انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
تالار تخصصی سینما و موسیقی
  
صفحه  صفحه 1 از 2:  1  2  پسین »

ستاره های بياد ماندنی رادیو و سينمای ايران


زن

Princess
 
این روزها، خبر تلخ ترک هنرمندان عزیز میهنمون، دردناک و تاثر بار یکی پس از دیگری، نیشتری در قلبمون نشانه رفته. متاسفانه باخبر شدم که هنرمند ارزنده ی میهن عزیزمون که به واقع نقشی نیکو از خویش به جای گذاشتند، بانو «نیکو خردمند» نیز در ساعات اولیه بامداد سه شنبه به دیار باقی سفر کرد و ما رو با یاد و خاطره و نقشهای ماندگار خویش تنها گذاشتند.

«یادی از نقش های ماندگار "نیکو خردمند"»



این هنرمند كه شهریور ماه در جشن خانه سینما مورد تقدیر قرار گرفت، متولد ۱۳۱۱ در تهران است و فعالیت هنری‌اش را از سال ۱۳۳۷ با گویندگی در رادیو آغاز كرده و از سال ۱۳۳۹نیز در دوبله مشغول بوده است.

او خواهر آهو خردمند (بازیگر سینما و تئاتر) است.
نیکو خردمند دارای مدرک تحصیلی دیپلم و فارغ التحصیل کارگردانی در رویال تاتر سلطنتی است.

وی گویندگی فیلم را در سال ١٣٣٩ آغاز کرد و گوینده نقش های کلودیا کاردیناله، آوا گاردنر، الیزابت تیلور، فخری خوروش، ایرن و کتایون و ... بوده است.
او گوینده نمایش های رادیویی برنامه دوم رادیو از سال ١٣٤٢ تا سال ١٣٤٧و همچنین مجری برنامه معرفی تاتر در تلویزیون در سال ١٣٥١ بود.

بانو خردمند كار بازی در سینما را از سال ۱۳۶۹ با فیلم «پرده آخر» به كارگردانی «واروژ كریم مسیحی» آغاز كرد كه اولین نقش آفرینی او در سینما سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش دوم زن در نهمین جشنواره فیلم فجر را برایش به ارمغان آورد.

وی همچنین سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش دوم زن در دوازدهمین جشنواره فیلم فجر را برای فیلم «بازیچه» دریافت كرد و برای فیلم «غزال» نیز نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش دوم زن در چهاردهمین جشنواره فیلم فجر شده است.

نیكو خردمند پس از سالها كم‌كاری در بیست‌وچهارمین جشنواره فیلم فجر، با فیلم‌های « پرونده هاوانا»، «كافه ستاره» و «چند می‌گیری گریه كنی» حضور داشت.

بهمن فرمان‌آرا چندی پیش همزمان با اكران «خاك آشنا» كه به عیادت خردمند رفته بود، می‌گفت: امیدوارم حالش به زودی خوب شود، چون مشابه «نیكو» در سینمای ما كم است.

مهدی صباغ‌زاده نیز به بهانه‌ی مراسم بزرگداشتش در جشن سینما گفته بود: نیكو خردمند همه ویژگی‌های یك بازیگر خوب را دارد.

این كارگردان كه در فیلم‌های «خانه خلوت»، «صبحانه‌ای برای دو نفر»، «پیشنهاد پنجاه میلیونی» و سریال «دزدان مادربزرگ» با خردمند همكاری داشته است به ایسنا گفت: ایشان بازیگر بسیار پرقدرت، با شخصیت و محترمی هستند كه روابط عاطفی بسیار خوبی سر صحنه برقرار می‌كنند و درواقع مادر سینمای ایران هستند.

وی افزود: اگر كسی دارای ویژگی‌های ایشان باشد، قطعا یك هنرمند واقعی است و باید به او احترام گذاشت و برایش آرزوی سلامتی كرد.

علیرضا رییسیان نیز كه در فیلم «پرونده‌هاوانا» با نیكو خردمند، همكاری داشته است، گفت: شاید «پرونده هاوانا» یكی از آخرین كارهای نیكو خردمند است كه هنوز به نمایش عمومی درنیامده است.

با اینكه خانم نیكو خردمند برای لحظات كوتاهی در این فیلم حضور دارد، ولی به بلندای یك بازیگر قوی حضور موثری دارد.

رییسیان در پایان گفت: نیكو خردمند از جمله بازیگرانی است كه صدا و صورت خوبی در سینما و تلویزیون دارد به هرحال مجموع این دو ویژگی، كمتر در شخصیت بازیگری پیدا می‌شود.

از دیگر فیلم‌های او می‌توان به :
«حکایت آن مرد خوشبخت» (رضا حیدرنژاد - ۱۳۶۹)
«خانه خلوت» (مهدی صباغ‌زاده - ۱۳۷۰)
«مسافران» (بهرام بیضایی - ۱۳۷۰)
«بازیچه» (تورج منصوری - ۱۳۷۲)
«راز گل شب بو» (سعید خورشیدیان - ۱۳۷۲)
«زینت» (ابراهیم مختاری - ۱۳۷۲)
«روزهای خوب زندگی» (مهدی صباغزاده - ۱۳۷۳)
«نگاهی دیگر» (حسین مختاری - ۱۳۷۳)
«غزال» (مجتبی راعی - ۱۳۷۴)
«سفر پر ماجرا» (سیامک اطلسی - ۱۳۷۵)
«روانی» (داریوش فرهنگ - ۱۳۷۶)
«قاصدک» (قاسم جعفری - ۱۳۷۶)
«قاعده بازی» (عبدالرضا نواب صفوی - ۱۳۷۶)
«هفت سنگ» (عبدالرضا نواب صفوی - ۱۳۷۶)
«شراره» (سیامک شایقی - ۱۳۷۸)
«کاغذ بی خط» (ناصر تقوایی - ۱۳۸۰)
«قلب های ناآرام» (مجید مظفری - ۱۳۸۱)
«صبحانه ای برای دو نفر» (مهدی صباغزاده - ۱۳۸۱)
«پرونده هاوانا» (علیرضا رئیسیان - ۱۳۸۳)
«کافه ستاره» (سامان مقدم - ۱۳۸۳)
«پیشنهاد پنجاه میلیونی» (مهدی صباغزاده - ۱۳۸۳)
«چند می گیری گریه كنی» (شاهد احمدلو - )
«راننده تاكسی» (مهدی صباغ زاده - )
«خاك آشنا» (بهمن فرمان آرا - ) نام برد.


وی پس از عارضه سکته قلبی در بیمارستان ابن سینا بستری بودند و روز 26 آبان سال 1388 در ساعت چهار صبح دارفانی را وداع گفت.
عشق من عاشقتم!
≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈
پرنسس
     
  
مرد

Prince
 
Princess: وی پس از عارضه سکته قلبی در بیمارستان ابن سینا بستری بودند
تسلیت میگم
عشق من عاشقم باش!
≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈

دل نه اجبار میفهمد نه نصیحت...
آنکه لایق دوست داشتن است را دوست می دارد.
     
  
زن

Princess
 
Prince
خودم خیلی ناراحت شدم واقعا روحش شاد
عشق من عاشقتم!
≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈
پرنسس
     
  
زن

Princess
 
بازیگری که هنوز رفتنش باور کردنی نیست

امروزهفتم فرودین ماه سالروز تولد خسرو شکیبایی بازیگر سینمای ایران است، که اگر امروز بین ما بود سالهای پایانی دهه 60 زندگی خود را سپری می کرد. حالا نزدیک به دو سال است از رفتن وی می گذرد، اما هنوز جای او خالی است و نبودنش بر پرده سینما حس می شود

این بازیگر توانا سال 1323 در تهران به دنیا آمد و تحصیلاتش را در رشته بازیگری در دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران به پایان برد. او تا پیش از انقلاب فقط در عرصه تئاتر فعالیت داشت و فعالیت حرفه ای در عرصه سینما را با بازی در فیلم "خط قرمز"مسعود کیمیایی آغاز کرد.مرحوم شکیبایی در کنار بازی در سینما، کار در مجموعه های تلویزیونی متعددی را در کارنامه خود دارد. وی 28 تیر 1387 دار فانی را وداع گفت، و اهالی هنر را داغدار کرد.وی بازیگری بود که کارنامه همکاری او با فیلمسازان برجسته سینمای ایران ترکیبی است از یک تکرار جذاب در کنار نقش‌آفرینی‌های مستقل و منحصربفرد. خسرو شکیبایی فرصت پیدا کرد تا سینمای ایران و علاقمندان به هنر بازیگری‌اش را مهمان 49 فیلم سینمایی کند. کارنامه‌ای برجسته از همکاری با فیلمسازان حرفه‌ای که شاید امروز کار کردن با یکی از آنها آرزوی بسیاری از بازیگران باشد



در این میان پرداختن به برجسته‌ترین این فیلمسازان که منجر به تجربه‌ای ویژه هم در بازیگری وی و هم در سینمای ایران شده، به نظر معقولانه‌تر می‌آید. فیلمسازانی که ادامه و تکرار همکاری آنها با شکیبایی نشان‌دهنده تعیین‌کنندگی این بازیگر در جان دادن به شخصیت‌ها و به نوعی مال خود کردن کاراکترهایی است که نمی‌توان آنها را با حضور بازیگری دیگر تصور کرد.داریوش مهرجویی، احمدرضا درویش و کیومرث پوراحمد از جمله فیلمسازان برجسته هستند که همکاری مستمر با شکیبایی داشتند و حاصل این همکاری در فیلم‌هایشان آنها را بدل به آثاری شاخص در سینمای ایران و کارنامه کارگردانی و بازیگری طرفین کرده است.مهمترین همکاریهای وی با داریوش مهرجویی است:"هامون" درسال 1368 هشتمین حضور خسرو شکیبایی و برجسته‌ترین حضور سینمایی او را ثبت کرد. فیلمی که به مدد پرداخت خاص مهرجویی از شخصیت حمید هامون و انتخاب درست او، به نوعی با شکیبایی عجین شد و حضوری تازه را از این بازیگر ثبت کرد. نقشی که برای همیشه روزگار او را در ذهن مخاطبان سینما تکثیر کرد و سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد را از هشتمین جشنواره فجر برایش به ارمغان آورد



بانو" درسال 1370 سیزدهمین حضور شکیبایی و دومین همکاری او را با مهرجویی رقم زد. فیلمی که از معدود نقش‌آفرینی‌های وی فارغ از نقش حمید هامون است. پذیرش این نقش در موقعیتی رو به اوج که این بازیگر در پیش داشت، ثابت می‌کند که خودش نیز به دنبال شکستن کلیشه وسوسه‌گر هامون بود. نقشی که با همه مولفه‌های موجود از زوج شکیبایی و بیتا فرهی در "هامون" آشنایی‌زدایی کرد."سارا" سال 1371 به فاصله یکسال بعد از "بانو" سومین همکاری این بازیگر و مهرجویی را شکل داد. شکیبایی در این فیلم هم یک نقش منفی مکمل را جان بخشید که با عبور از فیلتر وی بدل به شخصیت یک قربانی عاشق شد

"پری" سال 1373 نوزدهمین بازی شکیبایی و چهارمین همکاری او با مهرجویی بود که در این فیلم با حضور در قالب کاراکتر خاص اسد یکی از نقش‌های متفاوت خود را به مدد چهره‌پردازی خاص ثبت کرد. "دختر دایی گمشده" سال 1377 بیست و هفتمین حضور سینمایی شکیبایی و پنجمین قاب مشترک او با این فیلمساز را بست. او در این فیلم که اپیزودی از یک سه‌گانه درباره جزیره کیش بود در نقش کارگردانی ظاهر شد که برای گرفتن یک نمای خاص از بازیگرش دچار دردسرهایی می‌شود."میکس" به فاصله یک سال بعد ششمین همکاری شکیبایی و مهرجویی را در کارنامه هر دو ثبت کرد. این فیلم از معدود آثاری است که درباره پشت صحنه سینمای ایران و مسائل خاص آن ساخته شده و این بازیگر نقش خسرو، کارگردانی را ایفا می‌کند که باید فیلم خود را به نمایش جشنواره فجر برساند.




ازدیگر همکاریهای این بازیگر با کارگردانان شاخص سینمای ایران می توان به احمد رضا درویش اشاره کرد."ابلیس" در سال 1369 یازدهمین حضور سینمایی شکیبایی و اولین همکاری او را با درویش ثبت کرد. فیلمی که یک سال پس از "هامون" ساخته شد و به گونه‌ای اجتناب ناپذیر تأثیر این حضور را به همراه داشت."کیمیا" در سال 1373 هفدهمین نقش‌آفرینی این بازیگر سینما و دومین قاب مشترک او را با درویش بست. او این بار نیز یک حضور متفاوت را از خود ثبت کرد که برایش سیمرغ بلورین سیزدهمین جشنواره فجر را به ارمغان آورد. بعلاوه باز هم خوانشی جدید از حضور زوج شکیبایی / فرهی را رقم زد



سرزمین خورشید" در سال 1375 بیست و سومین حضور سینمایی شکیبایی و سومین همکاری او را با درویش شکل داد. فیلمی که روزهای بحرانی درگیری‌ها در خرمشهر را محور قرار داد که همراهی چند شخصیت نمادین که نمایندگانی از تفکرات و دغدغه‌های مختلف بودند، .یکی دیگر از بازیهای به یادماندنی مرحوم شکیبایی در همکاری با کیومرث پور احمد شکل گرفت. "خواهران غریب" در سال 1374 به عنوان بیست و دومین و اولین همکاری شکیبایی را با پوراحمد ثبت کرد. فیلمی موزیکال با جذابیت‌های فاخر گیشه‌ای با حضور پر انرژی این بازیگر در نقش پدر دوقلوها و یک هنرمند آهنگساز که میان انتخاب یک زندگی جدید و مرفه یا بازگشت به گذشته و سازگاری با همسر سابقش سرگردان است.این فیلم جایزه بهترین بازیگر مرد را از جشنواره بین‌المللی کشورهای غیرمتعهد پیونگ یانگ در سال 1377 برای شکیبایی به ارمغان آورد.



"اتوبوس شب" در سال 1385 یکی از آخرین فیلم‌های شکیبایی بود که در بیست و پنجمین جشنواره فجر به نمایش درآمد و سال گذشته اکران عمومی شد. این فیلم دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش اول مرد از جشنواره فجر و تندیس بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد از یازدهمین جشن خانه سینما را از آن وی کرد.در واقع او تصویری از خود را در دوران میانسالی ثبت کرد که می‌تواند بهترین و برجسته‌ترین حسن ختام برای کارنامه پربار بازیگری‌اش محسوب شود.همکاری با مسعود کیمیایی یکی دیگر از شاهکارهای سینمایی این بازیگر محسوب می شود. "خط قرمز" در سال 1360 اولین حضور سینمایی شکیبایی و نخستین همکاری او را با کیمیایی رقم زد. فیلمی برگرفته از نمایشنامه "شب سمور" بهرام بیضایی که البته شکیبایی در کنار سعید راد و فریماه فرجامی در آن نقش‌آفرینی کرد و اولین تجربه خود را از نقطه‌ای برجسته در سینمای ایران آغاز کرد.



"حکم" در سال 1384 سی و هشتمین نقش‌آفرینی وی و دومین قاب مشترک او و کیمیایی را بست. فیلمی که تلاقی دوباره این دو نام را در موقعیتی متفاوت ثبت کرد. این بار خسرو شکیبایی بازیگری برجسته و تعیین‌کننده در سینمای ایران بود که بسیاری از نقش‌ها پیشاپیش برای حضور او نوشته می‌شد. کیمیایی توانست این بار حضوری خاص و تازه را از وی طلب کند و جوابی درخور هم بگیرد."رئیس" به فاصله یک سال بعد چهل و سومین نقش‌آفرینی این بازیگر و آخرین همکاری‌اش با کیمیایی را ثبت کرد. شکیبایی در این فیلم با حضور در یک نقش فرعی که حضور و تأثیرگذاری محدود در فیلم دارد، که یکی از انتخاب‌های عجیب خود را انجام داد. سیروس الوند نیز از جمله کارگردانانی است که در چند فیلم از حضور این بازیگر برجسته استفاده کرده است. "یکبار برای همیشه" در سال 1370 دوازدهمین حضور شکیبایی و نخستین همکاری او را با الوند رقم زد. فیلمی که می‌توان آن را دومین نقطه اوج بازیگری وی پس از "هامون" دانست که از جهت شخصیت پردازی، حضور و نقش‌آفرینی در مسیری مجزا از آن نقش حرکت کرد.



مزاحم" در سال 1380 سی‌امین نقش‌آفرینی وی و آخرین همکاری‌اش را با این کارگردان سینمای بدنه ثبت کرد. شکیبایی دراین فیلم با حضور در نقشی مستندگون به نوعی بخشی از مسائل و مشکلات کاراکتر خود را به نمایش گذاشت.این بازیگر توانا سینمای ایران همچنین کار با فریدون جیرانی را نیز در کارنامه کاری خود دارد. "سالاد فصل" در سال 1383 سی و چهارمین حضور شکیبایی و اولین همکاری او را با جیرانی شکل داد. یکی از نقش‌های خاص و متفاوت وی که ظاهرش تغییرناپذیرش را به هم ریخت. این نقش سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش دوم مرد را از بیست و سومین جشنواره فجر برایش به ارمغان آورد."ستاره بود" در سال 1384 سی و نهمین نقش‌آفرینی وی و آخرین همکاری با جیرانی را در کارنامه ‌اش ثبت کرد. شکیبایی در این فیلم توانست در موقعیتی قرار بگیرد که به نوعی ایده‌آل بسیاری از بازیگران است. فیلمی با چند شخصیت محدود در لوکیشنی محدود که امکان مانور دادن بیشتر را بر توانایی‌های تئاتری وی ایجاد می‌کرد.



همکاری با ناصر تقوایی کارگردان پیشکسوت سینمای ایران نیز از بازیهای به یادماندنی این بازیگر محسوب می شود. "کاغذ بی‌خط" در سال 1380 به عنوان سی و یکمین فیلم شکیبایی و تنها همکاری وی با ناصر تقوایی ثبت شد. وی در این فیلم در نقش مردی عادی و امروزی به نام جهان قرار گرفت که در عین روشنفکرنمایی مرد ایرانی، تاب آزاداندیشی و حضوری متفاوت از همسرش را نمی‌آورد و به شیوه خاص خود شرایط را برایش بغرنج‌تر می‌کند.همکاری رسول صدرعاملی از جمله آخرین نقش های سینمایی وی محسوب می شود. "شب" در سال 1386 یکی از آخرین نقش‌آفرینی‌های وی در سینما و تنها همکاری‌اش با صدرعاملی را به همراه داشت. این فیلم که در جشنواره بیست و ششم فجر به نمایش درآمد.همکاری با مهدی کرمپور در "چه کسی امیر را کشت؟" از جمله نقش های منحصربفرد وی است. این فیلم در سال 1384 ساخته شد که سی و نهمین نقش‌آفرینی وی و تنها همکاری‌اش را با این کارگردان جوان سینما ثبت کرد. فیلمی متفاوت که با ساختاری خاص حضوری شاخص و برجسته از بازیگران متعدد و حرفه‌ای را طلب می‌کرد که از مهمترین آنها شکیبایی بود.




"دست های خالی" نیز عنوان فیلمی است که وی در آن با ابوالقاسم طالبی همکاری کرد . او این بار با قرار گرفتن در نقش یک آزاده جانباز سومین تجربه خاص خود را در این گونه سینمایی پس از "کیمیا" و "اتوبوس شب" انجام داد که به حق هر سه فارغ از کلیشه‌های رایج در فیلم‌های دفاع مقدسی بودند.البته وی قرار بود در مجموعه تلویزیونی "به کجا چنین شتابان" ساخته این کارگردان که هم اکنون از تلویزیون در حال پخش است نیز بازی کند که متاسفانه این امر به دلیل فوت زودهنگام وی محقق نشد.از دیگر بازیهای وی در عرصه سینمای می توان به فیلم هایی چون، "دادشاه"، "رابطه"، "شکار"، "عبور از غبار"، "بلوف"، "عاشقانه"، "سایه به سایه"، "صبحانه ای برای دو نفر"، دوشیزه باران"، "دلشکسته"، "حیران"، "نسکافه داغ داغ"، "دایناسور" و ... اشاره کرد.همچنین وی در مجموعه های تلویزیونی پر مخاطبی چون "روزی روزگاری"، "خانه سبز" و... به ایفای نقش پرداخته است.خسرو شکیبایی صبح روز جمعه 28 تیرماه 1387بر اثر ایست قلبی در سن 64 سالگی چشم از جهان فروبست. نام و یادش گرامی.
عشق من عاشقتم!
≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈
پرنسس
     
  
زن

Princess
 
«كيومرث ملك مطيعي» هم درگذشت!

كيومرث ملك مطيعي بازيگر پيشكسوت سينما ، تئاتر و تلويزيون ساعاتي پيش در سن 74 سالگي دار فاني را وداع گفت.



زنده‌ياد كيومرث ملك مطيعي يكي از هنرمندان پيشكسوت در عرصه تلويزيون، تئاتر و سينما ساعت 14:50 دیروز به علت ايست قلبي در بيمارستان شريعتي تهران درگذشت.

بنابراين گزارش، يكي از كاركنان بيمارستان شريعتي ضمن تائيد خبر فوق گفت: زنده ياد مطيعي كه به دليل سابقه مشكلات گوارشي مدتي در بيمارستان بستري شده بود، روز گذشته به دليل ناراحتي قلبي به بيمارستان شريعتي مراجعه كرد و سرانجام ظهر امروز بر اثر ايست قلبي دار فاني را وداع گفت.

كيومرث ملك مطيعي ساكن كرج بود و سالها در زمينه هنرهاي نمايشي فعاليت كرده است.
كيومرث ملك مطيعي سال 1315 در بندرانزلي متولد شد. بازي در تئاتر را از سال 1330 در رشت و بازي در سينما را از سال 1350 شروع به كار كرد.

ايفاي نقش غلام‌شش‌لول بند در سريال "زير آسمان شهر " و بازي در سريال‌هاي "شاه دزد "، "اشک تمساح "، "شب هزار و يكم "، "مدرسه ما "، "مزرعه كوچك " ، "هتل مرواريد "، "گل پامچال "، "پس از باران "و "مسافر " از نقش‌آفريني‌هاي معروف وي در تلويزيون محسوب مي‌شود.
حسن سنتوري، زير گذر لوطي صالح، چرا عاقل کند کاري، داروي جواني‌ از بازي‌هاي تئاتري وي به شمار مي‌آيند.



او نويسندگي و کارگرداني‌ نمايش‌هايي مثل "دختر چوپان " ، "خانواده نمونه " و "ويلاي پرماجرا‌ " را هم در كارنامه دارد.

از ميان ديگر آثاري كه مرحوم ملك مطيعي در آنها ايفاي نقش كرده، مي‌توان به گل بارون (1388)، پسر آدم، دختر حوا (1387)، پوست موز (1387)، صبح روز هفتم (1387)، كلانتري غيرانتفاعي (1387)، خروس جنگي (تلخ و شيرين) (1386) و قاعده بازي (1385) اشاره كرد.

عروس فراري (1383)، فردا روز ديگري است (1374)، الو!الو! من جوجوام (1373)، ديدار (1373)، آواي دريا (1369)، ترن (1366)، جنگلبان (1366)، سرزمين آرزوها (1366)، بگذار زندگي كنم (1365)، معما (1365)، مهماني خصوصي (1365)، تفنگ شكسته (1364) و راه دوم (1363) از ديگر آثاري است كه ملك مطيعي در آنها ايفاي نقش كرده است.
عشق من عاشقتم!
≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈
پرنسس
     
  
زن

Princess
 
«تقی ظهوری»




De Ali Abbasi علی عباسی
Zendeh-Yaad Taghi Zohouri = تقی ظهوری
فارغ التحصیل هنرستان هنرپیشگی



او هر فیلمی که بازی کرده و هر نمایش تئاتری رو اجرا کرده، رگورد شکن بوده، هنرمندان جوانتری که با او همبازی بودند، به عنوان یک استاد از او یاد نمودند. ناصر ملک مطیعی، محمدعلی فردین، رضا بیک ایمانوردی، بهروز وثوقی، منوچهر وثوق، علی میری، و .... افرادی هستند که همبازی با او در سینما بودند.



فعالیت در تئاتر به عنوان بازیگر همزمان با تحصیل در سال 1315
فعالیت در دوبله فیلم در سال 1331
فعالیت در رادیو تهران در سال 1335
کناره‌گیری از سینما در سال 1349
شروع فعالیت سینمایی با فیلم واریته بهار (پرویز خطیبی) به عنوان بازیگر در سال 1328
بخشي از فيلمشناسي
1350 بده در راه خدا ( رضا صفایی) [بازیگر-بازیگر]
1350 خوشگل محله ( ایرج گل‌افشان ) [بازیگر]
1347 یوسف و زلیخا ( مهدی رییس فیروز ) [بازیگر]
1347 تنگه اژدها ( سیامک یاسمی ) [بازیگر]
1346 طوفان نوح ( سیامک یاسمی ) [بازیگر]
1346 دالاهو ( سیامک یاسمی ) [بازیگر]
1346 الماس 33 ( داریوش مهرجویی ) [بازیگر]
1345 گدایان تهران ( محمدعلی فردین ) [بازیگر]
1345 جهان پهلوان ( اسماعیل ریاحی ) [بازیگر]
1344 قهرمان قهرمانان ( سیامک یاسمی ) [بازیگر]
1344 گنج قارون ( سیامک یاسمی ) [بازیگر]
1344 مو طلایی شهر ما ( عباس شباویز ) [بازیگر]
1343 لذت گناه ( سیامک یاسمی ) [بازیگر]
1342 مردها و جاده ها ( ناصر ملک مطیعی ) [بازیگر]
1340 صد کیلو داماد ( عباس شباویز ) [بازیگر]
1339 عروسک پشت پرده ( مجید محسنی ) [بازیگر]
1339 آرشین مالالان ( صمد صباحی نادر حافظی ) [بازیگر]
1337 لات جوانمرد ( مجید محسنی ) [بازیگر]
1337 طلسم شکسته ( سیامک یاسمی ) [بازیگر]
1336 بلبل مزرعه ( مجید محسنی ) [بازیگر]
1335 مرجان ( شهلا ریاحی ) [بازیگر]
1333 عروس دجله ( نصرت‌الله محتشم ) [بازیگر]
1328 واریته بهار ( پرویز خطیبی ) [بازیگر]
عشق من عاشقتم!
≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈
پرنسس
     
  
زن

Princess
 
علی میری

علی میری هنرمندی که با یادگار بازی های جذاب و سراسر خنده اش، همیشه در ذهن ایرانیان زنده است



زبردستی علی میری در سینما، بیشتر مدیون مهارت بازی گری او در تئاتر بود. وی بیننده را در اکثر فیلم ها به تماشای طنز تلخ نیش داری می نشاند. پس از روی کار آمدن رژیم اسلامی که مانع امتداد و ادامه کار هنرمندان شد، همراه با بسیاری دیگر از نامداران هنری ایران، برای ادامه فعالیت مجبور به جلای وطن شد. گویی خندیدن ممنوع شد و شادی و موزیک گناه. بلایی که مسئولین هنر بر سر تمامی هنرمندان آوردند که وطن را ترک کردند. میری و نظایر میری بدون آنکه گناهی مرتکب شده باشند مورد غضب رژیم اسلامی قرار گرفتند که فدرت چشم شان را کور کرده بود و آنان را در غربت رها کردند. علی میری هنرمندی بود که به امید تحولی در وطنش تا پایان، وجودش چون شمع سوخت. در حقیقت با کنار گذاشتن علی میری در سینمای بعد از انقلاب، روحش را کشتند. بعد از اینکه شبکه های تلویزیونی ماهواره ای راه به ایران باز کردند، علی میری با عشق به هنرش به سختی و دوباره در لوس آنجلس به کار تئاتر و تلویزیون پرداخت. در تئاترهایی منجمله با مرتضی عقیلی و دیگر هنرمندان شرکت کرد. تئاتر هایی که در همه جهان اجرا میشوند ولی رژیم اسلامی مردم ایران و این هنرمندان را محروم از دیدار یکدیگر کرده است. میری در تنهایی غربت به یاد تماشاگران و دوستدارانش که با فیلمهایش می خندیدند خوشحال بود و از گونه هایش در غربت به یاد وطن و مردمان مهربان و صمیمی اش اشک می چکید. فارغ‌التحصيل هنرپيشگي جامعه باربد بود. فعاليت تئاتر را از سال 1341 آغاز و از سال 1343 بروی پرده سينما رفت. علی میری در بیش از 115 فیلم سینمایی و در بيشتر از شصت نمايش ایفای نقش کرد. اگر ایران دارای سینمای کمدی مانند کشور های پیشرفته می بود، میتوانست با وجود هنرمندانی چون عباس تفکری، تقی ظهوری، جواد تقدسی، داریوش اسد زاده، غلامحسین بهمنیار، منصور سپهرنیا، عزت الله وثوق، جمشید مهرداد، علی تابش و رضا ارحام صدر، علی میری آثاری جاودانه به جای بگذارد. دیگرانی که بی صدا رفتند مانند هنرمندانی نظیر: محمدعلی فردین، رضا بیک ایمانوردی، خسرو شکیبایی، نعمت اله گرجی، مهری مهری نیا، جعفر بزرگی، جمیله شیخی، اسماعیل داورفر، جمشید اسماعیل خانی، رضا سعیدی، رقیه چهره آزاد و..روانشان شاد، یادشان گرامی



فیلمهای علی میری

۱ - به دادم برس رفيق (۱۳۵۷)
۲ - زخم خنجر رفيق (۱۳۵۷)
۳ - زرخريد (۱۳۵۷)
۴ - سرنوشت سازان (۱۳۵۷)
۵ - نمك نشناس (۱۳۵۷)
۶ - رفاقت (۱۳۵۶)
۷ - روزهاي بي خبري (۱۳۵۶)
۸ - سه دلباخته (۱۳۵۶)
۹ - عشق و خشونت (۱۳۵۶)
۱۰ - فقط آقا مهدي مي تونه (۱۳۵۶)
۱۱ - مرد خدا (۱۳۵۶)
۱۲ - مشكل آقاي اعتماد (۱۳۵۶)
۱۳ - نان و نمك (۱۳۵۶)
۱۴ - همراهان (۱۳۵۶)
۱۵ - يكي خوش صدا يكي خوش دست (۱۳۵۶)
۱۶ - با هم ولي تنها (۱۳۵۵)
۱۷ - بابا گلي به جمالت (۱۳۵۵)
۱۸ - تنها حامي (۱۳۵۵)
۱۹ - جاهل و رقاصه (۱۳۵۵)
۲۰ - خانم دلش موتور مي خواد (۱۳۵۵)
۲۱ - راز (۱۳۵۵)
۲۲ - راننده ي سربلند (۱۳۵۵)
۲۳ - شاديهاي زندگي (۱۳۵۵)
۲۴ - شوهر جونم عاشق شده (۱۳۵۵)
۲۵ - عنتر و منتر (۱۳۵۵)
۲۶ - غيرت (۱۳۵۵)
۲۷ - قادر (۱۳۵۵)
۲۸ - گل خشخاش (۱۳۵۵)
۲۹ - مادر جونم عاشق شده (۱۳۵۵)
۳۰ - اخم نكن سركار (۱۳۵۴)
۳۱ - تيرانداز (۱۳۵۴)
۳۲ - جنجال (۱۳۵۴)
۳۳ - دو آقاي با شخصيت (۱۳۵۴)
۳۴ - رانده شده (۱۳۵۴)
۳۵ - راننده اجباري (۱۳۵۴)
۳۶ - سارق (۱۳۵۴)
۳۷ - قسم (۱۳۵۴)
۳۸ - مادر دوستت دارم (۱۳۵۴)
۳۹ - مرد ناآرام (۱۳۵۴)
۴۰ - همت (۱۳۵۴)
۴۱ - آقا رضاي گل (۱۳۵۳)
۴۲ - اين دست كجه (۱۳۵۳)
۴۳ - بزن بريم دزدي (۱۳۵۳)
۴۴ - پري خوشگله (۱۳۵۳)
۴۵ - جوانمرد (۱۳۵۳)
۴۶ - حسين آژدان (۱۳۵۳)
۴۷ - دختران بلا، مردان ناقلا (۱۳۵۳)
۴۸ - عروس پابرهنه (۱۳۵۳)
۴۹ - كوثر (۱۳۵۳)
۵۰ - گروگان (۱۳۵۳)
۵۱ - گل پري جون (۱۳۵۳)
۵۲ - گلنسا در پاريس (۱۳۵۳)
۵۳ - ماجراجويان خشن (۱۳۵۳)
۵۴ - مرغ همسايه (۱۳۵۳)
۵۵ - ميرم بابا بخرم (۱۳۵۳)
۵۶ - ناجورها (۱۳۵۳)
۵۷ - آقا مهدي كله پز (۱۳۵۲)
۵۸ - بيگانه (۱۳۵۲)
۵۹ - پريزاد (۱۳۵۲)
۶۰ - پسرخوانده (۱۳۵۲)
۶۱ - جعفر جني و محبوبه اش (۱۳۵۲)
۶۲ - خوشگذران (۱۳۵۲)
۶۳ - خيالاتي (۱۳۵۲)
۶۴ - سراب (۱۳۵۲)
۶۵ - عروس و مادر شوهر (۱۳۵۲)
۶۶ - قصه شب (۱۳۵۲)
۶۷ - كاكا سياه (۱۳۵۲)
۶۸ - كج كلاخان (۱۳۵۲)
۶۹ - مترس (۱۳۵۲)
۷۰ - ناخدا باخدا (۱۳۵۲)
۷۱ - طغرل (۱۳۵۱)
۷۲ - ظفر (۱۳۵۱)
۷۳ - عباسه و جعفر برمكي (۱۳۵۱)
۷۴ - علي سورچي (۱۳۵۱)
۷۵ - فاتح دلها (۱۳۵۱)
۷۶ - قايقرانان (۱۳۵۱)
۷۷ - كاكل زري (۱۳۵۱)
۷۸ - ميخك سفيد (۱۳۵۱)
۷۹ - هميشه قهرمان (۱۳۵۱)
۸۰ - آتشپاره شهر (۱۳۵۰)
۸۱ - بده در راه خدا (۱۳۵۰)
۸۲ - درختان ايستاده مي ميرند (۱۳۵۰)
۸۳ - ديوار شيشه اي (۱۳۵۰)
۸۴ - زن يكشنبه (۱۳۵۰)
۸۵ - زندگي وارونه (۱۳۵۰)
۸۶ - زير بازارچه (۱۳۵۰)
۸۷ - عشقي ها (۱۳۵۰)
۸۸ - معركه (۱۳۵۰)
۸۹ - هماي سعادت (۱۳۵۰)
۹۰ - يك چمدان سكس (۱۳۵۰)
۹۱ - يك خوشگل و هزار مشكل (۱۳۵۰)
۹۲ - جعفر و گلنار (۱۳۴۹)
۹۳ - حسن فرفره (۱۳۴۹)
۹۴ - دزد و پاسبان (۱۳۴۹)
۹۵ - رسوايي (۱۳۴۹)
۹۶ - زيباي جيب بر (۱۳۴۹)
۹۷ - ساقي (۱۳۴۹)
۹۸ - مردي از جنوب شهر (۱۳۴۹)
۹۹ - ميوه گناه (۱۳۴۹)
۱۰۰ - ياقوت سه چشم (۱۳۴۹)
۱۰۱ - تعطيلات داش اسمال (۱۳۴۸)
۱۰۲ - جدايي (۱۳۴۸)
۱۰۳ - دنياي پر اميد (۱۳۴۸)
۱۰۴ - عشق كولي (۱۳۴۸)
۱۰۵ - قصه دلها (۱۳۴۸)
۱۰۶ - ستاره هفت آسمان (۱۳۴۷)
۱۰۷ - گرداب گناه (۱۳۴۷)
۱۰۸ - مردي از اصفهان (۱۳۴۶)
۱۰۹ - ول معطلي (۱۳۴۵)
۱۱۰ - يك قدم تا بهشت (۱۳۴۵)
۱۱۱ - زبون بسته (۱۳۴۴)
۱۱۲ - زمزمه محبت (۱۳۴۴)
۱۱۳ - مردي در قفس (۱۳۴۴)
۱۱۴ - شب قوزي (۱۳۴۳)
۱۱۵ - شيطان در مي زند (۱۳۴۳)
عشق من عاشقتم!
≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈
پرنسس
     
  
زن

Princess
 
حمیده خیرآبادی، «نادره» سینما و تلویزیون ایران، درگذشت


حمیده خیرآبادی (راست) ، ثریا قاسمی (چپ)

حميده خيرآبادی، نادره، بازيگر باتجربه سينما و تلویزیون ايران و مادر ثريا قاسمی، ديگر هنرپيشنه سرشناس ايرانی، شامگاه دوشنبه ۳۰ فروردين‌ماه ۱۳۸۹ در ۸۶ سالگی در تهران درگذشت.

حميده خيرآبادی در هنگام درگذشت ۸۶ سال داشت و خانه سينمای ايران در اطلاعيه‌ای که به مناسبت درگذشت او منتشر کرد از او به عنوان «بازيگر ارزشمند سينما» ياد کرده است.

علت درگذشت خانم خيرآبادی را «کهولت» و محل درگذشت وی منزل مسکونی اش در تهران اعلام شده است.

خبرگزاری‌های داخل ایران همزمان با انتشار خبر درگذشت حميده خيرآبادی گزارش دادند که مراسم تدفين اين بازيگر سينما قرار است سه‌شنبه در تهران برگزار شود.

حميده خيرآبادی متولد ۳۰ آذر ۱۳۰۳ در رشت، مرکز استان گيلان، بود و تحصيلاتش با وجود ازدواج زودرس در نوجوانی (۱۳ سالگی) تا ديپلم ادامه داد. از اواسط دهه ۳۰ از همسرش جدا شد و با دخترش ثريا قاسمی که وی نيز در سال‌های بعد به هنرپيشگی پرداخت زندگی کرد.

خانم خیرآبادی از سال ۱۳۲۶با بازی در تئاتر وارد دنيای هنرپيشگی شد و پس از آن در سال ۱۳۳۲ با بازی در نقش يک مادر در فيلم «میهن‌پرست» به سينما وارد شد و در سال‌های پيش از انقلاب با نام سينمایی «نادره» شهرت و محبوبيت يافت.

شمار فيلم‌های سينمايی که خانم خيرآبادی در آن ايفای نقش کرده بيش از ۲۰۰ فيلم سينمايی و دست‌کم ۲۰ مجموعه تلويزيونی است که رکوردی در کارنامه بازيگران سينمای ايران به شمار می رود.

امير ارسلان نامدار (شاپور ياسمی)، مادر و طوقی اثر علی حاتمی، شب‌شکن (خسرو ملکان)، مدرک جرم (منوچهر حقانی‌نسب)، رضاموتوری (مسعود کيميايی)، الماس ۳۳، اجاره‌نشين‌ها و بانو (داريوش مهرجويی)، سايه‌های غم (شاپور قريب)، هی جو (منوچهر عسگری‌نسب)، زرد قناری (رخشان بنی‌اعتماد)، جيب‌برها به بهشت نمی‌روند (ابوالحسن داودی)، گرگ‌های گرسنه (سيروس مقدم)، يک مرد، يک خرس (مسعود جعفری جوزانی)، تماس شيطانی (حسن قلی‌زاده)، عيالوار (پرويز صبری)، هنرپيشه (محسن مخملباف)، روز واقعه (شهرام اسدی)، بازی با مرگ (حميد تمجيدی)، کلاه‌قرمزی و پسرخاله (ايرج طهماسب)، تحفه هند (محمدرضا زهتابی)، ماه مهربان (قاسم جعفری)، سلام به انتظار (کريم آتشی)، مرد آفتابی (همايون اسعديان)، پاک‌باخته (غلامحسين لطفی)، روزی که خواستگار آمد (فريال بهزاد)، سفر به خير (داريوش مودبيان)، بازيگر (محمدعلی سجادی) برخی از فيلم‌هايی هستند که حميده خيرآبادی در طی نيم‌قرن فعاليت سينمايی خود در آنان نقش‌آفرينی کرده است.

حميده خيرآبادی همچنين بازی در سريال‌های تلويزيونی چون پدرسالار، خانه سبز و بسياری ديگر از مجموعه‌های تلويزيونی را در کارنامه خود دارد.

خانم خيرآبادی در طی فعاليت سينمايی‌اش سه بار نيز نامزد دريافت سيمرغ جشنواره فيلم فجر شد، اما اين جايزه هرگز به وی اهدا نشد.

حميده خيرآبادی دی‌ماه گذشته از بی‌توجهی سازمان‌های رسمی به هنرمندان پيش‌کسوت انتقاد کرده و گفته بود که «متاسفانه کسی قابل نمی‌داند که حال ما را که سال‌های سال در اين عرصه فعال بوده‌ايم و با بازی در سريال‌ها و فيلم‌ها خانواده‌ها را سرگرم کرده‌ايم جويا شود».

بهزاد فراهانی از چهره‌های شاخص تئاتر و سينما نيز حميده خيرآبادی را يکی از زنان ماندگار سينمای ايران توصيف کرد و گفت که «حميده خيرآبادی با اساتيد بزرگی در دهه ‌۳۰ کار کرده و دوره ‌آموختنی‌‌هايش بسيار گسترده بود که همين موضوع موجب شد او در کنار رقيه چهره‌‌آزاد و عصمت صفوی جزء بانوان ماندگار سينمای ايران باشند».

آقای فراهانی همچنين با اشاره به «لبخند ويژه ‌حميده خيرآبادی» در آثار سينمايی‌اش تاکيد کرد که او «آن قدر با متن زندگی و شرايط جاری زندگی توده‌ها آشنا بود که نقش‌هايی استثنايی خلق کرد».
عشق من عاشقتم!
≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈
پرنسس
     
  
مرد

Prince
 
marjaneh: اسم اين بخش بجاي بيوگرافي بگذاريد ستاره هاي بياد ماندني سينماي ايران
انجام شد
عشق من عاشقم باش!
≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈

دل نه اجبار میفهمد نه نصیحت...
آنکه لایق دوست داشتن است را دوست می دارد.
     
  
مرد

Prince
 
iran_boy1: لطفا بیوگرافی هایده و مهستی رو هم بزارید
سعی میكنیم دوستان دیگه هم اگه دارن كمك كنن
عشق من عاشقم باش!
≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈

دل نه اجبار میفهمد نه نصیحت...
آنکه لایق دوست داشتن است را دوست می دارد.
     
  
صفحه  صفحه 1 از 2:  1  2  پسین » 
تالار تخصصی سینما و موسیقی

ستاره های بياد ماندنی رادیو و سينمای ايران

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti Forums is not responsible for the content of external sites

RTA