بیماری که شامل سرفه، تب، کاهش وزن، کاهش اشتها، عرق شبانه، خستگی، ضعف بدن، تنگی نفس و درد قفسه سینه است، آشکار می شود. به گزارش ایسنا، سل می تواند هر یک از اعضای بدن را مبتلا کند اما اغلب ریه ها را گرفتار می کند. میکروب سل از طریق صحبت کردن، عطسه، سرفه و خنده فرد بیمار در هوا منتشر شده و به دیگران منتقل می شود. فردی که بیش از ۲ هفته مبتلا به سرفه است مشکوک به سل ریوی است و باید برای انجام آزمایش خلط رایگان به نزدیک ترین مرکز بهداشتی درمانی مراجعه کند. چنانچه طبق نتایج بررسی، فرد بیمار باشد، باید حداقل ۶ ماه تحت درمان رایگان و منظم دارو توسط پرسنل بهداشتی در نزدیک ترین مرکز بهداشتی درمانی قرار بگیرد.


● سل مقاوم به دارو چیست؟

میکروب سل به سختی و آهستگی کشته می شود و این زمان حداقل ۶ ماه است. قطع دارو یا مصرف نامنظم و ناکافی باعث می شود باکتری سل در بدن باقی بماند و در مقابل داروهای خاص سل مقاوم شوند. در این صورت با مصرف دارو میکروب سل از بین نمی رود و درمان با شکست روبرو می شود که نتیجه آن انتشار میکروب سل مقاوم در جامعه خواهد بود. مقاومت دارویی سل عبارت است از کاهش اثر دارو و در درمان سل که عامل اصلی این مقاومت، مصرف ناصحیح و ناکافی داروست.


● پرسش های متداول

آیا بیمار مبتلا به سل مقاوم، درمان می شود؟
شکل مقاوم بیماری سل بسیار وخیم تر از شکل معمولی این بیماری است و درمان آن طولانی تر، عوارض دارویی بیشتر و پرهزینه است و در برخی موارد درمان ناموفق است.

آیا فرد مبتلا به سل مقاوم به درمان، بیماری را به دیگران منتقل می کند؟
بله. این فرد میکروب سل مقاوم را به خانواده، نزدیکان، همکاران و یا هر فرد دیگری که ساعاتی را با وی سپری می کند انتقال می دهد.

چگونه می توان به وجود مقاومت دارویی در بیمار متبلا به سل پی برد؟
علی رغم درمان بیمار با داروهای خاص سل، بیماری بهبود نمی یابد و تشخیص مقاومت دارویی توسط پزشکان متبحر و آزمایشات تخصصی امکان پذیر خواهد بود.

چگونه می توان از ایجاد مقاومت دارویی در بیماری سل پیشگیری کرد؟
بهترین راه پیشگیری از ایجاد سل مقاوم به درمان، مصرف صحیح و کامل دارو تحت نظارت مستقیم روزانه پرسنل بهداشتی است که خوشبختانه با وجود شبکه های بهداشتی درمانی این امکان فراهم شده که بیماران در نزدیک ترین مرکز بهداشتی درمانی تحت درمان رایگان قرار گیرند.

در پایان باید تاکید کرد که در صورت مشاهده فرد مبتلا به سل لازم است وی را جهت دریافت کامل و رایگان دارو به نزدیک ترین مرکز بهداشتی درمانی ارجاع کنید.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
اقداماتی برای تسکین آرتریت و آرتروز

داروهای ضد التهاب آرامش مؤثری را با خود به همراه دارند اما بعضی اقدامات و به کار گیری برخی ترفندها نیز می‌توانند به تسکین یافتن دردهای رماتیسمی تان کمک کنند.
ساییدگی غضروفی و التهاب، عوامل ایجاد خشکی و درد مفاصل هستند.
آرتروز و آرتریت، از جمله رماتیسم های بسیار شایع محسوب می‌شوند.
داروهای ضد التهاب آرامش مؤثری را با خود به همراه دارند اما بعضی اقدامات و به کار گیری برخی ترفندها نیز می‌توانند به تسکین یافتن دردهای رماتیسمی تان کمک کنند.
این اقدامات که عوارض جانبی هم ندارند را امتحان کنید.


گرما و سرما برای تسکین رماتیسم

گرم کردن مفاصلی که درد می‌کنند، می‌تواند درد را کاهش دهد. یک حمام گرم نیز می‌تواند منبع آرامش باشد.
و این در حالی است که سرما، نیز در مواد التهاب مفاصل مؤثر است.


برای کم شدن دردهای رماتیسمی تغذیه تان را پر کنید از امگا 3

امگا 3 خاصیت ضد التهابی دارد، همین ویژگی باعث می‌شود که بتواند در کاهش درد مؤثر باشد.
به این منظور می‌توانید از مکمل های غذایی کمک بگیرید، در غیر این صورت خوراکی هایی را که حاوی امگا 3 هستند، بیشتر بخورید، مثلاً: ماهی سه بار در هفته، روغن کلزا، دانۀ کتان و میوه های روغنی مانند گردو.


تغذیه ای سرشار از ویتامین C برای تسکین آرتریت و آرتروز

ویتامین C آنتی اکسیدانی است که به محافظت از سلول ها از جمله سلول های مفصلی کمک می‌کند.
حواستان باشد که به میزان کافی از این ویتامین در منوی روزانه تان وجود داشته باشد، به طور منظم از خوراکی هایی مانند، کیوی، پرتقال و دیگر مرکبات بهره ببرید، البته باید میزان قابل توجهی از سبزیجات سرشار از ویتامین C مانند فلفل، بروکلی، سیب زمینی و ... را در تغذیه تان بگنجانید.


برای تسکین آرتریت و آرتروز، مراقب وزن تان باشید

اضافه وزن باعث ایجاد و شدت گرفتن آرتروز می‌شود، خصوصاً در نواحی زانوها و ران ها، زیرا این مناطق مجبور به تحمل فشار بیشتری هستند.
بنابراین اگر وزن تان مناسب است، مراقب باشید که بیشتر نشود و اگر اضافه وزن دارید، در جهت کاهش این اضافه وزن تلاش کنید.


کفش های مناسبی انتخاب کنید

کف نرم کفش ها، می‌توانند از شدت ضربه ها بکاهند و از مفاصل مراقبت کنند، پاشنه های تخت و مدل های پوشاننده، به همان میزان که از پاها محافظت می‌کنند از زانوها هم محافظت خواهند کرد.


آرتروز، آرتریت: تا جایی که می‌توانید تحرک داشته باشید

آنچه که در پایان باید خاطر نشان کرد و مورد توجه بسیار زیادی قرار گیرد، این است که تا جایی که می‌توانید تحرک داشته باشید، یعنی در اوقاتی غیر از زمان هایی که دچار بحران های رماتیسمی می‌شوید، تکانی به خودتان بدهید.
هر چه کمتر تحرک داشته باشید، کمتر می‌توانید تحرک داشته باشید! باید یک جابه‌جایی و تحرک مناسب برای خود در نظر بگیرید.
به این منظور باید، بنابر توانایی تان و البته به طور بسیار منظم، فعالیت جسمی داشته باشید و ورزش کنید.
پیاده روی،ایروبیک، یوگا و... تمام شان ورزش هایی هستند که به واسطۀ آنها می‌توانید ساختمان عضلانی بدن و مفاصل تان را حفظ کنید.
شنا هم در موارد آرتروز، ورزش ایده آلی است، آب به حفظ و تقویت مفاصل تان کمک می‌کند.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
سکسکه و راه هایی برای رفع آن

تقریباً همه افراد در سنین مختلف زندگی ممکن است دچار سکسکه شوند. تعریفی که ویکی پدیا از سکسکه دارد به این شرح است: «سکسکه یک دم غیرارادی و قوی است که در نوزادان، کودکان و بالغین تجربه می شود.»
افراد به دو شکل کوتاه مدت و دراز مدت، دچار این عارضه می شوند. هر چند که سکسکه، یک بیماری به حساب نمی آید، اما سکسکه های بلند مدت، اغلب آزاردهنده بوده و فرد را مستاصل می نمایند.
در این مطلب راه هایی برای متوقف کردن سکسکه به شما معرفی شده اند که می توانند برای رفع سکسکه های کوتاه، معمولی و البته استرس زا، بسیار موثر و کاربردی باشند.


▪ شکر و شرینی جات

خوردن مواد شیرین، مانند شکر، می تواند با خراش دادن مری، منجر به تحریک اعصاب و ماهیچه ها شده و عمل انقباضی آنها را متوقف کند.


▪ سرکه

چشیدن مواد ترشی همانند سرکه و یا حتی آبلیمو نیز می تواند در قطع شدن ناگهانی سکسکه موثر باشد.


▪ کره بادام زمینی

یکی از روشهای قدیمی برای توقف سکسکه، خوردن کره بادام زمینی است. خوردن یک قاشق پر از آن باعث می شود، همزمانی روند چشیدن، جویدن، تنفس و بلعیدن، وقفه ای در سکسکه ایجاد کند که می تواند آن را به طور کامل متوقف کند.


▪ سس فلفل قرمز

چشیدن سس فلفل در بعضی موارد می تواند باعث رفع سکسکه شود. تُندی فلفل، منجر به گیج کردن اعصاب در ناحیه گلو شده و توجه آنها را به درک طعم و مزه فلفل جلب می کند. و سکسکه فراموش می شود.


▪ عسل

یک قاشق مرباخوری عسل را در مقداری آب گرم هم بزنید و آن را در انتهای زبان خود نگه دارید. این مایع شیرین، همانند سرکه، می تواند منجر به تحریک اعصاب و رفع سکسکه شود.


▪ پودر شکلات یا کافی میکس

یک قاشق پودر شکلات یا کافی میکس را بخورید. خوردن این مقدار پورد شکلات ساده نیست و همین مساله باعث می شود که سکسکه شما به ناگاه متوقف شود.


▪ تنفس در یک پاکت کاغذی

به آرامی در یک پاکت کاغذی تنفس کنید. سعی کنید نفس هایی عمیق بکشید. این مساله به تدریج باعث می شود که میزان دی اکسید کربن در پاکت و سپس خون شما افزایش یابد و بدین ترتیب دیافراگم برای دریافت اکسیژن بیشتر، انقباض عمیق تری انجام دهد. نهایتاً سکسکه در این نبرد عقب نشینی کرده و دست از سرتان بر می دارد.


▪ بذر گیاه ِ شوید

برای توقف سکسکه همچنین می توانید مقداری بذر شوید را به آرامی بجوید. این روش قدیمی بسیار موثر است. رایحه بذر این گیاه با درگیر کردن اعصاب و عضلات ِ وابسته، در کار سکسکه وقفه می اندازد.
موارد ذکر شده، روش هایی ساده و کاربردی برای رفع سکسکه های معمولی و کوتاه مدت هستند. چنانچه راه های مرسوم و نه چندان صحیح (مانند نوشیدن آب و یا حتی ترساندن فرد) برای توقف سکسکه کارگر نیفتاده اند، می توانید روش هایی که در این مطلب توصیه شده را امتحان کنید.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
صفحه  صفحه 73 از 111:  « پیشین  1  ...  72  73  74  ...  110  111  پسین » 
خانه و خانواده

همه چیز درباره بیماری ها

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti Forums is not responsible for the content of external sites

RTA