انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
تالار تخصصی سینما و موسیقی
  
صفحه  صفحه 18 از 78:  « پیشین  1  ...  17  18  19  ...  77  78  پسین »

Hollywood | هالیوود


مرد

 
۱۹۶۱و ۱۹۶۵-رابرت ارل وایز - Robert Earl Wise




  • زاده ۱۰ سپتامبر ۱۹۱۴وینچستر، ایندیانا، آمریکا
  • درگذشته ۱۴ سپتامبر ۲۰۰۵ (۹۱ سال)لس‌انجلس، کالیفرنیا، آمریکا
  • نام دیگر رابرت ارل وایز
  • زمینه فعالیت کارگردان، تدوین‌گر و تهیه‌کننده
  • سال‌های فعالیت ۱۹۳۴ - ۲۰۰۰
  • همسر پاتریشیا دویل (۱۹۴۲–۱۹۷۵)میلیسنت فرانکلین (۱۹۷۷–۲۰۰۵)

رابرت ارل وایز (به انگلیسی: Robert Earl Wise) (۱۰ سپتامبر ۱۹۱۴ - ۱۴ سپتامبر ۲۰۰۵) کارگردان، تدوین‌گر، صداپرداز و تهیه‌کننده آمریکایی بود. او به‌خاطر کارگردانی فیلم‌های اشک‌ها و لبخندها (۱۹۶۵) و داستان وست‌ساید (۱۹۶۱) دو بار برنده جایزه اسکار بهترین کارگردانی شد. او همچنین برای تدوین فیلم همشهری کین (۱۹۴۱) نامزد جایزه اسکار بهترین تدوین فیلم و برای کارگردانی و تهیه‌کننگی فیلم دانه‌های شن (۱۹۶۶) نامزد جایزه اسکار بهترین فیلم شده بود.

وایز در ساخت فیلم در سبک‌های گوناگون مانند علمی-تخیلی، درام اجتماعی و تاریخی موفق بود. اما آنچه بیشتر باعث شهرت او شد، آثار موزیکال او یعنی فیلم‌های آوای موسیقی (که در ایران با نام اشک‌ها و لبخندها نمایش داده شد) و داستان وست‌ساید بود که دومی را با همکاری جروم رابینز هنرمند مشهور آمریکایی کارگردانی کرد.

رابرت ارل وایز در سال ۱۹۱۴ در وینچستر، ایندیانا زاده شد. او از سال ۱۹۳۵ در استودیوی RKO به‌عنوان تدوین‌گر صدا مشغول به کار شد و پس از مدتی تدوین فیلم را نیز انجام داد. مهم‌ترین کارهای او در این عرصه، تدوین دو فیلم از آثار اورسن ولز، یکی فیلم مشهور تاریخ سینما همشهری کین (۱۹۴۱) و دیگری امبرسون‌های باشکوه (۱۹۴۲) بودند. تدوین همشهری کین، نامزدی او را برای جایزه اسکار در سال ۱۹۴۱ به‌همراه داشت. موفقیت او در تدوین و نیز اتفاقی که باعث نیمه‌کاره ماندن فیلم کارگردانی دیگر شده بود و او ساخت آن را ادامه داد، باعث شد او وارد دنیای کارگردانی شود.

وایز در کارگردانی نیز موفق بود و ژانر مختلفی را آزمود. درام مشهور می‌خواهم زنده بمانم در سال ۱۹۵۸، موفقیت بزرگی برای او به‌شمار می‌رفت. در سال ۱۹۶۱ فیلم موزیکال داستان وست‌ساید را که اقتباسی آزاد از نمایش‌نامه رومئو و ژولیت بود، به همراه جروم رابینز کارگردانی کرد و با این اثر توانست جایزه اسکار بهترین کارگردانی را که با ۹ اسکار دیگر همراه بود، به‌طور مشترک با رابینز به‌دست آورد. اشک‌ها و لبخندها (۱۹۶۵) دیگر اثر شاخص او بود که جایزه اسکار بهترین کارگردانی را بار دیگر نصیب او کرد. این فیلم پرفروش در مجموع برنده پنج جایزه اسکار شد. وایز تا سال ۲۰۰۰ بیش از چهل فیلم ساخت.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  ویرایش شده توسط: sepanta_7   
مرد

 
۱۹۶۳-تونی ریچاردسون -Tony Richardson




  • زاده ۵ ژوئن ۱۹۲۸
  • درگذشته ۱۴ نوامبر ۱۹۹۱ (۶۳ سال)
  • ملیت بریتانیا
  • سال‌های فعالیت ۱۹۵۲–۱۹۹۱

تونی ریچاردسون (انگلیسی: Tony Richardson؛ زاده ۵ ژوئن ۱۹۲۸ درگذشته ۱۴ نوامبر ۱۹۹۱) یک کارگردان اهل بریتانیا بود. وی بین سال‌های ۱۹۵۲ تا ۱۹۹۱ میلادی فعالیت می‌کرد.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  ویرایش شده توسط: sepanta_7   
مرد

 
۱۹۶۴-جرج کیوکر- George Cukor




  • زمینه فعالیت سینما و تئاتر
  • تولد ۸ ژوئیه ۱۸۹۹نیویورک
  • مرگ ۲۴ ژانویه ۱۹۸۳لوس آنجلس, کالیفرنیا-سکته قلبی
  • ملیت آمریکایی
  • پیشه کارگردان
  • سال‌های فعالیت ۱۹۲۰-۱۹۸۱

جرج کیوکر(به انگلیسی: George Cukor) کارگردان آمریکایی فیلم های کلاسیک زاده ۸ ژوئیه ۱۸۹۹ در نیویورک و درگذشته در اثر سکته قلبی در ۲۴ ژانویه ۱۹۸۳ در لوس آنجلس.

جرج کیوکر در سال‌های دهه ۱۹۲۰ کارگردان تئاتر برادوی بود بعد کم‌کم وارد هالیوود شد و از یک استودیو به استودیو دیگر رفت و کارهای مختلفی را هم تجربه کرد حتی مدتی برای ارنست لوبیچ دیالوگ فیلمهایش را می نوشت. تا اینکه بالاخره با همکاری دیوید او سلزنیک اولین فیلمش گرامپی را می سازد. برای کارگردانی فیلم بربادرفته هم انتخاب می شود ولی به خاطر اختلافی که با سلزنیک در جادوگر شهر از (فیلم) پیدا می کند در هر دو فیلم ویکتور فلمینگ جایگزین او می شود.

کم‌کم در ساختن فیلم کمدی به کارگردانی صاحب سبک تبدیل می شود و با همکاری با او ۲۱ هنرپیشه نامزد دریافت اسکار می شوند. به ویژه همکاری او با کاترین هیپورن در ۹ فیلم قابل توجه است.

در میان فیلم های کلاسیک او می توان به زنان کوچک (۱۹۳۳)، داستان فلادلفیا (۱۹۴۰)،ستاره ای متولد می شود (۱۹۵۴)، و بانوی زیبای من (۱۹۶۴) اشاره کرد که این فیلم آخر جایزه اسکار بهترین کارگردانی را هم نصیبش می کند.

از جرج کیوکر به عنوان کارگردان زنان هم یاد می شود او آنقدر که به بازیگرانش اهمیت میداد به فیلمنامه اهمیت نمی‌داند. او فیلم های زیادی درباره زنان ساخت و با بیشتر ستارگان زن دوره خود همکاری کرد. از جمله می توان به گرتا گاربو در زن دو چهره،اینگرید برگمن درچراغ گاز (فیلم)،دبورا کر در فیلم ادوارد پسرم، جین سیمونز در هنرپیشه، اوا گاردنر،سوفیا لورن، جودی گارلند در ستاره ای متولد می شود، آدری هپبورن در بانوی زیبای من و به ویژه کاترین هیپورن اشاره کرد.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
۱۹۶۷-مایک نیکولز - Mike Nichols




  • نام اصلی میخاییل ایگورویچ پشکووسکی
  • زاده ۶ نوامبر ۱۹۳۱ ‏(۸۲ سال)برلین, آلمان
  • ملیت آمریکایی
  • همسر پاتریشیا اسکات (۱۹۵۷-۱۹۶۰)مارگو کالاس (۱۹۶۳-۱۹۷۴)آنابل دیویز-گاف (۱۹۷۵-۱۹۸۶)دایان سایر (۱۹۸۸-تاکنون)

مایک نیکولز (به انگلیسی: Mike Nichols) متولد ششم نوامبر ۱۹۳۱ کارگردان تلویزیون، سینما و تئاتر، نویسنده و تهیه‌کننده آمریکایی زادۀ آلمان است. نیکولز یکی از دوازده نفری است که تمام جایزه‌های اصلی جشنواره‌های سرگرمی آمریکایی، یعنی جوایز امی، گرامی، اسکار و تونی را برده است. مایک نیکولز در سال ۲۰۰۱، نشان ملی هنر و در سال ۲۰۱۰، جایزه یک عمر دستاورد هنری را از انجمن فیلم آمریکا (AFI) دریافت کرد.


مایک نیکولز با نام میخاییل ایگورویچ پشکووسکی در برلین آلمان به دنیا آمد. او در سال ۱۹۳۹، به همراه خانوادۀ آلمانی-روسی-یهودی خود برای فرار از دست نازی‌ها به ایالات متحده گریخت و در سال ۱۹۴۴ شهروند آمریکا شد. او چهار بار ازدواج کرده و صاحب سه فرزند شده است. نیکولز نسبت دوری نیز با مریل استریپ دارد. این دو در چند پروژه مختلف با یکدیگر همکاری کرده‌اند. نیکولز از طرف مادری با آلبرت انیشتین نیز نسبت دارد. از میان ستاره‌های سینما، جولیا رابرتز در دو فیلم و جک نیکلسون در چهار فیلم از ساخته‌های مایک نیکولز بازی کرده است.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
۱۹۶۸-سر کارول رید - Sir Carol Reed




  • زاده ۳۰ دسامبر ۱۹۰۶لندن، انگلستان
  • درگذشته ۲۵ آوریل ۱۹۷۶ (۶۹ سال)چلسی، انگلستان
  • ملیت انگلیسی
  • زمینه فعالیت کارگردان، تهیه‌کننده
  • سال‌های فعالیت ۱۹۳۵ - ۱۹۷۲

سر کارول رید (به انگلیسی: Sir Carol Reed) (۳۰ دسامبر ۱۹۰۶ - ۲۵ آوریل ۱۹۷۶) کارگردان انگلیسی بود. او بیشتر به خاطر کارگردانی فیلم‌های مرد سوم، مرد ناجور و بت سقوط کرده شناخته شده‌است. او در سال ۱۹۴۹ برای فیلم مرد سوم برنده جایزه نخل طلای جشنواره فیلم کن شد. همچنین او جایزه اسکار بهترین کارگردان را در سال ۱۹۶۸ برای فیلم اولیور! به‌دست آورد.

کارول رید در سال ۱۹۰۶ در پاتنی لندن زاده شد. او از سال ۱۹۲۳ فعالیت هنری‌اش را با بازیگری و سپس تهیه‌کنندگی تئاتر آغاز کرد. رید در سال ۱۹۳۲ به ایلینگ رفت و نخستین فیلم خود را در سال ۱۹۳۵ کارگردانی کرد. او در طول جنگ جهانی دوم (۱۹۴۳) یک فیلم مستند برای ارتش بریتانیا ساخت. این کارگردان از میانه دهه ۶۰ ساخت فیلم در ایالات متحده را آغاز کرد. مهمترین جوایز سینمایی کارول رید، شامل نخل طلای جشنواره فیلم کن در سال ۱۹۴۹ برای فیلم مرد سوم و جایزه اسکار بهترین کارگردان در سال ۱۹۶۸ برای فیلم اولیور! هستند.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
۱۹۶۹-جان ریچارد شلزینجر - John Richard Schlesinger




  • زاده ۱۶ فوریهٔ ۱۹۲۶لندن، انگلستان
  • درگذشته ۲۵ ژوئیه ۲۰۰۳ (۷۷ سال)پالم اسپرینگز، کالیفرنیا، ایالات متحده
  • نام دیگر جان ریچارد شلزینجر
  • ملیت انگلستان
  • زمینه فعالیت کارگردان، بازیگر سینما و تئاتر

جان ریچارد شلزینجر (انگلیسی: John Richard Schlesinger؛ زاده ۱۶ فوریهٔ ۱۹۲۶، درگذشته ۲۵ ژوئیه ۲۰۰۳) یک کارگردان اهل بریتانیا بود.

جان شلزینگر در ۱۶ فوریه سال ۱۹۲۶ در لندن متولد شد، وی حرفه سینمایی خود را با تهیه فیلم‌های کوتاه آغاز کرد. در سال ۱۹۶۱ میلادی برای فیلم مستند «پایانه» که در مورد ایستگاه واترلو لندن ساخته بود برنده جایزه شیر طلایی فستیوال ونیز شد.

از فیلم‌های مشهور جان شلزینجر علاوه بر فیلم «کابوی نیمه شب» با بازیگری داستین هافمن و جون ویت می‌توان از فیلم مشهور دیگر وی «دونده دو ماراتن» باز هم با بازی داستین هافمن نام برد. از دیگر فیلم‌های وی باید به فیلم‌های «عشقی مانند دیگران»، «بیلی دروغگو»، «عزیز»، «یکشنبه‌ای مانند سایر یکشنبه‌ها»، «بازی شاهین»، «بیگناه»، «پنجره‌ای به سوی پاسفیک» و «فراتر از قانون» اشاره کرد.

جان شلزینجر در دسامبر سال ۲۰۰۰ میلادی دچار سکته مغزی شد و از آن پس دیگر نتوانست سلامتی خود را به دست آورد. او سرانجام پنجشنبه شب ۲۴ ژوئیه در بیمارستانی در پالم اسپرینگز کالیفرنیا در سن ۷۷ سالگی درگذشت.

جان شلزینجر کارگردان فیلم «کابوی نیمه شب» بود که این فیلم در سال ۱۹۷۰ برنده ۳ جایزه اسکار از جمله جایزه اسکار بهترین کارگردانی شد.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
۱۹۷۰-فرانکلین جی شافنر - Franklin J. Schaffner




  • زاده ۳۰ مهٔ ١٩٢٠توکیو، ژاپن
  • درگذشته ۲ ژوئیه ۱۹۸۹ (۶۹ سال)سنتا مونیکا، کالیفرنیا
  • نام دیگر پرچم ایالات متحده آمریکا آمریکایی
  • زمینه فعالیت کارگردان

فرانکلین جی شافنر (به انگلیسی: Franklin J. Schaffner) کارگردان آمریکایی، که بیشتر به واسطه کارگردانی فیلمهای سیاره میمون ها، پاتون، نیکلاس و الکساندرا، پاپیون ، پسرهایی از برزیل و برنامه تلویزیونی فرد به فرد شناخته می شود.

شافنر در سال ١٩٢٠ در توکیو ژاپن بدنیا آمد، مادرش یک مبلغ مذهبی با نام سارا و پدرش پل فرانکلین شافنر بود .

جری گلدسمیت برای هفت فیلم وی آهنگ ساخت که ازجمله آنها فیلم های سیاره میمون‌ها، پاتون ، پاپیون، جزیره ها در جریانند و پسرهایی از برزیل می باشند که چهارتا از این فیلم ها برای جری گلدسمیت نامزدی اسکار بهترین موسیقی متن را به ارمغان آورد.

وی از سال ١٩٨٧ تا پیش از مرگش در سال ١٩٨٩ رئیس انجمن کارگردانان آمریکا بود.

شافنر در سال ١٩٤٨ با هلن جین گیلکرایست ازدواج کرد . این زوج صاحب دو فرزند با نام های جنی و کیت بودند.

شافنر در سال ١٩٨٩ در سن ۶۹ سالگی درگذشت. وی ١٠ روز پیش از مرگش از بیمارستانی که در آن برای درمان بیماری سرطان ریه اش بستری شده بود مرخص گردیده بود.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
۱۹۷۱-ویلیام فریدکین- William Friedkin




  • زاده ۲۹ اوت ۱۹۳۵ ‏(۷۸ سال)
  • ملیت ایالات متحده آمریکا
  • سال‌های فعالیت ۱۹۶۵–اکنون

ویلیام فریدکین (انگلیسی: William Friedkin؛ زاده ۲۹ اوت ۱۹۳۵) یک کارگردان، تهیه‌کننده، و فیلم‌نامه‌نویس اهل ایالات متحده آمریکا است. وی از سال ۱۹۶۵ میلادی تاکنون مشغول فعالیت بوده‌است.از فیلم‌ها یا برنامه‌های تلویزیونی که وی در آن نقش داشته است می‌توان به آربیتراژ اشاره کرد.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  ویرایش شده توسط: sepanta_7   
مرد

 
۱۹۷۲-باب فاس - Bob Fosse




  • زاده ۲۳ ژوئن ۱۹۲۷
  • درگذشته ۲۳ سپتامبر ۱۹۸۷ (۶۰ سال)
  • ملیت ایالات متحده آمریکا
  • سال‌های فعالیت ۱۹۴۷–۱۹۸۶

باب فاس (انگلیسی: Bob Fosse؛ زاده ۲۳ ژوئن ۱۹۲۷ درگذشته ۲۳ سپتامبر ۱۹۸۷) یک کارگردان اهل ایالات متحده آمریکا بود.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
۱۹۷۳-جرج روی هیل - George Roy Hill




  • زاده ۲۰ دسامبر ۱۹۲۱
  • درگذشته ۲۷ دسامبر ۲۰۰۲ (۸۱ سال)

جرج روی هیل (انگلیسی: George Roy Hill؛ زاده ۲۰ دسامبر ۱۹۲۱ درگذشته ۲۷ دسامبر ۲۰۰۲) یک کارگردان اهل ایالات متحده آمریکا بود.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
صفحه  صفحه 18 از 78:  « پیشین  1  ...  17  18  19  ...  77  78  پسین » 
تالار تخصصی سینما و موسیقی

Hollywood | هالیوود

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti Forums is not responsible for the content of external sites

RTA