انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
خانه و خانواده
  
صفحه  صفحه 88 از 111:  « پیشین  1  ...  87  88  89  ...  110  111  پسین »

همه چیز درباره بیماری ها


مرد

 
۱۳ یافته درباره حمله قلبی

اغلب ما فکر می کنیم علت حمله قلبی مصرف غذاهای چرب و کم تحرکی است. اما باید گفت، اگرچه برنامه غذایی، شیوه زندگی و سابقه خانوادگی در حمله قلبی نقش دارد اما ناراحتی قلبی عوامل دیگری نیز دارد که در این مطلب از «نیوزویک» به آن اشاره می کنیم.
در برخی بیماران مبتلا به پسوریازیس در مقایسه با مبتلایان به دیابت خطر حمله قلبی بیشتر می شود.
اغلب مبتلایان به این بیماری در مرحله حاد احتمالاً سیگاری اند و اضافه وزن و فشار خون بالا دارند. این بیماری که عامل خطری مستقل به حساب می آید نوعی اختلال خود ایمنی است که التهاب مزمن و سرانجام حمله قلبی ایجاد می کند.

آشفتگی روابط خانوادگی
رابطه نامناسب با همسر می تواند برای قلب مضر باشد و احتمال حمله قلبی را به ۳۴ درصد افزایش دهد.

پایین بودن کلسترول مفید خون:
محققان دانشگاهی رابطه کلسترول مفید و موارد عمده سکته قلبی ۷ هزار فرد را بررسی کردند و دریافتند پایین بودن کلسترول مفید پس از بیماری قلبی و سن سومین نشانه برای پیش بینی سکته قلبی است. سکته قلبی در جوانان اغلب به علت پایین بودن کلسترول مفید است که با ورزش و کاهش وزن مهار می شود.

مشکلات کلیوی:
نتایج بررسی بیماران هلندی نشان می‌دهد، مشکلات کلیوی خطر حمله قلبی را به طور چشمگیری بالا می برد. بررسی دیگری نیز روی ۱۰ هزار مرد نشان داد، مبتلایان به بیماری مزمن کلیوی، نسبت به دیگران دو برابر بیشتر در معرض حمله قلبی قرار دارند.

توقف ناگهانی مصرف آسپرین:
بررسی های متعددی نشان می دهد، بیماران قلبی، حداقل به مدت یک هفته پس از متوقف کردن مصرف آسپرین یا داروهای غیراستروئیدی، در معرض خطر بالای حمله قلبی قرار دارند. اگر بیماری قلبی دارید یا در معرض خطر این بیماری قرار دارید و قصد دارید دیگر آسپرین مصرف نکنید بهتر است این کار را به تدریج و تحت نظارت پزشک انجام دهید.

درمان هورمونی سرطان پروستات:
درمان هورمونی سرطان پروستات، احتمال مرگ ناگهانی بر اثر حمله قلبی را افزایش می دهد. محققان دانشگاه پزشکی هاروارد می گویند اگرچه این کشف ارتباط مستقیم عوامل یاد شده را تأیید نمی کند اما هنگام درمان برای سرطان پروستات باید در نظر گرفته شود.

آنتی بیوتیک:
نتایج تحقیقات سال ۲۰۱۲ محققان نشان می‌دهد آنتی بیوتیک رایج به نام اریترومایسین با احتمال بروز حمله قلبی به ویژه در بیماران قلبی ارتباط دارد.

مکمل های کلسیم:
تحقیقی که در سال ۲۰۱۲ روی ۲۳ هزار نفر انجام گرفت نشان داد افرادی که مکمل های کلسیم مصرف می کنند نسبت به دیگران بیشتر در معرض خطر حمله قلبی قرار دارند.
برای دریافت کلسیم، پزشکان مصرف ماهی چرب هفته ای ۲ بار و مواد غذایی حاوی کلسیم و برای دریافت ویتامین D قرار گرفتن در معرض نور خورشید را توصیه می کنند.

عفونت:
اگر به آنفلوآنزا یا عفونت تنفسی مبتلا هستید، احتمال حمله قلبی برای شما ۵ برابر بالاتر است.

افسردگی:
به گفته محققان ارتباط افسردگی و حمله قلبی ثابت شده است.

بیماری لثه:
افرادی که به بیماری لثه مبتلا هستند نسبت به افرادی که دندان سالمی دارند، ۲۵درصد بیشتر در معرض خطر بیماری قلبی قرار می گیرند.گمان برده می شود، باکتری های موجود در دهان می تواند التهاب مزمن ایجاد کند.

دیابت:
تقریباً اغلب بیماران دیابتی از مشکلاتی مانند قطع عضو یا از دست دادن بینایی نگرانند اما یکی از بزرگ ترین خطرهایی که با آن مواجهند، بیماری قلبی است.
دیابتی ها نسبت به همسن و سال هایشان که دیابت ندارند ۲ تا ۴ برابر بیشتر در معرض مرگ ناشی از بیماری قلبی هستند. خوشبختانه تغذیه سالم و ورزش، احتمال کاهش خطر بیماری افراد دیابتی را بالا می برد.

فشار کاری:
بررسی های محققان انگلیسی در سال ۲۰۰۵ نشان می دهد، فشار کاری خطر بروز حمله قلبی را ۲۳ درصد افزایش می دهد.

شهرنشینی:
محققان آلمانی می گویند: قرار گرفتن در معرض ترافیک سنگین چه وسیله نقلیه شما خودرو باشد چه دوچرخه یا وسیله نقلیه عمومی، احتمال حمله قلبی را دو برابر افزایش می دهد.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
با دندان شکسته و یا کنده شده چه باید کرد؟

در برخی موارد وقتی دندان دایمی کنده می شود، دندانپزشک قادر است آن را دوباره در جای خود قرار دهد. این اقدام در مورد دندان های شیری انجام نمی شود.


سوانح دندانی معمولا به دلایل زیر ایجاد می شوند:

۱- صدمات ناشی از زمین خوردن و برخورد دندان به سطوح محکم
۲- تصادفات اتومبیل
۳- صدمات ورزشی
۴- نزاع و درگیری
۵- شکستن غذاها و اجسام سخت توسط دندان


کمک های اولیه:

دندان شکسته و یا کنده شده را سریعا و در عرض حداکثر ۳۰ دقیقه به دندانپزشک برسانید. با گذشت زمان، شانس موفقیت در کاشت مجدد دندان کاهش می یابد. به خاطر داشته باشید که هرگز ریشه دندان کنده شده را لمس نکنید و برای جابجایی فقط تاج آن را در دست بگیرید.


برای انتقال دندان کنده شده به مطب دندانپزشک یکی از راه های زیر را انتخاب کنید:

۱- سعی کنید که دندان را در دهان و در محل قبلی آن و هم ردیف با سایر دندان ها قرار دهید. برای نگه داشتن دندان کنده شده یک گاز تمیز یا چای کیسه ای مرطوب را روی آن قرار داده و به آرامی گاز بگیرید. مراقب باشید که دندان خود را نبلعید.
۲- اگر روش شماره ۱ قابل انجام نبود، دندان را در یک ظرف تمیز قرار داده و با مقداری شیر یا بزاق روی آن را بپوشانید.
۳- دندان را بین لب پایین و لثه پایین و یا در زیر زبان قرار دهید.
۴- در برخی از کیت های کمک های اولیه وسیله ای برای نگهداری و حمل دندان و محلول مخصوص آن وجود دارد که می توانید از این وسیله نیز برای انتقال دندان استفاده کنید.


سایر اقدامات:

۱- از کمپرس سرد برای تسکین درد دهان و لثه استفاده کنید.
۲- برای کنترل خونریزی، یگ گاز تمیز را با فشار در محل جراحت نگه دارید.
۳- در کمترین زمان ممکن به دندانپزشک مراجعه کنید.
در برخی موارد، شکستن دندان موجب می شود که پایانه های عصبی بدون محافظت رها شوند. در این صورت شما به اقدامات درمانی فوری برای پیشگیری از عفونت و درد نیاز دارید.
در برخی موارد تنها بخش کوچکی از لبه دندان شکسته و به اصطلاح می پرد که نیازی به اقدام اورژانسی نیست، اما برای جلوگیری از بریدن لب ها و یا زبان توسط سطح تیز دندان شکسته، دراسرع وقت به دندانپزشک مراجعه کنید.
نکته: اگر قادر نیستید که دندان های بالا و پایین خود را به هم نزدیک کرده و روی هم قرار دهید، احتمالا دچار شکستگی استخوان فک شده اید. در این صورت فورا به دندانپزشک یا بیمارستان مراجعه کنید.


کارهایی که نباید انجام دهید:

۱- هرگز ریشه دندان کنده شده را لمس نکنید و برای جابجایی آن با تاج دندان تماس داشته باشید.
۲- هرگز ریشه دندان کنده شده را پاک و تمیز نکنید.
۳- هرگز دندان کنده شده را توسط مسواک یا الکل تمیز نکنید.


پیشگیری از شکستن و یا کنده شدن دندان:

۱- در هنگام ورزش از محافظ دهان استفاده کنید.
۲- از دعوا و درگیری و برخورد فیزیکی بپرهیزید.
۳- از خوردن غذاهای سخت مانند استخوان، نان خشک و بیات و یا شکستن پوسته خارجی مغزها توسط دندان خودداری کنید.
۴- در هنگام سوار شدن به اتومبیل حتما کمربند ایمنی خود را ببندید.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
قابل توجه آقایان:چراغ خطرهای بدن خود را بشناسید

یکی از چراغ خطرهای بدن مردان، تغییر در عادات روده ای و مثانه است. با اشاره به اهمیت مراجعه به طور منظم به پزشک تاکید کرد: ثابت شده است که غربالگری مناسب سن از نظر بیماری های مختلف، در بهبود سلامتی، کاستن از مرگ زودرس و ناتوانی به مقدار زیادی موثر است.
فرآیند سلامتی در مردان، نه تنها خود آنها بلکه خانم ها را نیز تحت تاثیر قرار می دهد. سلامتی یک مرد تمامی افرادی که در اطراف وی قرار دارند را تحت تاثیر قرار خواهد. این افراد می بینند که پدر، برادر، پسر یا شوهر آنها از بیماری در رنج است. در این مبحث از آمار و ارقامی که استفاده می شود مربوط به جوامع غربی است چون از وجود معادل آنها در داخل کشور بنده اطلاعی ندارم.
بیش از 50 درصد خانم های بیوه که اکنون در فقر زندگی می کنند، در زمانی که شوهر آنها زنده بود فقیر نبودند. این خانم ها در این موقعیت با خود می پرسند که آیا من نمی توانستم کار بیش از بچه داری، آشپزی و خانه داری انجام دهم تا شوهرم اکنون زنده در کنارم بود؟ آیا او نمی توانست بیشتر مواظب سلامتی خود باشد؟
بیش از 50 درصد مرگ های زودرس در مردان قابل پیشگیری هستند. یک مرد می تواند با کسب دانش و اطلاعات، هم زندگی خود را نجات دهد و هم با منتقل کردن این اطلاعات به مرد دیگر، یک زندگی دیگری را نجات دهد. شما باید به خاطر داشته باشید که کوچکترین علامت می تواند مهم باشد و لازم است آنرا با پزشک خود در میان بگذارید.
ما در سطور بعدی شما را راهنمائی خواهیم کرد که چگونه مواظب سلامتی خود باشید تا ضمن افزایش طول عمر خود، کیفیت زندگی خود را نیز بهبود بخشید، به عبارت دیگر نه تنها زنده بمانید بلکه خوب هم زندگی بکنید. ولی اینها تمامی مطالب نیستند، فقط مقدمه ای بر یک موضوع اجتماعی بسیار مهم می باشند، بنابراین شما خواننده گرامی باید سعی کنید که دانش و آگاهی خود را هر چه بیشتر اضافه کرده و دائم آنرا بروز نمائید.


وسعت معضل سلامت و بهداشت در مردان

در سال 1920 طول عمر زنان فقط یک سال بیشتر از مردان بود ولی امروزه این تفاوت بیش از 5 سال است. چرا؟ برای اینکه مردان:
· در سنین پائین تر و بیش از زنان از بیماری های قلبی عروقی، سرطان، دیابت، سکته و بسیاری دیگر از بیماری ها می میرند.
· همانقدر که خانم ها مواظب سلامتی خود هستند، مردان نیستند.
· بیشتر احتمال دارد که دارای رفتارهای غیر بهداشتی باشند.
· موقع نیاز به پزشک، کمتر مراجعه می کنند.
· کمتر از خانم ها به اقدامات پیشگیری کننده از بیماری ها پای بند هستند.
· احتمال داشتن مشاغل پر خطر در آنها بیشتر است.
· بیشتر در معرض تصادفات و حوادث می باشند.


کدام علایم هشداردهنده هستند؟

در ماشین های جدید وقتی چراغ خطر یک قسمت روشن می شود، شما ماشین را جهت تعمیر قسمت مربوطه به تعمیرگاه مجاز می برید. ولی وقتی این چراغ خطر در بدن ما روشن می شود ممکن است به آن اهمیت ندهیم. در زیر چند تا از این چراغ های خطر را توضیح می دهیم تا متوجه شوید که اهمیت آنها چقدر است و چرا لازم است به موقع به پزشک مراجعه کنید:
· تغییر در عادات روده ای و مثانه (یبوست، اسهال، سوزش ادرار، تکرر ادرار و غیره). وجود خون در ادرار نشان دهنده وجود بیماری مهم در سیستم ادراری (کلیه، حالب، مثانه و مجرا) می باشد. آیا شما در شب 5 بار جهت ادرار کردن بیدار می شوید؟ اگر بله، دنبال مشکل خود باشید. علت آن ممکن است بزرگی پروستات باشد که اگر تشخیص و درمان نشود حتی خطر آسیب به کلیه ها نیز وجود دارد.
· پشت درد مداوم، تغییر رنگ ادرار و مدفوع. تغییر در اندازه و رنگ زگیل و خال پوستی، توده های غیر معمول، درد قفسه سینه و سردرد راجعه، خونریزی از نقاط مختلف بدن که به سختی بند می آید، سرفه های غیر معمول، کاهش وزن بدون دلیل و خستگی زیاد، همگی می توانند نشان از وجود یک بیماری جدی باشند.
· افسردگی. اگرچه خانم ها بیشتر از مردان اقدام به خودکشی می کنند ولی خودکشی در آقایان 4 بار موفق تر از خانم ها است. چون مردان معمولا تمایل به آشکار کردن مشکل خود و کمک جستن ندارند، اطرافیان بخصوص همسر باید بدنبال علائم افسردگی در شوهر خود باشد.


چطور بفهمیم همسرمان افسرده است:

اضطراب، مشکل در خواب رفتن، شکایت از احساس غمگینی، تو خالی بودن و بی کس و یار بودن، اقدام به انجام کارهای خطرناک و بی پروا، و از دست دادن علاقه به چیزهائی که قبلا مورد علاقه وی بود از جمله علایم افسردگی در مردان است.


پیشگیری، پیشگیری و باز هم پیشگیری

ورزش کنید، از غذاهای کم چرب و پر فیبر استفاده کنید، سیگار را ترک کنید، و بطور منظم بسته به سن خود چک آپهای دوره ای را انجام دهیؘ
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
علل آب آوردن مغز

افزایش غیرطبیعی مایع مغزی-نخاعی در بطن های مغز و یا به عبارت دیگر هیدروسفالی، از جمله بیماری های خطرناک مغزی می باشد که نیاز فوری به درمان دارد.
به طور طبیعی همه انسان ها، مقداری مایع مغزی نخاعی (csf) در اطراف مغز و نخاع خود دارند، اما در برخی افراد این مایع در اطراف مغز و نخاع افزایش پیدا می کند و با فشار آوردن به مناطق حساس مغز و نخاع، صدمات جبران ناپذیری را ایجاد می کند.
افزایش مایع اضافی در ناحیه مغز باعث بزرگی غیرطبیعی سر می شود.
در ادامه به بررسی علل بروز هیدروسفالی می پردازیم:


علل غیر اکتسابی

1- اختلالات ژنتیکی: وجود مایع اضافی در ناحیه مغز و نخاع می تواند در اثر اختلال ژنتیکی باشد؛ مثلا مجرایی که دو بطن مغز را به یکدیگر متصل می کند و مایع مغزی نخاعی در آن در جریان است، در اثر اختلال ژنتیکی دچار تنگی شده و جریان این مایع را مسدود کند.
به علت انسداد این مجرا، مایع اطراف مغز امکان عبور نیافته و جمع شده و مغز دچار افزایش حجم می شود.
یکی از رایج ترین راه های درمان هیدروسفالی، شنت گذاری می باشد. شنت لوله ای استریل و انعطاف‌پذیر است که پزشک متخصص مغز و اعصاب با عمل جراحی، وارد قسمتی از مغز که مایع در آن محبوس شده است می کند تا مایع اضافی را خارج کند

2- اختلالات رشد: برخی از بیماری ها می توانند با ایجاد اختلال در رشد و نمو، احتمال ابتلای فرد به بیماری هیدروسفالی را افزایش دهند.
بیماری هایی مانند اسپینابیفیدا، آنسفالوسل و یا دیگر بیماری ها بر رشد مغز و نخاع اثر می گذارند و سبب اختلال در عملکرد طبیعی آنها می شوند.


علل اکتسابی

1- ضربه به سر و صورت: در برخی موارد مشاهده می شود که ضربه به سر در حین تصادف، دعوا کردن یا حوادثی از این قبیل، نه تنها مغز را شدیدا تکان می دهد، بلکه ناحیه های زیرین آن مانند ناحیه زیر عنکبوتیه را نیز تحت تاثیر قرار داده و هیدروسفالی ایجاد می شود.
این تکان های شدید معمولا مجراهای عبور مایع مغزی نخاعی را مسدود و یا مختل می کند و سبب تجمع مایع در قسمتی از مغز می شود.

2- بیماری های اکتسابی: عوارض برخی بیماری ها، تجمع مایع مغزی نخاعی می باشد . یکی از این بیماری ها مننژیت می باشد.
به وجود آمدن برخی تومورها و کیست ها در مغز نیز می تواند سبب هیدروسفالی شود.
خونریزی های داخل مغزی هم می توانند از علل به وجود آمدن هیدروسفالی باشند.


درمان هیدروسفالی

ابتدا باید علت ایجاد هیدروسفالی مشخص شود و سپس متناسب با علت مربوطه، راه درمانی مناسب ارائه شود.
یکی از رایج ترین راه های درمان هیدروسفالی، شنت گذاری می باشد.
شنت لوله ای استریل و انعطاف‌پذیر است که پزشک متخصص مغز و اعصاب با عمل جراحی، وارد قسمتی از مغز که مایع در آن محبوس شده است می کند تا مایع اضافی را خارج کند.
قبل از شنت گذاری، آزمایشاتی مانند سی تی اسکن و ام آر آی گرفته می شود تا محل دقیق هیدروسفالی مشخص شود و شنت مربوطه در محل مناسب کار گذاشته شود.
در برخی موارد نادر، پزشک با استفاده از ابزار کوچکی، سوراخی در مغز ایجاد می کند تا بتواند انسداد مسیر مایع مغزی نخاعی را باز کند. البته استفاده از این روش برای بسیاری از افراد امکانپذیر نیست.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
بیماری ترومبوز وریدهای عمقی

ترومبوز وریدهای عمقی زمانی رخ می دهد که خون درسطح لایه های داخلی وریدهای (سیاهرگها) عمقی لخته می شود که معمولا این حالت در پاها اتفاق می افتد. این لخته ها خطرناک هستند به این دلیل که ممکن است شکسته شوند ، وارد جریان خون شده و شریانهای (سرخرگها) بزرگ و مهم به ویژه شریانهای ریه را مسدود کنند و منجر به صدمه دائمی یا مرگ شوند. این اختلال در اغلب موارد در خانمها و در سنین بالای 40سال رخ می دهد.


علل و عوامل :

زمانی که خون درون وریدهای عمقی پاها، آهسته تر از زمان معمول حرکت می کند یا زمانی که فاکتورهایی وجود دارند که تمایل خون به لخته شدن را افزایش می دهند و یا مواردی که لایه داخلی وریدها دچار آسیب شده باشد، ترومبوز وریدهای عمقی رخ می دهد.


عوامل تاثیرگذار در بروز این اختلال شامل موارد زیر است :

1- زمانی که به مدت طولانی در حالت نشسته قرار می گیرید مثل پروازهای هوایی طولانی مدت ( بیشتر از 4ساعت)
2- صدمات مثل شکستگی های لگن و ران
3- جراحی های بزرگ مثل جراحی های استخوان و مفاصل
4-محدودیت حرکتی یا ناتوانی در راه رفتن به دلیل بیماری و یا هرگونه مشکل سلامتی
5- بیماریها از جمله برخی سرطانها، بیماریهای قلبی و واریس
6-برخی از داروها از جمله قرصهای پیشگیری از بارداری
7- سیگار کشیدن
8- چاقی
9- حاملگی


علائم و نشانه ها :

تقریبا نیمی از بیماران مبتلا به ترومبوز وریدهای عمقی تا زمانی که رگهای بزرگ و اصلی مسدود نشود، هیچ علامتی ندارند در این موقعیت علائم به شرح زیر می باشد :
افزایش دمای پا
تورم یک طرف عضله پشت ساق پا، قوزک، ران و از قوزک به پایین
تب خفیف
درد در پاها
التهاب و قرمزی
برجسته شدن رگهای سطحی پا
در صورت حرکت لخته به سمت سرخرگهای ریه و انسداد آنها ، علایمی مثل تنگی نفس – درد قفسه سینه و سرفه خونی نیز بروز می نماید .


تشخیص:

پزشک در مورد علایم و نشانه ها و همچنین سابقه بیماریها و داروهایی که مصرف می کنید از شما سوالاتی می پرسد ، شما را معاینه می کند و دور ساق هر دو پا را با هم مقایسه می کند ؛ علاوه بر این یک سری آزمایشات و بررسی ها برای تائید تشخیص انجام می شود مثل سونوگرافی، ونوگرافی (بررسی وریدهای مشکوک) و سی تی اسکن ( وضعیت خونرسانی به ریه را بررسی می کند) .


درمان :

هدف از درمان ، جلوگیری از بزرگتر شدن لخته، پیشگیری از عوارض لخته مثل حرکت به سمت شریانهای ریوی و بروز انسداد درآنهاُ، حل کردن لخته و جلوگیری از ایجاد لخته جدید می باشد اقدامات زیر به منظور دستیابی به اهداف درمان انجام می شود :
تجویز داروهای ضد انعقاد (رقیق کننده های خون) مانند هپارین، کلگزان و وارفارین : تجویز این داروها باید با احتیاط و تحت نظارت تیم درمان صورت گیرد. در مدتی که داروهای ضد انعقاد تجویز می شود به منظور بررسی اثر دارو، آزمایشات خون(PTT، INR و پلاکت) به صورت منظم انجام می شود. در مواردی که کلگزان تجویز می شود نیازی به بررسی دوره ای آزمایشات وجود ندارد.

نکته : از کلگزان به منظور پیشگیری از بروز ترومبوز وریدهای عمقی در بیماران پرخطر مانند افرادی که در معرض جراحی های بزرگ یا شکستگی های وسیع قرار گرفتند نیز استفاده می شود
پس از شروع درمان با داروهای ضد انعقاد، توصیه می شود به مدت حداقل 2 هفته استراحت داشته باشید که این ممکن است عجیب به نظر آید زیرا بی حرکتی یکی از عوامل ایجاد لخته است اما نکته اینجاست که زمانی که داروها تجویز می شوند خطر تکه تکه شدن لخته و حرکت آنها به نقاط مختلف بدن وجود دارد و می تواند باعث انسداد رگهای اصلی و اختلال در خونرسانی شود بنابراین به شما توصیه می شود در طول درمان استراحت داشته باشید و پاها را بالاتر از سطح بدن قرار دهید ( در چند روز اول درمان و تا زمانی که آزمایشات نشاندهنده عملکرد مطلوب داروها باشد ، ترجیحا استراحت مطلق توصیه می شود ).
پس از گذراندن دوره حاد و زمانی که بیمار شروع به راه رفتن می کند، پوشیدن جورابهای واریس به منظور بهبود بازگشت خون وریدی و کاهش التهاب توصیه می شود. این جورابها که غالبا از جنس لاستیک هستند باید شبها بیرون آورده شوند و صبح قبل از خارج شدن از تخت و آویزان شدن پا، دوباره پوشانده شوند. رعایت نحوه صحیح استفاده از جورابهای الاستیک برای رسیدن به هدف موردنظر الزامی است.
به منظور برطرف شدن درد داروهای مسکن ممکن است تجویز شود.
مدت زمان استراحت با توجه به وسعت و محل ترومبوز بین 7-5 روز بعد از تشخیص است در زمان استراحت پاها را بالاتر از سطح قلب قرار دهید.
پس از اتمام دوره استراحت، توصیه می شود که راه رفتن را آغاز کنید و از ایستادن و نش`
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
آیا از آرتروز زانو رنج می برید؟

دکتر علی اصغر عبدی ارتوپد و متخصص جراح استخوان، با بیان اینکه سن، عوامل ژنتیکی، چاقی، جنس و شغل از عوامل تشکیل و پیشرفت آرتروز یا ساییدگی مفصل هستند، گفت: آرتروز به معنای ساییدگی مفصل و تخریب سطح مفصلی است. در بیمار مبتلا به آرتروز یا ساییدگی مفصل تغییر شکل، درد و محدودیت حرکت در مفصل به وجود می آید. آرتریت Arthritis به معنای التهاب مفصل است و استئوآرتریت Osteoarthritis شایع ترین نوع آرتریت است.
در استئوآرتریت مشکل اصلی در غضروف مفصلی است و بعد از مدتی استخوان مفصل هم دچار آسیب می شود. آرتروز Arthrosis یک کلمه یونانی به معنای مفصل است ولی به معنای استئوآرتریت هم به کاربرده می شود.
در فارسی به جای کلمات استئوآرتریت و آرتروز از کلمه "ساییدگی مفصل" هم استفاده می شود. مفصل جایی است که دو استخوان در کنار هم قرار می گیرند. مفصل باعث می شود قسمت های مختلف بدن نسبت به هم حرکت کنند و حرکت استخوان ها در مفصل به علت کششی است که از طریق عضلات به آنها اعمال می شود.
دو انتهای استخوان ها در جایی که با هم مفصل می شوند به وسیله پرده بافتی محکمی پوشیده شده که به آن کپسول مفصلی می گویند.
در اطراف کپسول مفصلی نوارهای بافتی محکمی قرار دارند که به آنها لیگامان یا رباط می گویند و مسئول پایدار کردن مفصل هستند.
غضروف یک بافت سخت ولی صاف و قابل انعطاف است که روی انتهاهای استخوان ها در محلی که در کنار هم قرار می گیرند را می پوشاند.
مقدار کمی از یک مایع غلیظ و لزج بین دو سر استخوان ها و در درون مفصل قرار گرفته که سطح غضروف را لیز کرده و اصطکاک بین دو سطح مفصلی را کم می کند و به آن مایع سینوویال Synovial fluid یا مایع مفصلی می گویند.
مایع سینوویال توسط بافت سینوویال ساخته می شود. بافت سینوویال لایه ای از سلول هاست که سطح داخلی کپسول مفصل را فرش کرده است.
آرتروز علایم زیادی دارد ولی 3 علامت آن شایع‌تر و مشخص‌تر هستند؛ اولی خشكی پس از استراحت است، به این معنی كه گاهی اوقات وقتی مفصل به‌مدت طولانی بی‌حركت مانده باشد و بخواهد فعالیت كند درد خواهد داشت.
شاید دیده باشید كه بیماران مبتلا به آرتروز زانو صبح‌ها كه از خواب بیدار می‌شوند به سختی راه می‌روند اما بعد از مدتی كم‌كم راه رفتنشان به حالت عادی بازمی‌گردد. خشكی مفاصل بعد از یك دوره طولانی عدم ‌فعالیت بسیار شایع است ولی به ندرت بیشتر از نیم ساعت طول می‌كشد.
دومین علامت كاهش انعطاف پذیری است؛ به‌همین دلیل بیماران مبتلا به آرتروز نمی‌توانند به‌ راحتی مفاصل خود را خم و راست كنند و برای علامت بعدی هم می‌توان به درد در مفصل اشاره كرد.
توصیه می‌شود كسانی كه بیشتر از دو هفته چنین علایمی را در مفاصل خود دارند حتما به پزشك مراجعه كنند. چند عامل وجود دارد كه می‌تواند زمینه ‌ساز ابتلا به آرتروز باشد، یكی سن بالا است كه این بیماری معمولا در افراد بالای 40 سال دیده می‌شود. مورد دوم جنس، چون آرتروز در خانم‌ها بیشتر از آقایان بروز می‌كند ولی دلیل آن هنوز به‌ درستی مشخص نشده است، مورد بعدی ناهنجاری ‌های مادر زادی استخوانی و یا صدمه به مفصل است.
آرتروز در ورزشكاران حرفه‌ای كه مدام در معرض ضربه خوردن هستند بسیار شایع است مثلا در فوتبالیست‌ها. صدمات غیر ورزشی مثل تصادفات رانندگی هم زمینه را برای آرتروز مهیا می‌كند.
چاقی خطر ابتلا به آرتروز را افزایش می‌دهد. به ‌طور كلی هر چقدر وزن بالاتر باشد مفاصل بزرگ (مثل زانوها) باید بار و فشار بیشتری را تحمل كنند و در نتیجه خطر ابتلا به آرتروز در آنها بیشتر می‌شود.
چاقی حتی احتمال بروز آرتروز در دست‌ها را هم افزایش می‌دهد. در طول روز و به علت فعالیت های بدنی مفاصل بدن به طور مرتب در معرض ضربه قرار دارند و این ضربات مرتبا آسیب هایی را به آنها به خصوص به غضروف مفصلی وارد می کنند.
بدن این آسیب ها را تا جایی که می تواند ترمیم می کند. پس در طول زندگی مفاصل بدن دائما در یک فرآیند آسیب و ترمیم قرار دارند.
گاهی اوقات شدت آسیب های وارده به مفصل بیش از قدرت ترمیم بدن است و یا به عللی قدرت ترمیم بدن کاهش یافته و نمی تواند آسیب های معمولی را مرتبا ترمیم کند. در این موارد غضروف مفصلی به تدریج خراب تر و خراب تر می شود و این شروع آرتروز است.
در ابتدا سطح غضروف ریش ریش و لایه لایه می شود. با هر آسیبی مقداری از روی غضروف برداشته می شود تا اینکه به تدریج کلفتی غضروف کم می شود. کم شدن کلفتی غضروف که در رادیولوژی به صورت کاهش فاصله مفصلی دیده می شود از علائم اولیه شروع ساییدگی مفصل است.


علل زیر در تشکیل و پیشرفت آرتروز یا ساییدگی مفصل تاثیر دارند:

سن : با بالا رفتن سن آرتروز هم بیشتر می شود. می توان گفت ساییدگی مفصلی جزئی طبیعی از روند پیری است که در همه انسان ها با افزایش سن ایجاد می شود ولی سن شروع آن در انسان های مختلف متفاوت است.
ژنتیک : در بعضی انسان ها به طور ژنتیکی و خانوادگی استعداد بروز آرتروز بیشتر است.
چاقی : ساییدگی مفاصل ران و زانو در افراد چاق بیشتر و زودتر ایجاد می شود و این به علت نیروهای زیادی است که در افراد چاق به علت نیروی وزن به مفصل وارد شده و موجب تخریب زودرس آن می شود.
جنس : آرتروز در زنان بیشتردیده می شود.
آسیب قبلی به مفصل : عفونت های قبلی در مفصل، شکستگی هایی که قبلا در مفصل ایجاد شده است، آسیب های لیگامانی که بر اثر حوادث قبل در مفصل به وجود آمده و مفصل را ناپایدار کرده اند و یا تغییر شکل استخوان های اطراف مفصل می توانند موجب تشدید بروز آرتروز شوند.
شغل : فعالیت های بدنی شدید به علت شغل خاص و یا انجام ورزش خاص می تواند ضربات بیش از حد تحمل مفصل برای ترمیم به آن وارد کرده و موجب بروز آرتروز یا ساییدگی مفصل شوند.


مهمترین اقداماتی که برای کنترل آرتروز انجام می شوند عبارتند از :

- تغییر روش زندگی یا Lifestyle


از مهم ترین روش های کاهش علائم آرتروز تغییر دادن روش زندگی است. مهم ترین آنها عبارتند از:

- کم کردن سطح فعالیت های بدنی
- استفاده کمتر از پله و زمین های شیب دار در آرتروز زانو و مفصل ران
- استفاده از توالت های صندلی دار در آرتروز زانو و مفصل ران
- خوابیدن در بستر کمی سفت در آرتروز ستون مهره
- بلند نکردن اجسام سنگین
- یاد گرفتن طرز صحیح بلند کردن اجسام از روی زمین
- ورزش :انجام نرمش های کششی و تقویتی می تواند تا حد زیادی قابلیت انعطاف مفاصل را حفظ کرده و آنها را قوی نگه دارد تا بتوان از عهده انجام فعالیت های روزمره برآمد. شنا و پیاده روی از نرمش های خوب هستند. آرتروز هر مفصل نرمش های مخصوص به خود دارد که با یاد گرفتن آنها می توان تا حدود زیادی درد را کاهش داد.
- کاهش وزن:اگر چاق هستید کم کردن وزن می تواند تا حد زیادی درد ناشی از آرتروز را کم کند. حتی چند کیلو کاهش وزن هم تاثیرات مهمی در کم کردن علائم بیماری دارد. اگر وزن متعادل دارید باز هم کم کردن وزن می تواند در کاهش علائم بیماری به شما کمک کند.
- وسایل کمکی: استفاده از وسایلی مانند بریس های زانو، کفی های مخصوص کفش و زیاد چسب زدن به کشکک برای کنترل حرکات آن می تواند در کاهش دردهای زانو به علت آرتروز موثر باشد.
- عصا:به دست گرفتن عصا در دست مقابل اندام دچار آرتروز یا ساییدگی مفصل می تواند تا حدی درد ناشی از بیماری در مفصل ران و زانو را کم کند.
- گرما:گرم نگه داشتن مفصل مبتلا به آرتروز می تواند تا حدی درد ناشی از آن را کاهش دهد. این گرما می تواند با استفاده از لباس های کلفت تر به دست آید و یا با استفاده از وسایل کمکی مانند کیسه آب گرم یا حوله برقی بتوان مفصل مبتلا را گرم کرد.
- دارو:دارو می تواند درد و التهاب ناشی از آرتروز را کاهش دهد. برای استفاده از داروهای مورد نظر در ساییدگی مفصل به پزشک مراجعه کنید.
- عمل جراحی:از اعمال جراحی متفاوتی در درمان آرتروز استفاده می شود. درمان های جراحی معمولا برای بیمارانی به کار برده می شود که درد و ناراحتی آنها به اقدامات درمانی قبلی پاسخ مناسبی ندهد.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
15 دردی که درمان خانگی دارند!

برخی از مشکلات و دردها را می توان در خانه و بدون مراجعه به پزشک درمان کرد.
به طور مثال، وقتی دندان درد دارید روی آن میخک بگذارید. یا اگر دچار سوختگی شدید، با چای سرد جلوی درد و تاول را بگیرید. برای آگاهی از درمان های خانگی دیگر با ما همراه باشید.

1.جوش های خارش‌دار
جوش های خارش‌دار در اثر روغن های گیاهی، عطر یا عرق سوز شدن به وجود می آیند. برای رفع آن می توانید آنتی هیستامین مصرف کنید. البته آب های معدنی چشمه های طبیعی نیز در کاهش درد این کهیر و جوش ها موثر هستند. املاح داخل این آب ها باعث از بین رفتن سوزش و خارش می شوند.

2.آکنه
برای جوش های پایدار ابتدا خیلی نرم صورت خود را با سنگ نمک یا نمک های درشت و زبر مالش دهید تا ضدعفونی شود و سپس چند قطره روغن درخت «نیم» روی آن بریزید. پس از چند دقیقه آبکشی کنید و ماسکی از ماست را به مدت 15 تا 30 دقیقه روی پوست خود قرار دهید. اسید لاکتیک موجود در ماست، لایه بردار طبیعی است که موجب شفافیت بیشتر پوست، از بین رفتن آکنه و کمرنگ شدن لکه ها می شود.

3.گزش پشه
فصل گرما در راه است و پشه ها راهشان را به خانه های ما پیدا خواهند کرد. هنگامی که مورد گزش پشه قرار گرفتید، خارش و سوزش آن را با خمیر آسپرین کاهش دهید. برای این منظور، یک آسپرین ضعیف را له کنید و یک قطره آب به آن اضافه تا خمیر شود. این خمیر ضد سوزش و التهاب است و قرمزی و باد حاصل از نیش پشه، موهای زیرپوستی و جوش را کاهش می دهد زیرا آسپرین حاوی اسید سیلاسیلیک – ماده ای که در داروهای ضد جوش استفاده می شود – است.

4.اگزما و سوریاس
برای کاهش درد و سوزش اگزما و سوریاسِ پوستی کمی روغن زیتون در محل تحریک شده بریزید. برای هر سه سانتی متر، یک قاشق چایخوری روغن لازم است. مالیدن روغن روی این منطقه از خشک شدن پوست جلوگیری می کند. روغن زیتون پایه بسیاری از محصولات مرطوب کننده است اما استفاده از نوع خالص آن این مزیت را دارد که مواد شیمیایی کرم ها را در خود ندارد.

5.حساسیت فصلی
برای فرار از نشانه های حساسیت فصلی همچون سوزش چشم، آبریزش بینی و عطسه از قرص های گیاهی استفاده کنید. محققان سوئیسی ثابت کرده اند مصرف قرص گیاهی سه بار در روز بهتر از آنتی هیستامین های صنعتی است که خواب آلودگی می آورند.

6.دندان درد
برای کاهش درد دندان از میخک استفاده کنید. از قدیم این درمان را برای درد دندان انجام می دادند. بسیار هم موثر است. البته این روزها میخک در هر خانه ای پیدا نمی شود به همین دلیل می توانید از اوژنول موجود در داروخانه ها کمک بگیرید. پنبه را در اوژنول خیس کنید و دقیقا روی دندانی که درد می کند، قرار دهید. این باعث کاهش درد تا زمانی می شود که به پزشک مراجعه کنید.

7.دردهای دهان
برای درد دهان، به ویژه در کودکان از محصولات نعناعی کمک بگیرید. به طور مثال، آدامس نعنایی، شیرینی، چای یا هر خوراکی نعنایی دیگر. این گیاه تاثیر بسیاری روی هر چیزی دارد که با آن تماس پیدا می کند و می تواند باعث کاهش درد گلو، سوزش دهان یا سزش تبخال یا تاول دهان شود.

8.درد ناشی از ورزش سنگین
پس از ورزش های سنگین، یک لیوان آب البالو ترش بنوشید. این آب میوه سرشار از آنتی اکسیدان و ضدالتهاب است و درد ماهیچه ها را کاهش می دهد. پس از ورزش بافت های شما از بی آبی رنج می برند و آب آلبالوی ترش که سرشار از آنتی اکسیدان است بسیار بهتر از آلبالوی شیرین و دیگر میوه ها و سبزیجات به ترمیم این آسیب کمک می کند.

9.سوختگی خفیف
اگر زیر نور آفتاب یا در اثر چسبیدن اتو مو به پوست خود دچار سوختگی خفیف شدید، می توانید با کمپرس آب سرد و چای سبز یا سیاه آن را درمان کنید. برای این منظور، حوله نازکی را درون چای سرد خیس کنید و روی محل سوختگی قرار دهید. ماده گیاهی موجود در چای باعث کاهش سوزش و تاول نزدن می شود.

10.جای زخم
برخلاف اعتقاد عموم مردم، پوست زخم به هیچ عنوان خوب و مفید نیست. به همین دلیل، این قسمت را با پارافین مایع مرطوب نگه دارید و به مدت سه تا 5 روز باند پیچی کنید. در طول شب، نوار سلفونی دور پارافین بپیچید این باعث می شود تا محیط زخم مرطوب تر بماند و دوره درمان را تسریع می بخشد.

11.حالت تهوع
اگر محتویات قرص های ضدتهوع را مطالعه کرده باشید متوجه می شوید مملو از شکر است. به همین دلیل، برای برطرف کردن این حالت خود می توانید شربت شیرین میوه بنوشید. برای تهوع های ناشی از حرکت، استفراغ های صبحگاهی یا دل به هم خوردگی معده آخرین چیزی که لازم دارید، غذای زیاد است. همین شربت های شیرین و سودا به شما کمک می کند تا بهتر شویدN
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
مشکلات نفس کشیدن از راه دهان

در دنیای ماشینی امروز که آلودگی هوا بیداد می‌کند و حساسیت‌های تنفسی فراوان است، تنفس دهانی زیاد دیده می‌شود. خیلی‌ها به دلیل حساسیت‌های تنفسی مجبورند از راه دهان نفس بکشند و دلیلش هم این است که مخاط بینی‌شان در این حساسیت‌ها متورم و مسیر تنفسی بینی‌شان مسدود می شود. اما تنفس از راه دهان، مشکلاتی را برای افراد ایجاد می‌کند.
عوارض تنفس دهانی را بیش از همه دندان‌پزشکان احساس می‌کنند و ممکن است تشخیص اولیه آن را دندان‌پزشک تان به شما بگوید.
خشکی دهان، افزایش پوسیدگی دندان‌ها، خشکی لب‌ها، التهاب و بیماری‌های لثه به دلیل تغییر پوشش طبیعی میکروبی دهان، بوی بد دهان و اثر سوء روی فرم فک‌ها و صورت از عوارض مهم تنفس دهانی است. بازماندن مداوم دهان، فشار جانبی روی فک بالا را نیز افزایش می‌دهد.
همچنین اگر تنفس شدید دهانی در طول سال‌های رشد -از کودکی تا زمان بلوغ- ادامه داشته باشد، فک بالا می‌تواند دچار تنگی یا کاهش عرض شده و سقف دهان عمیق و کام گنبدی‌شکل ‌شود که می‌تواند روی تیغه بینی فشار بیاورد و انحراف بینی ایجاد کند. همه این عوارض مجددا تنفس دهانی را تشدید می‌کنند.
نکته دیگر این که باز ماندن مداوم دهان، موقعیت زبان و شکل فک پایین را هم می‌تواند تغییر دهد و صورت، حالت دراز و کشیده پیدا می‌کند. از سوی دیگر، فردی که دچار تنفس دهانی است، برای آنکه راحت‌تر نفس بکشد، سر خود را به عقب خم می‌کند و این مساله روی اندام او اثر منفی می‌گذارد.


تنفس دهانی در اثر لوزه های بزرگ

وجود لوزه سوم یا لوزه‌های بزرگ در سنین 7 تا 8 سالگی باعث تنفس دهانی در کودک می‌شود و همین امر در صورت تداوم، با فشار منفی‌ای که در سقف دهان ایجاد می‌کند به مرور باعث کشیده‌تر‌شدن صورت و در نتیجه بسته‌تر شدن قوس فک بالا می‌شود که در موارد شدیدتر واقعا به زیبایی لطمه می‌زند. با تشخیص به‌ موقع و درمان تنفس دهانی، به ‌خوبی می‌شود از ایجاد این مشکل در کودک جلوگیری کرد. برای درمان باید از یک متخصص ارتودنسی و یک جراح گوش و حلق و بینی کمک گرفت.
تنفس باید از طریق بینی انجام شود و تنفس از راه دهان عوارضی همچون خشکی دهان، دراز شدن صورت، التهاب دهان ، پوسیدگی دندان و حتی مشکلات گوارشی را به همراه دارد


مشکل تکلم

افرادی که دچار تنفس دهانی ناشی از گرفتگی بینی هستند، از لحاظ تکلم مشکل دارند و معمولا تودماغی صحبت می‌کنند که این مساله در شکل‌گیری شخصیت کودکان اهمیت خاصی دارد. افرادی که در اثر تنفس دهانی دارای فک بالای جلوآمده هستند، معمولا در ادای برخی کلمات و تلفظ‌شان دچار مشکل می‌شوند.


مشکلات تنفس دهانی برای کودک

تنفس از راه بینی به روند رشدی فک و صورت کمک می‌کند. رشد طبیعی فک و صورت می‌تواند در سلامت کودک بسیار مهم باشد، چون در فرآیند تنفس و تغذیه فرد در زندگی آتی بسیار موثر است. اگر کودک به صورت طبیعی از راه بینی نفس بکشد، سینوس‌های فکی نیز به صورت طبیعی رشد می‌کنند و این رشد طبیعی به صورت غیرمستقیم در رشد فک و صورت کودک و شکل گرفتن حالات صورت او موثر است.
اگر کودک به جای تنفس با بینی، از راه دهان تنفس کند، مشکلاتی برای دهان و لثه او ایجاد خواهد شد. خشکی مداوم دهان و لثه‌ها، مشکلات لثه و تنگی فک بالا از عوارض مهم تنفس از راه دهان است که می‌تواند مقدمه‌ای برای بروز ناهنجاری‌های فکی دندانی برای کودک و نیاز به انجام ارتودنسی و مرتب کردن دندان‌ها در آینده باشد.


راه ‌حل

شما ممکن است از راه دهان نفس بکشید، ولی ندانید که چگونه با این مشکل کنار بیایید. ابتدا باید تشخیص صحیح داده شود و با ارزیابی‌ و معاینه دقیق بالینی و با کمک رادیوگرافی علت تنفس دهانی مشخص شود. اگر مشکل انسدادی به دلیل آناتومیک و بیماری‌هایی مانند پولیپ یا التهاب لوزه‌ها و... باشد، درمان توسط متخصص گوش و حلق و بینی و با روش‌های دارویی یا جراحی انجام می‌گیرد.
جالب است بدانید که علت اصلی بسیاری از جراحی‌های بینی، همین تنفس دهانی به دلیل اختلالات ساختاری است. اما اگر تنفس دهانی، صرفا از روی عادت باشد، برای درمان می توانید از یک روش تمرینی استفاده کنید. به این ترتیب که یک تکه کاغذ را بین لب‌ها نگه دارید و از بینی تنفس کنید. به محض باز کردن دهان کاغذ می‌افتد و شما نسبت به تنفس دهانی خود آگاه می‌شوید. این تمرین به تدریج تنفس دهانی عادتی شما را رفع می‌کند.


۶ عارضه تنفس دهانی

پولیپ بینی، احتقان مزمن بینی، سینوزیت، بزرگ بودن بیش از اندازه لوزه‌ها حتی گاهی اوقات عادت به باز بودن دهان در هنگام خواب را می‌توان به عنوان علل تنفس دهانی نام برد.
با اینکه بسیاری از افراد از راه دهان تنفس می‌کنند ولی چندان از عواقب آن باخبر نیستند. تنفس دهانی معضلی است که اگر زود درمان نشود مشکلات‌اش مزمن شده، چه بسا گاهی درمان موفقی نمی‌توان برای مشکل به وجود آمده در نظر گرفت.
پولیپ بینی، احتقان مزمن بینی، سینوزیت، بزرگ بودن بیش از اندازه لوزه‌ها حتی گاهی اوقات عادت به باز بودن دهان در هنگام خواب را می‌توان به عنوان علل تنفس دهانی نام برد.
در هر حال هر عاملی که سبب شود فردی نتواند به راحتی از بینی نفس بکشد ناچار خواهد بود برای کسب اکسیژن از راه دهان میزان مورد نیاز اکسیژن خود را تأمین کند.
همان‌طور که می‌دانید تنفس از راه بینی دارای محسناتی است که تنفس از راه دهان فاقد آن است، از قبیل گرم شدن هوای تنفسی، گرفته شدن گرد و غبار موجود در هوای تنفسی توسط مژک‌های بینی و... هفته نامه سلامت در گزارشی به مشکلاتی که تنفس از راه دهان ایجاد می‌کند پرداخته است.

1. تنفس دهانی چنانچه در دوران کودکی وجود داشته باشد و هیچ تلاشی در جهت رفع آن صورت نپذیرد، سبب عمیق شدن کام یا سقف دهان خواهد شد که این خود به ‌طور ثانویه باعث کاهش قوس فک بالا می‌شود و به دنبال آن، جا برای قرار گرفتن دندان‌ها در یک قوس فکی کاهش می‌یابد و دندان‌ها برای جبران کمبود فضا به سمت بیرون حرکت می‌کنند و حالت بیرون ‌زدگی دندان‌ها علاوه بر زشت بودن فرم صورت خطر شکسته شدن آنها را در پی دارد.
علاوه بر دندان‌ها، خود استخوان فک در ناحیه قدام فک بالا هم بیرون زده می‌شود که برای درمان این‌ گونه موارد نیاز به ارتودنسی و جراحی توأماً است.

2. تنفس دهانی سبب خشک شدن دهان می‌شود. با کمبود بزاق و خشک شدن دهان بستر مناسبی جهت التهاب ایجاد شده، به دنبال آن بیماری‌های لثه ایجاد می‌شود و متعاقب التهاب لثه ممکن است بوی بد دهان نیز عارض گردد که به منظور جلوگیری از این مشکل باید علت اصلی که همانا تنفس دهانی است برطرف گردد و با درمان‌های موضعی فقط یک درمان موقتی صورت می‌پذیرد.

3. یکی از مشکلات ایجاد شده دیگر با تنفس دهانی، پوسیدگی‌های دندانی در ناحیه طوق یا ناحیه لثه‌ای است که آن هم به دنبال خشک شدن دهان و عدم خودشویی دندان‌ها توسط بزاق حادث می‌گردد.

4. افرادی که دچار مشکل تنفس دهانی هستند همواره لب‌های خشک و ترک خورده دارند که زخم شدن مدام لب‌ها علاوه بر مشکل جسمی، این افراد را از لحاظ روحی دچار آزردگی می‌کند و معمولاً این افراد از این قضیه رنج می‌برند.

5. افرادی که دچار تنفس دهانی ناشی از گرفتگی بینی هستند از لحاظ تکلم مشکل دارند و معمولاً تو دماغی صحبت می‌کنند که در نهایت در شکل‌گیری شخصیت کودکان اهمیت خاصی دارد.

6. افرادی که در اثر تنفس دهانی دارای فک بالای جلوآمده هستند معمولاً در ادای برخی کلمات دچار مشکل می‌شوند و در تلفظ مشکل دارند.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
انواع و اقسام خستگی های زنانه!

اینکه صبح‌ها از تختخواب بیرون بیایید برایتان به یک مشکل جدی تبدیل شده؟ خستگی در گوشه گوشه بدنتان جا گرفته و هر چه می کنید از تنتان بیرون نمی‌رود ؟ می خواهید تا ابدیت به خواب بروید؟ این مطلب برای شماست.
احساس می‌کنید خواب شبانه به جای آنکه حالتان را بهتر کند، خسته‌ترتان می‌کند؟ بعد از تمام شدن کارهای خانه، حتی توان چند قدم راه رفتن هم برایتان باقی نمی‌ماند؟ خواب ناگهانی رهایتان نمی‌کند؛ چه در حال تماشای تلویزیون باشید و چه مشغول خوردن غذا. خب، اگر شما چنین موضوعات آزار‌دهنده‌ای را تجربه کرده‌اید باید بدانید تنها نیستید. خستگی مزمن یکی از عمده‌ترین دلایلی است که باعث می شود آدم‌ها سراغ آزمایش‌های بلند بالا و چکاپ‌های بی‌فایده بروند. این موضوع یک اختلال فراگیر است. تحقیقات نشان داده، از میان هر 5 نفر، یک نفر به‌طور غیرمعمولی احساس خستگی را تجربه می‌کند و از میان هر 10 نفر، یک نفر به خستگی طولانی مدت و تمام‌نشدنی مبتلاست.
اما احساس خستگی مداوم تنها یک حس آزار‌دهنده نیست. اگر آن را جدی نگیرید و سراغ درمانش نروید خیلی زود به شیوه زندگی شما تبدیل می‌شود و با خودش اختلالات خواب و مشکلات دیگری را به همراه می‌آورد؛ بیماری‌هایی مثل موارد ناشناخته دیابت نوع2، کاردیومیوپاتی یا تیروئید همه می‌توانند از دلایل این کسالت همیشگی باشند. خلاصه اینکه خستگی به‌خودی خود یک بیماری نیست بلکه می‌تواند نشانه یک بیماری - فیزیکی، روانی یا اجتماعی - باشد.


بدنتان کوفته است و مورمور می‌شود؟

علائم دیگر: خستگی غیرعادی و فزاینده در طول زمان، مشکلات بینایی خفیف، تشنگی و دفع ادرار بیش از حد معمول، عفونت‌های مکرر، طولانی شدن دوره التیام زخم‌ها، بی‌حسی یا سوزن سوزن شدن دست یا پا.
علت احتمالی: می‌توان دیابت نوع 2 را در گروه علت‌های این موضوع دانست. ممکن است این افراد به دلیل بیماری‌شان توان خوردن غذاهای چرب و انجام ورزش را نداشته باشندکه این موضوع باعث خستگی بیشتر آنها می‌شود و نوسان میزان قند خون هم منجر به خستگی در این افراد می‌شود. دیابت نوع 2 به دلیل ‌توانایی نداشتن بدن در ساختن هورمون انسولین ایجاد می‌شود و به همین دلیل این بیماران باید درمان‌های انسولینی را ادامه دهند. این نشانه‌ها می‌تواند در طول چند هفته یا زمانی بیشتر ظاهر شود.
درمان: هدف از درمان این اختلال، حفظ سطح قند خون برای جلوگیری از ابتلای بیمار به عوارض این بیماری از قبیل کوری، آسیب عصبی، زخم و قطع عضو است. درمان این وضعیت شامل ورزش منظم، رژیم غذایی سالم و گاهی دارو درمانی برای جلوگیری از بالا رفتن قند خون است.


در زمان مطالعه یا تماشای تلویزیون خواب می‌روید؟

علائم دیگر: احساس خستگی و ناتوانی در تمرکز در زمان انجام وظایف روزانه، به خواب رفتن ناگهانی در زمانی که بیمار تحرک جسمی ندارد، حتی در زمانی که فرد مشغول غذا خوردن است، خروپف کردن،بیدار شدن از خواب با گلو درد یا احساس خشکی در گلو،کم حافظه شدن یا اختلال در تمرکز و سردرد (به‌خصوص هنگام صبح).
علت‌های احتمالی: اختلال آپنه باعث مشکلات در خواب شده و منجر به مسدود شدن راه های هوایی می‌شود و این انسداد در بیماران حدود 10 ثانیه یا بیشتر طول می‌کشد، پس از این توقف بیمار تنفس مجدد را شروع می‌کند و این تنفس بیشتر با خرناس کشیدن یا نفس نفس زدن شروع می‌‌شود. برای بیماران مبتلا به آپنه این موضوع می‌تواند چند بار در شب اتفاق بیفتد، هر چند آنها معمولا چیزی از این موضوع را به یاد نمی‌آورند.
درمان: کم کردن وزن و ترک سیگار به این بیماران کمک خواهد کرد تا مجرای تنفسی‌شان را باز نگه دارند. همچنین این افراد باید به پهلو بخوابند و عادت خوابیدن به پشت را ترک کنند. برای برخی مبتلایان استفاده از ماسک تنفسی در شب هم توصیه می‌شود تا از خطر قطع شدن تنفس در آنها جلوگیری کند.


در پایان روز بی‌حال و خسته‌اید؟

علائم دیگر: بی انرژی بودن در پایان یک روز کاری و ناتوانی در انجام هرکاری بعد از این زمان، اسهال یا یبوست، تهوع و استفراغ، پف‌کردگی شکم، درد و نفخ بیش از حد و احساس گرفتگی شکم.
علت‌های احتمالی: کمبود گلوتن را می‌توان متهم ردیف اول این نوع از خستگی دانست. این ماده پروتئین موجود در دانه‌های خاص مانند گندم، جو و چاودار است که در نتیجه مصرف غذاهایی مانند نان و پاستا، غلات صبحانه، شیرینی و پیتزا ایجاد می‌شود. این اختلال موجب تحریک سیستم ایمنی بدن شده و احتمال حمله به بافت روده را بالا می‌برد. بنابراین به جذب مواد مغذی در بدن دچار شده و باعث بیماری‌هایی مانند پوکی استخوان و کم‌خونی که دلیل عمده خستگی در بیمار هستند، می‌شود.
درمان: شما باید به یک متخصص تغذیه مراجعه کنید تا گام به گام برای حذف گلوتن از رژیم غذایی‌تان پیش برود و امکان از دست دادن مواد مغذی بدنتان را از بین ببرد.


ناگهان احساس خستگی و ناتوانی می‌کنید؟

علائم دیگر: ناتوانی شدید در انجام فعالیت فیزیکی، دوره عادت ماهانه شدید، تعریق شبانه و نوسانات خلق‌وخوی.
علت‌های احتمالی: دوره پیش از یائسگی و دوره 5 ساله‌ای که منتهی به یائسگی می‌شود می‌تواند این مشکلات را ایجاد کند زیرا در این دوره تخمدان‌ها شروع به تولید میزان کمتری از هورمون استروژن می‌کنند. زنانی که قبل از یائسگی دچار عادت ماهانه شدیدی می‌شوند هم در معرض این اختلال هستند. افت در تعداد گلبول‌های قرمز خون در این افراد، می‌تواند منجر به کم خونی در آنها شود که یکی از علت‌های شایع خستگی به شمار می‌رود. تعریق شبانه، یکی دیگر از علائم یائسگی است که می تواند خواب را هم مختل کند.
درمان: ورزش منظم ممکن است در درمان این اختلال موثر باشد. به خواب رفتن و بیدار شدن از خواب در یک زمان در هر روز هم یکی دیگر از راه‌هایی است که می‌تواند این مشکل را از بین ببرد. این استراحت منظم شبانه هم می‌تواند یک خواب آرام و خوب را به شما هدیه کند و هم خستگی ناشی از یائسگی را جبران کند.


ضعیف و غمگین شده‌اید؟

دیگر علائم: خستگی، احساس سرما، خشکی پوست یا پریدگی رنگ، نازک شدن مو، ناخن‌های شکننده و خشن شدن صدا.
علت‌های احتمالی: حداقل یک پنجم از مردم در انگلیس دچار بیماری تیروئید هستند و بیشتر مبتلایان را زنان تشکیل می‌دهند. اختلال در ترشح غده تیروئید می‌تواند شما را روز به روز خسته‌تر کند. غده تیروئید که در جلوی نای قرار دارد، مسئولیت تولید هورمون‌های تیروکسین و تری‌یودو تیرونین را برعهده دارد. با تولید این هورمون‌ها در بدن، سیستم رشد بدن تنظیم می‌شود و سوخت‌وساز انرژی نظم پیدا می‌کند. هنگامی که هورمون تیروئید شما کاهش می‌یابد، فرآیند متابولیک کند می‌شود، بنابراین شما احساس خستگی می‌کنید.
درمان: تشخیص این اختلال براساس آزمایش خون و برای بررسی سطح هورمون ساخته شده در بدن صورت می‌گیرد. لووتیروکسین دارویی است که در بیشتر درمان‌ها برای جایگزین کردن هورمون تیروکسین توصیه می‌شود.


ضعیف و همیشه تشنه‌اید؟

علائم دیگر: خشکی دهان، لب‌ها و چشم‌ها، تیرگی ادرار و سردرد.
علت‌های احتمالی: کم آبی! اگر ما دچار کم آبی شویم، حجم خون کاهش می‌یابد بنابراین قلب مجبور می‌شود سخت‌تر کار کند تا پمپاژ را به همان حجم اولیه برساند. وقتی که شما دچار کم‌آبی می‌شوید، ضعف و خستگی جزو علائم اولیه‌ای است که در بدن شما مشاهده می‌شود. این مشکل می‌تواند در طول روز شما را خسته نشان بدهد و باعث شود که بدنتان هر روز ضعیف‌تر از قبل شود. برخلاف تصور شما بیماری خاصی دلیل این خستگی نیست و تنها با جبران کم‌آبی بدنتان می‌توانید مشکل را حل کنید.
درمان: ما نیاز به 3 لیتر آب در روز داریم. این میزان آب می‌تواند از هر نوع مایع مانند آبمیوه، سوپ، چای و مواد غذایی، میوه‌هایی مثل انگور و خربزه و سبزیجات پر از آب و حتی پنیر تامین شود.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
وِزوِز آزاردهنده گوش

شنیدن صدای ممتد در یك یا هر دو گوش كه نمی‌دانی از چه منبعی در سرت می‌پیچد، بسیار آزاردهنده است. وزوز گوش تنها یك نشانه است و به خودی خود بیماری محسوب نمی‌شود، یعنی حاكی از بروز اختلالاتی در سیستم شنوایی است كه حلزون داخلی گوش را درگیر كرده است.
حال اگر بتوان برای چنین اختلالی علتی پیدا كرد یعنی این مشكل ناشی از مصرف برخی داروها، افزایش فشار خون یا وجود تومور ناشناخته در گوش میانی یا سیستم اعصاب شنوایی تشخیص داده شود، می‌توان به درمان آن امیدوار بود، اما چنین اتفاقی فقط در 15 درصد موارد بروز وزوز گوش اتفاق می‌افتد و به گفته دكتر زهرا جعفری، فارغ‌التحصیل در رشته علوم اعصاب در بیش از 80 درصد موارد به علت‌های ناشناخته و تحت تاثیر زندگی پرتنش و همراه با استرس، افزایش سن، رعایت نكردن بهداشت صوتی، آلودگی صوتی و حتی آلودگی هوا بروز پیدا می‌كند.
پس تلاش برای ایجاد محیط سالم و دوری از استرس و تنش یكی از مهم‌ترین عوامل در پیشگیری و درمان حمایتی وزوز گوش است یعنی در كاهش و كنترل اثرات زیانبار آن موثر است.


صدای وزوز را می‌شنوی؟

یكی از مهم‌ترین عوامل در ایجاد وزوز گوش، زندگی پرتنش و همراه بااسترس است و با توجه به پیرتر شدن جمعیت كشور و تاثیر آلودگی صوتی و آلودگی هوا بر حواس مختلف، احتمال بروز اختلالات عصبی شناختی ازجمله وزوز گوش بیشتر می‌شود.
وزوز گوش، احساس شنیدن صدایی در گوش‌ها یا سر، بدون وجود منبع صدای خارجی محسوب می‌شود و ممكن است هر یك از ما تاكنون صداهایی مثل وزوز صوت و همهمه را در گوش‌ها یا در سر احساس كرده باشیم كه البته در صورت كوتاه بودن زمان احساس چندان اهمیتی ندارد، ولی اگر بیش از پنج دقیقه طول كشیده و در هفته چند بار تكرار شود و بخصوص با علامت‌هایی چون كم‌شنوایی، سردرد و سرگیجه شدید همراه باشد، توجه به آنها از جنبه مراجعه به متخصص گوش، حلق، بینی یا شنوایی‌شناس برای مشاوره و ارزیابی اولیه ضروری است.


شنیدن این صدای همیشگی، چرا؟

جالب است بدانید كه وزوز گوش در تمام گروه‌های سنی حتی در كودكان نیز وجود دارد. البته از آنجا كه تجربه صوتی كودكان كم است، نسبت به شنیدن چنین صدایی ابراز شكایت نمی‌كنند، اما با بالا رفتن سن افراد، احتمال بروز كم‌شنوایی و وزوز گوش بیشتر می‌شود.
اما دكتر جعفری به تاثیر بسیار زیاد سبك زندگی و رعایت نكردن بهداشت صوتی در بروز وزوز گوش تاكید كرده و می‌گوید: سبك بد زندگی مانند عادت كردن به محیط‌های خیلی ساكت یا خیلی شلوغ باعث تشدید بروز وزوز در گوش می‌شود و در واقع برخلاف تصور، كسانی كه خود را ایزوله كرده و در محیط‌های خیلی ساكت زندگی می‌كنند نیز از خطر ابتلا به این عارضه به دور نبوده و در برخی موارد حتی بیشتر و شدیدتر دچار وزوز گوش می‌شوند. در واقع اگر وزوز گوش ناشی از مصرف دارو، فشار خون بالا و تومورهای سیستم شنوایی نباشد، ناشی از اثرات محیطی و سبك زندگی ناسالم است.


شما محكوم به ابتلای وزوز گوش هستید

شاید برایتان جالب باشد كه بدانید حداكثر سطح شدت صدای مداوم در محیط‌های صنعتی و شلوغ در طول یك روز كاری 80 دسی‌بل است. این در حالی است كه متأسفانه بیشتر كارگران در محیط‌های صنعتی در معرض صدای بیش از 80 دسی‌بل و به صورت ممتد و روزانه بین شش تا هفت ساعت قرار می‌گیرند كه این امر آنها را مستعد كم‌شنوایی و وزوز گوش می‌كند كه متاسفانه این نوع كم‌شنوایی و وزوز گوش از نوع حسی ـ عصبی بوده و قابل‌درمان و برگشت‌پذیر نیست.
البته اگر در كارخانجات ما شدت صوت اندازه‌گیری شود و كارگران از محافظ‌های صوتی استفاده كنند، كمتر شاهد بروز این عارضه در میان آنها خواهیم بود. به بیان دیگر راهكار مناسب برای جلوگیری از ابتلا به وزوز گوش در چنین شرایطی استفاده از گوشی‌های مخصوص برای حفاظت گوش‌ها یا استفاده از پلاگ‌های كوچكی است كه در لاله گوش قرار می‌گیرد. همچنین افرادی كه علاقه دارند موسیقی را با صدای بسیار بلند و از طریق گوشی یعنی هدفون و موبایل گوش كنند، بیشتر در معرض كم شنوایی و وزوز گوش هستند.


مراقب مصرف آنتی‌بیوتیك‌ها باشید

فراموش نكنید كه مصرف برخی داروها برای گوش بخصوص در صورت وجود مواردی از كم شنوایی، وزوز در شخص و اقوام درجه یك وی باید با محدودیت صورت بگیرد. بر این اساس متخصصان علوم اعصاب نسبت به استفاده از آنتی‌بیوتیك‌ها از خانواده «مایسین‌ها» همچون جنتامایسین هشدار می‌دهند. این داروهای كنترل‌كننده عفونت می‌تواند در افراد مستعد، آسیب‌های شنوایی به جا گذارد. پس با بروز هر نوع اختلال شنوایی باید بلافاصله مصرف این داروها راقطع و با پزشك م
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
صفحه  صفحه 88 از 111:  « پیشین  1  ...  87  88  89  ...  110  111  پسین » 
خانه و خانواده

همه چیز درباره بیماری ها

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti Forums is not responsible for the content of external sites

RTA