انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
خانه و خانواده
  
صفحه  صفحه 76 از 111:  « پیشین  1  ...  75  76  77  ...  110  111  پسین »

همه چیز درباره بیماری ها


مرد

 
کدام گروه خونی در معرض کدام بیماری است؟

نتایج تحقیقات متعدد انجام شده طی سالیان متمادی نشان می دهد بین گروه های خونی و بعضی از امراض رابطه وجود دارد. بیشتر ما از گروه خونی مان مطلع هستیم...
این یادداشت، پاسخی است به این پرسش که دارندگان هر گروه خونی بیشتر مستعد ابتلا به چه بیماری هایی هستند؟ روی سطح خارجی غشای گلبول های قرمز ماده ای پروتئینی به نام آنتی ژن AB و A و B دیده می شود که در هفته ششم زندگی داخل جنینی پدید می آید و به تدریج غلظت آن زیاد می شود و در زمان تولد به ۴/۱ میزان آن در بلوغ می رسد. این دو آنتی ژن (A و B) را می توان در ترشحات بزاق، خلط و به مقدار کمتر در ترشح اشک و ادرار یافت. دانشمندان می گویند این آنتی ژن ها ممکن است شرایط را برای ابتلای شخص به بعضی از بیماری ها مهیا کنند زیرا آنتی ژن های مختلف در مقابل بعضی بیماری ها مقاومند و در برابر برخی دیگر ضعیف عمل می کنند.

گروه خونیA: دارندگان گروه خونیA بیشتر در معرض ابتلا به سنگ های کیسه صفراوی، کولیت، پرکاری تیرویید، سرطان معده، لوزالمعده، کیسه صفرا و مجاری آن، سرطان های هیپوفارنکس، تیرویید، ریه، آندومتر و تخمدان هستند. نوعی کم خونی به نام «پرنیسوز» هم در این گروه خونی بیشتر شایع است. تومورهای غدد بزاقی، انواع سرطان های لب، زبان، گونه و لثه هم در این گروه بیشتر دیده می شود.

گروه خونیO: این گروه خونی معایبی هم دارد؛ از مزایای آن کاهش ۱۴ درصدی ابتلا به سرطان سلول های فلس دار پوست و کاهش ۴ درصدی سرطان سلول های قاعده ای پوست است. دارندگان گروه خونیO کمتر به سرطان لوزالمعده مبتلا می شوند و آنتی ژن O اثر حفاظتی روی سلول های سرطانی غده تیرویید هم دارد، اما از معایب آن ابتلا به سرطان های ملانوم بدخیم و زخم اثنی عشر است. ضمنا افراد دارای گروه خونی O به نوعی از سرطان مثانه مبتلا می شوند که بسیار تهاجمی است و مرگ و میر بالایی دارد. در اینجا نقش آنتی ژنA و AB را در حفاظت از این نوع سرطان (مثانه) نباید از نظر دور داشت.

گروه خونیB: افرادی که آنتی ژنB دارند، بیشتر به سرطان های لوزالمعده، کیسه صفرا، تخمدان و التهاب لثه مبتلا می شوند.

گروه خونی AB: این گروه های خونی، در مثبت شدن سطح بالای سرمی باکتری ای به نام هیلکوباکترپیلوری تاثیرگذار است و این باکتری باعث التهاب دستگاه گوارش (معده، و اثنی عشر) می شود و در نهایت باعث زخم در آن خواهد شد. بیشترین مبتلایان به سرطان خون هم افراد با گروه خونی B و کمترین آنها صاحبان گروه خونی A هستند.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
خداحافظ خستگی

انواع مختلفی از قرص ها و نوشابه های انرژی زا به بازار آمده اند با این ادعا كه قادرند بر احساس خستگی غلبه كنند و سطح انرژی را بالا ببرند ولی اینها راهكارهای موقتی هستند. قرص های انرژی زا اغلب فقط باعث شادی های ناگهانی می شوند و مصرف مداوم آنها تاثیرات سویی روی بدن شما خواهد داشت .
آیا می خواهید راز واقعی كنترل خستگی را بدانید تا برای همیشه آن را متوقف كنید؟پزشكان می گویند برای متوقف ساختن خستگی، لازم است دلایل واقعی را كه باعث خستگی شما می شوند، پیدا كرده و درمان كنید؛ نه اینكه دنبال درمان موقت علایم ناشی از خستگی باشید. با كشف علت واقعی خستگی، شما می توانید یك بار و برای همیشه خستگی خود را درمان و متوقف سازید و از سطح جدید انرژی و تمركز حواس خود لذت ببرید .


تلاش كنید تا عمق تنفستان را افزایش دهید

درست نفس بكشید. اغلب اوقات ما بدون اینكه متوجه باشیم خیلی كوتاه نفس می كشیم و حتی متوجه نمی شویم كه اكسیژن كافی دریافت نمی كنیم. سعی كنید از لباس هایی در خانه استفاده كنید كه راحت باشند تا بتوانید عمیق تنفس كنید . آنها به راحت تر و بهتر خوابیدن نیز كمك می كنند .


سلامت تیروئیدتان را بررسی كنید

اگر طبق برنامه همیشگی به رختخواب می روید ولی برای به خواب رفتن و یا در خواب ماندن مشكل دارید، شاید باید آن را با دكتر متخصص در میان بگذارید . اگر مدت كوتاهی است كه این مشكل را دارید، می تواند علت فیزیكی داشته باشد و حتماً باید تیروئید را چك كنید .بیشتر خانم ها، كم كاری تیروئید دارند ولی نمی دانند. این مشكل، اغلب توسط دكترها نیز فراموش می شود. پس خودتان درخواست آزمایش تیروئید كنید، مخصوصا اگر پوست خشك دارید، وزن اضافه كرده اید و احساس خستگی مفرط می كنید .


اصلاح رژیم غذایی

در بعضی موارد خستگی مزمن ممكن است به علت فقر مواد معدنی باشد. حتی اگر تلاش می كنید كه تغذیه سالم داشته باشید واقعا مشكل است كه تمام مواد مورد نیاز بدن را به اندازه كافی دریافت كنید. اغلب خانم ها به علت كمبود آهن، اكسیژن كافی به سلولهای خونی آنها نمی رسد .
بدوید؛ مخصوصا همراه با دوستانتان فعالیت های بدنی به بالا بردن مقاومت بدن كمك می كند. بدن شما به فعالیت هایی كه باعث بالا بردن مقاومت قلب و شش ها می شود و همچنین به فعالیت هایی كه به شما انرژی می دهد و استرس را از بین می برد، احتیاج دارد .


میزان نگرانی ها را كاهش دهید

كمتر نگران باشید. نگران بودن نه تنها كمكی به حل مشكلات نمی كند بلكه شما را بیمار می كند. اگر در زندگی مشكل غیرقابل حلی دارید كه باعث استرس می شود، شما باید با آن سر و كله بزنید و آن را بپذیرید. كنار گذاشتن مشكلات باعث حل آنها نمی شود و عاقبت از كنترل شما خارج خواهد شد. وقتی به كمك احتیاج دارید، از دیگران كمك بخواهید. اگر می دانید كه باید تغییر كنید، راه هایی را كه می توانید انجام دهید را امتحان كنید. اولین گام را برای آن چه باید انجام دهید، بردارید تا به آنچه می خواهید برسید


چرت بزنید

من به قدرت چرت زدن اعتقاد دارم؛ چرت زدن تنها با بستن چشم ها و احساس آرامش می تواند حتی برای 10 تا 15 دقیقه شما را سرحال كند. به خودتان اجازه استراحت دهید. شما انسان هستید نه یك آدم آهنی. چرت زدن باعث شارژ شدن دوباره مغز می شود و شما را برای كار بیشتر آماده می كند .


خوراكی های انرژی زا بخورید

لیستی از غذاهای انرژی زا وجود دارد كه شما را شاداب می كند: میوه ها و سبزیجاتی مانند مركبات، توت فرنگی، گوجه فرنگی و اسفناج، نان جو و انواع نان های گندم، لوبیا، فلفل، ماهی سالمون، خشكبار مانند بادام و تخمه آفتابگردان .


آب بنوشید

در طول روز مقدار زیادی آب بنوشید و سطح آب بدن خود را بالا نگه دارید . خیلی از ما به اندازه كافی آب نمی نوشیم و متوجه نمی شویم خستگی مفرط ناشی از پایین آمدن سطح آب بدن است .بدن شما برای فعالیت احتیاج به مایعات دارد. حتی ماشین هم احتیاج به آب دارد؛ پس با آب خوردن موتور بدن خود را تنظیم كنید و ببینید چگونه خستگی از بین می رود .


از تفكر منفی پرهیز كنید

از آدم های منفی دوری كرده یا رابطه خود را با آنها به شدت محدود كنید . شما آدم هایی كه هیچ وقت از زندگی راضی نیستند و هیچ وقت خوشحال نیستند را می شناسید. آنها همیشه شكایت می كنند و می خواهند نظرات شما را بدانند ولی هیچ گاه به آنها گوش نمی دهند و یا از كسانی كه شما را تحقیر یا بسیار انتقاد می كنند، نیز دوری كنید .اینها آدم هایی با نگرش مریض هستند و همیشه شما را خسته می كنند و انرژی شما را كاهش می دهند .


آسوده بخوابید

سیكل تكمیل خواب انسان 90 دقیقه است كه اگر بین این سیكل بیدار شوید، احساس خستگی می كنید به همین علت است كه اگر در طول شب 30:7 بخوابید، بعد از بیدار شدن كمتر احساس خستگی می كنید، تا این كه 8 ساعت بخوابید. همچنین برای داشتن خوابی راحت نباید با معده پر به رختخواب بروید زیرا باعث می شود سخت به خواب روید و همچنین كیفیت خواب شما را نیز از بین می برد.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
پارگی پرده گوش

پارگی پرده گوش به طور معمول جدی نمی باشد که اغلب پس از یک مدت ترمیم می شود و بهبود می یابد و هیچ گونه عوارضی ندارد.عوارضی که گاهی اوقات ممکن است رخ دهد از دست دادن قدرت شنوایی و ایجاد عفونت در گوش میانی می باشد. روش هايي جهت بهبود یافتن پرده گوش پاره شده وجود دارد البته در صورتی که خود به خود ترمیم نشده و شما شنوایی خود را از دست داده بودید. بايد درمان جراجي را پيگيري نمود.


پرده گوش چیست و چگونه ما می شنویم؟

پرده گوش پرده صماخ نامیده می شود یک پوسته نازک در ساختار گوش می باشد بین گوش خارجی و میانی نهفته است.
گوش کلا به سه بخش بیرونی , میانی و داخلی تقسیم می شود امواج صوتی وارد گوش خارجی شده و به پرده گوش ضربه می زنند و موجب ارتعاش ان می شوند.
پشت پرده گوش 3 استخوان کوچک وجود دارد که عبور و مرور ارتعاشات بر روی اسخوان های بخش میانی تاثیر می گذارد استخوان ها پس از ارتعاش امواج را به حلزون گوش داخلی انتقال می دهند که در انجا ارتعاشات به سیگنال هایی تبدیل شده که توسط یک سری فرستنده ها به مغز رفته و سبب مس شوند ما بشنویم.
گوش میانی در پشت پرده گوش به طور طبیعی با هوا پر شده است و با پرده گوش در تماس است و در پشت بینی شیپور استاش قرار دارد و این اجازه را می دهد که هوا در داخل و خارج از گوش میانی در جریان باشد.


پرده گوش پاره شده چیست و چه عواملی سبب ان می شوند؟

پارگی در پرده گوش می تواند انتشار یابد و زیاد شود و شنوایی را تحت تاثیر قرار دهد میزان از دست دادن شنوایی گوش متفاوت می باشد.برای مثال ایجاد یک سوراخ ریز می تواند موجب از دست رفتن کم شنوایی شود.سوراخ هر چه بزرگتر شود می تواند تاثیراتی بیشتری داشته باشد همچنین اگر علاوه بر ان سه استخوان كوچك متصل به پرده گوش هم اسیب ببیند سبب از دست دادن شنوایی شديدتر می شود.
همچنین با یک سوراخ در پرده شما در معرض یک خطر بزرگ عفونت گوش داخلي قرار می گیرید زیرا پرده صماخ به عنوان یک محافظ در برابر باکتری ها و میکروبهایی که به گوش میانی وارد می شوند عمل می کند .


چه چیز سبب پاره شدن پرده گوش می شود؟

عوامل شامل:
*عفونت گوش میانی می تواند سبب اسیب رساندن به پرده گوش شود که این وضعیت سبب می شود که ترشحات گوش به صورت چرک از گوش میانی خارج شود .
*اسیب مستقیم به گوش(به عنوان مثال برخورد جسم سخت با گوش)
*سروصدای بلند و ناگهانی به عنوان مثال ایجاد یک انفجار بزرگ در نزدیکی شما که در کل امواج ناگهانی سبب سوراخ شدن پرده گوش شما می شود که اغلب شدیترین نوع اسیب می تواند سبب کاهش شنوایی و وزوز گوش(زنگ زدن در گوش ) می شود.
*همچنین پارگی پرده گوش می تواند زمانی رخ دهد که به طور ناگهانی فشار تغییر کند که این اختلاف شدید هوا درخارج از گوش و گوش میانی می تواند سبب پارگی پرده گوش شود.برای مثال هنگام سفر با هواپیما که ایجاد درد در هنگام فرود هواپیما و در طی تغییر ارتفاع بسیار شایع می باشد.با این حال به ندرت پارگی پرده گوش خطرناک می باشد.
*وارد كردن اشیا به داخل گوش (مانند گوش پاك كن)که گاهی می تواند به پرده گوش اسیب برساند.
*گرامت ها یک سری لوله های کوچک هستند که در پرده گوش تعبیه شده اند که توسط چسبی که دارند سبب می شود تمامی ترشحات مخاطی که در گوش میانی به دام افتاده است از گوش خارج شود.هنگامی که یکی از این لوله های کوچک از گوش بیرون می افتد یک سوراخ در پرده گوش ایجاد می شود که به زودی بهبود می یابد.
چگونه پرده گوشی که سوراخ می شود تشخیص داده می شود؟
پزشک به راحتی با نگاه کردن به داخل گوش می تواند پارگی پرده گوش را با دستگاه نوراني مخصوصی به نام اتوسکوپ تشخیص دهد با این حال گاهی مشاهده عفونت ,التهاب ودر پرده گوش دشوار می باشد.


راه درمان پرده گوش چه می باشد؟

در اکثر موارد به درمان نیازی نمی باشد:
سوراخ پرده گوش معمولا بعد از 6 الی 8 هفته بهبود می یابد ان یک ساختار پوست مانند می باشد که مانند پوست بعد از یک مدتی ترمیم می شود در بعضی موارد پزشک در اثر مشاهده عفونت در گوش میانی انتی بیوتیک تجویز می کند تا به طور کامل بهبود یابد.
در اکثر موارد بهتر می باشد که از وارد شدن اب به درون گوش جلوگیری کنید و همچنین گاهی پزشک شما می گوید از گوش پاك كن پنبه اي یا موارد مشابه استفاده نکنید تا اسیبی به گوش شما نرسد.و بممكن است حتي در بعضی موارد پزشک توصیه کند شنا هم نکنید تا کاملا پرده گوش بهبود یابد.


درمان پزشکی:

گاهی اوقات پرده گوشی که اسیب دیده عفونت می کند که نیاز به انتی بیوتیک دارد گاهی قطره گوش می تواند صدمات بالقوه ای به گوش بزند که نباید ريسك کنید بگذارید پزشک خود نوع ان را تعیین کند و ان را برای شما تجویز کند یا به شما داروهایی می دهد که به صورت خوراكي مصرف می شود.


گاهی اوقات عمل جراحی توصیه می شود:

این یک گزینه ای جهت درمان پارگی گوش می باشد که تکنیک های مختلف دیگری جهت درمان پارگی گوش نیز وجود دارد مانند قرار دادن یک سری مواد شیمیایی در بخش پاره شده پرده گوش تا بهبود یابد و همچنین استفاده ازعمل جراحی به نام تیمپانوپلاستی می باشد که معمولا موجب رفع سوراخ و بهبود شنوایی می شود.
با این حال بسیاری از افرادی که مبتلا به پارگی پرده گوش هستند نیازی به درمان ندارند بسیاری از مردم دچار پارگی گوش و ایجاد سوراخ در گوش می شوند که هیچ گونه علائمی نداشته و زود بهبود می یابد.درمان معمولا در مواردی توصیه می شود که منجر به کاهش یا از بین رفتن قدرت شنوایی شده باشد.همچنین در شناگران در صورتی که سوراخی در گوش موجود باشد و ترمیم شده باشد ممکن است در اثر برخورد اب با پرده گوش در بخش میانی سبب عفونت شود.
اگردر گوش شما سوراخی پدید اید که به صورت خود به خود ترمیم نشود باید به یک متخصص گوش و حلق و بيني مراجعه کنید و او به شما توصیه می کند قبل از مراجعه و درمان خود جوانب مثبت و منفی درمان را بسنجید.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
كما چيست؟(عوامل و علائم و نشانه های کما)

كما حالتي از ناهشياري است كه طي آن فرد با دردناك‌ترين محرك‌هاي فيزيكي هم به هوش نيايد و به همان حالت تا مدتي پايدار بماند. كما، يك مريضي نيست، بلكه علامتي از يك مريضي يا واكنشي به يك حادثه است كه براي بدن فرد اتفاق افتاده است؛ مثل يك ضربه شديد و سخت به سر كه باعث ايجاد شوك عصبي و كما مي‌شود. اكثر كماهايي كه به اين دليل ايجاد مي‌شود، بيشتر از 4 هفته طول نمي‌كشد. بعضي از كساني كه به كما مي‌روند، پس از اين مدت به سمت زندگي نباتي پيش مي‌روند. زندگي نباتي يعني فرد نفس مي‌كشد، فشار خون نرمال دارد و حتي دستگاه گوارش آن‌ها درست كار مي‌كند، بدون آنكه بدن بيمار نسبت به اين كار‌ها آگاهي داشته باشد. زندگي نباتي ممكن است سال‌ها و حتي دهه هاي متمادي طول بكشد.
مهم‌ترين علامت مشخصه كما، ناتواني در هوشيار شدن است يعني خود فرد نمي تواند توسط محركها هوشياري‌اش را به‌دست آورد. البته علامتهاي ديگري هم وجود دارند كه از ميان آنها مي‌توان به نبود خود آگاهي، فقدان چرخه خواب و بيداري، نداشتن حركت هدفمند و نداشتن كنترل بر روي تنفس اشاره كرد.


چه عواملي باعث كما مي شوند؟

كما مي تواند به دلايل مختلفي روي دهد. بيشترين علت آن هم صدماتي است كه بر اثر ضربه و جراحت به سر صورت مي گيرد. اما مصرف زياد الكل(مسموميت الكلي)، ديابت، مورفين و خون‌ريزي زياد هم مي‌تواند فرد را به كما ببرد. در مواردي خونريزي يا تورم بافت مغز آن‌قدر شديد است كه حتما بايد به نوعي فشار را از روي مغز برداشت.


در حالت كما چه اتفاقي مي‌افتد؟

اعتقاد عمده اي كه در بين مردم وجود دارد، اين است كه شخص در خواب بسيار عميقي فرو رفته است. اين عقيده به طور كامل درست نيست. البته ممكن است در بعضي از موارد اين چنين باشد اما نه در همه موارد.
اين جا بدنيست بدانيد كه درجه‌هاي كما توسط هوشياري شخص بيمار نسبت به محركهاي خارجي، تعيين مي شود. در بسياري از مواردي كه اشخاص در حالت كما به سر مي‌برند، بيمار دريافت‌هايي از محيط نيز خواهد داشت و اين حالت با توجه به بهبودي شخص بيمار زياد تر هم مي شود. مثلا ممكن است، حركتهاي جزئي از خود بروز دهد يا نسبت به صداها يا محرك‌ها پاسخ دهد. در بعضي موارد نيز ممكن است شخص به كما رفته عكس العمل‌هاي شخص هوشيار را از خود بروز دهد. مثلا در بعضي بيمار‌ها بايد حتما اين مراقبت به عمل آيد كه او نتواند سرم يا لوله هاي ديگر متصل به خودش را از جا در بياورد كه در نهايت به مرگش منجر بشود. همه اين موارد باعث مي شود تا درجات كما در افراد متفاوت باشد.


بيرون آمدن از كما

حالتي كه شخص شروع به بيرون آمدن از حالت كما مي كند، هنگامي است كه او شروع به پاسخ دادن به محرك‌هاي خارجي مي‌كند. هرچند به‌دست آوردن كامل هوشياري، يعني دو مرحله واكنش نشان دادن و تشخيص فكر،بايد در او پديدار شود تا بشودگفت كه او از كما بيرون آمده است. زيرا وجود هر دوي اين موارد در هوشياري كامل، اجتناب ناپذير است. حتي در بعضي موارد پس از به هوش آمدن بيمار باز آموزي و به خاطر آوردن بسياري از چيزها از جمله حرف زدن و به خاطر آوردن خود شخص، ممكن است لازم باشد.


آمار

هر 10 دقيقه يك نفر بر اثر آسيب سر به حالت كما مي‌رود. بد نيست بدانيد آسيب‌هاي وارد به سر اولين علت به كما رفتن، مرگ و يا معلوليت افراد 1 تا 44 سال محسوب مي‌شود. بين 5 تا 10 درصد از كساني كه به كما مي روند، قادر به باز گردان حالت هوشياري خود نيستند و در نهايت به زندگي نباتي كه تنها علائم حيات در آنها وجود خواهد داشت، منجر مي‌شوند. بسياري از مردم فكر مي‌كنند كه اين حالت همچنان كما ناميده مي شود اما به اين حالت مرگ مغزي گفته مي‌شود.


تفاوتهاي مرگ مغزي و كما

وضعيت كما با مرگ مغزي بسيار متفاوت است به گونه اي كه فردي كه به كما رفته، مي‌تواند دوباره به زندگي عادي خود بازگردد؛ البته اين وضعيت را بايد متخصصان مغز و اعصاب تاييد كنند. به طوري كه اگر مغز هنوز زنده باشد، فرد دچار كما شده و احتمال برگشت آن حتي بعد از مدت طولاني و گذشت چندين سال هم وجود دارد. زيرا بيمار خودش به صورت طبيعي نفس مي كشد و فقط مغز براي مدتي هوشياري ندارد اما عمق مغز زنده است.
در مرگ مغزي، فرد به صورت طبيعي نفس نمي كشد و تنفس خود را از طريق دستگاه انجام مي دهد كه با قطع كردن دستگاه، مي ميرد بنابراين زنده ماندن نباتي فرد دچار مرگ مغزي، به دستگاه وابسته است چون تنفس وابسته به مغز است. اما قلب با مغز تفاوت دارد.
اگر مغز فردي بميرد، قلب فعاليت دارد، البته به شرطي كه اكسيژن از طريق دستگاه به فرد برسد و در صورت قطع دستگاه فردمي ميرد، اما بازهم با وجود دستگاه هم بازنمي توان مدت زيادي چنين افرادي را زنده نگه داشت.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
سرما و گرما درمانی برای تسكین درد

از آبی كه در حال جوشیدن تا آبی كه یخ زده است، فاصله دمایی زیادی است. سرد، خنك، ولرم، گرم، داغ و جوش، ماساژ درمانی از دماهای مختلف استفاده می‌كند و با استفاده از این تفاوت‌ها باعث تحریك واكنش‌های مفید فرد می‌شود. دردهای مزمن را می‌توان با استفاده از گرمادرمانی برطرف كرد و دردهای تند و تیز را با سرمادرمانی. تكنیك‌های دمایی باعث كاهش درد و افزایش احساس راحتی و آرامش می‌شوند. البته ممكن است چیزی كه به نظر كسی داغ می‌رسد، به نظر دیگری فقط گرم باشد همینطور در مورد سرما نیز همین‌گونه است درمانگر ماساژ درمانی با توجه به موقعیت فرد از ماهیت سردی و گرمی استفاده می‌كند.


واكنش مثبت برخی به گرما

در بیشتر نواحی درد، استفاده از دمای بالاتر باعث كاهش سریع‌تر درد می‌شود.
وقتی كه گرما به شكلی درست و مناسب به كار گرفته می‌شود، ماساژ درمانی بسیار سریع‌تر جواب می‌دهد.


مزایای استفاده از گرما

یكی از مزایای استفاده از گرما، جریان یافتن خون در آن مناطق و قسمت‌های خاص بدن كه دچار درد شده‌اند، است. ماساژ درمانگر می‌داند كه با استفاده از گرما گردش خون در بافت‌های موردنظر افزایش می‌یابد و همزمان اكسیژن و مواد مغذی بیشتری به آن قسمت‌ها می‌رسد. درد باعث گرفتگی و تشنج عضلات می‌شود و بعد از آن جریان خون در عضلات كاهش می‌یابد، اكسیژن و مواد مغذی كمتری به آنها می‌رسد و این چرخه ادامه می‌یابد. وقتی كه به منطقه دردناك بدن، گرما می‌دهیم، در واقع جریان خون در آن منطقه را افزایش می‌دهیم و چرخه درد را می‌شكنیم.


محرك در ماساژ درمانی

یكی از مهمترین علل استفاده از گرما در ماساژ درمانی از بین بردن و كاهش دردهای مزمن است. ماساژ درمانی با گرما با استفاده از دست‌های فرد دیگری كه ماساژ درمانگری است تأثیر بسیار عمیق‌تری روی فرد می‌گذارد. گرما می‌تواند بافت بین پوست و عضله را نرم كند و راحت‌تر در عضله نفوذ كند. قبل از شروع ماساژ درمانی، قسمت‌های موردنظر را گرم می‌كنیم و بعد شروع به ماساژ دادن می‌كنیم تا سریع‌تر نتیجه بگیریم.
بسته به نوع و تركیبات موجود در تسكین دهنده گرمایی درد، ماساژ درمانگر آن را به كار می‌گیرد. مثلا Cryoderm كه یك محصول ایجاد كننده گرما برای ماساژ دادن است حاوی تركیباتی مثل آرینكا، بوز وِلا، یوكا و آلواِ است مثلاً عصاره یوكا (نوعی درخت) خاصیت ضد التهابی دارد.
بوزوِلا نیز خاصیت ضد التهابی دارد و آرنیكا باعث كاهش كوفتگی می‌شود. لوسیون گرمایی ترمودرم، با روغن ماساژ نیز برای ایجاد گرما در بدن فرد به كار گرفته می‌شود. 70درصد ترمودرم و 30 از روغن ماساژ برای این منظور مناسب است.ماساژ درمانگر می‌تواند با صلاحدید خود و بسته به موقعیت فرد، از دما و گرمای بیشتری برای ماساژ استفاده كند. ژل و لوسیون گرمادرمانی باعث كاهش گرفتگی عضلانی می‌شود اینكار قبل از ماساژ انجام می‌شود.
علاوه بر این محصولات گرمایشی برای ماساژ دادن، ماساژ درمانگر از گرمای حقیقی و طبیعی نیز استفاده می‌كند. بسته‌های گرمایی (كیسه گرمایی) به اندازه دلخواه گرم می‌شوند و بعد آنها را روی منطقه دلخواه می‌گذارند. این كیسه‌ها از گیاهان و ادویه‌های بسیار با كیفیت پر می‌شوند و این قابلیت را دارند كه به صورت مرطوب در آیند زیرا رطوبت باعث نفوذ بیشتر گرما در داخل بافت می‌شود. این كیسه‌ها قبل از ماساژ مورد استفاده قرار می‌گیرند و بسیار هم آرامش‌بخش و التیام دهنده درد هستند.


برخی سرما را ترجیح می‌دهند

در برخی موارد از سرما برای ماساژ درمانی استفاده می‌شود. این حالت از درمان نیز باعث كاهش درد می‌شود با این تفاوت كه دردهای تیز و تند را كاهش می‌دهد. عضلات و ماهیچه‌های آسیب‌دیده با استفاده از سرما، بهبود می‌یابند. در اثر سرما عصب‌ها نیز سردتر می‌شوند و پیام درد نیز سریع به بافت‌ها نمی‌رسد. عنصر سرما باعث كرختی و بی‌حسی آن منطقه خاص می‌شود و علاوه بر آن تورم و التهاب آن را نیز كاهش می‌دهد.
یكی از موثرترین تركیبات در ماساژ درمانی با استفاده از سرما، منتول یا «جوهر نعناع» است. نعناع ایجاد حس سرما در سطح پوست می‌كند. ژل و لوسیون سرمادرمانی باعث كاهش درد در بافت آسیب دیده می‌شود، بدون آنكه آن را تحریك كند. در حقیقت هدف از سرما درمانی و گرمادرمانی در شیوه‌های ماساژ درمانی، معیوب كردن چرخه درد است.
میزان سرما در تسكین درد، تفاوت ایجاد می‌كند. برای از بین بردن درد و سرمای بسیار زیاد لازم است به همین دلیل برای سرمادرمانی استفاده از محصولات بسیار سردكننده توصیه می‌شود. همزمان با خون اكسیژن و سایر مواد مغذی نیز به آن منطقه می‌رسد و چرخه درد معیوب می‌شود. به صورت یك قانون كلی از سرما برای درمان دردهای تند و تیز استفاده می‌شود. در ضمن سرما تأثیر زیادی در كاهش تورم و التهابات دارد. متدها و ابزار مورد استفاده در جلسات سرمادرمانی و گرما درمانی ماساژ، متفاوت هستند اما هدف نهایی همه آنها یكی است. رضایت مشتری به معنی كاهش و تسكین درد در او و احساس تازگی و نشاط.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
آيا از داشتن ميخچه رنج مي بريد؟

میخچه‌ یا پینه‌ عبارت‌ است‌ از ضخیم‌شدگی‌ یا برجستگی‌ لایه‌های‌ خارجی‌ پوست‌، كه‌ معمولاً روی‌ نواحی‌ استخوانی‌ مثل‌ مفاصل‌ انگشتان‌ پا به‌ وجود می‌آید. پینه‌ عبارت‌ است‌ از ضخیم‌شدگی‌ بدون‌ درد پوست‌ كه‌ در اثر فشار یا تحریك‌ مداوم‌ به‌ وجود می‌آید.
معمولاً میخچه بر روی برآمدگی‌های استخوانی و قسمت‌هایی از بدن كه در معرض ضربه قرار دارند ایجاد می‌شود.این دو ضایعه پوستی از لحاظ علت بوجود آمدن با یكدیگر متفاوت هستند و به منظور درمان این دو ضایعه باید با پزشك متخصص مشورت كرد.
میخچه‌ و پینه‌ برای‌ محافظت‌ پوست‌ در برابر آسیب‌ ناشی‌ از تحریك‌ مداوم‌ (اصطكاك‌ یا فشرده‌ شدن‌) به‌ وجود می‌آیند. فشار باعث‌ می‌شود سلول‌های‌ ناحیه‌ تحت‌ فشار با سرعت‌ بیشتری‌ تكثیر یابند و رشد كنند، كه‌ این‌ امر باعث‌ به‌ وجود آمدن‌ رشد خارج‌ از اندازه‌ بافت‌ به‌ صورت‌ برجستگی‌ می‌شود.
سخت ترین میخچه ها آنهایی هستند که بر روی قسمت خارجی انگشت کوچک پا ایجاد می شود و خوشخیم ترین آنها بین انگشتان پا ایجاد می شوند. درمان های دارویی تنها علائم بیماری را از بین می برند و در واقع هیچ اقدامی در جهت از بین بردن علت ایجادکننده میخچه انجام نمی دهند.


اقداماتی که می توانیم به منظور بهبود انجام دهیم:

· دنباله روی کردن از هشدارهایی که مراکز بهداشتی در مورد میخچه می دهند
· استفاده کردن از کفش مناسب و در کل حذف کردن فشارها و سایش ها از منطقه مورد نظر
· رعایت بهداشت پا و استفاده از مواد کمک کننده به سلامت پوست
· اگر در ناحیه میخچه زخم یا عفونت ایجاد شد باید حتماًَ به پزشک مراجعه شود و بافت صدمه دیده با جراحی خارج گردد. درمان با آنتی بیوتیک در این موارد لازم است.

نکته:اگر شما یا یكی‌ از اعضای‌ خانواده‌ تان میخچه‌ یا پینه‌ای‌ دارید كه‌ علی‌رغم‌ خود درمانی برطرف نشده است. اگر در اطراف‌ میخچه‌ یا پینه‌، هرگونه‌ علایم‌ عفونت‌، مثل‌ قرمزی‌، تورم‌، درد، گرما، یا حساسیت‌ به‌ هنگام‌ لمس‌، به‌ وجودآمده ،اين علايم را جدي گرفته و به پزشك مراجعه كنيد.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
زونا، علائم و درمان آن

بیماری زونا به آبله مرغان بالغین شهرت دارد. این بیماری معمولا در افرادی رخ می ‌دهد كه سابقه این بیماری را در سال ‌های گذشته داشته اند و یا این كه ویروس زونا را به‌ صورت نهفته در خود جای داده‌اند كه عامل مولد آن شبیه ویروس آبله ‌مرغان است.
تاول‌های منطقه ‌ای یا زونا؛ تاول ‌های كوچكی هستند كه جنب یكدیگر در منطقه یك عصب محیطی و در امتداد مسیر آن پدید می ‌آید و با درد و سوزش همراه است.
ویروس زونا با ویروس آبله و آبله مرغان از یك گروه است. زونا می ‌تواند در هر سنی‌ رخ‌ دهد، اما در افراد بالای‌ 50 سال‌ شایع ‌تر است‌.
بیماری زونا به‌ دلیل فعال شدن مجدد ویروس "واریسلازوستر" است كه در دوران كودكی بیماری آبله مرغان را در فرد سبب شده است.
این ویروس در سیستم عصبی بدن پنهان می‌ شود و هنگامی كه سیستم ایمنی تضعیف می ‌شود خود را به شكل بیماری زونا نمایان می ‌كند.
ویروس "واریسلازوستر" جزء خانواده ویروس ‌های "هرپس" كه تبخال را ایجاد می ‌كند است، لغت زوستر به معنی تسمه یا كمربند است. در بیماری زونا درد شدید و سوزنده ‌ای به‌ صورت ثابت در طول یك مسیر عصبی حس می‌ شود و تاول‌ های قرمزی چند روز بعد در محل درد ظاهر می‌ شود كه رنگ تاول ‌ها كم‌ كم به تیرگی می‌ گراید.


علائم‌ شایع‌

تاول‌های‌ قرمز و دردناك‌ كه‌ امكان‌ دارد در هر جایی‌ از بدن‌ به‌ وجود آیند. این‌ تاول‌ها 5 - 4 روز پس‌ از آغاز علائم‌ اولیه‌ ظاهر می ‌شوند.
تاول‌ها معمولا روی‌ یك‌ نوار پهن‌ پوست‌ در امتداد مسیر رشته‌ های‌ عصبی‌ حسی‌ در یك‌ ناحیه‌ خاص‌ پوست‌ پدید می ‌آیند.
تاول‌ها را غالبا می ‌توان‌ در ناحیه‌ قفسه‌ سینه‌ دید كه‌ البته‌ تنها در یك‌ طرف‌ بدن‌ گسترش‌ می ‌یابند. از علائم شایع این بیماری می توان به موارد زیر اشاره کرد:

* تب‌ و لرز خفیف
* احساس‌ كسالت
* تهوع‌، دل ‌پیچه‌ یا اسهال‌ خفیف
* درد روی‌ قفسه‌ سینه، صورت، یا درد سوزشی‌ در پوست‌ شكم‌ بر حسب‌ ناحیه ‌ای‌ كه‌ گرفتار شده‌ است‌.
عوامل‌ افزایش‌ دهنده‌ خطر
* سن‌ بالای‌ 50 سال‌
* استرس
* وجود یك‌ بیماری‌ كه‌ باعث‌ كاهش‌ مقاومت‌ بدن‌ شده‌ باشد.
* استفاده‌ از داروهای‌ سركوب ‌كننده‌ ایمنی‌ یا ضد‌ سرطان
* جراحی‌ یا تاباندن‌ اشعه‌ به‌ نخاع‌
* لوسمی یا لنفوم


پیشگیری‌

در حال‌ حاضر نمی ‌توان‌ از آن‌ پیشگیری‌ به‌ عمل‌ آورد. واكسن ‌های‌ تحقیقاتی‌ كه‌ برای‌ پیشگیری‌ از آبله‌ مرغان‌ در حال‌ آزمایش‌ هستند نتوانسته ‌اند جلوی‌ زونا را بگیرند. البته‌ فرد با یك‌ بار گرفتن‌ زونا، تا آخر عمر در برابر آن‌ ایمن‌ خواهد بود؛ مگر در موارد نادر.


عوارض‌ احتمالی‌

* عفونت‌ باكتریایی‌ ثانویه‌ در تاول‌ های‌ زونا
* درد مزمن، خصوصا در سالمندان، كه‌ تا ماه‌ها یا سال‌ها در مسیر رشته‌ های‌ حسی‌ محل‌ قبلی‌ وجود تاول‌ ها باقی‌ می‌ ماند.
* زخم‌ قرنیه
* عفونت‌ دستگاه‌ عصبی‌ مركزی‌


تشخیص

* تشخیص‌ معمولا تا زمان‌ بروز بثور پوستی‌ امكان ‌پذیر نیست‌. قبل‌ از آن‌، علائم‌ ممكن‌ است‌ شبیه‌ آپاندیسیت، جمع‌ شدن‌ مایع‌ دور ریه‌ یا سایر بیماری‌ ها باشند.
* ندرتا آزمایش‌ خون، كشت‌ مایع‌ تاول ‌ها و نمونه‌ برداری‌ از پوست‌ انجام‌ می‌ گیرد.


درمان زونا

هدف‌ اصلی‌ درمان‌ عبارت‌ است‌ از تخفیف‌ خارش‌ و درد تا حد امكان‌، كه‌ برای‌ این‌ كار معمولا از داروهای‌ مالیدنی‌ و خوراكی‌ استفاده‌ می ‌شود. دردی‌ كه‌ پس‌ از پاك‌ شدن‌ تاول ‌ها باقی‌ می ‌ماند را خیلی‌ مشكل‌ می توان‌ درمان‌ كرد و متأسفانه‌ هیچ‌ راه‌ قطعی‌ برای‌ درمان آن وجود ندارد.
*در وان‌ آبی‌ بخوابید كه‌ به‌ آن‌ نشاسته‌ ذرت یا پودر جو دوسر اضافه‌ شده‌ باشد.
* سایر روش‌های‌ كاهش‌ درد نیز مطرح‌ هستند، اما تأثیر هیچ ‌‌كدام‌ به‌ طور قطعی‌ اثبات‌ نشده‌ است‌. این‌ روش‌ها عبارت هستند از: تحریك‌ یا مالش‌ متناوب‌، استفاده‌ از جریان‌ الكتریكی‌ در پوست‌، اسپری‌ سرد و قطع‌ رشته‌ های‌ عصبی‌ یا جراحی‌.


برای بهبودی سریع ‌تر این كارها را انجام دهید

مسكن مصرف كنید
به‌عنوان مسكن به جای آسپیرین از استامینوفن استفاده كنید به این صورت كه هر 4 ساعت 2 عدد قرص استامینوفن را میل كنید.
با مصرف ویتامین ‌ها بدن را تقویت كنید
چنانچه مقدار بالای ویتامین ث و ب كمپلكس مصرف شود، سیستم ایمنی بدن تقویت خواهد شد. مصرف روزانه 2000‌میلی‌ گرم ویتامین ث كفایت می ‌كند.
همچنین خوردن روزانه 2 عدد قرص ویتامین ب كمپلكس یا یك عدد كپسول مولتی ‌ویتامین مینرال كافی است. البته در این موارد حتما باید نظر پزشک معالج تان را جویا شوید.


با تاول ‌ها چه كار باید كرد؟

پس از بروز تاول ‌ها برای تسكین درد بهتر است به نكات زیر توجه كرد:
تاول‌ها را دستكاری نكنید
چنان چه مقدار زیادی كرم و پماد روی پوست بمالید با تحریك پوست سبب تاخیر در بهبودی خواهید شد بنابراین بهتر است تاول ‌ها را دستكاری نكنید.


از محلول كالامین استفاده كنید

هنگامی كه ایزوپروپیل الكل به میزان 20 درصد و فنل‌ومنتول به میزان یك درصد به لوسیون كالامین اضافه شود محلولی به دست می ‌آید كه در بهبود تاول‌ها بسیار مؤثر است. از این محلول‌ ها تنها طی یك ‌روز به مقداری كه تاول‌ ها خشك شده و روی شان پوسته ببندد، استفاده كنید و دیگر از آن استفاده نكنید.


خمیر آسپیرین با كلروفوم را به كار ببرید

از پزشك داروساز تقاضا كنید كه این فراورده را برای شما تهیه كند. دكتر داروساز 2 عدد قرص آسپیرین را پودر كرده و 2 قاشق غذا‌خوری كلروفوم به آن می ‌افزاید تا به‌ صورت خمیر در آید.
حال شما با تكه ‌ای پارچه تمیز، خمیر را به آرامی روی ناحیه مجروح بمالید، خمیر را چندین بار در روز به كار برید.
به خاطر داشته باشید كه اگر به آسپیرین حساسیت دارید از این فراورده استفاده نكنید.
كلروفوم بقایای صابون، روغن و سلول ‌های مرده پوست را حل می‌ كند و به این ترتیب آسپیرین می‌ تواند به درون لایه ‌های پوست نفوذ یابد و از انتقال درد توسط پایانه‌های عصبی جلوگیری كند. پس از به كار بردن این خمیر در عرض 5 دقیقه احساس درد كمتری خواهید داشت. تاثیر این مسكن ساعت‌ ها به‌جای می ‌ماند.


از پوشش مرطوب استفاده كنید

حوله ‌ای را در آب سرد فرو برده و بعد از آبكشی روی ناحیه صدمه دیده قرار دهید. هر چه آب خنك ‌تر باشد احساس بهتری خواهید داشت. تاثیر این عمل مانند قرار دادن یخ روی پوست سوخته شده است. به این دلیل بهتر است از رسیدن گرما به پوست آسیب ‌دیده نیز جلوگیری كنید.


عفونت روی تاول را با آب اكسیژنه بشویید

اگر تاول ‌ها عفونی شده‌اند بهتر است روی آن ها را با محلول آب اكسیژنه 6‌ درصد ضد ‌عفونی كنید یا آن كه از پمادهای آنتی ‌بیوتیك نظیر "جنتامایسین" استفاده كنید.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
بیماری نقرس چیست؟

نقرس یکی از انواع بیماری های ورم مفاصل می باشد که با درد همراه است. نقرس در اثر افزایش اسید اوریک در خون به وجود می آید. یکی از عوامل افزایش دهنده ی اسید اوریک، دریافت زیاد مواد غذایی حاوی اسید آمینه ی "پورین" است.
اسید اوریک اضافی موجود در خون به شکل کریستال هایی در مفاصل ته نشین شده و باعث قرمزی، متورم و گرم شدن، درد و التهاب یک یا چند مفصل می گردد که بیشتر در انگشت شست پا، پاشنه پا، قوزک پا، زانو و آرنج ظاهر می شود.
حدود 95 درصد از مردان و 5 درصد از زنان دچار نقرس می شوند. زنان قبل از یائسگی، جزو گروه درگیر با نقرس می باشند.


عواملی که موجب افزایش اسید اوریک و ایجاد نقرس می شوند:

1- افزایش تولید اسید اوریک به وسیله بدن
2- کاهش خروج اسید اوریک توسط کلیه ها
3- افزایش دریافت غذاهای پورین
4- بیماری های حاد
5- ضربه روحی
6- جراحی
7- تب
8- کمبود آب بدن
9- خوردن بیش از حد شام
10- بعضی از داروها مانند: آسپرین


آیا شما در معرض خطر هستید؟

بعضی مشکلات احتمال بروز نقرس را افزایش می دهند. این مشکلات و بیماری ها شامل: افزایش فشار خون، دیابت نوع 1 و 2، کلسترول بالا، مشکلات گوارشی، کاهش توده عضلانی، چاقی، مصرف غذاهای پورین دار، گرسنگی یا کم خواری، بیماری های کلیوی و لوسمی (سرطان خون) و پسوریازیس (نوعی بیماری پوستی) و ناهنجاری در هموگلوبین.


علائم بیماری نقرس

علامت مشخصه این بیماری ورم، قرمزی و درد شدید مفصل شست پاست؛ البته ممکن است این بیماری با ورم و درد مفاصل دیگر مثل مچ پا یا زانو هم خود را نشان دهد ولی حالت اول بسیار شایع تر است.
در صورتی که اسیداوریک زیادی در بدن به مدت مدید وجود داشته باشد حتی ممکن است این بلورها در بافت کلیه رسوب کنند و کل بدنه کلیه را تخریب و بیمار را دچار نارسایی کامل کلیه ها کنند.
در افراد دچار نقرس رسوب بلورهای اسیداوریک در بافت های دیگر بدن مثل زیر پوست بخصوص پوست آرنج و مچ دست به صورت برجستگی دیده می شود که می تواند باعث التهاب بورس مفاصل و درد شود. این برجستگی های زگیل مانند می توانند در لاله گوش هم دیده شوند که علامت خاص نقرس است.


توصیه به افراد مبتلا به نقرس:

- آب زیادی بنوشند( روزی 2 تا 3 لیتر). حتماً 1 لیوان آب، قبل از خواب بنوشند، زیرا این کار به کم شدن اسید اوریک کمک می کند.
- وزن خود را ایده آل و ثابت نگه دارند.
- اگر اضافه وزن دارند، وزن خود را کم کنند، اما برای کاهش سریع وزن نباید گرسنه بمانند یا کم خواری کنند،، زیرا کاهش سریع وزن، باعث افزایش اسید اوریک و به دنبال آن بدتر شدن نقرس می گردد. حداکثر کاهش وزن مجاز 500 گرم در هفته می باشد.
- از خوردن غذاهای پورین دار اجتناب کنند.
- از ریختن روغن زیاد در غذا جدا خودداری کنند.


درمان های نقرس

1) درمان با گیلاس وتوت فرنگی
گیلاس و توت فرنگی شیرین یا ترش، در درمان نقرس بسیار مهم است. شما در حدود 10 تا 25 عدد گیلاس یا توت فرنگی در روز مصرف کنید. این میوه ها اگر تازه باشند بهتر است، ولی کنسرو شده هم ایرادی ندارد.

2) درمان با آب سبزیجات
آب هویج همراه با خیار و چغندر، بهترین درمان کننده نقرس می باشد. روزانه 500 میلی لیتر آب سبزیجات (آب چغندر و آب خیار هر کدام 100 میلی لیتر و آب هویج 300 میلی لیتر) بنوشید.

3) درمان با لوبیا
آب لوبیا را بگیرید و هر روز 150 میلی لیتر از آن را بنوشید.

4) درمان با سیب
سیب به عنوان یکی از بهترین درمان کننده های نقرس شناخته شده است. سیب دارای اسید مالیک می باشد که باعث خنثی کردن اثر اسید اوریک می گردد. پیشنهاد شده که بعد از هر وعده غذا، 1 عدد سیب مصرف شود.

5) درمان با موز
مصرف موز 3 تا 4 عدد در روز برای درمان نقرس پیشنهاد شده است.

6) درمان با لیموترش
ویتامین C به عنوان درمانی برای مفصل دردناک شناخته شده است. نصف لیمو ترش را در 1 لیوان آب بریزید و 3 بار در هفته میل کنید.

7) درمان با میوه
3 تا 4 عدد میوه در روز مصرف کنید.

8) درمان با غذاهای طبیعی
میوه و سبزیجات و دانه ها و یا جوانه ها برای درمان نقرس بسیار مفید می باشد.

9) درمان با آب ولرم

10) درمان با حمام نمک
دو بار در روز پای خود را در آب و نمک بگذارید. برای این کار 250 تا 500 میلی گرم نمک را در آب داغ حل کنید.

11) درمان با هوای تازه، ورزش کردن و کم کردن استرس


غذاهایی که فاقد پورین می باشند:

گیلاس، توت فرنگی و آلبالوی تازه (به میزان 250 گرم در روز مجاز شناخته شده است)
موز
گوجه فرنگی
کرفس، بامیه، کلم
جعفری
سبزیجات برگ سبز
آناناس
غذاهای دارای ویتامین C مانند: کلم قرمز، فلفل قرمز، نارنگی، پرتقال و دیگر مرکبات و سیب زمینی
آب میوه و آب
لبنیات کم چرب
کربوهیدرات های
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
چه زمانی بهترین زمان برای مصرف قرص آهن است؟

دكتر خدیجه رحمانی، متخصص تغذیه در مورد زمان مناسب برای استفاده از قرص های آهن گفت که بهترین زمان برای استفاده از این قرص ها را می توان زمانی دانست که معده خالی باشد، چرا که هنگامی که معده خالی باشد بدن مقدار بسیار بیشتری آهن جذب خواهد کرد.
خانم رحمانی، عضو هیات علمی دانشكده تغذیه صنایع غذایی و انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای دانشگاه شهید بهشتی، در این رابطه افزود: اگر كسی پس از استفاده از قرص آهن به ویژه با معده خالی حالت تهوع پیدا كند می‌تواند آن را پس از غذا و قبل از خواب مصرف كرده و بلافاصله بخوابد.
وی ادامه داد: دخترانی كه در وعده‌های غذایی‌شان گوشت وجود ندارد و از پروتئین گیاهی مثل حبوبات استفاده می‌كنند باید همراه با وعده‌های غذایی‌شان حتما از یك منبع ویتامین C استفاده كنند.
این متخصص تغذیه ادامه داد: سالادها و سبزی‌ها منابع غنی ویتامین C هستند و بهتر است افراد از آبلیمو به عنوان چاشنی سالاد استفاده كرده تا بدنشان میزان بیشتری آهن جذب كند.
رحمانی با بیان اینكه دختران مدرسه‌ای می‌توانند برای دریافت آهن از ساندویچ تخم‌مرغ در مدرسه استفاده كنند،‌ افزود: چون آهن تخم‌مرغ جذب پایینی دارد آنها می‌توانند از گوجه‌فرنگی یا فلفل دلمه‌ای‌های رنگی كه منبع بسیار غنی ویتامین C هستند، استفاده كنند كه باعث بالا رفتن جذب آهن آن می‌شود.
عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی اظهار كرد: حتی زمانی كه افراد می‌خواهند قرص آهن را بعد از صرف وعده‌های غذایی و پیش از خواب مصرف كنند نیز مصرف ویتامین C باعث بالا رفتن جذب آهن و كاهش حالت تهوع در فرد می‌شود.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
فلج معده چیست؟

فلج معده که نام علمی آن گاستروپارزی است، به معنی شل شدن حرکات معده است. این بیماری بسیار شایع و آزاردهنده است.
معده عضوی عضلانی است که با حرکات پی در پی، باعث مخلوط شدن غذا با شیره های گوارشی و هضم غذا می شود و سپس غذا را به سوی روده می راند تا در آنجا عملیات جذب مواد غذایی شروع شود.
اگرچه بیماری فلج معده باعث مرگ نمی شود و طول عمر را تغییر چندانی نمی دهد، ولی کیفیت زندگی کاهش قابل ملاحظه ای پیدا خواهد کرد. در این بیماری غذا مدت خیلی طولانی در معده باقی می ماند و فرد، احساس سیری و پری معده می کند. این احساس ناخوشایند را همه ما هنگام بیماری های ویروسی سخت تجربه کرده ایم که در بسیاری اوقات همراه با تهوع و استفراغ بوده است؛ البته به دنبال بیماری های ویروسی ایجاد مشکلات گوارشی در کودکان بسیار شایع تر است. خوشبختانه این نوع از فلج معده موقتی و گذراست و شخص، بعد از بهبودی از بیماری کاملا حال طبیعی را پیدا خواهد کرد. از علل بسیار شایع فلج معده داروها هستند. انواع داروها ی مشتقات مورفین مثل تریاک ایجاد بی اشتهایی و سیری کاذب می کند. مصرف سیگار نیز چنین عارضه ای دارد. از جمله داروهای دیگر انواع آنتی هیستامین ها مثل دیفن هیدرامین، دیمن هیدرینات و سایر هم خانواده های این داروهاست که شل شدن معده را سبب می شود. در بین بیماری ها، دیابت سر دسته بیماری هایی است که بیماری عذاب آور فلج معده را ایجاد می کند. هر چه قند خون بالاتر باشد این عارضه نیز شدیدتر است و با کنترل قند خون، معده حرکاتش بهتر خواهد شد.
فلج معده چه موقتی و به دنبال بیماری های ویروسی شایع یا داروها رخ دهد و چه این که به دنبال بیماری مزمن و دائمی مثل دیابت باشد، باید مدیریت شود. خوردن غذاهایی با حجم کم، خوردن غذاهای آبکی و نرم و پرهیز از خوردن غذاهای چرب که مدت بیشتری در معده باقی می ماند، باعث بهبود نسبی می شود. همچنین بهتر است از خوردن غذاهای دیر هضم و سنگین مثل آنهایی که دارای حبوبات است، پرهیز کرد. تحرک بدنی و پرهیز از نشستن و بخصوص دراز کشیدن یا خوابیدن بعد از غذا باعث بهترشدن این عارضه می شود. داروهای مختلفی هم برای این بیماری وجود دارد. متوکلوپرامید به صورت قطره، قرص و آمپول ، یکی از قدیمی ترین و موثرترین داروها برای درمان بیماری فلج معده است که در دیابتی ها باید روزانه سه بار مصرف شود.
داروی «اریترومایسین» که برای درمان ذات الریه استفاده می شود دارای خاصیت ایجاد حرکات معده است که می توان از شربت یا قرص آن برای درمان کم تحرکی معده استفاده کرد.
داروی «دومپریدون» که در سال های اخیر وارد داروخانه های ایران شده است نیز هم خانواده متوکلوپرامید است و می توان برای درمان این بیماری از آن استفاده کرد.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
صفحه  صفحه 76 از 111:  « پیشین  1  ...  75  76  77  ...  110  111  پسین » 
خانه و خانواده

همه چیز درباره بیماری ها

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti Forums is not responsible for the content of external sites

RTA