انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
خانه و خانواده
  
صفحه  صفحه 96 از 111:  « پیشین  1  ...  95  96  97  ...  110  111  پسین »

همه چیز درباره بیماری ها


مرد

 
تکرار ادرار یا پرادراری؟

تکرر ادرار به معنای کم‌شدن فاصله طبیعی بین هر احساس دفع ادرار است. این مشکل، بویژه در شب، آزاردهنده است و باعث بیدار‌شدن پیاپی برای تخلیه ادرار می‌شود، اما چرا این مشکل بوجود می‌آید؟


مثانه

دو دلیل اصلی برای ایجاد ادرارهای مکرر وجود دارد: کم شدن ظرفیت مثانه و زیاد شدن حجم ادرار تولیدی.
افتراق این دو حالت اهمیت زیادی دارد، زیرا بیماری های بسیار متفاوتی باعث ایجاد هر یک از این دو مشکل می شود.
مثانه، عضوی کیسه ای شکل در داخل لگن و مسئول جمع کردن ادرار و تخلیه بموقع آن است. اگر مثانه نبود، ادرار جریان مداومی داشت و زندگی عادی مختل می شد.
کیسه مثانه معمولا حدود 1000 سی سی گنجایش دارد که با جمع شدن حدود 500 سی سی ادرار احساس دفع رخ می دهد و در این زمان، باید ادرار را دفع کنیم.
در آقایان با بالا رفتن سن، پروستات بزرگ می شود و باعث می شود شکل مثانه تغییر و با جمع شدن مقدار کمی ادرار، فرد احساس دفع کند.
گاهی بزرگی پروستات باعث می شود بلافاصله بعد از دفع ادرار، دوباره فرد احساس دفع کند و این مشکل تا زمان درمان بزرگی پروستات ادامه دارد. نکته مهم این است که بدانیم در آقایان مسن، بزرگی پروستات دلیل مهمی برای تکرر ادرار است.
از دیگر علل کم شدن ظرفیت مثانه، عفونت های ادراری است.
اگر حجم ادرار در طی مدت 24 ساعت کمتر از 2000 سی سی باشد، حجم ادرار طبیعی است
با نفوذ میکروب های ادراری به دیواره مثانه، این عضو حساس شده و موجب احساس زودرس دفع می شود.
معمولا در این حالت دفع ادرار با درد و سوزش و گاهی اندکی خونریزی همراه است که خوشبختانه با آنتی بیوتیک، عفونت ادراری بخوبی درمان می شود.
در مواردی که یاد شد، فرد مرتب احساس دفع ادرار می کند، ولی اگر حجم ادرار اندازه گیری شود، متوجه خواهیم شد طی 24 ساعت مقدار ادرار زیاد نشده است.
در این موارد معمولا از بیمار می پرسیم آیا وقتی ادرار را تخلیه می کنید حجم و مقدار آن زیاد است یا مقدار آن کم است؟
البته گاهی با استفاده از بطری های خالی آب معدنی می توان ادرار را اندازه گرفت و در این حالت اگر حجم ادرار کمتر از 2000 سی سی باشد، حجم ادرار طبیعی است.


بعضی بیماری ها و شرایط که می توانند سبب تکرر ادرار شوند، عبارتند از:

- سرطان مثانه
- سنگ مثانه
- فتق مثانه
- دیابت بی مزه
- دیورتیک ها (داروهای ادرار آور)
- مصرف الکل و کافئین
- التهاب روده
- عفونت کلیه ها
- پرکاری مثانه
- التهاب پروستات
- پرتودرمانی
- درد لگن خاصره و یا قسمت پایینی شکم
- دیابت نوع یک
- دیابت نوع دو
- بی اختیاری ادرار


اما علت پرادراری چیست؟

دیابت، سر دسته بیماری های ایجاد کننده پرادراری است. وقتی قند خون بالاست مقادیری از آن به داخل ادرار وارد می شود و با خود آب زیادی را نیز به ادرار وارد می کند و به این ترتیب حجم ادرار افزایش می یابد.
در این حالت نیز فرد، مرتب مجبور به ادرار کردن می شود، ولی حجم ادرار هم زیاد است و در واقع پرشدن مثانه است که باعث احساس دفع و پرادراری می شود.


چنانچه تکرر ادرارتان همراه موارد زیر باشد، در اولین فرصت به پزشک مراجعه کنید:

- وجود خون در ادرار
- ادرار قهوه ای تیره یا قرمز
- دردناک شدن دفع ادرار
- درد پهلوها و قسمت پایین شکم یا کشاله ران
- سختی دفع ادرار و تخلیه مثانه
- اضطرار در تخلیه ادرار
- عدم کنترل مثانه
- تب
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  ویرایش شده توسط: pixy_666   
مرد

 
اين ۹ علامت شديد را نادیده نگیرید!

گاهي اوقات برايمان مشكلات ساده فيزيكي و يا ذهني پيش مي آيد كه اهميتي به آنها نمي دهيم و به سادگي از كنارشان مي گذريم اما ممكن است موضوع فراتر از آني باشد كه فكر مي كنيم. دندان درد، كلفت شدن يا تيرگي پوست، جويدن يخ، كابوس ديدن و مواردي از اين دست چه حسي را در شما ايجاد مي كند؟
به احتمال زياد هر چه هست حس ترس يا نگراني نيست چون همه آنها مسائل پيش پا افتاده و روزمره اي هستند كه هر لحظه ممكن است رخ دهند اما اگر بگوييم بعضي از آنها نشانه يك مشكل جدي هستند چه مي كنيد؟
گاهي علائم ساده بيانگر يك مشكل بزرگند. اگرچه قصد ما به هيچ وجه نگران كردن شما نيست و اين موارد هميشه به مشكلات بزرگتر ختم نمي شوند اما از قديم گفته اند احتياط شرط عقل است؛ بنابراين اگر دچار اين ۹ علامت شديد به همين راحتي از كنارشان نگذريد.


۱. ديدن توهم هاي عجيب
احتمال نابينايي


اگر نيمه هاي شب از خواب پريديد و ديديد مهره هاي شطرنج دوروبرتان پراكنده اند، ممكن است تصور كنيد داريد يك كابوس وحشتناك مي بينيد اما نه صبر كنيد؛ اين وضعيت مي تواند نشانه يك مشكل حاد و جدي تر باشد. وقتي فردي چيزهاي عجيب و غريب مي بيند، ممكن است او در حال از دست دادن بينايي اش باشد.
مهين، ۸۵ ساله شش سال پيش تا مرز نابينايي پيش رفت. او يك بار نيمه هاي شب از خواب بيدار شد و ديد از سقف مهره هاي شطرنج به زمين مي ريزند و عروسكي زيبا ميان زمين و هوا معلق است. بدتر از همه چند مرد با صورت هاي تجزيه شده ديد كه حتي بعضي از آنها روي تخت تجزيه نشسته بودند. او مي گويد: «از اين كابوس بسيار وحشت كردم و فوراً پيش پزشك رفتم. او گفت بهتر است آزمايش زوال عقل دهم.» اما مهين مشكل ذهني نداشت. او به سندروم «چارلزبونت» مبتلا شده بود؛ وضعيتي كه موجب مي شود افراد مبتلا به اختلال بينايي گرفتار توهم هاي پيچيده شوند و حتي در بيداري چيزهاي عجيب ببينند.
مبتلايان به اين سندروم، بيماري هاي حاد بينايي مانند تخريب شبكيه چشم و آب مرواريد دارند. متخصصان مي گويند: «ديدن تصاوير موهوم واكنش عادي مغز به فقدان ورودي اطلاعات از دريچه چشم است.» توهم ها معمولاً پس از مدتي محو مي شوند و از انجا كه اين مشكل درمان دارد، نيازي نيست فرد مبتلا در سكوت عذاب بكشد. به دليل اقدام فوري، مهين از نابينايي نجات پيدا كرد.


۲. ضخيم شدن پوست كف دست
احتمال سرطان تخمدان


پژوهش ها نشان داده اند كلفتي و سفتي پوست مي تواند علامت سرطان تخمدان باشد. محققان مي گويند: «هنوز مطمئن نيستيم آيا اين وضعيت به دليل ترشح تركيبات زهردار از تومور است يا واكنش طبيعي سيستم ايمني بدن عليه آن.» اما پزشكان مي دانند اين سفت شدگي و التهاب كف دست زماني رخ مي دهد كه تومور در حالت كاملاً پيشرفته اي قرار دارد.
وقتي تومور درمان شود، سفت شدگي پوست نيز برطرف مي شود. اين وضعيت مي تواند هنگام ابتلا به سرطان هاي ديگر مانند پروستات، شش، سينه و... و همچنين بيماري هاي خوش خيمي مانند نوعي پسوريازيس يا داءالصدف (يك بيماري پوستي كه منجر به پوسته ريزي و تورم مي شود و سلول هاي پوست در عمق پوست رشد كرده و به آهستگي از سطح پوست بلند مي شوند) نيز به وجود آيد اما علائم ديگر سرطان تخمدان مانند درد لگني غالباً بسيار مبهم است و تشخيص بيماري وقتي صورت مي گيرد كه خيلي دير شده است.
پژوهشي در سال ۲۰۱۲ نشان داد اين بيماري ۹ ماه پس از اينكه فرد به سفت شدگي پوست روي كف دستش مبتلا شد خود را كاملاً نشان مي دهد. بنابراين، اين نشانه مي تواند تشخيص زودهنگام سرطان، به ويژه تخمدان را امكان پذير كند.


۳. دندان درد هنگام پياده روي
احتمال بيماري قلبي


دندان درد مي كند، پس بايد پيش دندانپزشك برويد، البته نه هميشه. پرويز، ۴۵ ساله مي گويد: «چند بار به دليل درد شديد فك و دندان از خواب عميق بيدار شدم. پس از گذشت مدت كوتاهي بي حسي در دست راستم و فشاري سبك در سينه ام نيز به آن اضافه شد. از آن موقع به بعد موقع پياده روي هم دندان درد داشتم».
همسرش با هوشمندي او را به بيمارستان تخصصي برد و متخصصان تاييد كردند پرويز حمله اي قلبي را از سر گذرانده است. پرويز مي گويد:‌ «پس از آن روز ديگر فكم درد نگرفت.» پزشكان معتقدند قلب فاقد رشته هاي عصبي است كه درد را حس مي كنند؛ بنابراين مغز پيام هاي رشته هاي عصبي را كه از سوي رشته هاي ديگر گسيل مي شود، تفسير مي كند و احساس درد را از راه نخاع منتقل مي كند؛ بنابراين بازو، شانه، گردن، ناحيه بالاي شكم، صورت و دندان هاي فرد دردناك مي شوند.


۴. گوش هاي پر چروك
احتمال بيماري قلبي


نتايج بعضي از پژوهش هاي اخير محققان را به اين نتيجه رسانده است كه علامت ديگر بيماري هاي قلبي داشتن خطوط مورب در لاله گوش است. بعضي از متخصصان مي گويند:‌ «افراد مسن تر احتمالاً روي لاله گوش شان خطوط بيشتري دارند و ممكن است به دليل سن بالا بيشتر از ديگران دچار بيماري قلبي شوند؛ بنابراين، اين ارتباط ممكن است چندان قوي نباشد اما اگر لاله گوش تان بسيار شياردار است، آن را به حال خود رها نكنيد، چنانچه بالاتر از ۵۰ سال داريد، فشارخون و كلسترول تان را به طور مرتب بررسي كنيد.


۵. ابروهاي تيره و موهاي خاكستري
احتمال ديابت نوع دوم


پژوهش هاي اخير نشان داده است مرداني كه موهايشان خاكستري است اما ابروهاي تيره دارند،‌ چهار برابر از افرادي كه ابروهايشان نيز مانند موهايشان خاكستري شده است، احتمال دارد به ديابت نوع دو مبتلا شوند. البته درباره اين مسئله پزشكان هنوز به يك توضيح و اثبات واقعي نرسيده اند و مي گويند شايد ارتباط ژنتيكي تصادفي بين اين دو وضعيت وجود داشته باشد.


۶. جويدن يخ
احتمال كمبود آهن


شما هم جزو افرادي هستيد كه فكر مي كنند جويدن يخ بسيار لذت بخش است؟ شايد اشتباه مي كنيد چون چند مطالعه اخير نشان داده اگر به طور مرتب از جويدن يخ لذت مي بريد، احتمالاً به كمبود آهن مبتلا هستيد. دليل اين موضوع را مي توان در تورمي دانست كه در اثر كم خوني و به نوبه آن عدم انتقال اكسيژن به وسيله خون در دهان به وجود مي آيد. يخ يكي از محبوب ترين خوراكي هاي زنان باردار مبتلا به كمبود آهن است. در مطالعه اي كه سال ۲۰۱۱ درباره كمبود آهن در بدن انجام شد، مورد عجيبي يافت شد؛ يكي از داوطلبان خانم، ۳۷ ساله و بيش از ۲۰ سال مبتلا به كم خوني، روزانه ۳۰ تكه يخ خورده بود.


۷. برآمدگي روي پاشنه پا
احتمال بالا بودن كلسترول خون


ممكن است فكر كنيد كه برآمدگي هاي روي پاشنه پا فقط وقتي مي خواهيد در تابستان صندل هاي بندي بپوشيد كمي آزاردهنده اند اما پژوهش ها نشان داده اند ذخاير چربي روي تاندول آشيل مي تواند علامت بالا بودن ميزان كلسترول خون ارثي باشد كه نوعي بيماري ژنتيكي است كه ممكن است باعث شود سطح كلسترول خون از بدو تولد بالا و بيش از دو برابر حالت عادي باشد.
بيماري بسياري از اين مبتلايان تا مدت ها تشخيص داده نمي شود زيرا افراد جوان تمايل چنداني به بررسي سطح كلسترول خون شان ندارند و ممكن است در دهه هاي ۴۰ يا ۵۰ عمرشان و يا حتي جوان تر به بيماري هاي قلبي عروقي مبتلا شوند و حتي جان خود را نيز از دست بدهند. اگر شما هم برآمدگي روي پاشنه تان داريد و آزمايش ها مشخص كردند به اين بيماري مبتلا هستيد، اصلاً نگران نشويد چون درمان آن بسيار آسان است.


۸. برداشتن قدم هاي كوتاه
احتمال زوال عقل


پژوهش هاي اخير نشان داده اند آهسته تر از گذشته گام برداشتن مي تواند علائم اوليه زوال عقل باشد. دليل اين مسئله دقيقاً مشخص نيست اما بنابر نظر پزشكان، راه رفتن عملي پيچيده است كه بخش هاي مختلفي از مغز را به كار مي گيرد تا هماهنگي لازم براي حركت را به وجود آورد.
بنابراين وقتي بخش هايي از مغز در حال تحليل رفتن است، قرار دادن يك پا مقابل ديگر كمي سخت تر مي شود. گام برداشتن لرزان علامت زوال عقل عروقي است كه به دليل بروز مشكلاتي در خونرساني به مغز به وجود مي آيد اما وقتي اين بيماري خود را نشان مي دهد كه علائم ديگري مانند كاهش حافظه و ارتباط فرد با ديگران به شدت ضعيف مي شود.


۹. برنزه شدن اسرار آميز
احتمال بيماري آديسون


پوست پژمان، ۲۷ ساله در مدت كمتر از چهار ماه به شدت برنزه شده و روز به روز هم تيره تر مي شد. علاوه بر آن، لثه ها، لب ها، ناخن ها و حتي خطوط كف دستش نيز شروع به تيره شدن كرده بودند. پژمان از اينكه پوستش برنزه مي شد نگران نبود، به همين دليل وقتي به دليل ضعيف پيش پزشك رفت، از تيره شدن پوستش حرفي به ميان نياورد.
پزشك هم خستگي او را به حساب كار شيفتي در سوپرماركت گذاشت. ولي وقتي صبح يك روز پسرش نتوانست او را از خواب بيدار كند و همسرش او را به سرعت به بيمارستان رساند، تازه پزشكان متوجه پوست قهوه اي پژمان شدند. پزشك پژمان متوجه شد او به بيماري آديسون ـ كمبود هورمون هاي قشر غده فوق كليوي ـ مبتلا شده است. اين بيماري نوعي اختلال در غده فوق كليوي است كه توليد كورتيزول و ديگر هورمون ها را كه براي تنظيم فشارخون حياتي اند، به هم مي ريزد.
در مورد پژمان اين شرايط به پايين ترين حد خود و در واقع آستانه خطر رسيده بود. او به درمان پاسخ مثبت داد و پوستش به وضعيت عادي برگشت. بيماري آديسون در ۷۰ درصد موارد باعث برنزه شدن پوست مي شود زيرا بدن به جبران فقدان كورتيزول به توليد هورمون آدرنوكورتيكوتروپيك مي پردازد تا غده فوق كليوي و سلول هاي رنگدانه موجود در پوست را تحريك كند.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
درمان های طبیعی گلودرد

با سرد شدن هوا، بیماری هایی مانند سرماخوردگی و عفونت گلو شیوع می یابد. با داشتن این ۲ ناراحتی، تب نیز بروز می کند. برای از بین بردن این احساس ناراحتی باید دارو مصرف کنید تا مانع از بروز علایم سرماخوردگی از جمله گلودرد شوید.
بدون شک شنیده اید که نوشیدنی های ترش، گلودرد را تشدید می کند اما این گونه نیست. در این مطلب به چند نوشیدنی مفید برای رفع گلودرد اشاره شده است. این نوشیدنی های طبیعی در عرض ۳ روز گلودرد را درمان می کند به شرطی که آب، شیر یخ یا یخ به آن افزوده نشود.

آب لیمو: این نوشیدنی به صورت ولرم در رفع عفونت موثر است و گلودرد را التیام می بخشد.

زنجبیل: برای رفع خارش گلو، نصف پیمانه از این نوشیدنی را مصرف کنید. خاصیت ضدباکتری این نوشیدنی، هر نوع باکتری موجود در گلو را از بین می برد.

آب هویج: هویج سرشار از ویتامین C است که هر نوع عفونت گلو را از بین می برد.

آب زغال اخته: گفته شده اگر گلودرد در مرحله اول باشد آب زغال اخته بهترین راه درمان آن است.

آب پرتقال: ویتامین C موجود در آن برای گلودرد مفید است.

آب آلوئه ورا: برای رفع گلودرد و هر نوع عفونت، آب آلوئه ورا با کمی میخک مصرف شود.

آب گوجه فرنگی: مصرف روزی ۲ بار آب گوجه فرنگی با مقداری نمک درمان مناسبی برای گلودرد است.

آب نعناع: همانند سیر و زنجبیل، خاصیت ضدباکتری دارد که عفونت گلو را از بین می برد.

آب آناناس: آنزیم موجود در آن به نام برملین خاصیت ضدالتهابی دارد که ناراحتی گلو را کاهش می دهد.

آب کیوی: پروتئین موجود در آن، سرفه های خشک را از بین می برد.

آب موز: پتاسیم موجود در آن، درمان طبیعی گلودرد است. برای پیشگیری از سرماخوردگی و سرفه، روزانه موز بخورید.

آب هندوانه: با آبرسانی به بدن، خشکی گلو را رفع می کند و آن را التیام می بخشد.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  ویرایش شده توسط: pixy_666   
مرد

 
چشمان مرواریدی در جوانی

تطبیق دادن چشم برای دیدن اشیا در فواصل مختلف از وظایف عدسی چشم است.در واقع سلول های شفاف عدسی که از جنس پروتئین هستند، نور را از خود عبور می دهند و به انعکاس تصویر روی شبکیه منجر می شوند، اما با بالا رفتن سن، سلول های داخل عدسی مانند همه جای بدن فرسوده می شود که حاصل آن کدرشدن عدسی چشم و در اصطلاح، به شکل مروارید درآمدن آن است که متخصصان چشم به آن آب مروارید یا کاتاراکت اطلاق می کنند.
بر خلاف تصور عامه که آب مروارید را از بیماری های چشمی دوران پیری می دانند، اما در برخی موارد، عوامل مستعد کننده آب مروارید با بروز زودهنگام خود به ابتلای این بیماری در جوان ها منجر می شود.
دکترمهدی خداپرست زواره با تاکید بر این که مهم ترین علت بروز آب مروارید افزایش سن است، می گوید: اما از دیگر عوامل ایجاد آن ابتلا به بیماری های سیستمیک مثل دیابت، بیماری های روماتیسمی و التهاب های چشم، همچنین ضربه وارده به چشم و مصرف داروهایی مثل داروهای استروئیدی (کورتونی) است.
از سوی دیگر مواجهه با اشعه ایکس، امواج میکروویو، مادون قرمز و نور خورشید نیز می تواند از دیگر عوامل ایجاد آن باشد. بر این اساس، افرادی که طی دوران جوانی در مواجهه با این عوامل قرار بگیرند، مبتلا به آب مروارید زودرس می شوند.جالب آن که برخی بررسی ها نشان می دهد که سیگار کشیدن نیز می تواند از عوامل مستعدکننده برای ابتلا به آب مروارید باشد و بر این اساس، بر ترک مصرف سیگار تاکید می شود.


آب مروارید شغلی

از آنجا که ژنتیک بویژه در موارد مادرزادی می تواند در بروز آب مروارید تاثیر گذار باشد، کودکانی را می بینیم که با این بیماری به دنیا می آیند. در واقع عدسی چشم چنین کودکانی در بدو تولد کدر است و این کدورت مانع تشکیل تصاویر واضح روی شبکیه می شود و زمینه ابتلا به تنبلی چشم را در این کودکان فراهم می کند.
البته در موارد دیگری، آب مروارید به دلایل شغلی ایجاد می شود. آن هم در کسانی که با منابع انرژی حرارتی شدید مانند کوره ها سر و کار دارند یا در شیشه گری ها که مدام با نور مادون قرمز کار می کنند. حتی در کسانی که شغل شان با تنور باشد آب مروارید دیده می شود. از سوی دیگر، کسانی که در آفتاب و تماس حفاظت نشده اشعه آفتاب کار می کنند نیز استعداد بیشتری به آب مروارید نشان می دهند.


اولین نشانه های آب مروارید

اولین علامت ابتلا به آب مروارید به صورت کاهش دید احساس می شود که دکتر خداپرست با اشاره به آن توضیح می دهد: کاهش وضوح تصاویر و اختلال در درک جزئیات اشیاء از فاصله دور نیز می تواند از دیگر تظاهرات آن باشد. دوبینی، کاهش دید شبانه، حساسیت به نور زیاد و پخش نور نیز از دیگر علائم ابتلا به کاتاراکت است.


سپری در مقابل آب مروارید بسازید

دکتر خداپرست با تاکید بر این که تاکنون اثر تغذیه بر بروز آب مروارید اثبات نشده، می گوید: اما در بعضی تحقیقات به موارد خاصی اشاره شده است؛ یعنی بر تغذیه مناسب به همراه استفاده از میوه و سبزیجات و مواد غذایی که به اصطلاح سرشار از آنتی اکسیدان است برای پیشگیری از ابتلا به آب مروارید تاکید شده است، اما بدون شک استفاده از عینک های آفتابی، کنترل دقیق بیماری های سیستمیک مثل دیابت و معاینات مکرر چشمی در بیمارانی که عفونت و التهاب چشمی دارند یا از داروهای خاصی مثل کورتون استفاده می کنند، می تواند در پیشگیری از این بیماری موثر باشد.
به همین دلیل متخصصان چشم توصیه می کنند در معرض نور آفتاب قرار نگیرید و اگر مجبورید در مقابل آفتاب باشید از عینک دودی مناسب و استاندارد و کلاه لبه دار که از چشم ها در مقابل آفتاب محافظت کند، استفاده کنید.


آب مروارید پس از درمان عود نمی کند

بر خلاف تصور بسیاری از افراد، لیزیک روش درمان کاتاراکت نیست و به گفته دکتر خداپرست، جراحی برای گذاشتن لنزهای داخل چشمی تنها روش موثر برای درمان آب مروارید است.
این جراح قرنیه اظهار می کند: نوع عمل جراحی در موارد زودرس با موارد ناشی از افزایش سن متفاوت نیست، اما با توجه به میزان فعالیت افراد جوان و نیازهای بینایی، انتخاب نوع لنز داخل چشمی پس از عمل جراحی از نکات مهم است. مثلا استفاده از انواع خاص لنز می تواند باعث اصلاح دید دور و نزدیک همزمان شود.
نکته خوب آن که پس از عمل جراحی کاتاراکت عود وجود ندارد، اما در بعضی موارد ایجاد کدورت لنز داخل چشمی رخ می دهد که با روش های لیزری این کدورت برداشته می شود.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
"کمر دردی" که فقط سراغ مردان جوان‌ می‌ رود!

اکثر افراد که درد کمر به سراغشان می‌آید به خوردن قرص و یا رفتن نزد "فیزیوتراپ" اکتفا می‌کنند در صورتی که ممکن است نوع خاص و ویژه‌ای از کمر درد را داشته باشند.
پژوهشگران به تازگی دریافتند که نوع خاصی از کمر درد پیدا شده است که تنها از طریق "آزمایش خون" قابل تشخیص است.
گفتنی است این بیماری "آرتریت التهابی" نام دارد و می‌تواند اعضای بدن را درگیر درد شدیدی نماید.
بررسی‌ها نشان می‌دهند این بیماری با درد شدید در مهره‌های کمر و یا دست و پا می‌تواند به وجود بیاید، بدون اینکه هیچ علت فیزیکی مانند "سائیدگی"، پارگی، آسیب دیدن و یا حتی ضربه و یا عدم ورزش در بروز آن تاثیر گذاشته باشد.
دانشمندان برای تشخیص این نوع دردها که بدون هیچ عارضه‌ی خاصی است از "آزمایش خون" استفاده می‌کنند و می‌توانند تشخیص دهند که فرد به لحاظ "ژنتیکی" حامل ژن آرتریت التهابی ax spa است.
بیماری آرتریت التهابی باعث ایجاد التهاب و درد در پایین ستون فقرات و در نتیجه موجب درد، خشکی و ناتوانی در حرکت شده و خشک شدن مفاصل در بین استخوان‌ها باعث کند شدن حرکت در اندام‌ها و خشکی آن‌ها می‌شود. این نوع کمر درد با عکسبرداری و "رادیولوژی" قابل تشخیص نبوده و ممکن است MRI بتواند آن را نشان دهد. این نوع کمر درد معمولا مردان در رده‌ی سنی 15 تا 35 سال را تحت تاثیر قرار می‌دهد.
در حال حاضر پژوهشگران استفاده از فیزیوتراپی و انجام تمرین‌های ورزشی خاص و مصرف "دارو‌های ضد التهابی" با تجویز پزشک را به عنوان درمان به این افراد معرفی می‌کنند.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
اسکلرودرمی چیست؟

اسکلرودرمی جزو بیماری‌های خودایمنی است که سفت‌شدن پوست جزو بارزترین علایم آن محسوب می‌شود...
«اسکلرو» به‌معنای سفتی و «درمی» به‌معنای پوست است و به‌همین دلیل هم بیماری اسکلرودرمی را در مواردی، «سفتی پوست» هم می‌نامند اما در این بیماری،‌ بیمار فقط علایمی مانند سفتی پوست را تجربه نمی‌کند، بلکه دچار مشکلات دیگری مانند ناراحتی‌های تنفسی و کلیوی هم می‌شود.
وقتی فردی به اسکلرودرمی مبتلا می‌شود، سلامتش بیشتر با عوارض تنفسی و کلیوی در معرض خطر قرار می‌گیرد، نه با مشکل پوستی. ابتلا به این بیماری باعث سفت شدن پوست قسمت‌های انتهایی اندام‌ها،‌ دست‌ها و انگشتان می‌شود.
گاهی افرادی که از این بیماری رنج می‌برند، در اثر سفت شدن بیش از اندازه انگشتان دست و پا، با محدودیت‌های آزاردهنده‌ای در خم و راست کردن آنها مواجه می‌شوند. معمولا نوک انگشتان این بیماران در مواجهه با سرما، دچار زخم‌های ناراحت‌کننده‌ای می‌شود که به درمان نیاز دارند.
درمان بیماری اسکلرودرمی باید زیرنظر متخصص روماتولوژی انجام شود اما از آنجا که علایم پوستی این بیماری بسیار واضح‌تر هستند و نام آن هم براساس نشانه‌های پوستی‌اش گذاشته شده، ممکن است این بیماران ابتدا به متخصص پوست مراجعه کنند و سپس با تشخیص نوع بیماری‌، به متخصص روماتولوژی ارجاع داده شوند.
بد نیست به این نکته هم اشاره کنم که معمولا صورت افراد مبتلا به این بیماری هم شکل خاصی دارد. یعنی بیشتر این بیماران بینی‌های نوک‌تیز و باریک و محدودیت در باز کردن دهان دارند و رگ‌هایی خونی در صورتشان به‌جود می‌آید. این علایم هم می‌توانند به تشخیص بیماری کمک کنند.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
شکستگی‌های بی‌صدا (پوکی استخوان)

بیماری پوکی استخوان هیچ گونه علائمی مثل درد یا علائم دیگر ندارد، به همین دلیل به بیماری خاموش معروف است. با وجود این خاموشی، استخوان پوک با کمترین ضربه شکسته می‌شود.
پوکی استخوان؛ یعنی کم شدن قوام و کیفیت استخوان و شایع ترین بیماری اسکلتی در بشر است. هر چه سن افراد بالا می رود شیوع این بیماری بیشتر می شود.
در خانم ها بعد از سن یائسگی احتمال ایجاد این بیماری به سرعت زیاد می شود به طوری که بعداز پنجاه سالگی حدود ۴۰ درصد زنان دچار این بیماری هستند.
شکستگی مهره ها در این بیماری خیلی آسان رخ می دهد و شایع ترین نوع شکستگی در این بیماران است. بلندکردن جسم کمی سنگین، خم شدن زیاد یا حتی عطسه شدید می تواند باعث شکستگی مهره ها شود.
این شکستگی ها در ابتدا کم سر و صداست و فقط می تواند فرد را دچار کمر درد کند، ولی در درازمدت بسته به محل شکستگی می تواند باعث محدودیت تنفسی به دنبال شکستگی مهره های سینه ای یا بیماری گوارشی مانند شکستگی مهره های شکمی شود.
یکی دیگر از شکستگی های رایج درافراد مسن مبتلا به پوکی استخوان، شکستگی قسمت بالایی استخوان ران یا داخل لگن است که به دلیل افتادن مستقیم روی ران رخ می دهد.
تنها راه درمان این شکستگی عمل جراحی است که با روش های جدید موفقیت خوبی دارد، اما عوارض جراحی در فرد مسن و مشکلات بعد از عمل مثل لخته شدن خون در پاها وجود خواهد داشت.
متاسفانه بسیاری از بیماران دچار این نوع شکستگی زمینگیر شده و در سال های باقیمانده عمر از فعالیت های عادی محروم می شوند.
فعالیت ورزشی، بویژه درسنین کودکی و جوانی باعث افزایش میزان اوج استحکام استخوانی خواهد شد و به این ترتیب هنگام پیری که تراکم استخوان رو به افول می رود، پوکی استخوان دیرتر ایجاد خواهد شد. مصرف کلسیم و ویتامین D به میزان کافی در تمام سنین از کودکی تا پیری از راه های بالا بردن تراکم استخوان است.
از آنجا که عمده شکستگی ها درافراد مسن مبتلا به پوکی استخوان به دلیل افتادن برزمین رخ می دهد، افرادی که فعالیت بدنی خوبی دارند علاوه بر این که ایجاد این بیماری را به تاخیر می اندازند از طرفی کمتر به زمین می افتند و به این ترتیب شیوع شکستگی در آنان بسیار کمتر است.
در افرادی که در معرض این بیماری هستند مثل زنان بالای ۶۵ سال، افرادی که به مدت طولانی کورتون مصرف می کنند یا افراد مسن با سابقه شکستگی باید تراکم استخوان اندازه گیری شود و در صورت اثبات بیماری درمان دارویی، مصرف کلسیم و ویتامین D توصیه می شود. حمایت افراد خانواده از بیماران دچار پوکی استخوان و برطرف کردن شرایط خطرناک برای به زمین افتادن مثل نزدیک بودن توالت به تختخواب، روشن بودن فضا یا لیز نبودن پله نیزدر کاهش شکستگی ها اهمیت اساسی دارد.
از روش های جالبی که بتازگی در اروپا برای جلوگیری از شکستگی لگن در افراد مسن به کار می رود، استفاده از بالشتک های مخصوصی است که به ران افراد مسن در زمان خواب بسته می شود تا در صورتی که به هر دلیلی از خواب برخاسته و به زمین خوردند مانع شکستگی شود.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
سارکوئیدوز چیست؟ تنگی نفس با علت ناشناخته

درحالی که بسیاری از بیماری ها با علت شناخته شده بروز می کنند، دسته دیگری از آنها هستند که علت ناشناخته ای دارند، به طوری که هم پزشکان در برخورد با آنها برای تشخیص و درمان با دشواری روبه رومی شوند و هم بیماران در برخورد با این نوع بیماری ها نگرا ن و مضطرب.
سارکوئیدوز (sarcoidosis ) ازجمله بیماری های با علت ناشناخته است.
سارکوئیدوز‮ یک ‬بیماری‮ ‬التهابی‮ ‬است‮ ‬که‮ ‬به‮ ‬صورت‮ ‬یک‮ ‬ضایعه‮ ‬پاتولوژیک‮، ‬ارگان های‮ ‬مختلف‮ ‬بدن‮ ‬را‮ ‬درگیر‮ ‬می‮ ‬کند. ‬به‮ ‬همین‮ ‬دلیل ‬بیماران‮ ‬برای‮ ‬تشخیص‮ ‬و درمان‮ ‬این‮ ‬بیماری‮ به‮ ‬پزشک‮ ‬های‮ ‬مختلفی‮ مراجعه‮ ‬می‮ ‬کنند‮. ‬این‮ ‬بیماری‮ ‬به‮ ‬طور‮ ‬شایع‮ ‬ریه‮ ‬و‮ ‬دستگاه‮ ‬تنفس‮ ‬را‮ ‬درگیر‮ ‬می‮ ‬کند‮ اما در عین حال‮ ‬به‮ سایر‮ ‬ارگان‮ های‮ ‬مختلف‮ ‬بدن‮ ‬مثل‮ ‬قلب‮، مغز‮، چشم‮، کلیه‮، ‬مفاصل‮ ‬و‮ ‬پوست‮ ‬هم‮ ‬آسیب‮ ‬می‮ ‬رساند‮‮. ‬
دکتر‮ ‬اردا‮ ‬کیانی‮، ‬فوق‮ تخصص‮ ‬بیماری‮ های‮ ‬ریه‮ می‮ ‬گوید‮:‮ ‬در‮ ‬این‮ ‬بیماری‮ ‬که‮ ‬با‮ ‬تظاهرات‮ ‬بالینی‮ ‬مختلف‮ ‬ظهور‮ ‬می‮ ‬کند‮، توده‮ ‬کوچکی‮ ‬از‮ ‬بافت‮ ‬غیر‮ ‬طبیعی‮ (‬گرانولوما‮) ‬در‮ ‬اندام‮ ‬خاصی‮ ‬از‮ ‬بدن‮ ‬شکل‮ ‬می‮ ‬گیرد. بیماران ساکوئیدوزی با علائم غیراختصاصی به پزشک مراجعه می کنند، به همین دلیل از زمان بروز علائم تا زمان تشخیص، مدت زمان زیادی طول می کشد. بیماری به ۲شکل حاد و مزمن در ریه قابل مشاهده است که البته شکل حاد آن بیشتر در افراد جوان دیده می شود.


علائم و نشانه های سارکوئیدوز

پزشکان معتقد هستند که شایع‮ ترین نشانه های این‮ ‬بیماری ‬در‮ دستگاه تنفس‮ ‬و‮ ‬ریه‮ ‬با‮ سرفه، تنگی نفس و درد سینه بروز‮ ‬می‮ ‬کند‮ اما‮ ‬به‮ ‬دلیل‮ ‬آنکه‮ ‬این‮ ‬بیماری‮ ‬‬روی‮ ‬ار‬گان ‬های‮ ‬مختلف‮ ‬بدن‮ ‬تأثیر‮ ‬می‮ ‬گذارد،‮ ‬در‮ ‬صورت‮ ‬ابتلا‬ی‮ ‬فرد‮ ‬به‮ ‬سارکوئیدوز‮ این‮ ‬بیماری‬، پوست‮‬، چشم‬، کلیه‬، قلب‮، ‬سیستم‮ ‬اعصاب‮ و‮ ‬استخوان‮ ‬ها‮ ‬و‮ ‬مفاصل‮ ‬را‮ ‬نیز‮ ‬درگیر‮ ‬می‮ ‬کند‮ ‬و‮ ‬باعث‮ ‬آسیب‮ ‬به‮ ‬هریک‮ از آنها ‬می‮ ‬شود‮. ‬
دکتر‮ ‬کیانی‮ ‬می‮ ‬گوید‮: ‬معمولا‮ ‬در شکل‮ ‬حاد‮ ‬این‮ ‬بیماری‮، ‬فرد‮ ‬با‮ ‬علائمی‮ ‬ همچون‮ ‬بزرگ ‬شدن‮ ‬غدد‮ ‬لنفاوی‮ ‬ریه‮، ‬التهاب‮ ‬مفاصل‮ ‬دست‮ ‬و‮ ‬پا‮، ‬ضایعات‮ ‬دردناک‮ ‬قرمز‮ ‬روی‮ ‬پا‮ ‬و‮ ‬بیشتر‮ ‬روی‮ ‬ساق‮ ‬پا‮ ‬به‮ ‬پزشک‮ ‬مراجعه‮ ‬می‮ ‬کند‮ ‬و‮ ‬در‮ ‬شکل‮ ‬مزمن‮ ‬فرد‮ ‬مبتلا‮ ‬به‮ ‬سارکوئیدوز‮ ‬از‮ ‬سرفه‮، ‬تنگی‮ ‬نفسی‮ ‬که‮ ‬به‮ ‬تدریج‮ ‬پیشرونده‮ ‬است‮ ‬و‮ دردهای‮ ‬غیر‮ ‬اختصاصی‮ ‬قفسه‮ ‬سینه‮ ‬که‮ ‬البته‮ ‬مشابه‮ ‬دردهای‮ ‬قلبی‮ نیست‮، ‬شکایت‮ ‬می‮ ‬کند‮. ‬
این‮ ‬فوق تخصص‮ ریه‮ ‬از‮ ‬انواع ضایعات پوستی درصورت، گردن، بازوها و پاها یا تنه و‮ ‬التهاب‮ ‬در‮ ‬ساختمان ‬های‮ ‬مختلف‮ ‬چشم‮ ‬مثل‮ ‬شبکیه‮ ‬و‮ ‬قرنیه‮ هم‮ ‬سخن‮ ‬می‮ ‬گوید‮ ‬و‮ ‬اضافه‮ ‬می‮ ‬کند‮ ‬که‮ ‬این‮ ‬بیماری‮ ‬می‮ ‬تواند‮ ‬به‮ ‬سیستم‮ ‬قلب‮ ‬نیز‮ آسیب‮ ‬برساند، ‬به‮ ‬طوری‮ ‬که‮ ‬باعث‮ ‬اختلال‮ هدایتی‮ ‬در‮ ‬قلب‮ و‮ ‬همچنین‮ نارسایی‮ ‬قلبی‮ ‬شود‮ ‬و‮ ‬علاوه‮ ‬براین، ‬در‮ ‬صورت‮ ‬ابتلای‮ ‬کلیه‮، ‬سبب‮ ‬اختلال‮ ‬در‮ ‬کارکرد‮ ‬درست‮ ‬آن‮ ‬شود‮.
‬این‮ ‬بیماری‮ ‬اگر‮ ‬سیستم‮ ‬اعصاب‮ ‬را‮ ‬درگیر‮ ‬کند‮ ‬می‮ ‬تواند‮ ‬سبب‮ ‬ضعف‮ ‬عضلانی‮ ‬و‮ ‬بی‮ ‬حسی‮ ‬شود‮. ‬تورم‮ ‬مفاصل‮، ‬ناراحتی ‬های‮ ‬عضلانی و ‬قرمزی‮ ‬و‮ ‬تورم‮ ‬مچ‮ ‬پاها‮ ‬از‮ ‬دیگر‮ ‬نشانه های‮ ‬این‮ ‬بیماری‮ ‬است‮. ‬به‮ ‬گفته‮ ‬این‮ ‬استاد‮ ‬دانشگاه‮، ‬احتمال‮ ‬درگیر‮ ‬شدن‮ ‬سایر‮ ‬اندام‮ های‮ ‬بدن‮ ‬هم‮ ‬در‮ ‬این‮ ‬بیماری‮ ‬وجود‮ ‬دارد‮. ‬ بنابه‮ ‬گفته‮ ‬این‮ ‬استاد‮ ‬دانشگاه‮، ‬بیماری‮ ‬سارکوئیدوز‮ ‬خیلی‮ ‬مواقع‮ ‬با‮ ‬سل‮ ‬اشتباه‮ ‬گرفته‮ ‬می‮ ‬شود‮ ‬چرا‮ ‬که‮ ‬با‮ ‬سل،‮ ‬بافت ‬شناسی‮ ‬مشابهی‮ ‬دارد‮. ‬
دکتر‮ ‬کیانی‮ ‬از‮ ‬بیماری‮ ‬ساکوئیدوز‮ ‬در‮ ‬خانمی‮ ‬صحبت‮ ‬کرد که‮ پس‮ ‬از‮ ‬تاتوی‮ ‬ابرو‮ ‬ضایعه‮ ‬گوشت ‬آلودی‮ ‬در‮ ‬ابروی‮ ‬او‮ ‬به‮ ‬وجود‮ ‬آمد‮ ‬و‮ ‬پزشکان‮ ‬پس‮ ‬از
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
در زمان سرماخوردگی آنتی هیستامین نخورید

یک پزشک متخصص طب سنتی گفت: مصرف داروی ˈآنتی هیستامینˈ در هنگام سرماخوردگی به علت عوارض و تاثیرات نامطلوب آن توصیه نمی شود.
دکتر ˈمجید انوشیروانیˈ افزود: مصرف آنتی هیستامین برای جلوگیری از آبریزش بینی و عطسه در هنگام سرماخوردگی به غلیظ شدن ترشحات دستگاه تنفس منجر می شود.
وی اظهار داشت: تغلیظ ترشحات دستگاه تنفسی انسداد مجاری خروجی سینوس ها و از سویی دیگر رشد بیشتر ویروس ها را در بردارد.
وی بیان کرد: بنابراین بیمار در سه روز اول سرماخوردگی تا حد امکان از سرکوب آبریزش بینی و عطسه خود بوسیله آنتی هیستامین ها می بایست پرهیز کند.
وی مصرف سوپ جوی نیمه غلیظ همراه با عدس، ماش، اسفناج و کمی شلغم را در هنگام سرماخوردگی توصیه کرد و گفت: در این دوران از مصرف سیر تند و پیاز تند خودداری شود.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
علائم بیماری که در جوراب‌هایتان نهفته‌اند!

زمانی که بیماری در بیمارستان یا مرکز درمانی بستری شده و تحت درمان قرار می‌گیرد و پرستاران اقدام به کنترل دمای بدن، فشارخون و وزن او می‌کنند گاهی ممکن است در آخرین مرحله از بیمار بخواهند که جوراب‌های خود را از پاهایش خارج کند.
در مواقعی که وضعیت سلامت فرد کنترل می‌شود ممکن است اشتباه بزرگی اتفاق افتد. بروز یک تغییر در پاها چه روی پوست و چه روی ناخن‌ها می‌تواند اولین نشانه از یک مشکل جدی باشد که اگر به موقع تشخیص داده شود زندگی فرد نجات پیدا می‌کند.
«کارولین مک‌آلون» از متخصصان انجمن درمانی بیماری‌های پا در کالیفرنیا گفت: پاها اولین اعضای بدن هستند که تحت تاثیر مشکلات عصبی قرار می‌گیرند زیرا در دورترین فاصله از قلب و ستون فقرات واقع شده‌اند. همچنین دلایل دیگری وجود دارند که ثابت می‌کنند نباید از سلامت پاها غافل شد. زمانی که بدن احساس خطر کند پاها به آسانی مورد تهدید قرار می‌گیرند چون خون پیش از آن که به دست‌ها و پاها برسد به اعضای داخلی و مغز فرستاده می‌شود.
پزشکان به افراد توصیه می‌کنند با دیدن هر گونه از علائم زیر و پیش از آن که برای درمان آنها دست به اقدامی بزنند باید حتما با پزشک مشورت کنند:

ریزش موی انگشتان پا
وجود رشته‌های مو روی انگشتان پا علامت خوبی به حساب می‌آید زیرا ریزش ناگهانی آنها می‌تواند نشان‌دهنده وجود مشکلی در سیستم گردش خون باشد به این معنی که خون کافی برای رشد موها به انگشتان نمی‌رسد. همچنین این پدیده می‌تواند ناشی از این باشد که قلب مقدار خون کافی به پا پمپاژ نکند.

گرفتگی مکرر پاها
کمبود ریزمغذی‌ها در بدن و از دست رفتن آب می‌تواند یکی از دلایل گرفتگی مکرر عضلات پا باشد. افرادی که فعالیت ورزشی انجام می‌دهند باید نسبت به آشامیدن مقدار آب کافی هوشیار باشند زیرا از دست رفتن آب بدن به گرفتگی ماهیچه‌ها منجر می‌شود. همچنین لازم است فرد نسبت به دریافت پتاسیم، منیزیم و کلسیم اقدام کند زیرا کمبود این مواد مغذی یکی از دلایل گرفتگی عضلات است.

بهبود نیافتن درد پا
بهبود نیافتن درد شدید پا از علائم هشداردهنده ابتلا به دیابت یا سرطان پوست است. کنترل نکردن سطح گلوکز خون نیز به آسیب دیدن اعصاب پا منجر می‌شود و به این معنی است که هر گونه زخم یا بریدگی روی پا ایجاد شود بدون آن که آن را حس کنیم. همچنین در صورتی که زخم عفونی شود و تحت درمان قرار نگیرد به قطع عضو فرد منجر می‌شود.
دکتر مک‌آلون همچنین گفت: التیام نیافتن یک زخم می‌تواند یکی از علائم سرطان پوست باشد. تومورهای بدخیم در هر قسمت از بدن حتی بین انگشتان رشد می‌کنند به همین دلیل پاها نیز باید در معاینات مداوم پوست در نظر گرفته شوند.

سرد بودن مداوم پاها
کم‌کاری تیروئید شایع‌ترین علت سرد بودن همیشگی پاهاست. همچنین این امکان وجود دارد که فردی حتی تا رسیدن به سن 40 سالگی از ابتلای خود به کم‌کاری تیروئید اطلاع نداشته باشد. متاسفانه سرد بودن پاها حداقل مشکل ناشی از کم‌کاری تیروئید است. این بیماری همچنین می‌تواند موجب ریزش مو، خستگی، افزایش وزن و افسردگی نیز شود.

ورم ناگهانی انگشت شست پا
به گفته دکتر مک‌آلون، ورم کردن، داغ شدن، قرمز شدن و دردناک شدن مفصل مستلزم این است که فرد به سرعت به پزشک مراجعه کند. ورم ناگهانی انگشت بزرگ پا می‌تواند ناشی از نقرس، عفونت، ضربه و آرتروز التهابی باشد.

کرختی
کرختی‌ پاها می‌تواند از دیابت ناشی شود یا عوارض جانبی شیمی‌درمانی باشد. همچنین در صورتی که تنها یکی از پاها دچار گرفتگی شود دلیل آن عصب جمع شده در پا، زانو یا کمر است.

قوز شست پا
قوز شست پا در حقیقت یکی از نشانه‌های ساختار معیوب پاهاست که اغلب به ارث می‌رسد و به ندرت از پوشیدن کفش نامناسب ناشی می‌شود.

درد پاشنه پا
درد پاشنه پا از کشیدگی رباطی ناشی می‌شود که قوس کف پا را حمایت می‌کند. پوشیدن کفش‌های بسیار سفت، راه رفتن با دمپایی لاانگشتی یا پوشیدن کتانی‌های کهنه و استفاده طولانی مدت از آنها روند درمان را طولانی می‌کند.

خارش و پوسته پوسته شدن پوست پا
شایع ترین موارد خارش و پوسته شدن پوست پا می‌توان با استفاده از کرم‌های ضد قارچ درمان کرد همچنین لازم است پوست پا را در تمام روز خشک و خنک نگه داشت.

زرد شدن ناخن شست پا
به گفته دکتر مک آلون، زرد شدن ناخن شست پا می‌تواند با بالا رفتن سن به طور طبیعی اتفاق افتد اما در صورتیکه با شکنندگی و پوسته پوسته شدن همره باشد ناشی از عفونت قارچی است.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
صفحه  صفحه 96 از 111:  « پیشین  1  ...  95  96  97  ...  110  111  پسین » 
خانه و خانواده

همه چیز درباره بیماری ها

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti Forums is not responsible for the content of external sites

RTA