انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
خانه و خانواده
  
صفحه  صفحه 39 از 42:  « پیشین  1  ...  38  39  40  41  42  پسین »

Makeup and Beauty | آرایش و زیبایی


مرد

 
لایه برداری از پوست به سبک سنتی

امروزه مراقبت از پوست از اهمیت زیادی برخوردار است چرا که با وجود آلودگی ها و استرس های روزانه، پوست در معرض آسیب بیشتری قرار می گیرد . لایه برداری یکی از بهترین راه ها برای مبارزه با فرسایش و خستگی ناشی از آرایش روزانه و فرایند پیری است. با لایه برداری ،سلول های مرده از سطح پوست برداشته شده و موجب درخشندگی پوست می شود . برای لایه برداری از اسکراب ها استفاده می شود که برخی از آنها هم به طور آماده موجود است .
قبل از استفاده صورت را تمیز کرده و بشویید و در حالیکه صورت خیس است از اسکراب استفاده کنید ، آن را روی صورت مالیده و با حرکت دورانی ماساژ دهید . معمولا دو تا چهار دقیقه کافیست و بعد صورت را با آب بشویید.


ماست و گردو
ماست طبیعی پایه مناسبی برای هر گونه اسکراب خانگی است و این به علت خواص ضد باکتریایی و ضد قارچ آن است، همینطور با دارا بودن درصد بالای اسید لاکتیک موجب صاف و نرم شدن پوست خسته می شود .
دو قاشق غذاخوری ماست و دو قاشق غذاخوری گردوخرد شده را با یک مخلوط کن ترکیب کرده و به مدت 15 دقیقه بگذارید بماند . این مخلوط باید بلافاصله مورد استفاده قرار گیرد، بنابراین اگر کمی از آن باقی ماند ، می توانید آن را روی نواحی سخت و سفت پوست مثل پاشنه پا امتحان کنید.


روغن زیتون و نمک دریایی
برای لمس حس تازگی یک بخش نمک و یک بخش روغن زیتون را برای تهیه این اسکراب ،به طور کامل مخلوط کنید .
اگر شما دارای پوست حساسی هستید می توانید نمک را با شکر و یا شکرقهوه ای جایگزین کنید.این اسکراب همچنین آثار شگفتی روی کل بدن دارد ، که در آن شما می توانید غلظت بالاتری از نمک استفاده کنید. این اسکراب شما را تروتازه ومرطوب و درخشان می کند.


اسکراب جو ، عسل و ماست
جو یکی از محبوب ترین لایه بردارهای طبیعی است که به علت ملایمت برای پوست های حساس کاربرد دارد ، و همچنین قابض نیز است. این کمک می کند تا چربی و آلودگی ها از سطح پوست بیرون کشیده شود .
عسل به دلیل خاصیت مرطوب کنندگی طبیعی اش ، یک ماده مناسب برای اضافه کردن به هرنوع اسکراب است. تقریبا دو قاشق چایخوری از جو در نصف لیوان ماست ریخته و با یک قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید. این مخلوط می تواند به عنوان یک ماسک افزایش دهنده رطوبت استفاده شود .


روغن برای انواع مختلف پوست
اضافه کردن چند قطره روغن معطر به اسکراب ، نه تنها بوی دلنشینی به آن می دهد بلکه می تواند آن را مناسب نوع پوست شما کند . بابونه، گل شمعدانی و صندل برای پوست خشک مناسب هستند، اما اگر پوست شما چرب است ، پس سرو، ترنج و گل شمعدانی می تواند معجزه کند.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
سالانه ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه جراحی بینی در ایران می‌شود

تقاطع: روزنامه "تجارت" چاپ تهران در شماره روز یکشنبه (۳ خرداد-۲۴ می) خود در گزارشی با استناد به آمارهای "انجمن جراحان فک و صورت ایران"، از انجام ۲۴۰ هزار عمل زیبایی در سه سال گذشته در کشور خبر داد و نوشت که از این تعداد، ۱۷۰ هزار عمل، مربوط به جراحی بینی بوده است.
این روزنامه در گزارش خود با اشاره به این‌که سالانه ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه جراحی بینی در ایران می‌شود، اضافه کرده که بر اساس آمارهای "انجمن تحقیقات راینولوژی ایران" در حال حاضر، میزان جراحی‌های زیبایی بینی در کشور، هفت برابر امریکا است.
این در حالی است که دکتر محسن نراقی، رییس این انجمن، با تاکید بر غیرضروری بودن بسیاری از عمل‌های زیبایی می‌گوید که «۵۰ درصد مراجعان برای جراحی بینی به طور واقعی نیازی به این عمل ندارند».
این گزارش در ادامه نوشته که بر اساس آمارهای نهادهای رسمی، تنها ۱۵۷ جراح پلاستیک در تهران، مجوز انجام عمل بینی را دارند اما عملا هفت هزار پزشک‌ در حال انجام این عمل زیبایی هستند و «تعداد کسانی که به‌ عنوان متخصص به انجام عمل‌های زیبایی می‌‌پردازند، ۱۰ برابر بیشتر از جراحان پلاستیک واقعی است».
گزارش روزنامه‌ی "تجارت" هم‌چنین از افزایش گرایش مردان به عمل جراحی زیبایی در سال‌های اخیر خبر داده و افزوده که تعداد جراحی بینی مردان از ۵ درصد در ۱۰-۱۵ سال گذشته به ۱۵ تا ۲۰ درصد در حال حاضر رسیده است.
رییس "انجمن جراحان پلاستیک" درباره آمار جراحی‌های زیبایی به این روزنامه می‌گوید که ۶۰ درصد ‌این جراحی‌ها، مربوط به جراحی بینی است و بعد از آن، لیپوساکشن، پستان و جراحی پلک و صورت در رتبه‌های دوم تا چهارم قرار دارند.
دکتر عبدالحسن امامی در عین حال، از انجام برخی عمل‌های جراحی زیبایی توسط تکنیسین‌های اتاق عمل خبر داده و گفته که این تکنسین‌ها در قرارداد با یک پزشک، بیماران را با نام او جذب می‌کنند و پس از آن‌که خود، جراحی پلاستیک را برای بیمار انجام دادند، درصدی از مبلغ دریافتی را به آن پزشک پرداخت می‌نمایند.
آقای امامی تاکید کرده که «تنها ۱۰ درصد از شکایات اعلام‌شده از جراحی پلاستیک، مربوط به جراحان پلاستیک است» و «۹۰ درصد شکایت‌ها مربوط به تکنسین‌ها و پزشکان رشته‌هایی است که بدون داشتن تخصص لازم به حوزه جراحی پلاستیک وارد شده‌اند».
این گزارش خاطرنشان کرده که در ایران، سالانه ۵۲ زن بر اثر انجام عمل لیپوساکشن جان خود را از دست می‌دهند.
پیش از این، در روز ۲۸ دی‌ماه سال گذشته، دکتر بهزاد خوروش، دبیر علمی کنگره بین‌المللی بادی‌ کانتورینگ (شکل‌دهی به اندام) در یک نشست خبری گفته بود که ایران به علت فراوانی جراحی‌های بینی، به عنوان «پایتخت جراحی بینی جهان» معروف شده است.
وی با بیان این‌که «در ایران در رابطه با زیبایی، مشکلات فرهنگی وجود دارد» اضافه کرده بود: «گاهی بیمارانی برای جراحی‌های زیبایی به من مراجعه می‌کنند که مشکل مالی دارند و حتی به نان شب نیز محتاجند، ولی به علت چشم و هم‌چشمی به این کار دست می‌زنند و من با صراحت به بسیاری از آنها می‌گویم پول جراحی را در جای دیگر زندگی باید هزینه کرد، نه در جراحی‌های زیبایی غیرضروری.»
در خردادماه گذشته نیز روزنامه‌ی "فرهیختگان"، چاپ تهران با انتشار گزارشی از انجام شماری از "نادرترین" عمل‌های زیبایی جهان هم‌چون "تغییر رنگ چشم"، "کاشت نگین در سفیدی چشم" و "جراحی زیبایی‌ لاله گوش" در ایران خبر داده بود که این گزارش بازتاب فراوانی در شبکه‌های اجتماعی پیدا کرد.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
چه کسانی نباید عمل زیبایی بینی انجام دهند؟ ؛ چرا همه دماغ‌ها هم شکل می‌شوند؟

در برنامه این هفته میکروسکوپ در مورد مشکلات تنفسی بعد از عمل زیبایی بینی، تغییر رنگ بینی و مشکلات عمل برای بینی‌های گوشتی پاسخ داده شد.
خبرآنلاین نوشت: برنامه این هفته میکروسکوپ در مورد تاثیر تبلیغات و فضای مجازی در تشویق افراد به عملهای زیبایی به ویژه بینی بود. مهمان این هفته، مهدی راستی فوق تخصص پلاستیک زیبایی و دانشیار دانشکده علوم پزشکی دانشگاه اصفهان بود . او در فصل اول برنامه در مورد اینکه جراحی بینی چطور انجام می شود؟ گقت: در واقع بینی سه شکل عمده پوست، اسکلت و مخاط داخل بینی دارد که ما در عمل جراحی فقط با اسکلت بینی کار داربم.
او ادامه داد: اسکلت بینی شامل دو بخش استخوان و غضروف است اگر استخوان قوز یا شکستگی داشته باشد با عمل درست می شود اما دست زدن به غضروف سخت است چون به لحاط ماهیتی دوست دارد به شکل اولیه خود بازگردد.
راستی ادامه داد: بنابراین اگر غضروف خیلی کج باشد باید غضروف را برداشت و اگر غضروف نازک باشد با بریدن یا بخیه دادن درست می شود اما در تیغه بینی باید با کمک ترمیم درست کنیم. او تاکید کرد: عمل زیبایی بینی نیاز به دقت دارد و اصلا زمان مهم نیست چون مانند نقاشی است و باید با دقت و ظرافت کار را انجام داد چون هر نوع بدشکلی خودش را نشان می دهد وبیمار اعتراض می کند.


چه بینی هایی عمل نشوند؟
راستی در مورد بینی گوشتی گفت: در این نوع بینی ها نسبت بافت نرم آن بیش از سخت است و پوست بینی حجم بیشتری دارد و وقتی اسکلت بینی را تغییر می دهیم پوست با با اسکلت خود انطباق پیدا نمی کند که امکان برداشتن پوست وجود ندارد.
او تاکید کرد: ما تنها می توانیم فقط قسمتی از پوست را برداریم که کنار پره بینی است و سوراخ بینی را جمع کنیم.
این دکتر متخصص ادامه داد: یک تکنیکی را در اروپا استفاده می کنند که از کنار بین دو ابرو پوست اضافه برمی دارند که نمی توان خیلی پوست برداشت و بعد یک شکافی می ماند که بیماران دوست ندارند.
او ادامه داد: وقتی پوست زیاد باشد جراح خیلی نمی تواند بینی را خیلی کوچک کند چون پوست اضافه می ماند و جذب نمی شود. اگر بینی را خیلی کوچک کنیم هم نسبت سایر اعضای صورت به هم می خورد و هم مشکل تنفسی پیش می آید چون باید 67 صدم طول قسمت میانی صورت بای به انداره طول بینی باشد.
راستی گفت: باید برای کسی که به ما مراجعه می کند توضیح بدهیم و پزشک وقت بگذارد چون مردم اطلاعی ندارند و نباید مراجعه کننده قریب تیلیغات را بخورد بخصوص در مورد تزریق ژل آگاهی لازم را باید به او داد.
پرسش او در مورد اینکه یک نگرشی وجود دارد که بینی گوشتی بعد از عمل دوباره به شکل سایق باز می گردد گفت: در اصطلاح علمی اگر حجم پوست ببنی زیاد باشد یا بینی را بیش از حد کوچک شود چون پوست قابلیت تغییر شکل ندارد در این موارد بعد ار چند ماه مراحعه کننده تصور می کند بینی او شکل اول را ندارد.
او ادامه داد: چون تمام پوست بینی در نوک بینی جمع می شود شما اگر دقت کرده باشید فرم تمام این بینها یک شکل می شود.
راستی تاکید کرد: جراح باید به تناسب بینی را کوچک کند و به بیمار توضیخ دهد که گاهی امکان کوچک کردن بینی بیش از حد وجود ندارد تا پیش از عمل او بداند و انتظار کوچک شدن بیش از حد بینی را نداشته باشد.
او گفت: گاهی یک بینی که پوست ضخیم و کلفت دارد کج هم هست که ما سعی می کنیم این اشکال را برطرف کنیم تا شکل بینی تغییر کند.
او با بیان اینکه گاهی بیمار متوجه منظور ما نیست گفت: در اینصورت با نرم افزار آن را توضیح می دهیم و شبیه سازی می کنیم تا متوجه شود.گاهی برخی مراجعه کنندگان انصراف می دهند و برخی هم قبول می کنند و این با رضایت خودشان است.
راستی در مورد علت باقی ماندن بخیه در کنار بینی گفت: در عمل استاندارد بینی با یک برش بر روی نوک بینی انجام می شود و روش باز است و تکنیکهایی است که برش ضعیف است.
این جراح گفت: گاهی برای جمع کردن پره های بینی برش بیشتر است و ناچار به بخیه هستیم که این نیاز به تخصص پزشک دارد تا در نقاطی این برش را انجام دهد که مشخص نباشد البته به جنس پوست افراد هم بستگی دارد.
او گفت:من همیشه به دستیاران می گویم که با وسیله پوست بینی را نگیرند چون جای وسیله می ماند و با یک سوزن ظریف این کار را انجام دهند.


مشکل تنفسی
او در مورد مشکل تنفسی بیماران بعد از عمل گفت: هوا از دوقست عبور می کند از پره های بینی و داخل بینی که مشخص نیست و اگر به هر دلیلی هر کدام از این مجراها تنگ شود مشکل تنفسی پیش می آید.
او گفت: پزشک باید توضیح دهد که اگر بینی کوچک شود این مشکل ممکن است پیش بیاید و ممکن است شبها نتواند راحت بخوابد و مشکل نفسی او تا اخر عمر باقی می ماند.
این جراح گفت: گاهی برای کوچک کردن بینی غضروفهایی در امتداد ببنی از داخل می گذاریم که مجرای داخلی را گشادتر نگه می دارد و یک مقدار وقت گیر است اما برای برخی عملها نیاز است تا مشکل تنفسی پیش نیاد.


فصل آخر
او در مورد اینکه چرا برخی پزشکان تمام بینی ها را یک شکل عمل می کنند گفت: برخی پزشکان یک سبکی دارند اما نباید همه بینی ها یک شکل باشند چون صورتها با هم فرق می کند و با خود بیمار هم باید مشورت شود.
او ادامه داد: بعد از عمل ممکن است که رنگ پوست بینی فرق کند و صورتی یا قرمز شود که رفع می شود اما اگر بعد از مدتی تغییر رنگ شود برای این است که قسمت میانی بینی کوچک کردند و تنگ می شود و به نظر تغییر رنگ است اکثر کسانیکه این مشکل را پیدا می کنند مشکل تنفسی هم دارند .
راستی گفت: برخی برای رفع مشکلات اول عمل بینی، دوباره و چند باره عمل می کنند که گاهی به صورت سرپایی هم می شود اما گاهی نیاز به بیهوشی است که نیاز به دقت در انتخاب است.
او ادامه داد: اگر مشکل تنفسی باشد حل می شود اما اگر مشکل بیش ازحد باسد پزشک باید در انتخاب مراجعه کننده دقت کند تا مشکل بیشتری برای او پیش نیاید.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
دنیای مجازی مد

وقتی حرف از تکنولوژی در میان است، خیلی به صنعت مد فکر نمی‌کنیم. حداقل صنعت مد با آنچه تصویر ما از آدم‌های دنیای تکنولوژی است فاصله زیادی دارد.
اما تکنولوژی، صنعت چند صد میلیاردی مد را به شدت تکان داده است. از نحوه خرید کردن گرفته تا شکل دادن تعریف ما از زیبایی، همه تحت تاثیر تکنولوژی مدرن در حال تغییر است. در این مطلب و همینطور مطلب هفته آینده به برخی از اپلیکشن‌های دنیای مد که تصورات سنتی ما را از دنیای مد تغییر داده اند می‌پردازیم.
با اپلیکشن پلوور Polyvor شروع می‌کنیم که در ایران هم شناخته شده است. پلوور یکی از اولین شرکت‌های نوپای دنیای مد است که در سال ۲۰۰۶ در شمال کالیفرنیا آغاز به کار کرد.
هدف این سایت ساخت یک جامعه مجازی برای تبادل نظر در خصوص هر آنچه که به مد مربوط است بود. اما این سایت (که بعدها اپلیکشن آی. او. اس و اندروید آن هم به بازر آمد)‌به سرعت تبدیل به یکی از محبوب‌ترین سایت‌های مد شد و با برندهای مختلف پوشاک و کفش وارد قرار داد شد.
شما در این سایت می‌توانید استایل‌های متفاوتی را که با لباس‌های روزمره (و نه پوشاک گران‌ قیمت برندهای مختلف) می‌شود قابل ساخت است را ببینید و بعد در کمد مجازی این سایت ساعت‌ها بگردید و در صفحات مختلف برای خودتان استایل‌های متفاوتی درست کنید.به صفحه‌های کاربران دیگر بروید و کلاژ‌های آنها را هم ببینید. اغلب این لباس‌ها برای فروش هم عرضه می‌شوند و پلی‌اور شما را به صفحه فروشنده آن لباس هدایت می‌کند.
خیلی وقت‌ها وقت خرید لباس آرزو می‌کنیم که کاش یکی همراهمان بود که نظر او را هم می‌پرسیدیم. دیدن خودمان در آینه هیچ وقت جای نظر دیگری را- آنهم نظر یک متخصص مد و استایل- را نمی‌گیرد. حالا اپلیکشن پی اس دیپو PS Depot به طور ۲۴ ساعته این نظر تخصصی را در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌دهد. این اپلیکشن که با استایلیست‌های حرفه‌ای شرکت‌های پوشاک در رابطه است،‌ برای انتخاب بهترین لباس بر حسب موقعیت، بودجه، فصل و فرم بدن شما به شما کمک می‌کند.
مال زیMallzee اپلیکشن دیگری است که شما به راحتی می‌توانید ساعت‌ها وقت پای آن صرف کنید! ابتدا به سراغ یکی از کشوهای لباس‌ها می‌روید، مثلا لباس‌های ورزشی! این اپلیکشن مدل‌های مختلف را دانه دانه به شما نشان می‌دهد. مثل اپلیکشن دوست یابی تیندر (‌که به راست کشیدن به معنای دوست داشتن و به چپ کشیدن به معنای عدم رضایت را باب کرد) آنها را که دوست دارید به سمت راست و آنها را که خیلی باب میلتان نیست به سمت چپ می‌کشید و به این ترتیب پشته‌ای از لباس‌های مورد علاقه‌تان فراهم می‌کنید. این لزوما به معنای خرید این لباس ها نیست،‌ اما اگر قیمت آنها کمتر شود، مال زی برایتان یک اخطار می‌فرستد که حالا وقت خرید است.
سایت دیگری که به تنهایی توانست نحوه خرید- به خصوص خرید از برندهای معروف- را تغییر دهد سایت ایدیل Ideel است. این سایت در ساعت دوازده ظهر هر روز مجموعه تازه‌ای از لباس، کیف و کفش و لوازم زینتی را با قیمتی بسیار کمتر از مغازه‌های دیگر - و وب سایت خود این برندها- عرضه می‌کند. اما این عرضه برای مدت محدودی است مثلا شما سه روز وقت دارید که کفش مورد علاقه‌تان را با آن قیمت بخرید. این سایت در عرض دو سال بیش از دو میلیون کاربر فعال پیدا کرده است.
سایت جالب بعدی برای آنها که ستاره‌های هالیوود و یا دنیای مد را دنبال می‌کنند، سایت هانت The Hunt است. فرض کنید هنرپیشه یا مدل محبوب شما یک عکس تازه در اینستاگرامش گذاشته است و شما می‌خواهید بدانید که لباسی که پوشیده را از کجا خریده. کافی است عکس را به هانت بدهید و او به شما می‌گوید که عین آن لباس را از کجا(ها)‌می‌توانید بخرید! در این سایت کاربرها به هم کمک می‌کنند تا فروشگ‌های مخفی یا از نظر دور مانده را شناسایی کنند.
پوز Pose را هم می‌توانیم سایت هواشناسی مد تعریف کنیم. این سایت هر روز بر اساس درجه هوا، رطوبت،‌ امکان بارندگی و ...به شما می‌گوید که چه لباسی مناسب آن روز است یا افرادی که دور و بر شما زندگی می‌کنند در روزهای این چنینی چه لباس‌هایی می‌پوشند!
هفته آینده به سراغ برخی خیاط‌خانه‌های مجازی می‌رویم. اما تا آن وقت اگر لغتی در دنیای مد به گوشتان خورد که معنی آن را نمی‌دانید،‌ به سراغ اف ای دی FAD بروید! بزرگترین لغت‌نامه آنلاین تخصصی در دنیای مد!
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
برند H&M چطور ایجاد شد و راز موفقیت وی چه بود

ایرلینگ پیرسون سوئدی زمانیکه مغازه خود را در سوئد بازگشایی می کرد هیچ گاه نمی دانست که قرار است خود و فرزندانش را یکی از میلیونرهای دنیا و پولدارترین مرد سوئد کند.
H&M این روزها در 57 کشور دنیا بیش از 3500 شعبه داشته و نزدیک به 132000 نفر در این شعبات مشغول به کار هستند. H&M که دومین کمپانی بزرگ تک فروشی لباس در دنیا شناخته می شود(رتبه اول به Inditex که سهامدار اصلی در زارا است تعلق دارد) مانند دیگر افراد بزرگ برای رسیدن به موفقیت تلاش کرده و راز موفقیت خود را این چنین اعلام کرده است.
موسس برند Hennes & Mauritz که این روزها آن را با نام H&M می شناسیم، 98 سال پیش در سوئد به دنیا آمد و اولین مغازه فروش لباس زنانه خود را به نام Hennes در سوئد بازگشایی کرد. Hennes به زبان سوئدی به معنای "برای آن دختر" است.
پس از جنگ جهانی دوم، پیرسون به امریکا سفر کرد و با مغازه هایی که البسه ارزان و شیک زنانه میفروختند مواجه شد و نظرش به آنها جلب شد. همین امر موجب شد که او به فکر بازگشایی فروشگاه هایی شیک و بزرگ با البسه قیمت مناسب بیوفتد.
در سال 1998 این کمپانی البسه مردانه را نیز به کلکسیون لباس های خود اضافه کرد و توانست نام HM را برای کمپانی و وبسایت خود ثبت کند.
پس از فوت Earling Pearson ، پسر وی کارل استفان ایرلینگ پیرسون، که در رشته بازرگانی تحصیل کرده بود، سکان کشتی H&M را به دست گرفت و H&M را بیش از پیش قدرتمند کرد و علاوه بر این دارایی های خود را به 28 میلیارد دلار رساند.
موفقیت چشم گیر وی باعث نشد تا او از کارهای انسان دوستانه اش دست بکشد. وی موسس Mentor که یک موسسه عام المنفعه مبارزه با سوء استفاده جنسی از جوانان است، می باشد. پیرسون، به اسکی و تنیس گلف علاقه مند است و در بسیاری از شهرهای اروپا همچون لندن، پاریس و استکهلم املاک مختلفی دارد.
راز موفقیت H&M را می توان در محصولات ارزان قیمت و مدل های به روز این کمپانی دانست. البته H&M دست از پیشرفت بر نداشته و این روزها قرار است با ویکتوریا بکهام به عنوان طراح همکاری کند. ویکتوریا بکهام همسر دیوید بکهام یکی از طراحان نوظهور و پرطرفدار دنیای مد است. ناگفته نماند که پیش از این، این کمپانی از طراحان معروفی برای تولید مدلهای خود استفاده کرده بود.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
۹ اصل اصلاح موهای زائد

سلامت : تراشیدن موها کار ساده‌ای به‌نظر می‌رسد که بیشتر مردم با روش‌های متداول آن آشنایی دارند اما نحوه صحیح این‌کار، به‌گونه‌ای که موها دیرتر رشد کنند، کمتر به درستی مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر می‌خواهید پوستتان نرم‌تر از همیشه باشد و مجبور نباشید هر روز صبح موهای زائد را بتراشید، می‌توانید با تکنیک‌هایی که در این مقاله مورد بحث قرار می‌گیرد، همراه شوید.


1. استفاده از گوماژ نمک، یک روز قبل از اصلاح
گوماژ نمک باعث می‌شود تمام سلول‌های مرده از روی پوست برداشته شود. برای این منظور باید نمک را با مقدار بسیار کمی آب کف دستتان بریزید و دورانی روی پوست ماساژ دهید. از قوزک پا شروع کنید و بالا بیایید. اگر پوست حساسی دارید، می‌توانید به جای نمک از لیف‌های لایه بردار هم استفاده کنید. کارکرد این دو تقریبا یکسان است.

2. حمام قبل از اصلاح
خیس شدن پوست و ترکیب آب با چربی روی پوست، عمل تراشیدن مو را تا 60 درصد راحت‌تر می‌کند. البته شرط موثر بودن خیسی پوست در اصلاح این است که فقط 2 تا 3 دقیقه روی پوستتان آب بریزد. اگر بعد از 15 تا 20 دقیقه ماندن در حمام بخواهید موها را با تیغ اصلاح کنید، کار بسیار دشوار می‌شود چون تمام چربی از روی پوست برداشته شده است.

3. استفاده از کف اصلاح
برخی افراد از صابون برای لیز کردن پوست استفاده می‌کنند اما صابون‌ می‌تواند باعث خشکی پوست و تحریک بیشتر آن شود. بهترین کار این است که از موس‌های مخصوص برای تراشیدن موها استفاده کنید. ترکیب این موس‌ها به نحوی است که نه‌تنها به اصلاح راحت‌تر کمک می‌کند بلکه دوام آن را هم بالا خواهد برد و موها دیرتر از معمول رشد می‌کنند.

4. انتخاب تیغ مناسب
انتخاب تیغ مناسب کمک می‌کند بدون خراشیدگی و التهاب تمام موها را از ته بزنید. به محض آنکه احساس کردید تیغ به اندازه کافی تیز نیست، آن را عوض کنید. موها در افراد مختلف با سرعت‌های متفاوتی رشد می‌کند اما بیشتر کسانی که دیر به دیر تیغ‌شان را عوض می‌کنند و مثلا 10 بار اصلاح با یک تیغ دارند، اصلاح مطلوبی نخواهند داشت.

5. تراشیدن در جهت مناسب
در جهتی موها را بتراشید که راحت‌تر هستید. اگر تیغ به اندازه کافی تیز است، حتی می‌توانید این کار را خلاف جهت رویش موها هم انجام دهید. قبل از اصلاح کاملا با موس ناحیه را لیز کنید و بعد بدون آنکه تیغ را محکم روی پوست بکشید، با کمترین فشار و تا جای ممکن طولانی‌تر خط اصلاح را ادامه دهید. از انجام حرکات کوتاه و تکراری روی یک ناحیه از پوست خودداری کنید.

6. نقاط حساس را در آخر بتراشید
برخی نقاط مثل سر زانوها یا قوزک پا که استخوان به سطح پوست نزدیک است، نقاط حساسی برای اصلاح محسوب می‌شوند. این کار را به آخرین مرحله موکول کنید.

7. بعد از اصلاح پوستتان را خشک کنید
بعد از اتمام تراشیدن موها پوستتان را آب بکشید و آرام خشک کنید. لازم نیست تمام رطوبت پوست را بگیرید. اجازه دهید کمی رطوبت باقی بماند و روی آن از کرم مرطوب‌کننده استفاده کنید.

8. مرطوب‌کننده‌ای بدون اسانس بخرید
بعد از اتمام اصلاح با تیغ، برای چرب کردن پوست از روغن‌های گیاهی طبیعی مثل روغن بادام یا روغن نارگیل استفاده کنید تا آبرسانی به پوستتان عمقی انجام شود. هر شب قبل از خواب این کار را تکرار کنید.

9. تیغ را خشک کنید
بعد از هربار تراشیدن موها با تیغ، آن را کاملا تمیز کنید و آب بکشید و رطوبتش را با کاغذ بگیرید. تیغ را در محیطی کاملا خشک خارج از محیط حمام قرار دهید. حتی اگر تیغ را خشک کنید و در حمام قرار دهید، رطوبت باعث کند شدن آن می‌شود و نمی‌توانید اصلاح خوبی داشته باشید.


وقتی صورتمان جوش دارد، چگونه اصلاح کنیم؟
اگر صورتتان جوش دارد، از اصلاح موهای آن در فواصل کوتاه خودداری کنید و این کار را خیلی آرام انجام دهید تا جوش‌ها کنده نشوند. باید امتحان کنید اصلاح با تیغ برایتان خوب است یا با ماشین ریش‌تراش قابل‌تنظیم. معمولا بهترین روش، استفاده دوره‌ای از این دو وسیله است. البته به هر ‌حال پوست متورم و دردناک ناشی از آکنه با هر روشی امکان دارد تحریک شود و گاهی هم تنها راه، گذاشتن ریش است تا بلکه با درمان‌های مناسب آکنه اوضاع پوست بهتر شود. گذاشتن ریش به‌خصوص وقتی فرد از موهای فرورفته ریش در پوست خود در عذاب است و مدام به این علت جوش می‌زند، بهترین راه‌حل است. بعد از یک دوره ریش گذاشتن و بهبود وضعیت پوست، می‌توان بدون ناراحتی و آزار پوست جوش‌دار، اصلاحی خوب داشت.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
۶ خاصیت باورنکردنی «آب برنج» برای پوست و مو

وقتی در آشپزخانه برنج دم می‌کنید، آب حاصل از آن را دور نریزید زیرا آب برنج سرشار از مواد مغذی است که هم برای پوست و هم برای مو فواید و خواص بسیار دارند. به عنوان مثال، می‌توانید از آن به عنوان تونر، شست‌وشو دهنده صورت، ماسک مو یا حتی روشی درمانی برای کاهش و رفع آکنه یا جوش‌های صورت استفاده کنید.
چند راه و روش مناسب برای استفاده از آب برنج در ادامه مطلب توضیح داده شده تا به فواید و خواص آن بهتر و بیشتر پی ببرید:

۱-استفاده به عنوان تونر پوست
یک تکه پنبه را در آب برنج خیس کرده، از آن برای پاک کردن پوست استفاده کنید. آب برنج هرگونه ناخالصی را از پوست شما می‌زداید و باعث شاداب و نرمی پوست می‌شود.

۲-ماسک صورت
از آب برنج می‌توانید ماسک صورت درست کنید. یک تکه پارچه به اندازه صورتتان بردارید و قسمت چشم، دهان و سوراخ‌های بینی صورتتان را از روی پارچه ببُرید. حالا پارچه را به مدت ۱۰ دقیقه در آب برنج خیس کنید. آن را بچلانید تا آب اضافی‌اش گرفته شود. سپس به عنوان ماسک روی صورتتان بگذارید و پس از ۱۵ دقیقه آن را بردارید و صورت خود را بشوئید. ماسک تهیه شده از آب برنج به پوست صورت شما احساس شادابی می‌بخشد.

۳-شست‌وشوی صورت
آب اضافه برنج را درون بطری ریخته و با نگهداری آن هر زمان که قصد دارید صورتتان را بشوئید از آن استفاده کنید. این کار باعث می‌شود پوستی زیبا و درخشان داشته باشید.

۴-پر کردن گودی‌های ریز و منافذ کوچک پوست
تکه‌ای پنبه را به آب برنج آغشته کنید و روی پوستتان بگذارید. آب برنج منافذ آن را می‌بندد و باعث کوچک‌تر به نظر آمدن آن‌ها می‌شود.

۵-رفع آکنه‌های روی پوست
مقداری آب برنج روی جوش‌های پوستی بریزد و مدتی صبر کنید. تکرار این کار طی چند روز به رفع آکنه و جوش‌های روی پوست کمک شایانی می‌کند.

۶-ماسکی برای سلامت مو
آب برنج را روی پوست سرتان بریزید و ۲۰ دقیقه صبر کنید. پس از گذشت این مدت، موهای سرتان را با نرم‌کننده یا شامپوی ملایم شست‌وشو بدهید. با این کار بدون خرید محصولات گران‌قیمت، موهایی درخشان و براق خواهید داشت.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
اختلال خودزشت‌انگاری، جراحی پلاستیک و تبلیغ رسانه‌ای

به گزارش انجمن بین‌المللی جراحی زیبایی (ISAPS)، در سال ۲۰۱۳ بیش از ۲۳ میلیون عمل جراحی و روش غیرجراحی زیبایی در دنیا انجام شده است.
گرایش به جراحی پلاستیک در تمام دنیا رو به افزایش است. ایران هم در میان ده کشور اول دنیا است که سالانه حدود ۱۷۵ هزار مورد عمل جراحی و غیرجراحی زیبایی در آن انجام می‌گیرد.
تردیدی نیست بسیاری از این جراحی‌ها از نظر طبی ضروری نیستند، عضوی که فرد از ظاهر آن ناراضی است کاملا طبیعی و حتی گاهی از نظر دیگران بی‌عیب است، اما خود فرد از آن ناراضی است و تا آن را به تیغ جراح نسپارد از اشتغال دائمی ذهنی‌اش با این نقص رها نمی‌شود.


آیا "سطحی‌نگری"، تبلیغ رسانه‌ای یا رفاه‌زدگی ذهن این افراد را "مسموم" کرده؟
آیا جراحی آنها را از این دغدغه خلاص می‌کند؟

برخی از جراحی‌ها ممکن است تحت تاثیر مد روز و فرهنگ رایج باشند، اما تردیدی نیست که مواردی از آن به علت اختلال خودزشت‌انگاری (Body Dysmorphic Disorder) است، اختلالی که بیش از صد سال است شناخته شده اما در سی سال اخیر در رده اختلالات روانپزشکی قرار گرفته و توجه پزشکان را جلب کرده است، با این حال هنوز درباره آن شناخت کافی حتی در میان پزشکان وجود ندارد و در موارد زیادی تشخیص داده نمی‌شود.
فرد مبتلا تصور می کند که برخی از ویژگی های جسمانی او غیرطبیعی، بدون جذابیت یا حتی ناهنجار است در حالیکه عضو یا اندام مورد نظر طبیعی است یا در قیاس با عذابی که برای فرد ایجاد کرده، مسئله بسیار جزئی است.
شیوع این بیماری در دو جنس تقریبا یکسان و حدود یک تا دو درصد ثبت شده است با این حال شیوع آن ممکن است بیشتر از این باشد چون مبتلایان معمولا خود را از چشم دیگران مخفی می‌کنند.
آنها مستقیما برای حل این مشکل مراجعه نمی‌کنند و در جاهای دیگر به دنبال کمک هستند، مثلا در مطب جراح پلاستیک یا دندانپزشک.
تخمین زده شده ۱۰ تا پانزده درصد مراجعان به جراحان پلاستیک یا متخصصان پوست را مبتلایان به اختلال خودزشت‌انگاری تشکیل می‌دهند.
شروع اختلال در اواخر دروان کودکی یا اوایل بزرگسالی است، زمانی که نگرانی در مورد ظاهر بیشتر از دیگر مراحل زندگی است. همه افراد در مقطعی از زندگی نگران ظاهر خود می‌شوند و تقریبا همه افراد ترجیح می‌دادند ظاهری متفاوت داشته باشند.
این نگرانی‌ها می‌آیند و می روند و طبیعی هستند، اما وقتی به اختلال تبدیل می شوند که اشتغال ذهنی، دائمی شود و رنج و اضطراب شدیدی ایجاد کنند که زندگی فرد را مختل کند.
این نگرانی با دادن اطمینان خاطر و راهنمایی و توصیه رفع نمی شود.
اختلال خودزشت‌انگاری با برخی از دیگر ناسلامتی‌های روان ارتباط نزدیک دارد، شصت درصد مبتلایان به این اختلال به افسردگی هم مبتلا هستند. اختلال وسواسی-اجباری (OCD)، اختلال اضطراب اجتماعی (Social Anxiety Disorder)، اختلال اظطراب عمومی (GAD) و اختلالات خوردن، مثل بی‌اشتهایی (Anorexia Nrevosa) یا بولیمیا (bulimia) با اختلال خودزشت‌انگاری ارتباط نزدیک یا در مواردی همپوشانی دارند.
این بیماری با وسواس شباهت دارد و حتی اخیرا در طیف اختلالات وسواس طبقه بندی شده است، مثلا فرد ممکن است به صورتی وسواس‌گونه برای شانه زدن و آرایش موی خود وقت زیادی صرف کند و مراحل مشخصی را انجام دهد و هر گونه تفاوت هر چقدر جزئی با آنچه مد نظر فرد است او را نگران و بر آشفته کند.
مبتلایان ممکن است از احساس گناه عذاب بکشند، به سوء مصرف مواد روی بیاورند یا به خود آسیب بزنند. میزان خودکشی نیز در مبتلایان به میزان قابل توجهی بیشتر از جمعیت عادی است.
علت این اختلال روشن نیست، اما بررسی‌ها نشان می‌دهد که کسانی که در بچگی یا نوجوانی مورد تحقیر، تمسخر، آزار (bullying) یا سوء استفاده (abuse) قرار گرفته‌اند و اعتماد به نفس پایینی دارند بیشتر از دیگران به این اختلال دچار می‌شوند.


بعضی نشانه ها
فرد مبتلا به اختلال خودزشت‌انگاری:

دائم ظاهر خود را با دیگران (یا با مدل‌های نشریات و هنرپیشه‌ها) مقایسه می‌کند
وقت زیادی جلوی آینه می‌گذراند یا از آینه فرار می‌کند
وقت زیادی صرف می‌کند که نقصی را که در ظاهرش (معمولا صورت) می‌بیند مخفی کند
در جمع احساس ناراحتی و اضطراب دارد و از محیط‌ها و شرایط اجتماعی پرهیز می‌کند
در مراجعه برای درمان یا درخواست کمک اکراه دارد چون می‌ترسد به او برچسب سطحی بودن زده شود
دیگران ممکن است او را خودشیفته و مجذوب خود یا سطحی ببینند
ممکن است در رژیم یا ورزش افراط کند
ممکن است در آرایش افراط کند و وقت بسیاری صرف آرایش موی خود کند
به دنبال جراحی پلاستیک باشد
به شکلی لباس بپوشد که نقص مفروض را بپوشاند
بیشتر این افراد نقص را در صورت خود می‌بینند، بینی، دهان، چشم، گونه، ابرو، چانه یا لب و دندان.
دیگر اعضای بدن مثل سینه‌ها یا اندام‌های تناسلی در درجه بعدی هستند. بعضی ممکن است خود را زیادی چاق یا زیادی لاغر ببینند یا خود را به خصوص از نظر جنسی فاقد جذابیت و زیبایی بدانند.
برخی مشاغلی که به ویژگی‌های بدنی ارتباط دارند شاید فرد را بیشتر در معرض این اختلال قرار دهند. هنرپیشه‌ها، مدل‌ها (مانکن‌ها)، بدنسازها و امثال آنها از این نظر بیشتر در معرض هستند.
کمال‌گرایی (perfectionism) و ترس از تنها و منزوی بودن هم در این افراد بیشتر دیده می شود و مثلا فکر می‌کنند برای دوست یا همسر پیدا کردن باید ویژگی‌های جسمانی خاصی داشته باشند.


چه درمانهایی وجود دارد؟
موثرترین درمان درمان دارویی با داروهای ضد اضطراب و روان درمانی بخصوص رفتار درمانی شناختی (CBT) است.
دکتردیوید ویل یکی از متخصصان این بیماری می‌گوید: "ما مایلیم تشخیص اختلال زشت انگاری در سن پایین انجام شود چون درمان آن بسیار آسانتر از زمانی خواهد بود که افکار و اضطراب‌ها ریشه دوانده باشد."
"مهمترین پیام من این است که اختلال خودزشت انگاری بیماری درمان پذیری است."
اما تا بیماری تشخیص داده نشده، فرد مبتلا به دنبال جراحی پلاستیک برای درمان خواهد رفت. برخی بارها جراحی می‌کنند.
برای مثال آلیسیا دووال یکی از مدلهای معروف نشریه گلمور که گفته می‌شود یک میلیون پوند برای سیصد عمل جراحی و غیرجراحی مختلف خرج کرده دو سال پیش گفت اعتیادش به جراحی نتیجه تشخیص داده نشدن اختلال خودزشت‌انگاری بوده است.
جراحی برای رفع نقص معمولا توصیه نمی‌شود، چون حتی اگر این جراحی موفق باشد تمرکز به عضوی دیگر معطوف می‌شود یا جای بخیه جراحی مشکل ایجاد می‌کند.
بیماران که جراحی پلاستیک می‌کنند در ابتدا احساس بهتری دارند، اما بعد احساس نارضایتی باز می‌گردد، مشکل باقی می‌ماند فقط شکلش عوض می‌شود.
آمارها نشان می‌دهند که فقط ده درصد مبتلایان به اختلال خودزشت انگاری ممکن است با جراحی پلاستیک به رضایت برسند.
اما جراحان در مواجهه با این بیماران با دو مسئله روبرو هستند، اول اینکه تشخیص بیماری نیاز به ارزیابی‌های طولانی و تخصصی دارد که کار روانپزشکان است، جراحان نه برای این ارزیابی‌های آموزش دیده‌اند نه اینکه این با ماهیت تخصصشان هماهنگی دارد.
دوم اینکه وقتی فرد تقاضای جراحی دارد، جراح می‌داند که اگر از این کار خودداری کند فقط بیمار را به جراح دیگری معرفی کرده و در نهایت کسی که بخواهد جراحی کند، این کار را می‌کند.
با این حال اخیرا برخی جراحان ارزیابی‌های مختصری انجام می‌دهند تا اگر نشانه هایی از این اختلال به دست آمد، مراجع را از جراحی منصرف و او را به روانپزشک معرفی کنند.


آیا این درست است که این اختلال مختص کشورهای ثروتمند و طبقات مرفه است؟
بررسی‌ها نشان می دهد که این اختلال در همه جای دنیا دیده می شود و وابسته به سطح مالی افراد نیست، اما طبیعتا افراد متمول امکان بیشتری برای جراحی یا روش های گرانقیمت یا دسترسی به خدمات درمانی دارند.
صنعت مد و رسانه‌ها هم مدتهاست که برای ایجاد اختلالاتی مثل بی‌اشتهایی عصبی و اختلال خودزشت‌انگاری به دلیل اینکه ویژگی‌های جسمانی خاص را به عنوان ملاک زیبایی تبلیغ می‌کنند مورد انتقاد بوده‌اند.
اما دکتر ویل می گوید: "اتفاقات کودکی مثل پیوند ضعیف مادر و کودک (attachment) یا آزار (bullying) اهمیت بیشتری دارند."
"فشار رسانه‌ها وجود دارد اما بخش کوچکی از ماجرا است."
دکتر الکس کلارک، روانشناس بالینی می‌گوید که آموزش و راهنمایی در مدارس باید بهتر شود و باید کودکان از نظر رسانه‌ای هم "باسواد شوند" و بفمند که "این تصاویر آراسته، واقعی نیستند."
"اگر از نظر اجتماعی به قدر کافی محکم نباشید، به سادگی ممکن است قربانی شوید."
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
به موهایتان "مایونز" بزنید!

«صاف یا فر‌کردن موها با موادشیمیایی انجام می‌شود. این مواد می‌توانند روی ساقه مو و حالت آن تاثیر بگذارند. موادی مانند «گلد» که برای صاف‌کردن موها استفاده می‌شوند، به‌نوعی پیوندهای دی‌سولفیدی موها را می‌شکنند و آنها را به‌گونه‌ای آرایش می‌دهند که در نهایت ساقه موها صاف‌تر شود...
برای فر‌کردن موها هم موادشیمیایی خاصی به کار می‌رود که آرایش پروتئین موها را به‌هم می‌ریزند و به‌شکل جدیدی درمی‌آورند.» اینها، بخشی از گفته‌های دکتر بهروز باریک بین، متخصص پوست، قائم‌مقام مرکز تحقیقات کاربرد لیزر در علوم‌پزشکی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم‌پزشکی شهید بهشتی در مورد صاف یا فر‌کردن موها بود. اگر شما هم طرفدار صاف یا فر‌کردن موهای خود با موادشیمیایی هستید، بد نیست پیش از هر تصمیمی، این گفت‌وگو را بخوانید.


چرا تاثیر مواد صاف یا فرکننده مو، موقتی و کوتاه‌مدت است؟
معمولا تاثیر مواد صاف یا فرکننده مو، بیشتر از ۴ یا حداکثر ۶ ماه نیست. این مواد فقط قادر به تغییر ظاهر ساقه موها هستند و زمانی که مو رشد کند، دوباره با حالت اولیه‌اش از ریشه خارج خواهد شد. در این صورت، فقط قسمت‌های پایینی ساقه در فاز فر یا صاف باقی خواهند ماند. درست مانند اتفاقی که در رنگ‌کردن موها می‌افتد.


برخی افراد می‌گویند با صاف یا فر‌کردن موهای خود دچار ریزش‌موی شدید شده‌اند، این ادعا درست است؟
هم بله و هم نه؛ در واقع، تمام این تغییر و تحول‌ها که در ساقه مو اتفاق می‌افتد، می‌تواند منجر به شکنندگی موها شود ولی از آنجا که آرایشگرهای ماهر سعی می‌کنند تماسی بین این موادشیمیایی و ریشه موها برقرار نشود، پس از صاف یا فر‌کردن مو، ریزش آن اتفاق نمی‌افتد. البته اگر این موادشیمیایی با کف‌سر در ارتباط باشند، می‌توانند ازطریق پوست‌سر جذب شوند و به ریشه و فولیکول‌های موها آسیب برسانند. متاسفانه، موارد زیادی را دیده‌ایم و داشته‌ایم که فرد بعد از فر یا صاف‌کردن موهای خود با موادشیمیایی، با شکایت از ریزش‌موی شدید، به مطب مراجعه کرده است. به‌همین‌ دلیل، توصیه‌های ما بیشتر توصیه‌های پیشگیرانه است، نه توصیه‌های درمانی.


چطور؟
یعنی بهتر است برای چندماه تغییر ظاهر و شاید هم زیباتر شدن، زیبایی طبیعی و سلامت خود را به‌خطر نیندازید و کمتر سراغ موادشیمیایی برای تغییر حالت موهایتان بروید. به‌طور کلی، هرچه موها کمتر دستکاری شوند، آسیب کمتری به ساقه و ریشه آنها وارد خواهد شد. یکی از آسیب‌هایی که در اثر صاف یا فر‌کردن و خشک‌شدن بیش از اندازه به ساقه مو وارد می‌شود، ابتلا به موخوره است که راه درمانی جز کوتاه‌کردن موها برای رفع آن هم وجود ندارد.


خیلی از افرادی که ریشه موی آنها با موادشیمیایی در تماس نبوده هم دچار ریزش‌مو پس از فر یا صاف‌کردن موهایشان می‌شوند. نظر شما درباره علت این مشکل چیست؟
به‌هر حال، استفاده از موادشیمیایی مختلف برای صاف یا فر‌کردن، باعث شکنندگی ساقه موها می‌شود. در این حالت، ساقه موها از نزدیک ریشه یا حتی از وسط ساقه به‌دلیل شکننده بودن، قطع می‌شود و می‌ریزد. در نتیجه، فردی که موهای خود را صاف یا فر کرده است با دیدن این نوع ریزش‌مو و کم‌شدن حجم موهایش، احساس می‌کند دچار ریزش‌مو از ریشه شده است. در حالی‌که اینطور نیست و دوباره با رشد موهایی که با موادشیمیایی در تماس نبوده‌اند، مشکل ریزش‌موقتی مو هم برطرف خواهد شد.


توصیه شما به افرادی که موهای خود را به هر دلیلی صاف یا فر کرده‌اند، چیست؟
ساقه موی این افراد به شدت در معرض خشکی و شکنندگی قرار دارد. به‌همین دلیل استفاده از چرب‌کننده‌های مختلف مانند روغن بادام یا روغن نارگیل و سرم‌های مو و شستن موها با شامپوهای ملایم می‌تواند برای این افراد مفید باشد.


برخی افراد به دلیل داشتن موهای مجعد و خشن، اقدام به صاف‌کردن آنها می‌کنند. آیا راهی برای رفع زبری و خشن بودن شدید موها بدون صاف کردنشان وجود دارد؟
شاید بتوان کراتینه‌کردن موها را به این افراد توصیه کرد. البته به‌ یاد داشته باشید کراتینه‌کردن موها با تولید فرمالدئید همراه است که استنشاق آن می‌تواند سلامت فرد را به خطر بیندازد.


پس چاره چیست؟
خوشبختانه امروزه کیت‌های کراتینه فاقد فرمالدئید هم به بازار آمده که افراد مختلف می‌توانند خودشان در منزل از آنها استفاده کنند. استفاده از این کیت‌ها و کراتینه‌کردن موهای زبر و مجعد با آنها، می‌تواند تا چندماه مشکل زبری موها و شانه کردنشان را حل کند و موها را برای مدتی نرم و لطیف کند. البته استفاده مستمر و دستکاری مداوم موها با این روش هم توصیه نمی‌شود.


روش خانگی ساده‌تری برای نرم و لطیف‌تر‌کردن موهای مجعد یا حتی موهاییکه در اثر رنگ، صاف یا فر کردن، آسیب‌دیده‌اند و خشک شده‌اند هم وجود دارد؟
بله، افرادی که موهای زبر، خشک، آسیب‌دیده و مجعد دارند، می‌توانند ساقه موهای خود را به سس مایونز آغشته کنند. سپس آنها را با کلاه مخصوص رنگ حدود ۳-۲ ساعت بپوشانند و درنهایت هم با شامپویی ملایم، آن را آبکشی کنند. سس مایونز حاوی سرکه، تخم‌مرغ و روغن است و می‌تواند یک نرم‌کننده عالی برای موهای زبر و خشن باشد.


آیا استفاده از نرم‌کننده یا شامپوهای ۲ در ۱ برای افرادی که موهایشان را صاف یا فر کرده‌اند، توصیه می‌شود؟
بله، از آنجا که ترکیب‌های شیمیایی موجود در رنگ‌های مو یا مواد صاف و فرکننده مو باعث تغییر آرایش پروتئین مو و در نهایت هم خشک و شکننده‌شدن آن می‌شود، توصیه می‌کنیم بعد از تماس مو با چنین موادی، از شامپوهای ملایم‌تر،‌ نرم‌کننده یا شامپوهای ۲ در ۱ که حاوی مواد نرم‌کننده‌ای مانند سیلیکون هستند، استفاده شود. این مواد نرم‌کننده می‌توانند غشایی را دور ساقه مو تشکیل دهند و باعث نرم‌تر‌شدن موها شوند.


حرف آخر؟
افرادی که موهای خود را صاف، فر یا رنگ کرده‌اند یا تمام افرادی که نمی‌خواهند آسیب زیادی به ساقه موهای خود برسانند، باید استفاده از سشوار را محدود به موارد خاص کنند. به‌طور کلی، خود چرخه شستن و خشک‌کردن موها با سشوار، می‌تواند باعث آسیب‌دیدن ساقه آنها به دلیل تماس با حرارت داغ سشوار و شستشوی مو شود.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
راه حل تیرگی پوست زیربغل و آرنج و زانو

آیا شما هم از آن دسته افرادی هستید که وقتی به ‌مهمانی دعوت می‌شوید، عزا می‌گیرید؟ آرنج‌تان پوستی تیره دارد یا نگران تیرگی زیر بغل هستید؟ پوشاندن این سیاهی‌ها با لباس، انتخاب را گاهی خیلی محدود می‌کند.
زانوها، زیربغل، آرنج و قوزک پا در همه انسان‌ها به‌طور طبیعی پوستی تیره‌تر از سایر نقاط بدن دارند اما این تیرگی در بعضی افراد شدیدتر است.
اگرچه می‌توان این مشکل را به‌طور موقت با کرم‌های آرایشی پوشاند اما این کار اغلب باعث لک شدن لباس و برملا شدن مخفی‌کاری‌ها می‌شود! راه‌حل چیست و چگونه می‌توانیم این پوست ضخیم، تیره و پینه‌بسته را لطیف‌تر و روشن‌تر کنیم؟ دکتر امیرهوشنگ احسانی و دکتر حبیب انصاریان، متخصصان بیماری‌های پوست، مو و زیبایی و از اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با ما از این تیرگی‌ها می‌گویند. چند راهکار خانگی و آسان برای روشن کردن این نقاط برای‌تان داریم.


این تیرگی نشانه بیماری نیست!
تیرگی زانو، آرنج و قوزک پا بیشتر براثر ضخیم شدن پوست اتفاق می‌افتد و ربطی به مسائل داخلی بدن ندارد. درواقع خیلی‌ها فکر می‌کنند این تیرگی نوعی لک است درصورتی‌که با لک‌های صورت و سایر نقاط بدن تفاوت دارد. به گفته دکتر احسانی عوامل مختلفی در ایجاد این تیرگی‌ها دخیل هستند. بعضی افراد به صورت ژنتیک در این زمینه استعداد دارند، بعضی‌ها نیز براثر تحریکات و تحت فشار قرار دادن پوست دچار چنین تیرگی‌هایی می‌شوند؛
برای مثال کسانی که عادت دارند به مدت طولانی آرنج‌شان را روی میز قرار دهند یا کسانی که عادت به چهارزانو نشستن دارند بیشتر از تیرگی آرنج، زانو و قوزک پا رنج می برند. درواقع این عادت‌ها پوست را به تدریج تحریک کرده و باعث ضخیم و تیره شدن آن می‌شوند.


دئودورانت و تیرگی زیر بغل
دکتر انصاریان نیز نظری مشابه دارد. به گفته او ناحیه زیر بغل به‌طور مداوم در اصطکاک و فرسایش است به همین دلیل تیره‌تر از نقاط دیگر به نظر می‌رسد. بعضی افراد نیز در این ناحیه دچار حساسیت سرشتی اگزمایی هستند و این حالت باعث تیره شدن پوست می‌شود. گاهی هم پوست رنگ لباس‌های تیره را به خود جذب می‌کند. مصرف زیاد دئودورانت‌ها و خارش متوالی پوست نیز زیر بغل را تحریک کرده و باعث تیرگی آن می‌شود. ضایعات و بیماری‌های قارچی هم گاهی پوست را تیره می‌کنند که در این صورت باید تحت نظر پزشک از کرم‌های ضد قارچ استفاده کرد.


لیزر، تیرگی را کاهش می‌دهد؟
به‌گفته دکتر احسانی میکرودرم ابریژن و لیزرها در رفع این تیرگی‌ها خیلی تاثیرگذار نیستند. فقط شاید بتوان با کمک لیزرهای فرکشنال مقداری ضخامت پوست را کاهش داد. با این حال استفاده از این لیزرها در بدن خیلی توصیه نمی‌شود زیرا ممکن است جای‌شان باقی بماند یا کلوئید (گوشت اضافه) ایجاد کنند.
در بعضی موارد نیز می‌توان با استفاده از پیلینگ‌ها و اسیدهای میوه لایه‌های سطحی پوست را برداشت و تیرگی را کاهش داد.


2 + 15 راهکار خانگی ضدتیرگی!
چند عدد بادام را با مقداری شیر یا عسل بکوبید تا خمیری نرم به دست آید. این خمیر را برای 30 دقیقه روی نواحی تیره قرار دهید و بعد با آب بشویید.
لیموترش را ورقه‌ورقه کرده و آن را برای 5 تا 10 دقیقه روی ناحیه تیره بمالید، سپس پوست را شست‌وشو دهید و در صورت لزوم از کرم مرطوب‌کننده استفاده کنید. با این کار سلول‌های مرده از روی پوست کنده می‌شوند.
میزان لازم زردچوبه را با مقداری ماست، عسل و آبلیمو مخلوط کنید تا خمیر به دست آید، سپس آن را برای 10 دقیقه روی ناحیه مورد نظر قرار دهید و بعد بشویید.
یک پیمانه شکر قهوه‌ای را با سه قاشق غذاخوری روغن زیتون فرابکر مخلوط کنید. این ترکیب را دو بار در هفته طی حمام برای یک تا دو دقیقه روی پوست تیره مالش دهید و بعد آبکشی کنید.
مقداری جوش شیرین را با آب مخلوط کنید تا خمیری غلیظ به دست آید، سپس پوست را با آن مالش دهید و بعد بشویید. بعد از خشک شدن پوست هم می‌توانید روی آن کمی بیکینگ پودر بپاشید تا روشن‌تر شود، همچنین می‌توانید دو تا سه قاشق غذاخوری جوش شیرین را به نصف سطل آب گرم اضافه کنید و پا را برای 15 تا 20 دقیقه در آن فرو ببرید، سپس پا را آبکشی کرده و خشک کنید.
جوش شیرین و گلاب را با هم مخلوط کنید تا خمیری غلیظ به دست آید، سپس آن را به زیر بغل بمالید و بعد از چند دقیقه با آب گرم شست‌وشو دهید.
پوست پرتقال را در آفتاب قرار دهید تا خشک شود، سپس آن را پودر کرده و با گلاب و شیر مخلوط کنید تا خمیر به دست آید. این مخلوط را برای 10 تا 15 دقیقه روی پوست ماساژ دهید تا سلول‌های مرده، کنده شوند سپس ناحیه را با آب سرد شست‌وشو دهید. برای تاثیرگذاری بیشتر می‌توانید به این مخلوط مقداری زردچوبه و چند قطره آبلیمو اضافه کنید.
دو قاشق غذاخوری شیر، یک قاشق چای‌خوری کشک و یک قاشق غذاخوری آرد را با هم مخلوط کنید تا خمیر به دست آید. آن را برای 15 دقیقه روی پوست قرار دهید و بعد با آب سرد بشویید. به جای شیر می‌توانید از خامه هم استفاده کنید. ویتامین‌ها و اسیدهای چرب موجود در شیر و خامه پوست را روشن می‌کنند.
سرکه را با آرد برنج مخلوط کنید تا خمیر به دست آید. این خمیر را در حمام برای 10 تا 15 دقیقه روی ناحیه زیر بغل بمالید و بعد با آب گرم بشویید. به این ترتیب هم پوست‌تان روشن‌تر می‌شود و هم آلودگی‌ها و بوی بد زیر بغل از بین می‌رود.
10. قبل از حمام روغن نارگیل را برای 10 تا 15 دقیقه روی پوست ماساژ دهید، سپس ناحیه را با صابون ملایم و آب ولرم شست‌وشو دهید. از این روش هر روز یا یک روز در میان استفاده کنید. این روغن نوعی دئودورانت طبیعی هم محسوب می‌شود. همچنین می‌توانید یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل را با نصف قاشق غذاخوری آبلیمو مخلوط کنید و برای 15 دقیقه روی ناحیه قرار دهید، سپس آن را با آب ولرم و صابون بشویید.
11. آرد نخود را با ماست، آبلیمو و کمی زردچوبه مخلوط کنید تا خمیری غلیط به دست آید، سپس آن را برای 30 دقیقه روی ناحیه مورد نظر قرار دهید و بعد با آب گرم بشویید. برای دو هفته این کار را هر روز انجام دهید. بعد از آن هم سه بار در هفته این عمل را تکرار کنید تا پوست‌تان کاملا روشن شود.
12. ژل آلوورا را برای 30 دقیقه روی ناحیه تیره قرار دهید، سپس آن را بشویید. این عمل را دو بار در روز برای دو هفته تکرار کنید.
13. سیب‌زمینی را ورقه یا رنده کرده و پوست را با آن ماساژ دهید، همچنین می‌توانید آب آن را گرفته و زیر بغل بمالید. 10 دقیقه بعد هم ناحیه را بشویید. سیب‌زمینی خاصیت اسیدی خفیف دارد و باعث روشن شدن پوست می‌شود.
14. میزان مساوی گلیسیرین و گلاب را با مقداری عسل مخلوط کنید و آن را برای 45 دقیقه روی پوست قرار دهید. این کار را 10 روز تکرار کنید تا به نتیجه مطلوب برسید.
15. آب خیار تازه را با یک مقدار زردچوبه و چند قطره لیمو ترش مخلوط کنید و روی ناحیه تیره بمالید. نیم ساعت صبر کرده و بعد آن را آبکشی کنید.
16. شب‌ها قبل از خواب چند قطره روغن زیتون روی ناحیه تیره بمالید و صبح شست‌وشو دهید.
17. قوزک پا را برای 10 دقیقه با روغن کرچک ماساژ دهید و بعد جوراب بپوشید. صبح نیز آن را شست‌وشو دهید.


3 نکته مهم قبل از شروع درمان‌های خانگی
مواد به کار رفته در این روش‌ها اغلب باعث لایه‌برداری از پوست می‌شوند، بنابراین ممکن است مقداری پوست را حساس کنند اما اگر دچار قرمزی، پوسته‌ریزی و خارش بیش از حد شدید مصرف آنها را قطع کرده و با یک پزشک مشورت کنید.
روش‌های مختلف روشن‌سازی پوست را همزمان با هم یا با فاصله کم از هم به کار نبرید زیرا با این کار به پوست آسیب می‌رساند. بهتر است در هفته فقط از دو یا سه روش استفاده کنید.
ناحیه زیر بغل بسیار حساس است زیرا غدد لنفاوی زیر پوست آن قرار دارند. درواقع تحریک بیش از حد ممکن است باعث عفونت و تورم این غدد شود پس هیچ‌گاه لیف، سنگ‌پا و اسکراب را با خشونت و فشار روی این ناحیه نکشید. جالب است بدانید که استفاده افراطی از سنگ پا، کیسه و لیف بیشتر باعث تحریک پوست و افزایش تیرگی آن می‌شود.


سه تفکر رایج اما غلط ...
آفتاب و تیغ
تیرگی نواحی زانو، آرنج، زیر بغل و قوزک پا معمولا ربطی به آفتاب ندارد. همچنین استفاده از تیغ برای اصلاح ناحیه زیر بغل باعث تیره‌تر شدن پوست نمی‌شود، بلکه در این مورد به این دلیل که ریشه مو داخل پوست باقی می‌ماند ظاهر آن تیره دیده می‌شود بنابراین با وکس کردن، اپیلاسیون با موم و کندن موها می‌توان پوست را روشن‌تر جلوه داد.


قرص ضدبارداری و اختلال تخمدان
مصرف قرص‌های ضدبارداری معمولا باعث تیرگی زیر بغل نمی‌شود. درواقع هورمون‌های موجود در این داروها پوست را در برابر آفتاب حساس‌تر می‌کنند، بنابراین تنها درصورتی باعث تیرگی پوست می‌شوند که فرد در معرض نور آفتاب قرار بگیرد. اختلالات تخمدانی هم می‌توانند روی صورت تیرگی ایجاد کنند اما معمولا باعث تیرگی زانو، قوزک و آرنج نمی‌شوند. توجه داشته باشید که تمامی این تیرگی‌ها به دلیل رسوب رنگدانه در پوست ایجاد می‌شوند و ربطی به ضخیم شدن پوست ندارند.


لیزر موهای زائد و التهاب
لیزر موهای زائد در ناحیه زیر بغل تنها درصورتی باعث ایجاد تیرگی می‌شود که پوست را بسوزاند و زخم کند، در غیر این صورت هیچ‌گونه تغییر رنگی در پوست ایجاد نمی‌کند. البته این تیرگی نیز به مرور زمان با ترمیم پوست کمتر می‌شود. گاهی اوقات هم تیرگی‌های پوست براثر التهاب ایجاد می‌شوند و همراه با پوسته‌ریزی هستند. درواقع التهاب باعث ضخیم شدن پوست و افزایش فعالیت سلول‌های رنگدانه‌ساز می‌شود.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
صفحه  صفحه 39 از 42:  « پیشین  1  ...  38  39  40  41  42  پسین » 
خانه و خانواده

Makeup and Beauty | آرایش و زیبایی

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti Forums is not responsible for the content of external sites

RTA