ارسالها: 2557
#11
Posted: 1 Nov 2012 16:56
کونگ فو توآ درایران درسال 1352توسط بیانگذار آن استاد پروفسور ابراهیم میرزایی با 5 نفر
هنرجو فعالیت خود را آغاز نمود ودرحال حاضر تعداد علاقمندان به هزاران نفر در سطح کشور رسیده
است و این نشان دهنده ی تیزهوشی و ذکاوت هموطنان است که خیلی زود به فوائد کونگ فو پی بردند
و بسوی این ورزش کشیده شدند.
کونگ به معنای دانایی و فو به معنای طریقت است و در پیوند این کلمات به کونگ فو طریقت دانایی
گفته میشود حرکت در مسیر دانایی ویا گام برداشتن در طریقت دانایی به درک انسان بستگی دارد
و درک حاصل نیروی فکر است وفکر نیز در جسم قرار دارد که به آن پایگاه فکر می گویند.
کونگ فو ضمن این که دارای یک تاریخچه از منه ی قدیمی می باشد ، یک نگرشی است بر دنیای
جدید و جوانانی که دراین اثر هیجان زده بسر میبرند و هرگونه اعمال قهرمانی از آنان سلب شده
و گاهی گوشه گیری و بی بند و باری آنان را مبتلا ساخته است یک دنیای جدید است ، راهی پر قدرت
است و روش درست اندیشیدن میباشد
روزگار غریبی ست نازنین ...
ارسالها: 2557
#12
Posted: 1 Nov 2012 20:45
تاریخچه ای مختصر از کونگ فوتوآ
کونگ فوتوآ با بهره گیری از سالها تجربه در رشته های مختلف رزمی و دوره های جنگهای چریکی و نبوغ و قابلیتهای علمی و فنی در ایران بنیانگذاری شد.ابتدا این ورزش در قالب سبک کاراته و ذن کاراته آغازو سپس آموزش این ورزش در قالب سبک کاراتو و پس از آن کن فو ادامه می یابد. بنا به اظهارات برخی از پیشکسوتان کونگ فو توآ که سوابق ورزشی آنان به قبل از کونگ فو توآ باز میگردد ،فعالیت بنیانگذار در ایران در راستای حرکت به سوی بنیانگذاری کونگ فو توآ از سال 1347 و صرفا جهت آموزش به نظامیان درباشگاه سرباز صورت پذیرفت. برخی از پیشکسوتان سال 1348 را مبداء حرکت می دانند و برخی دیگر سال 1352 را، اما آنچه از جستجو و تحقیقات بر می آید این است که قالب رسمی کونگ فو توآ پس از اصلاحاتی که بنیانگذاربه همراه شاگردان اولیه خود که از لحاظ فیزیکی و فرم اجرای حرکات توانایی بالاتری داشتند و اینان در خارج از تشکیلات ارتش بودند شکل گرفت ونوع اجرای حرکات از قالب کاراته متمایز گشت در بین سال های 1347 تا 1352 صورت پذیرفت.کونگ فو تو آ به واسطه داشتن فلسفه قوی بر گرفته از آیین اسلامی و ایرانی و تکنیکهای جذاب و قدرتمند به شدت در بین مردم رواج پیدا کردو طرفداران زیادی را جذب خود نمود .
با گذشت چند سال و تربیت تعداد قابل توجهی از همراهان ، کونگ فو توآ فعالیت رسمی خود را از سال 1352 با تاسیس دانشکده انشاء تن و روان آغاز نمود. در سال 1354 کونگ فوتوآ بطور عمومی در جراید تبلیغ واساتید به امر آموزش علاقمندان همت گماردند.در این سال ها کونگ فوتوآ در سه باشگاه بزرگ تحت عنوان باشگاه تاج ملوک (سالن حجاب فعلی) باشگاه تاج نظام آباد و باشگاه تاج نازی آباد توسط بنیانگذار و تعدادی از شاگردان ارشد تعلیم داده می شد اما مقر اصلی دانشکده باشگاه تاج ملوک بود. به خاطر هماهنگی تکنیک های کونگ فوتوآ با فیزیک بدنی جوانان این سرزمین و درخشش چشمگیر همراهان در مقایسه با ورزشهای رزمی آن زمان کونگ فو تو آ در مدت کوتاه کمتر از 5 سال مسیر ترقی و تعالی را طی نمود و سیل انبوه جوانان را به خود جذب کرد. در سال 1356 (شاهپور دانشکده انشاء تن و روان تعطیل شدو هر سه باشگاه از کونگ فو کاران گرفته شد، اما خیل عظیم همراهان کونگ فو توآ در پارکها و سالن های کوچک خصوصی و سوله های اجاره ای به فعالیت ادامه دادند . در زمان شکل گیری انقلاب اسلامی همراهان کونگ فو توآ همراه وهمدوش ملت در خیابان ها حضور فعال داشته و به مخالفت بارژیم منحوس پهلوی می پرداختند.بلافاصله پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و سرنگونی رژیم پهلوی، ودر تاریخ 23/11/1357 فعالیتهای ورزشی بدون وقفه شروع شد . کونگ فو توآ حدود 2 سال با سرعت در ارتقاءکمی و کیفی همراهان موفقیت های چشمگیرری را کسب نمود.در سال 1359 وبا تجاوز رژیم بعث به خاک عزیز کشورمان وآغاز جنگ تحمیلی ،کونگ فو کاران نیز مانند سایر اقشار ملت در جبهه های نبرد حق علیه باطل حضور فعال داشته و در طی هشت سال دفاع مقدس چه بسیار عزیزان کونگ فوکار به درجه رفیع شهادت نایل آمده و بسیاری هم جانباز و اسیر.اما شایان ذکر است که بسیاری از عزیزان توآکار در زمان اسارت ودر اردوگاههای رژیم بعث همچنان به تمرینات خود ادامه داده و حتی با برگزاری کلاس هابه امر آموزش مشغول بوده و توانسته بودند تعداد زیادی از برادران همرزم خود را آموزش دهند که هم اکنون تعدادی از سرداران سپاه پاسداران از این جمله اند. لازم به ذکر است بر اساس تحقیقات به عمل آمده در کمیته تحقیق و پژوهش کونگ فوتوآ بالاترین آمار شهادت در بین جامعه رزمی ایران مربوط به خانواده بزرگ توآ می باشد. در سال 1360 فعالیت رسمی کونگ فو توآ دچار وقفه شد اما کماکان همراهان کونگ فو توآ به امر معرفی و آموزش این ورزش رزمی جذاب و پر طرفدار ایرانی ادامه دادند. در سال1369 وبا توجه به فعالیتهای چشمگیر و تلاش خستگی ناپذیر و پیگیری های مستمر همراهان و طی جلساتی که با مسئولین ورزش کشور برگزار گردید به تعدادی از اساتید طی نامه هایی اجازه فعالیت داده شد.مجددا اوایل سال 1370 فعالیت کونگ فو توآ به عنوان انجمن کونگ فو توآ به طور رسمی زیر نظر فدراسیون کاراته ادامه یافت . در سال 1371 کمیته مستقل ورزشهای رزمی و اواخر سال 1371 فدراسیون کونگ فو , ووشو و رزم آوران تشکیل شد و در سال 1378 به نام فدراسیونورزشهای رزمی تغییر نام یافت . کونگ فو توآ در مدتی کمتر از یک سال در سال 1379 تحت عنوان کمیته مستقل کونگ فو تو آ فعالیت نمود و مجددا" در سال 1381 در زمره سبکهای فدراسیون ورزشهای رزمی در آمد.در طول این سال ها مسئولین کونگ فو توآ مانند سایر ورزشهای رزمی آیین نامه ها , مقررات علمی و فنی , ارتقاء رتبه های فنی و مدارج مربیگری و داوری را تدوین نمودند . در سال 1384 به خاطرتلاش های مستمر همراهان پیشکسوت و دلسوختگان ومسئولین دولت، فدراسیون کونگ فو جمهوری اسلام ایران تشکیل گردید. اکنون کونگ فو تو آ با هزاران هزار همراه در ایران اسلامی زیر نظر فدراسیون کونگ فو فعالیت می کند و همچنین در بسیاری از کشور جهان نیز ورزش کونگ فو تو آ زیر نظر فدراسیون های کونگ فو یا ورزشهای رزمی همان کشورها کار می کنند که از جمله آنان می توان آمریکا , کانادا ایتالیا،, هلند , ترکیه , سوریه, عراق , لبنان افغانستان , پاکستان, ترکمنستان ,ارمنستان، آذربایجان ,سوئد , دانمارک , آلمان , بلژیک , نروژ و . . . نام برد .
روزگار غریبی ست نازنین ...
ارسالها: 1667
#13
Posted: 12 Jan 2013 15:33
rezassi7
از ایجاد این تاپیک بیشتر از 2ماهه که میگذره ، اگه تا 3روز دیگه به حد معمول نرسه و فعال نشه تاپیکت پاک یا ادغام میشه داداش
ﻋﻴﺐ ﻧﺪﺍره ﻛﻪ " ﺗﻨﻬﺎیی "
ﺧﺪاﻡ ﺗﻨﻬﺎﺳﺖ. . .
ارسالها: 2557
#14
Posted: 12 Jan 2013 17:05
kungfu
روزگار غریبی ست نازنین ...
ویرایش شده توسط: rezassi7
ارسالها: 2557
#15
Posted: 12 Jan 2013 17:54
خطوط کونگ فو توا و معنای ان
آناتوآ(خط 1)
آناتوآ با ۵۱۵ تکنیک ترکیب و عکس العمل سازی و
خاصیتهای
موجی بر اسرار هندسی و خلاف حرکت
بدنی در مسیر عالم
ذرات است.
به معنای شاهین نمای ترازوی جهان از تن وروان
و گوهر بود
که انسان و کشف سلسله زمان و نفوذ
دانایان وآگاهی به
آزادی انسان است که تا به امروز
نرفته است.
اتادو(خط ۲ )
آتادو با ۳۱۷ تکنیک ترکیب و عکس العمل سازی
و خاصیتهای
خلاف موجی به منظور برگردان عالم
ذرات و اندیشه حیات است.
به معنای اسرار خلقت یا هستی و نبرد با ترکیب
نیستی است.
سوتو(خط۳)
سوتو با ۸۱۸ تکنیک ترکیب وعکس العمل سازی و
خاصیت های
موجی است.
به معنای مرز دانایی و خروج از دایره خام عقلی و
انهدام ترس از
زندگی است به معنای تو و من و
طبیعت مربوط به من و توست.
روزگار غریبی ست نازنین ...
ارسالها: 2557
#16
Posted: 12 Jan 2013 18:02
سام سامایه(خط 4)
سام سامایه اوج قدرت فیزیکی تن در محورهای
هندسی
با
۵۰۱۱
تکنیک ترکیب و عکس العمل سازی
با رسیدگی
تن و روان
می باشد.
به معنای آدمی چیست؟
انسان چیست واز چیست؟
تولد آغاز و آغاز تولد او هستی است یا نیستی و یا
هستی و نیستی
او یکی است گردش بدن انسان
به چیست.
مایانه(خط 5)
مایانه با 4900 تکنیک ترکیب و عکس العمل سازی با
خاصیت های موجی.
به معنای انهدام اختلالات ونابود کردن ناهنجاریها
و
مبارزه
انسان
در مرز آشکار و پنهان به درک اندیشه
هاست.
کوانه وست مایانه(خط 6)
کوانه وست مایانه با 3052 تکنیک ترکیب و
عکس العمل
سازی
با خاصیت های موجی
دوران به دوران.
به معنای صفوف نامناسب انسانی،
ناهنجاری های
روانی
عدم آشنایی
بر پزشکی و
ترسان از ورود به جهان
تفکر آمیز
و فلسفه گرایی
و مجبور کردن انسان به درک
آشکار عالم پنهانی
که این نیرو متکی بر هفت مایگاه توآ
سروده دانایی
است .
وای ماباتو یا پنجه مرگ(خط7)
وای ماباتو یا پنجه مرگ
با
۳۳۰۱
تکنیک ،
ترکیب و
عکس العمل سازی باخاصیت هاى موجی دوران
به دوران .
این معنا در کونگ فو توآ از هفت مایگاه نیایش به
سازندگان
اندیشه ها و داوری انسان ها به
شناخت و بررسی ها و
ایجاد انسان به بینشها
و دانشها و ترکیب هاست .
روزگار غریبی ست نازنین ...
ارسالها: 2557
#17
Posted: 12 Jan 2013 18:11
"عَلَمِ حق و عدالت آزادي"
استنتاج از بيانات بنيانگذارِ سازمان عَلَمِ حق و عدالت:
يگانه نجات دهنده و راهبر ملت ايران پروفسور دكتر آقا ابراهيم ميرزايي :
كـلام من و تـو آزادي و يگانگـي تمام انسانهـاست، بر ايـن اساس تمـام پـديـدهها بايـد در خدمت وتأمين كننـده ايـن آزادي و يگانگـي
باشـد . طبيعت، دانش، هنر، موسيقي و انديشـهها بـا قـدرت شگرف خود مـا را يـاري خـواهنـد داد . اگر قـدر و تـأثيــرشـان را بشناسيـم و از آن درست بـهـره گيريم و نيك ميدانيـم كه عامل مهم بهره گيري درسـت از پديدهها عدم وابستگيهاست .
آزادي هيچوقت زيادي نيست و هميشه كلمه آزادي با كلمه مبارزه هـمراه بوده است . اگر ملت فرانسه آنچنان ملتي بود كـه صداي اعتـراضش بوسيله دولت با دود باروت خفه ميشد، آيا ميتوانست پس از اشغال فرانسه بوسيله سربازان آلماني دشمن را با ايجاد نهضت مقاومت بستوه آورد؟ آيـا مـلّـتي كـه طعم آزادي را نچشيده باشند و از رشد و شعور اجتماعـي كافـي براي شناسائي حقوق طبيعـي و قانوني خـود آگاهـي نداشته باشند، ميتوانــد بخاطر آزادي از سرِ زنـدگي خود بـگـذرد؟ آزادي پـديـدهاي تجـزيه نـاپـذير اسـت چــون از درون خـود معرف يـك انـضبـاط و انسـجام طبيعي است : براي هـر پيشرفت و كمال ضرورت غيـر قابـل انكار بشمار مـيرود و انسان را از همـه نيروهاي بازدارنده تكامل و پيشرفت نجات ميدهد .
بديگر سخن : انسان گرسنـه، برهنـه، بيـسواد يا كم سواد، انسان آزاد نـيست . انـسانـي كـه حـق دخــالت در سرنـوشت اقتصادي و اجتماعي خود را نداشته باشد، انسان آزاد نيست . انساني كه امكانات لازم براي شكفتن استعدادهاي ذاتي خود رانداشته باشد، انسان آزاد نيست . انساني كه حق نقد و گفتگو و اعتراض و اظهار نـظر در مسائل زندگي و روابط اجتماعي و كـيفيّت و كمـّيتِ قدرتهائي را كه شرايط زندگي اقتصادي و اخلاقي و فرهنگيِ او را تعيين ميكنند نداشته بـاشد انساني آزاد نيست . انساني كه تلقّي و ادراكـش از سرنوشـت و نـيروهاي اجـتمـاعي و چـگونـگي شرايـط اقـتصادي و سياسي تكوين وتشكيل قدرتهاي حـكومت كننده و حـدود و قلمرو طبيعيِ وظـايف و مسئـوليتهاي آنهـا، بـانـدازهاي باشـد كه وجود فقر و غنـا و اختلاف طبقاتي و تـندرستي و بيماري و گرسنگي و سيري و بيسوادي و باسوادي را حكم سرنوشت و تقدير ازلي بداند، انساني آزاد نيست .
آزادي بـمعناي استقـلال اسـت . آزادي يـعنـي روي پـاي خـود ايـستادن، نيـروهاي خـود را بـكار بـردن و خويشتن را بطور بارآور با جهـان مربـوط ساختـن اسـت . آزادي آنچنـان با روح انسـان سرشـته است كه حتي رقيبانش بر آستان آن سر موافقت ميسايـند هيچكـس با آزادي نـميجنگد، حـداكثر با آزادي ديگـران بـه مخـالفت بـر ميخيزد . لذا بـايد رهائي آدمي را خواست بايد بـيش از هـر چـيز آزاد ساخـتن انسان را بعـنوان يك فـرد دلبستـه، غلبـه انسان بـر بيگانگي از خويـش، بـازگشت تـوانـائي او بـراي پيونـد يــافتن بـا انسان و طبيـعت ( نه آنكـه طـبيعت چون نيروئي كور بر آنان حكم بـراند بلكه پيوند فعال با طبيعت يعني خلق يك جهان تـازه است كه خود آفريني انسان است ) ، را ارزش برتر شمرد .
روزگار غریبی ست نازنین ...
ویرایش شده توسط: rezassi7
ارسالها: 2557
#18
Posted: 12 Jan 2013 18:14
از همين لحظه تصميم بگير زمانيكه برخلاف سمت انسانها حركت ميكند متوقف كني و اينهاست روش فلسفه راستين ما :
هدف انساني انديشه، شناخت محيط و افراد، شناخت خود، درك واقعيت، بيداري و بيدارسازي، درك اهميت عامـل زمـان، ايمان به قدرت انسانـهـا، يگانگي انسانها، مبارزه با انديشههاي آلوده، شناخت نهاد انساني، تحرك و تلاش تا لحظـة برخورداريِ نگهداريِ دستاورد براي هميشه .
دوست من بيشك فقدان اين اصول و گرايشها رمز و راز ناتواني و زبوني كنوني بشر است. من با تو كه از اين گرايشهـا برخورداري و از آنهــا آگاهي، هستم. با تو كه نيرو، تن و انديشه ات را براي رهائي بـكار خواهي گرفت با تو كه هر چه را ميخواهي انسـاني و براي انسانها است. من با تو كه درآغاز كلامم توانايت خطاب كردم هستم.
روزگار غریبی ست نازنین ...
ارسالها: 2557
#19
Posted: 12 Jan 2013 18:23
چگونگی پیدایش توا
سالها پيش نه چندان دور ، بيش از دو دهه ، رهرو جوانى به نام ابراهیم میرزایی از سرزمين خاورميانه جهت فراگيرى فنون رزمى به خاور دور اعزام مى شود . اين رهرو در تايپه فنون رزمى را فرا مى گيرد كه در آن سرزمين بهنام
KUNG-FU-KARATO معروف بود
رهرو پس از بازگشت به استادى چيره دست در زمينه هاى رزم ( علم تن ، روانشناسى ، پزشكى ، فلسفه گرائى ، روح روان ((چان))(ذن) علوم(( فيزيك )) ، رياضيات ، (( شيمى ))جهان مجهولات ) مبدل مى شود. مدرك استاد را انجمنى در تايوان بهنام انجمن شالبند مشكى هاى تايوان صاد ر كرده بود، هر چند استاد بيش از آن بود كه با شال يا مدرك ديگرى قياس شود ولى پس
از مراجعت از خاور دور استاد تيزبين و ژرف انديش در سال 1351 به تدريس
GOGORIO
كه يكى از شيوه هاى زيباى كاراته مى باشد، نمود. علت تعليم اين سبك را رهروان هرگز نفهميدند بعدها استاد در جمع رهروان گفت گوجوريو از كونگ فوى شائولين مركزى مشتق شده است. رهروان سرگشته و با ناباورى پذيرفتند و ماه ها زير نظراستاد به فراگيرى اين سبك سپرى شد .
ناگفته نماند كه رنگ لباس سفيد بود و پس از گذراندن مدت چهار ماه تمرين مداوم استاد پس از مدتها در محل تاتمى ( اوتايمى ) كلمه
را در چهار طرف نوشت و پس از مدتى مربع تاتمى تبديل به دايرها و تايمى شد با رنگهاى دايره كوچك سفيد در وسط و دايره بزرگترى در به رنگ قرمز و آخرينباز هم دايره اى به رنگ TAO سفيد بود . با كنجكاوى سئوال كردم مفهوم اين رنگها چيست ؟ در جواب از استاد چنين شنيدم : به زودى كه شيوه جديدى را تدريس مى كنم ، پاسخ شما را خواهم داد . و در جلسه بعدى استاد به كه به گفته استاد سايه اى از تائو بود ، پرداخت BATO شيوه ساده اى به نام تعليم
روزگار غریبی ست نازنین ...
ارسالها: 2557
#20
Posted: 12 Jan 2013 18:26
ادامه ...
چند ماهى نگذشته بود كه از طرف ماموران حكومتى آن زمان استاد را احضار نموده و ازايشان خواستند تا كلمهَ
TAO را حذف كند، استاد اين كار را كرد . ولى در جمع خصوصى رهروان اين چنين گفت : هر چند تائو (TaO)
هرگز نابود شدنى نيست، ولى منتوآ ) را جانشين آن خواهم كرد
از استاد سوال شد توا
يعنى چه ؟ اين دفعه هم جواب سئوال قبلى و هم سئوال دوم را پاسخ گفت . استاد گفت : در جواب سئوالى كه چندى قبل كردى ، فراموش نكرده ام ، درباره رنگهاى
اوتايمى بود گفتم : بلى ! گفت :رنگ سفيد وسط دايره علامت صلح و دوستى در روى كره زمين است و رنگ قرمز علامت خون و پس از كمى تاُ مل گفت : ما در اين دايره با كسى مسابقه نمى دهيم ، ما فقط مبارزه مى كنيم و دايره اوتايمى ما اول صلح و دوم خون و نهايت مرگ است .
اين جواب اولين سئوال من بود و همان وقت گفت : از امروز رنگ لباس را عوض مى كنيم و براى هميشه لباس كونگ فو سياه
TO A خواهد بود و اين طور تفسير كرد كه در كونگ فو سياه رنگ مقدسى است و در مقابل رنگهاى ديگر مقاومت مى كند و نفوذ هر رنگ بر آن بى اثر مى باشد و ما نيز درمقابل رنگها و نيرنگها همچون رنگ سياه اصا لت خود را حفظ خواهيم كرد از نظر علمى رنگ سياه نمى گذارد انرژى اى كه در اثرسوخت و ساز بدن توليد مى شود، از دست برود و در خويش نگه مى دارد و از پيرى زود رس و كوفتگى و خستگى مى كاهد.
روزگار غریبی ست نازنین ...