انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
بازی های کامپیوتری
  
صفحه  صفحه 1 از 3:  1  2  3  پسین »

نقد، بررسی و معرفی بازیهای جدید


مرد

Prince
 
نقد کامل بازی mafia 2
مقدمه :

وقتی که بازی مافیا عرضه شد به کلی سبک بازی های اپن وورلد را متحول کرد چرا که با داشتن المان هایی بسیار جالب به خوبی توانست از بازی جی تی ای پیشی گیرد و طرفداران را راضی کند . قسمت دوم این بازی چندی پیش عرضه شد اما باید گفت که بخاطر مشکلات زیاد نتوانست موفقیت نسخه پیشین خود را بدست آورد در ادامه به نقد این بازی میپردازم ...




داستان :

داستان بازی از قویترین بخش های بازی محسوب میشود که از 700 صفحه داستان تشکیل شده است ... داستان بازی از زبان شخصیت اصلی روایت میشود و او داستان کودکی خود را تعریف میکند : داستان بازی با فلش بکی بسیار جالب اغاز میشود و نشان داده میشود که خانواده ی ویتو (شخصیت اصلی بازی) ، خانواده ای فقیر هستند که به علت فقر زیاد به شهری بنام امپایر بای نقل مکان میکنند اما مشکلات آنها در این شهر بیشتر میشود و این مشکلات باعث میشود که ویتو به این فکر بیفتد که به هر نحو که شده پول بدست آورد . سپس قسمتی را نشان میدهد که ویتو به همراه دوستش جو در حال دستبرد از مکانی هستند که پلیس سر میرسد و جو با پولها فرار میکند اما ویتو دستگیر و به زندان منتقل میشود . در این زمان جنگ جهانی دوم نیز به وقوع پیوسته است و ویتو برای آزادی از زندان خود را برای جنگ معرفی میکند و پس از جنگ به شهر خود برمیگردد و با دوست خود کارهای پیشینش را از سر میگیرد ... همانطور که میبینید داستان بازی بسیار قوی است و کاملا بازیباز را به وجد میاورد ...


گرافیک :

گرافیک بازی بسیار خارف العاده طراحی شده است . ابتدا به طراحی کارکتر ها میپردازم : این بخش دارای طراحی چندان قوی نیست البته نمی توان گفت که از بازی های دیگر بدتر است اما آن چیزی که انمتظار میرفت نیست در این بخش طراحی چهره ها بسیار بد است و تنها نقطه ی عطف آن حرکات صورت است که به خوبی با کلمات مختلف هماهنگی دارند .طراحی شهر و محیط های مختلف بسیار زیباست و کاملا حس بودن در یک شهر واقعی را به بازیباز القا میکند حتی در محیط محله هایی همچون محله ایتالییی ها و چینی ها دارد که مانند نیویورک است همچنین ماشین ها دارای طراحی های بسیار جالبی هستند که کاملا به ماشین های دهه 40 الی 50 مطابقت دارد . البته مشکل بزرگ در این بخش اینست که تعداد کارکتر ها بسیار کم است و چهره ها تکرار میشود برای مثال در مرحله زندان در کل 3 طراحی برای افراد مختلف وجود دارد که از آنها به تعداد زیاد استفاده شده است . افکت های بسیار خوبی در بخش گرافیک وجود دارد که به هرچه بهتر شدن این بخش کمک کرده است برای مثال در قسمت های پاشیده شدن خون به اطراف بسیار قوی کار شده است . نورپردازی بازی بسیار خوب طراحی شده است و شعاع های نور به خوبی ایجاد شده اند همچنین سایه گذاری بسیار خوبی در بازی وجود دارد و من به جرئت میگویم که تک تک اشیای محیط دارای سایه گذاری دقیق هستند . باید اشاره ای نیز به تخریب پذیری فوق العاده بازی داشته باشم ، در واقع شی در بازی وجود ندارد که تخریب پذیری نداشته باشد . در بازی به ندرت با افت فریم مواجه میشویم اما بافت ها خیلی قوی نیستند همچنین مشکلی دیگری در این بخش وجود دارد آن هم اینست که با بریدگی هایی مواجه میشویم که بسیار آزار دهنده است . نکته ای که حتما باید اضافه کنم اینست که بازی خالی از باگ نیست و باگهای زیادی در بازی وجود دارد که بعضی مواقع باعث بروز مشکلاتی برای بازیباز میشوند . یک بخش خوب وجود دارد و آن هم اینست که کیفیت بازی در کنسولهای مختلف تقریبا برابر است . در
کل این بخش بخشی خوب در بازی است اما نمیتواند بازیباز را زیاد به وجد آورد ...

صداگذاری :

این بخش بسیار زیبا و به ظرافت هرچه تمامتر طراحی شده است . صداهایس که در بازی شنیده میشود بسیار زیبا هستند و چند آهنگ نیز از آهنگهای قسمت اول است که به بهتر شدن این بخش کمک کرده است . افکت های صوتی نظیر تیراندازی بسیار خوب طراحی شده اند و صدای آنها کاملا با صدای آن اسلحه ها در واقعیت مطابقت دارد . صدای راه رفتم و ماشین ها بسیار خوب طراحی شده است که کمک شایانی به بازی کرده است . در بازی ایستگاه های رادیویی بسیار خوبی وجود دارد اما بسیار کم است . صدای کارکتر ها کاملا با چهره آنها مطابقت دارد و کاملا روی دهان آنها می نشیند .

گیم پلی :

گیم پلی بازی بر این اساس که بازی به سبک اپن وورلد است بسیار وسیع طراحی شده است . ابتدا باید به "کارپلی" بازی بپردازم که حتی بازیهای نید فور اسپید قابل مقایسه نیست ! در این بخش نهایت دقت بکار رفته است که بسیار لذت بخش است . باید اضافه کنم که دیگر مانند نسخه پیشین پلیس برای هر مسئله ساده ای در تعقیب شما نمی افتد و براساس کاری که انجام داده اید با شما برخورد میکند مثلا اگه تصادف کرده باشید شما را جریمه میکند و یا اگر تیراندازی کنید او هم به نحوه های مختلف شروع به تیراندازی به شما میکند .دزدی ماشین در بازی بسیار جالب است و با شکستن شیشه انجام میشود البته این کار تقلیدی ازز بازی جی تی ای است همچنین دزدیدن ماشین های در حال حرکت نیز جالب است و گاهی راننده ها از شما میترسند و یا گاهی با شما مقابله میکنند همچنین برای سریعتر کردن کارهای خود میتوانید از تاکسی استفاده کنید . کنترل شخصیت و تیراندازی به راحتی در بازی انجام میشود و بسیار لذتبخش است در این بخش اسلحه های متعدد و مختلفی وجود دارد که به هرچه لذتبخش تر شدن این قسمت از بازی کمک شایانی میکند . بازی دارای مراحل متنوع و 14 چپتر است که تقریبا متفاوت میباشند البته بعضی از مراحل کاملا نشان دهنده اینست که سازندگان تقلیدی از بازی گادفادر 1 داشته اند . آزادی های نسبتا زیادی در این بخش وجود دارد مانند اینکه شما میتوانید خانه بخرید ، جسد و هر چیز دیگری را در صندوق عقب ماشین ها بگذارید و غیره . نکته ی آزار دهنده در بازی پایین بودن هوش مصنوعی است که خیلی اذیت میکند در واقع شما خیلی راحت میتوانید دشمنان را از بین بببرید نکته ی دیگری که باعث مشکل در گیم پلی و در بازی شده است اینست که برای کشتن دشمنان بازیباز نیاز به تیر زیاد دارد زیرا که هرچه تیر به آنها زده میشود فقط می افتند و دوباره بلند میشوند ! کاور کیری در بازی بسیار خوب طراحی شده است البته مقداری تقلید از بازیهای گیرز آف وار و اسپلینتر سل وجود دارد برای مثال حالت های سرخوردن پشت کاور کاملا به نسخه آخر اسپلینتر سل مشابهت دارد . نکته ی دیگری که بسیاری از بازیباز ها را ناراضی کرد اینست که پس از پایان بازی امکان آزاد گشتن در شهر وجود ندارد که در واقع نکته ای بسیار عجیب محسوب میشود ! . در کل این بخش راضی کننده است .

نتیجه گیری :

درست است که این بازی نتوانست همانند قبل طرفداران خود را راضی کند اما یک بازی بسیار خوب در این کمبود بازی به خصوص برای کامپیوتر محسوب میشود و من به هرکس که هنوز این بازی را انجام نداده است توصیه میکنم که حتما این بازی را خریداری کنید و از آن لذت ببرید
عشق من عاشقم باش!
≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈

دل نه اجبار میفهمد نه نصیحت...
آنکه لایق دوست داشتن است را دوست می دارد.
     
  
مرد

 
نقد و بررسي Assassin’s Creed: Brotherhood

تا قبل از سال 2007، بسیاری از گیمرها منتظر یک Sword Fighting طبیعی بودند، نه مانند بازی‌های هم سبک که در آن ضربات شمشیرها طبیعی نبود، ضربات دفع نمی‌شد و كمبودهای بسیاری داشتند. تا اینکه در نوامبر 2007 کمپانی Ubisoft بازی Assassin’s Creed را روانه‌ی بازار کرد. بازی دارای نوآوری بسیار زیادی بود. شمشیرزنی به طبیعی‌ترین شکل ممکن بود، محیط‌ها بسیار خوب شبیه سازی شده بودند و نکات بسیار کوچک و بزرگی که بازی را از تمام بازیهای هم سبک خود متمایز می‌ساخت. اما این نوآوری و لذت تنها 2-3 ساعت بیشتر به طول نمی‌انجامید. زیرا بازی بسیار تکراری بود و برای پیش بردن تمام مراحل تنها یک نوع کار را باید انجام می‌داد. سازندگان وعده‌ی برطرف کردن این مراحل تکراری را در نسخه‌ی دوم دادند که انصافاً هم به قول خود به بهترین شكل ممكن عمل کرده و بازی را در نسخه‌ی دوم كاملاً از یکنواختی در آوردند.

داستان سری بازی‌های Assassin’s Creed در نسخه‌ی اول زیبا، نسخه‌ی دوم پیچیده و در نسخه‌ی Brotherhood بسیار پیچیده‌تر شده است. حال قسمتی از داستان بازی را از نسخه‌ی اول قرار میدهم تا کمی از سردرگمی در بیایید:

در سال 2012، Desmond Miles (که یک متصدی بار است) توسط شرکتی به نام Abstergo دزدیده شده و او را مجبور می‌کنند که روی دستگاهی به نام Animus بنشیند، دستگاهی که می‌تواند با شناسایی DNA شخصی که روی آن نشسته، خاطرات اجداد او را به تصویر بکشد. آنطور که نشان داده می‌شود، جد دزموند شخصی به نام Altair Ibn-La’Ahad (الطائر ابن لا أحد) است که عضو فرقه‌ی حشاشین است. الطایر به دنبال یک Templar به نام Robert de Sable است که او نیز به دنبال به دست آوردن شیء‌ای به نام Piece of Eden است. الطایر پس از کشتن فرد مورد نظر، در میابد که Templar‌های زیادی هستند که به دنبال این شیء می‌گردند و آخرین آنها استاد خود او، سرپرست الطایر، یعنی Al-Mualim است. الطایر با کشتن ال معلم و بدست آوردن Piece of Eden در می‌یابد که از این شیء تعداد زیادی در دنیا وجود دارد. پس از اینکه Abstergo از مکان اشیاء با خبر می‌شود، تصمیم به کشتن دزموند می‌گیرد زیرا با وجود دزموند ممکن است که امنیت پروژه‌ی آنها به خطر بی‌افتد. دزموند توسط یکی از محققان شرکت به نام Lucy Stillman (که جد او نیز یک Assassin بوده است) نجات یافته و از Abstergo می‌گریزند.

وقایع نسخه‌ی دوم بلافاصله پس از نسخه‌ی اول آغاز می‌شود. لوسی، دزموند را به ملاقات دو Assassin دیگر به نام‌های Shaun Hastings که یک تاریخ شناس است و Rebecca Crane که یک متخصص کامپیوتر است می‌برد. آنها اینبار، دزموند را وادار نکردند بلكه از او دوستانه برای همکاری با آنها و استفاده از ورژن 2.0 دستگاه Animus دعوت کرده تا به خاطرات Assassin دیگری به نام Ezio Auditore DaFirenze که یکی از نوادگان الطایر است، رجوع کند. اتزیو در قرن پانزدهم و در دوره‌ی رنسانس ایتالیا می‌زیسته است. اتزیو بعد از اعدام برادر و پدرش پی می‌برد که هر دوی آنها Assassin بوده‌اند و وسایل آنها را پیدا می‌کند. سپس اتزیو با پوشیدن لباس‌های پدرش تصمیم به انتقام می‌گیرد، اتزیو به ویلای خانوادگی عموی خود رفته و از عموی خود فوت و فن و راهکارهای Assassin‌ها را یاد می‌گیرد. او به کمک Leonardo Da Vinci و اختراعاتش به جنگ علیه Rodrigo Borgia که پاپ و ابر قدرت ایتالیا در آن زمان بوده و Piece of Eden را نیز در اختیار داشته است، می‌رود و سرانجام نيز اتزيو موفق به بدست آوردن Piece of Eden می‌شود اما Rodrigo جان سالم به در می‌برد. در پایان بازی Templar‌های کنونی (همانانی که اجدادشان با اجداد دزموند می‌جنگیدند) به دزموند و یارانش حمله می‌کنند و باز هم دزموند و لوسی و دوستان دیگر آنها موفق به فرار می‌شوند.

می‌رسیم به داستان نسخه‌ی Brotherhood. بازی همچنان در سال 2012 دنبال می‌شود و بلافاصله از پایان نسخه‌ی دوم آغاز می‌شود. دزموند و دوستانش پس از فرار از دست Templar‌ها به ویلای آودیتوره، همانی که اتزیو رسم و رسوم Assassin‌ها را در آنجا دریافت، می‌روند. جایی که هم اکنون به مکانی خلوت تبدیل شده است. پس از مستقر شدن در ویلا و وصل کردن دستگاه‌ها، دزموند باز هم به خاطرات اتزیو می‌رود. داستان بازی به روایت خاطرات اتزیو، درست بعد از آخرین باری که اتزیو دیده شد دنبال می‌شود. اتزیو پس از لت و پار (!) کردن رودریگو بورجیا همراه عمویش به ویلا باز می‌گردد و فکر می‌کند همه چیز تمام شده است. اما این تازه شروع داستان است. اتزیو تنها یک روز را بدون درگیری و در صلح می‌گذراند. در روز بعد، چزاره بورجیا (پسر رودریگو بورجیا) توسط یک ارتش بزرگ به ویلا حمله کرده و عموی اتزیو را جلوی چشمانش به قتل می‌رساند. اتزیو بازهم با خود عهد بسته که پدر و پسر را بکشد و انتقام کل خانواده‌اش را برای آخرین بار بگیرد.

همانطور که اشاره شد، گیم پلی بسیار طبیعی و دلنشین این سری مهم‌ترین نکته‌ای است که این بازی را از هم سبکان خود جدا می‌کند. با توجه به اینکه نسخه‌های قبل در شهرهای مختلفی بود محیط بزرگی را شاهد بودیم. اما با آوردن این که این نسخه فقط در رُم رخ خواهد داد، ذهن همه به سمت محیطی کوچکتر و محدودتر خواهد رفت، اما باید گفت که محیط رم، فوق‌العاده عظیم است!

قابلیتهای Counter Attack ،Dodge و ... بسیار طبیعی و نرم کار شده‌اند و بازیباز را تشنه به کشتن گاردهای گشت امنیتی می‌کنند. تنوع نوع ضربات و Execution‌ها نیز بسیار بیشتر شده است. هر نوع سلاحی حدوداً 7-8 Execution مخصوص به خود را داراست، البته حالت Kill Streak که در نسخه‌ی جدید به این سری اضافه شده است کمی به آسان‌تر شدن بازی کمک می‌کند، این قابلیت به بازیباز اجازه می‌دهد تا پس از Execute کردن یک دشمن، با زدن یک کلید دشمنان دیگر را پشت سر هم قلع و قمع کند.

خرید سلاح نیز فقط به اسلحه‌های اصلی و سنگین ختم نمی‌شود، بلکه خرید مهمات، تعمیر زره و نقاط مختلف زره، خرید Secondary Weapons از قبیل Throwing Knifes‌های جدید و کشنده‌تر، خرید Crossbow و ... نیز از کارهایی هستند که می‌توانید در Black Smith انجام دهید. اما باز هم خرید در بازی فقط به Black Smith ختم نمی‌شود، بلکه مغازه‌های دیگری نیز مانند لباس فروشی، مغازه‌ی نقاش و نقشه فروشی، بانک و ... نیز وجود دارد. بخش Business نیز نسبت به نسخه‌ی قبلی پیچیده‌تر شده است. در ابتدای ورود بازیباز به رم، تمام نقاط این شهر توسط نیروهای بورجیا تصرف شده است و تمام املاک تحت نظر سربازان بورجیا هستند. بازیباز باید با سوزاندن برج‌های موجود در هر منطقه، آن قسمت را از زیر نفوذ بورجیا خارج کرده تا بتواند ساختمان‌ها و مغازهای تخریب شده‌ی آن منطقه را بخرد. با خرید اولین مغازه، درآمد آن برای حساب شما در بانک واریز خواهد شد که این شیوه یکی از کارآمدترین شیوه‌ها برای پول درآوردن است. البته همچنان دست بازیباز برای انجام کارهای کثیف مانند دزدی جیب زنی (PickPocket) نیز باز است. یکی از نوآوری‌های بخش گیم پلی در این نسخه، به عضویت در آوردن شورشیان به عنوان یک Assassin است.

و اما ویژگی اصلی Brotherhood. اگر در نقشه بگردید، می‌توان مکانهای مختلفی را یافت که مردم شورشی در حال جنگ با سربازان هستند، با نجات دادن آنها می‌توان آنها را به عضویت فرقه‌ی برادری در آورد. پس از به عضویت درآوردن Assassinها، بسته به تعداد Assassin‌های موجود، نواری چند قسمتی که هر نوار شامل دو Assassin است، زیر جان اتزیو ظاهر می‌شود که با فشار دادن کلید LB، هربار دو Assassin به سرعت خود را به محل رسانده و به نزدیک‌ترین دشمن حمله می‌کنند. هر چقدر بیشتر از این نیروها کار بکشید تجربه‌شان بیشتر شده و XP کسب می‌کنند. از دیگر راه‌های کسب تجربه برای افرادتان و در واقع اصلی‌ترین راه برای اینكار، توانایی فرستادن آنها به ماموریت‌های مختلف در نقاط مختلف كشور و اروپاست. هر ماموریت میزان سختی خاصی دارد و هرچقدر که نیروی بیشتری برای انجام این ماموریت‌ها بفرستید، درصد موفقیت در ماموریت افرایش می‌یابد و البته میزان XP آن ماموریت هم بین آنها به شكل مساوی تقسیم می‌شود. با افزایش تجربه و قدرت نیروها، می‌توانید آنها را آپگرید كنید و لباس، زره و اسلحه‌های جدید برای آنها خریداری کنید.
     
  
مرد

 
ادامه نقد بازي

این نسخه، اولین نسخه از این سری است كه دارای بخش پرطرفدار Multyplayer می‌باشد. مولتی پلیر این نسخه برای اولین بار در E3 2010 نمایش داده شد كه بسيار مورد توجه قرار گرفت. در این قسمت، بازیبازان بر خلاف بخش تك نفره، به جای Templar‌ها ایفای نقش خواهند كرد. بازیبازان از Animi (جمع دستگاه Animus) برای دسترسی به Memory‌های نسخه‌ی اول تا سوم استفاده خواهند كرد. چهار مد برای این بخش در نظر گرفته شده است همچنین نقشه‌های متنوعی نیز در این بخش وجود دارند، كه شامل محیط‌های نسخه‌ی اول و دوم نیز می‌شود، مانند Florence و همچنین مپ‌های مخصوص نسخه‌ی جدید مانند Rome ،Castel Gandolfo ،Siena و به علاوه نقشه‌ی جدیداً معرفی شده‌ی Mont Saint Michael.

گیم پلی بخش مولتی پلیر از اصالت بازی خارج نشده و همانند بخش‌های تك نفره‌ی این سری، بازیبازان باید با استفاده از مخفی كاری و استفاده از سلاح‌های مختص اين كار خود را به پیش ببرند. بازیبازان باید در حالی كه خود شكار هستند، سایر بازیبازان را شكار كنند. سیستم امتیاز دهی بازی هم بر اساس كشتن هدف بدون جلب توجه و فرار از منطقه است. همچنین نباید دیده شوند زیرا از كاور خود در آمدن باعث دیده شدن بازیباز توسط دیگران شده و این كار را برای كشتن وی توسط دیگران آسان‌تر می‌كند. مد مولتی پلیر شامل سیستم تراز (Leveling System) می‌باشد، كه سبب می‌شود بازیباز با پیروزی در ماموریتها، جوایزی بدست آورند لوِل خود را افزایش بخشند. با بالا رفتن لول و Experience Point‌های بازیباز، وی می‌تواند قابلیت‌ها، Perk و Streak‌ها را بدست آورد. قابلیت‌ها یك مهارت فعال هستند، یعنی فقط در مدت زمان محدودی می‌توان از آنها استفاده كرد، Perk‌ها مهارت‌های كنش پذیر هستند یعنی قبل از شروع بازی می‌توان خود را با آنها مجهز كرد و تمام طول بازی فعال هستند. Streak‌ها نیز حالتی مانند انعام دارند كه با تعداد تماس بازیباز با دیگر بازیبازها در بازی و كشتن آنها و همينطور موفق نبودن بازیباز در بازی بستگی دارند. و اما می‌رسیم به مدهای موجود در بخش مولتی پلیر:

Wanted: این مد، كه قابلیت ساپورت همزمان هشت بازیباز را دارد، در یك نقشه با سایز معمولی انجام می‌گیرد و وظیفه كلی بازیبازان پیدا كردن و سپس كشتن یكدیگر است. اما قوانین این بخش مانند یك Death Match نیست، بلكه قوانین بر اساس قانون موش و گربه است! یعنی به هر بازیباز هدفی برای كشتن داده می‌شود و او باید به دنبال هدف برود و كار او را یكسره كند، بدون اینكه دیده شود یا هدفش او را بكشد. اگر جستجوگر از محل اختفای خود بیرون بیاید و دیده شود، پیغام اخطاری برای شكار وی فرستاده شده و از این موقع موش و گربه بازی آغاز می‌شود. برنده‌ی این بخش كسيست كه بالاترين امتياز را گرفته است. امتیاز بازیباز با كشته شدن یا كشتن مردم كاهش پیدا می‌كند. یك بازیباز نمی‌تواند بازیبازی را بكشد كه نه شكارچی و نه شكار اوست، اما آنها می‌توانند شكارچی خود را گیج كنند.

Advanced Wanted: این مد كه نوع دیگر مد Wanted است، تنها تفاوتی كه با مد قبلی دارد این است كه رادار بازی مكان اهداف بازیبازان را مشخص نمی‌كند.

Alliance: در این مد، سه تیم وجود دارند كه هر كدام دو عضو دارند. هر تیم یك كاركتر را نمایان می‌كند. هدف این مد گرفتن امتیاز بیشتر نسبت به سایر تیم‌هاست، اما هر تیم توسط دیگری تعقیب شده و فقط می‌توانند افراد یك تیم مشخص شده را بكشند. این مد بازیبازان را به همكاری تیمی تشویق كرده، به این صورت كه هم تیمی‌ها می‌توانند به همدیگر كمك كنند و می‌توانند هدف خود را همزمان با هم از بین ببرند.

Manhunt: در این مد دو تیم چهار نفره وجود دارند، یك تیم شكارچی هستند و تیم دیگر شكار. هر تیم یك بازیباز مخصوص دارد و بازی به صورت دوری انجام می‌شود یعنی یك بار یك تیم شكارچیست، یك بار هم شكار. شكارچی‌ها از كشتن اهداف خود امتیاز كسب می‌كنند و این در حالی است كه شكارها از فرارهای خود امتیاز می‌گیرند. در نهایت تیمی كه بیشترین امتیاز را دارد برنده خواهد شد.

بازیبازان می‌توانند كاركترهایشان را خودشان انتخاب كنند كه اين كاركترها شامل: -----، آرایشگر، كشیش، بانكدار، ولگرد (شكارچی)، جلاد، دكتر، آهنگر، سرباز، قاچاقچی، مهندس، راهزن، دزد و در نهایت مزدور، می‌شوند. همچنین دو كاركتر مخصوص نیز برای كسانی كه نسخه‌های پیش فروش شده‌ی بازی را خریده‌اند وجود دارد كه The Harlequin و Officer نام دارند. هر كاركتر نیز دارای حركات و نوع كشتن و سلاح مخصوص به خود است. همچنین كاركترها می‌توانند با Level Up شدن، ارتقاء یابند و از اين رو می‌توان وسایل بهتری برای آنان خریداری كرد.

می‌رسيم به گرافيك اين نسخه. شبیه سازی رم به صورتی عالی انجام گرفته است. ساختمان‌های هنری و تاریخی رم به خوبی شبیه سازی شده‌اند. طراحی چهره‌ها و شخصیت‌ها نیز تا حدودی پیشرفت داشته اما بیشتر این پیشرفت‌ها در لباس‌های آنان مشاهده می‌شود. یکی از پیشرفت‌های عمده‌ی گرافیک بازی، کاهش میزان تکراری شدن مردم است. از آنجا که بازی در سبک Open World انجام می‌شود و بازیباز آزادانه در شهر گشت و گذار می‌کند، سعی برای یکنواخت نبودن مردم بسیار سخت است، اما این بازی توانسته این یکنواختی را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. شبیه سازی سلاح‌ها هم به خوبی انجام گرفته و هنگامی که دو شمشیر به هم برخورد می‌کنند جرقه‌ی حاصل از ضربه به خوبی نمایش داده می‌شود. می‌رسیم به نکات منفی. عمده ترین مشکل گرافیکی بازی، تاخیر در پردازش و نمایش بافت‌ها است؛ بافت‌ها در بازی بسیار دیر پردازش شده و واقعاً بازیباز را برخی اوقات زده می‌کنند. همچنین اگرچه میزان باگ‌های موجود در اين نسخه کمتر شده اما هنوز هم باگ‌های گرافيكی بزرگی در بازی مشاهده می‌شود، مانند فرو رفتن سربازان در زمین و ... .

موسیقی‌های این بازی نیز توسط Jasper Kyd ساخته شده است که بسیاری از آنها با آن دوران دیکتاتوری و حاکمیت مطلق، توازن داشته و بازیباز را غرق خود می‌کند. هماهنگی صداها با حرکات لب نیز بسیار بهتر و طبیعی‌تر شده است. صداگذاری ضربات شمشیرها و برخورد دو شمشیر نیز طبیعی بوده و دیگر اسلحه‌ها مانند سلاح‌های گرم و توپ‌ها نیز در امر صدا شبیه سازی بسیار خوبی داشته‌اند. بازی دارای ديالوگ‌های متعدد و فوق‌العاده ايست كه عالی نوشته شده و به زيبایی هرچه تمام‌تر توسط دوبلورهای توانمند بازی بيان می‌شوند. در بازی از لهجه‌های اسپانیولی، فرانسوی و ایتالیایی استفاده شده که همگی با دوبلورهای ایتالیایی، اسپانیایی و فرانسوی صورت گرفته و لهجه جالبی دارند.

Ubisoft Montreal با اینکه کمتر از 1.5 سال برای ساخت بازی وقت صرف کرد، اما توانست مثل گذشته، عنوان موفق ديگری را از سری Assassin’s Creed روانه‌ی بازار كند و به جز تعدادی مشکلات ریز كه به آن‌ها اشاره كرديم، ضعف قابل توجهی نداشت و يك دنبال شايسته، جذاب همراه با نوآوری‌های متعدد به حساب می‌آمد.
     
  
مرد

 
نقد و بررسي بازي Call of Duty: Black Ops

پس از پایان جنگ جهانی دوم در سال 1945، تنش بین ایالات متحده و اتحاد جماهیر شوروی از سرگرفته شد. این تنش در سال 1945 تا 1947 افزایش یافت. در این باره تاریخ‌نگاران دیدگاه‌های متفاوتی دارند، اما به باور همه‌ی آنها، آغاز جنگ سرد در سال 1947 میلادی بوده است. در مورد تاریخ پایان آن، عده‌ای آن را هم‌زمان با سقوط دیوار برلین در 11 نوامبر 1989 و گروهی آن را هم‌زمان با تاریخ تجزیه‌ی اتحاد جماهیر شوروی در 25 دسامبر 1991 می‌دانند.

تا به حال بازی‌های ویدئویی بسیار زیادی برای رویدادهای جنگ‌های جهانی اول و دوم عرضه شده است. جنگ سرد، آنطور كه جنگ جهانی دوم توانست، نتوانست توجه بازیسازان و نویسندگان را به خود معطوف سازد و حال Treyarch با ساخت Black Ops به اين موضوع می‌پردازد.

Dragovich, Kravchenkov, Steiner… All Must Die

چقدر به غنی بودن محتوای داستانی بازی اهمیت می‌دهید؟ این جمله‌ای است كه با بازی كردن این نسخه، بدون شك به آن پاسخ "خیلی زیاد!" خواهید داد. نویسنده‌ی بازی David S. Goyer همان نویسنده‌ی فیلم فوق العاده‌ی The Dark Knight است. تا به حال سری CoD به جنگ جهانی و جنگ‌های مدرن می‌پرداخت و چندان به داستان در بازی اهمیت داده نمی‌شد كه در واقع مسئله‌ی خیلی مهمی هم در اين نوع بازی‌ها به شمار نمی‌آید، چرا كه در میان جنگ، داستانی وجود ندارد. اما چه خواهد شد اگر كه همه‌ی زیبایی‌های نسخه‌های قبل به علاوه‌ی داستانی زیبا، پيچيده و درگير كننده را با هم بی‌آمیزند؟ جواب را خودتان با انجام Black Ops پیدا خواهيد كرد!

شما در بازی كنترل چندین شخصیت را بر عهده می‌گیرید، اما می‌توان گفت شخصیت اصلی داستان مامور مخفی سازمان CIA یعنی Alex Mason می‌باشد. داستان بازی از ترور فیدل كاسترو رهبر وقت كوبا آغاز شده و پس از تلاش برای فرار از دست كوبایی‌ها، Alex توسط كاستروی واقعی و همینطور Dragovich دستگیر می‌شود. كاسترو، الكس را به Dragovich سپرده و وی بلاهای مختلفی را بر سر او می‌آورد و سعی می‌كند كه او را به یكی از افراد خود تبدیل كند. در این بین تنها یك نفر است كه الكس را از این كار باز می‌دارد: Viktor Reznov (حتماً او را در نسخه‌ی World at War دیده‌اید، ظاهراً او در آن نسخه می‌میرد! اما در هر حال به نظر می‌رسد كه جان سالم به در برده است). Reznov قبلاً در ارتش شوروی در جنگ جهانی دوم شركت كرده و بسیار با تجربه در جنگ نشان می‌دهد، اما چیزی كه داستان را برای بازیبازان بسیاری مبهم كرده است این است كه Reznov از Mason به عنوان یك وسیله برای رسیدن به اهداف خود استفاده كرده است و این در حالیست كه هر دو دوست صمیمی یكدیگر هستند. جواب این معماها را در بازی می‌یابید.

سریع، خشن، مهیج

سری CoD را به دلیل گیم‌پلی سریع و هیجانی خود از دیگر شوترهای هم سبك خود متمایز می‌دانند. این نكته (سریع و مهیج بودن) به یكی از المانها و اولویت اصلی بازی تبدیل شده است كه خوشبختانه در این نسخه علاوه بر این دو مورد، خشونت را نیز به چاشنی آن اضافه كرده‌اند. غیر از قسمت‌های مراحل مخفی كاری، سایر مراحل دارای گیم‌پلی سریع و بسیار پر زد و خورد هستند.

همچنین سازندگان حركات جدیدی را برای فرار از این باران گلوله به وجود آورده‌اند كه به عنوان مثال یكی از آنها پرش به جلو است كه می‌تواند برای كاور‌گیری سریع بسیار مؤثر باشد. از دیگر بخشهای پیشرفت كرده بازی بخش سلاح سرد است. همچنان می‌توانید با استفاده از چاقوی خود، گلوی دشمنان را بدرید و مورد ديگر اضافه شده اين است كه اگر بدون سر و صدا و از پشت سر، اقدام به Knife كردن كسی بكنید شخصیت بازی طی یك حركت اتوماتیك و بسیار زیبا او را از صحنه‌ی روزگار محو می‌كند!

دشمنان مثل مور و ملخ از همه جا تیراندازی می‌كنند و این مورد در درجات سختی بالا بسیار سخت‌تر هم می‌شود. مسلماً در چنین بازی‌هایی تنوع دشمنان از اهميت چندانی برخوردار نیست و در این بازی نیز خیلی به آن اهمیت داده نشده است. تنوع سلاح‌ها بسیار بیشتر شده و از سلاحهای جدید اضافه شده می‌توان به Crossbow اشاره كرد كه هم حالت تیراندازی معمولی دارد و هم در حالت دوم چیزی شبیه مین به سمت نشانه شليك می‌كند و به آن می‌چسبد و طی مدت زمان مشخصی منفجر می‌شود.

خشونت، المانی است كه در سری CoD بیشتر به بازیهای Treyarch بر می‌گردد. می‌توان گفت كه خشونت و صحنه‌های خونین در بازی بیش از حد و بسیار زياد وجود دارند. از این صحنه‌ها می‌توان به كنده شدن دست و پای دشمنان، نصف شدن بدن و ... اشاره كرد.

سری Call of Duty از قدیم دارای بخش‌های كنترل وسایل نقلیه بود كه Black Ops این مورد را به نهایت رسانده است. در بازی می‌توانید از انواع وسایل نقلیه از موتور‌های آمریكایی گرفته تا هلیكوپتر و قایق‌های نفربر جنگی را كنترل كنید و كنترل آنها نیز بسیار لذت بخش است و هیچ اختلال اعصابی برای بازیباز به وجود نمی آورد! دوربین بازی در اين قسمت‌ها نیز بسیار خوب كار شده، هر چند كه دستیست (توسط خود بازیباز كنترل می‌شود) اما مشكلی ندارد و به خوبی می‌چرخد.

هوش مصنوعی در سری Call of Duty بيشتر به دليل Scripted بودن بيش از حد مراحل، هیچوقت خوب و پيچيده نبوده و متاسفانه باید بگویم در این نسخه نیز تغییر چندانی نداشته و حتی اين ضعف بيشتر از گذشته خودنمايی مي‌كند. دشمنان بسیار كند و احمقانه به شما تیر اندازی می‌كنند، از كاورها به خوبی استفاده نمی‌كنند، بعضاً خيلی بی‌پروا و احمقانه به سمت شما نزديك می‌شوند و درحالی هم كه كاملاً چسبيده به شما هستند به شما تیراندازی می‌كنند و ... هوش مصنوعی یاران خودی نیز تعریفی ندارد و باز هم باید بیشتر به خود متكی باشید، غیر از صحنه‌های از پيش تعيين شده، یار خودی به ندرت یك نفر را می‌كشد!

بخش مولتی پلیر آنلاین در سری CoD اهمیت بسیار زیادی برای بازیبازان دارد و هستند كسانی كه بازی را فقط برای انجام این بخش تهیه می‌كنند. در اولین روز عرضه‌ی نسخه‌ی قبلی این بازی یعنی MW2، میلیون‌ها گیمر در سراسر جهان پای سرور‌های آن بازی نشستند و هنوز كه هنوزه سرورهای این بازی جزء شلوغ‌ترين‌ها محسوب می‌شود. در این بازی نیز سعی شده علاوه بر حفط نكات بخش مولتی نسخه‌ی قبل، به آن قسمت‌های متنوع‌تری نیز اضافه شود. سیستم مولتی پلیر بازی از بعد از نسخه‌ی چهارم، بر پایه‌ی Experience Points می‌باشد و به بازیباز با توجه به عملكرد وی در بازی‌ها امتیاز می‌دهد تا بتواند امكانات بیشتری برای خود فراهم كند.

در Black Ops با استفاده از سیستم Create-a-Class 2.0 بازیباز می‌تواند بیش از گذشته به گرفتن آیتم‌های جدید و Perkهای جدید بپردازد. در بازی بیش از یك استایل برای آپگرید سلاحها موجود است. به عنوان مثال بازیباز می‌تواند بین Red Dot Sight و Reflex Sight یكی را انتخاب كند و این در حالیست كه كارایی هر دو یكی است اما از لحاظ دید با هم متفاوت هستند و این نشان دهنده‌ی تنوع وسایل جانبی برای بكارگذاری بر روی سلاح مورد علاقه‌تان است. از دیگر نكات این بخش، اضافه شدن Custom KillStreak Reward‌هاست كه می‌توان به ماشین‌های منفجر شونده، موشك‌های هدایت شده و هلیكوپترهای قابل كنترل مهاجم اشاره كرد. از دیگر سیستم‌های ارتقاء یافته، سیستم استفاده از CoD Points برای خرید اسلحه، لباس و وسایل جانبی است. این CoD Pointsها با بازی كردن بخشی به نام به نام Wager Match به دست می‌آید كه خود 4 نوع دارد و به شیوه‌ی Free for All انجام می‌شود.
     
  
مرد

 
ادامه نقد بازي


همچنین مد Split Screen Online نیز باز هم به بازی (در پلتفورمهای X360 و PS3) برگشته است؛ در این مد بازیباز دوم هنگام بازی كردن می‌تواند رنك خود را بالا ببرد اما با هربار Sign Out شدن تمام كارهایی كه كرده از بین می‌رود و این مورد تنها با داشتن یك اكانت Xbox Live Gold قابل حل شدن است. همچنین برای اولین بار در این سری، بازیبازانی كه نسخه‌ی PC اين بازی را انجام می‌دهند، می‌توانند از آنلاین بازی كردن خود فیلم بگیرند، یعنی خود بازی به مدت زمان محدودی فیلم گرفته و سیو می‌كند.

می‌رسیم به مد زامبی. این مد اولین بار در نسخه‌ی World at War به این سری اضافه شد و در نسخه‌ی بعد دیده نشد و حالا بازهم Treyarch از این مد استفاده كرده است. این مد در حالت چهار نفره‌ی آنلاین و دو نفره‌ی Split Screen قابل بازی است. بازیبازها هر كدام می‌توانند كنترل یكی از افراد John F. Kennedy ،Richard Nixon ،Robert McNamara و Fidel Castro را به دست گیرند و در محلی به نام The Pentagon به جنگ زامبی‌ها بروند.

گرافیكی مناسب با سرمای جنگ!

بازی با همان موتور معروف نسخه‌ی چهارم یعنی IW 4 ساخته شده كه توسط Infinity Ward ساخته و در هر نسخه از این سری دچار تغییراتی می‌شود. كیفیت باف‌تها همانند نسخه‌ی MW2 بالا هستند و شاهد Screen Tearing نيز در بازی نخواهید بود و بازی فريم بالا و روانی دارد. همچنین در این نسخه كیفیت بهتر اشیاء دور دست (Draw Distance) را شاهد خواهید بود. جلوه‌های انفجار نیز جزء نكات پیشرفت كرده‌ی گرافیكی محسوب می‌شود و نسبتاً طبیعی كار شده‌اند. جزئیات صورت كاركترها نیز بسیار پیشرفت كرده و در سطح فوق‌العاده‌ايست و حالت‌های اخم، عصبانیت، خنده و ... را به خوبی به بازیباز منتقل می‌كند. كیفیت طراحی سلاح‌ها هم همچون گذشته از سطح خوبی برخوردار است. همانطور كه در توضيحات گیم‌پلی بازی اشاره شد، بازی دارای خشونت بالایی است و از اين رو شاهد قطع شدن اندام بدن نيز خواهيد بود كه صحنه‌ها اين چنينی را بسیار خوب طراحی كرده‌اند و حس خشن بودن میدان جنگ را به خوبی می‌رساند. همچنین تعداد صحنه‌های سینماتیك در بازی به شدت زیاد شده كه بسيار زیبا كار شده‌اند. گفتنيست همانند دیگر عناوين اين سری، باگهای كوچك گرافيكی هم در بازی یافت می‌شود. انیمیشن‌های بازی نيز معمولاً عالی به نظر می‌رسند اما بی نقص هم نيست و تعدادی از انيميشن‌ها از جمله برخی از انيمشن‌های مردن دشمنان، به نسبت MW2 كمی ضعيف‌تر غیر طبیعی‌تر به نظر می‌رسد. در كل، بخش گرافیك بازی پیشرفت زیادی نداشته و سازندگان بیشتر به فكر بزرگ كردن محیط و ايجاد تنوع و ساخت محيط‌های جديد در بازی بوده‌اند.

فریادی كه در سرما گم شد

صداگذاری در این سری هميشه یكی از نقاط قوت آن به شمار می‌آمده. در اين نسخه نيز صدا و افكت‌های انفجار، تیر اندازی و ... بسیار طبیعی و عالی كار شده است. صدای اسلحه‌ها هم بسیار خوب شبیه سازی شده است. دیالوگ‌های شخصیت‌های بازی نیز بسیار زیبا ادا می‌شوند كه این به دوبلورهای بازی نیز برمی‌گردد كه هر كدام جزء ستارگان بزرگ هالیوود هستند كه از بین آنها می‌توان به Gary Oldman در نقش Viktor Reznov كه با این كه روسی نیست، اما بسیار خوب به لهجه‌ی روسی صحبت می‌كند، Sam Worthington در نقش Alex Mason و ... اشاره داشت. البته یكی از نكات عجیب صداگذاری این است كه هر وقت یارتان با شما از هر فاصله‌ای صحبت كند انگار كه كنارتان ایستاده و این صدا در محیط پخش نمی‌شود و دوری و نزديكی صدا تعيين شده نيست. آهنگساز اين نسخه نیز آقای شان مورای (Sean Murray) است كه آهنگسازی نسخه‌ی WaW را نیز در كارنامه‌ی خود دارد و می‌توان گفت كار خود را به نحو احسن انجام داده و حس و حال و هيجان جنگ را به خوبی به بازیباز منتقل كرده است.

در كل، Call of Duty: Black Ops را همچون نسخه‌های قبلی اين سری می‌توان عنوانی پول ساز برای سازنده‌ی خود مخصوصاً منتشركننده‌اش Activision تلقی كرد و واقعاً سازندگان كار خیلی زیادی روی بازی انجام نداده و همان المانهای MW و MW2 را با كمی موارد كوچك جدید تركیب كرده‌اند و Treyarch باز هم سعی نكرده ريسك كند و تغييرات بزرگتر از آنچه IW انجام می‌داد را در اين نسخه ايجاد كند. به هرحال امیدواریم بازی‌های این سری نیز مانند بسیاری از سری بازی‌های دیگر بازیچه‌ی دست پول پرستان نشود و همانند نسخه‌های قبل و همينطور اين نسخه باز هم خوش بدرخشند. به هرحال Treyarch نشان داد كه می‌تواند بدون كمك IW عنوانی درخور نام Call of Duty را روانه‌ی بازار كند بنابراين انجام Black Ops را به همه‌ی طرفداران اين سری توصیه می‌كنم.
     
  
زن

 
از امروز بازی های جدیدی که میاد را معرفی میکنم
The 007 LEGENDS blackbox

     
  ویرایش شده توسط: ana17   
زن

 
Stronghold - Stronghold Crusader HD 2012

     
  ویرایش شده توسط: ana17   
زن

 
Call of Duty Black Ops 2-2012

     
  
زن

 
Assassins Creed 3 -2012

     
  
زن

 
Hitman Absolution 2012

     
  
صفحه  صفحه 1 از 3:  1  2  3  پسین » 
بازی های کامپیوتری

نقد، بررسی و معرفی بازیهای جدید

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti Forums is not responsible for the content of external sites

RTA