انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
خانه و خانواده
  
صفحه  صفحه 94 از 111:  « پیشین  1  ...  93  94  95  ...  110  111  پسین »

همه چیز درباره بیماری ها


مرد

 
عفونت ادراری

کلیه‌ها، میزنای و مثانه، دستگاه ادراری را تشکیل می‌دهند. محیط دستگاه ادراری باید استریل و فاقد باکتری باشد و وقتی باکتری وارد این محیط می‌شود علائمی در بدن فرد بیمار به وجود می‌آورد که ممکن است ابتدا مشکل چندانی پدید نیاورند، ولی با ازدیاد عامل بیماری زا بتدریج زندگی بیمار دچار اختلال می‌شود و بیمار از حضور در جمع و فعالیت روزانه خود باز خواهد ماند.
البته با پیشرفت عفونت ادراری، عوارضی جدی نیز دیده می‌شود که خطرناک است. نشانه‌های عفونت ادراری کدام است و چگونه عوامل بیماریزا وارد مثانه می‌شود و مهم‌تر این‌که چه کنیم به این بیماری مبتلا نشویم؟


چه زمانی می‌گوییم فرد به عفونت ادراری مبتلا شده است؟

عفونت ادراری بر اثر ورود باکتری به محیط مثانه رخ می‌دهد. این باکتری‌ها با ورود به مجرای ادراری و مثانه، به جداره آن حمله می‌کنند و باعث قرمزی، التهاب و واکنش در دستگاه ادراری تحتانی می‌شوند. اولین واکنش التهابی، تکرر ادرار و سوزش است.
البته در دستگاه ادراری بعضی بیماران باکتری وجود دارد، ولی اصلا علائم واضحی ندارند و به طور اتفاقی و در آزمایش‌های کلینیکی شاهد بالا رفتن باکتری در اوره هستیم، اما علائم به تکرر ادرار و سوزش ختم نمی‌شود، بلکه با رشد سریع باکتری‌ها، درد زیر شکم یا پهلوها، دفع قطره‌قطره ادرار، احساس پر بودن مثانه، بوی بد ادرار، خون در مثانه یا تیره‌شدن رنگ ادرار نیز به دیگر نشانه‌ها اضافه خواهد شد.


وجود خون در ادرار فقط به دلیل عفونت‌های ادراری است یا می‌تواند عامل دیگری داشته باشد؟

خون در ادرار را باید جدی گرفت. این علامت، نشانه آن است که مخاط دستگاه ادراری در حال خونریزی است و جداره عروق ظریف آسیب دیده‌اند، اما رنگ و نوع خونریزی نیز می‌تواند نشان دهد محل خونریزی کجا بوده است.
اگر خونریزی از قسمت فوقانی باشد خونریزی پررنگ خواهد بود. این نوع خونریزی‌ها ممکن است به دلیل وجود سنگ کلیه باشد، ولی در این موارد هیچ‌گاه خونریزی لخته‌ای نخواهیم دید. عفونت‌های داخل مثانه و پیشابراه یا وجود تومور در دستگاه ادراری تحتانی، موجب خــونریــزی لختــه‌ای به رنـگ روشن مـی‌شود.
خونـــریزی همیشــه با چشم مسلح قابـل رویت نیسـت و گاهی فقط در آزمایش ادراری و زیر میکروسکوپ دیده می‌شود. خونریزی می‌تواند به دلایل دیگری از جمله بالا بودن کلسیم در ادرار، اسیداوریک زیاد و کریستال اوری باشد.


آیا باکتری‌ها فقط در مثانه جمع می‌شوند؟

بیشتر عفونت‌ها به دستگاه ادراری تحتانی محدود می‌شود. عفونت پیشابراه اوتریت، عفونت مثانه سیستیت و عفونت کلیه پیلونفریت نام دارد. در عفونت دستگاه ادراری تحتانی دو عضو یعنی پیشابراه و مثانه درگیرند که گاه کلیه‌ها نیز درگیر می‌شوند. اگر درمان مناسب انجام نشود باکتری‌ها به نقاط فوقانی دستگاه ادراری تجاوز می‌کنند.


چه کسانی بیشتر به عفونت‌های ادراری مبتلا می‌شوند؟

در پاسخ باید گفت بروز عفونت‌های ادراری، به سن و جنس افراد بستگی دارد. اگر بخواهیم از دیدگاه جنسی موضوع را بررسی کنیم باید بگویم عفونت ادراری در زنان شایع‌تر از مردان است، زیرا مجرای ادراری در زنان کوتاه‌تر بوده و باکتری راحت‌تر وارد پیشابراه می‌شود. این باکتری‌ها اغلب از ناحیه دستگاه گوارش یعنی مقعد به دستگاه ادراری تحتانی ورود پیدا می‌کنند.
همچنین میزان شیوع در زنان متاهل بیش از زنان مجرد است، چون با ازدواج، فلور نرمال واژن زن تغییر کرده (واژن فاصله اندکی با پیشابراه دارد) و این نیز عاملی برای بروز عفونت در زنان است. اما اگر بخواهیم از نظر سنی بررسی کنیم، در صورتی که در کودک پسری یک بار عفونت ادراری دیده شود این علامت برای ما هشداردهنده خواهد بود، زیرا می‌تواند به دلیل نقص مادرزادی در مجرای ادراری او باشد.
اما در کودکان دختر که دچار دو یا چند بار عفونت شوند، گرچه پیگیری ضروری است و علت دقیق آن باید مشخص شود، ولی عفونت ادراری آنها به اندازه عفونت ادراری در کودکان پسر اهمیت ندارد. مورد بعدی شیوع عفونت ادراری در مردان میانسال است. غده پروستات در همه مردان به طور فیزیولوژیک شروع به رشد می‌کند و حجیم‌تر می‌شود. این افزایش حجم، اجازه تخلیه کامل مثانه را نمی‌دهد. ادرار احتباس یافته و محیط غیراستریل احتمال عفونت ادراری را بالا می‌برد. بنابراین در مردان میانسال نیز عفونت ادراری شیوع بیشتری دارد.


برخی نیز عفونت‌های ادراری عودکننده دارند و مکرر به این بیماری مبتلا می‌شوند؟

همیشه باید به دنبال علت باشیم تا بتوانیم عامل به وجود آورنده عفونت را از بین بPCBmیم.
در بررسی‌های به عمل آمده برخی خانم‌های متاهل که دچار عفونت‌های مکرر ادراری هم هستند، متوجه می‌شویم نوعی از روش پیشگیری (مانند دافراگم) استفاده می‌کنند که باعث آلودگی واژن و بر هم زدن فلور طبیعی آن می‌شود و میکروب را از واژن به پیشابراه انتقال می‌دهد.
با پیشنهاد نوع دیگری از وسایل ضدبارداری مشکل براحتی برطرف خواهد شد یا کودکان پسری که یک بار دچار عفونت ادراری می‌شوند و نقص مادرزادی مجاری ادراری دارند، با اصلاح و جراحی مجرا مشکل برطرف خواهد شد. مورد بعدی، خانم‌های یائسه هستند. این گروه از زنان هم به علت قطع هورمون‌های زنانه و خشکی واژن مرتب دچار عفونت ادراری می‌شوند. با دادن یک ژل مناسب هورمونی و مرطوب کردن ناحیه واژن احتمال عود از بین می‌رود و در مردان میانسال و مبتلا به بزرگی پروستات نیز داروهایی داده می‌شود تا احتمال عود عفونت ادراری کاهش یابد.


درمان در عفونت‌های ساده یا عودکننده چگونه است؟

درمان عفونت‌های ادراری به صورت دارویی است. بیشتر مواقع با یک دوره کوتاه درمانی مشکل بیمار برطرف می‌شود. ولی در موارد عودکننده که دلیل مشخصی هم برای عود پیدا نمی‌کنیم، به درمان آنتی‌بیوتیک طولانی‌مدت نیاز است. گاه لازم می‌شود تا یک ماه،شش ماه یا حتی دو سال درمان ادامه یابد. حتی گاهی نیز درمان آنتی‌بیوتیک آنقدر ادامه می‌یابد که بیماری به درمان مقاوم می‌شود. در این حالت لازم است داروها تغییر کند.


توصیه آخر شما چیست؟

عفونت‌های ادراری به درمان نیاز دارد، ولی هر بیمار باید مواردی را رعایت کند؛ یعنی مصرف مایعات روزانه را بالا ببرد. بهتر است این مقدار شش تا هشت لیوان باشد. عصاره زغال اخته مانع پیوستن باکتری‌ها به دیواره مثانه می‌شود و اگر به طور مکرر مصرف شود، احتمال عود را کاهش خواهد داد.
البته این عصاره‌ها به صورت قرص‌های خوراکی در داروخانه‌ها وجود دارند. بسیاری از بیماران برای رهایی از عود مکرر ممکن است با مواد ضدعفونی‌کننده مجاری را شست‌وشو دهند که این کار به هیچ وجه توصیه نمی‌شود، زیرا ممکن است باعث تحریک بشود. بنابراین توصیه می‌کنیم همه کسانی که مبتلا به هر نوع عفونت ادراری هستند چه ساده و چه عودکننده به پزشک مراجعه کنند تا درمان مناسبی برایشان اتخاذ شود.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
بیماری های شایع دهان

بيماريهای دهان و دندان از شايع ترين بيماريهای عفوني انسان است. تغيير عادات و رژيم غذايي ، عدم رعايت بهداشت دهان و دندان بي توجهي نسبت به اهميت وسلامت دندانها از مهمترين علل ابتلا به بیماری های دهان است .


تب خال
به تب خال تاول تب هم می گویند اما لزوما در اثر سرما خوردگی و تب به آن مبتلا نمی شوید بلکه سرما و خوردگی تب آن را تحریک می کند .
ویروسی که تب خال به وسیله آن انتقال پیدا می کند در اثر تماس های نزدیک با افرادی که به آن مبتلا شده اند و بوسه و ظروف مشترک منتقل می شود .
کرم ها و پمادهایی وجود دارد که می تواند باعث بهبودی سریع شود .ارگ به صورت مکرر به این گونه زخم ها مبتلا شدید باید به پزشک مراجعه کنید .تب خال یکی از شایع ترین مشکلات دهان است .


برفک
استوماتیت کاندیدیاز یا برفک دهان به شکل برجستگی‌های سفید خاکستری در روی مخاط دهان و زبان بروز کرده که با کندن این ضایعات مناطق خونریزی‌دهنده ایجاد می‌شود.
برفک دهان به دلیل از بین رفتن باکتری‌های مفید موجود در دهان ایجاد می‌شود و با این وضع قارچ‌های کاندیدای موجود در دهان رشد بیش از حد پیدا میکنند و بصورت برفک در دهان دیده میشوند.
برای درمان برفک دهان می توان از دهان شویه ها استفاده کرد . مصرف دهانشویه بصورت دو بار در روز است.
دهانشویه کلرهگزیدین، یک دهانشویه آنتی‌سپتیک است که توسط بسیاری از مطالعات بالینی و آزمایشگاهی، به عنوان یک داروی موضعی ضد باکتری و قارچی کاندیدا معرفی شده‌است.


پرزهای سیاه بر روی زبان
این وضعیت بدون درد زمانی اتفاق می افتد که برجستگی های کوچک بر روی زبان ایجاد می شود که در نتیجه رشد باکتری ها بر روی زبان است که باعث می شود پرزهای روی زبان سیاه رنگ شود .
در اثر مصرف طولانی مدت آنتی بیوتیک ممکن است این وضعیت ایجاد شود .برای درمان می توانید روی زبان را مسواک بزنید .در بخی مواقع هم ممکن است به دارو نیاز باشد


آفت
تا بحال علت به وجود آمدن این تاول های دردآور در کنار دهان پیدا نشده است .
برخی از دلایل احتمالی می تواند شامل استرس ، کمبود برخی از ویتامین ها وتغییرات هورمونی باشد .
آفت می تواند بر روی زبان ، اطراف گونه ها هم ایجاد شود . ممکن است برای حدود یک تا دو هفته طول بکشد تا آفت درمان شود . برای درمان آفت می توان به پزشک مراجعه کرد و از برخی دارو ها و محلول ها برای درمان می توان کمک گرفت .


لوکوپلاکی
لوکوپلاکی یک ضایعهٔ سفید رنگ است که مخاط دهان را درگیر می‌کند و با کشش از بین نمی‌رود و معمولاً در کناره‌های زبان بصورت خطوط سفید دیده می‌شود.
اگر این تکه ها برای مدت طولانی وجود داشت و یا تغییرات دیگری را در دهان خود احساس کردید برای معاینه شدن می توانید به دندانپزشک مراجعه کنید.


زبان جغرافیایی
در این وضعیت بخش هایی از زبان آسیب می بیند و برجستگی های کوچکی بر روی زبان ایجاد می شود .با آسیب دیدن تدریجی زبان ظاهر زبان شکلی به صورت نقشه پیدا می کند .سایز و اندازه این برجستگی ها تغییر می کند .
معمولا به درمان خاصی نیاز ندارد اما در صورتی که بهبودی طولانی شد می توانید به پزشک مراجعه کنید از دارهای ضد درد و ضد التهاب کمک بگیرید .


سرطان دهان
در مواقعی زخم زبان برطرف نمی شود .احساس بی حسی در صورت ، گونه ها و گردن وجود دارد .مشکل در بلع ، جویدن و صحبت کردن ایجاد می شود . سرطان دهان چندین علامت دارد .
سرطان دهان می تواند در اثر سیگار کشیدن و استفاده از تنباکو، نوشیدنی الکلی و در معرض نور آفتاب قرار گرفتن ایجاد می شود .


خرد شدن دندان ها
خوردن برخی از آب نبات ها ، یخ و یا غذاهای سرد و گرم می تواند باعث شکسته شدن دندان ها و یا ترک خوردن دندان ها می شود.تراشه های کوچک بر روی دندان ها به مرور باعث شکسته شدن دندان ها می شود .
شما می توانید به دندان پزشک مراجعه کنید تا مشکلات دندان برطرف شود و در نهایت از بروز مشکلات دهان جلوگیری شود .


خالکوبی آمالگام
آیا شما تا به حال بعد از کار دندان پزشکی، لکه های آبی-خاکستری در بخش نرم دهانتان (روی لثه یا داخل گونه) دیده اید؟
این لکه ها به نام خالکوبی آمالگام خوانده می شود. آمالگام ماده ای است که برای پرکردن دندان استفاده می شود. نقره موجود در ماده آمالگام، وارد بافت نرم دهانی می شود و به نظر می رسد که یک خالکوبی در دهان ایجاد شده است.
این خالکوبی خطری ندارد، اما اگر لکه آبی- خاکستری زیاد شود و تغییر رنگ دهد، دیگر خالکوبی آمالگام نیست و بهتر است نزد دندانپزشک بروید.


بیماری های لثه
اگر لثه قرمز و متورم باشد و خونریزی کند، نA
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
زالو درمانی یک ابزار پزشکی است

یک متخصص طب سنتی با بیان اینکه : « در اختلالات خاص مثل دردهای زانو ، بیماری واریس زالو به همراه داروهای گیاهی می تواند در درمان اثر گذار باشد . » تاکید کرد :« از جمله کاربردهای دیگر زالو درمانی در بیماری های قلبی – عروقی است که البته درمان بیماری قلبی عروقی به همراه دارو درمانی است و هیچ زمانی صرفا با زالو درمانی این درمان صورت نمی گیرد ».
مهرداد کریمی در رابطه با پیشینه زالو درمانی گفت :«قدمت زالو درمانی به حدودپنج هزار سال پیش می رسد ، در طب سنتی ایران ، چین وهندوستان و اروپا و مخصوصا در ایران زالو استفاده فراوانی می شده است ».
این متخصص طب سنتی در ادامه گفت :« نکته شایان ذکر این است که در طب کنونی هم استفاده از زالو درمانی رو به افزایش است به طوری که سازمان پزشکی امریکا از سال 2003 ، زالو را به عنوان ابزار پزشکی پذیرفته است ».
کریمی ، پزشک طب سنتی گفت :« زالویی که در شرایط ویژه تولید شده و تحت نظارت است در پیوند اعضا به کار برده می شود ، به دنبال پیوند یک عضو تمام عصب ها و شریان ها پیوند می شود تا خونرسانی در آن نواحی به صورت مطلوب صورت گیرد ، معمولا وقتی در یک ناحیه عضوی قطع شود و دوباره پیوند زده شود ورید ها دچار مشکل می شوند و خونرسانی به آن ناحیه مختل می شود ، در این مواقع استفاده از زالو در این نواحی خاص می تواند تاثیر گذار باشد ».
وی در ادامه گفت :« استفاده از زالو در طب سنتی بسیار رایج می باشد، قاعده ای در طب سنتی بنام پاکسازی وجود دارد . این قاعده به این صورت است که وقتی بدن دچار اختلال در اخلاط شد ، نیاز به پاکسازی وجود دارد ».
این پزشک طب سنتی گفت :« برای پاکسازی افراد می توانند هم از گیاهان دارویی و هم از ابزار پزشکی برای پاکسازی استفاده کنند . بدین صورت که ابتدا پزشکان درمان گیاهی را آغاز می کردند و سپس روش های دیگری از قبیل حجامت و زالو درمانی رابه کار می برند ، میزان پاکسازی توسط زالو بسیار بیشتر از حجامت است و مورد استفاده فراوانی قرار می گیرد ».
مهرداد کریمی از جمله موارد استفاده از زالو درمانی را به این صورت بیان کرد که : « در اختلالات خاص مثل دردهای زانو ، بیماری واریس زالو به همراه داروهای گیاهی می تواند در درمان اثر گذار باشد . از جمله کاربردهای دیگر زالو که در طب سنتی ایران رایج است در بیماری های قلبی – عروقی است که البته درمان بیماری قلبی عروقی به همراه دارو درمانی است و هیچ زمانی صرفا با زالو درمانی این درمان صورت نمی گیرد و نمی توان فقط به در مان با زالو اتکا کرد بلکه فقط به عنوان یک درمان کمکی می تواند بسیار اثر گذار باشد ».
وی درادامه گفت :« در درمان دردهای مفاصل هم می توان از از زالو درمانی بهره برد ،از جمله بیماری های مفاصل که با زالو می توان درمان کرد نقرس است در مواقعی که بیماری حاد و مزمن باشد زالو می تواند برای جلوگیری از عود بیماری موثر باشد ».
مهرداد کریمی ، استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت :«زالویی که در دنیا مورد پذیرش قرار گرفته است هيرودوس مديسيناليس است که اثرات درمانی هم دارد که این زالو درکشور ما موجود نیست و از گونه های دیگر زالو استفاده می شود ، هر زالو در هر دوره درمانی بین 10تا 20سی سی از خون از خون ناحیه ای را که به آن چسبیده است را می گیرد و سپس از آن ناحیه جدا می شود ».
وی در ادامه افزود:« ممکن است بعد از زالو درمانی بین دو تا ده ساعت نشر خون ادامه داشته باشد که این جزء اهداف درمانی می باشد در این مواقع بسیاری از بیمارانی که از زالو درمانی استفاده می کنند ، نگران می شوند ، البته شیوه هایی برای این جلوگیری از نشر خون می توان انجام داد اما باید توجه داشته باشیم که این مورد بخشی از اهداف درمان است »
این پزشک متخصص طب سنتی در رابطه با نوع زالویی که در درمان استفاده می شود گفت :« اگر کسی از زالویی استفاده میکند که غیر اصولی و غیر بهداشتی باشد و یا صرفا از طبیعت بدست آمده باشد و یا محل پرورش یا نگه داری آن نا معلوم باشد می تواند باعث انتقال بسیاری از بیماری ها بشود و افراد باید از استفاده از چنین زالوهایی پرهیز کنند ، افراد برای زالو درمانی باید به مکان هایی مراجعه کند که معتبر باشد و زیر نظر گروه علوم پزشکی باشد».
کریمی ، پزشک متخصص طب سنتی گفت :« در بزاق زالو حدود 20 نوع ماده ضد انعقاد وجود دارد ، معروف ترین این ماده هیرودین است . زالو بعد از این که به ناحیه مورد نظر چسبید و جریان خون داخل عروق را از طریق گیرنده های حسی دریافت می کند و بوسیله آرواره های خود شروع به مکیدن می کند ».
وی در ادامه گفت :« برخی از افراد به صورت نا آگاهانه از مکنده های خون استفاده می کنند که از هم خانواده های زالوهای پزشکی است این مکنده ها گرچه می توانند خون را بمکند اما می توانند واکنش های شدید پوستی را هم ایجاد می کند ».
این پزشک طب سنتی در پایان در رابطه با عوارض زالو درمانی گفت :« نشر خون می تواند به مدت طولانی ادامه پیدا کند که اگر فرد دچار کم خونی است یا مشکل خاصی را دارد می تواند در روند درمان ادامه پیدا کند . البته معمولا فرد در یک مرحله درمان دچار چنین مشکلی نمی شوند ، عارضه ی دیگری که می تواند بوجود بیاید ، عفونت های پوستی است ، بدنبال زالو درمانی واکنش های پوستی هم ممکن است ظاهر شود که بدلیل پروتئین های موجود در بزاق زالو است ، التهابی بر جای می گذارد که جای نگرانی نیست ».
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
درمان درد مزمن مفصل‌ها

درد و تورم مفصل، مشکل شایعی است که می‌تواند علل مختلفی از آرتروز گرفته تا بیماری‌های التهابی داشته باشد. در این بین یکی از جدی‌ترین علل مشکلات مفصلی بیماری‌های روماتیسمی است.
روماتیسم مفصلی یا آرتریت روماتوئید، التهاب و درد مزمن مفاصل است که معمولا به صورت قرینه، مفاصل را درگیر می کند، به عنوان مثال انگشتان هر دو دست یا هر دو مچ پا. این بیماری معمولا در زنان شایع تر است، دلیل دقیق آن هنوز مشخص نیست؛ ولی زمینه ژنتیکی در ایجاد آن نقش دارد. گلودرد چرکی درمان نشده از علل شناخته شده ایجاد روماتیسم مفصلی است.
بیماری معمولا با تورم، حساسیت در لمس و درد مفصل آغاز می شود و ممکن است بتدریج مفصل تغییر شکل داده و برجستگی یا گره هایی در اطراف مفصل تشکیل شود.
بیماران معمولا از خشکی صبحگاهی مفصل شاکی هستند. در برخی بیماران، قلب، ریه و چشم نیز ممکن است درگیر شود.
درمان این بیماری در طب رایج مبتنی بر استفاده از داروهای ضدالتهاب غیراستروئیدی و مسکن نظیر ایبوپروفن و دیکلوفناک است، اما آیا غیر از این روش می توان با استفاده از روش های طبیعی و کم عارضه تر نیز به این بیماران کمک کرد؟ هدف درمان در روماتیسم مفصلی کاهش درد و التهاب، حفظ عملکرد، بهبود ساختار مفصل و کنترل درگیری سیستمیک بدن است؛ البته گیاهان دارویی وجود دارد که می تواند به این اهداف کمک کند.
زردچوبه از شناخته شده ترین و موثرترین گیاهان دارویی با خواص ضدالتهابی است. کورکدمین ماده موثر موجود در زردچوبه است که اثرات ضدالتهابی و ضددرد شبیه مسکن های معمولی را دارا می باشد.
افرادی که از آرتریت روماتوئید رنج می برند، می توانند آن را به صورت خوراکی یا موضعی استفاده کنند.
می توان یک قاشق چایخوری پودر زردچوبه را در فنجان آب جوش دم کرده و عصاره آن را روزی سه بار و هر دفعه یک قاشق غذاخوری میل کرد.
همچنین می توان زردچوبه را با نمک و روغن زیتون مخلوط کرد و خمیر حاصل را روی مفصل قرارداده و بانداژ کرد. مصرف زردچوبه نیز با مهار آنزیم ها در بدن خواص ضد التهابی دارد.
رزماری نیز دارای خاصیت ضدالتهاب و ضددرد است و می توان رزماری، گل سرخ و روغن زیتون را با هم مخلوط کرده و روی موضع مفصل قرار داد.
دم کرده برگ گیاه قاصدک و گل پامچال نیز خواص ضد التهاب دارند. گزنه، پنجه شیطان و آواکادو نیز می توانند موثر باشند.
برخی شواهد بالینی نشان داده است، عصاره سنجد، پوست درخت بید و زنجبیل می توانند مانند ایبوپروفن خواص ضددرد و التهابی موثری داشته باشند.
نکته بسیار مهم این است که برخلاف تصور برخی افراد، گیاهان دارویی نیز می توانند عوارض جانبی یا تداخل اثر داشته باشند و باید مصرف آن با نظر پزشک متخصص انجام شود.
طب سوزنی به عنوان روشی کاملا شناخته شده در کاهش درد و التهاب نیز می تواند در روند بهبودی روماتیسم مفصلی و بهبود کیفیت زندگی مبتلایان به آن موثر باشد.
تغذیه صحیح، مصرف بیشتر ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن، فعالیت ورزشی مناسب با نظر پزشک معالج و حمام آفتاب گرفتن نیز توصیه های مفید دیگری می تواند باشد.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
خارش را درمان کنید

خارش نوعی ناراحتی پوستی است که بروز آن دلایل مختلفی دارد. خاراندن موضع باعث تشدید ناراحتی و حتی کبودی و خون ریزی آن می شود.
خارش نوعی ناراحتی پوستی است که بروز آن دلایل مختلفی دارد. خاراندن موضع باعث تشدید ناراحتی و حتی کبودی و خون ریزی آن می شود.
عوامل متعددی را می توان در ایجاد این ناراحتی پوستی برشمرد؛ استفاده از مواد شیمیایی، آفتاب سوختگی، هوای سرد، تماس زیاد با آب یا نور خورشید، گزیدگی حشرات یا حمام داغ. اما علت عمده آن خشکی پوست است. این ناراحتی ممکن است در تمامی بدن یا بخشی از پوست ایجاد شود.


علل:

ـ استرس و اضطراب
ـ خشکی پوست
ـ قرارگرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید
ـ اختلالات متابولیکی و غدد درون ریز مانند بیماری کبدی و کلیوی
ـ انواع متفاوت سرطان از جمله لنفوما
ـ حساسیت به دارو
ـ بیماری خونی
ـ واکنش های حساسیت زا
ـ گزیدگی حشرات
ـ عفونت انگلی
ـ عفونت قارچی
ـ شپش
ـ تغییرات هورمونی در زنان
ـ استفاده از مواد شیمیایی قوی مانند مواد شوینده
ـ اگزما
ـ هوای سرد


علایم:

ـ برآمدگی
ـ خشکی و ترک خوردن پوست
ـ ظاهر چرمی یا پوسته پوسته شدن پوست
ـ قرمزی پوست
ـ ضخیم شدن و ایجاد لکه در پوست
ـ جوش های قرمز
ـ جوش های چرکی


درمان خانگی:

ـ حمام کردن در آب ولرم حاوی ۲ پیمانه جو دو سر یا نشاسته ذرت
ـ مالیدن نشاسته ذرت روی قسمت های موثر
ـ افزودن ۲ قاشق غذاخوری سرکه سیب به آب حمام
ـ کمپرس آب سرد
ـ مالیدن روغن گزنه روی قسمت های موثر یا خوردن روزی یک یا ۲ فنجان دمنوش این گیاه
ـ مصرف مواد غذایی حاوی ویتامین c، بتاکاروتن، ویتامینE و روی
ـ استفاده از ضماد تهیه شده از پودر دارچین و عسل به نسبت مساوی روی قسمت مورد نظر.
ـ افزودن نصف پیمانه سرکه سفید به آب حمام
ـ مالیدن ضماد تهیه شده از جوش شیرین و آب روی قسمت موردنظر
ـ گیاه چریش نیز برای درمان خارش مفید است. حمام در آب حاوی دمنوش این گیاه یا مالیدن روغن آن روی قسمت خارش می تواند مفید باشد.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
از سندرم روده تحریک پذیر چه میدانید؟

شایعترین علایم این بیماری شامل درد یا احساس ناراحتی در شكم شامل نفخ، اسهال و یا یبوست است.این بیماری بر روی روده بزرگ و همان قسمتهایی كه مدفوع را ذخیره می‌‌كنند موثر است .
IBS یک بیماری نیست بلكه یك اختلال در كاركرد روده است، در این بیماری روده به درستی كار نمی‌‌كند .


سندرم روده تحریک پذیر
سندرم روده تحریک پذیر با عنوان کولون اسپاتیک هم شناخته می شود که اختلال معمول و شایعی است . این بیماری که با درد مزمن شکمی و تغییرات در اجابت مزاج همراه است در
زنان شایع تر از مردان بوده و ماهیتی مزمن دارد . ده تا 15 درصد افراد در امریکای شمالی به این سندرم مبتلا هستند .


علایم سندرم روده تحریک پذیر
دردهای مزمن شکمی ، اسهال ، یبوست یا نفخ موجود در این بیماری ، کیفیت زندگی در این بیماران را تحت تأثیر قرار می دهد به گونه ای که غیبت از کار و کاهش کیفیت اجتماعی از عوارض مهم آن هستند .
در 90-80 % این بیماران ، مشکل روحی – روانی زمینه ای از قبیل اضطراب ، افسردگی ، وسواس و ... وجود دارد . برخی علائم غیر روده ای از قبیل سردرد ، کمر درد ، اختلال قاعدگی ، سرگیجه ، تهوع ، خستگی پذیری ، اختلال عملکرد جنسی و سوزش سر دل نیز در این بیماری وجود دارند که می توانند به موازات علائم روده ای ، وجود داشته باشند .


دلایل ابتلا به IBS
علت این بیماری نا مشخص است ولی عواملی همچون استرس ، حوادث دوران کودکی ، عفونت قبلی روده ای و تغییرات نوروترانسمیتری مغز در این بیماران مطرح شده است . در این بیماران نسبت به سایر افراد، اعصاب و عضلات جدار روده حساسیت بیشتری دارند. هنگامی‌ كه فردی غذا می‌خورد به صورت طبیعی عضلات جدار روده منقبض می‌شوند اما در این بیماران این انقباض بیش از حد انجام شده و یا تحریك بیش از حد اعصاب جدار روده باعث بروز اسهال و نفخ و علایم بیماری، اندكی پس از خوردن غذا می‌شود .


IBS : چه کسانی در معرض خطر هستند ؟
به گزارش سلامت نیوز،هرکسی احتمال ابتلا به سندرم روده تحریک پذیر را دارد اما به طور معمول این اختلال در زنان بیشتر از مردان شایع است .در کسانی که سابقه خانوادگی ابتلا به IBS وجود دارد احتمال بروز این اختلال بیشتر است . این بیماری در اواخر 20 سالگی بروز پیدا می کند. احتمال ابتلا افراد بعد از 50 سالگی به سندرم روده تحریک پذیر ، امری نادر است . IBS گاهی همراه با استرس یا افسردگی وجود دارد .


تشخیص سندرم روده تحریک پذیر
هیچ آزمایشی برای تشخیص این سندرم وجود ندارد .پزشکان معمولا از علایمی که بیمار گزارش می دهد ، بیماری را تشخیص می دهند .


IBS : آیا بر زندگی روزانه تاثیر می گذارد ؟
این سندرم زندگی روزانه را تحت خطر قرار نمی دهد . ممکن است گاهی به دلیل اسهال رفت و آمد افراد و سفر با مشکل روبرو شود .


IBS و استرس
استرس ها و تنش های روحی باعث بروز IBS نمی‌ شوند ولی كسانی كه دارای این بیماری هستند نسبت به استرس، حساس تر از دیگران هستند. اگر شما سندرم روده تحریك پذیر دارید، استرس می‌‌تواند علایم بیماری شما را بدتر كند .
اگر شما استرس خود را كاهش دهید می‌ توانید درد و علایم گوارشی خود را كاهش دهید .
شما می‌‌توانید روش های مختلف را برای كاهش استرس امتحان كنید . مدیتیشن، ورزش و هیپنوز ( نوعی آرامش عمیق ) از راههای كاستن از استرس هستند.


درمان : IBS و تغییر رژیم غذایی
غذاهای چرب، چیپس، لبنیات و بستنی، شكلات، الكل، غذاهای كافئین دار مانند قهوه می تواند باعث تشدیداین سندرم می شود. فیبرهای غذایی موجود در سبزیجات، نان، میوه‌جات، غلات، حبوبات، سیب درختی، هلو، هویج، كلم‌بروكلی، كلم، لوبیای قرمز، نخود، نان‌های سبوس دار و غلات سبوس دار است ممکن است باعث کاهش علایم بیماری شود . البته در مصرف فیبر‌های غذایی نباید زیاده روی كرد چون زیاده روی در مصرف این مواد به تنهایی می‌ تواند باعث اسهال و نفخ شوند .
برای كاهش علایم بیماری بهتر است وعده‌های غذایی خود را به صورت كم حجم و با تعداد زیاد بخورید و از خوردن غذای پر حجم بپرهیزید .


درمان روان شناختی سندرم روده تحریک پذیر
به گزارش سلامت نیوز درمانهای رفتاری ، سبب افزایش توانایی بیمار در مقابله با استرس می شود هرچند اثر آنها تاکنون نامشخص مانده است .
هیپنوتیزم ، بیوفیدبک و رواندرمانی ، سبب کاهش اضطراب ، تغییرات رفتاری مثبت ، افزایش مسئولیت پذیری بیمار و افزایش در گیر شدن بیمار در روند درمانی خود و در نتیجه کاهش درد در وی می شود .


درمان از طریق داروهای ضد افسردگی و اضطراب
داروهای ضد افسردگی می توانند علاوه بر اثر$!
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
اگر لیکن‌پلان دارید، بخوانید

اگر بخواهیم خیلی رک، صریح و بی‌حاشیه چند کلمه با مبتلایان به بیماری لیکن‌پلان صحبت کنیم باید بگوییم با اینکه مشکل شما به راحتی درمان نمی‌شود اما قابل‌کنترل است...
شما در مقایسه با بیمارانی که بیماری‌های آزاردهنده یا خارش‌دار دارند و باید در تمام عمر آن را همراه خود داشته باشند و مدیریت کنند، وضعیت بهتری دارید. بیماری شما امکان دارد برای همیشه بهبود یابد و عود نکند. هرچند به دلیل ماهیت لیکن‌‌پلان نمی‌توان در مورد این مساله قطعی نظر داد (چون این بیماری خودایمنی است و به دلایلی که نمی‌دانیم بدن به سلول‌های مخاط، پوست، مو و ناخن حمله می‌کند و آنها را بیگانه می‌پندارد) ولی می‌توان با رعایت برخی نکته‌ها قدم‌هایی برای بهبود سریع‌تر برداشت:

۱- به دلیل نقش پررنگ استرس در ایجاد و تشدید بیماری لیکن‌پلان اگر بتوانید روش‌های مدیریت استرس را بیاموزید و در زندگی به کار بگیرید، خواهید توانست شرایط را برای لیکن‌پلان نامساعد کنید. دقت کنید اگر تیپ شخصیتی شما و ویژگی‌هایی که دارید از شما فردی مضطرب و پرتنش ساخته است نه به دلیل فرار از لیکن‌پلان که به دلیل فرار از استعداد ابتلا به انواع بیماری‌ها خودتان را تغییر دهید.
ما همیشه به بیمارانی که برای انواع بیماری‌های پوستی چه آکنه و چه دیگر مشکل‌ها مراجعه می‌کنند، توصیه می‌کنیم مثبت‌نگری و آرامش را تمرین کنند. من به مبتلایانی که دچار لیکن‌پلان با درگیری پوست سر هستند و ریزش موی تکه‌ای را در منطقه دارند، تاکید می‌کنم آرامش خود را حفظ کنند.
در قدم نخست با دارو درمانی جلوی ریزش موها را می‌گیریم هرچند امکان بازگشت مویی که ریخته شده در این حالت کم است اما در مرحله بعد، اگر بهبودی حاصل نشد به کاشت مو فکر می‌کنیم. جلوی روند بیماری را نمی‌شود گرفت اما می‌توان آن را کنترل کرد و پیش‌شرط موفقیت روش‌های درمانی که ما تجویز می‌کنیم، آرامش و دوری از استرس است.

۲- هرچند توصیه‌های تغذیه‌ای برای مبتلایان نداریم اما توجه به رژیم‌غذایی آنها به‌طور حتم در بهبود سریع‌تر آنها و تقویت سیستم ایمنی شان مد نظر ماست. به‌خصوص در لیکن‌پلان دهانی مصرف غذاهای تند و ادویه‌دار، قهوه، نوشابه و غذاهای ترد مانند چیپس ممنوعیت دارد.

۳ - برای درمان ضایعات خارش‌دار و ملتهب از استروییدهای موضعی و تزریقی و در صورتی که شدیدتر باشد از انواع خوراکی استرویید کمک می‌گیریم. برای ضایعه‌های خارش‌دار و ملتهب‌ از غذاها و مکمل‌هایی که خاصیت ضدالتهابی دارند مانند امگا۳ استفاده می‌کنیم که این مکمل‌ها در کنار داروهای مناسب برای خارش‌ مانند آنتی‌هیستامین تاثیرگذار خواهد بود.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
شما هم دچار خشکی دهان هستید؟

درمان خشکی دهان اهمیت بسیار زیادی دارد زیرا دهان خشک باعث می‌شود که فرد توانایی احساس عطرها، طعم ها و بوهای خوش را در دوره ای از زندگی که در آن احتمال سوءتغذیه بسیار زیاد است، از دست بدهد.


بزاق در خشکی دهان چه نقشی دارد ؟
خشکی دهان در زمانی ایجاد می شود که دهان مقدار کمی بزاق ترشح می کند و یا اصلا بزاق ترشح نمی شود .کمبود بزاق بیشتر از داشتن احساس تشنگی آزاردهنده است . بزاق به شما کمک می کند که مزه غذا و نوشیدنی هایی را که می خورید را تشخیص دهید ، هم چنین بزاق در هضم غذا نقش دارد .بزاق از پوسیدگی دندان هم جلوگیری می کند .


خشکی دهان و گرفتگی
با خشکی دهان احساس نا خوشایندی به فرد دست می دهد .خشک دهان می تواند بر روی تفس اثر گذار باشد .اگر شما از رژ لب استفاده کنید ، ممکن است به دلیل خشکی دهان و کمبود بزاق ، رنگ رژ بر روی دندان باقی بماند .خشکی دهان می تواند باعث گرفتگی صدا هم شود .


خشکی دهان به همراه خشکی پوست
کمبود بزاق در اطراف دهان باعث می شود که پوست اطراف دهان خشک و سخت شود . لب ها ترک می خورد و اطراف دهان هم ممکن است زخم شود ، زبان هم احساس خشکی می کند .
خوردن غذا و صحبت کردن هم ممکن است با سختی همراه باشد .


مصرف برخی داروها می تواند باعث خشکی دهان شود
بیش از 400 نوع از انواع داروها می تواند باعث خشكي دهان شود. در حقيقت خشكی دهان مي تواند از عوارض جانبي مصرف اين داروها باشد.
بسیاری از داروهایی سرماخوردگی، آلرژی ، فشار خون و داروهای روان ، داروهای شیمی درمانی و .. می تواند باعث خشکی دهان شود .


آسیب دیدگی اعصاب می تواند باعث بروز خشکی دهان شود
خشکی دهان می تواند در اثر آسیب دیدگی اعصاب سر و یا گردن بوجود بیاید .سلول های عصبی خاصی پیام های عصبی را از سمت مغز به سمت سلول های ترشح کننده بزاق انتقال می دهند .اگر این اعصاب آسیب ببینند سلول های ترشح کننده بزاق نمی توانند بزاق ترشح کنند .بدون ترشح بزاق قادر به تشخیص مزه و طعم غذا نخواهیم بود .


دیگر دلایل خشکی دهان
ممکن است برخی از بیماری های جسمی باعث بروز خشکی دهان شود
یکی از بیماری های نقص سیستم ایمنی وجود دارد که گلبول های سفید بدن یه سلولهای ترشح کننده بزاق و اشک حمله می کنند ، که این بیماری باعث خشکی دهان و خشکی چشم می شود .خشکی دهان در بیماری دیابت و ایدز هم دیده می شود .


سیگار کشیدن می تواند باعث خشکی دهان شود
علت های زیادی برای ترک سیگار وجود دارد ، یکی از آن دلایل خشکی دهان است .کشیدن سیگار ، قلیون ، پیپ می تواند باعث افزایش خشکی دهان شود .


مراقبت از دندان ها برای جلوگیری از خشکی دهان
کمبود بزاق برای سلامت دندان ها مضر است .در صورتی که به خشکی دهان مبتلا هستید باید دندان هایتان را مدام توسط دندانپزشک چک کنید .مسواک زدن و استفاده از نخ دندان برای حذف مواد غذایی و باکتری ها از بین دندان ها مفید است .در طول روز باید دندان های خود را با آب بعد از خوردن غذا بشویید .


مصرف مدام آب برای جلوگیری از خشکی دهان
در طول روز باید به صورت مداوم آب بخورید تا دهانتان مرطوب باقی بماند .نوشیدن شیر و آب و غذا به مرطوب ماندن محیط دهان کمک می کند .
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
درمان‌های رایج بیماری‌های چشمی

امروزه با ورود دستگاه‌های جدید و پیشرفته در عرصه درمان بیماری‌های چشم و دانش نوین چشم پزشکی، چندین راه مقابل بیماران قرار می‌گیرد که انتخاب یکی از آنها به عهده خودشان گذاشته می‌شود. اصلا چرا چشمانمان ضعیف می‌شود و بهترین راه برایمان کدام است؟ دکتر رضا زارعی ابیانه، فوق‌تخصص قرنیه و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران به پرسش‌های ما در این زمینه پاسخ داده است.

عیوب انکساری چشمی چند نوع دارد؟
سه نوع عیب انکساری وجود دارد. دوربینی (هیپرمتروپی)، نزدیک بینی (مایوپی) و آستیگماتیسم که حد واسط این دواست. هر کدام از این سه عیب ممکن است از بدو تولد با کودک همراه شود یا در طول زمان به وجود آید. البته عوامل مستعد‌کننده در آن دخیل است، ولی در راس همه آنها ارث قرار دارد.

نزدیک‌بینی، دوربینی و آستیگماتیسم چیست؟
نزدیک‌بینی اختلالی است که در آن فرد، دور را تار ولی اشیای نزدیک را بخوبی می‌بیند و برعکس این حالت دوربینی است، یعنی اشیای دور واضح است و اشیای نزدیک مات.
اگر کره چشم را مانند یک لنز تصور کنیم، تمام اشیایی که در فاصله دور قرار دارند در کانون لنز یعنی ماکولای چشم تشکیل می‌شوند. چنانچه به هر دلیلی قطر قدامی ـ خلفی بزرگ یا کوچک شود تصویر دیگر نمی‌تواند روی نقطه ماکولا متمرکز شود. این تصویر ممکن است جلوتر یا عقب‌تر تشکیل شود یا این که فاقد کیفیت باشد به طوری که در دو محور مختلف با قدرت‌های مختلف تشکیل شود و قسمتی شفاف‌تر و قسمت دیگر مات‌تر دیده شود.
در نزدیک‌بینی تصویر بی‌نهایت روی ماکولا نمی‌افتد، زیرا قطر قدامی خلفی چشم زیاد شده است و تصویر جلوتر از شبکیه می‌افتد. این حالت نزدیک‌بینی است و فرد دیگر نمی‌تواند اشیای دور را ببیند. در دوربینی عکس این اتفاق رخ می‌دهد، یعنی قطر قدامی خلفی چشم کمتر و تصویر بیرون از شبکیه ایجاد می‌شود. تحقیقات نشان داده، بر اثر مطالعه زیاد و کار با کامپیوتر در طولانی مدت ممکن است نزدیک‌بینی ایجاد شود یا شدت یابد.
قرنیه چشم در حالت عادی دارای تحدب یکسانی است. اگر قطر قرنیه در جایی کمتر یا بیشتر باشد تصویر یک محور در شبکیه ایجاد می‌شود، ولی تصویر محور دیگر در جلو یا عقب شبکیه تشکیل می‌شود و فرد یک تصویر را در برخی نقاطش مات و در نقطه‌ای دیگر شفاف و واضح می‌بیند. این حالت آستیگمات نام دارد.

آیا در پیر چشمی هم چنین اتفاقی می‌افتد؟
در چشم همه ما قدرت تطابقی وجود داردکه این کار توسط عضلاتی در چشم انجام می‌شود که با انقباض آنها قطر قدامی خلفی بیشتر می‌شود و قدرت چشم نیز بالاتر می‌رود. این عضلات کمک می‌کند اجسام نزدیک را ببینیم، اما بعد از چهل سالگی این قدرت تطابق به مرور کاهش می‌یابد و به همین دلیل است که پس از چهل سالگی دیدن اشیای نزدیک با مشکل روبه‌رو می‌شود.

ضعیف شدن چشم تا چه زمانی ادامه می‌یابد و چگونه متوقف می‌شود؟
اگر ضعیف شدن چشم در کمتر از بیست سالگی اتفاق بیفتد اغلب در هجده تا بیست سالگی متوقف می‌شود. البته مسائلی مانند کارهای ریز و ظریف، کار با کامپیوتر و مطالعه طولانی‌مدت می‌تواند نزدیک‌بینی را بیشتر کند، اما چون رشد چشمی وجود دارد توقف را در بیست سالگی مشاهده می‌کنیم. البته در سال‌های اول تضعیف کمی سرعت وجود دارد، ولی بتدریج از سرعت کاسته و خودبه‌خود متوقف می‌شود.

اگر چشم دچار یکی از این عیوب شده باشد، بهترین درمان برای اصلاح آن چه می‌تواند باشد؟
سه درمان برای اصلاح عیوب انکساری وجود دارد. قدیمی‌ترین و ساده‌ترین روش عینک است. با معاینه بیمار، مقدار نمره واقعی تعیین شده، عینک مناسب برای بیمار ساخته می‌شود. یکی از روش‌های دیگر نیز لنز تماسی است. لنز نیز مانند عینک عمل می‌کند و معمولا لنز‌ها باید صبح گذاشته و موقع خواب نیز از چشم خارج شود و این یک اشکال عمده محسوب می‌شود، چون به عنوان یک جسم خارجی روی قرنیه قرار می‌گیرد. ممکن است عوامل محیطی روی آن تاثیر بگذارد و باعث خشکی چشم، عفونت و التهاب شود. جسم خارجی احتمال دارد تغییرات دائمی یا موقت روی چشم ایجاد کند.

پس می‌توان گفت لنز روش مناسبی برای اصلاح عیوب انکساری نیست؟
لنز چندان روش مناسبی نیست. نگهداری لنز‌ها کمی دشوار است بخصوص در هوای آلوده تهران و با وجود ذرات و اجسام خارجی در هوا امکان آلودگی آن بسیار زیاد است.

درباره روش‌های جدیدتر مانند لیزر یا پی‌آرکی توضیح دهید.
این روش عیوب انکساری چشم را به طور دائم حل می‌کند. البته به سن، ضخامت قرنیه و تغییرات ایجاد شده در طول زمان بستگی دارد. اینجاست که باید پزشک با توجه به موارد گفته شده راه‌های پیشنهادی ارائه کند تا بیمار روشی را برگزیند، زیرا همه بیماران قادر نیستند از عینک استفاده کنند و حتی همه افراد را نمی‌توان لیزر کرد. البته لیزر روش خوبی محسوب می‌شود و نسبت به دیگر اعمال جراحی، کم‌خطرتر است.

لیزر و پی‌آرکی چه فرقی با هم دارند؟
اساس کار، استفاده از لیزر است. قرنیه تقریبا ضخامتی معادل 550 میکرون دارد (حدود نیم میلی‌متر). هنگام لیزیک یک فلپ از قرنیه را بلند و لیزر می‌کنیم و سپس قرنیه را به محل اصلی خود برمی‌گردانیم. بیمار بسرعت مرخص و فردای عمل نیز ویزیت می‌شود و خیلی زود فعالیت اجتماعی‌اش را از سر می‌گیرد، اما در پی‌آرکی، دیگر فلپ برداشته نمی‌شود و بعد از برداشتن اپیتلیوم، روی سطح قرنیه چشم لیزر می‌شود. البته بیماران سه تا پنج روز احساس درد دارند، ولی پس از آن بهبود می‌یابند.

کدام ‌یک از این دو روش بر دیگری ارجحیت دارد؟
روش اول، دیگر انجام نمی‌شود. همان‌طور که گفته شده یک سوم قرنیه با لیزر برداشته می‌شود و در این حالت مقاومت قرنیه کمتر می‌شود ولی در پی‌آرکی این کار انجام نمی‌شود و لیزر در سطح قرنیه صورت می‌گیرد که روش ایمن‌تری است. تنها اشکال پی‌آرکی درد، قرمزی و مشکلات در مقابل نور است که با گذاشتن عینک‌های آفتابی، استفاده از مسکن یا استفاده از لنز‌های پوششی بهبود می‌یابد.

آیا با این روش‌ها می‌توان هر سه نوع عیب انکساری را اصلاح کرد؟
بله هر سه نوع عیب انکساری را می‌توان با این روش درمان کرد ولی لیزیک دیگر تقریبا انجام نمی‌شود، چون قرنیه را نازک می‌کند.

تا به حال مشکل جدی در استفاده از این روش‌ها دیده شده است؟
قطعا هر عمل جراحی ممکن است با عوارضی همراه باشد، اما عوارض متفاوت و در این نوع عمل‌ها بسیار پایین‌تر از سایر جراحی‌هاست. پی‌آرکی روشی دائمی و راحت است و بخصوص برای افرادی که قادر به استفاده از عینک نیستند، روش مناسبی محسوب می‌شود.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
راههای پاکسازی بدن

امروزه با آلوده شدن هوا و مواد غذایی، آمار بیماری ها بسیار زیاد شده است. بروز بسیاری از بیماری ها نتیجه تجمع سموم مختلف در بدن است و این امر ناشی از آب و هوا و غذاهای آلوده است.
امروزه با آلوده شدن هوا و مواد غذایی، آمار بیماری ها بسیار زیاد شده است. بروز بسیاری از بیماری ها نتیجه تجمع سموم مختلف در بدن است و این امر ناشی از آب و هوا و غذاهای آلوده است.انسان می تواند با خارج کردن سموم از بدن، سلامت و نشاط خود را تضمین کند، براین اساس کمتر بیمار می شود و نیازی به مصرف دارو نخواهد داشت.


به منظور تامین سلامت جسم و روح به نکات زیر توجه کنید.

۱ -شروع و ختم غذا با نام و یاد خدا

۲ -با وضو و به یاد خدا بودن در هنگام طبخ غذا

۳ -استفاده بیشتر از مایعات برای افرادی لازم است که خشکی مزاج بیشتری دارند.

۴ -استفاده نکردن از مایعات هنگام غذاخوردن

۵ -کمتر مصرف کردن گوشت

۶ -استفاده از جوانه غلات و حبوبات

۷ -استفاده از میوه و سبزی تازه

۸ -استفاده از هوای پاک و تمیز

۹ -مصرف روزانه ۲تا۳ قاشق غذاخوری عسل

۱۰ -استفاده نکردن از چند نوع غذا در یک وعده

۱۱ -پرهیز از بداخلاقی و بدرفتاری در منزل
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
صفحه  صفحه 94 از 111:  « پیشین  1  ...  93  94  95  ...  110  111  پسین » 
خانه و خانواده

همه چیز درباره بیماری ها

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti Forums is not responsible for the content of external sites

RTA