انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
خانه و خانواده
  
صفحه  صفحه 90 از 111:  « پیشین  1  ...  89  90  91  ...  110  111  پسین »

همه چیز درباره بیماری ها


مرد

 
مچ دستتان را دریابید

اغلب افرادی که از دست و پنجه خود، کار فراوان می کشند یا لازمه فعالیت های شغلی شان سرپنجه های پرکار است حواس شان به یک اتفاق بسیار مهم و مخفی نیست: فشار بیش از حدی که به مچ دست وارد می شود.
البته این اتفاق برای همیشه مخفی نمی ماند و ناگهان به شکل درد، سوزش، خشکی و گرفتگی پنجه و مچ دست بروز می کند و گاهی هم کار به جایی میرسد که درد در سراسر دست و بازو تیر می کشد. این علائم، هشدارهایی است که باید جدی گرفت و حتما به پزشک مراجعه کرد.


درد از کجا می آید؟

مچ دست ساختاری شبیه یک تونل دارد که تاندونهای حرکت دهنده پنجه و نیز رشته عصبی این ناحیه از درون این تونل می گذرد. هر عاملی که سبب شود فضای داخلی این تونل محدود و تنگ تر از حالت طبیعی شود، سبب بروز مشکلات گاه بسیار جدی حرکتی و علائم هشداردهنده فوق خواهد شد. در صورت بی توجهی به علائم این عارضه ممکن است کار به جایی برسد که جز جراحی دست، راه دیگری در پیش نباشد. البته فقط کار فراوان دست سبب بروز این بیماری نیست، عوامل دیگری مانند وراثت، حبس شدن مایعات در ناحیه مچ (بویژه در زنان باردار)، دیابت و روماتیسم مفصلی می تواند سبب بروز این بیماری شود. با این همه، راههای فراوانی برای پیشگیری از بروز سندرم تونل مچ (یا سندرم کانال کارپ) وجود دارد که در زیر به برخی از مهمترین موارد آن اشاره میکنیم:


به مچ خود استراحت بدهید

طی ساعات کار، هنگام رفتن به سمت آبسردکن یا دستشویی، دست و پنجه خود را مورد ملاطفت قرار دهید: هر یک از دستهای خود را به آرامی و از مچ به سمت بالا و پایین خم کنید و یکی دو دقیقه در هر یک از این جهت ها در حالت کشیده نگه دارید. آنگاه انگشتانتان را نیز خم و راست کنید و ورز دهید.


زور زیادی نزنید!

نیازی نیست که به کلیدهای صفحه کلید رایانه محکم ضربه بزنید یا هنگام نوشتن خودکارتان را تا حد مرگ در دستان خود فشار دهید. برخورد آرام انگشتان با صفحه کلید، در حد لمس کردن کلیدها و نگه داشتن خودکار و مداد بدون فشار اضافی در دستان کفایت میکند. این کار به دست و پنجه شما فرصت استراحت خواهد داد.


درست بنشینید!

خم شدن رو به جلو هنگامی که بر صندلی پشت میز رایانه نشسته اید، میتواند سبب اعمال فشار به دست و پنجه و مچ شما شود. جورج تیلمن، استادیار دانشگاه علوم در فیلادلفیا بایدها و نبایدهایی را که به هنگام نشستن پشت میز بایدانجام دهید، به شما گوشزد می کند:
باید کف پاهایتان کاملا روی زمین قرار گیرد و صفحه مانیتور درست در مقابل چشمانتان باشد [یعنی بالاتر و پایین تر نباشد که مجبور شوید برای دیدن آن گردن خود را به سمت بالا یا پایین خم کنید.] اگر میز و صندلی شما ارتفاع زیادی دارد از یک زیرپایی برای استقرار مناسب کف پایتان استفاده کنید.
باید مطمئن باشید پشتی صندلیتان گودی کمر را پر میکند و تکیه گاه مناسبی برای استخوان های کتف شماست.
باید به طور منظم به خود زنگ تفریح بدهید. در این زنگ تفریح دور اتاق یا دفتر کارتان به مدت۶۰ ثانیه پیاده روی کنید. ایستادن و راه رفتن سبب بهبود وضع استخوان بندی خواهد شد. طی کار روزانه پنج بار این کار را انجام دهید.
نباید پاهای خود را برای مدت طولانی در حالت کشیده قرار دهید و نیز نباید به مدت طولانی پا روی پا بیندازید. ارتفاع صندلی و زیرپایی خود را چنان تنظیم کنید که پا در وضعی قرار داشته باشد که ساق و ران زاویه ۹۰ درجه بسازند و زانو و نشیمنگاه تقریبا در یک جهت قرار گیرند. در این شرایط کمترین فشار به مفاصل وارد خواهد شد و مچ دستتان نیز از مزایای این کار بی بهره نخواهد بود.


دست های خود را گرم نگهدارید

نشستن در اتاق سرد دستانتان را خشک می کند، یعنی انعطاف را از سرپنجه شما می گیرد و نمی توانید به راحتی کار کنید. اگر نمی توانید دمای اتاق را تنظیم کنید، دستکش بدون انگشت بپوشید. درست است که در ابتدا کمی سخت است و شاید برای دیگران زیادی عجیب به نظر برسد یا همکارانتان کمی سربه سرتان بگذارند، اما مطمئن باشید در نهایت دستهای شما از این کارتان ممنون خواهند بود.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
کنترل عفونت در دندانپزشکی

اقداماتی که برای جلوگیری ازبروز عفونت های بعدی صورت می گیرد باید به گونه ای انجام پذیرد که در طیف وسیعی از کارهای دندانپزشکی قابل استفاده باشد . مقرون به حرفه بوده و کمترین زمان را در هنگام جراحی به خود اختصاص دهد و علمی ، دقیق و بی خطر باشد .
در محیط دندانپزشکی بزاق و خون هر دو وجود دارند به علاوه ذرات پراکنده ترشحات سر پوش گذاری مجدد سر سوزن بیحسی ، در دندانپزشکی امری معمولی است ولی می تواند خطری جدی برای ایجاد عفونت در افراد مشغول به کاردر دندانپزشکی باشد .
خون به عنوان حامل میکروارگانیزم های بیماری زا به خوبی شناخته شده و موردی وجود ندارد که در آن آلودگی خونی با خطر همراه نباشد.
(اگر باشد بسیار محدود است)
بزاق میتواند بُعد دیگری بر ابعاد ایجاد عفونت بیفزاید . اگر چه بزاق تعدادی از خواص میکروب کشی را دارد اما در عین حال می تواند حامل بسیاری از میکروبها ، ویروسها و قارچها نیز باشد . بعضی شواهد نشان می دهد که ویروسهای معینی به طور فعال به درون بزاق ترشح می شوند .
برخی از متخصصان بر این باورند که گرفتن سابقه پزشکی بیمار روشی مطمئن برای شناسایی بیمارانی است که امراض عفونی را منتقل می کند اما این باور غلط است . زیرا در غالب موارد تشخیص یک بیمار عفونی از سابقه بیمار غیر ممکن است . چون اولاً اکثر بیماران از وضعیت پزشکی خود بی اطلاع هستند برخی گاهی واقعیت را مخفی می کنند و برخی از بیماران چون دوره کمون طولانی دارند شاید در آزمایشات اولیه مشخص نباشد . اگر بیمار آلوده ، دندانپزشک را در جریان بیماری خود قرار دهد کمک بزرگی می کند . راه حل این است که هر بیمار ، بالقوه عفونی محسوب شود.
مواردی مانند تبخال نوع I و HIV و هپاتیت B امکان دارد به وسیله بهداشتکار دهان و دندان به بیماران منتقل شود .
در محیط دندانپزشکی معمولاً بعد از مهارت پزشک در درمان مهمترین قسمت کار مربوط به دستیار دندانپزشک است که با مهار عفونت و سترون کردن کامل وسائل و روش مناسب دفع آلودگی خطر را به حداقل برساند. استفاده از دستکش، عینک محافظ و ماسک کمک بزرگی برای جلوگیری از انتشار عفونت ها است. حرارت و زمان لازم برای اتوکلاو بسیار حائز اهمیت است که معمولاًبسته به نوع وسائل انتخاب می شود . مثلاً حرارت ۱۳۸ – ۱۳۴ درجه سانتیگراد حداقل زمان ۳ دقیقه کافی است .
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
فشار درمانی چیست و چه مزایایی دارد؟

در فشار درمانی اصلی وجود دارد كه براساس آن می‌توان عملكرد اندام‌های درونی بدن را تقویت كرد. در این شیوه درمانگر پیش از آنكه بیماری‌ای سراغ فرد بیاید از بروز آن پیشگیری کرده و تلاش می‌كند تا تعادل و سلامت را در تك‌تك اندام‌ها و ارگان‌های درونی بدن حفظ كند.
گلودرد یکی از شایع‌ترین بیماری‌هایی است که به همراه سرماخوردگی، آنفلوآنزا، حساسیت‌های فصلی و آبریزش بینی با رسیدن پاییز در میان مردم شایع می‌شود. همه ما در طول ماه‌های سرد پاییز و زمستان دست‌کم یک بار با سرماخوردگی دست و پنجه نرم می‌کنیم و از درد گلو و سینوزیت‌ها و آبریزش بینی، دست به دامن انواع و اقسام داروهای شیمیایی و طبیعی می‌شویم. ما این بار پیشنهاد ویژه‌ای برای شما داریم؛ از فشاردرمانی برای پیشگیری از ابتلا به گلودردهای شایع در فصل‌های سرد استفاده کنید. کافی است تنها برای یک دوره 15 تا 20 روزه از این تکنیک استفاده کنید تا از فواید آن بهره‌مند شوید.


از ابتلا به گلودرد پیشگیری کنید

با اجرای تکنیک‌های فشاردرمانی در نقاط مربوط به گلو بخش زیادی از انرژی را ازطریق مردین‌ها به این ناحیه منتقل می‌کنید؛ به این ترتیب شما با کمک فشاردرمانی و بهبود خونرسانی به این ناحیه، مقاومت این عضو را در برابر ویروس‌ها، سرماخوردگی و درد گلو در آستانه فصل پاییز افزایش می‌دهید. در صورتی که از این تکنیک هر روز سه بار و به مدت 3 دقیقه استفاده می‌کنید، می‌توانید امیدوار باشید که احتمال ابتلا به دردهای گلو را در پاییز و زمستان امسال به حداقل برسانید


انرژی گلو را افزایش دهید

در این مرحله نیز مانند مرحله اول تنها کافی است از انگشت شست‌تان کمک بگیرید و با کمک آن روی نقطه مشخص‌شده در تصویر در ناحیه کف و پشت دست فشار وارد کنید و در مسیر رو به جلو با انگشت شست و اعمال فشاری در حد متوسط روی دست حرکت کنید. در این مرحله می‌توانید از دیگر انگشتان دست‌تان برای ایجاد فشار بهتر و تسلط بر کار استفاده کنید و به خوبی نقاط مشخص شده روی مردین دست را تحریک کرده و انرژی‌ها را به سمت گلو هدایت کنید.


خونرسانی را تقویت کنید

اجرای تکنیک‌های فشاردرمانی نظیر تکنیک «راه رفتن انگشت» و «توپ غلتان» علاوه بر فوایدی که به آن اشاره شد، حسن دیگری نیز دارد و آن خونرسانی و غذارسانی بهتر به اندام‌های درونی و دیگر عضوهای درگیر با سرماخوردگی و زکام است؛ به این ترتیب افرادی که از این شیوه استفاده می‌کنند، به‌طور کلی در مدت زمان کمتری می‌توانند بر بیماری‌های رایج فصل پاییز غلبه کرده و از شر گلودردهای روزهای سرد پاییزی رهایی یابند.


این هشدار را جدی بگیرید

به یاد داشته باشید که هرگز از این شیوه درمانی به عنوان یک روش قطعی و کامل برای درمان بیماری و ناراحتی‌های فصل‌های سرد به‌طور خودسرانه استفاده نکنید زیرا براساس استانداردهای موجود، این شیوه درمانی تنها شیوه‌ای است که می‌تواند به عنوان درمان کمکی مورد استفاده قرار گیرد؛ بنابراین در صورت بروز سرماخوردگی‌هایی که بیش از 3 روز بیمار با آن درگیر است یا با درد شدید در ناحیه گلو یا آبریزش شدید همراه است، حتما با پزشک خود تماس بگیرید و دستورات او را اجرا کرده و داروهای مورد نیازتان را مصرف کنید. سپس از این شیوه برای تقویت و بهبود روند درمانی‌تان استفاده کنید.


هر نقطه را 5 ثانیه فشار دهید

برای ارائه تکنیک «فشار تک انگشتی» لازم است انگشت سبابه را روی نقاطی که روی کف دست مشخص شده پیاده کنید. برای این منظور کافی است انگشت سبابه را روی نقطه مورد نظر قرار داده و برای 5 ثانیه فشار دهید و دوباره 5 ثانیه آن را رها کنید و این روند را چندین بار (5‌تا 6 بار) تکرار کنید. البته دقت داشته باشید علاوه بر آنکه باید این تکنیک را روی نقاط مشخص شده روی دست اجرا کنید، باید همین تکنیک را روی همین نقاط در پشت دست دوباره تکرار کنید تا بتوانید نتیجه بهتری از تکنیک فشاردرمانی به دست آورید.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
التهاب پوستي؛ از نيش دراكولا تا كهنه بچه

فرقي نمي‌كند چند ساله‌ايد، در چه شرايطي زندگي مي‌كنيد و چقدر براي سلامت‌تان وقت و هزينه صرف مي‌كنيد؛ به احتمال زياد شما هم چند بار با التهاب و حساسيت‌هاي پوستي مواجه شده‌ايد. احساس خارش، بروز دانه‌هاي قرمز رنگ و متورم در بخش‌هاي مختلف پوست بدن و‌... از علائم بيماري درماتيت يا اگزماست. اين بيماري تنها به يك دليل ايجاد نمي‌شود و دلايل و انواع بسياري دارد؛ از حساسيت به دكمه فلزي شلوار نو گرفته تا تاثير نور خورشيد و موادي كه به دليل شغلتان با آنها سر و كار داريد؛ اما چگونه بايد نوع اگزما يا درماتيت را شناخت؟
وجود 6000 ماده حساسيت‌زاي شناخته شده و ناشناخته در محيط پيرامون كافي است تا بدن بعضي از ما نسبت به يك يا چند ماده، به شكل‌هاي مختلف و گاه بسيار آزاردهنده‌ واكنش دفاعي نشان دهد؛ واكنشي كه به دلايل مختلف به شكل التهاب در درم يا سطحي‌ترين لايه پوست بروز مي‌كند و به آن درماتيت مي‌گويند.
البته همه التهاب‌هايي كه در پوست به وجود مي‌آيد، درماتيت نيست و اين بيماري بيشتر با علائمي مانند بثورات، قرمزي، خارش، تاول‌هاي ريز و ترشح همراه است و بعد از چند روز نيز سطح آنها‌ (تاول‌ها) كبره مي‌بندد. هر چند واكنش افراد نسبت به مواد حساسيت‌زا يكسان نيست و امكان دارد فردي در تماس با آن مواد واكنش شديدي نشان دهد اما روي شخص ديگري هيچ تاثيري نداشته باشد؛ بنابراين در مورد مواد حساسيت‌زا و تاثيرشان نمي‌توان نسخه يكساني براي همه پيچيد. در اين گزارش، دو كلمه درماتيت و اگزما به طور همزمان استفاده شده است و شايد اين سوال برايتان مطرح شود كه آيا اگزما و درماتيت با هم متفاوتند؟ متخصصان پوست و مو مي‌گويند اگر كتاب‌هاي پوست را در منابع انگليسي و فرانسوي مرور كنيد، در مقدمه و قبل از شروع بحث بيماري‌ها، در مورد مترادف بودن كلمه اگزما و درماتيت توضيح داده شده است تا ذهن خواننده هنگام مطالعه بيماري و برخورد با كلمه‌هاي اگزما و درماتيت در كنار يكديگر با ابهام مواجه نشود.
درماتيت و اگزما مترادف هم هستند؛ هرچند درماتيت بيشتر براي آن دسته از التهاب‌هاي پوستي به كار برده مي‌شود كه دليل بيروني دارند؛ مانند درماتيت تماسي. اگزما نيز به آن دسته از التهاب‌هاي پوستي گفته مي‌شود كه دليل دروني دارند؛ مانند اگزماي آتوپيك، ولي در كل به كارگيري درماتيت و اگزما در انواع حساسيت‌هاي پوستي به طور مترادف امكان‌پذير است.
طبقه‌بندي درماتيت برحسب نوع: بسياري با همه انواع درماتيت‌ها و حساسيت‌ها آشنا نيستند و بروز هر گونه عارضه‌اي را اگزما مي‌دانند. در حالي كه متخصصان پوست برحسب واكنش‌هاي پوستي كه در افراد مي‌بينند، درماتيت را به چند گروه طبقه‌بندي مي‌كنند.


درماتيت فيتو فوتو

گاهي اوقات براي ايجاد يك درماتيت يك عامل كفايت نمي‌كند و دو عامل بايد دست به دست هم دهند تا يك نوع درماتيت خاص در آنها بروز كند؛ مانند درماتيت فيتو فوتو. فيتو به معني گياه و فوتو به معناي نور خورشيد است. گاهي اوقات تماس پوست با بعضي گياهان خاص، سبب بروز درماتيت و حساسيت نمي‌شود؛ اما وقتي ترشح اين گياه‌ (كه روي پوست مانده است) زير نور خورشيد قرار ‌گيرد، باعث بروز تغييراتي در ترشحات گياه و در نتيجه بروز درماتيت فيتو فوتو مي‌شود. علائم اين بيماري نيز در دست و صورت با خطوط غيرمشخص است.


درماتيت كهنه بچه

خانم‌هايي كه بتازگي مادر شده‌اند بخوبي با درماتيت كهنه بچه آشنا هستند. بدن بچه‌هايي كه پوشك مي‌شوند، مي‌تواند به دليل تماس با لاتكس پوشك يا مواد شوينده‌اي كه كهنه بچه با آنها شسته شده اما بخوبي آبكشي نشده است، دچار حساسيت شود. ادرار و مدفوع بچه نيز در بروز حساسيت بي‌تاثير نيست؛ زيرا ادرار حاوي اوره است و زماني كه در مجاورت پوست بچه قرار مي‌گيرد، تبديل به آمونياك شده و باعث بروز حساسيت مي‌شود. براي جلوگيري از بروز اين درماتيت، بهتر است مادران كهنه بچه را زود به زود عوض كرده، آنها را بخوبي آبكشي كنند، از كرم‌هاي ضدالتهاب، چرب‌كننده و تركيباتي مانند زينك كه باعث ترميم سريع‌تر زخم‌ها مي‌شود استفاده كنند. فراموش نكنيد استفاده بيش از حد از كورتون‌ها باعث بروز زخم‌هاي بيشتري در كودك مي‌شود.


سبوريك درماتيت

دو گروه از لحاظ سني درگير درماتيت سبوره مي‌شوند كه هيچ ارتباطي با هم ندارند. اولين گروه بچه‌هاي يك‌ساله هستند. وسط سر بعضي بچه‌ها دلمه‌هايي به صورت شوره‌هاي به هم چسبيده ديده مي‌شود و والدين با ديدن آنها تصور مي‌كنند سر بچه بخوبي شسته نشده است.
در دوران بارداري جنين تحت تاثير هورمون‌هاي مادر قرار دارد و اين روال تا مدتي بعد از به‌دنيا آمدن نيز ادامه پيدا مي‌كند. غدد سباسه يا چربي كه در سر بچه‌ها وجود دارد، هنوز تحت تاثير هورمون‌هاي مادر است؛ بنابراين غدد هورموني خود بچه فعاليتي ندارد كه در سرشان چنين دلمه‌هايي شكل بگيرد، اما اين مساله گذراست و مشكلي ايجاد نمي‌كند.
مرحله دوم سبوريك از چهارده تا چهل‌وپنج سالگي بروز مي‌كند. در چهارده يا پانزده سالگي كه اوج فعاليت هورموني فرد است، علائم به شكل قرمزي همراه با پوسته در ناحيه سر، ابرو، كناره‌هاي بيني، پشت گوش و در آقايان در وسط سينه و در مراحل پيشرفته‌تر در ناحيه زير بغل و كشاله ران بروز مي‌كند. حال ممكن است اين علائم در يك يا چند ناحيه ديگر هم ديده شود. اما چرا اين نشانه‌ها بروز مي‌كند؟ ابتدا اين تصور وجود داشت كه در سنين چهارده تا چهل‌وپنج سالگي، هورمون‌هاي جنسي فعال است و روي غدد سباسه (چربي) تاثير گذاشته و باعث ترشح بيشتر آنها مي‌شود؛ اما در پژوهش‌هاي بعدي مشخص شد ميزان ترشح غدد چربي زياد نمي‌شود و تنها كيفيت سبوم تغيير مي‌كند. اين سبوم كه سباسه ترشح مي‌كند از موس، وكس و كلسترول تشكيل شده است و وقتي نسبت ميان اين مواد به‌هم مي‌خورد، روي كيفيت سبوم نيز تاثير مي‌گذارد. ممكن است نوعي قارچ يا مخمر روي پوست همه انسان‌ها وجود داشته باشد كه مشكلي برايشان ايجاد نمي‌كند،‌ اما در سبوريك‌ها موضوع فرق مي‌كند و اين مخمرها فعال‌تر مي‌شود. به همين دليل متخصصان پوست براي درمان آنها يك درمان ضد‌قارچ نيز انجام مي‌دهند و اين درمان به كاهش علائم سبوريك كمك مي‌كند. هرچند اين قارچ در بدن سبوريك‌ها فعال شده و باعث بروز مشكلاتي مي‌شود، ولي اين بيماري جزو بيماري‌هاي قارچي نيست.
موجي بودن علائم درماتيت سبوره زماني به اوج خود مي‌رسد كه استرس و فشار روحي بيشتري به فرد وارد شود. نمونه واضح آن دانش‌آموزان كنكوري يا آنهايي هستند كه دغدغه امتحان دارند. در فصل امتحان، پوست سر اين افراد چرب و شوره‌دار است؛ اما مواقعي كه استرس ندارند اين علائم ديده نمي‌شوند.


درماتيت تماسي

همان گونه كه از نام اين نوع درماتيت پيداست؛ پوست بعضي افراد بر اثر تماس با عوامل حساسيت‌زا واكنش نشان مي‌دهد‌ اما تا قبل از بروز اگزما، پوست در مقابل عوامل حساست‌زا به‌دفاع برمي‌خيزد. در درم يا پوست مياني، سلول‌هاي دفاعي به نام لانگرهانس وجود دارد كه مانع ورود عوامل حساسيت‌زا به بدن مي‌شود. با ورود اين مواد و تضعيف درم، پوست خشك و شكننده شده و زمينه براي ايجاد درماتيت فراهم مي‌شود. با ذكر يك مثال وظيفه سلول‌هاي لانگرهانس را توضيح مي‌دهيم؛ خانم‌هاي آرايشگر مثال روشني براي تشريح كار سلول‌هاي دفاعي هستند. آرايشگران به دليل نوع خاص شغل‌شان، به طور دائم با موادي مانند اكسيدان و مواد آرايشي سر و كار دارند. دست كساني كه از دستكش‌هاي پلاستيكي با لايه لاتكس استفاده مي‌كنند نيز ممكن است بر اثر تماس با اين لايه دچار حساسيت شود. البته ممكن است با يك يا دو بار استفاده از دستكش‌ها يا كار كردن با مواد آرايشي و رنگي، حساسيتي در پوست ايجاد نشود؛ اما بعد از گذشت مدت كوتاه ‌(اگر پوست نسبت به آن ماده حساسيت نشان دهد) سلول‌هاي لانگرهانس عامل حساسيت را شناسايي كرده و سيستم ايمني بدن را وادار به دفاع و واكنش مي‌كند؛ اين واكنش نيز به صورت التهاب و قرمزي بروز مي‌كند.


درماتيت اطراف دهان

درگذشته پزشكان بر اين باور بودند كه تماس اطراف دهان بعضي از افراد با موادي مانند مركبات، غذاها و حتي خمير دندان سبب بروز حساسيت مي‌شود. علت بروز اين درماتيت در هاله دور دهان مشخص نيست، اما اين نكته ثابت شده است كه استفاده بي‌رويه از بعضي كورتون‌ها به بروز درماتيت در اطراف دهان منجر مي‌شود. متخصصان پوست در مواجهه با اين گونه درماتيت‌ها، گاهي اوقات كرم‌هاي مرطوب‌كننده يا ترميم‌كننده تجويز مي‌كنند تا پوست نواحي آسيب ديده ترميم شود.


درماتيت ناشي از استاز

افرادي كه بنا به شغل‌شان، پاهايشان هميشه حالت آويزان دارد، اين قسمت را با دقت بيشتري مطالعه كنند: گردش خون در پاهاي كساني كه به‌دليل شغل‌شان بايد به طور دائم بايستند، كم است، به همين دليل خون در محل باقي مانده و پوست اين ناحيه‌ (كمي از مچ پا بالاتر) تحت تاثير قرار مي‌گيرد. در اين حالت پوست آن ناحيه قرمز و خشك و خارش‌دار است. مشاهده اين علائم براي پزشك، فقط يك علامت است، زيرا روندي ادامه‌دار است و بيمار بايد به پزشك عروق نيز مراجعه كند. بنابراين ممكن است عامل ايجاد استاز، عروق باشد. اگر كار اين افراد طولاني است و مجبورند بايستند، توصيه مي‌شود در منزل دراز بكشند و پاهايشان را به حالت زاويه 30 تا 45 درجه نگه دارند تا خون به پاهايشان برگردد. ماساژ دادن پاها نيز بسيار موثر است، اما متاسفانه افراد اين نكته‌ها را چندان جدي نمي‌گيرند و زماني مراجعه مي‌كنند كه پوست كيفيت خودش را از دست داده و حالت چرمي پيدا كرده است.


درماتيت پوم فوليكس

مهم‌ترين علامت اين نوع درماتيت، وجود تاول‌هاي آبدار بين انگشتان دست است؛ يعني جايي كه دو انگشت با هم در تماسند. در اين نوع درماتيت، ممكن است گاهي كف يا ميان انگشتان دست نيز مبتلا شود. گاهي بروز اين نوع درماتيت فصلي است و هر سال تكرار مي‌شود. البته نگران نشويد؛ با درمان بموقع، اين تاول‌ها از بين مي‌رود،‌ اما گاهي اوقات بعد از خشك شدن تاول‌ها، ممكن است پوست دور آنها به صورت دايره‌هاي خشك دربيايد.


برلاك درماتيت

ماده برگاموت يكي از مواد اساسي و مهم در تهيه بسياري از عطرهاست. بعضي‌ها نسبت به اين ماده واكنشي ندارند، بعضي ديگر نيز وقتي از عطر حاوي برگاموت استفاده مي‌كنند تا زماني كه در برابر آفتاب قرار نگرفته‌اند برايشان دردسري درست نمي‌شود‌، اما به محض اين‌كه در برابر تشعشع نور آفتاب قرار مي‌گيرند، پوست‌شان علائم ابتلا‌ به درماتيت را نشان مي‌دهد. همه متخصصان پوست توصيه مي‌كنند از عطر روي پوست استفاده نكنيد و براي جلوگيري از بروز درماتيت، آن را روي لباس يا زير يقه استفاده كنيد.


درماتيت شغلي

كساني كه سر و كارشان با گريس، روغن يا سيمان است، اين قسمت را با دقت بيشتري بخوانند: درماتيت شغلي در واقع يك نوع درماتيت تماسي است و بستگي به شغل فرد دارد كه با چه مواد خاصي در تماس است. يكي از عواملي كه سبب بروز حساسيت در بعضي افراد مي‌شود، سيمان است. دست كارگراني كه با سيمان كار مي‌كنند، اغلب خشك است و علائم اگزماي حاد يا تحت حاد را نشان مي‌دهد. كساني كه با گريس و روغن كار مي‌كنند نيز ممكن است علائم حاد و تحت حاد را نشان دهند.


درماتيت ناشي از آفتاب

پوست همه افراد در مقابل آفتاب واكنش نشان مي‌دهد، اما پوست بعضي‌ها در مواجهه با آفتاب واكنش بيشتري نشان مي‌دهد. افرادي كه پوست‌شان با اين نوع درماتيت درگير است، اگر به مدت طولاني در برابر نور خورشيد قرار مي‌گيرند، حتما بايد از ضدآفتاب استفاده كنند.


پتروس درماتيت

عامل ايجاد اين نوع درماتيت، دراكولاست. اشتباه نكنيد منظورمان دراكولاي خون‌آشام نيست؛ اين لقب دهان پركن را حشره‌اي شبيه پشه به دوش مي‌كشد كه شمالي‌ها آن را كاملا مي‌شناسند. اگر كسي توسط اين حشره نيش زده شود، روي پوستش التهابي شبيه زخم بروز مي‌كند. اگرچه شدت تحريك‌پذيري با نيش دراكولا زياد است، ولي در بعضي افراد واكنش چنداني ايجاد نمي‌كند. البته در بعضي ديگر نيز ممكن است به صورت واكنش‌هاي شديد پوستي بروز كند. اگر هدف نيش دراكولا قرار گرفتيد هرگز خود درماني نكنيد و حتما به پزشك متخصص مراجعه كنيد.


نورو درماتيت

اين بخش، مخصوص كساني است كه به شكل ناخودآگاه عادت كرده‌اند پشت گردن يا هر قسمت ديگر از بدن‌شان را بخارانند. بروز اين درماتيت به دليل خاراندن بيش از حد است و اين خارش بعد از مدتي باعث ضخيم و تيره شدن آن ناحيه مي‌شود. علائم اين درماتيت شبيه اگزماي مزمن است و شايع‌ترين بخشي كه درگير مي‌شود، پشت گردن است. اگر اين بيماري حالت تكرارشونده داشته باشد، بايد حتما به پزشك اعصاب و روان نيز مراجعه كند.


طبقه‌بندي درماتيت برحسب شدت

تقريبا بيشتر بيماري‌ها به درجه‌هاي مختلف طبقه‌بندي مي‌شود و پزشك نيز برحسب نشانه‌ها، به شدت بيماري پي مي‌برد و داروهاي مورد نياز بيمار را تجويز مي‌كند. درماتيت يا اگزما به سه گروه حاد، تحت حاد و مزمن تقسيم مي‌شود.
حاد: اين نوع درماتيت در صورت مواجهه با عامل حساسيت‌زا بسرعت ‌(يك روز) واكنش نشان داده و علائمي مانند خارش، قرمزي، تاول‌هاي ريز و ترشحات آبكي را از خود بروز مي‌دهد.
تحت حاد: اگر مدت زمان درگيري فرد با اگزما به درازا بكشد و همراه با خارش باشد، سلول‌هاي دفاعي به مقابله با عامل حساسيت برخاسته و پوست آن بخش بتدريج نسبت به ساير قسمت‌ها ضخيم‌تر مي‌شود. اما ضايعات تاولي ديگر ترشحي ندارد؛ حتي ممكن است تاولي ديده نشود.
مزمن: در اين نوع اگزما اگر خارش موضعي (از نظر زماني) همچنان ادامه پيدا كند، پوست ضخيم، تيره و پوسته‌پوسته مي‌شود.


توصيه‌هاي پيشگيرانه

عامل حساسيت را شناسايي كنيد.
از عوامل ايجاد‌كننده يا تسهيل‌كننده ماده حساسيت‌زا اجتناب كنيد تا مشكل تكرار نشود. براي مثال اگر فردي به زيورآلات، ساعت و فلز نيكل حساسيت دارد، نبايد از اين وسايل استفاده كند.
از ضدالتهاب و تركيبات كورتوني‌ (به دفعه‌ها و دزي كه پزشك متخصص تعيين مي‌كند) استفاده كنيد.
از كرم‌هاي نرم‌كننده استفاده كنيد تا پوست خودش را ترميم كند.
اخيرا كرم‌هايي وارد بازار شده‌ است كه كورتوني نيست؛ ولي در درمان بسياري از اگزماها موثر است. با اين حال براي استفاده از آنها حتما بايد زير نظر پزشك متخصص باشد.
از شوينده‌هايي استفاده كنيد كه پوست را خيلي خشك نكند.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
بیماری مارفان را بشناسیم

بیماران دچار مارفان دارای سه علامت مشخص هستند. قد بلند با دست‌ها و پاهای نازک و دراز، در رفتگی عدسی چشم و بیماری قلبی. این بیماری شایع که در یک نفر از هر 3000 نفر وجود دارد در اثر تغییرات ژنتیکی و به‌صورت غالب به ارث می‌رسد.
انتقال غالب یک بیماری ژنتیکی به این مفهوم است که اگر فردی دچار یک ژن معیوب باشد، فرد آن بیماری را خواهد داشت و نیاز به داشتن یک جفت ژن نیست.
این در حالی است که در مورد بیماری های مغلوب فقط هنگامی بیماری ظاهر می شود که یک جفت ژن معیوب در فرد وجود داشته باشد و با داشتن یک ژن معیوب بیماری در او به صورت مخفی خواهد بود. به این ترتیب برای ایجاد بیماری های نظیر مارفان کافی است یکی از والدین این بیماری را داشته باشد. البته بسیاری اوقات والدین سالم هستند و بیماری در اثر جهش ژنی به صورت اولیه ظاهر می شود.
بیماری مارفان خوشبختانه چندان خطرناک و کشنده نیست. اتفاقا قد بلند و دست و پای کشیده این بیماران به نوعی برایشان امتیازاتی نیز دارد. این بیماران دارای انگشتان بسیار کشیده ای هستند و گاهی نرمی شدید مفاصل دارند به طوری که می توانند بیش از حد اندام هایشان را انحنا بدهند.
مهم ترین خطری که بیماران مارفان را تهدید می کند بیماری دریچه ای قلب و آئورت است. پرولاپس دریچه میترال در اوایل زندگی رخ می دهد. ولی چندان پیشرونده و خطرناک نیست اما از آن مهم تر گشادی ریشه آئورت است که می تواند بتدریج با بالا رفتن سن تشدید شود.
استرس های شدید و حاملگی می تواند باعث گشاد شدن ریشه آئورت بشود و وضع قلبی خطرناکی را ایجاد کند.کنترل شدید فشار خون و استفاده از داروهایی که فشار خون و ضربان قلب را کاهش می دهد، یکی از درمان های این بیماری است.
یکی دیگر از عوارض این بیماری اسکولیوز است که به معنای انحراف عرضی ستون فقرات می باشد. در صورتی که این عارضه در فرد تشخیص داده شود یک سری کمربندهای خاصی وجود دارد که می تواند از پیشرفت آن جلوگیری کرده و باعث درمان شود.
عارضه چشمی این بیماری که در رفتگی عدسی چشم است خوشبختانه خیلی شدید نیست و می تواند تحت نظر متخصصان چشم به خوبی درمان شود.
آن چه اهمیت دارد این است که در افرادی که دارای قد بلند هستند اگر دست و پا نسبت به تنه بیش از حد بلند باشد و به عبارت بهتر اگر تنه طبیعی باشد و دست و پا دراز باشد باید به مارفان فکر کرد البته لاغری و قواره خیلی متفاوت از فامیل نیز شک به این بیماری را تقویت می کند.
در این موارد است که باید به این بیماری فکر کرد و سایر عوارض را در آنها بررسی و به موقع درمان کرد.


علائم سندروم مارفان چیست

مهمترین علائم این بیماری عبارتند از انگشتان بلند در یک فرد مبتلا به سندروم مارفان آنها اغلب (ولی نه همیشه) بسیار بلند قد تر از همسالان خود هستند. بدنی لاغر و کشیده با دست ها و پاهای دراز دارند. انگشتان دست و پای آنها لاغر و کشیده اند. بلند بودن انگشتان را آراکنوداکتیلی Arachnodactyly یا انگشتان شبیه عنکبوت مینامند
مفاصل آنها شل و بسیار قابل انعطاف هستند
دچار نزدیک بینی و دیگر اختلالات چشمی هستند
صورتی باریک و کشیده، چشمان گود، فک کوچک، سقف دهان با قوس زیاد و دندان های نامنظم دارند.
جلوی قفسه سینه آنها به داخل یا بیرون برآمده میشود
کف پای صاف دارند
دچار اسکولیوز یا انحراف جانبی ستون مهره هستند
مشکلاتی در یادگیری دارند


پزشک در معاینه خود ممکن است مشکلات زیر را هم در بیمار پیدا کند

آنوریسم یا گشاد شدن و اتساع آئورت
کلاپس یا خوابیدن رگ روی خود
مشکلات دریچه ای قلب
مشکلاتی در عدسی چشم و یا کنده شدن شبکیه و اختلالات بینایی
البته هر کسی که این مشخصات را دارد لزوما دچار سندروم مارفان نیست. همه کسانی که ژن این بیماری را دارند علائم بیماری را با یک شدت از خود نشان نمیدهند. علائم بیماری در بعضی ها شدیدتر و در بعضی دیگر خفیف تر است. در بعضی افراد علائم بیماری خود را در کودکی نشان میدهد و در بعضی دیگر ممکن است تا آخر عمر هم نفهمند به این بیماری مبتلا هستند و این میتواند خطرناک باشد.
این بیماری در صورت وجود باید در سال های اولیه عمر تشخیص داده شود چون در صورت عدم کنترل ممکن است عوارض مهمی برای فرد ایجاد کند. مهمترین و شاید خطرناکترین عارضه این بیماری پاره شدن آئورت در اثر اتساع شدید آن است که موجب مرگ ناگهانی فرد میشود. مشکل دیگر نارسایی دریچه های قلب است که میتواند موجب افزایش فشار به قلب و بدنبال آن نارسا شدن خود قلب شود.
این بیماران باید بخصوص در دوران نوجوانی تحت نظر متخصص قلب و چشم پزشک و ارتوپد باشند. اسکولیوز ان بیماران در صورت شدید بودن نیاز به درمان با بریس و یا عمل جراحی دارد. بیماران مبتلا به سندروم مارفان باید قبل از هر جراحی در ناهیه دهان و دندان آنتی بیوتیک مصرف کند تا خطر آندوکاردیت یا عفونت دریچه ای قلب کاهش پیدا کند.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
خطر ابتلا به سرطان در کدام مردان بیشتر است؟

رئیس انجمن علمی سلامت خانواده ایران با بیان اینکه یک سوم مرگ های ناشی از سرطان بعلت استعمال سیگار است، پرهیز از استعمال سیگار،استفاده کمتر از چربی ها و غذاهای پرنمک، اجتناب از استفاده از مواد شیمیایی، اجتناب از اشعه ایکس و انجام تست های غربالگری مناسب سن را به عنوان مهمترین اقداماتی دانست که مردان برای درامان ماندن از سرطان باید انجام دهند.


خطر ابتلا به سرطان در کدام مردان بیشتر است؟

· استفاده از هر نوع تنباکو
· داشتن سابقه فامیلی سرطان
· داشتن سابقه یک سرطان در گذشته
· سن بیش از 55 سال
· ورزش کم یا هیچ
· رژیم غذائی پر چرب و کم فیبر


علایم هشداردهنده سرطان

وی ادامه داد :« تشخیص به موقع سرطانها دارای اهمیت زیادی است. شما اگر ندانید که سرطان سبب بروز چه علائمی می شود، نمی توانید آنرا تشخیص دهید. بسیاری از این علائم توسط سایر بیماری های خوش خیم نیز ایجاد می شوند، ولی باید شما به پزشک خود اطلاع دهید تا بررسی های لازم انجام شوند.
این علائم هشدار دهنده عباتند از:
· وجود یک توده که شما بتوانید آنرا از روی پوست لمس کنید. مثلا یک توده در ناحیه شکم یا یک توده در بیضه.
· یک زخمی که خوب نمی شود (التیام پیدا نمی کند)
· تغییر اندازه، رنگ و شکل یک زگیل یا خال پوستی
· وجود خون در ادرار، مدفوع یا بزاق
· سرفه، گرفتگی صدا، زخم در گلو و یا مشکل در عمل بلع
· درد مداوم پشت
· کاهش وزن بدون دلیل
· وجود درد بدون دلیل
· احساس فشار و حساسیت در ناحیه قفسه سینه
· خونریزی غیر طبیعی از نقاط مختلف بدن مثل لثه ها و بینی
· تهوع مزمن
· تبی که بیش از چند روز طول بکشد.


اقداماتی که مردان جهت کاهش خطر سرطان ها می توانند انجام دهند:

· سیگار نکشید. نود درصد علت سرطانهای ریه، سیگار است.
· زیاد در معرض نور خورشید قرار نگیرید. ما بین 10 صبح تا 3 بعد از ظهر سعی کنید در محل سرپوشیده باشید. هر موقع می خواهید در معرض نور خورشید قرار گیرید از کرمهای محافظت کننده با SPF بیش از 25 استفاده نمائید.
· از چربی کمتر و از مواد غذائی پر فیبر و مقادیر زیادی میوه و سبزیجات استفاده نمائید.
· از مواد غذائی بوداده شده، نمک زده شده و دارای نیترات فراوان کمتر استفاده کنید
· از تماس با PVC، قطران و مواد شیمیائی اجتناب کنید.
· از اشعه ایکس اجتناب کنید
· مدتی را صرف بدن خود کنید و بدنبال تغییرات احتمالی در بدن باشید.
· تست های غربالگری مناسب سن خود را انجام دهید.


سرطان بیضه، شایعترین سرطان در پدران جوان

وی سرطان بیضه را شایعترین سرطان در مردان 35-25 سالگی دانست و افزود : « بنابراین آن شایعترین سرطان در پدران جوان می باشد. سرطان بیضه دارای سه خصوصیت اصلی است: بسرعت منتشر می شود، اگر به موقع تشخیص داده شود بطور کامل قابل درمان است و چون بیضه ها در دسترس هستند خود فرد به راحتی می تواند هر گونه توده را داخل بیضه ها تشخیص دهد. »
عواملی که خطر ابتلا به سرطان بیضه را افزایش می دهد:
· سن. بیشتر در مردان 35-15 ساله دیده می شود ولی می تواند هر سنی را گرفتار نماید.
· بیضه نزول نکرده. اگر مردی دارای سابقه بیضه نزول نکرده است، خطر سرطان بیضه در او بشدت بالا می رود و باید بدقت تحت نظر باشد
· سفید پوستان دو برابر سیاه پوستان مبتلا به سرطان بیضه می شوند
· رژیم غذائی. بررسیهای اخیر نشان داده اند که مصرف بیش از اندازه پنیر و سایر فراورده های لبنی خطر سرطان بیضه را زیاد می کند.


شروع معاینه توسط خود فرد از سن 15 سالگی

وی در پایان افزود :« تشخیص زودرس سرطان بیضه اهمیت خیلی زیادی دارد چون یک بیماری بالقوه کشنده به راحتی درمان می شود. توصیه می کنند که تمامی مردان یاد بگیرند که از سن 15 سالگی همه ماهه بیضه های خود را معاینه کرده و هر نوع تغییر، بخصوص وجود توده را به پزشک معالج خود اطلاع دهند.»
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
15 راه برای درمان‌ خانگی سکسکه

تقریباً همه‌ ممکن‌ است‌ دچار سکسکه‌ شوند، حتی‌ جنینی‌.
سکسکه‌ عبارت‌ است‌ از انقباضات‌ ناخودآگاه‌ و مکرر عضله‌ دیافراگم‌. سکسکه‌ یک‌ علامت‌ است‌ و نه‌ یک‌ بیماری‌. در ایجاد سکسکه‌ دیافراگم‌ عضله‌ بزرگ‌ و نازکی‌ که‌ قفسه‌ سینه‌ را از شکم‌ جدا می‌ سازد و عصب‌ فرنیک‌ (عصبی‌ که‌ دیافراگم‌ را به‌ مغز وصل‌ می‌کند) نقش‌ دارند.


علل ایجاد سکسکه:

اگر چه سکسکه می تواند با علل و عوامل مختلفی بروز کند، اما مهم ترین عوامل ایجاد کننده این عارضه شامل موارد زیر می شود:
- وجود یک‌ بیماری‌ که‌ سطح‌ سلامت‌ فرد را پایین‌ آورده‌ باشد
- سابقه‌ عمل‌ جراحی‌ اخیر
- مصرف‌ داروها، خصوصا آنهایی‌ که‌ معده‌ را آزرده‌ می ‌سازند
- پر بودن‌ معده‌
- خنده‌ شدید یا احساسات‌ قوی‌
- تغییر در دمای‌ محیط‌


15 راه برای درمان‌ خانگی سکسکه:

1. نگه داشتن نفس و شمردن به آرامی از 1 تا 10
2. نفس کشیدن داخل یک کیسه کاغذی برای مدتی کوتاه
3. نوشیدن سریع یک لیوان آب سرد
4. خوردن یک قاشق شکر یا عسل یا قرار دادن آن در انتهای زبان
5. بالا کشیدن زانوها به درون سینه
6. بیرون کشیدن ناگهانی و شدید زبان
7. گاز زدن یک تکه لیمو ترش
8. غرغره آب یخ
9. ماساژ انتهای گلو
10. خوردن یک قاشق سرکه
11. نوشیدن آب به حالت دراز کشیده و خوردن از سمت مقابل لیوان
12. قرار دادن انگشت در دهان
13. تكان تند و شدیدی به زبان خود بدهید
14. زبان كوچک را به كمک یك قاشق بلند كنید
15. یک تكه نان خشک را بجوید و سپس ببلعید
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
درمان دندان نهفته را به تعویق نیندازید

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که در مراجعه به دندان پزشک، از وجود چند دندان نهفته در فک خود مطلع شوید. در چنین شرایطی باید چه کرد؟ آیا هر دندان نهفته ای نیاز به جراحی و خارج شدن از دهان دارد و یا به درمان‌هایی مانند ارتودنسی پاسخ گو خواهد بود؟ دکتر احمد اسماعیلیان، دندان‌پزشک عمومی در این باره ما را راهنمایی می‌کنند.
دکتر احمد اسماعیلیان، دندان‌پزشک عمومی دندان نهفته را دندانی دانست که به علل مختلف مانند نبود جای کافی در فضای فک، تراکم بیش از حد دندان‌ها و یا مشکلات لثه ای در قوس دندانی قرار نمی‌گیرند. دندان‌های نهفته شامل سه نوع از دندان‌ها می‌شود. در اولویت اول دندان عقل، بعد از آن دندان‌های نیش و بعد آسیاب کوچک پتانسیل تبدیل شدن به دندان نهفته در فک را دارند.»
این دندان‌پزشک عمومی در ادامه دندان عقل را آخرین دندانی دانست که در بزرگ‌سالی سر از لثه بیرون می‌آورد و ادامه داد:«در اغلب موارد دندان عقل به دلیل نیش زدن در سنین بزرگ سالی جای کافی برای قرار گرفتن در قوس دندانی را نخواهد داشت. در چنین حالتی یا موجب کج شدن دندان‌های دیگر شده و یا به صورت دندان نهفته در فک باقی می‌ماند.»
وی در ادامه دندان‌های نهفته را دو دسته دانست. دسته اول، دسته ای که به درمان ارتودنسی پاسخ داده و از این طریق به قوس دندانی باز می‌گردند و دسته دوم دندان‌هایی که تنها راه درمان آن‌ها جراحی و خارج کردن آن‌ها از فک است تا به چیدمان سایر دندان‌ها آسیبی وارد نکند. گاهی اوقات دندان عقل با فشار بسیار زیاد وارد قوس دندانی می‌شود اما فشار بسیاری که به سایر دندان‌ها وارد می‌کند، موجب ایجاد سایش و پوسیدگی در آن‌ها می‌شود.
دکتر اسماعیلیان، در ادامه ضمن اشاره به ضرورت جراحی دندان نهفته در سنین پایین ادامه داد:« در سنین بالاتر، فک انعطاف خود را از دست می‌دهد.بر همین مبنا جراحی دندان نهفته در سنین بالا می‌تواند با عوارضی همراه باشد. اگر دندان عقل تا سن ۲۰ سالگی اثری از رشد خارج از لثه را نداشته باشد، باید به وسیله دندان‌پزشک مورد بررسی قرار گیرد.»
به گفته این دندان‌پزشک عمومی، در صورتی که امکان درمان ارتودنسی وجود نداشته باشد باید در اولین فرصت اقدام به خارج کردن دندان از فک کرد. چرا که این دندان در صورت باقی ماندن در فک می‌تواند موجب بروز کیست، عفونت، تومور و از همه شایع‌تر بر هم خوردن نظم دندان‌های مجاور و شکستگی استخوان فک شود.
دندان‌پزشک اسماعیلیان تأکید کرد:«اگر دندان‌های یک فرد از دوران کودکی مورد بررسی هر شش ماه یک‌بار قرار گیرد، امکان درمان شدن و جلوگیری از دست دادن دندان‌های عقل وجود خواهد داشت.»
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
از اگزو فتالمی بیشتر بدانیم

اختلال در كار غده تیروئید بیماری مرموزی است كه شاید بسیاری از افراد گرفتار آن باشند اما آشنایی نداشتن با علائم و درمان دیر هنگام، ممكن است مشكلات بزرگی در پی داشته باشد.
تیروئید غده‌ای كوچك در قسمت میانی و جلوی گردن است كه با ترشح هورمون، انرژی را به سلول‌های بدن منتقل می‌كند.وقتی غده تیروئید خوب عمل نکند، می‌تواند بر سلامتی افراد اثر بگذارد و موجب چاقی، لاغری، بیماری‌های قلبی، افسردگی، اضطراب، ریزش مو، ناباروری و كاهش سطح انرژی بدن شود.
بیشتر اختلالات تیروئید مانند پركاری یا كم‌كاری مربوط به بیماری‌های خود ایمنی است. در بیماری خود ایمنی شرایطی ایجاد می‌شود كه بدن توانایی خود در تشخیص بین بافت‌های بدن و آنتی ژن‌های غیر خودی را از دست می‌دهد. به همین علت سیستم ایمنی علیه بافت‌های خودی، پادتن می‌سازد و اشتباهاً به آن‌ها حمله می‌كند.
اگر غده تیروئید كمتر از حد طبیعی فعالیت كند، دیگر نمی‌تواند هورمون كافی تولید كند و به این حالت كم كاری تیروئید گفته می‌شود؛ اما برعكس آن، یعنی فعالیت بیش از اندازه غده تیروئید و تولید زیاد هورمون، موجب ابتلا به نوع پركار تیروئید می‌شود.
خستگی و فرسودگی، مشكل در تمركز و فعالیت‌های مغزی، افزایش وزن بدون علت، احساس سرما به ویژه در انتهای دست و پا از علایم تیروئید كم كار است و تیروئید پركار موجب عصبی شدن، افزایش تعریق، لرزش دست‌ها، اضطراب و اختلال حواس، تپش قلب و كاهش وزن باوجود افزایش اشتها می‌شود.


علت جلوآمدن کره چشم

بیماری چشمی اگزوفتالمی هم یكی از مشكلاتی است كه در پی اختلال در فعالیت غده تیروئید اتفاق می‌افتد و بیشتر در افراد مبتلا به تیروئید پركار دیده می‌شود اما در كم كاری تیروئید هم دیده می‌شود.
برای شناخت بیشتر از این بیماری و اطلاع از روش‌های درمان آن با دكتر علی صادقی طاری جراح و متخصص بیماری‌های چشم و فوق تخصص جراحی ترمیمی و حدقه گفت‌و‌گو كردیم.
وی می‌گوید: اگزوفتالمی حالتی است که در آن کره چشم نسبت به حالت طبیعی خود مقداری جلوتر می‌آید كه وجود غده در حدقه چشم هم می‌تواند علت آن باشد اما یکی از مهمترین علل به‌وجود آورنده اگزوفتالمی، اختلال تیروئید است.
این بیماری یك واكنش ایمنی متقاطع بین غده تیروئید و چشم است. به همین علت نسوج پشت كره چشم ورم می‌كند و جمع شدن گلبول‌های خونی پشت چشم، به تجمع ماده پلی ساكارید منجر می‌شود. سپس عضلات خارج چشمی ضخیم شده و در نهایت موجب ایجاد بافت فیبروز در كاسه چشم می‌شود.
این مشكل برای افرادی كه ظاهراً تیروئید آن‌ها طبیعی است هم پیش می‌آید كه در این صورت باید آزمایش‌های ایمنی انجام دهند. بهترین راه برای تشخیص اگزوفتالمی انجام سی‌تی‌اسكن و ام‌آر‌آی است.


راهی ساده برای پیشگیری و درمان

صادقی می‌افزاید: اگزوفتالمی كاملاً درمان پذیر است اما برای مداوای این بیماری چشمی، نخست لازم است مراحل درمان بیماری اصلی، یعنی مشكل تیروئید انجام شود. اختلال تیروئید بیماری مزمنی است كه باید زیر نظر متخصص غدد كنترل شود.
در مرحله نخست ابتلا به اگزوفتالمی، پلك و چشم‌ها قرمز و متورم می‌شود كه با سوزش چشم و ریزش اشك همراه است و با تجویز داروهای كورتونی قابل درمان است و چشم به حالت اولیه خود بازمی‌گردد.
اگزوفتالمی در مراحل پیشرفته گاه موجب جلو آمدن نامتقارن یكی از چشم‌ها می‌شود و ممكن است به مرور زمان چشم دوم هم درگیر شود. همچنین در اثر این بیماری ممكن است پوشش پلك روی قرنیه كافی نبوده و منجر به خشكی و زخم قرنیه شود و بینایی در خطر قرار گیرد و یا بر اثر فشار عضلات ضخیم شده بر عصب چشم، بینایی در معرض تهدید قرار گیرد. ضمن این‌كه افزایش فشار داخل چشم نیز در این بیماران مزید علت می‌شود. بعضی بیماران هم بر اثر ضخیم و فیبروزه شدن عضلات خارج چشمی مبتلا به دوبینی می‌شوند كه این مشكلات در بعضی موارد با درمان دارویی و در بیشتر موارد با جراحی برطرف می‌شود.
اضطراب و استرس، مصرف سیگار و خستگی، عوارض این بیماری چشمی را تشدید می‌كند و معمولاً به بیماران توصیه می‌كنیم خواب كافی داشته باشند، سیگار نكشند و عوامل تشدید كننده استرس را از زندگی خود حذف كنند. در این مرحله گاه به بیماران پیشنهاد می‌كنیم كه به روانپزشك مراجعه كنند. بهتر است افرادی كه علایم اگزوفتالمی را در خود مشاهده می‌كنند به چشم پزشكان یا متخصصان كاسه چشم مراجعه كنند.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
۷ راه کاهش گردن درد

درد گردن، چه بخاطر بد خوابیدن باشد چه وضعیت و فرم بد بدن، یک چرخش و حرکت ناگهانی گردن یا استرس زیاد، یکی از شکایت‌های همیشگی است. تحقیقات نشان می‌دهد که برای جلوگیری از گردن درد، تمرینات تقویت‌کننده گردن بسیار مهم‌تر از حرکات کششی است.
درمورد قدرت سرشانه‌ها هم همینطور است. تقویت عضلات سرشانه نه تنها از خشکی و درد شانه‌ها جلوگیری می‌کند، بلکه از مفاصل آرنج‌تان هم مراقبت می‌کند. دلیل آن این است که ضعیف بودن شانه‌ها، فشاری که به آرنج‌ و مچ وارد می‌شود را دوچندان می‌کند. در زیر به راه‌های ساده‌ای برای تقویت گردن و شانه‌ها اشاره می‌کنیم:

۱) هر زمان در محل‌کار احساس خستگی و عصبانیت کردید، پیشانی‌تان را به کف دستتان فشار دهید. خیلی از ما وقتی استرس داریم، عضلات گردنمان را سفت می‌کنیم که به مرور زمان ممکن است موجب درد و خشکی گردن شود. می‌توانید با این حرکت ساده، هم فشار وارد بر گردن را کاهش دهید و هم عضلات آن را تقویت کنید. بهترین قسمت آن این است: هیچکس در محل‌کار متوجه نمی‌شود که مشغول تمرین هستید! فقط فکر می‌کنند که خسته شده‌اید.
پشت میزتان نشسته، کمی به سمت جلو خم شوید و آرنج‌هایتان را روی میز بگذارید. سرتان را صاف در مرکز شانه‌ها قرار داده و پیشانی‌تان را به کف دستتان فشار دهید؛ از کف دست برای مقاومت دربرابر فشار سرتان استفاده کنید. ۵-۳ ثانیه در این حالت بمانید، رها کرده و پنج مرتبه دیگر تکرار کنید. حالا صاف بایستید و دست‌هایتان را پشت سرتان قرار دهید، طوریکه آرنج‌هایتان رو به جانب باشد. سرتان را به عقب به سمت کف دست‌ها فشار دهید و از کف دست‌ها برای مقاومت دربرابر فشار سرتان استفاده کنید. ۵-۳ ثانیه در این حالت بمانید، رها کرده و پنج مرتبه دیگر تکرار کنید.

۲) دو مرتبه در روز خودتان را تقویت کنید. یک تمرین عالی دیگر برای محل کار: کف دست‌هایتان را روی لبه صندلی‌تان قرار داده و فشار دهید، لگن و باسنتان را یک تا دو سانت از روی صندلی بلند کنید. ۵ ثانیه نگه دارید، دوباره پایین بیاورید و این حرکت را پنج مرتبه تکرار کنید تا عضلات سرشانه‌تان قوی‌تر شوند.

۳) موقع تماشای تلویزیون، شانه‌هایتان را عقب بکشید. روی لبه صندلی‌تان بنشینید و ستون فقراتتان را بکشید، انگار می‌خواهید قدتان را بلندتر کنید. دست‌هایتان را جلو بدن روی لباستان قرار دهید. شانه‌هایتان را تا می‌توانید عقب بکشید، طوری که کتف‌هایتان از پشت جمع شود. کل یک تبلیغ تلویزیونی خود را در این حالت نگه دارید. سپس شانه‌ها را آزاد کرده و یک بار دیگر حرکت را تکرار کنید.

۴) وقتی از سر کار به خانه برمی‌گردید، سه چهارم یک لنگه جوراب را پر از برنج، ۲ چوب دارچین و یک قاشق غذاخوری میخک کنید. انتهای آن را سفت با یک بند لاستیکی ببندید. آن را ۲ دقیقه گرم در مایکروفر گرم کنید و بعد روی گردنتان بگذارید. این روش درمان برای خشکی گردن و شانه‌ها عالی است. نیازی به خالی کردن لنگه جوراب نیست--می‌توانید آن را بارها استفاده کنید تاجاییکه ادویه‌ها رایحه خود را از دست بدهند.

۵) هر زمان که بیش از ۴۵ دقیقه پشت فرمان اتومبیل یا پشت کامپیوتر نشستید، تمرین لاک‌پشتی را انجام دهید. بیشتر وقت‌ها پشت فرمان یا کامپیوتر، سرمان را جلو می‌بریم، انگار جلو بردن سرمان باعث می‌شود زودتر به مقصد برسیم یا پروژه‌مان را زودتر تمام کنیم. از آنجا که سر چیزی درحدود ۵ کیلو وزن دارد، این کار کمی به پشت گردن فشار وارد می‌کند و قبل از اینکه بفهمید دچار سردرد می‌شوید. با این تمرین می‌توانید هم عضلات پشت گردنتان را قوی کنید و خودتان را عادت دهید که در وضعیت بهتر و سالمتری بنشینید.
موقع رانندگی یا تایپ کردن پشت کامپیوتر، تظاهر کنید لاک‌پشت هستید که می‌خواهید سرتان را به سمت لاکتان جمع کنید. سرتان را به سمت عقب بیاورید، طوریکه گردی پشت گردنتان صاف شود. از یک تا ۵ ثانیه در این وضعیت نگه دارید و رها کنید. این تمرین را ۱۰ مرتبه تکرار کنید.

۶) هر یک ساعت، چانه‌تان را به سمت سینه‌تان خم کرده، سپس گردنتان را به سمت چپ، عقب، راست و دوباره پایین به صورت دایره‌ای بچرخانید. این حرکت را پنج مرتبه تکرار کرده، سپس جهت خود را عوض کرده و از راست به چپ دایره بزنید.

۷) دقت کنید که برای خواب از بالش مناسب استفاده کنید. انتخاب بهترین بالش به اولویت‌های خودتان برمی‌گردد. اما به طور کلی آنها که روی شکم می‌خوابند باید از بالش‌های نرم، آنها که به بغل می‌خوابند از بالش‌های متوسط و آنها که به پشت می‌خوابند از بالش‌های سفت‌تر استفاده کنند.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  ویرایش شده توسط: pixy_666   
صفحه  صفحه 90 از 111:  « پیشین  1  ...  89  90  91  ...  110  111  پسین » 
خانه و خانواده

همه چیز درباره بیماری ها

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti Forums is not responsible for the content of external sites

RTA