ارسالها: 24568
#2,911
Posted: 17 Feb 2017 11:07
پوپک و مش ماشاالله
- کارگردان فرزاد موتمن
- تهیهکننده منیژه حکمت
- نویسنده سروش صحت
- بازیگران امین حیایی
- مهناز افشار
- فرهاد آئیش
- بهاره رهنما
- مریم امیرجلالی
- رابعه اسکویی
- سروش صحت
- پروین میکده
- موسیقی حیدر ساجدی
- فیلمبرداری داود امیری
- تدوین فرامرز هوتهم
- توزیعکننده بامدادفیلم
- مدت زمان
- ۹۰ دقیقه
- کشور ایران
- زبان فارسی
پوپک و مش ماشاالله فیلمی منتقدانه به کارگردانی فرزاد موتمن است. این فیلم در سال ۱۳۸۹ اکران شده است .
پوپک (مهناز افشار) به تازگی از خارج برگشته است. خاله اش احترامالسادات (با بازی مریم امیرجلالی) که به خاطر بیماری در بیمارستان بستری میشود وی را به مباشرش، مش ماشاالله (فرهاد آئیش) که فردی خشک است می سپارد و ماجرای آن دو که متعلق به دو دنیای متفاوت هستند آعاز می شود .....
بی تو
اینجا همه در حبس ابد تبعیدند
سالها، هجری و شمسی، همه بی خورشیدند
ارسالها: 24568
#2,912
Posted: 17 Feb 2017 11:08
تبعید سایه ها
- کارگردان : مسعود کیمیایی
- سال ساخت: ۱۳۸۸
- مدت : ۹۰ دقیقه
تبعید سایه ها فیلمی به کارگردانی مسعود کیمیائی ساخته سال ۱۳۸۸ میباشد .
بی تو
اینجا همه در حبس ابد تبعیدند
سالها، هجری و شمسی، همه بی خورشیدند
ارسالها: 24568
#2,913
Posted: 17 Feb 2017 11:08
تهران انار ندارد
- کارگردان مسعود بخشی
- تهیهکننده مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و شبکه اول سیمای جمهوری اسلامی ایران
- موسیقی ترکیبی
- فیلمبرداری بایرام فضلی
- تاریخهای انتشار
- ایران
- ۳ تیر ۱۳۸۸ کانادا
- سپتامبر ۲۰۰۹
- لهستان
- سپتامبر ۲۰۰۹
- مدت زمان
- ۶۸ دقیقه
- کشور ایران
- زبان فارسی
- فروش گیشه بیش از ۱۶٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان
تهران انار ندارد فیلم مستند موزیکال بلند ایرانی اثر مسعود بخشی است، این فیلم از تاریخ ۳ تیر ۱۳۸۸ در ایران به روی پرده سینماها رفت. تهران انار ندارد با دوربین ۳۵ میلیمتری فیلمبرداری شده و با لحنی انتقادی، تحلیلی و طنزآلود به روایت حال و گذشته شهر تهران میپردازد، از این رو بخشهایی از فیلم را تصاویر آرشیوی تشکیل دادهاند. البته به نظر میرسد فیلمساز برای استفاده از تصاویر آرشیوی بهدلیل محدودیتهای اخلاقی یا حساسیتهای سیاسی آزادی عمل کافی نداشتهاست.
تهران انار ندارد از زمان ساخت در سال ۱۳۸۵ تا زمان اکران بهوسیلهٔ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در محاق توقیف بود و بالاخره در سوم تیر ۱۳۸۸ اکران عمومی خود را ابتدا در ۳ سینما آغاز کرد و سپس ۲ سینمای دیگر به این مجموعه افزوده شد و تا ۱۹ تیر ۱۳۸۸ به فروشی معادل ۱۶ میلیون و ۷۳۰ هزار تومان دست یافت.
این فیلم علاوه بر کسب مهمترین جوایز سینمای مستند ایران، کاندید دریافت جایزهٔ بهترین مستند سال از مرکز مستقل فیلم نیویورک بوده و در مهمترین جشنوارههای مستند آمریکای شمالی از جمله هاتداکز (کانادا) و فول فریم (آمریکا) به نمایش در آمدهاست. تهران انار ندارد از ماه سپتامبر ۲۰۰۹ در کانادا و لهستان نیز روی پرده سینماها خواهد رفت. همچنین این فیلم توسط کمپانی پخشکنندهاش در آمریکای شمالی، بهعنوان نخستین فیلم مستند سینمای ایران به هشتادودومین مراسم آکادمی هنرها و علوم سینمایی اسکار معرفی میشود.
پیش از تولید :
طرح اولیه فیلم در سالهای ۷۹-۱۳۷۸ خورشیدی نوشته میشود، طرحی ساده درباره چند میدان مرکزی شهر که آهسته، آهسته رشد میکند، بعد از آن تیم تحقیق فیلم به مدت یکسال (۸۱-۱۳۸۰)کار تحقیقاتی انجام میدهد، در نتیجه ساختار نهایی فیلم طی ۷ سال و در طول مراحل تولید و در اتاق تدوین شکل نهایی خود را میگیرد.
مسعود بخشی کارگردان تهران انار ندارد، عنوان میکند که از آغاز بنا را بر ساخت فیلمی صریح، مستقیم، زنده، انرژیک و متفاوت از فضای جاری سینمای هنری و غیرتجاری ایران گذاشته بود.کارگردان تاکید میکند که مخاطبان اصلی فیلماش نه مخاطبان خاص و جشنوارههای داخلی و خارجی بلکه شهروندان شهر تهران هستند تا این ساکنان شهر بتوانند با دیدن این فیلم به شهر خودشان و مشکلاتش از بیرون نگاه کنند
درونمایه :
فیلم با جملهای از کتاب آثارالبلاد اثر زکریا محمد قزوینی در قرن هفتم هجری آغاز میشود:
تهران روستای بزرگی در حوالی شهر ری است که باغها و درختان میوه فراوان دارد. ساکنان آن در سردابهایی زندگی میکنند که به لانهٔ مورچگان میماند. میوههایشان نیکو و فراوان است و بویژه اناری دارند که در هیچ یک از شهرها نظیرش یافت نمیشود.
تهران انار ندارد مستندی انتقادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی دربارهٔ تهران و تاریخچهٔ آن است، که در عین حال بهواسطهٔ موزیکال و طنز بودن فیلم، وجهی سرگرمکننده نیز پیدا میکند. این فیلم را دو نفر روایت میکنند. یکی نصرت کریمی است که از تهران قدیم صحبت میکند و دیگری مسعود بخشی نویسنده و کارگردان فیلم که ظاهراً دارد گزارش تهیهٔ فیلم ناتمام خود را به مقامات میدهد و مشکلات بی شمارش را در جریان ساختن فیلم شرح میدهد از جمله اینکه پنج سال منتظر صدور اجازه فیلمبرداری بودهاست .
تهران انار ندارد به قول کارگردانش نه مستند است و نه داستانی بلکه فقط یک فیلم است، فیلمی درباره وجوه مختلف شهر تهران، از تاریخ ۲۰۰ سالهاش گرفته تا مشکلات معاصرش، فیلم روایتی است از رشد قریهای در شمال ری که بهترین محصولش اناری است که در هیچ شهر دیگری مثال و مانندی ندارد. فیلم با بیانی هجوآلود معضلات تهران امروز را پیش چشم مخاطب هدف خود یعنی ساکنان تهران میگذارد و مشکلات ریز و درشت شهر را در برهههای گوناگون زمانی بررسی و مقایسه میکند و تصویری پیش چشم بیننده مینهد که گویی ساختارهای مادی و اخلاقی جامعهای روستایی در مقیاس یک متروپولیس غول آسا تکرار میشوند و این همه نه با بیان خشک و جدی معمول سینمای مستند بلکه با طنزی که بتوان مشکلات بزرگ ساکنان شهر را بیان کرد.
موسیقی و طنز از قابلیتهایی است که کارگردان برای دوری از شیوههای مرسوم ساخت فیلم مستند از آنها بهره بردهاست. به گفته مسعود بخشی درنظرگرفتن ملاحظات اقتصادی اکران نیز در بهکاربردن این تمهیدات بیتأثیر نبودهاست و البته طنز و موسیقی به جهتدهی وجه انتقادی فیلم کمک شایانی کردهاست. از منظر منتقدین بیشتر طنز فیلم مسعود بخشی طنزی کلامی است، به عبارت بهتر بسیاری از صحنههایی که بار طنز دارند به دلیل کلامی است که روی آن شنیده میشود.
حضور سانسور چندین بار در طول فیلم یادآوری میشود به ویژه هنگام نمایش مستندهای قدیمی که به دلیل حساسیت سیاسی یا اخلاقی سانسورچی، فیلمهای قدیمی قطع شده و تصویر لابراتوار فیلم و مرمت دو سر نوار سلولوئید قطع شده بر روی دستگاه مونتاژ نمایش داده میشود
طنز، موسیقی :
در بخشی از فیلم کارگردان با معرفی دو شخصیت «بابک جان» و «مهندس محبی» که هر دو به کار ساخت و ساز مسکن در تهران اشتغال دارند به معضل برجسازی در تهران اشاره میکند و با توضیحاتی طنزآلود پیرامون تراکم، رکود و رونق در بازار مسکن کنایههای خود را بیان میکند و در بخشی دیگر از فیلم با اشاره به صنعت خودروسازی ایران تصاویر کارخانه را با ترانه فولکور ماشین مشتی ممدلی همراه میکند. به جز اقتصاد و اجتماع تهران انار ندارد گوشه چشمی نیز به سیاست دارد و تجدد و جریان اصلاحات را از تهران قدیم تا اصلاحات سالهای اخیر دنبال میکند و هردو را دست میاندازد. لحن طنز و ضرب آهنگ موسیقی در سراسر فیلم یکسان و یکنواخت نیست و حتی در دقایقی از پایان فیلم که به پیشبینی فاجعه زلزله قریبالوقوع و مهیب تهران اختصاص مییابد کمابیش حذف میشود.
اکران، فروش :
اکران تهران انار ندارد بهعنوان نخستین فیلم مستندی که بعد از انقلاب ۱۳۵۷ در ایران اکران عمومی میشدابتدا برای ۲۷ خرداد ۱۳۸۸ برنامهریزی شده بود ولی عملاً در ۳ تیر همان سال به پرده سینماها رسید.فیلم ابتدا در ۳ سینمای آزادی، سپیده و مجموعه فرهنگی اسوه به نمایش درآمد، سپس به علت استقبال خوب تماشاگران سالن نمایش موزه سینما، پردیس سینمایی زندگی و ملّت نیز به این جمع افزوده شدند.فارغ از مسایل اقتصادی، نفس اکران عمومی فیلم مستند در فضای سینمای ایران اتّفاق بیسابقه و مهمی است که به عقیده منتقدان میتواند سرفصل تازهای برای سینمای مستند و ارتباطش با مخاطب باشد.با این حال نمایش عمومی فیلم نیز با استقبال و فروش خوبی در ژانر خودش همراه بوده به طوری که تا پایان ۱۹ تیر ۱۳۸۸ به رقمی بیش از ۱۶ میلیون تومان رسیدهاست و گفته میشود اکران فیلم تا زمانی که مخاطبی داشته باشد ادامه مییابد
جوایز و جشنوارهها :
جوایز :
برنده جایزه بهترین کارگردانی از جشن خانه سینمای ایران.
برنده جایزه بهترین کارگردانی از جشنواره فجر.
لوح سیمین جایزه بزرگ شهید آوینی.
جایزه تماشاگران جشنواره سینما حقیقت.
کاندید دریافت جایزه بهترین مستند سال از مرکز مستقل فیلم نیویورک.
جشنوارهها
۳۶امین جشنواره فیلم روتردام هلند.
۲۰امین جشنواره فیلم مستند آمستردام (ایدفا).
۵۱امین جشنواره بینالمللی فیلم کرک، ایرلند.
جشنواره فیلم مستند استانبول، ۲۰۰۷.
۱۳امین جشنواره فیلمهای ایرانی، بوستون.
سینما-حقیقت، جشنواره فیلم مستند ایران، ۲۰۰۷.
فستیوال سینما−شرق در نیویورک ،۲۰۰۷.
جشنواره بینالمللی فیلم داک پوینت، هلسینکی.
جشنواره بینالمللی فیلم مستند هدت داکس، کانادا.
جشنواره بینالمللی فیلمهای شهری، ایران، ۲۰۰۹.
بی تو
اینجا همه در حبس ابد تبعیدند
سالها، هجری و شمسی، همه بی خورشیدند
ارسالها: 24568
#2,914
Posted: 19 Feb 2017 12:42
جاده عاشقی
- سال ساخت: ۱۳۸۸
- مدت : ۹۰ دقیقه
☀☀☀☀☀☀☀☀☀☀☀☀☀☀☀☀☀☀
چراغ قرمز
- کارگردان علی غفاری
- تهیهکننده محسن آقاعلی اکبری
- بازیگران انوشیروان ارجمند
- مجید یاسر
- محسن قاضی مرادی
- مریم امیرجلالی
- الناز شاکردوست
- پوریا پورسرخ
- رضا شفیعی جم
- موسیقی سعید ذهنی
- مدت زمان
- ۹۰ دقیقه
- کشور ایران
- زبان فارسی
چراغ قرمز فیلمی به کارگردانی علی غفاری و تهیه کنندگی محسن آقاعلی اکبری ساخته سال ۱۳۸۸ است.
بهروز جوان ساده دلی است که در اثر اتفاقی درگیر ماجرای یک قتل میشود.
بی تو
اینجا همه در حبس ابد تبعیدند
سالها، هجری و شمسی، همه بی خورشیدند
ارسالها: 24568
#2,915
Posted: 19 Feb 2017 12:43
حلقه های ازدواج
- کارگردان شاهین باباپور
- نویسنده علی غفاری
- شاهین باباپور
- بازیگران مجید صالحی
- رضا شفیعی جم
- مهران غفوریان
- شهره لرستانی
- بهنوش بختیاری
- موسیقی کوروش صرافها
- تدوین حسین غضنفری
- تاریخهای انتشار
- ۱۳۸۸
- مدت زمان
- ۹۰ دقیقه
- کشور ایران
- زبان فارسی
حلقههای ازدواج فیلمی به کارگردانی شاهین باباپور و نویسندگی علی غفاری و شاهین باباپور محصول سال ۱۳۸۸ است.
داستان جوانی به نام حمید است که در یک شرکت بزرگ کار میکند...
بی تو
اینجا همه در حبس ابد تبعیدند
سالها، هجری و شمسی، همه بی خورشیدند
ارسالها: 24568
#2,916
Posted: 19 Feb 2017 12:43
خاله سوسکه
- کارگردان نادره ترکمانی
- تهیهکننده جواد نوروزبیگی
- نویسنده نادره ترکمانی
- بازیگران سحر ولدبیگی
- علی سلیمانی
- پروین میکده
- فریده دریامج
- احمدرضا اسعدی
- موسیقی حمیدرضا صدری
- فیلمبرداری هاشم مرادی
- تدوین سهراب خسروی
- تاریخهای انتشار
- ۱۳۸۸
- مدت زمان
- ۹۲دقیقه
- کشور ایران
- زبان فارسی
خاله سوسکه (فیلم) فیلمی به کارگردانی و نویسندگی نادره ترکمانی ساختهٔ سال ۱۳۸۸ است.
خاله سوسکه در پاسخ به خواستگاری های متعدد خود نهایتاً با آقا موشه ازدواج می کند....
بی تو
اینجا همه در حبس ابد تبعیدند
سالها، هجری و شمسی، همه بی خورشیدند
ارسالها: 24568
#2,917
Posted: 19 Feb 2017 12:43
خانواده ارنست
- کارگردان محسن دامادی
- تهیهکننده سیدمحسن طباطبایی پور
- نویسنده محسن دامادی
- بازیگران لاله اسکندری
- امین زندگانی
- پوراندخت مهیمن
- مرضیه خوشی تراش
- جمشید مشایخی
- فیلمبرداری جمشید الوندی
- تاریخهای انتشار
- ۱۳۸۸
- مدت زمان
- ۹۰دقیقه
- کشور ایران
- زبان فارسی
خانواده ارنست فیلمی به کارگردانی و نویسندگی محسن دامادی ساختهٔ سال ۱۳۸۸ است.
ماریا از انگلستان و کامران از تهران به اصفهان میروند تا مهمان خانواده ارنست در یکصد و پنجاه سال قبل باشند.
بی تو
اینجا همه در حبس ابد تبعیدند
سالها، هجری و شمسی، همه بی خورشیدند
ارسالها: 24568
#2,918
Posted: 19 Feb 2017 12:44
خانه پدری
- کارگردان کیانوش عیاری
- تهیهکننده کیانوش عیاری
- علی سلطانی
- نویسنده کیانوش عیاری
- بازیگران مهدی هاشمی
- شهاب حسینی
- مهران رجبی
- نازنین فراهانی
- حسین فلاح
- موسیقی بهزاد عبدی
- فیلمبرداری داریوش عیاری
- تاریخهای انتشار
- ۱۳۸۹
- مدت زمان
- ۹۰دقیقه
- کشور ایران
- زبان فارسی
خانه پدری فیلمی به کارگردانی و نویسندگی کیانوش عیاری ساختهٔ سال ۱۳۸۹ است.تهیه کنندگی این فیلم را ناجی فیلم وابسته به پلیس ایران بر عهده داشت که در ادامه بدلیل انتقادات پیرامون خشونت فراوان در فیلم از آن کنار کشید.
این فیلم که قصه اتفاقهای یک خانه قدیمی را از سال ۱۳۰۸ (اواخر دوره قاجار) تا ۱۳۷۹ روایت میکند با بازیگرانی همچون مهدی هاشمی، شهاب حسینی و مهران رجبی، ناصر هاشمی، مینا ساداتی، نازنین فراهانی و... در چند اپیزود ساخته شده و مسائل و مشکلات زنان ایران را در هفتاد سال اخیر به تصویر کشیده است. در این فیلم ناصر هاشمی (نقش جوانی) و مهدی هاشمی (نقش میانسالی) کاراکتر اصلی این فیلم را، که روایت زندگیاش از پانزده تا هشتاد سالگی به تصویر کشیده شده، بازی میکنند.
درباره فیلم :
فیلم «خانه پدری» پس از ۳ سال توقیف در جشنواره فجر ۳۲اکران شد و اکثر منتقدان ان را ستودهاند. حسین معززی نیا در صفحه فیس بوکش نوشته است یکی از بهترین فیلمهای تاریخ سینمای ایران. موحد منتقم در روزنامه شرق در باره این فیلم گفته:عیاری در خانه پدری، روی فرهنگی زوم کرده است که در بطن خود پنهان کاری را پرورش میدهد و همه جنایتها و خشونتها و گرههای بعدی نیز از دل آن زاده میشود. شخصیتهای فیلم خانه پدری عامدانه در تلاش هستند تا دیگران متوجه کار آنها نشوند. خانه پدری یکی از بهترینهای سینمای ایران در چند سال اخیر است که از هر نظر یاداور جدایی نادر از سیمین است که نشان دهنده بحرانهای اخلاقی و اجتماعی است که از پس یک صفت نکوهیده اجتماعی میآیند. «عالی» صفت ناقصی برای توصیف خانه پدری کیانوش عیاری است.
این فیلم در روزهای چهارم و پنجم دی ماه ۱۳۹۳ در گروه هنر و تجربه در پردیس سینمایی کوروش به نمایش درآمد اما پس از آن اکران فیلم متوقف شد.
نقد :
منتقدان به تصویر کشیدن فرزند کشی به شنیع ترین شکل ممکن را از جمله دلایل لزوم عدم اکران آن می دانند.
اینکه کارگردانی پیدا شود و بخواهد با کنار گذاشتن آموزههای اخلاقی نماهایی را از فرزندکشی در فیلمش تصویرگری کند بی سابقه است. به همین یک دلیل هم که شده "خانه پدری" باید توقیف میشد. "خانه پدری" در اپیزود ابتدایی خود ماجرای قتل یک دختر جوان توسط پدر متشرعش را به تصویر میکشد؛ در این نما پدر نادان که در فیلم بی دلیل بر ایمانش تاکید میشود چنان با سنگ بر سر فرزندش میکوبد که انگاری در حال شکستن قند است! به دنبال این نما نیز تصویر زنده به گور کردن فرزند در زیرزمین خانه محل اقامت خانواده را میبینیم.تلخترین نما هم جایی است که پدر برای برطرف کردن شبهه یکی از اقوام درباره قتل فرزند، شمشیری را تا میانه در قبر فروبرده و سپس شمشیر خون آلود را به طرف خویشاوند خود میگیرد تا درستی عمل قبیحش را هویدا کند.آنچه در این بخش ابتدایی فیلم میگذرد آن قدر وحشیانه و درنده خویانه است که حتی کارگردان فیلم نیز چنان که خود ادعا کرده به هنگام فیلمبرداری این نماها در کنار فیلمبردار حضور نداشته و صرفاً دکوپاژ را برای او روایت کرده و خود بیرون از لوکیشن منتظر فیلمبرداری نماها مانده است.
گفته شده است که در نمایش این فیلم در جشنواره برخی افراد بدلیل شدت خشونت دچار مشکلات عصبی شده اند.
بی تو
اینجا همه در حبس ابد تبعیدند
سالها، هجری و شمسی، همه بی خورشیدند
ارسالها: 24568
#2,919
Posted: 19 Feb 2017 12:45
خوابهای دنباله دار
- کارگردان پوران درخشنده
- تهیهکننده پوران درخشنده
- نویسنده محمود آیدین
- بازیگران پانتهآ بهرام
- علیرضا خمسه
- مهران احمدی
- فرشته صدرعرفایی
- عزتالله رمضانیفر
- پروین میکده و آرمان صورتگر
- موسیقی کامبیز روشنروان
- فیلمبرداری مسعود سلامی
- تدوین بهرام دهقانی
- مدت زمان
- ۹۰ دقیقه
- کشور ایران
- زبان فارسی
خوابهای دنبالهدار نام فیلمیست برای کودکان، محصول سال ۱۳۸۸، به کارگردانی پوران درخشنده و با بازی پانتهآ بهرام، علیرضا خمسه، مهران احمدی، فرشته صدرعرفایی و...
داستان این فیلم در مورد دختری است به نام ریحانه( آرمیتا مرادی )که می خواست فردا امتحان بدهد. شب در خواب می بیند که معلمشون تصادف می کند. او از خواب می پرد و روز بعد موقع امتحان معلمشون خانم همتی سرکلاس نیامد و ریحانه ناراحت پیش خانم مدیر می رود و قضیه خواب با جزئیات کامل را می گوید و آنها وقتی با خانه میترا همتی تماس میگیرند معلوم می شود که همه جریانات درست است. ولی اثری از خانم همتی پیدا نمیکنند ولی وقتی دوباره ریحانه به خواب می رود دوباره ادامه خواب را می بیند که خانم همتی تصادف نکرده ولی با پیرزنی برخورد می کند و پای پیرزنه مجروح می شود و مجبور می شود که وسایل پیرزنه را به همراهش تا خانهشان ببرد. پیرزنه در آپارتمانی زندگی میکرد که نگهبان آن دختری داشت که ناقص بود و مدرسه خانم همتی آن را قبول نمیکرد و آن دختر را بیرون کرده بودند. دختر از آنها خیلی ناراحت بود. موقعی که خانم همتی وسایل پیرزنه را تحویل داد و خواست برگردد آن پله های سقوط می کند و به طبقه همکف می افتد و بیهوش می شود و آن دختر ناقص او را می برد و می بینند. از طرفی ریحانه با پلیس همکاری میکرد و به خواب می رفت و از ادامه ماجرا با خبر می شد. در پایان خانم همتی که دید دختر آن را بسته و بسیار از آنها ناراحت است وقتی دختر او را آزاد کرد او برگشت و به دختر درس داد.
افتخارات :
نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین عکس صحنه بیست و نهمین جشنواره فیلم فجر
تقدیر هیئت داوران از جواد جلالی در بخش بهترین عکس صحنه بیست و نهمین جشنواره فیلم فجر
پروانه زرین بهترین عکس فیلم به جواد جلالی در بیست و پنجمین جشنواره بینالمللی فیلم های کودکان و نوجوانان
بی تو
اینجا همه در حبس ابد تبعیدند
سالها، هجری و شمسی، همه بی خورشیدند
ارسالها: 24568
#2,920
Posted: 19 Feb 2017 12:46
دختر از من، پسر از تو
- کارگردان داود موثقی
- سال ساخت: ۱۳۸۸
- مدت : ۹۰ دقیقه
دختر از من ، پسر از تو فیلمی به کارگردانی داود موثقی ساخته سال ۱۳۸۸ میباشد .
این فیلم قصه یک دختر و پسر جوان سارق را روایت می کند که به صورت اتفاقی قصد سرقت از یک گاوصندوق دارند.
بی تو
اینجا همه در حبس ابد تبعیدند
سالها، هجری و شمسی، همه بی خورشیدند