انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
خانه و خانواده
  
صفحه  صفحه 99 از 111:  « پیشین  1  ...  98  99  100  ...  110  111  پسین »

همه چیز درباره بیماری ها


مرد

 
چطور نافتان را تمیز کنید

ناف قسمتی از بدن است که شاید تمیز کردن آن کمی سخت باشد، مخصوصاً بخاطر اینکه معمولاً آن را فراموش می‌کنیم. خوشبختانه، به کنار از حمام کردن‌ها و دوش‌ گرفتن‌های معمول، خیلی نیاز به تمیز کردن جداگانه نافتان ندارید، مخصوصاً اینکه باکتری‌های بسیار مفیدی در آن وجود دارد.
اما اگر اخیراً نافتان را سوراخ کرده‌اید یا احساس می‌کنید که نیاز به تمیز کردن دارد، این مقاله می‌تواند راهنمایی‌تان کند.


مراحل
۱. وسایل موردنیاز را جمع‌آوری کنید. به جز گوش‌پاک‌کن‌، وسایل مورد نیاز خاصی برای تمیز کردن ناف وجود ندارد و افراد مختلف از وسایل مختلفی برای این منظور استفاده می‌کنند. ببینید برای شما چه وسیله‌ای بهتر عمل می‌کند.


می‌توانید از وسایل زیر استفاده کنید:
· گوش‌پاک‌کن‌
· آب
· روغن بچه
· پروکسید هیدروژن
· الکل

۲. یک سر گوش‌پاک‌کن را در هر محلولی که انتخاب کرده‌اید فرو کنید و آن را به آرامی وارد سوراخ نافتان کنید و در آن بچرخانید. دقت کنید که داخل ناف را نباید خیلی سفت فشار دهید.

۳. گوش‌پاک‌کن‌های کثیف را دور ریخته و اگر احساس می‌کنید، نافتان هنوز کثیف است، عمل را با یک گوش‌پاک‌کن‌ تمیز تکرار کنید.

۴. وقتی کارتان تمام شد، یک گوش‌پاک‌کن‌ تمیز بردارید و با آن باقیمانده محلولی که در نافتان مانده است را تمیز و خشک کنید.

۵. اگر دوست دارید می‌توانید برای داخل نافتان از اسپری یا دئودورانت مخصوص ناف استفاده کنید.


مراقبت از ناف
۱. اگر نافتان را سوراخ کرده‌اید، هرازچندگاهی پیرسینگ‌تان را درآورده و نافتان را در محلول آب‌نمک خیس کنید. آب‌نمک محیط ناف را تمیز و ضدعفونی کرده و باعث می‌شود دیگر محل مناسبی برای رشد باکتری‌ها نباشد.

۲. بعد از حمام کردن حتماً داخل نافتان را خشک کنید. رطوبت زیاد رشد باکتری‌های مضر را تسهیل می‌کند. یادتان باشد، در ناف شما بیش از ۱۵۰۰ باکتری سالم می‌تواند زندگی کند که مطمئناً نمی‌خواهید باکتری‌های مضر برای آنها دردسر ایجاد کنند.

۳. به خاطر داشته باشید که نیاز به تمیز کردن منظم نافتان نیست. همین که به طور منظم حمام کنید و دور شکم و دور نافتان را صابون بزنید دیگر جای نگرانی نخواهد بود. ناف شما برخلاف دندان‌هایتان نیاز به مراقبت دائمی ندارد.

۴. قبل از حمام کردن به داخل نافتان کمی روغن‌نارگیل یا روغن‌زیتون بزنید. روغن باعث می‌شود کثیفی‌ها و ذرات دیگر راحت‌تر با شستشو بیرون بیایند.

۵. اگر نافتان خشک است، از نئوسپورین استفاده کنید. با حرکت آرام و دورانی از دور ناف شروع کرده، کرم را بمالید و کم‌کم وارد ناف شوید. سپس کرم‌ها را با گوش‌پاک‌کن‌ تمیز کنید.


نکات
· کسانی که نافشان بوی بد می‌دهد و قرمز می‌شود، بهتر است از مواد شستشوی مخصوص پوست‌های حساس استفاده کنند. یکی از عمده‌ترین دلایل بو گرفتن داخل ناف، شستشوی آن با صابون و بعد خوب خشک نکردن آن است. به همین دلیل پوست ناف خشک و حساس می‌شود.

· ناف یک محیط بسته روی شکم شماست. هیچ چیز از آن راه نمی‌تواند وارد بدنتان شود. اگر برای شستن آن نگران می‌شوید، با پزشکتان صحبت کنید. هشدارها · هیچوقت اشیاء تیز یا کثیف وارد نافتان نکنید.

· اگر نافتان خارش یا سوزش داشت، به پزشک مراجعه کنید. ممکن است عفونت کرده باشد.

· اگر موقع تمیز کردن ناف، به طور تصادفی خودتان را زخمی کرده‌اید، از پزشک کمک بگیرید.

· موقع تمیز کردن نافتان خیلی دقت کنید. عجله کردن در این کار ممکن است به شما آسیب بزند.

· الکل و گوش‌پاک‌کن‌‌ها را دور از دسترس بچه‌ها قرار دهید.

· اگر مشکلی در محل پیرسینگ نافتان احساس کردید، حتماً با فردی که این کار را برایتان انجام داده تماس بگیرید. اگر می‌ترسید عفونت کرده باشد، حتماً به پزشک مراجعه کنید

· اگر نافتان را سوراخ کرده‌اید، حتماً دستوراتی که به شما داده می‌شود را رعایت کنید. ممکن است به شما گفته شود که نباید از الکل یا نوع و جنس خاصی از پیرسینگ‌ها استفاده کنید.


چیزهایی که به آن نیاز دارید:
· گوش‌پاک‌کن‌
· آب گرم/روغن بچه
· موچین/انبرک
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
عمل جراحی ترمیم پرده گوش

پرده گوش در انتهای کانال گوش قرار دارد و گوش میانی را از گوش خارجی جدا می کند. پرده گوش به دلایل متعددی ممکن است آسیب ببیند و پاره شود. آسیب پرده گوش، عوارض متعددی از جمله کم‌شنوایی، سرگیجه، عفونت گوش میانی و ترشحاتی از گوش میانی را به دنبال دارد.
طی عمل جراحی تیمپانوپلاستی (tympanoplasty)، پرده گوش یا استخوانچه های کوچک گوش میانی که آسیب دیده اند، ترمیم می شوند.


روش های انجام تمپانوپلاستی یا عمل ترمیم پرده گوش
برای انجام این عمل، فردی را که پرده گوش او آسیب دیده است، وارد اتاق عمل می کنند و او را تحت بی‌حسی موضعی و یا بیهوشی کامل (بسته به تشخیص پزشک متخصص و یا شرایط بیمار) قرار می دهند.
پزشک متخصص برای دسترسی به پارگی پرده گوش، برشی را در داخل کانال گوش ایجاد می کند.
اگر جراح نتواند به این روش به سوراخ ایجاد شده در پرده گوش دسترسی پیدا کند، برش کوچکی در پشت گوش فرد ایجاد می کند و بافت مشخصی را از آن برمی دارد و بر روی پارگی پرده، پیوند می زند.
اگر جای زخم روی بافت باقی بماند، پزشک متخصص قبل از ترمیم پرده گوش، آن را با لیزر از بین می برد و از بخیه برای ترمیم برش استفاده می کند.


ملاحظات بعد از عمل تمپانوپلاستی
بعد از انجام عمل تمپانوپلاستی، فرد ممکن است برای مدت چند روز ترشحاتی از گوش داشته باشد و خونریزی خفیفی را از مجرای گوش خود تجربه کند. این موارد طبیعی است و جای نگرانی ندارد. علاوه بر آن ممکن است احساس درد در ناحیه گوش و مجرای گوش داشته باشد، ولی این علایم طی مدت چند روز برطرف می شوند.


هشدارهای مهم بعد از عمل تمپانوپلاستی
- فردی که تحت عمل تمپانوپلاستی قرار گرفته است، باید برای چند هفته، مراقبت های لازم بعد از عمل جراحی را در نظر بگیرد و به پزشک خود مراجعه کند.
- اگر پزشک او اجازه داد به حمام برود و برای حمام کردن، نکات ضروری و لازم را از پزشک سوال کند.
- به دلیل رفتن آب در گوش در طی حمام کردن، این گونه افراد باید قبل از حمام، پنبه ای را گرد کرده و آن را با وازلین چرب کنند و بر روی لاله گوش خود طوری قرار دهند که از ورود هر گونه آب و مواد دیگر به داخل گوش جلوگیری شود. در صورتی که آب وارد گوش فرد شود، به احتمال بسیار زیاد عفونت گوش ایجاد می شود.
- سعی کنید حتما ناحیه عمل شده را تمیز نگه دارید.
- از ورزش هایی مانند شنا که با آب در تماس هستید، باید خودداری کنید.
به یاد داشته باشید که کم شنوایی ناشی از آسیب به پرده گوش، حدود 2 تا 3 ماه پس از عمل جراحی تمپانوپلاستی برطرف می شود. پس در طول این مدت، نگران شنوایی خود نباشید


عوارض عمل تمپانوپلاستی
عمل تمپانوپلاستی مانند هر عمل جراحی دیگر، یک سری عوارض احتمالی به همراه دارد. در ابتدا باید تمام عوارض احتمالی آن را از پزشک متخصص خود سوال کنید.


عوارض احتمالی آن عبارتند از :
- ممکن است سوراخ پرده گوش دوباره برگردد. یکی از عوارض این عمل، پیوند نخوردن بافت است و ممکن است پرده گوش التیام نیابد. این مورد در افرادی دیده می شود که سابقه جوش نخوردن زخم را دارند.
- بروز عفونت
- آسیب های عصبی
- کم شنوایی یا از دست دادن شنوایی
- وزوز گوش: وزوز گوش به دلیل پارگی پرده گوش می باشد
- سوراخ شدن پرده گوش
- تنگ شدگی کانال گوش
- آسیب گوش میانی
- ایجاد چسبندگی در گوش میانی
- فیستول پری لنف
- آسیب عصب صورت
- عفونت گوش میانی
- بروز کلستاتوم


نتایج مورد انتظار
در بیش از 90 درصد موارد، این عمل با موفقیت انجام می گیرد و علایمی مانند عفونت و درد تسکین پیدا می کنند و شنوایی فرد بر می گردد. ولی احتمال کم شنوایی جزئی در آن وجود دارد.


نحوه تشخیص پزشک برای انجام عمل تمپاتوپلاستی در فرد
پزشک متخصص با تجویز یک سری آزمایشات به این نتیجه می رسد که این عمل باید در فرد انجام گیرد یا نه.
آزمایشاتی مانند تست شنوایی که توسط شنوایی شناسان انجام می گیرد.
بررسی های لازم برای وجود و یا عدم وجود سوراخ در پرده گوش توسط پزشک متخصص گوش و حلق و بینی انجام می گیرد.
اگر فرد هر گونه سابقه ای از سرگیجه دارد ثبت می شود.
آزمایش خون و ادرار برای تعیین سلامت نسبی فرد جهت بیهوشی کامل یا بی حسی موضعی در طی عمل جراحی انجام می گیرد.


نکاتی که بعد از عمل جراحی تمپانوپلاستی باید در نظر داشت
- از دمیدن هوا در بینی خودداری کنید.
- هر گونه مسافرت هوایی با هواپیما را به بعد از زمان بهبودی کامل موکول کنید. فشار ناشی از اختلاف فشار هوا، سبب بدتر شدن علایم ناشی از عمل می شود (باروتروما).
- از بلند کردن اجسام سنگین خودداری کنید، زیرا فشار ناشی از آن ممکن است به گوش فشار بیاورد.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  ویرایش شده توسط: pixy_666   
مرد

 
بیماری ژیاردیازیس

ژیاردیاز (Giardiasis ) یک عفونت تک یاخته ای روده باریک است که توسط ژیاردیا لامبلیا ایجاد می‏شود و اغلب بدون نشانه بالینی است اما می‏تواند به صورت اسهال حاد یا مزمن تظاهر نماید. به دلیل آنکه تعداد زیاد انگل در عمل جذب ویتامین‏های محلول در چربی و چربیها اختلال ایجاد می‏کند در عفونتهای شدید ممکن است استئاتوره، کم خونی، ضعف و کاهش وزن مشاهده گردد.
ژیاردیـا لامبلیــا (دئودنالیس) یکـی از پاتوژن‌هـای تک‌یاخته‌ای مهم است که در طبقه بندی جزو تاژک داران روده‌ای قرار می‌گیرد. این انگل انتشار جهانی داشته، شیوع آن حدود ۲۰۰ میلیون نفر در دنیا تخمین زده می شود.
در مرور ۳۰۰ بررسی انجام گرفته در زمینه انگل های روده ای انسان درایران در نیم قرن گذشته، ژیاردیا در کنار آنتامبا هیستولیتیکا، شایع ترین تک یاخته های بیماریزا بوده اند. مهمترین راه انتقال آن توسط آب آلوده بوده ولی انتقال فرد به فرد و نیز انتقال از راه غذا نیز اهمیت دارد.


مهمترین علایم بیماری به ترتیب شیوع شامل:
اسهال، سستی، نفخ شکم، دفع مدفوع چرب و بد بو، کرامپ های شکمی، تهوع، بی اشتهائی، کاهش وزن، استفراغ، تب، کهیر و یبوست می باشند.


عواملی که باعث افزایش احتمال این عفونت می شوند،عبارتند از :
زندگی در محیط های شلوغ و غیر بهداشتی(که در مورد کودکان مهمد کودک بسیار مهم است)،آب آشامیدنی غیر استاندارد ، کاهش اسید معده و رعایت نکردن بهداشت فردی . از خوردن غذای پخته نشده خودداری کنید .
در هنگام مسافرت و گردش خارج از منـزل از مصرف آب های غیـربهداشتی حتی بـرای شستشو خودداری کنید .
اگرچه بیماری خوش خیم است، در بعضی افراد بویژه بچه ها و خانم‌های باردار ممکن است بیماری شدید با کاهش مایعات بدن و نیاز به بستری شدن ایجاد کند . اسهال مزمن ناشی از ژیاردیا خودبخود یا با درمان بهبود می یابد ولی بویژه در بچه ها با کاهش وزن، علایم شبیه اسپرو، استئاتوره و سوءجذب ویتامین بی ۱۲، ویتامین آ، پروتئین دی، گزیلوز و آهن همراه است . گاهی عدم تحمل لاکتوز وجود دارد. نظرات در مورد تأثیر ژیاردیازیس مزمن در رشد کودکان هنوز مورد بحث است.
روش تشخیص معمــول ژیاردیازیس، آزمــون میکروسکوپی مستقیم مدفوع برای یافتن انگل می باشد


اتیولوژی
ژیاردیا لامبلیا(G.lamblia) یک تک یاخته تاژکدار است که تروفوزوایت پهن و گلابی شکل آن بین ۵/۹ تا ۲۰ میکرون طول و ۵ تا ۱۵ میکرون عرض دارد. دارای دو هسته و چهار زوج تاژک است. کیست بیضوی آن، ۱۰ میکرون طول، ۸ میکرون عرض(به طور متوسط) و دو یا چهار هسته دارد.
وجود صفحه مکنده در سطح شکمی‏ ژیاردیا چسبیدن آن را به مخاط روده تسهیل می‏نماید. PH مطلوب برای تروفوزوایت ۶ تا ۷ است و در اثر شرایط نامساعد (اسید معده) به سرعت نابود می‏گردد و به نظر نمی‏رسد که در انتشار بیماری نقشی داشته باشد مدفوع معمولا تنها حاوی کیست است اما در زمان بروز اسهال، تروفوزوایت نیز ممکن است مشاهده شود. کیست در قسمت انتهائی ایلئوم تشکیل می‏شود و قادر است به مدت ۳ ماه در آب زنده بماند. غلظتهای معمول کلر که برای تصفیه آب آشامیدنی به کار می‏رود کیست را از بین نمی‏برد. هر کیست پس از رسیدن به ژژونوم، چهار تروفوزوایت آزاد می‏کند.


اپیدمیولوژی
این انگل از تمام نقاط دنیا گزارش شده است اما میزان آلودگی انسانها در مناطق مختلف بین ۱ تا ۲۵ درصد متفاوت است. در مناطق گرمسیر و نقاطی که تراکم جمعیت زیاد و امکانات بهداشتی کم است شیوع بیشتری دارد.
اطفال حدود سه بار بیش از بزرگسالان مستعد ابتلاء به بیماری هستند و به همین دلیل موارد آلودگی با ژیاردیا در مدارس ابتدائی و یتیم خانه‏ها بیشتر مشاهده می‏گردد.
انسان تنها مخزن شناخته شده انگل است و انتقال بیماری از شخص به شخص یا از طریق مصرف غذا و آب آلوده (fecal-oral)صورت می‏گیرد.
به ندرت با نفوذ فاضلاب در آب آشامیدنی یک شهر ممکن است عفونت ژیاردیائی به صورت همه گیر بروز کند و باید توجه داشت که کلرینه کردن آب به روش معمول کیست ژیاردیا را نابود نمی‏کند. در برخی از موارد اسهال مسافران، ژیاردیا مسئول بوده است.


نشانه ‏های بالینی
در اکثر موارد آلودگی به ژیاردیا موجب بروز نشانه بالینی نمی‏گردد و در عده کمی‏ از بیماران نیز شدت نشانه‏های بالینی از نفخ خفیف و سوء هضم تا اسهال شدید و سوء جذب متفاوت است. ژیاردیا هر چند که در شیرخواران نیز مشاهده می‏گردد اما در کودکان بزرگتر شایعتر است.
کیست ژیاردیا ممکن است در مدفوع تعدادی از افراد سالم جامعه (حاملین) یافت شود بدون آنکه نشانه بالینی داشته باشند.
فاصله بین آلودگی و بروز علائم حدود ۱۵ روز است و شروع بیماری ممکن است ناگهانی وبه صورت یک گاستروآنتریت حاد یا تحت حاد باشد. بی اشتهائی، تهوع، احساس سنگینی در اپیگاستر و اسهال آبی در اغلب بیماران وجود دارد. اسهال ممکن است مزمن شود و یا به صورت متناوب ظاهر گردد.


شکل مزمن(سندرم سوء جذب):
در بعضی موارد اسهال ناشی از ژیاردیا مزمن میشود و چند ماه طول می‏کشد. کاهش وزن،‌ اتساع شکم و نفخ ظاهر شده،‌ مدفوع کمرنگ و حجیم و بدبوست و تابلوی بیماری مشابه بیماری اسپرو می‏گردد. این مسئله می‏تواند علاوه بر کاهش وزن سبب اختلال در رشد کودکان گردد اما تمام اختلالات پس از درمان موفقیت آمیز عفونت، بهبود می‏یابند.
در این شکل از بیماری اختلال جذب چربی وجود دارد و ممکن است جذب گزیلوز ویتامین B12 نیز کاهش یابد.


پیشگیری :
اقدامات بهداشتی از نظر جمع آوری صحیح فاضلاب، محافظت منابع آب آشامیدنی از آلودگی و رعایت بهداشت فردی اصول کلی پیشگیری از بیماری را تشکیل می‏دهند. توصیه می‏شود تا اطرافیان نزدیک بیمار از نظر وجود ژیاردیا در روده (آزمایش نمونه مدفوع) مورد بررسی قرار گیرند.


این بیماری چه علائمی دارد ؟
در این بیماری ۱ تا ۳ هفته پس از مصرف آب آلوده (‌ آب کلردار بر دوره کیستیک بیماری اثر ندارد )‌اسهال انفجاری ،‌دل پیچه ،‌نفخ ،‌تهوع ،‌استفراغ ، تب خفیف ایجاد می شوند . به طور کلی اغلب موارد بدون علامت است . در مورد علامتدار اسهال ضعیف تا شدید کاهش وزن ،‌سوء جذب چربی ، تهوع و نفخ شکم دیده می شود .


زمان بروز علائم
پاسخ به عفونت در افراد مختلف است :
۱ – گاهی هیچ علامتی ظاهر نمی شود .]
۲ – گاه بیماری حاد با شروع ناگهانی اسهال انفجاری است .
۳ – گاهی نیز اسهال مزمن و سوء جذب که غالباً ماهها بطول می انجامد .


چقدر طول می کشد ؟
در صورت درمان موفقیت آمیز گاه ظرف یک هفته بهبود پیدا می کند و در صورتی که به صورت اسهال مزمن و سوء جذب ( شامل موارد ناشی از آنتی بیوتیک ) همراه با نفخ و اتساع و دردشکمی شود غالباً ماهها طول می کشد تا برطرف شود .


چگونه منتشر می شود ؟
ژیاردیا انتشار جهانی دارد و باعث عفونت در انسان ، سگ و حیوانات وحشی می شود
انتقال از فرد به فرد ، از طریق انتقال مدفوع آلوده به دهان یا بوسیله نوشیدن یا خوردن آب و غذای آلوده حاصل می شود .


چه کسی در معرض خطر است ؟
افرادی که در مواجهه با بیمار مبتلا به آن هستند ، مصرف کنندگان آب آلوده و غیرتصفیه شده مهدکودک ها ، مراکز نگه داری از عقب ماندگان ذهنی و مسافران به نواحی قفقاز و روسیه و کوههای راکی در معرض خطر هستند .


چه کنم اگر شک به ابتلای آن را داشته باشم ؟
با مراجعه به پزشک ،‌ آزمایش نمونه های متعدد مدفوع برای مشاهده این انگل لازم است .
در ۳۰ درصد بیماران ۱ تا ۲ هفته تست های مدفوع مثبت است .


چگونه تشخیص داده می شود ؟
اکثر موارد به وسیله نمونه برداری بالام یا تغلیط فرمالین – اتر ،‌کیست یا تروفوزوئیت ژیاردیا را تشخیص می دهند . قدم بعد در صورت عدم تشخیص ،‌ آزمایش محتویات دوازدهه بوسیله نمونه برداری مستقیم است و بندرت نیاز به نوع لوله گذاری در دوازدهه می باشد . از آزمون ELISA می توان برای تعیین آنتی ژن های ژیاردیا در مدفوع استفاده کرد .


چگونه درمان می شود ؟
داروهای زیادی از جمله فورازولیدون ، ‌مترونیدازول و کیناکرین در درمان ژیاردیاز مؤثرند . درمان تمام بیماران از جمله حاملین بدون علامت بخصوص بچه ها و دست اندرکاران موادغذایی باید انجام شود .
مصرف کیناکرین و مترونیدازول در حاملگی ممنوع است با رعایت بهداشت فردی و پرهیز از آب آلوده از ابتلای به آن پیشگیری کنید.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
التهاب طاقت‌فرسای روده‌ها

مشکلات و بیماری‌های روده‌ای در شمار شایع‌ترین ناراحتی‌هایی قرار دارد که افراد زیادی را در سراسر جهان درگیر می‌کند. ولی تعداد کمی از مبتلایان با مراجعه به پزشک و طرح مشکل خود به درمان می‌رسند.
کولیت اولسروز یکی از دو نوع بیماری التهابی روده‌ای شایع است که با کلمه اختصاری IBD مشخص شده و بیشتر در کنار بیماری کرون از آن نام برده می‌شود. ولی کولیت اولسروز برخلاف بیماری کرون که هر بخشی از مجاری معده‌ای و روده‌ای را در برمی گیرد، تنها روده بزرگ را مبتلا می‌کند.
کولیت اولسروز و بیماری کرون در ایرلند حدود 15 هزار نفر را مبتلا کرده است. در این میان، بسیاری از مردم اروپا در این زمینه با چالش مواجه شده‌اند به‌طوری که در حال حاضر بیش از دو میلیون اروپایی با این بیماری زندگی می‌کنند. بررسی‌ها نشان می‌دهد افراد بین 15 تا 30 سال بیشتر در معرض ابتلا به کولیت اولسروز قرار دارند. در آمریکا بین 250 تا 500 هزار نفر به این بیماری مبتلا بوده و هر ساله از هر صد هزار نفر بین دو تا هفت نفر به این بیماری مبتلا می‌شوند. در بریتانیا نیز به‌طور تقریبی صد هزار نفر از کولیت اولسروز رنج می‌برند. این بیماری در نژاد اروپایی شیوع بسیار زیادی دارد و بویژه در مردم شرق اروپا و نیز روسیه بیشتر مشاهده می‌شود.


در گذر زمان
کولیت اولسروز بیماری التهابی روده است که باعث ایجاد التهاب طولانی‌مدت در بخشی از مجاری گوارشی شده و در موارد شدید بیماری باعث ایجاد زخم در جدار داخلی روده بزرگ می‌شود. کرون که نوع شایعی از کولیت اولسروز است، در طول زمان ایجاد شده و گاه جان انسان را به خطر می‌اندازد. این بیماری بیشتر روی پوشش داخلی روده بزرگ و راست روده اثر می‌گذارد. معمولا نخستین علامت بیماری، شل شدن تدریجی مدفوع است و در مراحل بعدی فرد با علائمی مانند خونریزی از مقعد، دفع مکرر مدفوع، ترشحات مخاطی از مقعد، احساس نیاز به دفع ادرار یا مدفوع، درد در ناحیه تحتانی شکم و کم‌آبی شدید ناشی از ترشحات شدید چرکی از مقعد مواجه می‌شود که در موارد شدید بخصوص در سالمندان، بیمار در معرض خطر قرار می‌گیرد.
از دیگر نشانه‌های کولیت اولسروز، اسهال و انقباضات شدید شکمی، تب و احتباس شکمی، خستگی، کاهش وزن، کاهش اشتها و کم‌خونی است. بیشتر علائم ذکر شده صبح‌ها شدت می‌یابد. نشانه‌های این بیماری معمولا باتوجه به شدت التهاب و مکان ایجاد آن متفاوت است و پزشکان، این بیماری را بر حسب مکان ایجاد شده طبقه‌بندی می‌کنند:
پروکتیت اولسروز، نوعی کولیت اولسروز است که در نزدیکی مقعد ایجاد می‌شود و در برخی افراد تنها خونریزی مقعدی به دنبال دارد. برخی نیز درد در ناحیه مقعد و احساس نیاز به اجابت مجاز را از جمله نشانه‌های بیماری‌شان عنوان می‌کنند. پروکتیت اولسروز خفیف‌ترین نوع بیماری به شمار می‌رود.
نوع دیگر این بیماری، راست‌روده و انتهای روده بزرگ را درگیر می‌کند و اسهال خونی، گرفتگی و انقباضات شکمی و ناتوانی در اجابت مزاج جز در موارد اضطراری از علائم آن به شمار می‌رود.
در کولیت قسمت چپ التهاب ایجاد شده از راست روده فراتر رفته و به سمت تحتانی روده بزرگ که در قسمت فوقانی سمت چپ شکم واقع شده گسترش می‌یابد. علائم آن اسهال، انقباض و درد شکمی در سمت چپ و کاهش وزن بی‌دلیل است.
در نوع دیگر، این بیماری از قسمت چپ روده بزرگ فراتر رفته و تمام سطح روده را در برمی‌گیرد که با اسهال خونی شدید، درد و گرفتگی‌های شکمی، خستگی و کاهش وزن قابل توجه خود را نشان می‌دهد.
کولیت ناگهانی نوع بسیار خطرناکی از این بیماری است که سراسر روده بزرگ را درگیر کرده و دردهای شدید، اسهال شدید و گاه کم‌آبی بدن و شوک ایجاد می‌کند. افرادی که به این نوع کولیت اولسروز مبتلا می‌شوند در معرض خطرات جدی از قبیل پاره شدن روده بزرگ و سمی شدن آن هستند.


دست‌های پشت پرده
محققان تاکنون نتوانسته‌اند علت اصلی بروز «کولیت اولسروز» را بدرستی تشخیص دهند، ولی در بررسی‌های خود دریافتند ژنتیک، عوامل محیطی، سیستم ایمنی و مصرف زیاد اسید لینولئیک با ابتلا به این بیماری ارتباط مستقیم دارد.

ژنتیک: تقریبا یک‌پنجم بیماران مبتلا به کولیت اولسروز در خانواده خود سابقه ابتلا به این بیماری را دارند و این بیانگر تاثیر ژنتیک در ایجاد این بیماری است. همچنین شیوع آن در میان گروه نژادی خاص حاکی از ارثی بودن این بیماری است.

عوامل محیطی: رژیم غذایی، آلودگی هوا، مصرف دخانیات و نوع بهداشت عواملی است که در ابتلای افراد به این بیماری نقش دارد. کولیت اولسروز بیش از پیش در اروپای غربی، شرقی و آمریکای شمالی شیوع د(
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
هنگام گرفتگی گردن چه کار کنیم ؟

یک عصب‌شناس با اشاره به دلایل گرفتگی گردن بر اثر استرس، نشستن نادرست و ضربه‌های وارد شده، خود درمانی به ویژه مصرف مسکن‌ها و استفاده از یخ را نادرست برشمرد.
گرفتگی و اسپاسم گردن به 3 دلیل رخ می‌دهد. اول بر اثر استرس، دوم نشستن‌ها و استفاده نادرست از سیستم عصبی و عضلانی و سوم تروماها و ضربه‌های که به گردن وارد می‌شود.
تحقیقات نشان می‌دهد که حدود 60 درصد از آرتروزهای گردن بر اثر استرس است.
تعداد اعصاب موجود در ناحیه گردن و شانه‌ها بیشتر از دیگر قسمت‌های بدن است و از آن جایی که عصب، ماهیچه و استخوان یک سیستم را تشکیل می‌دهند، فشار بر هر کدام می‌تواند کل مجموعه را تحت تأثیر قرار دهد.
این موضوع حتی در حیوانات نیز دیده می‌شود. شاخ و شانه کشیدن آنها برای حفظ بقا موجب بالا انداختن شانه‌ها و در هم کشیدن ابروها می‌شود که به لحاظ فیزیکی عضلات را منقبض می‌کند.
انحنای استخوانی در برخی افراد نیز می‌تواند ناشی از نشستن‌های نادرست باشد.
تحقیقات نشان داده مقدار فشاری که پشه موقع سوراخ کردن پوست انسان وارد می‌کند به اندازه فشاری است که یک فولکس بر سکه‌ای ده‌شاهی وارد می‌کند. بنابراین گاهی فشاری که بر گردن وارد می‌شود می‌تواند موجب دردهای گردن شود.
برداشتن یک قابلمه یک کیلویی از روی اجاق نیز می‌تواند با دردهای گردن در بانوان همراه باشد.
برای مراقبت از گردن باید موقع مطالعه به زاویه سر توجه کنیم. پایین بودن بیش از حد موجب فشار بر مهره‌های گردن می‌شود.
مغز انسان حدود یک کیلو و 500 گرم وزن دارد و همین مسئله موجب فشار بر مهره‌های گردن می‌شود. در صورتی که نشستن ما موقع مطالعه مشکل داشته باشد این فشار بیشتر نیز می‌شود. تروماها و ضربه‌های دیگر نیز عامل دردهای گردن است.
کوبیدن محکم پای سربازان بر زمین موجب می‌شود تا ارتعاشات از پا تا گردن ادامه پیدا کند و موجب دردهای گردن شود.
برخی از مردم در زمستان به حمام می‌روند و بعد در اتومبیل خود می‌نشینند و شیشه ماشین را پایین می‌آورند این موجب می‌شود تا ماهیچه موضعی گردن گارد بگیرد.
استفاده از شال گردن برای حفاظت از گردن در برابر سرما است. بنابراین در زمستان باید از شال گردن استفاده کنیم.
متأسفانه در اکثر موارد، مردم بدون تجویز پزشک و با خود درمانی به سراغ داروهای مسکن مانند ژلوفن و کدئین‌ها می‌روند. در حالی که گرمای موضعی درمان بهتری نسبت به مسکن‌ها است.
در صورتی که با این روش درد گردن خوب نشود باید با تجویز پزشک از گردنبند استفاده کرد.
فیزیوتراپی نیز درمان دیگری برای برخی انواع گردن درد است.
متأسفانه مراجعه به پزشک آخرین مرحله برای درمان است. مردم عادت دارند اول خودشان اقدامات درمانی را انجام دهند و اگر به نتیجه نرسیدند به پزشک مراجعه کنند.
استفاده از یخ که در قدیم مرسوم بوده اصلاً توصیه نمی‌شود و به جای آن می‌توان از گرمای موضعی استفاده کرد. چرا که گرما کار کورتون را انجام می‌دهد و موجب استراحت تاندون‌ها و باز شدن رگ‌های گردن می‌شود.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
بیماری خارش مقعد

خارش مقعد نشانهٔ چیست:
شاید خارش مقعد از خارش دیگر نقاط بدن آزاردهنده‌تر باشد. از آن نگذرید، چون تقریباً غیرممکن است که در حال خاراندن مقعد آدم موقری به نظر برسید. مهم نیست در چه شرایطی قرار دارید، ولی بی‌اعتنائی به‌حالتی که خاراندن فوری را می‌طلبد مشکل است.
خارش مقعد معمولاً علامتی است مبنی بر اینکه مواد دفعی یا ترشحان بدن انتهاهای عصبی ناحیهٔ مقعد را تحریک می‌کنند. پزشکان می‌گویند که این خارش علل متعدد دارد و یافتن یک علت خاص برای آن ممکن است دشوار باشد.
بیشتر از همه، بواسیر، کرمک، شقاق (ترک‌های پوست اطراف مقعد)، زگیل‌ مقعد، یا حساسیت به کاغذ توالت یا غذاها علت گرفتاری هستند. خارش مقعد ممکن است ناشی از عفونت قارچی نیز باشد که در مبتلایان به بیماری قند شایع و گاهی یکی از اولین علائم این بیماری است. در موارد نادر، خارش مقعد نشانه‌ای از وجود یک آبسه، پولیپ یا بیماری آمیزشی است.


ـ درمان خارش مقعد:
استفادهٔ زیاد از کرم‌ها و پمادها برای تسکین خارش مقعد باید با احتیاط انجام شود، چون ممکن است بیشتر ضرر داشته باشند، و راه‌های آسان‌تری نیز برای درمان آن وجود دارد. در اینجا چند پیشنهاد برای خلاصی از این خارش عذاب‌آور ارائه می‌شود.
مرکبات و غذاهای پرادویه نخورید. مرکبات مثل پرتقال، گریپ فروت، و نارنگی و غذاهای ادویه‌دار مثل کاری و فلفل تند در برخی افراد باعث افزایش ترشحات خارش‌آور مقعد می‌شود، گرچه پزشکان به‌علت دقیق آن مطمئن نیستند. حذف این مواد از رژیم غذائی مشکل شما را رفع می‌کند.
کمتر قهوه بخورید. دانه‌های قهوه حاوی روغن‌هائی هستند که هضم نمی‌شوند. این روغن‌ها به هنگام دفع، پوست اطراف مقعد را تحریک می‌کنند. محدود کردن قهوهٔ روزانه به یک یا دو فنجان برای جلوگیری یا تسکین خارش مقعد کافی است.
از تنزیب استفاده کنید. گذاشتن یک تنزیب یا پارچهٔ نازک نخی بر روی مقعد عرق و ترشحات زیادی را که باعث تحریک و خارش می‌شوند جذب می‌کند. لباس زیر مناسب بپوشید. زیر شلواری‌ نخی گشاد بهتر از انواع چسبان نایلونی است، چون بهتر رطوبت را جذب می‌کند و جریان هوا را نیز برای خشک نگاه داشتن نشیمنگاه بهتر حفظ می‌کند.
کرمک‌ها را از بین ببرید. کرمک‌ها عموماً کودکان را گرفتار می‌کنند، ولی سایر اعضاء خانواده نیز ممکن است گرفتار این انگل‌ها شوند که شب‌ها از مقعد بیرون آمده و باعث خارش می‌گردند. پزشک داروی خوراکی ضدانگل برای از بین بردن آنها تجویز می‌کند، ولی شما نیز باید ملافه‌ها را در آب داغ بشوئید تا از بازگشت آنها جلوگیری شود.
داروهایتان را کنترل کنید. برخی داروها می‌توانند باعث خارش مقعد شوند. مثلاً آنتی‌بیوتیک‌ها اغلب باکتری‌ها بی‌آزاری را که در مقعد وجود دارند و از عفونت مخمرهای خارش‌زا جلوگیری می‌کنند از بین می‌برند. از پزشک خود در مورد اینکه داروی مصرفی شما باعث خارش می‌شود یا نه سئوال کنید.
نشیمنگاه را خشک کنید. خشک کردن مقعد با گرفتن سشوار بر روی آن به‌مدت ۲۰ تا ۳۰ ثانیه بعد از استحمام یا شنا راه خوبی برای رفع خارش است. توجه کنید اگر احساس سوختگی کردید، یا سشوار داغ است یا آن را زیاد به پوست نزدیک کرده‌اید.
نشیمنگاه را در معرص آفتاب قرار دهید. نور فرابنفش آفتاب می‌تواند خارش و دیگر تحریکات ناحیهٔ مقعد را آرام و پوست آن را خشک کند. حمام آفتاب برهنه راه‌ خوبی برای تابش نور خورشید به نقاطی از بدن است که معمولاً پوشیده هستند. با روش‌ها و وسائل نوین باید خود را مرتباً در سایبان حمام آفتاب قرار داد.
اضطراب را دور کنید. باور کنید که اگر اضطراب یا تنش روانی دارید، ممکن است دچار خارش مقعد شوید. آرام کردن اعصاب با یوگا، استراحت کافی، یا ورزش می‌تواند خارش را از بین ببرد.
خود را بشوئید، نمالید. رعایت بهداشت برای جلوگیری از خارش مقعد بسیار مهم است. اگر برایتان امکان دارد، بعد از هر اجابت مزاج، مقعد را با پارچه‌ای نرم و آب‌گرم و صابون بشوئید و خشک کنید. برای خشک کردن کاغذ توالت یا پارچه را بر روی مقعد نمالید. کاغذ توالت خوب مصرف کنید. از کاغذ توالت نرم دو لایه استفاده کنید و کاغذ‌های لوکس را که موادی مثل خوشبوکننده دارند به‌کار نبرید، چون ممکن است پوست را تحریک کند.


ـ چه وقت به پزشک مراجعه کنیم:
۱. در ناحیهٔ مقعد احساس برآمدگی می‌شود.
۲. ابتلاء به بیماری‌ قند وجود دارد.
۳. داروهای استروئید مصرف می‌شود.
۴. کودکان خانه نیز دچار خارش مقعد هستند.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
آنچه از عوارض یبوست و چگونگی رفع آن باید بدانیم

یک متخصص داخلی، گفت: مصرف داروهای مسهل به طور مداوم باعث می‌شود پس از مدتی روده کار طبیعی خود را انجام ندهد و یبوست به وجود آید.
با بیان اینکه یبوست مشکل شایعی است که در همه سنین دیده می‌شود، افزود: افرادی که به این بیماری مبتلا می‌شوند باید از مصرف خودسرانه داروهای مسهل خودداری و تنها با تجویز پزشک آنها را مصرف کنند.


افراد سالمند مستعد بیماری یبوست هستند
وی با اشاره به اینکه این مشکل در سالمندی به علت کاهش حرکات روده‌ای بیشتر است، افراد سالمند را مستعد یبوست دانست و تصریح کرد: عوامل مختلف دیگری نیز در ایجاد آن دخالت دارند و لازم است که برای بررسی علت و درمان بیماری به پزشک مراجعه کرد.
سلیمانی با بیان اینکه در اغلب موارد، شیوه زندگی افراد باعث یبوست می‌شود، خاطرنشان کرد: گاهی نیز مصرف داروها موجب یبوست می‌شود که در این مورد نیز باید به پزشک معالج مراجعه کرد.
وی با اشاره به تاثیر عادات غذایی در سلامت افراد، کم خوردن مواد غذایی حاوی فیبر(سبزی‌ها و غلات سبوس دار) را موجب یبوست دانست و افزود: میوه‌ها و سبزی‌ها، ‌غلات سبوس دار و حبوبات دارای فیبر هستند و مصرف روزانه دو عدد میوه آبدار و سبزیجات می تواند کمک کننده باشد.
این متخصص داخلی گفت: افرادی که مشکلات دندانی دارند و جویدن غذا برایشان سخت است می توانند با مصرف سبزی‌های خرد شده یا میوه‌های پخته یا رنده شده، فیبر مورد نیاز بدن خود را تامین کنند.


میوه‌ها و سبزی‌ها حاوی فیبر مورد نیاز بدن هستند
وی مصرف بیشتر مواد غذایی حاوی فیبر را ارزان ترین و راحت‌ترین راه درمان یبوست دانست و تصریح کرد: گلابی رسیده، آلو، زردالو، توت، انگور، گوجه فرنگی، کاهو و سایر انواع میوه ها و سبزی ها، برنج سبوس دار، نان جو یا نان کامل گندم که دارای سبوس باشند حاوی فیبر هستند.
این متخصص همچنین مصرف روغن زیتون صبح ناشتا یا روغن کرچک (نه بطور مداوم) را نیز برای پیشگیری از بیماری یبوست توصیه کرد.
وی با بیان اینکه بعضی از میوه‌های هسته دار مانند زرد آلو و گیلاس و حبوبات (نخود و لوبیا)، گل کلم نفاخ هستند و در صورتی که موجب ناراحتی افراد شوند توصیه نمی‌شود.
به گفته وی، مصرف زیاد گوشت، محصولات لبنی پرچرب، تخم مرغ، دسرها و تنقلات خیلی شیرین می‌تواند سبب یبوست شود و توصیه می شود کمتر مصرف شوند.


مصرف کم مایعات موجب یبوست در سالمندان می شود
سلیمانی خاطرنشان کرد: از آنجایی که افراد سالمند کمتر احساس تشنگی می‌کنند، اگر فقط زمانی که تشنه هستند آب و سایر مایعات را بنوشند، مطمئن باشند که مایعات کافی به بدنشان نمی‌رسد و مصرف کم مایعات موجب یبوستشان می‌شود.
وی به مبتلایان به این بیماری توصیه کرد: سعی کنید در طول روز حداقل ۶ تا ۸ لیوان مایعات که بهتر است آب ساده باشد بنوشند و اگر صبح‌ها بعد از بیدار شدن از خواب ناشتا یک لیوان آب گرم بنوشند، چند دقیقه بعد روده‌ها به کار می‌افتند.
به گفته وی،‌ نوشیدن یک لیوان شیر گرم کم چرب چند ساعت قبل از خواب، ضمن تامین مایعات بدن به کار کردن روده هم کمک می‌کند.
سلیمانی همچنین فعالیت بدنی و تمرینات ورزشی منظم و پیاده روی هر روزه را از دیگر راه‌های جلوگیری از یبوست برشمرد.


به تاخیر انداختن اجابت مزاج یکی از دلایل ابتلا به یبوست است
این متخصص داخلی افزود: به تاخیر انداختن اجابت مزاج یکی از دلایل ابتلا به یبوست است لذا افراد باید دقت کنند هر زمان که نیاز به اجابت مزاج پیدا می کنید بلافاصله به توالت بروند.
وی اظهارکرد: اجابت مزاج اگر به موقع و در زمان معین در روز انجام گیرد (پس از خوردن غذا، بخصوص پس از خوردن صبحانه) مانع یبوست می شود.
به گفته سلیمانی، علل روانی مانند افسردگی و ابتلا به بیماری‌های دیابت و هیپوتیروئیدی می‌توانند باعث یبوست شوند و گاهی عوامل ساده‌ای همچون استفاده از لگن یا توالت فرنگی‌های غیراختصاصی و کثیف یبوست ایجاد می‌کند.
وی با بیان اینکه، یبوست می‌تواند باعث دردها و ناراحتی‌های شکمی و ایجاد فیشر شود، همچنین یبوست مزمن می‌تواند باعث افسردگی شود بنابراین جدی گرفتن یبوست و مراجعه به پزشک در صورتی که فرد به تازگی دچار یبوست شده یا اخیرا عادت اجابت مزاج فرد تغییر کرده باشد لازم است.***
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
آب درمانی خوب یا بد؟

آب از گذشته‌های برای درمان‌های مورد استفاده قرار می‌گرفت بر این اساس از زمانی که قبایل بدوی و ملت‌های متمدن شکل گرفت از آب برای درمان بیماری استفاده می‌شد. آب درمانی در طب سنتی و از سرزمین‌هایی مانند چین به وجود آمده است که از آن در اشکال مختلف گرم، سرد، روان و... با توجه به نوع بیماری و درمان آن تجویز می‌شد، خوب است بدانید که مصرف صحیح آب نه تنها تندرستی ما را حفظ می‌کند، بلکه در صورت از دست رفتن تندرستی یا بروز اختلال در سلامتی بدن از طریق پاکسازی مواد زاید از بدن، می‌تواند بدنی سالم را برای ما به ارمغان بیاورد.
البته در صورتی که از این ماده حیاتی به صورت غیراصولی استفاده شود می‌تواند به همان اندازه به بدن آسیب برساند، در این زمان است که بیان می‌شود آب درمانی مضر است و هیچ کس به سراغ آن نرود.


افزایش جریان خون و آب درمانی
خوب است بدانید که حالت بدن در آب با خشکی متفاوت است؛ زیرا به طور کلی زمانی که انسان در آب قرار می‌گیرد تغییراتی در بافت‌ها و اندام‌های بدن ایجاد می‌شود و همین موضوع موجب بروز تغییرهایی در درجه حرارت بدن خواهد شد. البته این حالت هنگام شنا کردن بیشتر دیده می‌شود و همین موضوع با افزایش حرارت بافت‌های مختلف بدن میزان سوخت و ساز با متابولیسم عمومی همراه است که در نتیجه همه این رویدادها افزایش درجه حرارت بدن و تند شدن جریان خون نیز را به همراه دارد.


تقویت عضلات نتیجه آب درمانی
البته کسانی که در آب قرار می‌گیرند احساس بی‌وزنی می‌کنند که همین بی‌وزنی موجب کاهش وزن اندام و در نتیجه انجام بهتر و راحت‌تر انواع تمرین‌ها می‌شود. به کسانی که از دچار کمردرد هستند توصیه می‌کنیم که گاهی با مشورت پزشک در استخر فقط راه بروند؛ بنابراین به طور کلی کاهش درد و گرفتگی عضلانی، تقویت عضلات، جلوگیری از پوکی استخوان، ارتقاء بهداشت پوست و مو و جلوگیری از ایجاد زخم فشاری و... از جمله مزایای آب درمان است.


هر بیماری با آب درمان نمی‌شود
خوب است بدانید که همه دردهای مفصلی با ورزش در آب درمان نمی‌شود زیرا تجویز آب درمانی دارای شرایطی است که پزشک با توجه به آن درمان را برای بیمار تجویز می‌کند. به طور مثال در بیماری روماتوئید آرتریت رطوبت آب موجب فعال شدن روماتیسم می‌شود و این زمان است که درد با فعالیت در آب افزایش می‌یابد. بنابراین بدون تجویز پزشک نباید به آب درمانی روی بیاوریم.


مبتلایان به دیسک کمر! آب درمانی با احتیاط
در دیسک‌های شدید بیشتر از 50% یا تنگی شدید کانال نخاعی انجام هرگونه فعالیت آب درمانی با احتیاط باید صورت گیرد، زیرا این نوع ورزش‌ها موجب افزایش درد و بی‌حسی اندام‌ها می‌شود. بنابراین این گونه فعالیت خودسرانه نه تنها دردی را دوا نمی‌کند بلکه دردهای جدیدی به بیمار تحمیل خواهد کرد به طوری که فرد مجبور است برای درمان آن به روش‌های دیگر متوسل شود.


کوچک کردن شکم با پیاده‌روی در آب
باید توجه داشته باشید که انجام هر نوع تمرین با بیماری همخوانی داشته باشد. به طوری که راه رفتن در آب با حرکت پا به سمت جلو و عقب به تقویت عضله‌های کمر، لگن و شکم خواهد شد که در موارد کمردرد‌های مزمن و کوچک کردن شکم کاربرد دارد.


قبل از آب، تمرین کنید
خوب است بدانید که بهترین راه برای تسکین دردها انجام تمرین‌های ورزشی متناسب با مشکل بیمار است به طوری که ابتدا تمرین‌های سبک آغاز می‌شود و به مرور با توجه به توان بیمار افزایش یابد.
بنابراین توصیه می‌شود افراد بیمار پیش از ورود به استخر در جکوزی یا سونا به مدت 5 دقیقه به نرمش‌های بی‌ضرر و بدون پرش اقدام کنند. البته باید توجه داشته باشید که انجام این حرکت‌ها منوط به وجود نداشتن عارضه‌های محدود کننده مانند: مشکلات قلبی و حساسیت‌های پوستی و... است. بنابراین باید بیماران با توجه به وضعیت جسمانی خود و در میان گذاشتن آن با پزشک معالج چنین درمان‌هایی را انجام دهند.


توصیه‌های نهایی
در آب‌های خنک‌تر مدت زمان کوتاه‌تری باید حضور داشت، بنابراین توصیه می‌شود آب ولرم، نه سرد و نه گرم، در درمان بعضی بیماری‌ها موثر است، به شرط آنکه توسط پزشکی مجرب در زمینه آب درمانی تجویز شده باشد؛ بنابراین برای درمان هرگونه درد در دست و پا نباید آب درمانی انجام شود.***
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
بیماری مِنیِیر؛ من می چرخم یا زمین؟

اگر سرگیجه های شدیدی دارید که امانتان را برده ممکن است به منییر مبتلا شده باشید.
سرگیجه مشکل شایعی است که خیلی ها را درگیر می کند اما هر سرگیجه ای نشانه بیماری نیست ولی نباید هم از کنار آن به راحتی گذشت، به خصوص اگر همراه کاهش شنوایی و وزوز گوش باشد که نشانه های واضح بیماری «Meniere» هستند. دکتر خشایار احمدی، متخصص جراحی گوش، حلق و بینی درباره انواع سرگیجه، بیماری منییر، دلایل ایجاد، مراقبت ها و راهکارهای درمانی - تغذیه ای این بیماری توضیح می دهد.


فرق سرگیجه حقیقی با کاذب چیست؟
همیشه اختلال منییر زمینه ساز ایجاد سرگیجه نیست. در مواردی بعضی اختلال ها می تواند زمینه ساز بروز سرگیجه شود اما این سرگیجه ها با بعضی نشانه ها همراه است که باید به آن توجه کرد:

- کاهش سطح هشیاری: اگر سرگیجه بیمار با اختلال در سطح هشیاری او همراه بوده و در شرایط بروز سرگیجه فرد سردرگمی غیرعادی نیز داشته باشد باید به شرایط بیمار نسبت به ابتلا به دیگر بیماری ها شک کرد.

- فاصله های نامنظم: از سوی دیگر اگر سرگیجه ناگهان بروز کرده و در فاصله های نامنظم یعنی هر چند ساعت یک بار نیز بروز کند، باید وضعیت بیمار از نظر ابتلا به بعضی بیماری ها بررسی شود.

- ناتوانی در حرکت: اگر بیمار با اختلال حرکتی و عدم تعادل شدید روبرو شود، باید بلافاصله به متخصص مراجعه کند.

- غش می کنیم: در گیجی سر فرد از احساس منگی و مواج بودن، سیاهی رفتن چشم، سبک شدن و احساس سینگینی در سر و سرگیجه شکایت دارد؛ بنابراین گیجی سر یک اصطلاح کلی است که سرگیجه و احساس سبکی سر را به همراه دارد. این حالت اغلب با دراز کشیدن بهتر شده و از بین می رود؛ البته در حالت شدید با احساس غش یا بیهوشی همراه است.

- یک خیال است: گاهی فرد دچار توهم حرکت می شود. به این معنی که بیمار احساس می کند خود یا محیط اطرافش در حال چرخیدن، کشیده شدن به یک سمت و نزدیک شدن اشیاء موجود در محیط به طرف خودش است. در سرگیجه بیمار فکر می کند خودش یا محیط او در حال حرکت است. این نوع سرگیجه های ناشی از بیماری نیست.

- خون نمی رسد: کم یا بد رسیدن خون به مغز

- سرماخوردگی: وقتی که سرماخوردگی به گوش سرایت می کند نیز سرگیجه ایجاد می شود.

- قلب می تپد: اضطراب و دلهره ای که به دنبال آن ضربان قلب افزایش پیدا می کند، می تواند با سرگیجه همراه باشد.

- اشتباه و فشار: بعضی حرکت های اشتباه و نادرست هم منجر به افت فشار خون می شوند؛ مانند بلند شدن ناگهانی صبح هنگام


اگر همراه سرگیجه، سبکی سر نیز دیده شود، نشانه چیست؟
این حالت یعنی سبکی سر احساس شناوری و ناپایداری می تواند در اثر عوامل زیادی مانند بیماری های گوش داخلی، کم خونی، آلودگی هوا، بیخوابی، استرس های روزمره، اختلال های بینایی، عفونت، حساسیت ایجاد شود. همچنین تمام بیماری های سیستماتیک مانند بیماری های کلیوی، ریوی و قلبی زمینه ساز ابتلا به سرگیجه همراه با سبکی سر است.


بیماری منییر چیست؟
نوعی اختلال در گوش داخلی است. سرگیجه به شکل حمله ای دورانی بروز می کند. منییر در اثر افزایش مایع درون مجاری نیم دایره گوش داخلی که مسوول حفظ تعادل است، ایجاد می شود که افزایش فشار گوش داخلی، باعث ایجاد اختلال در تعادل و کاهش شنوایی می شود. علاوه بر سرگیجه، احساس پرفشاری و پری در گوش احساس می شود. مدت زمان هر حمله 20 دقیقه است.


عامل اصلی ابتلا به منییر چیست؟
دلیل ابتلا ناشناخته است اما بعضی پژوهش ها نشان می دهد تغییرات هورمونی، مواد شیمیایی غیرطبیعی وارد شده در جریان خون، مواد نامناسب ایجاد شده در اثر قرار گرفتن در شرایط عصبی و استرس از عوامل ایجاد کننده این بیماری است. از موارد دیگر می توان به واکنش های حساسیتی، بیماری های خودایمنی، سابقه خانوادگی، دیابت، اختلالت عروقی مانند میگرن و عفونت های ویروسی اشاره کرد هر چند دلیل اصلی منییر نامشخص است اما یک یا مجموع دو یا چند عامل می تواند زمینه ساز ابتلا به منییر باشد.


کی سرگیجه نشانه منییر است؟
از شاخص ترین نشانه های این بیماری می توان به این موارد اشاره کرد:
- وزوز گوش همراه با احساس وجود صدایی مداوم در گوش مانند نجوا کردن، زنگ زنگ، همهمه و غرش
- کاهش سطح شنوایی
- احساس پری در گوش که فرد با حرکت دادن سر احساس سنگینی می کند.
- به هم خوردن تعادل و ناتوانی در نشستن و راه رفتن
- حالت تهوع و استفراغ


حمله های منییر ممکن است چند سال بعد دوباره عود کند؟
بروز حمله های سرگیجه ممکن است چند هفته یا چند ماه با هم فاصله داشته باشند و در آغاز بیماری، این فاصله ممکن است چندین سال باشد. اگر بیمار درمان نشود، حمله ها ممکن است بیشتر تکرار شده و شدیدتر شوند و در نهایت به فاصله چند روز رخ بدهند. به ندرت و در موارد بسیار شدید این حمله ها ممکن است هر روز بروز کند. در شرایطی که بیماری پیشرفت کرده یا در اثر یک حمله خاص، بیمار ممکن است از عدم تعادل در هنگام حمله ها شکایت داشته باشد. سرگیجه شدید در بیشتر موارد با تهوع و استفراغ به مدت چندین ساعت همراه است.


آیا مدت زمان سرگیجه منییر در هر حمله مشخص است؟
در یک حمله مشخص، سرگیجه به مدت 10 دقیقه تا یک ساعت طول می کشد. در مواردی نیز ممکن است حالت سرگیجه چند ساعت طول کشیده و سپس فروکش کند اما مدت زمان درگیری با این حالت چند روز یا چند هفته نیست. سرگیجه مداوم به مدت چند روز، نشانه این بیماری نیست.


در شرایط بروز اختلال چطور می توان به بیمار کمک کرد؟
- کمک کنید بیمار بنشیند.
- بیمار باید به آرامی دراز بکشد.
- چشم های بیمار باید باز باشد و فقط به یک نقطه خیره شود.
- دو طرف سر بالش قرار دهید؛ به طوری که سر او ثابت بماند.
- محیط را آرام کنید.
- چراغ اتاق را کم نور کنید اما خاموش نکنید.
- کنار تخت بیمار یک سطل، دستمال کاغذی، یک فنجان نوشیدنی به جز آب قرار دهید تا بیمار موقع تهوع نیاز به دستشویی رفتن نداشته باشد.
- طبق دستور متخصص به او دارو بدهید تا شرایطش کنترل شود.


آمارها درباره منییر چه می گویند؟
این بیماری بیشتر افراد بالغ بین 30 تا 60 سال را درگیر می کند. براساس آمارها در 85 درصد موارد یک گوش درگیر این بیماری می شود اما در 15 درصد موارد نیز هر دو گوش دچار این مشکل میشوند. این بیماری در بین خانم ها کمی شایع تر از مردان است.


این بیماری با رعایت نکته های تغذیه ای قابل درمان است؟
- نمک بس: حداکثر مجاز مصرف نمک تا 5/1 گرم نمک در روز است.
- دخانیات ممنوع: از این لحظه کشیدن سیگار را متوقف کنید.
- کافئین ممنوع: إچای یا دیگر نوشیدنی های کافئین دار نخورید.
- آب ممنوع: در شرایطی که بیماری دچار سرگیجه شده است نباید به او آب بدهید. مایعات دیگر نیز باید بسیار کم مصرف شوند.
- مواد معدنی کنترل شود: در صورت نیاز بیمار می تواند مکمل کلسیم مصرف کند اما مصرف سدیم خوراکی باید بسیار کم باشد.
- پروتئین آزاد است: مصرف این گروه از مواد غذایی مشکلی ندارد.


منییر با جراحی قابل درمان است؟
در صورت تکرار نشانه ها و کنترل نشدن آن با رعایت نکته های تغذیه ای، درمان با جراحی پیشنهاد می شود. کمتر از 10 درصد بیماران مبتلا به بیماری منییر، نیازمند درمان با جراحی هستند که از این گروه ها می توان به این موارد اشاره کرد:
- ناتوانی: اگر حمله های منییر باعث ناتوانی بیمار شود، جراحی ضروری است.
- تهدید زندگی: بیمارانی که شغل آنها به شکلی است که حتی یک حمله برای آنها به قیمت جانشان تمام می شود.
- خسته از پیگیری: بیمارانی که برای آنها پیگیری درمان غیرجراحی به هر دلیل غیرممکن است.
- کاهش شنوایی: اگر نشانه ها به حدی باشدکه شنوایی فرد مختل شده و کاهش یابد و سپس ناشنوایی آنها را تهدید کند، عمل جراحی ضروری است.***
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
10 نشانه عدم تعادل هورمونی

عدم تعادل هورمونی تحت تأثیر عواملی مانند شیوه زندگی، نوع تغذیه، آلودگی، حالات روحی و سن فرد است.
عدم تعادل هورمونی را می‌توان با مصرف دارو یا تغییر در شیوه زندگی اصلاح کرد.10نشانه عدم تعادل هورمونی عبارتند از:

1- عصبانیت یا افسردگی
یکی از مهم‌ترین نشانه‌های عدم تعادل هورمونی، شروع ناگهانی عصبانیت یا افسردگی است. این مشکل می‌تواند به دلیل سطوح پایین هورمون ملاتونین در بدن باشد. این هورمون برای حفظ تعادل ریتم روزمره بدن شما لازم است. این مورد به سن شما نیز بستگی دارد.

2- فشار خون بالا
میزان سدیم بدن توسط هورمون آلدوسترون تنظیم می‌شود. اگر شما دچار یک وضعیت به نام تنگی شریان کلیوی باشید، هورمون از طریق آن وارد جریان خون می‌شود. این عدم تعادل هورمونی، فشار خون را افزایش می‌دهد.

3- کاهش میل جنسی
میل جنسی ضعیف یکی دیگر از علائمی است که نشان می‌دهد دارای عدم تعادل هورمونی هستید. مقادیر خیلی کم هورمون تستوسترون می‌تواند باعث کاهش میل جنسی در مردان و زنان شود.

4- گر گرفتگی و لرز
این یک علامت شایع در زنان نزدیک به سن یائسگی و پس از یائسگی است. این حالت در طول شب به‌وجود می‌آید. کاهش هورمون استروژن باعث می‌شود عروق خونی گشاد شوند و فرد دچار گرما، گرگرفتگی، تعریق و لرز شود.

5- افزایش وزن
عدم تعادل هورمونی می‌تواند به افزایش وزن منجر شود. اگر بدن شما سطح بالایی از هورمون‌های کورتیزول و انسولین را داشته باشد، بیشتر غذا می‌خورید و این پرخوری باعث افزایش وزن می‌شود. به یاد داشته باشید اضافه وزن می‌تواند منجر به تولید سطح بالایی از هورمون‌های جنسی مانند استروژن و تستوسترون شود و این عدم‌تعادل در هورمون‌ها به‌ویژه پس از یائسگی می‌تواند به اضافه وزن منجر شود.

6- خستگی بیش از حد
با وجود خوابیدن به مقدار کافی، احساس ضعف و بی حالی می‌کنید و نیاز شدیدی به مصرف کافئین دارید که به نظر می‌رسد مشکل شما را حل نمی‌‌کند.خستگی، شاخص مهم و اصلی عدم‌تعادل هورمونی در بدن است. ترشح بیش از حد هورمون کورتیزول در اثر استرس، مانع از عملکرد سایر هورمون‌ها می‌شود.

7- نوسانات خلقی یا کج خلقی
اگر تغییرات خلق و خوی اخیر شما باعث شده که دشمنان شما بیشتر از دوستان شما شوند، شاید دچار عدم تعادل هورمونی شده باشید. مقادیر خیلی کم هورمون تستوسترون باعث بدخلقی و حالات روحی شدید می‌شود.

8- گرفتگی ذهن
آیا نمی‌‌‌توانید به یاد بیاورید که کلید ماشین خود را کجا گذاشته‌اید؟ یا ایمیل خود را فرستاده‌اید یا نه؟کاهش حافظه یا گرفتگی ذهن از علائم عدم تعادل هورمونی هستند. مقادیر کم هورمون پروژسترون (تعیین کننده عملکرد شناختی) یا مقادیر بالای هورمون استروژن باعث اشتباهات ذهنی یا گرفتگی تفکر می‌شود.

9- آکنه و موی زائد
بعد از سن 30 سالگی، آکنه معمولا بروز نمی‌‌کند، اما گاهی اوقات عدم تعادل هورمونی باعث تحریک آکنه یا رشد موهای زائد در زنان می‌شود. مقادیر بالای هورمون تستوسترون در زنان اغلب باعث بروز این علائم می‌شود.

10- مفاصل دردناک
درد مفاصل بخش طبیعی از فرآیند پیر شدن است، اما بیشتر این دردهای افزایش سن مربوط به عدم تعادل هورمونی مثل DHEA است که پیش ساز هورمون‌های استروژن، تستوسترون و کورتیزول است. مقادیر ناکافی این هورمون‌ها باعث تسریع فرآیند پیری می‌شود.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
صفحه  صفحه 99 از 111:  « پیشین  1  ...  98  99  100  ...  110  111  پسین » 
خانه و خانواده

همه چیز درباره بیماری ها

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti Forums is not responsible for the content of external sites

RTA