انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
جهان نگاه
  
صفحه  صفحه 42 از 249:  « پیشین  1  ...  41  42  43  ...  248  249  پسین »

Most Beautiful Paintings | نقاشی های بسیار زیبا


مرد

 
آزادی چه شکلی است؟(۱)

جک مولاله اهل جمهوری دمکراتیک کنگو، با چسباندن پاره های روزنامه روی بوم و بعد رنگ آمیزی آنها این تصویر دالای لاما را خلق کرده است.




برای کریستین استونر تجسم آزادی مهاجرت به مناطق روستایی استرالیا و آموختن در باره هنر است. او که ۶۰ساله است و سالها در شرکت های بزرگ و مشاغلی با ساعات کار طولانی کار می کرده می گوید اکنون از هر فشار و قید و بندی رها شده است.




جنی کاروآنا هنرمند بریتانیایی ساکن کشور مالت، این نقاشی را با رنگ اکریلیک کشیده تا "فصل بهار را نشان دهد و طبیعت را کاوش کند.
" جنی می گوید:" وقتی به تبعیت از روح و قلبم نقاشی می کنم احساس آزادی عمیقی به من دست می دهد."کاترین آن لومبارد ساکن آلمان می گوید نقاشی او نشان می دهد که دستیابی به آزادی لازم برای "رسیدن به خود واقعی" بسیار دشوار است. "از لحظه تولد مرتب به ما گفته می شود که در زندگی خود چه باید بکنیم، چگونه باشیم، چگونه احساس کنیم و چگونه فکر کنیم."




سو میفسود، سرامیک کار اهل کشور مالت، تلاش کرده تصویری را خلق کند که از نظر نمادین و تاریخی گویا و در عین حال به سادگی قابل درک و تشخیص باشد.
وی می گوید: "ما همیشه پرندگان را با آزادی مرتبط می دانیم. لطافت و چابکی آنها یادآور این است که ما انسانها چقدر جامد و بی دست و پاییم."

     
  ویرایش شده توسط: nisha2552   
مرد

 
آزادی چه شکلی است؟(۲)

لاورا آلکرا اهل استرالیا می گوید که این تصویر را براساس تجارب خود نقاشی کرده است و می افزاید:" گلها در سمت چپ تابلو رنگ های روشنی دارند ولی شکل و رنگ آنها متفاوت است که نشان می دهد رهایی از قید و بندها تا چه حد می تواند توانبخش باشد."




ادگار لوشاجو اهل تانزانیا می گوید: "مردم فراموش می کنند که قدرت آنها از کسانی که بر سر قدرت اند بیشتر است." این تصویر نشان می دهد که یک فرد به آنچه که ادگار آن را "زنجیر آزادی" می نامد تن می دهد.




ناروین آریاپوتری متولد هند که اکنون در آمریکا زندگی می کند در مورد این نقاشی رنگ روغن خود می گوید: "هر کدام از ما یک گنجينه ايم که چیزهای زیادی برای بخشیدن دارد. ولی بدون وجود یک محیط مناسب آنچه ما می توانیم ارائه دهیم به هرز می رود."




این تصویر را از میدان آزادی در شهر تهران کشیده شده است.

     
  
مرد

 
آزادی چه شکلی است؟(۳)

النی پاولی این طرح را از لندن فرستاده است. او می گوید در این نقاشی سعی کرده نشان دهد که مفهوم آزادی تا چه حد به تکامل شناخت و آگاهی وابسته است.




هلن یائو دانشجوی کانادایی می گوید که در این تصویر از آزادی، درها نماد امکان و حق آموزش است. این دختربچه در دست های خود چند کلید دارد که نشان می دهد آزاد است تا هر آنچه را می خواهد انتخاب کند.




اوژنی ایگرز از کالیفرنیا می گوید معنای آزادی یعنی رها شدن از بردگی، خودکامگی، سرکوب و تبعیض. حروف اول چهار کلمه ای که در پايين نقاشی نوشته شده اند روی هم رفته در زبان انگیسی کلمه Stop را می سازند که از نگاه او یعنی پایان دادن به سختی و بی عدالتی زندگی.




پل سسنداگیره، هنرمند اهل اوگاندا، با طرح هایی روی چوب حکاکی می کند.
او می گوید:" آزادی یعنی اینکه هر کاری که دوست داری انجام بدهی. عقاید و نظرات خود را آزادانه بیان کنی و در کار خلاق و هنری، در اعتقاد و باورهای شخصی و در زمینه عشق آزادی داشته باشی بدون آنکه آزادی یا زندگی دیگران را به خطر بیاندازی."

     
  ویرایش شده توسط: nisha2552   
مرد

 
آزادی چه شکلی است؟(۴)

ساندرا آکرمن هنرمند آلمانی، با این اثر خود در سال ۲۰۱۱ در یک رقابت هنری که به ابتکار نهادی به نام "شور آزادی" برگزار شده بود، برنده شد. این اثر "قلمرو بی کنترل" نام دارد.
او می گوید:"موضوع این اثر فقدان آزادی و در عین حال مهمترین و ناگوارترین عنصر از فقدان آزادی، یعنی آزادیهای فردی است."




فیلبرت آکارو ۱۷ساله و ساکن دارالسلام در تانزانیاست. او می گوید طرحی که کشیده نشان می دهد یک شخصیت تخیلی از ترس نظر دیگران، چهره خود را مخفی کرده است.
او می افزاید: "شخصیتی که من کشیدم متفاوت است و چون چهره ای ندارد هیچکس نمی تواند او را بشناسد و به یاد بیاورد که او چه کرده است. به این شکل او از هر گونه قضاوتی توسط دیگران رها شده است."




شریف عرفا یک کاریکاتوریست شناخته شده مصری این تصویر را با یک عبارت کوتاه ارسال کرده که می گوید: "آزادی يک زاویه دید است."

من خودم از این خیلی خوشم اومد



متاسفانه اطلاعات این تصویر موجود نیست

     
  
مرد

 
نقاشی های سهراب سپهری(۱)

سپهری کار جدی خود را در مقام‌ نقاش‌ با یک‌ سلسله‌ تصویرهای برگرفته‌ و خلاصه‌شده‌ از طبیعت‌ آغاز کرد. نخستین‌ آبرنگ ها و گواش های او را میتوان‌ بازنمایی لحظه‌های تجربهٔ‌ شاعرانه‌ در جهان‌ اشیاء دانست‌.
حرکت‌ آزاد و شتابان‌ قلمو، در هم‌ شدن‌ رنگ ماده‌، تاکیدبر تباین های رنگی و استفاده‌ از عوامل‌ تمرکز دهنده‌ در فضای دو بعدی (مثلاً، یک‌ رنگ‌ سرخ‌به‌ نشانهٔ‌ لالهٔ‌ آتشین‌)، از جمله‌ مشخصات‌ آثار او هستند و اثرپذیری از نقاشی انتزاعیمکتب‌ پاریس‌ را نشان‌ میدهند. با این‌ حال‌، تلاشی آگاهانه‌ برای تلفیق‌ سنتهای شرقی وغربی و کوششی برای دستیابی به‌ شیوه‌ای مستقل‌ و شخصی نیز در این‌ آثار مشهود است‌.


     
  
مرد

 
نقاشی های سهراب سپهری(۲)

دستمایه‌ اصلی کارهای سپهری اشکال‌ ساده‌ شده‌ طبیعت‌ است‌. حتی یک‌ خط‌ راست‌.این‌ ساده‌ترین‌ وسیلهٔ‌ بیانی در نقاشی ـ اغلب‌ در کارهای سپهری طوری ترسیم‌ شده‌ است‌ که‌ یاافق‌ فراخ‌ کویر را به‌ یاد آورد و یا راستای درختی سر به‌ آسمان‌ نهاده‌ را. کوههای دور دست‌ که‌در ایران‌ مرکزی هر کجا برویم‌ در انتهای چشم‌ انداز حضور دارند. تپه‌های مواج‌ که‌ از کوهها نزدیکترند مسیر نهری که‌ شیب‌ تپه‌ را میبرد و قطاری از درختهای بید را به‌ سوی آبادیمیبرد، خانه‌های بهم‌ چسبیده آبادی.
بام‌ قوس‌ دار خانه‌ گوشه‌ای از در و دیوار خانه‌ در ارتباط ‌با شاخهٔ‌ یک‌ درخت‌، تنهٔ‌ درخت‌، سرشاخه‌های آن‌، علفهای خشک‌ و پا جوشهای اطراف‌ تنه‌،یک‌ گل‌ وحشی، شقایق‌ یا آلاله‌، اینجا یا کمی دورتر آنجا، چند تخته‌ سنگ‌، یک‌ برکهٔ‌ کوچک‌...اینجا موضوعات‌ مورد توجهٔ‌ نقاش‌ است‌.

از فرمهای اولیهٔ‌ سهراب‌، طرح های سیاهی بود که‌ با قلم‌ موئی پهن‌ بر زمینهٔ‌ سفید کاغذ طرح‌ کرده‌ بود. فرم هایی مانند خار یا بوته‌ که‌ با حرکتی تند بر زمینهٔ‌ سفید کاغذ نقش‌ بسته ‌بودند. شاید این‌ طرح های اولیه‌ که‌ به‌ مرور آرام‌ آرام‌ در دستهای او پخته‌ شدند. عظمت‌ رنگها کم‌ شدند و رقتی یافتند صاف‌ شدند و شفاف‌ شدند.


     
  ویرایش شده توسط: nisha2552   
مرد

 
نقاشی های سهراب سپهری(۳)

در طراحی، سپهری سرعت‌ عمل‌ و تیزدستی را میپسندید. به‌ منظور رها کردن‌جزئیات‌ کم‌ اهمیت‌ و رسیدن‌ به‌ جوهر اصلی اشیاء و چشم‌ خود را عادت‌ داده‌ بود تنهاخطوط‌ اصلی را بیند. حتی گاه‌ به‌ تنگ‌ کردن‌ حوزه‌ دید خود از طریق‌ بهم‌ فشردن‌ پلک ها اکتفانمیکرد و شب‌ هنگام‌ را برای طراحی انتخاب‌ میکرد، در تاریکی کویر زیر نور ستاره‌هایرخشان‌، تنها اساسیترین‌ خطوط‌ کوه‌ و هامون‌ و درخت‌ را میتوان‌ دید، نه‌ بیش‌. به‌ بازی سایه‌و روشن‌ نور نیز اعتنایی نداشت‌، چه‌ شب‌ بود و چه‌ روز. میگفت‌ مثل‌ نقاشی های مینیاتور هرچیزی را با ارزش‌ ذاتی رنگ‌ آن‌ باید دید. برگ‌ درخت‌ همیشه‌ سبز است‌ و به‌ صرف‌ اینکه‌ درسایه‌ قرار گرفته‌ باشد کورتر و قهوه‌ایتر به‌ نظر نمیآید. گل‌ شقایق‌ همیشه‌ سرخ‌ است‌ اگر همه‌تاریکی شب‌ دیده‌ شود.
به‌ این‌ شکل‌ بود که‌ دوران‌ فرمالیسمی کارهای سهراب‌ خیلی زود سپری شد. دوران‌فرمالیسم‌ در کار هر آغاز گر دوران‌ شیفتگی به‌ فرم‌ و فن‌ است‌ نه‌ شیفتگی به‌ محتوی. دوران‌سیاه‌ مشق‌ است‌ و گاه‌ هنرمندان‌ ما تا به‌ آخر معتاد و اسیر آن‌ میشوند و از گفتن‌ و اندیشیدن‌ بازمیمانند.


     
  
مرد

 
نقاشی های سهراب سپهری(۴)

سهراب‌ همچون‌ برخی دیگر از نقاشان‌ نوپرداز، در ابتدا به‌ کوبیسم‌ سپس‌ به‌سورئالیسم‌ متمایل‌ میشود. اگر وجود گرایش‌ کوبیسمی را تحت‌ تأثیر تعلیمات‌ ضیاپور(۱۲۹۹ـ۱۳۷۸ ش‌) تلقی کنیم‌. گرایش‌ بعدی احتمالاً با درون‌ گرایی روشنفکران‌ ایرانی پس‌ از کودتای ۲۸ مرداد بی ارتباط‌ نیست‌. اما سپهری در همان‌ سالها هم‌ به‌ خاور دور فکر میکند.
نقاشیهای سپهری نقاشیهائیست‌ خالص‌ ایرانی. ترکیب های او چهره‌ نجیب‌ و ساده‌طبیعت‌ ایران‌ را نشان‌ میدهد. کارهای او مثل‌ تمام‌ آثار ایرانی فروتنانه‌ ابعاد جواهر گونه‌ وعمیق‌ فکر و زندگی ایرانی را مجسم‌ میکند.

نقوش‌ فکر شده‌ای که‌ روی یک‌ بادیه‌ مسی نقر شده‌ است‌. تراشی که‌ روی یک‌ قاشق‌چوبی انداخته‌اند. طرحی که‌ بر روی یک‌ کوزه‌ گلی افتاده‌ است‌. شعری که‌ در نقوش‌ یک‌ نمد یاگلیم‌ بافته‌ در آمده‌ است‌ عظمت‌ هنری طبیعی و خالص‌ که‌ زمینه‌ قالی را پر کرده‌ است‌. نقش‌ ونگار آجرها، درها، پنجره‌ها، جلدها... همه‌ زیر دست‌ و پای زندگی خاضعانه‌ مردم‌ ما با سادگیمحض‌ تا طی شده‌اند. نقاشیهای سهراب‌ همان‌ طرحهای فکر شده‌ را دارد. همان‌ رنگهایبومی و مردمی را دارد همان‌ سادگی و فروتنی را دارد. شفافیت‌ رنگهایش‌ همان‌ تابناکی نور رادارد. اجرای کارهایش‌ همان‌ بی تکلفی را در تابلوهایش‌ ریخته‌ است‌.


     
  
مرد

 
نقاشی های سهراب سپهری(۵)

اینگونه‌ اجرا کردن‌ و اینگونه‌ نقاشی کردن‌ مهارتی فوق‌ العاده‌ میخواهد تا آنقدر نرم‌ وساده‌ کارکرد که‌ شکل‌ یادداشت‌ کردن‌ را پیدا کند اما ترکیبی بدهد محکم‌ و برون‌ چون‌ و چرا.باید به‌ آسانی از درگاه‌ چشم‌، طرحها و رنگها عبور کنند و از دالان‌ فکر و اندیشه‌ بگذرد و رویبوم‌ بریزند. باید هنرمند مثل‌ یک‌ بلور شفاف‌ باشد و نور خورشید به‌ آسانی از او عبور کند وطیف‌ هنرمند را منعکس‌ کند.

درجات‌ این‌ خلوص‌ و شفافیت‌ درجات‌ خلوص‌ هنرمندانه‌ است‌ که‌ سپهری گاه‌ چقدربرهنه‌ برهنه‌، طبیعت‌ ایران‌ را، طبیعت‌ تصویری فکر ایرانی را منعکس‌ میکند.

سطح‌ دو بعدی کاغذ یا بوم‌ جزئی از کار اوست‌. جهان‌قابی است‌. مربع‌ مستطیل‌ و این‌ مربع‌مستطیل‌ میدان‌ دید نگاه‌ ماست‌. چراکه‌ او برسطح‌ دو بعدی کاغذ یا بوم‌ چیزی نمیافزایدچیزی نمیکشد و نشانی نمینهد.
بلکه‌ سطح‌ دو بعدی کاغذ یا بوم‌ را طوری میانگارد که‌ از جائی از آن‌، از نقطه‌ای از آن‌،از وسط‌، از گوشه‌ از بالا یا از پائین‌ آن‌ شکلی از درون‌ ضخامت‌ ذهنی (سطح‌ ـ ادراک‌) کاغذ یابوم‌ کم‌کم‌ گسترش‌ مییابد. و آماس‌ میکند و در تکثیری مداوم‌ به‌ اطراف‌ گسترده‌ میشود. وچون‌ جهان‌ نظامی است‌ آهنگین‌ و با تعادل‌، این‌ افزایش‌ و گسترش‌ بر سطح‌ دو بعدی کاغذ یابوم‌ به‌ گونه‌ای پایان‌ میگیرد که‌ تعادل‌ تابلو در هم‌ نریزد. برای این‌ کار، هیچ‌ الگوئی واقعیتر ازیک‌ واحد یا یک‌ قریه‌ در کویر نیست‌.


     
  
مرد

 
نقاشی های سهراب سپهری(۶)

رنگ‌ در نقاشیهای سپهری در کنار فرمهای برگرفته‌ از طبیعت‌. از اهمیت‌ یکسانیبرخوردار است‌ و با توجه‌ به‌ دید نقاش‌ از کار خود، وقتی مشاهده‌ میکنیم‌ همهٔ‌ رنگها ونیمرنگهای موجود در پرده‌های او نیز از همان‌ پهنهٔ‌ طبیعی مورد علاقه‌اش‌ دست‌ چین‌ شده‌اند تعجب‌ نخواهیم‌ کرد. رنگها از کاتالگ‌ رنگ‌ فروشی به‌ روی بوم‌ و کاغذ نقاش‌ سپهری راه‌نیافته‌اند، از خاک‌ بیابان‌ و دامنهٔ‌ تپه‌ و ستیغ‌ غبار گرفته‌ کوه‌ و سبزه‌ کنار جوی و خشت‌ خام‌دیوار و آب‌ برکه‌ بیرون‌ جسته‌اند هرچه‌ رنگ‌ میبینم‌ اصیل‌ و تقطیر شده‌ از طبیعت‌ است‌.قهوه‌ای، اخرایی، خاکی، آجری، نخودی، ارده‌ای، گندمی، یشمی، ماشی، حنایی،خاکستری، دودی، مشکی...


در مقابل‌ این‌ رنگهای اکثراً خاموش‌ و نزدیک‌ بهم‌ گاه‌ لکه‌های کوچکی از رنگهای تند وپر مایه‌ قد علم‌ میکنند سرخ‌ آتشی، آبی لاجوردی، زرد زرد، این‌ لکه‌ها نقطهٔ‌ مقابل‌ زمینهٔ‌ کارهستند و آنرا میشکنند، بسان‌ آواز پرنده‌ای که‌ ناگهان‌ سکوت‌ بیابان‌ را میشکند، یا طراوت‌مشتی آب‌ چشمه‌ که‌ التهاب‌ صورت‌ عرق‌ زده‌ را فرو مینشاند یا خنکی سایهٔ‌ یک‌ تک‌ درخت‌در مقابل‌ داغی آفتاب‌ زل‌ کویر.


تابلوهای او آزمون‌های مراحل‌ نزدیک‌ شدن‌ او به‌ طبیعت‌ است‌. بعضی اوقات‌ حتی میکوشد که‌ نقش‌ گل‌ و یا طرح‌ نهال‌ یا پنجره‌ را کنار بگذارد. میکوشد و در واقع‌ آزمایش‌میکند که‌ شاید در یک‌ شکل‌ تجریدی آزادتر و بدون‌ واسطه‌تر با طبیعت‌ بیامیزد.شاید اینجا و این‌ ایام‌ به‌ آن‌ هنرمندان‌ ایرانیای فکر میکند که‌ چگونه‌ با موفقیت‌ ازشکل‌های طبیعت‌ میبرند و در قالب‌ نوعی تجرید، خلوص‌ انسانی را به‌ نقوش‌ هندسی ومجرد بطرزی هنرمندانه‌ تبدیل‌ میکنند، سپهری در این‌ تجربیات‌ دچار فرمالیسم‌ میشود وانعکاس‌ سخنش‌ دیر بگوش‌ میرسد و بر میگردد سرخانهٔ‌ اول‌.


     
  
صفحه  صفحه 42 از 249:  « پیشین  1  ...  41  42  43  ...  248  249  پسین » 
جهان نگاه

Most Beautiful Paintings | نقاشی های بسیار زیبا

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti Forums is not responsible for the content of external sites

RTA