انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
خانه و خانواده
  
صفحه  صفحه 93 از 111:  « پیشین  1  ...  92  93  94  ...  110  111  پسین »

همه چیز درباره بیماری ها


مرد

 
از لاپاروسکوپی یا جراحی باز چه میدانید ؟

عمل جراحی به شیوه لاپاروسکوپی در چند سال اخیر و با پیشرفت دانش پزشکی بسیار مرسوم شده است. لاپاراسکوپی واژه ای بیگانه است که «لاپار» به معنی شکم و «اسکوپی» به معنای دیدن با تعمق است. پس در یک جمله، لاپاروسکوپی یعنی دیدن اجزای شکم همراه با جستجو به منظوری خاص.
دکترکرم الله طولابی، جراح عمومی و فوق تخصص لاپاروسکوپی در ارتباط با مزیت های لاپاروسکوپی که نزدیک به 20 سال است در کشور انجام می شود، می گوید: مهم ترین ویژگی لاپاروسکوپی نسبت به جراحی باز، نداشتن برش های بلند در جراحی باز است.
این مزایا شامل حفظ زیبایی، کاهش درد بعد از عمل، مصرف کمتر داروی ضد درد، مصرف کمتر آنتی بیوتیک، نداشتن عفونت زخم، ایجاد نشدن فتق در محل زخم، بستری کوتاه در بیمارستان، تسریع در برگشت به کار روزانه و سرانجام هزینه های پایین تر، اشغال کمتر تخت های بیمارستانی و کاهش هزینه های بیمارستانی می شود.
دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در ارتباط با این که جراحی لاپاروسکوپی برای کدام دسته از بیماران می تواند روش جراحی مناسب تر باشد، توضیح می دهد: تقریبا تمام بیمارانی که نیاز به اعمال جراحی امعاء و احشا داخل شکم، قفسه سینه و همچنین فتق های جدار شکم دارند، می توانند از این روش کم خطر بهره مند شوند.


لاپاروسکوپی و محدودیت هایش

امروزه جراحان تاکید می کنند: بیشتر عمل های جراحی که در ناحیه شکم و قفسه سینه باشد، لاپاروسکوپی می تواند اولین انتخاب باشد مگر آن که انجام این عمل برای بیماری غیرقابل انجام باشد، مانند بیمارانی که شیمی درمانی یا رادیوتراپی می شوند که در این موارد، امکان لاپاراسکوپی کمتر است، اما از آن مهم تر، ناآگاهی بیماران و اطلاع رسانی محدود درباره لاپاروسکوپی تنها مشکل گرایش کم مردم به این روش درمانی است.
البته دکتر طولابی معتقد است که مهم ترین عامل محدود کننده این نوع عمل، نداشتن تجربه و مهارت کافی جراح است، وگرنه سیستم لاپاروسکوپی محدودیت خاصی برای هیچ گونه عملی ایجاد نمی کند، ولی نداشتن آموزش لازم و کافی جراح باعث می شود که به علت حساسیت و خطر جدی ناشی از نداشتن تبحر در این کار، اقدام به عمل جراحی در این حوزه نکند.
دومین عامل محدود کننده، بیماری های زمینه ای بیمار است که چون این عمل نیاز به بی هوشی عمومی دارد، هر بیماری که نتواند بی هوشی عمومی را تحمل کند، عمل جراحی لاپاروسکوپی برای وی پیشنهاد نمی شود.


لاپاروسکوپی؛ بهترین گزینه برای افراد چاق

به گفته دکتر طولابی، سنگ کیسه صفرا به دلیل وفور آن شایع ترین عمل جراحی لاپاروسکوپی در محدوده شکم است. همچنین برای برداشتن مری، بیماری رفلاکس معده، بیماری تنگی مری، برداشتن طحال و تقریبا تمام جراحی های زنان، عمل های ارولوژی، فتق های جدار شکم و در برخی موارد انسداد های روده، برداشتن روده باریک و بزرگ، اعمال جراحی لاپاروسکوپی گزینه بهتری محسوب می شود، مشروط بر آن که جراح آموزش لازم را دیده باشد.
این فوق تخصص لاپاروسکوپی در پاسخ به این پرسش که چه کسانی بیشترین سود را از این نوع جراحی می برند، می گوید: بیماران چاق و دچار چاقی مفرط به دلیل مخاطرات بیشتر عمل جراحی باز، بیشتر از این روش سود می برند. گروه دیگر بیمارانی که از روش لاپاروسکوپی نفع زیادی می برند، بیمارانی هستند که اعمال جراحی لاپاروسکوپی داخل قفسه سینه دارند که با ایجاد دو سوراخ کوچک سه میلی متری در ناحیه قفسه سینه، حین لاپاروسکوپی آنها را از انجام عمل جراحی باز مصون نگه می داریم.
در عمل لاپاروسکوپی، بیمار حدود دو ساعت بی هوشی کامل دارد و بعد از یک روز هم می تواند از بیمارستان به خانه رود و پس از سه تا چهار روز هم حال عمومی بیمار بهبود کامل می یابد و قادر به انجام امور روزمره خواهد بود.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
بیماری‌های خود ایمنی

امروزه بسیاری از بیماری‌های مزمن و صعب‌العلاج در گروه بیماری‌های خودایمنی طبقه‌بندی می‌شود. این بیماری‌ها بر اثر حمله سلول‌های ایمنی یک فرد به اعضا و جوارح خودش ایجاد می‌شود.
سلول های ایمنی وظیفه دفاع از سلول های بدن را به عهده دارد و با حمله به مهاجمان آنها را نابود می کند، اما در شرایط خاصی سلول های ایمنی به دلایلی که هنوز کاملا شناخته شده نیست به جای سلول های خارجی، سلول های خود بدن را مورد تهاجم قرار می دهد. به این ترتیب یکی از اندام ها یا گروهی از سلول های بدن مورد تخریب قرار می گیرد.
از میان بیماری ها امروزه بیماری های مهمی در گروه بیماری های خودایمنی قرار می گیرد.
«مولتی پل اسکلروزیس» یا ام اس که در اثر حمله سلول های ایمنی به غلاف سلول های عصبی بدن ایجاد می شود و در سال های اخیر بسیار شایع شده است؛ از معروف ترین این بیماری هاست.
بیماری «هاشیموتو» که عامل کم کاری تیروئید است نیز در اثر حمله سلول های ایمنی به سلول های تیروئید ایجاد می شود و امروزه درصد زیادی از افراد، بخصوص زنان را مبتلا ساخته و عامل اصلی کم کاری تیروئید است.
بیماری کرون که در غرب یکی از عوامل اصلی التهاب روده هاست و موجب اسهال و درد مزمن شکم می شود نیز از همین دسته بیماری هاست.
بیماری «روماتیسم مفصلی» که التهاب مفاصل است نیز در اثر حمله سلول های ایمنی به سلول های مفصل رخ می دهد.
عامل «دیابت تیپ یک» که در کودکان و نوجوانان رخ می دهد، تخریب سلول های پانکراس است. این سلول ها نیز مورد تهاجم سلول های ایمنی خودمان قرار می گیرد و آنها هستند که این بیماری مهلک را ایجاد می کنند. درباره تمام این بیماری ها می توان آنتی بادی ها را اندازه گرفت و سطح بالای این مواد در خون گواه خودایمنی بودن این بیماری هاست.
در چند سال اخیر مطالعات زیادی در این زمینه انجام شده است و اکنون ما می دانیم وقتی برخی از سلول های دفاعی بدن در دوران زندگی با مهاجمان خارجی برخورد نکنند و به اصطلاح فرد در محیط سالم و استریل از نظر مهاجمان خارجی مثل میکروب ها و انگل ها به سر ببرد، این سلول ها فعال می شوند و به خود بدن صدمه می زنند.
گواه این موضوع این است که تمام بیماری های برشمرده شده در کشورهای غربی و پیشرفته که عاری از آلودگی های انگلی و میکروبی هستند، شایع تر است و اکنون اندک اندک شاهد فوران این گروه بیماری ها در کشورهای دیگر مثل ایران هستیم.
اکنون این پرسش پیش می آید آیا فرار از مهاجمان خارجی یعنی میکروب ها و انگل ها و زندگی مکانیزه، استریل و عاری از هر گونه میکروب و انگلی اشتباه بوده است؟
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
چگونه آلرژی را کاهش دهیم؟

آلرژی واکنش سیستم ایمنی بدن است و هنگامی ایجاد می شود که سیستم ایمنی ماده ا ی را که معمولاً برای بدن بی ضرر است اشتباهاً به عنوان ماده ای زیان آور شناسایی می کند و بر علیه آن وارد عمل می شود. بدن انسان به طور معمول در مقابل عوامل مضری مانند ویروسها و باکتریها از خود دفاع می کند. اما گاهی اوقات این دفاع در مقابل مواد بی ضرری مانند گرد و غبار، کپکها، یا گرده ی گیاهان صورت می گیرد.
سیستم ایمنی بدن در مقابل این مواد واکنش نشان داده و مقدار زیادی پادتن می سازد . پادتن مانند اسلحه ای به آنها حمله ور می شود تا آنها را از بین ببرد. هر پادتن برای ماده ی ویژه ای ساخته می شود و مخصوص همان ماده ای است که موجب آلرژی می شود. به موادی که واکنش آلرژیک ایجاد می کنند، اصطلاحاً آلرژن گفته می شود. در فرایند دفاع، واسطه های التهابی شیمیایی مانند هیستامین، و سایر موادی که از گلبولهای سفید ترشح می شوند، موجب ایجاد علائم نا مطبوعی می شوند.


قرمزی چشم
وقتی چشم ها در برابر ذرات آلرژی زا قرار می گیرند قرمز می شوند . سلول هایی درون چشم وجود دارد که گیرنده های هیستامین را مسدود می کنند در نهایت باعث التهاب چشم می شوند .


استفاده از قطره چشم
وقتی که شما دچار آلرژی باشید ممکن است چشمتان قرمز ، متورم شود و خارش پیدا کند . فطره های استریل چشمی ممکن است باعث کاهش علایم حساسیت چشمی شود . این قطره ها التهاب و خارش و اشک چشم را کاهش می دهد . در رابطه با این که چه نوع قطره چشمی برای شما مناسب است با پزشک خود مشورت کنید .


داروهای ضد گرفتگی دستگاه تنفسی
یکی ار بزرگترین مشکلات برای کسی که آلرژی دارد گرفتگی و احتقان مجاری تنفسی است . بافت ها بینی به دلیل واکنش های حساسیتی دچار نورم و التهاب می شود و به دنبال آن آبریزش بینی فرد پیدا می کند . به گزارش سلامت نیوز داروهای بسیاری تحت عنوان آنتی هیستامین در دسترس هستند که می توانید با تجویز پزشک مصرف کنید . این داروها علایم آلرژی را کاهش می دهد .
افرادی که مبتلا به دیابت ، فشار خون بالا و بیماری تیروئید هستند باید در مصرف داروهای آنتی هیستامین احتیاز کنند و با پزشک مشورت کنند .


استفاده از کرم و لوسیون مخصوص
برای جلوگیری از واکنش های پوستی آلرژی می توان از کرم ها و لوسیون های مخصوص استفاده کرد . اگر در اثر واکنش های آلرژی زا دچار خشکی پوست ، خارش و.. شده اید می توان با تجویز پزشک از کرم ها و لوسیون های مخصوص استفاده کرد . کرم های حاوی هیدروکورتیزون التهاب را تسکین می دهد .


اسپری بینی
داروهای ضد احتقان می توانند در قالب اسپری های بینی باشند .بسیاری از اسپری های بینی باعث تسکین علایم آلرژی می شود ،اما بیش از سه روز پیاپی نباید از این اسپری ها استفاده کرد زیرا ممکن است علایم را بدتر کند .


بالش ضد گرد و غبار
ممکن است در اکثر خانه ها بالش های مخصوص ضد آلرژی وجود داشته باشد، اما برای آن افرادی که دچار واکنش های شدید آلرژیک می شوند، تشک ها و فنرهای مارپیچ تختخواب هايي موجود است که دارای بافت های پارچه ای محکم هستند و مانع ورود ذرات گرد و غبار به داخل آن می شوند.


آنتی هیستامین ها
قرص های آنتی هیستامین ، قدرت فوق العاده ای دارد و می تواند علایم آلرژی نظیر عطسه ، آبریزش بینی و اشک چشم را به سرعت بهبود بخشد. این داروها گیرنده های هیستامین را که باعث ایمنی بدن می شوند را مسدود می کنند و در نهایت آلرژن ها شروع به فعالیت می کنند و علایم آلرژی را ایجاد می کنند . آنتی هیستامین ها انواع متفاوتی دارند که می توان با تجویز پزشک مصرف کرد .


اسپری های استنشاقی
آلرژی علایم آسم را تحت تاثیر قرار می دهد می توانید برای کاهش علایم از اسپری های استنشاقی استفاده کنید . داروهای استنشاقی که در کوتاه مدت اثر گذار هستند را می توان با تجویز پزشک متخصص استفاده کرد .


تزریق اپی نفرین
آنافیلاکسی یک واکنش آلرژیک جدی است که به طور ناگهانی آغاز می‌شود و می‌تواند منجر به مرگ گردد. آنافیلاکسی معمولا با علایمی همچون جوش همراه با خارش، تورم گلو و فشار خون پایین همراه است. دلایل معمول آنافیلاکسی شامل نیش حشرات، مواد غذایی و داروهاست که برای درمان آن باید با تجویز پزشک از اپی نفرین تزریقی استفاده کرد .
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
نقش ویتامین D در سلامت بدن

ویتامین D از جمله ویتامین‌هایی است که دریافت آن از طریق منابع غذایی، نورآفتاب و مکمل‌های غذایی از دوران کودکی تا کهولت برای تداوم سلامت ضروری است.


ویتامین دی و پیشگیری از بیماری ها
ویتامین D باعث استحکام استخوان ها می شود هم چنین این ویتامین در برابر دیابت ، سرطان ، آترواسکلروز ،بیماری های قلبی و افسردگی فرد را حفاظت می کند .
محققان میگویند که ویتامین D از نور خورشید ، مواد غذایی و مکمل های غذایی بدست می آید .


ویتامین D باعث افزایش استقامت استخوان ها می شود
ویتامین D از زمان جنینی تا پیری نقش عمده ای در حفاظت از استخوان ها دارد . بخشی از کلسیم توسط مواد غذایی جذب می شود . در افراد سالمند روزانه خوردن یک عدد قرص کلسیم می تواند نقش بسزایی در افزایش استقامت استخوان ها و جلوگیری از پوکی استخوان داشته باشد .
کودکان هم به ویتامین D برای جلوگیری از نرمی استخوان نیاز دارند .


ویتامین D و بیماری ام اس
بیماری ام اس به سلسله اعصاب صدمه می زند . مطالعات جدیدتر نشان می دهد که نقصی در ژنی وجود دارد که منجر به کاهش سطح ویتامین D می شود ، نقص این ژن در بعضی افراد باعث بروز ام اس می شود .


ویتامین D و دیابت
مطالعات نشان می دهد ارتباط معناداری بین سطح پایین ویتامین D و دیابت و سطح قند خون وجود دارد .اما بررسی ها این را که مصرف مکمل های ویتامین D باعث عدم ابتلا به دیابت می شود را نشان نداده است .


کاهش ویتامین D و افسردگی
ویتامین Dدر رشد و تکامل مغزی نقش عمده ای دارد . برخی از تحقیقات نشان می دهد که سطح بالایی از ویتامین D باعث کاهش علایم افسردگی می شود .


چگونه با نور خورشید ویتامین D جذب بدن می شود؟
هنگامی که نور خورشید بر روی پوست شما می تابد ، باعث جذب ویتامین D می شود . نور خورشید منبع غنی از ویتامین D است اما به اندازه کافی نیاز را برطرف نمی کند .


چه غذاهایی حاوی ویتامین D می باشد ؟
بسیاری از غذاهایی که ما می خوریم به صورت طبیعی ویتامین D ندارند . ماهی آزاد ، سالمون و بسیاری از ماهی های دیگر سرشار از ویتامین D است . مقادیری ویتامین D در زرده تخم مرغ ، جگر گوسفند ، شیر و غلات یافت می شود .


روز خود را با ویتامین D شروع کنید
می توانید صبحانه خود را با ویتامین D شروع کنید. شیر، آب پرتغال سرشار از ویتامین D است که برای یک صبحانه توصیه می شود .


مکمل های ویتامین D
بسیاری از افراد تمایل دارند که مکمل های ویتامین D را مصرف کنند . مکمل های ویتامین D میزان ویتامین D را در خون بالا می برند.برای مصرف ویتامین D با پزشک خود مشورت کنید .


چگونه کمبود ویتامین D را تشخیص بدهیم؟
در بسیاری از افراد کمبود ویتامین D با خوردن غذا و مکمل های غذایی جبران نمی شود . برخی عوامل باعث کاهش سطح این ویتامین می شود . برای مثال در 50 سالگی و بالاتر ،پوست تیره ،بیماری های کبدی ، بیماری های گوارشی باعث کاهش ویتامین D می شود .
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
آیا احساس خستگی میکنید؟

بسیاری از افراد در بیشتر اوقات احساس خستگی دارند و این به دلیل استفاده بیش از اندازه از زمان در طی روز است .
آیا شما همیشه احساس خستگی می کنید ؟ بسیاری از افراد در بیشتر اوقات چنین احساسی را دارند و این به دلیل استفاده بیش از اندازه از زمان در طی روز باعث خستگی می شود .


سه علت شایع که باعث خستگی می شود عبارتست از :

تغذیه

با کاهش رسیدن کافئین و قند به بدن ، سطح قند خون کاهش می یابد و فرد احساس خستگی بیش از حد می کند . برای رژیم غذایی سالم و سرشار ار انرژی باید از سبزیجات ، میوه جات و پروتئین بدون چربی استفاده کرد . بسیاری از افرادی که در طول روز مدام احساس خستگی می کنند ، ممکن است به دلیل عدم داشتن رژیم غذایی مناسب باشد .
خوردن غذاهای سالم به این معنا است که افراد وزن کمتری داشته باشند تا زندگی سالم داشته باشند . چاقی یکی از عوامل مهم در خستگی است .


خواب کافی

اغلب مردم خواب ناکافی دارند . اگر شما از دسته افرادی هستید که در طول روز احساس خستگی می کنید باید از خوردن کافئین قبل از خواب خودداری کنید . سعی کنید اتاق خواب به اندازه کافی آرام و ساکت باشد تا بتوانید به راحتی استراحت کنید و بخوابید .


ورزش

برای ورزش کردن باید حداقل سه ساعت قبل از خواب ورزش کرده باشید . اگر شما این تصور را دارید که ورزش کردن باعث خسته تر شدن شما می شود باید به این نکته توجه داشته باشید افراد کم تحرک اگر ورزش کنند بسیار زودتر از افراد ورزشکار خسته می شوند .نکته حائز اهمیت این است که هرچه قدر ورزش کنید کمتر احساس خستگی می کنید و پر انرژی تر می شوید .
ورزش کردن را از همین ماه شروع کنید ، در سه تا شش ماه پیشرفت قابل توجهی در انرژی خود پیدا می کنید و کمتر احساس خستگی می کنید
اگر با اصلاح رژیم غذایی و تنظیم خواب و قرار دادن ورزش در برنامه روزانه ، خستگی شما از بین نرفت ، باید با پزشک برای احتمال وجود اختلالاتی از قبیل مشکلاتی که در زیر مطرح شده است مشورت کنید .
کم خونی : کم خونی می تواند از جمله علایم خستگی باشد . کم خونی با آزمایش ساده خون مشخص می شود . کم خونی از جمله مشکلات عمده زنان است . کم خونی را می توان با رژیم غذایی غنی از آهن که سرشار گوشت ، سبزی های برگ دار و یا مکمل های غذایی حاوی آهن این کم خونی را جبران کرد .
کمبود مواد غذایی :کلیدی نظیر پتاسیم می تواند سبب بروز خستگی شود . کمبود پتاسیم با آزمایش خون می توان تشخیص داد .
بیماری تیروئید : بیماری تیروئید پرکار و کم کار هر دو می تواند باعث خستگی شود . آزمایش خون راهی برای تشخیص عملکرد غده تیروئید است .
دیابت : بیمارانی که دیابت غیر قابل کنترل دارند و احساس ضعف و بی حالی می کنید با آزمایش خون می توان دیابت را تشخیص داد . دیابت هم می تواند باعث خستگی شود .
افسردگی : اگر شما احساس سستی و بی حالی می کنید و تمایلی به انجام هیچ گونه فعالیتی ندارید ، ناامید هستید، و هیچ لذتی از انجام دادن فعالیتی که زمانی برای شما لذت بخش بوده است نمی برید و احساس رخوت و خستگی کنید .ممکن است مبتلا به افسردگی شده باشید . باید سریعا به روان شناس مراجعه کنید تا به بهتر شدن حال شما کمک می کند .
مشکلات خواب : اگر هیچ گاه احساس نکنید که به اندازه کافی استراحت کرده اید و یا بعد از خواب احساس خستگی می کنید .ممکن است ناشی از وجود مشکلات خواب باشد ، برای مثال وقفه تنفسی در خواب باعث می شود که فرد در حین خواب چندین بار به دلیل مشکل تنفسی بیدار می شود .
مشکلات قلبی : گاهی خستگی می تواند علامت بارز مشکل قلبی باشد که این مشکل در بین زنان بسیار رایج است . اگر بلافاصله با ورزش کردن احساس خستگی می کنید این می تواند علامتی برای مشکل قلبی باشد .
در آخر باید خاطر نشان کنیم که با اصلاح رژیم غذایی ، ورزش ، خواب می توان به کاهش خستگی روزانه کمک کرد .
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
از پرکردن دندان تا ایمپلنت

دندان از چند قسمت تشکیل شده است؛ قسمتی که دیده می‌شود، تاج نام دارد. تاج توسط بافت سختی به نام مینا پوشیده می‌شود. وظیفه این بافت سخت، حفاظت از ساختمان‌های زیرین است. اگر مینا آسیب ببیند، دیگر لایه‌های دندانی هم صدمه خواهد دید بنابراین به مراقبت کافی نیاز دارد. مینا خود به‌خود ترمیم نمی‌شود و فاقد عصب حسی است.
پوسیدگی یک بیماری باکتریایی دندانی است که از شایع ترین اختلالات سلامت محسوب می شود. اغلب افرادی که دچار پوسیدگی دندانی می شوند در سنین کودکی یا بلوغ قرار دارند البته پوسیدگی دندان را در همه سنین مشاهده می کنیم.
پوسیدگی یکی از علل اصلی از دست دادن دندان هاست و باوجود پیشرفت های بسیاری مانند معاینه منظم دندان ها، استفاده از فلوراید و بهبود بهداشت دندان که در پیشگیری از پوسیدگی به عمل آمده، همچنان تعداد زیادی از مردم جامعه به آن گرفتار می شوند.


با یک حفره شروع می شود

اولین مرحله از پوسیدگی با ایجاد حفره های ظریفی در مینا آغاز می شود که شاید ابتدا فرد متوجه آن نشود، ولی با پیشرفت پوسیدگی، با درد توام می شود، به طوری که وقتی فرد مواد شیرین یا غذاهای گرم و سرد می خورد، این حالت تشدید می شود.
وقتی مینا از بین می رود، عاج زیر آن در معرض خطر قرار می گیرد و راهی باز می شود که باکتری ها می توانند براحتی به مغز دندان ورود پیدا کند.در این مرحله احساس درد متوسط تا شدید به وجود می آید و اگر درمان مناسبی اتخاذ نشود، امکان ایجاد آبسه زیاد خواهد بود. پوسیدگی روندی طولانی است و معمولا یک تا دو سال طول می کشد.
حفره ها اغلب هنگام معاینه تشخیص داده شده و درمان زودرس آنها مانع پیشرفت پوسیدگی می شود.دندانپزشک نیز با استفاده از یک سوند کوچک و آینه می تواند پوسیدگی را تشخیص دهد. اطلاعات بیشتر درباره دندان و استخوان های اطراف را می توان با رادیوگرافی به دست آورد.
دندانپزشکان تا جایی که مقدور باشد سعی در پرکردن یا عصب کشی دندان دارند تا عمر دندان را بالا ببرند و فرد بتواند از آن استفاده کند ولی در مراحل بعدی یعنی وقتی با ترمیم و اصلاح نتوان دندان را نگه داشت، راه های دیگری به بیمار پیشنهاد می شود.


پرکردن دندان

فرآیند پوسیدگی با خارج کردن بخش پوسیده دندان و پر کردن آن متوقف می شود. در مواقعی که پوسیدگی وسیع باشد، به طور موقت دندان پر می شود تا حساسیت دندان نسبت به درمان مشاهده شود.اگر بعد از چند روز علائم نامطلوبی وجود نداشت، ترمیم موقت برداشته شده و ترمیم دائمی جایگزین می شود.
نوع ماده ای که برای پر کردن استفاده می شود؛ به محل و نوع دندان بستگی دارد. دندان های آسیای بزرگ بیشترین عمل را انجام می دهند و فشار زیادی را در جویدن متحمل می شوند بنابراین نسبت به دندان های جلویی به ماده با دوام تری نیاز دارند. مواد پرکننده برای دندان های جلویی باید به رنگ دندان باشد.


روکش گذاری

اگر دندان به حدی پوسیده باشد که نتوان آن را با چند ترمیم کوچک یا ترمیم بزرگ تر بدون خطر شکستن اصلاح کرد، لازم است دندان بعد از برداشتن قسمت پوسیده، روکش گذاری شود.روکش ممکن است از جنس چینی، فلزی یا ترکیبی از هر دو باشد. برای ساختن روکش، از دندان قالب گرفته و به لابراتوار فرستاده می شود و بعد از انجام مراحلی، روکش را روی دندان می چسبانند.


آبسه دندان

اگر دندان بسرعت ترمیم نشود، ممکن است به آبسه بینجامد؛ زیرا باکتری ها از حفره عبور کرده و مغز دندان را عفونی خواهند کرد.آبسه باعث تورم و التهاب شده و عروق خونی را متورم کرده و به اعصاب دندان فشار زیادی وارد می کند که به درد شدیدی منجر می شود. عفونت ممکن است به ریشه و استخوان گسترش پیدا کند و اگر بموقع درمان نشود، باعث لقی و از دست رفتن دندان خواهد شد.


روکش دندان

اگر دندان دائمی از دست برود، بدون تاخیر باید دندان دیگری جایگزین شود. دندان های ما طوری آرایش شده اند که به دندان های مجاور کمک می کنند در راستای صحیح خود قرار گیرند.
خالی بودن فضای بین دندانی، دندان های مجاور را به سمت فضای خالی کج کرده و بتدریج تغییر آرایش دندانی رخ می دهد و جویدن لقمه نیز مشکل خواهد شد.روکش دندانی مناسب توسط دندانپزشک انتخاب می شود. پل دندانی (بریج) راه درمانی مناسبی است.در این روش دندان های سالم کناری تراشیده شده و روکش روی آنها تعبیه می شود.


دندان مصنوعی متحرک

در این روش دندان های مصنوعی به یک پایه فلزی یا پلاستیکی متصل می شوند و توسط قلاب ها یا سایر ابزار نگهدارنده به دندان های طبیعی وصل و در جای خود ثابت می شوند.دندان های مصنوعی متحرک معمولا ارزان تر از نوع ثابت (روکش یا بریج) هستند و در صورت افتادن می توان دندان های مصنوعی دیگری را به آن اضافه کرد.


دندان مصنوعی کامل

اگر به دنبال بیماری شدید لثه یا پوسیدگی، تمام دندان ها از بین برود، یک دست دندان کامل مصنوعی برای فرد تهیه می شود.این نوع از دندان ها هرگز جایگزین دندان طبیعی نخواهد شد و چون سقف دهان همیشه توسط آن پوشیده می شود، طبیعتا بخشی از حس چشایی از دست خواهد رفت.


ایمپلنت دندانی

به جای دندان های مصنوعی، روکش ها، بریج دندانی و پلاک های متحرک، می توان از ایمپلنت های دندان استفاده کرد.این دندان ها جایگزین های دائمی هستند و هنگام غذا خوردن و صحبت کردن حرکت نمی کنند و در جای خود ثابت هستند.
پایه ایمپلنت یک پیچ فلزی است که معمولا جنس تیتانیوم دارد و از راه جراحی در استخوان فک و زیر بافت لثه کار گذاشته می شود. این پایه مانند یک ریشه مصنوعی عمل می کند و دندان مصنوعی یا روکش به آن متصل می شود.کاشت ایمپلت فرآیند استخوان سازی را تحریک و به همین دلیل پایه ای محکم را برای دندان مصنوعی فراهم می کند.عملکرد و احساس ناشی از ایمپلنت بسیار شبیه به دندان طبیعی است.


ایمپلنت بهترین جایگزین است

هر فرد سالمی که یک یا چند دندان دائمی خود را از دست داده باشد، می تواند از این روش برای جایگزین کردن دندان بهره ببرد. افرادی که دچار تحلیل لثه و استخوان هستند، می توانند از دندان مصنوعی یا بریج استفاده کنند.
برای تحلیل استخوان فک، پیوند استخوان به همراه کاشت ایمپلنت روش مناسبی است. افراد سیگاری یا بیماران مبتلا به دیابت، برای این روش مورد مناسبی نیستند.مصرف تنباکو و ابتلا به برخی از بیماری ها، قدرت ترمیم و مقاومت بدن در برابر عفونت ها را مختل می کند و خطر شکست پیوند را بالاتر می برد.این درمان ها گران تر از دندان های مصنوعی یا روکش ها هستند و پیش از ترمیم هر دندانی باید با دندانپزشک در این باره مشورت شود.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
علت آبریزش چشم و درمان آن

یکی از مشکلاتی که اغلب سالمندان از آن رنج می برند،‌ نمناک بودن چشم ها است بطوری که به نظر می رسد فرد در حال گریه کردن است و یا شیء به داخل چشم او فرو رفته.
آبریزش چشم مشکلی کاملاً متداول به ویژه در بین سالخوردگان است. مسدود شدن یکی از مجراهای اشک متداول‌ترین علت آن است اما دلایل مختلف دیگری نیز می‌تواند داشته باشد. اگر علائم خفیف باشند ممکن است نیاز به درمان نداشته باشید. عمل جراحی معمولاً انسداد مجرای اشک را برطرف می‌کند. سایر درمان‌ها به علت انسداد بستگی دارد.
پژوهشگران در جدید ترین پژوهش های خود دریافته اند که پیر شدن یکسری نشانه ها و تأثیراتی را در بدن به جای می گذارد که توجه و رسیدگی زود به آن ها می تواند مانع از تحت تأثیر قرار گرفتن فرد شود.سالمندی و افزایش سن تنها شامل تغییر رنگ موها و چین و چروک بر روی صورت نیست و بر تمامی اعضای بدن اثر می گذارد.
گفتنی است: بر این اساس یکی از مشکلاتی که اغلب سالمندان از آن رنج می برند،‌ نمناک بودن چشم ها است بطوری که به نظر می رسد فرد در حال گریه کردن است و یا شیء به داخل چشم او فرو رفته.
بررسی ها نشان می دهند: علت این امر تنگ شدن مجرای اشک ریزی در چشم افراد سالمند است. بر اثر این اتفاق چون کانال هایی که وظیفه ی زهکشی اشک چشم را بر عهده دارند به درستی عمل نمی کنند اشک چشم به جای جمع شدن توسط کانال ها،‌ بر روی صورت سرازیر می شود.
پزشکان این اتفاق را عامل حاد پزشکی تلقی نمی کنند اما چنانچه فرد سالمند در اثر این اتفاق دارای ناراحتی و استرس باشد می توان با انجام عمل جراحی نسبت به باز کردن مجرای اشکی اقدام کرد.


كسانى كه مایلند چشمانشان سالم باشد بایستى نكات زیر را رعایت كنند.

1 - به جسم سفید و خیلى شفاف نگاه نكنند.
2 - از نگاه كردن به خطوط ریز و نقشه هاى خیلى دقیق كه موجب صرف نور زیاد است خوددارى شود.
3 - زیاد گریه نكنند.
4 - جلوى آتش شدید ننشینند.
5 - در آفتاب شدید و خورشید نگاه نكنند.
6 - سعى كنند كه باد قوى به چشم برخورد ننماید (مثل موتور سوارى و غیره ).
7 - به جسمى مدت زیاد بطور قائم نظر نیفكنند.
8 - از ورود گرد و خاك و دود به چشم جلوگیرى كنند.
9 - هواى بسیار گرم و هواى بسیار سرد و دیدن اشیاء روشن و درخشان كه بازتاب آنها موجب آزار چشم گردد مثل آینه ایكه مقابل آفتاب گرفته باشند و نور آنرا به چشم برسانند (خوددارى كنند)
10 - از زیاد بر پشت خوابیدن و خواب در هنگام پرى شكم و غذاى غلیظ و دیر هضم و خیلى گرم مثل سیر و پیاز بپرهیزند زیرا موجب زیان چشم است .
11 - خوردن بیش از اندازه نمك و طعام شور
12 - زیاد بیدارى و زیاد خوردن در شب
13 - جلوگیرى از یبوست شدید.


گیاهان موثر بردرمان آبریزش و خارش چشم
روش های درمان:


الف:آب زیره مخلوط با عسل را بر روی پلک چشم بمالید و ماساز دهید.
ب. سرمه عسل به تنهایی یا مخلوط با آب پیاز جهت شفاف شدن. خا رش پلک و آب ریزش چشم مفید است. اگر آب رازیانه را در حالت تری و تازگی با عسل مخلوط و در چشم کودکانی که از آبریزش چشم شکایت دارند بچکانندیا از آن بخورند مفید واقع می شود.

اخطار! روشهای یاد شده حتما باید زیر نظر پزشک باشد.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
ژنژیویت یا التهاب لثه ها

ژنژیویت یکی از بیماریهای بافت اطراف دندان ( Periodontal ) است . این دسته از بیماریها زمانی که التهاب و عفونت بافت اطراف دندان را تخریب می کنند بوجود می آیند. از علائم شایع این بیماری تورم ، حساس بودن ، قرمزی و نرمی لثه ها در اطراف دندانها است .


ژنژیویت

از دیگر علائم آن خونریزی لثه ها با تحریک کم یا به صورت خودبخودی ، بد بو شدن دهان و نفس ( Halitosis ) ، ندرتاً تب و در مواردی بدون درد می باشد .
از علل اصلی آن وجود پلاک روی دندانها ( حاوی ذرات غذائی ، میکروب ها و مخاط ) است .
تغذیه نامناسب ، خصوصاً کمبود ویتامین ها که باعث بیماریهائی مثل اسکوربوت یا پلاگر می شوند . بیماریهای خونی مثل سرطان خون ، واکنش های نامطلوب داروئی مثل واکنش به داروهائی مثل فنی توئین و باربیتال و در معرض سرب و بیسموت قرار گرفتن از دیگر علل آن است.
آسیب یا تروما به لثه ها به هر علتی ، مثل مسواک زدن شدید یا آب کشیدن شدید می تواند باعث ژنژیویت شود . دیابت کنترل نشده ، تغذیه نامناسب ، عفونت ها ، حاملگی و بهداشت نامناسب دهان و دندان از عوامل افزاینده خطر ژنژیویت هستند .
بسیاری از افراد نیز در دوران بلوغ یا اوائل بزرگسالی به علت تغییرات هورمونی دچار ژنژیویت می شوند ، که ممکن است دائمی شده یا دچار عودهای مکرر شود . این بستگی به وضعیت سلامت و بهداشت دندانها و لثه شما دارد .


درمان :

هدف اصلی کاهش التهاب لثه هاست . دندانها به صورت دقیق توسط دندانپزشک یا عوامل دخیل در بهداشت دهان و دندان پاک و تمیز می شود . دندانهای خود را خوب مسواک بزنید . روزانه با مسواک نرم پلاک های چسبیده را از دندان بزدائید . احتمال آسیب با مسواک نرم کمتر است .
روزانه حداقل یک بار از نخ دندانهای موم دار یا بدون موم استفاده کنید. از خمیردندان فلوئوردار استفاده کنید و مراجعات منظم به دندانپزشک داشته باشید. در موارد خاص دندانپزشک با روشهای جراحی بافت ملتهب لثه را خارج می کند .
آنتی بیوتیک در موارد عفونی و دهان شویه فلوئوردار نیز از موارد درمانی هستند .
در صورتی که کمبود ویتامین عامل آن باشد باید جبران شود . رژیم غذائی خاصی توصیه نمی شود .
ازمصرف شیرینی و نوشیدنیهای شیرین خودداری کنید . شکر باعث تولید اسید در دهان و تخریب مینای دندان می شود . دندانهائی را که ردیف نیستند با مراجعه به پزشک ترمیم کنید و ابزار و وسایل ارتودنسی یا دندانپزشکی را بردارید . البته این با مشورت دندانپزشک باید صورت پذیرد .
برداشتن پلاک از لثه ملتهب ممکن است راحت نباشد ، خونریزی و حساسیت لثه ها در عرض ۱ تا ۲ هفته بعد از شستشوی حرفه ای و مراقبت بهداشتی دقیق باید کاهش یابد . آب نمک گرم یا شستشوی با آنتی باکتریال ها تورم آن را کم می کند . از عوارض آن می توان عود ژنژیویت ، پریودونتیت ، عفونت یا آبسه لثه ها یا استخوانهای فک باشد . ژنژیویت حاد و زخم دهنده از عوارض بسیار نادر آن است .
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
گلودردتان را اینگونه درمان کنید

گلودرد همیشه یکی از دردناکترین علائم سرماخوردگی است اما اگر سرما خوردید و دچار خارش و التهاب شدید و حتی وقت رفتن به دکتر را ندارید و از آمپول زدن هم می ترسید می توانید با اين 5 روش گلو درد خود را از بین ببرید.

1- جوش شیرین گزینه خوبی برای از بین بردن گلو درد است مقدار کمی از آن را داخل آب گرم حل کرد و آن را قرقره کنید.

2- عسل و لیمو یکی از بهترین نوشیدنی های مخصوص است این محلول حتی صداي شما را صاف می کند.

3- شاید باور نکنید اما سرکه سیب سرشار از ویتامین های ضد باکتری است که می توانید از آن استفاده کرده و حتی قرقره کنید.

4-می توانید جو و عناب را با هم بجوشانید و هرشب کمی از آن را میل کنید این کار حتی سرفه های شما را هم تسکین می دهد.

5- برای تسکین گلو دردتان از هویج پخته هم می توانید استفاده کنید اما یادتان باشد هویج به صورت خام گلودرد شما را بدتر می کند البته فراموش نکنید مراجعه به پزشک همیشه در اولویت است.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
راهکارهایی برای بهبود برونشیت

برونشیت نوعی عفونت میکروبی یا ویروسی است که باعث ایجاد التهاب در لوله‌های برونش(نایژه) می‌شود و از این طریق تنفس را دشوار می‌کند.
موسسه ملی قلب، ریه و خون آمریکا راهکارهای زیر را برای کمک به بیماران مبتلا به برونشیت توصیه می‌کند.
- به میزان کافی استراحت کنید و مقدار زیادی مایعات بنوشید.
- ممکن است مصرف آسپرین به بزرگسالان و مصرف استامینوفن به کودکان در کاهش تب کمک کند.
- ممکن است پزشک شما پس از تشخیص عفونت میکروبی برای درمان آنتی‌بیوتیک تجویز کند مصرف آنتی‎بیوتیک در درمان عفونت ویروسی که عامل برونشیت است، موثر نخواهد بود.
- برای باز کردن راه‎های تنفسی خود از دستگاه بخور استفاده کرده یا از حمام بخار کمک بگیرید.
- داروهایی را که پزشک شما برای درمان سرفه یا التهاب تجویز می‎کند، استفاده کنید.
- از قرار گرفتن در معرض چیزهایی که ریه شما را تحریک می‎کند مانند دود سیگار، اجتناب کنید.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
صفحه  صفحه 93 از 111:  « پیشین  1  ...  92  93  94  ...  110  111  پسین » 
خانه و خانواده

همه چیز درباره بیماری ها

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti Forums is not responsible for the content of external sites

RTA