ارسالها: 24568
#41
Posted: 27 Jan 2014 18:58
نامگذاری
در مورد ریشه نام " اسکار" اختلافاتی وجود دارد. در بیوگرافی بت دیویس عنوان شده که او اسکار را از نام همسر اولش هارمون اسکار نلسون جونیور (۱۹۰۷-۱۹۷۵) رهبر ارکستر گرفته است. ادعای دیگر در مورد انتشار نام اسکار به مقاله مجله تایم در مورد ششمین مراسم اسکار در سال ۱۹۳۴ و دریافت جایزه توسط بت دیویس در ۱۹۳۶ برمیگردد. در جایی عنوان شده در ۱۹۳۱ مارگارت هریک (۱۹۰۲-۱۹۷۶ ) دبیر اجرایی آکادمی برای نخستین بار تندیس را دید که او را به یاد "عمو اسکارش" ( نام مستعار پسرعمویش اسکار پیرس ) انداخت.
سیدنی اسکلسکی (۱۹۰۵-۱۹۸۳ ) مقاله نویس در زمان نامگذاری توسط هریک حضور داشت و در مقاله اش نوشت " کارکنان با علاقه تندیس معروف خود را اسکار نامیدند". آکادمی علوم و هنرهای تصاویر متحرک در سال ۱۹۳۹ رسما جایزه را اسکار نامید. در جایی دیگر آمده النور لیلبرگ نروژی-آمریکایی مدیر اجرایی لوییز بی. مایر نخستین تندیس را دید و گفت "به نظر شاه اسکار دوم( اسکار فردریک شاه سابق نروژ و سوئد ) میرسه". در پایان روز پرسید "باید با اسکار چیکار کنیم، بذاریمش تو گاوصندوق ؟" و این نام بر رویش ماند.
مالکیت تندیس اسکار
طبق قانون از سال ۱۹۵۰ برنده ها یا وارثانشان نمیتوانند بدون دادن پیشنهاد اولیه فروش تندیس به آکادمی به قیمت ۱ دلار نسبت به فروش آن اقدام کنند. در صورتی که برنده این شرایط را نپذیرد آکادمی تندیس را نگاه میدارد. جوایز آکادمی که تحت حمایت این توافق نامه نبوده اند، در مزایدههای عمومی و معاملات خصوصی به قیمتهای شش رقمی فروخته شده اند.
با اینکه اسکار در مالکیت برنده آن است، در بازار آزاد معامله نمیشود. زمانی که نوه مایکل تاد ( تهیه کننده آمریکایی ) قصد داشت تندیس اسکار او را به فروش برساند مشخص شد عده ای این قانون را قبول ندارند. او می خواست تندیس را به یک مجموعه دار بفروشد که آکادمی در دعوای حقوقی برنده شد و جایزه را پس گرفت. با وجود موفق بودن معاملات فروش اسکار، تعدادی از خریداران تندیس ها را به آکادمی بازمی گردانند تا آن ها را در گنجینه نگاه دارد.
بی تو
اینجا همه در حبس ابد تبعیدند
سالها، هجری و شمسی، همه بی خورشیدند
ارسالها: 24568
#42
Posted: 28 Jan 2014 21:01
قوانین
امروزه بر اساس قوانین ۲ و ۳ مجموعه قوانین رسمی جوایز آکادمی، یک فیلم باید در سال قبل از آغاز نیمه شب اول ژانویه تا پایان نیمه شب ۳۱ دسامبر در لس آنجلس، کالیفرنیا نمایش داده شود تا شرایط شرکت را داشته باشد (به استثنای بهترین فیلم خارجی زبان). برای مثالThe Hurt Locker برنده بهترین فیلم سال ۲۰۱۰، در سال ۲۰۰۸ پخش شد ولی واجد شرایط شرکت در اسکار ۲۰۰۹ نبود زیرا نمایش آن در لس آنجلس از نیمه سال ۲۰۰۹ آغاز شد بنابراین در اسکار ۲۰۱۰ شرکت نمود. قانون دوم بیان میدارد که فیلم باید حداقل ۴۰ دقیقه بوده و در نسخه ۳۵ یا ۷۰ میلیمتری و یا در فرمت دیجیتالی ۲۴ یا ۴۸ فریم تهیه و وضوح آن نباید کمتر از ۱۲۸۰×۷۲۰ باشد.
در اواخر دسامبر فهرست نامزدها برای حدودا ۶۰۰۰ عضو فعال فرستاده میشود. اعضای گروه های مختلف افراد مربوط به حوزه خودشان را به عنوان نامزد انتخاب می کنند(کارگردانان به کارگردانان رای می دهند، نویسندگان به نویسندگان، بازیگران به بازیگران و غیره)؛ به استثنای فیلم های خارجی، مستند و انیمیشن که توسط کمیته ای خاص متشکل از اعضای تمام حوزه ها انتخاب می گردند. در بخش خاص انتخاب بهترین فیلم، تمامی اعضا صلاحیت انتخاب نامزدها را دارند. فیلم های خارجی باید دارای زیرنویس انگلیسی باشند و هر کشور می تواند سالیانه فقط یک فیلم پیشنهاد کند. اعضای گروه های مختلف افراد مربوط به حوزه خودشان را به عنوان نامزد تعیین می کنند. سپس برندگان در دور دوم رای گیری که در آن تمامی اعضا در بیشتر گروه ها از جمله بهترین فیلم حق رای دارند انتخاب می شوند.
مراسم
پخش تلویزیونی
جوایز اصلی در یک جشن که مستقیما از تلویزیون پخش میشود، اغلب در ماه مارس بعد از سال مربوطه و ۶ هفته پس ار اعلام اسامی نامزدین اعطا میشوند. این جشن بسیار مجلل و با شکوه است و تمامی مدعوین بر روی فرشی قرمز رنگ که توسط برجستهترین طراحان مدروز آماده شده راه میروند. بر اساس تخمینها هر سال بیش از یک میلیارد نفر به صورت زنده و یا ضبط شده این جشن را تماشا میکنند.( لوی ۲۰۰۳)
این جشن برای اولین بار در سال ۱۹۵۳ از تلویزیون NBC پخش شد. از آن زمان تا سال ۱۹۶۰ از NBC و سپس از شبکه ABC تا سال ۱۹۷۱ و مجددا توسط NBC پخش شد. ABC دوباره در سال ۱۹۷۶ پخش این جشن را تا سال ۲۰۱۴ بر عهده گرفت.
پس از بیش از ۵۰ سال برگزاری در اواخر مارس یا اوایل آوریل، در سال ۲۰۰۴ برگزاری این جشن به اواخر فوریه یا اوایل مارس تغییر کرد که احتمالا دلیل آن اجتناب ازهمزمانی این جشن با سایر برنامههای مهم در تلویزیون مانند تورنمنت بسکتبال NCAA است.
جشن اعطای این جوایز توسط سازمان امنیت داخلی آمریکا به عنوان رویداد ویژه امنیت ملی محسوب میشود.
بی تو
اینجا همه در حبس ابد تبعیدند
سالها، هجری و شمسی، همه بی خورشیدند
ارسالها: 24568
#43
Posted: 28 Jan 2014 21:03
نقد
جوایز آکادمی خصوصا طی سالهای اخیر مورد اختلاف و انتقاد بسیاری بوده است.
منقدان بر این عقیده هستند که بسیاری از برندگان جایزه بهترین فیلم سینمایی در گذشته در مقابل آزمون زمان باقی نماندند. منتقدان چنین استدلال میکنند که برخی از این فیلمها از جمله فیلم " بزرگترین نمایش روی زمین ساختهِ ( سیسیل بی. دیمیل) با گذشت زمان تاثیراتی را که در زمان اولین اکران داشته اند از دست داده اند. در مثالی دیگر، منقدان به این نکته پرداخته اند که چطور بعضی فیلمها مانند " بن هور(فیلم۱۹۵۹)|بن هور، برنده سال ۱۹۵۹ که یکی ازپردرآمدترین فیلم هایی است که ساخته شده در مقایسه با سایر فیلمهای سال ۱۹۵۹ مانند " ریو براو" و " تقلید زندگی در مقابل زمان کمتر باقی مانده اند..( اگرچه "بن هور" در حال حاضر در لیست ۲۵۰ فیلم IMDb در مکان ۱۲۱ قرار دارد، در حالی که " ریو براو" و "تقلید زندگی " اصلا در این لیست وجود ندارند.)
علاوه براین برخی فیلمهای نامزد دریافت جایزه بهترین فیلم که این عنوان را از دست دادند، در نظر بسیاری از منتقدان و فیلم سازان شاهکار هستند. بارزترین نمونه فیلم سیتیزن کین است که نامزد دریافت نهمین اسکار شد اما تنها جایزه ( بهترین فیلمنامه اصیل) را به خود اختصاص داد و درحالیکه طرفداران فیلمها، علم دوستان و فیلم سازان این فیلم را به عنوان بهترین فیلم تمامی دورانها درنظر گرفته اند. فیلمهای " پرتغال کوکی"، " Apocalypse Now"، " راننده تاکسی"، " فارگو" و برخی دیگر از جمله نمونههای اینگونه فیلمها هستند.
انتقادی دیگر این است که بازیگران زن و یا مردی که ابتدا در فیلمهای کمدی(و سایر ژانرها) مطرح شدند، برای اینکه به طور جدی مورد نظر آکادمی واقع شوند باید در فیلمهای دراماتیک موفق شوند. تنها ۵ بازیگر برای بازی در نقشهای کمدی جایزه بهترین بازیگر را برده اند.
برخی از کارگردانان که به هنرمندی آنها اذعان شده است(مانند اورسن ولز، آلفرد هیچکاک واستنلی کوبریک و هوارد هاکز هرگز جایزه بهترین کارگردان را نبرده اند.
از دیگر انتقادات عینی افزایش تاثیر اعمال نفوذ کارگردانان و شرکتهای سازنده فیلم در مورد برخی فیلمها است، به این معنا که جوایز بیشتر منعکس کننده تلاشها برای اعمال نفوذ هستند و این قضیه شایستگی فیلمها را تحت تاثر قرار داده است.
تا به امروز بخشی برای جایزه به کارهای نمایشی، بدلکاران یا مشارکتهای نمایشی استفاده نشده است.
در مورد فرآیند رای دادن در آکادمی نیز نقایص زیادی برشمرده شده است، از جمله این حقیقت که دستیاران اعضای آکادمی اغلب در برگه رای گیری رسمی اسکار رای میدهند.
دستاوردهای منحصر به فرد
تا کنون دو نفر از برندگان جایزه اسکار برنده نوبل نیز بودهاند. جورج برنارد شاو ایرلندی در سال ۱۹۳۸ به این مهم دست یافت، وی پس از بردن جایزه نوبل ادبیات در ۱۹۲۵، در سال ۱۹۳۸ جایزه اسکار بهترین فیلمنامه اقتباسی را کسب کرد
و ال گور سیاستمدار و فعال محیط زیست آمریکایی که در سال ۲۰۰۷ برای فیلم مستند یک حقیقت آزاردهنده برنده بهترین فیلم مستند از جشنواره اسکار و در سال ۲۰۰۸ بدلیل فعالیتهای بشردوستانه در جهت حفظ محیط زیست جایزه نوبل را دریافت کردهاست.
والت دیزنی با دریافت ۲۲ جایزهٔ آکادمی و ۴ جایزهٔ افتخاری آکادمی، رکورددار دریافت جایزهٔ اسکار است.
بی تو
اینجا همه در حبس ابد تبعیدند
سالها، هجری و شمسی، همه بی خورشیدند
ارسالها: 24568
#44
Posted: 28 Jan 2014 21:05
برندگان جوایز اسکار
باب هپ، با اینکه در هیچ فیلمی جایزه اسکار نگرفته بود ولی چهار جایزه اسکار افتخاری گرفت
جایزه اسکار بهترین فیلم
جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد
جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن
جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد
جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن
جایزه اسکار بهترین فیلمبرداری
جایزه اسکار بهترین کارگردانی
جایزه اسکار بهترین فیلمنامه اقتباسی
جایزه اسکار بهترین فیلمنامه غیر افتباسی
جایزه اسکار بهترین موسیقی فیلم
جایزه اسکار بهترین تدوین فیلم
جایزه اسکار بهترین فیلم کوتاه
جایزه اسکار بهترین فیلم غیر انگلیسیزبان
جایزه اسکار بهترین فیلم مستند
جایزه اسکار بهترین فیلم انیمیشن
جایزه اسکار بهترین صدابرداری
جایزه اسکار افتخاری
بازیگران نامزد در بیش از پنج اسکار
بی تو
اینجا همه در حبس ابد تبعیدند
سالها، هجری و شمسی، همه بی خورشیدند
ارسالها: 24568
#45
Posted: 28 Jan 2014 21:12
فهرست فیلمهای ارسالی ایران برای جایزه اسکار
۱۹۷۷
دایره مینا The Cycle داریوش مهرجویی پذیرفته نشد
۱۹۹۴
زیر درختان زیتون Through the Olive Trees عباس کیارستمی پذیرفته نشد
۱۹۹۵
بادکنک سفید The White Balloon جعفر پناهی پذیرفته نشد
۱۹۹۷
گبه Gabbeh محسن مخملباف پذیرفته نشد
۱۹۹۸
بچههای آسمان Children of Heaven مجید مجیدی نامزد اسکار
۱۹۹۹
رنگ خدا The Color of Paradise مجید مجیدی پذیرفته نشد
۲۰۰۰
زمانی برای مستی اسبها A Time for Drunken Horses بهمن قبادی پذیرفته نشد
۲۰۰۱
باران (فیلم) Baran مجید مجیدی پذیرفته نشد
۲۰۰۲
من ترانه ۱۵ سال دارم I'm Taraneh, 15 رسول صدرعاملی پذیرفته نشد
۲۰۰۳
نفس عمیق Deep Breath پرویز شهبازی پذیرفته نشد
۲۰۰۴
لاکپشتها هم پرواز میکنند Turtles Can Fly بهمن قبادی پذیرفته نشد
۲۰۰۵
خیلی دور، خیلی نزدیک So Close, So Far رضا میرکریمی پذیرفته نشد
۲۰۰۶
جوایز اسکار ۷۹ام کافه ترانزیت Café Transit کامبوزیا پرتوی پذیرفته نشد
۲۰۰۷
میم مثل مادر M for Mother رسول ملاقلیپور پذیرفته نشد
۲۰۰۸
جوایز اسکار ۸۱ام آواز گنجشکها The Song of Sparrows مجید مجیدی پذیرفته نشد
۲۰۰۹
جوایز اسکار هشتاد و دوم درباره الی About Elly اصغر فرهادی پذیرفته نشد
۲۰۱۰
جوایز اسکار ۸۳ام بدرود بغداد Farewell Baghdad مهدی نادری پذیرفته نشد
۲۰۱۱
جوایز اسکار ۸۴ام جدایی نادر از سیمین A Separation اصغر فرهادی برنده اسکار
بی تو
اینجا همه در حبس ابد تبعیدند
سالها، هجری و شمسی، همه بی خورشیدند
ارسالها: 24568
#46
Posted: 28 Jan 2014 21:15
فيلم «گذشته» نماينده ايران در جوايز اسکار ۲۰۱۴ شد
مدير بخش بينالملل بنياد سينمايی فارابی روز يکشنبه، هفتم مهر ماه، اعلام کرد که بر اساس رای کميته انتخاب فيلم ايرانی برای حضور در هشتاد و ششمين دوره جوايز اسکار، نماينده امسال ايران فيلم «گذشته» ساخته اصغر فرهادی است.
به گزارش سايت خبرآنلاين، امير اسفندياری گفته که «کميته انتخاب فيلم پس از ورود به بحث در خصوص دو نامزد نهايی، فيلمهای «در بند» ساخته پرويز شهبازی و «گذشته» ساخته اصغر فرهادی، در يکی از چالشیترين جلسات ادوار اخير، عاقبت به معرفی «گذشته» به فرهنگستان علوم و هنرهای سينمايی رای داد».
فاطمه معتمدآريا، مسعود کيميايی، بهروز افخمی، کمال تبريزی، حسن حسندوست، مسعود رايگان، عليرضا زريندست، حسين معززینيا و امير اسفندياری اعضای کميته انتخاب نماينده سينمای ايران برای حضور در هشتاد و ششمين دوره جوايز اسکار بودند.
فيلم «گذشته» داستان مردی ايرانی با نام احمد است که چهار سال پس از جدايی از همسر فرانسویاش به درخواست او راهی پاريس می شود تا مراحل اداری طلاق خود را طی و ثبت کند. وی پس از رفتن به فرانسه میبيند که مرد ديگری در زندگی همسر و دو بچهاش وارد شده است.
علی مصفا، برنيس بژو و طاهر رحيم از جمله بازيگران فيلم گذشته هستند که تمام مراحل فيلمبرداری و ساخت آن در فرانسه انجام شده است.
اين فيلم نخستين بار در ماه مه و در جشنواره کن به روی پرده رفت و جايزه بهترين بازيگر زن را برای برنيس بژو به ارمغان آورد.
کميته انتخاب فيلم ايرانی برای اسکار در گزارشی به قلم مسعود کيميايی نوشته که علت انتخاب فيلم «گذشته» برای اسکار اين بود که «به قضاوتهای سينمای آمريکا» نزديکتر بوده است.
در اين گزارش با اشاره به «دربند» ساخته پرويز شهبازی که رقيب فيلم اصغر فرهادی بود، تصريح شده است: «"در بند" با موضوعی ايرانی، با پرداختی از سينمای متدوال مستقل، آمده از سينمای معترض و فيلم "گذشته"، صاحب يک سينمای متاثر از گرامر سينمايی جهان، پر از دانايیهای يک فيلمبردار، بازی بازيگران و چرخيدن در يک خانه کوچک، بدون گم کردگی و خلاف راه».
در اين گزارش آمده است: «از فيلم "در بند" چيزی کسر نشد، در بلندی ايستاد و فيلم "گذشته" با يک عقيده پيش بينی شده روبرو شد که به قضاوتهای سياسی آمريکا، خصوصا شناخت شيوه کارگردانی آقای اصغر فرهادی آشناتر است».
فيلم قبلی اصغر فرهادی با نام «جدايی نادر از سيمين» نيز دو سال پیش در جوايز اسکار شرکت کرد که جايزه بهترين فيلم خارجی را از آن خود کرد. این فیلم در اکران داخلی و خارجی خود پرفروشترین فیلم تاریخ سینمای ایران بود.
وزارت ارشاد ایران سال گذشته در اعتراض به آنچه که قرآن سوزی در آمریکا خواند، فیلمی برای مراسم اسکار نفرستاد.
هشتاد و ششمين دوره جوايز اسکار روز دوم مارس ۲۰۱۴ (۱۲ اسفند ۹۲) در لس آنجلس برگزار خواهد شد.
بی تو
اینجا همه در حبس ابد تبعیدند
سالها، هجری و شمسی، همه بی خورشیدند
ارسالها: 24568
#47
Posted: 28 Jan 2014 21:22
اسکار ۲۰۱۴: معرفی نامزدهای جایزه بهترین فیلم
مراسم اعطای جوایز اسکار امسال روز دوم ماه مارس در هالیوود برگزار خواهد شد. در این مطلب نگاهی داریم به فیلمهایی که در بخش بهترین فیلم امسال نامزد شده اند و آنچه که منتقدان در مورد آنها گفته اند.
۱۲ سال بردگی
کارگردان: استیو مک کوئیست
بازیگران: جیتویل اجیوفور ، مایکل فاسبندر، لوپیتا نیونگ او، بندیکت کامبربتچ، برد پیت.
داستان: در سال ۱۸۴۱ یک مرد سیاهپوست آزاد به نام سولومان نورثاپ که ساکن شهر نیویورک است ربوده و به عنوان برده فروخته می شود. وی در برابر رفتار خشونت آمیز و بی رحمانه مالک خود می کوشد که زنده بماند و در عین حال غرور و شان خود را حفظ کند.
نظر منتقدان:
رابی کالین در روزنامه بریتانیایی تلگراف می نویسد: "در اکثر فیلم هایی که در مورد برده داری ساخته شده سفید پوست هایی که خود از جمله برده داران هستند در این مورد حرف می زنند و هیچگاه این موضوع مهم به خوبی نشان داده نشده است. فیلم ۱۲ سال بردگی به خوبی اجزای مختلف این موضوع، خشونت و بی رحمی آن دوران، خشم نهفته در وجود انسانها و تلاش آنها برای دفاع از حرمت خود را نشان می دهد. ولی شاید از همه مهمتر نگاه و روش پرداخت تازه این فیلم به موضوع برده داری است که روح تماشاگران را تسخیر می کند."
بی تو
اینجا همه در حبس ابد تبعیدند
سالها، هجری و شمسی، همه بی خورشیدند
ارسالها: 24568
#48
Posted: 28 Jan 2014 21:24
کلاهبرداری آمریکایی
کارگردان : دیوید او راسل
بازیگران: کریستین بیل، ایمی آدامز، بردلی کوپر، جنیفر لارنس، جرمی رانر
داستان: داستان فیلم برداشت آزاد از ماجراهای یک عملیات واقعی اف بی آی، پلیس فدرال آمریکا، برای برکنار کردن چند سیاستمدار فاسد است. اف بی آی دو کلاهبردار حرفه ای را مجبور می کند که زیر نظر یک مامور ارشد این اداره صحنه سازی های لازم برای به دام انداختن این سیاستمداران را انجام دهند.
نظر منتقدان:
ریچارد کورلیس در مجله تایم می نویسد: "این فیلم که به خوبی فضای خوش گذرانی های سالهای دهه ۷۰ میلادی با زنان جذاب و مردان خوش گذران را بازسازی کرده است، یکی از لذت بخش ترین و هیجان انگیزترین فیلمهای کمدی سالهای اخیر است و هرکس که خلاف این را بگوید سر شما کلاه گذاشته. "
بی تو
اینجا همه در حبس ابد تبعیدند
سالها، هجری و شمسی، همه بی خورشیدند
ارسالها: 24568
#49
Posted: 28 Jan 2014 21:25
کاپیتان فیلیپس
کارگردان: پل گرین گراس
بازیگران: تام هنکس، برکات عبدی ، کاترین کینر
داستان: ماجرای فیلم براساس حوادث واقعی مربوط به ربودن یک کشتی باربری آمریکایی توسط دزدان دریایی سومالی در سال ۲۰۰۹ تنظیم شده است. موضوع محوری داستان رابطه ریچارد فیلیپس ناخدای این کشتی و فرمانده دزدان دریایی سومالی به نام موسی است که وی را به گروگان گرفته است.
نظر منتقدان:
لیام لیسی در روزنامه گلوب اند میل می نویسد: "از یک نظر این فیلم را می توان یک اثر مهیج و سرگرم کننده هالیوودی قلمداد کرد که بازیگری با تجربه و محبوب مثل تام هنکس نقش اول را به خوبی ایفا می کند. با این همه کاپیتان فیلیپس به تماشاگر چیزهایی را نشان می دهد که در فیلمهای مهیج و معمولی نمی بینیم مثل نوعی همدردی با دشمن و یا نشان دادن ضعف و نااستواری که روی دیگر شخصیت قهرمان داستان است."
بی تو
اینجا همه در حبس ابد تبعیدند
سالها، هجری و شمسی، همه بی خورشیدند
ویرایش شده توسط: andishmand
ارسالها: 24568
#50
Posted: 28 Jan 2014 21:27
کلوپ مشتریان دالاس
کارگردان: ژان – مارک والی
بازیگران: متیو مک کاناهی، جنیفر گارنر، جیرد لیتو
داستان: ماجرای فیلم داستان واقعی زندگی یک برقکار اهل تگزاس است که در سال ۱۹۸۵ پزشکان تشخیص می دهند وی به بیماری ایدز مبتلا شده و فقط یک ماه دیگر زنده می ماند. وی همراه با زنی که تغییر جنسیت داده یک شبکه توزیع داروهای مخدر به نام کلوپ مشتریان دالاس را راه می اندازد و داروهای درمان ایدز را که در کشور قانونی نیستند از خارج تهیه کرده و در اختیار مشتریان قرار می دهد.
نظر منتقدان:
روث کورنت در مجله آی جی ای موویز می نویسد: "این فیلم که از نظر دگرگونی های جسمی و ظاهری بازیگران بسیار ستودنی است در حقیقت داستان تغییر ذهنیت و طرز فکر مردی است که تا قبل از خبردار شدن از ابتلا به بیماری ایدز از همه کسانی که در خظر ابتلا به ویروس اچ ای وی بودند، و به خصوص دگرباشان جنسیتی متنفر بود. ولی به مرور وی به رهبر یک کارزار خود جوش و مردمی برای نجات جان خود و جان افرادی که از آنها متنفر بود بدل می شود. این داستان یک نکته جهانشمول دارد که به ما یادآوری می کند مهمترین چالش ها در زندگی لحظاتی است که ما باید از آنچه بوده ایم و همیشه تصور می کردیم فراتر برویم."
بی تو
اینجا همه در حبس ابد تبعیدند
سالها، هجری و شمسی، همه بی خورشیدند
ویرایش شده توسط: andishmand