انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
خانه و خانواده
  
صفحه  صفحه 84 از 111:  « پیشین  1  ...  83  84  85  ...  110  111  پسین »

همه چیز درباره بیماری ها


مرد

 
sinarv1: چی بگم والا
نکنه خدای نکرده تو هم؟
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
کوبيدگي و خونمُردگي در عضلات

کوبيدگي عضله(Muscle contusion) بيشتر در حين ورزش هاي پُرتحرک ايجاد شده و بعد از کشيدگي عضله، شايع ترين آسيب ورزشي است.
اکثر کوبيدگي ها خفيف هستند و ورزشکار مي تواند به ورزش ادامه دهد. ولي گاهي اوقات کوبيدگي عضله آن قدر شديد مي شود که ورزشکار را از ادامه ي ورزش باز داشته و وي را نيازمند مراقبت هاي پزشکي مي کند.
کوبيدگي عضله به علت اصابت يک ضربه يا ضربات متوالي توسط يک جسم غير برنده به عضله به وجود مي آيد.
بر اثر ضربه ي شديد، فيبرهاي عضله دچار پارگي شده و در بافت آن خونريزي به وجود مي آيد ولي پوست روي اندام پاره نمي شود.
کوبيدگي عضله ممکن است بر اثر افتادن يا گير کردن بين دو سطح سخت هم ايجاد شود.


علايم کوبيدگي عضله

در اين آسيب، محل کوبيدگي دردناک مي شود. لمس عضله و حرکت مفاصل اطراف عضله نيز دردناک است.
ممکن است عضله متورم شده و ممکن است پوست روي آن کبود شود.
گاهي اوقات خونريزي در داخل بافت عضله جمع شده و يک حوضچه خوني در محل ايجاد مي شود که به آن هماتوم Hematoma مي گويند. در حالات شديد ممکن است اين خونريزي به قدري شديد باشد که منجر به شوک شود.
ممکن است کوبيدگي عضله همراه با آسيب هاي ديگري مانند شکستگي يا دررفتگي باشد.


درمان کوبيدگي عضله

به محض کوبيده شدن يک عضله بايد بر حسب شدت آن، اقدامات زير انجام شود:
* سرد کردن موضع براي 20 دقيقه با کيسه پلاستيکي حاوي خرده هاي يخ و در صورت لزوم تکرار آن
* قطع فعاليت ورزشي و استراحت و در صورت لزوم بي حرکت کردن مفاصل اطراف عضله ي آسيب ديده
* کمپرس و بانداژ اطراف عضله براي کاهش تورم
* بالا نگه داشتن اندام براي کاهش تورم
دقت کنيد که نبايد عضله ماساژ داده شود. پزشک معالج ممکن است داروهاي ضد التهابي براي شما تجويز کند. در صورت لزوم اقدامات ذکر شده را 24 تا 48 ساعت ادامه دهيد. اگر تجمع خون در عضله زياد باشد ممکن است پزشک معالج تصميم به خروج آن توسط عمل جراحي بگيرد.


بازپروري

بعد از چند روز که درد و تورم کاهش پيدا کرد مي توانيد از گرماي موضعي براي تسريع در بهبودي استفاده کنيد.
کم کم شروع به انجام نرمش هاي کششي بکنيد.
بعد از اين که توانستيد مفاصل اندام را کاملا بدون درد حرکت دهيد بايد نرمش هاي قدرتي را براي تقويت عضله ي آسيب ديده شروع کنيد. دقت کنيد بازگشت به ورزش بايد بسيار به آرامي و مرحله به مرحله باشد.
فشار زياد به اندام و عضله ممکن است موجب آسيب بيشتر به عضله شده و عوارض ماندگاري را به جا بگذارد. وقتي دامنه ي حرکت و قدرت انعطاف اندام به وضعيت اول برگشت و عضلات قدرت و استقامت کافي را به دست آوردند مي توانيد به ورزش اوليه برگرديد.
بهتر است در هفته هاي اول بازگشت به ورزش از پدها و حفاظ هايي که روي اندام قرار مي گيرند استفاده کنيد تا عضله ي آسيب ديده را تا مدتي از ضربات جديد محافظت کنيد.


عوارض کوبيدگي عضله

درمان سريع و به موقع مي تواند از بسياري عوارض که ممکن است بعد از کوبيدگي عضله به وجود بيايد پيشگيري کند. با اين حال گاهي ممکن است عوارضي ايجاد شود.


مهم ترين آن ها عبارتند از:

*سندرم کمپارتمان Compartment syndrome: ممکن است خونريزي و تورم در داخل عضله به حدي زياد شود که فشار داخل عضله را به شدت بالا ببرد.
با بالا رفتن فشار داخل عضله ممکن است عروق خوني عضله بسته شد و به علت کاهش يا حتي قطع خون رساني، عضله دچار کم خوني شده و از بين برود.
در اين موارد بيمار قبل از اين که به وضعيت خطرناکي برسد بايد سريعا تحت عمل جراحي قرار بگيرد.
*ميوزيت اسيفيکان Myositis ossificans: در اين عارضه در داخل توده ي عضله، استخوان ساخته مي شود.
اين حالت بيشتر در کساني ايجاد مي شود که خيلي سريع بعد از کوبيدگي شديد عضله به ورزش برگشته و عضله را تحت فشار زياد قرار مي دهند. علايم به صورت درد و تورم شديد در روي عضله است.
استخوان به وجود آمده مي تواند حرکت عضله را به شدت محدود کند. انجام نرمش هاي کششي شديد با عضله ي آسيب ديده اين وضعيت را بدتر مي کند.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
تفاوت مرگ مغزی با کما چیست؟

مغز به‌عنوان پیچیده‌ترین عضو بدن جایگاه احساسات، غرایز، تفکر و بسیاری از واکنش‌های آدمی است و کوچک‌ترین آسیب به آن می‌تواند عوارض جبران‌ناپذیری به همراه داشته باشد. این روزها عبارت مرگ مغزی را زیاد می‌شنویم، اما این بیماری که همه از شنیدن نامش متاثر می‌شوند، چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟مرگ مغزی به‌معنای از دست دادن تمامی عملکردهای مغز است و در پی توقف کامل جریان خون به این عضو حساس بدن به وجود می‌آید.
دکتر نورالدین صدرالاسلامی، متخصص مغز و اعصاب در این باره می‌گوید: در مرگ مغزی، خون‌رسانی و همچنین اکسیژن‌رسانی به مغز متوقف می‌شود و این عضو از بدن کارکرد خود را از دست داده و دچار تخریب غیرقابل برگشت می‌شود؛ هرچند پس از این عارضه اعضای دیگر بدن، ازجمله قلب، کبد و کلیه‌ها به وسیله دستگاه‌های کمکی می‌توانند به فعالیت حیاتی خود ادامه دهند، اما این روند زیاد به طول نمی‌انجامد و اگر بیمار از این دستگاه‌ها جدا شود، زندگی مصنوعی او متوقف خواهد شد.وی می‌افزاید: پس از وقوع مرگ مغزی در فرد، هیچ گونه احساس دردی وجود ندارد و بیمار قادر به صحبت کردن، دیدن و حتی پاسخ به تحریکات خارجی نیست.


علل مرگ مغزی

تصادفات رانندگی، وارد آمدن ضربه شدید به سر، سقوط از ارتفاع، خونریزی‌های داخلی مغز، سکته مغزی و مسمومیت‌های شدید از علل مهم مرگ مغزی به شمار می‌روند.دکتر صدرالاسلامی می‌گوید: آسیب‌های شدید بافتی که به علل مختلف به مغز وارد می‌شود، در نهایت منجر به تورم بافتی شده و از آنجا که مغز در فضای بسته بین استخوان‌های جمجمه قرار گرفته و امکان افزایش حجم ندارد، بنابراین این تورم بافتی به قسمت‌های پایین‌تر مغز (ساقه مغز) فشار وارده کرده و باعث فتق مغزی و مختل شدن گردش خون به مغز می‌شود که این خود در نهایت اکسی‍ژن‌رسانی را مختل و کم می‌کند و سرانجام موجب مرگ مغزی می‌شود.


تشخیص مرگ مغزی

در کشورهای مختلف، معیارهای گوناگونی برای اعلام مرگ مغزی وجود دارد، اما اساس این اعلام، بررسی نشانه‌های بالینی فقدان کامل اعمال مغز است.این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کردستان توضیح می‌دهد: هرچند قرار گرفتن فرد در حالت کمای عمیق، عدم پاسخ به تحریکات دردناک،‌ قطع کامل تنفس و نبود هیچ نشانه‌ای از باز کردن چشم‌ها یا حرکات در سر و تنه از علائم مرگ مغزی هستند، اما با توجه به اهمیت این مساله، در اغلب موارد برای اثبات عدم فعالیت مغز نوار مغزی گرفته و حتی آنژیوگرافی از رگ‌های مغزی انجام می‌شود.
دکتر صدرالاسلامی می‌افزاید: به دلیل اهمیت این موضوع، علاوه بر تمامی موارد گفته شده لازم است یک دوره زمانی نیز بر بیمار بگذرد (مدت نظارت) تا در طول این دوره، بررسی مداوم بیمار توسط تیم پزشکی، عدم تغییر در معیارهای بالینی را به اثبات برساند و بتوان مرگ مغزی را اعلام کرد. البته این نکته را نیز نباید فراموش کرد که اعلام مرگ مغزی در کودکان و افرادی که داروهای آرامبخش قوی و بیهوش‌کننده مصرف کرده یا مبتلا به بیماری‌هایی چون کم‌کاری شدید تیروئید و حتی سرمازدگی شدید ـ که باعث رکود و توقف فعالیت ساقه مغز می‌گردد ـ شده‌اند، تابع شرایط دیگری است.


شناخت کما

در حالت کما شانس بهبود برای برخی بیماران وجود دارد، درصورتی که در مرگ مغزی بهبود بیمار غیرممکن و مرگ وی ظرف چند روز حتمی است. دکتر صدرالاسلامی با بیان اینکه کما یک نوع اختلال در کارکرد مغز بوده که در آن شخص ـ مشابه مرگ مغزی به دلیل کمبود خون و اکسیژن رسانی به مغز ـ دچار کاهش شدید سطح هوشیاری می‌شود و به هیچ یک از تحریکات پیرامونش پاسخ نمی‌دهد، می‌گوید: در حالت کما شخص ممکن است برای مدت طولانی زنده بماند و زندگی نباتی پیدا کند و حتی افرادی که به کما رفته‌اند درصورت سالم بودن ساقه مغز، در اغلب موارد به تنفس غیرارادی خود ادامه داده و ضربان قلب منظمی نیز دارند.وی می‌افزاید: هوشیاری بیماران در حالت کما بسته به میزان پاسخ آنها به محرک‌های گوناگون درجه‌بندی می‌شود.
دکتر صدرالاسلامی می‌افزاید: در جریان مرگ مغزی اعضای دیگر بدن مانند قلب، کلیه‌ها یا کبد تا مدتی زنده و قابل پیوند هستند و این ارگان‌ها درصورت اقدام به‌موقع می‌توانند در بدن شخص دیگری به وسیله پیوند اعضا استفاده شوند.با این حال، تخریب اعضای بدن به فاصله کمی پس از مرگ مغزی شروع می‌شود و به همین علت است که فرآیند پیوند اعضا باید هرچه زودتر انجام شود.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
اعدادی برای کنترل میزان سلامتی

عوامل بسیاری می‌توانند نشان‌دهنده میزان سلامت شما باشد. اما دانستن و کنترل برخی از آنها ساده و ضروری است. در ادامه مطلب شما با شش عدد نمایانگر میزان سلامتی خود آشنا خواهید شد که با کنترل آنها می‌توانید از وزن خود بکاهید و به سلامت قلب خود نیز بیافزایید.


۱-میزان کالری مورد نیاز روزانه

از دیدگاه تکنیکی شاید این عدد را نتوان یک اندازه گیری دقیق دانست، اما لازم است بدانید که تاثیر بزرگی بر روی سلامت شما خواهد گذاشت. اغلب زنان هر روز به ۲۰۰۰ کالری برای گذراندن یک روز سالم نیاز دارند و این عدد برای مردان بالغ، ۲۵۵۰ کالری است. برای محاسبه میزان کالری مورد نیاز روزانه، می‌توانید وزن خود را بر حسب میزان فعالیت روزانه در عدد ۲۸ تا ۳۳ ضرب نمایید و میزان کالری مورد نیاز را به دست آورید. اما به طور تخمینی، این میزان می‌تواند بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ برای صبحانه، ۵۰۰ تا ۶۰۰ برای ناهار، ۶۰۰ تا ۷۰۰ برای شام و حدود ۱۰۰ تا ۲۰۰ کالری برای هر میان وعده در طی روز باشد. در صورتی که می‌خواهید وزن کم کنید، روزانه حداقل ۵۰۰ کالری کمتر بخورید.


۲- اندازه دور کمر

اندازه دور کمر یکی از بهترین معیارهای است که به شما نشان می‌دهد که آیا سلامت قلبتان تحت تاثیر وزنتان قرار گرفته است یا نه. سلول های چربی تنها مکانی برای ذخیره کالری‌ها نیستند و زمانی که شما در ناحیه شکم چربی جمع آوری می‌کنید، سلول های چربی شروع به آزاد کردن مواد شیمیایی ملتهب کننده می‌کنند. این موضوع موجب افزایش ریسک حمله قلبی می‌شود و احتمال بروز مشکل در سوخت و ساز بدن و همچنین مقاومت نسبت به انسولین نیز افزایش می‌یابد. برای زنان، مشکلات زمانی آغاز می‌شوند که دور کمر آنها از مرز ۹۰ سانتیمتر می‌گذرد و برای مردان این عدد ۱۰۰ سانتیمتر است. می‌توانید یک متر پلاستیکی و یا پارچه ای را دور کمر خود بگیرید و آنرا از روی ناف بگذرانید. برای اندازه گیری، شکم خود را تو ندهید و متر را هم زیاد به کمرتان نچسبانید.
راه دقیق‌تر برای اندازه‌گیری این معیار، اندازه‌گیری باریکترین محل کمر و بزرگترین محل باسن است. سپس این ۲ میزان را بر هم تقسیم کنید. اگر عدد آن از ۰٫۹ در مردان و ۰٫۸۵ در زنان تجاوز کند، دچار چاقی هستید.


۳- میزان کلسترول بد و خوب (LDL و HDL)

دانستن میزان کلی کلسترول خون کافی نیست؛ بهتر است میزان کلسترول بد و خوب خونتان را نیز بدانید. دفعه بعد که به پزشکتان مراجعه می‌کنید از او بخواهید نسبت کل کلسترول خونتان به کلسترول خوب را برای شما بخواند. سعی کنید تا میزان کل کلسترول را زیر 5.2mmol/l نگه دارید.
همچنین بهتر است تا میزان کلسترول بد(HDL) شما کمتر از 3.5mmol/l باشد و در صورتی سابقه ناراحتی قلبی دارید، بهتر است تا این عدد کمتر از 2mmol/l باشد. به خاطر داشته باشید که میزان کلسترول خون شما باید بیشتر از 1.3mmol/l باشد.
میزان کلسترول کلی خون و کلسترول خوب بد خون در برگه آزمایش‌های مرتبط مشخص است.


۴-میزان فشار خون

فشار خون، میزان فشاری است که خون به دیواره های رگهای شما وارد می‌کند. این میزان در طی روز همواره متغیر است. در صورتی که فشارخون شما همواره بالا بماند، ریسک ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی در شما افزایش می‌یابد و امکان بروز سکته شدیدتر می‌شود. فشار خون بالای ۱۴۰/۹۰ معمولا فشار خون زیاد تلقی می‌شود، همچنین در صورتی که فشار خون شما بین ۱۲۰/۸۰ تا ۱۳۹/۸۹ باشد، شما همچنان در معرض ابتلا به فشار خون بالا هستید و بهتر است در این مرحله فشار خون خود را تحت نظر پزشک کنترل نمایید.


۵- میزان تریگلیسیرید خون

تریگلیسیرید ماده ایست که با خوردن چربی و کربوهیدرات در بدن شما به وجود می‌آید و تبدیل به نوعی از چربی می‌گردد که می‌تواند در سلولهای چربی شما ذخیره گردد. همچنین زمانی که بدن به انرژی نیاز دارد، تریگلیسیرید از لایه های انباشته شده چربی آزاد می‌گردد. به صورت عادی وجود میزان اندکی تریگلیسیرید در خون مشکلی را به وجود نمی‌آورد. اما میزان زیاد آن می‌تواند منجر به بروز بیماری های مزمن قلبی بخصوص در بانوان شود. در صورتی که میزان زیادی از تریگلیسیرید در خون شما وجود داشته باشد و این موضوع به همراه میزان کم HDL در کنار یکدیگر قرار بگیرند، منجر به افزایش مقاومت بدن نسبت به انسولین می‌شود. میزان نرمال تریگلیسیرید باید کمتر از 1.7mmol/l باشد.


۶- ضربان قلب در صبح

نبض تعداد ضربان قلب شماست که در یک دقیقه می‌زند. در نخستین لحظات بیداری در صبح سعی کنید میزان نبض خود را اندازه گیری کنید و ببینید که قلب شما تا چه اندازه خوب کار می‌کند. به عنوان مثال میزان استاندارد نبض در حالت استراحت بین ۶۰ تا ۹۰ پالس در دقیقه است. افرادی که از اندام متناسب تری برخوردار هستند، ضربان قلبشان به سبب قدرتمند بودن آن، نسبت به سایرین کمتر است. اما در صورتی که شما ورزش نمی‌کنید و ضربان قلبتان از حالت عادی کمتر است، ممکن است شما مبتلا به بیماری قلبی باشید.
برای اندازه‌گیری میزان نبض شما نیاز به یک ساعت با ثانیه شمار دارید. بهترین راه برای شمارش نبض، اندازه گیری از روی مچ دست و یا گردن می‌باشد، محلی که سرخرگ نزدیک به پوست حرکت می‌کند. برای اندازه گیری نبض از طریق مچ دست، می‌توانید انگشت اشاره و انگشت وسط خود را بر روی مچ قرار داده و پس از احساس کردن نبض برای ۱۵ ثانیه تعداد آنرا بشمارید و عدد مورد نظر را در چهار ضرب نمایید. همچنین برای اندازه گیری از طریق گردن، دو انگشت خود را بر ناحیه نرم کنار سیب گلو قرار دهید و سعی کنید انگشتانتان را به مجرای تنفسی بچسبانید. پس از آن می‌توانید میزان نبض را احساس کنید.
سعی کنید تا ماهیانه میزان نبض خود را زمانیکه از تخت خواب جدا می‌شوید، اندازه گیری کنید. بررسی نمایید که آیا تمرینات بدنیتان تاثیری بر سلامت قلب شما داشته اند یا نه.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
علل ورم پا و درمان آن

ادم (edema) یا خیز – تورم ناشی از تجمع مایع در بافت‌های بدن شما- بیشتر از همه در پنجه پاها، قوزک پاها و ساق پاها روی می‌دهد. ...


علل شایع ادم یا خیز اینها هستند:

مصرف بیش از حد نمک.
آفتاب سوختگی.
دچار بودن به بیماری های مانند نارسایی کبد (سیروز)، بیماری کلیوی یا نارسایی قلب.
باردار بودن.
اختلالات مربوط به گره های لنفاوی و مجاری لنفاوی.
واکنش نابه جا به برخی از داروها.
برای مدت طولانی ایستادن به خصوص در هوای گرم.

آیا وقتی برای مدتی روی مبل یا پشت میز كارتان می‌ نشینید، احساس می ‌كنید پاهای تان سنگین شده و ورم كرده است؟ ممكن است آن را چندان جدی نگیرید اما در نهایت این مشكل شما را مجبور می ‌كند با پزشك مشورت كنید.
پزشكان مختلف ممكن است نظرات مختلفی در این خصوص داشته باشند و در رابطه با لیپودرم یا حتی نارسایی عروق لمفتیك با شما صحبت كنند. با این حال آن چه خانم‌ ها را آزار می ‌دهد، در واقع حبس آب است كه در نهایت ورم پا ایجاد می ‌كند. ورم ناراحتی خیلی حادی نیست اما می ‌تواند هر از چند گاهی مشكل ‌ساز شود. دلیل آن هر چه باشد در نهایت درمان مشخص است. یا باید از جوراب‌ های مخصوص كمك گرفت یا به كمك درمان ‌های دارویی آب را خشكاند.
آیا وقتی برای مدتی روی مبل یا پشت میز كارتان می‌ نشینید، احساس می ‌كنید پاهای تان سنگین شده و ورم كرده است؟ ممكن است آن را چندان جدی نگیرید اما در نهایت این مشكل شما را مجبور می ‌كند با پزشك مشورت كنید. پزشكان مختلف ممكن است نظرات مختلفی در این خصوص داشته باشند و در رابطه با لیپودرم یا حتی نارسایی عروق لمفتیك با شما صحبت كنند. با این حال آن چه خانم‌ ها را آزار می ‌دهد، در واقع حبس آب است كه در نهایت ورم پا ایجاد می ‌كند.
بدن ما از 60 درصد آب تشكیل شده است و این آب قسمتی از فواصل داخل سلولی و خارج سلولی را فرا گرفته است. به عبارتی خانمی كه 55 كیلو گرم وزن دارد در بدنش 30 لیتر آب جمع شده كه 8 تا 10 لیتر آن خارج سلولی و متحرك است. وقتی كه عروق بیش از اندازه آب را به سمت خود بكشند، این امر در ابتدا سبب حبس آب در عروق و بعد از آن ورم می ‌شود. یكی از نشانه‌ های ابتلا به ورم، باقی‌ ماندن جای فرو رفتگی با فشار دادن انگشت روی موضع یا بزرگ شدن پا در روزهای گرم یا ساعات پایانی روز است.
ورم ناراحتی خیلی حادی نیست اما می ‌تواند هر از چند گاهی مشكل ‌ساز شود. دلیل آن هر چه باشد در نهایت درمان مشخص است. یا باید از جوراب‌ های مخصوص كمك گرفت یا به كمك درمان ‌های دارویی آب را خشكاند.
در این میان نوع تغذیه و فعالیت بدنی هم اهمیت ویژه‌ای دارد. جالب است بدانید راه رفتن با پای برهنه روی شن‌ های خشك ساحل، ماساژ دادن و كشیدن آرام ماهیچه‌ های داخلی، ریختن آب خنك و پوشیدن جوراب ‌های كشی فشرده در صورتی كه كارتان ایستاده است، می ‌تواند سبب كاهش میزان ورم شود، در حالی كه زندگی در نواحی خیلی گرم، استفاده از سیستم ‌های گرمایشی از كف، پوشیدن كفش‌ های تنگ یا پاشنه بلند، داشتن اضافه وزن و مصرف برخی داروها مانند استروژن، كورتیكویید و... می‌ تواند این مشكل را شدیدتر كند. در صورتی كه شما مبتلا به ورم پا هستید، پیشنهاد می ‌كنیم به پزشك مراجعه كنید تا ابتدا آزمایشات لازم را تجویز و درمان‌ های دارویی را آغاز كند. در كنار آن لازم است تحت نظر یك متخصص تغذیه و متخصص طب ورزشی هم باشید تا رژیم غذایی و حركات ورزشی لازم را به شما یادآوری كنند.


در اینجا به خلاصه ‌ای از آن چه برای شما تجویز می‌ شود اشاره می ‌كنیم:
به رژیم غذایی خود توجه كنید


این اشتباه بزرگی است كه فكر كنید نوع رژیم غذایی در بروز یا بهبود ورم پا بی ‌تاثیر است. به طور معمول افرادی كه به ورم پا دچار هستند، تغذیه درست و خوبی ندارند. به عنوان مثال چربی ‌های اشباع و مواد غذایی تصفیه شده زیادی مصرف كرده و در مقابل علاقه ‌ای به مصرف میوه و سبزیجات تازه ندارند. این در حالی است كه بسیاری از رژیم ‌های غذایی می ‌تواند از حبس آب و در نتیجه ورم پیشگیری كند.

1- هر روز به قدر كافی پروتئین بخورید.
بهترین مقدار مصرف روزانه پروتئین 5/7 تا یك گرم پروتئین برای هر كیلوگرم از وزن است. مثلا اگر وزن شما 55 كیلوگرم است، شما روزانه به 38/5 تا 55 گرم پروتئین نیاز دارید. 100 گرم گوشت مرغ حاوی 25 گرم و 100 گرم گوشت ماهی پخته حاوی 20 گرم پروتئین است.
زمانی آب درون پاها و عروق حبس می ‌شود كه خون به اندازه كافی پروتئین نداشته باشد.

2- از منابع غنی ویتامین E و D استفاده كنید.
گردو، بادام، دانه انگور و ماهی‌ های آب‌ های سرد منابع غنی ویتامین E بوده و همان ‌طور كه ویتامین D محافظ استخوان ‌ها است می ‌تواند محافظ عروق خونی و كاهش نفوذ پذیری سلولی نیز باشد.

3- مصرف مواد غذایی اسفنجی را كاهش دهید.
برخی از مواد غذایی مانند گلوتن، كازئین و برخی افزودنی ‌ها مانند امولیاست و امولزیفیانت می ‌توانند حبس آب را افزایش دهند؛ به همین علت مصرف آن ها توصیه نمی ‌شود.


زیاد سرپا نایستید

در صورتی كه دچار ورم پا هستید مسلما اولین توصیه پزشك به شما پوشیدن جوراب‌ های مخصوص واریس است. این جوراب‌ ها چندان زیبا و راحت نیستند اما پوشیدن آن ها ضروری است. می ‌توانید این نوع جوراب ‌ها را از داروخانه تهیه كنید.
در ضمن بهتر است بدانید زیاد ایستادن می ‌تواند ورم را شدیدتر كند، پس سعی كنید از ایستادن‌ های طولانی ‌مدت در طول روز خودداری كنید.


پنج ورزش مناسب برای ورم پا

هر روز این تمرین ‌ها را باید مرتب و پشت هم انجام دهید:

1- روی یك صندلی بنشینید و یك توپ تنیس را زیر كف پا گذاشته و بدون آن كه به آن فشار بیاورید آن را حركت دهید و بچرخانید. این حركت را برای هر پا به مدت یك دقیقه در روز انجام دهید.
2- سرپا جلوی یك پنجره یا هوای آزاد بایستید و در حالی كه به دور دست نگاه می‌ كنید، دست‌ ها را به عقب برده تا قفسه سینه باز شود و برای یك دقیقه نفس عمیق بكشید.
3- سرپا بایستید. یك پا را لبه پله قرار دهید، به طوری كه فقط پنجه روی پله باشد و پاشنه بالاتر قرار گیرد. پای دیگر را پشت پایی كه روی پله است قفل كنید و خود را تا جای ممكن بالا بكشید. بعد به حالت طبیعی اول برگشته و این بار پاشنه را كه زیر آن چیزی نیست پایین ‌تر از بلندی پله بیاورید. این كار را روی هر پا 20 مرتبه تكرار كنید.
4- سرپا بایستید. دست ها را از هم باز كنید. یكی از زانوها را تا جایی كه می ‌توانید بالا آورده و به سینه نزدیك كنید و یك دقیقه در این حالت بمانید. برای پای دیگر هم همین كار را تكرار كنید.
5- روی زمین بنشینید. پاها را بكشید. دست ‌ها را دو طرف خود، روی زمین بگذارید. بعد به مدت یك دقیقه سرپنجه‌ ها را تا جای ممكن به سمت خود بكشید. این تمرین را برای یك دقیقه در روز انجام دهید.


ورم پاها در اثر انسداد سیاهرگ‌ها

انسداد وریدها یا سیاهرگ‌ها می‌تواند در هر کدام از قسمت‌های بدن رخ دهد، ولی شایع‌ترین سیاهرگ‌هایی که انسداد پیدا می‌کنند، سیاهرگ‌های پاها هستند.


ورم پا

وقتی به دلایلی سیاهرگ‌های یکی از پاها دچار انسداد می‌شود پا ورم شدیدی می‌کند، دردناک می‌شود و حرکات پا مختل می‌شود. در این هنگام بر خلاف ادم‌های ناشی از بیماری های قلبی، با فشاردادن انگشت روی ساق پا، به راحتی انگشت فرو نمی‌رود، و به عبارتی ورم پا سفت است.
از دیگر سیاهرگ‌هایی که ممکن است دچار انسداد شوند، سیاهرگ‌های شکم هستند. در این حالت چون هر دو پا خونشان به سیاهرگ‌های شکم می‌ریزد، ممکن است هر دو پا دچار چنین ورم سفتی شوند.
البته سیاهرگ‌های دست و گردن هم ممکن است دچار انسداد شوند، ولی کمتر شایع است.


علت بسته شدن سیاهرگ‌ها

مهم‌ترین دلیل این بیماری، بی‌حرکتی طولانی به خصوص در سنین بالاست. وقتی یک فرد مسن به دلیل بیماری، بخصوص شکستگی لگن و ران، به مدت طولانی بستری می‌شود، احتمال لخته شدن خون در سیاهرگ‌های پاهایش وجود دارد.


در این حالت برای پیشگیری دو کار انجام می‌شود:

اول این‌که هر چه سریع‌تر بیمار باید حرکت کند و دوم این که داروی ضد لخته شدن خون شامل هپارین و وارفارین توسط پزشک به او داده شود.
در مسافرت‌های‌ طولانی‌ با اتومبیل‌ یا هواپیما، حداقل‌ هر یک تا دو ساعت‌، پاهای‌ خود را حركت‌ دهید تا خون در رگ ها لخته نشود
از عوامل دیگر لخته شدن خون در سیاهرگ‌ها، حاملگی است. در خانم‌های حامله به خاطر فشار جنین روی سیاهرگ‌های شکم و زیاد بودن هورمون‌های زنانه، خون در این رگ‌ها استعداد لخته شدن دارد. در این حال به طور معمول نیاز به دادن دارو برای پیشگیری از این بیماری نیست، ولی حتما باید از بی‌تحرکی خانم‌های باردار جلوگیری شود.
از عوامل دیگر این بیماری، بی‌تحرکی در مسافت‌های طولانی است. وقتی یک فرد مسن یا فردی که به دلایلی، استعداد لخته شدن خون را دارد، به مدت طولانی در سفرهای هوایی و زمینی به طور ساکن در یک جا می‌نشیند، احتمال لخته شدن خون در پاهایش وجود دارد، بنابراین توصیه اکید این است که در این حالت حتما هر دو ساعت یک بار پیاده‌روی صورت گیرد.
البته برخی بیماران به خاطر بیماری نمی‌توانند به راحتی پیاده‌روی کنند. در این حالت توصیه می‌شود با حرکت دادن متناوب پاها و باز و بسته کردن آنها مانع از لخته شدن خون شد.


عوارض‌ انسداد سیاهرگ

آمبولی‌ ریه‌ که‌ طی‌ آن‌ لخته‌ خون از محل اصلی خود در رگ رها می‌شود و به‌ ریه‌ می‌رود. لذا جلوی جریان‌ خون‌ ریه‌ گرفته می شود . باعث‌ مرگ‌ بافت‌ ریه‌ می‌گردد.
تعداد قابل‌ ملاحظه‌ای‌ از بیماران‌ دچار آمبولی‌ ریه‌، به‌ خاطر این بیماری‌ می‌میرند.


درمان انسداد سیاهرگ

وقتی خون در قسمتی از بدن لخته شود درمان آن، مصرف داروهای ضد لخته به مدت طولانی و بی‌حرکت کردن عضو به صورت مقطعی تا باز شدن مسیر رگ است.
در اکثر موارد این بیماران باید مدتی بستری شوند و درمان در بیمارستان برایشان انجام شود.


توصیه به این بیماران

- رفع‌ تمام‌ علایم‌ التهاب‌ در بستر استراحت کنید. در هنگام‌ استراحت‌، حرکت‌ دادن‌ عضلات‌ پا، خم‌کردن‌ مچ‌ پا و تکان‌ دادن‌ انگشتان‌ پا را به طور متناوب انجام دهید.
- از جوراب‌های‌ کشی‌ مناسب‌ یا بانداژهای‌ کشی‌ استفاده‌ کنید، ولی‌ از بند جوراب‌ یا جوراب‌ کشباف‌ بلند استفاده‌ نکنید.
- در هنگام‌ نشستن‌ به‌ مدت‌طولانی،‌ پاها را بالاتر از باسن‌ قرار دهید.
- پاها را از بستر بلند کنید.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
pixy_666: نکنه خدای نکرده تو هم؟
نه بابا خایه هام سالمه خدا رو شکر
     
  
مرد

 
علاج دردهایتان کف پای شماست!

رفلکسولوژی ازجمله تکنیک‌های طب‌مکمل است که برای درمان و پیشگیری از بسیاری از بیماری‌های روحی و جسمی در جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این شیوه درمانی درمانگران با فشار دادن نقاط خاصی از کف پا و دست برای درمان و تسکین بسیاری از بیماری‌های جسم و روح اقدام می‌کنند. این شیوه درمانی در کنار تکنیک‌های دشوار، متدهای ساده‌ای دارد که با یادگیری آنها می‌توانید برخی از نیازهای ابتدایی خود برای تسکین و بهبود درد را در خانه و محل کار برطرف کنید. به عنوان مثال می‌توانید هنگام سردرد، دندان درد، تنگی نفس، کاهش انرژی یا دردهای مفصلی از این تکنیک‌ها کمک بگیرید. به این ترتیب با شناختن نقاط بازتاب درمانی و یادگیری شیوه‌های انجام می‌توانید برای مدت زمان طولانی از مصرف مسکن‌های شیمیایی بی‌نیاز شوید.


شانه‌هایتان را قوی تر کنید

یکی از کاربردهای فشاردرمانی تقویت عضلات و تاندوم‌های شانه و بازو با کمک ماساژ‌های نقطه‌ای بر پایانه‌های عصبی کف پاست. افرادی که فعالیت‌های زیادی را در طول روز انجام می‌دهند و نیاز به قدرت و توان بازوهایشان دارند، حتی افرادی که پشت میز نشین هستند و به طور مرتب با کامپیوتر کار می‌کنند، می‌توانند با فشار درمانی این نقطه سه بار در روز به مدت 3دقیقه به افزایش میزان انرژی عضلات شانه خود کمک کنند. با کمک این شیوه انرژی از طریق مردین‌ها به شانه منتقل می‌شود، بنابراین این شیوه به کاهش اسپاسم‌های عضلانی ناشی از کار روزانه‬ منجر می شود.


ارتباط کف پا با قدرت بینایی

با شناسایی نقاط مربوط به هر یک از اندام‌ها و ارائه ماساژ فشاری به آنها می‌توان برای تقویت هر یک از اعضا اقدام کرد.تمامی اعضای سر از قبیل چشم‌ها، گوش‌ها، سینوس‌ها، غده هیپوفیز و حتی گردن در کف دست یا کف پا، پایانه‌های عصبی فعالی دارند بنابراین با شناسایی نقاط مربوط به هر یک از این اندام‌ها و ارائه ماساژ فشاری به آنها می‌توان برای تقویت، حفظ سلامت، تسکین درد و درمان اختلال‌های عملکردی هر یک از این اعضا اقدام کرد.
درمانگران رفلکسوتراپی با ارائه فشارهایی که به کمک 2 انگشت شست و سبابه به نقاط مربوطه وارد می‌كنند و با توجه به زمان‌بندی ویژه‌ای که برای این کار در نظر دارند، علاوه بر درمان و تسکین دردهای اندام‌های درونی مثل مغز، چشم یا سینوس‌ها می‌توانند در بهبود عملکرد و ساختار آنها نیز موثر باشند. بهترین روش برای تقویت بینایی این است که روزانه دو بار به مدت 3 دقیقه نقطه مربوط به چشم‌ها را در کف پا یا کف دست ماساژ دهید.


مشکلات تنفس‌تان را حل کنید

در سینه پا که گوشت‌آلودترین قسمت در کف پاست نقاطی وجود دارد که فشاردادن و ماساژ دادن آن به تنظیم عملکرد ریه‌ها و افزایش حجم شش‌ها و بهبود عملکرد قفسه سینه کمک می‌کند. در حقیقت با رفلکسوتراپی این بخش علاوه بر آنکه می‌توان به درمان اختلال‌های عملکردی ریه و دستگاه تنفسی کمک کرد، می‌توان احتمال ابتلا به برخی از بیماری‌های این ناحیه را نیز به حداقل رساند. بسیاری از افرادی که به بیماری‌های تنفسی از قبیل کندی تنفس، آسم و انواع آلرژی‌ها مبتلا هستند با دریافت تکنیک‌های رفلکسوتراپی در این نقاط می‌توانند به بهبود شرایط تنفسی خود کمک کنند. علاوه بر این سم‌زدایی از کلیه‌ها و همین‌طور کنترل سیستم غدد درون‌ریز بدن از دیگر مزایای دریافت رفلکسولوژی در این نقاط است.
تکنیک‌های فشاردرمانی را روی نقاط مشخص شده روی هر دوپا تکرار کنید.


التهاب مثانه را تسکین دهید

در کف هر دو پا بالاتر از پاشنه پا نقطه‌ای وجود دارد که به مثانه مربوط می‌شود. با دریافت ماساژ در این نقطه علاوه بر بهبود عملکرد مثانه می‌توان هنگام بروز بیماری‌هایی مثل سنگ مثانه، التهاب و تورم مثانه یا بروز عفونت در این عضو به عنوان درمانی کمکی به رفلکسوتراپیست مراجعه کرد یا با یادگرفتن شیوه صحیح ماساژ آن را در خانه انجام داد.


بهتر هضم کنید

به اعتقاد متخصصان رفلکسولوژی این نقاط پا به معده متصل است و عملکرد آن را به عنوان یکی از فعال‌ترین بخش‌های دستگاه گوارش بدن تنظیم می‌کند. ارائه تکنیک‌های رفلکسوتراپی در این نقاط در شرایط عادی به بهبود عملکرد معده و تقویت آن کمک می‌کند. به این ترتیب معده با انرژی بهتری پذیرای مواد‌غذایی شده و اولین مرحله هضم را به بهترین شکل ارائه می‌کند. استفاده از تکنیک‌های رفلکسوتراپی در این ناحیه می‌تواند در درمان سوزش معده، زخم معده و التهاب‌های این عضو بسیار موثر باشد.


سنگ کلیه را مهار کنید

فشار دادن این نقاط که در ارتباط مستقیم با کلیه‌ها و عملکرد آنهاست تاثیر زیادی بر تسکین دردها و ساختار عملکرد کلیه و مجاری ادرار دارد؛ در حقیقت مردین‌های انرژی کلیه از این نواحی عبور می‌کنند، از این رو هنگام بروز دردهای ناشی از سنگ کلیه یا التهاب‌های آن می‌توانید حین استفاده از شیوه‌های درمانی طب رایج با دریافت ماساژ رفلکسوتراپی در این نقطه برای تسکین دردهای خود و تسریع روند درمانی اقدام کنید.


کاهش درد سیاتیک با فشاردرمانی

روی پاشنه پا کمربندی بسیار باریک وجود دارد که به اعصاب سیاتیک بدن متصل است. مردین‌هایی که از این کمربند عبور می‌کنند در سراسر بدن به اعصاب متصل شده و بیشترین تاثیر را روی اعصاب سیاتیک دارند. استفاده از تکنیک‌های رفلکسوتراپی روی این کمربند تاثیر بسیار زیادی در بهبود و درمان اسپاسم و انقباضات عصب سیاتیک دارد. این عصب که از کمر تا ساق پا کشیده شده است هنگام شروع اسپاسم علاوه بر درد شدید موجب بروز اختلال در حرکت و برنامه‌های روزانه بیمار می‌شود. با کمک ماساژ این نقطه می‌توان علاوه بر از بین بردن انقباض‌های سیاتیک به تسکین درد آن نیز کمک کرد.


نکاتی که باید آویزه گوش کنید

اگرچه رفلکسوتراپی یکی از شیوه‌های درمانی طبیعی، غیرتهاجمی و بی‌نیاز از مصرف انواع و اقسام داروها محسوب می‌شود اما استفاده نامناسب و خودسرانه از آن می‌تواند عوارضی جدی به همراه داشته باشد. به گفته متخصصان این شیوه درمانی، استفاده از این شیوه بهتر است در جلسات اولیه درمان با مشاوره و حضور متخصص رفلکسوتراپی صورت گیرد و پس از آن با آموزش این تکنیک‌ها توسط متخصص به بیمار، بیمار اجازه اجرای آنها روی بدن را در خانه کسب کند. علاوه بر این توصیه اکید شده که افراد مبتلا به بیماری‌هایی مانند نقرس، استئوآرتریت، رگ‌های ترومبوز، مبتلایان به بیماری‌های عفونی، انواع سوختگی‌ها و همین‌طور خانم‌های باردار از این شیوه درمانی برای درمان و پیشگیری از ابتلا به بیماری‌ها استفاده نکنند مگر در مواردی خاص که متخصص رفلکسولوژی و پزشک‌شان این شیوه را برای درمان موثر و لازم بدانند.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 

خدا رو شکر...
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
pixy_666: خدا رو شکر...
     
  
مرد

 
رژیم آب چیست؟

رژیم آب که برخی آن را با نام رژیم آب سرد نیز می شناسند، یکی از جدیدترین روشها برای آب کردن چربیها محسوب می شود. رژیم آب به سایر رژیم های رایج امروزی که خوردن برخی مواد غذایی را محدود و یا به کل ممنوع می کنند ، شباهت چندانی ندارد. رژیم آب مصرف غذا را برای شما محدود نمی کند و به ورزش هم احتیاج ندارد. کسانی که رژیم آب می گیرند می توانند هرچه که دلشان می خواهد مصرف کنند و در نهایت وزن خود را کاهش دهند.


پیدایش رژیم آب :

ریشه و تاریخچه اصلی رژیم آب مشخص نیست ، برخی از منابع اینترنتی معتقدند این رژیم از یک مقاله که در سال ۱۹۹۷ توسط موسسه تحقیقات دورهام واقع در کارولینای شمالی منتشر شد، الهام گرفته شده است درحالیکه داگلاس سیلور پورتر که ظاهرا" یک پزشک و دانشمند است ادعا می کند او رژیم آب را اختراع کرده است.


فلسفه رژیم آب :

فلسفه ای که پشت این رژیم خاص وجود دارد این است که وقتی ما آب سرد مصرف می کنیم بدن ما کالری بیشتری می سوزاند تا دمای آب مصرف شده را بالا ببرد و به دمای طبیعی بدن که حدود ۹۸.۶ درجه فارنهایت است برساند.هرچه آب سردتر باشد بدن مجبور است برای گرم کردن آن بیشتر کار کند و بنابراین وقتی ما آب خیلی سرد می نوشیم کالری بیشتری مصرف می کنیم ، علاوه براین نوشیدن آب قبل و یا میان غذا باعث می شود که ما بیشتر احساس سیری کنیم و کمتر به سراغ غذا برویم. همچنین گفته می شود که رژیم آب سموم را از بدن دفع می کند.


رژیم آب چگونه کار می کند؟

در رژیم آب ، فرد رژیم گیرنده باید ۸ وعده آب بنوشد و در هر وعده باید حدود ۸ اونس (۲۲۶ گرم ) آب مصرف کند، بنابراین فرد رژیم گیرنده باید بدون در نظر گرفتن مقدار آبی که بطور طبیعی در هر روز مصرف می کند ، هر روز ۶۴ اونس آب اضافی مصرف کند. این میزان آب باید در طول روز و همراه غذا ویا بدون غذا مصرف شود.


مزایا و معایب رژیم آب :

یکی از مزایای این رژیم این است که آب رایگان است و در نتیجه همه می توانند از این رژیم استفاده کنند. یکی از معایب آن هم این است که فرد رژیم گیرنده مجبور است دائما" به دستشویی برود. برخی منتقدان معتقدند که رژیم آب در واقع یک رژیم نیست بلکه راهی برای تشویق کردن مردم برای مصرف بیشتر آب است.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
صفحه  صفحه 84 از 111:  « پیشین  1  ...  83  84  85  ...  110  111  پسین » 
خانه و خانواده

همه چیز درباره بیماری ها

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti Forums is not responsible for the content of external sites

RTA