انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
خاطرات و داستان های ادبی
  
صفحه  صفحه 7 از 7:  « پیشین  1  2  3  4  5  6  7

معرفی رمانهای بزرگ


مرد

 
ژان کریستف



رومن رولان
     
  
مرد

 
ژان کریستف





ژان کریستف یکی از بزرگترین رمان های قرن بیستم است. ژان کریستف کتابی است در ده جلد که خلاصه کردن آن » غیرممکن » است. آنچه در زیز می آید تنها اشاره ایست به هر یک از جلدهای این کتاب عظیم و انسانی قرن بیستم.

جلد اول : سپیده دم - دوران کودکی ژان کریستف است که در یکی از شهرهای کوچک و قدیمی کرانه رودخانه راین می گذرد.
ژان کریستف در خانواده ای که همه اهل موسیقی و هنر بودند متولد می شود. پدربزرگش ژان – میشل نخستین معلم او در موسیقی است. مادرش لوئیزا زنی ساده و دوست داشتنی است. ژان در 12 سالگی پدرش را از دست می دهد و مجبور بکار کردن می گردد. از همان اوان درد تلخ و فقر و رنج را می چشد.
جلد دوم : بامداد – دنبالهُ زندگی ژان کریستف در دورهُ نوجوانی در شهر زادگاهش. نخستین دوستش اوتو » Otto «، نخستین عشقش مینا «Mina «، بازدیدها و رنجها……..
جلد سوم : نوجوان – ژان کریستف در دربار دوک شهر،نوازندهُ مخصوص می شود و با » سابین » بیوه جوان که زندگی غم انگیزی دارد،آشنا می شود. چندی بعد سابین می میرد.
جلد چهارم : طغیان – آهنگهای ژان کریستف انقلابی و بر خلاف سنت کهنه شهرش است،به این دلیل با مخالفت شدید روبرو می شود. در این زمان ژان کریستف بخاطر دفاع از دختر دهاتی،سربازی را می کشد و مجبور به فرار می شود و به پاریس می رود.
جلد پنجم : بازار سر میدان – در پاریس تنها و سرگردان با فقر و گرسنگی دست به گریبان می شود و کم کم با محافل هنری پاریس و موسیقی آنجا آشنا می گردد. در این قسمت رومن رولان انتقاد شدیدی از هنر منحط اواخر قرن نوزدهم کرده است. کریستف با» کراتیسا » آشنا می شود،او را گم می کند و بعدها در دوران پیری و کهولت بار دیگر او را پیدا می کند. با الیویه نیز آشنا می گردد.
جلد ششم : آنتوانت – در زمانیکه کریستف در زادگاهش بود با دختری بنام آنتوانت آشنا شد. در این جلد زندگی دردناک آنتوانت و برادرش الیویه در یکی از شهرهای کوچک فرانسه و پاریس شرخ داده شده. آنتوانت در جوانی می میرد.
جلد هفتم : درخانه - دوستی کریستف با اولیویه دوستی فرانسه و آلمان است. هر دو از ابتذال هنر و تعصب ملی بر کنارند. کریستف از طریق اولیویه با مردم حقیقی و ساده فرانسه آشنا می شود.
جلد هشتم : دوستان – اولیویه به تشویق کریستف به سرودن شعر می پردازد،ازدواج می کند ولی از ارتش بزودی جدا می گردد. انقلابی در فرانسه به وقوع می پیوندد،الیویه کشته می شود و کریستف به سوئیس فرار می کند.

جلد نهم : بوته آتشین - زندگی کریستف در سوئیس در خانهُ دوستش – کریستف عاشق زن دوستش لیزا می شود. این عشق دو جانبه است. لیزا دست به خودکشی می زند،اما نجات پیدا می کند و کریستف از خانه دوستش فرار می کند تا دیگر ایزا را نیبند و زندگی دوستش را تباه نکند.
جلد دهم : روز نو - کریستف دیگر آهنگسازی بزرگ و معروف شده است. زندگیش به تنهایی می گذرد. در این زمان گراتیسا را دوباره می بیند و عشقی عمیق که از سالها پیش بین آنها وجود داشت،دوباره شعله می کشد،عشقی افلاطونی.
گراتیسا چندی بعد می میرد و کریستف را کاملاً تنها می گذارد. ژان کریستف پسر دوستش الیویه و دختر گراتیسا را نزد خود نگه می دارد،آنها با هم ازدواج می کنند و باز کریستف تنها می ماند. کتاب با مرگ کریستف پایان می یابد.
پ . ن » ژان کریستف » درحقیقت دائرة المعارفی است ز هنر و موسیقی و فرهنگ اروپائی. زندگی نسل هائیست که با تلاشی ابدی بار سخت زندگی بدوش دارند.
     
  
مرد

 
اسکندر




والریو ماسیمو مانفردینی
     
  
مرد

 
اسکندر




این کتاب، اثری بسیار خواندنی و مهیج است که موفقیتی آنی و بینالمللی در سراسر جهان یافته است.
در این مجموعه والریو ماسیمو مانفردی به توصیف و معرفی احساسات پرشور مردم دوره باستان و ماجرای بزرگی که در یونان هزاران سال پیش روی داده است، میپردازد. پسری عجیب، از شاهی بزرگ که همانا فیلیپ مقدونیه است و شهبانوی زیبارویش المپیاس، به دنیا میآید. اسکندر، به نوجوانی با قابلیتها و تواناییهایی عظیم، درکناپذیر و منحصر به فرد مبدل میشود. او با آموزشهای خردمندانه و تعالیم ارسطوی نامدار و با داشتن دوستانی بسیار صمیمیم و عزیز همچون پتولمه و هفائستیون، به قدرتمندترین و جذابترین جنگجوی آن روزگار مبدل میشود؛ جوانی که قادر خواهد بود همه دنیای شناخته شده تا آن زمان را به تسلط خویش درآورد. این داستان بسیار زیبا و دلانگیز، به شایستهترین شکل ممکن به توصیف یکی از شخصیتهای بسبار معروف تاریخ بشری میپردازد؛ جنگجویی که به گمان مولف در آرزوی فتح جهان متمدن بود تا سرانجام آن را وحدت بخشد...

جلد دوم::

با ادامه داستان حماسی اسکندر مقدونی در بخش «شنهای آمن» نویسنده با شیوه ای ستودنی به توصیف رویای همیشگی اسکندر برای فتح و پیشروی در قاره اسیا می پردازد . او ازرویای حمله به سرزمین نامحدود، پهناور و بسیار وسیعی که تحت تسلط و فرمان شاه شاهان ، شهریار مقتدر پارسیان است، سخن می گوید:
به نظر می رسد که آن ماجراجویی، نقشه ای ناممکن باشد، اما اسکندر و یارانش با بهره کشی از موقعیت خاص و نا به سامان آن روزگار ایران ، به قلعه های استحکاماتی و بنادر پارسی حمله می کنند و تسلط و برتری رو به زوال داریوش سوم را در دریا و زمین به نابودی می کشانند. حتی هالیکار ناسوس افسانه ای نیز در برابر سپاهیان اسکندر سر تسلیم فرود می اورد.
باری، حتی تسخیر شهر خیال انگیز و بسیار ثروتمند تیر و قلعه استحکاماتی غزه، موانعی دشوار به نظر نمیرسند. به هر تقدیر، اسنکندر همچنان به تلاش خود ادامه می دهد و با کمک نیروهای جنگی خود ، بر خشکی و دریا تسلط کامل می یابد، چونان که تا سرزمین اسرار امیز مصر خشک، معبد پیشگویی آمن، حقیقتی شگفتی اور و اعجاب انگیز را بر اسکندر اشکار می کند. چیزی که موجب می شود زندگی شاه جوان دستخوش تغییری عظیم شود....

جلد سوم::

... داستان حماسی و ماجراجویانه اسکندر همچنان ادامه دارد و تا قلب اسیا و تا عجایب مرموز سرزمین هندوستان نیز گسترش می یابد. ارتش مقدونیه همچنان به جلو پیش می رود ودر هرجا که با مقاومتی روبه رو می شود، بی درنگ آن را در هم می کوبد. زیبایی بابل به سرعت به نابودی کشیده می شود، کاخ افسانه ای و بی نظیر تخت جمشید در یک شب، با خاکستر یکسان می شود و سرانجام امپراتوری عظیم و قدرتمند – اما رو به افول – هخامنشیان نابود می شود و دوره ای جدید و خونین سر بر می اورد . اما رویاها و خواسته هایی دیگر در ذهن اسکندر وجود دارد: نقشه ای جاه طلبانه برای وحدت بخشیدن به ملل گوناگونی که در امپراتوری او حضور دارند. او بر آن است تا همه ملل را به قومی واحد و یکپارچه مبدل سازد و با این وحدت کلی ، نظمی دقیق به جهان بخشد. این اندیشه تا بدان جا پیش می رود که روح و جان اسکندر را بی وقفه اسیر خود نگاه می دارد تا سرانجام زیبایی شگفت انگیز شاهزاده ای پارسی به نام رکسانا، قدرت لازم را به او می بخشد تا او سرانجام سرنوشت از پیش تعیین شده خود را تحقق بخشد.
«اخر دنیا» داستانی به راستی دل انگیز، زیبا و شاعرانه است . پایانی که خواننده این دوره سه جلدی را غرق در خیال پردازی و اندیشه ای ژرف خواهد کرد...
     
  
مرد

 
ساعت‌ساز نابینا




ریچارد داوکینز
     
  
مرد

 
ساعت‌ساز نابینا





ساعت ساز نابینا (به انگلیسی: The Blind Watchmaker) با زیرفرنام «چرا شواهد فرگشت، نشان‌دهندهٔ جهان بدون طراح است» در سال ۱۹۸۶ به دست ریچارد داوکینز نوشته شد. در این کتاب او توضیحات و استدلال‌هایی برای فرگشت به وسیلهٔ انتخاب طبیعی عنوان نموده‌است. هچنین بر نقدهایی که بر کتاب قبلی‌اش «ژن خودخواه» نوشته شده بود پاسخ داده‌است. هر دو کتاب با هدف عمومی‌ترکردن فرگشت ژن-محور نگاشته شده‌اند.

نام کتاب به شکلی متاثر از تشبیهی است که کشیش قرن هجدهمی ویلیام پالی به کار برد. تشبیه پالی به طور کلی چنین بود که: حتی اگر شما ندانید که ساعت چیست، طراحی چرخ دنده‌ها و فنرها و طرز چینش آنها در کنار همدیگر برای یک مقصود خاص، شما را وامی‌دارد که نتیجه بگیرید که «این ساعت باید سازنده‌ای داشته باشد، کسی که آن را به منظوری خاص طراحی کرده‌است؛ سازنده‌ای که از سازوکار آن آگاه‌است، و کاربردی برای این طراحی داشته‌است». «اگر این نتیجه‌گیری در مورد یک ساعت ساده درست باشد، پس آیا کاملاً درست نیست که در مورد چشم، گوش، کلیه، مفصل آرنج، و مغز هم گفته شود که طراح هوشمند و هدفمندی دارند؟ این ساختارهای زیبا، پیچیده، ظریف، و آشکارا طراحی‌شده به مقصود خاص هم باید طراحی، ساعت‌سازی، داشته باشند - که همانا خداست.
پالی به این طریق برهان نظم را بیان کرد که مورد علاقهٔ خداباوران قرار گرفت. داوکینز در تشبیهی تازه، طراحی انسان و توانایی او در برنامه‌ریزی را با انتخاب طبیعی مقایسه می‌کند؛ و به این دلیل فرآیند فرگشت را متناظر با ساعت‌ساز نابینا می‌گیرد.

انتخاب طبیعی یعنی فرآیند ناآگاه، کور و در پایه غیرشانسی که داروین آن را کشف کرد، هیچ هوشی ندارد. اگر بخواهیم بگوییم فرگشت نقش یک ساعت‌ساز را در طبیعت بازی می‌کند، می‌توان گفت آن یک ساعت‌ساز نابینا است.

داوکینز در تکمیل استدلال‌های خود، که در واقع انتخاب طبیعی می‌تواند سازگاری‌های پیچیدهٔ ارگانیسم‌ها را توضیح دهد؛ این مساله را عنوان می‌کند که میان توانایی به وجود آمدن پیچیدگی از «یک فرآیند سراسر تصادفی»، در مقابل «تصادفی که با انتخاب فزاینده همراه باشد» تفاوت بسیار هست. او این مساله را با استفاده از برنامه راسو نشان می‌دهد. سپس انتخاب مصنوعی را در مدل کامپیوتری که با استفاده از برنامهٔ آموزشی پیشرفته‌تر ساختهٔ خودش تهیه کرده بود، بهتر نشان داد.

در اواخر کتاب، پس از بحث دربارهٔ توانایی فرگشت برای توضیح دلیل پیچیدگی حیات، داوکینز آن را به عنوان دلیلی بر ضد وجود خدا به کار می‌برد. «یک آفریدگار که توانایی نظم بخشیدن به پیچیدگی‌های جهان را دارد، و به طور لحظه به لحظه یا با هدایت فرگشت را اداره می‌کند،... باید خودش در وحلهٔ نخست به شدت پیچیده باشد...» او این اعتقاد را بدیهی پنداشتن پیچیدگی منظم بدون ارائهٔ توضیح و دلیل دانسته‌است.

در مقدمهٔ کتاب، داوکینز عنوان کرده که کتاب را «نه تنها به جهت متقاعدکردن خواننده از اینکه جهان‌بینی داروینی درست است، بلکه از این جهت که تنها نظریهٔ شناخته شده‌ای است که در اصل قادر به حل مشکل وجود داشتن ماست» نوشته‌است.

ویرایشی جدید از این کتاب در سال ۲۰۰۶ منتشر گشت.
     
  
صفحه  صفحه 7 از 7:  « پیشین  1  2  3  4  5  6  7 
خاطرات و داستان های ادبی

معرفی رمانهای بزرگ

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti Forums is not responsible for the content of external sites

RTA