ارسالها: 1460
#81
Posted: 15 Apr 2011 17:57
رامین پرچمی هنر مند سبزمان در اوین به سر می برد
رامین پرچمی بازیگر فیلم اخراجی های 2 که طی تظاهرات 25 بهمن دستگیر شده بود به زندان اوین منتقل شد , هم بندی اقای پرچمی که چندی است از زندان آزا د شده ایمیلی به بنده فرستاده تحت این عنوان ” سلام
رامین پرچمی در بند 240 اوین اندرزگاه 9 بازداشت هست من با رامین به مدت 13 روز در یک انفرادی به شماره 433 بودم ایشالله آزاد میشه ازش یک بار بازجویی کردن معلوم نیست چند بار باید بازجویی بشه ولی توی بند همه دوسش دارن و افتخار می کنن , به تمامه بچه های داخل بند کمک می کنه مخصوصا از نظر سیگار و بچه ها رودلداری می داد , خیلی پسر خوبیه
به امید آزادیش …”
دوستان در باره این هنرمند سبز کشورمون اونطوری که باید اطلاع رسانی نشده , به امید آزادی او….
در حدود ساعت ۱۰ شب ۲۷ بهمن ۱۸ زندانی دیگر به این بند انتقال داده شدند که در میان آنها رامین پرچمی، بازیگر سینما و تلویزیون هم بود.
پرچمی روحیهی بسیار خوبی داشت و هنگامی که وارد بند شد با صدای بلند فریاد زد: زندانی سیاسی آزاد باید گردد… و همین باعث افزایش روحیهی بیش از صد نفر از زندانیان این بند امنیتی زندان اوین شد.
آقای پرچمی میگفت در روز ۲۵ بهمن در حین فیلمبرداری بین میدان ولیعصر و فاطمی توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده و در روزهای ابتدای بازداشتش مورد آزار و اذیت ماموران قرار گرفته است. “
مرد=زن
جداسازیهای جنسیتی توهین به انسانیت است
ویرایش شده توسط: soniyahot
ارسالها: 3502
#82
Posted: 21 Apr 2011 03:33
رامین پرچمی بازیگر جوان تلویزیون و سینمای ایران که بهمنماه سال گذشته در تهران بازداشت شده بود طبق حکم دادگاه انقلاب اسلامی ایران به یکسال حبس محکوم شد.
گفتنه میشود وی در ناآرامیهای ۲۵ بهمن سال ۸۹ در تهران شرکت کرده بود که در خیابان توسط مامورین امنیتی ایران دستگیر شد.
شایان ذکر است در ۲۵ بهمن ماه سال گذشته مخالفین حکومت ایران طی بیانیه رهبران جنبش سبز به خیابانهای مرکزی شهر تهران آمده بودند که این تظاهرات به درگیری میان معترضین و نیروهای امنیتی انجامید.
مقامات وزارت کشور دولت ایران تظاهرات در این روز را غیرقانونی اعلام کرده بودند. به همین علت دستگیرشدگان در این روز به احکام سنگین محکوم شدند.
#جاوید_شاه👑
مرگ بر ۳ فاسد : ملا چپی مجاهد(+پسمانده های ۵۷؛نایاک؛مصومه قمی؛حامد مجاهدیون؛مهتدی کهنه تروریست تجزیه طلب و شرکا)
ارسالها: 3502
#83
Posted: 27 Apr 2011 03:29
محمد رضا گلزار با دستمزد یک میلیارد تومانی به قهوه تلخ میآید.
پارس توریسم: محمد رضا گلزار قراردادی ميلياردي با دفتر توليد سريال «قهوه تلخ» (برادران آقاگليان) امضا كرده و قرار
است امسال در دو فيلم سينمايي اين تهیع کننده و چند قسمت از مجموعه ويديويي مذكور بازی كند.
گويا او در قسمتهای پايانی اين سريال كه اواخر تابستان يا پاييز امسال ضبط خواهد شد، مقابل دوربين میرود.
همانطور که دربرنامه 7 نیز عنوان شد گلزار اسپانسر با رقمی در حدود 3ميليارد را جذب دفتر تهیه کننده قهوه تلخ كرده است
#جاوید_شاه👑
مرگ بر ۳ فاسد : ملا چپی مجاهد(+پسمانده های ۵۷؛نایاک؛مصومه قمی؛حامد مجاهدیون؛مهتدی کهنه تروریست تجزیه طلب و شرکا)
ارسالها: 230
#84
Posted: 6 Jun 2011 13:37
سرنوشت شهره وزیری تبار در انتظار گلشیفته فرهانی؟
گلشیفته فراهانی، بازیگر سابق سینمای ایران، چند سال قبل به دلایلی ناگفته اما آشکار، برای همیشه از کشور ایران رفت و به دامان غرب پناه برد.رفتن این زن، با کشف حجاب او در مقابل دوربین های حریص رسانه های خارجی و در ادامه حضورش در فیلم پیکره دروغ ها همراه بود.
تقدیر از «مونیکا بلوچی» در جشنواره تائورمینای ایتالیا
برگزاركنندگان پنجاه و هفتمین جشنواره بینالمللی فیلم تائورمینای ایتالیا امسال از «الیور استون» و «مونیكا بلوچی» تقدیر میكنند.
عشق ، عشق می آفریند . زندگی رنج به همراه دارد ، رنج دلشوره می آفریند ، دل شوره جرات می بخشد ،جرات اعتماد بهمراه دارد . عشق ، عشق می آفریند .
ارسالها: 230
#85
Posted: 6 Jun 2011 13:38
داوود رشیدی: بازیگری گوهری است که خداوند در سینه بازیگر قرار داده
بازیگر «گلهای داوودی» گفت: بازیگری گوهری است که خداوند در سینه بازیگر قرار داده و این هنرمند است که باید از این گوهر محافظت کند و آن را به شیوه صحیح بتراشد.
مردان مجهول: درجه یك» در صدر جدول گیشه ایستاد
«مردان مجهول: درجه یك» با ۵۶ میلیون دلارفروش درصدر جدول گیشه سینماهای آمریكای شمالی ایستاد.
عشق ، عشق می آفریند . زندگی رنج به همراه دارد ، رنج دلشوره می آفریند ، دل شوره جرات می بخشد ،جرات اعتماد بهمراه دارد . عشق ، عشق می آفریند .
ارسالها: 230
#86
Posted: 6 Jun 2011 13:39
ریچارد برتون» و «الیزابت تیلور» در فیلمی از اسكورسیزی
مارتین اسكورسیزی یك فیلم از نحوهی آشنایی و زندگی زناشویی «ریچارد برتون» و «الیزابت تیلور» خواهد ساخت.
عشق ، عشق می آفریند . زندگی رنج به همراه دارد ، رنج دلشوره می آفریند ، دل شوره جرات می بخشد ،جرات اعتماد بهمراه دارد . عشق ، عشق می آفریند .
ارسالها: 230
#87
Posted: 6 Jun 2011 13:39
میترا حجار مقابل دوربین رفت
میترا حجار مقابل دوربین «من همسرش هستم» مصطفی شایسته رفت.
چشم "دزدان خیابان جردن" به گیشه سینماهای کشور است
تهیه کننده فیلم "دزدان خیابان جردن" با اعلام آماده نمایش شدن تازه ترین محصور موسسه فرهنگی و هنری شکوفا فیلم گفت: وحید اسلامی، کارگردان این فیلم با نگاه و اقتباسی آزاد از فیلم "درد سر در بهشت" ساخته "ارنست لولیچ" که محصول دروران کلاسیک سینمای جهان است به ساخت این اثر پرداخت و معتقدم که این فیلم در بازخورد با مخاطب می تواند موفق باشد
حامد بهداد تکذیب کرد
حامد بهداد در واکنش به انتشار مطلبی از او در سایت کافه سینما گفت: «مسوولیت آنچه در این سایت به نقل از من منتشر شده، به هیچ وجه برعهده من نخواهد بود.»
عشق ، عشق می آفریند . زندگی رنج به همراه دارد ، رنج دلشوره می آفریند ، دل شوره جرات می بخشد ،جرات اعتماد بهمراه دارد . عشق ، عشق می آفریند .
ارسالها: 3119
#88
Posted: 3 Oct 2011 13:43
خواندنی از سینمای ایران
سعید سهیلی اویل دهه 80 قصد ساخت فیلم برهنه را داشت اما مسئولان با این نام موافقت نكردند. سهیلی كه نمی توانست كلمه برهنه را از اسم فیلمش حذف كند پس از چند روز عنوان شب برهنه را برای آن برگزید.
2 . نام شناسنامه ای سیاوش طهمورث ، حسن طهمورث نیا است.
3 . كمال تبریزی تصمیم گرفت برای جلوگیری از تنش تا قبل از نمایش مارمولك هیچ كدام از عكس های پرویز پرستویی با لباس روحانی در اختیار مطبوعات قرار نگیرد و در حقیقت ماجرای این فیلم چند ماه پس از ساخت و در جشنواره فیلم فجر لو رفت.
4 . رامبد جوان چند سالی از بازیگری كنار كشید و سرگرم كسب درآمد در یك شركت تبلیغاتی شد.
5 . محمد رضا شریفی نیا از جمله چهره هایی است كه مسئولان صدا و سیما مخالف انجام هر گونه مصاحبه ای با او هستند . شریفی نیا از گزینه های حضور در شب شیشه ای هم بود اما مسوولان مربوطه از رشیدپور خواستند تا حتی به اسم او هم اشاره ای نكند.
6 . پگاه آهنگرانی بازیگر دختری با كفش های كتانی از فعالان ستاد انتخابی دكتر معین در آخرین دوره انتخابات ریاست جمهوری بود.
7 . مهدی فخیم زاده پس از فروش استثنایی خواستگاری تصمیم گرفت خودش روی فیلم های جدیدش سرمایه گذاری كند و بلافاصله دو فیلم ساده لوح و شتابزده را ساخت اما مافیای سینمای ایران كاری كرد كه هر دو فیلم او در شرایط نامناسب اكران شوند و از نظر مالی متضرر شود.
8 . داریوش كاردان و مهران مدیری زمانی عاشقانه یكدیگر را دوست داشتند اما حالا سایه هم را با تیر می زنند و حتی حاضر نیستند در یك مناظره تلویزیونی كنار هم بنشینند.
9 . پدر هدیه تهرانی سال 78 با حضور در دفتر یكی از مجلات مطالب تندی را علیه همسر سابق خود و همین طور دخترش بر زبان آورد و پیش بینی می شد او به این جریان خبری ادامه دهد اما گویا مذاكرات هدیه با پدرش باعث شد او ارتباط خود را با مطبوعات قطع كند..
10 . گر بودجه و حوصله اجازه می داد مسعود ده نمكی چند روز پیش از آغاز تولید اخراجی ها قطعا هنرپیشه نقش مجید سوزوكی را تغییر می داد اما این اتفاق رخ نداد و كامبیز دیر باز گرچه اصلی ترین نقش اخراجی ها را بازی كرد اما حضورش زیر سایه اكبر عبدی ، امین حیایی، شریفی نیا ، ارژنگ امیر فضلی و ... قرار گرفت.
11 . مسعود كیمیایی یكبار به عنوان تهیه كننده سرمایه گذاری فیلمی از داریوش مهرجویی را بر عهده گرفت و دست بر قضا این فیلم به كم فروش ترین فیلم دوران سینمایی مهرجویی تبدیل شد.
12 . شاهد احمدلو زمانی كه یك كودك بود همراه با پدرش سر صحنه فیلم های پدرش سر صحنه فیلم های مسعود كیمیایی می رفت و به همین دلیل عاشق سینما شد و در فیلم دندار مار یك نقش نسبتا طولانی را بازی كرد.
13 . فیلم نقاب تا اواسط تولید پوكر نام داشت اما با اخطار مسوولان وقت وزارت ارشاد و حذف قسمت هایی از فیلمنامه كاظم راست گفتار نام آن را به نقاب تغییر داد.
14 . ایرج نوذری و امیر تاجیك سال 83 و در بحبوحه تولید یك فیلم سینمایی كه هنوز به اكران عمومی در نیامده به شدت با یكدیگر در گیر شدند تا جایی كه حاضران در صحنه فیلمبرداری تصور كردند این درگیری مربوط به یكی از صحنه های فیلم است و به تشویق این دو پرداختند.
15 . ثریا قاسمی متولد سال 1319 از معدود بازیگران سالهای پس از انقلاب است كه در ابتدای دهه 40 موفق به دریافت مدرك لیسانس شد. او لیسانسیه زبان انگلیسی است.
16 . جمشید مشایخی در خلوت خودش شعر می گوید اما این سروده ها را قفط با همسرش در میان می گذارد .
17 . جمشید هاشم پور تا یك سال پیش تنها بازیگر سینمای ایران بود كه تلفن همراه نداشت و معتقد بود كه اعصابش را به هم می ریزد. او به اصرار اعضای خانواده اش مدتی است به جمع موبایل داران پیوسته است.
18 . ناصر چشم آذر هنگامی كه فیلم ساحره برای روزنامه نگاران و منتقدان سینما در حال پخش بود شروع به داد و فریاد كرد و خواستار دستمزد خود شد. كارگردان این فیلم ضمن پرداخت دستمزد موسیقی او را از این فیلم حذف كرد و از بابك بیات خواست تا موسیقی جدیدی برای آن بسازد.
19 . اكبر عبدی آنقدر خانواده دوست است كه تمام اعضای خانواده اش را در یك آپارتمان مستقر كرده است.
20 . غلامحسین لطفی بازیگر سینما و تلویزیون به دلیل ضعف مالی طی دوران نوجوانی اش در یكی از
سینماهای شهر قزوین به عنوان كنترلچی مشغول فعالیت شد.
21 . محمود پاك نیت و مهوش صبركن گرچه زوج هنری خوشبختی هستند اما برای پذیرش پیشنهادات بازی كاملاً مستقل عمل می كنند و تا حالا برای حضور در هیچ پروژه ای یكدیگر را تحمیل یا حتی توصیه نكرده اند.
22 . نیكی كریمی تعداد از عكس های دوران كودكی اش را به داریوش مهرجویی داد تا در چند سكانس از فیلم پری از آنها استفاده كند.
23 . علی حاتمی اولین كسی بود كه متوجه بیماری سرطان خود شد اما طوری رفتار كرد كه هیچ كدام از اطرافیانش متوجه این موضوع نشوند.
24 . مهناز افشار یكی از گزینه های فریدون جیرانی برای حضور در پارك وی بود اما چون با پروژه دیگری قرارداد بسته بود علی رغم میل باطنی اش نتوانست همكاری با فریدون جیرانی را آغاز كند.
25 . لعیا زنگنه اولین بازیگری بود كه پس از پایان بازی در یكی از فیلم هایش به دادگاه مراجعه كرد و از دست بازیگر نقش مقابلش رسما شكایت كرد.
26 . عباس كیارستمی گرچه سالهاست مطابق خارجی ها فیلم می سازد اما عاشق زندگی سنتی است و خوردن غذاهای ایرانی را به خوراكی های فرنگی ترجیح می دهد.
27 . هم همسر اول بهروز افخمی از هنرمندان سینما بود( ناهید طلوع ) و هم همسر دوم او( مرجان شیرمحمدی ).
28 . اردلان شجاع كاوه بازیگر سریال چارخونه یكی از اساتید رشته بازیگری در دانشگاه است. شجاع كاوه خودش فوق لیسانس تئاتر است.
29 . میترا حجار بازیگری است كه ماه هاست ایران را ترك كرده، مدتی است در شبكه جام جم به عنوان مجری فعالیت می كرد اما چون بازیگری سینما را دوست داشت قید تلویزیون را زد .
30 . محمدرضا فروتن كه خودش شاگرد كیومرث پوراحمد می دانست در پشت صحنه فیلم اتوبوس شب با یكی از عوامل فیلم درگیر شد و پور احمد را از حركت خود بسیار ناراحت كرد.
31 . ابولفضل پورعرب تا كنون سه بار زندگی مشترك تشكیل داده اما متاسفانه در هر سه مورد به بن بست رسیده است.
32 . حسین پناهی در سال های پایانی زندگی اش وضعیت مالی مناسبی نداشت. با درگذشت او پرویز پرستویی یكی از چهر هایی بود كه به صورت مخفیانه قسمت عمده ای از هزینه های برگزاری مراسم بزرگداشت دوست قدیمی خود را تقبل كرد.
33 . امین تارخ در آخرین روزهای فیلمبرداری پرونده هاوانا با علیرضا رئیسان كارگردان این فیلم دچار اختلاف شد و به همین دلیل در چند جلسه پایانی فیلمبرداری پرونده هاوانا غایب بود.
34 . مهران مدیری كه به همراه گروهی از بازیگران ساعت خوش ممنوع الفعالیت شد طی پنج سال دوری از هنر چاره ای جز حضور در شغل آزاد كه با روحیات او همخوانی نداشت پیدا نكرد.
35 . فتحعلی اویسی گرچه در امریكا مدرك كارگردانی سینما گرفته و سازنده فیلم پرفروشی مثل مریم و میتیل هم بوده اما سال هاست فیلم جدیدی نساخته.
36 . سعید امیر سلیمانی سال ها پیش فیلمی ساخت به نام چون ابر در بهاران كه در آن برای كمند و سپند نقش هایی در نظر گرفت . ولی چون فروشی نكرد دیگر فیلمی نساخت.
37 . مجید مجیدی كه به عنوان بازیگر وارد سینما شد حالابه كارگردانی مطح تبدیل شده حدود دو سال در جبهه حضور داشت اما هرگز دوست ندارد به خاطرات آن دوران اشاره كند.
38 . رخشان بنی اعتماد در سال 61 به عنوان دستیار كارگردان در پروژه آفتاب نشین ها حضور داشت اما با گذشت زمان بنی اعتماد نسبت به كارگردان آن فیلم صاحب اعتبار بیشتری شد .
39 . علی مصفا در آغاز اكران فیلم پارتی با تماسهای تهدیدآمیزی از سوی افرادی كه خود را متعلق به گروه های فشار می دانستند مواجه شد و دلهره زیادی را تحمل كرد اما خوشبختانه همه چیز یه خیر گذشت .
40 . سعید راد پسر مهربانی دارد كه در كانادا اقامت دارد . جالب است بدانید چند سال پیش فرزند او به مناسب سالروز تولد پدرش یك بلیت رفت و برگشت هواپیما را برای سعید را ارسال كرد.
مقصر منم که خیال کردم هیچکس باز عاشق نمیشه
حواسم نبود شاه توی دست آخر یا ماته یا کیشه
ارسالها: 3119
#89
Posted: 16 Oct 2011 05:45
"بی خداحافظی" برای جشنواره فجر امسال آماده نمایش می شود
فيلم نيوز: تهیه کننده "بی خداحافظی" از آماده شدن این فیلم برای حضور در جشنواره فجر امسال خبر داد.
محمد نشاط در این ارتباط گفت: فیلمبرداری این فیلم اواخر هفته گذشته در جزیره کیش به پایان رسید و در این سکانس ها بازیگر خاصی حضور نداشت و بیشتر تمرکز ما بر روی دوران کودکی آقای رضا صادقی بود. تدوینگر به زودی مشخص می شود و تلاش می کنیم برای جشنواره فجر امسال آماده شود.
این فیلم با نگاهی به زندگی رضا صادقی خواننده پاپ ساخته شده و داستان آن با سفر این خواننده از بندرعباس به تهران آغاز میشود. رضا صادقی، محمدرضا فروتن، پگاه آهنگرانی، شقایق فراهانی، مژگان بیات، افشین هاشمی، پیام دهکردی، کوروش تهامی، همایون ارشادی، هومن برق نورد، پرویز سیرتی، مریم بوبانی، ترلان پروانه، مجید جعفری، احمد پور عظمتی و ضیا شجاعیمهر از بازیگران "بیخداحافظی" هستند.
عوامل تولید "بیخداحافظی" عبارتند از مدیر فیلمبرداری: مهدی جعفری، طراح صحنه و لباس: مشکین مهرگان، طراح گریم: ایمان امیدواری، صدابردار: پرویز آبنار، برنامهریز: مینا زیوری، دستیار کارگردان: بهداد آوند امینی، مدیر تولید: جعفر عروجی و تهیهکننده: محمد نشاط.
فیلمنامه این فیلم را سعید شاهسواری نوشته است. احمد امینی کارگردانی فیلمهای سینمایی "سایههای هجوم"، "غریبانه"، "چتری برای دو نفر"، " این زن حرف نمیزند" و مجموعههای تلویزیونی "اولین شب آرامش"، "بیگناهان " و چند اپیزود از مجموعه "باران عشق" را در کارنامه دارد.
مقصر منم که خیال کردم هیچکس باز عاشق نمیشه
حواسم نبود شاه توی دست آخر یا ماته یا کیشه
ارسالها: 3119
#90
Posted: 16 Oct 2011 05:47
آیا "جدایی نادر ار سیمین" فیلم مهمی است؟!
فيلم نيوز: در بعد از ظهر جمعه 15 مهر 1390 نشستی سینمایی با محوریت بررسی وجوه اهمیت جدایی نادر از سیمین در غرفه سایت سینمایی سی نت در نمایشگاه رسانه های دیجیتال برگزار شد.
در این نشست که اجرای آن بر عهده محسن آزاددل بود، سه منتقد سایت سید جواد صفوی به عنوان منتقد مهمان، احمد شاهوند و نیما بهدادی مهر به تشریح دلایل اهمیت جدایی نادر از سیمین پرداختند.
سید جواد صفوی منتقد مهمان برنامه در آغاز گفتگو به استقبال جهانی از جدایی نادر از سیمین اشاره کرد و جدایی نادر از سیمین را فیلمی با لایه های مذهبی و تحت تاثیر گرایشات انسانی دانست که دغدغه های بشری و اصلی به نام انسان را در زاویه تحلیل خود قرار می دهد.
گزارش مشروح نشست را در ادامه با هم می خوانیم:
محسن آزاددل: عده ای معتقدند به علت موضوعاتی که درون این فیلم مطرح شده همچون بحث های خانوادگی مذهبی و مسائلی که به ایران مربوط میشود به همین دلیل این فیلم در جهان گسترده اکران شده و طرفدار پیدا کرده است نظر شما چیست؟
جواد صفوی: اگر بخواهیم جهان شمول به این فیلم نگاه کنیم جدایی نادر از سیمین مسائلی را مطرح کرده که دغدغه بسیاری از افراد است حتی مردمان کشورهای اروپایی؛ به واقع همه جای دنیا با آنچه به اسم دروغ و ایمان و شک داریم درگیر هستند و فرهادی از این درام استفاده کرد تا به یک وضعیت برسد و فقط بازیگران به ایفای نقش نمی پردازند و داستان داستانی نیست که به سادگی روایت شود.
نیما بهدای مهر: فرهادی از طریق رویارویی آدم ها در فیلمش و با نمایش میزان پای بندی، تعهد و تقید انسان ها به ارزش ها در شرایط ملتهب و سخت و همچنین مکث هدفمند بر روی مسائل اعتقادی می خواهد به این موضوع برسد که ما چقدر در زندگی به این مباحث پایبند هستیم و با تحلیل درستی که از این مسائل در فیلمش و از طریق توجه دادن مخاطب به کاراکتر ساره بیات ارائه می دهد به نوعی تصویری حقیقی از مناسبات جامعه ایرانی را بازتاب می دهد. گرچه من معتقدم فیلم فرهادی درامی انتقادی و اجتماعی است اما می توان به نوعی آن را یک فیلم دینی برشمرد زیرا مفاهیم اثر با بستری از لایه های دینی پیوند خورده اند و درس هایی پرمحتوا برای اجتماع دارند و همین مساله این فیلم را شاخص و جهانی کرده و به اعتقاد من به این دلایلی که بیان شد باید آنرا مهم ارزیابی کرد.
آزاددل: آیا برای خانواده ها نیز چنین فیلمی می تواند اثرگذار باشد؟ مثلا در صحنه ای که دختر خانواده (ترمه) دروغ می گوید و بعد خودش از گفته خود پشیمان می شود و گریه می کند چه برداشتی می توان داشت؟
احمد شاهوند: نمی توانیم بگوییم جدایی نادر از سیمین فیلم آموزنده ایست بلکه بهتر است از این وجه نگاه کنیم که شرایط می تواند اثرات بسیاری بر روی افراد بگذارد همانطور که در این فیلم شرایطی پیش آمد که پدر به دخترش دروغ بگوید پس فیلم آموزنده ای نمی تواند باشد.
آزاددل: چرا درباره الی اصغر فرهادی مثل جدایی نادر از سیمین انقدر گسترده نشد و چرا حاشیه و صحبت برای جدایی نادر از سیمین بیشتر است؟
بهدادی مهر: درباره الی تم مشابهی از لحاظ ساختار دراماتیک با جدایی نادر از سیمین داشته اما آنچه که به نظر من جدایی نادر از سیمین را جهانی تر کرده می تواند پخش کننده های قدرتمند آن در عرصه های بین المللی باشد که درباره الی نتوانست این شانس را بدست بیاورد و جهانی شود.
شاهوند: اگر جدایی نادر از سیمین فیلم اول اصغر فرهادی بود باز هم می توانست به این مقدار موفق و مطرح شود؟ به نظر من فرهادی موفقیت جدایی نادر از سیمین در ابعاد جهانی را مدیون درباره الی است.
بهدادی مهر: از رقص در غبار تا جدایی نادر از سیمین مسیر پیشرفت فرهادی را میتوان دید. از همان زمانی که فرهادی فیلم نامه نویس مجموعه های تلویزیونی بود و دقت نظر بسیار داشت و چه زمانی که وارد عرصه سینما شد از همان ابتدا پدیده بود و یک مارک معتبر سینمایی برای سینمای امروز ماست و اعتبار جهانی
سینمای ایران نیز مدیون وجود اصغر فرهادی است. یکی از دلایل توجه بیش از اندازه رسانه های خارجی به جدایی نادر از سیمین اعتبار خود فرهادی است یعنی خود فرهادی تعیین کننده است. یعنی حضورش در یک اثر چه در پشت دوربین یا به عنوان فیلم نامه نویس محرکی است برای توجه کردن و دقت داشتن به آن فیلم. برای مثال در فیلمی همچون دایره زنگی نشان داد در زمینه فیلم نامه نویسی نیزموفق است و در همین جدایی نادر از سیمین هم مساله بررسی دغدغه های انسانی می تواند یکی از مولفه های اصلی در پذیرش جهانی این فیلم باشد. در کنار آن نیز نام خود فرهادی تاثیر گذار است و اعتبار جهانی را کسب کرده است و میتوان با خیال راحت منتظر ساخت آثار بعدی اصغر فرهادی بود
صفوی: فرهادی درام را بسیار خوب می شناسد، چهارچوب یک فیلم را به درستی رعایت می کند، فیلمش را جذاب می سازد و از این به بعد کارش از لحاظ تکنیکی سخت تر خواهد شد. نوع نگاهش به بازیگر و بازی گرفتن از بازیگر ما را از فیلمش مطمئن می کند و شاید وجه اهمیت جدایی نادر از سیمین نیز در همین رعایت چهارچوب ها و قواعد سینمایی است.
بهدادی مهر: فرهادی تصویر عینی زندگی آدم ها را در آثارش جلوه می دهد یعنی روی پرده شما نمایش نمی بینید با واقعیتی که در زندگی همواره جاریست روبرو می شوید و همذات پنداری می کنید و با هر کدام از شخصیت ها می توانید ارتباط برقرار کنید متاسفانه بحث تکنیک در سینمای ما به قدری وارونه نگاه شده که همه فکر می کنند اگر یک نورپردازی خیلی غلو شده و میزانسن خیلی صریح و آشکار در فیلمش به تصویر بکشد یعنی تکنیک رعایت شده در حالی که تکنیک این نیست بلکه ما باید به قدری به اوج تکنیک در یک اثر برسیم که ملموس نباشد و مخاطب اصلا متوجه موضوع نشود که در حال فیلم دیدن است بلکه گمان کند برشی از زندگی خود و یا برگی از دفتر زندگی خود را دیده و ورق زده است و به قدری با شخصیت ها همذات پنداری می کند که تا آخر فیلم حتی پلک هم نمی زند. به واقع فرهادی می داند برای چه جامعه و قشری فیلم می سازد گر چه نمیگوید برای چه قشری فیلم می سازد و کل جامعه انسانی را در قالب تصویر نشان می دهد، برخلاف هامون مهرجویی که فیلمش برای قشر روشن فکر آن دوره است و یا حاتمی کیا که فیلم های جنگی او خبر از جبهه و جنگ و قشر جانباز و شیمیایی میدهد
آزاددل: پله بعدی فیلمسازی فرهادی چه چیزی می تواند باشد؟
صفوی: گمان می کنم بر روی درام خیلی بیشتر فکر خواهد کرد و آثارش بستر دراماتیک بسیار قوی خواهد داشت گرچه من بر این باورم که فیلم را باید به عنوان یک فیلم ببینیم نه بیشتر.
آزاددل: فکر می کنید فروش بالای جدایی نادر از سیمین چقدر تحت تاثیر اخراجی ها بوده و چقدر مربوط به درباره الی میشود ؟
شاهوند: نظر من این است که به خاطر جوی که نوروز پیش آمد و همچنین بازار داغ تحریم اخراجی های 3 فیلم جدایی نادر از سیمین به چنین فروش میلیاردی دست یافت. شخصا چنین رقمی برای فیلم فرهادی پیش بینی نمی کردم.
بهدادی مهر: وقتی فیلم خوبی ساخته شود که حرف برای گفتن به مخاطب داشته باشد بی شک مورد استقبال آن قرار می گیرد اما جدا از همزمانی جدایی نادر از سیمین با اکران اخراجی های 3 و جدا از نام اصغر فرهادی درون مایه بسیار خوبی برای مخاطب دارد و مخاطب می رود فیلمی را ببیند که بازتاب زندگی خودش باشد و با فیلمی درگیر می شود که بتواند با شخصیت های ان درگیر شود وقتی این فیلم را برای دیدن انتخاب کرد چون بازتاب زندگی است جذب آن شده نه به آن دلیل که فیلم قدرتمندی است بلکه در نگاه اول متوجه می شویم که درون مایه فیلم در این امر بسیار تاثیرگذار بوده است .
آزاددل: در ابتدای فیلم، جدایی سیمین از نادر بود و در پایان فیلم جدایی نادر از سیمین. در این بین با وجود اینکه ظاهرا پدر نادر هم فوت کرده، چه چیز قدرتمندی باعث شده که نادر تصمیم به جدایی بگیرد؟
بهدادی مهر: دلیل جدایی سیمین از نادر در ابتدای فیلم اعتقادی بود که وی در خصوص فضای جامعه ایرانی داشت و اینجا را فضای مناسبی برای زندگی دخترش نمیدانست اما بعد از دو ساعت از تماشای فیلم در نهایت به این نتیجه میرسیم که سیمین زندگی نادر را دچادر تلاطم کرد با توهین و تحقیر وی و زیر سوال بردن هویت فردی و انسانی وی، نادر را در تصمیم برای جدایی مصرتر ساخت و در آخر به اینجا رسید که نادر از سیمین جدا شود.
گرچه حرف های بسیاری در خصوص این فیلم فاخر بین اهالی هنر و منتقدان مطرح است اما در نتیجه گیری نهایی از این بحث در غرفه سی نت به این نتیجه رسیدیم که جدایی نادر از سیمین نقطه قوت و شاهکار سینمای ماست هم از لحاظ تکنیک و هم از لحاظ مفهومی که دارد و به همین علت مخاطبین بسیاری در سطح جهان برای خود پیدا کرده است.
مقصر منم که خیال کردم هیچکس باز عاشق نمیشه
حواسم نبود شاه توی دست آخر یا ماته یا کیشه