انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
فرهنگ و هنر
  
صفحه  صفحه 33 از 49:  « پیشین  1  ...  32  33  34  ...  48  49  پسین »

روزنگار تاریخ جهان


مرد

 
تیراندازی به سفیر اسرائیل در لندن؛ بهانه حمله نظامی به لبنان

سوم ژوئن 1982 در لندن، سه تن از افراد گروه ابو نِضال ـ دو اردنی و یک عراقی ـ قصد کشتن شلمو آرگف Shlomo Argov سفیر وقت اسرائیل در انگلستان را کردند. شلمو هنگام خروج از یک هتل هدف گلوله یکی از این سه قرارگرفت و از ناحیه سر مجروح شد و تیرانداز نیز توسط بادی گارد شلمو آرگف زخمی و دستگیر شد. دو تن دیگر نیز هنگام فرار به دام پلیس افتادند. یک سال بعد، یک دادگاه لندن آن سه فرد را به تحمل زندان محکوم کرد.
نخست وزیر وقت اسرائیل سه روز بعد (ششم ژوئن 1982) به انتقام این تیراندازی، لبنان را مورد حمله نظامی قرارداد که در پی آن یاسر عرفات مجبور به ترک لبنان شد و نظامیان اسرائلی تا سال 1985 در لبنان باقی ماندند.
هی زمان داره میره
منم یه پسر جوون که حسابی پیره
یه عاشق که از عشقش سیره
__________________
alinumber7
     
  
مرد

 
زادروز مخترع گلوله «شرپنل Shrapnel»


ژنرال Henry Shrapnel

هنري شرپنل Henry Shrapnel كه در 1803 گلوله شرپنل را براي توپ اختراع كرد كه به نام او باقي مانده است سوم ژوئن سال 1761 به دنيا آمد. وي يك افسر توپخانه بود كه اين گلوله «ضد نفر» را ساخت. «شرپنل» يك گلوله مجوف است كه داخل آن گلوله هاي متعدد، ميخ، قطعات فلزي نوک تيز و ... و مواد منفجره تأخيردار قرار مي دهند و گلوله اصلي پس از شليك، در مسير خود و نزديك به هدف منفجر مي شود و گلوله ها و قطعات داخل خود را آزاد مي كند كه در منطقه بزرگي تا 6 هزار متر مربع فرو مي ريزنند و باعث تلفات فراوان افراد مي شوند. نخستين بار، از اين گلوله ها در سورينام (آمريکاي جنوبي) و جنگ 1804 بر ضد ارتش ناپلئون استفاده شد و هنري شرپنل ارتقاء درجه يافت و بعدا ژنرال شد. دولت انگلستان به خاطر اين اختراع تصويب كرد كه مادام العمر به ژنرال شرپنل هر ماه 1200 ليره استرلينگ بدهند. ژنرال شرپنل 13 مارس 1842 درگذشت. استفاده از گلوله شرپنل از دهه 1970 رو به کاهش گذارده است.
هی زمان داره میره
منم یه پسر جوون که حسابی پیره
یه عاشق که از عشقش سیره
__________________
alinumber7
     
  
مرد

 
برخي ديگر از رويدادهاي 3 ژوئن

1621:دولت هلند به سبک انگلستان فرمان تاسيس کمپاني هند غربي هلند را براي تصرف و اسثتمار قسمتهايي از قاره امريکا صادر کرد. قبلا آن دولت کمپاني هند شرقي هلند را براي بلعيدن اندونزي تاسيس کرده بود، به همان گونه که انگلستان کمپاني هند شرقي را براي تصاحب هندوستان به وجود آورده بود.


1808:جفرسون ديويس که از 1861 تا 1865 رئيس کنفدراسيون آمريکا (ايالات جنوبي ) بود متولد شد. هنوز ايالت جنوبي لوئي زيانا مراسم زادروز او را برگذار مي کند.

1864:

رنسوم الي الدز Ransom Eli Olds از پيشگامان صنعت اتومبيلسازي آمريکا و سازنده اتومبيل ازموبيل Oldsmobile و کاميون ريو REO (سه حرف اول اسم و نام خانوادگي رنسوم الي الدز) به دنيا آمد و 86 سال (تا 26 آگوست 1950) عمر کرد. وي که پسر يک آهنگر بود در اواخر آخرين دهه قرن 19 موفق به ساختن اتومبيل شد. هر دستگاه ازموبيل Oldsmobile ساخت کارخانه رنسوم در دهه نخست قرن بيستم تنها 650 دلار بفروش مي رسيد. وي در همان دهه کارخانه خودرا فروخت ولي سمت معاونت مدير عاملي شرکت را حفظ کرد. رنسوم سپس يک کمپاني ديگر تاسيس کرد و کاميون ريو را ساخت که عمدتا در ارتش ها از آن استفاده مي شود. بعدا کمپاني ژنرال موتورز کارخانه سازنده ازموبيل را خريد ولي از سال 2004 ساخت اين نوع اتومبيل را که معروفيت يافته بود پس از 96 سال متوقف ساخت!.


1962:یک جت بوئینگ 707 ارفرانس هنگام برخاستن از فرودگاه اورلی Orly (پاریس) سرنگون شد و 130 تن سرنشیان آن کشته شدند. سال بعد (1963) در همین روز یک هواپیمای دی. سی ـ 7 شرکت نورث وست آمریکا در نزدیکی بریتیش کلمبیا (غرب کانادا) به اقیانوس آرام افتاد و 101 جان سپردند.

1979:یک چاه نفت در خلیج مکزیگ منفجر شد ودر طول چند هفته با خروج 3 میلیون بشکه نفت خام از آن آبهای این خلیج آلوده شدند. در اپریل 2010 نیز یک چاه نفت متعلق به کمپانی بریتیش پترولیوم (انگلستان) در خلیج مکزیک به علت نقص فنی در ساخت و لوله گذاری آن از کنترل خارج و ظرف چند ماه میلیونها بشکه نفت از آن وارد آبهای خلیج شد و سواحل ایالات متحده را آلوده ساخت و هفته ها خبر اول شبکه های تلویزیونی آمریکا بود و این دولت کمپانی انگلیسی را مجبور به پرداخت غرامت به آسیب دیدگان کرد. این رویداد ضعف های متعددی را آشگار ساخت. این مسئله هنوز ادامه دارد.

1999:اسلوبودان ميلوشويچ Slobodan Milosevic رئيس جمهور وقت يوگوسلاوي پس از 11 هفته که کشورش زير حملات هوايي شديد «ناتو» قرارداشت و آسيب فراوان ديد حاضر شد به راه حل دولتهاي عضو اين پيمان دفاعي غرب براي مسئله کوزوو تن در دهد.
هی زمان داره میره
منم یه پسر جوون که حسابی پیره
یه عاشق که از عشقش سیره
__________________
alinumber7
     
  
مرد

 
222 ساله شدن قانون مهاجرت ايالات متحده - متن سوگند وفاداري به آمريكا - مسير قوانين آن - تابعيت مضاعف

امروز 222سال از اجراي نخستين قانون مهاجرت به فدراسيون آمريكاي شمالي (مهاجرنشين پيشين انگلستان ـ ايالات متحده) مي گذرد كه در 26 مارس 1790 به تصويب رسيده و پس از طي مراحل و تشريفات مرسوم به اجرا گذارده شده بود. اين قانون تنها به سپيدپوستان اجازه مهاجرت و تابعيت مي داد (زردپوستان حق مهاجرت نداشتند و سياهپوستان برده بودند و كالا بشمار مي رفتند و خريد و فروش مي شدند ـ دادن تابعيت آمريكا به مهاجران (نچرالايزد شدن فردي كه در كشوري ديگر به دنيا آمده باشد) حق افراد آزاد و سپيدپوست بود. تا مارس 1790 كه از استقرار انگليسي ها در آمريکاي شمالي 183 سال گذشته بود مهاجرت قيد و بندي نداشت و چون در جريان جنگ استقلال، برخي از مهاجران تازه وارد به نيروهاي نظامي دولت لندن در سركوب بپاخاستگان استقلال طلب كمك كرده بودند داشتن ضابطه براي مهاجرت لازم آمده بود. در اين قانون، دوال نشناليتي (دو ـ مليتي بودن ـ تابعيت مضاعف) نه رد و نه قبول شده بود.
قانون مهاجرت ايالات متحده تا به امروز بر حسب نياز وقت و عمدتا نياز اقتصادي و فني (بعلاوه، در دهه هاي اخير؛ سياسي) چندبار اصلاح شده است ولي متن سوگند وفاداري به آمريكا و قوانين آن كه شرط اصلي و لازم تبعه شدن (نچرالايزد) است تغيير نكرده و به تابعيت درآوردن همچنان در دست قاضي محكمه پس از ثبوت شخصيت، داشتن زندگاني شرافتمندانه و نداشتن پيشينه كيفري و به دور بودن از هرگونه تقلب و ريا (گود مورال) است؛ بعلاوه گذرانيدن امتحات زبان انگليسي و تاريخ و قانون اساسي ايالات متحده و صرف نظر كردن از القاب اشرافي سابق (پرينس، پرينسس، كنت، كنتس، خان، شيخ و ...). در آغاز كار، توقف براي تبعه شدن (اقامت و فعاليت در آمريكا) دو سال بود كه بعدا به پنج سال افزايش يافت. تا 22 سپتامبر 1922 (به دليل كمبود زن در آمريكا) هر زن خارجي كه به نكاح يك آمريكايي در مي آمد بلافاصله تبعه اين كشور محسوب مي شد كه اين امتياز لغو شد. نهم مه 1918 (به دليل ادامه جنگ جهاني اول) ماده اي بر قانون مهاجرت آمريكا اضافه شد كه به موجب آن، هر خارجي پس از سه سال متوالي عضويت در نيروهاي مسلح آمريكا مي توانست تبعه اين كشور شود كه بعدا اين توقف به پنج سال افزايش داده شد. سازمان مهاجرت آمريكا در طول اين دو قرن و اندي بر حسب ضرورت اقتصادي، فني و امنيتي؛ ضميمه وزارت كار و نيروي انساني، وزارت اقتصاد، وزارت دادگستري (دادستاني كل) و وزارت امنيت ملي بوده است. بازهم برحسب ضرورت، سهميه بندي سالانه مهاجرت دستخوش تغييرات پي در پي شده است. دهها سال، اين سهميه متناسب با جمعيت و تبار سفيدپوستان داخلي بود و لذا تنها به انگليسي ها، ژرمن ها (آلماني تبارها) و ايرلندي ها اجازه مهاجرت مي دادند. دهها سال اين مهاجرت تا سقف سالانه يك شانزدهم جمعيت موجود كشور بود كه بعدا (از سال 1965) به 700 هزار تن در سال محدود شد و اينك سهميه بندي متغير و برحسب كشور مبداء و شمار مهاجران است. در قرعه کشي سالانه براي پذيرش مهاجر به تبار اتباع آمريکا توجه مي شود و هر سال تا 3 درصد اينان به قيد قرعه پذيرفته مي شوند. تا سال 1875 ايالت هاي عضو فدراسيون (اتحاديه) راسا و مستقيما حق مهاجرپذيري داشتند كه از آن پس، مسئوليت مهاجرت در دست دولت فدرال (دولت مركزي) قرارگرفت.
ماجراي پناهندگي از زمان تصويب اعلاميه جهاني حقوق بشر به ميان آمد و چون ديده شده است كه متقاضيان پناهندگي، در قانع كردن قاضي دادگاه متوسل به جعل و دروغ شده اند كه مغاير اصل شخصيت خوب و گود مورال است برخي اصرار به بازگشوده شدن اين پرونده ها و رسيدگي مجدد دارند بويژه كه بعضي دولت ها پس از اطلاع از اين دروغگويي ها (اتهامات وارده به خود كه در تاريخ خواهد ماند و مورد استناد قرارخواهدگرفت) خواستار دريافت نسخه اي از پرونده ها و رسيدگي مجدد و يا در سطح ملي (داخلي خود) شده اند. قانون مهاجرت در مورد تابعيت مضاعف اتباع نچرالايزد (كساني كه متولد آمريكا نيستند و از خارج به آن كشور مهاجرت كرده اند) ساكت است ولي اتباع آمريكايي را كه عالما و عامدا به تابعيت كشور ديگر درآيند از تابعيت آمريكا اخراج مي كند. درگيري ها و جنگهاي دهه يكم قرن 21 سكوت قانون مهاجرت آمريكا در مورد تابعيت مضاعف نچرالايزدها را به صورت يك مسئله درآورده و بحث محافل حقوقي كرده است زيرا كه يك فرد قاعدتا نمي تواند همزمان و يكسان تعهد خودرا به دو كشور (آمريكا و كشور زادگاه) در صورتي كه معاند يكديگر شوند ايفاء كند و در آن واحد در خدمت هر دو كشور متخاصم باشد. مرور بر متن سوگندنامه وفاداري به آمريكا (كه در زير مي آيد) اين مسئله را روشن مي سازد:
«در اينجا (در برابر قاضي) عالما و عامدا سوگند مي خورم كه از اين لحظه قطعا و كاملا همه تعهدات و تكاليف و وفاداري خود به هر كشور، دولت، قلمرو و حكمران را كه قبلا تبعه و مرئوس آن بودم لغو و ابطال (كان لم يكن) مي كنم و از اين پس متعهد به دفاع و حمايت از ايالات متحده، قانون اساسي و همه قوانين آن مي شوم و وفاداري خودرا به آن اعلام و تاكيد مي دارم و خودرا متعهد و ملزم مي دانم كه هنگام ضرورت، به جانبداري و دفاع از ايالات متحده اسلحه بردارم و همچنين اگر لازم باشد زير نظر مديريت غير نظامي (تحت امر دولت) به خدمات ملي و امور مهم مرجوع بپردازم. خداوند در اين راه به من كمك كند.».
در نيمه دوم قرن 20 و در دوران جنگ سرد دو ابرقدرت وقت، كشورهاي عضو پيمان ورشو به استناد همين سوگند نامه، به اتباع سابق خود كه تبعه آمريكا شده بودند به بهانه اينكه ممكن ماموريت جاسوسي به آنان داده شده باشد ويزاي ورود نمي دادند. بسياري از كشورها (به استثناي جمهوري اسلامي ايران) اتباع خودرا كه به تابعيت كشور ديگر با چنان سوگندنامه اي درآيند از تابعيت اخراج و به چشم بيگانه مي نگرند كه تنها با دريافت ويزا مي توانند به زادگاه بازگردند. اصل 41 قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران، سلب تابعيت را منوط به درخواست تبعه و يا به تابعيت كشوري ديگر درآمدن كرده است.
هی زمان داره میره
منم یه پسر جوون که حسابی پیره
یه عاشق که از عشقش سیره
__________________
alinumber7
     
  
مرد

 
برخي ديگر از رويدادهاي 4 ژوئن

1798:جیاکومو کازانوا (کاسانوا) نویسنده، دیپلمات و زنباز ایتالیایی در 73 سالگی درگذشت. وی در کتاب «داستان زندگی من» پرده از زنبازی هایش برداشته و ضرب المثل جهانیان شده است.

1878:امپراتوری عثمانی جزیره قبرس را به انگلستان اجاره داد، ولی دولت لندن برغم از مهاجران تُرک بودن حدود 20 درصد جمعیت قبرس ـ دیگر عثمانی را به آنجا راه نداد. قبرس از 1960 استقلال یافته ولی دولت لندن هنوز در آنجا پایگاه نظامی دارد. تُرکهای قبرس در سال 1974 با کمک نظامی جمهوری ترکیه برای خود در شمال آن جزیره دولت جداگانه تشکیل داده اند و مذاکرات تامین وحدت هنوز به نتیجه نرسیده و قبرس همچنان دارای دو دولت است.

1919:پیشنویس اصلاحیه شماره 19 قانون اساسی آمریکا مبنی بر دادن حق رای در انتخابات به زنان این فدراسیون در قوه مقننه این کشور تصویب شد و برای بررسی و اظهار نظر به مجالس ایالتی ارسال شد که آن را تایید کردند.

1944:درجریان جنگ جهانی دوم، شهر رُم به دست نیروهای نظامی متفقین افتاد.

1989:در نتیجه انفجار دو قطار مسافربر در شوروی 575 تن کشته و 800 نفر دیگر مجروح شدند. این انفجار به سبب نشت گاز از لوله های مربوط که در مسیر راه آهن قرارداشتند و انفجار این گاز براثر جرقه ناشی از ترمز یکی از قطارها صورت گرفته بود. بیشتر مسافران دو قطاررا کودکان تشکیل می دادند که آنان را برای استفاده از تعطیلات تابستانی مدارس به کنار دریا می بردند.
هی زمان داره میره
منم یه پسر جوون که حسابی پیره
یه عاشق که از عشقش سیره
__________________
alinumber7
     
  
مرد

 
زادروز «فرانسوا کنه» سرگروه فيزيوکراتها

ششم ژوئن زادروز «فرانسوا کنه» اقتصاددان قرن 18 فرانسه است که در سال 1694 به دنيا آمد.
فرانسوا كنه يك پزشك فرانسوي بود كه با نوشتن كتاب «تابلو اكونوميك» وارد دنياي اقتصاد شد و او را موسس تفكر (مدرسه) و سر گروه فيزيوكرات ها قلمداد كرده اند كه بر اقتصاد كشاورزي و منابع طبيعي پاي مي فشرده اند.
برخي مولفان زادروز كنه را پنجم ژوئن ذكر كرده اند.
هی زمان داره میره
منم یه پسر جوون که حسابی پیره
یه عاشق که از عشقش سیره
__________________
alinumber7
     
  
مرد

 
اختراع الفبای سیریلیک


سيريل و متوديوس

مورخان کارشناس تحولات خط و زبان ششم ژوئن سال 866 میلادی را روزی نوشته اند که «سن سیریل» کشیش یونانی مقیم موراویا (جمهوری چک کنونی) الفبای تازه ای را که ساخته بود تکمیل کرد که اینک به الفبای سیریلیک معروف است و کشورهای اسلاونژاد از روسیه تا صربستان و چند کشور غیر اسلاو از جمله مغولستان و تاجیکستان آن را بکار می برند. سیریل پس از تکمیل ساختن این الفبا، انجیل را با آن نوشت. سیریل و برادرش «متودیوس» که ماموریت ترویج فرقه ای از دین مسیح را در اروپای مرکزی داشتند متوجه شده بودند که صداهای موجود در الفبای لاتین برای نوشتن و خواندن و مشخص ساختن زیر و بم زبان های اسلاویک کافی نیست و سیریل از ترکیب این الفبا و الفبای یونانی، اقتباس از الفبای قدیمی گلاگولیت و اختراع چندین حرف دیگر الفبای تازه را بوجود آورد که به نام او معروف شده است. این دو برادر در سال 862 وارد موراویا شده بودند. سیریل که عربی هم می دانست قبلا در سفر به خاور میانه با المتوکّل خلیفه عباسی وقت ملاقات کرده بود. الفبای عربی حرف صدادار ندارد و برای تلفظ درست باید تنوین و کسره، ضمه و فتحه بکاربرد.
هی زمان داره میره
منم یه پسر جوون که حسابی پیره
یه عاشق که از عشقش سیره
__________________
alinumber7
     
  
مرد

 
سالگرد 5 رويداد نظامي در قرن 20 و در ششم ژوئن

ششم ژوئن يادآور وقوع چند حادثه نظامي است كه در قرن 20 عبارت بودند از:
-حمله مشترك هوائي، دريايي و زميني متفقين در 1944 (اصطلاحا «D - Day») به فرماندهي فرانسه كه در اشغال نظامي آلمان بود و امكان اين حمله را پيشروي سريع نيروهاي شوروي در جبهه شرق فراهم ساخته بودند، زيرا هيتلر مجبور شده بود كه بهترين افراد و تسليحات خود را در آن جبهه بكار گيرد.
-عقب نشيني ژاپني ها از «ميدوي Midway » در سال 1942 پس از يك جنگ چند روزه شديد.
-آغاز جنگ شش روزه اعراب و اسرائيل در 1967 كه منجر به اشغال غرب رود اردن، بلندي هاي جولان و صحراي سينا از سوي اسرائيل شد.
-ورود 30 هزار نظامي اسرائيلي به لبنان در 1982 با هدف اخراج عرفات و افراد مسلح او از آن كشور.
-حمله نظاميان هندي به تمپل طلائي سيكها در پنجاب كه گفته شده به مرگ 1200 سيك منجر شد.
هی زمان داره میره
منم یه پسر جوون که حسابی پیره
یه عاشق که از عشقش سیره
__________________
alinumber7
     
  
مرد

 
برخي ديگر از رويدادهاي 6 ژوئن

68:نرون امپراتور وقت روم خودكشي كرد.

1882:يك توفان دريايي بيش از يكصد هزار تن را در منطقه بمبئي هند بي جان ساخت.

1919:اصلاحيه 19 قانون اساسي آمريكا به زنان اين كشور حق شركت در انتخابات داد.

1967:جنگ شش روزه اعراب و اسرائيل آغاز شد.

2010:استونیا Estonia (به زبان محلي Eesti ) چهل و پنج هزار کیلومتری و یک میلیون و سیصد و چهل هزارنفری از جمهوری های شوروی پیشین در ساحل بالتیک که یک اقلیت بزرگ روس (26 درصد جمعیت) در آنجا زندگی می کنند اعلام کرد که می خواهد هفدهمین عضو گروه «یورو» شود و به جای «کرون Kroon» یورو را واحد پول خود قراردهد. این تمایل در زمانی اعلام شده بود که «یورو» به سبب مشکلات اقتصادی چند کشور عضو در وضعیتی متزلزل قرار داشت و چهارم ژوئن 2010 ارزش برابری آن از هر یورو یک دلار و 20 سنت پایین تر رفته بود. استونی که از سال 1721 بخشی از امپراتوری روسیه بود به ناتو و اتحادیه اروپا پیوسته است.

2010:پارلمان اوکراین سوم ژوئن 2010 رای به بیطرفی و عدم تعهد این کشور داد و به این ترتیب اوکراین به ناتو (سازمان دفاعی غرب) نخواهد پیوست. یکی از خواستهای روسیه از اوکراین همین بود که تحقق یافت.

2010:وزیر خزانه داری آمریکا در آستانه نشست وزیران و کارشناسان گروه 20 که چهارم ژوئن 2010 در کره جنوبی برپا شد به همتایان خود اطلاع داد که نمی توانند بیش از این روی مصرف کنندگان آمریکایی و جذب صادرات آنها به آمریکا حساب کنند. وی تاکید کرده بود که ادامه این روش که آمریکاییان مصرف کنندگان کالای دیگران باشند مسئله ای را حل نخواهد کرد و بحران مالی ادامه خواهد یافت.

2010:وزارت دفاع آمریکا از آغاز مذاکره میان مسکو و واشنگتن بر سر محدود کردن سلاحهای فضایی دو کشور حمایت کرد و به دولت آن کشور چراغ سبز زد تا چنین مذاکراتی را آغاز کند. وزارت دفاع آمریکا قبلا مخالف کاهش سلاحهای فضایی بود. مسکو اشاره کرده است که برای انجام چنین مذاکراتی آمادگی دارد.
هی زمان داره میره
منم یه پسر جوون که حسابی پیره
یه عاشق که از عشقش سیره
__________________
alinumber7
     
  
مرد

 
درباره كائنات



امانوئل وليكوفسكي نويسنده اي كه درباره كائنات، پيدايش «ونوس» و احتمال برخورد ستارگان با يكديگر كتاب نوشته و عقايد تازه اي در اين زمينه ها بيان داشته است دهم ژوئن سال 1895 به دنيا آمد.
وي در كتاب معروف خود «ورلدز اين كاليژن» نوشته است كه «ونوس» از داخل سياره مشتري بيرون جهيده است.
هی زمان داره میره
منم یه پسر جوون که حسابی پیره
یه عاشق که از عشقش سیره
__________________
alinumber7
     
  
صفحه  صفحه 33 از 49:  « پیشین  1  ...  32  33  34  ...  48  49  پسین » 
فرهنگ و هنر

روزنگار تاریخ جهان

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti Forums is not responsible for the content of external sites

RTA