انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
خانه و خانواده
  
صفحه  صفحه 81 از 111:  « پیشین  1  ...  80  81  82  ...  110  111  پسین »

همه چیز درباره بیماری ها


مرد

 
کبودی لب نشانه چیست؟

اگر لب‌هایتان کبود شوند، نشان می دهد بدن شما دچار کمبود اکسیژن شده است.
وقتی در معرض سرمای شدید قرار می‌گیرید، بدن شما جریان خون را در سطح پوست کمتر کرده و برای حفظ گرما در اندام‌های حیاتی مثل قلب، مغز و کلیه‌ها، خون را به درون بدن هدایت می‌کند. این کار اکسیژن را در مویرگ‌های سطحی پوست کم کرده و رنگ پوست را در لب‌ها، آبی (کبود) نشان می‌‌‌دهد.
کبودی لب‌ها ممکن است نشانه کمبود ‌اکسیژن خون در اثر سیگار کشیدن یا استنشاق گازهای سمی باشد.
اگر لب‌هایتان کبود و پوستتان رنگ پریده است، ممکن است دچار کم‌خونی فقر آهن باشید. آهن جزئی حیاتی در هموگلوبین (ماده‌ای که رنگ قرمز به خون‌ می‌دهد) است. غیر از کمبودهای تغذیه‌ای، از دیگر عوامل کمبود آهن خون، قاعدگی خانم ها و زخم را می‌توان نام برد، یعنی هر چیزی که باعث کم شدن خون بدن شود.
در کودکان، کبودی لب‌ها و سرفه شدید ممکن است نشانه خروسک شدید باشد که بسیار شایع است.
لب‌هایی که ناگهان کبود شوند – همراه با تنگی نفس و تند شدن ضربان قلب – زنگ خطری برای بیماری قلبی یا شش‌ها (ریه ها) هستند. در این حالت احتمالا دچار ناراحتی شدید قلب شده‌اید، یا شش‌هایتان در اثر سینه پهلو، برونشیت، آسم یا آمفیزم، اکسیژن کافی دریافت نمی‌کند.
وجود لخته خون در شش هم این حالت را ایجاد می‌کند و باید فورا به اورژانس مراجعه کرد.


اما اگر کبودی لب در اثر سرما باشد، برای رفع آن کارهای زیر را می‌توانید انجام دهید:

- حوله‌ای بزرگ یا پتویی را به سر تا پای خود بپیچید. هر چه بیشتر خود را گرم کنید، زودتر مرکز بدن گرم شده و خون به لب‌ها و انگشتان دست و پا برمی‌گردد.
- نوشیدن مایعات گرم هم به انبساط رگ‌های خونی و جریان بهتر خون کمک می‌کند. اما قهوه نخورید، کافئین موجود در قهوه رگ‌های خونی را تنگ‌تر می‌کند.
- ورزش کنید. حرکات ورزشی بدون توقف دست و پا، گردش خون را سریع‌تر کرده و اکسیژن بیشتری به بافت‌ها می‌رساند و به‌سرعت رنگ پوست و لب را بر‌می‌گرداند.
- سیگار نکشید. کشیدن سیگار، اکسیژن بدن را کم کرده و باعث تنگی رگ‌های خونی می‌شود.


چه وقت به پزشک مراجعه کنیم؟

- اگر لب‌هایتان ناگهان کبود شد و ضربان قلبتان بالا رفت، عرق کردید یا به سرفه افتادید و دچار تنگی نفس شدید، فورا به پزشک مراجعه کنید.
- اگر لب‌ها و ناخن‌های کودکتان کبود شد و سرفه شدید، تب یا تنگی نفس داشت، فورا او را نزد پزشک ببرید.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
راه های رفع گرفتگی صدا

یکی از بهترین راه های درمان و کاهش گرفتگی صدا، سکوت است. صحبت، حتی در حد زمزمه هم سبب تحریک تارهای صوتی و وارد آمدن فشار به آنها می شود و بهبود آن را به تاخیر می اندازد.
اگر گرفتگی ناشی از سرماخوردگی است، با بستن شال گردن، ناحیه حنجره و گلو را گرم نگاه دارید تا بهبود زودتر حاصل شود. از حضور در اماکن بسیار سرد، خشک، بدون رطوبت کافی و دودگرفته هم در زمان سرماخوردگی خودداری کنید.
استفاده از دستگاه بخور در اتاق یا استنشاق هوای مرطوب حاصل از چند لحظه باز کردن دوش آب گرم در حمام به نرم شدن تارهای صوتی و حنجره کمک می کند.
خوردن دو لیوان حاوی مخلوطی از شیر و مقداری عسل نیز به رفع گرفتگی صدا کمک می کند.
هنگام گرفتگی صدا بویژه اگر دلیلی چون سرماخوردگی دارد، غذاهای سرخ کردنی نخورید و از مصرف ترشیجات خودداری کنید. در عوض سوپ کمک شایانی به درمان و بهبود سریع تر التهابات ناحیه گلو می کند.
غرغره کردن مایعات و گلوشوی ها باعث افزایش گرفتگی صدا یا طولانی شدن زمان بهبود خواهد شد. عجب نکنید. حین غرغره سیالات یا مایعات، بسیاری از مردم نمی توانند مایع سیال را در انتهای دهان خود بغلتانند و همین عادت، باعث تحریک بیشتر تارها و نواحی حنجره و گلو خواهد شد.
قهوه، شکلات، چای، کوکا و هرچه دارای کافئین است، به خشکی بیشتر گلو و تارهای صوتی می انجامد؛ از مصرف آنها حداقل در زمان گرفتگی صدا یا سرماخوردگی خودداری کنید.
به جای همه آنها آب ولرم بنوشید، بخصوص اگر گرفتگی صبحگاهی یا بیداری بعد از خواب صدای تارهایتان را خشن کرده است.
از مکان های آلوده به دود سیگار، غبار و خاک اره، مواد شیمیایی و مانند اینها دور شوید. همه آنها جلوی استراحت تارها و بهبود را می گیرد.
اگر نمی توانید از صاف کردن صدایتان جلوگیری کنید، حداقل مدام آن را تکرار نکنید. سرفه کردن یا صاف کردن صدا و گلو، زمان بهبود و درمان تارها را افزایش می دهد.
در طب سنتی، خوردن لعابی که پس از جوشاندن چهار تخم یا چهار دانه حاصل می شود، برای درمان گرفتگی صدا، نرم کردن سینه و تارهای صوتی مفید دانسته شده است. دانه «به» به تنهایی، بامیه، خوردن سیب همراه با جویدن دانه هایش نیز باعث نرمی صدا می شود.
در بین برخی از مردم، خوردن مقداری جوشانده برگ کرفس یا اسفناج پخته هم به عنوان رافع گرفتگی صدا متداول است.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
درمان غیردارویی برای کمردرد

کمردرد تجربه ای دردناک است و ممکن است حتی چند روز شما را خانه نشین کند. آنهایی که نوع شدیدتر آن را تجربه کرده اند، نگران آن هستند که مبادا مجبور شوند برای درمان به جراحی متوسل شوند.
روش های موثری در طب مکمل وجود دارد که می تواند جایگزین دارو و حتی در برخی موارد جراحی برای درمان کمردرد شود.
طب سوزنی یکی از شناخته شده ترین روش های موثر در کاهش درد و درمان انواع دردهای ستون فقرات از جمله کمردرد است.
طب سوزنی می تواند با شل کردن عضلات اطراف ستون فقرات، بهبود جریان خون ناحیه، آزاد شدن مواد ضد درد از جمله اندروفین از پایانه های عصبی باعث کاهش یا از بین رفتن انواع کمردرد شود.
ماساژ درمانی نیز از دیگر روش های موثر در بهبود کمردرد است. البته باید توجه داشت این کار از سوی فردی متخصص، ورزیده و آشنا به علوم پزشکی انجام شود که قادر به تشخیص صحیح و بررسی عکس یا سی تی اسکن بیمار باشد.
در برخی موارد فتق شدید، دیسک یا تنگی کانال نخاع، ماساژ می تواند خطرناک یا عارضه دار باشد و نباید انجام شود. بنابراین بررسی گرافی ( عکس ) یا ام. آر. آی بیمار قبل از انجام ماساژ ضروری است.
انجام همزمان طب سوزنی و ماساژ در مواردی می تواند به تسریع روند درمان کمک کند.
بادکش گذاری ( Cupping ) که شامل گذاشتن بادکش در برخی نقاط بدن، طب سوزنی روی کمر یا اندام تحتانی است نیز از دیگر روش های کمکی محسوب می شود.
گرم نگه داشتن موضع، استفاده از کیسه آب گرم و قراردادن جریان آب گرم روی کمر روزانه برای حدود ۱۵ ۱۰ دقیقه نیز می تواند کمک کننده باشد.
استفاده از چسب های مخصوص حاوی مواد گیاهی ضد درد از جمله منتول در موضع درد نیز می تواند به شل شدن عضلات و کاهش درد بینجامد.
تغییر شیوه زندگی نیز از نکات بسیار مهم دیگر است.
استفاده از توالت فرنگی، پرهیز از دوزانو نشستن یا ایستادن به مدت طولانی، استفاده از کفش مناسب، استفاده از تشک طبی، پرهیز از بلند کردن اجسام و استراحت کافی، از جمله این نکات است.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
در سر من طبل می کوبند!

ـ این سردرد امانم را بریده، دکتر!
چندوقت است سردرد دارید؟
ـ خیلی وقت است، ولی سردردهای این یکی دو ماه اخیر با قبلی ها فرق دارد.
چه فرقی؟
ـ خیلی شدیدتر شده. وقتی شروع می شود، دنیا را پیش چشمم سیاه می کند!
ضربان دار است؟
ـ بله، انگار دارند می کوبند توی سرم!
تهوع و استفراغ هم دارید؟
ـ تهوع دارم ولی استفراغ نه.
فقط یک طرف سرتان درد دارد یا هر دو طرف؟
ـ فقط یک طرف است.
چشمتان چطور؟ قبل از شروع سردرد، چشمتان تار نمی شود؟ برق نمی زند؟
ـ تار نمی شود، ولی برق می زند.
نور اذیت تان نمی کند؟
ـ چرا، وقتی سردردم شروع می شود، همه چراغ های خانه را خاموش می کنم.
توی خوراکی ها چیزی نیست که حس کنید باعث سردردتان می شود؟
ـ راستش دقت نکرده ام.
داروی خاصی نمی خورید؟
ـ همین مسکن های معمولی؛ استامینوفن، ژلوفن، آسپیرین.
توی خانواده تان کسی میگرن ندارد؟
ـ نمی دانم. شاید...


● نسخه

میگرن به دنبال انقباض و انبساط عروق مغزی اتفاق می افتد و علامتش سردردی شدید و ضربان دار است که معمولا با تهوع، استفراغ و علائم چشمی همراه می شود. برای درمان میگرن معمولا از دو داروی متفاوت استفاده می شود تا یکی، حمله سردرد را تسکین دهد و دیگری جلوی حمله های آینده را بگیرد یا فاصله این حمله ها را بیشتر کند. عواملی مانند کم خوابی، گرسنگی، دود سیگار، نور و سروصدا می تواند موتور یک حمله میگرنی را روشن کند. برخی مواد غذایی هم همین طور از جمله پنیر، شکلات، قهوه، گندم، جو، ذرت، بادام زمینی، سویا، سوسیس و کالباس، شیر، پرتقال، الکل، تخم مرغ و ماهی. به همین دلیل پزشکان در کنار توصیه های طبی و تجویزهای دارویی، اصلاح رژیم غذایی را هم به بیماران گوشزد می کنند.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
دندان و لثه زير ذره‌بين

مجموعه دندان و لثه در آغاز دستگاه گوارش قرار دارد و نقشي بسيار كليدي در هضم غذا را به عهده گرفته است. هر يك از دندان‌ها در اين مجموعه با شكل و محل استقرار خاص خود وظيفه خاصي را در جويدن غذا به عهده دارند و لثه نيز به عنوان بستر آنها، در تثبيت و تسهيل عملكرد دندان‌ها به آنها كمك مي‌كند.
به‌طور كلي انسان بالغ 32 عدد دندان در دهان خود دارد كه اين دندان‌ها به چهار دسته دندان‌هاي پيش، دندان‌هاي نيش، دندان‌هاي آسياب كوچك و نيز دندان‌هاي آسياب تقسيم مي‌شوند و هريك از اين دسته‌ها كاركرد خاصي دارند. در كنار اين انواع دندان، دندان‌هاي عقل نيز قرار دارند كه حضورشان كمي‌ معمايي است.


ساختمان دندان و لثه

با وجود اين تنوع، همه دندان‌ها ساختمان كلي واحدي دارند و از اجزاي مشتركي تشكيل شده‌اند كه در زير به آنها خواهيم پرداخت.
تاج دندان: بخش بالايي دندان كه در ميان ساير بخش‌ها تنها بخشي است كه در ديدرس قرار دارد.
لثه: بافتي ماهيچه‌اي است كه قسمت‌هاي تحتاني دندان را در خود جاي داده و از آنها مراقبت به عمل مي‌آورد. قسمت فوقاني لثه كه به راحتي در فضاي دهان ديده مي‌شود و به تاج دندان نيز متصل است، خط لثه نام دارد. اين خط عموما و در صورت سلامت بايد برآمده و محكم
باشد.
ريشه دندان: اين بخش از دندان كه فرمي ‌باريك و نوك‌تيز دارد، در فك جا خوش كرده و به كمك استخوان فك درون دهان مستقر شده است.
عصب دندان: اين جزء دندان مانند هر عصب حسي ديگر گرما، سرما، فشار، درد و احساس‌هايي از اين دست را از دندان به مغز منتقل مي‌كند.


دندان‌ها چه مي‌كنند؟

همان‌گونه كه پيشتر گفتيم، هر دسته از دندان‌ها عملكرد خاصي دارند كه مجموعه اين عملكردها در كنار هم عمل جويدن و نخستين مرحله هضم غذا در ناحيه دهان را تكميل مي‌كند.
دندان‌هاي پيش‌(دندان‌هاي جلو): اين دندان‌ها كه در ناحيه جلوي لثه قرار دارند، در اصل يك ابزار برش محسوب مي‌شوند و مانند يك چاقوي تيز يا يك قيچي تكه‌هاي درشت غذا را مي‌برند و به تكه‌هاي كوچك‌تر تبديل مي‌كنند.
دندان‌هاي نيش: اين دندان‌ها كه در دو سوي دندان‌هاي پيش قرار دارند، مانند يك سرنيزه نوكي برجسته و تيز دارند و وظيفه پاره پاره كردن و سوراخ كردن الياف و بافت مواد غذايي را به عهده گرفته‌اند.
دندان‌هاي آسياب كوچك: اين دندان‌ها درست بعد از دندان‌هاي نيش قرار دارند و دو برجستگي تيز در بالاي تاج‌شان قرار گرفته است كه به كمك آنها غذا را بيش از‌پيش تكه‌تكه و خرد مي‌كنند.
دندان‌هاي آسياب: اين دندان‌ها ساختمان و شكل بسيار مستحكم و باصلابتي دارند و در واقع قوي‌ترين دندان‌ها به‌شمار مي‌روند. دامنه كاربرد اين نوع دندان از ساير انواع ديگر بيشتر است زيرا در انتهاي مسير فعاليت مجموعه دندان‌ها، مواد غذايي را كاملا خرد و آسياب و آماده بلع مي‌كنند.
معماي دندان عقل: دندان عقل كه به «دندان آسياب سوم» نيز موسوم است در زماني بسيار ديرتر از ساير دندان‌ها در اواخر سنين نوجواني و اوايل جواني، يعني بين سنين 17 و 21 سال، سبز مي‌شوند و رشد مي‌كنند. به‌دليل همين دوره سني است كه به دندان عقل معروفند. علم پزشكي تاكنون كاركرد خاصي را براي اين دندان‌ها كشف نكرده است. به علاوه اين دندان‌ها هنگام رشد مشكلاتي را پديد مي‌آورند كه در بسياري موارد فرد را ناگزير از كشيدن آنها مي‌كند.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
سرطان لوزالمعده؛ علائم و درمان

لوزالمعده یا پانکراس، اندامی اسفنجی شکل و لوله ای در پشت معده است.


لوزالمعده دو وظیفه در بدن بر عهده دارد:

- آنزیم های گوارشی را می سازد که کمک به هضم غذاها (مخصوصا چربیها) در روده می کند.
- ساختن هورمون ها، از جمله: انسولین و گلوکاگون که میزان قند خون را متعادل می کنند.
هنگامی که سلول های بدخیم رشد کرده و در لوزالمعده پخش می شوند، سرطان لوزالمعده به وجود می آید.


علائم سرطان لوزالمعده

سرطان لوزالمعده به نام بیماری خاموش خوانده می شود، زیرا علائم آن در مراحل اولیه بیماری مشخص نمی شود. اما زمانی که سرطان پخش شد، در بالای شکم و پشت، درد دیده می شود.
بعد از غذا خوردن و دراز کشیدن، درد بدتر می شود.
دیگر علائم عبارتند از: زردی (یرقان)، ادرار تیره و مدفوع روشن، لخته خونی، سوء هاضمه، اسهال، تهوع، کاهش اشتها، کمبود وزن، خستگی، ضعف و افسردگی.


علل سرطان لوزالمعده

- سیگار : افراد سیگاری 2 تا 3 برابر غیر سیگاری ها در معرض این بیماری قرار دارند.
- سن : بعد از 45 سالگی این بیماری شروع می شود.
- جنسیت: بیشتر در زنان شایع است.
- دیابت
- پانکراتیت (التهاب لوزالمعده) مزمن
- سیروز کبدی
- سابقه خانوادگی ابتلا به سرطان لوزالمعده
- داشتن رژیم پر چرب
- چاقی
- عدم فعالیت بدنی
سرطان لوزالمعده به نام بیماری خاموش خوانده می شود، زیرا علائم آن در مراحل اولیه بیماری مشخص نمی شود


راه های تشخیص سرطان لوزالمعده

- سونوگرافی
- سی تی اسکن
- نمونه برداری از لوزالمعده
- ام آر آی از شکم
- آزمایش خون
- بررسی عملکرد کبد


عوارض سرطان لوزالمعده

لخته خونی
افسردگی
عفونت
مشکلات کبدی
درد
کاهش وزن


درمان سرطان لوزالمعده

- جراحی : اگر سرطان پخش نشده باشد، با عمل جراحی می توان سرطان را درمان کرد. اما سرطان پانکراس وقتی تشخیص داده می شود که سلول های بدخیم پخش شده اند. اگر تومور بیش از اندازه بزرگ باشد، می توان با عمل جراحی آن را بیرون آورد.
- پرتودرمانی : بعد از جراحی، پرتودرمانی نیز کمک به از بین بردن سلول های سرطانی باقیمانده می کند. پرتودرمانی به تسکین درد و مشکلات گوارشی ناشی از توده بزرگ سرطانی کمک می کند.
- شیمی درمانی : هنگامیکه تومور از لوزالمعده خارج شود، شیمی درمانی استفاده می شود. شیمی درمانی، یک درمان خوب برای سرطان هایی است که پخش شده اند.
- شیمی درمانی و پرتودرمانی: هنگامیکه تومور به طور کامل از بین نرفته باشد و هنوز از لوزالمعده خارج نشده باشد، از پرتودرمانی و شیمی درمانی با هم استفاده می کنند.
- ایمونوتراپی (درمان بیولوژیکی): تقویت سیستم ایمنی بدن برای مبارزه با بیماری ها.
- تسکین دهنده درمان : این تسکین دهنده ها برای کاهش علائم و کنترل درد استفاده می شوند. هدف از این تسکین دهنده ها، بهبود کیفیت زندگی و بهبود روحیه می باشد. استفاده از آنها همراه با سایر درمان های سرطان مفید است.


جلوگیری از سرطان لوزالمعده

- سیگار را ترک کنید.
- رژیم غذایی سالم داشته باشید و از مصرف زیاد چربی بپرهیزید.
- ورزش منظم داشته باشید.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
وقتی درد سراغ شکم می آید

درد شکم از شایع ترین شکایات بیماران است و تعداد زیادی از مراجعان به اورژانس دچار همین مشکل هستند. اشکال اعصاب روده ها که به صورت دردهایی به عنوان دل پیچه ظاهر می شود، شاید از همه اینها شایع تر باشد و در همه افراد بعد از خوردن غذاهای ناسازگار ایجاد می شود و با دفع مدفوع بهبود می یابد. اگر چنین دردهایی مثلا هرچند ماه یکبار سراغ کسی بیاید و سریع بهبود پیدا کند، بیماری محسوب نمی شود.
این علائم در برخی افراد بسیار زیاد پیش می آید و همراه با نفخ و دفع گاز فراوان است. در این صورت، فرد مبتلا به بیماری است که به نام روده تحریک پذیر شناخته می شود.
روده تحریک پذیر یا کولیت عصبی اگر چه بدخیم نیست، ولی بسیار آزاردهنده است و درمان آن در کنار دارو، پرهیز از خوردن داروهای محرک است.
در سنین بالا باید با احتیاط بیشتری دردهای شکمی بررسی شود. یک مرد یا زن ۶۰ ساله که سابقه درد شکمی ندارد و حالا دردهای شکم سراغشان می آید باید حتما بررسی تخصصی شود بخصوص اگر اجابت مزاج نیز تغییر کرده باشد، یعنی اگر کسی روزی یک بار شکمش کار می کرد، حالا مثلا هر سه روز دفع مزاج دارد این فرد به بررسی های تشخیصی که سردسته آنها کولونوسکوپی است، نیاز دارد.
وجود خون در مدفوع از علائم خطر دیگر است که بخصوص در سن بالا باید بررسی های تخصصی در نظر گرفته شود.
اگرچه بواسیر یا هموروئید ـ که به دلیل برجسته شدن رگ های مقعدی ایجاد می شود ـ شایع ترین علت خونریزی های مدفوعی است، ولی به دلیل شیوع زیاد سرطان روده بزرگ هر گونه خونریزی مدفوعی نیازمند انجام کولونوسکوپی است تا پزشک از سلامت روده بزرگ مطمئن شود.
خوشبختانه در سال های اخیر با تحصیل تعداد نسبتا زیادی از پزشکان در رشته فوق تخصصی گوارش انجام کولونوسکوپی کامل میسر شده است.
سرطان روده بزرگ در مراحل اولیه تشخیص با انجام جراحی کاملا درمان می شود و در اینجا تاکید می کنم تنها راه تشخیص زودرس این بیماری، انجام کولونوسکوپی کامل به دست یک پزشک ماهر است.
اگر چه درد شکم، تغییر اجابت مزاج و خونریزی مدفوعی علائم سه گانه سرطان روده بزرگ است، ولی باید به خاطر داشت ممکن است یک بیمار فقط درد شکم داشته باشد و سایر علائم را نداشته باشد.
کاهش وزن بخصوص در افراد مسن همیشه باید مورد توجه قرار بگیرد. به عنوان مثال اگر یک فرد ۶۰ ساله دچار دردهای گاه به گاه در شکم است و روز به روز لاغرتر می شود، حتما باید به فکر بدخیمی روده بزرگ باشیم و بررسی های تشخیصی از جمله کولونوسکوپی را برایش در نظر بگیریم.
در مراحل اولیه، رشد تومور، جراحی باعث درمان کامل خواهد شد و بیمار عمر دوباره و کاملی را به دست خواهد آورد.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
اگر نفخ می کنید بخوانید!

۱ نفر از هر ۱۰ بیمار که در انگلستان به پزشک مراجعه می‌کنند، دچار مشکلات گوارشی است و شایع‌ترین مشکل گوارشی، درد و نفخ شکم می‌باشد. بسیاری از بیماران بعد از اینکه پزشک بیماری آنها را تحریک روده تشخیص داد، به منزل بازمی‌گردند؛ بدون اینکه علت آن را جویا شوند. در این مقاله به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت. زمانی که احساس کنید شکم شما کاملاً سفت و پر شده است، مبتلا به نفخ شده‌اید که معمولاً با گاز روده‌ای و آروغ زدن همراه است. این گاز توسط باکتری‌های موجود در دستگاه گوارش تولید می‌شود.
باکتری‌‌ها، گاز را از طریق مواد غذایی که خورده شده، اما به درستی و به طور کامل هضم و جذب نشده است، تولید می‌کنند. به هر حال، این مسأله اصلاً شوخی نیست و اگر آن را درمان نکنید، می‌تواند موجب مشکلات جدی شود. نفخ معده را به عنوان یک نشانه در نظر بگیرید و آن را یک سیگنال هشداردهنده فرض کنید که نشان می‌دهد، همه چیز در بدن شما خوب عمل نمی‌کند و لازم است برای رفع آن کاری انجام دهید. نفخ معده به عدم تعادل گوارش و مشکلات دستگاه گوارش مربوط می‌شود. از علل نفخ و مشکلات گوارشی می‌توان به اسید کم معده و ترشح کم آنزیم‌های معده، استرس، عدم تحمل غذا، تحرک کم روده و ... اشاره کرد. دلایل دیگری نیز وجود که پزشک با اطلاع از تاریخچه پزشکی و رژیم غذایی بیمار می‌تواند به آنها پی ببرد و مشکل را برطرف کند.


ترشح کم اسید معده

ترشح کم اسیدمعده را به راحتی می‌توان تشخیص داد، زیرا نشانه‌های بارزی مثل آروغ زدن هنگام غذا خوردن و احساس سیری بیش از حد بعد از خوردن مقدار بسیار کمی غذا دارد. مقدار اسید معده از اهمیت بسیاری برخوردار است؛ زیرا معمولاً به هضم انواع غذا (به‌خصوص هضم پروتئین) کمک می‌کند و موجب آزاد شدن آنزیم‌های ضروری گوارشی در معده می‌شود که این آنزیم ها معده را تحریک و هضم غذا را آسان‌تر می‌کنند. بنابراین اگر مقدار اسید کم باشد، معده برای هضم غذاهایی مثل تخم‌مرغ و گوشت با مشکل مواجه شده و به جای اینکه کل غذا هضم شود و مسیر خود را به سمت پائین و روده ادامه دهد، تنها بخشی از مولکول پروتئین شکسته و هضم می‌شود و دستگاه گوارش را تحریک و دچار التهاب کرده در نتیجه درد و نفخ ایجاد می‌کند.


بهبود اسید معده

در زمان غذا خوردن کاملاً راحت باشید و از میز کار خود فاصله بگیرید. وقتی در حال راه رفتن و حرکت هستید از خوردن غذا خودداری کنید. قبل از غذا خوردن، ۵ الی ۱۰ دقیقه استراحت کنید. قبل از اینکه غذا بخورید، آن را بو کنید و به طور کامل بجوید و از تندتند غذا خوردن بپرهیزید. غذاهایی را که موجب نفخ معده می‌شوند، کمتر مصرف کنید.


ترشح کم آنزیم‌های گوارشی

آنزیم‌های گوارشی به وسیله سلول‌های موجود در معده و روده کوچک و لوزالمعده تولید می‌شوند. این آنزیم‌ها روی تمام گروه‌های غذائی تأثیر می‌گــذارنـد. (مــثل پــروتئین، چــربی و کربوهیدرات‌ها). عواملی همچون استرس، التهاب روده ناشی از عفونت یا عدم تحمل مواد غذائی، ترشح آنزیم‌های گوارشی را کاهش می‌دهد که در نتیجه ترشح اسید معده نیز کاهش یافته و ذرات هضم‌نشده کربوهیدرات‌ها، چربی و پروتئین وارد قسمت پائین معده و بنابراین باعث سوزش و تخمیر و درد و نفخ می‌شوند.


بهبود آنزیم‌های گوارشی

رعایت نکاتی که در مورد بهبود اسیدمعده ذکر شد، به بهبود آنزیم‌های گوارشی نیز کمک می‌کند. علاوه بر آن: از خوردن مواد غذایی خام به مدت یک الی دو ماه خودداری کرده و به جای آن سوپ و سالاد را جایگزین کنید تا معده و دستگاه گوارش شما مدتی استراحت کند و دوباره ترشح آنزیم‌های گوارشی افزایش یابد. در حین خوردن غذا مکمل آنزیم گوارشی مصرف کنید، تا هضم غذا افزایش و نفخ معده و درد کاهش یابد.


عدم تحمل غذا

عدم تحمل غذا کاملاً متفاوت از حساسیت غذایی است. در حساسیت غذایی، تقریباً بلافاصله پس از خوردن هر مقدار غذای حساسیت‌زا، بدن حساسیت نشان می‌دهد و علائم آن به صورت‌های مختلف بروز می‌کند که گاه بسیار شدید هستند؛ ولی در عدم تحمل غذا، بدن بسیار زیرکانه پاسخ می‌دهد و این نشانه‌ها ممکن است ۴۸ ساعت بعد آشکار می‌شوند. عدم تحمل غذا معمولاً زمانی رخ می‌دهد که شما غذایی را که بسیار دوست دارید، به صورت روزانه و مکرر و منظم مصرف کنید. با خوردن غذای مشابه در هر روز، اسیدمعده و آنزیم‌های گوارشی کاهش یافته و به سادگی دستگاه گوارش دچار اختلال و استرس می‌شود.
مثلاً انگلیسی‌ها بیشتر گندم، تخم‌مرغ، کنجد، سویا، شکلات، بادام زمینی و لبنیات مصرف می‌کنند و به همین دلیل بدن آنها اغلب به این مواد واکنش نشان داده و آنها را تحمل نمی‌کند. نشانه های ظاهری عدم تحمل غذا عبارتند از: آبریزش بینی، سردرد، کاهش انرژی بدن، حلقه تیره زیرچشم، بداخلاقی، نفخ، اسهال و یا یبوست. عدم تحمل غذا در طولانی مدت موجب التهاب روده می‌شود. در این وضعیت سوراخ کوچکی در امتداد مجرای روده ایجاد شده و ذرات غذای هضم نشده و مواد سمی از روده وارد جریان خون می‌گردد و مسمومیت شدیدی ایجاد می‌کند، در نتیجه سیستم ایمنی ضعیف و بدن خسته می‌شود و نسبت به مواد غذایی دیگر نیز همان واکنش عدم تحمل را از خود نشان می‌دهد.


پیشگیری از عدم تحمل مواد غذایی

رژیم غذایی خود را به مدت دو هفته یادداشت کنید تا متوجه شوید از مواد غذایی که بدن نسبت به تحمل آنها حساس‌تر است، به طور متوسط چقدر استفاده می‌کنید. این مواد شامل، گندم، تخم‌مرغ، کنجد، سویا، شکلات، بادام زمینی، لبنیات، صدف، مخمر و گلوتن هستند. مواد غذایی را که بارها و بارها مصرف کرده‌اید، دست‌کم به مدت
۳-۴ هفته از رژیم غذایی خود حذف کنید تا تأثیر شگرف آن را ببینید. رژیم غذایی خود را متنوع و از خوردن مکرر غذاهای ثابت در روزهای متفاوت خودداری کنید. مصرف مکمل و غذاهای گیاهی و سبزیجات، التهاب دیواره روده را کاهش می‌دهد.


دیسبیوزیس باکتریایی

دیسبیوزیس به معنی به هم خوردن توازن باکتری‌های معده است. روده بزرگ شما میزبان هزاران میکروارگانیسم می‌باشد که بعضی از آنها مفیدند و در واقع به حفظ سلول‌های روده کمک و آنها را از ابتلا به بیماری و پوسیدگی محافظت می‌کنند؛ اما برخی دیگر بالقوه مضر هستند؛ مانند مخمرها، انگل‌ها و برخی از باکتری‌ها که به سلول‌های روده (میزبان) آسیب رسانده و موجب مسمومیت روده می‌شوند. روده سالم، روده‌ای است که بتواند میان این باکتری‌ها توازن ایجاد کند. اگر تعداد باکتری‌های بد روده افزایش یابد، به احتمال زیاد دچار مشکل نفخ خواهید شد.


برای افزایش باکتری‌های خوب در روده

خوردن ماست، سه تا چهار بار در هفته کاهش مصرف غذاهای غنی از قندکه موجب رشد بیش از حد باکتری بد و انگل و مخمر در روده می‌شود. نوشیدن آب فیلتر شده و پاک در سفر مصرف روزانه مکمل‌هایی که دست‌کم حاوی ۴ میلیارد اسیدوفیلوس در هر کپسول هستند (حتماً باید در یخچال نگهداری شوند).


تحرک کم روده

حرکت کم و ضعیف روده، در واقع یعنی یک روده راکد که به سرعت مقدار پروبیوتیک‌ها در آن کاهش می‌یابد و مقادیر زیادی مواد سمی تولید می‌شود؛ در نتیجه اشکالات زیادی در هضم مواد غذایی به وجود می‌آید که در طولانی مدت به سلول‌های روده بزرگ آسیب می‌رساند و حتی خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ افزایش می‌یابد. تحرک کم روده موجب نفخ، درد و یبوست می‌شود و با ایجاد جوش روی پوست و سردردهای مکرر و خستگی همراه است. این مشکل می‌تواند ناشی از عملکرد ضعیف عضلات روده یا عدم تعادل بین کلسیم و منیزیم و یا رژیم غذایی بدون فیبر و به طور کلی کاهش و کمبود آب بدن باشد که به راحتی با رعایت نکات زیر می‌توان آن را بهبود بخشید: بیش از ۲ لیتر آب در روز بنوشید. نوشیدن زیاد آب، روده را هیدراته کرده، حجم مدفوع را افزایش می‌دهد و آن را نرم می‌کند. با گنجاندن مواد غذایی حاوی فیبر محلول مثل میوه‌ها، سبزیجات، عدس، لوبیا، جو و برنج قهوه‌ای، حرکت روده را افزایش دهید. غذاهای غنی از منیزیم مصرف کنید تا عملکرد عضلات روده بهبود یابد، سبزیجات سبز برگی شکل، آجیل، تخمه آفتابگردان و دانه‌ها منبع عالی از منیزیم هستند و می‌توانید به راحتی آنها را در محل کارتان به جای تنقلات بی‌خاصیت و مصنوعی مصرف کنید.


بهبود هضم مواد غذایی

ایجاد تغییرات چشمگیر در رژیم غذایی معمولاً کمی دشوار است و نمی‌توان آن را به مدت قابل توجهی حفظ و رعایت کرد؛ اما با رعایت نکات بسیار ریز و ساده می‌‌توان فرایند هضم را بهبود بخشید:

۱) روزانه یک قاشق غذاخوری کلم ترش به سالاد خود بیفزایید؛ زیرا مملو از باکتری‌های خوب (پروبیوتیک) است.
۲)‌در غذاهای خود از زنجفیل، نعناع و رازیانه استفاده کنید؛ زیرا گاز معده را کاهش می‌دهند. می‌توانید آنها را در سبزی خوردن استفاده کنید و یا از دم‌کرده آنها یک چای خوب و گرم تهیه کرده و بنوشید.
۳)‌خوردن میوه در زمان نامناسب موجب نفخ معده می‌شود؛ به خصوص بعد از غذا. بهترین زمان خوردن میوه، نیم ساعت قبل از غذای اصلی و یا دست‌کم دو ساعت بعد از آن است.
۴)‌نوشیدن نوشابه‌های مصنوعی که اغلب حاوی قند بالایی هستند، موجب نفخ می‌شوند، بهتر است آب را جایگزین آنها کنید.
۵)‌ گیاه تازه پاپایا و آناناس حاوی بروملین و منبع خوبی از آنزیم‌های گوارشی مفید و همچنین سرشار از ویتامین‌ و مواد معدنی هستند. آنها را در رژیم غذایی روزانه خود بگنجانید.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
وقتی چشم ها سرما می خورند!

سرماخوردگی می تواند سبب آلودگی ویروسی چشم ها شده که در صورت گسترش ویروس و عدم درمان می تواند بینایی را به خطر بیندازد.
هنگامی که فردی به یک بیماری ویروس مانند سرماخوردگی مبتلا می شود، آلودگی ویروس می تواند تمام بدن او را درگیر کند. چشم ها هم مستثنی نبوده و تحت تأثیر این آلودگی ویروس قرار می گیرند.
وی درباره عوارض آلودگی ویروس چشم ها رد اثر سرماخوردگی گفت: مشاهده می کنیم که در افراد سرماخورده معمولاً چشم ها ملتهب و قرمز رنگ بوده و آبریزش دارند که خوشبختانه در این مورد، تمام عوارض گفته شده با همان روشهای درمان سرماخوردگی برطرف خواهد شد.
البته آلودگی ویروس چشمی می تواند در اثر بیماریهای ویروسی دیگری هم ایجاد شود که در هر صورت باید تحت درمان قرار گیرد زیرا اگر این آلودگی ویروس گسترش یابد نه تنها می تواند بخشهای عمیق تر بدن را درگیر کند بلکه علاوه بر ایجاد التهاب شدید، عصب بینایی را درگیر کرده و باعث آسیب بینایی می شود.
توصیه من به افرادی که در اثر سرماخوردگی دچار آلودگی ویروسی چشمی شده اند این است که علاوه بر داروهای تجویز شده برای درمان سرماخوردگی از داروهای ضد التهاب استفاده کنند، میوه هایی را در برنامه غذایی خود جای دهند که حاوی انواع ویتامین ها از جمله ویتامین C است و تا بهبودی کامل استراحت کنند.
اگر این آلودگی چشمی در اثر ابتلا به بیماری ویروسی دیگری ایجاد شود، برای درمان ابتدا باید عامل ویروسی شناخته شده و سپس برای درمان آن اقدام به عمل آید.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
درمان پاهای پرانتزی و ضربدری

پاهای پرانتزی

عارضه پای پرانتزی نوعی اختلال در طرز قرار گرفتن ساق­های پا است که در آن زانوها از هم فاصله زیادی می­گیرند. افراد مبتلا در هنگاه راه رفتن پاهای خود را به طرف خارج کشیده و با لبه خارجی پا راه می­روند.


تشخیص

تشخیص این عارضه بسیار ساده است، برای این کار باید از فرد مورد نظر بخواهیم تا در حالت ایستاده قوزک پاها را به هم بچسباند به نحوی که کشکک­های زانو به سمت جلو باشد، سپس فاصله بین دو زانو را اندازه­گیری می­کنیم، در این حالت عضلات ران فرد بایستی کاملا شل و بدون انقباض باشد. در افراد مبتلا فاصله بین دو زانو از هم زیاد بوده و بین دو پا حالتی شبیه به کمان مشاهده می شود.


پاهای ضربدری

پای ضربدری در حقیقت انحراف به خارج مفصل زانو به علل مختلف می باشد که شایع­ترین علت آن وراثتی است، این اختلال سسب آسیب به زانو در بزرگسالی و در نهایت به علت تغییر در توزیع وزن بدن سبب ایجاد مشکل در سایر مفاصل می شود.


تشخیص

در این عارضه با چسبانیدن زانوها به هم، فصله بین دو قوزک پا وجود دارد و بدیهی است که تشخیص دقیق بوسیله پزشک متخصص و تائید آن توسط سیستم­های ارزیابی بیومکانیکال می­باشد.
عدم تعادل عضلانی، کاهش قدرت عضلات داخل و خارج پا، استفاده از کفش­های نامناسب، تکرار عادات غلط حین راه رفتن به ویژه در جوانان، آسیب­های استخوانی، بیماری نرمی استخوان، جوش خوردن نامناسب شکستگی­ها، پارگی لیگامان­ها و رباط­های اطراف زانو و بسیاری عوامل دیگر غیر از وراثت می­توانند از عوامل ایجاد کننده پاهای پرانتزی و ضربدری می­باشند.


استفاده از تکنولوژی­های جدید در تشخیص

با استفاده از سیستم­های کامپیوتری ارزیابی بیومکانیکال، از کل اندام تحتانی کودک تصویربرداری انجام می گیرد، اینگونه تصویربرداری­ها به کمک دوربین­های خاصی صورت می­گیرد و مانند رادیولوژی نبوده و از بابت دریافت اشعه ایکس برای کودک مشکلی ایجاد نمی­کند و تصویر گرفته شده در نرم افزارهای خاصی تجزیه و تحلیل گشته و میزان انحراف مشخص می­شود و درنهایت در نوبت­های مختلف درمانی چنانچه کودک مشکل داشته باشد می­توان روند درمان را با کمک همین نرم­افزارها پیگیری نمود.


مداخلات درمانی

برای درمان می­بایست از درمان­های ارتوتیک (وسایل کمکی) بسته به شدت ضایعه در مفصل زانو یا پا (کفش) و نیز حرکات اصلاحی استفاده کرد.
گاهی تنها پوشیدن کفش طبی خاص کفایت می­کند و در برخی موارد نیاز است مداخله مستقیم از ناحیه زانو صورت گیرد.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
صفحه  صفحه 81 از 111:  « پیشین  1  ...  80  81  82  ...  110  111  پسین » 
خانه و خانواده

همه چیز درباره بیماری ها

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti Forums is not responsible for the content of external sites

RTA