ارسالها: 24568
#2,681
Posted: 3 Jan 2017 21:55
نسل جادویی
- کارگردان ایرج کریمی
- تهیهکننده جهانگیر کوثری
- نویسنده ایرج کریمی
- بازیگران هدیه تهرانی
- رامبد جوان
- باران کوثری
- کوروش تهامی
- نگار جواهریان
- شاهرخ فروتنیان
- ساسان بنی
- منیژه کریمی
- فرهاد اسماعیلی
- الیکا عبدالرزاقی
- احمد حامد
- فیلمبرداری محمود کلاری
- تدوین سپیده عبدالوهاب
- توزیعکننده شرکت فرهنگی سینمایی باران
- تاریخهای انتشار
- سازمان سینمایی ۷۹
- مدت زمان
- ۹۰ دقیقه
- کشور ایران
- زبان فارسی
نسل جادویی چهارمین فیلم سینمایی ایرج کریمی در مقام کارگردان است.
نسل جادویی از جوانان امروز میگوید. از استعدادها، خلاقیتها و زمینههای زندگی، عشق، جسارت و شادابی، نسل جادویی حدیث جوانانی است که آینده را می سازند. ژاله و بابک، فروغ و کاوه، آریا و آویشن شش شخصیت اصلی فیلم دارای تواناییهای غیرعادی اند ...
بی تو
اینجا همه در حبس ابد تبعیدند
سالها، هجری و شمسی، همه بی خورشیدند
ارسالها: 24568
#2,682
Posted: 3 Jan 2017 21:55
نصف مال من، نصف مال تو
- کارگردان وحید نیکخواهآزاد
- تهیهکننده علی سرتیپی
- نویسنده اصغر عبدالهی
- بازیگران محمدرضا شریفی نیا
- مریلا زارعی
- فرهاد آئیش
- شقایق فراهانی
- شهره لرستانی
- موسیقی امیر توسلی
- فیلمبرداری غلامرضا آزادی
- تدوین حسن ایوبی
- تاریخهای انتشار
- ۱۳۸۵
- مدت زمان
- ۹۹دقیقه
- کشور ایران
- زبان فارسی
نصف مال من، نصف مال تو فیلمی به کارگردانی وحید نیکخواهآزاد و نویسندگی اصغر عبدالهی ساختهٔ سال ۱۳۸۵ است.
در باره ی دو دختر دبستانی است که پس از مدتی متوجه می شوند خواهر هستند و پدرشان دو زن دارد و برای کمک به پدر همه ی سعی خود را می کنند تا موضوع را از مادران خود پنهان کنند. همزمان مادران انها به طور اتفاقی باهم آشنا شده و دوست میشوند بی خبر از اینکه هووی یکدیگرند!!!
بی تو
اینجا همه در حبس ابد تبعیدند
سالها، هجری و شمسی، همه بی خورشیدند
ارسالها: 24568
#2,683
Posted: 3 Jan 2017 21:56
نیما یوشیج
- کارگردان نادر کجوری
- تهیهکننده علی مهام
- نویسنده نادر کجوری
- بازیگران اسماعیل محرابی
- فاطمه گودرزی
- محمد کاسبی
- علی اوسیوند
- فلور نظری
- موسیقی پیروز ارجمند تاج الدینی
- تدوین حسین احمدی
- تاریخهای انتشار
- ۱۳۸۵
- مدت زمان
- ۹۰دقیقه
- کشور ایران
- زبان فارسی
نیما یوشیج (فیلم) فیلمی به کارگردانی و نویسندگی نادر کجوری ساختهٔ سال ۱۳۸۵ است.
این فیلم حدیث یک جستجوست . جستجوی طویل و رنج آلود نیما یوشیج برای یافتن افسانه ، آن معشوق اثیری و معنوی که همواره درروان ناهوشیار شاعر ، حضوری حقیقی دارد و منشا همه عشق ها ، شورها ، شعرها و حتی مبارزات اجتماعی اوست .
بی تو
اینجا همه در حبس ابد تبعیدند
سالها، هجری و شمسی، همه بی خورشیدند
ارسالها: 24568
#2,684
Posted: 3 Jan 2017 21:57
نیوه مانگ
- کارگردان بهمن قبادی
- نویسنده بهمن قبادی
- بازیگران هدیه تهرانی
- گلشیفته فراهانی
- حسن پورشیرازی
- اسماعیل غفاری
- الله مراد آشتیانی
- موسیقی حسین علیزاده
- فیلمبرداری نایجل بلاک
- تدوین هایده صفی یاری
- تاریخهای انتشار
- ۲۰۰۶
- مدت زمان
- ۱۰۷ دقیقه
- کشور ایران
- اتریش
- فرانسه
- زبان کردی و فارسی
نیوه مانگ یک فیلم سینمایی محصول ایران، اتریش و فرانسه، ساخته سال ۲۰۰۶ میلادی به کارگردانی بهمن قبادی است. «نیوه مانگ» پس از فیلمهای «زمانی برای مستی اسبها» (۱۳۷۸)، «آوازهای سرزمین مادریام» (۱۳۸۱) و «لاکپشتها هم پرواز میکنند» (۱۳۸۲) چهارمین ساختهٔ بهمن قبادی است. این فیلم در جشنوارههای متعدد بینالمللی از جمله جشنواره فیلم سنسباستین شرکت کرده و جوایز معتبری را کسب نمودهاست.
«مامو»، نوازنده پیر و سرشناس کردستان، همراه فرزندانش سفری را برای اجرای کنسرت در عراق پس از صدام آغاز میکند. در این سفر، کاکو مرد میان سالی که خود را ارادت مند مامو میداند، به عنوان راننده و با اتوبوسی که از دوستش قرض گرفتهاست، او را همراهی میکند. مامو یکی یکی فرزندانش را که در نواحی مختلف زندگی میکنند جمع میکند، اما آخرین پسرش پیش از سوارشدن به اتوبوس از پدر میخواهد دقایقی از ماشین پیاده شود. پسر به مامو میگوید که «پیر» روستا گفته که بهتر است مامو به این سفر نرود زیرا هنگامی که ماه کامل شود برای او اتفاقی خواهد افتاد. مامو میگوید به هر طریق که باشد این سفر را ادامه خواهد داد زیرا سالهاست جلوی کارش گرفته شدهاست. مامو به سراغ زن خوانندهای به نام هشو (به معنای خوشهٔ انگور) میرود که سالهاست همراه ۱۳۳۴زن دیگر در تبعید زندگی میکند اما هشو صدای پیشینش را همراه با اعتماد به نفس از دست دادهاست. آنها در مسیر عبور از مرز با حوادث و موانع متفاوتی روبه رو میشوند.
دربارهٔ فیلم
چهارمین فیلم سینمایی بهمن قبادی فیلمساز ایرانی مانند سه فیلم پیشین او به درد و رنج مردم کرد میپردازد و باز مانند سه فیلم قبلی، نه به کردهای یک کشور بلکه به سرگذشت مردم اقلیمی یگانه و بزرگتر به نام «کردستان» نظر دارد.
فیلم در روستایی در کردستان ایران شروع میشود. کاکو کردی سرزنده و ساده دل است که از کار رانندگی اتوبوس روزگار میگذراند، اما به هنر موسیقی، به ویژه موسیقی سنتی مردم خود علاقهای وافر دارد. او در گیر و دار یک معرکه جنگ خروس با تلفن همراه (موبایل) پیامی از «استاد مامو» دریافت میکند.
استاد مامو موسیقی دان یا نوازندهای سالخوردهاست که همهٔ کردهای هنردوست، مانند کاکو او را بزرگترین استاد زنده موسیقی کردی میدانند و برایش احترامی بی حد قایل هستند. او طبعاً به خاطر سیاستهای هنری رایج در جمهوری اسلامی از زندگی فعال هنری باز ماندهاست.
در عراق رژیم صدام حسین سقوط کردهاست. کردهای کشور پس از تحمل دهها سال اسارت و بی داد، سرانجام در مناطق خود به آزادی دست یافتهاند و پس از ۳۷ سال اختناق بی رحمانه توانستهاند با هویت قومی خود یگانه شوند. این رویداد تاریخی نه تنها برای کردهای عراق بلکه برای تمام کردهای منطقه که در کشورهای عراق و ایران و ترکیه و سوریه پراکنده هستند، خبری فرخندهاست.
موسیقی: عنصری از هویت فرهنگی
بهمن قبادی در برنامه آپارات بیبیسی فارسی عنوان نمود یک تهیهکننده انگلیسی پیشنهاد ساخت فیلمی به مناسبت دویست و پنجاهمین سالگرد تولد ولفگانگ آمادئوس موتسارت، آهنگساز اتریشی را به من داد. او گفت می خواهم در پروژهای باشی که پنج فیلمساز از پنج نقطه دنیا پنج فیلم به همین مناسبت میسازند. من هم تصمیم گرفتم که یک موتسارت امروزی درست کنم. به اعتقادم موتسارت یک شخص نیست، بلکه روحی است که در خیلی از آهنگسازهای امروزی می توانیم او را کشف کنیم. یکی از اینها ' مامو' هست که متأسفانه مدتی پش پیش فوت کرد. من خواستم موتسارت کردی بسازم در سرزمینی که موسیقی همچنان در بند است و زنان حق خواندن ندارند. در این فیلم هر سکانس قرار است که بخشی از شخصیت موتسارت را تعریف کند. او کسی بود که اعتقاد به جادو داشت، اعتقاد داشت که موسیقی میتواند معجزه کند. باور به مرگ داشت و مرگ دغدغه و مسئله اصلیاش بود. به همین خاطر من دو سه سکانس به مرگ اشاره می کنم.
استاد مامو که کردی اصیل و غیرتمند است، قصد دارد به گونهای شایسته و ماندگار همبستگی خود را با کردهای عراق ابراز کند؛ پس تصمیم میگیرد با اهدای موسیقی خود سهم خود را در شکوفایی فرهنگ کرد ادا کند.
استاد مامو که از شوق آزادی کردهای عراق سر از پا نمیشناسد، در واپسین روزهای زندگی آرزویی جز این ندارد که برای هم تباران خود در آن سوی مرزهای ایران کنسرتی اجرا کند که «فریاد آزادی خلق» باشد.
این آرزو وجود استاد مامو را فرا میگیرد و او پس از تلاش و تقلای فراوان موفق میشود هم از مقامات ایران اجازه سفر به عراق را بگیرد و هم از کردهای عراق اجازه برگزاری کنسرت را در یکی از شهرهای بزرگ آن دیار.
استاد مامو ده پسر دارد که هر یک از آنها نوازنده سازی سنتی است. استاد مامو که هم حیثیت و اعتبار بسیار دارد و هم نفوذ کلامی قوی، فرزندان خود را قانع میکند که با او به این سفر پرمخاطره بروند. مامو و فرزندانش در اتوبوس کاکو جای میگیرند و از کردستان ایران به سوی مرز عراق راه میافتند.
با آغاز مسافرت گروه نوازندگان در دل طبیعت سرشار و پرتنوع کردستان، شالوده یک «فیلم جادهای» کمابیش پرماجرا قوام میگیرد که با شور و شادی و امید شروع میشود، اما در هر قدم به یأس و اندوه و شکست نزدیکتر میشود.
استاد مامو که میداند کنسرت او بدون صدای زن جلوه و رونقی نخواهد داشت، به سراغ خوانندهای قدیمی به نام هشو میرود که «صدای آسمانی» او زبانزد همگان است. (با بازی هدیه تهرانی که به رغم گریم همچنان جوان و گیراست!)
خانم خواننده در روستایی کمابیش «رؤیایی» مسکن دارد که انبوهی از زنان زیبارو با حرکات دل-فریب و جامههای رنگین آن را تسخیر کردهاند. جاگیری پیکرها و میزانسن صحنه یادآور نمایشهای آیینی بهرام بیضایی در سینما و تئاتر است.
با وجود مقاومت فراوان زن خواننده، استاد مامو سرانجام موفق میشود او را نیز از کنج نومیدی و انزوا بیرون بکشد و با گروه خود همراه کند. و این البته در ایران امروز آغاز گرفتاری است. زنی تنها در میان یک دوجین مرد غریبه به عراق سفر میکند آن هم برای آواز خوانی!
وحشت سرگردانی استاد مامو پیوسته با موجی از خیال یا «تجلی» رو به روست که به گونهای فشرده و نمادین سرنوشت او و قومش را به یادش میآورند. ترجیع بند یا موتیف مرکزی این رؤیاها تابوتی است که روی زمین لخت سرگردان است. مامو که مرگ خود را نزدیک میبیند، بارها خود را خفته در تابوتی میبیند که زنی مرموز به دشواری آن را به دنبال خود میکشد.
مامو که از شوق برپایی کنسرتی بزرگ برای کردهای عراق جانی تازه گرفته و میکوشد خوش بینی و امید را در فرزندان خود نیز زنده نگه دارد، خود به گونهای مرموز و ناشناخته پیشاپیش ناکامی و شکست را احساس میکند.
احیای موسیقی اصیل کرد در عراق، برای مامو نوعی رسالت قدسی یا روحانی است که به رغم مخاطرات باید انجام بگیرد. موقعی خواننده زن در ته اتوبوس در حال تمرین ترانهای پرسوز و گداز با استاد مامو است، مرزبانان ایرانی راه بر اتوبوس میبندند. صحنهای گویا از ناتوانی آرزوهای نجیب قومی در مصاف با زور و اقتدار. زن با خفت و خواری زیر کف ماشین مخفی میشود و تخته چوبی مثل در تابوت روی او فرود میآید.
ماموران مسلح با گروه نوازندگان چون مشتی جنایتکار برخورد میکنند. به آنها توهین میکنند و سازهاشان را میشکنند. در جستجوی ماشین زن را مییابند، او را دستگیر میکنند و با خود میبرند. با وجود این ضربه، مامو و فرزندانش خسته و دلشکسته به تلاش خود برای رفتن به کردستان عراق ادامه میدهند. نزول فرشته این فیلم هم مثل سایر فیلمهای بهمن قبادی پایانی نمادین دارد و این بار غلیظ تر و افراطی تر. در مراحل پایانی سفر که مسافران در دشتهای سرد و برف پوش مناطق مرزی ایران و عراق و ترکیه به سختی پیش میروند، زنی به معنای واقعی کلمه، از آسمان بر سر آنها نازل میشود و بر سقف اتوبوس فرود میآید. این زن طبعاً تنها میتواند زنی باشد خیالی یا «اسطورهای»، یا بنا به میراث ادبی صادق هدایت «زنی اثیری»، که این بار هدایت مسافران کرد را به عهده میگیرد. زنی فرشته وش به نام «نیوه مانگ» (یا نیمه ماه) با صدایی مرموز چون وحی یا ندایی آسمانی. او به استاد مامو و فرزندان هنرمندش میگوید که اگر به او اعتماد کنند و به همراهش بروند، میتواند آنها را به محل کنسرت برساند. شاید استعارهای خیالی یا نمودی از فرشتهای موعود که مقدر است طبق افسانهای مردمی به سرگردانی قوم پایان دهد. از این پس مرز رؤیا و واقعیت، گذشته و آینده و نماد و اسطوره و همه چیزهای متعالی، به همراه شیرازه نه چندان محکم فیلم، به هم میریزد. در صحنههای پایانی فیلم مامو و فرزندان هنرمندش چون مشتی آوارگان غارت زده در کوه و کمر سرگردان ماندهاند. در زمینهای مرزی سه کشور ایران و عراق و ترکیه که کردها در هر سه آنها رگ و ریشه دارند، اما هیچ کدام به آنها تعلق ندارد. کابوسهای خیالی مامو سرانجام تحقق مییابد، اما نه در عالم واقع، بلکه در هیأت کابوسی تیرهتر: تابوت حامل او در مرزهای سه کشور کردنشین سرگردان است، و او سرانجام در آغوش مرگ لبخند میزند. کنایه به سرنوشت قومی سرگردان که برای مردن هم زمینی از آن خود ندارد. فیلم «نیمهٔ ماه» در جشنوارههای سینمایی بسیاری شرکت کرده و مورد ستایش قرار گرفته است.
بی تو
اینجا همه در حبس ابد تبعیدند
سالها، هجری و شمسی، همه بی خورشیدند
ارسالها: 24568
#2,685
Posted: 3 Jan 2017 21:58
وقت لطیف شن
- کارگردان : فرید میرخانی
- برنامه ریز : سیاوش حسینیان
- دستیار کارگردان : سیاوش حسینیان
- نویسنده : فرید میرخانی
- بازیگران : رضا نسیمی ، مونا رحیم زاده ، سیدجلال طباطبایی ،
- خسرو شیخ الاسلامی ، مریم واعظ
- تهیه کننده : وحید میرخانی ، فرید میرخانی
- مدیر تولید : سلیم قاسمی
- مدیر تصویربرداری : رضا رخشان
- نورپرداز : محمد نعمتی
- گروه تصویربرداری : سالار اردستانی ، اکبر شاهپوری
- عکس : بهرنگ دزفولی زاده
- تدوین : فرید میرخانی
- صدابردار : روح اله جعفربگلو
- دستیار صدابردار : ارسطو مفاخری
- طراح چهره پردازی : رضا نسیمی
- چهره پرداز : رضا نسیمی ، لیلا اینانلو
- سال ساخت: ۱۳۸۵
- مدت : ۹۰ دقیقه
فیلم وقت لطیف شن فیلمی به کارگردانی و نویسندگی فرید میرخانی ساخته سال ۱۳۸۵ است .
داستان اين فيلم، روايت سه نفر كه در خيابان ها و مكان هاي عمومي با يكديگر برخورد مي كنند و دغدغه ذهني هر سه، مرگ است. غافل از آنكه مرگ و زندگي هر سه به هم ارتباط دارد.
بی تو
اینجا همه در حبس ابد تبعیدند
سالها، هجری و شمسی، همه بی خورشیدند
ارسالها: 24568
#2,686
Posted: 6 Jan 2017 13:09
هدف اصلی
- کارگردان قدرتالله صلح میرزایی
- تهیهکننده محمد نشاط
- نویسنده محمد نشاط
- بازیگران اکبر عبدی
- سیروس گرجستانی
- حدیث فولادوند
- پوراندخت مهیمن
- جمشید شاهمحمدی
- زهره حمیدی
- امیرحسین آرمان
- کامران پیرنیا
- امیر مرتضوی
- فیلمبرداری فرخ حیدری
- مدت زمان
- ۹۰ دقیقه
- کشور ایران
- زبان فارسی
هدف اصلی فیلمی به کارگردانی قدرتالله صلح میرزایی و نویسندگی و تهیهکنندگی محمد نشاط ساخته سال ۱۳۸۵ است.
این فیلم در ۷ آذر ۱۳۸۶ در سینماهای ایران اکران شده است.
داستان فیلم هدف اصلی درباره جوانی رزمی کار که برای رسیدن به دختر مورد علاقه خود با خواستگار ان دختر درگیر می شود و خواستگار را با استفاده از فنون رزمی خود مجروح میکند ، خواستگار که غرور خود را جریحه دار می بینید برای گرفتن انتقام تصمیم میگیرد که برای یادگیری فنون رزمی نزد استاد بزرگ رزمی برود که در نهایت ...
بی تو
اینجا همه در حبس ابد تبعیدند
سالها، هجری و شمسی، همه بی خورشیدند
ویرایش شده توسط: andishmand
ارسالها: 24568
#2,687
Posted: 6 Jan 2017 13:10
هر چی تو بخوای (تعطیلات آخر هفته)
- کارگردان : محمد متوسلانی
- ازیگران : لادن مستوفی ، مجید صالحی
- ساعد هدایتی ، علی کاظمی ، بهمن دان
- دستیار اول کارگردان : مهدی صحرایی
- برنامه ریز : مهدی صحرایی
- دستیار کارگردان : امیر شکوهی ، مازیار آقالو
- مدیر روابط عمومی : محبوبه ریاستی
- نویسنده : خشایار الوند
- تهیه کننده : هوشنگ نورالهی
- مجری طرح : حسن شکوهی
- مدیر تولید : حسن شکوهی
- دستیار صحنه : شیرین ربیعی ، علی کلانتری
- صدابردار : بابک اخوان
- دستیار صدابردار : مهرداد اکبرزاده
- طراح چهره پردازی : بیژن محتشم
- چهره پرداز : نیلوفر محتشم ، ابراهیم عبداله زاده
- مدیر تدارکات : علی کاظمی
- دستیار تدارکات : محمد حاجتی ، میثم کلانتری ، علیرضا پاک
- خدمات : امید ناصری
- حمل و نقل : علی حق نظری ، احد خزایی ، حجت اله ایرانی
- سال ساخت: ۱۳۸۵
- مدت : ۹۰ دقیقه
فیلم هر چی تو بخوای (تعطیلات آخر هفته) فیلمی به کارگردانی محمد متوسلانی و تهیه کنندگی هوشنگ نورالهی
ساخته سال ۱۳۸۵ است .
(نام ديگر فيلم: تعطيلات آخر هفته) رويا دختر جوانيست كه براي دايي اوراق فروشش ماشين هاي مدل بالا را با فريب دادن رانندگان آنها مي دزدد. دايي رويا مدل و رنگ ماشين خاصي را تعيين مي كند و از رويا مي خواهد برايش نمونه مشابه آن را بدزدد. حسن راننده جوان مدير يك شركت خصوصيست. وقتي مدير شركت به مسافرت مي رود، حسن به اصرار يكي از دوستانش ماشين گران قيمت مدير را براي مراسم عروسي دوستش گل آرايي مي كند. در روز عروسي بر اثر يك لحظه غلفت، رويا كه ماشين را از پيش زير نظر داشته آن را مي ربايد. حسن با آويزان شدن به بدنه ماشين سعي مي كند از سرقت جلوگيري كند ولي رويا او را بي رحمانه به زمين پرتاب مي كند و مي گريزد. حسن كه آبرويش در گرو بازيابي ماشين است به سراغ يكي از دوستان قديمي اش غلام مي رود كه فردي آسمان جل و لوده است و از او مي خواهد در يافتن ماشين به او كمك كند. حسن و غلام در جستجوي خود به طور تصادفي با رويا روبرو مي شوند و پس از كشمكش هايي وارد خانه او مي شوند. رويا با خواهر خردسالش مريم زندگي مي كند. حسن با او مجادله مي كند و سراغ ماشين مديرش را مي گيرد. رويا از دايي اش نشاني كسي كه ماشين را خريده مي گيرد و براي سرقت مجدد ماشين به همراه حسن و غلام راهي آنجا مي شود. آنان ماشين را پس مي گيرند اما ناخواسته درگير تعقيب و گريز با يك باند خلاف كار مي شوند كه ميكروچيپي حاوي اطلاعات سري و مهم در ماشين جاسازي كرده بودند و با ربوده شدن ماشين، آن اطلاعات را از دست مي دهند. اعضاي باند، مريم و غلام را گروگان مي گيرند و در ازاي آنان ماشين را طلب مي كنند. رويا با رييس باند قرار ملاقات مي گذارد. حسن با همكاري رويا ماشين را از انبار شركت خارج مي كند و خود در صندوق عقب مخفي مي شود. رييس باند پس از وارسي ماشين و دستيابي به اطلاعات مورد نظرش دستور قتل مريم و غلام و رويا را مي دهد. وقتي آدم كشها آنان را به جايي در حومه شهر مي برند تا سر به نيست كنند، ناگهان حسن ظاهر مي شود و طي درگيري با اعضاي باند، گروگانها را نجات مي دهد. در نهايت حسن و رويا با هم ازدواج مي كنند و اعضاي باند روانه زندان مي شوند.
بی تو
اینجا همه در حبس ابد تبعیدند
سالها، هجری و شمسی، همه بی خورشیدند
ارسالها: 24568
#2,688
Posted: 6 Jan 2017 13:11
یک قدم تا خدا
- کارگردان علی عطشانی
- نویسنده علی عطشانی
- بازیگران محمدرضا ناجی
- حسین سلیمانی
- مرجان شکوفکی
- بهروز پناهنده
- زهرا میرزایی
- محسن مارزی
- فیلمبرداری رضا عرفانی
- تاریخهای انتشار
- ۱۳۸۵
- مدت زمان
- ۹۰دقیقه
- کشور ایران
- زبان فارسی
یک قدم تا خدا فیلمی به کارگردانی و نویسندگی علی عطشانی ساختهٔ سال ۱۳۸۵ است.
دختر بچه اي در جستجوي گمشده اش و فردي كه به كمك او آمده، خود گرفتار مي شود، سه جوان سرخورده از وطن در فكر مهاجرت، يك امامزاده در نقطه اي دور افتاده و متولي اش...
بی تو
اینجا همه در حبس ابد تبعیدند
سالها، هجری و شمسی، همه بی خورشیدند
ارسالها: 24568
#2,689
Posted: 6 Jan 2017 20:21
فیلمهای ایرانی ۱۳۸۶ :
- آتش سبز
- آتشکار
- آخرین نقش
- آن مرد آمد
- آواز گنجشک ها
- احضار شدگان
- استشهادی برای خدا
- اشکان، انگشتر متبرک و چند داستان دیگر
- انتهای زمین
- انعکاس
- باد در علفزار می پیچد
- بازی خطرناک
- به خاطر خواهرم
- به همین سادگی
- بی پولی
- پرچم های قلعه کاوه
- تسویه حساب
- تک درختها
- تلافی
- تنها دو بار زندگی می کنیم
- توفیق اجباری
- تولدی دیگر
- جعبه موسیقی
- جمشید وخورشید (پویانمایی)
- چراغی در مه
- حضرت یوسف
- حقیقت گمشده
- حنابندان
- خاک آشنا
- خروس جنگی (تلخ و شیرین)
- خواب زمستانی
- خواب لیلا
- دایره زنگی
- دایناسور
- در شهر خبری نیست، هست
- در میان ابرها
- دوشیزه باران
- دیوار
- رفیق بد
- روی خط صفر
- ریسمان باز
- زمانی برای دوست داشتن
- زمزمه بودا
- زن دوم
- زن ها فرشته اند
- سایاب
- سبز کوچک
- سبیل مردونه
- سرزمین جنوبی من
- سرزمین گمشده
- سفر به سرزمین دور
- سهم گمشده
- شب
- شب حورا
- شبی در تهران
- صد سال به این سالها
- فرزند خاک
- قرنطینه
- کتونی سفید
- کلاغ پر
- کنعان
- ماه وش
- ماهیگیر کوچک
- مجنون لیلی
- محافظ (سیاهی روشن است)
- محیا
- مخمصه
- مظفرنامه
- ملودی
- منفی هجده
- نشانی
- هامون و دریا
- هر شب تنهایی
- همخانه
- همیشه پای یک زن در میان است
بی تو
اینجا همه در حبس ابد تبعیدند
سالها، هجری و شمسی، همه بی خورشیدند
ارسالها: 24568
#2,690
Posted: 6 Jan 2017 20:22
آتش سبز
- کارگردان محمدرضا اصلانی
- تهیهکننده قاسم قلی پور
- نویسنده محمدرضا اصلانی
- بازیگران عزت اله انتظامی
- مهدی احمدی
- مهتاب کرامتی
- فرخ نعمتی
- آهو خردمند
- پگاه آهنگرانی
- موسیقی محمدرضا درویشی
- فیلمبرداری مرتضی پورصمدی
- تاریخهای انتشار
- ۱۳۸۶
- مدت زمان
- ۹۰دقیقه
- کشور ایران
- زبان فارسی
آتش سبز فیلمی به کارگردانی و نویسندگی محمدرضا اصلانی ساختهٔ سال ۱۳۸۶ است.
داستان آتش سبز برگرفته از روایت کهن و اساطیری سنگ صبور است.سنگ صبور، روایت دختری به نام ناردانهاست که ندایی درونی بر او میگوید: «با مردی مرده وصلت خواهد کرد.» روزی ناردانه به طور ناگهانی وارد قلعهای کهن میشود. در اتاقی از اتاقهای این قلعه افسانهای، مردی مرده مییابد با هفت پیکان در بدن. کتابی در اتاق است، ناردانه کتاب را برداشته و میخواند «بسم ربالعزت»، این کتاب هفت حدیث دارد و ناردانه باید هر روز یک حدیث بخواند و تنها روزی یک مغز بادام بخورد و پس از هرروز یک تیر (سوزن) از تن مرد بیرون آورد و در پایان حدیث هفتم مرد مرده زنده شده و با او وصلت خواهد کرد.
بی تو
اینجا همه در حبس ابد تبعیدند
سالها، هجری و شمسی، همه بی خورشیدند