ارسالها: 9253
#161
Posted: 15 Feb 2014 03:12
'عصبانی نیستم'؛ از جنجال در تهران تا نمایش در برلین
فیلم عصبانی نیستم شامگاه ۱۳ فوریه در حالی نمایش رسمی خود در بخش "پانوراما" از جشنواره برلین را پشت سرگذاشت که پس از جنجالهای رخ داده برسر این فیلم طی جشنواره فجر، اکران عمومی آن در ایران فعلا چندان محتمل بهنظر نمیرسد.
در جلسه پرسش و پاسخ کوتاه پس از فیلم در برلین، کارگردان و بازیگران آن – رضا درمیشیان، نوید محمد زاده و باران کوثری- به سوالات حاضران در مورد شرایط ساخت فیلم و حواشی آن در جشنواره فجر به خلاصهترین و مبهمترین شکل ممکن پاسخدادند تا دامنه بحرانهای موجود پیرامون این فیلم در ایران گستردهتر نشود.
دومین ساخته رضا درمیشیان که طی جشنواره فجر از طرف برخی افراد و رسانههای اصولگرا به عنوان "حامی فتنه" کلیک به شدت مورد حمله قرار گرفته بود، پس از کشمکشهای بسیار در نهایت با "مصلحتاندیشی" برگزارکنندگان جشنواره، علیرغم آنکه در پنج رشته کاندیدای دریافت سیمرغ شده بود وادار به انصراف از بخش مسابقه شد.
"حامیان فتنه" در جشنواره فجر
مدتی پیش از شروع جشنواره فجر اعتراضات سایتهای اصولگرا و بعضی از نمایندگان مجلس در مورد حضور فیلمهای «حامی فتنه» در این جشنواره آغاز شد. نوک پیکان این حملهها بیش از هر فیلم دیگر به سمت «قصهها» (رخشان بنی اعتماد)، آشغالهای دوستداشتنی (محسن امیریوسفی) و عصبانی نیستم (رضا درمیشیان) نشانه گرفته شده بود. یکی از این معترضان نصرالله پژمانفر رییس گروه هنر و رسانه کمیسیون فرهنگی مجلس بود که در اواخر دیماه طی مصاحبهای "فتنه" را "خط قرمز" مجلس خواند و ضمن ابراز نگرانی از حضور فیلمهای "حامی فتنه" در جشنواره امسال، هشدار داد که مجلس "اخبار مربوط به جشنواره را رصد می کند و منتظر واکنش مناسب مسئولان فجر است".
او افزود مجلس ارائه "قرائت ماهوارهای" و "تحریف تاریخ" در مورد وقایع سال ۸۸ را به هیچ وجه تحمل نخواهد کرد.
احمد سالک، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس نماینده دیگری بود که در اوایل بهمنماه طی نامهای به رئیس سازمان سینمایی حجتالله ایوبی، "حساسیت" مجلس به موضوع فتنه را مورد اشاره قرارداد و افزود مجلس "اجازه نخواهد داد که برخی جریانات و یا برخی افراد ناآگاه با نادیده گرفتن حرکت مردم قرائت خارجیها را از فتنه ۸۸ در جامعه نشر دهند".
رئیس سازمان سینمایی، حجتالله ایوبی در پاسخی گنگ به این نامه و سایر اعتراضات اصولگرایان اعلام کرد "دغدغههای نمایندگان کمیسیون فرهنگی مجلس" را درک میکند اما جای نگرانی نیست زیرا وزارت ارشاد قصد ندارد "سینما را قربانی مسائل سیاسی" کند.
علیرغم این ادعا، از میان فیلمهای مغضوب اصولگرایان، آشغالهای دوست داشتنی باوجود اصرار اهالی سینما و رسانه حتی در برج میلاد نیز نمایش داده نشد.
فیلم عصبانی نیستم اگرچه به نمایش درآمد، به مراتب بیشتر دردسرساز شد، زیرا فیلم در ۵ رشته از جمله بهترین بازیگر نقش اول مرد و زن، بهترین جلوههای ویژه، بهترین صدای فیلم و بهترین تدوین کاندیدای دریافت سیمرغ شده بود و دستکم تعلق گرفتن سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد به نوید محمدزاده بازیگر این فیلم بسیار محتمل به نظر میرسد.
تصور دریافت سیمرغ توسط فیلمی که به گفته اصولگرایان "بیشتر به کنفرانس برلین شبیه است تا فیلم" چنان برای آنها ناممکن بود که کار به تهدید وزیر ارشاد، علی جنتی کشید. نصرالله پژمانفر با اعلام اینکه اخطارهای پیشین مجلس در مورد فیلمهای "حامی فتنه" توسط دولت نادیده گرفته شده است افزود به دلیل بی توجهی دولت به این "تذکر مشفقانه"، به نظر می رسد که "مجلس باید از ابزار خودش در این باره استفاده کند".
او در ادامه شخص وزیر را مورد خطاب قرار داد و او را به پاسخگویی فراخواند؛ سخنانی که میتوان آن تهدیدی تلویحی به استیضاح وزیری دانست که پیشتر نیز به دلیل بی توجهی به ترویج "اباحهگری" در کشور از مجلس "کارت زرد" دریافت کرده بود.
مدیران جشنواره فجر و رایزنیهای بیحاصل
خط و نشانهای اصولگرایان موثر واقع شد و نمایش عصبانی نیستم در سالن برج میلاد تا آخرین روز جشنواره به تعویق افتاد، اما اکران این فیلم در سالنهای دیگر و استقبال گسترده مخاطبان خبر از این میداد که برخلاف نمایندگان مردم در کمیسیون فرهنگی مجلس، خود مردم فیلم را پسندیده اند.
اگرچه فیلم در شهرستانها اساسا اجازه اکران نیافت، در بعضی از سینماهای تهران ازدحام مردم به حدی رسید که در سینما استقلال گارد ویژه اقدام به متفرق کردن مردم متقاضی تماشای این فیلم کردند؛ اما علیرغم اشتیاق مردم و درخواست مدیر سینما مبنی بر اختصاص یک یا دو سئانس فوقالعاده به این فیلم، مدیران جشنواره به این درخواستها پاسخ منفی دادند.
بودی تـــــــو تو بغلم
گردنت بود رو لبم
ارسالها: 24568
#162
Posted: 22 Feb 2014 19:37
اعتراض شهروندان آمريکايي به انيميشن يخزده
برخي از شهروندان آمريکايي پس از ديدن انيميشن نامزد اسکار «يخزده»، با اعتراض به کمپاني «والت ديزني»، پيام اصلي اين انيميشن را تبليغ و عاديسازي همجنسبازي ميان کودکان و نسل بعدي جامعه عنوان کرد.
انيميشن «يخ زده» که تمام زمستان در گيشه موفق بوده و به خوبي توانسته نظر منتقدان سينمايي را به خود جلب کند، اخيرا مورد انتقاد برخي از شهروندان آمريکايي از جمله يک فعال اجتماعي قرار گرفته است. کاترين اسکاگز يکي از طرفداران فرقه «مورمن» و نويسنده وبلاگ «يک زن مورمن معتقد»، در پستي انتقادآميز، انيميشن «يخزده» را يک انيميشن غيراخلاقي دانست که هدف اصلي از ساخت آن تبليغ همجنسبازي و عاديسازي آن در جامعه عنوان کرد. او در وبلاگ خود مينويسد: در حقيقت من اين انيميشن را سه بار با نوههايم تماشا کردم و خيلي از آن خوشم آمد ولي زمانيکه بيشتر به آن دقت کردم بالاخص به ترانه «Let It Go» متوجه پيام اصلي آن شدم.
اسکاگز متذکر ميشود: آنها در فيلمهايشان هر روز و هر روز اين مورد را تکرار ميکنند تا بتوانند طرز فکر خود را به کودکانمان القاء کنند و به تبع آن اين طرز فکر (عادي سازي مسئله همجنسبازي) به نسل بعد منتقل شود و در نهايت اين مطلب مورد قبول طيف عظيمي از جامعه قرار گيرد. تمايلات همجنسبازانه با خواستههاي خداوند در تضاد است. وي ميافزايد: من در اينجا با کساني که با همجنسبازي موافقند مشکلي ندارند، مسئله مهم براي من اين است که بسياري از والدين و خانوادهها با مسئله همجنسبازي مشکل دارند و موافق عاديسازي آن در جامعه نيستند ولي به نظر ميرسد که آنها کاملا نسبت فيلمهاي کودکان کورکورانه عمل ميکنند و در حقيقت نسبت به آنچه در انيميشن «يخزده» روي ميدهد، ناآگاه هستند. به گزارش روزنامه آمريکايي هافينگتونپست، اين اولين باري نيست که کمپاني هاليوودي «والت ديزني» به خاطر حمايت از همجنسبازي و دو جنسهها مورد انتقاد قرار ميگيرد.
اين کمپاني هر سال روز «همجنسبازان» را نيز با برگزاري جشن و پايکوبي گرامي ميدارد.
بی تو
اینجا همه در حبس ابد تبعیدند
سالها، هجری و شمسی، همه بی خورشیدند
ارسالها: 276
#164
Posted: 1 Mar 2014 22:16
«صدام» سال ۹۳ به ایران میآید
محمد رحمانیان با اشاره به اجرای نمایش «صدام» با حضور بازیگرانی چون علی عمرانی، مهتاب نصیر پور و اشکان خطیبی در تالار وحدت از نگارش نمایشنامه «تغییر چهره» خبر داد که قرار است به کارگردانی خطیبی روی صحنه برود.
به گزارش سینماپرس به نقل از خبرگزاری مهر - محمد رحمانیان نویسنده و کارگردان تئاتر درباره فعالیتهایش در سال آینده به خبرنگار مهر گفت: قرار است بعد از اتمام اجرای نمایش «در روزهای آخر اسفند» روی پروژه «صدام» کار کنم البته چند کار کوچکتر هم در دست نگارش دارم که قرار است سال ۹۳ به سرانجام برسند. همچنین در حال نگارش نمایشنامه ای به نام «تغییر چهره» هستم که قرار است اشکان خطیبی کارگردانی اش را بر عهده داشته باشد.
وی درباره نمایش «صدام» توضیح داد: تمرینهای نمایش «صدام» را از ۱۵ خرداد آغاز می کنم که تا ۳۱ شهریور ماه ادامه خواهد داشت. صحبتهایی هم برای اجرا در تالار وحدت داشته ام اما چون روند کار خیلی طولانی است و نیاز به جلسات زیاد گفتگو و تمرین با بازیگران دارد بنابراین تا امروز تنها تعدادی از بازیگران کار قطعی شده اند.
کارگردان «آرش ساد» با اشاره به اینکه نمایش جدیدش حدود ۸۰ بازیگر دارد، ادامه داد: تاکنون حضور علی عمرانی، اشکان خطیبی و مهتاب نصیرپور به عنوان بازیگر در نمایش «صدام» قطعی شده است. مدیریت هنری بر عهده بهرام شاه ابراهیمی خواهد بود و ساخت موسیقی را هم فردین خلعتبری انجام می دهد. این نمایش روند زندگی صدام و اتفاقات زندگی پرماجرای وی تا بعد از اعدام و پیامدهای آن را به تصویر می کشد. مدت زمان کار هم بسیار طولانی و در حدود سه و نیم تا چهار ساعت به طول می انجامد که امیدوارم بتوانم به درستی این زندگی و ماجراهای آن را بیان کنم.
رحمانیان در حال حاضر کارگردانی کنسرت - نمایش «در روزهای آخر اسفند» را با بازی اشکان خطیبی و غزل شاکری و آهنگسازی بهروز صفاریان برعهده دارد که هر شب ساعت ۱۸:۳۰ در تالار وحدت روی صحنه می رود. وی پیش از این و در بهمن ماه نیز نمایش «آرش ساد» را با تعدادی از هنرجویان بازیگری مقیم کانادا به مدت سه شب در تالار وحدت به صحنه برده بود.
تو میتونی به هر چیزی که میخوای برسی؛بشرطی که فکرتو روش بکار بندازی
__________________________
بی ثمرترین روز روزی است ک نخندیده باشی
ویرایش شده توسط: mahdi1367111
ارسالها: 276
#165
Posted: 3 Mar 2014 13:02
انتخاب بهترین فیلم۲۰۱۴ اسکار
دوازده سال بردگی
۱۲ سال بردگی درامی تاریخی در مورد بردهای که آزاد بود ولی ربوده و دوباره فروخته شده، است. این فیلم نخستین بار در جشنواره تورنتو در سال گذشته میلادی به نمایش درآمد.
بر اساس آماری که وبسایت «آدزچکر» از وضعیت شرطبندیها در رشته اسکار بهترین فیلم سال تا روز شنبه، دهم اسفندماه، ارائه داده بود، فیلم «جاذبه» )آلفونسو کوآرون( با ۴۷ درصد آرا از باقی فیلمها جلوتر بود و پس از آن «دوازده سال بردگی» )استیو مککویین(، قرار داشت.
بهترین فیلمنامه اقتباسی و بازیگر نقش دوم زن از دیگر اسکارهایی بود که به این فیلم رسید
تو میتونی به هر چیزی که میخوای برسی؛بشرطی که فکرتو روش بکار بندازی
__________________________
بی ثمرترین روز روزی است ک نخندیده باشی
ویرایش شده توسط: mahdi1367111
ارسالها: 24568
#166
Posted: 29 Mar 2014 19:30
ادای احترام کارگردان معروف به مسافر هواپیمای ناپدیدشده
وونگ کار وای در مراسم هشتمین دوره جوایز فیلم آسیا جایزه خود را به بدلکاری تقدیم کرد که یکی از مسافران هواپیمای ناپدیدشده پرواز MH370 بود.
به گزارش خبرآنلاین، کارگردان هنگ کنگی در مراسم این دوره جوایز فیلم آسیا که پنجشنبه شب در ماکائو برگزار شد، برای فیلم رزمی/حماسی «استادبزرگ» جایزه بهترین کارگردان را برد.
وونگ کار وای جایزه خود را به جو کان، بدلکار چینی تقدیم کرد که یکی از 239 مسافر و خدمه گمشده هواپیمای بوئینگ 777 شرکت هواپیمایی مالزی بود.
کارگردان فیلمهای «در حال و هوای عشق» و «2046» در حالی که بغض کرده بود، از دولت مالزی خواست به خانوادههای مسافران و خدمه این هواپیما پاسخ شفاف بدهد و نتایج قطعی درباره این حادثه را سریعتر اعلام کند.
ژانگ زییی، ستاره «استادبزرگ» هم که در این مراسم جایزه بهترین بازیگر زن را برد، پس از دریافت جایزه در سخنان خود به حادثه مفقود شدن هواپیمای پرواز MH370 اشاره کرد.
جو کان در فیلم «استادبزرگ» همینطور فیلم موفق «قلمرو ممنوع» (2008) ظاهر شد. او در فیلم دوم بدل جت لی بود. کان قرار بود در درام تاریخی «مارکو پولو» تولید مشترک شرکت واینستین و شبکه نتفلیکس که این روزها در جنوب مالزی در حال تصویربرداری است، کار کند، اما او پیش از شروع کار تصمیم گرفت به پکن بازگردد تا فرزندانش را ببیند.
ارتباط هواپیمای بوئینگ 777 شرکت هواپیمایی مالزی که بامداد روز ۸ مارس (17 اسفند) با 227 مسافر و 12 خدمه از کوالالامپور به سوی پکن در حرکت بود، ساعتی پس ترک فرودگاه با برج مراقبت قطع شد. از آن زمان تاکنون هیچ چیزی از هواپیما یا بقایای آن که قابل تایید باشد، رویت نشده است.
مقامات مالزیایی میگویند هواپیمای ناپدیدشده پس از قطع ارتباط با برج مراقبت به دلیلی نامعلوم به سوی جنوب اقیانوس هند حرکت کرده و تقریبا قطعی است که در دریا سقوط کرده و تمام مسافران آن کشته شدهاند.
«استادبزرگ» با دریافت هفت جایزه شامل بهترین فیلم، کارگردان، بازیگر زن، فیلمبردار، آهنگساز، طراح لباس و طراح صحنه فاتح هشتمین دوره جوایز فیلم آسیا شد.
داستان این فیلم در پسزمینه سالهای پرهیاهو چین دهه 1930 روی میدهد و درباره زندگی و دوران ایپ من، استاد افسانهای هنرهای رزمی (با بازی تونی لیونگ چیو وای) است که بعدها استاد بروس لی شد.
«استادبزرگ» سال 2013 فیلم افتتاحیه شصت و سومین دوره جشنواره فیلم برلین بود. این فیلم پارسال نماینده هنگ کنگ در بخش فیلم خارجیزبان جوایز اسکار بود و به فهرست پنج نامزد نهایی راه پیدا کرد.
فیلم هندی «ظرف غذا» (The Lunchbox) ساخته ریتش باترا جایزه بهترین فیلمنامه (باترا) و بازیگر مرد (عرفان خان) را برد.
یئو یان یان برای فیلم سنگاپوری «Ilo Ilo» به کارگردانی آنتونی چن جایزه بهترین بازیگر زن مکمل را برد و جایزه بهترین بازیگر مرد مکمل به هوانگ بو برای فیلم «سرزمین هیچکس» رسید.
جوایز فیلم آسیا به نوعی جوایز اسکار سینمای آسیاست. این جوایز امسال با حمایت جشنوارههای بینالمللی هنک کنگ، توکیو و پوسان برگزار شد.
دو سال پیش «جدایی نادر از سیمین» ساخته اصغر فرهادی جوایز فیلم آسیا چهار جایزه دریافت کرد.
بی تو
اینجا همه در حبس ابد تبعیدند
سالها، هجری و شمسی، همه بی خورشیدند
ارسالها: 24568
#167
Posted: 29 Mar 2014 19:32
سوفیا کاپولا در حال مذاکره برای ساخت «پری دریایی کوچک»
سوفیا کاپولا در حال مذاکره برای ساخت فیلم «پری دریایی کوچک» برای کمپانی یونیورسال است.
سوفیا کاپولا کارگردان مطرح فیلم «حلقه بلینگ» میخواهد اقتباسی جدید از داستان هانس کریستین اندرسون را برای کمپانی یونیورسال تولید کند.
اما خبر دیگر برای هواداران هانس کریستین اندرسون و داستان وی یعنی «پری دریایی کوچک» این است که تیمی از سرشناسترین سینماگران زن هالیوود کاپولا را در این پروژه یاری خواهند کرد.
کارولین تامپسون فیلمنامه نویس اثر تحسین شده تیم برتون، «ادوارد دست قیچی» فیلمنامه اولیه «پری دریایی کوچک» را خواهد نوشت و برای تبدیل شدن به فیلمنامه نهایی کلی مارسل، فیلمنامه نویس یکی از تحسین شدهترین فیلمهای سال گذشته «نجات آقای بنکس» و ابی مورگان نویسنده فیلمنامه «شرم» به او کمک خواهند کرد.
با این وجود هنوز خط داستانی رسمی این فیلم منتشر نشده است. اگرچه هنوز چیزی به صورت غیر رسمی هم منتشر نشده اما شنیدهها از درون یونیورسال حاکی از این است که با یک فیلم رومانتیک رو به رو خواهیم بود. تیم بون و اریک فلنر هم تهیهکنندگان اصلی این فیلم سینمایی خواهند بود. سوفیا کاپولا سال گذشته با فیلم «حلقه بلینگ» در حاشیه شصت و ششمین دوره جشنواره بین المللی فیلم کن حاضر بود.
بی تو
اینجا همه در حبس ابد تبعیدند
سالها، هجری و شمسی، همه بی خورشیدند
ارسالها: 24568
#168
Posted: 29 Mar 2014 19:34
اسکار «12 سال یک برده» تعداد سینماروهای آفریقایی-آمریکایی را افزایش داد
با انتخاب فیلم «12 سال یک برده» به عنوان بهترین فیلم سال در مراسم اسکار، تعداد سینماروهای آفریقایی-آمریکایی برای اولین بار از سال 2009 تا به حال افزایش پیدا کرد.
به گزارش مهر به نقل از هالیوود ریپورتر، تعداد افراد آفریقایی-آمریکایی که در سال 2013 به سینما رفتند برای اولین بار از سال 2009 تا به حال با افزایش روبه رو شده است.
انجمن ملی صاحبان سینماها این افزایش را به گوناگونی فیلم های سال گذشته، و همچنین ازدیاد عناوینی که به موضوعات مربوط به شخصیتهای آفریقایی-آمریکایی میشد، مرتبط دانستهاند. فیلم های «پیشخدمت»، فیلم برنده اسکار «12 سال بردگی» و کمدی های کوین هارت یعنی «تعطیلات ساقدوش» و «ولادت سیاه» از جمله این فیلمها بودهاند.
آمار ارایه شده از سوی این انجمن نشان می دهد بیش از 170 میلیون فرد آفریقایی-آمریکایی در سال 2013 به سینماها رفتند که نسبت به حدود 150 میلیون نفر در سال 2012، افزایشی 13 درصدی را نشان میدهد.
به طور کلی اقلیتها در آمریکا سال گذشته درصد بزرگتری از خریداران بلیتهای سینما را تشکیل دادند. مهاجران آمریکای لاتین هنوز هم بیش از هر گروه نژادی دیگر به سینماها میروند و 25 درصد از خریداران بلیت های سینما را تشکیل می دهند، آن هم با وجود اینکه آن ها تنها 17 درصد از کل جمعیت آمریکا را تشکیل میدهند. آفریقایی-آمریکایی ها که 12 درصد از کل جمعیت آمریکا را تشکیل می دهند، 13 درصد کل بلیت ها را خریداری کردند. آسیاییها و اقلیت های نژادی دیگر که 8 درصد جمعیت کل ایالات متحده را تشکیل می دهند، 8 درصد کل بلیت ها را نیز خریداری کردند.
سفیدپوستان با وجود اینکه 60 درصد کل جمعیت را تشکیل می دهند تنها 54 درصد کل بلیت ها را خریداری کردند و برای اولین بار میزان سینماروهای سفیدپوست به زیر 50 درصد رسید.
این در حالی است که سال 2013 بالاترین رشد در نمایش فیلمهای اسپانیایی زبان در سینماهای آمریکا مشاهده شد و در عین حال در بیشترین فیلمها بازیگران سیاهپوست نقشهای مهم را برعهده داشتند.
به گفته انجمن ملی صاحبان سینماهای آمریکا «12 سال بردگی» مهمترین فیلم این نسل محسوب میشود و خیلی از سیاهپوستان منتظر رسیدن آن به سینماها نشدند و آن را در خانه تماشا کردند.
در همین حال گزارشها حاکی از این است که تنها 50 درصد تماشاگران فیلم «مرد آهنی» سفیدپوست بودند و آسیاییها 18 درصد و اسپانیایی تبارها 14 درصد تماشاگران این فیلم را تشکیل داده بودند و آفریقایی – آمریکاییهایی که به تماشای این فیلم نشستند، 11 درصد بودند.
نکته قابل توجه این که 32 درصد از جمعیت آمریکای شمالی در سال 2013 هیچ فیلمی در سینما ندیدند.
بی تو
اینجا همه در حبس ابد تبعیدند
سالها، هجری و شمسی، همه بی خورشیدند
ارسالها: 24568
#169
Posted: 29 Apr 2014 19:50
جرج کلونی با وکیل آسانژ و تیموشنکو ازدواج میکند
جرج کلونی چهره مشهور سینمای جهان که مساله ازدواج کردنش در هالیوود به یک چالش تبدیل شده است با یک وکیل عرب نامزد شده است.
به گزارش مهر به نقل از گاردین، امل علمالدین یک وکیل ۳۶ ساله عرب تبار، چهرهای است که گفته می شود حلقه ازدواج جرج کلونی را در دست دارد.
این خانم که فعال حقوق بشر بریتانیایی و متولد بیروت است، حلقه نامزدیاش با بازیگر ۵۲ ساله آمریکایی را به دوستانش نشان داده است.
هر چند نماینده کلونی در این باره سخنی نگفته اما منابع مختلف که اخبار چهرههای مشهور را گزارش می کنند، این خبر را نقل کردهاند.
علمالدین که علاوه بر انگلیسی به زبان فرانسوی و عربی نیز سخن می گوید، وکیل جولیان آسانژ بنیانگذار ویکی لیکس و یولیا تیموشنکو نخست وزیر اوکراین بود.
گفته می شود این زوج در حضور شریک تجاری کلونی ریندی گربر و همسرش سیندی کرافورد در رستورانی در مالیبو، نامزدی خود را اعلام کردهاند.
مجله پیپل نیز در این باره نوشت: جرج و امل سعی می کنند همه چیز به آهستگی پیش برود ولی قصد پنهان کردن آن را ندارند.
ای نیوز نیز نقل کرده که ادوارد نورتون بازیگر مشهور نیز از افرادی بود که در این مهمانی کوچک شام حضور داشت و خبر نامزدی آنها را شنید.
با این حال استن رزنفیلد کارگزار هنری کلونی از ابراز عقیده در این باره خودداری کرده و می گوید درباره مسایل شخصی ابراز نظر نمیکند. او ماه اکتبر گفته بود این دو با یکدیگر دوست هستند.
کلونی سال پیش در تانزانیا در سفری کاری با این وکیل ملاقات کرده بود.
کلونی پس از متارکه با همسرش تالیا بالزمن در سال 1993 پس از چهار سال زندگی مشترک، دیگر ازدواج نکرد و همواره میگفت نظر خوشی نسبت به این مساله ندارد.
تینا فی کمدین و مجری مراسم گلدن گلوب امسال در هنگام معرفی کلونی برای فیلم «جاذبه» گفته بود او برای این که یک لحظه بیشتر در کنار یک زن نماند (ساندرا بولاک در پایگاه فضایی در فیلم «جاذبه») ترجیح می دهد در فضای لایتناهی برای همیشه معلق شود.
بی تو
اینجا همه در حبس ابد تبعیدند
سالها، هجری و شمسی، همه بی خورشیدند
ارسالها: 24568
#170
Posted: 29 Apr 2014 19:54
شرلي مکلين 80 ساله
بازيگري که با چشمان اشکبارمي خندد
۲۴ آوريل ۲۰۱۴ مصادف است با هشتادمين سالگرد تولد شرلي مکلين، ستارهاي که با فيلمهايي به يادماندني چون «آپارتمان» و «ايرما خوشگله» شهرتي جهاني کسب کرد. او بازيگري را از ۱۶ سالگي آغاز کرد.
شرلي مکلين سال ۱۹۳۴ر ويرجينياي آمريکا زاده شد. پدرش بازيگر بود و مادرش نوازنده. نام کامل او شرلي مکلين بيتي است. فضاي هنري خانواده، راه او را به سوي دنياي موزيک و فيلم هموار کرد. با آموزشي که در باله و خوانندگي ديده بود، موفق شد از ۱۶ سالگي نقشهاي کوچک برعهده گيرد.
شرلي مکلين در ۱۸سالگي رهسپار نيويورک شد. در آغاز به عنوان بازيگر و خواننده در برادوي نقشهاي کوچک برعهده گرفت. بعدها در نقشهاي بزرگتر،ولي کماکان فرعي ظاهر شد. براي اولين بار سال ۱۹۵۵در فيلمي کمدي به نام«دردسر هري» نقش نخست به او واگذار شد. کارگردان اين فيلم، آلفرد هيچکاک بود.
شرلي مکلين، مهمترين نقشهاي خود را در اواخر دهه ۵۰ و نيمه اول دهه ۶۰ ايفا کرد. فيلمهايي چون «طلسم داغ»، «دور دنيا در هشتاد روز»، «آپارتمان»و «ايرما خوشگله» يادگارهاي فراموشنشدني او هستند.
فيلمهاي کمدي «آپارتمان» به کارگرداني بيلي وايلدر و «ايرما خوشگله» موفقيت و محبوبيت زيادي کسب کردند. در هر دو فيلم، جک لمون نقش مقابل شرلي را بازي کرده بود. شرلي براي نقشآفريني در فيلم «آپارتمان»نامزد دريافت جايزه اسکار بهترين بازيگر نقش اول زن شد و همچنين جايزه گلدن گلوب و جايزه جشنواره فيلم ونيز را براي اين هنرنمايي دريافت کرد.
شرلي مکلين از همان آغاز ستارهاي چندجانبه بود و در زمينههايي مختلف فعاليت داشته و همچنان دارد، از آواز گرفته تا نويسندگي.
شرلي مکلين تنها هنرمند خانوادهاش نيست. وارن بيتي، بازيگر و کارگردان نامدار هاليوود، برادر جوانتر شرلي است.
شرلي مکلين در سال ۱۹۸۳ پس از ۵ بار نامزدي براي دريافت اسکار، سرانجام اين جايزه را به عنوان بهترين بازيگر زن سال، براي فيلم «دوران مهرورزي» به دست آورد. در اين فيلم، وي در کنار جک نيکلسون، يکي از غولهاي هاليوود ايفاي نقش کرده بود.
البته کارنامه افتخارات شرلي مکلين بسيار طولاني و پربار است. او روي هم ۲۱ بار نامزد دريافت گلدن گلوب شد و توانست ۷ بار اين جايزه را از آن خود کند. شرلي همچنين دوبار خرس نقرهاي و يک بار خرس طلايي افتخاري جشنوارهي فيلم برلين را به دست آورد.
از همان دهههاي ۷۰ و ۸۰ ميلادي از فعاليتهاي سينمايي شرلي مکلين تا اندازهاي کاسته شد. او به نوشتن کتاب پرداخت و مشترکا با يکي از فيلمسازان، فيلمي مستند درباره چين ساخت که سال ۱۹۷۵ نامزد دريافت اسکار بهترين مستند سال شد. شرلي هنوز پرجوش و خروش است. هنگامي که در گفتوگو با رسانهها درباره عشاق پيشين، همکاران جوان يا موضوعات عجيبي چون موجودات فضايي صحبت ميکند، خود را سانسور نميکند و ميگويد: پيرتر و فرزانهتر شدهام، ولي ساکتتر هرگز!». کتاب خاطرات او نيز که چندي پيش از تولد ۷۵ سالگياش منتشر شده بود، اين عنوان را داشت: «فرزانهتر، ولي نه ساکتتر».
شرلي مکلين که با ۸۰ سال سن شور و دلشادي خود را حفظ کرد، نسخهاي ساده براي زندگي دارد: بهترين راه پيشرفت در زندگي آن است که آدم حتي با چشمان اشکبار بخندد.
بی تو
اینجا همه در حبس ابد تبعیدند
سالها، هجری و شمسی، همه بی خورشیدند