انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
ایران
  
صفحه  صفحه 12 از 19:  « پیشین  1  ...  11  12  13  ...  18  19  پسین »

IRAN_Fars/سرزمین نیاکان پارس...فارس


مرد

 
‎هفتمین نقش‎
هفتمین نقش
این نقش به دو دوره متفاوت تعلق دارد؛ یكی دوره ایلامی مربوط به 700 سال پیش و دیگر نقش بهرام دوم (294 -274م) كه روی نقش ایلامی حك شده است.
در این نقش پادشاه در حالی كه شمشیری را به نشانه قدرت با دو دست گرفته، در میان اعضای خانواده سلطنتی ایستاده است. تاج پادشاه با بال عقاب به نشانه رب النوع ( خدای ) پیروزی تزیین شده است. در سمت چپ بهرام دوم، چهره ی سه شخصیت در حالی كه به بهرام می نگرند، نقش شده است. نخستین فرد از سمت راست یك شاهزاده است و دو نقش دیگر كلاه هایی با سر گاو و پلنگ دارند كه احتمال دارد ملكه و شاهزادگان باشند. برخی اظهار نظر كرده اند كه این نقش، نقش آناهیتا است. سمت راست پادشاه بزرگانی حضور دارند كه انگشت دست خود را در برابر پادشاه به حالت احترام نگاه داشته اند.
هله
     
  
مرد

 
‎هشتمین نقش‎
هشتمین نقش در این نقش، تاجگذاری اردشیر بابكان (239-224 م ) تصویر شده است. در این جا اردشیر و اهورامزدا بر دو اسب كوچك سوارند و اردشیر در حال گرفتن حلقه قدرت یا اورنگ پادشاهی از اهورامزدا است و اردوان پنجم پادشاه اشكانی را زیر پای اسب خود لگدكوب می كند. اهورامزدا نیز اهریمن را كه دو مار از پیشانی او بیرون آمده، لگدكوب می كند. در این نقش ، اردشیر با اهورامزدا، برابر است. روی سینه های اسب اردشیر بابكان و اهورامزدا ، دو كتیبه ، هر یك به سه زبان یونانی، پهلوی اشكانی و ساسانی حك شده است. ترجمه ی متن فارسی میانه كه بر سینه اسب اردشیر حك شده چنین است: «این است پیكر مزداپرست،خداوندگار اردشیر، شاهان شاه ایرانكه چهر از ایزدان دارد، فرزند خدایگان پاپك شاه». متنی كه بر سینه یاسب اهورامزدا حجاری شده، به فارسی چنین ترجمه می شود: « این پیكر از ایزد اهورامزدا است». پشت سر شاه یكی از سرداران بزرگ ایران به صورت نیم رخ با نشان غنچه گل روی كلاهش در حالی كه با دست راست مگس پرانی را بالای سر اردشیر گرفته، به طرز با شكوهی حجاری شده است.
استودان ها ( محل نگهداری استخوان های بزرگان ) دو چهار طاقی كوچك كه از سنگ كوه بر كنار راه تراشیده شده است، قبلاً به عنوان آتشدان شناخته می شد. امروزه نظر بر این است كه این دو جایگاه "استودان" یا محل نگهداری استخوان های پاك شده ی دو تن از بزرگان ساسانی بود.
هله
     
  
مرد

 
‎محوطه تاریخی نقش رجب‎
محوطه تاریخی نقش رجب در مسیر تخت جمشید به سوی آباده و اصفهان، در حدود دو كیلومتری تخت جمشید، در دامنه ی كوه رحمت ، نقوشی از اردشیر بابكان و شاپور اول حجاری شده كه به دلیل شهرت محل به « نقش رجب » ، چنین نام گرفته است. مرحوم « فرصت الدوله شیرازی » در كتاب آثار عجم نوشته است كه آن را نقش قهرمانان نیز می خوانند. آثار نقش رجب شامل چهار نقش برجسته است: در تصویر روبه رو اردشیر بابكان مجسم شدهاست كه حلقه سلطنت را از اهورامزدامی گیرد. جلوی آنها نقش بهرام نوه اردشیر و ایزد بهرام به صورت هركول دیده می شود. پشت سر اهورامزدا نقش دو بانو در حال احترام حجاری شده كه احتمالاً ملكه اردشیر و ندیمه اش هستند. یكی از بزرگان در پشت سر اردشیر با مگس پران همراه شاهزاده شاپور ولیعهد اردشیر به حال كُرنش ایستاده اند. تصویر دیگر كمی عقب تر از این نقش كنده شده و نیم تنه ی " كرتیر" موبد معروف و مقتدر اوایل دوره ساسانی و كنار او یك كتیبه مفصل پهلوی از او دیده می شود. كتیبه ای هم در این نقش وجود دارد كه قسمت هایی از آن محو شده اما آنچه خواندنی بود، این چنین است: «آیین زرتشت از بین رفته بود من كه شاهنشاهم آن را از نو برقرار نمودم». دو نقش برجسته ی دیگر به شاپور اول فرزند اردشیر بابكان تعلق دارد. نقش سمت راست مظهر اهورامزدا را سوار بر اسب نشان می دهد كه حلقه شهریاری را به شاپور كه او هم سواره است، می بخشد. نقش سمت چپ ، شاپور را سوار بر اسب همراه نه نفر از فرزندان و بزرگان كشور كه همه پیاده و پشت سر او هستند، نشان می دهد. علامت شاهزادگان و خاندان های بزرگ بر كلاه های چند نفرشان نمودار است.‏
هله
     
  
مرد

 
هله
     
  
مرد

 
هله
     
  ویرایش شده توسط: mereng   
مرد

 
هله
     
  ویرایش شده توسط: mereng   
مرد

 
هله
     
  
مرد

 
‎استودان ها‎
دردشت مرودشت به ویژه درمجاورت آثار جهانی تخت جمشید ونقش رستم بیش از 200 گور دخمه ، استودان وتابوت سنگی مربوط به دوره های هخامنشی وساسانی به جا مانده است .
به گفته مختاری باستانشناس این گور دخمه ها مربوط به طبقات مختلف جامعه آ ن روز بوده است که گوردخمه ها ی پادشاهانی همچون اردشیر ساسانی وداریوش هخامنشی درنقش رستم با ابعاد بسیار بزرگ وبا نقش و نگار زیبا و گوردخمه های کوچکتر مربوط به طبقه پایین تر جامعه درنقاط مختلف دشت مرودشت موجود است . دردوران باستان ایرانیان اعتقاد داشتند چهار عنصر اربعه ( آب ، باد ، خاک وآتش ) بسیار مقدس است بنابراین اجساد مردگان خودرا به جای دفن درزمین ، بروری بلندای کوهها قرار می دادند وپس ازاضم حلال اجساد ، استخوانهای باقیمانده را درظروف سفالی قرار داده وبه گور دخمه ها انتقال می دادند . مرودشت در45 کیلومتری شمال شیراز قرارداد .
هله
     
  
مرد

 
‎استودان ها ۲‏‎
در دوره هخامنشی از دو روش برای خاکسپاری استفاده شده است. نوع اول در زمان کوروش کبیر و قبل از دوره داریوش اول رواج داشت. این آرامگاهها به صورت ایستاده و پشته ای بر روی سطح زمین احداث می شد. مانند ارامگاه کوروش و پسرش کمبوجیه که در پاسارگاد معروف به زندان سلیمان است. برج معروف به کعبه زرتشت نیز در نقش رستم که تشابه بسیار زیادی به آرامگاه کمبوجیه در پاسارگاد داردنیز به روایت دکتر علیرضا شاپور شهبازی آرامگاه بوده است. اما از دوره داریوش بزرگ آرامگاه به صورت گور دخمه ایجاد شد. مقابری که در دل کوه قرار می گرفت.
مقبره خشایارشا، داریوش اول، اردشیر اول و داریوش دوم (ترتیب از راست به چپ در نقش رستم) و آرامگاه اردشیر دوم و سوم در تخت جمشید چنین ساخته شده اند. درون این مقابر تابوت های سنگی وجود دارد که پیکر پادشاه در آن آرمیده و سنگ قوس داری روی آن را پوشیده است. به اینگونه تابوت استودان یا استخوان دان گویند.
در کیش زرتشتی آب و آتش و خاک مقدس بوده اند و پاک نگاه داشتن آن وظیفه همه افراد جامعه بوده است. آنان برای پاک نگه داشتن خاک، جسد مردگان را در خاک نمی گذاشتند. بلکه در برج هایی معروف به دخمه یا برج خاموش که واضح ترین نمونه آن در اطراف یزد مشهود است قرار می دادند تا گوشت آن مورد استفاده پرندگان قرار گیر د به این عمل خورشید نِگرشَن یا دخمه نشینی را مینامند. پس از آن که استخوان ها زیر آفتاب پاک شد آنها را در تابوت سنگی یا سفالی و یا فلزی (استودان) قرار میدادند تا سه عنصر آب و آتش و خاک را نیالاید. در مورد بزرگان نیز نوعی مومیایی مرسوم بوده است. کوروش کبیردر آسیای میانه کشته شد و برای آوردنش تا پاسارگاد نیاز بود که اورا مومیایی کنند. هنگامی که اسکندر ملعون هم وارد مقبره کوروش شد جسد وی را در تابوت سنگی با پایه فلزی دید. در مومیایی به سبک ایرانی کالبد را می شکافتند و قسمت های نرم را برمی داشتند و با موم و انگبین و مشک آغشته می کردند و در استودان قرار می دادند. در این روش هم خاک آلوده نمی شد.
هله
     
  
مرد

 
‎مسجد ایزدخواست‎
اين بنا در روستاي ايزد خواست، از توابع شهرستان آباده، و بر سر راه شيراز به اصفهان واقع گرديده و جزئياز قلعه قديمي و ساساني ايزدخواست خواست است که در قرن نهم هجري به مسجد تبديل گرديده است . اين بنا با نقشه مربع چهار طاقي، آتشگاه يا نيايشگاه قلعه بوده است . بدنه شرقي چهار طاقي و پوشش طاقي آن در دوره هاي متأخرتر تجديد شده است . اين بنابه شماره 376 به ثبت تاريخي رسيده است .
هله
     
  
صفحه  صفحه 12 از 19:  « پیشین  1  ...  11  12  13  ...  18  19  پسین » 
ایران

IRAN_Fars/سرزمین نیاکان پارس...فارس

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti Forums is not responsible for the content of external sites

RTA