انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
خانه و خانواده
  
صفحه  صفحه 78 از 111:  « پیشین  1  ...  77  78  79  ...  110  111  پسین »

همه چیز درباره بیماری ها


مرد

 
سردردهای سینوسی و میگرنی چه تفاوتی دارند؟

سردردهای سینوسی - سردردهای سینوسی موجب درد شدید در استخوان های گونه ها، پیشانی و استخوان بینی می شوند. معمولا درد با هر حرکت ناگهانی تشدید میابد. تخلیه ی بینی، پرشدن گوش ها، تب و ورم صورت از دیگر علائم می باشند.
اگر چه خیلی از سردردهای مزمن تحت عنوان سردرد سینوسی شناخته می شوند اما بیشتر این سردردها در واقع سردردهای میگرنی یا سردردهای تنشی می باشند. درمان سردرد بر اساس نوع آن متفاوت می باشد. به این دلیل است که برای پزشک شما مهم است تعیین کند که آیا علائم سردرد شما واقعا مربوط به سینوس است یا نه. اگر سردرد شما واقعا مربوط به سینوس باشد به احتمال زیاد تب خواهید داشت.
اما تاریخچه و سوابق جسمانی شما برای تعیین اینکه آیا سینوس های شما مسدود هستند یا نه کافی است اما در برخی موارد نیاز به سی تی اسکن و ام آر آی می باشد.


درمان سردردهای سینوسی:

در درمان سردرد سینوسی در واقع باید عفونت درمان شود. در درمان این نوع سردرد از آنتی بیوتیک ها و آنتی هیستامین یا ضد احتقان ها برای بهبود علائم استفاده می شود. استنشاق ضد احتراق می تواند به مدت سه روز مورد استفاده قرار گیرد اما استفاده ی طولانی مدت از آن بر بهبود علائم تاثیر گذاشته و ممکن است بیماری شما را بدتر بکند.
به گزارش سلامت نیوز اقدامات ساده ای مانند استفاده از نوشیدنی های بیشتر یا آب نمک گرفتن بینی می تواند برای بهبود سردرد مفید واقع شود. توصیه میکنیم قبل از استفاده از هر دارویی به مدت طولانی با پزشک مراجعه کنید چرا که استفاده ی طولانی مدت از برخی داروها ممکن است بیماری شما را بدتر کند.
گفتنی است ضداحتقان ها می توانند فشار خون را افزایش دهند اگر فشار خونتان بالا است قبل از استفاده از این داروها با پزشک خود مشورت بکنید.
این تصور که آلرژی ها مسبب سردردهای سینوسی هستند غلط است. اگر چه آلرژی ها می توانند موجب ازدحام سینوس ها شوند و این امر منجر به سردرد می شود.
اگر آلرژی داشته باشید درمان آلرژی شما سردرد شما را بهبود نخواهد بخشید. دو درمان جدا برای آن ها لازم است. برای اینکه از درمان درست بهره مند شوید باید به پزشک مراجعه فرمایید.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
علائم و نشانه هاي بيماري کرون

شايد تا به حال از ميان بيماري هاي شايع و غيرشايعي که نامشان را شنيده ايد نام بيماري کرون برايتان ناآشنا باشد، ولي اگر قدري به علائم و نشانه هاي اين بيماري توجه کنيد متوجه مي شويد در اطرافتان برخي را مي شناسيد که ممکن است به اين بيماري مبتلا باشند، بي آن که خود از وجود چنين بيماري اي اطلاع داشته باشند.
کرون يک بيماري التهابي مزمن است که قسمت هاي مختلف دستگاه گوارش از دهان تا مقعد را درگير مي کند و باعث التهاب و زخم شديد مخاط روده مي شود که گاه به انسداد کامل يا نسبي روده منجر مي شود.
وي با اشاره به اين که هنوز علت اين بيماري مشخص نشده است، شروع بيماري را از 15 تا 30 سال ذکر کرده و مي افزايد: وراثت، عوامل محيطي، اختلالات سيستم عصبي، باکتري هاي روده اي و رژيم غذايي با دريافت بالاي پروتئين حيواني مي تواند در بروز اين بيماري موثر باشد.


علائم بيماري

بيماري کرون در اکثر مواقع ماه ها يا حتي سال ها قبل از تشخيص در بدن فرد وجود دارد و شخص بي اطلاع از آن است. اين پزشک فوق تخصص تاخير در رشد کودکان را يکي از نشانه هاي بيماري کرون ذکر کرده و مي گويد: کاهش وزن، تب متناوب، اسهال مزمن آبکي و دردهاي شکمي (که با اجابت مزاج تسکين پيدا نمي کنند) از علائم داخلي و مشکلات پوستي، درد مفاصل، التهاب چشم و شيوع اختلالات کبدي از علائم خارج روده اي آن محسوب مي شوند.


دوره بيماري

به گفته دکتر اژدرکش، در اغلب موارد اين بيماري ناحيه انتهايي روده کوچک و روده بزرگ را درگير مي کند و التهاب در اين منطقه مي تواند باعث ايجاد فيستول، سوراخ شدن ديواره روده يا تنگ شدن دستگاه گوارش و انسداد شود که تشخيص آن براساس علائم باليني، معاينه فيزيکي، تصوير برداري روده و تست هاي آزمايشگاهي صورت مي گيرد.
اين عضو هيات علمي دانشگاه خاطر نشان مي کند: روده را مي توان توسط کولونوسکوپي مورد بررسي قرار داد و در حين اين آزمايش مي توان از بافت روده نمونه برداري کرد و آن را جهت بررسي به پاتولوژي فرستاد تا بيماري تشخيص داده شود بايد دانست نمونه برداري از بافت روده به دليل اين که اين بافت به درد حساس نيست، هيچ دردي ندارد.


درمان بيماري

انتخاب دارو به ناحيه درگير در دستگاه گوارش و علائم موجود بستگي دارد، اين پزشک فوق تخصص، سولفاسالازين، آمينوساليسيلات، گلوکوکورتيکوئيد و داروهاي تعديل کننده سيستم ايمني را از داروهايي ذکر مي کند که مي تواند در درمان بيماري کرون موثر باشد.
دکتر اژدرکش اظهار مي کند: با گذشت زمان اختلالات روده اي و التهاب مداوم مي تواند باعث اختلالات ثانويه در سلامت فرد شود که خوشبختانه بسياري از اين اختلالات قابل پيش بيني و پيشگيري است و در صورت بروز اغلب با موفقيت درمان مي شود.


تغذيه درماني

وي با اشاره به اين که مداخلات تغذيه اي در اين دسته از بيماران حائز اهميت است، مي گويد: به طور کلي توصيه هاي تغذيه اي و رژيمي در مبتلايان به کرون شامل داشتن رژيم محدود از فيبر، حذف شير، لبنيات و محرک هايي همچون قهوه و ادويه، رژيم پر پروتئين و پرکالري زير نظر متخصص تغذيه و دوره متناوب استراحت در طول شبانه روز است که مي تواند به بهبود بيمار کمک کند.
به گفته اين پزشک فوق تخصص بيماران بايد در صورت داشتن اسهال چرب، ميزان چربي رژيم غذايي خود را کاهش داده و در ازاي آن مصرف مکمل هاي ويتامين و املاح بخصوص ويتامين هاي ب 6، ب 12، ث، دي، اي، آهن، مس، روي، منيزيم، پتاسيم و کلسيم را افزايش دهند.


چند توصيه پزشکي

دکتر اژدرکش با بيان اين که بهتر است وعده هاي غذايي را در دفعات بيشتر و حجم کمتر مصرف کرد، تصريح مي کند: افزايش دريافت ويتامين دي و کلسيم به دليل نقش آنها در ساختمان استخوان سازي، توصيه مي شود. به گفته وي بيمار بايد غذاها را بخوبي بجود و از مصرف داروهاي التهابي غيراستروئيدي (مانند پروفن و...) به دليل اين که بيماري را وخيم تر مي کنند، بپرهيزد.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
راه های درمان التهاب بینی

یکی از علائم آزاردهنده ای که همه ما در طول زندگی بارهاو بارها آن را تجربه کرده ایم احتقان و التهاب بینی است که اصطلاحاً رینیت اطلاق می شود.
رینیت یا التهاب بینی با علائمی همچون آبریزش بینی، احتقان بینی، خارش چشم، گوش، بینی، افزایش ترشحات پشت حلق و حتی سرفه های شبانه و خشونت صدا بروز می کند. معمولاً در رینیت آلرژیک که منجر به خارش می شود علائمی از التهاب در اطراف بینی به علت مالیدن کف دست به بینی ایجاد می شود که سلام آلرژیک نامیده می شود. در این افراد یک خط عرضی روی بینی و هاله ای در اطراف بینی فرد دیده می شود.
لازم به ذکر است که نیمی از موارد آلرژی و نیمی دیگر به علل دیگری غیر از آلرژی همچون عفونت حاد، مواد محرک مثل دود سیگار، عطر، کلر استخر، هوای سرد، ادویه جات، نور خیره کننده، مصرف برخی داروها، اختلالات مادرزادی آناتومیک، پولیپ بینی و حتی وجود جسم خارجی در بینی برمی گردد.در انواع آلرژیک رینیت، ماه ها یا حتی سال ها طول می کشد تا سیستم ایمنی حساس شود و فرد دچار آلرژی شود.
بنابراین رینیت آلرژیک در سن زیر شش ماه نادر بوده و نوع رینیت آلرژیک فصلی در کودکان بالای سه سال دیده می شود. رینیت های آلرژیک فصلی که در اثر استنشاق گرده های گیاهان رخ می دهد موقتی بوده و در تمام فصل ها نیست اما اگر در تمام فصل ها فرد دارای علائم رینیت باشد باید به آلرژی زاهای دائمی در محل زندگی فرد مانند وجود کک و سوسک های حمام شک کرد. اگر تماس فرد با مواد آلرژی زا دائمی نباشد فقط در دوره های تماس با آن مواد خاص فرد دارای علائم است.
استعداد ژنتیک و مواجهه مکرر با آلرژی زاها در ایجاد رینیت ها نقش بسزایی دارند. در درمان رینیت آلرژیک بهترین روش اجتناب از آلرژی زاها است. کورتون های استنشاقی داروهای قوی و مؤثری در درمان رینیت های آلرژیک و غیرآلرژیک هستند ولی در رفع علائم چشمی خیلی مؤثر نیستند. آنتی هیستامین ها نیز برای درمان خارش و آبریزش طبق دستور پزشک تجویز می شوند.
داروهای ضداحتقان، آنتی بیوتیک ها و آنتی کولینرژیک ها از دیگر موارد درمان های دارویی رینیت ها، بسته به نوع علل ایجادکننده می توانند مورد مصرف قرارگیرند. در کودکان کم سن و آنهایی که به مهد می روند اگر علائم رینیت بیش از ۱۰روز طول بکشد تشخیص سینوزیت گذاشته می شود. وجود بیماری گوش میانی یا اختلال عملکرد شیپور استاش نیز از سایر علل رینیت عفونی حاد است که سرنخ های درمان این بیماری هستند.
در مجموع به علت تنوع علل و عوامل ایجادکننده، می بایست تشخیص و درمان صحیح با درنظرگرفتن سن بیمار، سبب شناسی و محیط زندگی، توسط پزشک انجام شود و از مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک ها و سایر داروها خودداری شود.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
بيماري آلت تناسلی مخفی شده در پسر بچه ها

آلت تناسلی مخفی شده، یک بیماری مادرزادی است که پسر بچه با آن متولد می شود و سبب نگرانی والدین می گردد. در این حالت آلت تناسلی به داخل شکم کشیده شده و در چربی قسمت تحتانی شکم، گم می شود.
در حالت طبیعی پوست آلت تناسلی را بصورت قرینه در بر می گیرد، وقتی پوست بصورت غیر قرینه آلت تناسلی را احاطه کند، یک حالتی بوجود می آید که به آن آلت تناسلی مخفی شده و یا دفن شده می گویند.
این یک بیماری مادرزادی است، بچه با آن متولد می شود و اکثرا سبب نگرانی والدین می گردد. این بیماری با بیماری آلت تناسلی کوچک فرق می کند و باید آن دو را از هم افتراق داد، ولی گاها هر دو بیماری با هم در یک پسر بچه یا پسر بالغ دیده می شوند.
در این بیماری آن قسمت از آلت تناسلی که نزدیک کیسه بیضه قرار دارد و از پائین به کیسه بیضه متصل شده است، دارای پوست کمتری است. در این حالت آلت تناسلی بداخل شکم کشیده شده و در چربی قسمت تحتانی شکم گم می شود.
گاها در کودکی که سرپا ایستاده است، کلا آلت تناسلی غیر قابل رویت می شود. در بسیاری از پسر بچه ها با گذشت زمان آن بهبودی پیدا می کند. همانطور که در بالا ذکر شد، این یک بیماری مادرزادی است. علل آن عبارتند از:
· ایجاد مشکل در پوست و لایه های چربی احاطه کننده آلت تناسلی در حین تکامل جنین
· تجمع چربی بیش از حد در بالای استخوان عانه
· عدم وجود پوست کافی در آن قسمت از آلت تناسلی که به کیسه بیضه متصل می شود. این حالت سبب کوتاهی شدید آلت تناسلی نیز می شود.


در چه سنی آلت تناسلی دفن شده اتفاق می افتد؟

معمولا آنرا تا 2 سالگی می توان تشخیص داد. نشانه های آلت تناسلی دفن شده عبارتند از:
· کوچکی شدید آلت تناسلی طوریکه تمیز کردن آن مواجه با مشکل می شود.
· اگر کودک ختنه نشده باشد، هنگام ادرار کردن پوست ختنه گاه باد کرده و پف می کند. در این موارد ادرار بعدا بصورت مداوم قطره قطره خارج می گردد و سبب خیس شدن لباس می گردد و گاها با بی اختیاری ادراری اشتباه می شود.
کودکان بزرگسال که مبتلا به آلت تناسلی دفن شده هستند، معمولا چاق هستند ولی آن حتمی نیست و این کودکان اکثرا جهت عمل جراحی ارجاع می شوند.


علائم آلت تناسلی دفن شده در کودکان بزرگتر عبارتند از:

· درد در هنگام ادرار کردن
· التهاب شدید ناحیه ختنه گاه
· کودک نمی تواند مسیر ادرار کردن مستقیم داشته باشد
· مشکل در رعایت بهداشت دستگاه تناسلی
· مشکلات روحی و روانی


درمان آلت تناسلی دفن شده

بسیاری از موارد آلت تناسلی دفن شده نیازی به درمان ندارند. آن معمولا با گذشت زمان برطرف می شود. در موارد زیر نیاز به اصلاح آلت تناسلی دفن شده توسط جراحی است:
· با بزرگ شدن کودک مشکل برطرف نشود
· سبب ایجاد مشکل در بهداشت ناحیه دستگاه تناسلی شود
· سبب عفونت و التهاب مکرر آلت تناسلی گردد
· همراه با کوچکی آلت تناسلی باشد.
· یک پرده ما بین آلت تناسلی و کیسه بیضه وجود داشته باشد.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
مسمومیت با مونواکسید کربن

هجوم هوای سرد به مناطق مختلف کشورمان و افزایش استفاده از وسایل گرمایشی که عمدتا گازسوز است، خطرات ناشی از مسمومیت با مونواکسید کربن (گازگرفتگی) را افزایش می دهد. هر ساله آمارهای متعددی از بیمارستان های سطح کشور انتشار می یابد که دال بر شیوع بالای سالانه این مسمومیت است. این مسمومیت ناشی از سوختن ناقص سوخت های فسیلی مانند زغال، نفت، گازوئیل، بنزین و گاز شهری است.
مونواکسید کربن گازی است بی رنگ و بی بو که براحتی منتشر می شود. مونواکسید کربن از طریق تنفس وارد ریه ها شده، به جریان خون رسیده و به گلبول های قرمز متصل می شود. گلبول قرمز وظیفه اتصال و انتقال اکسیژن را دارد، اما زمانی که مونواکسید کربن به آنها متصل می شود دیگر توانایی حمل اکسیژن را از دست می دهد. در این صورت خود به خود اکسیژنی از ریه جذب بدن نشده و بیمار با وجود استنشاق اکسیژن خفه می شود.
برای پخش گاز در سراسر بدن حدود چهار تا شش ساعت زمان نیاز است؛ مدت زمانی که ما در خواب هستیم و گاز سمی در حال پخش در هوای اتاق است. مسمومیت در کودکان سریع تر بروز کرده، اما در افراد مسن عوارض عصبی ناخوش بیشتری را بجا می گذارد. جنین مادران باردار نیز می تواند دچار مسمومیت با مونواکسید کربن شود.
علائم مسمومیت متنوع است. شایع ترین علائم شامل سردرد، احساس گیجی، تهوع، استفراغ، درد شکم و اسهال می شود. البته بیماران با تشخیص ابتلا به عفونت های ویروسی یا مسمومیت غذایی مرخص می شوند. باید دقت داشت که این بیماران تب نداشته و دسته جمعی مبتلا می شوند. اگر پیگیری از نظر تماس با گاز شهری و دیگر سوخت های فسیلی مانند تماس با دود ماشین از آنها گرفته شود، تشخیص به بیراهه نمی رود. اغلب آزمایشگاه های بیمارستانی و غیربیمارستانی توانایی شناسایی را ندارند یا دسترسی به آن مقدور نیست. در صورتی که شرایط مصدوم به احتمال مسمومیت با مونواکسید کربن دلالت دارد باید بسرعت و بدون معطلی برای تشخیص از محیط آلوده خارج شده و به بیمارستان منتقل شود.
درمان اصلی در بیمارستان با تجویز اکسیژن با غلظت بالا شروع می شود. بسیاری از بیماران نیازمند اکسیژن با فشار بالا هستند که تعداد محدودی از مراکز درمانی به آن دسترسی دارند.
متاسفانه تعدادی از مصدومان مسمومیت با مونواکسید کربن دچار عوارض تاخیری می شوند. از دست رفتن حافظه، اختلال شخصیتی، پرخاشگری، بی قراری و حتی کوری از دیگر عوارض تاخیری گزارش شده است. با وجود تحقیقات فراوان افراد در معرض خطر چنین عوارضی مشخص نیستند، اما مسلم است که هر چه علائم اولیه شدیدتر باشد خطر بروز عوارض بیشتر است.


پیشگیری

ـ باید قبل از استفاده از وسایل گرماساز از کارکرد صحیح آن اطمینان داشت. ایمنی باید در مورد عدم نشت گاز و تولید گاز مونواکسید کربن صورت گیرد.
ـ افرادی که دچار مسمومیت با این گاز می شوند، نباید به محل بازگردند، مگر این که سیستم گرمایشی بخوبی بررسی و معاینه شده و نقایص برطرف شود.
ـ هرگز در فضای بسته ماشین را برای مدت طولانی روشن نگذارید. گاز مونواکسید کربن هیچ نشانه ای ندارد و بدون این که فرد متوجه شود وی را مسموم می کند.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
دیابت عصبی

گاه واژه هایی بین مردم رایج می شود که معادل علمی دقیق ندارد، ولی رایج شده است و مرتب به کار برده می شود. دیابت عصبی یکی از این موارد است؛ واقعیت این است که از نظر علم پزشکی واژه ای به این نام وجود ندارد، ولی به دلیل کاربرد زیاد بین مردم سعی خواهیم کرد در این مطلب معادل علمی دیابت عصبی را شرح دهیم.
وقتی قند خون یک فرد، حداقل دو بار در حالت ناشتا از ۱۲۶ بالاتر باشد یا بعد از خوردن غذا از ۲۰۰ بالاتر رود به دیابت مبتلاست. اما هم افراد دیابتی و هم افراد سالم (غیر دیابتی) وقتی تحت فشارهای عصبی قرار گیرند، قند خونشان بالاتر می رود و وقتی آرام باشند اندکی بهبود پیدا می کنند. علت این موضوع مشخص است؛ هورمون های استرس که سردسته آنها آدرنالین و نورآدرنالین است هنگام تنش عصبی، وارد خون می شود. این هورمون ها قند خون را از ذخایر بدن آزاد می کنند و از طرفی با ایجاد مقاومت نسبت به انسولین جلوی مصرف قند از سوی سلول های عمومی بدن را می گیرد تا این قند به مصرف مغز که بی نیاز از انسولین می تواند از قند بهره مند شود، برسد؛ البته حین استرس هورمون های دیگری مثل گلوکاگون، هورمون رشد و کورتیزول نیز ترشح می شود که آنها هم با ساز و کاری مشابه موجب افزایش قند می شود.
بالا رفتن قند حین استرس در واقع مکانیسم تدافعی بدن است که مغز را با جریان بالای قند تغذیه کند تا فرد بتواند بخوبی بر استرس فائق آید.
انواع استرس هایی که می توانم مثال بزنم شامل ازدواج، طلاق، دوری ناگهانی از فرزند یا پدر و مادر و استرس های جسمی مثل بیماری های شدید، بلوغ و تصادفات است. از استرس های بسیار رایج دیگر در پزشکی انواع جراحی های سبک و سنگین است. جراحی های کوچک دندان و لثه، انواع جراحی های کوچک که در مطب انجام می شود و جراحی های بزرگ که با بیهوشی همراه است، همه می تواند استرس های بسیار شدیدی به فرد وارد کند و با مکانیسم های گفته شده قند خون را به بالاترین حد ممکن برساند.
به این ترتیب بیماران دیابتی حین استرس دچار قند خون خیلی بالا می شوند. گاهی هم فرد دچار دیابت ملایم است یا دچار پره دیابت یا دیابت مخفی است، ولی حین استرس قند خونش بالا می رود و تازه متوجه بیماری خود می شود. اینها شرایطی است که مردم به آن دیابت عصبی می گویند. گر چه ممکن است بعد از استرس بیمار دوباره قند خون طبیعی پیدا کند، اما باید دانست که در بیشتر این موارد به هر حال بیمار دچار دیابت شده است یا بزودی مبتلا خواهد شد. در این موارد نیز باید دیابت درمان شود، زیرا انواع استرس ها در زندگی روزمره وجود دارد و این افراد مکرر دچار بالا رفتن قند خون می شوند و نیازمند اتخاذ روش های درمانی هستند.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
نشانه هاي اختلال قامت کدامند!

چون طناب نخاعی حامل پیغامهای حسی و حرکتی بدن است در صورت آسیب رسیدن به آن، این ارتباط ممکن است صدمه دیده و می‌تواند منجر به از دست دادن یا تغییر حس، ایجاد درد و ضعف حرکتی شود.
منظور از این آسیب ، صدمه مکانیکی به ستون فقرات و یا دیگر اجزای ستون فقرات شامل نخاع ،پرده های نخاعی و عروق و اعصاب نخاعی است .
استخوان های ستون فقرات از مهم ترین استخوان های بدن به شمار می روند زیرا این مهره ها، كانال نخاعی را دربرمی گیرند كه نخاع و ریشه های عصبی در آن قرار دارد.


نشانه هاي اختلال قامت:

تعادل عضلاني
قامت با افزايش قوس کمر
اختلال ستون فقرات در نماي پشتي
قامت با پشت صاف
قامت با پشت مواج

بیماری پوكی استخوان باعث تخریب تدریجی استخوان ها می شود و در این میان مهره های ستون فقرات از آسیب پذیری بیشتری برخوردار است . اگر شدت پوكی استخوان در مهره های ستون فقرات افزایش یابد با فشار روی ریشه های عصبی و نخاع موجب اختلال حركتی شده و تحرك فرد را تحت تاثیر قرار می دهد.


چندین عامل در بروز این وضعیت مؤثرند:

1- بد قرار گرفتن وضعیت بدن بخصوص در هنگام نشستن که غالباً با سعی و کوشش در قرار دادن بدن در وضعیت صحیح اصلاح می شود. قوز کمر و طرق مقابله با آن
2- ضعف عضلات در بیماری های عضلانی بدن
3- قوز که در مواردی مانند در رفتگی لگن و خمیدگی طبیعی ستون مهره ها دیده می شود.
4- بیماری های ستون مهره ها که به وسیله بیمار و یا پزشک قابل اصلاح نیستند.
5- شکستگی ستون مهره ها در اثر تصادف یا تومور
6- علل مادرزادی

نکته: به افراد 45 تا 50 سال توصیه مي شود با انجام یك آزمایش ساده سنجش تراكم استخوان، پوكی استخوان را به موقع شناسایی كنند تا پس از آن با دریافت درمان های مناسب ، پیشرفت بیماری را كنترل كنند.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
مردان بی دفاع در برابر سرطان کبد

مردان تا سه برابر بیش از زنان به سرطان کبد دچار می شوند. پژوهشگران دانشگاه بلولوگنای ایتالیا پس از بررسی ۳۱۳ بیمار مبتلا به سرطان کبد در میان ۴۱۷ بیمار مبتلا به سرطان های دیگر دریافتند مردان نه تنها بیش از زنان به سرطان کبد مبتلا می شوند بلکه مرگ و میر ناشی از آن نیز در میان مردان بیشتر است.
در یافته های پژوهشگران آژانس بین المللی تحقیقات سرطان فرانسه نیز مشخص شده که عفونت دلیل یک ششم از موارد ابتلا به سرطان و باعث ۸۰ درصد سرطان های کبد و معده یا روده در مردان است.
یافته های محققان فرانسوی، حاصل بررسی ۲۷ نوع سرطان شایع در ۱۸۴ کشور جهان و حاکی از فعالیت عفونی با عاملیت ویروس پاپیلومای انسانی، باکتری هلیکوباکترپیلوری، هپاتیتB و هپاتیتC است که به سرطان رحم، معده و کبد بویژه در کشورهای حین توسعه ای نظیر ممالک شرق آسیا می انجامد. کبد یکی از اعضای حیاتی بدن است که گاهی به سبب سیروز یا ابتلا به هپاتیت مزمن از نوع B یا C سرطانی می شود. گاهی نیز دلیل سرطانی شدن آن متاستاز به سبب سرطانی دیگر و سرایت آن به کبد است که در حدود یک سوم موارد ابتلا به سرطان، سرطان کبدی نیز در نهایت عارض شده است.
از نشانه هایی که احتمال ابتلا به سرطان کبد را قوت می دهد تب، زردی، خستگی، درد در ناحیه شکم، احساس خستگی، پسرفت به سوی لاغری ظاهرا بی دلیل، حالت تهوع و مانند آن است. با آزمایش غلظت آلفافتو پروتئین خون و اسکن و تصویربرداری پزشکی یا بیوپسی و نمونه برداری می توان به تشخیص قطعی تری رسید. درمان تومور سرطانی کبد معمولا بسته به تشخیص و توصیه متخصصان جراح از رادیوفرکانس یا حذف غده با حرارت تا الکلیزاسیون یا تزریق مستقیم الکل به تومور، شیمی درمان و همچنین پیوند کبد متفاوت است.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
چرا مری ملتهب می شود؟

مری لوله ای در دستگاه گوارش است که دهان را به معده متصل می کند.
این بیماری ممکن است به عملکرد غیرعادی دریچه انتهای مری مربوط باشد، زیرا این دریچه در حالت طبیعی، بعد از عبور غذا از مری و رسیدن به معده بسته می شود و مانع برگشت اسید و محتویات معده به داخل مری می شود.
اکثر مبتلایان به ازوفاژیت، شب ها و به هنگام خواب دچار ریفلاکس می شوند.
ریفلاکس شبانه به افزایش دفعات انبساط موقتی اسفنکتر بستگی دارد و با حملات دوره ای افزایش فعالیت معده همراه است.
شانس بروز ازوفاژیت در شب بیشتر است، چون میزان بزاق در دسترس برای خنثی کردن اسید معده کمتر است.
برای اغلب مبتلایان به ازوفاژیت، ناراحتی و سایر علایم موجود، ممکن است منجر به پایین آمدن کیفیت زندگی و کاهش فعالیت و عملکرد افراد شود.
همین ناراحتی ها ممکن است بعد از خوردن هر وعده غذایی، بخصوص در حالت ایستاده یا دراز کشیده، احساس شود.
غذاها یا مایعات ممکن است به سمت دهان بالا بیایند، به خصوص زمانی که بیمار دراز می کشد، یا شب هنگام خواب در تختخواب، در صورتی که این مشکل شدید باشد، بیمار ممکن است با سرفه یا احساس خفگی از خواب بیدار شود.
در موارد شدید، دیواره داخلی مری ممکن است زخم شود و منجر به بروز درد و باریک شدن احتمالی ناشی از این زخم گردد.
فرد دچار ازوفاژیت ممکن است سختی در بلع را ابتدا در مصرف غذاهای جامد و سپس در مایعات تجربه کند.
در افراد مبتلا به ازوفاژیت، خطر ابتلا به سرطان مری وجود دارد.
پزشک تنها با انجام بررسی هایی مثل آندوسکوپی که نشان می دهد آیا لایه داخلی مری آسیب دیده است یا خیر، می فهمد که آیا ازوفاژیت هم وجود دارد یا نه.
در صورت وجود التهاب مری، پزشک داروهای لازم را تجویز می کند.
التهاب طولانی مدت مری می تواند منجر به تنگ شدن مری شود که این وضعیت باعث اشکال در عمل بلع غذا می شود.
در اینجا فقط لازم است این نکته را تاکید نماییم که هر گونه اشکال در بلع غذا باید توسط یک پزشک به طول کامل بررسی و ارزیابی شود و اغلب این موارد نیاز به درمان بیمارستانی دارند.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
مننژیت را با سرماخوردگی اشتباه نگیرید

یک متخصص بیماری‌های عفونی، مننژیت را یکی از بیماری‌های التهابی پرده‌های مغزی عنوان کرد و افزود: این بیماری دارای یک طیف گسترده است که در یک سر آن بهبودی کامل در صورت درمان سریع بیمار و در طرف دیگر این طیف مرگ فرد بیمار قرار دارد.
دکتر حمید عمادی در گفت وگو با ایسنا ، تصریح کرد: مننژیت در نتیجه التهاب و عفونت پرده‌های مغزی که سرتاسر مغز و نخاع را احاطه کرده‌اند، رخ می‌دهد. این بیماری با علایمی چون سردرد، تب، حالت تهوع و استفراغ و سفتی عضلات گردن همراه است، به طوری که گردن به سمت جلو یا عقب خم نمی‌شود.این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهار داشت: باکتری‌ها، ویروس‌ها و یا میکروب‌های موجود در حلق که ممکن است به جدار مخاطی دهان هجوم برده و سبب التهاب پرده‌های مغزی شوند از منابع تولید مننژیت هستند.
وی هم چنین شایع‌ترین عوامل ایجاد کننده این بیماری را پنوموکوک، مننگوکوک و آنفلوانزا عنوان کرد و در ادامه افزود: احتمال ابتلا به مننژیت در هر سنی وجود دارد اما بروز این بیماری در کودکان و افراد با سن بالای 50 سال شایع‌تر است.
دکتر عمادی با تاکید بر شباهت برخی علایم میان مننژیت و سرماخوردگی هم چون تب و بی‌حالی اظهار کرد: برای پیشگیری از اشتباه در تشخیص این بیماری از سرماخوردگی، توجه به مدت زمان بروز علایم و شدت سردرد بیمار ضروری است. چنانچه کاهش هوشیاری و تشنج حاصل از ابتلا به مننژیت فرصت کمی را برای تشخیص این بیماری ایجاد کند فرد حداکثر تا 2 روز پس از شروع علایم باید به پزشک مراجعه کند.
این متخصص بیماری‌های عفونی با اشاره به انواع مننژیت گفت: برای درمان مننژیت حاصل از باکتری‌ها، از آنتی بیوتیک‌های تزریقی با دوره درمان 2 تا 3 هفته استفاده می‌شود. همچنین مننژیت ویروسی با استراحت و خوردن مایعات بهبود می‌یابد.
دکتر عمادی افزود: مننژیت یک بیماری با طیف گسترده‌ای از وضعیت‌ها است که در یک سر آن بهبودی کامل و در طرف دیگر این طیف مرگ بیمار قرار دارد. چنانچه رسیدگی به وضعیت بیمار مبتلا به مننژیت زود آغاز شود فرد به طور کامل درمان می‌شود در غیراین صورت بروز عفونت شدید و کشنده منجر به مرگ وی خواهد شد.
این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به انتقال مننژیت از طریق راه‌های تنفسی و ترشحات تنفسی فرد بیمار به دیگران، تنها راه پیشگیری در برابر میکروارگانیسم‌های شایع مسبب مننژیت را تزریق واکسن مننگوکوک به افراد دانست.وی در پایان خاطرنشان کرد: تزریق این واکسن در مکان‌هایی که جمعیت افراد زیاد است به خصوص برای حجاج و سربازان ضروری است.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
صفحه  صفحه 78 از 111:  « پیشین  1  ...  77  78  79  ...  110  111  پسین » 
خانه و خانواده

همه چیز درباره بیماری ها

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti Forums is not responsible for the content of external sites

RTA