انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
تالار تخصصی سینما و موسیقی
  
صفحه  صفحه 17 از 58:  « پیشین  1  ...  16  17  18  ...  57  58  پسین »

Iranian Cinema News | اخبار سینمای ایران


مرد

 
مصاحبه ای که شقایق فراهانی را ناراحت کرد



هفت صبح: بیش از دو دهه است که از عمر بازیگری‌اش در سینما، تئاتر و تلویزیون می‌گذرد. شاید «لیلا»ی داریوش مهرجویی برای او شانس بزرگی بود تا او بتواند به تدریج در کنار بازیگرانی همچون نیکی کریمی‌ و ابوالفضل پورعرب و هدیه تهرانی نسل دوم و میانه‌رویی را در سینما نشان دهد که بدون شک هریک ارزش تبدیل شدن به یک ستاره را داشتند. همکاری او با بهرام بیضایی، مسعود کیمیایی، داریوش فرهنگ، ایرج قادری، احمد امینی، عباس رافعی و… نشان داده است که می‌تواند خوب و بد را تشخیص دهد و توانایی‌ها و تئاتری بودنش را با حضور در فیلم‌های این کارگردان اثبات کند و اما شرایط سینما طوری پیش رفته است که او هیچ ابایی از حضور در کارهای تجاری و کمدی مثل «مهمان» و «نصف مال من و نصف مال تو» نداشته است.

به همین منظور و با وجود نقش‌ها و فیلم‌های متفاوتی که او هم در سینما و هم در تئاتر و تلویزیون بازی کرده، نمی‌توان خصیصه مشخصی را در تعریف راه بازیگری او بیان کرد چون او بازیگر نقش‌های غافلگیرکننده است که گاهی در نقش زن زخم‌خورده‌ای که همسرش به او خیانت کرده در «محاکمه در خیابان» ظاهر می‌شود و گاهی حتی در یک سکانس کوتاه هم که شده کاراکتر زن میانسالی را در سریال «حیرانی» بازی می‌کند که زیر گریم بسیاری پنهان شده و فقط می‌خواهد توانایی بازیگری‌اش را نشان دهد.

او این روزها با فیلم «بی‌خداحافظی» احمد امینی در سینماها حضور داشت. فیلمی‌ که به زندگی یکی از خوانندگان معروف پاپ (رضا صادقی) می‌پردازد و شقایق فراهانی در آن نقش نامزد سابق این خواننده را بازی می‌کند. قرار بود گفت و گو با این بازیگر به انگیزه اکران این فیلم شکل بگیرد اما در اواسط بحث با نام بردن از برخی آثار این بازیگر مسیر تغییر کرد و فراهانی به صحبت‌های کوتاهی درباره‌ این فیلم اکتفا کرد.

***
در کارنامه بازیگری شما بازی در فیلم‌های کارگردانانی مثل بهرام بیضایی، عباس رافعی، امید بنکدار و…دیده می‌شود که بالطبع حضور در کارهای این فیلمسازان همراه با سبک و سیاق متفاوت‌تری نسبت به فیلم‌های تجاری و کمدی‌تان مثل «مهمان» و «خنده در باران» بوده است. بازی در فیلم‌های تجاری به منظور ورود به مسیری جدیدتر و تغییر دادن آن صورت گرفت یا بر اساس روحیه تجربه‌پذیری‌تان؟

من مسیری را تغییر ندادم و فکر می‌کنم که مثل همه هنرمندان که تجربه کردن کارهای متفاوت در پرونده اغلب‌شان دیده می‌شود، به نوعی من هم تجربه کردم اما در این میان تجربیاتی هم داشتم که به خاطر شرایط اجتماعی و اقتصادی دست به انتخاب آنها زدم که از بازی در آنها هم اصلا پشیمان نیستم. به هر حال گاهی اوقات شرایط دست به دست هم می‌دهند تا آدم در کارهایی حضور پیدا کند که مجبور است در آنها بازی کند و شاید خیلی هم دلش رضا ندهد که در آن کارها حضور پیدا کند. از طرفی هم در این سال‌ها فیلم‌هایی بازی کرد‌ه‌ام که شاید در یکی ، دو سکانس از آنها حضور داشتم ولی در مجموع علاقه‌مند به حضور در آن کارها بودم.

فکر می‌کنید یکی دیگر از دلایل حضور هنرمندانی شبیه به شما (که کمتر فیلم تجاری در کارنامه بازیگری‌شان دیده می‌شود) در چنین فیلم‌هایی ضعف فیلمنامه‌ها و کمبود فیلم‌های خوبی است که در طول سال به آنها پیشنهاد می‌شود؟

من بازی در فیلم‌های تجاری را خیلی هم بد نمی‌دانم. ممکن است هنرمندی دوست نداشته باشد که در چنین کارهایی حضور پیدا کند ولی من جزو هنرمندانی هستم که دوست دارم کار تجاری را هم تجربه کند. «خنده در باران» را هم که شما در ابتدا به آن اشاره کردید و گفتید که یک فیلم تجاری است، من اصلا در زمره فیلم‌های تجاری نمی‌دانم و فکر می‌کنم که ‌این نظر شخصی شما باشد.

به هرحال مجموع بازیگران و نوع روایت قصه نشان از توجه تهیه‌کننده و کارگردان به گیشه است. این فیلم هم از جمله فیلم‌هایی است که قبل از اکرانش با حاشیه‌های متعددی مواجه شد و بر خلاف انتظارات در زمان اکران هم با استقبال خوبی مواجه نشد. با توجه به ‌اینکه «خنده در باران» اولین تجربه داریوش فرهنگ در سینمای کمدی به شمار می‌رود، از نظر شما ویژگی عمده‌ این کار برای حضور در آن چه می‌توانست باشد؟

در واقع یکی از دلایل مهم حضورم در این فیلم کاراکتری بود که قرار بود آن را بازی کنم چون اینقدر برایم جذابیت داشت که می‌دانستم چنین نقشی و با چنین ویژگی‌هایی قطعا به ‌این زودی‌ها به من پیشنهاد نمی‌شود. من از این فیلم دفاع می‌کنم و فکر می‌کنم که اگر فیلم در زمان اکرانش موفق نبوده دلیل بر بد بودن فیلم یا فیلمنامه آن نیست. بیشتر به شرایط سینما برمی‌گردد.

فیلم دیگر شما که مثل «خنده در باران» نقش‌تان بر فیلم و مضمونش ارجحیت بیشتری دارد، «بیداری» است. با اینکه نقش شما به خاطر بازی در این فیلم در جشنواره سال گذشته دیده شد، اما این فیلم هم از جمله فیلم‌هایی محسوب می‌شود که انتظارات را بر‌آورده نکرد و موجی از انتقادات را به همراه داشت.

اولا که «بیداری» در جشنواره دیده شد و چون در سینمای اهالی رسانه مورد لطف مطبوعاتی‌ها قرار نگرفت دلیل بر بد بودن آن نیست! نشست مطبوعاتی فیلم پر از حاشیه برگزار شد و فکر می‌کنم که مطبوعاتی‌ها جو را تغییر دادند چون وقتی در سینماهای دیگر من فیلم را به همراه مردم دیدم، آنها این فیلم را دوست داشتند و خیلی‌ها با چشمانی گریان سراغ من آمدند و از آن تعریف کردند. من از بیداری حمایت می‌کنم و فکر می‌کنم از آن دست فیلم‌هایی شود که ۱۰ یا ۲۰ سال بعد آدم‌ها متوجه حرف آن بشوند و بفهمند که چه فیلمی‌ ساخته شده. متاسفانه شما از همان ابتدای گفت‌وگو همه فیلم‌ها را ترور کردید؛ «خنده در باران» داریوش فرهنگ و «بیداری» فرزاد موتمن! که فکر می‌کنم توهین به صاحبان این آثار محسوب می‌شود.

اما کم فروش بودن فیلم آقای فرهنگ در اکران یا عدم توجه اهالی رسانه و انتقادات‌شان از بیداری دلیل بر توهین به شخصیت ایشان نداشت! من از دلیل پذیرفتن این فیلم‌ها برای بازی شما می‌پرسم.

علاوه بر این‌ فیلم‌ها شما حتی به فیلم «مهمان» هم گفتید یک فیلم تجاری که از نظر من این فیلم اصلا تجاری صرف نیست. به هر حال فیلم تجاری همه کار می‌کند، حتی در آلبوم خواننده‌ها هم همیشه دو تا آهنگ شاد شنیده می‌شود.

قطعا بازیگر فیلم‌های تجاری بودن بد نیست و اصلا چه کسی می‌گوید که پول در آوردن از سینما بد است، یک تهیه‌کننده حق دارد که فیلمش را طوری تولید کند که بفروشد، اما یکی از مسائلی که بیش از هر چیز دیگری در کارنامه بازیگری شما دیده می‌شود، کمتر دیده شدنتان در این چند ساله اخیر است. با توجه به ‌اینکه برخی از بازیگران‌مان وقتی در حوزه سینما کم‌کارتر می‌شوند، سعی می‌کنند بیشتر در عرصه تئاتر یا تلویزیون به فعالیت بپردازند، یعنی راهی پیدا می‌کنند تا همچنان خود را به عنوان یک چهره سرشناس حفظ کنند، شما چنین تصمیمی ‌نداشتید که در یکی از این دو عرصه بیشتر فعالیت کنید؟

من سه سال پیش در نمایش «فیروزه»، کار پدرم بازی کردم! پنج سال هم هست که مشغول بازی در سریال «کلاه پهلوی» هستم که یک سریال بسیار عظیمی ‌است. علاوه بر این سریال هم تله‌فیلم‌های زیادی کار کردم که کار «پل» خانم پاکروان یکی از کارهای اخیرم به شمار می‌رود. شما اطلاع داشتید!؟

اتفاقا این سریال جزو سریال‌هایی بود که در زمان مونتاژ از آن گزارشی تهیه کردم و می‌دانم که سریال یا فیلم‌های تاریخی، زمان و انرژی زیادی را هم از بازیگران آن کار و هم از عواملش می‌گیرد اما منظور من کم‌کاری شما در سال‌های اخیر به نسبت سال‌های شاید پر فروغ‌ترتان بود.

من در تئاتر کار کردم، در تلویزیون هم کار کردم و در سینما هم سالی یک بار فیلم بازی کردم و این برایم کافی است. مسابقه دو نیست که حالا من هر سال بیایم هم تئاتر کار کنم و هم تلویزیون.

خانم فراهانی شما از بازیگرانی هستید که خیلی کم تن به مصاحبه می‌دهید و اگر من این سوالات را از شما پرسیدم و مایه دلخوری شما شده، فکر می‌کنم به‌ این خاطر بود که مصاحبه را با پرداختن به فیلم‌های دیگر شما که در سال‌های اخیر بیشتر در آنها دیده شدید شروع کردم که در کمتر رسانه‌ای به بازی شما در آنها اشاره‌ای شده.

متاسفانه بیان شما از همان ابتدای مصاحبه شکل توهین‌آمیزی را به خود گرفت. مدام از فیلم‌های گذشته من به عنوان فیلم‌های تجاری یاد کرده‌اید، همین مسائل و همین رویکرد شما به کاری که ما برایش زحمت می‌کشیم باعث می‌شود که آدم تا شش ماه دیگر هم گفت‌وگو نکند.

پیش از شروع گفت‌وگو به بازی شما در فیلم‌های «وقتی همه خوابیم» و «پروانه‌ای در باد» اشاره کردم و اگر هم بحث فیلم‌های تجاری‌تان را به میان آوردم به خاطر ارتباط برقرار نکردن مخاطب با برخی از این فیلم‌ها بود، قطعا باید دلیلی برای مخاطب خود که شما را پیگیری می‌کند، داشته باشید.

شما به غیر از اشاره به فیلم‌های تجاری که من در آنها بازی کردم، بحث فیلم «بیداری» را هم به میان آوردی و خیلی راحت درباره آن داوری کردی و گفتی که فیلم ضعیفی است. چرا؟ چون مطبوعاتی‌ها از آن خوش‌شان نیامد. ببینید فیلم‌های ما مثل بچه‌هایمان می‌ماند، یک بچه‌ای ناخلف است و یک بچه‌ای می‌رود دکتر می‌شود ولی در نهایت ما بچه‌مان را دوست داریم.

این روزها فیلم «بی‌خداحافظی» با بازی شما در سینماها حضور دارد که به خاطر پرداختن به زندگی یکی از خوانندگان معروف پاپ، بالطبع مخاطبان زیادی را هم می‌تواند برای تماشای بازی رضا صادقی و البته پر بازیگران بودن آن، به سمت سینما بکشاند. از تجربه حضور در این کار برایمان بگویید.

این فیلم را هم من به خاطر همکاری که قبلا با احمد امینی در «چتری برای دو نفر» برایم رقم خورده بود پذیرفتم و فکر می‌کنم یکی از دلایل مهم حضورم در این کار همین مسئله باشد. برایم فیلم عزیزی است و از آن راضی هستم. فکر می‌کنم در همین حد کافی باشد.

من مسیری را تغییر ندادم و فکر می‌کنم که مثل همه هنرمندان که تجربه کردن کارهای متفاوت در پرونده اغلب‌شان دیده می‌شود، به نوعی من هم تجربه کردم اما در این میان تجربیاتی هم داشتم که به خاطر شرایط اجتماعی و اقتصادی دست به انتخاب آنها زدم که از بازی در آنها هم اصلا پشیمان نیستم
     
  
زن

 
گلزار پس از بازیگری و نویسندگی، اینبار کارگردان می شود!



محمدرضا گلزار سوپراستار سینمای ایران که این روزها دیگر به مانند سابق مخاطبان زیادی را هم به تماشای فیلمهایش نمی کشاند بعد از تجربه فیلمنامه نویسی در کمدی «شیش و بش» به تازگی کارگردانی یک فیلم مستند را برعهده گرفته است. برطبق اطلاعات ارائه شده در روزنامه «تماشا» گلزار که مدتی است در دوبی سکونت دارد در این شهر ساخت مستندی درباره ایرانیان مهاجر را آغاز کرده است.
این مستند که هنوز نامش مشخص نیست زمانی بیشتر از 8 دقیقه نخواهد داشت و گلزار در آن به بررسی سبک زندگی مهاجرانی می پردازد که از ایران برای تحصیل یا کار به امارات متحده عربی و به ویژه دوبی می روند. جالبتر اینجاست موضوعی که گلزار روی آن دست گذاشته پیش از این از سوی نیکی کریمی به عنوان سوژه ساخت فیلم بعدی اش مطرح شده بود.
آخرین حضور سینمایی محمدرضا گلزار فیلم ضعیف «تو و من» بود که نه در گیشه مورد توجه مخاطبان قرار گرفت و نه منتقدان سینما به آن توجهی نشان دادند. به نظر می رسد اینکه گلزار قدم به وادی کارگردانی گذاشته هم ناشی از آن است که می خواهد از تکراری که به واسطه بازیهای ضعیفش گریبانش را گرفته رهایی یابد.
دلم می خواست زمان را به عقب باز می گرداندم…
نه برای اینکه آنهایی که رفتند را باز گردانم…
برای اینکه نگذارم آنها بیایند…!
     
  
مرد

 
بوسه و تعظیم محمدرضا گلزار در کنسرت بزرگ خانوم گوگوش
شنبه 13 آبان 1391


     
  ویرایش شده توسط: christopher   
مرد

 
راز سریال دختران حوا فاش شد

یکتا ناصر، پوریا پورسرخ، امیرحسین رستمی، نیما شاهرخ‌شاهی و گوهر خیراندیش از امشب با سریال دختران حوا ساخته حسین سهیلی زاده مهمان خانه‌ها می‌شوند.
کارگردانی که در کارنامه‌اش سریال‌های پرمخاطبی چون «سراب»، «ترانه مادری»، «فاصله‌ها»، «دلنوازان» و «سه پنج دو» را به ثبت رسانده در جدیدترین سریالش سراغ یک موضوع اجتماعی رفته و زندگی سه زن را روایت می‌کند.
داستان این مجموعه تلویزیونی درباره زنی به نام ثریاست که در زندان در آخرین روزهای زندگی خود پرده از رازی بزرگ برمی‌دارد و از شیوا، مددکار زندان کمک می‌طلبد؛ در این راه شیوا برای پی بردن به این راز درگیر ماجراهای مختلف می‌شود. «دختران حوا»‌ قصد دارد به داستان زندگی سه دختر در سه قشر جامعه که با فرهنگ‌های متفاوت زندگی می‌کنند، اشاره کند و آن را به تصویر بکشد.
دختران حوا روزهای زوج ساعت ۱۹ در جدول پخش شبکه تهران گنجانده شده و تکرار آن نیز روزهای فرد هفته ساعت ۲۳ پخش می‌شود.
این مجموعه تلویزیونی در ۳۴ قسمت ۳۰ دقیقه‌ای آماده شده است و از بازیگران آن می‌توان به یکتا ناصر در نقش شیوا، پوریا پورسرخ در نقش بهزاد، امیرحسین رستمی در نقش مسعود آزاد، نیما شاهرخ‌شاهی در نقش کامران،گوهر خیراندیش در نقش ثریا و ایرج راد در نقش دکتر شمس اشاره کرد.
شهرک غرب، بلوار فردوس، محله طرشت و زندان شهرک سینمایی دفاع مقدس از لوکیشن‌های اصلی این سریال بوده است.
در ساخت این سریال سهیل نوروزی (مدیرتصویربرداری)، مهدی آزادی (مدیرصدابرداری)، نازی پرتوزاده (طراح صحنه و لباس)، محمد قومی (طراح چهره‌پردازی)، امیر سلیمانی (دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز)، نعمت‌الله یمینی (مدیرتولید)، شکوفه هاشمیان (عکاس) و آتوسا شاه‌سیاه (منشی صحنه) همکاری داشته‌اند.
یک سوژه بکر
زامیاد سعدوندیان، فیلمنامه‌نویس سریال دختران حوا این کار را یک ملودرام اجتماعی خواند و به جام‌جم گفت: مخاطب این سریال تمامی خانواده‌ها هستند. من قصه را برای قشر خاصی ننوشته ام. سه دختری که قهرمان داستان هستند در سه طیف مختلف به لحاظ اقتصادی و اجتماعی قرار می‌گیرند. یکی از آنها خیلی ثروتمند است و بقیه زندگی متوسطی دارند.
وی با تاکید بر این که سریال دختران حوا فضای زنانه‌ای دارد ،گفت: نوشتن داستان‌هایی که زنان قهرمان آن هستند کار سختی است؛ اما از طرف دیگر سوژه‌های بکرتری در اختیار فیلمنامه‌نویس قرار می‌گیرد؛ چون درباره زنان داستان‌های کمتری نوشته شده است. از طرف دیگر زنان عاطفی‌تر هستند و برای نزدیک شدن به شخصیت آنها باید دقت بیشتری داشت.
این نویسنده جذاب‌ترین بخش سریال را تعلیق قصه دانست و توضیح داد: الگوی جابه جایی یکی از قواعد درام است و در خیلی از فیلم‌ها و سریال‌های موفق از این قاعده استفاده شده است. در این الگو هر شخصیت فضایش عوض می‌شود و همین تغییر فضا تضادهایی را ایجاد می‌کند.
این سریال ربطی به «سه پنج دو» ندارد
پس از پخش سریال سه پنج دو قرار بود ادامه این سریال در فضایی دیگر ساخته شود. در آن زمان چنین شایع شد که سریال دختران حوا‌ درباره دخترانی است که به ورزش فوتبال علاقه‌مند هستند و این سریال به نوعی ادامه سریال «سه پنج دو» است.
عزیز علیزاده، تهیه‌کننده سریال دختران حوا با رد این شایعه که دختران حوا ادامه سریال سه پنج دو است به جام‌جم گفت: این کار هیچ شباهتی به آن سریال ندارد. دختران حوا یک ملودرام اجتماعی است ولی سه پنج دو یک طنز ورزشی بود. ساخت ادامه آن سریال به کلی منتفی شده و ما هم قصد ساخت آن را نداریم.
عزیز علیزاده، تهیه‌کننده سریال دختران حوا با بیان این که قصه این کار از قسمت ششم به بعد جذاب‌تر می‌شود؛ گفت: در شش قسمت اول شخصیت‌ها معرفی می‌شوند و پس از آن ماجراهای اصلی سریال آغاز می‌شود.
به گفته وی این سریال از پنج شخصیت اصلی و پنج شخصیت فرعی برخوردار است.
او درباره زمان پخش سریال تصریح کرد: به نظر من اگر این سریال ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه شب پخش می‌شد بهتر بود؛ چون در آن زمان مردم از سر کار برگشته و در منزل هستند. ولی ساعت پخش سریال شبکه تهران ۱۹ در نظرگرفته شده و قابل تغییر هم نیست.
دختران حوا را علی‌اکبر جناغی و عزیز علیزاده برای شبکه تهران تهیه کرده‌اند.
منبع :جام جم انلاین
YEMARD

ز چشمت چشم آن دارم ، که از چشمم نیاندازد
به چشمانی که چشمانم ، به چشمان تو مینازد
زکات چشم ، چشمی سوی چشم ما کن
که چشمم را بجز چشمت ، دگر چشمی نمی سازد . . .
     
  
مرد

 
yemard1
دادش باسه خبرات عکس بزاری بهتر میشه
ما هم حرف های زیادی داشتیم... اما برای نگفتن!
     
  
مرد

 
نظر این بازیگر ایرانی در مورد سریال حریم سلطان


نظر این بازیگر ایرانی در مورد سریال حریم سلطان

سید جواد هاشمی کارگردان فیلم سینمایی «اختاپوس» در نوزدهمین نمایشگاه مطبوعات با حضور در غرفه موسسه فرهنگی مطبوعاتی ایران درباره فیلم جدیدش به خبرنگار شبکه ایران گفت: از «اختاپوس» همان خبریست که در نمایشگاه مطبوعات است. هر چقدر اینجا شلوغ باشد سینما هم همینطور است. سالهای گذشته نمایشگاه مطبوعات خیلی شلوغ تر بود و همچنین سینما هم سالهای گذشته شلوغ تر از امروز بود.
وی افزود: شرایط اقتصادی سبب عدم استقبال مردم از بخش های فرهنگی همچون مطبوعات و سینما شده است و این تنها چیزی است که نمی توانیم به فال نیک بگیرم.
بازیگر فیلم سینمایی «اخراجی‌ها» اظهار داشت: به اعتقاد من ضرر مستقیم این شرایط را مردم متحمل می‌شوند. در تقابل فرهنگی همه با هم در جنگ هستند. روزنامه ها با هم می جنگند، تلویزیون با سینما، سینما با حوزه،حوزه با ارشاد، ارشاد با دیگران و …. این یک اتفاق بد است که در کشور ما بوجود آمده است و بر اساس این اتفاق بد «حریم سلطان» برنده می شود.
هاشمی اظهار داشت: به نظر من جنگی شروع شده است که خیلی سخت به پایان می رسد.
وی تصریح کرد: در دایره سینما همه به ارشاد احترام می گذارند و در دایره مطبوعات همه ایمان می آورند که باید با هم رفیق و همساز باشند، نه همسوز!
این بازیگر اظهار داشت: چطور ممکن است روزنامه ها علیه هم بنویسند؟ در روزنامه ها، روزنامه نگار خبرنگار شده، خبرنگار منتقد شده و منتقد شده دشمن. در مطبوعات ما یک اتفاق بد افتاده است!
وی افزود: به وضوح دیده می شود خبرنگاری که استطاعت علمی ندارد نقادی می کند و همه ارکان فرهنگی کشور را نقد می کند در حالی که وظیفه او خبرنگاریست. یک منتقد بجای اینکه خوبی ها و بدی ها را در کنار هم ببیند و نقد کند، ریشه میزند، نابود می کند و دشمنی می ورزد.
هاشمی گفت: متاسفانه این جنگ فرهنگی لطمه اش برای مردم است. بطور مثال وقتی از یک فیلم در روزنامه ای نقد بدی می شود مردم می گویند برای چه برویم فلان فیلم را ببینیم که در آن روزنامه نوشته فیلم خوبی نیست. این نقد نیست این ریشه کنی است نقد یعنی نکات مثبت و منفی.
کارگردان «اختاپوس» اظهار داشت: اگر آنطور که دوست دارم فیلم بسازم، شک نکنید که مسئولین سینما اجازه نخواهند داد و در تلویزیون هم حتما فیلمنامه اش رد خواهد شد. در حال حاضر انتقاد کردن از مسئولین جرم محسوب می شود در حالی که بحران ما در جامعه بحران مردمی نیست بحران مدیریتی است. مشکل ما اختلاف سلیقه ای ما بین مدیران و بزرگانمان است.

وی گفت: چطور ممکن فیلمی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ساخته شود، پروانه نمایش بگیرد و تیزرش روی تلویزیون پخش نشود؟چطور ممکن است موسیقی در وزارت ارشاد مجوز بگیرد اما در تلویزیون قابل پخش نباشد؟
هاشمی تصریح کرد: وقتی ما با تلویزیون همراه باشیم دیگر کسی نمی گوید این خلاف اسلام و دین است. ما وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی داریم و باید در مقابل آن سر تعظیم فرود آوریم. چطور ممکن است فیلمی در جمهوری اسلامی ایران ساخته شود که متن آن قبلا تایید شده و فیلم پروانه نمایش برای سینما گرفته اما بعد از آن یکی بیاید به راحتی بگوید ارشاد دارای استانداردهای مذهبی نیست. کسی نمی تواند به من بگوید تو عناد داری چون بچه نظام هستم.

هاشمی افزود: ما اختلاف سلیقه داریم این فیلم من هم جزو فیلمهای است که له شده است. فیلم «اختاپوس» در جدول فروش بالا است اما متاسفانه شکست خوردیم.
     
  
مرد

 
لیلا حاتمی در جشنوارۀ فیلمِ رم


لیلا حاتمی به عنوان داور در جشنوارۀ فیلمِ رم حضور پیدا کرد.

پیشتر «مارکو مولر»، رییس جشنواره‌ی فیلم رم در گفت‌وگو با نشریه‌ «مسنجر» چاپ رم اعلام کرده بود، «لیلا حاتمی»، بازیگر سرشناس ایرانی یکی از اعضای هیئت داوران بخش رقابتی خواهد بود.

     
  
مرد

 
انتحاری این روزهای سینماها

شايد جالب باشد اگر بدانيد از ميان 14 فيلم روي پرده سينماهاي كشور، 7 فيلم از كارگرداناني بهره برده اند كه نخستين تجربه فيلمسازي شان را انجام داده اند اگرچه به خاطر شرایط در گیشه ناموفق بوده اند. با هم نگاهي كوتاه و گذرا خواهيم انداخت به اين 7 فيلم.

روزنامه ایران: شايد جالب باشد اگر بدانيد از ميان 14 فيلم روي پرده سينماهاي كشور، 7 فيلم از كارگرداناني بهره برده اند كه نخستين تجربه فيلمسازي شان را انجام داده اند كه متأسفانه به دليل شرايط عجيب اكران، اين كارگردانان نتوانسته اند براي فيلم اول خود، گيشه پرزرق و برق و رضايت بخشي را شاهد باشند.

با هم نگاهي كوتاه و گذرا خواهيم انداخت به اين 7 فيلم.

۱.بغض

«بغض» جزو معدود فيلم هاي خوبي است كه در سال 91 به اكران درآمد و متأسفانه به دليل مشكلات موجود بر سر راه سينماي ايران، مثله شد. «بغض» هم اينك تنها 3 سالن در پايتخت دارد و توانسته فروشي معادل 215 ميليون تومان داشته باشد.آنچه در «بغض» بيش از هر چيز ديگري اهميت دارد، روايت يك جريان كلاسه بندي شده از موضوعي به نام «مهاجرت» است.

فيلم اگرچه تدويني غيرخطي دارد اما مخاطب به راحتي مي تواند شخصيت هاي فيلم و انگيزه هاي قبلي و بعدي آنها را بشناسد و بداند آنها به چه دليلي دست به آن سرقت زده اند با اين كه شرايط خاص آنها را نيز درك مي كند اما چنين فيلم خاصي، مشكل خاصي هم دارد و آن، تعبيه نادرست فلاش بك هاي پرتعداد فيلم است.

«بغض» دو روايت متفاوت از يك داستان را به مخاطب خود نشان مي دهد: يكي روايت پرالتهاب زمان حال است و ديگري روايت عاشقانه و خنثي در زمان قبل كه به صورت فلاش بك، در دل زمان پرالتهاب فيلم نشان داده مي شود كه اين اقدام، ناگهان مخاطب را از فضاي پرهيجان و پرسؤال، به فضايي عاشقانه و آرام مي برد كه شدت اين تغيير فضا، براي مخاطب چندان خوشايند نيست اما با تمام اين اشكالات، «بغض» يكي از بهترين فيلم هاي به اكران درآمده سال جاري به حساب مي آيد.

YEMARD

ز چشمت چشم آن دارم ، که از چشمم نیاندازد
به چشمانی که چشمانم ، به چشمان تو مینازد
زکات چشم ، چشمی سوی چشم ما کن
که چشمم را بجز چشمت ، دگر چشمی نمی سازد . . .
     
  
مرد

 
۲.اختاپوس

شايد كسي فكرش را هم نمي كرد كه نخستين ساخته «سيد جواد هاشمي» با داشتن اين همه ستاره سينمايي و بهره مندي از جلوه هاي بصري بسيار خوب و با دارا بودن 20 سالن سينمايي، تنها فروشي معادل 250 ميليون تومان در تهران داشته باشد.اما شرايط بد اكران و همچنين اكران 5 فيلم گونه كودك و نوجوان به صورت همزمان و از آن طرف، اصرار سينماداران بر ادامه اكران «كلاه قرمزي و بچه ننه» سبب شد نخستين ساخته جواد هاشمي، خيلي كمتر از آن چيزي كه انتظار داشتيم، فروش كند.

«اختاپوس» فيلمي است كه علي رغم برخورداري از جلوه هاي ويژه ميداني، داستان هم دارد؛ داستاني كه ميان روايت جدي و فانتزي خود دچار نوسان است و همين، جذابيت داستان را دوبرابر مي كند.استفاده خوب و درخور توجه سازندگان از عناصر كاربردي سينماي كودك در اين فيلم سبب شده تا اين قشر از مخاطب، با فيلم جامعي روبه رو باشد؛ فيلمي كه روند دراماتيك پرچالشي را براي كودكان و نوجوانان روايت كرده و استفاده صحيحي از كاراكترهاي زياد خود به عمل آورده است. بي شك در ميان 5 فيلم گونه كودك و نوجوان كه هم اكنون در حال اكران مي باشد، «اختاپوس»، بهترين و سرگرم كننده ترين فيلم گروه كودك و نوجوان است.

YEMARD

ز چشمت چشم آن دارم ، که از چشمم نیاندازد
به چشمانی که چشمانم ، به چشمان تو مینازد
زکات چشم ، چشمی سوی چشم ما کن
که چشمم را بجز چشمت ، دگر چشمی نمی سازد . . .
     
  
مرد

 
۳.من همسرش هستم

نخستين ساخته «مصطفي شايسته» (در مقام كارگردان)، يك درام روانشناسانه است كه توانسته در شكل روايت نيز توفيقات جالب و قابل توجهي را براي مخاطب به همراه داشته باشد.فيلم براي نشان دادن رفلكس كاراكتر زن در برابر مقوله خيانت، اگرچه با يك ظاهرسازي معنادار، او را در حين ارتكاب خيانت نشان مي دهد اما هدفي بزرگتر دارد و آن، ديد روانشناسانه اين كاراكتر به اين مقوله امروزي است.

اتفاقاً برخلاف تمام جرياناتي كه در اين مدت، اين فيلم را اثري مروج خيانت معرفي كرده اند بايد گفت كه اين فيلم، بشدت در مسير ضدخيانت تعريف مي شود و از قضا، نجابت زني را به تصوير مي كشد كه در برابر تصور آگاهانه خود از خيانت همسرش، از اهرم «اين هماني» استفاده كرده و به ظاهر، به شوهرش مي فهماند كه او نيز در پي رابطه اي نامشروع است تا از اين گذار سايكولوژيك، بتواند پارتنر زندگي خود را به مسير صحيح زندگي بكشاند.

ري اشكن علمي و جالبي كه شايد تاكنون به شكل هاي كليشه اي طلاق، خودكشي، قهر و... نشان داده مي شد اما فيلمنامه اين كار به علت برخورداري از مؤلفه هاي زندگي روز دهه نود ايرانيان و همچنين عبور ماهرانه از كنار خطوط قرمز توانست فيلمي را به مخاطب نشان دهد كه نه تنها نفي كننده زندگي سالم نيست بلكه در مواردي، آموزش دهنده نيز هست. اين كار به عنوان نخستين ساخته شايسته، دكوپاژهاي قابل قبولي دارد.

تجميع موارد ياد شده به همراه استفاده از بازيگران چهره سبب شده تا اين فيلم، هم اكنون با داشتن 6 سالن سينما در تهران، به فروش 260 ميليون توماني دست يابد كه با توجه به اوضاع فعلي سينما، رقم خوبي در قياس با فيلم هاي ديگر اكران به حساب مي آيد.

YEMARD

ز چشمت چشم آن دارم ، که از چشمم نیاندازد
به چشمانی که چشمانم ، به چشمان تو مینازد
زکات چشم ، چشمی سوی چشم ما کن
که چشمم را بجز چشمت ، دگر چشمی نمی سازد . . .
     
  
صفحه  صفحه 17 از 58:  « پیشین  1  ...  16  17  18  ...  57  58  پسین » 
تالار تخصصی سینما و موسیقی

Iranian Cinema News | اخبار سینمای ایران

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti Forums is not responsible for the content of external sites

RTA