انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
فرهنگ و هنر
  
صفحه  صفحه 6 از 6:  « پیشین  1  2  3  4  5  6

تاریخ قرون عثمانی


زن

andishmand
 
محمد ششم ( آخرین پادشاه عثمانی)



محمد ششم
زادروز: ۱۴ ژانویه/۲ فوریه ۱۸۶۱
زادگاه: قسطنطنیه
مرگ: ۱۵/۱۶ مه ۱۹۲۶
محل مرگ : سن رمو، ایتالیا
پیش از عبدالمجید دوم
پس از: محمد پنجم
دودمان خاندان عثمان





سلطان محمد ششم در حال خروج از کاخ دلمه‌باغچه، چند روز پیش از تبعید از کشور



محمد ششم (۱۴ ژانویه/۲ فوریه ۱۸۶۱ در قسطنطنیه- ۱۵/۱۶ مه ۱۹۲۶ در سن رمو، ایتالیا) سی‌و ششمین و آخرین پادشاه امپراتوری عثمانی بود.
وی در سال ۱۹۱۸ جانشین برادرش محمد پنجم شد. در ۱۹۲۲ به حکم مجلس مؤسسان ، به رهبری مصطفی کمال آتاتورک نظام پادشاهی از میان رفت، محمد ششم به جزیرهٔ مالت تبعید شد و عبدالمجید دوم به عنوان خلیفه جدید انتخاب شد.
بی تو
اینجا همه در حبس ابد تبعیدند
سالها، هجری و شمسی، همه بی خورشیدند
     
  
زن

andishmand
 
عبدالمجید دوم ( آخرین خلیفه مسلمین از خاندان عثمانی عثمانی)




دوران ۱۸ نوامبر ۱۹۲۲ تا ۳ مارس ۱۹۲۴ (به عنوان خلیفه سلطنت نمود)
نام کامل : عبدالمجید عثمان اوغلو
لقب(ها) عبدالمجید ثانی
زادروز: ۲۹ می ۱۸۶۸
زادگاه : استانبول ترکیه
مرگ : ۲۳ آگوست ۱۹۴۴
محل مرگ پاریس
آرامگاه : قبرستان بقیع
پس از محمد ششم
دودمان خاندان عثمان
پدر : عبدالعزیز
مادر: حیراندل خاتون
فرزندان در شهوار سلطان (دختر)
دین اسلام، حنفی

زندگی

عبدالمجید فرزند سلطان عبدالعزیز، ۲۹ می ۱۸۶۸ در استانبول بدنیا آمد. در سال ۱۸۷۶ پس از کناره گیری پدرش از حکومت او تا سال ۱۹۰۸ در قصر ایجادیه به زندگی خود ادامه داد. او علاقه خاصی به هنر نقاشی، موسیقی و.... داشت و نمایشگاههای زیادی برپا می‌نمود و در سال ۱۹۰۹ انجمن هنرمندان نقاش عثمانی را تاسیس و چندبار بصورت افتخاری به ریاست انجمن انتخاب گردید. او بسیاری از هنرجویان علاقه‌مند را برای تحصیل رشته موسیقی و نقاشی به فرانسه اعزام کرد. او در سال ۱۹۱۸ به عنوان وراث تاج و تخت سلطان محمد ششم انتخاب گردید. طی این مدت پسرش شاهزاده عمرفاروق با دختر کوچک سلطان محمد ششم، صبیحه سلطان ازدواج نمود. عبدالمجید دوم به زبانهای فارسی، عربی و فرانسوی تسلط کامل و به ۶ زبان خارجی دیگر آشنایی داشت. او به کمک دخترش درشهوار خاطرات زندگی خود را در ۱۲ جلد جمع آوری نماید. در ۱ نوامبر ۱۹۲۲ پس ازسقوط امپراطوری عثمانی از ولیعهدی خلع گردید. در ۱۸ نوامبر سلطان محمد ششم توسط مجلس ملی از ترکیه اخراج و عبدالمجید دوم با رای اکثریت به خلافت مسلمین انتخاب شد.

تبعید و وفات

در ۳ مارس ۱۹۲۴ طی تصمیم مجلس عنوان خلیفه از وی سلب و کلیه خاندان سلطنتی از کشور اخراج گردید. وی همان شب توسط رئیس پلیس استانبول با اتومبیل از قصر دولما باغچه به چالتاجا منتقل و با اولین قطار به مقصد سوئیس از کشور اخراج گردید. وی بدلیل داشتن بیش از یک همسر مدتی را در سوئیس بازداشت بسر برد و پس از مدت کوتاهی به فرانسه نقل مکان نمود. او پس سالها تبعید در فرانسه هنوز به سنت‌های و آئین نیاکان خود پایند بود و در نمازجمعه‌ها شرکت می‌نمود و خطبه عقد افراد خاندان و شاهزادگاه را خود جاری می‌نمود. عبدالمجید در ۲۳ آگوست ۱۹۴۴ بر اثر بیماری قلبی در تبعید در پاریس چشم از جهان فرو بست. رئیس جمهور وقت ترکیه عصمت اینون اجازه دفن آخرین بازمانده عثمانی را که دختر عبدالمجید درخواست داده بود را نپذیرفت و مراسم تشیع جنازه او در مسجد جامع پاریس برگزار گردید. پس ده سال انتظار برای دفن در سرزمین پدری عدم موافقت دولت ترکیه به ناچار جسد وی به مدینه در آرامگاه بقیع به خاک سپرده شد. عبدالمجید دوم فردی هنرمند و نقاشی حرفه‌ای و کسی بود که انجمن نقاشان عثمانی را تاسیس و رئیس و حامی آن بود. آثار او برای اولین بار در ۱۹۸۶ در یکی از گالری‌های فاخر استانبول به نمایش عموم گذاشته شد.
بی تو
اینجا همه در حبس ابد تبعیدند
سالها، هجری و شمسی، همه بی خورشیدند
     
  
زن

andishmand
 
آخرین بازمانده از امپراطوری عثمانی روز گذشته ( ۲ آوریل) در سن ۹۱ سالگی درگذشت.

فاطمه نسلیشاه نوه آخرین امپراطوری عثمانی ( سلطان محمد واحدالدین) بود که پس از
۹۱ سال زندگی درگذشت و در استانبول به خاک سپرده شد.




سلطان محمد واحدالدین ( ۱۹۲۶ - ۱۸۶۱) یک پس و دو دختر داشت که فاطمه نسلیشاه نوه دختری سلطان عثمانی بود.
نام مادر فاطمه نسلیشاه، رقیه صبیحه سلطان بود.
بی تو
اینجا همه در حبس ابد تبعیدند
سالها، هجری و شمسی، همه بی خورشیدند
     
  ویرایش شده توسط: andishmand   
زن

andishmand
 
بررسی انحطاط خاندان عثمانی

سرآغاز انحطاط امپراتوری عثمانی

مورخان، مرگ سلیمان قانونی (۲۰ صفر ۹۷۴ ق. / ۵ سپتامبر ۱۵۶۶ م.) را نقطهٔ عطفی در تاریخ عثمانی و سرآغاز فرایند انحطاط تدریجی این دولت می‌دانند. درواقع، این انحطاط هرچند در اواخر سدهٔ شانزدهم میلادی، پس از مرگ سلیمان، رخ نمود و در نیمهٔ اول سدهٔ هفدهم شتاب گرفت، ولی بنیان‌های اجتماعی آن در دوران حکومت سلیمان و در اوج شکوه دولت عثمانی تکوین یافت.
دوران شکوه دولت عثمانی که شامل دورهٔ سلیم اول و سلیمان قانونی بود، بیش از نیم قرن به درازا نکشید. پس از آن، ضعف دولت عثمانی آغاز شد و خط انحطاط به‌طور مستمر ادامه یافت. گرچه گاه‌وبیگاه توقفی در این انحطاط رخ می‌داد و عاملش روی کار آمدن برخی از خلفای قدرتمند یا تلاش اطرافیان آنان، ازجمله صدراعظم‌ها بود. زمینه‌های ضعف دولت عثمانی از همان دورهٔ سلیمان فراهم آمد؛ چراکه سلطان تحت تأثیر همسرش خرم سلطان قرار داشت که بر ضد امیر مصطفی توطئه کرده، تلاش داشت تا فرزند خودش، سلیم دوم را به جانشینی سلیمان بگمارد. مصطفی فرمانده بسیار خوبی بود و محبوبیت فراوانی نزد افسران داشت. رفتار بد با مصطفی سبب خشم ینی چریان و شورش بزرگی بر ضد سلطان شد که البته سلیمان آن را سرکوب کرد. در این ماجرا مصطفی و فرزند شیرخوارش کشته شدند. همچنین سلطان، فرزند دیگرش، بایزید و چهار فرزند او را با توطئهٔ یکی از وزرا به قتل رساند، و بدین‌ترتیب، زمینه برای روی کار آمدن سلیم دوم فراهم شد.
یکی دیگر از مظاهر ضعف دولت سلیمان قانونی، شرکت نکردن وی در جلسات دیوان و فاصله گرفتن او از مشکلات اقتصادی ـ اجتماعی بود که دشواری‌های ناشی از آن سبب برآشفتن مردمانی در بخش‌های اروپایی و آسیایی شد.

سیر افول مداوم دولت عثمانی مقارن و هم پیوند با سیر ظهور و اعتلای روزافزون تمدن جدیدی است که در اروپای غربی سر برکشید. این دو تحول موازی بخش مهمی از فرایند عظیمی را شکل داد که سرنوشت بشریت را در طول سده‌های اخیر رقم زد و سرانجام در اوایل سده بیستم میلادی جغرافیای سیاسی کنونی جهان را پدید آورد.
بی تو
اینجا همه در حبس ابد تبعیدند
سالها، هجری و شمسی، همه بی خورشیدند
     
  ویرایش شده توسط: andishmand   
زن

andishmand
 
دوره تنظیمات

پیشگامان تنظیمات روشنفکران دوره سلطان محمود دوم و سلطان عبدالمجید یکم مانند مصطفی رشید پاشا، فواد پاشا، محمدامین علی پاشا بودند. آنها تشخیص داده بودند که نهادهای مذهبی و نظامی قدیمی دیگر جوابگوی نیازهای امپراتوری در جهان مدرن نیست. بسیاری از تغییرات نظیر یونیفرم جهت تغییر طرز فکر مدیران امپراتوری بود. بسیاری از اصلاحات تلاش برای اتخاذ شیوه‌های موفق اروپایی بودند. تغییرها شامل سربازگیری، آموزش و پرورش، اصلاح نهادها و اصلاح قوانین و تلاش سیستماتیک از بین بردن فساد بود. پروژهٔ بلند پروازانهٔ تنظیمات جهت مبارزه با قدرت‌های اروپایی و جلوگیری از ضعف امپراتوری عثمانی که مزهایش در حال کوچک شدن، و توانش در مقابل قدرت‌های اروپایی در حال کاهش بود آغاز یافت. امپراتوری عثمانی امیدوار بود که با خلاص شدن از سیستم قدیم بتواند شهروندانش را بهتر کند.

اصلاحات

تنظیمات در زمان سلطان محمود دوم آغاز شده بود. دورهٔ تنظیمات با صدور «خط همایون» یا «فرمان تنظیمات خیریه» در ۱۲ آبان ۱۲۱۸ هجری شمسی مطابق به ۳ نوامبر ۱۸۳۹م آغاز شد. در این سند بسیار مهم، سلطان اعلام کرد که او آرزو دارد «مزایای یک دولت خوب را به ایالت‌های امپراتوری عثمانی از طریق نهادهای جدید به ارمغان آورد». متن فرمان روز یکشنبه ۲۵ نوامبر ۱۸۳۹م در پارک گلخانهٔ کاخ توپقاپی و در حضور پادشاه، وزرا، علما، مأموران عالی‌رتبهٔ لشکری و کشوری، نمایندگان اصناف و معتمدان، اسقف کلیساهای ارامنه و یونان، خاخام یهود، سفرا و نمایندگان کشورهای خارجی و گروهی از مردم خوانده شد. به همین سبب، فرمان تنظیمات، به «خط شریف گلخانه» نیز معروف است. خلیفه نیز به رعایت و اجرای فرمان سوگند یاد کرد و متن فرمان در روزنامهٔ رسمی انتشار یافت.
بی تو
اینجا همه در حبس ابد تبعیدند
سالها، هجری و شمسی، همه بی خورشیدند
     
  ویرایش شده توسط: andishmand   
زن

andishmand
 
عوامل انحطاط امپراتوری عثمانی

در بررسی علل انحطاط عثمانی باید نقش عوامل زیر را اساسی دانست:

افزایش جمعیت و عدم تناسب آن با اراضی زیرکشت؛
تأثیر سلطهٔ غربیان بر قارهٔ اروپا و ظهور اقتصاد جدید پلانت کاری؛
گشایش راه دریایی تجارت غرب با شرق؛
خرابکاری و مقابلهٔ نظامی و اطلاعاتیِ قدرت‌های اروپاییِ معارض عثمانی؛
پیشرفت اروپایی‌ها ازلحاظ نظامی و تولید سلاح‌های بهتر، و عقب ماندن عثمانیان ازلحاظ فنّاوری نظامی؛
جنگ‌های مذهبی با ایران؛

توقف فتوحات، که بیکاری ارتش بزرگ عثمانی را در پی داشت و باعث دخالت لشکریان در امور کشوری شد؛

خوشگذرانی امپراتوران عثمانی و رها شدن کارهای کشور.

دو عامل دیگر، یعنی رشد فساد در ساختار سیاسی و تحجر اندیشهٔ دینی و سیاسی را باید فرعی تلقی کرد.
بنابراین، فساد در ساختار سیاسی و تحجر در اندیشهٔ دینی را نباید به‌عنوان عواملی تعیین‌کننده و سرنوشت‌ساز ارزیابی کرد. برای رسیدن به شناختی عینی و به دور از ذهن‌گرایی و خیال‌پردازی از علل واقعی تفوّق غرب و افول عثمانی، و سایر دولت‌های غیرغربی، باید بر نقش عوامل چهارگانهٔ نخستین تأکید کرد و فساد در ساختار سیاسی و تحجر در اندیشه و ایستایی در فرهنگ را به نوبهٔ خود به‌عنوان پیامد و معلول عوامل یادشده شناخت.

نابودی امپراتوری عثمانی

امپراتوری عثمانی سال‌ها چون ابرقدرتی بر گوشه‌ای از جهان دربرگیرندهٔ سرزمین کردستان، سرزمین‌های عربی، آسیای صغیر و بالکان فرمان‌روا بود. با شکست در جنگ جهانی اول امپراتوری عثمانی فروپاشید و جای خود را به ترکیه داد. پس از فروپاشی امپراتوری عثمانی و پیدایش کشور جمهوری ترکیه این نواحی به دست کشورهای پیروز در جنگ بعضاً تقسیم یا مستقل گردیدند.
بی تو
اینجا همه در حبس ابد تبعیدند
سالها، هجری و شمسی، همه بی خورشیدند
     
  
زن

 
andishmand: عوامل انحطاط امپراتوری عثمانی
ممنونم
اطلاعات باارزشی بود

در مدرسه که از این امپراطوری عثمانی چیز زیادی نخوندیم
فقط جنگ شاه اسماعیل با عثمانیان در چالدران
و اینکه جنگ ایران شیعه با عثمانی سنی بهترین رویداد ممکن برای اروپاییان دربرابر تهدید عثمانی بود
چند قسمتی هم فیلم حریم سلطان که البته بیشتر به حرمسرای سلطان شباهت داشت
هرچه بود بعد از سلطان سلیمان قدرت عثمانی رو به انحطاط گذاشت و امروز ترکها هم مثل ما باید غبطه دوران باشکوه گذشته رو بخورند
نه بسته ام به کس دل نه بسته کس به من دل
چو تخته پاره بر موج رها رها رها من
     
  
صفحه  صفحه 6 از 6:  « پیشین  1  2  3  4  5  6 
فرهنگ و هنر

تاریخ قرون عثمانی

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti Forums is not responsible for the content of external sites

RTA