ارسالها: 24568
#91
Posted: 6 Oct 2013 20:27
جایزه"هیچکاک طلایی" به "خودخواه" رسید
جشنواره فیلمهای بریتانیایی «دینارد» جایزه هیچکاک طلایی این رویداد سینمایی را به فیلم انگلیسی «خودخواه بزرگ» اعطا کرد.
به گزارش ایسنا، بیستوچهارمین دوره جشنواره فیلمهای انگلیسی «دینارد» در فرانسه در حالی به کار خود پایان داد که جایزه هیچکاک طلایی بهترین فیلم این رویداد سینمایی به فیلم «خودخواه بزرگ» به کارگردانی «کلیو برنارد» رسید.
این فیلم محصول انگلیس که نماینده سینمای این کشور در جوایز اسکار 2014 خواهد بود، در جشنواره امسال کن در بخش دو هفته کارگردانان حضور داشت و در نهایت موفق به کسب جایزه فیلم اروپا در این رویداد سینمایی شد. این فیلم علاوهبر کسب جایزه «سینهپلاس»، جایزه بهترین فیلمبرداری را نیز از جشنواره فیلم «دینارد» کسب کرد.
جایزه ویژه مخاطبین جشنواره «دینارد» نیز به فیلم «تیتوس» ساخته چارلی کاترال اعطا شد.
بیست و چهارمین دوره جشنواره فیلمهای انگلیس دینارد در فرانسه با نمایش فیلم دختر کار خود را آغاز کرد با فیلم«آخر هفته» به کار خود پایان داد و در مجموع30 فیلم در این رویداد سینمایی به روی پرده رفت.
بی تو
اینجا همه در حبس ابد تبعیدند
سالها، هجری و شمسی، همه بی خورشیدند
ارسالها: 24568
#92
Posted: 14 Oct 2013 22:27
ساندرا بولاک امسال برنده اسکار خواهد بود به ۵ دلیل!
با ورود فیلم "جاذبه" به هفته دوم فروشش و موفقیت آن در باکس آفیس توجهها همه معطوف به ساندرا بولاک شده است که تقریبا به تنهایی این فیلم را پیش میبرد و او یک گام به بردن اسکار بهترین بازیگر زن نزدیکتر شده است.
فیلم "جاذبه" ساخته آلفونسو کوارون در حالی وارد دومین هفته فروشش در سراسر آمریکا میشود که از نظر رقم فروش در حال تبدیل شدن به پدیده سینمایی اصلی سال نیز هست.
این فیلم حماسی فضایی ممکن است نتواند رکوردهایی که فیلم "تایتانیک" در سال۱۹۹۷ شکست، بشکند ولی به هر حال به همان اندازه میتواند برای صنعت و تجارت فیلم مهم باشد.
"جاذبه" که در فصلی وارد سینماها شد که تلویزیونها با شروع نمایش فصلهای جدید مجموعههای خود از سینما مهم تر به نظر می رسند، توانست توجهها را به خود جلب کند.
اما فیلم "جاذبه" فقط موفقیت یک فیلم نیست بلکه جشن ساندرا بولاک بازیگر هالیوود هم هست که خودش را به عنوان یک بازیگر دراماتیک قوی نشان داد. هنوز چندین ماه به مراسم اسکار باقی مانده است، با این حال "جاذبه" ستاره اش را به صندلی مسابقه بهترین بازیگر زن سال خواهد رساند. این هم پنج دلیل برای اینکه این اتفاق خواهد افتاد.
1. بولاک مانند همبازی اش در این فیلم یعنی جورج کلونی یک ستاره کهنه کار است
برنده شدن او در اسکار ۲۰۱۰ برای فیلم "سمت کور" خیلی ناگهانی بود: او پیش از این حتی نامزد دریافت اسکار هم نشده بود و برای برنده شدن در آن سال، مریل استریپ بزرگ را به عنوان رقیب شکست داد. این حقیقت که استریپ سال بعد جایزه را برای فیلم "بانوی آهنی" به خانه برد به این معنی است که داوران برای برنده نشدن او در فیلم "جولی و جولیا" احساس گناه میکردند اما نه آنقدر که نخواهند به بولاک رای بدهند. با توجه به اینکه چقدر همه در صنعت فیلم از بولاک خوششان می آید، ممکن است او دوباره امسال نیز برنده شود.
2. بولاک در حال حاضر بهصرفهترین بازیگر زن از نظر مالی در هالیوود است
از سال ۲۰۰۹تا به حال ساندرا بولاک در چهار فیلم حضور داشته که درآمد باکس آفیس داخلی شان بیش از ۱۰۰میلیون دلار بوده است ("پیشنهاد"، "سمت کور"، "پلیس" و "جاذبه"). این اتفاق تقریبا بی سابقه بوده است. چنینگ تتوم دیگر بازیگر سینما فیلمهای پرفروش بیشتری داشت اما او در فیلمهای بیشتری نیز بازی کرده بود. در همان بازه زمانی آنجلینا جولی، برد پیت و جانی دپ هر یک سه فیلم پرفروش داشتند (از جمله فیلم های انیمیشن)، ناتالی پورتمن دو فیلم داشت و تام کروز و مریل استریپ و جولیا رابرتز هم هرکدام یک فیلم داشتند.
۳. بازی او نمایانگر آینده است
آکادمی اسکار درباره جایزه دادن به فیلم هایی که می توانند نشانگر این باشند که در آینده تکنولوژی جای بازیگران بر روی صفحه بزرگ را می گیرد، همواره بسیار نگران است. در سال ۲۰۱۰ همان سالی که بولاک برای فیلم "سمت کور" برنده شد، فیلم "آواتار" که پرفروشترین فیلم تاریخ بود به "قفسه رنج" باخت و اندی سرکیس هم برای بازیاش در فیلم های "ارباب حلقه ها" و "ظهور سیاره میمون ها" نامزد دریافت جایزه نشد اما "جاذبه" به خاطر حضور بولاک متفاوت است. اگر آکادمی جایزه را به او بدهد، این موضوع را تایید می کند که هر تغییری که پیش بیاید همیشه جا برای ستارههای سینما وجود خواهد داشت.
۴. بولاک سخنگوی فوق العاده ای برای تکنولوژی است
بسیاری از رای دهندگان هنوز هم مهارت بسیار پیچیده ای را که در ساخت فیلمی مانند "جاذبه" وجود دارد، درک نمی کنند. همین مهارت موجب شد تا بسیاری از سوال های خبرنگاران درباره پروسه ساخت فیلم باشد. اما بولاک در یک مصاحبه کاملا این موضوع را آشکار کرد که برای اینکه بتواند بینندگان را قانع کند که یک فضانورد باتجربه است مجبور بود به شکل دایرهای قرار بگیرد و بازی کند. او گفت: کار من این بود که با تمام این قیدها و محدودیت ها بفهمم که چطور می توانم اینچنین انسانی باشم. نمی توان انکار کرد که خود بولاک، و نه جادوگران تکنیکی فیلم، این شخصیت را ساختند.
۵. تنها مشکل او – اینکه اخیرا برنده اسکار شده است – مشکلی نخواهد بود
تنها مشکل او این است که به تازگی برنده جایزه اسکار شده است. اما اگر همانطور که انتظار می رود رقابت بهترین بازیگر زن امسال مانند رقابت بهترین بازیگر نقش مکمل زن پارسال باشد، که همه بازیگران برندگان قبلی اسکار بودند، مشکلی به وجود نخواهد آمد. به احتمال زیاد چهار رقابتکننده دیگر امسال این افراد خواهند بود: کیت بلانشت (یاسمن آبی)، مریل استریپ (آگوست: اوساژ کانتی)، جودی دنچ (فیلومینا)، اما تامپسون (نجات آقای بنکس) و کیت وینسلت (روز کارگر).
اگر نامزدها به این صورت انتخاب شوند، آکادمی باید تصمیم بگیرد که کدام بازیگر شایسته دومین (و یا حتی بیشتر) اسکارش است. ممکن است بلانشت با نقدهای مثبتی که برای بازی در کمدی وودی آلن دریافت کرده است بزرگترین رقیب بولاک باشد، اما با این حال هنوز هم نفر اول مورد علاقه نخواهد بود. ممکن است در ماه های آینده که اسکار وارد مراحل اجرایی اش می شود همه چیز تغییر کند، اما در حال حاضر این بولاک است که نفر اول است.
بی تو
اینجا همه در حبس ابد تبعیدند
سالها، هجری و شمسی، همه بی خورشیدند
ارسالها: 24568
#93
Posted: 14 Oct 2013 22:34
نیکول کیدمن در بانوی ساکت
نیکول کیدمن بازیگر استرالیایی و برنده جایزه اسکار در اقتباس سینمایی از رمان "بانوی ساکت" بازی خواهد کرد.
نیکول کیدمن بازیگر ۴۶ ساله استرالیایی قصد دارد در اقتباسی از رمان پرفروش "بانوی ساکت" نقشآفرینی کند. تهیهکننده این فیلم کمپانی "بلوسوم" متعلق به خود نیکول کیدمن است.
رمان "بانوی ساکت" نوشته ای.اس.ای هریسون نویسنده و روان درمانگر کانادایی است. داستان رمان درباره زوجی است که۲۰ سال زندگی مشترک آنها دچار تحولاتی میشود؛ زمانی که "جودی" (شخصیت زن قهرمان داستان) متوجه میشود همسرش به او خیانت میکند.
داستان این کتاب درباره زوجی به نام جودی و تاد است. آنها در یک خانه زیبا در شیکاگو زندگی میکنند. جودی روان شناسی نیمه وقت است که در خانه کار می کند و تاد هم یک متخصص بازسازی و توسعه دهنده است که به اندازه ای پول در میآورد که می تواند برایشان یک زندگی راحت و فراوان را به ارمغان بیاورد. آنها بیست سال است که با یکدیگر زندگی می کنند و زندگی شان تبدیل به یک امر راضی کننده و ثابت احساسات و انتظارات متقابل شده است.
آن ها کودکی ندارند بنابراین به اندازه کافی زمان دارند تا به انجام هرچیزی که نظرشان را جلب میکند بپردازند. جودی عاشق بازی کردن نقش زن کامل خانه دار است که از تاد مراقبت میکند و تاد هم از این موضوع راضی است. به نظر میرسد که زندگی این دو در توازن کامل قرار داشته باشد.
البته، همینطور که داستان کتاب جلوتر می رود و به صورت تناوبی از نقطه نظر هر شخصیت داستان را بیان می کند، این توازن شکسته میشود و این رابطه به یک فاجعه تبدیل می شود. کتاب "زن ساکت" تابستان گذشته تبدیل به یکی از پرفروشها شد و بسیاری آن را با "دختر گمشده" مقایسه کردند، اما درگذشت خود هریسون قبل از انتشار کتاب، کمی این ماجرا را تراژیک نیز کرد.
"بانوی ساکت" دومین تجربه نیکو کیدمن به عنوان تهیهکننده و بازیگر خواهد بود. اولین بار نیکول کیدمن در سال ۲۰۱۰ تهیه کننده و بازیگر فیلم سینمایی "لانه خرگوش" بود که برای این فیلم نامزد دریافت جایزه اسکار شد.
"بانوی ساکت" نام رمانی است نوشته ای.اس.ای هریسون که تابستان امسال منتشر شد و نه تنها فروش بالایی داشت بلکه منتقدان نیز استقبال زیادی از آن کردند.
کارگردان و نویسنده "بانوی ساکت" هنوز انتخاب نشده است.
فیلم بعدی کیدمن "مرد راه آهن" است که همزمان با کریسمس اکران می شود. فیلم "گریس موناکو" نیز قرار است در تاریخی نامشخص در سال ۲۰۱۴ اکران شود. این بازیگر استرالیایی همچنین قرار است نقش گرترود بل را در فیلم "ملکه صحرا"ی ورنر هرتسوگ بازی کند.
فیلم "گریس موناکو" به دلیل این که در سال ۲۰۱۳ اکران نمیشود، موجب شد تا این بازیگر مشهور از رسیدن به اسکار باز بماند. هر چند برخی اعتراض خاندان سلطنتی موناکو را به درست نبودن قصه بیان شده در فیلم و عدم انطباق آن با داستان زندگی گریس کلی ملکه موناکو و بازیگر پیشین هالیوود ذکر کردند، اما تهیه کننده اعلام کرد این فیلم را زمانی اکران میکند که مطمئن باشد بیشترین بازدیدکننده را خواهد داشت.
بی تو
اینجا همه در حبس ابد تبعیدند
سالها، هجری و شمسی، همه بی خورشیدند
ارسالها: 24568
#94
Posted: 18 Oct 2013 21:39
راسل کرو در "پدران و دختران"
راسل کرو بازیگر مشهور استرالیایی یک بار دیگر قرار است در نقش یک پدر ظاهر شود.
به نقل از امپایر، راسل کرو که امسال نقش یکی از مشهورترین پدران فیلم های داستانی را با بازی در فیلم "مرد فولادی" ایفا کرد، ظاهرا قصد دارد باز هم نقش یک پدر را در فیلمی دیگر ایفا کند. او برای بازی در نقش اصلی فیلم درام جدید گابریل موچینو با نام "پدران و دختران" قرارداد امضا کرده است.
فیلمنامه این فیلم که داستانش حول و حوش زندگی یک پدر و دختر می چرخد که فاصله سنی شان بیست و پنج سال است و در نیویورک زندگی می کنند، توسط برد دش نوشته شده است. راسل کرو نقش یک رماننویس را بازی می کند که باید با مشکلات روحی و روانی و همچنین بزرگ کردن یک دختر کوچک دست و پنجه نرم کند.
اما داستان به سرعت به دوره جدید زندگی این دو وارد می شود: دختر حال تبدیل به زنی سی ساله شده است و باید با مشکلات به وجود آمده از دوران کودکی اش روبه رو شود.
موچینو و تهیهکنندگان در حال حاضر به دنبال بازیگری برای بازی در نقش دختر هستند. موچینو در مصاحبهای درباره حساسیت این فیلم گفت: "پدران و دختران" فیلمی است که به چگونگی اجرای بازیگرانش وابسته است بنابراین نمی توانستم ریسک کنم که کسی غیر از راسل در این درام قدرتمند نقشآفرینی کند. این فیلم در عین حال احساساتی، هیجانی و خوشحال کننده است. به نظر من این فیلم شبیه آن فیلم های کلاسیک آمریکایی است که درام های شخصیتی دهه هفتاد را به یاد بیننده می آورد.
راسل کرو در جدیدترین پروژه اش در فیلم "داستان زمستان" آکیوا گلدزمن به نقش آفرینی پرداخته و در فیلم حماسی "نوح" دارن آرونفسکی نیز حضور داشته که روز بیست و هشتم مارس اکران خواهد شد.
او به تازگی اعلام کرد قصد کارگردانی و بازی کردن در نقش اصلی فیلم درامی از جنگ جهانی اول با عنوان "آب یاب" را نیز دارد. فیلمنامه این فیلم نوشته اندور یات و اندرو آناستاسیو است و داستان مردی استرالیایی را روایت می کند که به ترکیه سفر می کند تا دریابد در جنگ گالیپولی که در دوره امپراتوری عثمانی رخ داد و نیروهای مشترک بریتانیایی در جریان آن بیش از ۱۰ هزار نفر کشته و مجروح دادند، چه اتفاقی برای پسرهایش افتاده است.
راسل کرو بازیگر شخصیت اصلی فیلم "گلادیاتور" متولد نیوزیلند و شهروند استرالیااست.
بی تو
اینجا همه در حبس ابد تبعیدند
سالها، هجری و شمسی، همه بی خورشیدند
ارسالها: 24568
#95
Posted: 18 Oct 2013 21:39
کیت وینسلت «لباسساز» استرالیایی میشود
کیت وینسلت بازیگر انگلیسیتبار سینما در فیلم تازهاش «لباسساز» وارد دنیای خیاطی و لباسدوزی میشود. کلید فیلمبرداری این فیلم اوایل سال ۲۰۱۴ زده میشود.
جودی دیویس در این درام اجتماعی در نقش مقابل وینسلت ظاهر خواهد شد. ژاکلین مورهاوس کارگردان فیلم است.
این فیلمساز استرالیایی تبار سینما فیلم تازهاش را براساس قصه کتاب پرخوانندهای به همین نام کارگردانی میکند، که روزالین هام نویسنده آن است.
خط اصلی قصه «لباسساز» درباره زن 40 ساله ای به نام تیلی دوناگه است. نقش این کاراکتر را در قصه فیلم، کیت
وینسلت بازی میکند.
تیلی یک خیاط بسیار مستعد است که از یک شهر بزرگ راهی منطقه کوچک محل تولد خود میشود، که در حومه شهر قرار دارد.
وی سالها قبل ناخواسته این مکان را ترک کرد. این اتفاق زمانی رخ داد که وی منهم به ارتکاب یک جنایت شد و نتوانست بیگناهی خود را ثابت کند.
تیلی در بازگشت به خانه تلاش زیادی میکند تا با مادر عصبی و بداخلاق خود ( با بازی جودی دیویس) کنار بیاید. اما قبل از آن، باید با گذشته خویش تسویه حساب کند.
با ورود تیلی به خانه پدری، رازهای گذشته دوباره سر باز میکنند و او را مجبور به رویارویی با چیزهایی میکنند که وی تلاش داشته از آنها فرار کند.
ژاکلین مورهاوس «لباسساز» را یک «نابخشوده»(به کارگردانی کلینت ایستوود) جدید توصیف میکند که به جای اسلحه، با یک چرخ خیاطی سروکار دارد.
به گفته او: «قصه کتاب روزالینهام به شدت غنی است و کاراکترهای پیچیدهای دارد. در عین حال، این قصه به شدت استرالیایی است و فرهنگ بومی کشور را در خود منعکس میکند».
این محصول صنعت سینمای استرالیا، با همکاری تهیه کنندگان انگلیسی تهیه میشود و هزینه تولید آن حدود 8 میلیون دلار اعلام شده است.
رسانههای گروهی استرالیا با توجه به هنرمندان پشت و جلوی دوربین«لباسساز» میگویند باید منتظر یک فیلم بزرگ و تماشایی بود.
کمپانی یونیورسال امر توزیع بینالمللی این درام خانوادگی و اجتماعی پرتنش را به عهده دارد. «لباس ساز» برای نمایش عمومی در اواخر فصل پائیز و دوران نمایش فیلمهای اسکاری، آماده خواهد شد.
بی تو
اینجا همه در حبس ابد تبعیدند
سالها، هجری و شمسی، همه بی خورشیدند
ارسالها: 24568
#96
Posted: 18 Oct 2013 21:40
چه خبر از کاندیداهای اسکار ۲۰۱۴
در حالی که حداقل دو ماه تا آغاز فصل جوایز داریم،آرام آرام گمانه زنی ها درباره اسکار ۲۰۱۴ در حال شکل گیری است.
به گزارش تسنیم، وبسایت گولد دربی که هرساله با نظر منتقدانش شانسهای اصلی اسکار را معرفی می کند امسال نیز نظر منتقدانش را بازتاب داده است. نکته جالب شانس ایران، گذشته و اصغر فرهادی است که در ادامه به آن میپردازیم.
در بخش بهترین فیلم اسکار ۲۰۱۴ منتقدان این وبسایت به این ۱۰ فیلم رسیده اند:۱۲ سال بردگی (شانس اول کسب اسکار بهترین فیلم تا این لحظه)، جاذبه، فشار آمریکایی، کاپیتان فیلیپس، درون لوین دیویس، گرگ وال استریت، پیشخدمت، نجات آقای بنکس، آگوست: اوسیج کانتی و مردان مقبره ها. جالب است که یکی از منتقدان این وبسایت گذشته اصغر فرهادی را جزو ۱۰ فیلم برتر پایان سال خود قرار داده اما به نوشته این وبسایت شانس بردن اسکار بهترین فیلم توسط گذشته ۱۰۰ به ۱ است. البته سایت گولد دربی فیلم گذشته را در رتبه ۲۶ ام قرار داده و بالاتر از فیلم هایی چون گتسبی بزرگ و قسمت دوم هابیت! و از آنجایی که هیچ فیلم خارجی زبان دیگری که در اسکار امسال حضور دارند بالاتر از گذشته قرار نگرفته به نظر می رسد ساخته جدید اصغر فرهادی یکی از شانس های اصلی اسکار بهترین فیلم خارجی زبان است.
در بخش بهترین کارگردان استیو مک کویین تا این لحظه بیشترین شانس را برای بردن اسکار دارد. آلفونسو کوارون، دیوید ا راسل و پل گرین گراس به همراه مارتین اسکورسزی رتبه های بعدی را به خودشان اختصاص داده اند. در این لیست اصغر فرهادی هجدهم است و البته شانس زیادی برای بردن اسکار ندارد اما بالاتر از چهره هایی چون پیتر جکسون و رایدلی اسکات قرار گرفته است.
در بخش بهترین بازیگر نقش اول زن کیت بلانشیت شانس اصلی است و ساندرا بولاک، جودی دنچ و مریل استریپ هم گزینه های بعدی اند. در این لیست البته برنیس بیژو بازیگر نقش اول زن در فیلم گذشته ساخته اصغر فرهادی اگرچه به عنوان برنده جایزه بازیگری کن حضور دارد اما رتبه ای بهتر از هشتمی ندارد. در بخش بهترین بازیگر نقش اول مرد شانس اصلی تا این لحظه شیوتل اجیفور است و رابرت رد فورد، متیو مک کانهی، تام هنکس و بروس درن گزینه های بعدی کسب جایزه اسکار هستند. البته تام هنکس در این بخش برای فیلم کاپیتان فیلیپس انتخاب شده و جالب است که در بخش بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای بازی در نقش والت دیزنی شانس سوم اسکار است. البته نتایج جشن بزرگ سینمای آمریکا از الان قابل پیش بینی نیست ولی باید دید آیا بازیگر فارست گامپ می تواند رکوردی خارق العاده از خودش به جا بگذارد و در یک شب دو اسکار بازیگری بگیرد یا خیر.
در بخش بهترین فیلمنامه ارجینال ساخته اصغر فرهادی یازدهم است تا شانسش برای نامزدی در این بخش فعلا چندان زیاد نباشد. در این بخش شانس های اصلی به ترتیب فشار آمریکایی، یاسمین آبی، درون لوین دیویس، نبراسکا و ایستگاه فروتویل هستند.در بخش بهترین فیلمنامه اقتباسی هم باز 12 سال بدگی شانس اصلی است. آگوست: اوسیج کانتی دوم است و گرگ وال استریت، پیش از نیمه شب و کاپیتان فیلیپس در رتبه های بعدی هستند. مردان مقبره ها هم با اختلافی نه چندان زیاد دنبال 5 فیلم برتر است.
اما در بخش بهترین انیمیشن سال به عقیده منتقدان گولد دربی شانس آخرین ساخته هایائو میازاکی از همه بیشتر است. باد بر می خیزد بالاتر از یخ زده، دانشگاه هیولاها، من نفرت انگیز و کرود ها قرار گرفته است.
اگرچه فعلا نتایج اسکار خارجی زبان پیش بینی نشده اما با توجه به این که گذشته تنها فیلم خارجی زبان حاضر در لیست بهترین فیلم ها بود به نظر می رسد از شانس بالایی حداقل برای نامزدی در اسکار برخوردار است.
بی تو
اینجا همه در حبس ابد تبعیدند
سالها، هجری و شمسی، همه بی خورشیدند
ارسالها: 24568
#97
Posted: 21 Oct 2013 20:18
«نقشه فرار» دو غول سينماي اکشن
چندين دهه بود که سيلوستر استالونه و آرنولد شوارتزنگر بيشتر به عنوان رقيب و دشمن يکديگر درفيلم هاي حادثه اي ظاهر مي شدند.
حتي در فيلم «يک بارمصرف هاي 1»، شاهد تشديد اين رقابت هم بوديم، اما بالاخره با فيلم جديد ميکائيل هافتسروم سوئدي روياي طرفداران فيلم هاي اکشن به حقيقت پيوست. چرا که اين دو ستاره در فيلم جديدي با نام «نقشه فرار» همدست مي شوند.
به گزارش سايت يورونيوز،آرنولد شوارتزنگر درباره اين تجربه مي گويد: کاربا سيلوستر انگيزه زيادي در من ايجاد کرد. براي اينکه از مدت ها قبل در نظر داشتيم در کنار هم بازي کنيم. فيلمنامه واقعا يک اکشن واقعي بود و صحنه ها هم آن قدر خوب طراحي شده بودند که توانايي بازي کردن را در من به وجود آوردند. بازي را به نمايش گذاشتم که تابه حال از من ديده نشده بود.
سيلوستر استالونه نيز در ادامه مي گويد:«به ما دو نفر در فيلم نگاه کنيد. به نظر مي آيد که از خود فيلم هم بزرگ تريم ،اما در واقع فقط دو تا موشيم که در تله افتاديم. از يکديگر متنفريم، اما به هم نيازهم داريم که اين کمي شبيه به زندگي واقعي هم است.
در اين فيلم که در آمريکا روي پرده ها آمده، استالونه يکي از بزرگ ترين طراح هاي سازه هاي امنيتي است که براي ساختن امن ترين زندان ممکن مجبور به بررسي ساير زندان ها و راه هاي فرار از آنها مي شود، بعد از طراحي زندان، اتفاقي براي او رخ ميدهد که او را به اشتباه به زنداني که خود ساخته، بر مي گرداند.
بی تو
اینجا همه در حبس ابد تبعیدند
سالها، هجری و شمسی، همه بی خورشیدند
ارسالها: 24568
#98
Posted: 21 Oct 2013 20:18
«9 ماه کامل»؛ داستان پيچيده قاضي و قاتل
درآخرين ماههاي سال ميلادي تعداد فيلمهائي که به پرده مي آيند روبه افزايش است وگاه بيست فيلم جديد در هفته اکران مي شود که معمولا چندتائي با استقبال تماشاگران روبرو مي شوند. اما هفتاد تا هشتاد درصد اين فيلم ها با فروش بسيار پائيني روبرو شده وپس از دو سه هفته از پرده سينماها پايين مي آيند.
از بين 23 فيلم اکران شده اين هفته، فيلم فرانسوي «9 ماه کامل» ساخته آلبردوپونتل است که توسط کمپاني وايلد بانچ پخش شده و در روز نخست فروش آن در پاريس 16067 تماشاگر داشته ودر صدر جدول پرفروش ها قراردارد.
ياد آوري کنيم که درشش ماه اخير هيچ فيلم جديدي از سينماي ايران دربين آثار به نمايش درآمده ديده نمي شود. اما تنها نام اصغر فرهادي، با فيلم فرانسوي «گذشته» روي پرده ها خودنمائي کرد که براي کانديد شدن از سوي اين کشور به آکادمي»سزار» معادل اسکار براي فيلمهاي فرانسوي که در ماه فوريه آينده در پاريس برگزارمي شود معرفي خواهد شد.
داستان « 9 ماه کامل»: شب تحويل سال ميلادي است وهمه جا جشن گرفته اند از جمله در کاخ دادگستري پاريس. جمعيتي بسيار از وکلا، قاضيان و غيره تا ديرهنگام شب به مشغول شادي هستند. پلان سکانس اول فيلم با شکوه است، دربين حضار يک خانم قاضي (آريان فلدر) چهل ساله، مجرد که خيلي هم جدي است، ديده مي شود. او اززندگي مجردي خود راضي است و همه وقتش را صرف کارش مي کند. اما دراين شب، اين خانم قاضي تحت تاثير نوشيدني هاي الکلي، با همان لباس قضاوت پياده در نيمه هاي شب راهي خانه شان مي شود. اما اتفاقي براي او رخ مي دهد که بعدا فيلمساز انرا بما نشان ميدهد.
درروزهاي بعد وي را به سرکار خودش مي بينيم – اودرحال گذراندن درجات عالي درزندگي اش است و قرار است به زودي يکي از مقامات شوراي عالي قضاوت دادگستري پاريس شود، اما ديري نمي گذرد که متوجه مي شود که باردار شده است! چون مدت هاست کاملا مجرد زندگي کرده بسيار تعجب مي کند، نزد پزشک مي رود، واو نيز بارداريش را تائيد مي کند. آريان فلدر به دنبال يافتن اين راز بر مي آيد .
در طي تحقيقاتش رفته رفته پدر بچه خودرا مي يابد و او کسي نيست مگر يک مرد آدم شرور ي که حالا به زندان افتاده. ..! خانم قاضي در شب نوئل که بي هوش به خانه مي رفته، گرفتار اين مرد شده بود... حالا بين سقط جنين بچه و يا نگهداري او و به دنيا آوردنش مانده است! درعين حال وقتي با پدر فرزندش آشنا و متوجه مي شود که وي مسئول قتل کسي که او را به ان متهم ميکنند نيست، درصدد دفاع از اين مرد بر مي آيد و رابطه اي عاطفي بين آنها برقرار مي شود...
عنوان فيلم که سازنده با آن بازي کرده است رجعتي است به زماني که يک زن باردار بايد براي به دنيا آوردن فرزندش صبر کند و از سوئي يک آدمي زنداني که به 9 ماه حبس محکوم شده است.
کارگردان اين فيلم که قبلا کمدي هاي شيريني ساخته است در اين اثر نيز ترفند هاي طنز و از سوئي گروتسک را درهم مي آميزد. روش کار او را مي توان با کارهاي بليک ادواردز، سينماگر امريکائي مقايسه کرد. اگرچه برخي مواقع شوخي هايش اغراق آميز است اما دلچسب نير هست!
در «9 ماه کامل» کارگردان ازتضاد موقيعيت و طبقه اجتماعي براي ايجاد افه ها وصحنه هاي کمدي استفاده زيادي کرده است. بازيگران با مهارت هدايت شده اند و فيلمبرداري متحرک در خدمت تنش فيلم قرار گرفته است؛ اين نشان از هوش کارگردان دارد. اين فيلم در ژانر کمدي رومانتيک و تراژدي کميک، بدون شک يکي از بهترين کمدي سالهاي اخير سينماي فرانسه است.
آلبر دوپونتل ، در 11 ژانويه 1964 بدنيا آمده و بعد از چهار سال تحصيل در رشته طبابت، ان را رها کرد و به رشته تئاتر روي آورد. او از همان ابتدا در نمايش هاي کمدي به ايفاي نقش پرداخت که دربين سالهاي 86 تا 88 بود.
از سال 1990 به سينما آمد و به کارگرداني پرداخت. او بيشتر در فيلمهاي خودش هم بازي مي کند. تاکنون شش فيلم را کارگرداني کرده و دربيش از بيست فيلم ايفاي نقش نموده است. در اين فيلم نيزنقش اول را بازي مي کند. درگفتگوئي که منتقد روزنامه لوموند با وي انجام داده اظهار داشته: «هميشه ترسم از اين بوده که به چيزي محکوم شوم که آن کار را نکرده ام.». اين موضوع در واقع تم اصلي فيلم»9 ماه کامل» اورا تشکيل مي دهد زيرا قهرمان اصلي به جرمي که انجام نداده است محکوم شده است.
بی تو
اینجا همه در حبس ابد تبعیدند
سالها، هجری و شمسی، همه بی خورشیدند
ویرایش شده توسط: andishmand
ارسالها: 24568
#99
Posted: 21 Oct 2013 20:21
گيبسون؛آدم بد، تهيه کننده خوب!
در حالي که فيلمبرداري قسمت سوم اکشن «بدرد نخورها» به تازگي تمام شده، اين مسئله هم روشن شده که مل گيبسون معروف نه تنها رل آدم بد اصلي قصه را بازي مي کند بلکه يکي از تهيه کنندگان و سرمايه گذاران اين فيلم نيز هست که تهيه آن بعد از موفقيت قسمت هاي اول و دوم آن در دستور کار قرار گرفت.
«The Expendables» محل اجتماع ستاره هاي سابق سينماي اکشن و مرداني بوده و هست که عمدتا در اولين موج محبوبيت کارهاي پرتحرک در دهه 1980 و اوايل دهه 1990 معروف شدند و ارنولد شوارتزنگر، استيون سيگال، ژان کلود ون دام و بروس ويليس را در بر مي گيرد و سيلوستر استالونه که خود نيز از آن ايام مي آيد، ديگر بازيگر اصلي و مجتمع کننده ستاره اي اين فيلم بوده و اين طرح مخلوق ذهن وي است و با کوشش وي عمري فراتر از 6 سال و به سه فيلم بسط يافته و بعيد است که قسمت چهارم را نيز در پي نداشته باشد. توضيحات زيادي راجع به موضوع قسمت سوم «بدرد نخورها» ارائه نشده اما بنظر مي رسد که در اين فيلم کاراکتر مل گيبسون که بر اساس قصه سالها با سيلوستر استالونه رفاقت داشته، بدلايلي با وي در مي افتد و بارني رامس يا همان استالونه مجبور است با چشم بستن بر گذشته به گونه اي ديگر با وي روبرو شود. حتي نام انتخاب شده براي کاراکتر گيبسون در اين فيلم که کانراد استون نيکز است، هم گواهي مي دهد که وي لابد آدم بسيار بدي است و دائماً کارهاي منفي انجام مي دهد!
«بدرد نخورها» در عين متمرکز بودن بر پيرمردهاي ژانر اکشن بعضي جوان ترها و ستاره هاي 15 سال اخير و جانشينان سر حال تر اين پيرمردها را نيز در بر دارد که جت لي و جيسن استيتام از آن دسته اند و موفقيت تجاري آنها سبب شده است کمتر کسي به پيشنهاد استالونه براي بازي در اين فيلم ها نه بگويد.«Expendables» از اين طريق به واقع تبديل به يک صنعت هم شده است و در عصر و زمانه اي که فيلم هاي اکشن شوکت گذشته خود را از دست داده و از دوران طلايي شان (سال هاي 1980 تا 1995) فاصله گرفته اند. اين فيلم وسيله اي براي ادامه حيات اين آثار و اميد بستن به شروع عصر موفق ديگري براي آنهاست.
فرصتي براي احيا
براي گيبسون نيز اين فرصتي براي احياي نسبي بعد از يک دوره 10 ساله ضد تبليغ براي اوست که برخي از امور ضد و منفي نيز از حرکات خود او نشأت مي گرفت. بعضي حرف ها و مصاحبه هاي گيبسون طي اين مدت، مخالفت او با بعضي سازمان ها و فرقه ها در آمريکا و متهم شدن وي به اعمال خشونت کلامي و جسمي در قبال همسر سابقش، ارج و قرب مردي را که با فيلم هاي حادثه اي در دهه 1980 و اوايل دهه 90 معروف شده و با «شجاع دل» اپيک بريتانيايي خود اسکارهاي اصلي سال 95 را ربوده و با «مصايب مسيح» و «اپوکاليپتو» دو فيلم بحث برانگيز مذهبي، اجتماعي، سياسي و تاريخي دهه گذشته را ساخته بود، کاهش داد و قوه پولسازي وي را در گيشه ها کم کرد و او را از چشم ها انداخت. بر اثر اين روند از حجم بازيگري گيبسون نيز به شدت در سالهاي پاياني دهه گذشته و طي دهه فعلي کاسته شد و خود او نيز به اين نتيجه رسيد که بهتر است مدتي دور از چشم ها باشد و سپس برگردد.
دعوا با استرهاس
در بازگشت، گيبسون طرح هايي براي ساختن فيلم هاي جديد داشته ولي اغلب شان به سريالي برخورد کرده و متوقف مانده و تقريباً و گاه تحقيقاً بايگاني شده اند. يکي از آنها فيلمي به نام «Maccabees» بوده که قرار بود در سال 2011 با بودجه برادران وارنر ساخته شود اما بين جواسترهاس سناريست معروف اين فيلم و گيبسون اختلاف به وجود آمد و وقتي استرهاس از پروژه کنارکشيد، گيبسون که امتياز ساخت فيلمي از روي فيلمنامه وي را خريده بود و قانوناً مالک آن بود، حاضر به توقف پروژه نشد و اعلام کرد که فيلم را خواهد ساخت و براي اين که جواب قاطعي به استرهاس بدهد، گفت سناريوي او ضعيف است و آن را براي بازنويسي به فرد ديگري خواهد داد. استرهاس هم نوار صداي گيبسون را که طي آن به برخي نهادهاي مذهبي و احزاب سياسي موافق با دولت آمريکا تاخته بود، منتشر کرد تا راههاي کمک استوديوهاي دولتي را به روي او مسدود و حرکات و قدرت مانور وي را محدود کند.
يک آدم بد ديگر
گيبسون تا اين لحظه بر خلاف ادعاهايش ساخت فيلم«Maccabees» را شروع نکرده اما تم آن را به سبب مشابهت موضوع با فرهنگ کهن مهاجران آمريکا و در بر داشتن آموزه هاي مسيحيت تحسين کرده و دليل اصلي علاقمندي اش به ادامه اين پروژه اعلام کرده است. گيبسون در 57 سالگي طبعا ديگر نمي تواند جوان اول فيلم ها باشد و بازي در «بدرد نخورهاي 3» به رغم اکشن بودن اين فيلم نافي و ناقض مسئله فوق نيست و او ترجيح مي دهد رل هاي عميق تر و کم شمارتري را بر عهده گيرد. البته ديگر فيلم جديد گيبسون که چند روزي است در آمريکا و کانادا اکران شده و به زودي در اروپا هم به نمايش در مي آيد، باز يک فيلم حادثه اي و غير عميق است اما او پذيرفته که بدليل مسن تر شدن و جوان اول نبودن،مثل «The Expendables 3» آدم بد قصه باشد. اين فيلم «ماشت مي کشد» است و او در آن ايفاگر رل يک تبهکار به نام لوتر ووز است و روبروي دني تره خو که آدم خوب ماجرا است نقش آفريني مي کند.
يک فکر ديگر
در ته فکر و ذهن گيبسون در سالهاي اخير فيلم ديگري نيز مي زيسته و طرح ساخت آن جلوه گري مي کرده است. اين پروژه به عصر جولان وايکينگ ها در شمال اروپا مربوط مي شود و لئوناردو دي کاپريو فرد انتخابي گيبسون براي ايفاي رل اصلي بود و قرار بود مثل «مصايب مسيح» و «اپوکاليپتو» به زبان هاي محلي و بومي زمان وقوع اتفاقات قصه ساخته شود که با کنار کشيدن دي کاپريو اين طرح موقتاً متوقف شد و نشانه هاي حيات اينک در آن يافت نمي شود. اين «فيلم احتمالي و تحقق نيافته»، «Berserker» نام دارد ولي پروژه هاي ناتمام و طرح هاي شکل نگرفته گيبسون حتي به اين حد هم ختم نمي شود و مي توان به فيلم ديگري که چگونگي تهيه و چاپ کتاب ديکشنري اکسفورد را توضيح مي دهد و فيلمي از ريچارد دانر با نام «سام و جورج» اشاره کرد. با اين اوصاف ستاره طوفاني فيلم هاي پرحادثه و سه گانه «مدمکس»، فيلم سياسي «سال زندگي خطرناک» و جوان اول فيلم جنگي و تاريخي گاليپولي که جملگي در دهه 1980 ساخته و اکران شدند و البته سه گانه بسيار پرفروش و پليسي «اسلحه کشنده» که در آن گيبسون يک پليس تند و تيز و جذاب ولي شوريده حال است، اينک براي ساخت و ارائه فيلمي که هم موفق باشد و هم عده جديدي را بر عليه وي نکند مشکل دارد ولي «ماشت مي کشد» که اينک بر پرده است و قسمت سوم «بدرد نخورها» که در اوايل تابستان سال آينده پخش خواهد شد او را دوباره مطرح مي سازد تا سرانجام يکي از پروژه هاي معوقه فوق را در دست گيرد و باز در پشت دوربين و نه مقابل آن بدرخشد.
بی تو
اینجا همه در حبس ابد تبعیدند
سالها، هجری و شمسی، همه بی خورشیدند
ارسالها: 24568
#100
Posted: 24 Oct 2013 22:25
جیسون استاتهام دوست دارد کُمدی بازی کند!
جیسون استاتهام که چند سالی است در مجموعهای از فیلمهای خشن و جدی بازی میکند، قصد دارد به سینمای کمدی که قبلا در آن حوزه فعال بوده است باز گردد.
این بازیگر نقشهای اکشن اعلام کرده است که میخواهد دوباره به دنیای فیلمهای کمدی بازگردد.
او که حرفه سینما را با بازی در فیلمهایی چون " قاپزنی، قفل، انبار و دو بشکه باروت" و "قاپ زنی" آغاز کرد، به تازگی با پل فیگ دیدار کرده و با او برای بازی در فیلمی با نام "سوزان کوپر" که در دست ساخت دارد، صحبت کرده است. در این فیلم ملیسا مک کارتی نیز نقش آفرینی خواهد کرد.
استاتهام در این فیلم در نقش یک جاسوس بازی می کند که در همان حال در حال زد و بندهایی است.
او که به تازگی در فیلمی از جیمز فرانکو بازی کرده و از بازیگران "یک بار مصرفهای 3" هم بود، آماده می شود تا در برابر دوربین "سریع و آتشی 7" نیز بازی کند.
پل فیگ امسال با فیلم "گرما" با بازی ساندرا بولاک و ملیسا مک کارتی یکی از فیلم های موفق تابستان را به سینماها برد. او در این فیلم نیز موضوعی کمدی از دو مامور اف.بی.آی را جلوی دوربین برده بود. این کارگردان با ملیسا مک کارتی در "ساقدوش ها" نیز همکاری کرده بود.
استاتهام ۴۱ ساله متولد لندن است و قبل از اینکه بازیگر شود، ورزشکار حرفه ای در رشته شیرجه بود و حتی در مسابقات قهرمانی شیرجه جهان در سال ۱۹۹۲ رده دوازدهم را کسب کرد. او پس از آشنایی با گای ریچی در فیلم " قاپزنی،قفل، انبار و دو بشکه باروت" ظاهر شد و در کنار بازیگرانی چون برد پیت و بنسیو دل تورو بازی کرد. این بازیگر در سال ۲۰۰۲ با فیلم "ترنسپورتر" شهرت زیادی کسب کرد.
بی تو
اینجا همه در حبس ابد تبعیدند
سالها، هجری و شمسی، همه بی خورشیدند
ویرایش شده توسط: andishmand