انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
تالار تخصصی سینما و موسیقی
  
صفحه  صفحه 8 از 16:  « پیشین  1  ...  7  8  9  ...  15  16  پسین »

جشنواره و فستیوال های بین المللی فیلم


زن

andishmand
 
۴فيلم ايراني در بخش مسابقه‌ فستيوال ياهورنيا در بوسنی




هشتمين فستیوال بین‌المللی فیلم یاهورینا در بوسني و هرزگوين آغاز به فعاليت كرد و ۴ فيلم ايراني با هماهنگي رايزني فرهنگي ايران در بوسني و هرزگوين، در بخش مسابقه‌ي اين فستيوال شركت كرده‌اند.

به گزارش اداره‌كل روابط عمومي و اطلاع‌رساني سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، به مناسبت برگزاری هشتمین فستیوال بین‌المللی فیلم یاهورینا، ۸۵ فیلم از ۳۰ کشور مختلف جهان از جمله آثاري از ايران، در بوسني و هرزگوين، برگزار مي‌شود.

این فستیوال با موضوع جهانگری و محیط زیست برگزار مي‌شود و در هفت‌ دوره‌ برگزاري پيشين آن، فیلم‌های ایرانی، حضور چشمگير و همراه با دريافت جوايز اصلي اين فستيوال داشته‌اند.

بر اساس اعلام دبيرخانه‌ فستیوال بین‌المللی فیلم یاهورینا ۲۰۱۴، فیلم‌های فستیوال هشتم در دو گروه جهانگردي و محيط زيست، طبقه‌بندی می‌شوند و 4 فيلم از احمد نيك‌كار (با نام پروار)، يزدان كياني (با نام‌هاي رد پا از ... و ... حق‌شناسي ) و سعيد نبي (با نام پارك ملي گلستان) در اين دو بخش شركت كرده‌اند.
بی تو
اینجا همه در حبس ابد تبعیدند
سالها، هجری و شمسی، همه بی خورشیدند
     
  ویرایش شده توسط: andishmand   
زن

andishmand
 
فیلم‌های ریاحی،ارک،میرکریمی،عسگرپور، فارسی، بهزادی در «جیپور»

هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم «جیپور» میزبان شش فیلم کوتاه، مستند و سینمایی ایرانی است.




به گزارش «پایگاه خبری فیلم کوتاه» جشنواره در هفتمین دوره‌اش شش فیلم از سینمای ایران را در بخش‌های مختلف به رقابت می‌گذارد.

مستند نینجای ایرانی ساخته مرجان ریاحی، فیلم کوتاه نجس ساخته بهمن و بهرام ارک

و فیلم‌های سینمایی:


امروز به کارگردانی رضا میرکریمی، میهمان دارم ساخته محمدمهدی عسگرپور، رز قرمز ساخته سپیده فارسی و قاعده تصادف ساخته بهنام بهزادی به نمایندگی از ایران در جشنواره حضور دارند.همچنین چند متر مکعب عشق ساخته جمشید محمودی به نمایندگی از افغانستان به عنوان فیلم افتتاحیه جشنواره انتخاب شده است.هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم «جیپور» اول تا پنجم فوریه در هند برگزار می‌شود.
بی تو
اینجا همه در حبس ابد تبعیدند
سالها، هجری و شمسی، همه بی خورشیدند
     
  ویرایش شده توسط: andishmand   
زن

andishmand
 


نامزدهای نهایی اسکار 2015 معرفی شدند


نامزدهای نهایی هشتادوهفتمین دوره جوایز اسکار امروز - پنجشنبه 25 دی - در لس‌آنجلس آمریکا معرفی شدند و دو فیلم «هتل بزرگ بوداپست» و «مرد پرنده» هر کدام با نامزدی در 9 بخش گوناگون پیشتاز این جوایز سینمایی شناخته شدند.

رییس آکادمی علوم و هنرهای سینمایی آمریکا به همراه «آلفونسو کواران»، «جی.جی آبرام» و « کریس پاین» در نشست خبری با حضور بیش از 400 رسانه از سراسر جهان، فهرست نامزدهای نهایی جوایز اسکار 2015 را اعلام کردند.

به گزارش وب‌سایت رسمی آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار، فهرست نامزدهای نهایی هشتاد و هفتمین دوره این جوایز سینمایی به این شرح است:

** نامزدهای بهترین فیلم بلند


«بچگی»، «مرد پرنده»، «تک تیرانداز آمریکایی»، «هتل بزرگ بوداپست»، «بازی‌های تقلید»، «سلما»، «تئوری همه‌چیز»، «تازیانه»

** نامزدهای بهترین کارگردانی

«وس اندرسون» (هتل بزرگ بوداپست)، «آلخاندرو گونزالز ایناریتو» (مرد پرنده)، «ریچارد لینکلیتر» (بچگی)، «بنت میلر» (فاکی کچر)، «مورتن تیلدوم» (بازی‌های تقلید)

** نامزدهای بهترین فیلم غیرانگلیسی

«قصه‌های وحشی» به کارگردانی «دامیان زیفرون» از آرژانتین

«نارنگی‌ها» به کارگردانی «زازا اوروشادزه» از استونی

«تیمبوکتو» به کارگردانی «عبدالرحمان سیساکو» از موریتانی

«آیدا» به کارگردانی «پاول پاولیکوفسکی» از لهستان

«نهنگ» به کارگردانی «آندری زیاگینتسف» از روسیه

** نامزدهای بهترین بازیگر نقش اول مرد

«استیو کرول» (فاکس کچر)، «بردلی کوپر» (تک تیرانداز آمریکایی)، «بندیکت کامبرباچ» (بازی‌های تقلید)، «مایکل کیتون» (مرد پرنده)، «ادی ردماین» (تئوری همه چیز)

** نامزدهای بهترین بازیگر نقش اول زن


ماریو کونیلا (دو روز؛ یک شب)، «جولیان مور» (آلیس آرام)، «روزاموند پایک» (دختر گمشده)، «ریس ویترسپون» (وحشی)، «فلیسیتی جونز» (تئوری همه‌چیز)

** نامزدهای بهترین بازیگر نقش مکمل مرد

«رابرت دوال» (قاضی)، «اتان هاوک» (بچگی)، «ادوارد نورتون» (مرد پرنده)، «مارک رافلو» (فاکس کچر)، «جی کی سیمونز» (تازیانه)

** نامزدهای بهترین بازیگر نقش مکمل زن

«پاتریشیا آرکت» (بچگی)، «لورا درن» (وحشی)، «کایرا نایتلی» (بازی‌های تقلید)، «اما استون» (مرد پرنده)، «مریل استریپ» (در جنگل)

** نامزدهای بهترین فیلم‌نامه اقتباسی

«فاد ذاتی» (پل توماس اندرسیون)، «تازیانه» (دامیان چازل)، «جیسون هال» (تک تیرانداز آمریکایی)، «آنتونی مک‌کارتن» (تئوری همه چیز)، «گراهام مور» (بازی‌های تقلید)

** نامزدهای بهترین فیلم‌نامه اصلی

«وس اندرسون» (هتل بزرگ بوداپست)، «دان فاترمن» و «مکس فرای» (فاکس کچر)، «دان گیلوری» (شبگرد)، «ایناریتو» (مرد پرنده)، «ریچارد لینکلیتر» (بچگی)

** نامزدهای بهترین مستند بلند

«سیتیزن فور»، «در جستجوی ویوین مایر»، «واپیسن روزها در ویتنام»، «نمک زمین»، «ویرونگا»

** نامزدهای بهترین انیمیشن بلند


«قهرمان بزرگ 6»، «باکسترولز»، «چگونه اژدهایتان را تربیت کنید 2»، «آوای دریا»، «داستان شاهزاده کاگویا»

** نامزدهای بهترین تدوین


«تک تیرانداز آمریکایی»، «بچگی»، «هتل بزرگ بوداپست»، «بازی‌های تقلید»، «تازیانه»

** نامزدهای بهترین موسیقی متن


«هتل بزرگ بوداپست» (الکساندر دسپلات)، «بازی‌های تقلید» (الکساندر دسپلات)، «یوهان یوهانسون» (تئوری همه چیز)، «گری یارشون» (آقای ترنر)، «هانس زیمر» (بین ستاره‌ای)

** نامزدهای بهترین فیلم‌برداری

«رابرت دیکنز» (ناشکسته)، «امانوئل لوبزکی» (مرد پرنده)، «دیک پوپ» (آقای ترنر)، «رابرت یومن» (هنل بزرگ بوداپست)، «لوکاس زال» و «ریزارد لنچوسکی» (آیدا)

** نامزدهای بهترین طراحی لباس


«هتل بزرگ بوداپست»، «فسادذاتی»، «در جنگل»، «شریر»، «آقای ترنر»

** نامزدهای بهترین چهره‌آرایی


«فاکس کچر»، «هتل بزرگ بوداپست»، «نگهبانان کهکشان»

** نامزدهای بهترین طراحی تولید

«هتل برگ بوداپست»، «بازی‌های تقلید»، «بین‌ستاره‌ای»، «در جنگل»، «آقای ترنر»

** نامزدهای بهتری میکس صدا

«تک تیرانداز آمریکایی»، «مرد پرنده»، «تازیانه»، «بین ستاره‌ای»، «ناشکسته»

** نامزدهای بهترین صداگذاری


«تک تیرانداز آمریکایی»، «مرد پرنده»، «هابیت: نبرد پنج سپاه»، «

** نامزدهای بهترین جلوه‌های ویژه

«کاپیتان آمریکا»، «طلوع سیاره میمون‌ها»، «نگهبانان کهکشان»، «بین ستاره‌ای»، «مردان ایکس: روزهای گذشته آینده»

** نامزدهای بهترین فیلم کوتاه، اکشن زنده


«َAya»، «بوگالو و گراهام»، «باتر لمپ»، «پروانه»، «تماس تلفنی»

** نامزدهای بهترین فیلم کوتاه، انیمیشن

«تصویر بزرگ‌تر»، «نگهبان سد»، «ضیافت»، «من و مولتون من»، «یک زندگی تنها»

** نامزدهای بهترین مستند، موضوع کوتاه

«خط داغ بحران»، «جوانا»، «نفرین ما»، «دروگر»، «زمین سفید»

مراسم اعطای جوایز هشتاد و هفتمین دوره جوایز سینمایی اسکار روز 22 فوریه (یکشنبه سوم اسفند) در ساموئل گلدوین تئاتر در لس‌آنجلس با اجرای «نیل پاتریک هریس» برگزار می‌شود.
بی تو
اینجا همه در حبس ابد تبعیدند
سالها، هجری و شمسی، همه بی خورشیدند
     
  
زن

andishmand
 
فیلم های اسکار 2015 را بشناسید

معمولا فیلم های اکران شده در پاییز و زمستان، شانس های اصلی جوایز اسکار هستند. آشنا شدن با شاخص ترین و پرشانس ترین فیلم های امسال ضرر ندارد!

بهترین فیلم های سینمای آمریکا عموما در پاییز و زمستان اکران می شوند و اغلب هم فیلم هایی هستند که شانس بالایی برای ربودن جوایز آکادمی دارند. غالبا چنین است که فیلم های ابتدای سال به دست فراموشی سپرده می شوند و انتظارات همه اهالی سینما برای جوایز اسکار، بر اساس فیلم های فصول سرد شکل می گیرد. این وسط استثناهایی هم وجود دارند؛ آن فیلم های خیلی خوبی که ابتدای سال به نمایش درمی آیند اما تا انتهای سال از ذهن مخاطبانشان بیرون نمی روند.

اسکار امسال پر از فیلم های بزرگ فصول سرد است! شاید تنها فیلمی که اوایل سال آمد و هنوز در خاطرها مانده، فیلم وس اندرسون یعنی «گرند هتل بوداپست» (Thr Grand Budapest Hotel) باشد.

به جز آن، سینمای هالیوود در بهار و تابستان 2014 ضربه تکان دهنده ای نداشت. البته منظور از «ضربه تکان دهنده»، فیلم های قابل تامل و جایزه بگیر هستند وگرنه ماشین سرگرمی ساز که با فیلم های خوب و سبکی چون «نگهبان کهکشان؛ لبه فردا» (Edge of Tomorrow Guardians of the Galaxy) و «شهر گناه» (Sin City: A Dame to Kill For) به بهترین شکل ممکن به کار خودش ادامه می دهد.

منوی زیر، فیلم هایی هستند که خیلی ها از منتقدان گرفته تا مخاطبان پیگیر، به شان امید دارند و شانس های اصلی کسب جوایز گوناگون اسکار امسال قلمداد می شوند. انصافا هم منوی سنگین و قابل تاملی است! هیچ کس نمی داند چطور شده که بعد از سال ها، این همه فیلم خوب برای اسکار کنار هم جمع شده اند.






شلاق زنی/ Whiplash
دمین چزله



«شلاق زنی/ Whiplash» به کارگردانی دمین چزله جزو فهرست حدس های ماست؛ فیلمی که جزو برگزیده های جشنواره ساندنس بود (ساندنس پر است از فیلم های مستقل و کم هزینه ای که گاهی چنان تکان دهنده اند که به جریان سازهای آوانگارد تبدیل می شوند و خیلی هم روشنفکری هستند!)

این فیلم امسال دو جایزه بزرگ از ساندنس گرفت؛ جایزه ویژه هیات داوران و جایزه بهترین فیلم از نگاه مخاطب. همین دو جایزه کافی است که دومین درام کارگردان جوان 29 ساله اهل موسیقی در ردیف شانس های اسکار امسال نباشد! چرا؟ چون اسکار اهمیت چندانی به ساندنس نمی دهد!

داستان فیلم درباره تحصیل یک نوازنده درام سبک جاز در یکی از بهترین مدارس موسیقی است. رابطه استاد و شاگردی و شوریدن یک نوازنده جاز بر ساختارهای هنری! احتمالا این فیلم شانس چندانی برای اسکار گرفتن ندارد ولی نامش در این منو آمده تا این امید نمیرد که شاید روزی اهالی آکادمی به برندگان ساندنس هم با دیده محبت نگاه کنند.









بازی تقلید/ The Imitation Game
مارتن تایلدوم



نام «بندیکت کامبرباچ» (Benedict Cumberbatch) مدتی است که به خاطر سریال نوآورانه «شرلوک» سر زبان هاست اما سابقه بازی درخشان این بازیگر انگلیسی به فیلم خوبی چون «Atonement» و سال 2007 برمی گردد که با کایرا نایتلی (Keira Knightley) همبازی بود. امسال هم در درام «The Imitation Game» این دو بازیگر روبروی یکدیگر قرار گرفته اند تا داستان واقعی آلن تورینگ، ریاضی دان و منطق دان انگلیسی را روایت کنند که در خلال جنگ جهانی دوم موفق شد دستگاهی بسازد که کدهای رمزی ارتش آلمان (معروف به کد انیگما) را رمزگشایی کند.

ماشین انیگما در سال های 1920 میلادی به عنوان یک محصول تجاری عرضه شد. ارتش آلمان نازی مدل خاصی از این ماشین به نام انیگمای ورماجت را تولید کرد و به منظور رمزنگاری و رمزگشایی پیام های نظامی در طول جنگ جهانی دوم به کار برد. متفقین با به کارگیری اطلاعات به دست آمده از جاسوسان، بررسی تجهیزات به غنیمت گرفته شده و تلاش دانشمندان و ریاضیدانان، از جمله آلن تورینگ، موفق به گشودن رمز پیام های ارتش آلمان شدند. انصافا این داستان شانس اسکار ندارد؟ درامی انساندوستانه با حال و هوای یکی از غیرانسانی ترین وقایع تاریخ بشریت، جنگ جهانی دوم! خیلی شانس دارد.









وحشی / Wild
ژان مارک وله



فیلم قبلی این کارگردان سال گذشته آشوبی به پا کرد! ما که آمار همه فیلم های مهم سال از «گرگ وال استریت / Wolf of Wall Street» تا «جاذبه / Clavity» را گرفته بودیم. اصلا انتظار نداشتیم آن فیلمی که جزو آمار نبود و در هیاهوی تبلیغات این فیلم های بزرگ گم شده، چنان فیلم تکاندهنده ای باشد؛ «Dallas Buyers Club» را می گویم. سوژه خوب فیلم (ایدز یکی از بدبختی های انسان در عصر جدید) با بازی هولناک متیو مک نای (Matthew McConaughey) قرین شده و نتیجه اش شده یکی از تلخ ترین و پیچیده ترین فیلم های سال گذشته.

فیلم امسال این کارگردان، وحشی است؛ داستان سفر هزار و صد مایلی یک زن با پای پیاده برای درمان یک آشوب درونی. احتمالا فیلمی انسانی و حتما زنانه درباره اراده آدمی در شناخت خویش؛ چیزی شبیه «127 ساعت» دنی بویل. چرا این فیلم یکی از شانس های اسکار است؟ جواب ساده است؛ چون فمینیسم دارد.

آکادمی همیشه باید یک فیلم از جریان های اینجوری در لیست خود داشته باشد؛ فیلمی درباره سیاهان و برده داری، یا اینجور چیزها! اینها سوژه های اسکاری هستند. کافی است کمی انسانیت به آنها تزریق شود و یک بازیگر خوب ایفای نقش را به عهده بگیرد.

در «Wild» ریس ویترسپون (Reese Witherspoon) که اسکار نقش اصلی زن در سال 2005 را برای «Walk the Line» گرفته، ایفای نقش می کند. یکی از شانس های اصلی بهترین اسکار زن امسال!



ادامه دارد
بی تو
اینجا همه در حبس ابد تبعیدند
سالها، هجری و شمسی، همه بی خورشیدند
     
  
زن

andishmand
 
در میان ستارگان
کریستوفر نولان


واقعا نمی دانیم تکلیف مان با این فیلم آخر نولان چیست. فقط می دانیم که خیلی ها بی صبرانه منتظرند تا نولان فیلم آخر را رو کند. عده ای منتظرند بگویند «دیدید یارو باد بود و کارگردانی بلد نبود!» و عده ای هم منتظرند بگویند «بازگشت استاد به دوران طلایی Memento و Following».

قطعا بعد از فروکش سروصداهای شوالیه تاریکی و بیرون آمدن نولان از زیر سایه این سه گانه متفاوت، اکنون وقت آن رسیده که پسر کت و شلوارپوش هالیوود خود دیگری نشان دهد.

«در میان ستارگان» آن فیلمی است که می تواند نولان را در اوج قله موفقیتی که هست پایدار کند یا باعث سقوطش شود. البته با این حجم تبلیغات، دومی محال به نظر می رسد. پس قطعا فیلم جدید نولان یک فیلم بزرگ دیگر است؛ آن هم در فضای علمی - تخیلی ناب!

داستان درباره مسافرانی فضایی است که با پیدا کردن یک سیاهچاله قادر به سفری می شوند که منطق های زمان و مکان انسانی را در هم می شکند. قطعا سناریوی جاناتان نولن مثل همیشه پر از پیچیدگی، تنش و بازی های فرمالیستی است و به همین سادگی ها نخواهد بود.

تریلرهای فیلم را 10 بار هم که ببینید، چیز زیادی دستگیرتان نمی شود. یادتان هست وقتی داشتیم تریلرهای «تلقین/ Inception» را با دهان های باز نظاره می کردیم، اصلا نمی فهمیدیم داستان فیلم قرار است درباره چه باشد؛ خواب، دزدی، تلقین، معمار، اکشن یا همه اینها؟

هر چه باشد فیلم آخر نولان ابر بزرگی از تبلیغات به همراه دارد و خیلی بعید است که با حضور متیو مک نای و آن هاتاوی در لیست اصلی ترین شانس های اسکار قرار نگیرد.








خباثت ذاتی
تامس اندرسون


نامزد پنج اسکار و نامزد 96 جایزه دیگر، برنده 61 جایزه مختلف جهانی در طول دوران فیلمسازی، پل تامس اندرسون، امسال یک فیلم بی نظیر دارد: «Inherent Vice» که داستان یک کارآگاه معتاد به موادمخدر در دهه 70 میلادی لس آنجلس روایت می کند. او هیچ کس نیست. یک بازنده تمام عیار...

اما روزی تصمیم می گیرد ماجرای ناپدیدشدن زنی را گره گشایی کند و تلاش او در راه بازگشایی این پرونده مختومه، حقایق ترسناکی را برملا می سازد.

فیلم قبلی پل تامس اندرسون «استاد/ Master» (که جزو آخرین فیلم های فیلیپ سیمور هافمن قبل از مرگش است) را می بایست چند دفعه ای دید و با یک بار دیدن هضم نمی شود! بازی ژوآکین فینیکس در آن فیلم، در فیلم جدید استاد نیز تکرار شده. فیلم های تامس اندرسون همیشه بازیگران بزرگ و بازی های بی نظیری داشته اند. بازی تکاندهنده دنیل دی لوییس در «خون به پا خواهد شد / There Will Be Blood» یا تام کروز در «ماگنولیا / Magnolia» شاهد این مدعاست. فیلم جدید استاد هم پر است از اسامی بزرگ، جاش برولین، ریس ویترسپون، اوون ویلسون، دل تورو و ...

نکته جالب دیگر بازگشت اندرسون به سینمای کمدی سیاه قدیمی است که نمونه آن را می توان در «Magnolia» دید. منظور از کمدی سیاه را متوجه نمی شوید مگر اینکه فیلم های مذکور را دیده باشید؛ آن وقت است که نمی دانید وقتی یک کاراکتر خودکشی می کند، باید بخندید یا گریه کنید!








پسربچگی / Boyhood
ریچارد لینکلیتر


فیلم آخر ریچارد لینکلیتر، کارگردان متفاوت آمریکایی، یکی از نادرترین فیلم های تاریخ سینماست. لینکلیتر که همیشه به پروژه های عجیب و نوآورانه فیلمسازی اعتقاد داشته، این بار زندگی یک پسربچه را در خلال 12 سال از زندگی واقعی اش به تصویر کشیده است! بله درست خوانده اید؛ فیلم در طول 12 سال، یعنی از می 2002 تا اکتبر 2013 فیلمبرداری شده است!

لینکلیتر می گوید: «می خواستم داستان زندگی یک پسر واقعی را در طول زمان تعریف کنم اما چون ممکن بود در طول 12 سال هر اتفاقی برای قهرمان داستان رخ بدهد، آماده بودم که جریان زندگی، فیلمنامه ام را تغییر دهد و هر کجا که می خواهد ببرد.»

واقعا عجیب است! لینکلیتر در این فیلم با مدیوم سینما کاری را می کند که تولستوی با رمان جنگ و صلح انجام می دهد. او تاریخ را به شکلی کنترل شده ضبط کرده و از نتیجه 12 سال زندگی واقعی یک پسر فیلمی دو ساعته بیرون می کشد که قطعا بزرگترین شانس اسکار امسال است.
درباره منحصر به فردی فیلم، اتان هاوک (بازیگر فیلم) شرح حالی دارد که گویای تمام فیلم است: «ریک من رو درگیر پروژه عجیبی کرد. بازی کردن یه صحنه با پسربچه ای که توی سن هفت سالگی درباره راکون مرده اش حرف می زنه، تو سن دوازده سالگی درباره ویدئوگیم حرف می زنه و تو سن 17 سالگی درباره دخترا سوال داره! من تغییر این بچه رو تو 12 سال دیدم. انگار «ریک» زندگی یه آدم رو عکاسی کرده باشه!»

بیایید از همین الان شرط ببندیم که اسکار بهترین فیلم از آن «Boyhood» است!










مرد پرنده ای/ Birdman
آلخاندرو ایناریتو


مایکل کیتون بتمن دهه 80 بود! بتمن آن موقع برای خودش برو بیایی داشت! اما تصویر آن قهرمان همه کاره، آرام آرام رو به زوال رفت. قرن جدید و قوانین نوظهورش، آن قهرمان اسطوره ای را به عروسکی کاهی تبدیل کرد. مایکل کیتون واقعا بعد از آن دوران طلایی بتمن، دیگر هیچ موفقیتی در هالیوود نداشت تا اینکه...

امسال کارگردان مکزیکی، سازنده «بیست و یک گرم»، «عشق سگی»، «بابل» و «زیبا» فیلمی ساخته به نام «مرد پرنده ای» که از قضا مایکل کیتون درآن ایفای نقش می کند. بازیگر پیری که در گذشته طلایی اش نقش یک ابرقهرمان اسطوره ای به نام «مرد پرنده ای» را در کارنامه داشته اما اکنون دیگر آن جاه و جلال قدیم به هیچ تبدیل شده. حالا او تلاش می کند تا یک نقش ساده در یکی از نمایش های برادوی بگیرد اما نمی تواند و در این راه با همه چیز درگیر می شود؛ با خانواده اش، با گذشته اش و با ادوارد نورتون!

به طرز غریبی فیلم آخر استاد، کمدی است! باورتان می شود که کارگردان فیلم سیاهی چون «زیبا» برایمان کمدی ساخته باشد؟ احتمالا کسی که می تواند ما را با فیلم هایش آنطور به گریه بیندازد، خنداندنمان برایش کاری ندارد! ایناریتو دو بار نامزد اسکار بوده اما هرگز مجسمه طلایی را به خانه نبرده است.

داستان آمریکایی، بازیگران آمریکایی و کمدی غیرآمریکایی می تواند دلایل محکمی باشد برای آنکه امسال «Birdman» یکی از مهمترین نامزدهای کسب اسکار قلمداد شود.








دختر گمشده/ Gone Girl
دیوید فینچر


رمان پرفروش خانم «جیلیان فلین/ Gillian Flynn» دستمایه خوبی برای اقتباس کارگردان هالیوودی، دیوید فینچر شد. داستان گم شدن همسر یک مرد جوان که پنج سال از زندگی مشترک شان می گذرد و جستجوی مرد برای پیدا کردن زن گمشده اش، حقایقی از روابط این زوج برملا می کند و استعاره ای از زندگی زوج های مشابه می سازد.

اگر یادتان باشد فیلم قبلی فیچر یک تریلر جنایی و فیلم قبل ترش هم «شبکه اجتماعی» و درباره شبکه های اجتماعی بود. حالا مضامین کلیدی یک تریلر جنایی و مفاهیم تهدیدآمیز شبکه های اجتماعی با هم درآمیخته و «Gone Girl» استخراج شده است.

مرد هر چه بیشتر از رسانه ها استفاده می کند، بیشتر کنترل وقایع را از دست می دهد؛ تا جایی که در نهایت خودش به قتل زنش محکوم می شود و این تازه شروع ماجرا است!

خانم فلین می گوید: «دوست داشتم به روانشناسی روابط زناشویی طولانی مدت بپردازم. اینکه چطور زندگی زوج ها و درک شان از یکدیگر وابسته به رسانه است و رفتارهای طرفین، مرز بین واقعیت و حقیقت را از بین می برد.» احتمالا این فیلم نقش پررنگی در اسکار خواهد داشت.




پایان
بی تو
اینجا همه در حبس ابد تبعیدند
سالها، هجری و شمسی، همه بی خورشیدند
     
  
مرد

 
کسی میدونه کدوم کانال ها مراسم اسکار رو مستقیم پخش میکنه؟
     
  
زن

andishmand
 
سی و سومین جشنواره فیلم فجر







به گزارش ارتباطات و اطلاع رسانی سی و سومین جشنواره فیلم فجر، از ساعتی قبل حضور مهمانان جشنواره از جمله اهالی رسانه، هنرمندان، کارگردانان، تهیه کنندگان و بازیگران در برج میلاد آغاز شده است و همه منتظرند تا بزرگترین رویداد فرهنگی سینمایی کشور در سی و ششمین سالگرد انقلاب اسلامی آغاز به کار کند.
از جمله هنرمندان حاضر می توان به مهتاب کرامتی، منصور لشگری قوچانی، نیکی کریمی، سعید راد، پژمان بازغی، رویا تیموریان، باران کوثری، نوید محمدزاده، امید بنکدار، لیلا زارع، کیوان علیمحمدی، ستاره اسکندری، حسین یاری، حامد بهداد، هومن سیدی، مهسا کرامتی، راما قویدل، رویا نونهالی، سهیلا گلستانی، محمدرضا اصلانی، مهتاب نصیرپور و ... اشاره کرد.


امضای سینماگران پای بیانیه محکوم کردن اهانت به پیامبر اکرم(ص)

سینماگران و میهمانان جشنواره فیلم فجر با امضای یک بیانیه، اهانت به ساحت مقدس پیامبر گرامی اسلام (ص) را محکوم کردند.

به گزارش ارتباطات و اطلاع رسانی سی و سومین جشنواره فیلم فجر، همزمان با برگزاری آیین افتتاح این جشنواره، اهالی سینمای ایران بیانیه‌ی محکوم نمودن اهانت به ساحت مقدس پیامبر گرامی اسلام، حضرت محمد (ص) را امضا کردند.
بر اساس این خبر، متن این بیانیه به شرح زیر است:
«مرزها زبان فاصله‌اند و تو ای حبیب خدا، از تمام فاصله ها عبور کردی تا به همگان بیاموزی آنسوی همه مرزهای نژادی و اعتقادی و جغرافیایی بهشتی هست که در آن بشر تا آستان حق قد می کشد.
باور داریم که پلشتی هیچ توهینی، غبار بر ساحت مقدست نمی نشاند. احدی از پیروانت را نمی راند و چیزی نصیب خاطیان نمی کند. جز گمگشتگی بیشتر از وادی اخلاق و انسانیت و مهر... .
پس به ما بیاموز که چون تو برای این گم گشتگان فانوس دانایی روشن کنیم. بر جهلشان افسوس خوریم و بر کید و کین خونریزشان فائق آییم.
باشد که زبان سینمای ایران در این بحران زبانی نزدیک به کلام مهربان تو و منادی همان اخلاقی باشد که برای اکمال آن مبعوث شدی...
صلوات خدا و درود همه بندگان آزاده نثار تو باد.»

این بیانیه در حال امضا توسط سینماگران است، همچنین علیرضا رضاداد دبیر جشنواره فیلم فجر با حضور در میان هنرمندان این بیانیه را امضا کرد.

این بیانیه تاکنون توسط هنرمندانی چون مهتاب کرامتی، فرشته طائرپور، رویا تیموریان، جعفر صانعی مقدم، بهزاد کزازی، لیلا زارع، آزیتا موگویی، محمود کلاری، فرزاد موتمن، هانیه توسلی، همایون اسعدیان، رضا ناجی، بیژن امکانیان، ساره بیات، حسین یاری، بهرنگ تنکابنی، ریما رامین فر، حامد بهداد، برزو ارجمند، آزاده صمدی، اکرم محمدی، مهسا کرامتی، رعنا آزادی ور، محمد نشاط و... امضا شده است.

سی وسومین جشنواره فیلم فجر رسما آغاز به کار کرد.

این مراسم دقایقی قبل و در حدود ساعت ۱۹:۱۵ با حضور دکتر علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، دکتر علی ربیعی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی، دکتر حجت الله ایوبی معاون سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و علیرضا رضاداد دبیر سی و سومین جشنواره فیلم فجر و جمعی از اهالی هنر و رسانه در مرکز همایش های برج میلاد تهران آغاز به کار کرد.
هنرمندان از ساعتی قبل در برج میلاد حضور داشتند و علاوه بر تجدید دیدار، بیانیه محکومیت اهانت به ساحت پیامبر اکرم(ص) را امضا کردند.
اجرای مراسم افتتاحیه این دوره از جشنواره را احسان کرمی بر عهده دارد.

علیرضا رضاداد: جشنواره فجر نقطه آغازی برای همدلی است

دبیر سی و سومین جشنواره فیلم فجر گفت: جشنواره فیلم فجرهمه سینمای ایران نیست بلکه نقطه آغازی برای همدلی و اکران است.
علیرضا رضاداد در مراسم افتتاحیه سی و سومین جشنواره فیلم فجر در سخنان کوتاهی افزود: در ایام نوروز سینمای ایران یعنی دهه فجر قرار داریم،که هم بزرگداشت دهه فجر است و هم به تماشای بخش ستایش برانگیز از هنر ایران می نشینیم.
وی در ادامه افزود: امروز بار یگر به اتفاق همه هنرمندان عهدی را می‌بندیم که چند روز پیش با هم نجوا کردیم و گفتیم یا رسول‌الله مرزها زبان فاصله‌اند و تو ای حبیب خدا از مرزها عبور کردی تا به همه بیاموزی آن طرف مرزها بهشت است پس به ما بیاموز که چون تو برای این گمگشتگان فانوس روشن کنی باشد که زبان سینمای ایران زبان نزدیک به کمال توست.
وی در پایان افزود: برای سینمای ایران و سینما دوستان دهه ای پر از شور و نشاط و امید و موفقیت آرزومندم.

علی جنتی: پیشکسوتان سینما از توفیق جوانان خوشحال هستند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تقدیر از اهالی سینما برای ایجاد فضای مثبت و سازنده در عرصه هنر هفتم در یکسال اخیر گفت: جوانان در جشنواره سی وسوم حضور پرشوری دارند و پیشکسوتان سینما از توفیق جوانان خوشحال هستند.
علی جنتی پس از تبریک ایام دهه فجر انقلاب اسلامی و آغاز سی و سومین جشنواره فیلم فجر، در ادامه سخنانش گفت: از مدیریت سازمان سینمایی، دکتر ایوبی و همکارانشان تشکر ویژه ای دارم که فضایی مبتنی بر اعتماد و احترام ایجاد کردند که نتیجه این فضا، فیلم های درخشانی بود که در طول امسال ساخته شد و این روزها شاهد نمایش و اکران شان خواهیم بود.
وزیر ارشاد که در افتتاحیه جشنواره فیلم فجر سخن می‌گفت، خاطرنشان کرد: هیات انتخاب گفته است که امسال فیلم های خوبی در جشنواره فجر عرضه می شوند و این حرکت گروه سینمایی قابل ستایش است.
جنتی یکی از ویژگی‌های جشنواره امسال را حضور جوان‌ها دانست و گفت: یکی از نکات جشنواره امسال، حضور قدرتمند نیروهای جوان و مستعدی است که امسال به صحنه آمدند و فیلم ساختند و کارهای مثبت و ارزنده ای را عرضه کردند. البته این جوانان باید بدانند که خلاقیت و نوآوری آن‌ها مرهون تلاش و کوشش پیشکسوتان و بزرگان سینماست که آن ها را یاری کردند و کمک کردند این استعدادها شکوفا شود.
وی افزود: ما همه خود را مدیون زحمات آن ها می دانیم و یقین می دانیم پیشکسوتان سینما از توفیق جوانان خوشحال هستند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سپس از همراهی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در برگزاری جشنواره فیلم فجر اظهار کرد: از آقای دکتر ربیعی، وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی تشکر فراوانی دارم که یکی از شخصیت های فرهنگی کشور هستند و امسال حمایت ویژه ای از جشنواره فیلم فجر کردند. لازم می دانم صمیمانه از ایشان و همکاران شان تشکر کنم.
جنتی ادامه داد: از ایشان درخواست می کنم که توجه ویژه ای به هنرمندان کشور در حوزه خدمات درمانی‌ای که باید به آن ها ارائه شود و به خصوص بیمه بیکاری اهالی سینما داشته باشند. باید در این حوزه کار جدی انجام شود. البته تا امروز هم در کارهای انجام شده مرهون زحمات ایشان و سازمان تامین اجتماعی بوده ایم.
وی سپس از علیرضا رضاداد و هیات‌های انتخاب و داوری تشکر کرد و گفت: طبیعتا نارضایتی کسانی که احیانا فیلم های آن ها به جشنواره راه پیدا نکرد و یا در انتظار سیمرغ هستند اما نمی توانند به آن‌ دست یابند، نشانه اهمیت جشنواره فیلم فجر است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: آنچه مهم به نظر می‌ رسد این است که از این پس باید تلاش کنیم که در سال آینده، سینمای ایران فیلم های بهتری ارائه دهد که هم در صحنه های داخلی و هم در صحنه های خارجی مورد مورد استقبال قرار گیرد.
جنتی سپس با اشاره به تغییرات جشنواره فجر امسال نسبت به گذشته عنوان کرد: امسال بخش بین الملل جدا شد و دلیلش هم این بود که این بخش در سال های گذشته تحت الشعاع بخش ملی قرار می‌گرفت. امیدواریم این بخش به صورت مستقل در اردیبهشت ماه برگزار و بتوانیم از این ظرفیت استفاده کنیم.
وی خاطرنشان کرد: ساماندهی امور جشنواره‌ها در حوزه هنر و ادبیات یک امر ضروری است. امسال جشنواره های استانی کمتر برگزار شد اما سیاست ما این است که بسیاری از جشنواره های ملی‌مان را به استان ها ببریم و دبیرخانه دائمی آن ها را هم به آنجا ببریم؛ مانند جشنواره فیلم یاس و کودک.
وزیر ارشاد گفت: در هر استانی که استعداد ویژه و یا مزیت نسبی در یکی از رشته های هنری وجود دارد، می توان جشنواره ملی را در آنجا برگزار کرد.

برگزیدگان بخش تبلیغات و اطلاع رسانی جشنواره فیلم فجر سی و سوم معرفی شدند

برگزیدگان بخش اقلام تبلیغی سی و سومین جشنواره فیلم فجر در مراسم افتتاحیه این رویداد سینمایی معرفی شدند.
برگزیدگان بخش اقلام تبلیغی این دوره از جشنواره، در مراسم افتتاحیه آن معرفی شدند.
هیات‌های انتخاب و داوری بخش تبلیغات و اطلاع رسانی سی و سومین جشنواره فیلم فجر، متشکل از آقایان: مرتضی شایسته، سیف‌الله صمدیان، علی نیک رفتار، رامبد جوان و میثم مولایی برگزیدگان دریافت جایزه تبلیغات و اطلاع رسانی جشنواره فجر در دوره سی و سوم را در بخش های مختلف بدین شرح اعلام کردند:
هیات داوران مسابقه تبلیغات و اطلاع رسانی سینمای ایران سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم فجر تندیس بهترین عکاسی فیلم را به سحاب زری‌باف برای فیلم اشباح به کارگردانی داریوش مهرجویی و تهیه کنندگی جهانگیر کوثری اهدا کرد.
هیات داوران مسابقه تبلیغات و اطلاع رسانی سینمای ایران سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم فجر تندیس بهترین نوآوری و خلاقیت در شیوه های اصولی تبلیغات و اطلاع رسانی را به امیر اثباتی برای فیلم ماهی و گربه به کارگردانی شهرام مکری و تهیه کنندگی سپهر سیفی اهدا کرد.
هیات داوران مسابقه تبلیغات و اطلاع رسانی سینمای ایران سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم فجر تندیس بهترین مدیریت تبلیغات و اطلاع رسانی را به بهرنگ تنکابنی برای فیلم شهر موش ها ۲ به کارگردانی مرضیه برومند و تهیه کنندگی منیژه حکمت و علی سرتیپی اهدا کرد.
هیات داوران مسابقه تبلیغات و اطلاع رسانی سینمای ایران سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم فجر دیپلم افتخار بهترین همکاری در گروه تبلیغات و اطلاع رسانی (ایده پردازی برای اطلاع رسانی) را به پوریا عالمی برای فیلم شهر موش ها ۲ به کارگردانی مرضیه برومند و تهیه کنندگی منیژه حکمت و علی سرتیپی تقدیم کرد.
همچنین دیپلم افتخار بهترین همکاری در گروه تبلیغات و اطلاع رسانی (مدیریت روابط عمومی و نمایش شهرستان ها) از سوی هیات داوران مسابقه تبلیغات و اطلاع رسانی سینمای ایران سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم فجر به محرم براتی برای فیلم شهر موش ها ۲ به کارگردانی مرضیه برومند و تهیه کنندگی منیژه حکمت و علی سرتیپی تعلق گرفت.
هیات داوران مسابقه تبلیغات و اطلاع رسانی سینمای ایران سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم فجر دیپلم افتخار بهترین همکاری در گروه تبلیغات و اطلاع رسانی (طرح عنوان اصلی، عنوان بندی و گرافیست) را به ابراهیم حقیقی برای فیلم شهر موش ها ۲ به کارگردانی مرضیه برومند و تهیه کنندگی منیژه حکمت و علی سرتیپی تقدیم کرد.
هیات داوران مسابقه تبلیغات و اطلاع رسانی سینمای ایران سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم فجر دیپلم افتخار بهترین همکاری در گروه تبلیغات و اطلاع رسانی (مدیریت تبلیغات شهری و برگزارکننده مراسم های معرفی) را به مهشید آهنگرانی برای شهر موش ها ۲ به کارگردانی مرضیه برومند و تهیه کنندگی منیژه حکمت و علی سرتیپی اهدا کرد.
در بخشی از این مراسم، رامبد جوان به نمایندگی از هیات انتخاب داوری تبلیغات و اطلاع رسانی سی و سومین جشنواره فیلم فجر بیانیه هیات داوران را قرائت کرد.
بهرنگ تنکابنی نیز در سخنانی کوتاه گفت: هیچ کدام از ما تجربه سینما نداشتیم و تنها مهمان سینمای ایران بودیم. از اینکه ما را پذیرفتید سپاسگزارم. ضمن اینکه از تهیه کنندگان شهرموش ها۲ تشکرمی کنم.
وی درادامه افزود: در لیست گروه تبلیغات و اطلاع رسانی این فیلم که در رسانه ها منتشر شد نام عبدالرضا نیکوعکاس اثر از قلم افتاده بود که این اتفاق به دلیل فراموشی و اشتباه ما رخ داد.
تنکابنی این دیپلم افتخار را به تماشاگران سینما تقدیم کرد.
سحاب زری باف هم سیمرغ خود را به مرحوم پدر و مادرش به خاطرهمه دلسوزی های آنها تقدیم کرد و گفت: هرچه آموخته ام از مسعود معصومی است. جا دارد امشب یادی از او کنم. ضمن اینکه از داریوش مهرجویی و تیم حرفه ای اش در اشباح تشکر می کنم.
زری باف همچنین افزود: سخنی هم با مسوولان دارم و آن اینکه ما به ذره ای توجه و احترام نیاز داریم.


ادامه دارد
بی تو
اینجا همه در حبس ابد تبعیدند
سالها، هجری و شمسی، همه بی خورشیدند
     
  ویرایش شده توسط: andishmand   
زن

andishmand
 
واقعیت‌های فقر و نابرابری، دستمایه‌ای برای فیلمنامه‌نویسان

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه تصور نادرستی درباره سینمای ایران وجود دارد که فقط قشر خاصی را در آن می‌بینیم، گفت: در کلیت سینمای ایران تنوع زیادی دیده می شود و در دوره های مختلف سینمایی، فضای سیاسی و شرایط اجتماعی متفاوت باعث شده که مجموعه فیلم های تولید شده در مدت زمان بعد از انقلاب، جریان های فکری متعدد موجود در جامعه را بیان کند.
علی ربیعی که در مراسم افتتاحیه جشنواره سخن می‌گفت، سینما را یک رسانه ارتباط جمعی معرفی و بیان کرد: سینما هم هنر و هم وسیله ارتباط جمعی است که این دو ویژگی باعث شده این هنر را از باقی هنرها متمایز کند.
او همچنین افزود: فیلم تنها هنر-رسانه ای است که امکان تجسم تمامی تخیلات بشر که از ابتدای تاریخ در ذهن خود داشته را فراهم کرده و با فیلم، انسان می تواند ذهنیات و قوه تخیل خود را به همان صورتی که وجود دارد بیان کند.
این عضو هیات دولت جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه مطالعات بسیاری در زمینه سینما انجام شده است، اظهار کرد: به دلیل همین مطالعات می توان پرسش های زیادی از سینمای ایران در مورد جامعه ایران پرسید و با تحلیل فیلم های مختلف به پاسخ آن ها نزدیک تر شد. اگرچه ممکن است کلیت شرایط اجتماعی در یک یا دو فیلم مشخص نباشد، اما با بررسی مجموعه ای از فیلم ها می توان به این شناخت دست پیدا کرد.
ربیعی یادآور شد: اگر فیلم را مجموعه ای از آگاهی و اطلاعاتی بدانیم که در زمینه های مختلف به مخاطب عرضه می شود و اگر رفتارهای افراد را متاثر از آگاهی و دانسته ها و اعتقادات بدانیم، پس فیلم هم سهم خود را در این رفتارها در سطح فردی و اجتماعی ایفا می کند. پس آنچه در فیلم می بینیم می تواند تا حد زیادی نشان دهنده آن چیزهایی باشد که در جامعه وجود دارند.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه سخن های خود با اشاره به اینکه جریان اصلی سینمای ایران همواره با جامعه در ارتباط بوده و بخش مهمی از سینمای ایران، مسئولیت اجتماعی را پذیرفته و به آن متعهد بوده است، عنوان کرد: حتی بخش مهمی از سینمای ایران، مسائل اجتماعی و روابط حاصل از تغییرات اجتماعی در ایران را بررسی و نقد می کند.
او ادامه داد: سینمای بعد از انقلاب دلمشغول مسائل و مشکلات مردم زمانه خودش بوده و به همین دلیل برخی این سینما که واقعیت ها را بیان می کرد و با تصورات شان جور در نمی آمد را نمی توانستند تحمل کنند.
ربیعی با اشاره به اینکه در یک بازه ۳۰ ساله چند صدایی سینمای ایران را می توان دید، عنوان کرد: کمابیش همه اقشار جامعه و دیدگاه های آن ها در این سینما به تصویر کشیده شده است ولی در جریان آمد و شد دولت های مختلف با سیاست های فرهنگی متفاوت، نسبت شنیده و دیده شدن صدا و تصویر هر یک از این گروه های اجتماعی با زمان های دیگر متفاوت بوده است.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید اینکه نمی‌توان به هنرمند دستور داد، گفت: من معتقدم سینمای ایران در نسبت با مسائلی که در جامعه با آن درگیر هستیم می تواند بالنده شود؛ واقعیت فقر و نابرابری، بیکاری، زنان سرپرست خانوار، سطح سلامت عمومی و... می توانند دستمایه های ارزشمندی برای فیلمنامه نویسی و قصه گویی باشند.
علی ربیعی سپس خاطرنشان کرد: تصور نمی کنم فیلم های بزرگ و تاثیرگذار حتما از دل رخدادهای بزرگ زاده شده باشند. اگر مشکلات حرفه ای قصه گویی سینمای ایران بهبود یابد و رویکرد اجتماعی در سینما پیش گرفته شود، می توان از ظرفیت عظیم سینما برای بازگویی واقعیت های اجتماعی استفاده کرد.


پایان
بی تو
اینجا همه در حبس ابد تبعیدند
سالها، هجری و شمسی، همه بی خورشیدند
     
  
زن

andishmand
 
فیلم های حاضر در بخش مسابقه سی و سومین جشنواره فیلم فجر

اسامی فیلم های سینمایی حاضر در بخش سودای سیمرغ سی و سومین جشنواره فیلم فجر (سال ۹۳) از سوی هیات انتخاب این رویداد سینمایی اعلام شد







کاهانی، مقدم و احمزاده هم مثل فرمان آرا در لیست نهایی نیستند!


۱- ارغوان (کیوان علیمحمدی/ امید بنکدار)
۲- اعترافات ذهن خطرناک من (هومن سیدی)
۳- ایران برگر(مسعود جعفری جوزانی)
۴- بوفالو (کاوه سجادی حسینی)
۵- بهمن (مرتضی فرشباف)
۶- تگرگ و آفتاب (رضا کریمی)
۷- تا آمدن احمد (صادق صادق دقیقی)
۸- حکایت عاشقی (احمد رمضان زاده)
۹- خانه دختر (شهرام شاه حسینی)
۱۰- خداحافظی طولانی (فرزاد موتمن)
۱۱- دوران عاشقی (علیرضا رئیسیان)
۱۲- رخ دیوانه ( ابوالحسن داودی)
۱۳- روباه (بهروز افخمی)
۱۴- شرفناز(حسن نجفی)
۱۵- شکاف (کیارش اسدی زاده)
۱۶- شیفت شب (نیکی کریمی)
۱۷- طعم شیرین خیال (کمال تبریزی)
۱۸- عصر یخبندان (مصطفی کیایی)
۱۹- مرگ ماهی (روح اله حجازی)
۲۰- مزار شریف (عبدالحسن برزیده)
۲۱- مشرف به کوچه بی نام (هاتف علیمردانی)
۲۲- من دیه گو مارادونا هستم (بهرام توکلی)


همچنین هیات انتخاب دو فیلم ذیل را به عنوان برگزیدگان بیست و هشتمین جشنواره بین المللی کودک اصفهان در این بخش را اعلام می دارد:

۲۳- قول (محمد علی طالبی / بهترین فیلم جشنواره کودک)
۲۴- فراز از قلعه رودخان (غلامرضا رمضانی/ بهترین کارگردانی جشنواره کودک)

لیست اعلام شده خبری از فیلمهای مهمی چون: مردی که اسب شد (امیرحسین ثقفی)، تابو (خسرو معصومی)، جزیره رنگین (خسرو سینایی)، آدم باش (مجید جوانمرد)، و دو فیلم مادر قلب اتمی (علی احمدزاده) و استراحت مطلق (عبدالرضا کاهانی) که پیش بینی میشد از فیلم های مهم امسال باشند نیست!
بی تو
اینجا همه در حبس ابد تبعیدند
سالها، هجری و شمسی، همه بی خورشیدند
     
  ویرایش شده توسط: andishmand   
زن

andishmand
 
بازیگران پرکار جشنواره امسال چه کسانی بودند؟




شقایق فراهانی یکی از پرکارترین بازیگران جشنواره فجر امسال بود، او با بازی در فیلم های «متروپل» مسعود کیمیایی، «کلاشینکف» سعید سهیلی، «خانوم» تینا پاکروان، «رستاخیز» احمدرضا درویش، «خواب‌زده ها» فریدون جیرانی این رکورد را به خود اختصاص داد.
بابک حمیدیان یکی دیکر از بازیگران پرکار جشنواره فیلم فجر امسال بود. او با بازی در چهار فیلم بعد از شقایق فراهانی در رتبه بعدی قرار گرفت.

«با دیگران» ناصر ضمیری،«چ» ابراهیم حاتمی کیا، «رستاخیز» احمدرضا درویش فیلم هایی بودند که در جشنواره امسال با بازی حمیدیان به روی پرده رفتند.

محمدرضا فروتن هم در چهار فیلم «متروپول» مسعود کیمیایی، «سایه روشن» فرزاد موتمن، «دلتنگی های عاشقانه» رضا اعظمیان و «طبقه حساس» کمال تبریزی به ایفای نقش پرداخت.
ساعد سهیلی هم با فیلم «متروپل» مسعود کیمیایی، «کلاشینکف» سعید سهیلی و «چند مترمکعب عشق» جمشید محمودی در رتبه بعدی قرار دارد.

بازیگران سه فیلمه جشنواره امسال نیز این بازیگران بودند: فرهاد اصلانی «قصه‌ها»، «خواب‌زده ها»، «کلاشینکف»، رضا عطاران «رد کارپت»، «کلاشینکف»، «طبقه حساس»، صابر ابر «همه چیز برای فروش»، «قصه‌ها»، «خواب‌زده ها»، حبیب رضایی «همه چیز برای فروش»، «قصه‌ها» و «آرایش غلیظ» و مریلا زارعی «چ»، «همه چیز برای فروش»، «شیار ۱۴۳» ساره بیات «خواب‌زده ها»، «فصل فراموشی فریبا»، «لامپ ۱۰۰»، جواد عزتی «شیار ۱۴۳»، «کلاشینکف»، «فرشته ها با هم می‌آیند»، لیلا زارع «گنجشکک‌ اشی‌مشی»، «شیفتگی»، «با دیگران»،مهتاب کرامتی «رستاخیز»، «اشباح»، «ناخواسته»، نازنین بیاتی «ارسال یک آگهی تسلیت برای روزنامه»، «فرشته ها باهم می‌آیند» و «مردن به وقت شهریور» بازیگران سه فیلمه جشنواره امسال بودند.

از بازیگران دو فیلمه بخش اصلی هم می‌توان از نیکی کریمی «تمشک»، «زندگی جای دیگری است»، سهیلا گلستانی «امروز»، «میهمان داریم»، یکتا ناصر «زندگی جای دیگری است» و «گنجشکک اشی‌مشی»، مهناز افشار «متروپل» و «بیگانه»، باران کوثری «عصبانی نیستم» و «قصه‌ها»، پانته‌آ بهرام «طبقه حساس» و «بیگانه» و پرویز پرستویی «امروز» و میهمان داریم» حامد بهداد «زندگی جای دیگری است» و «آرایش غلیظ»، هانیه توسلی «خط ویژه» و «مردن به وقت شهریور»، هنگامه قاضیانی« زندگی مشترک آقای محمودی و بانو» و «با دیگران»، طناز طباطبایی «پنجاه قدم آخر» و «آرایش غلیظ»، رویا تیموریان «برف» و «شیفتگی» و امین زندگانی«شهابی از جنس نور» و «فصل فراموشی فریبا»، رابعه مدنی «انارهای نارس، برف»، «ارسال یک آگهی تسلیت برای روزنامه» و پولاد کیمیایی«متروپل» و «کلاشینکف»، پیمان قاسم خانی «طبقه حساس» کمال تبریزی و «زندگی مشترک آقای محمودی و بانو»، میلاد کی مرام «برف» و ‌»عبور از مه» داوود بیدل نام برد.
بی تو
اینجا همه در حبس ابد تبعیدند
سالها، هجری و شمسی، همه بی خورشیدند
     
  
صفحه  صفحه 8 از 16:  « پیشین  1  ...  7  8  9  ...  15  16  پسین » 
تالار تخصصی سینما و موسیقی

جشنواره و فستیوال های بین المللی فیلم

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti Forums is not responsible for the content of external sites

RTA