انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
خانه و خانواده
  
صفحه  صفحه 92 از 111:  « پیشین  1  ...  91  92  93  ...  110  111  پسین »

همه چیز درباره بیماری ها


مرد

 
خونریزی‌ های مدفوعی برای چیست ؟

در این نوع بیماری معمولا پس از دفع مدفوع، خون دفع می شود. در واقع خون از مدفوع جداست و خیلی با آن مخلوط نشده است.از دیگر بیماری های شایع که مشابه همین علامت یعنی دفع خون از مدفوع را دارد، شقاق های مقعدی است که به دلیل پارگی های ریز اطراف مقعد ایجاد می شوند.
این بیماری به دلیل یبوست های طولانی و زورزدن های پیاپی برای دفع مدفوع ایجاد می شود. در مورد خونریزی های مدفوعی که خون و مدفوع کاملا با هم مخلوط می شوند، شایع ترین علت اسهال های خونی عفونی است و البته دو بیماری مهم یعنی کولیت زخمی و سرطان روده بزرگ از علل خونریزی طولانی مدت مدفوعی محسوب می شود.
از جمله بیماری های بسیار شایعی که خونریزی از مدفوع ایجاد می کنند میکروب ها و انگل ها هستند، اسهال های خونی که به دلیل این عوامل ایجاد می شوند معمولا سیر حادی دارند یعنی طی چند روز ایجاد می شود و فرد را دچار اسهال شدید همراه دفع خون می کند. اسهال خونی بخوبی قابل علاج بوده و با آنتی بیوتیک درمان می شود.
کولیت زخمی بیماری خود ایمنی است که در آن مخاط روده بزرگ با هجوم سلول های دفاعی زخم شده و بیمار دچار درد شکم، اسهال و خونریزی می شود. این بیماری سیر مزمنی دارد و تا سال ها فرد را به مشکل می اندازد و بیمار باید دارو مصرف کند.
به دلیل شیوع سرطان روده بزرگ و قابل علاج بودن آن هر گونه خونریزی مدفوعی نیازمند انجام کولونوسکوپی است تا پزشک از سلامت روده بزرگ مطمئن شود.
خوشبختانه در سال های اخیر با تحصیل تعداد زیادی از پزشکان در رشته فوق تخصصی گوارش انجام کولونوسکوپی کامل میسر شده است.
تاکید بر این نکته ضروری است که در صورت تشخیص زودرس سرطان کولون این بیماری با انجام جراحی کاملا درمان و باعث بهبود کامل بیمار و عمر طولانی او می شود و تنها راه تشخیص زودرس این بیماری انجام کولونوسکوپی کامل به دست یک پزشک ماهر است.
اگر چه درد شکم، تغییر اجابت مزاج و خونریزی مدفوعی علائم سه گانه سرطان روده بزرگ هستند ولی باید به خاطر داشت که ممکن است یک بیمار فقط دارای درد شکم باشد و سایر علایم را نداشته باشد. کاهش وزن بخصوص در افراد مسن همیشه باید مورد توجه قرار بگیرد.
به عنوان مثال اگر یک فرد شصت ساله دچار دردهای گاه به گاه در شکم است و روز به روز لاغرتر می شود، حتما باید به فکر بدخیمی روده بزرگ باشیم و بررسی های تشخیصی از جمله کولونوسکوپی را برایش در نظر بگیریم.
در پایان تاکید می کنم که در سنین بالا هرگونه خونریزی از مقعد به هر شکل، بخصوص اگر با کاهش وزن یا دردهای شکمی باشد باید با دقت بیشتری بررسی شود.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
وقتی فک‌ تان خرت خرت می‌کند چه باید کرد؟

«فکم موقع باز و بسته کردن صدا می‌دهد، نمی‌توانم درست غذا بجوم، وقتی غذا می‌خورم زود فکم خسته می‌شود و بی‌دلیل درد می‌کند ...» اینها و چندین شکایت مشابه از جمله رایج‌ترین مشکلاتی است که بیماران در کلینیک‌های دندانپزشکی به دندانپزشک ابراز می‌کنند و به‌دنبال راه درمان آن هستند؛ مشکلاتی که از آنها با عنوان اختلالات مفصل گیجگاهی فکی یاد می‌شود و افراد بسیاری در سطح دنیا به آن مبتلا هستند.
متاسفانه بسیاری از مردم نمی‌دانند این علائم نشانه یک بیماری است و بسیاری حتی نمی‌دانند که دچار مشکل هستند. اگر شما هم دچار مشکلاتی از این دست هستید شاید این مطلب برای‌تان مفید باشد.


چرا این مفصل دچار مشكل می‌شود؟

حرکت مفصل گیجگاهی فکی ترکیبی از یک حرکت باز و بسته کردن همراه با یک حرکت لغزشی است که عملکرد صحیح آن به سلامت دیسک و مفصل، هماهنگی میان اعصاب و عضلات جونده و روابط مناسب بین دندان‌ها بستگی دارد. این مشکل در خانم‌های رده سنی 30 تا 50 سال، کسانی که دچار ناهنجاری فکی هستند یا افراد مبتلا به برخی سندرم‌های مادرزادی خاص شیوع بیشتری دارد. اختلالات مفصل گیجگاهی فکی معمولا به این دلایل اتفاق می‌افتد:

· خوردگی دیسک یا تغییر محل آن
· آرتریت غضروف مفصل
· آسیب‌دیدگی مفصل به دلیل ضربه‌های شدید یا نیروهای با شدت کم اما مداوم و مستمر که معمولا به دلیل اعمال نیروی بیش از حد عضلات جونده یا روابط ناصحیح میان دندان‌ها حاصل می‌شود. عضلات مسئول در حرکات مفصل و جویدن (عضلات جونده) به واسطه فعالیت شدید دچار خستگی و ضعف می‌شوند. علت معمولا فشردن شدید دندان‌ها روی هم(کلنچ کردن) یا دندان قروچه موقع خواب یا سایش دندان‌ها هنگام بیداری است.


وقتی فک کلیک می‌کند

اختلالات مفصل گیجگاهی به واسطه عوامل مختلف و متفاوتی ایجاد می‌شود. شاید شایع‌ترین علامت این مشکل صدای کلیک یا صدای خرت‌خرت (مثل راه رفتن روی برف) موقع باز یا بسته کردن یا جویدن است که تقریبا تمامی بیماران این علامت را دارند. بقیه علائم این مشکل معمولا شامل این موارد است:

· درد یا حساسیت در فک
· درد تیر کشنده در اطراف یا داخل خود گوش
· احساس ناراحتی موقع جویدن یا دشواری در جویدن
· درد تیر کشنده در صورت
· قفل شدن مفصل که باعث دشواری در باز یا بسته کردن دهان می‌شود.
· گردن درد یا سردردهای بی‌دلیل به‌خصوص موقع بیدار شدن از خواب
· جویدن نامتوازن یعنی در بخشی از فک جویدن راحت‌تر از سایر قسمت‌هاست.

اگر موقع باز یا بسته کردن فک مفصل شما صدای کلیک می‌دهد اما درد یا محدودیت در بازکردن فک وجود ندارد احتمالا مشکلی در مفصل گیجگاهی فکی وجود ندارد.دندانپزشک برای تشخیص مشکل جدا از معاینه بالینی مفصل و مشاهده نحوه حرکت فک و روابط بین دندان‌ها، برای شما رادیوگرافی مفصل می‌نویسد.
در صورت حاد بودن مشکل گاهی از روش‌های تشخیصی پیشرفته‌تر مثل سی‌تی‌اسکن یا ام آر آی نیز استفاده می‌شود.


وقتی درمان مشکل است

در برخی از بیماران ترکیبی از همه موارد فوق دیده می‌شود، یعنی موقعیت دندان‌ها ناصحیح بوده و رابطه بین دندان‌ها هم نامناسب است، عضلات جونده بیمار نیروی عضلانی شدیدی به دندان‌ها و مفصل وارد می‌کنند و دندان قروچه هم وجود دارد. در این حالت ترکیبی از همه درمان‌های فوق در نظر گرفته می‌شود و گاهی لازم است بیمار چندین جلسه با فواصل کوتاه به دندانپزشک مراجعه کند تا سطح دندان‌ها برحسب شرایط جدید بیمار ساییده و تنظیم شود. در موارد شدیدتر حتی ممکن است بیمار نیاز به درمان‌های ارتودونسی یا جراحی تصحیحی فک داشته باشد.
در نهایت در بیمارانی که مشکلات پیشرفته مفصلی دارند لازم است مفصل توسط متخصص جراحی دهان و فک و صورت تحت عمل جراحی قرار گیرد. بیمارانی که مبتلا به مشکلات مفصلی هستند باید بدانند درمان این مشکلات معمولا پردردسر و وقت‌گیر است و اگر می‌خواهند از شر این بیماری خلاص شوند باید آمادگی پذیرش این درمان‌ها را داشته باشند.


درمان‌هایی از همه رنگ

درمان مشکلات مفصل گیجگاهی فکی طیف وسیعی را در بر می‌گیرد که از یک درمان دارویی ساده تا جراحی مفصل متغیر است. در بسیاری از موارد مشکل مفصل به‌دلیل روابط نامناسب میان دندان‌ها ایجاد می‌شود. در این‌صورت عمدتا مشکل مربوط به دندان‌های ترمیم شده یا دندان‌های عقل است.
اگر مشکل محدود به این موارد باشد با تصحیح یا تعویض ترمیم‌ها یا خارج کردن دندان‌های عقل مشکل به میزان قابل ملاحظه‌ای کاهش یافته یا به‌طور کامل برطرف می‌شود به‌خصوص اگر بیمار عاداتی نظیر دندان قروچه یا فشردن دندان‌ها را نداشته باشد. گاهی لازم است برای تنظیم رابطه بین دندان‌ها، مقدار بسیار مختصری(در حد یک میلیمتر یا حتی کمتر) از سطح برخی از دندان‌های درگیر ساییده شود تا ارتباط دندان‌ها بهبود یابد.
گاهی علت مشکل به واسطه اعمال نیروی شدید توسط عضلات فک است که ممکن است در این بین دندان عقل یا ترمیم‌های نامناسب نیز مزید بر علت شده باشند. این دسته از بیماران معمولا دندان قروچه دارند و دندان‌های آنها به‌خصوص دندان‌های جلویی‌شان دچار سایش شده است. در این حالت جدا از تصحیح ترمیم‌ها و کشیدن دندان ‌عقل، لازم است برای کاهش نیروی عضلانی و تنظیم موقعیت آنها به بیمار نایت گارد داده شود.
نایت گارد یک قالب آکریلی یا ژلاتینی است که برای فک بالا و پایین ساخته می‌شود و بیمار شب‌ها آن را تا صبح داخل دهان می‌گذارد. این درمان گرچه برای بسیاری از بیماران دشوار است اما در صورت تحمل بیمار و اجرای منظم آن نتایج بسیار خوبی به دنبال خواهد داشت. در این شرایط برای کاهش نیروی عضلات و کم کردن التهاب و درد مفصل و عضلات معمولا داروهای شل کننده عضلانی و مسکن نیز تجویز خواهد شد.


وظایف مفصل فک

برای بررسی مشکلات مرتبط با مفصل گیجگاهی فکی ابتدا باید ببینیم مفصل گیجگاهی فکی چه وظایفی بر عهده دارد. این مفصل جایی است که فک پایین به جمجمه متصل می‌شود و وجود همین مفصل است که باعث می‌شود ما بتوانیم غذا بخوریم، حرف بزنیم و خمیازه بکشیم.
این مفصل مثل تمام مفاصل از یک سر استخوانی تشکیل شده که داخل حفره مفصلی قرار دارد(این حفره مفصلی داخل جمجمه است) و روی آن هم یک دیسک غضروفی قرار دارد که مانع ساییده شدن سر مفصل و حفره مفصلی می‌شود. عمده مشکلات مفصل گیجگاهی فکی زمانی آغاز می‌شود که این دیسک غضروفی در محل صحیح خود قرار نمی‌گیرد.


تا می‌توانید غذای نرم بخورید

بسیاری از بیماران مبتلا به اختلالات مفصل گیجگاهی فکی نمی‌دانند که سایش دندان‌ها روی هم، جویدن ته‌مداد یا دندان قروچه ارتباط مستقیمی با مشکل آنها دارد. اگر بیماران بتوانند به‌صورت خودآگاه از فشردن دندان‌ها روی یکدیگر خودداری کرده و عاداتی مثل جویدن ته‌مداد را کنار بگذارند از شدت مشکلات مفصل‌شان کاسته می‌شود.
برای کاهش فشار روی مفصل گیجگاهی فکی نباید از عضلات جونده بیش از حد کار کشید. برای کاهش فشار عضلانی بهتر است بیمار بیشتر غذاهای نرم بخورد، لقمه‌های کوچک بردارد، از خوردن غذاهای سفت و چسبنده پرهیز کند، تا حد امکان آدامس نجود و موقع خمیازه كشیدن دهان را بیش از حد باز نکند (برای این کار می‌توان با کف دست به زیر چانه فشار آورد تا فک زیاد باز نشود).


استرس نداشته باشید

یکی از مسائلی که مشکلات مفصلی را تشدید کرده و باعث افزایش شدت دندان قروچه و درد و گرفتگی عضلات می‌شود، استرس‌های روحی است. به‌طور کلی شدت دندان‌ قروچه با میزان استرس بیمار ارتباط مستقیم دارد. در نتیجه اغلب بیماران جدا از درمان‌های دندانپزشکی باید به هر طریق استرس‌های روحی خود را کاهش دهند چون در غیر این صورت درمان‌های دندانپزشکی تاثیر کافی به دنبال نخواهد داشت.


فک‌تان را ماساژ بدهید

استفاده از گرما یا سرما(برحسب مورد بیماری و به تشخیص دندانپزشک) می‌تواند به کاهش درد و التهاب کمک کند. همچنین ماساژ عضلات جونده از روی صورت و داخل دهان می‌تواند در کاهش شدت انقباض و کم کردن فشار روی آنها موثر باشد. چند جلسه استفاده از لیزرهای کم توان نیز در کاهش درد و ناراحتی عضلات جونده و مفصل گیجگاهی فکی بسیار مفید است.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
کمردرد ناخوانده

اگر ناگهان دچار گرفتگی کمر شده‌اید، مضطرب نشوید. مطمئن باشید شما تنها مورد مبتلا به این عارضه نیستید و دنیا به آخر نرسیده است. بیش از 90 درصد از ما کمردرد و گرفتگی ماهیچه‌های ناحیه کمر را دست‌کم یک بار در زندگی تجربه خواهیم کرد.
گاهی فقط کافی است خم شوید تا بند کفشتان را ببندید یا خوارباری را که خریده‌اید از روی زمین بردارید تا همین کار بظاهر ساده سبب شود الیاف ماهیچه‌های این ناحیه از بدن کشیده شده یا دچار پارگی یا آسیب‌دیدگی جزئی شود.
خشکی و گرفتگی و نیز احساس درد صبحگاهی کمر ممکن است برای بسیاری از افراد درد چندان نامتعارفی نباشد؛ دردی که قاعدتا طی یکی دو هفته بهتر خواهد شد. برای خلاص شدن از شر این درد براحتی می‌توانید از دوش آب‌گرم، کمپرس گرم یا حرکات کششی بسیار ملایم کمک بگیرید.
شاید شما هم بسیار شنیده باشید که برای خلاص شدن از شر این مشکل باید چند هفته استراحت کنید و دست به سیاه و سفید هم نزنید وگرنه این کمر، دیگر برایتان کمر بشو نیست. اما واقعیت چیز دیگری است. در مواردی که صرفا به دلیل کارهای عادی روزمره دچار گرفتگی عضلانی کمر می‌شوید باید به مدت 72 ساعت به کمرتان استراحت دهید.
پس از آن می‌توانید آرام‌آرام فعالیت‌های سبک روزانه را آغاز کنید و البته در این حال باید با کمرتان مدارا کنید. پس از طی دوره نقاهت و رسیدن به شرایط مطلوب، دیگر باید راست و درست بایستید و بنشینید. این نخستین کاری است که می‌تواند از بروز مجدد چنین کمردردهایی پیشگیری کند.
بعلاوه باید به ورزش‌هایی بپردازید که ماهیچه‌های ناحیه شکم و کمر را تقویت می‌کند. تا می‌توانید چنین ورزش‌هایی را در برنامه ورزشی خود بگنجانید. آسیب‌های ماهیچه‌ای کمر اغلب زمانی رخ می‌دهند که بخصوص ماهیچه‌های شکمی ضعیف هستند و کمر شما باید برای راست نگهداشتن بدنتان بار بیش از حدی را تحمل کند.
برای پیشگیری از بروز این دردها در آینده، به گذشته نگاهی بیندازید. فعالیت‌های گوناگون جسمانی‌تان، بخصوص فعالیت‌های روزمره را مرور کنید و ببینید عموما کدام‌ یک از آنها سبب بروز ناراحتی در ناحیه کمرتان شده است. مثلا اگر با کامپیوتر سروکار دارید، حتما وضع نشستن خود را پشت میز کامپیوتر بررسی کنید و در صورت لزوم از امکانات ارگونومتری استفاده کنید یا شاید وضع بدنتان هنگام خواب نامناسب است.
خوابیدن روی شکم بدترین حالت خوابیدن است و به کمر فشار بسیار زیادی وارد می‌کند. در عوض می‌توانید عادت خوابیدن خود را تغییر دهید. درست است که ترک عادت دشوار است اما در این مورد خاص موجب رفع مرض یا پیشگیری از آن است. بهتر است به پشت بخوابید و بالشی هم زیر زانوهای خود قرار دهید یا به پهلو بخوابید و بالشی بین زانوهایتان بگذارید.
اگر این گرفتگی و درد به این راحتی‌ها دست از سرتان برنمی‌دارد، ممکن است ناشی از دیسک کمر باشد. یعنی ممکن است بالشتک‌های نرم بین مهره‌های استخوانی کمرتان به مرور منقبض و سفت شده باشند. این مشکل را می‌توان با فیزیوتراپی زیر نظر متخصص رفع کرد. البته باید به خاطر داشته باشید بهبود سبک زندگی می‌تواند کمک حال مناسبی باشد.
اما از اینها گذشته، برخی کمردردها می‌توانند نگران‌کننده باشند. اگر دردی در ناحیه کمر احساس می‌کنید که به پاهایتان سرایت می‌کند یا اگر سبب ضعف یا سستی و کرختی می‌شود حتما باید به پزشک متخصص مراجعه کنید. این دردها را هرگز به حال خود رها نکنید.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
سرطان غده تیموس

غده تیموس در جلو و بالای قلب قرار دارد. رشد سرطان غده تیموس آهسته می باشد و زمانی که در مراحل اولیه تشخیص داده شود، روند خوبی خواهد داشت. سرطان تیموس در بین مردان شایع تر است و بیشتر در سنین 40 تا 60 سالگی رخ می دهد.


سرطان غده تیموس

تیموس یک عضو کوچک در قسمت بالای قفسه سینه، پشت استخوان سینه، در فضای قفسه سینه و در بین ریه ها می باشد. به طور کلی، تیموس در جلو و بالای قلب قرار دارد.
تیموس دارای سه لایه مهم می باشد: مدولا (بخش درونی)، کورتکس (اطراف مدولا) و کپسول (پوشش نازک خارجی).
تیموس جزء سیستم ایمنی بدن می باشد.
از دوران نوزادی تا بلوغ، غده تیموس هم بزرگ تر می شود، اما پس از بلوغ شروع به کوچک شدن می کند و به تدریج بافت چربی جایگزین آن می شود.


وظیفه تیموس

قبل از تولد و در طی دوران کودکی، تیموس به بدن کمک می کند تا انواع گلبول های سفید خون از جمله لنفوسیت های T (نوعی از گلبول های سفید) را تولید کند.
لنفوسیت T در تیموس تکثیر می شود و به گره های لنفاوی در سراسر بدن می رود.
لنفوسیت ها به سیستم ایمنی بدن کمک می کنند و از بدن در مقابل ویروس ها، قارچ ها و دیگر عوامل بیماری زا محافظت می کنند.


انواع سلول های تیموس

- سلول های اپی تلیال که به تیموس شکل می دهند و می توانند تیموماس و سرطان تیمیک را بوجود می آورند.
- تیموس بیشتر حاوی لنفوسیت می باشد که سلول های ایمنی را تشکیل می دهند و می توانند این سلول ها سرطانی شوند که به نام لنفوم هوچکین و لنفوم غیرهوچکین نامیده می شوند.
- سلول های اعصاب و غدد که هورمون های خاصی را آزاد می کنند و باعث سرطان کارسینوئید می شوند.
غده تیموس نزدیک رگ های خونی که خون را از سر و دیگر مناطق به قلب می برند، قرار دارد. لذا اگر این غده سرطانی شود، بر این عروق خونی فشار می آید و باعث ورم صورت، گردن، بالای قفسه سینه می شود


علائم سرطان تیموس

در بیش از 50 درصد موارد هیچ نشانه ای وجود ندارد. اما گاهی دارای علائمی مانند سرفه ای که قطع نمی شود و خونی است، درد قفسه سینه و تنفس مشکل می باشد.
برخی مواقع، علائم سرطان وابسته به اندازه تومور و فشار وارده بر اندام های مجاور می باشد.
تب، بلع مشکل، کاهش اشتها، تعریق شبانه و کاهش وزن کمتر شایع است.
برخی موارد ممکن است در دیواره ریه ها و قلب و یا حتی به بافت های بیرونی سینه پخش شود.
غده تیموس نزدیک رگ های خونی که خون را از سر و دیگر مناطق به قلب می برند، قرار دارد. لذا اگر این غده سرطانی شود، بر این عروق خونی فشار می آید و باعث ورم صورت، گردن، بالای قفسه سینه می شود. گاهی این ورم همراه با کبودی پوست می باشد. ورم رگ های آشکار تمام بدن، سردرد و سرگیجه نیز رخ می دهد.


بیماری های مرتبط با سرطان تیموس

- بیماری های خودایمنی از جمله: رشد نکردن پیش سازهای گلبول های قرمز خون
- میاستنی گراویس: میاستنی گراویس یک بیماری خوایمنی مزمن عصبی- عضلانی است که ضعف اسکلتی-عضلانی، خستگی، افتادگی پلک و اختلال در بلع را به همراه دارد.
- آرتریت روماتوئید
- لوپوس اریتماتوز سیستمیک
- پلی میوسیت
- کولیت زخمی
- سندرم شوگرن
- سارکوئیدوز
- اسکلرودرما
اما این نکته را نباید از یاد برد که بسیاری از افراد مبتلا به این بیماری ها، دچار سرطان تیموس نمی باشند.


علت سرطان تیموس

هنوز علت اینکه چرا برخی افراد مبتلا به این سرطان می شوند معلوم نیست.
محققان برخی تغییرات DNA را در سلول های سرطانی تیموس پیدا کردند.
DNA در هر یک از سلول بدن وجود دارد که ژن ها را می سازد و به سلول ها دستور می دهد که چگونه عمل کنند.
اما هنوز دلیل واضحی برای ایجاد این تغییرات، چگونگی بروز این تغییرات و اینکه چه تغییراتی باعث سرطانی شدن تیموس می شود، وجود ندارد.


عوامل خطر سرطان تیموس

برخی مطالعات نشان داده است که پرتودرمانی منطقه بالای قفسه سینه باعث بروز این سرطان می شود، اما هنوز این مطلب ثابت نشده است.
تنها عوامل خطر شناخته شده عبارتند از: سن و قومیت.
- سن : خطر ابتلا به این سرطان با افزایش سن، زیاد می شود. این سرطان در کودکان و جوانان نادر است. این سرطان اغلب در افراد میانسال دیده شده است.
- نژاد : در آسیایی ها و سفیدپوستان این بیماری شایع تر است.


تشخیص سرطان تیموس

- معاینات پزشکی
- آزمایش های تصویربرداری از قفسه سینه مثل اشعه X و یا سی تی اسکن و یا MRI
- بیوپسی (نمونه برداری)


درمان سرطان تیموس

رایج ترین درمان، عمل جراحی است.
دیگر راه های درمان عبارتند از: پرتودرمانی، شیمی درمانی و هورمون درمانی.


عوارض سرطان تیموس

یکی از عوارض سرطان ها، آفت دهان می باشد. آفت، زخم های کوچکی است که روی زبان و لثه و داخل لب دیده می شود.
آفت ها دردناک هستند و باعث بروز مشکلاتی در غذاخوردن و حرف زدن می شوند.
برای کاهش درد و تسریع بهبودی آفت دهان:

- نمک را در آب حل کنید و یا یک قاشق چایخوری جوش شیرین و یا یک قاشق چایخوری دیفن هیدرامین را در نصف لیوان آب گرم حل کنید و دهانتان را با آن بشویید. دقت کنید که این محلول را قورت ندهید.
- روی آفت ها با خمیر حاصله از جوش شیرین و آب بمالید.
- از مصرف غذاهای اسیدی و تند پرهیز کنید.
- یخ روی آفت قرار دهید.
- به طور مرتب مسواک بزنید.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
دیستونی؛ انقباض غیرارادی عضلات

«دیستونی» به معنای انقباض غیرارادی مکرر و طولانی در یک عضله یا در گروهی از عضلات یا بروز وضعیت‌های بدنی خاص است و در واقع یک اختلال حرکتی– عصبی محسوب می‌شود.


دیستونی عضلات

هنگامی ‌که حرکات و دامنه حرکات به اندازه‌ای ثابت بمانند و به صورت وضعیت غیرطبیعی درآیند به آن دیستونی می‌گویند.
نکته بسیار مهم آن است که دیستونی‌ها اغلب باعث بروز حرکات غیرطبیعی و اختلالات وضعیتی ناتوان‌کننده می‌شوند.
علل مختلفی در ایجاد دیستونی نقش دارند. هنوز هم برخی از دیستونی‌ها علت‌های ناشناخته دارند، اما سر دسته علل ایجادکننده آنها، علل ارثی، حادثه و صدمات بدنی، بعضی عفونت‌ها، مصدومیت‌ها، عوارض برخی داروها، کم رسیدن اکسیژن حین زایمان، بروز ضربات زایمانی و افزایش بیش از حد معمول بیلی‌روبین هنگام دوران نوزادی و شیرخواری را می‌توان نام برد.
در برخی موارد امکان دارد بیماری‌های داخلی-جمجمه‌ای موضعی هم در ایجاد انواع دیستونی نقش داشته باشند.
شاید در شکلی ‌از دیستونی که در حال حاضر به عنوان دیستونی شایع و منتشر و عمومی شناخته می‌شود، رد پای مساله ژنتیکی و توارثی پررنگ‌تر دیده شود.


دیستونی گردن

دیستونی گردن (Cervical Dystonia) شایع ترین فرم دیستونی موضعی است. در این بیماری، انقباضات چرخشی در سر و گردن رخ می دهد.
علائم دیستونی گردن اغلب موقع راه رفتن یا استرس تشدید می شود و با استراحت و خواب کمتر می شود
انقباض طولانی در عضلات گردن منجر به وضعیت غیر عادی گردن می شود.
بسته به این که کدام عضلات درگیر شوند، وضعیت سر فرق می کند. در واقع سر می تواند به یک طرف منحرف شود، یا به یک طرف بچرخد (تورتیکولی)، یا به سمت جلو، یا عقب انحراف یابد.
علائم دیستونی گردن اغلب موقع راه رفتن یا استرس تشدید می شود و با استراحت و خواب کمتر می شود.
گاهی بیماران برای کاهش علائم از حقه حسی استفاده می کنند؛ مثلا دست را در یک طرف صورت یا چانه و یا پشت سر قرار می دهند و موقتا با این کار انحراف گردن را کمتر می کنند.
راه دیگر کاستن علائم در برخی بیماران، تکیه دادن پشت سر به صندلی یا گذاشتن دست بالای سر است.
در اکثر بیماران عضلات گردن، بزرگ (هیپرتروفیک) می شوند. 60 تا 80 درصد بیماران درد گردن دارند. 30 تا 40 درصد بیماران، لرزش دیستونیک سر یا لرزش دست یا هر دو را دارند. 20 درصد بیماران پرش پلک چشم (یا بلفارواسپاسم) یا دیستونی در عضلات دیگر غیر از گردن نیز دارند.
10 درصد بیماران ممکن است مدتی خودبخود خوب شوند، ولی تقریبا همواره دوباره علائم شروع می شوند. گاهی این بهبودی خودبخودی ممکن است 2 تا 3 سال بطول انجامد، ولی نهایتا دوباره بیماری عود خواهد کرد.


علت دیستونی گردن

در اکثر موارد علت نامعلوم است. در 10 تا 15 درصد موارد ممکن است فرد دیگری در خانواده مبتلا شود.
ممکن است علت بیماری ژنتیکی باشد، ولی با نفوذ ژنی پایین؛ یعنی ژن مشابه در سایر اعضای خانواده وجود داشته باشد، ولی آنها مبتلا نشوند و یا در سنین دیگر یا در جاهای دیگر بدن دچار دیستونی شوند.
در 5 تا 10 درصد موارد سابقه ضربه به ناحیه گردن، 3 تا 6 ماه قبل از شروع علائم وجود داشته است.
ممکن است استفاده بیش از حد از عضلات گردن یا ضربه در کنار زمینه ژنتیکی باعث شروع علائم شود.
ضربه مغزی نیز می تواند از علل بیماری باشد.


درمان دیستونی گردن

فعلا بهترین روش درمان دیستونی گردن، تزریق دیسپورت یا بوتاکس در عضلات گردن است. این کار بدون نیاز به بیحسی موضعی قابل انجام است.
دیسپورت یا بوتاکس با تزریق داخل عضلانی باعث تضعیف همان عضله می شود. اثر آن معمولا طی 4 تا 5 روز شروع و در عرض دو هفته به اوج می رسد و تا 4-3 ماه اثر مطلوب دارو باقی می ماند. 60 تا 70 درصد بیماران از تزریق، رضایت نسبی یا کامل دارند.
عده ای از بیمارانی که در ابتدا به تزریق پاسخ می دهند، پس از چند بار تزریق به علت تولید آنتی بادی هایی در بدن بر علیه دارو، به تزریقات بعدی پاسخ نمی دهند. برای کاهش احتمال تولید این آنتی بادی ها، فاصله تزریق ها نباید کمتر از سه ماه باشد.
از عوارض احتمالی تزریق در عضلات جلوی گردن، بروز اختلال بلع به صورت موقت (چند روز یا چند هفته) است که در درصد کمی از بیماران رخ می دهد.
از عوارض تزریق در عضلات پشت گردن، شل شدن و افتادن سر است که این عارضه نیز موقتی است.
درمان با داروهای خوراکی نظیر کلونازپام (Clonazepam)، بکلوفن (Baclofen)، آنتی کلینرژیک ها نظیر بیپریدین (Biperidin)، تری هگزی فنیدیل (تریفن یا آرتان)، و گاباپنتین (Gabapentin) و داروهای دیگر گاهی می تواند موثر باشد. داروها باید با تجویز پزشک مصرف شوند.
از روش های دیگر درمان دیستونی گردن، تحریک عمقی مغز است که در برخی از بیماران می تواند موثر باشد.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
استفاده از لنز :درست یا غلط؟

لنزهای چشمی را به یکدیگر قرض ندهید؛ از لنزهای تماسی تستی که در آرایشگاه‌ها یا برخی از لوازم آرایش فروشی‌‌ها وجود دارند، استفاده نکنید و از مکان‌های معتبر مانند داروخانه‌ها لنز بخرید.


مدت زمان استفاده از لنز
همیشه باید با نظر پزشک لنز ها را از چشم خارج کنید .هنگام استفاده از لنزهای زیبایی بعد از این که استفاده کردید و احساس کردید که ممکن است چشم را اذیت کند ،از چشم خارج کنید .اگر شما مدت طولانی از لنز استفاده می کنید و در طول شب و در زمان خواب هم از لنز استفاده می کنید باید بدانید که در معرض عفونت چشمی ممکن است قرار بگیرید


قبل از استفاده از لنز چه کنیم ؟
قبل از استفاده از لنز حتما باید دست ها را بشویید چه در هنگام گذاشتن لنز بر روی چشم ها و چه هنگام خارج کردن لنزها از چشم.هیچ گاه لنزها را با صابون های روغنی و با کف نشویید .برای شست و شو لنز باید از محلول مخصوص شست و شو استفاده کنید . این محصولات در داروخانه به فروش می رسد . لنزها به دست خیس می چسبد و به آسانی در داخل چشم قرار می گیرد .
اگر می خواهید از نرم کننده برای دست های خود استفاده کنید ، باید بعد از قرار دادن لنزها این کار را انجام دهید . زیرا ممکن است لنزبه دست بچسبد و باعث آلوده شدن لنزها هم بشود .


گذاشتن لنز
لنزها را به صورت جداگانه در چشم قرار دهید و مراقب باشید لنزی که برای چشم چپ است در چشم چپ و لنز سمت راست را در چشم راست قرار دهید . از انگشت اشاره خود برای قرار دادن لنز در داخل چشم استفاده کنید . بعد از این که لنز را داخل چشم قرار دادید باید چندین بار پلک ها را برهم بزنید تا در جای مناسب خود قرار گیرد .


نحوه تمیز کردن و نگه داری از لنزها
راه های مختلفی برای نگه داری از لنز وجود دارد .محصولات مختلفی برای شست و شو و ضدعفونی کردن لنزها وجود دارد که این محصولات را می توان از داروخانه ها خریداری کرد .


لنز را با آب ترکیب نکنید
اگر محلول های شست و شو را در دسترس ندارید ، هیچ گاه برای تمیز کردن لنز از آب استفاده نکنید . در برخی مواقع برخی میکروب های آب ممکن است باعث عفونت های چشمی شود .هم چنین در زمانی که حمام می کنید نباید لنز به چشم داشته باشید .هیچ گاه لنزها را در دهان خود نگذارید و یا با بزاق دهان لنزها را مرطوب نکنید .


ظرف نگه داری لنز
به همان اندازه که مراقبت و بهداشت لنز مهم است ، بهداشت ظرف نگه داری از لنز هم اهمیت دارد .بعد از هر بار استفاده باید ظرف نگه داری از لنز را با محلول های شست و شو بشویید و اجازه بدهید در هوای آزاد خشک شود .هر سه ماه یا بیشتر باید ظرف نگه داری از لنز را تمیز کنید .


نحوه آرایش در زمانی که لنز به چشم دارید
لنزها را قبل از این که آرایش کنید داخل چشم ها بگذارید و قبل از این که آرایش را پاک کنید لنزها را از چشم خارج کنید . سعی کنید از لوازم آرایشی ضد آلرژی استفاده کنید زیرا برخی از لوازم آرایشی می تواند باعث تحریک چشم به ویژه در زمانی که از لنز استفاده می کنید شود .


آیا در هنگام ورزش می توان از لنز استفاده کرد ؟
در هنگام انجام بسیاری از ورزش ها می توان از لنز استفاده کرد .اگر شما هنگام شنا کردن از لنز استفاده می کنید باید از اینکه عینک شما محافظ در برابر آب است اطمینان حاصل کنید .بسیاری از عفونت های چشمی می تواند از طریق آب انتقال یابد بنابراین نوع عینک در هنگام شنا بسیار مهم و تاثیر گذار است .
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
HPV-نكاتى در مورد واكسن زگيل تناسلى

واکسن گارداسیل نام دیگرش silgard، واکسنی است که برای پیشگیری انواع مشخصی از HPV خصوصا تیپ 6،11،16،18 است کاربرد دارد.بنابراین حدود 60-70% سرطان های دهانه رحم را پیشگیری می کند همچنین سرطانهای مقعد ، ولو ،واژن ، وآلت مردان را نیز که با این تیپ HPVها ارتباط دارند پیشگیری می کند .همچنین تیپ های 11و 6 که 90% زگیل های تناسلی را ایجاد می کند پیشگیری می کند .بنابراین این واکسن گارداسیل 90% زگیل های تناسلی را پیشگیری می کند .
این واکسن زگیلهای موجود را درمان نمی کند اما برای افرادی هم که دچار زگیل شده اند توصیه می شود زیرا از انواع دیگر HPVکه فرد دچار آن نشده است جلوگیری می کند .واکسن گارداسیل معمولا قبل از سنین نوجوانی و قبل از شروع فعالیت جنسی توصیه می شود این واکسن در سال 1980 کشف شد . بعلاوه محافظت این واکسن از ویروسی HPV6-11که مسبب 90% زگیل های تناسلی هستند فرد را از زگیل های تناسلی شایع هم محافظت می کند.در سال 2012 گاداسیل توسط FDAتائید شد .
HPV مخصوصا تیپ 16 در بعضی سرطانهای سروگردن نیز دخالت دارد .واکسن گارداسیل در زنان 27-45 سالگی هم بی خطر است وممکن است در پیشگیری از زگیل تناسلی موثر باشد اما در پیشگیری از سزطان دهانه رحم گروه سنی موثر نیست .


استفاده از واکسن در مردان :

واکسن گارداسیل در مردان هم موثر است و علیه زگیل تناسلی وسرطان مقعد و آلت و برخی ضایعات پیش سرطانی که توسط انواع خاصی از PHV ایجاد می شود محافظت می کند .در سال 2009 FDA واکسن گارداسیل برای مردان بین 9تا 26 سال تائید کرد.مردانی که با مردان رابطه جنسی داشته باشند بیشتر در معرض بیماریهای مرتبط با HPVتیپ 6،11،16،18 و سرطان معقد و آلت تناسلی هستند .


واکسن گارداسیل :

این واکسن در سه دوز 0.5 میلی لیتری در طی 6ماه در عضله تزریق می شود .تزریق دوم 2 ماه پس از اولی وتزریق سوم وچهار ماه بعد تزریق دوم انجام می شود .پس از گذشت سه ماه از اولین روز واکسن یعنی یک ماه بعد از دومین روز محافظت واثر واکسن ایجاد شده است .این واکسن جایگزین چک آپ (پاپ اسمیر ) از نظر سرطان دهانه رحم در زنان نمی شود .


عوارض :

شایعترین عارضه سردرد است .تب،تهوع ، سرگیچه، درد در ناحیه تزریق ، تورم ،خارش،غش کردن و آسیب به خود در ربع ساعت اولیه وجود دارد .معمولا 15 دقیقه پس از انجام واکسن فرد را نگه می دارند چون امکان حساسیت به مخمر موجود در واکسن ممکن است سبب آلرژی شدید شود .در خانمهای باردار تزریق ممنوع است .همچنین کودکان زیر 9 سال و افرادی که ضعف سیستم ایمنی دارند ممنوعیت دارد .
تداوم اثر این واکسن ومدت زمانی که فرد را حفاظت می کند هنوز کاملا مشخص نیست. گارداسیل از همه انواع سرطانهای دهانه رحم پیشگیری نمی کند .بنابراین مهم است بدانیم که زنان باید چل آپ( پاپ اسمیر ) وغربالگری از نظر سرطان رحم را انجام دهند .گارداسیل بعنوان درمان سرطانهای رحم ، مقعد و.... کاربرد ندارد .
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
درمان تومورهای سطحی مثانه

انتخاب درمان مناسب برای سرطان مثانه به مرحله و درجه سرطان بستگی دارد.

- در حدود ۷۰% از افرادی که با سرطان مثانه مراجعه می کنند ، تنها لایه سطحی مثانه آنها درگیر است و درگیری عضلات مثانه در آنها مشاهده نمی شود. درمان اولیه که برای آنها انجام می شود برداشتن تومور از طریق سیستوسکوپ (TURBT) و تراشیدن مثانه می باشد؛ معمولاً بعد از این کار از یک درمان تکمیلی به منظور جلوگیری از عود استفاده می کنند.
- در حدود ۲۵-۲۰ % از افراد فوق تومورشان بعد از مدتی به نوع تهاجمی تبدیل می شود.
- ۳۰% باقیمانده از ابتدا ، با درگیری ماهیچه های مثانه مراجعه می کنند ؛ در این حالت جراحی آنها به صورت برداشت کامل مثانه (سیستکتومی- (Cystectomy و بافت های اطراف است.


اولین قدم در درمان مثانه :

رایج ترین درمان اولیه در سرطان مثانه -غیر تهاجمی به ماهیچه های مثانه- جراحی است . هدف برداشتن نواحی غیرطبیعی و درگیر میباشد ، این کار از طریق مجرای ادراری انجام می شود .


برداشت تومور مثانه از طریق مجرای ادراری :

این نوع برداشت تومور به این صورت است که پزشک از طریق یک سیستوسکوپ (Cystoscope) داخل مثانه را می بیند و نواحی که به نظر درگیر هستند را برمی دارد(آن ناحیه را می تراشد). سیستوسکوپ یک لوله باریک و بلند است که دارای چراغ و دوربین است.
در بیشتر موارد این کار در اتاق عمل در حالی که بیمار بیهوش است انجام می شود. بعد از این کار بیمار می تواند مرخص شود ، بعضی اوقات بیمار باید تا چند روز بعد از جراحی سوند ادراری داشته باشد.
گاهی در بیمارانی که تومورهای مهاجم تری دارند ، بعد از چند هفته از جراحی اولیه دوباره TURBT انجام می دهند تا مطمئن شوند توموری حین جراحی اولیه باقی نمانده است ، اگرهم ناحیه درگیر جدیدی مشاهده شود آن را بر می دارند. اگر هیچ مشکلی حین درمان دوم مشاهده نشود ، درمان تکمیلی را شروع می کنند.


درمان تکمیلی سرطان مثانه :

در ۵۰% بیمارانی که کل تومورشان را با استفاده از روش TURBT برداشته اند بعد از حدود ۱۲ ماه عود مشاهده شده است. به دلیل همین احتمال زیادعود ، معمولاً یک درمان تکمیلی هم پیشنهاد می شود. نوع درمان تکمیلی پیشنهادی ، به خطر عود بیماری بستگی دارد :


- گروهی که احتمال عودبیماری آنها کمتر است(Low Risk):

برای این گروه یک جلسه شیمی درمانی داخل مثانه ای در حین اولین جراحی تومور از راه مثانه تجویز می شود.
این کار معمولاً با استفاده از یک سوند (لوله انعطاف پذیری که از طریق مجرای ادراری عبور داده می شود) انجام می شود. این کار باعث می شود تا درمان مستقیماً روی باقی مانده سلول های تومورال انجام شود، این دارو سلول های سرطانی را تخریب می کند و مانع از پدیدار شدن مجدد آنها و تشکیل تومورهای جدید می شود.


- گروهی که احتمال بازگشت بیماری آنها متوسط است :

برای این افراد ، یا ۶ هفته شیمی درمانی داخل مثانه ای (معمولاً با داروی میتومایسین ) یا ایمنی درمانی داخل مثانه ای ) با ب ث ژ (BCGتجویز می شود.


- گروهی که احتمال بازگشت بیماری آنها بیشتر است :

برای این گروه ابتدا درمان با ۶-۲ هفته ایمنی درمانی داخل مثانه ای (BCG) انجام می شود ، سپس درمان های کمکی هم می گیرند تا نتیجه کامل شود.
هر چند اگر بیماری گسترده باشد(سرطان مهاجم به لایهء عضلانی) بهتر است کل مثانه را با جراحی بردارند.


شیمی درمانی داخل مثانه ای :

شیمی درمانی به استفاده از داروهایی که مانع رشد یا کاهش رشد سلول های سرطانی می شوند، اطلاق می شود. رایج ترین دارویی که برای شیمی درمانی داخل مثانه استفاده می شود "میتومایسین – (Mitomycin)" است. این کار به یکی از دو صورت زیر انجام می شود :

· بلافاصله بعد از جراحی (TURBT) ، میتومایسین را وارد مثانه کرده ، دارو حدود ۶۰-۳۰ دقیقه در مثانه بماند و سپس با سوند آن را تخلیه کرد.
· میتومایسین هر هفته به مدت ۶ هفته پی در پی داده شود. این نوع درمان به این صورت است که با سوند درون مثانه را از میتومایسین پر می کنند ، این محلول حدود ۲-۱ ساعت در مثانه باقی می ماند سپس بیمار با ادرار کردن آن را تخلیه می کند. ممکن است بعد از آن بیمار تا یک سال ،هر ماه این درمان را بگیرد.


عوارض جانبی :

میتومایسین معمولاً به صورت موقت باعث تحریک مثانه (در نتیجه، نیاز فوری فرد به ادرار و درد هنگام ادرار) می شود. همچنین میتومایسین می تواند باعث ایجاد کهیر یا زخم هایی روی کف دست ها، پاها و نواحی تناسلی شود؛ در صورت بروز این زخم ها، باید درمان با میتومایسین قطع شده و دیگر از آن برای درمان استفاده نشود ؛ در این حالت می توان آن را با (BCG)یا دcn
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
علل التهاب تاندون کدامند؟

تاندون یا زرد پی طناب ضخیمی است که استخوان را به ماهیچه وصل می کند. حرکت مکرر قسمتی از بدن باعث التهاب تاندون های آن قسمت می شود و یا در اثر یک آسیب جدی به وجود می آید.


فعالیت های زیر باعث التهاب تاندون می شوند:

- باغبانی
- نجاری
- بیل زدن زمین
- رنگ کردن خانه
- ورزش تنیس
- ورزش اسکی
- پرتات کردن توپ
- شن کشی زمین
- ساییدن چیزی برای تمیز شدن مثل فرش


علل التهاب تاندون کدامند؟

- قرار گرفتن بدن در حالت نادرست هنگام کار در منزل یا محل کار، گرم نکردن (آماده نکردن) بدن قبل از ورزش و انجام ورزش های حرفه ای خطر ابتلا به التهاب تاندون را زیاد می کنند.
- حالت غیر طبیعی یا بیماری استخوان یا مفصل، مثل کوتاه و بلند بودن پاها و یا التهاب مفصل (آرتریت) روی تاندون ها فشار وارد می کند.
- عارضه ناشی از سایر بیماری ها مثل آرتریت روماتوئید، نقرس، آرتریت پسوریازیس، اختلالات غده تیروئید و یا واکنش های غیر عادی داروها هم باعث التهاب تاندون ها می شود.
- التهاب تاندون ها در افرادی که فقط در تعطیلی آخر هفته به سختی و زیاد ورزش می کنند، شایع است.
- گاهی اوقات یک عفونت باعث التهاب تاندون ها می شود، به خصوص اگر عفونت ناشی از گازگرفتن دست و یا انگشت ها توسط سگ یا گربه باشد.


چه کسی دچار التهاب تاندون می شود؟

هر کسی می تواند دچار التهاب تاندون شود، اما در افراد بزرگسال به خصوص بعد از سن ۴۰ سالگی شایع تر است.
با افزایش سن، تاندون نمی تواند فشار زیادی را تحمل کند و حالت کشسانی آن کمتر می شود و راحت تر پاره می شود.
ممکن است چند هفته تا چند ماه طول بکشد تا التهاب تاندون برطرف شود که بستگی به شدت آن دارد.


تاندون کدام قسمت بدن بیشتر ملتهب می شود؟

التهاب تاندون ها در هر قسمتی از بدن می تواند رخ دهد، ولی بیشتر در قسمت های زیر دیده می شود:
- شست پا
- آرنج
- شانه
- لگن
- زانو
- تاندون آشیل (استخوان پاشنه پا را به عضله ساق پا وصل می کند)


علائم التهاب تاندون چیست؟

- درد در محل تاندون و اطراف آن: درد می تواند به تدریج بروز کند و یا به طور ناگهانی و شدید شروع شود، به خصوص اگر کلسیم در آنجا ته نشین شده باشد.
- کاهش حرکت دادن شانه


چگونه از التهاب تاندون جلوگیری کنیم؟

برای جلوگیری از التهاب تاندون ها، نکات زیر را هنگام انجام فعالیت های روزانه خود رعایت کنید:
- ابتدا به آرامی کار خود را انجام دهید و به تدریج میزان و شدت آن را افزایش دهید.
- میزان فشار به تاندون را کم کنید و حرکات تکراری تاندون را کاهش دهید.
- اگر دچار درد غیر عادی شدید کار خود را متوقف کنید و کار دیگری انجام دهید.
- بعد از مدتی دوباره آن کار را انجام دهید و اگر درد دوباره شروع شد، دیگر آن روز آن کار را انجام ندهید.


التهاب تاندون چگونه درمان می شود؟

درمان های ابتدایی عبارتند از:
- پرهیز از انجام کارهایی که مشکل را بدتر می کنند.
- محل آسیب دیده را استراحت دهید.
- گذاشتن کیسه یخ روی محل التهاب تاندون
- از داروهای ضد التهاب و یا ژل های ضد التهاب استفاده کنید.

اگر مشکل شما طی یک هفته خوب نشد به پزشک مراجعه کنید تا درمان های زیر را به شما توصیه کند:
- تزریق کورتون: این دارو به سرعت درد و التهاب تاندون را کم می کند
- فیزیوتراپی توسط متخصص این کار
- عمل جراحی

ممکن است چند هفته تا چند ماه طول بکشد تا التهاب تاندون برطرف شود که بستگی به شدت آن دارد.


در شرایط زیر نزد پزشک بروید:

- تب بالاتر از ۷/۳۷ درجه سانتیگراد
- احساس گرمی، قرمزی و ورم محل التهاب
- عدم توانایی برای حرکت دادن محل التهاب

نشانه های بالا می توانند علائم مشکلات دیگری در بدن باشند که نیاز به درمان سریع تری دارند.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
اگر سنگ كیسه‌ صفرا دارید، بخوانید

علایمی ‌مانند دردشكم، نفخ، تهوع و استفراغ می‌توانند مشكلی در این عضو بدن را نشان دهند؛ عضو كوچكی که در هضم چربی‌ها دخالت دارد ولی مانند قلب، كلیه و كبد جزو ارگان‌های ضروری بدن نیست و می‌توان در صورت بروز مشكلی مانند سنگ کیسه صفرا، آن را با عمل جراحی از بدن خارج كرد. متخصصان تغذیه می‌گویند توصیه‌هایی وجود دارد که اگر بیمار آنها را رعایت کند، می‌تواند مشکلات صفراوی‌اش را به حداقل برساند.

1. به فکر رژیم لاغری باشید: سنگ كیسه‌صفرا در زنان 2 برابر مردان دیده می‌شود و البته آنهایی كه سابقه خانوادگی و بالای 40 سال سن دارند و به اضافه‌وزن و چاقی مبتلا هستند، بیش از دیگران مستعد ابتلا به این مشکل‌‌اند بنابراین اولین نكته‌ای كه باید برای پیشگیری و بهبود سنگ كیسه‌صفرا به آن توجه کرد، رفع اضافه وزن و چاقی است.

2. چربی کمتری بخورید: افرادی كه از رژیم‌های غذایی سرشار از چربی حیوانی پیروی می‌كنند، احتمال زیادی دارد كه به این مشکل مبتلا شوند بنابراین محدود كردن چربی‌های حیوانی در برنامه‌غذایی می‌تواند هم اقدامی پیشگیرانه باشد و هم بهبوددهنده.بهتر است مصرف مواد غذایی منبع كلسترول مانند میگو، تخم‌مرغ و دل و جگر را به حداقل برسانید.

3. میوه‌ و سبزی بیشتری بخورید: این گروه از مواد غذایی سرشار از فیبر هستند و دریافت فیبر می‌تواند بهبوددهنده وضعیت بیماری باشد. در روز حداقل 5 واحد میوه و سبزی تازه میل كنید.

4. غلات كامل را در برنامه غذایی روزانه‌تان بگنجانید: می‌توانید صبحانه‌تان را با نان سبوس‌دار بخورید و در وعده‌های اصلی، برنج قهوه‌ای بگنجانید.

5. گوشت سفید بخورید: اگر می‌خواهید گوشت بخورید، حتما گوشت‌های لخم بدون هیچ‌گونه چربی مرئی را انتخاب و بیشتر از گوشت سفید به‌خصوص مرغ و ماهی استفاده كنید.

6. لبنیات‌تان كم‌ چرب باشد: برای بهبود وضعیت‌تان، شیر و ماست كم‌چرب را انتخاب و هر روز مقداری از آن را میل كنید. از مصرف محصولات لبنی پرچرب مانند كره، پنیر و حتی بستنی خودداری کنید.

7. از خوردن غذاهای سرخ‌شده خودداری كنید: چون این غذاها سرشار از چربی هستند و بهتر است در این شرایط میزان مصرف چربی‌ها و روغن‌ها محدود شود. مثلا می‌توانید به جای خوردن سیب‌زمینی سرخ‌شده، انواع تنوری آن را میل كنید یا اینكه آن را نیم‌پز و در كمی ‌روغن فقط گریل كنید.

8. شیرینی، كیك و بیسكویت را از برنامه غذایی‌تان حذف کنید: بهتر است مصرف مواد غذایی سرشار از كربوهیدرات‌های ساده و تصفیه‌شده را به حداقل برسانید.

9. روش‌های پخت ایمن را انتخاب کنید:روش‌های پختی نظیر آبپز كردن، تنوری و گریل كردن و البته تهیه غذاها به صورت خوراك و خورش (كه در آنها از موادغذایی سرخ‌شده استفاده نشده باشد)، از روش‌های مناسبی هستند كه می‌توانید از آنها برای تهیه انواع غذاها استفاده كنید.

10. روی بسته‌بندی روغن‌های مایع را بخوانید: از آنجا كه اسیدهای چرب ترانس موجود در روغن‌های گیاهی باعث تشدید مشكلات کیسه‌صفرا خواهند شد، هنگام خریدن روغن مایع روی بسته‌بندی‌شان را بخوانید و محصولی را تهیه کنید که میزان اسیدهای چرب ترانس آن صفر باشد.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
صفحه  صفحه 92 از 111:  « پیشین  1  ...  91  92  93  ...  110  111  پسین » 
خانه و خانواده

همه چیز درباره بیماری ها

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti Forums is not responsible for the content of external sites

RTA