انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
تالار تخصصی سینما و موسیقی
  
صفحه  صفحه 19 از 78:  « پیشین  1  ...  18  19  20  ...  77  78  پسین »

Hollywood | هالیوود


مرد

 
۱۹۷۴-فرانسیس فورد کوپولا - Francis Ford Coppola




  • زاده ۷ آوریل ۱۹۳۹ ‏(۷۵ سال)دیترویت، میشیگان، آمریکا
  • زمینه فعالیت کارگردان، فیلم‌نامه‌نویس، تهیه‌کننده
  • سال‌های فعالیت ۱۹۶۳–اکنون
  • همسر الینور جسی نیل (۱۹۶۳-اکنون)
  • فرزندان سوفیا کوپولا

فرانسیس فورد کوپولا (به انگلیسی: Francis Ford Coppola) ‏(۷ آوریل ۱۹۳۹، دیترویت، میشیگان) یکی از مشهورترین کارگردانان و تهیه‌کنندگان آمریکایی ایتالیایی‌تبار سینمای هالیوود است. او به جز کارگردانی، فیلمنامه می‌نویسد، شراب تجارت می‌کند، مجله چاپ می‌کند و صاحب هتل نیز هست. او را بیشتر به خاطر ساخت سه‌گانه پدرخوانده می‌شناسند. وی برنده پنج اسکار شامل یک اسکار بهترین فیلم، یک اسکار بهترین کارگردانی و سه اسکار بهترین فیلمنامه شده‌است. کوپولا همچنین برنده چهار گلدن گلوب و دو نخل طلا کن شده‌است.
کوپولا در ۱۹۳۹ در دیترویت به دنیا آمد اما کودکی و نوجوانی خود را در نیویورک همراه با خانواده آمریکایی ایتالیایی خود گذراند. پدرش کارمینه کوپولا آهنگساز و موسیقیدان درارکستری شهرشان (دیترویت) فلوت می‌زد و مادرش بازیگر بود. او کودکی سختی را به خاطر فلج اطفال پشت سر گذاشت. او مدرک خود را در ادبیات نمایشی از دانشگاه هوفسترا اخد نمود و سپس به دانشگاه کالیفرنیا در لوس آنجلس به تحصیل فیلم‌سازی پرداخت. او کار خود را در سینما با دستیاری راجر کورمن شروع کرد و در چند فیلم به عناوین مختلف او را یاری کرد. او ابتدا اولین فیلمنامهٔ خود را با نام ۰پیلما. پیلما) نوشت و در سال ۱۹۶۳ اولین فیلم خود را ساخت و در چهار سال بعد از آن مشغول فیلم‌نامه نوشتن شد او توانست درسال ۱۹۶۶ برنده اسکار بهترین فیلم‌نامه اقتباسی شود. در سال ۱۹۶۶ کمپانی مستقل فیلم زئوتروپ را همراه با جورج لوکاس تأسیس کرد. اولین فیلم این کمپانی به کارگردانی جورج لوکاس و تهیه‌کنندگی کوپولا بود. دومین فیلمی که به این صورت تهیه شد توانست در پنج رشته جایزه اسکار نامزد شود که یکی از این نامزدی‌ها جایزه بهترین فیلم بود. تکه کلام پدرخوانده همچنین تکه کلام دون کرلئونه در فیلمپدرخوانده۱ سبب شد که کانگسترها و مافیایی‌های آمریکا از تکه کلام (پیشنهادی می‌دم که نتونه رد کنه) استقبال فراوانی کردند و یکی از تکه کلام‌های رایج انها بود
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
۱۹۷۵و ۱۹۸۴-یان توماس فورمن -:Miloš Forman




  • Born Jan Tomáš Forman
  • February 18, 1932 (age 82)
  • Čáslav, Czechoslovakia
  • Occupation Actor, director, screenwriter
  • Years active 1953–present
  • Spouse(s) Jana Brejchová (1958–62; divorced)
  • Vera Kresadlova-Formanova (1964–99; divorced; 2 children)
  • Martina Zborilova-Forman (1999–present; 2 children)

یان توماس فورمن (به زبان چکی:Miloš Forman) که بیشتر با نام میلوش فورمن شناخته شده (زادهٔ ۱۸ فوریه ۱۹۳۲)، کارگردان، بازیگر و فیلمنامه‌نویس سینما است. پدرش یهودی و مادرش پروتستان است. او چک‌تبار و زادهٔ کشور چکسلواکی پیشین است. در اوایل کودکی، با از دست دادن پدر و مادرش در اردوگاه آلمانی اسرای جنگی آشویتز، یتیم شد. پدرش به خاطر عضویت در یک گروه مقاومت چک و مادرش به خاطر خرید و فروش غیر قانونی خواربار، زندانی شدند. فورمن دو بار به خاطر فیلم‌های پرواز بر فراز آشیانهٔ فاخته (در ایران با نام دیوانه از قفس پرید نمایش داده شده) و آمادئوس برندهٔ جایزهٔ اسکار شده است.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  ویرایش شده توسط: sepanta_7   
مرد

 
۱۹۷۶-جان جی آویلدسن-John G. Avildsen




  • زاده ۲۱ دسامبر ۱۹۳۵ایلینویز, ایالات متحده آمریکا
  • ملیت آمریکایی
  • زمینه فعالیت کارگردان فیلم

جان جی آویلدسن(John G. Avildsen) جایزه اسکار بهترین کارگردانی را برای فیلم راکی در سال ١٩٧۶ بدست آورد.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
۱۹۷۷-وودی آلن - Woody Allen




  • نام اصلی آلن استوارت کونیگزبرگ
  • تولد ۱ دسامبر ۱۹۳۵ ‏(۷۸ سال)بروکلین , نیویورک
  • ملیت آمریکایی
  • پیشه کمدین، بازیگر، کارگردان، نویسنده و موسیقیدان
  • سال‌های فعالیت ۱۹۵۰-تاکنون

وودی آلن (به انگلیسی: Woody Allen) ‏(۱ دسامبر ۱۹۳۵)، کمدین، بازیگر، کارگردان، نویسنده و موسیقی‌دان یهودی آمریکایی است. وی برنده چهار اسکار شامل یک اسکار بهترین کارگردانی و سه جایزه اسکار بهترین فیلم‌نامه غیراقتباسی شده است.

وودی آلن با نام اصلی Allen Stewart Konigsberg اول دسامبر سال ۱۹۳۵ در بروکلین- نیویورک در یک خانوادهٔ یهودی ثروتمند متولد شد. او هشت سال از دوران کودکی اش را در مدرسه یهودیان سپری کرد، پس از آن در دبیرستانی به نام Midwood به تحصیلاتش ادامه داد. در آن زمان موهای قرمز رنگ او باعث شده بود تا در بین دوستان و هم کلاسی‌هایش به «قرمز» معروف شود. آلن با هدف کسب درآمد، به نوشتن قطعات طنز و فروش آنها همت گمارد، این فطعات در ستون‌های طنز روزنامه‌ها به چاپ می‌رسید.

پس از آن در سال ۱۹۵۳ در دانشگاه سینمایی نیویورک ثبت نام نمود و بلافاصله در دوره‌ای به نام «تولیدات سینمایی» مردود شده مجبور به ترک دانشگاه شد. از آن پس به مدت دو سال با دستمزدی معادل هفته‌ای ۲۰ دلار، به نویسندگی برای کمدینی به نام دیوید آلبر (David Alber) مشغول بود. سپس وارد تلویزیون شد و به نوشتن متون برنامه‌های تلویزیونی پرداخت. آلن از نوجوانی نواختن کلارینت را آغاز کرد، با ورود به برنامه‌های تلویزیونی، او اسم کوچک وودی هرمن نوازنده مشهور کلارینت را بر خود نهاد.

آلن به مدت پنج سال در تلویزیون به فعالیت پرداخت و در نهایت تصمیم گرفت استعدادش را در زمینه بازیگری نیز امتحان کند. اولین حضور او در مقام بازیگر در سال ۱۹۶۰ در کلوپی در منهتن بود. شخصیت کمدی متفاوت و خلاق او به سرعت نگاه‌ها را به سوی او معطوف کرد. در سال ۱۹۶۳ او به عنوان مهمان در اغلب برنامه‌های گفتگوی تلویزیونی ظاهر می‌شد.

از میان آلبوم‌هایش می‌توان به Nightclub Years ۱۹۶۴-۱۹۶۸ و Stand-Up Comic: ۱۹۶۴-۱۹۶۸ اشاره کرد. در آلبوم Stand-Up Comic وودی آلن یکی از بهترین کارهایش را ارائه کرده‌است، او تجربه پنج سال کار در تلویزیون را با فعالیت هاش در برنامه‌های طنز به هم آمیخت و در یک محصول گرد آورد. توازن و اعتماد موجود در صدایش به زیبایی با شنونده ارتباط برقرار می‌کند. این آلبوم چکیده فعالیت‌های او بین سالهای ۱۹۶۴ تا ۱۹۶۹ است . عصبی بودن به عنوان مشخصه دائمی این شخصیت در جای جای سخنانش قابل لمس است.

نخسیتین فیلم‌نامه او تازه چه خبر، پیشی بود. نخستین فیلمی که کارگردانی کرد چه خبرها، سوسن پلنگی بود، که در اصل فیلمی ژاپنی بود که فقط آن را با گفتار خنده‌آوری دوبله کرد.

نخستین فیلمی که به معنای رایج کارگردانی کرد پولو بردار و در رو بود. بعد در فیلم دوباره بزنش، سام بازی کرد.

در ۱۹۷۷ با تولید و بازی در آنی هال دوره تازه و مهمی در کار خود را آغاز کرد.

همان‌گونه که از موسیقی فیلم‌هایش مشهود است، آلن از دوست‌داران جدی موسیقی جاز است. خود او از نوجوانی کلارینت می‌زد. او کلارینتی با سیستم انگشت‌گذاری قدیمی معروف به سیستم آلبرت به کار می‌برد. سال‌ها است که او همراه با گروهی از دوستانش هر دوشنبه شب در هتلی در نیویورک جاز دیکسی‌لند می‌نوازند. وودی آلن حتی برای گرفتن جایزه اسکار فیلم آنی هال به هالیوود نرفت، چرا که مراسم اسکار با برنامه نوازندگی دوشنبه‌شب‌های او هم‌زمان بود.

وودی آلن در یک مصاحبه در سال ۲۰۰۸ خود را به عنوان یک «بی‌خدای مبارز فرویدی» شرح داده‌است. پ

در سال، ۱۹۵۴ وودی آلن که نوزده سالش بود با هارلین روزن شانزده ساله ازدواج کرد. این دو در سال ۱۹۵۹ از یکدیگر جدا شدند. چندی بعد، روزن از آلن بابت تصویر نادرستی که از او در مصاحبه های تلویزیونی اش داده بود شکایت کرد. همسر دوم آلن، لوئیز لسر بود که در سال ۱۹۶۶ با یکدیگر ازدواج و در سال ۱۹۶۹ از یکدیگر جدا شدند.

در سال ۱۹۷۰ آلن وارد رابطه عاشقانه ای با دایان کیتون شد. این رابطه بعد از یک سال به پایان رسید، اما کیتون در تعدادی از فیلم های آلن از جمله آنی هال بازی کرد و به خاطر این فیلم موفق به دریافت جایزه اسکار بهترین هنرپیشه زن شد. گفته می شود فیلم نامه این فیلم مشخصاً برای دایان کیتون نوشته شده که نام واقعی او دایان هال است. مارشال مک لوهان نظریه پرداز دهکده جهانی هم در این فیلم یک نقش کوتاه و حاشیه ای بازی کرد.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
۱۹۷۸-مایکل چیمینو - Michael Cimino




  • زاده ٣ فوریه ١٩٣٩نیویورک سیتی, ایالت نیویورک
  • ملیت آمریکایی
  • زمینه فعالیت کارگردان فیلم ، تهیه کننده ، فیلمنامه نویس و مولف

مایکل چیمینو (به انگلیسی: Michael Cimino) کارگردان ٬ نویسنده ، تهیه کننده و مولف آمریکایی، که بیشتر به واسطه کارگردانی ، تهیه گنندگی و نویسندگی مشترک فیلمنامه ی فیلم برنده جایزه اسکار ١٩٧٨ ، شکارچی گوزن که در مورد جنگ ویتنام ساخته شده بود و همینطور کارگردانی و فیلمنامه نویسی فیلم دروازه بهشت (١٩٨٠) که با شکست تجاری سنگین روبرو شد در دنیای فیلمسازی شناخته می شود.

سال اژدها ، سیسیلی ، ساعات نا امیدی ، تاندربولت و لایتفوت و آفتاب تعقیب کن دیگر ساخته های این کارگردان شهیر سینمای معاصر هستند.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
۱۹۷۹-رابرت بنتون - Robert Benton




  • زاده ۲۹ سپتامبر ۱۹۳۲ ‏(۸۱ سال)
  • ملیت ایالات متحده آمریکا
  • سال‌های فعالیت ۱۹۶۷–اکنون

رابرت بنتون (انگلیسی: Robert Benton؛ زاده ۲۹ سپتامبر ۱۹۳۲) یک کارگردان، و فیلم‌نامه‌نویس اهل ایالات متحده آمریکا است. وی از سال ۱۹۶۷ میلادی تاکنون مشغول فعالیت بوده‌است.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
۱۹۸۰-چارلز رابرت ردفورد جونیور - Charles Robert Redford, Jr




  • تولد ۸ اوت ۱۹۳۶ ‏(۷۸ سال)سنتا مونیکا، کالیفرنیا
  • ملیت آمریکا
  • پیشه بازیگر و کارگردان و تهیه‌کننده و بازرگان
  • سال‌های فعالیت ۱۹۵۹-تاکنون
  • همسر(ها) لولا ون‌واگنن (۱۹۸۵-۱۹۵۸)
  • فرزندان ۴ فرزند: شاونا، امی (بازیگر) و جیمز (فیلم‌نامه‌نویس)

چارلز رابرت ردفورد جونیور (به انگلیسی: Charles Robert Redford, Jr) (زاده ۸ اوت ۱۹۳۶) بازیگر، کارگردان، تهیه کننده و بازرگان آمریکایی برنده اسکار بهترین کارگردانی است.

او در سانتامونیکای کالیفرنیا در آمریکا به دنیا آمد و از مدرسهٔ ون‌نویز در لس آنجلس فارغ‌التحصیل شد و از آنجا با بورس بیس‌بال وارد دانشگاه کلورادو شد که در آنجا بر اثر نوشیدن بیش از حد نوشیدنی‌های الکلی بعد از مرگ مادرش در سن ۱۸ سالگی بورس خود را از دست داد. بعد از آن وارد نقاشی شد و همچنین در کلاس‌های نمایش و طراحی آکادمی آمریکایی هنرهای نمایشی در نیویورک شرکت یافت.

ردفورد در سال ۱۹۵۸ با لولا ون‌واگنن ازدواج کرد که در سال ۱۹۸۵ با داشتن ۴ فرزند از همدیگر جدا شدند. (یکی از آنها قبل از طلاقشان در گذشت) نام فرزندان ردفورد عبارت‌اند از: شاونا، امی (بازیگر) و جیمز (فیلم‌نامه‌نویس)

ردفورد اولین فیلم خود را به نام مردم عادی در سال ۱۹۸۰ کارگردانی کرد که به خاطر آن اسکار کارگردانی را دریافت کرد. ردفورد همانند وارن بیتی، کلینت ایستوود، مل گیبسن، ریچارد آتنبورو و کوین کاستنر از معدود دریافت‌کنندگان جایزه اسکار است که بیشتر به بازیگری مشهور است.

او موسس جشنوارهٔ فیلم ساندنس است که فلسفهٔ وجودی‌اش حمایت از فیلم‌های مستقل و بازار فروش آنها است.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
۱۹۸۱-وارن بیتی - Warren Beatty




  • اسم اصلی هنری وارن بیتی
  • تولد ۳۰ مارس ۱۹۳۷ ‏(۷۷ سال)ریچموند, ویرجینیا
  • والدین کاتلین کورینه-ارا اوونز بیتی
  • ملیت آمریکایی
  • پیشه بازیگر، تهیه کننده، فیلمنامه نویس و کارگردان
  • سال‌های فعالیت ۱۹۶۱-تاکنون
  • همسر(ها) آنت بنینگ (۱۹۹۲-تاکنون)

هنری وارن بیتی با نام هنری وارن بیتی یا وارن بایتی (به انگلیسی: Warren Beatty) (زاده ۳۰ مارس ۱۹۳۷ در ریچموند ویرجینیا)، بازیگر، تهیه کننده، فیلمنامه نویس و کارگردان، آمریکایی است.

وارن بیتی در روز ۳۰ مارس ۱۹۳۷ در ریچموند ویرجینیا بدنیا آمد. شرلی مک‌لین، که از کودکی در فیلمهای هالیوود ایفای نقش می کرد و بعدها او هم بازیگری نامدار شد، خواهر بزرگ او محسوب می‌شد و هر دو آنها بازیگری را از کودکی و در یک اجرای آماتوری تئاتر که کارگردانی آن به عهده مادرشان بود، آغاز کردند. مادر آنها کاتلین کورینه، مدرس تئاتر بود و پدرشان ارا اوونز بیتی، یک پروفسور روانپزشکی به شمار می‌آمد.

وارن بیتی پس از تحصیل در مدرسه فن بیان در زادگاهش و همچنین یک سال تحصیل در دانشگاه نورت وسترن، از تحصیل انصراف داد و مدتی کارگر ساختمانی بود. سپس به کلاس آموزش بازیگری استلا آدلر پیوست. وی ابتدا نقش‌های کوچکی در تلویزیون ایفا می‌کرد، اما کم کم با شرکت در نمایش‌های تلویزیونی به شهرت رسید. ایفای یکی از نقش‌های اصلی در نمایشنامه اجبار یا: Compulsion و همینطور شرکت در اجرای صحنه‌ای نمایشنامه شکست رزها، اثر ویلیام اینج، در این شهرت نقش داشتند.

وی بعدها به برودوی رفت و کم کم جذب سینما شد و با ایفای نقش در فیلم شکوه علفزار (۱۹۶۱، الیا کازان)، که نخستین نقش سینمایی او بود، در سینما نیز مطرح گردید. وی همچنین با ایفای نقش کلاید بارو در فیلم مشهور بانی و کلاید (۱۹۶۷، آرتور پن)، که خودش تهیه کننده‌اش نیز بود، به اوج شهرت رسید.

در سال ۱۹۷۸ میلادی وارن بیتی در کاری مشترک با باک هنری، فیلم بهشت می‌تواند منتظر بماند را کارگردانی کرد و بعلاوه در نگارش فیلمنامه آن نیز با الین می مشارکت داشت و همچنین ضمن همکاری در تهیه این فیلم، نقش نخست آن را نیز ایفا کرد. این فیلم تبدیل به یکی از موفق‌ترین فیلم‌های او گردید، چرا که افزون بر فروش قابل توجهش، نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین فیلم نیز گردید و خود وارن بیتی نیز در دو رشته یعنی بهترین کارگردانی(به طور مشترک) و بازیگری، نامزد دریافت جایزه شد. گرچه در آن سال وی جایزه اسکار را دریافت نکرد، امّا سه سال بعد با فیلم سرخ‌ها (۱۹۸۱) اسکار بهترین کارگردانی را از آن خود نمود. فیلم سرخ‌ها یک فیلم سیاسی بود که براساس داستانی واقعی ساخته شده بود و خود وارن بیتی در آن نقش یک خبرنگار آرمان گرا، به نام جان رید، را ایفا می‌کرد.

وی پس از چندین سال عدم موفقیت و رکود، به تهیه فیلم پرهزینه‌ای به نام ایشتار (۱۹۸۷، به کارگردانی: الین می)، دست زد. گرچه این فیلم نیز با شکست مالی سختی مواجه شد، اما وارن بیتی ناامید نشد و با ساخت فیلم دیک تریسی (۱۹۹۰)، که خود افزون بر تهیه کنندگی، کارگردانی آن را نیز بر عهده داشت، به موفقیت مالی قابل توجهی دست یافت.

وارن بیتی در طی دوران طولانی حضور خود در سینمای آمریکا، و با ساخت چندین فیلم معروف و مطرح هالیوود، خود را به یکی از مرفه ترین، محترم ترین و کاریزماتیک ترین شخصیت‌های هالیوود تبدیل کرده‌است. وی از ابتدای فعالیت‌های سینمایی اش در سال ۱۹۶۱، ایفاگر نقش‌های نخست بود، و از سال ۱۹۶۷ به بعد، بعنوان تهیه کننده، بازیگر خود را مطرح نمود، و سپس از ۱۹۷۵ به بعد، به تهیه کنندگی، فیلمنامه نویسی و بازیگری روی آورد و از سال ۱۹۷۸ تاکنون، علاوه بر تهیه کنندگی و فیلمنامه نویسی و بازیگری به کارگردانی نیز پرداخت.

وارن بیتی در تاریخ سینما یگانه شخصیتی است که با دو فیلم بهشت می‌تواند منتظر بماند و سرخ‌ها در چهار بخش جداگانه نامزد دریافت جایزه اسکار شده‌است.

گفتنی است که وارن بیتی خارج از دنیای سینما نیز، یکی از فعالان نهضت‌های اجتماعی به شمار می‌رود و به لحاظ سیاسی اعتقادات لیبرالی دارد.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  ویرایش شده توسط: sepanta_7   
مرد

 
۱۹۸۲- ریچارد اتنبرو -Richard Attenborough




  • نام اصلی ریچارد ساموئل اتن‌برا
  • تولد ۲۹ اوت ۱۹۲۳ ‏(۹۰ سال)کمبریج، کمبریج شایر بریتانیا
  • ملیت انگلیسی
  • پیشه بازیگر، کارگردان و تهیه کننده
  • سال‌های فعالیت ۱۹۴۲-۲۰۰۷
  • فرزندان مایکل، جین، شارلوت

ریچارد اتنبرو (به انگلیسی: Richard Attenborough) (زاده ۲۹ اوت ۱۹۲۳) بازیگر، کارگردان و تهیه کننده انگلیسی است.

اَتنبرا کار در سینما را با فیلم دو کارگردان مهم سینما (دیوید لین و نوئل کوارد) در آنطوری که خدمت می کنیم محصول ۱۹۴۲ آغاز کرد.

پس از این فیلم اَتنبرا چهار سال از سینما دور بود. تا این که سر پیتر یوستینف او را در فیلم مدرسه و رازها (۱۹۴۶) استخدام و در همان سال (۱۹۴۶) در فیلم پلکانی به آسمان اثر مایکل پاول و امریک پرسبرگر ایفای نقش کرد.

اواخر دهه ۴۰ و ۵۰ اتنبرا سعی در تثبیت خود به عنوان یک بازیگر نقش اصلی در سینمای انگلستان را داشت تا اینکه در سال ۱۹۵۹ در فیلم کمدی من کاملاً خوبم جک بعد از سالها اثری مهم و قابل اعتنا بازی کرد در این فیلم حضور پیتر سلرز بسیار خاطره انگیز است.

دهه ۶۰ دههٔ شکوفایی استعدادهای پنهان اتنبرا می‌باشد. سال ۱۹۶۳ در فیلم برجسته فرار بزرگ ،(جان استرجس) به همراه استیو مک‌کوئین حضور خاطره انگیزی داشت. پس از فرار بزرگ بازی‌های اتنبرا قدرتمند تر از گذشته شد و در سال ۱۹۶۴ به خاطر بازی در دو فیلم نشست در یک بعد از ظهر مرطوب و تفنگ‌های باتاسی جایزه با اعتبار بافتا را دریافت کرد در سال ۱۹۶۵ اتنبرا درفیلم پرواز بر فراز فونیکس (رابرت آلدریچ) به همراه جیمز استوارت، پیتر فینچ و ارنست بورگناین بازی کرد در سال ۱۹۶۶ و ۱۹۶۷ اتنبرا در دو فیلم دانه‌های شن ،(رابرت وایز) به همراه مک کویین و دکتر دولیتل، (ریچارد فلیشر) در کنار سر رکس هریسون ایفای نقش کرد که برای هر دو فیلم جایزه گلدن گلاب مکمل را دریافت کرد. وی در سال ۱۹۶۹ برای اولین بار در مقام کارگردانی قرار گرفت و فیلم اوه چه جنگ دوست داشتنی را ساخت.

سپس وی در دههٔ هفتاد کارهای اکثراً بی ارزشی را در مقام بازیگری برجای گذاشت که از جمله آن فیلم‌ها می‌توان به رزباد، (اتو پرمینجر)و فاکتور انسانی، (اتو پرمینجر)اشاره کرد. گر چه ساخت دو فیلم جادو (با بازی آنتونی هاپکینز) و پلی در دوردست با بازی بزرگان سینمای دنیا از جمله (لارنس اولیویه، رابرت ردفورد، جین هاکمن، مایکل کین، شون کانری، جیمز کان و درک بوگارد)و همچنین حضور در فیلم شطرنج باد (ساتیا جیت رای) دههٔ هفتاد اتنبرا را قابل تحمل کرده‌است.

اما دههٔ هشتاد، اتنبرا از سینما به عنوان بازیگر کناره گیری کرد و سه فیلم را به عنوان کارگردان ساخت که بی شک موفق ترین دستاورد وی گاندی (۱۹۸۲) نام داشت فیلمی حماسی از زندگی یکی از مهمترین و برجسته ترین مبارزان قرن بیستم، اتنبرا از این فیلم همهٔ جوایز معتبر را به عنوان کارگردان دریافت نمود و فیلم نیز صاحب ۸ جایزه اسکار گردید. پس از این فیلم در سالهای ۸۵ و ۸۷ دو فیلم دیگر با نام‌های دستهٔ همسرایان (با بازی مایکل داگلاس) و فیلم فریاد آزادی (با بازی دنزل واشنگتن و کوین کلاین)را ساخت. در سال ۹۲ ریجارد بار دیگر تصمیم به ساخت زندگی یکی از هنرمندان بزرگ قرن بیستم یعنی چارلی چاپلین گرفت گر چه این فیلم موفقیت گاندی را نداشت اما بار دیگر نام اتنبرا را بر سر زبان‌ها انداخت و اتنبرا را برای ساخت فیلم سرزمین سایه‌ها آماده کرد.

در سال ۹۳ استیون اسپیلبرگ توانست پس از ۱۶ سال اتنبرا را به عنوان بازیگر بر روی پرده‌های نقره‌ای بیاورد و فیلم پر خرج و پر فروش پارک ژوراسیک را بسازد.

اتنبرا برادر بزرگتر دیوید اتنبرا (تهیه کننده مشهور تلویزیون بی بی سی، که برنامه‌های وی در ایران اکثراً با صدای استاد احمد رسول زاده دوبله شده) می‌باشد.

وی در سال ۱۹۷۶ به لقب سر مفتخر گردید و در سال ۱۹۹۳ مقام لرد را نیز دریافت نمود. او بین سالهای ۱۹۶۹ تا سال ۱۹۸۲ مدیر باشگاه چلسی لندن بود و از سال ۲۰۰۸ نیز رییس سنی باشگاه چلسی شد.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  ویرایش شده توسط: sepanta_7   
مرد

 
۱۹۸۳-جیمز ال. بروکس- James Lawrence "Jim" Brooks




  • زادروز ۹ مهٔ ۱۹۴۰ ‏(۷۴ سال)بروکلین، نیویورک، ایالات متحده
  • ملیت ایالات متحده آمریکا
  • پیشه فیلم‌نامه‌نویس، تهیه‌کننده، و کارگردان
  • سال‌های فعالیت ۱۹۶۵–تاکنون

جیمز لارنس "جیم" بروکس (انگلیسی: James Lawrence "Jim" Brooks؛ زاده ۹ مهٔ ۱۹۴۰) یک فیلم‌نامه‌نویس، تهیه‌کننده و کارگردان اهل ایالات متحده آمریکا است. وی از سال ۱۹۶۵ میلادی تاکنون مشغول فعالیت بوده‌است.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
صفحه  صفحه 19 از 78:  « پیشین  1  ...  18  19  20  ...  77  78  پسین » 
تالار تخصصی سینما و موسیقی

Hollywood | هالیوود

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti Forums is not responsible for the content of external sites

RTA