انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
خانه و خانواده
  
صفحه  صفحه 85 از 111:  « پیشین  1  ...  84  85  86  ...  110  111  پسین »

همه چیز درباره بیماری ها


مرد

 
پرولاپس(افتادگی)دریچه قلب:علل،علائم و عوارض آن

پرولاپس دریچه میترال یا افتادگی دریچه میترال ( MVP) یک اختلال شایع دریچه میترال است. که دراین اختلال دریچه ای لت‌ها بزرگ و طویل وضخیم می‌شود ودرهنگام انقباض قلب لتهای دریچه به سمت داخل دهلیزچپ کشیده می‌شوند که گاهی اوقات در این حالت یک یا هر دو دریچه ممکن است خوب بسته نشوند که باعث بازگشت (پس‌زنی) خون می‌شود. این پس زنی خون می‌تواند منجر به سوفل قلب یا صدای غیرطبیعی در قلب که مربوط به جریان خون غیرطبیعی است . پس‌زنی میترال معمولاً حالت خفیفی دارد دراین اختلال بعضی از قسمت های ساختمانی دریچه شامل گشادی رینگ دریچه ولتهای دریجه و تاندون کشیده وضخیم میشود که زمینه برای نارسایی دریچه یا تشکیل لخته یا سوار شدن عفونت روی دریچه را فراهم می کند .
عملکرد دریچه میترال در بدنپرولاپس,پرولاپس یا افتادگی دریچه قلب,افتادگی دریچه قلب,دریچه میترال,بیماریهای قلبی,بیماریهای قلب و عروق,بیماریهای قلبی عروقی,پرولاپس دریچه میترال,علل افتادگی دریچه میترال,بیماری افتادگی دریچه میترال,علائم افتادگی دریچه میترال,افتادگی دریچه میترال,عوارض افتادگی دریچه میترال,نارسایی شدید دریچه میترال بین دهلیز چپ و بطن چپ قرار گرفته‌است و شامل دو لت (لنگه)است.وجه نامگذاری این دریچه به خاطر شباهت آن به میتر، یعنی کلاهی است که اسقف‌های کاتولیک در مراسم خود می‌پوشند. به طور طبیعی لت‌های این دریچه طی انقباض بطن چپ (سیستول) به وسیله تارهای نگه‌دارنده محکم بسته نگه داشته می‌شوند.


علل و زمینه بیماری افتادگی دریچه میترال

علت اصلی این حالت کاملاً مشخص نیست اما به نظر می‌رسد با توارث ارتباط داشته باشد.
پرولاپس یا افتادگی میترال می تواند فامیلیال یا غیرفامیلیال به دو صورت اولیه و ثانویه وجود دارد: افتادگی اولیه به واسطه ضخیم شدن یکی از یا هر دو لت دریچه مشخص می‌شود.
در نوع ثانویه، لت‌ها ضخیم نمی‌شوند بلکه علت افتادگی وارد شدن صدمه ایسکمیک ایجاد شده توسط کاهش جریان نتیجه بیماری عروق کرونر به عضلات نگهدارنده دریچه متصل به تارهای نگهدارنده و یا تغییر عملکرد در افتادگی ثانویه ممکن است ناشی از وارد شدن آسیب به ساختار دریچه طی انفارکتوس میوکاردیال حاد، بیماریهای روماتیسمال وبعضی بیماریهای بافت همبند مثل بیماری مارفان وسندروم اهلر-دانلس وبعضی ازناهنجاریهای مادر زادی مثل آنومالی ابشتاین ونقص سپتوم بین دهلیزی وکادیو میو پاتی هیپر تر وفیک .


علایم بیماری افتادگی دریچه میترال

اکثر موارد پرولاپس دریچه در تمام عمر بدون علامت بوده و ممکن است هیچ نشانه ای نداشته باشد . تپش قلب که معمولاً مربوط به انقباضات ناقص بطنی است، اما ضربات مافوق بطنی (ضربان غیرطبیعی که در بالای بطن‌ها شروع می‌شود) گاهی نیز دیده می شود .
در برخی موارد نادر بیماران ممکن است تپش‌هایی را تجربه کنند بدون آن که ناهماهنگی ضربانی مشاهده شود.- درد قفسه سینه: این درد مربوط به افتادگی متفاوت از درد قفسه سینه مربوط به بیماری عروق کرونر است و گاهی روی می‌دهد. معمولاً درد قفسه سینه مانند آنژین صدری نیست اما می‌تواند موذی و ناتوان‌کننده باشد.
معمولا افتادگی لتهای دریچه میترال باعث نارسایی قلبی نمی شود، اما در موارد نادری که پس زدن خون از بطن چپ به دهلیز چپ وجود داشته باشد، دهلیز چپ و بطن چپ ممکن است بزرگ شوند که این پیامد مهم و نادری در بیماری پرولاپس میترال است که احتیاج به درمان اختصاصی دارد .
بعضی از علایم در این بیماران بیشترریشه روحی وروانی وسیکو سوماتیک دارندوناشی از اختلال سیستم اتونوم هستند مثل افت فشار وضعیتی ویا خستگی زودرس یا حملات پانیک.
دربعضی از بیماران با فرم شدید بیماری و نارسایی دریچه و تغییر شکل شدید دریچه که سابقه سنکوپ یا مرگ ناگهانی یاحملات مکرر تپش قلب و آریتمی وتغییرات خاصی در نوار قلب دارند مستعد آریتمی بطنی و حملات قلبی هستند و باید دقیق بررسی شوند.


عوارض بیماری پرولاپس(افتادگی دریچه میترال)

۱- تپش قلب و آریتمی
۲- نارسایی شدید دریچه میترال
۳- نارسایی قلب
۴- عفونت حاد دریچه قلب (اندوکاردیت)
۵- حوادث آمبولیک ( حملات گذرای مغزی یا کاهش ناگهانی دید )
۶- سندروم نادر مرگ ناگهانی و...
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
آخرین فرصت شما برای قد‌بلند شدن

«هروقت می‌خواهم به مهمانی بروم، قصه همین است! یا یک جفت کفش با پاشنه‌های خیلی بلند می‌پوشم که از اول تا آخر مهمانی نمی‌توانم قدم از قدم بردارم و آخرش هم با کمردرد و پادرد راهی خانه می‌شوم! یا موهایم را به شدت می‌کشم و بالای سرم می‌بندم تا شاید قدم بلندتر از چیزی که هست، به نظر بیاید!
خلاصه از هر ترفندی استفاده می‌کنم تا قدم کوتاه‌تر از بقیه خانم‌های فامیل نباشد! دست به دامن هر قرص و دارویی هم شده‌ام؛ از قرص‌های استخوان‌ساز که در شبکه‌های مختلف ماهواره تبلیغ می‌کنند تا هر پودر و قرصی که عطاری‌ها برای بلند شدن قد پیشنهاد می‌کنند! البته مدتی هم بسکتبال بازی کردم و مدام از میله بارفیکس آویزان می‌شدم که هیچ‌کدام فایده نداشت! بعضی وقت‌ها فکر می‌کنم شاید تنها راه بلندتر شدن قدم جراحی باشد اما می‌ترسم! دوست دارم با روش‌های کم‌خطر چند سانتی‌متری به قدم اضافه کنم؛ یعنی می‌شود؟!»


علت را ریشه‌یابی کنید
تاکی می‌شود امید داشت؟


افزایش قد جزئی از فرایند رشد است که تحت تاثیر عوامل وراثت و محیط رخ می‌دهد اما مهم‌ترین عامل تعیین‌کننده قد افراد مسائل ژنتیک است. میانگین قد والدین به علاوه عدد 5/6 در پسران و منهای عدد 5/6 در دختران، به عنوان قد مورد انتظار برای افراد محسوب می‌شود. در واقع تا زمانی که صفحات رشد استخوانی باز باشند- یعنی حدود 5 سال پس از بلوغ- می‌توان انتظار داشت که طول قد افزایش پیدا کند و بعد از آن دیگر با هیچ دارو یا غذایی نمی‌شود طول قد را افزایش داد.
اما عوامل محیطی متعددی تا قبل از بسته شدن صفحات رشد، این ویژگی را تحت تاثیر قرار می‌دهد. مهم‌ترین عامل محیطی تاثیرگذار روی قد افراد مسئله نوع و میزان تغذیه است. پیروی از یک رژیم متنوع و متعادل که نیازمندی‌های بدن کودکان و نوجوانان را نسبت به مواد اولیه در طول زمان رشد فراهم کند، شرط لازم برای دستیابی به حداکثر استعداد ژنتیک برای افزایش طول استخوان‌هاست.
کلسیم عنصر اصلی در ترکیب استخوان بوده و بدون حضور مقدار مناسب آن در رژیم غذایی، رسیدن به بالاترین ظرفیت وراثت طول استخوانی میسر نیست. لبنیات و کلم و مرکبات از منابع اصلی و توصیه شده این عنصر هستند.


خوراکی‌های مفید میل کنید
استخوان‌سازها را بشناسید


پروتئین از اجزای اصلی مورد نیاز برای رشد است که باید در رژیم غذایی کودکان و نوجوانان گنجانده شود که البته نوع حیوانی پروتئین ارجحیت دارد؛ گوشت و تخم‌مرغ منبع اصلی تامین پروتئین حیوانی است.
کلسیم عنصر اصلی در ترکیب استخوان بوده و بدون حضور مقدار مناسب آن در رژیم غذایی، رسیدن به بالاترین ظرفیت وراثت طول استخوانی میسر نیست. همچنین لبنیات و کلم و مرکبات از منابع اصلی و توصیه شده این عنصر هستند. البته برای ترشح هورمون‌های موثر در رشد و ساخت بستر استخوانی و در کنار آن عضلات، بدن به ویتامین‌ها و عناصر دیگری مانند روی، منیزیم، آهن و فلوئور نیاز دارد که رعایت یک الگوی صحیح تغذیه‌ای، اساسی‌ترین عامل در رشد طولی استخوان‌هاست.
همان‌قدر که خواب خوب و مناسب بر رشد مناسب جسم و قد تاثیرگذار است، خواب نامنظم، شب‌بیداری و خوابیدن تا دیروقت روز با ایجاد اختلال در روند ترشح هورمون رشد می‌تواند مانع از رشد واقعی قد در نوجوانان شود.


استراحت خوب است یا تحرک؟
هم ورزش کنید و هم بخوابید!


اگر اهل ورزش هستید و دوست دارید حرکات ورزشی متناسب با افزایش قد انجام دهید، خوب است بدانید انجام حرکات ورزشی و کششی مثل یوگا، بارفیکس و امثال آنها هم می‌تواند تا حدودی به رشد استخوانی کمک کند. البته رعایت ریتم مناسب خواب هم یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار بر رشد طولی استخوان‌هاست، زیرا خواب مناسب باعث ترشح منظم هورمون رشد شده و کودکان بیشترین بهره را از آن می‌برند. در مقابل، همان‌قدر که خواب خوب و مناسب بر رشد مناسب جسم و قد تاثیرگذار است، خواب نامنظم، شب‌بیداری و خوابیدن تا دیروقت روز با ایجاد اختلال در روند ترشح هورمون رشد می‌تواند مانع از رشد واقعی قد در نوجوانان شود؛ به این ترتیب نوجوانی که شرایط ژنتیک لازم برای قدبلند شدن را داراست، ممکن است با شب‌بیداری و ساعات نامنظم خواب، فرصت قدبلند شدن را از دست بدهد.
البته نباید تاثیر برخی بیماری‌ها را بر مختل شدن روند رشد قد افراد نادیده گرفت؛ برخی بیماری‌ها مانند نارسایی كلیه، اختلالات روده‌ای كه جذب مواد غذایی را كاهش می‌دهد یا ابتلا به دیابت و كم‌كاری تیروئید در دوران کودکی، موجب اختلال در رشد قدی می‌شود که تشخیص و درمان این بیماری‌ها در حوزه متخصصان غدد درون‌ریز و متابولیسم قرار دارد و هیچ نوع خود درمانی در این موارد جایز نیست.


باورهای رایج درباره کوتاهی قد
آیا کافئین و سیگار باعث کوتاهی قد می‌شود؟


بعضی‌ها تصور می‌کنند مصرف کافئین مانع از رشد قد می‌شود اما مطالعات پژوهشگران این ادعا را رد می‌کند. مصرف مداوم کافئین تنها می‌تواند بر کیفیت و نظم خواب تاثیر بگذارد؛ کودکان و افراد میانسال به 9 تا 10 ساعت خواب خوب شبانه نیاز دارند و مصرف بیش از حد کافئین مانع از این مقدار خواب می‌شود. محققان در مورد تاثیر سیگار بر BMI بدن هنوز به نتیجه مشخصی نرسیده‌اند اما تحقیقاتی که در دانشگاه کلمبیا انجام شده، نشان داده بچه‌هایی که در سنین پایین سیگار کشیده یا در معرض دود سیگار قرار گرفته‌اند، نسبت به بچه‌های غیرسیگاری یا بچه‌هایی که والدین غیرسیگاری دارند، قدشان کوتاه‌تر است.
همچنین ثابت شده مصرف دخانیات و الكل توسط مادران در دوران بارداری میتواند بر رشد قدی كودكان تاثیر منفی داشته باشد.


ژنتیک، مهم‌تر از همه است

با وجود همه مواردی که گفته شد، نباید فراموش کرد که وراثت اصلی‌ترین عامل تعیین میزان قد افراد است. در واقع متخصصان برای قد افراد، محدوده‌ای را در نظر می‌گیرند که رعایت نکات تغذیه‌ای و ورزشی تنها می‌تواند آنها را از حداقل این محدوده دور و به حداکثر آن نزدیک کند، بنابراین نمی‌توان با مصرف بیشتر لبنیات و... باعث افزایش رشد قد شد. خیلی از افراد تصور می‌کنند هر چه مواد مورد نیاز برای رشد را بیشتر در اختیار فرزندان‌شان قرار دهند، شرایط بلندتر شدن قد آنها را فراهم می‌کنند و با همین هدف لبنیات، گوشت و میوه بیشتری در اختیار آنان می‌گذارند، غافل از اینکه مصرف بیش از حد این مواد، نه تنها افزایش قد را در پی نخواهد داشت، بلکه باعث چاقی آنها می‌شوند که این چاقی، وضعیت ترشح هورمونی‌شان را تحت تاثیر قرار داده و افزایش قدشان را مختل می‌کند.
به یاد داشته باشید که اضافه وزن و چاقی یکی از موانع رشد قدی محسوب شده و درمان آن نیز جز با رعایت رژیم غذایی مناسب حاصل نخواهد شد.


داروهای ماهواره‌ای را باور کنیم؟!

داروها و روش‌های موجود در بازار که با هدف افزایش قد و عمدتا از راه‌های غیرقانونی مثل شبکه‌های ماهواره‌ای یا عطاری‌های غیرمجاز عرضه می‌شوند، هیچ تاثیری در افزایش قد افراد ندارند. عمده این داروها ترکیبات مولتی‌ویتامینی است که با برندهای مختلف در داروخانه‌ها موجود بوده و در صورت رعایت یک الگوی صحیح غذایی، بدن نیازی به مصرف آنها ندارد.
برخی دیگر از این داروها و همچنین وسایلی مانند انواع کفش‌ها و... چیزی جز فریبکاری نیست و نه‌تنها افزایش قدی در پی ندارند، بلکه در برخی موارد ممکن است سلامت فرد را به خطر بیندازند.
نکته آخر اینکه یادتان باشد همیشه برای تعیین میزان قد مورد انتظار و نحوه دستیابی به آن، از پزشک خود برای طراحی یک برنامه غذایی صحیح و الگوی فعالیت بدنی مناسب کمک بخواهید و هرگز دارویی را بدون تجویز پزشک مصرف نکنید.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
درمان میخچه، بدون درد وخونریزی

زندگی کردن با میخچه یکی از سخت‌ترین و دشوارترین مشكلات روی زمین است. بی‌شک کسی دوست ندارد با یک میخچه دردناک در خیابان قدم بزند یا برای انجام کارهای روزانه خود از این سر شهر به آن سر شهر برود. میخچه یکی از مشکلات رایجی است که بیشتر انسان‌ها دست کم یک‌بار آن را در طول زندگی تجربه می‌کنند. میخچه در نقاط مختلف پا به ویژه در ناحیه انگشتان و مفاصل آن دیده می‌شود. درحقیقت میخچه واکنشی است که پوست بدن در برابر فشارهایی قرارمی‌گیرد که به صورت مستمرو به دلایل مختلف مثل تنگی کفش یا اضافه وزن به سطح پوست وارد می‌شود و به صورت برآمده و ضخیم شدن پوست به اندازه یک دانه عدس یا ذرت پیش می‌رود. بی‌توجهی به درمان میخچه گاهی افراد را وادار به انجام جراحی و خارج کردن آن از بدن می‌کند، درحالی که درمان میخچه یکی از ساده‌ترین و کم‌هزینه‌ترین روش‌هاست به شرط آنکه درمان آن در زمان مناسب انجام شود. برای درمان این عارضه راه‌های مختلفی در شیوه‌های درمانی طبیعی و خانگی در سراسر جهان وجود دارد که برخی از موثرترین آنها را با هم مرور می‌کنیم.


چگونه میخچه را شناسایی کنید
میخچه را با پینه اشتباه نگیرید


اگرچه میخچه و پینه هردو ظاهر کاملا متفاوتی دارند اما گاهی توسط بسیاری از مردم با یکدیگر اشتباه گرفته می‌شوند. پینه‌ معمولا سطح وسیع‌تری از پوست را به خود درگیر می‌کند و معمولا در قسمت‌هایی از کف پا که تماس مستقیم و مداوم با زمین دارد و تحت‌فشار زیاد قرار می‌گیرد، مثل پاشنه یا سینه‌ پا دیده می‌شود، در حالی که میخچه محدوده بسیار کوچکی را درگیر می‌کند و معمولا برجسته است، در یک نقطه رشد می‌کند، ضخامت بیشتری دارد و احتمال نفوذ آن تا اعماق پوست بسیار زیاد است. در حالی که پینه تنها در سطح پوست دیده می‌شود و امکان نفوذ به لایه‌های زیرین پوست را ندارد.


راه‌های پیشگیری را بشناسید
چرا میخچه می‌زنید


دلایل مختلفی برای ابتلا به میخچه وجود دارد که بسیاری از آنها به دلیل بی‌احتیاطی و بی‌توجهی خودمان به وجود می‌آید. پوشیدن کفش‌ یا جوراب تنگ، تماس بیش از اندازه انگشتان با رویه کفش‌، پوشیدن کفش یا صندل بدون جوراب و پیاده‌روی طولانی و مستمر، استفاده از کفش‌های پاشنه بلند و تنگ، عدم درمان قوس کف پا و افزایش فشار بر انگشتان و سینه‌ پا و در نهایت تقسیم نامتعادل وزن روی پاها از جمله عواملی است که موجب می‌شود پا و انگشتان آن در معرض فشار قرار بگیرند و احتمال ابتلا به میخچه در آنها تقویت شود، بنابراین اگر نسبت به این موارد بی‌تفاوت باشید به مرور شاهد درد مفصل انگشتان، التهاب، برآمدگی و سفتی پوست و دردهای نقطه‌ای در موضع میخچه خواهید بود.


نسخه: پاکسازی میخچه با سرکه
طول درمان: 2 هفته، روزی دو بار


استفاده از سرکه برای درمان میخچه یکی از ساده‌ترین شیوه‌ها برای خشک‌کردن و ازبین‌بردن آن‌ است. برای این کار به سرکه سفید و یک پنبه‌ نیاز دارید. پنبه را به سرکه آغشته کنید و آن را روی موضعی که میخچه در آن به‌وجود آمده، بگذارید. پنبه‌ سرکه‌ای را با نوارچسب پارچه‌ای پانسمان روی موضع ببندید، به گونه‌ای که پنبه سرکه‌ای به طور کامل سطح میخچه را مرطوب کند. بعد از 3 تا 4 ساعت پنبه سرکه‌ای را از روی میخچه بردارید و اجازه دهید، میخچه به مدت 30 دقیقه هوا بخورد. پس از این مدت پنبه‌ دیگری را به سرکه آغشته کنید و به مدت 3 تا 4 ساعت به همان شیوه روی موضع میخچه ببندید. این شیوه را به مدت 2 هفته، روزی دوبار تکرار کنید تا در پایان هفته دوم شاهد خشک شدن و جدا شدن میخچه از موضع باشید.
افرادی که به‌جای استفاده از شیوه‌های طبیعی با قیچی، ناخن‌گیر و اجسام برنده به جان میخچه‌ها می‌افتند آسیب‌های جدی به پوست خود وارد می‌کنند.


این هشدار را جدی بگیرید
میخچه را جراحی نکنید


کارشناسان و متخصصان پوست می‌توانند نمونه‌های مختلفی از افراد مبتلا به میخچه را مثال بزنند که با خوددرمانی‌های بی‌مورد و خطرناک مشکلات زیادی برای خود به‌وجود آورده‌اند. افرادی که به جای استفاده از شیوه‌های طبیعی با قیچی، ناخن‌گیر و اجسام برنده به جان میخچه‌ها می‌افتند، آسیب‌های جدی به پوست خود وارد می‌کنند، زیرا با این کار موجب بروز عفونت و آلودگی در موضع میخچه می‌شوند و مشکلی به مشکلات قبلی خود اضافه می‌کنند.


نسخه: پوست موز و اسانس چای
طول درمان: 2 هفته روزی 2 ساعت


یکی دیگر از روش‌های خانگی درمان میخچه تهیه مرهمی است که با کمک پوست موز و عصاره برگ درخت چای به دست می‌آید. برای این کار باید یک عدد موز رسیده و کامل را به مدت
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
نقرس شناسی!

د‌ر قد‌یم آن را بیماری پاد‌شاهان و ثروتمند‌ان می‌د‌انستند‌، اما برخی آمارها حاكی از آن است كه تا 3د‌رصد‌ از جمعیت جهان به بیماری نقرس د‌چار هستند‌ كه بسیاری از آنها از بیماری خود‌ آگاه نیستند‌.
این بیماری با د‌رد‌ و محد‌ود‌یت د‌ر حركات همراه است و گاهی حتی می‌تواند‌ فرد‌ را از كار بیند‌ازد‌. نكته نگران‌كنند‌ه این است كه آمار ابتلا به این بیماری د‌ر سراسر جهان رو به افزایش است و حالا شایع‌ترین بیماری التهابی مفاصل د‌ر مرد‌ان بالای 40 سال د‌ر جهان «نقرس» است اما چقد‌ر از این بیماری می‌‌د‌انید‌؟ اگر اطلاعات‌تان كامل نیست، حتما این مطلب را با د‌قت بخوانید‌؛ این مطلب د‌ر مورد‌ تصورات عمومی د‌ر مورد‌ این بیماری و صحت یا عد‌م صحت اینگونه تصورات است.


فقیر و غنی فرق د‌ارند‌؟
1- تنها آد‌م‌های ثروتمند‌ و چاق، نقرس می‌گیرند‌
غلط


تمام انسان‌ها با هر قد‌ و وزنی، احتمال د‌ارد‌ به بیماری نقرس د‌چار شوند‌، اما خب اضافه‌وزن، احتمال ابتلا به این بیماری را افزایش می‌د‌هد‌. د‌كتر جان رویله، متخصص روماتولوژی د‌ر د‌انشگاه هوستون می‌گوید‌: «بیماری نقرس د‌ر افراد‌ی كه د‌چار بیماری‌های ناشی از اضافه‌وزن هستند‌ ازجمله د‌یابت و فشارخون بالا شایع‌تر است اما وضعیت اقتصاد‌ی افراد‌ د‌ر ابتلا به این بیماری هیچ نقشی ند‌ارد‌.» مشخص شد‌ه ژنتیك د‌ر ابتلا به این بیماری نقش د‌ارد‌ و د‌ر صورتی كه والد‌ین فرد‌ مبتلا باشند‌، احتمال ابتلای او چند‌برابر سایر افراد‌ جامعه است.


خانم‌ها هم د‌رخطرند‌؟
2- زنان به نقرس مبتلا نمی‌شوند‌
غلط


هم زنان و هم مرد‌ان ممكن است به این بیماری مبتلا شوند‌ اما احتمال ابتلای مرد‌ان، به خصوص د‌ر سنین پایین‌تر بیشتر است. د‌كتر هربرت باراف، پروفسور طب د‌اخلی و مركز تحقیقات روماتولوژی د‌ر د‌انشگاه جرج واشنگتن می‌گوید‌: «د‌ر سنین زیر 50 سال، بیماری نقرس د‌ر مرد‌ان تقریبا 10برابر زنان است اما زمانی كه زنان به سن یائسگی می‌رسند‌، میزان ابتلا مساوی می‌شود‌.» د‌رواقع د‌ر سنین بالاتر بیشتر بیمارانی كه بیماری آنها تشخیص د‌اد‌ه می‌شود‌، خانم هستند‌.


گوشت بخوریم یا نه؟
3- ابتلا به نقرس فقط ناشی از خورد‌ن گوشت قرمز نیست
صحیح


د‌رست است كه گوشت قرمز و به خصوص جگر و برخی ماهی‌های چرب مثل سارد‌ین و ماهی آزاد‌ غنی از مواد‌ی موسوم به یورین هستند‌ كه د‌ر بد‌ن انسان شكسته و تبد‌یل به اسید‌ اوریك می‌شود‌ و طبیعی است كه زیاد‌ خورد‌ن اینگونه مواد‌ غذایی باعث افزایش احتمال ابتلا به نقرس می‌شود‌ اما د‌كتر رویله می‌گوید‌ كه نقرس حتی د‌ر افراد‌ی كه اصلا گوشت نمی‌خورند‌، مثلا گیاهخواران هم د‌ید‌ه شد‌ه است ولی احتمال ابتلا به این بیماری د‌ر این گروه از افراد‌ بسیار كم است.


د‌رد‌ از كجا شروع می‌شود‌؟
4- د‌رد‌ نقرس همیشه از انگشت شست پا شروع می‌شود‌
غلط


حمله بیماری نقرس زمانی شروع می‌شود‌ كه بلورهای اسید‌ اوریك د‌ر خون ساخته می‌شود‌. بلورها و كریستال‌ها د‌ر مفاصل رسوب می‌كنند‌ و باعث تورم و د‌رد‌ مفصل می‌شوند‌. البته د‌رست است كه معمولا حملات نقرس از شست پا شروع می‌شود‌ اما گاهی هم مشكل از زانو، مچ پا یا مفاصل د‌ست‌ها شروع می‌شود‌. د‌ر زنانی كه د‌چار بیماری اسئوآرتریت هستند‌، بیماری معمولا از مفاصل كوچك د‌ست شروع می‌شود‌. معمولا حمله بیماری از یك یا 2 مفصل شروع می‌شود‌ اما گاهی د‌ر بعضی افراد‌ ممكن است چند‌ مفصل همزمان با هم د‌رگیر شوند‌.


چه د‌اروهایی بخوریم؟
5- امروزه د‌رمان‌های موثری برای نقرس د‌ر د‌سترس است
صحیح


تحقیقات زیاد‌ی د‌ر مورد‌ بیماری نقرس انجام گرفته و د‌رمان‌های زیاد‌ی برای آن كشف شد‌ه است؛ برخی د‌اروها د‌رد‌ را آرام می‌كنند‌ و برخی د‌یگر باعث كاهش التهاب می‌شوند‌ و برخی د‌یگر از شكل‌گیری كریستال‌های اسید‌ اوریك جلوگیری می‌كنند‌. د‌ر میان د‌اروهای مشهور برای این بیماری، كلشی‌سین شاید‌ از همه مشهورتر باشد‌. جالب است كه د‌كتر رویله می‌گوید‌ سابقه استفاد‌ه از این د‌ارو برای نقرس به 2هزار سال قبل برمی‌گرد‌د‌. این د‌ارو پس از مد‌تی كوتاه (حد‌ود‌ یك تا 2 ساعت) باعث كاهش التهاب ناشی از نقرس می‌شود‌ و هرچه سریع‌تر آن را مصرف كنید‌، حمله زود‌تر خنثی می‌شود‌. آلوپورنیول و پروبنسید‌، سایر د‌اروهای مشهوری هستند‌ كه برای د‌رمان نقرس به كار می‌روند‌. هر د‌و د‌ارو سطح خونی اسید‌ اوریك را كنترل می‌كنند‌ و د‌ر بیشتر بیماران پاسخ‌های خوبی د‌ر آنها مشاهد‌ه شد‌ه است. اكثریت افراد‌ مبتلا به نقرس به طور معمول به روزی یك یا 2 قرص كاهش‌د‌هند‌ه اسید‌ اوریك خون د‌ر تمام د‌وران زند‌گی خود‌ احتیاج پید‌ا می‌كنند‌.


جان‌تان تهد‌ید‌ می‌شود‌؟
6- نقرس بیماری همراه با د‌رد‌ زیاد‌ است اما جان فرد‌ را تهد‌ید‌ نمی‌كند‌
غلط


نقرس به طور مستقیم جان فرد‌ را تهد‌ید‌ نمی‌كند‌ اما می‌تواند‌ باعث بروز مشكلات جد‌ی سلامت شد‌ه كه باعث تهد‌ید‌ جان فرد‌ مبتلا می‌شود‌. این گفته د‌كتر رابرت كینان، پروفسور روماتولوژی د‌ر د‌انشگاه د‌وك است. به طور مثال د‌كتر كینان اشاره می‌كند‌ كه احتمال بروز سكته قلبی و مغزی د‌ر افراد‌ مبتلا به نقرس بیشتر است یا مثلا د‌ر افراد‌ مبتلا به نقرس احتمال مقاومت به انسولین پایین می‌آید‌ و فرد‌ بیشتر د‌ر معرض خطر ابتلا به بیماری د‌یابت قرار می‌گیرد‌. د‌ر ضمن اگر نقرس د‌رمان نشود‌، احتمال رسوب كریستال‌های اسید‌اوریك د‌ر كلیه و بروز بیماری‌های كلیه و نیز عفونت‌های اد‌راری كه می‌تواند‌ زند‌گی فرد‌ را تهد‌ید‌ كند‌، بالا می‌رود‌.


چه غذایی بخوریم؟
7- تغییر د‌ر شیوه زند‌گی می‌تواند‌ به نفع مبتلایان به نقرس باشد‌
صحیح


د‌كتر كینان می‌گوید‌: «تغییرات د‌ر شیوه زند‌گی می‌تواند‌ هم تعد‌اد‌ حملات نقرس و هم شد‌ت آنها را كاهش د‌هد‌؛ برای مثال كاستن وزن می‌تواند‌ بسیار به افراد‌ مبتلا به این بیماری كمك كند‌.» مطالعه‌ای كه نتیجه آن د‌ر نشریه ملی «روماتولوژی» به چاپ رسید‌ه نشان می‌د‌هد‌ كه اگر افراد‌ مبتلا به نقرس غذاهای غنی از پروتئین مثل لبنیات، آجیل‌ها، صیفی‌جات و غلات مصرف كنند‌ از احتمال بروز حمله نقرس می‌كاهند‌؛ د‌ر ضمن احتمال بروز مشكلات قلبی و نیز ابتلا به د‌یابت د‌ر این گروه پایین می‌آید‌.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
سیستیت بین بافتی شدیدترین درد در زندگی

سیستیت بین بافتی یکی از بیماری های گیج کننده ای است که گاهی تشخیص آن سخت می شود.
این حالت یک التهاب مزمن دیواره مثانه است که باعث درد لگن و مثانه به صورت مزمن می شود و همچنین می تواند باعث کاهش گنجایش مثانه شده و درنتیجه باعث شود، فرد بیشتر به دستشویی برود. هیچ کس نمی داند علت این بیماری چیست؛ این حالت با عفونت دستگاه ادراری و عفونت مثانه متفاوت است زیرا در این حالت التهاب ناشی از عفونت نیست و آنتی بیوتیک ها نمی توانند در درمان موثر باشند.


● سخت ترین دردی که در زندگی تجربه می کنید

بعضی اوقات التهاب آن قدر شدید و وخیم است که زخم هایی در دیواره مثانه ایجاد می کند. این حالت در زنان شایع تر و در واقع ۹۰ درصد از موارد آن در زنان رخ می دهد. بعضی پزشکان معتقدند، این حالت یک بیماری خود ایمن است که پس از یک عفونت مثانه رخ می دهد اما برخی دیگر می گویند، موادی که در ادرار وجود دارد می تواند باعث صدمه خوردن جداره مثانه شود. برای رفع این مشکل هنوز درمانی کشف نشده اما گاهی ممکن است علائم بدون هیچ درمانی برطرف شوند، گاهی هم علائم برای مدتی برطرف می شوند اما دوباره پیدا می شوند. گاهی حتی ممکن است بین دوره های بیماری فاصله های چند ساله ای وجود داشته باشد.


● روزی ۶۰ بار مراجعه به دست شویی!

علائم سیستیت بین بافتی شامل درد لگن، احساس فشار، درد در لمس و درد شدید و مداوم در مثانه و کل لگن است. فرد ممکن است، احساس تکرر ادرار و فوریت داشته باشند. زنانی که دچار حالت بسیار شدید این بیماری می شوند ممکن است روزی ۶۰ بار به دست شویی بروند. در برخی بیماران پرشدن مثانه و در برخی دیگر خالی شدن آن باعث ایجاد درد می شود. به طور معمول درد طی روزهای دوره ماهانه شدید تر می شود. تشخیص این حالت به وسیله شیوه ای است که سیستوسکوپی نامیده می شود که نوعی آندوسکوپی برای دیدن داخل مثانه است.


● مرگبار نیست اما مواظب باشید

اگر بیشتر از یک بار دچار سنگ های کلیه شده اید یا اگر سابقه خانوادگی ابتلا به سنگ های کلیوی را دارید، احتمالا تمایل خواهید داشت که پزشکان معالج شما کاری بکنند که دیگر به این سنگ ها مبتلا نشوید. با تغییرات در رژیم غذایی و نوشیدن آب به مقدار کافی می توان بسیاری از سنگ ها را کوچک کرد یا مانع از تشکیل آن ها شد اما بعضی از انواع سنگ ها هم به درمان های دارویی نیاز دارند. برای این کار نیاز است که پزشک معالج تان برای شما درخواست تجزیه ادرار را بدهد تا مشخص شود که شما مستعد ابتلا به کدام نوع از سنگ ها هستید و نقشه درمان مناسب را برای شما ترسیم کند.
بسیاری از اوقات نخستین حمله درد سنگ کلیوی در ساعات شب و نیمه شب رخ می دهد. در این موارد گاهی افراد سعی می کنند با خوردن مسکن درد را آرام کنند اما بهترین کار این است که در هر ساعتی که دچار مشکل شدید به بخش اورژانس مراجعه کنید. سنگ های کلیوی مشکل مرگباری نیستند اما درد بسیار شدید دارند که معمولا به درمان های معمول خانگی جواب نمی دهند. در ضمن یادتان باشد که علائم سنگ کلیه مشابه علائم حالت هایی است که ممکن است مرگبار باشند، پس بلافاصله پس از بروز علائم به بخش اورژانس مراجعه کنید.


● این زنان نباید گوجه فرنگی و شکلات بخورند

برخی داروها در زنان مبتلا به این حالت مفید بوده است مثلا پنتوزان پلی سولفات و مسکن هایی مثل ایبوپروفن و داروهای ضدافسردگی و حتی در برخی موارد، داروهای آنتی هیستامین. پزشکان در کنار تجویز دارو ممکن است تغییراتی را هم در رژیم های غذایی افراد منظور کنند. در موارد شدیدتر هم ممکن است اعمالی مثل تحریک الکتریکی مثانه یا عمل های جراحی ترمیمی، لازم شود.
هنوز مطالعات جامع و کاملی در مورد تاثیر رژیم های غذایی روی حالت سیستیت بین بافتی انجام نگرفته است اما بسیاری از زنان می گویند که گوجه فرنگی، انواع سس ها، شکلات ها، نوشیدنی ها و مایعات حاوی کافئین و غذاهای حاوی چربی بالا علائم را در آن ها تشدید می بخشند، در گروهی دیگر هم خوردن هرگونه نوشیدن یا غذاهای حاوی قندهای مصنوعی به شدت علائم را بدتر می کند. به هر حال باید از هرچیزی که علائم را بدتر می کند پرهیز کنید. برخی پزشکان معتقدند، کسانی که رژیم غذایی آن ها شامل چند وعده غذایی کم حجم و از گروه های مختلف غذایی باشد، علائم و دردهای کمتری را تجربه خواهند کرد. در ضمن خیال تان راحت باشد که این مشکل هیچ مشکلی در روند طبیعی بارداری یک زن ایجاد نخواهد کرد.


● بدون کلیه، هرگز

کلیه ها برای داشتن یک زندگی معمول لازم هستند. شما می توانید با یک کلیه زندگی کنید اما بدون یک کلیه می میرید. برای همین باید کاملا مراقب کلیه های خود باشید. شما باید به طور سالانه توسط پزشک معاینه شوید تا هرگونه مشکلات اولیه کلیوی در شما تشخیص داده شود. بسیاری از مشکلات جدی کلیوی اگر زود کشف شوند قابل درمان هستند.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
اتفاقی ساده که باید جدی گرفته شود

خونریزی بینی - این عارضه به علت پاره شدن رگ های کوچک خونی در داخل بینی اتفاق می افتد. افرادی که بیشتر در معرض خطر خونریزی بینی هستد، یکی کودکان به علت حساس بودن خیلی زیاد رگ هایشان هستند و دیگری افراد سالخورده به دلیل فشار خون بالا می باشند. شایع ترین محل خونریزی دماغ در کودکان و جوانان قسمت قدامی تیغه بینی است.
خوشبختانه خونریزی این ناحیه را می توان به آسانی کنترل کرد. مشکل ترین و پیچیده ترین محل خونریزی در قسمت پشتی جدار خارجی و تیغه وسط بینی در اشخاص مسن است. این نوع خونریزی، به راحتی کنترل نمی شود و گاهی نیاز به اقدامات تخصصی در بیمارستان دارد.


● علل خونریزی بینی

علل خونریزی بینی - مقدار زیادی مایع لزج در بینی ترشح می شود. این ماده، هوایی را که تنفس می کنیم، مرطوب می کند. با بالا رفتن سن و پیر شدن، رطوبت بینی به خشکی می گراید.غشای ظریف داخل بینی خشک و شکننده شده و موجب می شود که سیاهرگ ها و سرخرگ ها ترک بر دارند و با کمترین فشار دچار خونریزی شوند. گاهی بالا کشیدن ساده بینی یا عطسه ای ملایم، می تواند به خون دماغ منجر شود.علل خونریزی متنوع است.
علل ممکن است موضعی باشد و در اثر آسیب وارده به بینی ایجاد شود، مانند دستکاری بینی با انگشت، انحراف تیغه بینی، استفاده از اسپری های مخصوص بینی، استفاده طولانی مدت از اکسیژن و گاهی سرطان بینی. گاهی علت، موضعی نبوده و اختلالی در سطح عمومی بدن وجود دارد که خود را با خونریزی از بینی نشان می دهد. بیماران فشارخونی با افزایش فشارخون ممکن است دچار خونریزی از بینی شوند. بیماری های دیگری که ممکن است با خونریزی از بینی همراه باشد، شامل اختلالات انعقادی خون (مثل هموفیلی)، نارسایی مزمن کلیه یا سرطان خون است. سرماخوردگی، آلرژی، آلودگی هوا و ارتفاع زیاد نیز از عوامل ایجاد خونریزی بینی هستند، زیرا این موارد باعث حساس شدن مخاط بینی می شوند.
استرس، دیابت، نارسایی کبدی و عوامل هورمونی مانند بلوغ، حاملگی و یائسگی نیز باعث خونریزی بینی می شوند. اگر شیء خارجی در بینی فرو برود، ترشحات بدبو همراه با خون خارج می شود. این شکل از خونریزی از بینی را باید در بیمارستان و تحت تدابیر خاص معالجه کرد. باید جسم خارجی را خارج کرده و گاهی کار به جراحی و برداشتن بافت مرده و آسیب دیده می کشد. مصرف داروهای ضدانعقاد که موجب رقیق شدن خون می شوند، باعث اشکال در توقف خونریزی خواهند شد. همچنین ممکن است موجب خونریزی مکرر از بینی شوند.
از جمله این داروها می توان به آسپیرین، وارفارین، انواع داروهای مسکن همچون بروفن، پیروکسیکام، دیکلوفناک و ایندومتاسین اشاره کرد. افرادی که وارفارین مصرف می کنند به محض مشاهده خونریزی از هر ناحیه ای از بدن باید به پزشک مراجعه کنند. خونریزی در این افراد نشانه ای از مسمومیت با وارفارین است. خونریزی مکرر از یک سوراخ بینی، به خصوص زمانی که با انسداد همان سوراخ بینی همراه باشد، باید بررسی کامل شود، چون ممکن است ضایعات بدخیم درون بینی باعث خونریزی شود.


● کنترل خونریزی بینی

کنترل خونریزی بینی - در یک مکان خنک بنشینید، به آرامی و توسط دهان نفس بکشید و لباس های اطراف گردن تان را باز کنید. سرتان را به طرف جلو خم نکنید، اما کمی به عقب متمایلش نمایید.اگر خونی در دهان تان هست، به بیرون بیندازید، زیرا قورت دادن خون باعث تهوع می شود.بینی تان را به آرامی تمیز کنید تا اگر لخته خونی در بینی مانده، خارج شود. با دو انگشت، دو سوراخ بینی تان را پنج تا ده دقیقه نگه دارید تا جریان خون قطع شود. حواستان باشد که اگر مشکوک به شکستگی بینی هستید، سعی نکنید که جلوی خونریزی از دو سوراخ بینی را بگیرید. می توانید چند قطعه یخ کوچک که در یک پارچه پیچیده شده است را روی بینی تان بگذارید تا خونریزی بینی کم شود. برای بند آوردن یا کنترل نسبی خونریزی بینی، باید جلوی بینی با انگشت شست و انگشت میانی فشرده شود.
اگر روش های بالا اثر نداشت، چاره ای ندارید جز اینکه یک گلوله پنبه ای که قابلیت بند آوردن خون را داشته باشد، در سوراخ های بینی تان قرار دهید. سپس یک ساعت منتظر بمانید و بعد به آرامی پنبه ها را خارج کنید. پنبه ها را زیاد عوض نکنید، زیرا ممکن است این کار باعث حساس شدن مخاط بینی شود.به محض اینکه جریان خون متوقف شد، تا چهار ساعت از فین کردن خودداری کنید. در طی این مدت از خوردن قرص آسپیرین یا هر داروی ضد التهاب دیگر خودداری نمایید. پس از کنترل خونریزی بینی، باید برای پیگیری به متخصص گوش و حلق و بینی مراجعه کرد. بیمارانی که خون دماغ شده اند و تحت درمان با وارفارین هستند یا داروهای مسکن استفاده می کنند، در مورد قطع یا ادامه مصرف باید با پزشک خود مشورت کنند.


● چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد؟

۱ اگر خون دماغ طی نیم ساعت بند نیامد، یا اگر همراه با سردرد بود، فورا به پزشک مراجعه کنید. دقت کنید که خونریزی از بینی ممکن است شدید باشد یا شدید شود و بیمار را تا مرز شوک پیش ببرد. پزشک یک پنبه بزرگ که آغشته به مواد منعقدکننده خون است، در سوراخ های بینی تان قرار می دهد و تا جایی که لازم است آن را داخل می کند. سپس، اگر مشاهده شود که رگ های خونی کوچک آسیب دیده اند، ممکن است از روش «سوزاندن» این رگ ها، که اغلب به وسیله لیزر انجام می شود، استفاده کند تا خطر خون دماغ شدن مجدد را کاهش دهد.
۲ در مواردی که خونریزی های بینی مکرر باشند، یا مقدار خونی که خارج می شود، خیلی زیاد باشد نیز باید به پزشک مراجعه کنید. خونریزی های مکرر ممکن است علامت یک بیماری مزمن مانند فشار خون بالا یا مشکلات انعقادی خون باشند. در اغلب این موارد، آزمایش خون تجویز می شود.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
۹ علت خون ریزی لثه

غذاهای آماده به دندان ها هم آسیب می زند
افرادی که از نخ دندان استفاده می کنند، گاهی دچار خون ریزی لثه می شوند. به نقل از سایت «MSN» خون ریزی لثه طبیعی نیست. خون ریزی هنگام مسواک زدن یا نخ دندان کشیدن نشانه بیماری لثه است و باید با مراجعه به پزشک آن را درمان کنید.


● بیماری لثه چیست؟

نوعی عفونت باکتریایی واگیردار در دهان است که به لثه ها آسیب می رساند و استخوان فک را فرسوده می کند. محققان معتقدند که بیماری لثه، علت عمده افتادن دندان های دائمی است. باکتری لایه محافظتی ایجاد می کند که به بافت لثه آسیب می رساند، سپس بدن به زخم و التهاب ایجاد شده واکنش نشان می دهد. هر چه مدت التهاب لثه ها بیشتر باشد، احتمال بروز بیماری های گوناگون از جمله حساسیت و بیماری های قلبی و... بیشتر است.۸۰درصد بزرگسالان تا حدی دچار این التهاب هستند در حالی که تنها ۱۰درصد آنان، متوجه این بیماری می شوند. زیرا علایم آن به طور طبیعی در اواخر میانسالی آشکار می شود. با تغییر برخی عادت ها می توان این خطر را کاهش داد.


کارشناسان دلایل مختلفی را برای خون ریزی از لثه برمی شمارند از جمله:

▪ رعایت نکردن بهداشت دهان و دندان
مسواک نزدن و استفاده نکردن از نخ دندان باعث قرمزی و تورم لثه ها می شود. در صورت رعایت نکردن بهداشت دهان، لثه های سالم در عرض ۲۴ تا ۳۶ ساعت بیمار می شود.
راه حل:
۱ استفاده از مسواک برقی که لثه ها را ماساژ می دهد و باعث شدت یافتن جریان خون می شود، مفید است.
۲ استفاده از دهان شویه و خمیر دندان ضدباکتری برای کاهش تجمع باکتری در دهان مفید است.
۳ روزانه از نخ دندان استفاده کنید.


▪ برنامه غذایی نامناسب:
مصرف غذاهای کنسروی و آماده نه تنها باعث افزایش وزن می شود بلکه برای سلامت دندان نیز مضر است.اتخاذ برنامه غذایی سالم، مصرف میوه و سبزیجات حاوی کلسیم، ویتامین های Cو D، منیزیم و مواد ضدالتهاب مانند روغن ماهی برای سلامت لثه ها مفید است.


▪ مصرف سیگار:
از آن جا که سموم موجود در سیگار باعث التهاب می شود و واکنش ایمنی بدن را کاهش می دهد ، افراد سیگاری بیشتر از دیگران در معرض بیماری لثه قرار دارند. به محض بروز علایم خون ریزی، باکتری های خطرناک موجود بین دندان به لثه زخمی راه پیدا می کند و مستقیم وارد خون می شود.


▪ استرس:
اضطراب و نگرانی سیستم دفاعی بدن را برای مقابله با بیماری ها از جمله بیماری لثه ضعیف می کند. استرس رگ های خونی را ملتهب می کند.

▪ سابقه خانوادگی بیماری:
افرادی که در خانواده شان سابقه بیماری لثه وجود دارد، باید بیشتر مراقب سلامت دهان و دندان خود باشند.


▪ نظم دندان ها:
در افرادی که دندان هایشان صاف نیست و یا عادت به دندان قروچه دارند، فشار وارده به دندان،به بافت لثه و استخوان فک آسیب می رساند. فشار دادن دندان روی هم باعث عقب نشینی لثه و فرسودگی استخوان می شود.


▪ داروها:
برخی داروها مانع جریان بزاق می شود و در نتیجه دهان دچار خشکی می شود. بزرگ شدن یا ضخیم شدن بافت لثه و خشکی دهان باعث پیشروی بیماری لثه می شود.


▪ استفاده مشترک از وسایل شخصی
بیماری لثه از طریق بزاق دهان قابل انتقال است. بوسیدن، استفاده مشترک از ظروف و لیوان، خطر انتقال بیماری لثه را ایجاد می کند.


▪ حاملگی:
زنان باردار بیشتر در معرض بیماری لثه قرار دارند. رعایت بهداشت دهان برای پیشگیری از این بیماری بسیار ضروری است.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
اسراری برای حفظ سفیدی دندان ها

داشتن دندان های سفید احساس جوانی و اعتماد به نفس را افزایش می دهد و در عین حال موجب می شوند که در برخورد با دیگران تاثیر روانی خوبی روی آنها بگذارید.
اکثر ما وقتی تبلیغات تلویزیونی و مجلات را در مورد روش های سفید کردن دندان ها می بینیم به فکر می افتیم که در این زمینه اقدامی کنیم و در نتیجه لبخندی زیبا داشته باشیم اما گاهی نگران اثرات سوء استفاده از این روش ها هستیم.


در این مقاله در این باره پنج راه کار مفید و در عین بی ضرر برای داشتن دندان های سفیدتر ارائه کرده که به شرح زیر است :

*بیش از اندازه مسواک نزنید. زیاد مسواک نزنید و برس را محکم روی دندان هایتان نکشید با این کار مینای دندان شما آسیب می بیند. حداقل ۳۰ دقیقه تا یک ساعت صبر کنید و دوباره دندان هایتان را در صورت نیاز مسواک بزنید، مسواک را هم همیشه نرم روی دندان هایتان بکشید.
*چای و قهوه کمتری بنوشید. برای اینکه دندان های سفیدی داشته باشید چای و قهوه کمتری بنوشید. این نوشیدنی ها با گذشت زمان رنگ دندان های شما را تغییر می دهند.
*آدامس بجوید. جویدن آدامس باعث افزایش ترشح بزاق در دهان شما می شود و به تمیزی دندان های شما نیز کمک می کند. افزایش تولید بزاق اثر باکتری هایی که موجب پوسیدگی دندان و بیماریهای لثه می شود را خنثی می کند. علاوه بر این جویدن آدامس موجب کاهش استرس می شود و اشتهای شما را برای خوردن غذاهای شیرین کمتر می کند.
*از خوردن مواد غذایی اسیدی بپرهیزید. خوردن مواد غذایی و نوشیدنی های اسیدی موجب زرد شدن دندان های شما می شود. از خوردنی هایی مثل سودا، لیمو، آب نبات، گوجه، غذاهای نشاسته دار بپرهیزید و از آجیل، غلات و آب بیشتری استفاده کنید.
*میوه و سبزیجات ترد بخورید. به جای خوردن آب میوه، خود آن را بخورید. برای داشتن دندان های سفید از میوه ها و سبزیجات ترد مثل سیب، کرفس، هویج و گلابی مصرف کنید.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
میگرن چیست؟

میگرن، سردردی تپش دار است که معمولا نیمی از مغز را در بر می گیرد. چنین سردردی به اندازه ای شدید و طولانی است - چهار ساعت - که می تواند زندگی روزانه فرد را مختل کنند.
از هر 10 شهروند آمریکایی یک نفر به این نوع سردرد مبتلا است، اما تعداد زیادی از افراد اعلام کرده اند که سردردهای تنشی و سینوسی را با سردرد میگرنی اشتباه گرفته اند.
مواد غذایی، اضطراب و تغییرات هورمونی می تواندد سبب تشدید میگرن شوند.


علایم و نشانه های میگرن

یکی از علایم و نشانه های واضح بروز سردرد میگرنی داشتن درد در چشم ها، پیشانی و شقیقه ها است. سردرد میگرنی سبب می شود فرد مبتلا نسبت به نور، صدا یا حرکت و ... حساس شود. برخی از افراد با آغاز سردرد، در بینایی شان اختلال ایجاد می شود و حالت تهوع می گیرند و استفراغ می کنند. درد می تواند فعالیت های روزانه افراد را با مشکل جدی مواجه کند.


میگرن همراه با تشعشع نور

در حدود 20 درصد از افرادی که از سردردهای میگرنی رنج می برند 20 دقیقه تا یک ساعت پیش از آغاز درد تشعشع نور را مشاهده می کنند. آنها نوری شبیه فلاش دوربین، نقاط و راه های نوری و ... را مشاهده می کنند که به آنها " میگرن کلاسیک " می گویند.


علایم و نشانه های خطرناک میگرن

برخی از افراد، پیش از آغاز سردردهای میگرنی خلق و خوی شان تغییر می کند. تعدادی از اشخاص هیجان زده، افسرده یا زود رنج می شوند. برخی نیز ممکن است به بوها و مزه ها حساس شوند. اما اکثر افرادی که با سردردهای میگرنی دست و پنجه نرم می کنند خمیازه می کشند و احساس خستگی و کوفتگی می کنند. از هر چهار فردی که از میگرن رنج می برد یک نفر 24 ساعت پیش از آغاز سردرد نارسایی فاز را تجربه می کند.


عامل بروز میگرن چیست؟

منشاء اصلی ایجاد سردرد میگرنی مشخص نشده است، اما متخصصان باور دارند مواد شیمیایی، رگ های خونی و اعصاب درون مغز عامل چنین سردردی هستند.


انعکاس نور

سردرد میگرنی برخی از افراد به علل گوناگون از جمله انعکاس نور تشدید می شوند. انعکاس نور می تواند به وسیله برف یا آبی که بر روی زمین جمع شده است یا تلویزیون و پرده سینما ایجاد شوند. به چشم زدن عینک های آفتابی در طول روز یا شب هنگام برای جلوگیری کردن از انعکاس نور ضروری است.


دلشوره و اضطراب

اضطراب یکی از عوامل اصلی بروز سردرد میگرنی است. در حالی که دوری از اضطراب به طور کلی امکان پذیر نیست، بهترین راه برای حفظ آرامش اجرای تکنیک های تمدد اعصاب است. در فضای باز به آرامی تنفس کنید و با فکر کردن به افکار و موسیقی های آرام بخش میزان اضطراب و دلشوره را کاهش دهید.


کمبود مواد غذایی و خواب

افرادی که از سردردهای میگرنی رنج می برند باید از رژیم غذایی و الگوی خواب مناسب پیروی کنند. کاهش یا افزایش شدید قند خون، گرسنه ماندن و پر خوری کردن از عوامل اصلی بروز سردرد میگرنی هستند. نوشیدن دست کم هشت لیوان آب در روز و داشتن هفت ساعت خواب راحت شبانه کمک زیادی به کاهش سردردهای میگرنی می کند.


تغییرات هورمونی

سردردهای میگرنی بسیاری از زنان چند روز پیش یا در طول سیکل قاعدگی که میزان هورمون استروزن بدن شان کاهش می یابد آغاز می شود. برخی از زنان ممکن است برای کاهش احتمال بروز سردرد داروهای ضد التهاب یا کنترل هورمون مصرف کنند.


مواد غذایی سردرد آور

افرادی که از سردردهای میگرنی رنج می برند معتقدند برخی از مواد غذایی سردردشان را تشدید می کند. برخی از مواد غذایی مانند پنیر، شکلات، سویا سس و گوشت های فرآوری شده سبب تشدید سردردهای میگرنی می شوند.


تیرامین

تیرامین ماده ای است که از تجزیه اسید آمینه تیروزین در مواد غذایی ایجاد می شود. این ماده به احتمال زیاد سبب گشاد شدن رگ های خونی می شود که یکی از عوامل اصلی بروز سردرد میگرنی است. برخی از متخصصان توصیه می کنند از مصرف برخی مواد غذایی مانند پنیر، سویا سس و سوسیس و کالباس پرهیز کنید.


کمک یا مانع؟

ترکیب داروهای ضد درد و کافئین می تواند به کاهش سردردهای میگرنی کمک کند. اکثر افرادی که از سردرد میگرنی رنج می برند روزانه یک یا دو فنجان چای یا قهوه می نوشند. با این وجود، مصرف بیش از اندازه کافئین نیز می تواند سبب تشدید سردردها شود.


شناسایی محرک های شخصی

محرک هایی را که سبب بروز سردردهای میگرنی می شوند را شناسایی کنید. هر بار که سردردتان شروع می شود، علایم و نشانه هایی که سبب بروز سردرد شده اند را یادداشت کنید. اگر محرک هایی را که سبب بروز سردرد می شوند را شناسایی کنید، می توانید در آینده از شر سردرد خلاص شوید.


چه افرادی به میگرن مبتلا می شوند؟

زنان سه برابر بیشتر از مردان به میگرن مبتلا می شوند. اگر یکی از اقوام نزدیک تان از این نوع سردرد رنج می برد، به احتمال بسیار زیاد شما نیز به آن مبتلا خواهید شد. متخصصان باور دارند ابتلا به میگرن در نتیجه جهش ژنتیکی در مغز نمایان می شود. این نوع سردرد در افرادی بروز می کند که از افسردگی، دلشوره، آسم، عوارض سکته مغزی و نارسایی های عصبی ارثی رنج می برند.


میگرن در کودکان

در حدود 5 درصد کودکانی که سردرد دارند به میگرن مبتلا هستند. دخترها بیشتر از پسرها به سردرد میگرنی مبتلا می شوند. کودکان ممکن است علایم و نشانه هایی بیشتر از سردرد مثل معده درد، حالت تهوع و استفراغ داشته باشند. اگر کودکی پاهایش بلرزد، فریاد بزند و چهره اش رنگ پریده باشد ممکن است به میگرنی که بیماری سرگیجه خوش خیم نام دارد مبتلا است.


تشخیص میگرن

میگرن را ابتدا با علایم و نشانه ایی که نمایان شده اند تشخیص می دهند، اما پزشک تان ممکن است بخواهد علل دیگر بروز سردرد مثل تومور یا خون ریزی را با استفاده از عکس برداری بررسی کند. با استفاده از اشعه ایکس می توان از دورن مغز عکس برداری کرد. در سال های اخیر پزشکان با استفاده از ام آر ای می توانند تصاویری رنگی و دقیق از دورن مغز به دست آورند.


محاسبه تعداد سردردها

پزشک پیش از آغاز پروسه درمان از شما می خواهد تعداد سردردهای خود را محاسبه کنید و تاثیر سردرد میگرنی ر ابر زندگی تان بسنجید. باید زمان هایی که میگرن در محل کار، مدرسه، خانواده و ... را نابود کرده را اعلام کنید.
درمان: داروهای ضد درد
ترکیب و مصرف داروهای ضد درد و التهاب مانند آسپرین، ناپروکسین، ایبو پروفن و استامینفون می تواند به کنترب سردرد کمک کند. با این وجود، استفاده بیش از حد از داروها ممکن است سردرد را تشدید کند و سبب بروز مشکلات گوارشی شود.


درمان: تریپتان ها

تریپتان ها، داروهایی که برای درمان میگرن تجویز می شوند، زمانی تاثیر گذار هستند که در لحظات ابتدایی اغاز سردرد مصرف شوند. تریپتان های متداول عبارتند از: ریلپکس، زومیگ، فرووا و ... افراد مبتلا به فشار خون بالا، بیماران قلبی، اشخاصی که سکته مغزی کرده اند و ... باید از مصرف تریپتان ها بپرهیزند.


درمان: ارگاتامینز

اگر پس از مصرف تریپتان ها سردردتان آرام نشد، به احتمال زیاد پزشک داروهایی مانند dihydroergotamine یا ergotamines به صورت قرص، آمپول یا اسپری های تنفسی تجویز خواهد کرد. این داروها رگ های خونی را تنگ می کنند و عوارضی مانند دردهای عضلانی، تهوع، سرگیجه و بد طعم شدن دهان دارند. این نوع از داروها به اندازه تریپتان ها تاثیر گذار نیستند و می توانند تاثیر داروهای دیگر را خنثی کنند.


تحت درمان قرار دارید؟

پس از آن که دو سه سردرد شدید را پشت سر گذاشتید از خود می پرسید برای آرام شدن سردرد داروهای لازم را دریافت کرده اید؟ اگر پاسخ تان منفی است، باید از پزشک بخواهید داروها و روش های درمانی دیگر را تجویز کند. مطمئن شوید که داروها را در ساعات اولیه اغاز سردرد مصرف کرده اید.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
علل زانودرد چیست؟

زانو درد بسته به سن افراد علل مختلفی دارد. به طور کلی زانودردها به دو دسته تقسیم می شوند:
یکی آنهایی که علل ثانویه دارند، مثلا فردی که دچار شکستگی زانو شده است.
در یکسری افراد هم زانودرد علت اولیه دارد، مانند افرادی که التهاب مفصل (آرتریت) زانو شده اند و غضروف مفصل زانوی آنها تخریب شده است.


چه افرادی دچار درد زانو می شوند؟

اصولا بر اساس سن بیمار که در چه سنی از زانو در شکایت می کند، افراد به دو دسته تقسیم می شوند:
۱- یکی افراد جوانی که معمولا از لحاظ ورزشی و تحرک بدنی فعال هستند و از درد جلوی زانو شکایت می کنند و درد آنها بیشتر موقع نشست و برخاست ایجاد می شود، به خصوص هنگامی که به کوه می روند و از کوه پاین می آیند، و یا از پله بالا و وپاین می روند، و یا هنگام نماز خواندن در نشست و برخاست از درد زانو شکایت می کنند.
۲- دسته دوم هم افرادی هستند که در سنین کهنسالی هستند و بیشتر تخریب غضروف مفصل زانو در این افراد است که موجب درد می شود که منجر به آرتروز می گردد.خودتان را با فعالیت زیاد خسته نکنید، بلکه در اولین فرصت به استراحت بپردازید. گوش به زنگ باشید، زیرا بیشتر صدمات بدنی زمانی اتفاق می افتد که انسان خسته است.


چطور درد زانو را تسکین دهیم؟

وقتی درد زانو به صورت مزمن در می آید زانو ورم می کند. برخی از بیماری ها باعث ورم و التهاب زانوها می شوند. صدمات زانو در ابتدا باعث ورم زانو می شود که خود سبب صدمات بیشتر خواهد شد و این روند همچنان ادامه پیدا می کند تا به صورت مزمن درمی آید.
با محافظت های پزشکی می توان این چرخه معیوب را شکست و صدمات آتی بافت های زانو را به حداقل رساند.
محافظت از زانو در مقابل بروز برخی از دردها بسیار مشکل است، ولی می توان با رعایت چند اصل مهم احتمال صدمه به زانوها را به حداقل کاهش داد:
- برای کاهش بیماری های زانو مثل (استئوآرتریت)، اگر چاق هستید، باید لاغر شوید. با لاغر شدن چه در کارهای روزمره و چه در قدم زدن، فشار روی زانوهایتان کاهش می یابد. کاهش وزن صدمات احتمالی به رباط ها و تاندون ها را کاهش می دهد.
- اگر به درد مزمن زانو مبتلا هستید، به شنا و یا ورزش های آبی بپردازید. وقتی بدن در آب غوطه ور می شود، از وزن بدن کاسته می شود. در نتیجه وزن بدن به زانوها فشار وارد نمی کند.
- اگر به استخر دسترسی ندارید و یا علاقه ای به ورزش های آبی ندارید، به ورزش هایی بپردازید که باعث کشش بدن و ماهیچه ها شوند. ورزش هایی چون بسکتبال، تنیس و دویدن را کم انجام دهید. اگر با این گونه ورزش ها درد زانوی شما تشدید شد، حتماً آن را محدود کنید. به بدنتان توجه کنید، اگر احساس کردید برخی از حرکات ورزشی به شما صدمه وارد می کند، نوع ورزشتان را تغییر دهید.
- خودتان را با فعالیت زیاد خسته نکنید، بلکه در اولین فرصت به استراحت بپردازید. گوش به زنگ باشید، زیرا بیشتر صدمات بدنی زمانی اتفاق می افتد که انسان خسته است.
- از زانوهایتان محافظت به عمل آورید. پوشیدن زانوبند هنگام ورزش شما را از برخی صدمات مصون نگه می دارد.هنگامی که رانندگی می کنید، از زانوهایتان در مقابل صدمات ناشی از داشبورد محافظت کنید.


مراقبت خانگی از زانو درد

درد زانویی که شما را از راه رفتن باز می‌دارد، باید بوسیله پزشک مورد بررسی قرار گیرد.
این توصیه‌ها به تسکین درد جزئی زانو کمک می کنند:
- استراحت دادن : استراحت در منزل از مهم ترین اصول درمان است.
- بریس زانو: زانو‌ی‌تان را بالا نگه دارید. می‌توانید زانو‌های‌تان را با گذاشتن بالش در زیر آنها بالا نگه دارید، یا بالشی را بین دو زانوی‌تان قرار دهید. قراردادن زانو در سطحی بلندتر از بدن باعث می شود نیروی جاذبه زمین، مایعات جمع شده در بافت صدمه دیده را کاهش داده، در نتیجه ورم نیز کمتر شده و خستگی را از ما دور می سازد.
- بستن زانوها : بستن زانوها به دو دلیل مفید است: هم ورم را کاهش می دهد و هم مکانیسم زانو را به نظم در می آورد. از بریس (تصویر مقابل) یا بانداژ زانو استفاده کنید.
- استفاده از داروها : اگر شما به زخم معده، بیماری کلیه و بیماری های خونی مبتلا نیستید، داروهای ضد التهابی در این مورد به شما کمک های فراوانی می کند. از داروهای مسکن معمول مانند استامینوفن یا ایبوپروفن برای کمک به تسکین درد و ورم استفاده کنید.
- روی زانوی‌ دردناک‌تان فشار نیاورید و از انداختن وزن روی آن پرهیز کنید.
- با کیسه یخ زانو را به طور مکرر کمپرس سرد کنید. در روز اول هر ساعت برای ۱۵ دقیقه روی زانو کیسه یخ بگذارید. پس از روز اول، دست کم چهار با در روز روی زانو یخ بگذارید.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
صفحه  صفحه 85 از 111:  « پیشین  1  ...  84  85  86  ...  110  111  پسین » 
خانه و خانواده

همه چیز درباره بیماری ها

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti Forums is not responsible for the content of external sites

RTA