انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
تالار تخصصی سینما و موسیقی
  
صفحه  صفحه 5 از 9:  « پیشین  1  2  3  4  5  6  7  8  9  پسین »

Iranian Cinema History | تاریخ سینمای ایران


مرد

 
جشنواره بیست و نهم
جشنواره بیست و نهم فیلم فجر 16 تا 26 بهمن ماه 1389 با حذف بخشهای کوتاه، مستند و پویانمایی به دبیری مهدی مسعود شاهی برگزار شدکه در این دوره جوایز اصلی به فیلم های مسعود کیمیایی و اصغر فرهادی تعلق گرفت.
داوری بخش سودای سیمرغ را جهانگیر الماسی، مجید انتظامی، ابوالقاسم طالبی، جابر قاسمعلی، علی معلم و حسن عباسی بر عهده داشتند که در نهایت فیلم «جرم» مسعود کیمیاییرا به عنوان بهترین فیلم انتخاب کردندو سیمرغ های بهترین کارگردانی و فیلمنامه را به اصغر فرهادی برای«جدایی نادر از سیمین» اهدا کردند.
مهدی هاشمی برای فیلم «آقا یوسف» و «آلزایمر» و ویشکا آسایش برای «ورود آقایان ممنوع» بهترین بازیگر نقش اول شدند و جایزه نقش مکمل هم به حامد بهداد برای«جرم» و مهناز افشار برای «سعادت آباد» تعلق گرفت.
تماشاگران هم «جدایی نادر از سیمین» را به عنوان فیلم برگزیده شان انتخاب کردند.
از دیگر آثار این دوره جشنواره می توان به «آسمان محبوب» (داریوش مهرجویی)، «اخراجی ها 3» (مسعود ده نمکی)، «اینجا بدون من» (بهرام توکلی)، «خیابان های آرام» (کمال تبریزی)، «راه آبی ابریشم» (محمدرضا بزرگ نیا)، «33روز» (جمال شورجه)،«سیزده59» (سامان سالور)، «فرزند صبح» (بهروز افخمی)، «گزارش یک جشن» (ابراهیم حاتمی کیا) و «یه حبه قند» (رضا میرکریمی) اشاره کرد.
در جشنواره بیست و نهم نکوداشت محمدرضا اعلامی، منوچهر حقانی پرست و بزرگداشت شهریار بحرانی، پوران درخشنده، داود رسولیان، مهدی فقیه، مسعود کیمیایی، بیژن محتشم و جمشید هاشم پور برگزار شد.
حتی اگر نباشی، می آفرینمت!
چونان که التهاب بیابان،
سراب را...
     
  
مرد

 
نام فایل:نگاهی به بیست و نه دوره جشنواره فیلم فجر
اندازه:794kb
فرمت:pdf

لینک دانلود:
DOWNLOAD
حتی اگر نباشی، می آفرینمت!
چونان که التهاب بیابان،
سراب را...
     
  
مرد

 
سی امین دوره
این دوره در دهه فجر سال 1390 و اختتامیه آن یکشنبه شب 22 بهمن ماه همان سال در تالار وحدت برج میلاد برگزار گردید.
نامزدهای دریافت بهترین فیلم و تهیه کنندگانشان:
1."ملکه" ابوالقاسم حسینی
2."نارنجی پوش" داریوش مهرجویی
3."پل چوبی" علی سرتیپی
4."روزهای زندگی" سعید سعدی
5."بوسیدن روی ماه" منوچهر محمدی
6."ضد گلوله" رضا رخشان

جایزه این بخش تعلق گرفت به؛
«روزهای زندگی»
نامزدهای دریافت سیمرغ کارگردانی:
1."داریوش مهرجویی" برای نارنجی پوش
2."پرویز شیخ طادی" برای روزهای زندگی
3."محمد علی باشه آهنگر" برای ملکه
4."همایون اسعدیان" برای بوسیدن روی ماه
5."مانی حقیقی" برای پذیرایی ساده

سیمرغ این بخش اهدا شد به؛
پرویز شیخ طادی
بهترین فیلمنامه غیر اقتباسی
سیمرغ در این بخش به
مصطفی کیایی
رسید، برای "ضد گلوله"

نامزدهای بخش بازیگر نقش اول مرد:
"حسین یاری" در یک سطر واقعیت
"حمید فرخ نژاد" در گشت ارشاد و روزهای زندگی
"فرهاد اصلانی" در خرس و زندگی خصوصی
"مصطفی زمانی" در یک عاشقانه ساده
"میلاد کیمرام" در ملکه

جایزه این بخش اهدا شد به؛
فرهاد اصلانی
برای بازی در دو فیلم
خرس و زندگی خصوصی
بهترین بازیگر نقش اول زن:
"بهناز جعفری" در تلفن همراه رییس جمهور
"لیلا حاتمی" در نارنجی پوش
"مهناز افشار" در پل چوبی
"هنگامه قاضیانی" در روزهای زندگی
"شیرین یزدان بخش" در بوسیدن روی ماه
"ترانه علیدوستی" در پذیرایی ساده

سیمرغ رسید به؛
هنگامه قاضیانی
سیمرغ بهترین بازیگر مکمل مرد؛
اکبر عبدیبرای بازی در خوابم می آد(در نقش مادر)
جایزه بهترین نقش مکمل زن؛
یکتا ناصربرای بازی در یکی میخواد باهات حرف بزنه.

جوایز بخشهای دیگر جشنواره؛
بهترین فیلمبرداری:
امیر کریمی"روزهای زندگی"
بهترین تدوین:
هایده صفی یاری"نارنجی پوش"
بهترین موسیقی:
حسین علیزاده"ملکه"
بهترین طراحی صحنه و لباس:
عباس بلوندی"ملکه"
بهترین چهره پردازی:
عباس صالحی"روزهای زندگی"
بهترین صدابراری:
ساسان نخعی"بوسیدن روی ماه"
بهترین صداگذاری:
محمدرضا نخعی"خرس"
بهترین جلوه های ویژه بصری:
کامبیز سحر خیز، امیر سحر خیز و سید هادی اسلامی"سلام بر فرشتگان"
بهترین جلوه های ویژه میدانی:
محسن روزبهانی"روزهای زندگی"
جایزه ویژه هیئت داوران:
داریوش مهرجویی"نارنجی پوش"
بهترین فیلمنامه اقتباسی:
علی مصفا"پله آخر"
سیمرغ زرین دبیر جشنواره:
رسول صدر عاملی"در انتظار معجزه"
همچنین
تهیه کننده فیلم"شور شیرین"
فیلم منتخب مردم در بخش بین الملل:
ملکه
سیمرغ فیلم برای فیلم اولی ها:
گیرنده"مهرداد غفارزاده"
سیمرغ کارگردان برای فیلم اولی ها:
رضا عطاران"خوابم می آد"
بهترین فیلم مستند:
در جستجوی پلنگ ایرانی"فتح الله امیری"
بهترین کارگردان مستند:
مانی حقیقی"مهرجویی کارنامه چهل ساله"
حتی اگر نباشی، می آفرینمت!
چونان که التهاب بیابان،
سراب را...
     
  
مرد

 
نیم نگاهی به تاریخچه انیمیشن
جهان پر رمز و راز فانتزی
سينماي پويانما يا انيميشن كه بين قديمي ترها به مضحك قلمي وكارتون نيز شهرت دارد، ما را به قلمرو فانتزي وتخيل محض مي برد. جايي كه اشيا ونقش ها جان مي گيرند. حيوانات وحشرات حرف مي زنند و... هرناممكني امكان وقوع مي يابد. آنچه در اين قلمروخيال انگيز اتفاق مي افتد، تبلور آرزوها و رؤياهاي ديرينه انسان است ونشانه هاي آن را در نقش ها وتنديس هاي عهدباستان وافسانه ها ومثل ها ومتلهاي عاميانه و برخي آثار معتبر ادبي اعم از شعر وداستان مي توان يافت. نمونه هاي مثال زدني در گنجينه ادبيات فارسي فراوانند؛ كليله ودمنه، مرزبان نامه ، منظومه موش و گربه، تمثيل هاي مثنوي معنوي وخيل بي شمار ديگر با جان بخشيدن به اشيا وشخصيت دادن به موجودات غيرانسان، وسوسه راه يافتن به جهان پررمز و رازفانتزي را يادآوري مي كنند وبرهمان چشم اندازي روزنه مي گشايند كه دستمايه مطلوب سينماي انيميشن قلمداد مي شود.
حتی اگر نباشی، می آفرینمت!
چونان که التهاب بیابان،
سراب را...
     
  
مرد

 
قدم های اولیه
نخستين كوشش ها براي كشف ترفند پويانمايي ونمايش تصاوير متحرك به وسيله نقاشي نيز پيش از پديدآمدن سينما صورت گرفته است؛ پس از اعلام نظريه دانشمند انگليسي ـ پيتر مارك روجت ـ مبني بر«قانون تداوم ديد»، برخي دانشمندان قرن نوزدهم دست به ابداعاتي زدند تا نظريه مذكوررا آزمايش وثابت كنند. بنابراين ابزاري اختراع كردند كه توهم حركت را در تصاوير نقاشي شده، نشان مي داد؛ دكتر جان آيرتن در سال ۱۸۲۶ ، دستگاه كوچكي ساخت به نام «تامتروپ» يا چرخ شگفتي كه سرگرمي محبوب بچه ها و بزرگسالان بود و با گذشت زمان اختراعات مشابهي همچون «فتاكيستوسكوپ» ، «استروپوسكوپ» ،«زوتروپ» در شكل كامل تري تصاويرنقاشي شده را پيش چشم مردم شگفت زده به حركت درآوردند و... سرانجام سه سال پيش از آن كه برادران لومير در ۲۸ دسامبر ،۱۸۹۵ تولد سينما را اعلام كنند، مخترعي فرانسوي به نام اميل رنو، جدي ترينسنگ بناي نقاشي متحرك را گذاشت وروز ۲۸اكتبر سال ۱۸۹۲ نمايش عمومي «تئاتر اپتيك» يا «پانتوميم نوراني » را در موزه گره ون پاريس آغاز كرد و بدين ترتيب پيش از آغاز تاريخ سينما، نخستين دستاورد انيميشن برپرده سفيد جان گرفت. دستگاه نمايشتئاتر اپتيك از نواري باتصاوير نقاشي شده وآينه هايي باز تابنده نور و تصوير تشكيل مي شد و اميل رنو براي آماده ساختن آن هفت سال بي وقفه زحمت كشيده بود.
آرزويي كه بشر از ديرباز براي جان بخشيدن به اشيا و هم ذات پنداري با جانوران داشت، بالاخره بستر تكامل خود را در پرده نقره اي سينما يافت وفيلم انيميشن خيلي زود روبه گسترش نهاد. چنانچه گفته اند: نخستين بار درسال ،۱۸۹۸ آلبرت. اي.اسميت، انيميشن عروسكي با استفاده از اسباب بازي هاي دختر كوچكش ساخت و پس از او جيمز استوارت بلكتون به سال ۱۹۰۰ ، تجربه اي كوتاه در زمينه نقاشي متحرك ارائه داد و ... كم كم جاذبه سينماي انيميشن فراگيرشد.
حتی اگر نباشی، می آفرینمت!
چونان که التهاب بیابان،
سراب را...
     
  
مرد

 
نام آشناترين فيلمساز اين عرصه، والت ديزني است . كسي كه توانست با يك موش نقاشي شده (ميكي ماوس) ، روند فرهنگ آمريكايي را دگرگون سازد. نخستين كارتون ميكي ماوس با نام كشتي بخار ويلي ، سال ۱۹۲۸ به نمايش درآمد، درحالي كه لوئيس . ب.ماير، يكي از مديران كمپاني مترو گلدوين ماير، حاضر نشده بود با والت ديزني قرارداد پخش امضا كند. او عقيده داشت فيلم خيلي خشن است و هيچ زن بارداري نمي تواند تماشاي خزنده اي ده فوتي را روي پرده تاب بياورد اما ميكي ماوس با همان خشونت هيجان انگيزش، سالها بعد، در سراسرجهان محبوب خرد وكلان شد . نقل است كه آدولف هيتلر ، به اين موش قهرمان علاقه خاصي داشت و در سال ۱۹۳۷ ، پنج فيلم ميكي ماوس را براي نمايش در محفل خصوصي خود به كمپاني فوكس قرن بيستم سفارش داد.
شهرت ومحبوبيت ميكي ماوس، چنان بالا گرفت كه در جنگ جهاني دوم واحدهاي نظامي آمريكا، تصويرش را بربمب افكن ها وزيردريايي ها وتانكها نصب مي كردند ومعتقد بودند؛ برايشان شانس مي آورد. جالب اينكه چنين تصاويري روي بمب افكن هاي ارتش آلمان نيز ديده مي شد وظاهراً سربازان آلماني هم او را به عنوان سمبل شانس قبول داشتند!
طي ساليان دور و نزديك ، جاذبه ترفندها و شگردهاي سينماي انيميشن برفيلم هاي زنده هم سايه گسترده وتوسعه ابزار وامكانات رايانه اي بر اين روند بيش از پيش دامن زده است . بدون بهره گيري از گرافيك انيميشن ، خلق صحنه هاي اعجاب آور وخارق العاده در آثاري چون «جنگ ستارگان»، «ئي.تي» ، «نابودگر»، «ماتريكس»، «موميايي» ، «بي همتا» ، «تام ريدر» و... بسياري نمونه هاي ديگر ، امكان پذير نيست . فضاي اسرارآميز سينماي حادثه پرداز امروز، چنان با روح فانتزي درآميخته است كه انگار، فراز و نشيب حوادث در دنياي كارتون رقم مي خورد.
حتی اگر نباشی، می آفرینمت!
چونان که التهاب بیابان،
سراب را...
     
  
مرد

 
انیمیشن در ایران
زماني كه صنعت فيلمسازي درايران با «آبي ورابي» (۱۳۰۹ ، آوانس اوگانيانس) پاگرفت. سينماي انيميشن دراروپا وآمريكا، تجربه هاي اوليه را پشت سر گذاشته بود وميدان فراخ تري براي جلوه گري مي جست، دراين حال سينماي ايران تا رسيدن به نخستين تجربه هاي انيميشن سازي بيش ازسي سال بايد انتظار مي كشيد.
بنابه استناد برخي منابع، قديم ترين انيميشن ايراني فيلم سياه وسفيد و ۳۵ميليمتري «موش دم بريده» (۱۳۴۰، جعفر تجارتچي) ، محصول مركز سينماي هنرهاي زيباي كشور به مدت ۸دقيقه، است اما اسفنديار احمديه در خاطراتش (ويژه نامه دومين جشنواره فيلم وعكس دانشجويان سراسر كشور) ، ساخت نخستين فيلم انيميشن را به خود نسبت داده وگفته است : «اولين نقاشي كارتون را به صورت اسلايد بهنام ملانصرالدين ساختم كه مورد توجه رؤساي وقت اداره [فرهنگ وهنر] قرار گرفت وبه من اجازه دادند كه ملانصرالدين را به صورت نقاشي متحرك بسازم. درسال ،۱۳۳۶ فيلم را با فيلمبرداري پطروس پاليان با دوربين۱۶ميليمتري قديمي ساختم...» البته دراين باره نظريه ديگري هم وجود دارد، ازجمله گفته اند : اولين كسي كه با وسايل ابتدايي به ساختن فيلم نقاشي متحرك پرداخت جعفر تجارتچي است . وسيله كار او يك دوربين قديمي تك عدسي «پاته» ساخت فرانسه بود كه موتور نداشت وبه كمك دست حركت مي كرد و در زمان مظفرالدين شاه به ايران آورده شده بود وتجارتچي آن را از خان بابا معتضدي خريده بود...
به هرحال جاي ترديد نيست كه جعفر تجارتچي و اسفنديار احمديه هردو از پيشگامان سينماي انيميشن ايران به شمار مي روند وبا همكاري پرويز اصانلو،نصرت كريمي ، دلارا رسولي و ... گام هاي مؤثر اوليه را برداشته اند راه اندازي واحد انيميشن وزارت فرهنگ وهنر (سابق ) به عنوان نخستين تشكل پويانمايي كشور از آن جمله است.
حتی اگر نباشی، می آفرینمت!
چونان که التهاب بیابان،
سراب را...
     
  
مرد

 
دومين بستر ارتقاي كيفيت در سينماي انيميشن ايران ، يعني مركز فيلمسازي كانون پرورش فكري كودكان ونوجوانان از سال ۱۳۴۸ فعاليت خود راآغاز كرد وشالوده جرياني را پي ريخت كه با وجود كميت محدودش ، هنوز هم براي دوستداران هنر انيميشن اعتبار دارد. اين مركز طي سه دهه فعاليت پرفراز و نشيب توانسته است زمينه ساز ذوق آزمايي انيميشن سازاني چون فرشيد مثقالي، نورالدين زرين كلك ، علي اكبر صادقي ، مرتضي مميز، نفيسه رياحي ، وجيه الله فرد مقدم وعبدالله عليمراد باشد كه آثارشان ، گاه در جشنواره هاي معتبر جهان درخشيده است اما... «كفاف كي دهد اين باده ها به مستي ما»
درعصر ديجيتال وگسترش روزافزون ابزار رايانه اي ، جاذبه انيميشن يا پويانمايي ، فراتر از فيلم وسينما، درقالب دستگاههاي سرگرم كننده مانند آتاري، كمودور، ميكرو ، سگا، پلي استيشن وغيره، براي كودكان ما فرهنگمي سازد وبا شعبده سحرآميز خود، نسلي را مي پروراند كه درحساس تريندوران بالندگي، هيجان زندگي را دور از طبيعت و واقعيت، باچشم دوختن برتصاوير خيال انگيز تجربه مي كند و در گيرودار هجوم بي امان اسطوره هاي رايانه اي دنياي انيميشن، ما هنوز از پيله كمبودها و بي برنامگي ها بيرون نيامده ايم تا بتوانيم به پشتوانه گنجينه فرهنگ كهنسال مان ، پاسخگوي خواسته امروز نوباوگان سرزمين خود باشيم واگر گهگاه اثري درخور اعتنا ارائه مي شود، بي ترديد، حاصل تلاش طاقت فرساي كسانياست كه مي كوشند، دشواريها را ناديده بگيرند و صبورانه از تنگناي كاستي ها بگذرند تا شايد چراغ سينماي انيميشن ايران روشن باقي بماند.
منبع :روزنامه ایران
حتی اگر نباشی، می آفرینمت!
چونان که التهاب بیابان،
سراب را...
     
  
مرد

 
جیغ وطنی
ژانر وحشت از آن سبک فیلم‌هایی است که ما ایرانی‌ها بیشتر به دیدن نسخه‌های خارجی‌اش عادت کرده ایم و تقریبا ًتوی ذهنمان نمونه کاملا ًموفق ایرانی از آن سراغ نداریم.ساموئل خاچیکیان اولین کارگردانی بود که در دهه 40 _ 30 برای تماشاگر ایرانی فضای ترسناک ایجاد کرد؛ فیلم‌هایی که البته المان‌های وحشت ‌ورش نمونه برداری از فیلم‌های ترسناک خارجی بودند. این سبک فیلمسازی در دهه 70 کمرنگ‌تر شد و تماشاگرهای ایرانی که با فیلم ترسناک خارجی آشنا شده بودند دیگر از فیلم‌هایی مثل «مردی در آیینه» نترسیدند. اما همان سال‌ها «شب بیست و نهم» توانست تماشاگرها را با فضای کاملا ًایرانی بترساند. از «شب بیست و نهم» تا فیلم بعدی که در ژانر وحشت ساخته شد 10 سالی فاصله افتاد تا کارگردان‌هایایرانی جرأت کردند فیلم‌هایی بسازند که بشود رویشان اسم «ترسناک» گذاشت. البته بعضی از این فیلم‌های ترسناک برای ترساندن از المان‌های ترسناک‌هالیوودی استفاده کردند و بعضی‌ها ترجیح دادند ایرانی‌ها را با خرافات و تخیلات و افسانه‌های ایرانی شان بترسانند. نمونه‌های زیرموفق‌ترین فیلم‌های ایرانی هستند که مستقیم یا غیر مستقیم لقب فیلم ترسناک گرفته اند.
حتی اگر نباشی، می آفرینمت!
چونان که التهاب بیابان،
سراب را...
     
  
مرد

 

آل_ بهرام بهرامیان_ 1388
داستان فیلم؛
یک مهندس جوان (مصطفی زمانی) به دستور مدیر شرکتی که در آن کار می‌کند باید به مأموریتی در ارمنستان برود. زن مهندس باردار است. آنها با هم راهی این سفر می‌شوند و در ارمنستان اتفاق‌های عجیب و غریبی برایشان می‌افتد که همه زندگی‌شان را تحت تأثیر قرار می‌دهد.
از چه می‌ترسیم: به نظر می‌رسد «آل» _ تازه ترین فیلمی ‌که در ژانر وحشت ساخته شده است _ از عوامل ترسناک فیلم موضوعی شبیه شب بیست و نهم است؛ همان داستان زن باردار و موجودی خرافی به اسم «آل» که زن‌های باردار را آزار می‌دهد. با توجه به مهارتی که از بهرام بهرامیان در سریال «ساعت شنی» دیدیم، نوع معماری و فضای خاکستری کشور ارمنستان که بخش زیادی از فیلم در آن ساخته شده و حضور بهرام عظیمی‌نژاد که سابقه ساخت یک انیمیشن ترسناک موفق را دارد به عنوان کمک کننده در خلق فضای ترسناک صحنه‌ها، احتمالا ًبا یک فیلم ترسناک کم نقص ایرانی رو به رو خواهیم بود.
حتی اگر نباشی، می آفرینمت!
چونان که التهاب بیابان،
سراب را...
     
  ویرایش شده توسط: ellipseses   
صفحه  صفحه 5 از 9:  « پیشین  1  2  3  4  5  6  7  8  9  پسین » 
تالار تخصصی سینما و موسیقی

Iranian Cinema History | تاریخ سینمای ایران

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti Forums is not responsible for the content of external sites

RTA