ارسالها: 12930
#391
Posted: 30 Mar 2015 17:44
روغن مار ۱۰۰ درصد گیاهی هم به بازار آمد!
روغن مار 100درصد گیاهی هم به بازار آمد! فکرش را بکنید،روغن مار در چه حالتی می تواند 100 درصد گیاهی باشد؟
دنیای اینترنت پر از شگفتی و پتانسیل هایی است که استفاده و سوءاستفاده کنندگان از آن هر روز بهرههای جدیدی در جهت نیل به اهداف خود می برند. زمینه یکی از این بهره وری ها هم فروشگاههای اینترنتی هستند که محصولات خود را با شعار «دارای مجوز از سازمان ها و ارگان ها» ارائه می دهند!مثل این محصول که روغن مار خود را که محصول یک شرکت داخلی است،صد در صد گیاهی عنوان می کند!
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
ارسالها: 12930
#392
Posted: 2 Apr 2015 12:56
«بهار» در باغ وحش تهران به دنیا آمد
«بهار» اولین شتردوکوهانهای است که در روز پنجم فروردین ماه در باغ وحش تهران به دنیا آمد. ماده شتر دوکوهانه با وجود سختزایی و مشکلاتی که وجود داشت، به خوبی و با سلامتی مرحله زایمان را پشت سر گذاشت.
دکتر ایمان معماریان، دامپزشک باغ وحش تهران به رادیو فردا میگوید از آنجایی که این اولین زایمان این شتر ماده بود ، او استرس دارد و اجازه شیر خوردن به بچه نمیدهد. هرچند که مراقب اوست و دیگر مراقبتها را انجام میدهد، اما هنوز اجازه نداده بچه به پستان او مک زده و تغذیه کند.
در حال حاضر «بهار» که هنوز نوزاد است، با شیشه و از مخلوط شیر بز و شیر خشک مخصوص گربه تغذیه میکند. دلیل استفاده شیر خشک مخصوص گربه این است که پروتئین و چربی آن را افزایش دهد.
به گفته آقای معماریان، مادر بهار خیلی حساس است و با این که حتی دستگاه شیردوش گرفتهاند که بتوانند شیر او را دوشیده و به نوزاد بدهند، خصمانه برخورد کرده و اجازه نزدیک شدن نمیدهد.
شتر دوکوهانه (Bactrianus Camelus) بزرگ، جانور سم دار از استپهای آسیای مرکزی است. از دو گونه شتر، شتر دوکوهانه به مراتب نادرتر است.
شتر دوکوهانه به عنوان یکی از ۱۰ «گونه کانونی» بالا در سال ۲۰۰۷ توسط پروژه گونههای خاص که در سطح جهانی در معرض خطر هستند (EDGE)، برای حفاظت شناسایی شد. آمار فعلی شتر دوکوهانه در طبیعت، کمتر از یک هزار - حدود ۶۰۰ شتر دوکوهانه – است و جمعیت آن در حال کاهش است.
تمامی خطراتی که متوجه این گونه است، مرتبط با انسان است. مهمترین آن، از دست دادن زیستگاه شتر دوکوهانه است که صرف استخراج معادن و ساخت کارخانههای صنعتی شده است. به دلیل کاهش غذا و آب، شتردوکوهانه مجبور به استفاده از غذاهایی شده که برای حیوانات اهلی شده استفاده میشود و نزدیک شدن به جوامع انسانی، باعث شکار و به گلوله بستن آنها شده است.
همچنین جفتگیری کردن شتر یک کوهانه و دوکوهانه باعث بروز خطرات ژنتیکی زیاد برای این گونه شده است. بزرگترین برنامه حفاظت از شتردوکوهانه، در صحرای گابی در مغولستان در حال اجرا است.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
ارسالها: 12930
#393
Posted: 4 Apr 2015 02:50
دم مارمولک، نانوایی را تعطیل کرد
یک نانوایی در بجنورد، به دلیل پیدا شدن دم مارمولک در نان، با حکم تعزیرات حکومتی تعطیل شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل تعزیرات حکومتی خراسان شمالی، مدیرکل تعزیرات حکومتی بجنورد گفت: پس از شکایت یکی از شهروندان درخصوص پیدا کردن دم مارمولک در نان بربری، موضوع در دستور کار بازرسان این اداره قرار گرفت.
داریوش جودکی افزود: با همکاری مرکز بهداشت و رئیس اتحادیه نانوایان بجنورد، موضوع مورد بررسی قرار گرفت که پس از آزمایش های لازم، تخلف این نانوایی اثبات شد.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
ارسالها: 12930
#394
Posted: 4 Apr 2015 03:09
صدای سکوت مرضیه در فیس بوک
ایران وایر : «یک شب به خدا گفتم: خدایا! چرا من؟ خدا گفت: چرا تو نه؟» این دیالوگ کاور فوتوی صفحه فیس بوک مرضیه دهقان است. دختری شاعر که کتاب شعرش به زودی منتشر میشود. مرضیه شعرهایش را با دندان هایش تایپ میکند. از نوک بینی و چانهاش کمک میگیرد و موس کامپیوترش را حرکت میدهد تا نوشتههایش را در فیس بوک به اشتراک بگذارد.
او خودش را درفیس بوکش اینطور معرفی کرده: «کاملا ناتوان جسمی هستم، نه می توانم درست حرف بزنم و نه توان حرکت کردن دارم و تقریبا انجام هر کاری برایم غیر ممکن است. من شاعر هم هستم، دلنوشته هایم را به کمک تلفن همراه و با استفاده از دندانم می نویسم.»
مرضیه عکس های زیادی هم از خودش در فیس بوک به اشتراک گذاشته، عکس هایی که او را روی صندلی چرخدار و یا به حالت خوابیده نشان میدهند. روسریهای رنگی و صورت آراسته پر از لبخندش وجه مشترک همه عکسهای اوست.
وقتی برایش مینویسم که میخواهم با او گفت وگو کنم. مینویسد: «من به سختی حرف میزنم بهتر است با مادرم حرف بزنید.» کمی خودش برایمان تایپ میکند و مادرش حرف هایش را پای تلفن کامل میکند.
روایت مادر مرضیه از زمان تولد مرضیه که بزرگترین فرزند اوست، آغاز میشود: « موقع به دنیا آمدن مرضیه، زایمان بسیار سختی داشتم. پزشکان بیشتر به فکر من بودند که جانم را حفظ کنند و مرضیه دچار کمبود اکسیژن شده بود. او را در دستگاه گذاشتند اما متاسفانه دستگاه الوده بوده و مرضیه دچار عفونت شد. تب شدید میکرد و مدام بیمارستان بستری میشد. یک شب حین پاشویه از شدت تب زیاد تشنج شدیدی کرد و به کما رفت. در بیمارستان بودیم وسریع به او اکسیژن زدند و برگشت. وقتی حال عمومیاش بهتر شد و به خانه رفتیم، دیدم گردن و دست و پایش مثل قبل نیست و مدام ول میشود.»
آنها این بار به پزشک متخصص مغز و اعصاب معرفی میشوند: «خوب یادم میآید که بعد از انجام سی تی اسکن به دکتر گفتم: این بچه خیلی اذیت شده، اگر مشکلی دارد به ما بگویید. همان وقت دکتر گفت: دختر شما هوش بسیار خوبی دارد اما قسمتی از مغز که باید به اعضای بدن برای فعالیتهایشان فرمان بدهد، از کار افتاده و دختر شما بچه ای است که به شما وابسته میشود.»
چند روز پیش مرضیه در صفحه فیس بوکش نوشته بود: « هر روز از صبح تا شب خوابم. تو خونه نمی تونم هیچ کاری بکنم، فقط می تونم با لب تاپ و با گوشیم، با دندان هام کار کنم، ولی یه پدر و مادرم عالی دارم ... 25سال واسم همه کار کردن خیلی دوسشون دارم.»
مرضیه دو خواهر کوچکتر از خودش دارد که هر دو سالم هستند و به او کمک میکنند. مادرش میگوید: "مرضیه فرشته خانه ماست، یک دختر مهربان و دوست داشتنی است که همه مان میدانیم بی حضورش زندگی ما معنا ندارد.»
پدر و مادر مرضیه به خاطر بیماری مرضیه رفت و آمدشان را با فامیل و دوستان قطع نکردهاند: «ما بعد از اینکه متوجه بیماری مرضیه هم شدیم، با فامیل رفت و آمد کردیم. حتی بارها با همین وضعیت او به مسافرت رفتیم و اگر هم خانه بودیم، مدام با او حرف زدهایم. من فکر میکنم همه این کارها در حفظ روحیه مرضیه موثر بوده.»
مرضیه البته گاهی از نگاه ها و رفتار مردم ناراحت شده است. مثلا چند وقت پیش که با خواهرش بیرون رفته و خواهرش برای خرید به سوپر مارکت رفته و چند دقیقهای او را تنها گذاشته، یکی از عابرین پولی روی پای او میگذارد. او میگوید: «چرا مردم ما فکر میکنند کسی که مشکل جسمی دارد، فقیر هم هست. شاید من توان جسمی نداشته باشم اما از لحاظ فکری که متوجه میشوم.»
همه اعضای بدن مرضیه فلج است و به همین دلیل قدرت تکلم هم ندارد. مادرش میگوید: «قبلتر که بچه تر بود بیشتر با ایما و اشاره منظورش را به ما می رساند اما الان سعی میکند صدایش را از ته حلقش به ما برساند. این کار بسیار مشکل است اما مرضیه با همت بالا و پشتکار عجیبش آنقدر تمرین کرده که به سختی کلمات را از ته حلق ادا میکند.»
مدرسه رفتن با وضعیت مرضیه غیر ممکن بوده است: «ما فقط توانستیم یک معلم خصوصی برایش بیاوریم که خواندن و نوشتن را یادش بدهد.مرضیه هم آن قدر همت داشت که قلم را در دهانش گذاشت و شروع به نوشتن کرد. نقاشی کرد و کتاب خواند. بعد موبایل و لپ تاپ خواست، برایش تهیه کردیم، آنقدر تلاش کرد که خودش همه فوت و فن استفاده از این وسایل را یاد گرفت. حالا با نوک بینی و چانه و دندانش با این وسایل کار میکند.»
مرضیه برای نشستن روی ویلچر احتیاج به بستن یک کمربند دارد اما آخرین باری که با شکایت کمر درد به پزشکش مراجعه کرده، دکتر توصیه کرده که کمتر از این کمربند استفاده کند. او بدون ویلچر نمیتواند از خانه خارج شود و به خاطر حفظ سلامتیاش ترجیح داده، تمام عید را در خانه بماند .
مادرش میگوید: «من فکر نمیکنم که فیس بوک برای هیچ کس به اندازه مرضیه مفید بوده باشد. مرضیه واقعا اجتماعی است. خوشبختانه با این که از خانه بیرون نمیآید با افراد مختلف از طریق فیس بوک معاشرت میکند و خبر میگیرد. شعرهای دیگران را میخواند و شعرهایش را میگذارد.»
مرضیه اسم مجموعه اشعارش را گذاشته «صدای سکوت». او میگوید: «اسم کتاب را از شرایط خودم وام گرفتم.»
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
ارسالها: 12930
#395
Posted: 4 Apr 2015 23:42
اول صیغه ی شرعی، بعد ماساژ تایلندی
روی پیشانی صفحه ی صورتی رنگ وبلاگ با فونت درشت نوشته شده: «ماساژور خانم برای آقا» و در ادامه توضیح داده شده است «در قالب صیغه شرعی». در سکوت پلک میزنم و پست آخر وبلاگ را میخوانم. عذرخواهی مسئولان این پدیده عجیب است از این بابت که بدلیل تعطیلات نوروز و مرخصی کادر، دوستان ماساژ دهنده از ۱۵ فروردین به بعد در خدمت مشتریان محترم! خواهند بود.
با مطالعه بیشتر متوجه میشوم مرکزی وجود دارد که در تهران و کرج برای آقایان خدمات ماساژ ارائه میکند. برخی مشتریان برای اینکار به محل مراجعه میکنند و برخی دیگر درخواست میکنند ماساژور به محل زندگیشان اعزام شود. در یادداشتی که به معرفی خدمات این مجموعه پرداخته، نوشته شده است «این وبلاگ برای آقایان علاقهمند به ماساژ طراحی شده که مایلند از یک ماساژور خانم ماساژبگیرند و البته برایشان مهم است که این موضوع در چارچوب مسائل شرعی انجام شود و به گناه آلوده نشوند. لذا خواهشمندیم آقایانی که به امرصیغه اعتقاد ندارند، با ما تماس نگیرند.
گردانندگان وبلاگ در ادامه تاکید میکنند که خدمات مذکور در قالب صیغه موقت انجام میشود و برای آقایان عزیز جای هیچ نگرانی وجود ندارد- لابد منظورشان این است که تضمین می کنند طرف گیر سه پیچ نمی دهد -. یکی از نکاتی که به درخواست کنندگان تذکر داده شده این است که «ماساژ فقط با دست انجام میشود» و تذکراتی از این دست که «بانوی ماساژور در تمام مدت با لباس کامل در خدمت آقایان محترم هستند» و «به درخواست مشتریان ماساژ میتواند هپیاند باشد آن هم با دست و نه شکل و شیوه دیگری».
در بخش تماس مشتریان موکد تذکر داده شده که پیغامها و درخواستهایی که در آنها شماره تلفن قید نشده باشد مورد بررسی قرار نمیگیرند و هزینه ماساژ با توجه به اینکه در کدام مرکز انجام شود (سه آدرس در سه منطقه شهر بعنوان محل ماساژ معرفی شده است) یا چقدر زمان ببرد و یا اینکه ماساژدهنده به محل فرد متقاضی اعلام شود یا نه؟ بین ۱۲۰ تا ۱۸۰ هزار تومان برای هر ساعت اعلام شده است.
قوه تخیل غریبم بانوی ماساژور را با لباس و حجاب کامل در برابر چشمم مجسم میکند که بعد از خواندن صیغه و دریافت بله از آقای ماساژ گیرنده شروع میکند به ارائه خدماتی که ممکن است با هپیاند پایان بپذیرد. ممکن است چنین وبلاگی اصلا محل اعتنا نباشد. یک صفحه جعلی، یک وبلاگ که برای مسخره بازی راه افتاده از سر بیکاری عدهای که میخواهند ببنیند چند نفر پیغام میدهند و التماس میکنند و وقت میخواهند و با صیغه شرعی خود را میسپارند به دستان ماهر ماساژوری که البته به شیوهای اسلامی برایشان «پاتایا» را تداعی میکند. اما یادم میآید که سالها پیش در تجریش مردی به سمت من آمد و کارت ویزیتی را به من و دوستانم داد که در آن درست خلاف این قصه اتفاق میافتد. ماساژ برای خانمها با آقای ماساژور که البته روی کارت ویزیت تصویرش را هم کار کرده بود. یک جوان حدود ۳۵ ساله بادی بیلدینگی سولاریوم رفته برنزه که بدون لباس کامل و با عضلات ورزیده بازو و شکم سیکس پک رو به ما لبخند میزد.
یک سرچ ساده در اینترنت نشان میدهد این وبلاگ تنها یکی از دهها وبلاگ و وبسایت موجود است که در کنار تبلیغ برای ماساژ مردان برای زنان یا برعکسش، ازدواج موقت و شرایط آن را تبلیغ میکنند. شرح جزئیات و چگونگی قرائت صیغه و کامنت های مفرحی که تجربههای دلپذیر خود را از چنین اقدامی برای مراجعان و متقاضیان شرح میدهند، هم مبین این ادعاست که ساختن این وبلاگها میتواند استفاده تبلیغی در زمینه ازدواج موقت باشد. بخصوص که برخی از آنها مدعی داشتن مجوز رسمی هستند.
خواندن پستها و کامنتهای این مجموعه وبلاگها، نشان میدهد در این دست آگهیها بیش از آنکه به تخصص و دانش ماساژور تاکید شود بر جاذبههای جنسیتی او تاکید شده است. تبلیغ و به کار بردن جملاتی چون «ماساژ توسط خانم چینی یا تایلندی در تهران»، «ماساژ در منزل شما توسط ماساژور آقا یا خانم برای هر نقطه از اعضای بدن»،» ماساژ در منزل توسط جوان شاد و پرانرژی ۲۷ ساله» و امثال آن مفهوم دیگری به جز بهره گیری یک ساعت از ماشاژی معمولی دارد. اساسا تفاوت این مراکز با خانههایی که سی و شش سال پیش بساطش را با قتل و کشتار و اعدام برچیدند چیست؟ پشت و پسله این مراکز و مجموعههای یواشکی و زیر زمینی و نیمه رسمی قطعا اتفاقات ناخوشایندی مانند تجاوز و سو استفاده رخ خواهد داد.
این کار ماساژ نیست و آنها ماساژ دهنده نیستند و آن دیگری هم در پی ماساژ نیست. تبلیغ نوعی رابطه جنسی مسلم با کلاه شرعی است. برنامه ریزی مدون و واقع گرایانه، تغییر دادن نگرشهای اساسی در ارتباط با جنسیت، تغییر در مفهوم روابط فی مابین زن و مرد و تلاش برای امروزی تر کردن تعاریف موجود در این باره بهترین راه روش برای خلاصی از روش های یواشکی پشت پستو و پسله است که می تواند زمینه ساز بروز خشونت و بهره کشی جنسی از زنان باشد.
ایران وایر , ماهرخ غلامحسین پور
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
ارسالها: 12930
#396
Posted: 6 Apr 2015 10:47
پرونده مدلینگهای زیرزمینی روی میز پلیس
روزنامه شهروند می نویسد : آدرس خانه مدلینگها سر راست است، سیستم رایانهای، اینترنت، فیلترشکن، شبکههای اجتماعی. در فیسبوک و اینستاگرام، پشت به پشت صفحههای شخصی، مدلینگهای زیرزمینی برو بیایی به راه انداختهاند. به ظاهر برای خودشان حریم امنی ساختهاند؛ بیپنجره و بیدیوار. از آتلیههای زیرزمینی به شبکههای اجتماعی کوچ کردهاند؛ روی صفحههایشان تنها خودنمایی است، ژست پشت ژست، عکس پشت عکس و بزرگترین دغدغه زندگیشان این است که «ما صنعت گر مد هستیم».
طرفداران مجازی در دنیای مانکنها
داستان انتشار عکسهای شخصی آن هم به صورت خود خواسته با چالشی عظیم روبهرو است. سوءاستفاده از عکسهای شخصی و کلاهبرداری و اخاذیها از دختران در پروندههای دادسرایی مسئولان را با چالش بزرگ ناامنی در جامعه روبهرو کرده است. با گسترش کاربران شبکههای اجتماعی، این روزها واژهها و مشاغل زیادی تحریف شدهاند، صفحات فیسبوک پر شده است از دختران و پسرانی که واژه مدلینگ در بیوگرافیشان تعریف میشود. رشد زیرزمینی شبکههای مدلینگ در ایران کسب و کاری جدید به راه انداخته. پای فضای مجازی که به عصر ارتباطات باز شد، راه جدیدی برای شهرت پیدا کردند. با یک عضویت ساده در شبکههای اجتماعی، عکسهای هنری انداختند و اینگونه وارد دنیای زیرزمینی مدلینگها شدند، آن هم چه دنیایی. «هر که بیشتر لایک دریافت کند، سوپر مدلتر است». رویاهایشان، بوی سادهلوحی میدهد. با همین رویای پوشالی، عکس میاندازند، فتوشاپ میکنند و خودشان را در معرض دید قرار میدهند. همین رویای پوشالی را یدک میکشند و هرگز نمیدانند ته این ماجرا میتواند به سادگی همان سادهلوحیشان به بیراهه ختم شود.
اسمش را مدل، مانکن، فشن گذاشتهاند اما درواقع همه این واژهها در شبکههای زیر زمینی، به معضلی همراه با اقدام مجرمانه تبدیل شده است. حالا دیگر تنها با چند کلیک و چند عکس میتوان به دنیای مدلینگها وارد شد، دختران و پسران جوان در صفحههای مختلف پشت نقابهای فضای مجازی و آرایشهای عاریه مانوری به راه انداختهاند؛ قدرت زیبایی، فشن و مدلینگ. با آرایشها و جراحیهای امروزی خیلیهایشان شبیه هم شدهاند با چشمانی درشت و رنگی، اندامی لاغر و لباسهایی نیمه برهنه. آنقدر رنگ مو و مدل آرایش شان را عوض میکنند و در مقابل لنز دوربین ادا و اطوار در میآورند تا لایکهایشان بالا برود تا از رقبا عقب نمانند.
انهدام شبکه بزرگ مدلینگهای زیرزمینی
درحالیکه معضل مدلینگهای غیرمجاز این روزها امنیت جامعه را به خطر انداخته است، عملیات عنکبوتی پلیس و ماموران سپاه پاسداران بوشهر از شناسایی تا دستگیری فعالان اصلی یکی از شبکههای زیر زمینی مدلینگ در فضاهای مجازی خبر داد. با این حال این اولین بار نیست که این شبکهها زیر ذرهبین مسئولان قرار میگیرند. ٥سال پیش وقتی شبکههای اجتماعی راهشان را به دنیای تبادل ارتباطات باز کردند و به دل کاربران اینترنتی نشستند پدیده مدلینگ در این فضا رشد کرد. با این حال در آخرین روزهایسال ٩٣ شبکهای بزرگ از مدلینگهای زیرزمینی در بوشهر متلاشی شد. حیدر بحرانی، رئیسکل دادگستری استان بوشهر در رابطه با این خبر گفت: «با تلاش پاسداران حریم امنیت سپاه امام صادق (ع) و همکاری استانداری، بخشی از مهمترین عناصر مروج فساد در فضای مجازی استان بوشهر دستگیر و منهدم شدند. در نیمه دوم سال ٩٣ عملیات انهدام شبکه تولیدکنندگان محتوای غیراخلاقی در شبکههای اجتماعی که به عملیات عنکبوت معروف است در حوزههای مستهجن و غیراخلاقی، شکلدهی به مسائل ترویج ابتذال به وسیله مدلینگ و درنهایت قبحشکنی از مقدسات دین در دستور کار پاسداران حریم امنیت سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر قرار گرفته بود. این شبکه با سوءاستفاده از فضای مجازی و با حمایت گروههای مخفی توانسته بود در مدت ٢سال فعالیت در پوشش موضوعات فرهنگی - اجتماعی جوانان بسیاری را در بوشهر و برخی دیگر از استانها با شیوههای جذاب و فریبنده به دام خود گرفتار کرده و آسیبهای جدی به خانوادهها وارد کند. بیشترین متهمانی که در این فضا فعالیت داشتند در مرکز این استان بوده طوری که تاکنون در مجموع سهفاز ١٧٠ سوژه شناسایی شده است که ١١٠ مورد آن مربوط به فاز نخست مدلینگ است. تاکنون براساس اولویت بندی ٣٤ مورد عملیاتی شده و در همین راستا تاکنون ١٧ مورد بازرسی از محل کار و منزل، ١٦ استودیو تعطیل، ٩ متهم بازداشت، ٣٤نفر به دادگاه احضار و بازجویی شدهاند، ١٠ نفر در نوبت احضار و به بیش از ٤٠ نفر نیز تذکر داده شده است. بیش از ١١٠ صفحه و پروفایل در حوزههای یادشده در فضای مجازی استان بوشهر درحال فعالیت بودند که گردانندگان اصلی آنها شناسایی و ٤٤ نفر برای پاسخگویی به مراجع قضایی احضار شده و بخشی از صفحات مدنظر با دستور قضایی مسدود شد و بخش دیگری نیز درحال حذف هستند».
میانگین سنی در دنیای مدلها
در ایران چند مرکز مدلینگ رسمی و قانونی وجود دارد. خیلی از مدلها یا به صورت زیرزمینی با شبکههای مدلینگ کار میکنند یا با دوربینهای شخصی شان به صورت انفرادی پا به دنیای مد گذاشتهاند . با این حال سنین جوانی اوج نیاز دخترها و پسرها برای جلب توجه و دیدهشدن است و به همین خاطر سن وارد شدن به دنیای مدلینگها معمولا کمتر از ٣٠ سالگی است. بررسیها نشان میدهد میانگین سنی دستگیرشدگان در آخرین پروندههای مشابه، بین ١٨ تا ٢٨ سال است.
چگونه وارد دنیای مدلینگهای زیرزمینی نشویم؟
رئیسکل دادگستری استان بوشهر در رابطه با تشکیل شبکههای غیرمجاز مد گفت: «شکلگیری پدیده مدلینگ توسط برخی عکاسیها، آرایشگاهها، مزونها و مدلهای خانم با ترغیب برخی از زنان و دختران و الگوبرداری از شبکههای غربی و ماهوارهای اقدام به عکاسی و فیلمبرداری مغایر حریم خانوادگی و مبتذل میکردند. این شبکه با تکثیر عکسهای مدلینگ، عروس و داماد، فیسبوکی و اسپورت به صورت عکاسی زیر زمینی و یا در استودیو عکاسی، آنها را برای تبلیغ و جلب مشتری به واحدهای صنفی مزون عروس و آرایشگاه زنانه ارسال کرده و یا این تصاویر و فیلمها در سایتها و شبکههای اجتماعی مانند فیسبوک و اینستاگرام منتشر میشد.
برخی از متهمان با برگزاری مسابقه مدلینگ در یکی از شبکههای اجتماعی غیرمجاز و تعیین جایزه برای نفرات اول تا سوم، کاربران عضو این شبکهها را به مدل شدن و گرفتن عکسهای غیراخلاقی و بارگذاری آن در پروفایل خود ترغیب میکردند. انهدام این شبکه توسط سپاه و مرجع قضایی این استان هشداری جدی به کسانی است که فکر میکنند در شبکههای اجتماعی توانستهاند خانهای امن برای فعالیتهای مجرمانه خود ایجاد کنند.»
مدلهایی که میخواهند دیده شوند
عبدالرضا طرزی، دادیار سابق دادسرای جرایم رایانهای که تاکنون پروندههای زیادی درخصوص مدلینگ را بررسی کرده است به «شهروند» گفت: «بحث مدلینگ و فعالیتهای آنها در شبکههای اجتماعی تقریبا از ٥سال پیش آن هم با انتشار عکس یک زن بهعنوان مدل آغاز شد و بعد از آن نیز گسترش یافت. افزایش فعالیتهای مدلینگها در فضای مجازی از زمانی گسترش یافت که مردم استفاده نادرست از شبکههای اجتماعی مثل فیس بوک و بعد از آن نیز اینستاگرام و حتی وایبر و تانگو را یاد گرفتند. از زمانی که این شبکههای اجتماعی راه اندازی شد هیچ کس از آنها استفاده نادرست نمی کرد و پیجهای مدلینگها هم فعال نبود. اما آموزش شبکههای اجتماعی کافی بود تا کاربران فعالیتهای خود را آغاز کنند. عدهای با انتشار عکسهای غیر مجاز با پوششهای نامناسب آن هم اغلب از زنان پیجهایی در همین شبکهها راهاندازی کردند و فعالیتشان را تحت عنوان تبلیغات لباس کلید زدند. تا جایی که در همین تهران حدود دوسال پیش بزرگترین پرونده مدلینگ با ٦٠ متهم که ٥٧ نفر آنها زن بودند را شناسایی و دستگیر کردیم.»
طرزی ادامه میدهد: «تابهحال پروندههای زیادی را درخصوص مدلینگ در شبکههای اجتماعی بررسی کردم و در بیشتر آنها این زنان بودند که مورد آسیبهای جدی قرار گرفتند. در اینگونه پروندهها معمولا زنان با مراجعه به یک آتلیه غیر مجاز خود را در معرض نمایش میگذارند. اینگونه آتلیهها با جذب زنان بهعنوان مدل از آنها سوءاستفاده میکنند و عکسهای مشتریان خود را با پوششهای نامناسب در فضای مجازی منتشر میکنند. خیلی از این زنان خودشان با پای خودشان به این آتلیهها مراجعه کرده و تمایل زیادی به انتشار عکسهایشان در فضای مجازی دارند. اینگونه زنان و حتی مردانی که تمایل به انتشار عکسهای نامناسب خود دارند، از لحاظ روانشناسی تمایل به شهرت دارند. در بیشتر پروندههای مدلینگی که بررسی کردم هیچکدام از این زنان درآمد خیلی خوبی هم نداشتند و شاید برای هر بار مدلینگ شدن بین ١٠٠ تا ٢٠٠هزار تومان پول گرفته بودند. این نشان میدهد زنانی که با پای خودشان به سراغ مدلینگ میروند؛ تنها به دنبال مطرح شدن هستند. آنها هیچ دلیل دیگری برای این کارشان نداشتند. چون خودشان هم میدانند که از عکسهای نامناسب آنها سوءاستفاده میشود.»
این دادیار دادسرای جرایم رایانه ای در ادامه صحبتهای خود میگوید: «زنانی هم هستند که با مراجعه به آتلیههای غیر مجاز حاضر به انتشار عکس خود در یک ژورنال خاص میشوند اما نمیخواهند که عکسهایشان در شبکههای اجتماعی منتشر شود. اینگونه زنان معمولا طعمه قرار میگیرند و با اعتماد به صاحب آتلیه عکسهایی بهعنوان مدل میگیرند. ولی خیلی از عکسهای آنها در فضای مجازی و در شبکههای اجتماعی که بیشترشان همان فیسبوک و اینستاگرام است به معرض نمایش گذاشته میشود. در پروندههای مشابه با وجودی که این زنان خودشان متهم هستند و با پوشش نامناسب اقدام به گرفتن عکس برای ژورنال کردهاند ولی شاکی پرونده هم میشوند و از صاحب آتلیه به خاطر انتشار عکسشان شکایت میکنند. برخی از این زنان نیز اصلا کارشان مدلینگ نیست و تنها برای گرفتن یک عکس شخصی و ساده به آتلیههای غیرمجاز مراجعه میکنند. اما پس از مدتی عکسهایشان را در شبکههای اجتماعی آن هم تحت عنوان مدل میبینند.»
طرزی درخصوص مجازاتهایی که به این متهمان داده میشود میگوید: «معمولا برای متهمانی که بهعنوان مدل کار میکنند و یا صاحب آتلیههای غیر مجاز هستند مجازاتی بین ٦ ماه تا ٣سال حبس در نظر گرفته میشود. البته بستگی به نوع جرمشان دارد. بهعنوان مثال یک زن بهعنوان مدل تبلیغات شال و روسری را به معرض نمایش میگذارد که این مجازاتش کمتر است و حتی ممکن است که تنها جزای نقدی باشد. اما زنان دیگری تحت عنوان مدل پوششهای نامناسب و بدی را از خود منتشر میکنند که مجازات حبس دارد. برخی از مردان فیتنس کار و زیبایی اندام هم پوششهای نامناسبی را از خود ارایه میدهند. گاهی آنها نیز لباسهایی با نماد شیطان پرستی به تن میکنند که مجازاتهای بیشتری نیز برایشان در نظر گرفته میشود و اگر عکسهای آنها موجب انحرافات اخلاقی شود ممکن است به مجازات اعدام نیز منتهی شود. بنابراین بحث مدلینگ و پروندههای آنها یک بحث گسترده است و با افزایش گرایش مردم به سمت شبکههای اجتماعی فعالیتهای آنها نیز افزایش پیدا میکند.»
بررسی علل و عوامل جرم
شرایط و محیط جامعه نیز در گسترش فعالیتهای مدلینگها بی تاثیر نیست تا جایی که دکتر «اقلیما» ؛ آسیبشناس در این خصوص به «شهروند» میگوید: «وقتی جرمی اتفاق میافتد باید عوامل موثر در گسترش آن جرم توسط مردم را بررسی کرد. باید دید ریشه اینگونه جرمها در چیست و چرا مردم تمام خطرات را به جان خریده و به دنبال ارتکاب آن جرم میروند. مدلینگ شدن هم از این قاعده مستثنی نیست. وقتی یک زن به دنبال مدل شدن میرود با اینکه میداند هم آبرویش در خطر است و هم ممکن است دستگیر شود، حتما در جامعه خود دچار مشکل شده و نتوانسته بر مشکلات خود غلبه کند. خیلیها میگویند که اینگونه افراد دچار بیماری روانی هستند ولی به نظر من آنها بیمار نیستند، آنها تنها به دنبال یک راهحل برای مشکلات خود هستند اما راهحل غلطی را انتخاب میکنند. همانطور که مشکل کار، فقر، طلاق و ... در جامعه رو به افزایش است اینگونه جرمها نیز افزایش پیدا میکنند. تا چند وقت پیش شاهد وقوع جرمی مثل مدلینگ شدن در سایتهای اینترنتی نبودیم اما درحال حاضر شاهد آن هستیم، باید دید که چه عاملی باعث شیوع این جرم شده است. زنانی که به عواقب کار خود فکر نکرده با انتشار تصاویر غیر اخلاقی و نامناسب از خود، هم از خانواده شان طرد میشوند و هم از جامعه. آنها در نهایت دستگیر میشوند و قاضی نیز بر طبق قانون آنها را مجازات میکند. ولی به اعتقاد من مجازات راهحل مناسبی نیست و باید عوامل اجتماعی و محیطی این جرم را بررسی و حل کرد.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
ارسالها: 12930
#397
Posted: 8 Apr 2015 10:15
دانشآموزان مدرسه ادب تهران قلکها را شکستند و آستینها را بالازدند؛ دبیرستان روستای مزرعه خلف مشگین شهرساخته شد
دانش آموزان مدرسه ادب تهران قلک هایشان را شکستند، پول های توجیبی خود را روی هم گذاشتند و با دست های کوچک خود خشت روی خشت نهاده و مدرسه ای صدها کیلومتر دورتر از پایتخت و در دامنه سبلان برای همسن و سال های خود ساختند.
به گزارش ایرنا، دانش آموزان این مدرسه والدین خود را هم برای مشارکت مالی در ساخت مدرسه ای در روستای «مزرعه خلف» مشگین شهر متقاعد کردند و هم آن ها را راضی کردند که تابستان در سفری به دامنه سبلان، در ساخت مدرسه این روستا نیز مشارکت کنند.
بنابراین گزارش، 80 دانش آموز تهرانی تابستان 93 در سفر به روستای مزرعه خلف، از صبح تا شب عرق ریختند و اکنون نتیجه بخشش مالی و عرق جبین آن ها، مدرسه ای مقاوم و مستحکم است که در میان ساختمان های کاهگلی روستا چون نگینی می درخشد.
مدرسه روستای مزرعه خلف جزو مدرسه های قدیمی و در حال تخریب این شهرستان بود که به دلیل وضعیت نامناسب، همواره مورد انتقاد اهالی روستا، به ویژه اولیا و دانش آموزان قرار داشت و اکنون این مدرسه در کوتاه ترین زمان ممکن تکمیل و تجهیز شده و پذیرای دانش آموزان دختر و پسر دوره اول متوسطه است.
دانش آموزان دبیرستان روستای مزرعه خلف مشگین شهر روز شنبه گذشته در آیین افتتاح ساختمان مدرسه تنها کاری که برای قدردانی از همسن و سال های تهرانی خود می توانستند انجام دهند این بود که رو به دوربین های تلویزیون دسته جمعی فریاد بزنند:«دانش آموزان مدرسه ادب تهران تشکر تشکر.»
مدیر آموزش و پرورش مشگین شهر در آیین افتتاح این دبیرستان گفت: « مدرسه خلف با زیربنای 310 متر مربع با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 500 میلیون ریال توسط دانش آموزان مدرسه غیر انتفاعی ادب تهران ساخته شده است.»
«محمد رسول حسین نژاد» افزود: «مجمع خیرین مدرسه ساز مشگین شهر با اولیا و مربیان مدرسه غیر انتفاعی ادب تهران هماهنگی کرده و 80 دانش آموز تهرانی در این روستا حاضر شده و علاوه بر تقبل بخشی از هزینه احداث مدرسه، خود نیز در ساخت بنا مشارکت کردند.»
شهرستان مشگین شهر در 85 کیلومتری شمال غربی اردبیل و در دامنه سبلان قرار دارد
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
ارسالها: 12930
#398
Posted: 8 Apr 2015 14:37
عروس و داماد دشتستانی به جای قربانی کردن حیوان، نخل کاشتند
دو برادر در روستای «طلحه» در جشن مشترک ازدواج خود به جای قربانی کردن گوسفند که به عنوان یک رسم سنتی در استان بوشهر انجام می شود، همزمان با آغازین روز زندگی مشترک، یک اصله نخل کاشتند.
به نوشته پارس خلیج، در استان های جنوبی رسم است در زمانی که عروس وارد منزل داماد می شود، گوسفند، گوساله یا بزغاله قربانی می کنند .
یکی از زوج های یادشده در گفت وگو با ایرنا، هدف از انجام این کار را اشاعه فرهنگ درخت کاری و قربانی نکردن حیوانات به پای انسان ها در مجالس شادی عنوان کرده است.
«صادق خسروی» گفت: «حیوانات می توانند در خدمت انسان ها قرار بگیرند اما نباید به پای انسان ها به عنوان زینت بخش مجالس قربانی شوند.»
وی اضافه کرد: «این اقدام نمادین افزون بر گسترش فرهنگ زیست محیطی، مانع از ترویج فرهنگ خشونت و خون ریزی نیز در بین جامعه خواهد شد.»
خسروی گفت: «کاشت درخت خرما در جشن ازدواج، جان بخشیدن به محیط زیست است و می تواند بهترین نشانه برای یک آغاز باشد و تا سال های متمادی نیز محصول آن برای همگان سودمند واقع شود. هرچند آزاد کردن پرنده در جشن عروسی توسط برخی زوج ها انجام می شود اما کاشت درخت اقدامی جدید است که باید برای گسترش آن فرهنگ سازی کرد.»
روستای طلحه با جمعیتی بالغ بر سه هزار نفر، در بخش بوشکان و از توابع شهرستان دشتستان قرار دارد.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
ارسالها: 12930
#399
Posted: 12 Apr 2015 13:16
بدل شاه در تهران!
شباهت فوق العاده یک عابر در تهران با محمدرضا شاه پهلوی !
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
ارسالها: 12930
#400
Posted: 12 Apr 2015 19:47
تاریخچه رقص بابا کرم به روایت مجری زن تلویزیون
سوسن حسنی دخت، در صفحه اینستاگرام خود با انتشار تصویری از کارناوال نوروزی در خیابان های نیویورک نوشت:
✍ از باباکـرم چه میـدانید..؟! باباکـرم شخصی بوده ازلاتهـای قـدیم به اسم رسمی کـرم کـریمی قصاب محله بوده در خیابان سیروس ( بوذرجمهری ) وهمه از او حساب میبردند. وقتی از کوچه پس کوچه های محله گذر میکرده بچه هاى فقیر و یتیمى در طول مسیرش بودند که هر روز به آنها کمک میکرد و با یک آبنبات آنها را خوشحال میکرد , طورى شده بود که این بچه ها اورا دوست داشتند و بابا کرم صدا میزدند. هروقت از دور مى آمد, بچه ها با شادى دست میزدند و میخواندند بابا کرم...بابا کرم... و آقا کرم قصاب هم براى خوشحال کردن بچه هاى فقیر با حرکت سر و گردن و دست (مدل بابا کرم امروزى) از کنار آنها میگذشت. بعدها در کاباره ها با اضافه کردن حرکات دیگر, حرکات بابا کرم را تکمیل و تا هم اینک از رقص هاى ماندگار ایران به جا ماند. منبع؛ کتاب طهران قدیم
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟