انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
کامپیوتر
  
صفحه  صفحه 2 از 2:  « پیشین  1  2

Vb.net 2010 Learning | آموزش ویژوال بیسیک دات نت


مرد

 


آشنایی با محیط Console Application



اکنون زمان آن فرارسیده ‏که آموخته های خود را ‏به زبان ‏ویژوال بیسیک عمل کنیم اما چون هنوز آشنایی ای با محیط این برنامه نداریم، نمیتوانیم برنامه هایی با استفاده از اشیا و محیط گرافیکی برنامه بسازیم.
از این ‏رو ما قبل از ورود به دنیای گرافیکی، برنامه های خود را در ‏Console که جهت ایجاد برنامه هایی مانند سیستم عامل داس ‏مورد استفاده قرار میگیرد، برای ‏نوشتن کد های خود استفاده میکنیم.
.........................
نخستین باری که محیط VS را اجرا میکنیم پنجره ی ”Choose Defaulg Environment Settings” نمایش داده میشود.
اگر شما قصد دارید از زبان وی بی بیشتر از بقیه زبان ها استفاده کنید گزینه ی ”Visual Basic Development setting” را انتخاب؛ اما اگر قصد دارید از بقیه زبان ها هم مانند وی بی استفاده کنید گزینه ی ”General Development Setting” را انتخاب کنید.
در صورت انتخاب ویژوال بیسیک ‏دولوپمنت ستینگ یک سری از پیش فرض هایی که مخصوص این زبان است برای وی ‏اس قرار میگیرد.
پس از ‏اتمام مرحله ی بالا و ‏ورود به محیط برنامه با دنبال کردن مسیر زیر ‏یک پروژه ی جدید را ایجاد کنید.


File-New-Project...


سپس کادر زیر را مشاهده میکنید

که با انتخاب گزینه ی زیر و زدن دکمه ی ‏Ok وارد محیط برنامه نویسی میشد.


Console Aplication


و کد های زیر را مشاهده میکنید
Module Module1
Sub Main()

End Sub
End Module
از چی بگم از حالم خودم از فردام بگم دست بردار
منو توو این حاله خودم بذارو برو دست بردار
از تو نه از خودم پرم تو این حال خوبم ترکم کن
دنیا خارم کرد دنیا قانعم کردم دنیا درکم کن
     
  
مرد

 


شروع کد نویسی



توجه به این نکته ضروری است که ‏کدهای خود را باید بین Sub main , End sub بنویسید. مانند
Console.ReadLine
حال کد بالا چه عملی انجام می دهد؛ اگر برنامه را بدون کد بالا ‏اجرا کنیم فورا برنامه بسته و به محیط کد نویسی باز میگردیم.
با نوشتن کد بالا سیستم متوجه میشود که تا کلید اینتر زده نشده برنامه بسته نمیشود.



دستور های ورودی خروجی



دستور ورودیConsole.ReadLine)
از این دستور برای گرفتن ورودی از کاربر استفاده می شود.
برای مثال میتوان این دستور را به متغیر a انتساب داد.
a = Console.ReadLine
در این صورت دادن ای که کاربر وارد میکند در متغیر a قرار میگیرد.
دوباره این نکته را اضافه میکنم که دستورها باید بین Sub main , end sub نوشته شوند.
نکته ی دیگر نیز این است که باید قوانین انتساب ‏داده به متغیر نیز ‏بای جلوگیری از ایجاد خطا رعایت شود.
نکته ی دیگر اینکه دستور یالا را به صورت زیر نیز میتوان استفاده کرد.
Dim a as integer = Console.ReadLine
.
توجه کنید که کد زیر ‏را به صورت زیر بنویسید تا بلافاصله پس از اجرای برنامه برنامه بسته نشود.
Sum main
Dim a as integer = Console.ReadLine
Console,ReadLine
End Sub
..................
دستور خروجیConsole.Write(Value or variable))
Value =ارزش
Variable = متغیر
برای نمایش یا چاپ مقادیر متغیر ها ‏یا یک مقدار ‏مشخص روی صفحه ی ‏مانیتور استفاده میشود.
Console.Write("Hello World")
Console.Write(a)
Console.Write(120)
از چی بگم از حالم خودم از فردام بگم دست بردار
منو توو این حاله خودم بذارو برو دست بردار
از تو نه از خودم پرم تو این حال خوبم ترکم کن
دنیا خارم کرد دنیا قانعم کردم دنیا درکم کن
     
  
مرد

 
قبل از ادامه این نکته را ذکر میکنم که باید برای اجرای برنامه ها کلید F5 را از صفحه کلید خود فشار دهید.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

عملگرها


یک عبارت شامل مجموعه ای از مقادیر، متغیر ها و ..... می باشد. برای ایجاد ارتباط بین هر یک از این اجزا از عملگرها استفاده میکنیم. در این صورت متغیرها نقش عمل وند را بازی می کنند. به عبارتی دیگر طرفین هر عملگر، عملوند هستند.
با استفاده از عملگر های کارهایی مانند جمع و تفریق را می توانیم انجام دهیم.


تقسیم بندی عملگرهای مختلف:


الف) عملگرهای محاسباتی:
جمع (+)، منها(-)، ضرب(*)، توان(^)، تقسیم با اعشار(/)، تقسیم صحیح(\)، باقی مانده(mod)
ب) عملگرهای منطقی و بیتی
And, Or, Xor, Not, AndAlso, OrElse
ج) عملگرهای رابطه ای یا مقایسه ای
=, <>, <=, >=, >, <
د) عملگرهای ترکیبی
&=, \=, /=, *=, +=
و) عملگرهای رشته ای
&, +, +=
مثال
Dim a as byte+
a = 10 '''a = 10
a += 1 '''a = 11
a -= 3 '''a = 8
a *= 2 '''a = 16
a = 4 * 3 '''a = 12
a = 16 - a '''a = 4
a = 6 mod 8 '''a = 6
نکته ی دیگر نیز اینکه. قوانین محدوده داده و سازگاری عملوند ها با یکدیگر نیز باید رعایت شوند.
نکته ی دیگر در صورت انجام عملیات روی داده های عدیی دز حالت های زیر و باتوجه به نتیجه ی آنها متوجه میشویم که اگر نوع داده ی عملوند ها متفاوت باشد نوع داده ی نتیجه، نوع داده ای می شود که محدوده ی بیشتری دارد.
byte + byte = byte
integer + integer = integer
byte + integer = integer
مثال
Dim a,c as byte
Dim b as integer
a = 100
b = 200
c = a + b 'error
به دلیل اینکه حاصل خط آخر 300 میشود و خارج از محدوده ی متغیر می باشد خطا رخ میدهد.
از چی بگم از حالم خودم از فردام بگم دست بردار
منو توو این حاله خودم بذارو برو دست بردار
از تو نه از خودم پرم تو این حال خوبم ترکم کن
دنیا خارم کرد دنیا قانعم کردم دنیا درکم کن
     
  
مرد

 

در این پست یک برنامه جمع ساده مینویسیم.


در ابتدا باید بیینیم برای این کار به چه چیزهایی نیازی داریم.
یک) دو ورودی
دو)انجام عملیات روی ورودی ها
سه) یک خروجی
..........................
به ازای هر ورودی یه متغبر باید تعریف کنیم پس داری
Dim a as integer
Dim b as integer
برای خروجی هم به یک متغیر نیاز داریم تا ابتدا نتیجه ی عملیات در اون ذخیره شود بعد به خروجی فرستاده شود پس
Dim c as integer
حال که متغیرهایمان را تغریف کرده ایم زمام مقدار دهی یا همون گرفتن وردی از کاربر برنامه است. پس کدهای مروطه را مسنویسیم.
a = Console.readline()
b = Console.readline()
پس از دریاف ورودی ها زمان انجام محاسبات میباشد
c = a + b
در کد بالا دو مقدار متغیر با هم جمع و در c قرار میگیرد.
حال زمان ارسال نتیجه به خروجی و نمایش آن روی صفحه نمایش میباشد.
برای این کار کافی است تکه کد زیر را بنویسید
Console.write(c)
.
اینم یک برنامه ی جمع ساده. حال با زدن کلید F5 برنامه ی خود را تست کنید.
از چی بگم از حالم خودم از فردام بگم دست بردار
منو توو این حاله خودم بذارو برو دست بردار
از تو نه از خودم پرم تو این حال خوبم ترکم کن
دنیا خارم کرد دنیا قانعم کردم دنیا درکم کن
     
  
مرد

 

دستور های شرطی


توی هر بارنامه گاهی ممکنه نیاز باشه که سه نوع ساختار کنترلی وجود داشته باشه تا بتونیم مراحل اجرای برنامه رو کنترل کنیم این سه نوع ساختار عبارتند از:


ترتیب - تصمیم - تکرار


ساختار دستور IF


هنگامی که نیاز به تصمیم گیری باشه از این ساختار استفاده میکنیم که سه شکل ازاین ساختار نیز وجود دارد این نکته رو هم اضافه کنم که معنی نگارشی خود ساختار هم بمعنای اگر هست
شکل اول استفاده



If m Then
Code(s)
End If



که توی اون حرف ام یک عبارت با متغیر شرطی هستش
البته اگر فقط یک خط اجرای کد در هنگام اجرای ساختار اجرا بشه میشه شکل اونو به صورت زیر خلاصه کرد



If m Then Code



برای مثال و اینکه بهتر با این ساختار آشنا بشیم یه مثال برای این ساختار می زنم
برنامه ای که یک عدد گرفته و اگر زوج بود با یک پیغام مناسب نشان دهد
خوب برای حل این مسئله نیاز به یک ورودی و در ادامه اون یک متغیر برای نگه داری اون ورودی نیاز داریم خوب با تعریف متغیر و انتساب داده به اون شروع میکنیم



Dim Hold As Integer
Hold = Consol.readline()



تا اینجا که ورودی رو داریم الان نوبت اینه که با استفاده از ساختار if زوج بودن یا نبودن عدد رو مشخص کنیم
همونطور که میدونیم در صورتی که باقیمانده عددی تقسیم بر دو صفر باشه اون عدد زوجه پس ساختار دستو شرطمون رو به صورت زیر مینویسیم



If (Hold mod 2 = 0) Then Console.write("Zoj")



به همین سادگی برنامه ما نوشته شد فقط نوشتن



Consol.readline()



در آخرکدها برانه خارج نشدن یرنامه یادتون دره
حالا نوع دوم ساختار شرط مون که به شکل



If m Then
Code(s)
else
Code(s)
End If



هستش. قسمت else زمانی اجرا میشه که شرط قسمت if برقرار نباشه مثلا برنامه بالارو به این شکل تغییر میدیم که اگه زوج بود بگه زود اگه نبود بگه فرده عددمون!



Dim Hold As Integer
Hold = Consol.readline()

If (Hold mod 2 = 0) Then
Console.write("Zoj")
else
Console.write("Fard")
End If

Consol.readline()



نوع سوم این ساختار و نکته های مربوطه رو توی پست بعد توضیح میدم
از چی بگم از حالم خودم از فردام بگم دست بردار
منو توو این حاله خودم بذارو برو دست بردار
از تو نه از خودم پرم تو این حال خوبم ترکم کن
دنیا خارم کرد دنیا قانعم کردم دنیا درکم کن
     
  ویرایش شده توسط: King05   
مرد

 
سلام دوست عزیز.تاپیک خوبیه واسه برنامه نویسی.خیلی موقعها شده برام سوال پیش بیاد اما نمی دونستم تاپیک برنامه نویسی هم تو انجمن هستش.خلاصه دوست عزیز من میخام فرق این دو گزینه که تو عکس برات آپلود کردم رو بدونم.این در صورتی استکه ما قصد داریم وب سایت را به زبان C# تحت asp.netبنویسیم.استاد گیر داده گفت باید فرق این دوتا بدونید.ممنون میشم زود جواب بدید.
اینجا هم محیط Microsoft Visual Studio 2008
جوابش رو اگه تو تاپیک دادین یه پیام خصوصی بدین که متوجه بشم.ممنون.
رستگار
https://www.pixhost.to/show/3821/14636179_untitled1.jpg
https://www.pixhost.to/show/3821/14636180_untitled2.jpg
توی عکس دوم اگه این گزینه رو انتخاب کنیم.بعدش میتونیم مشخص کنیم که پروژه وب با چه زبانی میخایید نوشته بشه.خلاصه نقطه ابهامی که به نظرم اینجا هستش اینه که فرق ASP.NET Web Application با ASP.NET Web Site در چه چیزی هست؟در کد نویسی؟کلاسها؟ابزارها و غیره.....ایا فرق این دوتا فقط اینهاست.
پیدا کردن یک دختر "وفادار" از پیداکردن یک مارمولک پرنده سخنگوی یهودی سرخابی نجار شاخدار 55 ساله در اقیانوس ارام سخت تره
     
  ویرایش شده توسط: wwwrastegar   
مرد

 
برنامه نویسی ویژوال بیسیک 6 ( قسمت اول )

مقدمه ؛ (( چگونه یک برنامه بنویسیم و چگونه یک برنامه نویس خوب شویم ؟ ))
چون قصد من آموزش برنامه نویسی شیء گراست و آن هم به آسان ترین روش ( یعنی پرهیز از الگوریتم و فلوچارت ) ، لذا مطالب زیر را به دقت دنبال نمائید ؛
طرح برنامه برای حل مساله :
روش ما در طراحی یک برنامه شامل سه گام اساسی است :
گام اول : تحلیل مساله
گام دوم : طراحی برنامه
گام سوم: به کار گیری و اجرای برنامه ( شامل کد نویسی و برسی اشتباهات و…)
ویژوال بیسیک یک زبان شیء گراست و این زبان جزء زبان های گرافیکی ( ویژوال ) محسوب می شود. محیط ویژوال بیسیک نیز ساده است. شما یه راحتی می توانید هر یک از اشیاء موجود را به روی فرم قرار دهید و برای آن هم کد بنویسید. روش کد نویسی نیز به این صورت است که با دابل کلیک کردن بر روی هر شیء شما وارد محل کد نویسی می شوید و می توانید کد دلخواه خود را بنویسید.
برای اینکه یک برنامه نویس خوب هم شوید باید ابتدا مساله را تحلیل کنید ؛ یعنی مثلاً می خواهید یک برنامه بنویسید که دو عدد از کاربر بگیرد و حاصل ضرب آن ها را بگوید ؛
خوب تحلیل این مساله این چنین است :
ما احتیاج به دو کادر Text داریم که کاربر عدد ها را در آن وارد کند ، دو کلید جهت محاسبه و خروج از برنامه و همچنین نوشتن کد صحیح برنامه و اجراء درست آن.
به همین ترتیب شما هم برای نوشتن هر برنامه ای احتیاج به همین کار دارید.
چند اصطلاح در زبان برنامه نویسی ویژوال بیسیک 6 و سایر زبان های برنامه نویسی :
متد : متدها سبب می شوند که شیء کاری انجام دهد.
رویداد: رویداد عملی است مه هنگام انجام کاری روی شیء رخ می دهد.
روال رویداد: عکس العمل تعیین شده به صورت کد است که به رویداد پاسخ می دهد.
مشخصه ها شیء را توصیف می کنند.
ویژوال بیسیک برای طراحی و ظاهر برنامه کاربردی و نوشتن کد اصلی دارای محیط IDE است. با انتخاب پروژه از نوع Standard EXE ، محیط ویژوال بیسیک دارای اجزای زیر خواهد بود :
1- پنجره ی پروژه 2 – پنجره ی Form Layout 3- جعبه ابزار 4- پنجره ی مشخصه ها و 5 – پنجره ی فرم
قسمت اول سلسله مقالات برنامه نویسی به پایان رسید. انشا ا… در قسمت های بعدی شما را با دستورات کد نویسی ویژوال بیسیک آشنا خواهیم کرد.
     
  ویرایش شده توسط: amirrf   
مرد

 
برنامه نویسی ویژوال بیسیک 6 ( قسمت دوم )

خوب امیدوارم درس قبل را به خوبی یاد گرفته باشید، اکنون شما را با محیط کلی نرم افزار ویژوال بیسیک6 آشنا می کنیم :
ابتدا برنامه ویژوال بیسیک را اجراء کنید، سپس پنجره New Project باز می شود در زبانه New بر روی Standard EXE کلیک کنید و سپس گزینه Open را انتخاب نمائید تا وارد محیط برنامه نویسی ویژوال بیسیک شوید.
تعجب نکنید!!! اگر کمی محیط را شلوغ می بینید ولی اصلاً نگران نباشید چرا که همانطور که قبلاً هم گفتم ویژوال بیسیک یک زبان برنامه نویسی شیء گرا و با محیط کاربری ساده است.
در سمت چپ این برنامه و در نوار ابزار General شما ابزارهایی را مشاهده می کنید از جمله ابزار های متن ، برچسب ، تصویر ، دکمه انتخاب ، دکمه ی رادیویی ، تایمر و … که معادل انگلیسی آن ها به شرح ذیل است:
TextBox , Label , PictureBox , Image , CommandButton , OptionButton ….
اگر شما روی هر کدام از موارد بالا دو بار کلیک کنید این اشیاء به روی فرم می آیند و شما می توانید اندازه ، متن ، رنگ ، فونت ، و… را از پنجره شمت راست با عنوان Properties تغییر دهید.
تمرین : (( این تمرین را با دقت انجام دهید ))

یک برچسب (Label) را به روی فرم بیاورید . به طور پیش فرض نام Label1 ظاهر می گردد. جهت تغییر نام این برچسب آن را انتخاب کنبد و در پنجره Priperties مشخصه Caption آن را تغییر دهید. ملاحظه می فرمائید که نام برچسب تغییر کرد اما توجه کنید که در این قسمت تا 255 نویسه بیشتر نمی توانید بنویسید.
پس نحوه ی تغییر نام برچسب را یاد گرفتید ؛ سایر اشیاء نیز به همین ترتیب نام گذاری می شوند. مثلاً برای تغییر نام TextBox شما باید مشخصه Text آن را تغییر دهید.
چگونه یک برنامه را در هارد خود ذخیره کنیم؟
این کار بسیار ساده است ؛ برای این کار ( مانند سایر نرم افزار ها ) از منوی File بر روی Save Project کلیک کنید و آن را در مسیر دلخواه ذخیره کنید . ( البته از Save Form نیز می توانید استفاده کنید ولی در آینده که چند فرم ایجاد کنیم بهتر است آن ها را در یک مجموعه ی خاصی ذخیره کنیم که در این حالت Save Project پیشنهاد می شود).
پنجره ی Form Layout :
این پنجره در پائین صفحه و سمت راست قرار دارد و نحوه ی قرار گیری فرم پس از اجراء برنامه را تعیین می کند. می توانیید آن را تغییر دهید و به هر کجا که خواستید هدایت کنید.
پنجره ی پروژه :
این پنجره در بالای صفحه سمت راست قرار دارد. در این قسمت نیز تعداد فرم ها را شما می توانید ملاحظه کنید. همچنین می توانید وارد قسمت کد نویسی یا طراحی فرم شوید. (( توسط شکل های بالای این پنجره ))
نحوه ی اجراء یک برنامه در ویژوال بیسیک :
الف ) فشار دادن کلید F5
ب ) باز کردن منوی Run و انخاب گزینه ی Start
قسمت دوم مجموعه ی آموزشی ویژوال بیسیک به پایان رسید. در قسمت بعدی شما را با انواع داده و معرفی چند دستور آشنا می کنم. در صورتی که سوالی دارید در قسمت نظرات مطرح نمائید.
     
  
صفحه  صفحه 2 از 2:  « پیشین  1  2 
کامپیوتر

Vb.net 2010 Learning | آموزش ویژوال بیسیک دات نت

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti Forums is not responsible for the content of external sites

RTA